Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:42:
[...]

[...]

Is allebei in de TS gegooid :) Denk maar bij deel 2 even een mooie TS maken O+
Denk dat je dat nu wel mag doen, zoals beloofd :)
We zitten nog maar op pagina 5, en dit topic loopt nu ook weer niet zo hard dat het nog maar enkele dagen duurt voor deel 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 23-02-2005 16:41 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:41:
[...]

Denk dat je dat nu wel mag doen, zoals beloofd :)
We zitten nog maar op pagina 5, en dit topic loopt nu ook weer niet zo hard dat het nog maar enkele dagen duurt voor deel 2.
Ik heb het erg druk met school etc. en ik heb dus nu ook geen tijd voor een mooie TS. Het staat niet zo hoog op mijn prioriteiten lijstje ;) ...mede doordat ik het druk heb met school :) .

Maar als jij er zin in hebt, dan maak jij nog alvast een aanzetje?! Anders komt het pas een dezer dagen/weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_jansen86 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:08:
[...]

jazeker, ik weet alleen niet of je dvd's dan op 16 speed kan branden maar dara kom je gauw genoeg achter.

[...]

dat ligt eraan of je nog een leeg ide kanaal hebt, de meeste computers kunnen 4 apparaten aan op de ide inclusief harde schijf. ik weet niet hoe snel je cd brander is maar anders kan je misschien beter cd's branden met je nieuwe nec.

[...]

bijna, de firmwares zijn niet illegaal maar modified, nec heeft de firmware van zijn branders openbaar gemaakt voor modification. echter vervalt de garantie wel als je de modified firmware flasht. de modified firmwares zijn meestal wat beter dan de nec firmwares, ik zou zeker updaten naar een modified firmware.

[...]

deze maar dat moet je in principe zelf uitmaken omdat het meer een gevoels kwestie is, het zijn beide goede branders

[...]

ja
Bedankt voor je reactie!

Ik heb hem net aangeschaft. Ga hem zo dadelijk erin zetten en installeren en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:24
Ik heb nu net de Nec3520 in de bak zitten, maar kan met Nero 6.3.1.6 (verse install) geen simulation doen met zowel -r als +r dvds (is ghosted) , iemand enig idee ?. Firmware heb ik nog niets aan gedaan , versie 1.04 heb ik nu.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe TS is geplaats met dank aan Nesto :) ; eerder als verwacht!
Toch zou ik iemand graag willen vragen even de firmwares te willen opsommen (ook de gehackte) en daarbij het liefst de links, zodat dat ook nog in de TS kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:20:
De nieuwe TS is geplaats met dank aan Nesto :) ; eerder als verwacht!
Toch zou ik iemand graag willen vragen even de firmwares te willen opsommen (ook de gehackte) en daarbij het liefst de links, zodat dat ook nog in de TS kan :)
Offtopic: wat is de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
Topic start

Verwijderd

Ok thanks.

Goed, ik heb nu mijn eerste dvd ooit gebrand (hihi) en het ging perfect. Ik heb een originele eigen dvd gekopieerd met alles erop en eraan. Ik brandde op een DVD+R 4x, deze kreeg ik bij de brander dus tsja. Moet zeggen dat het vrij snel ging, 10 minuten branden ongeveer. Ik heb de officiële firmware 1.25 eroverheen gegooid. Veel valt er natuurlijk nog niet over te zeggen, maar ben blij dat het me al gelukt is ;)

EDIT: Net ook even een CD-R gebrand, gewoon op 48x, deed er 15 sec. langer over dan voorheen (52x) dus is wel te doen. Maakte wel een stofzuiger (ferrari-achtig) geluid, maar dat is al eerder aangegeven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 01:24 ]

Verwijderd

heb sinds vandaag een DVD brander gekocht NEC ND3520, maar wat is het beste brandprog hiervoor
kan je ook overburnen met deze brander?

bedankt

chungck65

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Heu, ik had even een vraag van een hele andere orde: het aantal regiochanges!
Ik heb de drive in mn (nu) oude pc geinstalleerd, een paar dvd+rw-'tjes gebrand, alles ging perfect.
Daarna de drive in mn huidige, nieuwe pc gezet, en tot mijn grote verbazing zag ik het aantal regionchanges reduceerd tot 2!

Dat terwijl ik er nog geen enkel dvdtje in heb gekeken!
Daarna heb ik em maar op europa(R2) gezet en volgens WinXP heb ik er nu dus nog maar 1 over.

Klopt het uberhaupt?
Ik heb net die Nero Infotool gedraaid en die ziet het aantal region changes niet.
Ik word er niet wijzer uit :?
Heeft iemand enige idee hoe het aantal changes zo snel is gekrompen?

It's always DNS...

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:02:
EDIT: Net ook even een CD-R gebrand, gewoon op 48x, deed er 15 sec. langer over dan voorheen (52x) dus is wel te doen. Maakte wel een stofzuiger (ferrari-achtig) geluid, maar dat is al eerder aangegeven.
Welk merk CD-R gebruik je? Ik kan mijn 52x platinum CD-R's slechts op 32x branden ipv 48x... Dan doet 'ie er toch al gauw een minuut langer over! Mijn good ol' Lite-On CD brandertje was ook een stuk stiller :'(

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

JanPedaal schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:30:
[...]

Welk merk CD-R gebruik je? Ik kan mijn 52x platinum CD-R's slechts op 32x branden ipv 48x... Dan doet 'ie er toch al gauw een minuut langer over! Mijn good ol' Lite-On CD brandertje was ook een stuk stiller :'(
Tevion (is een variant van Medion ofzo lijkt me;)).

Komt van bij de Aldi uit Duitsland, nooit problemen mee gehad. Iets van 10€ voor 50 stuks...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 10:27 ]

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik heb de NEC-3520 sinds afgelopen Dinsdag in m'n bezit. (ik had al een NEC-1300)
En ik moet zeggen dat ik er zéér tevreden over ben. (behalve over de kleur.. :( )

<offtopic>
Niet dat het er verder wat toe doet..
Maar ik kocht de NEC 1300 in het wit toen destijds en die gaf na 2 dagen de geest.
Kon ik 'm ruilen maar had die zaak alleen maar zwarte NEC's binnengekregen.
Die maar meegenomen en als 'ie weer witte NEC's zou binnenkrijgen zou ik bericht krijgen om alsnog die zwarte voor de witte om te ruilen.
Nooit meer iets van gehoord. (zo'n vaag 1 manszaakje in Arnhem-Zuid)
Ga ik de NEC-3520 dus halen Bij Paradigit bel ik speciaal of ze wel witte versie's hebben. "ja meneer die hebben we".. kom ik daar zijn er dus alleen maar zwarte.
Ik moest toch wat, dus zit ik nu met nóg 'n zwart exemplaar..
Kortom 't ziet er niet uit, maar het werkt wel. 8)7
<//oftopic>

Heb nero 6.6.06.
En de laatste firmware van L&D erin gedaan.
Dus kon mooi met de booksetting's rommelen.

Nog niet veel gebrand, o.a.:
CD+RW 4X van de Aldi op 4x
Platinum DVD+R 8X op 4X (was belangrijke data dus even niet op 8X gedaan voor de zekerheid.)
Rico DVD+R DL 2,4X op 2,4X

Allemaal perfect zonder fouten. :9~

Ik hield vooral even mijn hart vast met dat DL-schijfje van 9.75 Euri's

Dus een klasse brander voor dat geld. _/-\o_

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Ik heb deze brander nu ook al een tijdje maar ben geen echte Die-Hard DVD-fikker.. Ik heb als test een backup gemaakt van een film en een data-DVD en dat werkte gewoon (zoals verwacht) als een tierelier. Mijn 8x DVD+R discs van Sony konden zonder problemen op 12x vol gebrand worden.

Maar wat zijn nou die Booksettings waar menig mens het over heeft? Ik heb er al eens iets over gelezen dat het met compatibiliteit voor stand-alone DVD-spelers te maken zou hebben maar helemaal duidelijk vond ik het niet.

Iemand die in DVD-noob-taal kan uitleggen wat het voordeel ervan is om daarmee te kunnen spelen?? Ik heb geen zin om een niet 'legale' firmware op m'n drive te zetten met het risico dat het niet werkt, ik m'n garantie kwijt ben en er waarschijnlijk niet eens iets aan heb??

Ben benieuwd naar jullie reactie..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Misschien een beetje een stomme vraag... maar kan iemand bevestigen of de frontjes van alle NEC drives (de 2500 / 2510 / 3500 / 3520) hetzelfde zijn, en of deze een beetje zonder ze te slopen verwisselbaar zijn? Ik heb namelijk een witte NEC2500 en kan voor een toekomstige zwarte kast misschien een frontje ruilen met iemand anders die een nieuwe NEC brander wil gaan kopen... gaat dat zonder al te veel problemen lukken?

edit:

Hm, laat maar, het plaatje ziet er toch al anders uit en ik krijg net spontaan een bod van 54 euro op mijn ND2500...

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 24-02-2005 16:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:42:
Ik ga straks een nieuwe brander aan schaffen, maar zit nog te twijfelen tussen de Nec 3520A en de Benq DW1620A.

Hoe is de Nec in vergelijking met de Benq.
De BenQ schijnt wat beter te zijn volgens diverse tests. Echter ik heb ook de betreffende BenQ gehad en na ongeveer 4 DVDtjes kreeg ik er steeds meer problemen mee. Op een gegeven moment kon ik helemaal niks meer branden. Heb um toen maar ingeruild voor de Nec 3520 en daarmee tot nu toe geen problemen gehad.
Maar ik vermoed dat ik gewoon een fabrieksfoutje ofzo had.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:31:
Hm, laat maar, het plaatje ziet er toch al anders uit en ik krijg net spontaan een bod van 54 euro op mijn ND2500...
[/edit]
LOL :) ; kent diegene de prijzen niet ofzo :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 03:14:
heb sinds vandaag een DVD brander gekocht NEC ND3520, maar wat is het beste brandprog hiervoor
kan je ook overburnen met deze brander?

bedankt

chungck65
ligt aan je eigen voorkeur..zelf gebruik ik nero (omdat dit programma erg stabiel is).
ben me niet bewust dat overburnen kan op DVDr's maar met cds is dit volgens mij geen prob..

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:22:
[...]

LOL :) ; kent diegene de prijzen niet ofzo :X :)
Jawel, hij is op de hoogte van het feit dat mijn 2500 volgens taxatie nog maar 25 euro waard is en een nieuwe 3520 maar 54 euro hoeft te kosten... maargoed, vandaag even 2 NEC 3520's gehaald dus... eentje ingebouwd in mijn vader's PC en die doet het iig, ga zo mijn NEC2500 maar eens verwisselen voor de 3520 :Y) (voor mezelf een zwarte gekocht, wil binnen 2 maanden naar een zwarte behuizing gaan, vandaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben toch maar gegaan voor een Nec3250 (goedkoop/goede prestaties) kan hem alleen nog te niet testen :'( moet nog effe op nieuw Mem wachten vandaag geleverd (maar was niet thuis) dus krijg het pas dinsdag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:31:
[...]

Op de site van michel de boer http://www.micheldeboer.nl/firmware/index.html staan allerlei utility's en firmwares.
Met Nec Win flash kan je je brander flashen, directe link http://www.micheldeboer.nl/firmware/necflash_wingui.zip

Het programma wijst zich vanzelf en kan gewoon onder windows gedraaid worden. Na het flashen is alleen een reboot nodig.
heb van de week de ND3520A gekocht maar wil flashen...........
heb het geprobeerd maar komt er niet uit wie kan mij haarfijn uitleggen hoe ik met neckflash een firmwire kan flashen ( ben namelijk een leek op dit gebied )

want ik zie steeds v. 1.04 staan

alvast bedankt

chungck65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk van 1.04 naar 1.25 kunnen flashen............
en nu branden maar....

chungck65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
"nec3520_125.zip Original 1.25 firmware (I-O Data rebadged to NEC 3520)"

Wat houdt dat I-O Data rebadged to NEC3520 in? Hij staat op de site van micheldeboer bij originele firmwares, wat moet daar dan aan gerebadged worden...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:21:
ben toch maar gegaan voor een Nec3250 (goedkoop/goede prestaties) kan hem alleen nog te niet testen :'( moet nog effe op nieuw Mem wachten vandaag geleverd (maar was niet thuis) dus krijg het pas dinsdag :Y)
3520 bedoel je neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, foutje - je de 3520 ;)

BTW, waar kan ik hem straks het beste mee flashen, welke firmware is op dit moment het beste. (kunnen jullie ook een link gegeven naar deze firmware), ik ben nog niet echt bekent met het flashen van dvd branders etc, (heb tot nu toe alleen maar laptops gehad). hoe gaat dat dan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:34:
[...]

Oeps, foutje - je de 3520 ;)

BTW, waar kan ik hem straks het beste mee flashen, welke firmware is op dit moment het beste. (kunnen jullie ook een link gegeven naar deze firmware), ik ben nog niet echt bekent met het flashen van dvd branders etc, (heb tot nu toe alleen maar laptops gehad). hoe gaat dat dan.
Kijk eens in de TS. Daar staat een link naar een site met onwijs veel firmwares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hoe verander je de booktype wanneer je een dvdtje brandt met nero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik heb nou toch weer iets raars. Ik bouw een systeem voor een kennis met daarin een NEC ND-3520A en na 2 keer het knopje indrukken om het laatje te openen valt dat plastic knopje eraf afgebroken ? Zal dat ding toch wel op RMA mogen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Is er nog geen Firmware update beschikbaar ?
Kan er geen vinden in de openingspost.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
C00P schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:35:
Is er nog geen Firmware update beschikbaar ?
Kan er geen vinden in de openingspost.
Het staat er wel in de openingspost? :P
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:35
Ik begin die 3520 wel een beetje zat te worden :(
Ik had vrijdag me unattended Windows-installatie DVD gebrand op een Verbatim DVD+R 8x die ook eerder in dit topic was genoemd, @ 8x gebrand, daarna met CD speed ff gecheckt, zag er stabiel uit, alleen op het einde vage uitschieters, zal van de week ff die pic posten.
Edit:
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.net.tf/nero-cdspeed-LD1U5-Verbatim8x.jpg
Dus ik gisteren Windows installeren, nadat ik geboot was van de DVD en Windows de installerdata had gekopieerd, moet Windows weer een reboot doen om te gaan installeren, en ja hoor toen kon de DVD niet gelezen worden vanwege weer zo'n cyclische redanduntie error :( . Toen tijdelijk maar ff een oude 5x dvd-rom aangesloten en Windows geïnstalleerd........

[ Voor 7% gewijzigd door MaTr1x op 01-03-2005 12:41 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 22:23 . Reden: Al gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na veel gezoek en ervaringen lezen omdat ik een DVD brander wil kopen, ben ik dus uitgekomen op de 3520A.

Toen ik net op de NEC site ging kijken, stond daar al de ND-3540.

Zou ik wachten op de xx40 of de xx20A gewoon kopen?

Artikel van cdfreaks http://www.cdfreaks.com/news/11418

[ Voor 16% gewijzigd door Frostbite op 02-03-2005 15:14 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bepaald
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Hallo! Ik was van plan vandaag deze dvd brander te kopen, maar nu las ik net dat deze niet regiovrij te maken is... klopt dit? Dit zou wel een probleem zijn aangezien ik veel dvds uit veel regio's heb.

Weet iemand hoe deze brander regiovrij te maken is of, als dat niet kan, een goede brander in dezelfde prijsklasse die dat wel is?

bedankt,
bepaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Sierra-NL schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:29:
Maar wat zijn nou die Booksettings waar menig mens het over heeft? Ik heb er al eens iets over gelezen dat het met compatibiliteit voor stand-alone DVD-spelers te maken zou hebben maar helemaal duidelijk vond ik het niet.

Iemand die in DVD-noob-taal kan uitleggen wat het voordeel ervan is om daarmee te kunnen spelen?? Ik heb geen zin om een niet 'legale' firmware op m'n drive te zetten met het risico dat het niet werkt, ik m'n garantie kwijt ben en er waarschijnlijk niet eens iets aan heb??

Ben benieuwd naar jullie reactie..
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb jaren gewoon cd's gefikt, maat wtf is een riplock (RPC begrijp ik) en die booksetting begrijp ik ook niet.
Wat zijn nu concreet de voordelen als ik hem opnieuw flash?? En waarom zijn er zo veel verschillende firmware codes??
Kan iemand dit misschien uitleggen. Bij de FAQ staat het namelijk ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Nimrod|IA op 04-03-2005 23:59 ]

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

Nimrod|IA schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:56:
[...]

Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb jaren gewoon cd's gefikt, maat wtf is een riplock (RPC begrijp ik) en die booksetting begrijp ik ook niet.
Wat zijn nu concreet de voordelen als ik hem opnieuw flash?? En waarom zijn er zo veel verschillende firmware codes??
Kan iemand dit misschien uitleggen. Bij de FAQ staat het namelijk ook niet.
Hakker schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:47:
Booktype en Bitsetting zijn hetzelfde zover ik weet. Bij de ene brander noemen ze het een booktype (officiele term) and bij bv NEC Bitsetting. Het zorgt er gewoon voor dat je DVD+R herkend worden als DVD-ROM zodat inderdaad een betere compatibiliteit ontstaat bij DVD spelers en bv ook de Xbox. Wat betreft de setting die je het beste kan gebruiken... is natuurlijk de DVD-ROM optie.

Riplock will zeggen dat als het aanstaat een DVD maximaal op geloof ik 4x speed gelezen wordt. Door Riploack te verwijderen kan je de maximale snelheid eruit halen alleen wil riplock over het algemeen wat luidruchtiger te zijn.
voor de rest hebben nieuwere firmwares meer informatie of andere informatie over de eigenschappen van de verschillende dvd-r's die te koop zijn.
Zo kan het zijn dat als je een dvd met een oude firmware wilt branden, dat je 'm maar op 2 speed kan branden, terwijl je 'm met een nieuwere of gemodifiede firmware op 8x kan branden.

er zijn zoveel verschillende firmware's omdat er steeds nieuwe informatie over dvd's wordt toegevoegd, of omdat er functies worden verbeterd.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 20:49
concreet voorbeelden ?
lijkt me toch zeker wel te vinden hier op GOT

-meer ondersteuning voor media
-quality improvements
-riplock vrij
-booktype :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Ik heb een misschien wat schokkende vraag, maar is er ook een firmware waarmee cd's en dvd's trager gelezen en gestart worden? Voor een HTPC met maar een 5,25"-slot wil ik de brander en de lezer combineren, maar als ik bij een huisgenoot hoor wat een rot herrie die drive maakt, iedere keer dat de cd of dvd benaderd wordt, dan lijkt me dat niet echt ideaal voor een HTPC.

Ik weet dat er progjes als CD Bremse en Nero's drive speed bestaan, maar deze werken (als ze al werken) alleen onder Windows en ook tijdens het opstarten wil ik geen herrie uit die pc als iemand eens een dvd'tje laat zitten. Verder is het met die programma's ook niet mogelijk om de spinup-snelheid aan te passen (en dat proces produceert een groot deel van het lawaai).

Ook weet ik dat Plextor drives heeft waar je al deze instellingen wel kan maken, maar daar betaal je ook meer dan het dubbele voor en dat vind ik een beetje aan de extreme kant :). Verder heb ik nergens op internet iets over een stillere firmware kunnen vinden.

Weet iemand of het mogelijk is om deze instellingen (eenvoudig) te wijzigen in de firmware en of die unofficial firmware-bakkers misschien zo aardig zijn om zoiets te willen proberen? Of is er niets aan te doen, valt het wel mee met de herrie bij het opspinnen en moet ik mij niet zo aanstellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anders koop je een NEC ND2500A, (of 2510A ofzo, ken die latste zelf alleen niet). Ok, je hebt ook minder functies en hij is trager maar het scheelt veeeeel qua geluidsproductie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Sinds gisteren m'n 3520a in gebruik genomen :).

Dat is wel een opluchting zeg, in vergelijking met mn lite-on 851 (@832) .

Nu heb ik een spindeltje goedkope prut dvd'tjes (Mirror 8x). Deze werden met de lite-on niet op elke stand-alone speler goed leesbaar (2.4-8x).

Nu met de nec heb ik mooie pi/pif waardes en ze zijn gebrand op 16x :). Ik zal vanmiddag bij media compatibiliteit even screenie posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-03-2005 19:56 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Kheldar schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:42:
Ik heb een misschien wat schokkende vraag, maar is er ook een firmware waarmee cd's en dvd's trager gelezen en gestart worden? Voor een HTPC met maar een 5,25"-slot wil ik de brander en de lezer combineren, maar als ik bij een huisgenoot hoor wat een rot herrie die drive maakt, iedere keer dat de cd of dvd benaderd wordt, dan lijkt me dat niet echt ideaal voor een HTPC.

Ik weet dat er progjes als CD Bremse en Nero's drive speed bestaan, maar deze werken (als ze al werken) alleen onder Windows en ook tijdens het opstarten wil ik geen herrie uit die pc als iemand eens een dvd'tje laat zitten. Verder is het met die programma's ook niet mogelijk om de spinup-snelheid aan te passen (en dat proces produceert een groot deel van het lawaai).

Ook weet ik dat Plextor drives heeft waar je al deze instellingen wel kan maken, maar daar betaal je ook meer dan het dubbele voor en dat vind ik een beetje aan de extreme kant :). Verder heb ik nergens op internet iets over een stillere firmware kunnen vinden.

Weet iemand of het mogelijk is om deze instellingen (eenvoudig) te wijzigen in de firmware en of die unofficial firmware-bakkers misschien zo aardig zijn om zoiets te willen proberen? Of is er niets aan te doen, valt het wel mee met de herrie bij het opspinnen en moet ik mij niet zo aanstellen? ;)
Ik heb gisteren mijn drive geflashed. Merk neit echt veel verschil, maarja. Wat ik wel zag is dat er een normale flash is en een quite flash. Deze speelt dan dvd-roms langzamer af. DVD+R en -R's speelt hij dan nog steeds met volle kracht af. Op zich vind ik deze drive echt nog stil vergeleken met mijn aopen 52x brander. Dat was pas luidruchtig. hahaha

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

In die quiet flash hebben zo toch gewoon de riplock laten zitten?

Met riplock vind ik de drive behoorlijk stil. Zonder riplock is het idd imo ook prima dragelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

in de quiet staat riplock aan ja

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ben ik dan de enige met problemen? Ik heb een hoop oudere DVDs liggen, en soms kan die die niet lezen. Ik wilde Far Cry installeren van een backup DVD -R van 't weekend. Maar vlak voor het eind van de installatie spinned die down en kreeg ik een error. Ook nog twee firmwares geprobeerd U7 Quiet en de IOData 1.25, zonder succes. Heb geen zin om alles opnieuw te moeten branden alleen maar zodat die NEC ze kan lezen :S Ook nog de leessnelheid verlaagt met Drive Speed van Nero, maar dan kan die 'm helemaal niet lezen. Ook vaag, selecteer je 8x voor DVD en dan zet die 'm op 5x :S

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MaTr1x schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:36:
Ben ik dan de enige met problemen? Ik heb een hoop oudere DVDs liggen, en soms kan die die niet lezen. Ik wilde Far Cry installeren van een backup DVD -R van 't weekend. Maar vlak voor het eind van de installatie spinned die down en kreeg ik een error. Ook nog twee firmwares geprobeerd U7 Quiet en de IOData 1.25, zonder succes. Heb geen zin om alles opnieuw te moeten branden alleen maar zodat die NEC ze kan lezen :S Ook nog de leessnelheid verlaagt met Drive Speed van Nero, maar dan kan die 'm helemaal niet lezen. Ook vaag, selecteer je 8x voor DVD en dan zet die 'm op 5x :S
Dit kan natuurlijk ook gewoon aan een slecht gebakken dvd liggen. Heb je ze als met nero cd-dvd speed getest om te kijken of die de files wel goed kan lezen. Zo niet, dan moet je dat eens met een andere dvd-speler proberen om de files goed te kunnen inlezen. Als meerdere dvd-spelers het niet doen, dan ligt het niet aan de nec maar gewoon aan een slecht gebrand schijfje / cheap-ass dvd.

(AL moet ik zeggen dat ik safedisc protected schijfjes als RTW / AOM / Settlers V / RCT 3 met alcohol 120 kan branden, maar dat de liteon dvd-speler (zelfde pc) niet door de beveiliging heenkomt terwijl de brander er zelf geen problemen mee heeft. (al kan het soms ff duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Kheldar schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:42:

Hey,

Ik heb thuis ook een HTPC in de woonkamer met deze brander. Zoek ff het proggie 'anydvd', daarmee kan je zowel RPC lock uitzetten en ook een quiet mode instellen. Werkt prima. Ik hoor mijn DVD speler niet lopen als ik een DVD'tje bekijk en dat wil je.

En dat opstarten duurt hooguit 2 sec..

Whizzy

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

niet niet-officiele firmaware's veranderen niets aan de lees-opties van de drive
als je drive de disks niet kan lezen helpt een firmwarew flash dus niet

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
svdvlist2 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:20:
[...]

Dit kan natuurlijk ook gewoon aan een slecht gebakken dvd liggen. Heb je ze als met nero cd-dvd speed getest om te kijken of die de files wel goed kan lezen. Zo niet, dan moet je dat eens met een andere dvd-speler proberen om de files goed te kunnen inlezen. Als meerdere dvd-spelers het niet doen, dan ligt het niet aan de nec maar gewoon aan een slecht gebrand schijfje / cheap-ass dvd.
Vreemde is dat m'n Sony DRU-510A DVD±RW 'm gewoon kan lezen, evenals m'n Apple branded Matsushita DVD-ROM. Ik heb die DVD dus wel vaker gebruikt zonder problemen.
Zelfs die Verbatim DVD+R die ik had gebrand gaf problemen met die NEC zelf zoals ik al eerder zei.
FUBAR schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:33:
niet niet-officiele firmaware's veranderen niets aan de lees-opties van de drive
Ja idd I know maar je moet toch wat als het niet werkt...
Ik heb die 8x Fuji DVD+R's besteld, binnenkort daarmee ff testen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
FUBAR schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:33:
Dat ben ik neit helemaal met je eens. Je kan de firmware zo veranderen dat de dezlefde brander op een één of andere wijze opeens wel bepaalde schijfjes (beter) kan lezen en schrijven, een interessant artikel hierover icm nec 3520 kan je vinden @ http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=12314&PageId=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister deze brander gekocht. Meteen ingebouwd en natuurlijk even gaan testen. Ik heb gebruik gemaakt van MCC 003 schijfjes van datawrite welke volgens cdrinfo.com gewoon moeten werken. Het branden ging geheel succesvol! Maar nu wil ik de dvd terug kopieren naar de computer en geeft ie een foutmelding. Dit was overigens ook bij mijn voorganger de 2500 het geval.

Van de een op de andere dag brande hij gewoon elke film met fouten. Zou dit kunnen liggen aan de brandsoftware?

graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:58:
Ik heb gister deze brander gekocht. Meteen ingebouwd en natuurlijk even gaan testen. Ik heb gebruik gemaakt van MCC 003 schijfjes van datawrite welke volgens cdrinfo.com gewoon moeten werken. Het branden ging geheel succesvol! Maar nu wil ik de dvd terug kopieren naar de computer en geeft ie een foutmelding. Dit was overigens ook bij mijn voorganger de 2500 het geval.

Van de een op de andere dag brande hij gewoon elke film met fouten. Zou dit kunnen liggen aan de brandsoftware?

graag jullie mening hierover.
- Je kan natuurlijk altijd de schijf ff door nero cd/dvd speed halen om te kijken of die alles kan lezen!!
- Brandt je je schijfjes wel op de aangegeven snelheid? en je brander wordt natuurlijk ouder en zal dus iets minder secuur worden en daarom moet je nooit sneller branden dan de aangegeven snelheid. Ik heb fuji dvd+r en die brandt k meestal op 6 speed (8x)
Mijn dvd+rw's echter brandt k wel op 6.1 speed (4x) met alcohol 120%, echter als k later de performance graph bekijk, is die ook niet sneller gegaan dan 4.2x. Dus je brander zal wel degelijk rekening huden met je schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij nero cd info geeft ie een foutmelding. Heb nu een ander merk geprobeert en dit werkt probleem loos. In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ga de nec 3520 terug doen omdat de 2500 het nu ook prima doet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nashua dvd+rw 4.7gb

brand op 4x
geen problemen . speelt zelfs in me oldschool standalone goed af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb net een NEC 3520 besteld.

Maar ik ben nog een complete n00b op het gebied van DVD's branden.
Mijn vraag is: wat voor brandtijden kan ik verwachten bij een single layer DVD+R op 8x en 16x? Dus echt van het moment dat ik op brand druk tot hij finshed is en de la open kan.

Bij cd's op 48x duurt het schrijven van de lay in en lay out meestal al bijna langer dan het branden zelf. Hoe zit dit bij DVD's?

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 10-03-2005 18:14 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

normaal? minuutje of 12 is je dvdtje wel klaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een 3520 gekocht, maar heb gehoord dat de 3550 al opkomst is, wat zijn nou eigenlijk de verbeteringen want NEC brent zowat elke week wel een nieuwe uit :P maar heb nog niets gebrand, geen plek meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:03
ZiegoM schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:51:
Ik heb net een NEC 3520 besteld.

Maar ik ben nog een complete n00b op het gebied van DVD's branden.
Mijn vraag is: wat voor brandtijden kan ik verwachten bij een single layer DVD+R op 8x en 16x? Dus echt van het moment dat ik op brand druk tot hij finshed is en de la open kan.

Bij cd's op 48x duurt het schrijven van de lay in en lay out meestal al bijna langer dan het branden zelf. Hoe zit dit bij DVD's?
Ongeveer 10 minuten op 8x, rond de 6 minuten voor 16x. Maar vergeet die 16x mode is nog op bijna geen enkele media mogelijk. Ikzelf blijf lekker bij 8 of 12x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Fuji's (DVD+R 8x) brandt ie wel op 16x, althans dat geeft ie aan. Maar de ene keer doet ie er idd 6 min. over, maar de andere keer +- 10 min. Dus echt er vanaf gaan kun je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Xandrios schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:33:
[...]

Ongeveer 10 minuten op 8x, rond de 6 minuten voor 16x. Maar vergeet die 16x mode is nog op bijna geen enkele media mogelijk. Ikzelf blijf lekker bij 8 of 12x :)
Ik heb hem inmiddels al in mn pc hangen :p

Ik heb net een dvd film gebrand op een Platinum 8x DVD+R (is volgens Nero een Ricoh), deze ging automatisch al op 12x met Alcohol 120%.

Hiermee duurde het branden van begin tot eind 6:58 minuten.

Ben er erg tevreden mee :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben dus een totale newbee in dit, maar goed, ik heb nu dus zo'n veel geprezen NEC 3530A aangeschaft maar nu blijkt dat wat ik ook doe, ik met Nero 6.0.0.6, dus geen reeds gekopieerde dvd nogmaals kan kopieeren, de dvd rom die ik gebruik is een Samsung TS-H352A.Als je wilt branden zegt Nero dat de dvd die ik wil kopieeren 20Gb groot is en de schijf maar 4,7 Gb.Dit probleem doet zich voor met - DVD's en dus niet met + DVD's maar die willen niet sneller dan 4x.
Firmeware is 1.24.
Iemand ideeen, suggesties??Ik weet dat dit misschien een dom en simpel probleem is maar ik wordt er gek van en nog even en dan gooi ik die NEC de vijver in :(

Systeem.
P4 2 Ghz
Asus Mainboard
120 Gb Maxtor 7200 rpm 4Mb cache
Ati Radeon 9600 Pro videokaart
512 Mb intern
NEC 3520A DVD brander
Samsung TS-H351A DVD rom
Nero 6.0.0.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:37:
Als je wilt branden zegt Nero dat de dvd die ik wil kopieeren 20Gb groot is en de schijf maar 4,7 Gb.Dit probleem doet zich voor met - DVD's en dus niet met + DVD's maar die willen niet sneller dan 4x.
Begrijp ik nu goed dat je zegt dat Nero aangeeft dat je bron 20GB is, en dat dat veranderd als je in je doeldrive een ander schijfje stopt (+ ipv -) :?
Dat Nero denkt dat die DVD die je probeert te kopiëren 20GB is ligt iig noway aan die NEC. Doet het zich ook met alle DVD's die je probeert te kopiëren voor, of is er gewoon 1 DVD'tje die volgens Nero 20GB is (kan een verrotte TOC zijn natuurlijk...)?
Dat je + schijfjes maar op 4x beschreven kunnen worden ligt of gewoon aan de schijfjes of aan de mediacompatabiliteit van de NEC met die schijfjes ;) Wat voor schijfjes zijn het? Je hebt overigens ook kans dat met een nieuwere firmware je die desbetreffende schijfjes wel op de bedoelde snelheid kunt schrijven. (Wat niet wegneemt dat het gewoon een 4x schijfje kan zijn)
en nog even en dan gooi ik die NEC de vijver in :(
Mocht je dat serieus overwegen mag je hem nog altijd aan mij geven :+
Nero 6.0.0.6
Is ook niet echt meer de nieuwste versie, eventjes updaten kan natuurlijk nooit kwaad, misschien maakt het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Iemand al de
LD3520_1U7.zip Liggy's And Dee's NEC ND-3520 1.U7 (Beta7), auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock (based on Mad Dog 1.F3) (NEW 04-03-2005)

Geprobeert?
http://members.chello.nl/~p.deboer12/3520.html

En misschien domme vraag maar " auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock" houdt toch in dat deze beveiligingen weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:43:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je zegt dat Nero aangeeft dat je bron 20GB is, en dat dat veranderd als je in je doeldrive een ander schijfje stopt (+ ipv -) :?
Dat Nero denkt dat die DVD die je probeert te kopiëren 20GB is ligt iig noway aan die NEC. Doet het zich ook met alle DVD's die je probeert te kopiëren voor, of is er gewoon 1 DVD'tje die volgens Nero 20GB is (kan een verrotte TOC zijn natuurlijk...)?
Dat je + schijfjes maar op 4x beschreven kunnen worden ligt of gewoon aan de schijfjes of aan de mediacompatabiliteit van de NEC met die schijfjes ;) Wat voor schijfjes zijn het? Je hebt overigens ook kans dat met een nieuwere firmware je die desbetreffende schijfjes wel op de bedoelde snelheid kunt schrijven. (Wat niet wegneemt dat het gewoon een 4x schijfje kan zijn)

[Het zijn 8 speed dvd's die het in mijn NEC 2500 gewoon op 8 speed doen.Het zijn Ritek's En ja...als je via Nero wilt branden dan zegt Nero dat het bron bestand 20Gb en dat doet hij bij iedere dvd die je wil branden,en hij fikt wel als in ik de NEC een + dvd stop, met - dvd's verrekt ie het gewoon, en de firmware is 1.24 kon geen nieuwere vinden??...]

Mocht je dat serieus overwegen mag je hem nog altijd aan mij geven :+

[...]

Is ook niet echt meer de nieuwste versie, eventjes updaten kan natuurlijk nooit kwaad, misschien maakt het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Maxxi schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:43:
Iemand al de
LD3520_1U7.zip Liggy's And Dee's NEC ND-3520 1.U7 (Beta7), auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock (based on Mad Dog 1.F3) (NEW 04-03-2005)

Geprobeert?
http://members.chello.nl/~p.deboer12/3520.html

En misschien domme vraag maar " auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock" houdt toch in dat deze beveiligingen weg zijn?
Niet om het een of ander; maar het is veel handiger om het gewoon bij de makers weg te halen. Daar staat op het forum ook heel veel informatie, testresultaten etc etc.

En, er is al een nieuwe versie uit, beta 8 :)

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=129381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb jaren een sony dvd rewriter gehad maar had telkens problemen met het lezen van dvd's die met DLR beschreven waren (drag and drop software)

Nu ik mijn nec 3520 hen , heb ik INCD geinstalleerd , maar nog steed telken problemen met lezen van dvd's die met of DLR of INCD beschreven zijn.

Nu dacht ik misschien ligt het aan de installatie van de drive?
Moet die misschien alleen op een ide aansluiting zitten?

Mijn systeem is een AMD ATHLON64
MSI moederbord

Iemand ook van die problemen?

PS: soms ook problemen met dvd's die met een PHILIPS hdrw720 zijn geschreven (soms niet soms wel)

DAgger38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heel simpel: InCD is een ramp. Het hele "DLR" princiepe heeft altijd problemen gegeven, in ieder geval wel bij mij. Schijfjes formatteren....en na de 3e file erachter komen dat de eerste ineens spoorloos is :X Dat soort dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MaTr1x schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:06:
Ik begin die 3520 wel een beetje zat te worden :(
Ik had vrijdag me unattended Windows-installatie DVD gebrand op een Verbatim DVD+R 8x die ook eerder in dit topic was genoemd, @ 8x gebrand, daarna met CD speed ff gecheckt, zag er stabiel uit, alleen op het einde vage uitschieters, zal van de week ff die pic posten.
Edit:
[afbeelding]
Dus ik gisteren Windows installeren, nadat ik geboot was van de DVD en Windows de installerdata had gekopieerd, moet Windows weer een reboot doen om te gaan installeren, en ja hoor toen kon de DVD niet gelezen worden vanwege weer zo'n cyclische redanduntie error :( . Toen tijdelijk maar ff een oude 5x dvd-rom aangesloten en Windows geïnstalleerd........
Hm, jij hebt ook van die vage uitschieters dus... ik hier ook, op bijna al mijn Platinum 8x DVD+R's (ook die gebrand zijn op een ND2500 maar ik met mijn ND3520 lees dus)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54018/full.jpg.

Ik vind mijn CPU gebruik bij wat nadere bestudering ook wat hoog trouwens... zijn er meer mensen die dit hebben? :)

Overigens heb ik er verder totaal geen problemen mee hoor, branden van deze Platinum DVD+R's gaat perfect, het lezen ook, ik kan ze ook foutloos inlezen enzo... geen CRC errors... alleen CD Speed geeft wat rare resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:37:
Ok, ik ben dus een totale newbee in dit, maar goed, ik heb nu dus zo'n veel geprezen NEC 3530A aangeschaft maar nu blijkt dat wat ik ook doe, ik met Nero 6.0.0.6, dus geen reeds gekopieerde dvd nogmaals kan kopieeren, de dvd rom die ik gebruik is een Samsung TS-H352A.Als je wilt branden zegt Nero dat de dvd die ik wil kopieeren 20Gb groot is en de schijf maar 4,7 Gb.Dit probleem doet zich voor met - DVD's en dus niet met + DVD's maar die willen niet sneller dan 4x.
Firmeware is 1.24.
Iemand ideeen, suggesties??Ik weet dat dit misschien een dom en simpel probleem is maar ik wordt er gek van en nog even en dan gooi ik die NEC de vijver in :(

Nero 6.0.0.6
ALs ik jou was zou ik eens een nieuwere versie proberen (6.6.0.8a) is de nieuwste atm. Volgens mij gebruik jij een versie waarin thuis dvd's branden nog een utopie was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:48:
[...]

ALs ik jou was zou ik eens een nieuwere versie proberen (6.6.0.8a) is de nieuwste atm. Volgens mij gebruik jij een versie waarin thuis dvd's branden nog een utopie was ;-)
Leuk...heel leuk maar ik heb dus Nero 6.6.0.8a en die verdomd het dus ook, pleur die NEC morgen weer op de toonbank en neem wel een Pioneer, net als mijn oude, nooit problemen mee gehad, hier wordt ik gek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
XanderH schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:06:
[...]

Hm, jij hebt ook van die vage uitschieters dus... ik hier ook, op bijna al mijn Platinum 8x DVD+R's (ook die gebrand zijn op een ND2500 maar ik met mijn ND3520 lees dus)
[afbeelding].

Ik vind mijn CPU gebruik bij wat nadere bestudering ook wat hoog trouwens... zijn er meer mensen die dit hebben? :)

Overigens heb ik er verder totaal geen problemen mee hoor, branden van deze Platinum DVD+R's gaat perfect, het lezen ook, ik kan ze ook foutloos inlezen enzo... geen CRC errors... alleen CD Speed geeft wat rare resultaten.
NEC 3520 is (nog) niet erg goed in het lezen op 16x. Doe de test op 12x, en je zult juiste resultaten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:41:
[...]

Leuk...heel leuk maar ik heb dus Nero 6.6.0.8a en die verdomd het dus ook, pleur die NEC morgen weer op de toonbank en neem wel een Pioneer, net als mijn oude, nooit problemen mee gehad, hier wordt ik gek van :(
En als je je nec 3520 als bron station neemt om te kopieren, geeft die dan dezlfde melding aan als nu?
Want vanaf je HD --> DVD kopieert ie 'm nameljk wel goed, zover ik het verhaal begrijp (als de data van de gekopieerde dvd dus van de hd komt!!). Het lijkt me sterek dat de nec iets te maken heeft met het feit dat nero een melding geeft dat de bronschijf 20 gieg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Xandrios schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:03:
[...]

NEC 3520 is (nog) niet erg goed in het lezen op 16x. Doe de test op 12x, en je zult juiste resultaten zien :)
Jep, dat wel, alleen ik vind het een beetje vreemd wat voor uitschieters (offeh.. inschieters? :P) hij krijgt als ik wel hogere snelheden gebruik... niet dat ik er verder last van heb ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Net van Liggy & Dee's 1u6 naar 1u8 gegaan. Bitsetting via het flashprogje wat erbij zit kan ik nu wel goed aanpassen. Eerst kreeg ik een error wanneer ik de bitsetting veranderde, maar brandde hij dvd's wel netjes als dvd-rom. Nu kan ik het zonder foutmeldingen aanpassen en het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:04:
[...]

En als je je nec 3520 als bron station neemt om te kopieren, geeft die dan dezlfde melding aan als nu?
Want vanaf je HD --> DVD kopieert ie 'm nameljk wel goed, zover ik het verhaal begrijp (als de data van de gekopieerde dvd dus van de hd komt!!). Het lijkt me sterek dat de nec iets te maken heeft met het feit dat nero een melding geeft dat de bronschijf 20 gieg is.

Als ik de NEC als bron gebruik om een ISO naar de HD te zetten gaat dat goed, geen melding ofzo.
Maar goed, dat lost mijn probleem dus nog steeds niet op, het updaten van de firmware en Nero heeft geen moer uitgemaakt, ik heb het zo'n beetje gehad met die NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:08:
[...]

Als ik de NEC als bron gebruik om een ISO naar de HD te zetten gaat dat goed, geen melding ofzo.
Maar goed, dat lost mijn probleem dus nog steeds niet op, het updaten van de firmware en Nero heeft geen moer uitgemaakt, ik heb het zo'n beetje gehad met die NEC.
En die ISO kun je van HDD ook gewoon weer branden? In dat geval moet je het probleem dus niet bij je NEC gaan zoeken, eerder ergens anders..

Overigens, opmaaktags zijn leuk, maar je hoeft opzich niet je hele posts er in te gaan typen ;) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 13-03-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:41:
[...]

En die ISO kun je van HDD ook gewoon weer branden? In dat geval moet je het probleem dus niet bij je NEC gaan zoeken, eerder ergens anders..

Overigens, opmaaktags zijn leuk, maar je hoeft opzich niet je hele posts er in te gaan typen ;) 8)7
Ok..probleem is opgelost, gewoon de hele handel terug gebracht en een pioneer dvd rom en brander erin en hopla, draaien de handel, op 8 speed en zelfs 12 speed via Alcohol!!
Bedankt voor alle goeie tips etc en sorry voor de tags.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:56:
[...]

Ok..probleem is opgelost, gewoon de hele handel terug gebracht en een pioneer dvd rom en brander erin en hopla, draaien de handel, op 8 speed en zelfs 12 speed via Alcohol!!
Bedankt voor alle goeie tips etc en sorry voor de tags.... :P
Tja, en toch denk ik dat je met alleen die pioneer dvd rom het probleem ook had opgelost en dat het kopen van die pioneer brander overbodig is geweest, maargoed, jouw beslissing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds vandaag heb ik een nec 3520. Hiervoor had ik een 2510a en hiermee had ik nooit problemen. Nu wilde ik een dvd branden vanaf mijn harde schijf en Nero gaf meteen een leesfout. Daarna een andere dvd gebrand, dat werkte gelukkig wel.

Nu denk ik dat het aan mijn firmware ligt en wil ik upgraden. Ik probeer uit te vinden ik het beste kan nemen, maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie :| Ik heb dit topic wel een beetje doorgebladerd, maar er zijn er zoveel en iedereen heeft een andere mening.

Het enige wat ik wil is een goede firmware waamee ik mijn Platinum 8x dvd's kan branden. Hoeft niet op 12x ofzo, gewoon op 8x. En die leesfout stoort me nogal... met mijn 2510 heb k nog nooit zo`n fout gehad namelijk.

Wie kan me helpen?

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:00
Janwillem,
Ik heb ook de platinum 8x dvd+r's
en heb firmware Liggy's & Dee's 1.U6.
Ik heb er nog geen problemen :) mee gehad
en heb ze allemaal op 8x gebrand.
Dus deze firmware laat ik er voorlopig op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik die eens proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu met clonecd een dvd'tje aan het kopieren alleen het schiet echt niet op. Hij is nu al ruim 4 minuten bezig en hij gaat niet sneller dan 2,55 speed :o Zelfs mn oude 2510 was een stuk sneller. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit ik me helemaal bij aan.
Is Nec afkeuren zonder eens ff te kijken wat nu eigenlijk het probleem is.
Zo heb ik ook nog wekelijks de mooie discussies met de Plextor gebruikers,hoe goed spul dat wel niet is. Klopt helemaal maar is bijna eens zo duur en doet ook niet meer als branden. Als ik met mijn Nec3520 icm Platinum brand gaat er niks mis.
Nec is nog steeds de beste prijs/kwal.
XanderH schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:57:
[...]

Tja, en toch denk ik dat je met alleen die pioneer dvd rom het probleem ook had opgelost en dat het kopen van die pioneer brander overbodig is geweest, maargoed, jouw beslissing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:09:
Ik ben nu met clonecd een dvd'tje aan het kopieren alleen het schiet echt niet op. Hij is nu al ruim 4 minuten bezig en hij gaat niet sneller dan 2,55 speed :o Zelfs mn oude 2510 was een stuk sneller. Iemand enig idee hoe dit komt?
je hebt al wel die L&D firmware erop gezet?
Ik heb ook een 3520 en platinum 8x DVD+R, branden prima op 12x hier, en loopt tegen einde op naar 16 speed. Ik brand met Nero en DVDdecrypter overigens(meestal die laatste).
Ben je wellicht nog veel andere dingen aan het doen waardoor je buffer steeds leegstroomt oid? Daar heb ik nl. wel eens last van, geen processen opstarten onder het fikken is het motto, want dan klapt ie in....Maar normaal gesproken duurt dvd fikken 6 minuten hier.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:53:
[...]

je hebt al wel die L&D firmware erop gezet?
Ik heb ook een 3520 en platinum 8x DVD+R, branden prima op 12x hier, en loopt tegen einde op naar 16 speed. Ik brand met Nero en DVDdecrypter overigens(meestal die laatste).
Ben je wellicht nog veel andere dingen aan het doen waardoor je buffer steeds leegstroomt oid? Daar heb ik nl. wel eens last van, geen processen opstarten onder het fikken is het motto, want dan klapt ie in....Maar normaal gesproken duurt dvd fikken 6 minuten hier.
Ik heb die Liggy's & Dee's 1.U8 erop gezet, ja. Het branden vanaf de harddisk gaat wel goed opzich. Lukte wel op 12x, maar had em even door Kprobe gehaald en op 8x was dezelfde dvd gebrand met 6x zo weinig fouten. Ik hou het dus bij 8x. Alleen hij ging dus erg traag in clonecd met het 1:1 kopieren van een dvd. Ik had wel de beide spelers op 1 ide-kabel staan. Dat heb ik nu veranderd en nu brand hij wel gewoon snel.
Het vreemde is alleen dat ik met mijn 2510A altijd wel op 4x kon branden in de eerste opstelling en met de 3520A bleef ie lang rond de 2-3x hangen. Nouja, nu werkt iig alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:00
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:09:
Misschien staat de overdrachtsmodus verkeerd ingesteld.
Deze zou op "DMA, indien beschikbaar" moet staan.
Dit kun je instellen bij: apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI controllers -> eigenschap van
IDE kanaal waar brander op zit -> tabblad geavanceerde instellingen -> overdrachtsmodus.

Bij mij is de huide overdrachtsmodus -> Ultra DMA mode 2.
Fikt prima, nog geen problemen mee gehad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EciRuam schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:42:
[...]

Misschien staat de overdrachtsmodus verkeerd ingesteld.
Deze zou op "DMA, indien beschikbaar" moet staan.
Dit kun je instellen bij: apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI controllers -> eigenschap van
IDE kanaal waar brander op zit -> tabblad geavanceerde instellingen -> overdrachtsmodus.

Bij mij is de huide overdrachtsmodus -> Ultra DMA mode 2.
Fikt prima, nog geen problemen mee gehad. :*)
Had ik al gecheckt en stond gewoon goed. Nouja, nu de beide devices niet meer op 1 ide-kabel zitten is het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb onlangs ook een NEC ND-3520A gekocht, samen met een Lite-On DVD-speler. Ik gebruik printable Platinum 8x DVD+r's en NERO. Ik kopieer hoofdzakelijk DVD-films direct van de Lite-On naar de NEC. Ik weet niet precies welke firmware er in mijn NEC zit, maar deze is in ieder geval nog zoals ik hem kocht. Het kopieren van een dvd duurt nu doorgaans 10 minuten, kan dit sneller? Zo ja, hoe? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Zoals beloofd tijdens het uitbrengen van de 3520 ergens in december 2004 dat er in maart 2005 een dvd-r dl support zou komen is waarheid geworden. Op www.micheldeboer.nl kan je de iodata 3.22 dl die ondersteuning biedt voor dvd-r dl. Volgens nero info tool ondersteunt hij dvd-r dl werkelijk.

http://www.micheldeboer.nl/firmware/NECND352_v322.zip

EDIT: met deze firmware wordt mijn brander als _NEC DVD_RW ND-3520AW gezien terwijl dat met de andere fw als _NEC DVD_RW ND-3520A was. Iemand enig idee wat dit betekent?

EDIT2: nero cd-dvd speed 3.75 ondersteunt de 3520 brander, je kan namelijk op start klikken of een schrijftest uit te voeren. Alleen jammer at je dan een melding krijgt dat het (nog) niet door de fw wordt ondersteund. Hopelijk binnenkort

[ Voor 67% gewijzigd door svdvlist2 op 20-03-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:27
Ben altijd een Plextor adept geweest, maar nu toch maar over op een 'goedkope' NEC, met DL support.....Raar dat ik nergens drivers/firmware kan vinden bij NEC.....Hem bovenstaande site inmiddels gevonden, echter, ik kan met geen mogelijkheid mijn drive flashen.....Gebruik de LD3520 1.U8 (Beta 8) (Liggy & Dee NEC ND-3520A firmware), maar dit lukt dus niet.....(erro communictaing with device....) Iemand een idee?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Vandaag zonder problemen een stuk of 15 CD's gebrand op 52x Philips' (@48x) en 40x Think Xtra's (@32x) die ik nog had liggen. Firmware was de IODATA 1.25.
Vervolgens geprobeerd een Alcohol image op een 8x Verbatim DVD+R met Alcohol 1.9.2 1705 te branden op max speed (6.1x), maar die stopte helaas ergens in het begin zonder enige melding.

Daarna de IODATA 3.22 firmware erin geflashed en vervolgens opnieuw die image gebrand met Alcohol @ 6.1x (heb wel ff alle openstaande apps gesloten uit de systemtray voor de zekerheid).
Branden ging nu perfect, dus misschien was het eerst gewoon een slechte DVD en/of een app die stoorde.
Kan nu tenminste ook gewoon de gebrande DVD weer inlezen met deze brander en er van installeren zonder errors.
Hier de screens uit Alcohol en de Nero CD Speed 3.75 scan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvgemert/NEC/NEC-fw322-alcohol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvgemert/NEC/NEC-fw322-cdspeed175.jpg
Dus ben weer een tevreden mens :) . Ook was de DVD nu erg stil tijdens het installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door MaTr1x op 20-03-2005 20:27 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Tipje: Zet met dvdspeed de leessnelheid op 12x maximaal. Op 16x heeft de nec nog kleine leesproblemen, en dat resulteerd in zo'n ranzige grafiek als hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen ik heb ook mijn nec getest met nero
ik krijg bij mij gewoon mooie lijnen van 6,55 naar 15,95 met platinum plus 8x en met sony dvd+r 8x en met sony dvd-r 8x alleen met de sony is de cpu load 20% lager bij 1,2x
ik heb firmware 1.26 en mijn nec3520a staat op master en hardeschijven op een andere kabel
en ik gebruik de nieuwste nero reloaded alles op en aan

gemid 11,93-----------------115ms---------------1x 26% cpu load
start 6,55---------------------140ms---------------2x 28% cpu load
einde 15,95------------------237ms---------------3x 31% cpu load
type cav------------------------------------------------4x 65% cpu load
burst snelheid 25mb/s
lengte 4,36gb

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik wil morgen een gekochte cdbrander toch omruilen voor een dvdbrander
wilde indd een nec 3520, heb heel dit topic gelezen, had eerst helemaal geen verstand ervan..
Toch wil ik voor de zekerheid ff checken::

Ik wil gewoon dvd en cd afkunnen spelen in een goedkope dvdspeler. Welke soort schijfjes moet ik dan gebruiken, +r toch??
En dat ik slecht films kan spelen op de computer ligt aan oude videokaart, en staat los van het branden he??

Dat was het... Bedankt! Oja hoe duur is zo'n mediaschijfje?
En mocht het niet lukken, dan kom ik hier nog wel terug ;)

Bye! grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ddvd.info/cgi-...platpr8c50%26t%3Dtemartic

ik haal hier mijn dvd+r schijfjes 50 stuks voor 18,95 en 100 hoesjes voor 14euro ken geen goedkopere dan deze web winkel
meestal haal ik platinum 8x
en voor cd haal ik tdk die waren als beste getest maar die haal ik meestal bij mediamarkt

Eigenlijk is er heel weinig verschil tussen deze twee formaten. Het verschil is echter technisch. En is door twee verschillende groepen fabrikanten ontwikkeld. DVD-R was er het eerst en DVD+R kwam later. DVD-R discs doen het bijna op alle dvd spelers en DVD+R is dit percentage lager. Echter moet je nou niet denken, dat je DVD+R, niet kan afspelen. Dit geldt eigenlijk voor de echt oude dvdspelers.

DVD-R:
Voordelen: Percentage van het aantal dvdspelers, die dit formaat ondersteunt ligt hoog.
Nadelen: Loopt technisch achter t.o.v. dvd+r.
DVD+R:
Voordelen: Technisch beter dan dvd-r, hogere brand snelheden en nauwkeuriger. Bij RW direct video-editen vanaf disc mogelijk.
Nadelen: Ondersteunt door iets minder dvdspelers dan dvd-r.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht! Zonder software en allerlei dingen.. ben benieuwd.. En meteen verbatim schijfjes erbij om straks te testen.. Spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, cds branden werkt, maar nu wil ik de film The Butterfly Effect branden, doet ie het niet...
film is een .avi file en de ondertitleing is .srt.

Nero geeft aan, krijg eerst melding dat ik nero 6 moet hebben (wat ik al heb, zelfs update ook naar 6.606).. Daarna zegt ie:
-----------------------------------------
Cannot add .srt.
Is invalid. Need mpeg1 which is encoded for video cd

The following problemd were found:
- Stream encoding which is invalid for video cd
- no video
- no audio
------------------------------------------

nu weet ik niet wat ik moet doen, nieuwe sfirmware downloaden van NEC? Denk niet dat het daar aan ligt.. Hij loopt vast op de ondertiteling geloof ik...
Alvast bedankt! Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
lol, je wilt een Divx op DVD zetten. Dat werkt niet nee. Hetgeen je erop wilt branden moet ook DVD-materiaal zijn, en dat is Divx niet bepaald.
Je zult dus eerst je Divx moeten omzetten en Authoren, voordat je 'm op DVD kunt branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke.. bij nero (startsmart) staat onder video en geluid ook geen optie om dvd video te branden, alleen wel cvd video..

maar hoe doe je dat dan, dat omzetten?? En hoe krijg ik de optie dvd er bij ipv alleen cvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

film downloaden en die dan branden moet toch mogelijk zijn, snap alleen niet hoe ik dat dan om kan zetten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Misschien kan je daarvoor de search gebruiken?

En anders is Google je beste vriend.

Als jus op de aardappelen staan er in de Software Algemeen FAQ (in dit geval de oude FAQ, die is imo duidelijker :P) nog wat handige linkjes naar sites die zo ongeveer alles uitleggen met betrekking tot dvd's, avi's en vcd's

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 23-03-2005 19:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste