ik zie het ook niet er bij staan dus jij bent niet de enigeVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:10:
[...]
Dan zal ik wel blind zijn.... Ik zie het niet staan!
Maar ik zie weer dat je geld hebt om te tweaken
Verwijderd
ik zie het ook niet er bij staan dus jij bent niet de enigeVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:10:
[...]
Dan zal ik wel blind zijn.... Ik zie het niet staan!
Klopt, ik dacht aan de quad mod, maar niet aan een specifieke voltmod. Ik heb hier al tijden naar gezocht, maar de meeste mensen gebruiken de bios-mod voor deze kwestie. Op dit moment heb ik er geen gevonden en ook op andere fora wordt het niet besproken.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:04:
[...]
ik zie het ook niet er bij staan dus jij bent niet de enige
Maar ik zie weer dat je geld hebt om te tweaken
Zijn jullie nu niet bang, dat als je een gewone LE koopt voor 210 euro, het dan altijd eentje zal zijn met minder DAN ;-) 16 pipe\6 shaders??? (bij deze winkel dan)cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:34:
[...]
Alleen zal de winkel niet aan iedereen een mod-garantie geven. Aan de kaart is namelijk niets mis. Ik vind het ook sterk dat een winkel dat uberhaupt doet.
[ Voor 18% gewijzigd door BNX op 22-11-2004 14:11 ]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
BNX schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:08:
Zijn jullie nu niet bang, dat als je een gewone LE koopt voor 210 euro, het dan altijd eentje zal zijn met minder DAN 16 pipe\6 shaders??? (bij deze winkel dan)
[ Voor 37% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 14:12 ]
Ik zou redeneren als volgt: sneller betekent meer bewerkingen per seconde (data-overdracht, zo u wilt), dus meer bandbreedte...-Sir_Killalot- schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:03:
Nu we het trouwens toch over modde(re)n hebben.
Hopelijk komt er binnenkort een voltmod voor het mem beschikbaar, maar eerder zal er waarschijnlijk een timing edit komen in NiBiTor en misschien zo een antwoord waarom dat 2.2ns geheugen moeite heeft 900MHz te halen, waar 2.8 (meestal) makkie over de 700 komt.
Is 2.2 undervolted, of strakkere timings?
In het laatste geval zullen 2.2 eigenaren (binnekort) hun memspeed lekker kunnen opklokken @ 2.8 timings (right?).
Maar nu luidt mijn vraag...
Lagere timings maken geheugen sneller op dezelfde klok, maar verhoogt het ook bandbreedte?. Tenminste...ik zie altijd de geheugenbandbreedte uitgerekend worden enkel aan de hand van MHzen.
Oftewel...hebben timings hier net zoveel invloed als bij AMD systemen of zoals Intel, waar de timings minder uitmaken (dit klopt toch (nog steeds)?)
Verwijderd
My thoughts exactlyjeroen__online schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:23:
Er van uitgaande dat de 2.2ns en 2.8ns versie exact dezelfde performance hebben (omdat ze op dezelfde clocksnelheid lopen) MOETEN de timings hetzelfde zijn, anders heb je gewoon een snellere kaart als je de 2.2ns versie hebt, right?
IMO ookhoe hoger het aantal ns, des te minder volts heeft het geheugen nodig. (klinkt logisch IMO)
Denk het ook, maar zouden ze echt de moeite hebben gedaan het voltage te verlagen @ factory, als ze daarna toch weer teruggaan naar 2.8ns sjippies? (wat bij de XFX en Aopen gebeurd is)Dat zou concreet betekenen dat het 2.2ns geheugen relatief gezien undervolted is, waardoor het niet altijd op de snelheden wil rennen waarop het zou moeten kunnen rennen.
Ja dat lijkt me het wel worden idd, of het wenselijker is, is de vraagOf de 2.2ns versie dan ook daadwerkelijk strakkere timings bij dit voltage wil slikken is nog maar de vraag, een mem-voltmod lijkt me volgens deze beredenering wenselijker.
Helemaal niet. Denk ook niet dat Intel of AMD uuuuuren lang Prime95 o.i.d. gaat zitten draaien om te testenVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:36:
Weet iemand ook hoe ze eigenlijk die pixelpine's en vertexen in de fabriek testen....
lijk me niet met 3dmark of iets in die richtig....
of zeg ik nou wat doms.....
[ Voor 15% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 14:41 ]
Verwijderd
De Vgpumod is er wel voor de Ultra/GT...maar weet niet of dat dezelfde is... En ik zoek nog een Vmem voltmod...cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:07:
[...]
Klopt, ik dacht aan de quad mod, maar niet aan een specifieke voltmod. Ik heb hier al tijden naar gezocht, maar de meeste mensen gebruiken de bios-mod voor deze kwestie. Op dit moment heb ik er geen gevonden en ook op andere fora wordt het niet besproken.
Dus ik ga er nu vanuit dat hij niet bestaat (op het moment)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:46 ]
Wat dacht je van de mensen met de Aopen met 2.0 ns-Sir_Killalot- schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:03:
Nu we het trouwens toch over modde(re)n hebben.
Hopelijk komt er binnenkort een voltmod voor het mem beschikbaar, maar eerder zal er waarschijnlijk een timing edit komen in NiBiTor en misschien zo een antwoord waarom dat 2.2ns geheugen moeite heeft 900MHz te halen, waar 2.8 (meestal) makkie over de 700 komt.
Is 2.2 undervolted, of strakkere timings?
In het laatste geval zullen 2.2 eigenaren (binnekort) hun memspeed lekker kunnen opklokken @ 2.8 timings (right?). Maar nu luidt mijn vraag...
Lagere timings maken geheugen sneller op dezelfde klok, maar verhoogt het ook bandbreedte?. Tenminste...ik zie altijd de geheugenbandbreedte uitgerekend worden enkel aan de hand van MHzen.
Oftewel...hebben timings hier net zoveel invloed als bij AMD systemen of zoals Intel, waar de timings minder uitmaken (dit klopt toch (nog steeds)?)
Daar zou je inderdaad wel eens gelijk in kunnen hebben. Als je bij bv. Samsung kijkt.jeroen__online schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:23:
[...]
Ik zou redeneren als volgt: sneller betekent meer bewerkingen per seconde (data-overdracht, zo u wilt), dus meer bandbreedte...
Er van uitgaande dat de 2.2ns en 2.8ns versie exact dezelfde performance hebben (omdat ze op dezelfde clocksnelheid lopen) MOETEN de timings hetzelfde zijn, anders heb je gewoon een snellere kaart als je de 2.2ns versie hebt, right?
Het overclock-verschil is dan idd terug te brengen op wellicht voor beide versies hetzelfde voltage, waar de 2.8ns versie gewoon beter mee om kan gaan en dus hogere snelheden kan bereiken. Hierachter zou de regel schuilgaan: hoe hoger het aantal ns, des te minder volts heeft het geheugen nodig. (klinkt logisch IMO)
Dat zou concreet betekenen dat het 2.2ns geheugen relatief gezien undervolted is, waardoor het niet altijd op de snelheden wil rennen waarop het zou moeten kunnen rennen. Daarnaast zou het betekenen dat de 2.2ns versie op timings loopt die normaal gesproken acceptabel zijn voor de 2.8ns versie, dus relatief trage timings voor de 2.2ns versie. Of de 2.2ns versie dan ook daadwerkelijk strakkere timings bij dit voltage wil slikken is nog maar de vraag, een mem-voltmod lijkt me volgens deze beredenering wenselijker.
Correct me if I'm wrong, it's just my 2 cents
[ Voor 3% gewijzigd door Shuriken op 22-11-2004 16:44 ]
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Die vraag is al beantwoord... 3x letterlijk dezelfde vraag posten heeft niet zoveel zin.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:17:
yo
ik heb nu een 9700 pro zitten met CPU 3.0 en 1 gig. ram.
zou ik een 6800NU kopen of zal het toch niet veel preformance-verschil geven ?
ik haal nu in 3D-mark 03 : 5800 punten.
hoeveel zou ik met een 6800NU halen met alles op standaard van pipes enzo ?
grtz
iemand ervarving met deze kaart ? hoe is de half-life 2 preformance ?
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Yep.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:21:
bij mij op de kaart staat op de geheugenchips f-28 is het dan 2.8ns?
sigloos
Verwijderd
Hmm, klinkt alsof je geheugen van je kaart niet goed is oid.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:32:
Hey luitjes.
Ik ben nieuw hier, kwa posten dan maar zal m'n best doen.
Ik heb onlangs ook een 6800 LE gekocht en was daar ook zeer tevreden over. Maar wilde toch wel sneller en ben bezig geweest met de pipelines open te gooien en te overclocken. 3Dmark 2003 liep perfect.
Het probleem is dat de kaart nu vreemd doet. In het beginscherm als je de pc aan zet staat daar de info over je videokaart. Die text is niet goed. Er missen letters en die er nog staan zien er vaag uit. En de kaart heeft zichzelf trg geclocked naar 200 en 400 mhz ipv 300 en 700. Met Rivatuner kon ik de snelheden weer op standaart zetten maar niet verder meer overclocken.
Windows erop nieuw op gezet en nu wil hij de kaart niet meer installeren.
Ik heb dit probleem niet eerder gelezen in dit topic tenminste als ik dat niet over het hoofd heb gezien.
Wie kan mij helpen met dit probleem??
[ Voor 40% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 21:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hij staat nu niet default. ik geloof zelfs dat ie trg geclocked blijft staan. Een andere bios kan dus ook niet omdat Windows hem niet herkent en als ik die bios erop zou zetten zou ik hem dan nog wel terug kunnen brengen. Heb de voltage niet echt aangepast maar heb em wel redelijk kunnen overclocken. Denk dat dat de oorzaak is-Sir_Killalot- schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:32:
@Viper
Of misschien is hij het eerste slachtoffer van hardwareschade na het unlockenNeem aan dat de kaart weer @ default staat nu... helemaal als hij boot (tenzij je de BIOS unlock-mod hebt gedaan natuurlijk)
Maar...
Misschien dat je BIOS corrupt is gegaan (gezien de missende letters en Windows die de kaart niet herkent). Ik zou zeggen; haal van www.mvktech.net (zie ook TS) ff een verse en flash je kaart. Kan nooit kwaad te zien wat er gebeurd...veel erger kan het niet worden...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 21:56 ]
Verwijderd
koop de Artic Silencer N5 voor 6800,, complete stilte!!!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
Heeft er iemand goede installatie instructies voor een Zallman ZM80D-HP op een 6800LE?
(deze koeler schijnt op een 6800LE iets afwijkend gemonteerd te moeten worden)
Ik zit er over te denken om een 6800LE te kopen, maar heb een hekel aan herrie.
Bios flash gaat compleet om windows heen. Je moet dit zelfs in pure dos mode doen. Ik weet niet welk merk het is als het een XFX is heb ik hier een originele bios voor je. Je zou hem kunnen flashen, kan weinig kwaad. Denk niet dat het daar aan ligt aangezien je zelf nooit iets met de bios gedaan hebt.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:54:
[...]
Hij staat nu niet default. ik geloof zelfs dat ie trg geclocked blijft staan. Een andere bios kan dus ook niet omdat Windows hem niet herkent en als ik die bios erop zou zetten zou ik hem dan nog wel terug kunnen brengen. Heb de voltage niet echt aangepast maar heb em wel redelijk kunnen overclocken. Denk dat dat de oorzaak is![]()
Ik heb inmiddels de kaart weer in oude staat gemaakt. Oude standaart cooler er weer op gezet en wil hem trg sturen. Maar ben bang dat ze em strx niet accepteren omdat ik der toch mee bezig ben geweest. Of zou dat wel wat mee vallen?
ohh ja en de temp die stond op 33 graden. omdat ie trg geclocked was natuurlijk. 200 mhz core en 400 mhz memory
Nee, op de mogelijkheid van een sneller draaiende fan na. Dit is echter nooit bevestigd echter wel de meest aannemelijke verklaring.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:54:
Check ik net de core temp.....41 graden
wat ik niet snap eerst was hij stock 51ik zag mensen met 60 na het overklokken
ikke zit nu op 41 heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik bedoelde default als in 8x1/4. En kloksnelheden veranderen niet in BIOS tenzij je die er zelf ingezet hebt.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:54:
[...]
Hij staat nu niet default. ik geloof zelfs dat ie trg geclocked blijft staan.
So? Wat heeft Windows er mee te maken? Gewoon onder DOS met nvflash verse BIOS drin proppen...ik zie het probleem niet, laat Windows lekker in z'n sop gaar koken.Een andere bios kan dus ook niet omdat Windows hem niet herkent
Kijk eerst es wat er gebeurt als je een verse BIOS erin propt.en als ik die bios erop zou zetten zou ik hem dan nog wel terug kunnen brengen.
Want? De 3mm gaten waar de koeler normaal op zit zijn gewoon aanwezig. De GT/Ultra is ander verhaal. Volg gewoon de instructies op de Zalman site, have funVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
Heeft er iemand goede installatie instructies voor een Zallman ZM80D-HP op een 6800LE?
Nouja compleet...stil genoeg. Hoewel die fan het volgens mij niet echt top vind om op z'n kop te hangen, ratelt dan een beetje0xrubennft schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:04:
[...]koop de Artic Silencer N5 voor 6800,, complete stilte!!!
[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 23:37 ]
Netjes netjesVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:46:
Ik heb onlangs de XFX 6800 LE gekocht vanwege de goede prijs/kwaliteits verhouding
Ik ben gaan tweaken/overklokken
6800LE @ 8x1.4vp 300/700 6602
6800LE @ 12x1.6vp 300/700 8245
6800LE @ 12x1.6vp 330/760 8880
6800LE @ 12x1.6vp 360/820 9479![]()
![]()
Helaas was er 1 pixel unit kapotmaar ik heb wel 6 vertex shaders
System specs
P4 2,6HT, 512 MB RAMM (dual channel), ASUS P4P800-vm, 80 Gig HDD en XFX 6800 LE
Verwijderd
Tja ligt aan de zaak. Aan de eene kant vind ik het eigen schuld dikke bult en is het wel lullig om de zaak er nu mee op te schepen. Tja maar goed als ze hem omruilen dan heb je gewoon geluk.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:42:
oke dan denk ik ook dat ut het overclocken is geweest. dom maja.
Nu wil ik de kaart terug brengen natuurlijk want dat geld gooi ik niet zomaar weg natuurlijk.
Zouden ze moeilijk gaan doen?? kwil een nieuwespeel nu al een lange tijd op een geforce 2 gts omdat me geforce 4 TI 4200 zo maar vreemd ging doen. crashen enzo. `
Toch niet overgeclocked of wel
Bedankt iig voor jullie reacties
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Zet je RT hardware monitor eens aan en op background monitor/saveStinger_ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:02:
Ik heb een vaag probleem.
XFX 6800le - 12x1,6 - 340 / 780 @ 1.2v
3Dmark03 loopt perfect
3Dmark05 loopt perfect, op de CPU test na.
Hier gaat gaat mijn monitor op slaap stand en kan ik rebooten
Need for Speed Underground 2 - geen enkel probleem (paar uur non-stop gespeeld)
Half Life 2: na een tijdje eveneens monitor op slaapstand en rebooten maar.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Begin me er namelijk best aan te irriteren
Ik volg dit topic al 4 delen en heb geen oorzaak / oplossing kunnen vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 23-11-2004 00:11 ]
Mijn ervaring is dat Prime95 sneller fouten detecteert dan Memtest86.Viper_74 schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:56:
Raar dat memtest86 dan helemaal niks vindt. Miss. heeft me moederbord problemen met meer dan 1 ddr dimm oid.
tot zometeen
I know dude, I knowSandermvdb schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:26:
[...]
Mijn ervaring is dat Prime95 sneller fouten detecteert dan Memtest86.
Oja, dit is een 6800LE topic
Verwijderd
Wat zijn je Core temps?? ik neem aan dat je XFX hebt met temp sensor?Stinger_ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:31:
Viper, dat was ook mijn eerste gedachte, maar temp komt niet boven de 65 graden uit.
Heb net weer gefalshed naar orginele bios..
Core kan nu nog steeds tot 340.
Maar als ik geheugen op 720 of hoger zet krijg ik weer een freeze..
Ook als core op 300 staat.
't vreemde is, toen ik 'm net kocht en voor 't eerst met 3dmark05 ging testen had ik zelfs geen problemen met 350/800
Verwijderd
Maar wat ik nou nog steeds niet snap is dat 65 graden overgekloked neem ik aan? Wat is je temp standaart? ik heb standaart koeling en zit @ 12x1.6 360/820 en mijn core is 41 gradeVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:33:
[...]
Wat zijn je Core temps?? ik neem aan dat je XFX hebt met temp sensor?
Verwijderd
Ik heb ook zo een probleem, bij mij is de kaart 61 graden standaard, en stressed 67 graden.Mijn kaart (XFX) draait gewoon standaart op 8xp 6v, een vriend van mij heeft prcies dezelfde kaart, zelfde productiedatum en dezelfde cooler en op dezelfde datum en winkel gekocht, en hij haalt met zijn (XFX) @320/720 8xp 6v gewoon stressed maar 42 gradenVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:37:
[...]
Maar wat ik nou nog steeds niet snap is dat 65 graden overgekloked neem ik aan? Wat is je temp standaart? ik heb standaart koeling en zit @ 12x1.6 360/820 en mijn core is 41 grade![]()
![]()
ik snap er niets van
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 09:17 ]
Verwijderd
Het kan ook aan de ysteem kast liggen, het kan zijn dat hij een kast van goeie kwaliteit heeft met een goede airflow, dus voor en achter de kast casefans. Dit scheelt enorm veel in de warmte.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:48:
[...]
Ik heb ook zo een probleem, bij mij is de kaart 61 graden standaard, en stressed 67 graden.Mijn kaart (XFX) draait gewoon standaart op 8xp 6v, een vriend van mij heeft prcies dezelfde kaart, zelfde productiedatum en dezelfde cooler en op dezelfde datum en winkel gekocht, en hij haalt met zijn (XFX) @320/720 8xp 6v gewoon stressed maar 42 gradenKan iemand mij vertellen wat het probleem is???
Dan heb je niet alles goed gelezen..bij mij maakt dat ding echt een pokkeherrie. En zo waren er helaas nog een paar. Je kan volgens mij beter kijken naar de Zalman passieve koeling en daar de bijbehorende fan bij halen! Mijn NV5 maakt een ratelend geluid terwijl mijn systeem juist zo stil waslazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:46:
....Ik heb het topic wel vanaf het begin gevolgd en volgens de beweringen van mede tweakers is het verstandiger om er zo'n NV5 op te zetten want je behaalt er alleen maar voordeel mee, stiller en minder warm. En dit allemaal voor 20 euro ofzo.
Verwijderd
Mn kast is open dus het lijkt me sterk dat die geen goede airflow heeft, dus misschien draait mn fan niet op volle snelheid, en het lijkt me wel heel erg sterk dat het verschil 25 graden islazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:49:
[...]
Het kan ook aan de ysteem kast liggen, het kan zijn dat hij een kast van goeie kwaliteit heeft met een goede airflow, dus voor en achter de kast casefans. Dit scheelt enorm veel in de warmte.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 10:53 ]
Een kast die open is heeft juist een SLECHTE airflowVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:44:
[...]
Mn kast is open dus het lijkt me sterk dat die geen goede airflow heeft, dus misschien draait mn fan niet op volle snelheid, en het lijkt me wel heel erg sterk dat het verschil 25 graden is
als ook je ti4200 zomaar vreemd is gaan doen, heb je dan wel eens aan andere componenten uit je kast gedacht? Voeding ligt hier voor de hand, is die wel helemaal OK?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:42:
oke dan denk ik ook dat ut het overclocken is geweest. dom maja.
Nu wil ik de kaart terug brengen natuurlijk want dat geld gooi ik niet zomaar weg natuurlijk.
Zouden ze moeilijk gaan doen?? kwil een nieuwespeel nu al een lange tijd op een geforce 2 gts omdat me geforce 4 TI 4200 zo maar vreemd ging doen. crashen enzo.
Bedankt iig voor jullie reacties
Verwijderd
Ik heb het express gedaan omdat die ander 69 graden stressed was met een kast dicht en toen had ik de linkerkant opengemaakt en toen was die stressed 67 graden, volgens mij is er niet iets goeds met de kaar taan de handlazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:15:
[...]
Een kast die open is heeft juist een SLECHTE airflow
Hmm dat klopt, als ik gewoon met windows werk dan draait de fan van mijn 6800LE langzamer en dat hoor je. Wanneer ik mijn pc opstart hoor je hem veel toeren maken maar wanneer windows wordt geladen begint ie langzamer te draaien en dan hoor je hem helemaal niet meer.XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:40:
[...]
Dan heb je niet alles goed gelezen..bij mij maakt dat ding echt een pokkeherrie. En zo waren er helaas nog een paar. Je kan volgens mij beter kijken naar de Zalman passieve koeling en daar de bijbehorende fan bij halen! Mijn NV5 maakt een ratelend geluid terwijl mijn systeem juist zo stil wasZelfs de originele koeler van de XFX maakte nog minder geluid
Heb je geen casefansVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:20:
[...]
Ik heb het express gedaan omdat die ander 69 graden stressed was met een kast dicht en toen had ik de linkerkant opengemaakt en toen was die stressed 67 graden, volgens mij is er niet iets goeds met de kaar taan de hand
Das echt balenXeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:40:
Mijn NV5 maakt een ratelend geluid terwijl mijn systeem juist zo stil wasZelfs de originele koeler van de XFX maakte nog minder geluid
61 klinkt op zich ok voor de kaart, het zij misschien ietsie hoger dan de rest, maar niet ongewoon.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:44:
[...]
Mn kast is open dus het lijkt me sterk dat die geen goede airflow heeft, dus misschien draait mn fan niet op volle snelheid, en het lijkt me wel heel erg sterk dat het verschil 25 graden is
Hmm, dat heb ik niet, maar ik heb wel reviews gelezen en dr waren er ook wat die die Zalman vs de oude ATi Silencer van AC zetten. De AC Silencer won...dik. De Zalman koeler komt qua koeling misschien wel onder de standaard koeler, maar lang niet zoveel als de NV5 (schat ik zo, de review was niet op een LE gedaan, maar kan denk ik wel aannemen dat deze kaart nog een stukkie warmer wordt dan de vorige gen ATi kaarten (en hun stockkoeler stelt ook niet veel meer voor dan wat standaard op die LE zit.))lazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:22:
[...]
Een zalman passiefe koeling met fan is wel stil maar ik weet niet wat het koelvermogen hiervan is, ik heb er geen reviews van gelezen.
Dus als er tweakers zijn die dit hebben geinstalleerd, kunnen jullie dan even vermelden wat jullie vooruitgang is met een zalman qua warmte
[ Voor 26% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-11-2004 11:31 ]
Great minds think alike!
Yep, zo denk ik er ook over, de NV5 Silencer doet zijn best om de kaart goed af te koelen en de Zalman is meer een stille oplossing maar qua koeling valt het wel meeHmm, dat heb ik niet, maar ik heb wel reviews gelezen en dr waren er ook wat die die Zalman vs de oude ATi Silencer van AC zetten. De AC Silencer won...dik. De Zalman koeler komt qua koeling misschien wel onder de standaard koeler, maar lang niet zoveel als de NV5 (schat ik zo, de review was niet op een LE gedaan, maar kan denk ik wel aannemen dat deze kaart nog een stukkie warmer wordt dan de vorige gen ATi kaarten (en hun stockkoeler stelt ook niet veel meer voor dan wat standaard op die LE zit.))
Sorry, maar dat doe ik echt niet Sir-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:26:
[...]
Das echt balen. Ik weet over welk geratel je het hebt (denk ik), maar het valt hier reuze mee. Wel kan ik de fan nog onderscheiden van de rest, tis duidelijk de grootste lawaaimaker. Probeer je kast eens op z'n kant te leggen, zodat je kaartje verticaal staat, het geratel was bij mij toen weg.
Core nu (12x1,6vp - 340/700 @ 1.1v) = 51 - 55 graden (idle)Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:37:
[...]
Maar wat ik nou nog steeds niet snap is dat 65 graden overgekloked neem ik aan? Wat is je temp standaart? ik heb standaart koeling en zit @ 12x1.6 360/820 en mijn core is 41 grade![]()
![]()
ik snap er niets van
Verwijderd
Ik heb hem bij vobis gehaald..... Een kast met een moederbord er in meegenomen, verder niets, ook geen voeding. Toen kreeg ik die kaart mee...Verbal Kint schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:27:
Bij de webshops is de voorraad erg slecht momenteel... Zijn er mensen die hem bij Vobis/Mycom hebben gehaald? Ze staan daar nl. niet op de site en ik vraag me af hoe het "kast meenemen" precies in z'n werk gaat.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kom eens van je luie kont af en ga je afvragen waar je het weg kunt halenVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:55:
Hallo,
Ik ben ook van plan een 6800LE te gaan kopen.
Maar mijn vraagje was:
Waar kun je de 6800LE het best kopen (bijv. informatique of paradit of nog een andere).
Ik wil de kaart dus wel online kopen, want ik heb geen zin om met de kaart naar de winkel te gaan.
Liefst heb ik natuurlijk een revisie, waarmee je die softmod goed mee kan doen.
alvast bedankt,
64bit
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 15:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat schiet toch niet op? Ik haal 402/869 met 16x5 (en ook 16x6) op 1.1 volt - stock cooler (XFX revisie 1.1). Zonder artifacts in 3dmark03, 05 aqua en NFSU2. (ik moest we 3 keer op test-OC-settings drukken in rivatuner)XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:47:
[...]De XFX doet het trouwens perfect op 1.2V met 355/755. Ga zometeen eens kijken wat de max is op 1.2V. Op 1.4 deed hij namelijk 385/795! Zou toch wel graag de 11000 3D2003 halen met een simepel Athlon 1700XP
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:27 ]
Ja, maar zoals gezegd, jij moet even van je luie reet af komen: get your ass to the nearest MyCom/ParaDigit/Vobis!Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:26:
He Erwin2005,
Hoe bedoel je "bij de verpakking van de XFX kun je inkijken? want als ik hem dus online bestel, kan ik ja niet in de verpakking kijken![]()
P.S. waar heb jij je kaart weg dan??
64bit
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
Verwijderd
Juistmr_a schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:31:
[...]
Ja, maar zoals gezegd, jij moet even van je luie reet af komen: get your ass to the nearest MyCom/ParaDigit/Vobis!![]()
Heb ik op pagina 6 helemaal uitgelegd.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:45:
ennuh zou iemand de commando regels voor het backuppen / flashen mbv nvflash kunnen posten. Mss wel zo handig voor de nvflash nupjes onder ons
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:07 ]
Zozo... 450/1050, welk merk kaart, welk voltage en toevallig 2.2ns mem?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:06:
Probleem:
Mijn kaart liep stabiel op 450/1050, sinds kort valt het beeld wel als ik een spel op start en helpt reset enzo niet, alleen computer uit/aan doen helpt. De computer draait nog wel.
Kan dit liggen aan te hoge clock?
Ik heb de aanbevolen drivers geprobeert en ook de laatste.
Dit is trouwens pas sinds ik 16pipes op een spel wou proberen, en toen weer terug zette naar 12.
I love watercooling
Verwijderd
Ik heb net paradigit in arnhem gebeld, daar zeggen ze dat hij 3 december weer binnen zou kunnen komen...Venxir schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:
oooe ik ben pissed, ga ik naar de para hebben ze de xfx geforce 6800LE niet en bestellen hem ook niet meer omdat ze een LEADTEAK variant gaan doen.
Ik ben niet blij
Verwijderd
Probleem:
Mijn kaart liep stabiel op 450/1050, sinds kort valt het beeld wel als ik een spel op start en helpt reset enzo niet, alleen computer uit/aan doen helpt. De computer draait nog wel.
Dit is trouwens pas sinds ik 16pipes op een spel wou proberen, en toen weer terug zette naar 12.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:28 ]
Verwijderd
Koop de Aopen 3de revisie: zie opening post. Geen herrie. Heb 2 verschillende revisies gehad: Aopen 2de en 3de. 2de was idd herrie, 3de is een opluchting. Mijn PC dient als Home Cinema met video projector en deze kaart voldoet perfect aan mijn eisen.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
Ik zit er over te denken om een 6800LE te kopen, maar heb een hekel aan herrie.
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij is Leadtek een wat beter merk dan XFX, maar van welke paradigit heb je dit gehoord dan? In Arnhem wisten ze er niks vanaf.Venxir schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:13:
paradigit besteld hem niet meer, DONDERDAG komen die nieuwe varianten:
Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH € 279,-
voor €199 bij de Paradigit
Heeft deze een temp sensor? Verder nog eigenschappen die deze kaart heeft die de moeite zijn te vermelden?Simball schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:13:
Ik heb een leadtech van funprice, is er een met een gt koeler erop, dus ook het geheugen gekoelt, ik hoop voor jullie dat ze dat nu nog hebben.
superkaartje namenlijk.
De paradigit in Wageningen, valkbij Arnhem vertelde me tot 2x toe dat Donderdag de nieuwe komen die zeer waarschijnlijk van leadtek zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:42:
[...]
Volgens mij is Leadtek een wat beter merk dan XFX, maar van welke paradigit heb je dit gehoord dan? In Arnhem wisten ze er niks vanaf.
[...]
Verwijderd
LoLzZzViper_74 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:02:
[...]
Heb ik op pagina 6 helemaal uitgelegd.
Zelfs Nehocs is het gelukt dussuh
Verwijderd
Hmm das vaag, Paradigit heeft altijd XFX gevoerd als videokaart merk, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze nu opeens overstappen op Leadtek. Voor zover ik hier in het winkelscherm kan zien moeten het zelfs mogelijk zijn de LE OEM (met 2.2ns) te bestellen want HQ heeft er nog genoeg liggen zo te zienVenxir schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:
oooe ik ben pissed, ga ik naar de para hebben ze de xfx geforce 6800LE niet en bestellen hem ook niet meer omdat ze een LEADTEAK variant gaan doen.
Ik ben niet blij
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:26:
Probleem:
wow kijk uit man, jij hebt em dus op 1.4 volt en een superhoge overclock. Het zou me niks verbazen als jij nummer 5 wordt! Ik hoop voor je dat alles goed gekoeld is...
[ Voor 43% gewijzigd door _Christiaan_ op 23-11-2004 18:28 ]
NOSIG
Branden zal diebigchristiaan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:26:
[...]
wow kijk uit man, jij hebt em dus op 1.4 volt en een superhoge overclock. Het zou me niks verbazen als jij nummer 5 wordt! Ik hoop voor je dat alles goed gekoeld is...
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 18:35 ]
Hmm, ja ik had mn schijven nog in de kast, maar het bord en alles ernaast op een doos (was 2 mobo's aant testen voor stabiliteit en kwerd het inbouwen zatXeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:47:
[...]
Sorry, maar dat doe ik echt niet SirALs je harder schijf al ruim een jaar horizontaal speelt en je legt m daarna op z'n kantje loop je grote kans dat hij compleet vastloopt helaas.
Why o why hebben ze niet meteen de GPU op de ANDERE kant gezetMaar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Door het gewicht van de fan zelf loopt hij ergens aan, of trekt hij het motortje teveel naar beneden. Ondersteboven zou hij misschien veel minder geluid maken.
Vraag het Garret, die heeft precies hetzelfde gedaan, 1-2 delen terug.Mijn plan: de NV5 fan eruit slopen en een 8 cm SilentX fan op monteren. Weet nog niet hoe ik eht ga doen en wanneer, maar ik denk dat dit een hele stille oplossing kan zijn.
Zet je um uitBen namelijk de herrie van de NV5 helemaal zat en mijn vriendin zit ook maar te zeuren over de herrie 's nachts.
Betwijfel ik...Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:14:
En voor de overclocker met luchtkoeling is de zalman zm80D toch de beste (als je een flinke fan erbij zet).
Wij wachten met 'spanning' af...Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:11:
XFX 6800LE, werkt goed op 12pipes 6shaders
is idd 2.2ns geheugen en hij loopt nu op 1.4V
[ Voor 8% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-11-2004 18:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Het leuke is wel dat ik vorige week woensdag de laatste mee kreeg (uit de vitrine) en er lag er dan nog 1 voor iemand gereserveerd. Voorderest hadden ze geen LE's meer. (Was trouwens in Rotterdam he)Wij wachten met 'spanning' af...
Vind het idd ook beetje vreemd dat XFX die-hard Paradigit ineens Leadtek gaat invoeren, maarja... Misschien dat XFX door z'n foute chippies heen was en niet meer kon leveren. Tzou me niet verbazen
, guess who's to blame
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:39 ]
Hoi
Die test zet je core+mem al 10MHz onder waar hij faalde (20MHz voor mem, DDR heMijn vraag: Als ik de software van nvidia naar de hoogste clockfrequentie laat zoeken, komt hij uit op 377/853 mhz. Kan ik het een beetje hieronder zetten, zonder bang te zijn dat ik mijn kaart fry? hij werd trouwens na 3dmarks03 52C onder load. Dit lijkt me niet echt hoog. Idle is hij zo'n 42/44 graden.
Ik heb nog arctic silver liggen wat ik eventueel op de core kan doen, maar dan moet ik even kijken hoe die koeler eraf moet. Zal wel gewoon die plastic pinnetjes in moeten drukken en dan koelertje eraf...
[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-11-2004 21:17 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:41 ]
Verwijderd
De 6800 en de 6800 Ultra missen de gaten om de schroeven doorheen te doen. De 6800LE heeft deze gaten echter welVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:38:
Even over de TS, waarom staat daar zalman ZM80D. Ik had bijna een ZM80D gekocht omdat ik d8 dat hij op een Gf6 werkte. Maar dit klopt niet volgens Zalman. Is dit niet waar???? Of moet je een beetje boren etc om hem passend te maken?
EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De TS heeft natuurlijk gelijk, want op het plaatje zie je toch duidelijk een Gf6 met een ZM80D.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq