[PC] Algemeen Phasechange discussie topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42

Epsilon

AMD 64 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:55:
Ik heb een vrij zware pomp, voor een water chiller @ +5 C. Maar nu heb ik 4 uitgangen met blokjes, de slang diameter is 6 mm (en de slangpilaren ook) de hoeveelheid water wat er aan de andere kant uitkomt is 120l per minuut effectief, dit geld voor elk blokje. Is dit wel genoeg om de cpu, gpu of nb koel te houden? alvast bedankt...
Meer dan genoeg :)

Kun je ook uitrekenen. Je weet de flow per seconde. Je weet de soortelijke warmte van het water. Je weet hoeveel warmte dat er in het water zal gaan. Simpel rekensommetje en je komt onder de 4c verschil uit tussen de in en uitgang van je waterblok :)
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:30:
Misschien heeft epsilon nog wat goedkope condensors liggen ;)
Ik ben er nu eigenlijk wel doorheen :P heb nog 1 gebruikte liggen

edit2:

120l / minuut is wel erg veel inderdaad :D
ik heb niet goed gelezen, ik ging uit van liter per uur ;)

Dat is ook een veel logischere waarde :P als je namelijk 120l/minuut door 6mm slangetjes wilt pompen heb je echt wel meer nodig dan die 15kW van je huis :D

[ Voor 28% gewijzigd door Epsilon op 26-03-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

120 liter per minuut is enorm veel!

wordt tijd dat je weer is wat spulletjes gaat halen epsilon :D ik heb een verlanglijstje ter grote van een paar MB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Damn ik maak een fout, ik heb het gemeten 30 Seconde per 1 liter, dus 120L per uur bedoelde ik 8)7

*Edit

Nog een klein vraagje, de pomp die ik gebruik, een hendor. Deze wordt nogal warm tussen de 40 en 42 graden, is dat niet wat veel voor een normale water pomp?.
Ik ben bang dat hij het water erg opwarmt, wat wel mijn idee was om de pomp te koelen met het reservour zelf (die is van koper en steunt op de pomp.). Verder heeft de pomp heeft geen koelribben of iets van actieve koeling.

[ Voor 67% gewijzigd door AMD 64 op 27-03-2005 00:45 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer ethaan te regelen maar air liquide wil weten waar ik het voor ga gebruiken, nou kan ik wel zeggen dat ik het ga gebruiken voor cascades en om het kookpunt van propaan wat the verlagen maar heeft iemand een rede waarmee ik het ook echt krijg? Of zouden ze dit een acceptabele rede vinden? ik ben bang van niet eigenlijk. oh ja en wat zijn NAW gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:58:
ik probeer ethaan te regelen maar air liquide wil weten waar ik het voor ga gebruiken, nou kan ik wel zeggen dat ik het ga gebruiken voor cascades en om het kookpunt van propaan wat the verlagen maar heeft iemand een rede waarmee ik het ook echt krijg? Of zouden ze dit een acceptabele rede vinden? ik ben bang van niet eigenlijk. oh ja en wat zijn NAW gegevens?
Naam
Adres
NAW :P

wat het ethaan betreft, geen idee :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :D afkortingen blijven lastig

ethaan wordt normaal gesproken echt helemaal nergens voor gebruikt volgens mij, het enige waar ik weet dat het voor gebruikt wordt is koudemiddel. Nou is het geen broeikasgas maar ik ben bang dat ze niet al te positief er tegenover staan maar ik heb ook geen zin eigenlijk om de boel op te lichten. Iemand een idee??

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

Gewoon je project uitleggen lijkt me? Meer kun je niet doen volgens mij. Ik zou niet weten wat je zou moeten bedenken om het "zomaar" te krijgen.

Straks willen ze nog pasjes zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik ben voor mijn Mach II GT op zoek naar een temperatuursensor (type NTC R25 = 2.6KOhm en een weerstandswaarde bij -60 graden Celsius van 50KOhm of meer).

Voordat ik mijn Mach II GT had, had ik een Mach II die hetzelfde euvel had als mijn huidige koeler t.w. een defecte temperatuursensor.

Ik heb al naar verschillende electronica zaken gemaild echter zonder resultaat. Wie kan mij een goede tip geven of helpen aan een temperatuursensor?

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZGuLL schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:05:
Ik ben voor mijn Mach II GT op zoek naar een temperatuursensor (type NTC R25 = 2.6KOhm en een weerstandswaarde bij -60 graden Celsius van 50KOhm of meer).

Voordat ik mijn Mach II GT had, had ik een Mach II die hetzelfde euvel had als mijn huidige koeler t.w. een defecte temperatuursensor.

Ik heb al naar verschillende electronica zaken gemaild echter zonder resultaat. Wie kan mij een goede tip geven of helpen aan een temperatuursensor?
er bestaan geen mach's met goed werkende sensors so why bother >:) :P

2.6Kohm kan ik ook niet vinden wel 2.7Kohm bij farnell...

http://nl.farnell.com/jsp...partDetail.jsp?SKU=279596

wat betreft ethaan, ik heb maar de waarheid gezegd, ben benieuwd...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024

Een fluke?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik wil toch graag een temperatuursensor erop hebben zodat het zaakje automatisch opstart. Op het ogenblik start ik handmatig op d.m.v. het verdraaien van een aan de controller gekoppelde potmeter. De temperatuur waarde die het geheel aangeeft vind ik niet interessant.

@unknown_road: die 2.7KOhm van farnell lijkt mij wel een bruikbare, ik denk dat ik die ga bestellen, bedank!

[ Voor 18% gewijzigd door NaZGuLL op 05-04-2005 23:01 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:36:
[...]

er bestaan geen mach's met goed werkende sensors so why bother >:) :P

2.6Kohm kan ik ook niet vinden wel 2.7Kohm bij farnell...

http://nl.farnell.com/jsp...partDetail.jsp?SKU=279596

wat betreft ethaan, ik heb maar de waarheid gezegd, ben benieuwd...
ik ook ;)

Ik spreek je op msn nog wel daarover :). Misschien is het een idee om ethyleen en ethaan appart aan te schaffen. Kost net even iets te veel.

Nog wat info voor de mensen die willen druktesten:

Bij www.gascilinders.nl heb ik geinformeerd naar N2.
Prijzen zijn:

130euro voor een koopfles van 5 liter (200bar)
150euro voor een koopfles van 10 liter (200bar)

Allebei leeg.

Regulators kosten (prijzen heb ik thuis staan, weet het niet exact :))
57euro voor een regulator tot 15bar (225psi)
157euro voor een regulator tot 40 bar (600psi)

Bij mn lokale shop kon ik een regulator vinden tot 20bar maar die kost 140euro en is dus niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn, weet jij ook iets van regulator adapters(dus gewoon fitting tussen fles en regulator zodat bijvoorbeeld je N2 regulator ook op je ethyleen fles past)? Die regulators zijn allemaal zo enorm duur :( zou mooi zijn als je met wat minder af kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik heb weer een probleem :+

Zoals gezegd heb ik dus een Danfoss TLS9K compressor hier staan (1/6HP, R600A) en die wil niet lekker :P Ik heb hem zonder elektrisch gedeelte gekocht, dus dat heb ik van een andere compressor afgehaald (spoel+clixon).
Nu ging hij dus na ongeveer 5 seconden lopen uit. Na een paar seconden hoorde ik een klik en ging hij weer aan. Dus ik dacht: de clixon zit te bokken. Dus ik de clixon even bypassen om alleen even te testen. Gaat hij weer na zo'n 5 seconden uit (weer gevolgd door een klik waarna hij weer aangaat). Ok, de compressor heeft dus een interne (ingebouwde) clixen lijkt me zo..... Zijn we daar ook weer achter.
Maar nu blijf ik met het probleem zitten dat hij uitgaat. Weet iemand hoe dit komt? Misschien omdat de compressor waar de spoel vanaf komt zwaarder is (die is zo'n 1/5 HP) dan deze (1/6HP)?
Ik snap het even niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt best kans dat de clixon zijn werk juist goed doet. Ik neem aan dat je propaan gebruikt tenminste. Door de hogere druk van het propaan heeft de motor het zwaar en trekt die veel stroom waardoor de clixon door slaat. R600a compressors zijn gewoon niet echt geschikt voor hogere druk gassen helaas.

je hebt trouwens wel een start spoel en een normale run spoel?? zie de datasheet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:51:
je hebt best kans dat de clixon zijn werk juist goed doet. Ik neem aan dat je propaan gebruikt tenminste. Door de hogere druk van het propaan heeft de motor het zwaar en trekt die veel stroom waardoor de clixon door slaat. R600a compressors zijn gewoon niet echt geschikt voor hogere druk gassen helaas.

je hebt trouwens wel een start spoel en een normale run spoel?? zie de datasheet ;)
Nee, ik heb hem even droog laten draaien, zonder dat de leidingen al aangesloten zijn. Ik weet dat R600a compressoren het moeilijk kunnen krijgen bij een hogere druk, maar dat zien we later wel. (Heb nog wel een startcondensator liggen).

Ik heb hem eigenlijk gewoon via kijk-en-vergelijk van de oude compressor aangesloten. Misschien toch eens handig om de datasheet eens beter te bekijken 8)7

Edit:
Het plaatje in de datasheet van de "inhoud" van de PTC starter is me niet helemaal duidelijk. Ik heb dus niet de originele onderdelen erbij. Ik zal even een foto schieten van hoe ik het nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/IMG_0186.jpg

Het blokje met de spoel hangt dus over de bovenste twee pins (blauwe draad). De bruine draad zit aan de onderste pin.

[ Voor 37% gewijzigd door Exigence op 11-04-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

ok, ik ben me ook al een tijdje aan het verdiepen in PhCh-koeling. De meeste projecten hier op GoT heb ik allemaal wel gevolgd, daarnaast heb ik ook veel rondgeneust op XS... Opzich is de basis van het PhCh helder. Maar er zijn een aantal dingetjes nog wazig, misschien dat 1 van jullie mij hier wat meer wij is kan maken.

Het gaat me vooral om drukken en vullen van gas. Wat moet je discharge/pers/high-side druk nou ongeveer zijn? En de zuig/low-side druk? Vanzelfsprekend antwoord hierop is dat het van de gebruikte compressor en het gebruikte gas afhangt. Ik krijg binnenkort een oude koelkast van iemand waarvan ik de oude compressor wil gaan gebruiken. Het betreft denk ik een R22 compressor, omdat hij al redelijk oud is, en anders R134a compressor. Ik denk dat het een 1/2 of 1/3 HP compressor is aangezien de koelkast + vrieskist meer dan 2 meter hoog zijn en dus behoorlijk wat inhoud hebben. En het gebruikte gas? Ik zat zelf te denken aan propaan, dit omdat het makkelijk verkrijgbaar en goedkoop is (en de compressor olie dan niet vervangen hoeft te worden). Maar misschien dat iemand een betere suggestie heeft..

Wat het vullen betreft, tot welke druk moet ik vullen? En moet ik gas of vloeibaar vullen? Of is dat ook weer afhankelijk van het gebruikte gas?

Het gaat me dus vooral hoe het zit omtrends die drukken (en indien iemand dit kan ook de berekeningen eromheen), als iemand mij op wil helderen.... graag!!

Verder ook nog een klein vraagje over de cap tube... Ik neem aan dat de load op het blok niet maar dan 200W zal bedragen, maar hoe berekenen ik dan de lengte van mijn cap tube als de diameter gegeven is.

Bij voorbaat bedankt jongens, ik hoop snel een reactie te krijgen!

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discharge druk hangt af van het gas, zuigdruk heb je vaak rond de 1bar absoluut zitten. propaan is inderdaad the way yo go.

Vullen doe je niet tot een bepaalde druk maar doe je naar aanleiding van de prestaties van het systeem.
Drukken zijn meer een resultaat en een diagnose manier.

cap tube bereken je met gary's cap tube sizing rule ;) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=29694

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

GuuZ schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:59:
ok, ik ben me ook al een tijdje aan het verdiepen in PhCh-koeling. De meeste projecten hier op GoT heb ik allemaal wel gevolgd, daarnaast heb ik ook veel rondgeneust op XS... Opzich is de basis van het PhCh helder. Maar er zijn een aantal dingetjes nog wazig, misschien dat 1 van jullie mij hier wat meer wij is kan maken.

Het gaat me vooral om drukken en vullen van gas. Wat moet je discharge/pers/high-side druk nou ongeveer zijn? En de zuig/low-side druk? Vanzelfsprekend antwoord hierop is dat het van de gebruikte compressor en het gebruikte gas afhangt.
Discharge hangt af van het gebruikte gas en je omgevings temperatuur. Suction van je compressor en load. Gas is iets minder belangrijk. Suction is ongeveer 0 bar (atmosferische druk). Idle iets lager en met load vaak iets hoger.
Ik krijg binnenkort een oude koelkast van iemand waarvan ik de oude compressor wil gaan gebruiken. Het betreft denk ik een R22 compressor, omdat hij al redelijk oud is, en anders R134a compressor. Ik denk dat het een 1/2 of 1/3 HP compressor is aangezien de koelkast + vrieskist meer dan 2 meter hoog zijn en dus behoorlijk wat inhoud hebben.
R12 compressor waarschijnlijk. 1/3hp kan goed, maar vaak is het zo dat die systemen 2 losse compressors hebben ipv 1 grote.
En het gebruikte gas? Ik zat zelf te denken aan propaan, dit omdat het makkelijk verkrijgbaar en goedkoop is (en de compressor olie dan niet vervangen hoeft te worden). Maar misschien dat iemand een betere suggestie heeft..
Goeie keuze. Scheelt je veel problemen ;)
Wat het vullen betreft, tot welke druk moet ik vullen? En moet ik gas of vloeibaar vullen? Of is dat ook weer afhankelijk van het gebruikte gas?
Je kan niet hoger vullen dan de druk die hoort bij kamertemperatuur. Dat zegt echter niets over de hoeveelheid gas die erin zit.

Vloeibaar vullen heeft de voorkeur. Maar alleen als eerste keer. Daarna zet je je systeem aan en laat je er gas in met pufjes (loaded) totdat de temperatuur niet meer zakt. Wacht elke keer 10minuten totdat het systeem gestabiliseerd is.
Het gaat me dus vooral hoe het zit omtrends die drukken (en indien iemand dit kan ook de berekeningen eromheen), als iemand mij op wil helderen.... graag!!

Verder ook nog een klein vraagje over de cap tube... Ik neem aan dat de load op het blok niet maar dan 200W zal bedragen, maar hoe berekenen ik dan de lengte van mijn cap tube als de diameter gegeven is.
Op www.phasechange.com staat een mooie richtlijn door gary R lloyd opgesteld.
Voor 150W en 0.028" captube neem je 3 meter
Voor elke 15w meer haal je er 30cm van af
voor elke 15w minder doe je er 30cm bij

voor propaan haal je er een extra 30cm af

0.031" --> * 1.5
0.026" --> * 0.7
Bij voorbaat bedankt jongens, ik hoop snel een reactie te krijgen!
Snel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:03:
discharge druk hangt af van het gas, zuigdruk heb je vaak rond de 1bar absoluut zitten. propaan is inderdaad the way yo go.

Vullen doe je niet tot een bepaalde druk maar doe je naar aanleiding van de prestaties van het systeem.
Drukken zijn meer een resultaat en een diagnose manier.

cap tube bereken je met gary's cap tube sizing rule ;) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=29694
vullen naar aanleiding van de prestaties? hoe moet ik dit zien? als de temp stijgt bij veel load meer/minder koudemiddel?
Epsilon schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:12:
[...]

Discharge hangt af van het gebruikte gas en je omgevings temperatuur. Suction van je compressor en load. Gas is iets minder belangrijk. Suction is ongeveer 0 bar (atmosferische druk). Idle iets lager en met load vaak iets hoger.
ok duidelijk!
[...]

R12 compressor waarschijnlijk. 1/3hp kan goed, maar vaak is het zo dat die systemen 2 losse compressors hebben ipv 1 grote.
wat ik van die gast hoorde zat er 1 grote in. Maar omdat hij het plaatje met specs niet kon vinden is verder info nog onbekend.
[...]

Goeie keuze. Scheelt je veel problemen ;)
:)
[...]

Je kan niet hoger vullen dan de druk die hoort bij kamertemperatuur. Dat zegt echter niets over de hoeveelheid gas die erin zit.

Vloeibaar vullen heeft de voorkeur. Maar alleen als eerste keer. Daarna zet je je systeem aan en laat je er gas in met pufjes (loaded) totdat de temperatuur niet meer zakt. Wacht elke keer 10minuten totdat het systeem gestabiliseerd is.
De druk die hoort bij kamertemperatuur? Welke druk zou dat zijn? Maar is het dan niet zo dat ik niet net zolang door kan gaan met vullen totdat de druk in mijn systeem hetzeelfde is als de druk die achter de propaanfles zit?

Bij vloeibaar vullen komt er dus meer gas in het systeem onder dezelfde druk?
[...]

Op www.phasechange.com staat een mooie richtlijn door gary R lloyd opgesteld.
Voor 150W en 0.028" captube neem je 3 meter
Voor elke 15w meer haal je er 30cm van af
voor elke 15w minder doe je er 30cm bij

voor propaan haal je er een extra 30cm af

0.031" --> * 1.5
0.026" --> * 0.7
ok duidelijk!
[...]

Snel genoeg ;)
dat dacht ik ook _/-\o_

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je cappilair in orde is vul je je systeem af totdat er genoeg gas in zit om de load aan te kunnen. Je tunend het gas dus door te kijken naar de temps en de drukken.

vloeibaar vullen gaat sneller :D

vullen is niet zo makkelijk als het klinkt helaas, teveel geeft slechte temps en te weinig ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:01:
als je cappilair in orde is vul je je systeem af totdat er genoeg gas in zit om de load aan te kunnen. Je tunend het gas dus door te kijken naar de temps en de drukken.

vloeibaar vullen gaat sneller :D

vullen is niet zo makkelijk als het klinkt helaas, teveel geeft slechte temps en te weinig ook.
ok maar is er een richtlijn vanaf hoeveel gas ik moet gaan tunen? en als er teveel inzit klopt het dan dat ik dat via de high-side terug mn propaan fles in moet stouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

propaan kan je gewoon in de lucht laten lopen.

hoeveel propaan ligt helemaal aan het systeem ontwerp. Direct die? zeker vloeibaar is het moeilijk te zeggen wat een goede start is. Als je gewoon gas doet zou ik beginnen met static charge, dus gewoon propaan fles open zetten totdat de druk in het systeem hetzelfde is als in de fles. zet het systeem aan(zonder load) en kijk wat er gebeurt. hoogst waarschijnlijk is het nog niet genoeg gas dus vul je langzaam bij totdat je verdamper goed koud is. zet er een load op en de temp zal snel stijgen, laat er dan weer propaan in totdat je verdamper koud is en de zuigleiding van de compressor tot ongeveer 2 cm bevroren is. Dat geeft een goede indicatie dat er genoeg gas in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

ok bedankt! _/-\o_

Hopelijk start ik binnenkort mijn eigen topicje over mijn eigen Phase Change Setup :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er hier eigenlijk al iemand geweest die een TXV (r22 TX2) heeft gebruikt met propaan? Zover ik weet niet maar even voor de zekerheid. er wordt namelijk getwijfeld of een r22 TXV wel het beste is voor propaan, dus ik vroeg me af of andere mensen resultaten hebben. Dit vanwege het feit dat ik problemen blijf houden met me autocascade en de kans wordt steeds groter dat het aan de TXV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik zou gewoon eens een ander ventiel proberen, desnoods wat jij zei R134a of anders een voor R502 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja r502 heeft in ieder geval geen nut van die zal alleen maar zorgen voor meer ellende aangezien kookpunt lager ligt dan dat van propaan. misschien ga ik de bulb zelf wel refillen met propaan/butaan mengsel tot die het naar behoren doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik zou gewoon aan de slag gaan en dat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik heb hier een R12 compressor uit een frigo gesloopt. Ik veronderstel dat ding ding met minerale olie werkt, en ik heb die gewoon afgegoten in een plastic fles. Eerste vraag: met wat kan ik die olie vervangen (ik heb niet voldoende om de compressor weer te hervullen)? Zou naaimachine-olie ook werken?
Tweede vraag: kan iemand me vertellen wat de exacte specificaties zijn, ik heb hier twee foto's:

Klik1
Klik2

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

CopperCAT schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:22:
Ik heb hier een R12 compressor uit een frigo gesloopt. Ik veronderstel dat ding ding met minerale olie werkt, en ik heb die gewoon afgegoten in een plastic fles. Eerste vraag: met wat kan ik die olie vervangen (ik heb niet voldoende om de compressor weer te hervullen)? Zou naaimachine-olie ook werken?
Tweede vraag: kan iemand me vertellen wat de exacte specificaties zijn, ik heb hier twee foto's:

Klik1
Klik2
FF googlen :)

Uit wat voor vriezer komt het? ALs die 1PH staat voor 1pk heb je een flinke te pakken :).
ff google of op de matsushita site kijken.

Mineralen olie blijf "goed" en zal waarschijnlijk nog wel goed zijn. Of naaimachine olie goed genoeg is weet ik niet, maar ga er maar neit van uit. Elke aircoboer heeft die olie wel staan dus daar ff langsgaan scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Epsilon schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:39:
[...]

FF googlen :)

Uit wat voor vriezer komt het? ALs die 1PH staat voor 1pk heb je een flinke te pakken :).
ff google of op de matsushita site kijken.

Mineralen olie blijf "goed" en zal waarschijnlijk nog wel goed zijn. Of naaimachine olie goed genoeg is weet ik niet, maar ga er maar neit van uit. Elke aircoboer heeft die olie wel staan dus daar ff langsgaan scheelt :)
Hij komt uit een (heel oude, gezien die R12) gewone staande koelkast. Het merk weet ik niet, het plaatje was er al af :)
Google vindt zo goed als niets en Matsushita blijkt overgenomen door Panasonic. Er staat alleen nog info over hun rotary compressors...
Op deze site komt het typenummer voor, en er staat enkel "size: 1/4" :/

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

of te wel 1/4 pk, niet zo'n grote dus :)

een prommy heeft een 3/8 pk compressor dacht ik

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Dat is dus idd 1/4HP (niet ")

Een prom compressor is 1/3hp

met een 1/4 kun je al heel wat leuks doen hoor :). -25c loaded (200w) kun je wel trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 PH is 1 fase(elektrisch) :D

naaimachinie olie is lijkt me niet echt verstandig. grote kans dat het bevriest in je verdamper :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:03:...
naaimachinie olie is lijkt me niet echt verstandig. grote kans dat het bevriest in je verdamper :D.
Ik had al dat vermoeden :) , laat ik het dan maar niet proberen...
In ieder geval, ik heb die compressor opnieuw van bedrading voor zien en 'ie doet et nog :D Weer eentje erbij. Nu moet ik enkel nog aan een condenser zien te geraken. Daarvoor dacht ik aan een auto airco-radiator. Die zijn makkelijk te vinden en uit te slopen gezien ze altijd rechtstreeks achter de 'gewone' radiator geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik heb nog een compressor kunnen bemachtigen :9
Deze is eveneens van Matsushita en heeft een vermogen van 1/5PK
Klik1
Klik2
Klik3

Iemand een idee wat dat raar ventiel precies is dat net 'rond' de suction-line is geplaatst (zie laatste foto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
CopperCAT schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:53:
Iemand een idee wat dat raar ventiel precies is dat net 'rond' de suction-line is geplaatst (zie laatste foto)?
Ik heb het idee dat dat een ventiel is om systemen te kunnen legen / hervullen. (Zo'n ventiel schroef je gewoon op een leiding, waarbij er door het opschroeven een gat in de leiding wordt gemaakt zodat je het systeem kunt vullen of leeg kunt maken zonder dat er lucht in komt en zonder dat het koelmiddel in de atmosfeer verdwijnt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is zo te zien inderdaad een piercing valve en wordt gebruikt om koudemiddel uit het systeem te halen en op te slaan (in een recovery machine) zonder dat er koudemiddel in de lucht komt, verplicht voor normaal gebruikte koudemiddelen. Deze ventielen gaan na verloop van tijd lekken en kan je dus beter verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nog even een offtopic vraagje over de vapochill classic. Mijn temperatuur sensor is gebroken en ik heb daarom een NTC van 10kOhm gehaald. Dit heeft helaas geen zin, de temperatuur wordt helemaal verkeerd weergegeven. Het is een chill control v1.0 lijkt mij, welke NTC moet ik daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
haha, zal ik ook eens al mijn compressors die ik krijg gaan posten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleasure schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:12:
Ik heb nog even een offtopic vraagje over de vapochill classic. Mijn temperatuur sensor is gebroken en ik heb daarom een NTC van 10kOhm gehaald. Dit heeft helaas geen zin, de temperatuur wordt helemaal verkeerd weergegeven. Het is een chill control v1.0 lijkt mij, welke NTC moet ik daarvoor gebruiken?
Bij de SE zit er gewoon een PT100 in geloof ik is dat bij de classic anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:57
kheb hier nog een half d00de mach 2 gt staan , gef @ display alleen nog maar

-boot loading waiting....
-temp sensor failure / sensor ufa

een van deze 2 ,

kheb geen idee wat het is , heb nergens last van condens of dergelijke :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 05:17

dj_dysaster

Stoom \o/

Temp sensor dood/ draadbreukje? miss ff doormeten met je multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:57
ook de usb functie werkt niet meer, dus de software kan ik ook niet gebruiken of herflashen ...

dit alles zomaar ineens , lijkt erop dat die hele chip d00d is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:58:
[...]

Bij de SE zit er gewoon een PT100 in geloof ik is dat bij de classic anders?
Het zal wel van de revisie afhangen... Maar wat is een PT100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er een wit label op de bovenkant van je chillcontrol? zo ja wat staat er achter "T1"

een pt100 is een platinum sensor met een weerstand van 100ohm bij 0*C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:31:
zit er een wit label op de bovenkant van je chillcontrol? zo ja wat staat er achter "T1"

een pt100 is een platinum sensor met een weerstand van 100ohm bij 0*C
Ja er staat ook pt100 achter :) Dankje!

EDIT: wat, die dingen kosten hier 21.50 euro... Dat is wel erg duur, kan het niet goedkoper?

[ Voor 15% gewijzigd door pleasure op 01-06-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conrad Bestnr.: 181246 - 8A is een goedkopere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Twynn schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:59:
[...]

Ik heb het idee dat dat een ventiel is om systemen te kunnen legen / hervullen. (Zo'n ventiel schroef je gewoon op een leiding, waarbij er door het opschroeven een gat in de leiding wordt gemaakt zodat je het systeem kunt vullen of leeg kunt maken zonder dat er lucht in komt en zonder dat het koelmiddel in de atmosfeer verdwijnt).
Prikkraan heet zo'n ding in het nederlands.
Je mag zo'n ding alleen gebruiken om het systeem leeg te tappen je mag hem niet laten zitten om te hervullen.
Ze gaan namelijk lekken na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:22:
is er hier eigenlijk al iemand geweest die een TXV (r22 TX2) heeft gebruikt met propaan? Zover ik weet niet maar even voor de zekerheid. er wordt namelijk getwijfeld of een r22 TXV wel het beste is voor propaan, dus ik vroeg me af of andere mensen resultaten hebben. Dit vanwege het feit dat ik problemen blijf houden met me autocascade en de kans wordt steeds groter dat het aan de TXV ligt.
Ik heb alleen ervaring met R404A met een 22 ventiel en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ik vraag me af waar koeltechneut heen is.
Die heeft hier een tijdje rondgehangen met vernieuwende iedeeen en wilde die tot uitvoering brengen.
Sindsdien helaas niets meer van hem gehoord :'(

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is die er achter gekomen dat zijn vernieuwende ideeen niet zo uitpakte als in de werkelijkheid als die gehoopt had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Ik heb een vapochill classic en die wil ik toch wel laten vullen met ander gas. Ik woon in Groningen, waar kan ik dat laten doen? unknown_road heeft het al aangeboden, maar die woont ver weg en ik zit zonder vervoer. Misschien gaat er nog iemand anders naar hem toe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gipsy King schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:53:
ook de usb functie werkt niet meer, dus de software kan ik ook niet gebruiken of herflashen ...

dit alles zomaar ineens , lijkt erop dat die hele chip d00d is :X
inmiddels staat die prom hier :)
En de usb functie werkte nog gewoon, heb de nieuwste firmware erin geflashed en de prom werkt weer 200% >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
pleasure schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:39:
Ik heb een vapochill classic en die wil ik toch wel laten vullen met ander gas. Ik woon in Groningen, waar kan ik dat laten doen? unknown_road heeft het al aangeboden, maar die woont ver weg en ik zit zonder vervoer. Misschien gaat er nog iemand anders naar hem toe :9
Suptiel schopje, ik weet dat er niet veel mensen zijn die mij een antwoord kunnen geven. Bij wat voor soort "zaak" zou het kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tpg komt wel is langs bij mij :D je kan de unit uit de kast slopen en dan zijn de verzendkosten niet enorm.

er zijn koeltechnische bedrijven die dit kunnen doen, kwestie van ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:45:
tpg komt wel is langs bij mij :D je kan de unit uit de kast slopen en dan zijn de verzendkosten niet enorm.

er zijn koeltechnische bedrijven die dit kunnen doen, kwestie van ff bellen
Verzenden is inderdaad wel een goed idee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :D

ik heb zojuist een 12000 btu airco op de kop getikt, wat zullen we daar is van gaan bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:07:

ik heb zojuist een 12000 btu airco op de kop getikt, wat zullen we daar is van gaan bouwen :D
Een airco:P om de kamer koel te houden :9 . Ja, wat zou je er van kunnen bouwen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Welk merk is het?, Zo'n (split?) airco heeft een toerengeregelde compressor, dat is wel erg cool :P.
kun je hem hogere temps laten draaien als je niet wilt ocen en lage temps als je wel wilt ocen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:12:
Wat ik me afvroeg, waarom moet die processor temp ZO ver onder 0 komen. Het belangrijkste is toch dat ie niet ver boven 0 komt. Maar wat is nou het voordeel van een proc van -100 graden t.o.v. een proc op 10 graden?
Als je de absolute temperatuur halveert, verdubbel je de theoretische werksnelheid(dit gaat door tot het silicium evt. supergeleidend word). De absolute temp meet je in Kelvin, het laagst is(ruwweg) 0 Kelvin. Water bevriest onder 273 Kelvin, een gemiddelde CPU word een graad of 45, dus 273 + 45 = 318 Kelvin.

Een Cpu op 159 Kelvin of -114'C celsius, zou zonder moeite 2x zo snel kunnen lopen, mits er op een lage temperatuur ook voldoende warmte afgevoerd word....

Waterchillers & Phase Change is dus van levensbelang voor de overclock wereld.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:07:

geeft het problemen als je zon airco compressor zou gebruiken voor de high stage van een cascade?
Aangezien airco compressors niet bedoelt zijn voor zulke lage evap. temperaturen...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merk weet ik niet. het is wel een split unit.

Airco compressors zijn inderdaad gemaakt op enorme gasstromen en die gasstromen koelen de compressor zelf ook. Verklein je de hoeveelheid gasstroom zoals we doen in onze applicaties dan moet je erg voorzichtig zijn dat de compressor niet oververhit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet jij (of iemand anders) misschien ook wat voor sensor een mach I heeft? Ik ben bang dat het niet de zelfde is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:16:
[...]

weet jij (of iemand anders) misschien ook wat voor sensor een mach I heeft? Ik ben bang dat het niet de zelfde is namelijk.
dan zal ik ff de zolder op moeten daar staan nog wel m1 denk ik :)
maar haeg wist dat toen uit zijn hoofd hoor.

Ik heb nog wel contacten met de TD gasten van oud Chip-con die weten dat vast wel

[ Voor 12% gewijzigd door petervandamned op 28-06-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de prom die ik hier heb staan van Jack heb ik bij het verwisselen van de evaps de sensor om zeep geholpen. (zat erg vast ge-hot-glue'd) maar op de carel controller staat alleen dat er een NTC in moet en niet wat voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:16:
van de prom die ik hier heb staan van Jack heb ik bij het verwisselen van de evaps de sensor om zeep geholpen. (zat erg vast ge-hot-glue'd) maar op de carel controller staat alleen dat er een NTC in moet en niet wat voor 1.
Gewoon een standaard NTC.
Kun je gewoon bij de willekeurige elektroboer krijgen :)

(geen afwijkende weerstanden in ieder geval).

[ Voor 9% gewijzigd door Twynn op 29-06-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar bij de weerstand van een NTC kan je kiezen van 0,5 tot 1 M ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

woei me heeft een vrieskist gevonden waar de radiator extern en een compressor bij zit met R134a gas :)
alleen nu nog even uit elkaar slopen en dan even een koperen blok maken en de rad een kleurtje geven en uiteraard alles netjes weg werken.

maar wat raden jullie mij aan om deze compressor weer mee te vullen?
gewoon weer met R134a of wat anders?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

propaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb 2 (1/2 Pk) danfoss sc15 (de G en H zijn dat) compressors, 1 voor R12 en 1 voor R134a (in die R134a compressor zit andere olie POE geloof ik) zijn dit goede compressors voor een cascade?. De bedoeling is dat in de 1e stage R22 komt en in de 2de stage ethaan. Ik twijfel zelf of deze compressors wel goed zijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

volgens mij moet 2x 1/2pk wel voldoende zijn...

heb je epsilons cascade project al wel eens gezien op Teampuss.com?
Hij gebruikt ook 2 14cc 1/2pk compressors.

Desondanks was een iets grotere high stage compressor wel aan te raden...

Maar voor een definitief uitsluitsel moet je ff wachten op iemand met wat meer kennis van zaken, Unknown_road of iemand anders... :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je ethaan als low stage gas gebruikt moet het wel lukken, ethaan en ethyleen liggen echt mijlen ver uit elkaar wat betreft discharge drukken. Maar volgens mij heb ik dat gisteravond op msn ook al gezegd? vertrouw je me niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ja dat zei je gisteravond ook, maar ik dacht laat ik het voor de zekerheid toch ff op het forum zetten, weet iedereen gelijk waar ik mee bezig ben/begin O-). (Ik bouw dit systeem overigens niet zomaar, deze komt in een home made case die ik samen met iemand bouw ;) ) En het is ook niet de bedoeling om ethyleen te gaan gebruiken, want het wordt een 24/1 koelsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak hem zo dat je de evap temp kan regelen. dan wel met een hot gass bypass valve of met een verdampdruk regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:45:
maak hem zo dat je de evap temp kan regelen. dan wel met een hot gass bypass valve of met een verdampdruk regelaar.
Waarom dat?, bedoel je daarmee dat hij langer kan blijven draaien etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
AMD 64 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:41:
Waarom dat?, bedoel je daarmee dat hij langer kan blijven draaien etc..
Als je een cascade als 24/7 systeem gaat gebruiken (wat me sowieso al vreselijk onnuttig lijkt, maargoed) dan wil je wel je evaptemperatuur kunnen regelen. Continu een temperatuur van -80 op de proc mag dan leuk klinken, maar het geeft je behoorlijk wat problemen met isoleren, condens en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 16:15

nFo

Wat mag een tweede hands: Asetek Vapochill Xtreme Edition kosten ?
Is ± 1,5 jaar oud in goede staat en werkt nog prima.
Met socket A kit.
En moet ik nog ergens opletten ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Twynn schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:34:
[...]

Als je een cascade als 24/7 systeem gaat gebruiken (wat me sowieso al vreselijk onnuttig lijkt, maargoed) dan wil je wel je evaptemperatuur kunnen regelen. Continu een temperatuur van -80 op de proc mag dan leuk klinken, maar het geeft je behoorlijk wat problemen met isoleren, condens en dat soort zaken.
Had dabit daar niet iets voor? Een soort van droge, luchtdichte behuizing. Daarmee is -80 natuurlijk een kippetje om te handhaven.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
nFo schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:04:
Met socket A kit.
Tussen de 200 en 300 euro lijkt me uiterst schappelijke prijs.
Die dingen zijn niet zo top hoor, ga liever voor een Prom (zie v&a, daar staan er genoeg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
nFo schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:04:
Met socket A kit.
Die socket A kit is dan zeker die kleine kit?
Zit de 939/940/478 er ook bij ?
zoja een 350 a 400 is mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

El Snorro schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:45:
[...]

Tussen de 200 en 300 euro lijkt me uiterst schappelijke prijs.
Die dingen zijn niet zo top hoor, ga liever voor een Prom (zie v&a, daar staan er genoeg!)
Oke dan weet ik wat ik moet bieden.
180 Watt ( -4 C° ) koelvermogen lijkt mij voldoende, altijd beter dan water koeling. ;)
petervandamned schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:47:
[...]

Oke bedankt. :)
Alleen socket A kit zit erbij.
Maar ik vraag het hem wel even.

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 30-06-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Rey Nemaattori schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:35:
[...]

Had dabit daar niet iets voor? Een soort van droge, luchtdichte behuizing. Daarmee is -80 natuurlijk een kippetje om te handhaven.... :7
Ja dat klopt, maar helaas past dat niet bij ons ontwerp van de case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:47:
[...]

zoveel voor een vapo XE? in de pricewatch V&A natuurlijk staan proms voor 300-350. voor dat geld kan je bijna een nieuwe unit bouwen met een 14cc 1/2hp compressor. :D Ik zou niet veel hoger gaan dan 200.

btw goed nieuws hoekloos heeft een snelle bezorgservice. Ze hebben mijn gasflessen park weer wat verder uitgebreid :D

Ik kwam net thuis en toen stond dit in de garage (ze hadden hem mooi naast me O2 flesje gezet):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61837/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

ik heb destijds een VapoSE geruild met iemand voor 2 reepjes geheugen, die een nieuwwaarde hadden van 165 euro :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:58:
zoveel voor een vapo XE? in de pricewatch staan proms voor 300-350. voor dat geld kan je bijna een nieuwe unit bouwen met een 14cc 1/2hp compressor. :D Ik zou niet veel hoger gaan dan 200.
Ja als ie in elkaar zit betaal je er meer voor dan een berg losse onderdelen he, d'r gaan flink wat man uren in zitten in zo'n ding in elkaar solderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:16:
[...]

Ja als ie in elkaar zit betaal je er meer voor dan een berg losse onderdelen he, d'r gaan flink wat man uren in zitten in zo'n ding in elkaar solderen....
die man uren kost in principe toch niets :P. En het is toch je hobby dan, anders wil je niet zo'n ding ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:16:
[...]

uiteraard maar was meer een vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:58:
[...]

zoveel voor een vapo XE? in de pricewatch staan proms voor 300-350. voor dat geld kan je bijna een nieuwe unit bouwen met een 14cc 1/2hp compressor. :D Ik zou niet veel hoger gaan dan 200.

btw goed nieuws hoekloos heeft een snelle bezorgservice. Ze hebben mijn gasflessen park weer wat verder uitgebreid :D

Ik kwam net thuis en toen stond dit in de garage (ze hadden hem mooi naast me O2 flesje gezet):
[afbeelding]
Ethaan _/-\o_ Hoe duur was die fles nou uiteindelijk ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fles is gehuurd, 25 cent per dag kost me dat. puur het gas kostte 169 euro geloof ik. bezorgkosten etc geen flauw idee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Die Vapochill Extrme Edition gaat niet door, werd mij wat te duur. :|
Voor 321 euro ging het ding weg, en dan nog de verzend kosten erbij van 20 euro.
En dan nog een nieuwe socket 478 kit erbij kopen.

Kijk wel even verder.........
Ja of gaan door sparen voor een nieuwe: Vapo Lightspeed. :9

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 09-07-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

nFo op welke website werd deze Vapo aangeboden?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

320 euro is inderdaad wat veel voor een tweede hands vapo XE.

Jack: cameratje rechtsonder=ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Lees nogal verschillende informatie over het behandelen van de socket alvorens een prom/vapo te monteren. De een zegt altijd doen, de ander beweert dat het nergens goed voor is. Iemand tips? Als je de socket idd voorziet van t een of ander, wat gebruik je daarvoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Viss schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:00:
Lees nogal verschillende informatie over het behandelen van de socket alvorens een prom/vapo te monteren. De een zegt altijd doen, de ander beweert dat het nergens goed voor is. Iemand tips? Als je de socket idd voorziet van t een of ander, wat gebruik je daarvoor dan?
start er eens een topicje over, ben ook wel benieuwd wat iedereen gebruikt
zoals
welke isolatie en wat /waar allemaal
welke pasta
enz enz

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

ik zal binnenkort hier wel wat isolatie foto's posten als Unknown_road mijn prommy klaar heeft :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
AMD 64 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:46:
[...]

die man uren kost in principe toch niets :P. En het is toch je hobby dan, anders wil je niet zo'n ding ;).
Voor ons een hobby, voor die mensen die die dingen bouwen op dagelijkse basis broodwinning...of te wel voro een geassembleerde kit betaal je meer..hoe dan ook... de vraag is hoeveel je meer wilt dokken :P
Rol-Co schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:48:
zoals
welke pasta
enz enz
Voor mijn chiller gebruik ik vaseline en piepschuim. Eigenlijk moet alles wat binnen 5 cm van de socket af ligt verdwijnen onder een dikke laag vaseline/plastic spray, bij mij niet, maar mijn chiller zal nooit onder de -10 @ work komen, je vapochil well.

If you can see it, vaseline it ;) Geld ook voor de achterkant, neopreen of piepschuim is een must, maar ik heb daar onder nog een laag vaseline, just in case. CPU top moet ook een laagje krijgen, DE DIE(donkere vierkante blokje) NIET, of als je een heatspreader hebt is het ook niet nodig.

Overigens ook nog een mooie schuivert gemaakt vandaag: Ik was 3 dagen weg van huis maar had de chiller laten aanstaan....na 3 dagen was de bodem temp(daar is de verdamper het koudst) -27 graden en de oppervlakte zo'n -10. Onderaan dus een dikke laag ijs en boven nog enigszins vloeibaar :+ Ben vanaf 8 uur bezig geweest mijn pomp te ontdooien. Wel lekker koud water nu :9

Volgende keer laat ik echter de pomp wel aanstaan, dan vriest het iig niet zo snel aan :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rey Nemaattori op 04-07-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Rol-Co schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:48:
[...]

zoals
welke pasta
enz enz
* El Snorro @prom mach2:

Isolatie: Gewoon socket kit+sealstring en ipv de heater onder je mobo heb ik daar stukje neophreen (scheelt in temps), geen last van condensatie.
Pasta: Nu nog ff gewoon witte koelprut die ik bij mn thermalright nb cooler kreeg, straks artic silver ceramique.
Enz: bij benchen doe ik de heater in de promkop ook uit, scheelt weer in temps, wel fan op de kop richten want anders staat het water er zo op :P

Owjah, voor mensen die nog lekker cheape (€1,25 per meter) sealstring zoeken: http://www.georgekniest.n...p?ACTION=GRP&GRP=0U0U0B05
Het is gewoon precies hezelfde als sealstring, werkt hetzelfde, is evengoed. Is alleen ander kleurtje (beetje grijsachtig). Ik gebruik het nu al een maandje of 2 en nog steeds geen condensatie gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Ik ga binnenkort een hervulde vapo op mijn amd64 zetten. (ongeveer -10 @ 130Watt, alvast bedankt unknown_road >:) ) Ik moet ook zelf nog een bevestiging maken er voor, ik heb nu alleen de socket A kit. Heeft iemand tips? :) Ik heb nog een paar vragen over het isoleren. Hoe ik het wil doen:

- geen heatelements.
- socket insmeren met vaseline (doen ze bij asetek niet bij het testen, las ik, maar lijkt me wel nodig.)
- Neopreen op de achterkant van het moederbord.
- vaseline rondom de socket, met daarop een stukje neopreen. net zo hoog als de rand van de heatspreader.

nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Jack schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:26:
nFo op welke website werd deze Vapo aangeboden?
www.ebay.de was het.

En heeft ECT/nventiv nog een website ?
Kan niks vinden met google. :X

Wilde even weten of er nou veel verschil zit in de: Vapochiil Light Speed vs: ECT Mach 2 GT
En welke kun je het beste nemen ?

[ Voor 43% gewijzigd door nFo op 04-07-2005 18:45 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.