Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Overigens komt het de kwaliteit absoluut niet ten goede om je Divx films als DVD-video te branden.

Kun je beter nog 'n standalone Divx speler kopen waarschijnlijk, en 6-7 Divxjes op een data-dvd zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe echt mijn best, maar heb al tich programmas geinstalleerd en zie door de bomen het bos niet meer... ik heb nu dvd2vcd en tmpgenc, daar moet het mee kunnen, maar ik vind het echt ingewikkeld.. Maar goed, ik lees nog even verder hier alle topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:19:
film downloaden en die dan branden moet toch mogelijk zijn, snap alleen niet hoe ik dat dan om kan zetten... :/
moet je is kijken bij www.extradvd.nl maar ja je had ook inderdaad eerst even kunnen zoeken

ja je heb verschillende progamma's die dat al voor je doen bijvoorbeeld THE FILMMACHINE
http://members.home.nl/thefilmmachine/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sony 8x (Taiwan) gebrand met standaard F/W 1.04 op NEC 3520A op 12 speed!

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit overigens al een tijdje te wachten op de verwachte F/W update (3520),
Ik heb NEC.DE (europe) gemaild maar ze weten nog niet wanner hij komt,
zal wel 1 april zijn :Z

De (begin deze maand) nieuw aangekondigde NEC 3540 konden ze wel
vertellen dat die geplanned was voor release medio April.
8x DVD+R/Double Layer
6x DVD-R/ Double Layer
etc...

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik heb het hele topic niet doorgelezen...
maar ik heb sinds kort een 3520A en ik heb een klein probleempje....
op de site wordt aangegeven dat ik CDR kan branden op 48speed.
Als ik nero (of alcohol) aanzet en ik wil een cd branden (zonder dat ik schijfje heb ingevoerd) staat er dat ik kan branden op 48 speed.Als ik het schijfje invoer (platinum 52speed) dan slaat hijh automatisch over naar 32X branden (dat hij niet hoger kan).
Hoe kan ik dit verhelpen? Bij nero test geeft hij ook 32X max aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slitch schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 10:40:
ik heb het hele topic niet doorgelezen...
maar ik heb sinds kort een 3520A en ik heb een klein probleempje....
op de site wordt aangegeven dat ik CDR kan branden op 48speed.
Als ik nero (of alcohol) aanzet en ik wil een cd branden (zonder dat ik schijfje heb ingevoerd) staat er dat ik kan branden op 48 speed.Als ik het schijfje invoer (platinum 52speed) dan slaat hijh automatisch over naar 32X branden (dat hij niet hoger kan).
Hoe kan ik dit verhelpen? Bij nero test geeft hij ook 32X max aan....
Kan mogelijk zijn dat hij met deze firmware de cd ziet als max. 32x writebaar medium ;) Probeer eens een andere firmware, zodoende kun je bekijken of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 11:49
dan zou je betere Cd'tjes moeten aanschaffen, bijvoorbeeld van TDK of MEMOREX, die doen het wel op 48 speed.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
speed4me schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 10:54:
dan zou je betere Cd'tjes moeten aanschaffen, bijvoorbeeld van TDK of MEMOREX, die doen het wel op 48 speed.

Succes.
Dit kan mogelijk een probleem zijn van de firmware. Daardoor kan hij hem beter even upgraden (met een aangepaste, staat wel in de TS ;) ). Maar idd platinum is niet echt HET merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
hoezo platinum niet? ik heb uit test gelezen dat de cds best goed zijn.. (pcm magazine meen ik)
verder heb ik normaal nooit problemen :P
en ze waren goedkoop ^.^
ik zal ff firmware proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou ook niet zo van Platinum, wel als je een gehele produktie films of MP3's moet branden...

Ik koop liever de a-merken waar minder problemen mee zijn voor zover ik weet, want de Medialist van de 3520 is niet zo lang, daarom wacht ik op de off. F/W/ update.

Platinum kan bv bij Aopen/LiteOn/Piomeer etc.. best goed zijn, en bij de 3520 wordt er wat nauwkeuriger gekeken!

Daarom is Platinum beslist niet minder/inferieur!

De Sony8x van Dixons vandaan (en Trekpleister) staat ook niet op de Medialijst en brandt hem met 12 speed...

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:09:
Ik hou ook niet zo van Platinum, wel als je een gehele produktie films of MP3's moet branden...

Ik koop liever de a-merken waar minder problemen mee zijn voor zover ik weet, want de Medialist van de 3520 is niet zo lang, daarom wacht ik op de off. F/W/ update.

Platinum kan bv bij Aopen/LiteOn/Piomeer etc.. best goed zijn, en bij de 3520 wordt er wat nauwkeuriger gekeken!

Daarom is Platinum beslist niet minder/inferieur!

De Sony8x van Dixons vandaan (en Trekpleister) staat ook niet op de Medialijst en brandt hem met 12 speed...

Harry
Ehm, het ging hier over cd-r's, iets anders dan DVD+R's. Platinum maakt voor cd-r's alles gewoon zelf afaik, die hebben dan ook een PLCDR80 mediacode. Bij DVD+r's gebruiken ze echter gewoon een vrij standaard dye, de RICOHJPNR02.
Volgens mij spreek je jezelf behoorlijk tegen trouwens? Bij de 3520 wordt er wat nauwkeuriger gekeken, en daarom is platinum beslist niet inferieur? Ik snap je hele redenatie niet meer eigenlijk...

Daarnaast heb ik echt nog nooit problemen gehad met Platinums, dat kan ik van Sony niet zeggen. Enne, je Sony 8x schijfjes zijn ineens goed omdat je ze op 12x kan branden? Ok, dan zijn Platinum DVD+R's ook goed, die 8x schijfjes brand je net zo goed op 12x... 8)7

Maargoed, het ging hier over CD-r's dus, en in dit geval "weet" de drive gewoon niet dat die cd-r's op 48x beschreven mogen worden... Mijn mening? Laat het lekker, het verschil merk je toch nauwelijks... ook met TDK's heb ik het meegemaakt hoor, evenals met fuji en met verbatim... tja.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, is het bij jullie ook zo traag wanneer je een cd/dvd instopt en je hem wil uit proberen te lezen of branden. Hij start echt heel traag op duurd iets van 20/30 sec. Dit probleem heb ik ook met branden dan schrijft hij met nero al 5% ofzo en de NEC buffer zit nog op 0% en dan daarna hoor je de NEC pas spinnen en dan springt de buffer ook op 97%.

NEC 3520A - orgineel firmware

Windows XP Professional - SP2 (retestrak...)
Athlon 3000+
A8N-SLI Deluxe
Kingston 1024mb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:08

mr_petit

opperprutser

dit duurt idd vrij lang.
volgens mij gaat dit iets sneller als je een gemodde firmware neemt waarbij de riplock verwijderd is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:42:
dit duurt idd vrij lang.
volgens mij gaat dit iets sneller als je een gemodde firmware neemt waarbij de riplock verwijderd is.
Als iemand dit kan confirmeren dan ga ik hem maar ook eens flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik zou zeggen: meet de tijd, flash de drive, en meet de tijd weer. (en post je bevindingen).

Ik denk dat hier namelijk niemand is die die tijden daadwerkelijk gemeten heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand dat voor mij zou willen doen zal mooi zijn. Het is zwaar irrantant als je ff een bestand wil benaderen op een cd en je moet eerst 20 sec wachten voordat je de cd kan benaderen normaal duurd het maar 5 sec met me oude gare Philips DVD+RW brander (van Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

post ff de tijd die het kost met een ongeflashde drive (en een gebrandde dvd zonder krassen), dan post ik vanavond de tijd die het kost met een geflashde drive (de tijdsduur tussen dat het laadje dicht is en dat de files in de verkenner leesbaar zijn)

volgens mij is een 1-2 speed cdrom nog het snelst (in mijn herinner was dit maar 2 seconde)

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ik vanaaf doen, ben nu namelijk op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

keb ff getimed:
het duurt tussen de 13 en 14 seconden voordat de dvd+r leesbaar is met een firmware zonder riplock (vanaf dat het laadje dicht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik wil de firmware downloaden, maar welke moet ik hebben?
3520RPCI
3520ORIG
3520FAST ??

En winavi recorder werkt niet, blijft op 0% staan hele tijd..
Helaas avi2dvd werkt ook niet, omdat ik daarvoor 18gb vrije ruimte nodig heb, en zal dus eerst nieuwe harde schijf moeten kopen :)

Maar, ik wil met nero een dvd branden. dvd naar dvd dus. Maar nadat de simulation succesvol is verlopen, krijg ik melding dat kopieren niet mogelijk is. Zit geen beveiliging op dus dat is het niet.
Ik wil nero expres gebruiken. Is nerovision noodzakelijk om te hebben? Dat ontbreekt bij mij.

Cd's branden gaat iig perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Er is een nieuwe firmware voor de 3520 aangekondigd voor 1 MEI
Zie :
http://support.necsam.com/oem/downloads/flashfirmware/

[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 30-03-2005 13:49 . Reden: Mei Maart allemaal hetzelfde :) ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:56

KimiMclaren

Cold as ice

Ik word er helemaal ziek van, ook ik heb een Nec 3520 maar hij doet ruim een kwartier op het branden van 1 dvd'tje (on the fly). Mijn dvd speler is de nieuwste van LG en ik gebruik platinum 8x dvd's. Ik heb al diverse dingen geprobeerd: dma gecheckt, master/slave settings veranderd, ide kabels veranderd, firmware upgegrade naar LD 1.u9 en diverse brandprogramma's gebruikt....dus ik weet het niet meer, jullie misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door KimiMclaren op 30-03-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Kimi schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:31:
Ik word er helemaal ziek van,
Da's rot 8)7
ook ik heb een Nero 3520
Lees nog eens wat je zelf zegt...? :P
maar hij doet ruim een kwartier op het branden van 1 dvd'tje (on the fly). Mijn dvd speler is de nieuwste van LG en ik gebruik platinum 8x dvd's. Ik heb al diverse dingen geprobeerd: dma gecheckt, master/slave settings veranderd, ide kabels veranderd, firmware upgegrade naar LD 1.u9 en diverse brandprogramma's gebruikt....dus ik weet het niet meer, jullie misschien?
Een kwartiertje voor on the fly kopiëren op 8x vind ik persoonlijk niet echt heel lang hoor? Van schijf branden zal vast wel sneller gaan, nu kunnen er zoveel oorzaken zijn... een bron DVD die gewoon niet sneller gelezen kan worden, je IO bus die dicht wordt getrokken door het on-the-fly kopiëren...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Zo gek word ik er van :) dat ik nog geen eens meer Nec kan typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Maar kan iemand anders even z'n tijden geven voor het branden van een dvd'tje on the fly op 8x dan weet ik of 15 minuten normaal is of dat het ergens niet goed loopt, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Kimi schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:34:
Maar kan iemand anders even z'n tijden geven voor het branden van een dvd'tje on the fly op 8x dan weet ik of 15 minuten normaal is of dat het ergens niet goed loopt, alvast bedankt.
Dat heeft alleen zin als diegene EXACT hetzelfde systeem als jij hebt, met dezelfde DVD speler, dezelfde Windows installatie, etc. Anders zijn er gewoon te veel variabelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KimiMclaren

KimiMclaren

Cold as ice

Arfman schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:36:
[...]

Dat heeft alleen zin als diegene EXACT hetzelfde systeem als jij hebt, met dezelfde DVD speler, dezelfde Windows installatie, etc. Anders zijn er gewoon te veel variabelen.
Ik wil gewoon een richtlijn hebben, als iemand zegt dat hij het in 6 minuten doet dan weet ik dat er iets mis is want mijn systeem is pas nieuw dus die zou dat ook wel moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
15 minuten is 4X burn, heel simpel. Andere mogelijkheid is dat de buffer telkens leegloopt, omdat de source niet snel genoeg gelezen kan worden. Dat laatste kun je zien door gewoon de buffer te bekijken tijdens het branden.

Als de buffer niet leegloopt, probeer dan eens een andere firmware / andere media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 17:55
Iemand een idee waarom mijn nec 3520a niet in een extern 5,25" usb2 kastje wil werken? Het ledje van de drive blijft enkele minuten aan, windows herkent hem wel maar ik kan niets lezen of schrijven. In een andere pc op een gewone ide bus werkt ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
IK wou even vragen of iemand weet hoe ik deze brander kan flashen. Ik heb namelijk op die link geklikt die bovenin het topic wordt gegeven voor firmware + modded.
Hier had ik de link aangeklikt van mad dog en heb de dvd-brander gefalsht. Nu is mijn dvd-brander herkent als een Memorex dvd-brander. Hoe kan ik dit terug flashen?
Want ik zou er vooruit op moeten gaan...maar de kwaliteiten die ik nu kan gebruiken bij een brandprogramma zijn alleen maar slechter geworden. Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Netsrek schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:28:
IK wou even vragen of iemand weet hoe ik deze brander kan flashen. Ik heb namelijk op die link geklikt die bovenin het topic wordt gegeven voor firmware + modded.
Hier had ik de link aangeklikt van mad dog en heb de dvd-brander gefalsht. Nu is mijn dvd-brander herkent als een Memorex dvd-brander. Hoe kan ik dit terug flashen?
Want ik zou er vooruit op moeten gaan...maar de kwaliteiten die ik nu kan gebruiken bij een brandprogramma zijn alleen maar slechter geworden. Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt
Je kan toch gewoon de originele firmware downloaden van dezelfde site en die er weer op zetten?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu kans dat de nieuwe NEC 3540A er eerder is, dan de F/W voor de 3520A.

De F/W was eerst door NEC Europe voor Maart aangekondigd, en de 3540 "during April"
de F/W wordt nu 1 Mei benieuwd of de 3540 er eerder zal zijn, intussen maar even de nieuwe
Liggy&Dee 1.U9 gebruiken.

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen,

Ik heb sinds 2 weken ook de 3520 gekocht en tot mijn grote spijt werkte mijn prassi primo dvd 2.0 niet meer .. ik heb ook record now max geïnstalleerd met de 507pxengine update, maar beide programma's herkennne de brander gewoon niet . Ik gebruik nu uit noodzaak nero, maar ik zou heel graag bovengenoemde programma's gebruiken want die zijn gewoon nauwkeuriger. Ik had wel ergens een methode gezien om een 3500 aan de praat te krijgen via een omweg ( 507pxengine installen en dan een of andere .dll overschrijven) maar ik kan maar niets vinden voor de 3520. iemand hier enig idee ?

oh ja, afgezien van dat .. puike brander, hij pakt mijn goedkopere media gewoon op max speed dus ik ben er tevreden mee. edit: mijn firmware is geupdate naar de laatste beta liggy & dee firmware ( met stock firmware pakte hij hem ook niet dus daar ligt het voor zover ik weet niet aan)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Onofficiele beta 9 is uit overigens: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=129381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met nero een dvd naar dvd kopieren. Moet kunnen, want de bron is zelf ook al gekopieerd..
Na een succesvolle simulatie, geeft nero aan dat de dvd niet gebrand kan worden...

Waarin branden jullie je dvds's? met welke programma's/onderdelen.. Moet toch met nero express kunnen? Wat doe ik fout? Ik gebruik een verbatim +r schijfje..

Cds branden gaat wel erg goed en snel!
bedankt alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XandriuS wat staat er boven in mijn vorige post "1.U9" dat is dus het betere alternatief :)

succes allen, Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastic: De meeste mensen gebruiken Nero zo te lezen, maar in
principe moet elk brandprogramma het doen.
Ik gebruik Nero Burning 6608a van schijf naar image en van image
naar schijf, of 1:1 als je een DVDROM of andere DVDbrander hebt.
NeroVisionExpress heb je nodig bij Authoring (editten)

Heb je de 3520 eerst met 1.04 goed alles gecheckt? Voordat je de L&D
er op flashte. Dan weet je of de brander standaard goed is.

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:00:
keb ff getimed:
het duurt tussen de 13 en 14 seconden voordat de dvd+r leesbaar is met een firmware zonder riplock (vanaf dat het laadje dicht is)
sorry dat ik zo laat reageerd. Ik heb even gemeten maar bij mij is het 27 sec sec (orgineel firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik heb net deze brander gekocht, maar nu kan ik in nero (6.6.0.8) geen hogere write speed dan 2.4x instellen. De schijf die erin zit is een DVD+R. Dus dat kan het probleem niet zijn lijkt mij...

Iemand enig idee?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 21:55
JedaiNait schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:12:
Ik heb net deze brander gekocht, maar nu kan ik in nero (6.6.0.8) geen hogere write speed dan 2.4x instellen. De schijf die erin zit is een DVD+R. Dus dat kan het probleem niet zijn lijkt mij...

Iemand enig idee?
Probeer eens een DVD+R van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:23:
[...]

sorry dat ik zo laat reageerd. Ik heb even gemeten maar bij mij is het 27 sec sec (orgineel firmware)
hmmm dat scheelt idd behoorlijk.
zo'n groot verschil zal wel aan de firmware (riplock) liggen; ik kan me niet voorstellen dat bijv. een andere ide configuratie zoveel zou kunnen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Brammel schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:43:
[...]

Probeer eens een DVD+R van een ander merk?
Is het dan niet zo dat Nero de maximale schrijfsnelheid van de brander aangeeft? ongeacht welke DVD erin zit? Zo zat het met cd's namelijk wel volgens mij...

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

niet in het 'burn' venster. Daar geeft nero de maximale snelheid van de dvd aan. Zolang je (lege) dvd nog niet geinitialiseert is (als je 'm er dus net indoet) geeft nero daar wel de maximale snelheid van de brander aan.
Bij cd's doet nero afaik precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

ah oke, zal dan wel in de war zijn met oudere versies van nero ofzo.

dan probeer ik een andere dvd binnenkort, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:12

SgtStrider

Fractal Switchover!

JedaiNait schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:03:
[...]

Is het dan niet zo dat Nero de maximale schrijfsnelheid van de brander aangeeft? ongeacht welke DVD erin zit? Zo zat het met cd's namelijk wel volgens mij...
Alleen als er geen media is ingevoerd in de drive laat hij alle speeds zien. Wanneer de media inserted is, leest hij de mediacode uit, en nog wat andere crap, en past hij de speed aan.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik begreep uit de thread ook dat het flashen van de firmware misschien zou kunnen helpen. Ik ben nogal een noob op dit gebied, dus ik zie door de bomen het bos niet meer op die pagina uit de TS. Welke firmware is 'de beste'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik volg deze thread nu al een tijdje, maareh, ik krijg het idee dat hier bijna niemand tevreden is met de Nec 3520 ;) Ik lees alleen maar over brandproblemen, problemen met de snelheid... soms moet je zelfs de firmware aanpassen om naar tevredenheid te kunnen branden. Dat terwijl zo'n ding het vanuit de winkel gewoon goed zou moeten doen, gezien gemiddelde consument wellicht niet dagelijkt dit forum bezoekt, laat staan zich gaat verdiepen in firmware upgrades.

Nu wil ik binnenkort (zodra de SATA-branders er zijn, dikke kabels zijn "so passé" :P) ook aan de DVD-brander. Maar ik lees over maar weinig branders positieve berichten. Dit kan betekenen dat het hele DVD-branden nog in zijn kinderschoenen staat. CD-branden is zo makkelijk tegenwoordig, met Burn-proof en vergelijkbare technieken. Het gaat zelden mis. Wanneer zijn we met DVD-branden zo ver?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
DVD is een totaal andere techniek. Kinderschoenen? We zitten op dit moment op de hoogst mogelijke snelheid, verwacht niet dat er nog maar iets gaat veranderen op DVD gebied. Vanaf nu zullen de grootste veranderingen in de nieuwe technieken gebeuren: Blue-ray enzovoorts.

Overigens is er niets mis met deze brander. Alleen slikt hij niet ale soorten media even goed. Elke brander heeft dat, en das een algemeen "probleem". Als je zorgt dat je simpelweg goede media koopt, is het een zeer fijne brander hoor :)
En wees blij; door de extra firmwares kun je zelfs zorgen dat veel andere merken DVD's, die het normaal niet doen, nu ook perfect werken. Dat kan met mijn lite-on fkker niet hoor; die ligt nu enkele maanden al in de kast: Alle moderne media herkent hij niet, omdat de firmware te oud is. En lite-on brengt niets nieuws meer uit...

De DVD techniek is niet zo simpel meer als het branden van 'n CDtje. Dat kun je niet vergelijken, DVD zal door z'n hoge opslag altijd veel gevoeliger blijven dan CD...

[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:46:
Ik volg deze thread nu al een tijdje, maareh, ik krijg het idee dat hier bijna niemand tevreden is met de Nec 3520 ;) Ik lees alleen maar over brandproblemen, problemen met de snelheid... soms moet je zelfs de firmware aanpassen om naar tevredenheid te kunnen branden. Dat terwijl zo'n ding het vanuit de winkel gewoon goed zou moeten doen, gezien gemiddelde consument wellicht niet dagelijkt dit forum bezoekt, laat staan zich gaat verdiepen in firmware upgrades.
Ik ben anders heel tevreden over mijn 3520; heb geen brandproblemen, en kan dvd's branden die niet werken in de brander van mijn buurman.
De firmware heb ik natuurlijk aangepast vanwege het verwijderen van riplock, betere ondersteuning van dvd snelheden (een 'alternatieve firmware' loopt qua ondersteuning gewoon voor op de officiele firmwares), verwijdering van de regiocodering, booktypesetting enz.
Geen brander uit de winkel heeft deze hacks in zijn standaard firmware zitten.
Het mooie van NEC branders is dat er juist zoveel gehackte firmwares uitkomen (omdat ze zo populier zijn). Je bent een tweaker of je bent het niet.

de 'gemiddelde consument' moet ook helemaal geen losse brander kopen; die moeten gewoon bij dell of hp gaan shoppen en een werkend, getest systeem kopen waarop ze ondersteuning hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 08-04-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vaak kun je de nec 3520 flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zovaak als je wil :)

maar welke firmware gebruiken jullie op het moment, want ik heb hem nog niet geflashed.
Hij is dus bij mij nog orgi (nergens last van overgens).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
http://club.cdfreaks.com/...php?t=129381&page=1&pp=25

De laatste Liggy&Dee firmware dus. 1.0 Final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Zeg is dit een bekend probleem?
3520 plus alcohol120% en 8speed schijven.
Al 2x geprobeerd:
Ik stel in op 8 branden, dat accepteert hij ook. Maar hij brand doodleuk op 2.4x.
Terwijl hij wel aangeeft "dvd dao recording on 8 speed (11040kb)" dat zal best maar hij doet er 23 minuten over net zolang als een 2.4speed.

Overigesn staat bij de voortgangsbal bij percentage ook het aantal speed
en die geeft wel 2.2 speed aan.

Is dit normaal. Ik heb de standaard nec met nog een standaard ongeflasde bios

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ps nog een andere vraag. Ik heb een 3ghz pc met winxp met sp2.
Nu heb ik een cpu verbuik van 50% met 2.4speed. Is dat niet wat aan de hoge kant?
Heb al gekeken bij dma, de instelling lijkt "choose dma if possible" te zijn, maar hij kiest zelf toch echt pio4. Kan het niet met zekerheid zeggen aangezien hij praat over sec. apparaat op prim kabel enzo. En ik niet uit mijn hoofd weet wat op welk apparaat zit. Kan ook de virtuele drive van alcohol120 zijn. Maar gevoelsmatig is het wel de nec3520.

dus mijn vraag op hoeveel % zitten jullie met welke cpu (als mijn waarden niet kloppen) en krijgen jullie hem wel op dma?

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 10-04-2005 16:34 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ErikRo schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:33:
dus mijn vraag op hoeveel % zitten jullie met welke cpu (als mijn waarden niet kloppen) en krijgen jullie hem wel op dma?
Ik had laatst hetzelfde probleem. Kijk eens in je BIOS instellingen of daar UDMA wel aanstaat (Was bij mij het probleem).

CPU usage van de betreffende pc (HP D530, P4 2.8 GHz, Plextor 8 x brander) is iets van 5-10% tijdens het branden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Over dat op 2.4x branden: Probeer een andere firmware. Je huidige firmware ondersteund de gebruikte media niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij NERO 6608a kijkt als je met Nero gaat branden naar DVD of 1:1 kopie maakt,
kijk je bij branden, heb je drie keuzes :

-Maximum snelheid vaststellen
-Simulatie
-Schrijven (op speed van Mediacode)

Maximum speed vaststellen is afhankelijk van o.a. DMA, Cache...

Ik heb de SONY 8X (mediacode D11-00) staat op SCHRIJVEN 8x, maar als ik
MAXIMUM SNELHEID VASTSTELLEN kies, dan komt hij bij mij uiteindelijk
op 12 x speed.

Zelfs met deze standaard 1.04 F/W ben ik al zeer tevreden met de 3520.
De NEC 3520 is een van de betaalbare betere drives!

Voor degenen die geen mod-F/W willen gebruiken, en nog niet op de hoogte zijn,
er was voor Maart een off. F/W beloofd, maar dat is verschoven naar 1 MEI !

en net na deze F/W komt de NEC 3540 op de mark!
(met o.a. 8xDVD+R/DL)

mvg Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb die nieuwste L&D firmware van 9 april erop gezet. Maar mijn ervaring is dat onder ceteris paribus omstandigheden (zelfde media, zelfde prog) de totale fiktijd nu ineens 7,beetje mins. is tegen eerder 6 en een beetje...kortom....ik flash weer terug

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Arfman schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:50:
[...]

Ik had laatst hetzelfde probleem. Kijk eens in je BIOS instellingen of daar UDMA wel aanstaat (Was bij mij het probleem).

CPU usage van de betreffende pc (HP D530, P4 2.8 GHz, Plextor 8 x brander) is iets van 5-10% tijdens het branden.
Bedankt voor de tip, hij stond weliswaar op auto, maar de automatisch gekozen waarde is wel udma. Zou niet meer weten wat ik nog meer aan kan veranderen, erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 3520 ligt nu op het postkantoor en kan ik vanmiddag ophalen, maar is het zo dat de garantie vervalt als je een andere firmware dan die van NEC er op zet? Das namelijk niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Ja Pizza_Shooter, je garantie vervalt. Belangrijkste tip is dan ook om je drive eerst even goed te testen met originele firmware. Als ie niet goed is: terug ermee! Blijkt ie wel te werken, dan kun je ook gewoon veilig firmware gebruiken - ik heb nog niet gehoord dat firmware een drive beschadigt, al zegt dat natuurlijk niet alles.
Als er iets anders stuk gaat aan je drive, dat niet veroorzaakt kan worden door firmware, dan lijkt me haast dat je wel gewoon garantie hebt. Iemand hier ervaringen mee?

In ieder geval veel plezier gewenst met deze mooie brander!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalNerd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:32:
Ja Pizza_Shooter, je garantie vervalt. Belangrijkste tip is dan ook om je drive eerst even goed te testen met originele firmware. Als ie niet goed is: terug ermee! Blijkt ie wel te werken, dan kun je ook gewoon veilig firmware gebruiken - ik heb nog niet gehoord dat firmware een drive beschadigt, al zegt dat natuurlijk niet alles.
Als er iets anders stuk gaat aan je drive, dat niet veroorzaakt kan worden door firmware, dan lijkt me haast dat je wel gewoon garantie hebt. Iemand hier ervaringen mee?

In ieder geval veel plezier gewenst met deze mooie brander!
Dank voor de reactie, zal eerst maar eens wat dvd's branden met originele firmware. Neem overigens aan dat nieuwere (officiele) firmware versies van NEC wel gewoon mogen zonder dat de garante vervalt?

Verder nog een vraagje wat betreft het aansluiten van de dvd-speler. Heb namelijk een harde schijf (ja ja) een dvd writer en dvd leesgeval.

HDD -> Primary Master
DVD reader -> Primary slave
DVD writer -> Secondary master

Is dat het beste of zijn er beter mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:27:
[...]

Dank voor de reactie, zal eerst maar eens wat dvd's branden met originele firmware. Neem overigens aan dat nieuwere (officiele) firmware versies van NEC wel gewoon mogen zonder dat de garante vervalt?
Jup, dat mag gewoon.
Verder nog een vraagje wat betreft het aansluiten van de dvd-speler. Heb namelijk een harde schijf (ja ja) een dvd writer en dvd leesgeval.

HDD -> Primary Master
DVD reader -> Primary slave
DVD writer -> Secondary master

Is dat het beste of zijn er beter mogelijkheden?
Beter zou zijn om je HDD als Primary Master te doen, en dan je DVD speler/brander op Secondary MAster en Slave te zetten. Dan houd je 1 IDE kanaal puur voor je HDD, die heeft waarschijnlijk UDMA 5 of 6, terwijl je brander/speler UDMA2 ofzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:35:
[...]

Jup, dat mag gewoon.

[...]

Beter zou zijn om je HDD als Primary Master te doen, en dan je DVD speler/brander op Secondary MAster en Slave te zetten. Dan houd je 1 IDE kanaal puur voor je HDD, die heeft waarschijnlijk UDMA 5 of 6, terwijl je brander/speler UDMA2 ofzo zijn.
Dus:

HDD -> Primary Master
DVD writer -> Secondary Master
DVD reader -> Secondary slave

Maakt de volgorde bij het aansluiten van de kabels overigens nog uit of ie op master of slave staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de FAQ staat het volgende:
Heb je 1 harddisk, 1 CD/DVD lezer en 1 CD/DVD brander, plaats de lezer en de brander op een aparte kanaal. Dat is bevorderlijk voor on-the-fly kopieren van een CD.
Das dus niet één IDE kanaal geheel vrij voor je HDD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Beste mensen, er is een nieuwe firmware uit, die ondersteuning biedt voor het scannen van je dvds op pi/pif waardes:

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=133940

: )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58

S2S

Ik heb hem ook sinds gister, ben erg tevreden. Is deze nieuwe Firmware wel betrouwbaar ik heb er net de laatste van Liggy-Dee op geflashed...en die werkt ook goed.

[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 12-04-2005 19:07 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, dvd-brander werkt nu wel, alleen doet ie 25 min. over één dvd, terwijl ik em op 8 speed gezet had. Misschien ligt het aan het feit dat de hdd op primary master staat en de brander op primary slave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
S2s: Ik heb geen idee of ervaringen er mee, het zou wel niet langer dan een weekie duren voordat Liggy of andere mensen de firmwares implegmenteren met de ouwe write strategies.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:36:
Hmz, dvd-brander werkt nu wel, alleen doet ie 25 min. over één dvd, terwijl ik em op 8 speed gezet had. Misschien ligt het aan het feit dat de hdd op primary master staat en de brander op primary slave?
waarschijnlijk niet want dat is hier ook zo... en brand een dvd in +- 7 minuten 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 20:12 . Reden: Typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
waarschijnlijk staat je DMA uit ..

je moet DMA weer instellen, daarom brand die op een lage snelheid .. 2.4x verwacht ik

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Nieuwe firmware:

Liggy & Dee NEC ND-3520 Modified Firmware V 1.UB Now With PI/PIF Scanning

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=134047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:03:
waarschijnlijk staat je DMA uit ..

je moet DMA weer instellen, daarom brand die op een lage snelheid .. 2.4x verwacht ik
Na wat gepruts met master/slave en andere apparaten werkt het uiteindelijk en ook op goede snelheid, met dma inderdaad ingeschakeld. Ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 21:55
S2S schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:54:
Nieuwe firmware:

Liggy & Dee NEC ND-3520 Modified Firmware V 1.UB Now With PI/PIF Scanning

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=134047
Kan iemand uitleggen hoet het nu zit met dat testen van die dvd's wat nu mogelijk zou moeten zijn? Ik begrijp er vrij weinig van. Moet je er een lege dvd in stoppen, of juist een die al beschreven is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
een die al beschreven is. hij test het geval vervolgens op leesfouten (weet er het fijne niet van, vind het niet zo boeiend, zolang t maar leesbaar is, en daar heb ik nog geen problemen mee gehad)

maar die f/w die je daar hebt zet alleen dvd+9 naar dvd-rom als je ze brandt, de rest niet.. en ik kijk niet echt vaak dingen op standalone dvdspelers, maar ik stel me zo voor dat dat eventueel incompatibiliteitsproblemen op kan leveren.. 1UA f/w of 1U9 werkt net zo goed

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussendoor: ik heb deze brander, en samen met mijn lite-on ltr-53327s cd brander worden ze beide niet herkend door windows xp. ik heb ze al opnieuw geinstalleerd, en firmware installeren lukt niet omdat dat pas kan als xp de spelers heeft gevonden. in systeembeheer zijn ze wel zichtbaar, maar staat er een geel uitroep teken bij, met de volgende boodschap:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)

iemand een idee wat het kan zijn? in windows verkenner zijn beide ook niet zichtbaar. drivers voor beide zijn onvindbaar, en zoals eerder gezegd, firmware is niet te installeren. beide zijn gekocht in bulk versie, dus ook geen bijbehorende installatie cd-rom, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze brander net gekocht, in 5 minuutjes hingíe in m'n systeem, en 3 minuten later kon ik er gewoon mee branden onder windows xp...geen installatie cd nodig gehad oid (ook in bulk versie gekocht) Ik dacht dat drivers voor je dvd/cd-rom etc. prehistorie waren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg voortdurend communication failures. Drie van de zes dvd's zijn mislukt. :{

Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:55
Weet iemand waarom ik mijn drive niet kan flashen in combinatie met Windows 2003 Server???

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 10-10 14:17
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:36:
Krijg voortdurend communication failures. Drie van de zes dvd's zijn mislukt. :{

Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Hoe zijn je harde schijven en je cd/dvd lezers/branders ingedeeld in je computer?(primary/secundary,(master/slave))?
Welke media gebruik je?
Welke firmware gebruik je?
Welke snelheid brand je?
Welk programma gebruik je?
dat is namelijk wel handig om te weten...

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_jansen86 schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:28:
[...]

Hoe zijn je harde schijven en je cd/dvd lezers/branders ingedeeld in je computer?(primary/secundary,(master/slave))?
Welke media gebruik je?
Welke firmware gebruik je?
Welke snelheid brand je?
Welk programma gebruik je?
dat is namelijk wel handig om te weten...
- Hdd -> Primary Master en DVD-(re)writer -> Secondary Master
- Platinum 8x DVD+R
- Originele firmware -> 1.04
- 8x speed normaal gesproken, maar ook al wel lager geprobeerd en dat helpt niet
- Nero v6.6

Verder weet ik niet zeker of het wel een 80-aderige kabel is. Zijn die kabels al heel lang standaard, of zou er ook nog zomaar een 40-aderige tussen kunnen sluipen? En kan het dan daar misschien aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:34:
[...]

- Hdd -> Primary Master en DVD-(re)writer -> Secondary Master
- Platinum 8x DVD+R
- Originele firmware -> 1.04
- 8x speed normaal gesproken, maar ook al wel lager geprobeerd en dat helpt niet
- Nero v6.6

Verder weet ik niet zeker of het wel een 80-aderige kabel is. Zijn die kabels al heel lang standaard, of zou er ook nog zomaar een 40-aderige tussen kunnen sluipen? En kan het dan daar misschien aan liggen?
kan je de brander misschien op je secundary kanaal zetten? 80 aders zijn nog steeds niet standaard 40 wordt ook (helaas) nog steeds geleverd. verschil kun je heel makkelijk zien, als je geen 2e kabel hebt om te vergelijken kun je kijken naar je floppy kabel als vergelijking.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_jansen86 schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:24:
[...]

kan je de brander misschien op je secundary kanaal zetten? 80 aders zijn nog steeds niet standaard 40 wordt ook (helaas) nog steeds geleverd. verschil kun je heel makkelijk zien, als je geen 2e kabel hebt om te vergelijken kun je kijken naar je floppy kabel als vergelijking.
Secondary master, staat ie.. Maar zou dat 40-aderig dat probleem kunnen zijn dan? Wat is eigenlijk het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:52:
[...]

Secondary master, staat ie.. Maar zou dat 40-aderig dat probleem kunnen zijn dan? Wat is eigenlijk het verschil?
sorry, beetje verkeerd gelezen...

het kan aan je kanaal liggen op je mobo, secundary, maar ik verwacht niet dat deze kapot is.
misschien je voeding, anders weet ik het ook niet. heb je wel eens problemen met dvd's/cd's lezen of cd's branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 13:50
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:52:
even tussendoor: ik heb deze brander, en samen met mijn lite-on ltr-53327s cd brander worden ze beide niet herkend door windows xp. ik heb ze al opnieuw geinstalleerd, en firmware installeren lukt niet omdat dat pas kan als xp de spelers heeft gevonden. in systeembeheer zijn ze wel zichtbaar, maar staat er een geel uitroep teken bij, met de volgende boodschap:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
Dit kan gebeuren als je spellen probeert te installeren en/of spelen waarvan de Starforce beveiliging 'omzeild' is. Je drives kunnen dan onzichtbaar worden.

Mogelijke oplossingen:

http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=272544
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prjk_dec_lgsc.asp

[ Voor 1% gewijzigd door MaTr1x op 20-04-2005 23:22 . Reden: typos ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
Jeetje wat een problemen zeg! Ik heb dat ding ook net gekocht maar hij werkt perfect!

Ik moets hem eerst van pio mode afhalen, maar hij deed 4,7gb branden op 8x in 8 minuten met nero. Cd's gaan in 2 minuten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:33:
Ik heb deze brander net gekocht, in 5 minuutjes hingíe in m'n systeem, en 3 minuten later kon ik er gewoon mee branden onder windows xp...geen installatie cd nodig gehad oid (ook in bulk versie gekocht) Ik dacht dat drivers voor je dvd/cd-rom etc. prehistorie waren? :?
Het gaat hier om Firmware en niet over drivers! Dat is iets totaal verschillends! ;) 8)7

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje ik heb een oude computer, Compaq Pressario 5WV295 met dvd rom en cd brander... kan ik wel deze dvd brander in me Pc zetten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:20:
ik heb een vraagje ik heb een oude computer, Compaq Pressario 5WV295 met dvd rom en cd brander... kan ik wel deze dvd brander in me Pc zetten B)
erin zetten is geen probleem aansluiten en werkend krijgen is een ander verhaal.

we kun je zo niet helpen he, we weten zo niets over je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zoek een externe NEC DVD+ R/RW brander. Is de ND-2530A intern, extern of in beide vormen te gebruiken? Een zoektochtje internet levert geen duidelijk antwoord.

gr

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:39:
Beste mensen,

Ik zoek een externe NEC DVD+ R/RW brander. Is de ND-2530A extern of extern te gebruiken? Een zoektochtje internet levert geen duidelijk antwoord.

gr
Deze kun je gewoon in een 5,25" externe usb behuizing stoppen en hij zal werken! Moet hij wel op master staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Communicator schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:41:
Weet iemand waarom ik mijn drive niet kan flashen in combinatie met Windows 2003 Server???
Altijd leuk jezelf quoten........Is er NIEMAND die me hiermee kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Communicator schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:36:
[...]

Altijd leuk jezelf quoten........Is er NIEMAND die me hiermee kan helpen???
Ik reageer dan maar ff....uhm nee dat weet ik niet?....flash hem anders ff op een windows xp machine bij een vriend ofzo....en stop hem daarna weer terug in je 2003 machine.

Is hij ook geflashed ;)

Of draai het progje onder windows xp compatibility...kun je kiezen in de properties....maar is niet aan te raden imo....ik weet niet of het progje dan wel goed draaid.

[ Voor 18% gewijzigd door S2S op 21-04-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:24
Nieuwe officiele firmware is uit:

meuktracker: NEC ND-3520A 3.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Tja.....als je dat een Firmware update mag noemen....Je moet je halve PC verbouwen om dat kreng te flashen....Nou, als dat toch moet, dan ruk ik dat kreng er gewoon gelijk uit en ga lekker weer terug naar mijn vertrouwde merk: Plextor........Voordeel van de NEC: Hij was zo goedkoop dat ik hem zonder hartzeer bij het oud vuil kan gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scratcher schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:47:
[...]

Het gaat hier om Firmware en niet over drivers! Dat is iets totaal verschillends! ;) 8)7
Het ging wel over drivers, goed lezen alvorens dingen te roepen die niet kloppen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Communicator schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:46:
Tja.....als je dat een Firmware update mag noemen....Je moet je halve PC verbouwen om dat kreng te flashen....Nou, als dat toch moet, dan ruk ik dat kreng er gewoon gelijk uit en ga lekker weer terug naar mijn vertrouwde merk: Plextor........Voordeel van de NEC: Hij was zo goedkoop dat ik hem zonder hartzeer bij het oud vuil kan gooien!
Onder welke steen kom jij vandaan? Je kan je 3520 gewoon flashen doormiddel van de .exe-file of mbv nec winflash. Gewoon proggie starten en eventueel fw selecteren en updaten maar. Het beste is dan om ff te rebooten, maar zelfs dat hoeft niet. Ik heb mijn nec zo al een keer of 8 geflasht zonder problemen.
EDIT: dit gaat in de meeste gevallen op, uitzonderingen als Communicator daargelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door svdvlist2 op 22-04-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@^^......Onder de steen waar de readme die bij deze officiële Firmware hoort ligt.....Daar staat het allemaal in hoor....en blijkbaar KUN je lezen, dus doe dat dan ook even voordat je zo'n opmerking plaatst..........

En jij mag gerust mijn NEC die in mijn Win2003 bak hangt komen flashen ZONDER wat te wijzigen.....Wedden dat je dat niet lukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Communicator schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:04:
@^^......Onder de steen waar de readme die bij deze officiële Firmware hoort ligt.....Daar staat het allemaal in hoor....en blijkbaar KUN je lezen, dus doe dat dan ook even voordat je zo'n opmerking plaatst..........

En jij mag gerust mijn NEC die in mijn Win2003 bak hangt komen flashen ZONDER wat te wijzigen.....Wedden dat je dat niet lukt....
Ik draai de 3.04 al vanaf 6 april, en heb deze er met nec winflash erop gezet. Nec zet de gewoon neer om problemen met d egarantie te voorkomen. Werkt het niet en eb je eht niet volgens hun regels gedaan, eigen schuld dikke bult. Dat het echter bij het gros van de mensen zonder dit gedoe kan is weer wat anders, waarschijnlijk kan slechts een heel klein gedeelte (zoals jij) niet zomaar updaten.

Verder generaliseer je je in de post daarboven alsof IEDEREEN die zijn nec wil updaten zijn hele pc moet verbouwen. En daar reageer ik dan ook op!
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste