E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Bedankt.
Dus dat wordt dan een: ECT Mach 2 GT
Website gevonden: http://www.extremecoolingtechnologies.com/
Edit: Ik heb een deal, voor een leuke Vapochill Light Speed met kast en een voeding: OCZ 600 watt
En wanneer was revisie 2 uitgekomen van de: Vapo LS ?
[ Voor 36% gewijzigd door nFo op 10-07-2005 19:03 ]
(Ik heb namelijk een condenser en een rol cappilair nodig
Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2
en voor zover ik weet, wacht unknown_road ook nog steeds op een reactie van Haeg...
Verwijderd
wat voor iets moois ga je maken coppercat?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 21:19 ]
Wel, mijn doel is een heel simpel DD systeem in elkaar te zetten. Het is nog niet echt bedoeld om een CPU ofzo mee te koelen, ik wil eerst gewoon wat bijlerenVerwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:18:
Ja haeg heeft het beetje druk denk ik ofzo. Hij kwam tijdje geleden nog wel op dit forum dus misschien kunnen we hem er even op wijzen, als die hier weer is is, dat zijn mailbox vol zit met fanmail
wat voor iets moois ga je maken coppercat?
In de lokale doe-het-zelf verkopen ze van die Oxyturbo-setjes, daar ga ik nu eerst eens mee proberen brazeren
Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2
Verwijderd
Ik heb van allebei wat gekocht, maar ik dacht dat zilversoldeer hanteerbaarder was. Het kost dan ook een stuk meer...Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:29:
klinkt leuk, hou ons op de hoogte! Ga je zilversoldeer of silphos gebruiken?

Verder zijn die wegwerp-flesjes met gas en zuurstof echt wel duur (€18). Ik denk dat maar afwacht tot ik een condenser e.d. heb voor ik die lasset eens uitprobeer.
Verwijderd
die wegwerp flesjes zijn idd duur. Als je echt verder wilt met phase-change kan je hervulbare flessen overwegen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 17:11 ]
Ik heb hetzelfde setje als jij gekocht. Destijds met 2 van die wegwerpflesjes, maar die wegwerpflesjes zijn echt in no-time leeg. Ik zelf heb er een tweedehands zuustofcilindertje bijgekocht voor ~175 euro (incl regulator). Jah, ik weet dat dat bijna dubbel zo veel is als het lassetje kostte, maar deze kun je dus gewoon bijvullen voor 15 euro ofzo. Met mijn volle 4L cilinder kan ik meerdere uren lassen, terwijl zijn 20 euro wegwerpflesje al na ~10 minuten leeg is.CopperCAT schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:39:
[...]
Ik heb van allebei wat gekocht, maar ik dacht dat zilversoldeer hanteerbaarder was. Het kost dan ook een stuk meer...![]()
Verder zijn die wegwerp-flesjes met gas en zuurstof echt wel duur (€18). Ik denk dat maar afwacht tot ik een condenser e.d. heb voor ik die lasset eens uitprobeer.
Edit:
Zal ook maar gelijk even een kleine update geven van hoe ik er op dit moment voor sta. Nadat het eerst systeem dat ik had werkte, maar waarschijnlijk wat te veel vocht in het systeem had en de compressor te veel herrie maakte heb ik er een andere, stillere compressor ingezet. Ik kwam echter vorige week, toen dat eindelijk gelukt was
[ Voor 22% gewijzigd door Syzzer op 09-07-2005 19:53 ]
Verwijderd
Waar heb jij die dan vandaan? Ik had eerst wat geïnformeerd bij grotere bedrijven, maar die wilden er nog veel meer voor hebbenVerwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:56:
175 euro voor een tweede hands o2 cilinder vind ik best veel. Ik heb voor 150 een nieuwe 10L eigendomscilinder gekocht, dat is wel exclusief regulator maar toch.

Verwijderd
bij CME was tijdje terug een topic over wat je kan doen met fans ed. waren ze hovercraft's aan het maken met casefans. Can I play?
zal trouwens even toelichten wat ik ermee ga doen.
@coppercat: ik heb opzich wel condensors voor je maar ze hebben beetje rare formaten.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 13:03 ]
WowVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:01:
[...]
bij CME was tijdje terug een topic over wat je kan doen met fans ed. waren ze hovercraft's aan het maken met casefans. Can I play?
zal trouwens even toelichten wat ik ermee ga doen.Het plan is om hiervan een cascade te maken. Die enorme fan gaat er dan waarschijnlijk uit (overkill) en dan zet ik daar de HX en de 9000btu compressor neer. wieltjes eronder, flexibele slang+verdamper eraan en klaar is Unknown_road.
@coppercat: ik heb opzich wel condensors voor je maar ze hebben beetje rare formaten.
Als die condenser geen extreme afmeting heeft, heb ik wel interesse
Dat soort dingen heb ik op mn werk weggegooid zien worden... Waren wel wat ouder maar werden vervangen door nieuweVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:43:
ik kom niet meer bij van het lachen. Ik heb net een 12000 en een 9000btu split airco bezorgd gekregen! Wat een monsters. die fan die ervoor staat is een 12cm(linkerfoto)Hier ga ik echt iets moois van maken
![]()
[afbeelding] [afbeelding]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd

@coppercat: mail me ff of voeg me toe op msn ik zal is kijken.
@dawan: deze zijn spikslinter nieuw
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 14:02 ]
Tangentieel. Maar inderdaad, erg lekker spul. Alleen zijn airco's nieuw nog redelijk duur (ondanks aanbiedingen van de Gamma, met 239 euro), en verbruiken ze erg veel stroom. Maar voor een proc valt dat vast wel in te perken, aangezien je dan niet voor een zo groot mogelijk koelvolume gaat maar gewoon voor tempsVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:00:
Daar zit zo'n centrifugaal? fan in.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
cascade
Verwijderd
lol net zoals de cascade van Dabit?Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:57:
hm af en toe moet ik even mijn milieubewuste idealen overboord gooien, helaas. Maar ja dat ding gaat tamelijk wat stroom trekken. ik hoop dat de opstrart stroom beetje meevalt anders heb je misschien 2 groepen nodig om hem op te starten
Dat was toch een probleem met de UFO dat die dingen teveel stroom trokken
maareuh, wat voor temps gaat dat ding doen? -100?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Btw, als je zoveel vermogen trekt dat je een groep overbelast (10A zekering? 16?), is het efficienter om een paar flinke peltiers op je CPU te zetten en dat met een flink bassin water/glycol op te vangen. Dan heb je aan 1 groep wel voldoende
[ Voor 57% gewijzigd door TGEN op 12-07-2005 01:21 ]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Verwijderd
een compressor trekt tijdens het opstarten een stuk meer stroom dan tijdens normaal werkdraaien. Nou is het voordeel van een cascade dat de compressors 1 voor 1 aangaan dus ik verwacht geen problemen.
peltiers zijn nou niet echt efficienter en je krijgt er never -100 mee
ps. Ik baal flink, ik wilde een co2 regulator gebruiken op me ethaan fles maar ik kan nog steeds nergens verloopjes vinden. Hoekloos doet niet aan verloopjes zeggen ze
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 13:31 ]
Verwijderd
niemand??Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:02:
Wil iemand de weerstand van de sensor van een mach I bij kamertemp voor mij meten?
Misschien dat je hen een keer kan mailen?
Interstice heeft er trouwens ook één...
[ Voor 33% gewijzigd door Jack op 16-07-2005 00:47 ]
Als jij me verteld waar ik moet meten, dan meet ik vanavond die weerstand wel even
Zit nu nog @ werk, dus ff wachten tot ik daar mee klaar ben
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Wat is dat?petervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er erg gelikt uit.
Verwijderd
@peter, ik vind die condensor er niet echt efficient uitzien, beetje maf ding. En hij moet nog isoleren.
With a samsung it's not that hard to imagnepetervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er erg gelikt uit.
Verwijderd
www.goudengids.nlreapher schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:15:
Aangezien jullie met allemaal gassen bezig zijn. Enige idee waar ik 10 bar stikstof kan krijgen om mijn gasveer te vullen?
www.telefoongids.nl
Verwijderd
waar je 10 bar stikstof kan krijgen?reapher schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:15:
Aangezien jullie met allemaal gassen bezig zijn. Enige idee waar ik 10 bar stikstof kan krijgen om mijn gasveer te vullen?
Lijkt me welmydogisgone schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 03:03:
nou zou ik hier iets mee kunnen? om zo een phasechange te maken?
14cc electrolux compressortje.. Gevuld met propaan zou je vergelijkbare of zelfs betere resultaten kunnen neerzetten dan met een prom
Yep, gaat zeker lukkenTwynn schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:43:
[...]
Lijkt me wel
14cc electrolux compressortje.. Gevuld met propaan zou je vergelijkbare of zelfs betere resultaten kunnen neerzetten dan met een prom
Prom kun je makkelijk pakken, loaded had ik een winst van 10c op de mach2 GT
Verwijderd
het is wel een r134a compressor dus of die even efficient is met propaan als een r404a compressor is maar even afwachten.Epsilon schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:03:
[...]
Yep, gaat zeker lukken
Prom kun je makkelijk pakken, loaded had ik een winst van 10c op de mach2 GT
ik wil alleen wel dat alle troep die er nu tussen is geplaats er tussen uit hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:55:
[...]
het is wel een r134a compressor dus of die even efficient is met propaan als een r404a compressor is maar even afwachten.
maar ik heb alleen zelf niet zoveel ervaring met dit spul dus ik hoop dat iemand mij hiermee een dagje zou willen helpen..
Zou zeker wel tof zijn..
als je dat doet krijgt diegene een waterchiller
hehehe
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
drentheVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:30:
ik wil je best helpen hoor, waar woon je?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
[ Voor 98% gewijzigd door Rynji op 04-08-2005 15:41 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Koen14 heeft wat gevonden: http://www.mitsubishielectric.com.tw/ha/compressor/rh.htm
[ Voor 38% gewijzigd door DaWaN op 04-08-2005 17:35 ]
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Nadeel is wel dat zo'n ding ook flink wat energie verbruikt.
* Twynn zou zo'n ding liever gebruiken om z'n huis te koelen
Hoeveel dan precies? 4,190W ? Als ie ooit nog eens als PC koeler gebruikt gaat worden word het swieso geen 24/7 koeler als een prom.Twynn schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:48:
Hmm. Rotary, 1Pk, R22.. Ziet eruit als een zeer leuke compressor. Dat ding gaat goed werken met een flinke lading propaan erin. Flinke capaciteiten in ieder geval.
Nadeel is wel dat zo'n ding ook flink wat energie verbruikt.
* Twynn zou zo'n ding liever gebruiken om z'n huis te koelen
[ Voor 4% gewijzigd door DaWaN op 05-08-2005 10:22 ]
had hem verkocht, maar gelukkig toch maar even getest voor ik hem meegaf.
tijd voor een refill (again
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verder is zo'n airco-compressor gemaakt voor mbp/hbp (medium of high back pressure). Die druk zorgt ervoor dat de motor dus ook weer harder moet werken. In onze toepassingen gebruiken we low backpressure (immers, hoe lager de druk van het koelmiddel, hoe lager de temperatuur). De motor zal dus lang niet op vol vermogen moeten lopen, maar zal toch wel behoorlijk wat meer gebruiken dan een prom. 't zou me niet verbazen als dat ding rond de 400-500W zou gaan gebruiken.
Even opletten of je het lekje zo kunt vinden. In dat geval in ieder geval even proberen af te plakken met wat goede tape ofzo. Dat is in ieder geval beter dan een lek open laten.Gamer schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:07:
vandaag heeft mijn oude prom de geest gegeven, lekje ergens
had hem verkocht, maar gelukkig toch maar even getest voor ik hem meegaf.
tijd voor een refill (again).
In dat laatste geval kan er namelijk gewoon lucht in het systeem komen met het bijbehorende vocht. Compressor-olie die in de prom zit is gevoelig voor water. Zodra er water bij komt zal de olie verzuren en de wikkelingen in je compressor aantasten. En die olie trekt zelf ook weer water aan (hydroscopisch?)
Anyway, dit is ook allemaal redelijk theoretisch. De prom die ik zelf thuis heb staan heeft ook een behoorlijk lek gehad, en heeft ook een behoorlijke tijd open gestaan zonder problemen.
Moderator die dubbelpost maakt
Hey... Je eigen post editten is voor mietjes
[ Voor 40% gewijzigd door Twynn op 05-08-2005 11:33 ]
blijkbaar na de laatste mount moet er iets verkeerd gelopen zijn.
ding is al 3 jaar oud en werkte heerlijk (-50°).
spijtig...
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Vaak ging het met de oude proms trouwens fout bij de flexibele leiding.
zit wel een pak oxidatie op blijkbaar, misschien is dit de oorzaak.
Anyway, moet dus wel gewoon te repareren zijn. Ik denk dat epsilon, unknown_road of haeg je wel verder kunnen helpen
Of TwynnTwynn schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:00:
Oxidatie op de evap? Toch ooit last van condens gehad?
Anyway, moet dus wel gewoon te repareren zijn. Ik denk dat epsilon, unknown_road of haeg je wel verder kunnen helpen
Verwijderd
lekje afplakken idd en als die dicht gelast is goed vacumeren is hopelijk genoeg.
Staat er al een tijdje, maar ik zit te nog te wachten op isolatie spul.
Zo te zien werkt het prima, display geeft: - 60 aan.
Mijn Intel Pentium 4 - 506 doet / 2660 MHz @ 5000 MHz bij een graadje van: - 32
En waarom laten ze die ventilator bij het radiator de lucht wegzuigen i.p.v. er door heen blazen ?

[ Voor 103% gewijzigd door nFo op 28-09-2005 17:55 . Reden: Update ]
(Thanks to Mydogisgone!
Alleen nu wil ik daar een andere radiator op gaan zetten. Nu zag ik dat ze er bij Haegkoeling.nl die dingen verkopen. Als ik een mailtje stuur krijg ik niets terug. Kan iemand mij vertellen waar Haegkoeling zit, zodat ik er eventueel langs kan gaan. (Dit ook dat ze hem dan weer opnieuw kunnen vullen).
Ik neem aan dat je de condenser bedoelt? En waarom zou je die vervangen? Dat is niet iets wat je zomaar even doet net als bij een waterkoeling
En haegkoeling zit in de buurt van den Haag. (was het rijswijk? of leidschendam ofzoiets?) Anyway.. 't is in ieder geval geen winkeltje waar je zomaar even langs kunt gaan
Ja ik bedoel idd de condenser.Twynn schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:51:
radiator
Ik neem aan dat je de condenser bedoelt? En waarom zou je die vervangen? Dat is niet iets wat je zomaar even doet net als bij een waterkoeling
En haegkoeling zit in de buurt van den Haag. (was het rijswijk? of leidschendam ofzoiets?) Anyway.. 't is in ieder geval geen winkeltje waar je zomaar even langs kunt gaan

Ik zal vanavond wel even foto's posten van hoe de condenser er nu uitziet.
Het is als het ware net als bij een koelkast zo'n groot zwart dingen wat net als bij een koelkast er acher op zit (alleen dan wat smaller en kleiner).
Is het dan mogelijk omdat de condenser als het ware op te vouwen en er dan 1 of 2 120mm fan's voor te zetten?
Want ik wil dat ding in gaan bouwen in m'n case.
Verwijderd

Allen nu is mijn vraag of ik de condenser kan "opvouwen" op een of andere manier?
Naar mijn mening kan dit een leuke waterchiller worden...

Moet het ff weten want heb hier eigenlijk stukkie nodig maar geen zin om weer helemaal te gaan bestellen, vond dit in de kast.
De compressors die hier in zitten zijn uitstekend geschikt voor waterchillers tot -20c. Veel lager zal je er niet mee halen (loaded) maar eer dat je bij -20c zit heb je al problemen genoegSir_G-nius schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:34:
Hierbij mijn toekomstige waterchiller. ...
Dat isolatie materiaal is waarschijnlijk armaflex. Materiaal is neopreen rubber
[ Voor 11% gewijzigd door Epsilon op 27-09-2005 17:49 ]
Volgens mij is neophreen veel harder dat spul duw je zo in tot een paar milimeterEl Snorro schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:10:
Is dit neophreen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet het ff weten want heb hier eigenlijk stukkie nodig maar geen zin om weer helemaal te gaan bestellen, vond dit in de kast.
Wat bedoel je met, eer ik bij de -20 zit al genoeg problemen heb?Epsilon schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:34:
[...]
De compressors die hier in zitten zijn uitstekend geschikt voor waterchillers tot -20c. Veel lager zal je er niet mee halen (loaded) maar eer dat je bij -20c zit heb je al problemen genoeg.
En iemand ooit een condenser "opgevouwen" en/of gebogen? Want ik wil dat ding zo gaan vouwen dat het in m'n case past als een soort van radiator en dan met 1 of 2 120mm fan's erachter.
Waarschijnlijk: 1: dat je problemen krijgt met je koelvloeistof rond te pompen en 2: condensatie/isolatie problemen.Sir_G-nius schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:24:
[...]
Wat bedoel je met, eer ik bij de -20 zit al genoeg problemen heb?
En iemand ooit een condenser "opgevouwen" en/of gebogen? Want ik wil dat ding zo gaan vouwen dat het in m'n case past als een soort van radiator en dan met 1 of 2 120mm fan's erachter.
Verwijderd
@Sir_G-nius: Als de condensor al niet knikt bij het vouwen heb je nog het probleem dat de vloeistof niet goed van boven naar beneden kan stromen maar steeds op en neer moet wat niet echt goed werkt dus. Als er een nieuwe condensor/verdamper opgezet moet worden kan ik of 1 van de andere phase-change regulars(zie dit topic of search) je vast wel helpen.
Dat zou helemaal mooi zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:40:
@Sir_G-nius: Als de condensor al niet knikt bij het vouwen heb je nog het probleem dat de vloeistof niet goed van boven naar beneden kan stromen maar steeds op en neer moet wat niet echt goed werkt dus. Als er een nieuwe condensor/verdamper opgezet moet worden kan ik of 1 van de andere phase-change regulars(zie dit topic of search) je vast wel helpen.
Want het lieft zou ik er idd een andere condensor op hebben. Dus als ik het goed begrijp heb jij de spullen op hem te (her)vullen?
Er zit nu geen aansluiting op om hem te vullen, er zit wel een pijpje op dat is dichtgeknepen.
Ik weet niet waar je woon... Maar ik woon tussen Breda en Roosendaal in.
Alvast bedankt voor je hulp.
Verwijderd
Kan iemand hier mij trouwens vertellen wat makkelijker is TIG lassen of gewoon vlamboog lassen (met die bekleden elektrodes) Bij dat vlamboog lassen heb ik nogal last van die "slakken" waardoor het verdomt lastig is om het gasdicht te krijgen, aangezien TIG een beschermgas gebruikt zal dat lijkt mij makkelijker gaan. Zijn er hier mensen met ervaring die mij dit kunnen vertellen?
Misschien kleine stukjes lassen? Vastlassen op een paar punten, goed schoonmaken en dan doorlassen?
Verwijderd
Dan gaat slakkie dood??..Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:05:
ik stel slak liever niet bloot aan hoge drukken...
Is er ook iemand op dit forum die mijn prommie ff kan herfillen.....met wat beter spul?
de fx schreeuwd om koeling......
.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
Ik heb geen id unknown_road, het is gewoon een standaard mach II dus iets van 134a denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:07:
haha ja dan implodeert slakje en dan krijg ik dierenbescherming op me dak. Als je "beter" spul wilt hebben is het misschien handing om te vertellen wat je er nu in hebt zitten
.
Dat staat toch op de compressor wat er voor gas inzit?Rol-Co schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:25:
[...]
Ik heb geen id unknown_road, het is gewoon een standaard mach II dus iets van 132a denk ik.
.
Het zou dan R134a kunnen zijn, denk ik...
TIG lassen is makkelijker volgens de mensen die voor m'n vader werken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:56:
Kan iemand hier mij trouwens vertellen wat makkelijker is TIG lassen of gewoon vlamboog lassen (met die bekleden elektrodes) Bij dat vlamboog lassen heb ik nogal last van die "slakken" waardoor het verdomt lastig is om het gasdicht te krijgen, aangezien TIG een beschermgas gebruikt zal dat lijkt mij makkelijker gaan. Zijn er hier mensen met ervaring die mij dit kunnen vertellen?
We hebben hier thuis allebei de apparaten staan en ze gebruiken het liefst de TIG lasser aangezien daar veel makkelijker mooie lassen mee te leggen zijn. Ook is de leercurve een stuk lager, iemand die nog nooit gelast heeft zal sneller met een TIG machine kunnen werken als met een gewoon exemplaar met electrodes.
Het enige nadeel van de TIG lasser is dat hij niet in de buitenlucht te gebruiken is aangezien het gas dan wegwaait.
[ Voor 39% gewijzigd door Syngrow op 28-09-2005 10:03 ]
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
ja klopt dat staat er op, maar sommige mensen beweren dat er dan toch 404 in zit, heeft ook te maken of ie van prometeia is of van chipcon enz enzSir_G-nius schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:54:
[...]
Dat staat toch op de compressor wat er voor gas inzit?
Het zou dan R134a kunnen zijn, denk ik...
kortom niemand weet het geloof ik, ik ga van 134a uit iedergeval, wil iets van 507 of zo wat onder load wat beter presteerd.
prom display -50 tot -56Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:10:
wat voor temps heb je? Kan je het gelijk aan zien.
cpu -20 -24
.er staat 134a op......en heb van eerste eigenaar, nooit gevuld....
.
Overigens deed mijn Mach II met r507 erin -67 op het display idle en dat was overcharged. Die van YoupY gaat nog kouder dus het is denk ik vrij duidelijk dat er nog r134a in zit.
ok.....thanks voor de info, maar kan iemand een refill realiseren??Syngrow schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:59:
Klinkt als een 134a machine. Alle proms op de GT na zijn met r134a uitgevoerd vanuit de fabriek. Iets anders hebben ze er zover ik weet nooit in gedaan.
Overigens deed mijn Mach II met r507 erin -67 op het display idle en dat was overcharged. Die van YoupY gaat nog kouder dus het is denk ik vrij duidelijk dat er nog r134a in zit.
vandaag gaat ie los, dus zou ideaal zijn als ik wat weet, heeft niet echt haast, heb nog een litespeed machine......
mail dan ff op prommie ed Rol-Co. nederland
.
Haeg bijvoorbeeld.
Heeft er iemand misschien een voorbeeld van hoe we dit het beste kunnen maken?
Edit: Het moet niet te groot zijn, want het moet in een case passen...
[ Voor 10% gewijzigd door Sir_G-nius op 03-10-2005 21:29 ]
Verwijderd
Op wat voor manier doet Haeg het dan?Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:52:
je kan zoiets doen als de HX van de cascade die ik nu aan het maken ben of gewoon 2 dikke buizen in elkaar zoals haeg doet werkt ook goed voor waterchillers...
Die 2 buiten in elkaar hadden we idd ook al aan zitten denken.
Je moet gewoon 2 koperen buizen met zoveel mogelijk oppervlakte langs elkaar maken (1 evap 1 waar water doorgaat) Misschien kun je ook een heatsink achtig idee maken als HX maar 2 buizen is denk wel beter (wel groter)Sir_G-nius schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:55:
[...]
Op wat voor manier doet Haeg het dan?
Die 2 buiten in elkaar hadden we idd ook al aan zitten denken.
Ik ben vandaag menige winkels en loodgieters langs geweest, maar ik kan nergens een grotere koperen buis vinden dan 54mm diameter. Heeft iemand een idee waar ik een kopere buis van rond de 80mm (8cm) diameter kan halen?DaWaN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:12:
[...]
Je moet gewoon 2 koperen buizen met zoveel mogelijk oppervlakte langs elkaar maken (1 evap 1 waar water doorgaat) Misschien kun je ook een heatsink achtig idee maken als HX maar 2 buizen is denk wel beter (wel groter)
8cm ??Sir_G-nius schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:19:
[...]
Ik ben vandaag menige winkels en loodgieters langs geweest, maar ik kan nergens een grotere koperen buis vinden dan 54mm diameter. Heeft iemand een idee waar ik een kopere buis van rond de 80mm (8cm) diameter kan halen?

Dit topic is gesloten.