Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:09:
Ik hou ook niet zo van Platinum, wel als je een gehele produktie films of MP3's moet branden...
Ik koop liever de a-merken waar minder problemen mee zijn voor zover ik weet, want de Medialist van de 3520 is niet zo lang, daarom wacht ik op de off. F/W/ update.
Platinum kan bv bij Aopen/LiteOn/Piomeer etc.. best goed zijn, en bij de 3520 wordt er wat nauwkeuriger gekeken!
Daarom is Platinum beslist niet minder/inferieur!
De Sony8x van Dixons vandaan (en Trekpleister) staat ook niet op de Medialijst en brandt hem met 12 speed...
Harry
Ehm, het ging hier over cd-r's, iets anders dan DVD+R's. Platinum maakt voor cd-r's alles gewoon zelf afaik, die hebben dan ook een PLCDR80 mediacode. Bij DVD+r's gebruiken ze echter gewoon een vrij standaard dye, de RICOHJPNR02.
Volgens mij spreek je jezelf behoorlijk tegen trouwens? Bij de 3520 wordt er wat nauwkeuriger gekeken, en daarom is platinum beslist niet inferieur? Ik snap je hele redenatie niet meer eigenlijk...
Daarnaast heb ik echt nog nooit problemen gehad met Platinums, dat kan ik van Sony niet zeggen. Enne, je Sony 8x schijfjes zijn ineens goed omdat je ze op 12x kan branden? Ok, dan zijn Platinum DVD+R's ook goed, die 8x schijfjes brand je net zo goed op 12x...
Maargoed, het ging hier over CD-r's dus, en in dit geval "weet" de drive gewoon niet dat die cd-r's op 48x beschreven mogen worden... Mijn mening? Laat het lekker, het verschil merk je toch nauwelijks... ook met TDK's heb ik het meegemaakt hoor, evenals met fuji en met verbatim... tja.