Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De nieuwe 'Original 1.25 firmware (I-O Data rebadged to NEC 3520) (NEW 28-01-2005)' firmware kan je downloaden vanaf de volgende link. Deze bevat de nieuwste firmware revisie atm. http://www.micheldeboer.nl/firmware/nec3520_125.zip

@Matr1x Bedankt voor het melden van de goede link. Ik had de link gepost van de firmware die ik zelf gebruik. Ik zag wel dat de nieuwe L&D3 op de 1.25IO is gebaseerd in vergelijking met de L&D2 die op de 1.04 was gebaseerd.

[ Voor 68% gewijzigd door svdvlist2 op 01-02-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
thnx voor het vermelden maar post het dan wel goed :+ , want de link die jij gaf is voor:
Original 1.25 firmware (I-O Data rebadged to NEC 3520) (NEW 28-01-2005)
Dit is de nieuwe link voor de
Liggy's And Dee's NEC ND-3520 Modified Firmware Beta 3 (1.05), auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock (based on I-O Data 1.25) (NEW 30-01-2005).
http://www.micheldeboer.nl/firmware/LD3520_beta3.zip

@svdvlist2: np, fouten maken is menselijk!

[ Voor 7% gewijzigd door MaTr1x op 01-02-2005 21:43 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

net mijn "oude" NEC 2500 @ 2510 geflashed, vervangen door een NEC 3520.
Is wel een leuk dingetje, nog geen problemen mee.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

jeeh im owner of 3520A

maar okej lege dvd's kopen waar moet ik opletten want het prijsverschil varieeert heel erg.
in de price watch gevonden dat de prijzen van heel laag tot heel hoog zijn .

maar nu weet ik niet welke dvd's ik moet kopen .
ze moeten gewoon goed zijn .

met welke hebben jullie goede ervaringen @ 3520A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

@ mijn 2500 had ik altijd traxdata dus ik denk dat deze het ook wel op mijn nieuwe 3520 goed gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 22:38

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 134669 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:49:
jeeh im owner of 3520A

maar okej lege dvd's kopen waar moet ik opletten want het prijsverschil varieeert heel erg.
in de price watch gevonden dat de prijzen van heel laag tot heel hoog zijn .

maar nu weet ik niet welke dvd's ik moet kopen .
ze moeten gewoon goed zijn .

met welke hebben jullie goede ervaringen @ 3520A
De betere zijn meestal ook niet de goedkoopste.
Maar eerst beginnen bij het begin...: er wordt vooral gesproken van mediacodes, dat zijn, voor zover ik weet, de codes van de fabrikant. Verschillende merken kunnen dezelfde codes hebben.

Nu de schijfjes:
ikzelf vind de Verbatim 16x DVD+R (mediacode MCC 004) erg goed. Het zijn "echte' 16x schijfjes en doen het perfect. Let wel: dit zijn de duurste schijfjes (21 euro voor een spindel van 25 bij cdrwinkel.com).

verder zijn de Platinum 8x DVD+R ook perfect (mediacode RICOHJPNR0*). Deze worden door heel veel mensen gebruikt en zijn, voor zover ik kan zeggen, de meest gebruikte schijfjes worldwide.

Nou zijn er natuurlijk tig toppics hierover, maar ik weet dat t irri kan zijn om deze door te spitten.
Hier zal je iig wel wat aan hebben.
Verder zou ik ook ff http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=86 checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

drfruit schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:59:
Verbatim 16x ook bij os-mediatrade.de.
Ik heb net twee Benq scans uit Azië gezien van de nieuwe Taiyo Yuden 16x dvd+r, dat is een andere klasse, vele malen beter dan de MCC004. Hopelijk hoeven we daar geen maanden op te wachten.
Ik weet niet wat jij zit te kijken want de verbatims behoren tot de beste zo niet de beste media die je op het moment kan halen. ik heb meer dan genoeg verbatim scans gezien waarvan je gewoon gaat kwijlen zo goed. Je zal mij niet de Taiyo Yuden's horen dissen maar mijn eerste scans met de t002's waren nou niet super te noemen. Bevatte een hele hoge pi waarde.

[ Voor 12% gewijzigd door Hakker op 01-02-2005 23:18 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hakker schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:17:
[...]

Ik weet niet wat jij zit te kijken want de verbatims behoren tot de beste zo niet de beste media die je op het moment kan halen. ik heb meer dan genoeg verbatim scans gezien waarvan je gewoon gaat kwijlen zo goed. Je zal mij niet de Taiyo Yuden's horen dissen maar mijn eerste scans met de t002's waren nou niet super te noemen. Bevatte een hele hoge pi waarde.
mja, ik heb ook gehoord dat de YUDEN000T02 (Fuji Branded Germany) echt grote klasse zijn.

Ik wil ze zeker uitproberen, maar dan moet ik eerst weten wie ze verkoopt. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb met deze brander een ander vaag iets. Als ik een divxje als DVD wegschrijf (nero vision/divx2DVD/dvdsanta), en hem later bekijk heb ik vage framedrops ofzo. De meeste mensen zal het niet opvallen, maar ik zie dat hij gewoon niet goed loopt. Dus soms een aantal milliconde te langzaam per elke seconde. (nero 6.6)

Waaraan kan dit liggen, ik heb nog geen gewone dvds gekopieerd, dus het kan aan het converten zelf liggen. Maar op welke manier? Ik heb verscheidene programma's gebruikt.

Is het mogelijk doordat de PCI bus op 40mhz loopt?(FSB 200mhz) Want ik heb vroeger wel eens gehad dat een netwerkkaart vanaf 42mhz pci datacorruptie optrad(flims kopieren>groene/paarse blokken door het beeld) Is zoiets ook mogelijk met een DVD-brander maar niet zo erg dat het beeld wordt vergald maar framedrops zeg maar?

De divx/xvid films zijn 23,93fps zou het hieraanliggen dat wanneer hij naar vobs wordt omgezet hij 25 of misschien 29fps wordt? OF zou het liggen aan het feit dat ik de bitrate op 5000 heb(heb gelezen dat geluid + audio max 2600 mag zijn)?

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 02-02-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToFast schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:47:
De divx/xvid films zijn 23,93fps zou het hieraanliggen dat wanneer hij naar vobs wordt omgezet hij 25 of misschien 29fps wordt? OF zou het liggen aan het feit dat ik de bitrate op 5000 heb(heb gelezen dat geluid + audio max 2600 mag zijn)?
Aangezien PAL beeld (wat op je DVD komt te staan) 25 fps is denk ik dat het daar misschien wel aan ligt. Hoe kom je trouwens aan divx met 23,93 fps 8)7
Bitrate kan op DVD in ieder geval tot 8000 kbps dus dat zou niet uit moeten maken.

[ Voor 8% gewijzigd door JanPedaal op 02-02-2005 09:59 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hakker schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:17:
[...]

Leuk dat je zo voor 'je' merk opkomt, maar je haalt wel een paar zaken door elkaar. Verbatim is een 'afwerker' van cd's en dvd's, die afkomstig zijn uit diverse fabrieken. De dvd's van Verbatim komen vaak uit de fabriek van Mitsubishi, hun cd-r's uit die van Taiyo Yuden. Taiyo Yuden is dus een fabrikant, die over het algemeen als de beste wordt gezien.
Ik heb heel goede ervaringen met Verbatim MCC003 en MCC004. Alleen komt binnenkort de nieuwe T03 van Taiyo Yuden uit, hun eerste 16x dvd+r, die al door de eerste reviewer is getest, en die een nieuwe kwaliteitsnorm vestigt. Bij de MCC004's liggen de tracking errors en focus errors tussen 150 en 300 met uitschieters naar 450. De eerste samples van de TY T03 blijven onder de 20. Als je wilt weten waar het over gaat, kun je hier je licht opsteken.

Dat er ook weleens slechte TY's op de markt komen, ligt aan de afwerking. Verschillende mensen hebben vingerafdrukken gezien op hun Fuji TY T02, waardoor ze slechte errorscans en soms zelfs coasters opleveren.
Als we dus geluk hebben, brengt Verbatim straks ook de T03 op de markt. Dan heb je voor wat meer geld zowel een goed begin- als eindproduct.

[ Voor 4% gewijzigd door drfruit op 02-02-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

heb sinds gisteren ook deze brander, en ik had nog wat 4x Arita's liggen welke op 8 speed konden en die deden het perfect.

zit nu alleen te twijfelen om hem te flashen, enige wat me echt aantrekt aan de firmware is het veranderen van de bitsetting naar dvd-rom (voor me xbox voor + schijfejs, - slikt ie wel gewoon)

denk dat ik van de week maar zowel wat MCC03 -04 en T02's koop om zelf ook wat te testen

niemand hier die -R's gebruikt/getest heeft?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Hakker schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:17:Ik weet niet wat jij zit te kijken want de verbatims behoren tot de beste zo niet de beste media die je op het moment kan halen. ik heb meer dan genoeg verbatim scans gezien waarvan je gewoon gaat kwijlen zo goed. Je zal mij niet de Taiyo Yuden's horen dissen maar mijn eerste scans met de t002's waren nou niet super te noemen. Bevatte een hele hoge pi waarde.
Ik heb momenteel zelf ook yudens met enorm hoge pi-waardes. Ik vraag me af of het aan m'n lite-on brander ligt, een 811s. Aangezien jij ook ervaring hebt met yudens met slechte pi-waardes en ik mijn probleem wil oplossen zou ik graag willen weten met welke lite-on brander jij je scans hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik vroeg me af, ik ga nu een dvd writer aanschaffen maar is de nec 2500a die 20 euro minder wel waard? Of kan ik beter meteen deze dual layer aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
Ik bezit zelf de NEC2500 en ben er erg tevreden mee, desalniettemin zou ik niet meer voor deze relatief verouderde dvdbrander kiezen.

Neem een NEC 3520 of een NEC3500 .. De firmware supports zullen dit zeker weer top branders maken !

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05

mr_petit

opperprutser

mtlife schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:56:
Ik vroeg me af, ik ga nu een dvd writer aanschaffen maar is de nec 2500a die 20 euro minder wel waard? Of kan ik beter meteen deze dual layer aanschaffen?
Dat hangt er helemaal af van hoelang je met een brander doet.
Als je elk half jaar een nieuwe koopt, kan je rustig een 2500a kopen. (hij is alleen iets langzamer, ik neem aan dat je 'm naar 2510 flasht voor dl support)
Over een half jaar zullen DL schijfjes nog steeds aan de prijs zijn.
Als je zoals ik tussen de 2 en 5 jaar met een brander doet kan je beter voor een 3520 kiezen.
De snelheid van DL media zal imo gewoon tot 16x gaan oplopen (over een jaartje ofzo (en een 3520 brandt dan op min 8x), en de prijs zal dalen richting 1 à 1,5x de prijs van een el ceapo dvd'tje (denk ik).

Ik zou dus voor een 3520 gaan

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 02-02-2005 18:19 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Een DVD-/+Rs kan toch alleen maar tot 16x geschreven worden? of het nou SL of DL is? Volgens mij is het een beperking van het medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dat vraag ik me af.
de snelheid van een dvdr is uiteindelijk afhankelijk van de maximale draaisnelheid die het schijfje kan verduren en hoe snel de inkt kan worden beschreven met de laser.
Uiteindelijk kan je de lees en schrijfsnelheid natuurlijk gigantisch verhogen met meerdere lasers zoals kenwood deed met hun 72x cdrom speler (gebruikt iets van 7 lasers simultaan in 1 kop). Zo kan je meerdere tracks tegelijkertijd lezen en misschien ook wel schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

drfruit schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:34:
[...]

Leuk dat je zo voor 'je' merk opkomt, maar je haalt wel een paar zaken door elkaar. Verbatim is een 'afwerker' van cd's en dvd's, die afkomstig zijn uit diverse fabrieken. De dvd's van Verbatim komen vaak uit de fabriek van Mitsubishi, hun cd-r's uit die van Taiyo Yuden. Taiyo Yuden is dus een fabrikant, die over het algemeen als de beste wordt gezien.
Ik heb heel goede ervaringen met Verbatim MCC003 en MCC004. Alleen komt binnenkort de nieuwe T03 van Taiyo Yuden uit, hun eerste 16x dvd+r, die al door de eerste reviewer is getest, en die een nieuwe kwaliteitsnorm vestigt. Bij de MCC004's liggen de tracking errors en focus errors tussen 150 en 300 met uitschieters naar 450. De eerste samples van de TY T03 blijven onder de 20. Als je wilt weten waar het over gaat, kun je hier je licht opsteken.

Dat er ook weleens slechte TY's op de markt komen, ligt aan de afwerking. Verschillende mensen hebben vingerafdrukken gezien op hun Fuji TY T02, waardoor ze slechte errorscans en soms zelfs coasters opleveren.
Als we dus geluk hebben, brengt Verbatim straks ook de T03 op de markt. Dan heb je voor wat meer geld zowel een goed begin- als eindproduct.
A ik weet dat Verbatim Mitsubishi gebruikt. Ze gebruiken alleen maar mitsubishi chemicals media. Wat betreft Taiyo Yuden... het is mijn ervaringen die ik geef en van de Benq weet ik dat hij graag Taiyo Yuden lekker vindt. Daarnaast vind ik het wel vreemd dat de waardes van de rest zo hoog ligt terwijl veel andere Benq gebruikers vrijwel alle media scores halen die hij met de TY neerzet. Het is en blijft gewoon ook gewoon een gevoelskwestie. Ik heb zelf niet eens Verbatims getest op het moment dus mij een halve fanboy noemen gaat wel erg ver. Mijn ervaring met TY zijn gewoon een stuk minder dan vele anderen schijnbaar. ik heb echt hoge PI waardes. Gemiddelde van 550 (4 stuks uit verschillende packs) en dit zijn Fuji branded TY T02's Nu zou het misschien wel aan mijn Lite-on 811S (HS0R) kunnen liggen want ze spelen wel gewoon goed af, maar schokkend zou je het best wel mogen noemen als je zulke scores ziet.
Anoniem: 76818 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:00:
[...]

Ik heb momenteel zelf ook yudens met enorm hoge pi-waardes. Ik vraag me af of het aan m'n lite-on brander ligt, een 811s. Aangezien jij ook ervaring hebt met yudens met slechte pi-waardes en ik mijn probleem wil oplossen zou ik graag willen weten met welke lite-on brander jij je scans hebt gemaakt.
Zoals ik hierboven al zei een Lite-on 811S (HS0R) al hoop ik in een nieuwe bak wat ik binnen een maandje of 2 hoopt te kunnen bestellen een Benq in te gooien. Dan zal ik mijn oude burns eens in die Benq gooien en kijken hoe die ermee overweg gaat. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hakker op 02-02-2005 20:29 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

OPTODISCOR4 of OPTODISC-OR4-00

Optodisc Silver Printable 3-dimensional DVD+R 4x in 25-pack Cakebox

Ik brand ze met DVD Decrypter op 8x speed. Daarna getest op Yamada 6600 tot einde film. Speelt gewoon af. Top voor die prijs.! 3D staat ervoor dat je op de cd kunt schrijven en oppervlakte geeft een parelmoer effekt. Mooi en goed. Levering was supersnel (volgende dag) alleen nalevering was zonder mij te berichten langzaam (4 dgn).
Zie http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=4865

Ben benieuwd of ie de 12x gaat halen?

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakker schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:23:A ik weet dat Verbatim Mitsubishi gebruikt. Ze gebruiken alleen maar mitsubishi chemicals media. Wat betreft Taiyo Yuden... het is mijn ervaringen die ik geef en van de Benq weet ik dat hij graag Taiyo Yuden lekker vindt. Daarnaast vind ik het wel vreemd dat de waardes van de rest zo hoog ligt terwijl veel andere Benq gebruikers vrijwel alle media scores halen die hij met de TY neerzet. Het is en blijft gewoon ook gewoon een gevoelskwestie. Ik heb zelf niet eens Verbatims getest op het moment dus mij een halve fanboy noemen gaat wel erg ver. Mijn ervaring met TY zijn gewoon een stuk minder dan vele anderen schijnbaar. ik heb echt hoge PI waardes. Gemiddelde van 550 (4 stuks uit verschillende packs) en dit zijn Fuji branded TY T02's Nu zou het misschien wel aan mijn Lite-on 811S (HS0R) kunnen liggen want ze spelen wel gewoon goed af, maar schokkend zou je het best wel mogen noemen als je zulke scores ziet.
Ik heb ook #%#^(#&% pi waarden voor mijn yudens. Zie het mediacompatibiliteitstopic voor de nec 3500 deel 2.
Zoals ik hierboven al zei een Lite-on 811S (HS0R) al hoop ik in een nieuwe bak wat ik binnen een maandje of 2 hoopt te kunnen bestellen een Benq in te gooien. Dan zal ik mijn oude burns eens in die Benq gooien en kijken hoe die ermee overweg gaat. :)
Ja, ik las het een paar pagina's terug. Dacht weinig aan te treffen omdat dit een ervaringtopic is over de 3500. In ieder geval bedankt voor je antwoord ;) Ik ben toch echt benieuwd of de 811s de boosdoener is en indien dat het geval is, waarom eigenlijk. Hebben we straks soms ook nog een mediacompatibileitstopic nodig voor het lezen van dvd's? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand ervaring met de cheap ass dvdtje van de pricewatch 100 voor 38 euro..
daar dacht ik aan ik hem ook geeen problem met cheapass cd's

maar ja als ik er van die 100 , 50 wegmoete gooiten koop ik liever goede voor desnoods 1 euro per stuk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

@tjatja Ik ben waarschijnlijk achter het probleem gekomen. De 811S schijnt gewoon een bagger scanner te zijn. in 6x schijnen de meeste veel betere resultaten te halen en op 1x schijnen ze heel accuraat te zijn. op 4x schijnen ze matig te zijn.... leuke allemaal maar de 811 van mij kan dus zo de prullenbak in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135599

Ik heb ook een nec 3520, Bij het branden met traxdata's 8x speed en de philips 8x speed dvd+R Geeft nero aan het eind van het brandproces een error aan. Ik kan wel een philips dvd+RW zonder problemen branden. Ik brand met nero 6.606. Firmware L&D 1.24 beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Anoniem: 134669 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:52:
iemand ervaring met de cheap ass dvdtje van de pricewatch 100 voor 38 euro..
daar dacht ik aan ik hem ook geeen problem met cheapass cd's

maar ja als ik er van die 100 , 50 wegmoete gooiten koop ik liever goede voor desnoods 1 euro per stuk .
heb hier zelf fuji's van iets duurder, en ze branden echt lekker op (zelfs 16x speed terwijl verpakking 8x als max stelt).

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakker schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:34:
@tjatja Ik ben waarschijnlijk achter het probleem gekomen. De 811S schijnt gewoon een bagger scanner te zijn. in 6x schijnen de meeste veel betere resultaten te halen en op 1x schijnen ze heel accuraat te zijn. op 4x schijnen ze matig te zijn.... leuke allemaal maar de 811 van mij kan dus zo de prullenbak in :P
Duizend bommen en granaten :( :+ En heeft dit echt een gemiddelde pi score van een paar honderd tot gevolg?
In ieder geval, mijn eerste scans met wat ricoh jpnr01 schijfjes deed ik op 8x en toen waren de resultaten echt top totdat ik las dat je scans moest doen op 4x (was een technisch verhaal geloof ik). De resultaten waren toen opeens niet meer zo top. Vond het toen wel vreemd dat de resultaten zo ver uit elkaar lagen. Op 1x ga ik echt niet scannen, dan duurt het een uur voordat hij één schijfje gescand heeft. Maar om een indicatie te krijgen is het wellicht niet onverstandig om het eens (gedeeltelijk) te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok, ik heb de 3520a hier nu ook lopen, al een dvd'tje gefikt (de enige dvd speler die em moest lezen in huis deed dat niet :|, samsung drive in de xbox leest geen +R |:( ). Voor de rest ging het branden redelijk snel en zonder problemen :)

Maar ik zat even met een vraagje, is lichtjes off-topic :9

Welke programma's kan ik allemaal gebruiken om subtitles bij een film te krijgen en deze dan te branden op de nec.

Heb Encore gebruikt, maar die geeft vage errors.
Met dvdSanta keurig film geconvert, en branden ging ook goed, alleen die subtitles missen

[ Voor 6% gewijzigd door Rox_NL op 03-02-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Anoniem: 76818 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:27:
[...]

Duizend bommen en granaten :( :+ En heeft dit echt een gemiddelde pi score van een paar honderd tot gevolg?
In ieder geval, mijn eerste scans met wat ricoh jpnr01 schijfjes deed ik op 8x en toen waren de resultaten echt top totdat ik las dat je scans moest doen op 4x (was een technisch verhaal geloof ik). De resultaten waren toen opeens niet meer zo top. Vond het toen wel vreemd dat de resultaten zo ver uit elkaar lagen. Op 1x ga ik echt niet scannen, dan duurt het een uur voordat hij één schijfje gescand heeft. Maar om een indicatie te krijgen is het wellicht niet onverstandig om het eens (gedeeltelijk) te doen O-)
Je kan het bv in 4x, 6x, 8x doen en kijken welke redelijk in de buurt komt. 6x schijnt namelijk ook goed te gaan. Wel bagger om daar nu achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakker schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:18:
[...]

Je kan het bv in 4x, 6x, 8x doen en kijken welke redelijk in de buurt komt. 6x schijnt namelijk ook goed te gaan. Wel bagger om daar nu achter te komen.
Ik ging ervan uit dat de scan op 8x niet klopte. Zou wel lullig zijn als die dichter bij de waarheid zou zitten dan de scan op 4x. En het is inderdaad bagger als blijkt dat zelfs de schijfjes met matige scans op 4x in werkelijkheid goede scans hebben. Ik heb namelijk regelmatig een extra schijfje gebrand in dat geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71746

Rox_NL schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:20:
Welke programma's kan ik allemaal gebruiken om subtitles bij een film te krijgen en deze dan te branden op de nec.

Heb Encore gebruikt, maar die geeft vage errors.
Met dvdSanta keurig film geconvert, en branden ging ook goed, alleen die subtitles missen
VobSub .... is een DirectShow filter ... zogauw er een divx wordt afspeelt in een speler (BSPlayer, enz) die dit ondersteunt krijgt je de ondertitels te zien.

Mijn tools om Divx naar Dvd om te zetten inclusief subs:
- Tmpgenc
- VobSub
- VirtualDubMod

Zie deze guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50
Rox_NL schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:20:
Ok, ik heb de 3520a hier nu ook lopen, al een dvd'tje gefikt (de enige dvd speler die em moest lezen in huis deed dat niet :|, samsung drive in de xbox leest geen +R |:( ). Voor de rest ging het branden redelijk snel en zonder problemen :)

[...]
Zet je booktype op dvd-rom, dan leest je Samsung perfect +R. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Om nog even over de discussie over Taiyo Yuden en Verbatim terug te komen: het blijkt dat Verbatim in Azië ook TY T02 op de markt brengt (Verbatim voert dus niet alleen Mitsubishi), maar dan als 4x media. Volgens deze discussie gaat het mogelijk om exemplaren die bij Taiyo Yuden niet door de strengste kwaliteitscontrole heen zijn gekomen.
Rest de vraag of andere leveranciers misschien die zelfde 'b-kwaliteit' TY T02's op de markt brengen als 8x media. Als je die dan op 16x gaat fikken, moet je brander wel heel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie in de price watch dat de arita en plattium dvd's in de middelmoot van prijs klasse vallen ..
kwaliteit van deze 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar hebben we een ander topic voor, namelijk het mediacompatibiliteitstopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Hoe luidruchtig is deze drive?

Zijn er drives die significant stiller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 14:41
HiddenWolf schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:21:

Hij maakt behoorlijk veel herrie tijdens het branden of afspelen.
Plextor is volgens mij stiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

De Liggy's And Dee's NEC ND-3520 Modified Firmware Beta 3 (1.05) zet hem bij mij niet meer automatisch op -ROM. Vaag. Iemand ook dit??
http://www.micheldeboer.nl/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Bedankt, dan kan ik eindelijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

Ja!! ik heb nu ook deze drive gehaald als vervanger voor mijn lite-on 401s. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de kwaliteit van deze drive.

Gelijk maar ff 100 Arita Special edition DVD's gehaald voor 34,- :D
Deze branden perfect op 8X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
HiddenWolf schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:21:

Ik vind deze drive wel stil ivm mijn andere drives. Maar daarbij moet ik zeggen dat deze 3520 mijn 3 jaar oude 16 speed cd-writer (lite-on) heeft vervangen, die echt een tering herrie produceerde. Echter is deze wel heel veel stiller dan mijn samsung dvdrom speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

*Topic niet doorgelezen*

De NEC ND3520 DL DVD±R/RW IDE OEM is ook te koop bij Paradigit voor 65 Euro. (Zwart/Wit)

Echter twijfel ik tussen deze NEC en de Sony DYRU710A van MyCom.

Heb al wat gezocht met Google en ook aan vrienden gevraagt en ik krijg de NEC geadviseerd.

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen in dit topic maar hierbij toch; Wat zou ik nemen?

Budget is dus rond de 60/70 Euro en beide branders vallen hieronder.

B.v.d :)

Brander gaat niet veel worden gebruikt. Hooguit 1 DVD per week oid. En nee ik ga geen AOpen halen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 06-02-2005 20:37 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Topicstarter
TommyGun schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:36:
*Topic niet doorgelezen*

De NEC ND3520 DL DVD±R/RW IDE OEM is ook te koop bij Paradigit voor 65 Euro. (Zwart/Wit)

Echter twijfel ik tussen deze NEC en de Sony DYRU710A van MyCom.

Heb al wat gezocht met Google en ook aan vrienden gevraagt en ik krijg de NEC geadviseerd.

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen in dit topic maar hierbij toch; Wat zou ik nemen?

Budget is dus rond de 60/70 Euro en beide branders vallen hieronder.

B.v.d :)

Brander gaat niet veel worden gebruikt. Hooguit 1 DVD per week oid. En nee ik ga geen AOpen halen ;)
Tjah moet jezelf afwegen he :) . Ik zelf ga zeker voor NEC, ik heb goede ervaringen ermee....en dan houd ik me erg graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

BTW mssl wanneer komt die mooie TS van je :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 97917 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:50:
[...]

Tjah moet jezelf afwegen he :) . Ik zelf ga zeker voor NEC, ik heb goede ervaringen ermee....en dan houd ik me erg graag bij.
Okeej dan haal ik die gewoon. Bedankt :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136400

Hallo mensen ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb pas voor de 1e keer een dvd-brander aangeschaft (NEC 3520)

Mijn probleem zit hem in dat de brander 8X dvd's brandt op 4X en ik heb gelezen dat dit te verhelpen is met het upgraden van je firmware. Ik heb dus geen idee hoe dit moet. Misschien dat iemand van jullie me kan helpen met mijn probleem.

bvd,

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben meestal mooie readme / liesmich / leesmij tekstfiles erbij gestopt :) Uitpakken die zipfile en de executable runnen (voor officiële nec firmware). Vervolgens pc (uitzetten en) opnieuw opstarten. Voor niet-officiële nec firmwares heb je een aparte flasher nodig (zoals necwinflash). Beetje zoeken doet wonderen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 07-02-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reactie, maar het probleem is dat er helemaal geen readme file bij zat.
Ik heb de Original 1.25 firmware (I-O Data rebadged to NEC 3520) gedownload maar in de zipfile zit alleen een bin file. Ik weet dus niet hoe ik nu verder moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
@ biggiesmalls: klik de volgende link voor info over het flashen want dit was al eerder in dit topic behandeld: [rml]svdvlist2 in "[ Discussie] NEC ND-3520A 16x Dual Layer ..."[/rml]

On topic:
Ik zag trouwens op cdfreaks een mini-review van: NEC ND-3520A - Modified vs. stock firmware
Positive (Dee’s modified firmware):

* Burns specific media at higher speed
* Burns specific media with better quality
* The firmware is often updated
* AUTO Bitsetting on DVD+R/R9 DL media
* RPC1
* Removed read/rip lock on DVD-Video
* Unsupported media can be supported in modified firmware

Negative (Dee’s modified firmware):

* voids the guarantee
* Only the best quality media is likely to get good results
* Removing RIPLOCK will make the drive noisier when playing back a pressed DVD-VIDEO on your PC
Ik heb van het weekend zelf een aantal CD's gebrand, dat gaat best wel snel, en ik heb eenmaal een 4x DVD +R Traxdata -R Sentinel ( 8)7) die ik nog had liggen, gebrand op 4X met de originele 1.04 firmware. Heb later de L&D beta 3 erin geflashed, toen ik vervolgens die gebrande DVD erin deed, merkte ik meteen dat de drive opeens meer herrie maakte :?

Edit: verkeerd merk

[ Voor 96% gewijzigd door MaTr1x op 07-02-2005 23:11 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus die bin file moet ik met necwinflash openen en dan gaat het allemaal vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 19:43
MaTr1x schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:40:
Heb later de L&D beta 3 erin geflashed, toen ik vervolgens die gebrande DVD erin deed, merkte ik meteen dat de drive opeens meer herrie maakte :?
zelf gebruik ik nogal eens dc/dvd spees van nero om luidruchtige drives wat af te remmen als ze geen snelheid nodig hebben...

[ Voor 44% gewijzigd door LinuZZ op 16-02-2005 20:15 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

ik zweer bij de modded firmware van Liggy and Dee gewoon omdat de support sneller is en zolang je goeie media gebruikt en dus niet die noname trash die toevallig 3 euri goedkoper per 25 is presteren ze gewoon geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik vraag me af: is er ook kwaliteitsverschil tussen de stock firmware en de LD firmware indien je media op dezelfde snelheid brandt? (snelheid die de fabrikant opgeeft en de brander ondersteunt)

m'n gevoel zegt van niet, maar ik weet het natuurlijk niet zeker ('k kan het nergens vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135599

Anoniem: 67119 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:26:
[...]

Ligt aan je specs. (heb je genoeg intern geheugen). Asus videokaarten willen ook nog wel eens in conflict staan met branders. Ik zou wel je 3520a flashen met L&D firmare. Zie eerdere post.

Ik heb zelf al jou genoemde media gebrand en ik ondervind geen enkele probleem.

Ik brand voornamelijk Xbox iso's. 4x of 8x. Mijn xbox speelt ze allemaal af.

MIjn Specs

Moederboard : MSI ultra k777
Videokaart : Radeon 9600 pro
Intern Geheugen: 1024 mb

Nec 1100 - 1300 brander (secondary slave)
Nec 3520 barnder( L& D Firmware) Secondary master.

Ik brand zelf twee dvd'tjes tegelijk(verschillende dvd's).
Het is me nu gelukt om een dvd in een keer te branden, namelijk met de Verbatim 8x speed:mediacode MCC 003.

Het was dus gewoon een media probleem. Het was dus beter geweest om een NEC 3500 te kopen, die heeft een betere mediaondersteuning dan de NEC 3520. maar die was niet meer verkrijgbaar.
Het is dus onzin om te zeggen dat het aan mijn specs lag, de videokaart staat los van de brander, heeft daar niets mee te maken.

toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:32
PWA schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:03:
De Liggy's And Dee's NEC ND-3520 Modified Firmware Beta 3 (1.05) zet hem bij mij niet meer automatisch op -ROM. Vaag. Iemand ook dit??
http://www.micheldeboer.nl/firmware/
Heb ik ook last van. En het booktype tooltje werkt niet met deze drive merk ik.
Weet ff niet hoe dit op te lossen.. iemand anders ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
utilman schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:43:
[...]

Ik gebruik de gewone 1.25 IOdata firmware en min dvd+r(w) worden idd niet als dvd-rom herkend, maar gewoon als dvd+r(w). Met de 1.24 IOdata versie had ik hier egen last van en werkte de booktype gebeuren wel. Nu de laatste L&D firmware op de 1.25 gebaseerd kan het goed kloppen dat de booktype neit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
svdvlist2 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:23:
[...]

Ik gebruik de gewone 1.25 IOdata firmware en min dvd+r(w) worden idd niet als dvd-rom herkend, maar gewoon als dvd+r(w). Met de 1.24 IOdata versie had ik hier egen last van en werkte de booktype gebeuren wel. Nu de laatste L&D firmware op de 1.25 gebaseerd kan het goed kloppen dat de booktype neit werkt.
Ik heb sinds vrijdag ook een nec 3520 en kwam er achter dat hij vrij veel dvd's niet kon lezen. Ook orginele dvd's kreeg ik niet fatsoenlijk uitgelezen. Heb toen de firmware veranderd naar de nieuwste modifed (1.05) en nu werkt het volgens mij wel goed. Mee terug gaan of gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

waarom? het werkt nu toch?
Booktypesetting gebeurd automatisch je kan het nog niet veranderen alles wordt met LD firmware naar DVD-ROM gezet... automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Hakker schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:59:
waarom? het werkt nu toch?

[...]
Ja, maar ik vind het toch vreemd dat het niet gewoon met een officiele nec firmware werkt. Gewone orginele dvd's zou hij toch eigenlijk allemaal gewoon moeten lezen? Bovendien heb ik (niet al te beste) dvd+r's waar ik wel op kan schrijven, maar waarbij hij de grootste moeite heeft om ze te lezen. Mijn andere dvd speler leest ze wel gewoon goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Brammel op 13-02-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Beta 4 van de L&D firmware voor de nec 3520 is uit, deze kan je vinden op http://www.micheldeboer.nl/firmware/LD3520_1U4.zip (deze keer wel de goede link ;-))

Liggy's And Dee's NEC ND-3520 Modified Firmware 1.U4 (Beta4), auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock (based on I-O Data 1.25)

more info at http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=124886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:20
Mensen die problemen hebben met die Arita's 8X (die blauwe)?

Verschillende brand software geeft wel aan dat het op 8X kan branden, maar dit doet hij niet. Time remaining staan dan wel goed, maar als de tijd afgelopen is, is hij net over de helft en brand rustig verder.

Heb met orginele firmware en gemodde firmware getest, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 15-06 06:27
Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar het gaat hier enkel over het verschil tussen deze brander en de 3500 en welke media hij kan lezen.

Ik heb nu een pioneer DVD speler en een lite-on cd-r writer, nu wil die laatste opeens geen cd's meer lezen. Ik ga er niet meer aan klommelen, maar ik ben opzoek naar iets nieuws. Aangezien de prijzen van dvd fikkers erg laag zijn, wil ik er ook een kopen. Ik ga geen dual layer dvd's branden en misschien een enkele DVD+R, maar voornamelijk cd-rw's. Mijn vraag is nu: is deze brander stil? Of is de 3500 stiller, misschien nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PathFindeR_NL schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:45:
Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar het gaat hier enkel over het verschil tussen deze brander en de 3500 en welke media hij kan lezen.

Ik heb nu een pioneer DVD speler en een lite-on cd-r writer, nu wil die laatste opeens geen cd's meer lezen. Ik ga er niet meer aan klommelen, maar ik ben opzoek naar iets nieuws. Aangezien de prijzen van dvd fikkers erg laag zijn, wil ik er ook een kopen. Ik ga geen dual layer dvd's branden en misschien een enkele DVD+R, maar voornamelijk cd-rw's. Mijn vraag is nu: is deze brander stil? Of is de 3500 stiller, misschien nog een andere suggestie?
Wat noem je stil? Ik vidn bijvoorbeeld ene lite on 48x24x48 cd-writer niet echt lawaaiig, meestal is het meeste lawaai bij de overtollige over speed bij cd's inlezen :X
Ik zelf heb nog steeds de Nec1300A; en deze vind ik best stil. (geen ervaring met de Nec3520)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wouterhelm schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:00:
Mensen die problemen hebben met die Arita's 8X (die blauwe)?

Verschillende brand software geeft wel aan dat het op 8X kan branden, maar dit doet hij niet. Time remaining staan dan wel goed, maar als de tijd afgelopen is, is hij net over de helft en brand rustig verder.

Heb met orginele firmware en gemodde firmware getest, zelfde resultaat.
same here...hij fikt maar op 4 speed om een of andere vage reden, ook met L&D firmware (niet die allernieuwste release trouwens, maar de vorige).
Gelukkig hoef ik maar 8 dvd's hiermee te fikken, hierna ga ik weer verder met de Fuji's ( in de 3500 gaan die trouwens op 16 speed volgens t topic, in de 3520 krijg ik ze (nog) niet sneller dan 12 speed)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

kamstra schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:52:
[...]

same here...hij fikt maar op 4 speed om een of andere vage reden, ook met L&D firmware (niet die allernieuwste release trouwens, maar de vorige).
Gelukkig hoef ik maar 8 dvd's hiermee te fikken, hierna ga ik weer verder met de Fuji's ( in de 3500 gaan die trouwens op 16 speed volgens t topic, in de 3520 krijg ik ze (nog) niet sneller dan 12 speed)
hmm kan van LD Beta 1 anders gewoon op 16x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
wat is de nieuwst stock firmware, want ik heb hier cd-rwtjes liggen van 12x maar hij brand ze maar op 10x (oh wat erg ;)) maar ja, waar zou ik de nieuwste kunnen vinden.. ik wil geen modified firmware want heb nog een jaar garantie en hij is net nieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 15-06 06:27
Anoniem: 97917 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:13:
[...]

Wat noem je stil? Ik vidn bijvoorbeeld ene lite on 48x24x48 cd-writer niet echt lawaaiig, meestal is het meeste lawaai bij de overtollige over speed bij cd's inlezen :X
Ik zelf heb nog steeds de Nec1300A; en deze vind ik best stil. (geen ervaring met de Nec3520)
Ik noem hem stil als ik hem niet boven mijn muziek of ingame sound hoor uitkomen, want dat is nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Op http://www.micheldeboer.nl/firmware/ kun je zowel originele als modded firmware halen voor de 3520.
Ik vond trouwens ook net op http://www.de.nec.de een PDFje van een [url=http://www.de.nec.de./software/1819_Medialist_ND-3520A.pdf]List of recommend media for ND-3520A[/url].

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
welke is nou de nieuwste, de 1.25 of de 1.04 (6e versie)? Want beetje vage shit op die site imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Wil me ook deze brander gaan aanschaffen. Nu zie ik hier in dit topic vaker de kreten "Bitsetting" en "Riplock" voorbij komen kan iemand mij eens zeggen wat dit betekend?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie om een of andere reden vrij kieskeurig lijkt te zijn qua media om te lezen....heb nu 2 dagen redelijk hard zitten rippen en fikken, originele dvd's rippen gaat allemaal prima, alleen reeds gebrande exemplaren (arita's en traxdata) weigert ie vaak gewoon uberhaupt om te lezen of hij geeft een cyclic redundancy error na een tijdje...terwijl die DVD's het allemaal (nu 5 in totaal) prima werken in een standalone DVD speler....vaag :/

Zal morgen eens die nieuwste L&D firmware erop zetten, kijken of dat gaat helpen, zal wel niet, maar goed....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16:29

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The_Scratcher schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:08:
Wil me ook deze brander gaan aanschaffen. Nu zie ik hier in dit topic vaker de kreten "Bitsetting" en "Riplock" voorbij komen kan iemand mij eens zeggen wat dit betekend?
En booktype...

Ik durfde het niet te vragen, maar nu jij het doet ;) ik heb wel al gezocht in de search, maar dan krijg je 20 miljoen ziljoen biljoen triljoen links terug, waar je nog weinig mee kunt. En op internet vind je ook wel wat info, maar die is vaak zo technisch...

Wat ik wel begrijp is dat DVD's branden niet zo simpel is als een cd branden. CD branden is: cd erin, klik op "burn" en hij gaat. Voordat je een DVD gaat branden, moet je eerst een vier daagse-cursus volgen lijkt het wel :(

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-02-2005 00:55 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
""Wat ik wel begrijp is dat DVD's branden niet zo simpel is als een cd branden. CD branden is: cd erin, klik op "burn" en hij gaat. Voordat je een DVD gaat branden, moet je eerst een vier daagse-cursus volgen lijkt het wel :(""

Dit valt reuze mee, je moet je voorstellen dat het branden van dvds meer nauwkeurigheid van de brander vereist. Vandaar dat er bij reviews veel aandacht geschonken wordt aan kwaliteit. (zogenaamde tests met Kprobe / Nero CD/DVD speed)
Deze tests met Kprobe kunnen alleen gedaan worden met drives die voorzien zijn van een lite-on loopwerk. Het schijnt zo te zijn dat je moet testen met dvd branders met een lite-on loopwerk.

Readers zouden geen betrouwbare resultaten leveren, waar ik het zelf nog niet helemaal mee eens ben

Ik ben niet objectief want heb zelf ook een NEC, maar er wordt volgens mij erg veel tijd gestoken door mensen door deze NEC firmwares te patchen / optimaliseren dan dat dit bij andere merken gebeurt.

Booktype = min of meer je dvd LABELEN met wat voor een soort disc het is.
Brand je een standaard dvd+r schijffie en stop je deze in je dvd-speler dan kijkt je speler altijd eerst: Wat zit erin ? -- Sommige spelers begrijpen niets van een DVD+R melding. Deze werken alleen wanneer het dvd-rom is. Vandaar dat het instellen van je booktype compabiliteit vergroot. Doen dus !

offtopic:wat een typwerk om half 2 ,

PVoutput

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Booktype en Bitsetting zijn hetzelfde zover ik weet. Bij de ene brander noemen ze het een booktype (officiele term) and bij bv NEC Bitsetting. Het zorgt er gewoon voor dat je DVD+R herkend worden als DVD-ROM zodat inderdaad een betere compatibiliteit ontstaat bij DVD spelers en bv ook de Xbox. Wat betreft de setting die je het beste kan gebruiken... is natuurlijk de DVD-ROM optie.

Riplock will zeggen dat als het aanstaat een DVD maximaal op geloof ik 4x speed gelezen wordt. Door Riploack te verwijderen kan je de maximale snelheid eruit halen alleen wil riplock over het algemeen wat luidruchtiger te zijn.

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Hakker schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:47:
Booktype en Bitsetting zijn hetzelfde zover ik weet. Bij de ene brander noemen ze het een booktype (officiele term) and bij bv NEC Bitsetting. Het zorgt er gewoon voor dat je DVD+R herkend worden als DVD-ROM zodat inderdaad een betere compatibiliteit ontstaat bij DVD spelers en bv ook de Xbox. Wat betreft de setting die je het beste kan gebruiken... is natuurlijk de DVD-ROM optie.

Riplock will zeggen dat als het aanstaat een DVD maximaal op geloof ik 4x speed gelezen wordt. Door Riploack te verwijderen kan je de maximale snelheid eruit halen alleen wil riplock over het algemeen wat luidruchtiger te zijn.
Bedankt! ;)

Bitsetting had ik zelf nog gevonden alleen Riplock vond ik niet zo gauw iets zinnigs over.

Heb hem me trouwens vandaag maar gekocht, is tevens m`n eerste dvd brander. Ben eens benieuwd...

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Anoniem: 137422

Goedenavond.

Na het lezen van dit hele topic zat ik toch met vragen. Ik ben een absolute leek op het gebied van dvd branders etc. Toch wil ik graag eentje aanschaffen, en mijn oog is op deze brander gevallen (de nec 3520). Dit vooral vanwege de prijs. Ik heb al een vriend gevraagd om wat advies, maar verder dan mij aan te raden deze of een Pioneer DVR09(?) aan te schaffen kwam hij ook niet, uit eigen ervarigen sprak hij.

Vragen waarmee ik zit zijn oa:

- Zou deze brander kunnen lopen op mijn PC (amd 900mhz, 384mb geheugen)?
- Kan de brander naast mijn cd brander draaien, of moet m'n cd brander eruit?
- Hoe zit dat nou precies met die firmware, op die site www.micheldeboer.nl/firmware kom ik allerlei updates tegen, zowel de originele als "illegale". Maar wat ik daar verder mee moet? Wel weet ik dat mijn garantie vervalt mocht ik de "illegale" updates erover heen gooien, correct?
- Deze of de Pioneer (die toch iets duurder is)?
- Überhaupt wel deze aanschaffen?

In principe wil ik hem z.s.m. nog halen, maar wil toch eerst zeker ervan zijn dat het geen miskoop zal worden. Blijft tenslotte een hoop geld als het ding niet fatsoenlijk functioneert...

Alvast bedankt.

Gr. Hagele.

• MaTr1x
Hakker schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:47:

FYI: w.b. Booktype/Bitsetting: beta 1 en 2 van de L&D firmware zetten de Booktype/Bitsetting automatisch op DVD-ROM. Ik lees hier dat de 3e beta dat dus niet meer doet. Iemand al getest of het met de 4e of 5e beta weer goed gaat?

w.b. Riplock: Nadat ik de L&D beta 3 erop had gezet ging mijn NEC idd meer herrie maken bij het lezen van DVD's.

@kamstra: zoals ik een paar pagina's terug al zei had ik ook van die cyclic redundancy errors met eerder gebrande DVD's. Nog niet getest of die batch het wel goed doet met de L&D firmware.

Edit: zie nu ook dat de 5e beta beschikbaar is: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=124886.
4 en 5 hebben MCC 003 improvements. Van de week wat Verbatim 8x DVD +R's gescoord dus ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door MaTr1x op 17-02-2005 18:50 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik heb hier ook een Nec 3520A, maar ik heb een probleempje: Nero ziet 'm niet. Nero ziet alleen een image recorder... Ik heb eerst nero 5.5.... geprobeerd, daarna 6.6.0.1 Maar dat werkte ook niet. Branden met de standaard windows explorer doet ie wel.

Wie weet hoe dit komt?

EDIT: Laat maar, ineens stond ie er wel bij :?

[ Voor 11% gewijzigd door Double J op 18-02-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Q: How do i set SL bitsetting for +R media?
A: This firmware AUTO Bitsets +R media with booktype DVD-ROM

Q: How do i use DL +R bitsetting?
A: This firmware AUTO Bitsets +R DL media with booktype DVD-ROM

Q: How do i use DVD+RW bitsetting?
A: This firmware does NOT fully support Bitsetting for +RW media
Bitsetting naar DVD-ROM is NOOIT weggeweest. De Firmware van LD zet het AUTOMATISCH op DVD-ROM. Er is nooit de keuze geweest of je het in kon stellen of niet. Smijt elke gefikte dvd+r die je met de LD firmware heb gemaakt maar ergens in die het controleerd en ze worden dan echt allemaal herkend als DVD-ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ik weet ook wel wat er op die site staat, ik baseerde me meer op de ervaringen van PWA en utilman die beiden zeiden dat het bij hun NIET werkte.
Zie maar: [rml]utilman in "[ Discussie] NEC ND-3520A 16x Dual Layer ..."[/rml]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
MaTr1x schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:33:
Ik weet ook wel wat er op die site staat, ik baseerde me meer op de ervaringen van PWA en utilman die beiden zeiden dat het bij hun NIET werkte.
Zie maar: [rml]utilman in "[ Discussie] NEC ND-3520A 16x Dual Layer ..."[/rml]
De bitsetting werkt bij de 1.25IO slechts gedeeltelijk. Alleen dvd+r wordt gezien als dvd-rom, dvd+rw wordt bij mij gewoon als dvd+rw gezien. Voor dvd+r dl weet ik het niet, omdat ik die nog nooit heb gebruikt. De 4de en 5de beta van L&D zijn op de 1.25 IO-data gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Ik heb ook al een tijdje deze fikker, maar soms als ik windows boot zie ik dat de herkenning van de IDE devices traag gaat, en ook het bootscreen van windows xp dat een tijdje blijft hangen. Als ik in windows kom blijkt m'n nec verdwenen, niet herkent. Als ik het systeem terug afsluit en de nec eventjes ontkoppel dan werkt ie weer wel. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:32
Nieuwste LD kan je hier downloaden

en who cares of het een nieuwe drive is of niet :)
wil je nou goed kunnen branden, of wil je alleen bezorgt zijn om de garantie??
heb altijd mijn drives nog geflashed... en nooit wat fout gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Was eerst nog niet zo tevreden over de nec 3520, maar heb nu Fuji dvd's (8 speed) en die kan ik dus gewoon op 16 speed zonder problemen branden. Als je dus maar zorgt dat je de juiste schijfjes lijkt het me een goede dvd writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Brammel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:39:
Was eerst nog niet zo tevreden over de nec 3520, maar heb nu Fuji dvd's (8 speed) en die kan ik dus gewoon op 16 speed zonder problemen branden. Als je dus maar zorgt dat je de juiste schijfjes lijkt het me een goede dvd writer
Zou je de media-code van die Fuji's kunnen posten? Ik zit er over te denken om ook die 3520 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Anoniem: 49380 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:31:
[...]
Zou je de media-code van die Fuji's kunnen posten? Ik zit er over te denken om ook die 3520 te halen.
Ik heb ze op cdwinkel.nl besteld. Deze code staat daar bij: FUOV4700PR03. Dit is volgens mij niet de media code. Hoe kom ik daar dan achter...
edit: volgens mij heb ik het gevonden: YUDEN000T02

[ Voor 20% gewijzigd door Brammel op 19-02-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brammel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:11:
[...]

Ik heb ze op cdwinkel.nl besteld. Deze code staat daar bij: FUOV4700PR03. Dit is volgens mij niet de media code. Hoe kom ik daar dan achter...
Yep, sorry: http://dvd.identifier.cdfreaks.com/
Dank voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Wat heb je trouwens aan die mediacode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brammel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:43:
[...]

Wat heb je trouwens aan die mediacode?
Die code zit 'hard' in je firmware gebakken, als 'ie ondersteund wordt door je brander, samen met de snelheid waar 'ie op gebrand kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Ik begrijp alsnog je probleem niet. Ondersteund de firmware het niet dan leest hij het uit de media zelf. Staat daar niks in probeert hij het op de laagste snelheid met waarschijnlijk de eerste write strategie. Dus dat een media niet herkend wordt zal echt niet snel gebeuren en al helemaal niet bij branded media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakker schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:55:
Ik begrijp alsnog je probleem niet. Ondersteund de firmware het niet dan leest hij het uit de media zelf. Staat daar niks in probeert hij het op de laagste snelheid met waarschijnlijk de eerste write strategie. Dus dat een media niet herkend wordt zal echt niet snel gebeuren en al helemaal niet bij branded media
D'r staat meer in je firmware dan alleen de snelheid. Ook bijv. de intensiteit van de laser e.d.
Heb zelf een samsung TS-H552B (dual layer, 16x), en kan media-code OPTODISCR08 niet branden. Dat wil zeggen branden lijkt goed te gaan (geen errors), maar kan de schijven niet meer terugkopieeren (CRC-error) en op een dvd-speler afspelen (skippen en stopt).
Ik heb dezelfde schijven aan een aantal collega's gegeven, en die branden ze goed. Kan ze ook zelf dan lezen. Branden dus goed op een sony en nec, maar niet op die samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Vragen waarmee ik zit zijn oa:

- Zou deze brander kunnen lopen op mijn PC (amd 900mhz, 384mb geheugen)?
jazeker, ik weet alleen niet of je dvd's dan op 16 speed kan branden maar dara kom je gauw genoeg achter.
- Kan de brander naast mijn cd brander draaien, of moet m'n cd brander eruit?
dat ligt eraan of je nog een leeg ide kanaal hebt, de meeste computers kunnen 4 apparaten aan op de ide inclusief harde schijf. ik weet niet hoe snel je cd brander is maar anders kan je misschien beter cd's branden met je nieuwe nec.
- Hoe zit dat nou precies met die firmware, op die site www.micheldeboer.nl/firmware kom ik allerlei updates tegen, zowel de originele als "illegale". Maar wat ik daar verder mee moet? Wel weet ik dat mijn garantie vervalt mocht ik de "illegale" updates erover heen gooien, correct?
bijna, de firmwares zijn niet illegaal maar modified, nec heeft de firmware van zijn branders openbaar gemaakt voor modification. echter vervalt de garantie wel als je de modified firmware flasht. de modified firmwares zijn meestal wat beter dan de nec firmwares, ik zou zeker updaten naar een modified firmware.
- Deze of de Pioneer (die toch iets duurder is)?
deze maar dat moet je in principe zelf uitmaken omdat het meer een gevoels kwestie is, het zijn beide goede branders
- Überhaupt wel deze aanschaffen?
ja

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Brammel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:11:
[...]

Naar aanleiding van jouw post heb ik ff gegoogled en kwam op Opus terecht.
Die 8x Fuji's schijnen idd goed te zijn, en allemaal perfect op 16x te branden te zijn. Ik zie nl. op de site van Opus.nl, bij de reacties op deze DVD's, dat 2 gebruikers met een 3520A perfect op 16x kunnen branden, en dat één persoon aangeeft dat je in Nero zowel 12x als 16x als brandsnelheid kunt selecteren:
http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=4761

BTW via cdwinkel.nl kwam ik op een astrosite terecht, maar je bedoelde uiteraard cdrwinkel.nl en dan kom je weer bij opus uit :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
MaTr1x schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:24:
[...]

Naar aanleiding van jouw post heb ik ff gegoogled en kwam op Opus terecht.
Die 8x Fuji's schijnen idd goed te zijn, en allemaal perfect op 16x te branden te zijn. Ik zie nl. op de site van Opus.nl, bij de reacties op deze DVD's, dat 2 gebruikers met een 3520A perfect op 16x kunnen branden, en dat één persoon aangeeft dat je in Nero zowel 12x als 16x als brandsnelheid kunt selecteren:
http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=4761

BTW via cdwinkel.nl kwam ik op een astrosite terecht, maar je bedoelde uiteraard cdrwinkel.nl en dan kom je weer bij opus uit :)
Ja idd, ik bedoelde cdrwinkel.nl, oftewel Opus. Ik heb ook gemerkt dat ze echt goed zijn. Perfect te branden op 16 speed. Helemaal geen problemen mee nu. Kan je trouwens de kwaliteit van de gebrande dvd's testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Ik ga straks een nieuwe brander aan schaffen, maar zit nog te twijfelen tussen de Nec 3520A en de Benq DW1620A.

Hoe is de Nec in vergelijking met de Benq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136285

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Nec3520 in combinatie met Acro Circle DVD+R 4.7Gb 8x in 100-pack Cakebox van cdrwinkel.nl?

Groet Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
ik heb een media compatibeliteits topic geopend, te vinden hier: [rml][ Mediacompatibiliteit] NEC 3520[/rml]
misschien kan die verwerkt worden in de ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Er is een nieuwe review van de NEC3520 te vinden op CDRLabs.com:
Klik
Behoorlijk uitgebreide review!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
L&D beta 6 beschikbaar:
http://upload.cdfreaks.com/Dee27/LD3520_1U6.zip
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=124886

Handige tip:
Q: How do i use DVD+RW bitsetting?
A: Use CD Speed or WinBtype to set booktype to DVD-ROM. This setting is remembered by the drive and only needs set once. Make sure no disc is in the drive.
Originally Posted by GlamRocker
First set +RW to DVD-ROM then get a brand new +RW disc (not a used one, erasing and formating is useless for first setting the booktype), pop it in the drive then open any burning tool of your choice and burn the disc, it should be set at DVD-ROM.

Then get a used +RW and erase/format it and it also should be changed from +RW to DVD-ROM, it confused the hell out of me at first but it worked.

I think it needed a new +RW disc just once to properly set DVD-ROM

[ Voor 6% gewijzigd door MaTr1x op 22-02-2005 23:46 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r_jansen86 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:52:
ik heb een media compatibeliteits topic geopend, te vinden hier: [rml][ Mediacompatibiliteit] NEC 3520[/rml]
misschien kan die verwerkt worden in de ts
JanPedaal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:16:
Er is een nieuwe review van de NEC3520 te vinden op CDRLabs.com:
Klik
Behoorlijk uitgebreide review!
Is allebei in de TS gegooid :) Denk maar bij deel 2 even een mooie TS maken O+
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste