Het 6800LE Topic Deel 10

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:10:
[...]

Dan zal ik wel blind zijn.... Ik zie het niet staan!
ik zie het ook niet er bij staan dus jij bent niet de enige :)
Maar ik zie weer dat je geld hebt om te tweaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:04:
[...]
ik zie het ook niet er bij staan dus jij bent niet de enige :)
Maar ik zie weer dat je geld hebt om te tweaken :P
Klopt, ik dacht aan de quad mod, maar niet aan een specifieke voltmod. Ik heb hier al tijden naar gezocht, maar de meeste mensen gebruiken de bios-mod voor deze kwestie. Op dit moment heb ik er geen gevonden en ook op andere fora wordt het niet besproken.

Dus ik ga er nu vanuit dat hij niet bestaat (op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

BNX

cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:34:
[...]

Alleen zal de winkel niet aan iedereen een mod-garantie geven. Aan de kaart is namelijk niets mis. Ik vind het ook sterk dat een winkel dat uberhaupt doet.
Zijn jullie nu niet bang, dat als je een gewone LE koopt voor 210 euro, het dan altijd eentje zal zijn met minder DAN ;-) 16 pipe\6 shaders??? (bij deze winkel dan)

Omdat ze de 'goed' geteste verkopen voor 240 euro, en de 'afgekeurde' die zich niet goed laten unlocken eruit laten gaan voor 210 euro...

[ Voor 18% gewijzigd door BNX op 22-11-2004 14:11 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
BNX schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:08:
Zijn jullie nu niet bang, dat als je een gewone LE koopt voor 210 euro, het dan altijd eentje zal zijn met minder DAN 16 pipe\6 shaders??? (bij deze winkel dan)
:/
Helemaal niet, khebbum al :Y). Maar ff serieus, dan zal dat idd wel het geval zijn, mits ze alle kaarten testen uiteraard. En dan zijn dr altijd nog een hoop die 12x1/6 doen (vraag me serieus af hoeveel ECHTE 16/6jes er in omloop zijn). Maarja.

En we hebben hier dan wel al 4 dooie op 1.4V...Deze gast is knetter 8)7
http://www.ocforums.com/archive/index.php/t-339723.html

Kijk kijk,

Voor degene die nog niet uitgemod zijn...
De QuadroFX4000 mod
(vond link hier)
Het is gedaan op een GT, maar een Ultra moet ook kunnen, en een NU/LE waarschijnlijk ook
Daarnaast heeft die pagina nog een leuke info:
De BIOS die hij gebruikte disablede een quad pipes en een shader. Met die BIOS unlock Mod kreeg hij ze weer terug, ook onder Linux!
Hij gebruikte hiervoor overigens een script dat al standaard bij de nieuwe 15.2 versie van RT zit, maar dit script is dus altijd 16/6. Voor een aangepaste versie zal je toch echt wat HEX berekeningetjes moeten doen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

-Sir_Killalot- schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:03:
Nu we het trouwens toch over modde(re)n hebben.

Hopelijk komt er binnenkort een voltmod voor het mem beschikbaar, maar eerder zal er waarschijnlijk een timing edit komen in NiBiTor en misschien zo een antwoord waarom dat 2.2ns geheugen moeite heeft 900MHz te halen, waar 2.8 (meestal) makkie over de 700 komt.
Is 2.2 undervolted, of strakkere timings?
In het laatste geval zullen 2.2 eigenaren (binnekort) hun memspeed lekker kunnen opklokken @ 2.8 timings (right?).
Maar nu luidt mijn vraag...
Lagere timings maken geheugen sneller op dezelfde klok, maar verhoogt het ook bandbreedte?. Tenminste...ik zie altijd de geheugenbandbreedte uitgerekend worden enkel aan de hand van MHzen.
Oftewel...hebben timings hier net zoveel invloed als bij AMD systemen of zoals Intel, waar de timings minder uitmaken (dit klopt toch (nog steeds)?)
Ik zou redeneren als volgt: sneller betekent meer bewerkingen per seconde (data-overdracht, zo u wilt), dus meer bandbreedte...
Er van uitgaande dat de 2.2ns en 2.8ns versie exact dezelfde performance hebben (omdat ze op dezelfde clocksnelheid lopen) MOETEN de timings hetzelfde zijn, anders heb je gewoon een snellere kaart als je de 2.2ns versie hebt, right? :?
Het overclock-verschil is dan idd terug te brengen op wellicht voor beide versies hetzelfde voltage, waar de 2.8ns versie gewoon beter mee om kan gaan en dus hogere snelheden kan bereiken. Hierachter zou de regel schuilgaan: hoe hoger het aantal ns, des te minder volts heeft het geheugen nodig. (klinkt logisch IMO)

Dat zou concreet betekenen dat het 2.2ns geheugen relatief gezien undervolted is, waardoor het niet altijd op de snelheden wil rennen waarop het zou moeten kunnen rennen. Daarnaast zou het betekenen dat de 2.2ns versie op timings loopt die normaal gesproken acceptabel zijn voor de 2.8ns versie, dus relatief trage timings voor de 2.2ns versie. Of de 2.2ns versie dan ook daadwerkelijk strakkere timings bij dit voltage wil slikken is nog maar de vraag, een mem-voltmod lijkt me volgens deze beredenering wenselijker.

Correct me if I'm wrong, it's just my 2 cents :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe ze eigenlijk die pixelpine's en vertexen in de fabriek testen....

lijk me niet met 3dmark of iets in die richtig....

of zeg ik nou wat doms.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
jeroen__online schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:23:
Er van uitgaande dat de 2.2ns en 2.8ns versie exact dezelfde performance hebben (omdat ze op dezelfde clocksnelheid lopen) MOETEN de timings hetzelfde zijn, anders heb je gewoon een snellere kaart als je de 2.2ns versie hebt, right? :?
My thoughts exactly
hoe hoger het aantal ns, des te minder volts heeft het geheugen nodig. (klinkt logisch IMO)
IMO ook
Dat zou concreet betekenen dat het 2.2ns geheugen relatief gezien undervolted is, waardoor het niet altijd op de snelheden wil rennen waarop het zou moeten kunnen rennen.
Denk het ook, maar zouden ze echt de moeite hebben gedaan het voltage te verlagen @ factory, als ze daarna toch weer teruggaan naar 2.8ns sjippies? (wat bij de XFX en Aopen gebeurd is)
Of de 2.2ns versie dan ook daadwerkelijk strakkere timings bij dit voltage wil slikken is nog maar de vraag, een mem-voltmod lijkt me volgens deze beredenering wenselijker.
Ja dat lijkt me het wel worden idd, of het wenselijker is, is de vraag :+. Als het via de BIOS zou kunnen net als de core...ok, maar daar ziet het niet naar uit.
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:36:
Weet iemand ook hoe ze eigenlijk die pixelpine's en vertexen in de fabriek testen....

lijk me niet met 3dmark of iets in die richtig....

of zeg ik nou wat doms.....
Helemaal niet. Denk ook niet dat Intel of AMD uuuuuren lang Prime95 o.i.d. gaat zitten draaien om te testen :+. Ik zou het niet weten helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:07:
[...]

Klopt, ik dacht aan de quad mod, maar niet aan een specifieke voltmod. Ik heb hier al tijden naar gezocht, maar de meeste mensen gebruiken de bios-mod voor deze kwestie. Op dit moment heb ik er geen gevonden en ook op andere fora wordt het niet besproken.

Dus ik ga er nu vanuit dat hij niet bestaat (op het moment)
De Vgpumod is er wel voor de Ultra/GT...maar weet niet of dat dezelfde is... En ik zoek nog een Vmem voltmod...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
-Sir_Killalot- schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:03:
Nu we het trouwens toch over modde(re)n hebben.

Hopelijk komt er binnenkort een voltmod voor het mem beschikbaar, maar eerder zal er waarschijnlijk een timing edit komen in NiBiTor en misschien zo een antwoord waarom dat 2.2ns geheugen moeite heeft 900MHz te halen, waar 2.8 (meestal) makkie over de 700 komt.
Is 2.2 undervolted, of strakkere timings?
In het laatste geval zullen 2.2 eigenaren (binnekort) hun memspeed lekker kunnen opklokken @ 2.8 timings (right?). Maar nu luidt mijn vraag...
Lagere timings maken geheugen sneller op dezelfde klok, maar verhoogt het ook bandbreedte?. Tenminste...ik zie altijd de geheugenbandbreedte uitgerekend worden enkel aan de hand van MHzen.
Oftewel...hebben timings hier net zoveel invloed als bij AMD systemen of zoals Intel, waar de timings minder uitmaken (dit klopt toch (nog steeds)?)
Wat dacht je van de mensen met de Aopen met 2.0 ns >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

jeroen__online schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:23:
[...]

Ik zou redeneren als volgt: sneller betekent meer bewerkingen per seconde (data-overdracht, zo u wilt), dus meer bandbreedte...
Het overclock-verschil is dan idd terug te brengen op wellicht voor beide versies hetzelfde voltage, waar de 2.8ns versie gewoon beter mee om kan gaan en dus hogere snelheden kan bereiken. Hierachter zou de regel schuilgaan: hoe hoger het aantal ns, des te minder volts heeft het geheugen nodig. (klinkt logisch IMO)

Dat zou concreet betekenen dat het 2.2ns geheugen relatief gezien undervolted is, waardoor het niet altijd op de snelheden wil rennen waarop het zou moeten kunnen rennen. Daarnaast zou het betekenen dat de 2.2ns versie op timings loopt die normaal gesproken acceptabel zijn voor de 2.8ns versie, dus relatief trage timings voor de 2.2ns versie. Of de 2.2ns versie dan ook daadwerkelijk strakkere timings bij dit voltage wil slikken is nog maar de vraag, een mem-voltmod lijkt me volgens deze beredenering wenselijker.

Correct me if I'm wrong, it's just my 2 cents :+
Daar zou je inderdaad wel eens gelijk in kunnen hebben. Als je bij bv. Samsung kijkt.

http://www.samsung.com/Pr...st.aspx?family_cd=GME0202

dan zie je dat bij het eerste type de 2.0 en de 2.2 ns versies op 2.0 V draaien i.p.v. 1.8 V voor de langzamere types.

Ik kan het helaas nog niet checken voor Hynix, want die site lijkt niet bereikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Shuriken op 22-11-2004 16:44 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo

ik heb nu een 9700 pro zitten met CPU 3.0 en 1 gig. ram.

zou ik een 6800NU kopen of zal het toch niet veel preformance-verschil geven ?
ik haal nu in 3D-mark 03 : 5800 punten.

hoeveel zou ik met een 6800NU halen met alles op standaard van pipes enzo ?

grtz

iemand ervarving met deze kaart ? hoe is de half-life 2 preformance ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:17:
yo

ik heb nu een 9700 pro zitten met CPU 3.0 en 1 gig. ram.

zou ik een 6800NU kopen of zal het toch niet veel preformance-verschil geven ?
ik haal nu in 3D-mark 03 : 5800 punten.

hoeveel zou ik met een 6800NU halen met alles op standaard van pipes enzo ?

grtz

iemand ervarving met deze kaart ? hoe is de half-life 2 preformance ?
Die vraag is al beantwoord... 3x letterlijk dezelfde vraag posten heeft niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ik wil ook 8 vertex shaders :z

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij op de kaart staat op de geheugenchips f-28 is het dan 2.8ns? het is een aopen 3e revisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 16:13

_mARCO_

Hier staat niks

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:21:
bij mij op de kaart staat op de geheugenchips f-28 is het dan 2.8ns?
Yep.

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey luitjes.
Ik ben nieuw hier, kwa posten dan maar zal m'n best doen.

Ik heb onlangs ook een 6800 LE gekocht en was daar ook zeer tevreden over. Maar wilde toch wel sneller en ben bezig geweest met de pipelines open te gooien en te overclocken. 3Dmark 2003 liep perfect.

Het probleem is dat de kaart nu vreemd doet. In het beginscherm als je de pc aan zet staat daar de info over je videokaart. Die text is niet goed. Er missen letters en die er nog staan zien er vaag uit. En de kaart heeft zichzelf trg geclocked naar 200 en 400 mhz ipv 300 en 700. Met Rivatuner kon ik de snelheden weer op standaart zetten maar niet verder meer overclocken.

Windows erop nieuw op gezet en nu wil hij de kaart niet meer installeren.

Ik heb dit probleem niet eerder gelezen in dit topic tenminste als ik dat niet over het hoofd heb gezien.

Wie kan mij helpen met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:32:
Hey luitjes.
Ik ben nieuw hier, kwa posten dan maar zal m'n best doen.

Ik heb onlangs ook een 6800 LE gekocht en was daar ook zeer tevreden over. Maar wilde toch wel sneller en ben bezig geweest met de pipelines open te gooien en te overclocken. 3Dmark 2003 liep perfect.

Het probleem is dat de kaart nu vreemd doet. In het beginscherm als je de pc aan zet staat daar de info over je videokaart. Die text is niet goed. Er missen letters en die er nog staan zien er vaag uit. En de kaart heeft zichzelf trg geclocked naar 200 en 400 mhz ipv 300 en 700. Met Rivatuner kon ik de snelheden weer op standaart zetten maar niet verder meer overclocken.

Windows erop nieuw op gezet en nu wil hij de kaart niet meer installeren.

Ik heb dit probleem niet eerder gelezen in dit topic tenminste als ik dat niet over het hoofd heb gezien.

Wie kan mij helpen met dit probleem??
Hmm, klinkt alsof je geheugen van je kaart niet goed is oid.
Niet leesbare cijfers bij het opstarten is zeker niet goed. Ik zou teruggaan met de kaart, ook als die nu niet meer wil installeren.

Hoever had je hem overgeclocked ? nog voltage omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Viper

Of misschien is hij het eerste slachtoffer van hardwareschade na het unlocken :? Neem aan dat de kaart weer @ default staat nu... helemaal als hij boot (tenzij je de BIOS unlock-mod hebt gedaan natuurlijk)
Maar...
Misschien dat je BIOS corrupt is gegaan (gezien de missende letters en Windows die de kaart niet herkent). Ik zou zeggen; haal van www.mvktech.net (zie ook TS) ff een verse en flash je kaart. Kan nooit kwaad te zien wat er gebeurd...veel erger kan het niet worden...

[ Voor 40% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de XFX 6800 LE gekocht vanwege de goede prijs/kwaliteits verhouding

Ik ben gaan tweaken/overklokken

6800LE @ 8x1.4vp 300/700 6602
6800LE @ 12x1.6vp 300/700 8245
6800LE @ 12x1.6vp 330/760 8880
6800LE @ 12x1.6vp 360/820 9479 :9 8)

Helaas was er 1 pixel unit kapot :( maar ik heb wel 6 vertex shaders

System specs
P4 2,6HT, 512 MB RAMM (dual channel), ASUS P4P800-vm, 80 Gig HDD en XFX 6800 LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check ik net de core temp.....41 graden
wat ik niet snap eerst was hij stock 51 :? ik zag mensen met 60 na het overklokken
ikke zit nu op 41 heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:32:
@Viper

Of misschien is hij het eerste slachtoffer van hardwareschade na het unlocken :? Neem aan dat de kaart weer @ default staat nu... helemaal als hij boot (tenzij je de BIOS unlock-mod hebt gedaan natuurlijk)
Maar...
Misschien dat je BIOS corrupt is gegaan (gezien de missende letters en Windows die de kaart niet herkent). Ik zou zeggen; haal van www.mvktech.net (zie ook TS) ff een verse en flash je kaart. Kan nooit kwaad te zien wat er gebeurd...veel erger kan het niet worden...
Hij staat nu niet default. ik geloof zelfs dat ie trg geclocked blijft staan. Een andere bios kan dus ook niet omdat Windows hem niet herkent en als ik die bios erop zou zetten zou ik hem dan nog wel terug kunnen brengen. Heb de voltage niet echt aangepast maar heb em wel redelijk kunnen overclocken. Denk dat dat de oorzaak is 8)7

Ik heb inmiddels de kaart weer in oude staat gemaakt. Oude standaart cooler er weer op gezet en wil hem trg sturen. Maar ben bang dat ze em strx niet accepteren omdat ik der toch mee bezig ben geweest. Of zou dat wel wat mee vallen?

ohh ja en de temp die stond op 33 graden. omdat ie trg geclocked was natuurlijk. 200 mhz core en 400 mhz memory

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand goede installatie instructies voor een Zallman ZM80D-HP op een 6800LE?
(deze koeler schijnt op een 6800LE iets afwijkend gemonteerd te moeten worden)

Ik zit er over te denken om een 6800LE te kopen, maar heb een hekel aan herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
Heeft er iemand goede installatie instructies voor een Zallman ZM80D-HP op een 6800LE?

koop de Artic Silencer N5 voor 6800,, complete stilte!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:54:
[...]

Hij staat nu niet default. ik geloof zelfs dat ie trg geclocked blijft staan. Een andere bios kan dus ook niet omdat Windows hem niet herkent en als ik die bios erop zou zetten zou ik hem dan nog wel terug kunnen brengen. Heb de voltage niet echt aangepast maar heb em wel redelijk kunnen overclocken. Denk dat dat de oorzaak is 8)7

Ik heb inmiddels de kaart weer in oude staat gemaakt. Oude standaart cooler er weer op gezet en wil hem trg sturen. Maar ben bang dat ze em strx niet accepteren omdat ik der toch mee bezig ben geweest. Of zou dat wel wat mee vallen?

ohh ja en de temp die stond op 33 graden. omdat ie trg geclocked was natuurlijk. 200 mhz core en 400 mhz memory
Bios flash gaat compleet om windows heen. Je moet dit zelfs in pure dos mode doen. Ik weet niet welk merk het is als het een XFX is heb ik hier een originele bios voor je. Je zou hem kunnen flashen, kan weinig kwaad. Denk niet dat het daar aan ligt aangezien je zelf nooit iets met de bios gedaan hebt.
Ben bang toch iets van permanente schaden aan core of geheugen door overclocken. Geen zichtbare gesprongen condensatoren op de kaart ?

Misschien een standaard pipeline kapotgegaan die default aan is. Dat zou eventueel slecht beeld, niet herkennen en terugklokken kunnen verklaren. Iig zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Check ik net de core temp.....41 graden
wat ik niet snap eerst was hij stock 51 :? ik zag mensen met 60 na het overklokken
ikke zit nu op 41 heeft iemand hier een verklaring voor?
Nee, op de mogelijkheid van een sneller draaiende fan na. Dit is echter nooit bevestigd echter wel de meest aannemelijke verklaring.

*EDIT: te laat... :'( 8)7
[...]
Hij staat nu niet default. ik geloof zelfs dat ie trg geclocked blijft staan.
Ik bedoelde default als in 8x1/4. En kloksnelheden veranderen niet in BIOS tenzij je die er zelf ingezet hebt.
Een andere bios kan dus ook niet omdat Windows hem niet herkent
So? Wat heeft Windows er mee te maken? Gewoon onder DOS met nvflash verse BIOS drin proppen...ik zie het probleem niet, laat Windows lekker in z'n sop gaar koken.
en als ik die bios erop zou zetten zou ik hem dan nog wel terug kunnen brengen.
Kijk eerst es wat er gebeurt als je een verse BIOS erin propt.
Want? De 3mm gaten waar de koeler normaal op zit zijn gewoon aanwezig. De GT/Ultra is ander verhaal. Volg gewoon de instructies op de Zalman site, have fun
0xrubennft schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:04:
[...]koop de Artic Silencer N5 voor 6800,, complete stilte!!!
Nouja compleet...stil genoeg. Hoewel die fan het volgens mij niet echt top vind om op z'n kop te hangen, ratelt dan een beetje :( (dit sluit dus dat oliën uit).

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:46:
Ik heb onlangs de XFX 6800 LE gekocht vanwege de goede prijs/kwaliteits verhouding

Ik ben gaan tweaken/overklokken

6800LE @ 8x1.4vp 300/700 6602
6800LE @ 12x1.6vp 300/700 8245
6800LE @ 12x1.6vp 330/760 8880
6800LE @ 12x1.6vp 360/820 9479 :9 8)

Helaas was er 1 pixel unit kapot :( maar ik heb wel 6 vertex shaders

System specs
P4 2,6HT, 512 MB RAMM (dual channel), ASUS P4P800-vm, 80 Gig HDD en XFX 6800 LE
Netjes netjes
Jammer van die pipe :Y)

Ik haal verdomme net niet de 10k ;(
9912 haal ik. M'n systeem is net iets trager, maarja ik heb 16 pipes :D

en ook het probleem dat NFSU2 er tegenwoordig zomaar uitvalt.
Vanmiddag was het zo dat zodra ik bij de car lot kwam en ik deed enter dan zat ik weer direct in me windows desktop en was het spel afgesloten. Geen foutmelding oid.
Spel weer starten gaf precies hetzelfde probleem bij de car lot.
Misschien driver problemen ? zou dat kunnen.
Heb helaas een aantal dingen veranderd sinds een paar dagen. Daarvoor had ik namelijk NOOIT problemen met NFSU2 en ik heb het zeker al 50 uur gespeeld toen.
Me kaart draaide ook toen al op 350/840 dus daar lag het niet aan.
Opties zijn:
Barton 2500+ @ 190 x 11 1.675 volt (1.7 volt al geprobeerd, maakte niets uit)
256 DDR400 extra, loopt op 380 2.5 dus mag geen problemen geven (768 mb geheugen 8 uur lang memtest86 zonder fouten)
NIeuwe drivers. Van de 61.x naar 67.20 (is een optie)

Ik zou het zo niet meer weten. Vervelend is dat het niet zo 1 2 3 te zien is, je moet echt een tijd gamen wil er wat gebeuren lijkt wel. 3dmark draaien geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan denk ik ook dat ut het overclocken is geweest. dom maja.

Nu wil ik de kaart terug brengen natuurlijk want dat geld gooi ik niet zomaar weg natuurlijk.

Zouden ze moeilijk gaan doen?? kwil een nieuwe :'( speel nu al een lange tijd op een geforce 2 gts omdat me geforce 4 TI 4200 zo maar vreemd ging doen. crashen enzo.

Bedankt iig voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:42:

Nu wil ik de kaart terug brengen natuurlijk want dat geld gooi ik niet zomaar weg natuurlijk.

Zouden ze moeilijk gaan doen?? kwil een nieuwe :'( speel nu al een lange tijd op een geforce 2 gts omdat me geforce 4 TI 4200 zo maar vreemd ging doen. crashen enzo. `

Toch niet overgeclocked of wel ;)

Tja ligt aan de zaak. Aan de eene kant vind ik het eigen schuld dikke bult en is het wel lullig om de zaak er nu mee op te schepen. Tja maar goed als ze hem omruilen dan heb je gewoon geluk.

Hij is niet echt "kapot" en gefrituurd zoals sommige 1,4v kaarten hier.
probeer het gewoon. Weet niet hoelang je hem hebt, maar je kan zeggen dat hij van het begin af aan al raar doet, rare letters enzo. Zolang je de bios niet verprutst hebt kunnen ze weinig zien. RT is een software hack vandaar.

-update-

wil ik CS spelen, krijg ik op meerdere servers een melding dat er corrupt memory detect is in mijn systeem en dat ik gebanned kan worden als dit niet opgelost wordt :{

probeer het nog een keer, anders ruk ik ff die 256 mb eruit. Zou het toch daaraan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Whoops, edit button >:)

:{
moet me geheugen bijna wel zijn. Op elke server waar ik connect, 3 seconden ingame:

Viper is joining the Terrorist force
99*CharismA is joining the Counter-Terrorist force
Type 'funusage' in the console to display Fun module usage
Your connection has been terminated because of
memory corruption on your computer.

For help resolving this problem, visit:
http://www.steampowered.com/index.php?area=cheat_form

If you continue playing without resolving
this problem, your computer may trigger
Half-Life's anti-cheat system, causing
you to be banned from playing on secure
servers.
Viper dropped

Wel raar dat NFSU2 40 min. kan draaien zonder problemen, maar dat CS gelijk gaat zeuren.
Ga nu me ontdoen van 256 mb en dan hopen dat het weg is, anders is het wat anders.

Raar dat memtest86 dan helemaal niks vindt. Miss. heeft me moederbord problemen met meer dan 1 ddr dimm oid.

tot zometeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een vaag probleem.
XFX 6800le - 12x1,6 - 340 / 780 @ 1.2v

3Dmark03 loopt perfect
3Dmark05 loopt perfect, op de CPU test na.
Hier gaat gaat mijn monitor op slaap stand en kan ik rebooten
Need for Speed Underground 2 - geen enkel probleem (paar uur non-stop gespeeld)
Half Life 2: na een tijdje eveneens monitor op slaapstand en rebooten maar.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Begin me er namelijk best aan te irriteren

Ik volg dit topic al minstens 4 delen en heb geen oorzaak / oplossing kunnen vinden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Stinger_ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:02:
Ik heb een vaag probleem.
XFX 6800le - 12x1,6 - 340 / 780 @ 1.2v

3Dmark03 loopt perfect
3Dmark05 loopt perfect, op de CPU test na.
Hier gaat gaat mijn monitor op slaap stand en kan ik rebooten
Need for Speed Underground 2 - geen enkel probleem (paar uur non-stop gespeeld)
Half Life 2: na een tijdje eveneens monitor op slaapstand en rebooten maar.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Begin me er namelijk best aan te irriteren

Ik volg dit topic al 4 delen en heb geen oorzaak / oplossing kunnen vinden.
Zet je RT hardware monitor eens aan en op background monitor/save
Kun je kijken hoe warm je videokaart wordt.
Volgens mij wordt je vid. kaart te warm als ik het zo lees.

Nee mijn probleem is lekker:
512 + 256 = corrupt memory in CS
512 = niets aan de hand
256 = niets aan de hand

:{

krijg echt het vermoeden dat 2 dimm sloten tegelijk bij mij gezeik geven. Ga nu even 256 + 512 proberen, tot zo :)

ps. 256 mb ram zuigt echt binaal

[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 23-11-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Viper_74 schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:56:

Raar dat memtest86 dan helemaal niks vindt. Miss. heeft me moederbord problemen met meer dan 1 ddr dimm oid.

tot zometeen
Mijn ervaring is dat Prime95 sneller fouten detecteert dan Memtest86.
Oja, dit is een 6800LE topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sandermvdb schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:26:
[...]

Mijn ervaring is dat Prime95 sneller fouten detecteert dan Memtest86.
Oja, dit is een 6800LE topic ;)
I know dude, I know

Maarja, dit is ook een tweaker forum dus :D

maar miss. dat het met de drivers van me kaart te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Viper, dat was ook mijn eerste gedachte, maar temp komt niet boven de 65 graden uit.

Heb net weer gefalshed naar orginele bios..
Core kan nu nog steeds tot 340.
Maar als ik geheugen op 720 of hoger zet krijg ik weer een freeze.. :?
Ook als core op 300 staat.

't vreemde is, toen ik 'm net kocht en voor 't eerst met 3dmark05 ging testen had ik zelfs geen problemen met 350/800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb eigenlijk nog 1 probleempje waar ik geen oplossing voor heb:
Met NFSU2 krijg ik 1 keer in de 5 minuten een horizontale streep in het beeld die denk ik maar 1 frame duurt. De meeste mensen zullen het waarschijnlijk niet eens zien maar mij valt het wel op. Dit heb ik met verschillende drivers en overklokken maakt ook niet uit. Verder heb ik echt nergens artifacts mee (3dmark03, 3dmark05, Far Cry, Doom3, Sims2 enz enz).

Mijn kaart draait trouwens op 16x6 met een NV5

Iemand een idee wat dit kan zijn? Driver, spel zelf, pipeline die niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:31:
Viper, dat was ook mijn eerste gedachte, maar temp komt niet boven de 65 graden uit.

Heb net weer gefalshed naar orginele bios..
Core kan nu nog steeds tot 340.
Maar als ik geheugen op 720 of hoger zet krijg ik weer een freeze.. :?
Ook als core op 300 staat.

't vreemde is, toen ik 'm net kocht en voor 't eerst met 3dmark05 ging testen had ik zelfs geen problemen met 350/800
Wat zijn je Core temps?? ik neem aan dat je XFX hebt met temp sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:33:
[...]

Wat zijn je Core temps?? ik neem aan dat je XFX hebt met temp sensor?
Maar wat ik nou nog steeds niet snap is dat 65 graden overgekloked neem ik aan? Wat is je temp standaart? ik heb standaart koeling en zit @ 12x1.6 360/820 en mijn core is 41 grade :? :? :? ik snap er niets van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:37:
[...]

Maar wat ik nou nog steeds niet snap is dat 65 graden overgekloked neem ik aan? Wat is je temp standaart? ik heb standaart koeling en zit @ 12x1.6 360/820 en mijn core is 41 grade :? :? :? ik snap er niets van 8)7
Ik heb ook zo een probleem, bij mij is de kaart 61 graden standaard, en stressed 67 graden.Mijn kaart (XFX) draait gewoon standaart op 8xp 6v, een vriend van mij heeft prcies dezelfde kaart, zelfde productiedatum en dezelfde cooler en op dezelfde datum en winkel gekocht, en hij haalt met zijn (XFX) @320/720 8xp 6v gewoon stressed maar 42 graden :? Kan iemand mij vertellen wat het probleem is???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het aan men sensor lag, maar ik heb tijdens het tweaken/overklokken de temp goed in de gaten gehouden en toen ik hem klokte @ 360/820 zag ik de temp van 49 graden naar de 41 zakken. Doe ik 3dmark 03/05 achter elkaar kijk ik naar de temp hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb gisteren mijn Zalman 400B-ABS geinstalleerd zodat mijn systeem stiller werd ., _/-\o_ het heeft geholpen. Hij is nu retestabiel en maakt amper geluid.

Maar het nadeel is dat ik nu mijn XFX 6800LE boven alles kan horen |:( , dit had ik eerst dus niet omdat mijn Aopen 300 WAtt voeding als een stofzuiger werkte :+

Nou lijkt het mij verstandiger om hier een NV5 Silencer op zetten maar het probleem is dat ik de kaart absoluut zal slopen omdat ik niet echt handig ben O-)

Zijn er misschien mede tweakers hier in enschede die de NV5 Silencer er met makkie op heeft gekregen en of die mij kunnen helpen O+

Ik heb het topic wel vanaf het begin gevolgd en volgens de beweringen van mede tweakers is het verstandiger om er zo'n NV5 op te zetten want je behaalt er alleen maar voordeel mee, stiller en minder warm. En dit allemaal voor 20 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:48:
[...]

Ik heb ook zo een probleem, bij mij is de kaart 61 graden standaard, en stressed 67 graden.Mijn kaart (XFX) draait gewoon standaart op 8xp 6v, een vriend van mij heeft prcies dezelfde kaart, zelfde productiedatum en dezelfde cooler en op dezelfde datum en winkel gekocht, en hij haalt met zijn (XFX) @320/720 8xp 6v gewoon stressed maar 42 graden :? Kan iemand mij vertellen wat het probleem is???
Het kan ook aan de ysteem kast liggen, het kan zijn dat hij een kast van goeie kwaliteit heeft met een goede airflow, dus voor en achter de kast casefans. Dit scheelt enorm veel in de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:46:
....Ik heb het topic wel vanaf het begin gevolgd en volgens de beweringen van mede tweakers is het verstandiger om er zo'n NV5 op te zetten want je behaalt er alleen maar voordeel mee, stiller en minder warm. En dit allemaal voor 20 euro ofzo.
Dan heb je niet alles goed gelezen..bij mij maakt dat ding echt een pokkeherrie. En zo waren er helaas nog een paar. Je kan volgens mij beter kijken naar de Zalman passieve koeling en daar de bijbehorende fan bij halen! Mijn NV5 maakt een ratelend geluid terwijl mijn systeem juist zo stil was :( Zelfs de originele koeler van de XFX maakte nog minder geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:49:
[...]

Het kan ook aan de ysteem kast liggen, het kan zijn dat hij een kast van goeie kwaliteit heeft met een goede airflow, dus voor en achter de kast casefans. Dit scheelt enorm veel in de warmte.
Mn kast is open dus het lijkt me sterk dat die geen goede airflow heeft, dus misschien draait mn fan niet op volle snelheid, en het lijkt me wel heel erg sterk dat het verschil 25 graden is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:44:
[...]

Mn kast is open dus het lijkt me sterk dat die geen goede airflow heeft, dus misschien draait mn fan niet op volle snelheid, en het lijkt me wel heel erg sterk dat het verschil 25 graden is 8)7
Een kast die open is heeft juist een SLECHTE airflow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:42:

Zouden ze moeilijk gaan doen?? kwil een nieuwe :'( speel nu al een lange tijd op een geforce 2 gts omdat me geforce 4 TI 4200 zo maar vreemd ging doen. crashen enzo.

als ook je ti4200 zomaar vreemd is gaan doen, heb je dan wel eens aan andere componenten uit je kast gedacht? Voeding ligt hier voor de hand, is die wel helemaal OK?

En als je geen andere/gemodde BIOS in je huidige kaart hebt geflasht zou ik dat ook niet gaan doen en gewoon garantie vragen, als de kaart er verder helemaal intact uitziet (en t ook is ;) ) moeten ze er absoluut niet moeilijk over doen, anders wil je vast wel even met de filiaalmanager spreken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:15:
[...]

Een kast die open is heeft juist een SLECHTE airflow ;)
Ik heb het express gedaan omdat die ander 69 graden stressed was met een kast dicht en toen had ik de linkerkant opengemaakt en toen was die stressed 67 graden, volgens mij is er niet iets goeds met de kaar taan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:40:
[...]

Dan heb je niet alles goed gelezen..bij mij maakt dat ding echt een pokkeherrie. En zo waren er helaas nog een paar. Je kan volgens mij beter kijken naar de Zalman passieve koeling en daar de bijbehorende fan bij halen! Mijn NV5 maakt een ratelend geluid terwijl mijn systeem juist zo stil was :( Zelfs de originele koeler van de XFX maakte nog minder geluid
Hmm dat klopt, als ik gewoon met windows werk dan draait de fan van mijn 6800LE langzamer en dat hoor je. Wanneer ik mijn pc opstart hoor je hem veel toeren maken maar wanneer windows wordt geladen begint ie langzamer te draaien en dan hoor je hem helemaal niet meer.

Idle is die van mij 62 a 63 graden en stressed rond de 68 a 69 graden
Maar een NV5 Silencer koelt wel goed en dan heb je waarden rond de 48 a 49 graden. Het geluid is dan wel te verwaarlozen.

Een zalman passiefe koeling met fan is wel stil maar ik weet niet wat het koelvermogen hiervan is, ik heb er geen reviews van gelezen.
Dus als er tweakers zijn die dit hebben geinstalleerd, kunnen jullie dan even vermelden wat jullie vooruitgang is met een zalman qua warmte :Y)

Dan blijft er nog 1 belangrijk kenmerk over wat ook bepalend is voor het aanschaffen van een VGA cooler, de NV5 Silencer kun je kopen voor rond de 20 a 22 euro.
Een passieve zalman met een fan zit je al bijna op 40 euro, het is bijna het dubbele maar is het dus wel de moeite waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:20:
[...]

Ik heb het express gedaan omdat die ander 69 graden stressed was met een kast dicht en toen had ik de linkerkant opengemaakt en toen was die stressed 67 graden, volgens mij is er niet iets goeds met de kaar taan de hand
Heb je geen casefans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:40:
Mijn NV5 maakt een ratelend geluid terwijl mijn systeem juist zo stil was :( Zelfs de originele koeler van de XFX maakte nog minder geluid
Das echt balen :(. Ik weet over welk geratel je het hebt (denk ik), maar het valt hier reuze mee. Wel kan ik de fan nog onderscheiden van de rest, tis duidelijk de grootste lawaaimaker. Probeer je kast eens op z'n kant te leggen, zodat je kaartje verticaal staat, het geratel was bij mij toen weg.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:44:
[...]
61 klinkt op zich ok voor de kaart, het zij misschien ietsie hoger dan de rest, maar niet ongewoon.
Kast open wil niet zeggen betere airflow per se. Ik had in de zijkant in het midden een roostertje gemaakt (10x10cm ofzo). Een 8cm casefan trok de lucht er achterin weer uit. Hierdoor kwam een koele luchtstroom langs mn CPU en zakte de temp behoorlijk. Echter bij het openmaken van de kast was dit effect weg/minder en steeg het weer (iets)
lazrambo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:22:
[...]
Een zalman passiefe koeling met fan is wel stil maar ik weet niet wat het koelvermogen hiervan is, ik heb er geen reviews van gelezen.
Dus als er tweakers zijn die dit hebben geinstalleerd, kunnen jullie dan even vermelden wat jullie vooruitgang is met een zalman qua warmte :Y)
Hmm, dat heb ik niet, maar ik heb wel reviews gelezen en dr waren er ook wat die die Zalman vs de oude ATi Silencer van AC zetten. De AC Silencer won...dik. De Zalman koeler komt qua koeling misschien wel onder de standaard koeler, maar lang niet zoveel als de NV5 (schat ik zo, de review was niet op een LE gedaan, maar kan denk ik wel aannemen dat deze kaart nog een stukkie warmer wordt dan de vorige gen ATi kaarten (en hun stockkoeler stelt ook niet veel meer voor dan wat standaard op die LE zit.))

[ Voor 26% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-11-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Bij de webshops is de voorraad erg slecht momenteel... Zijn er mensen die hem bij Vobis/Mycom hebben gehaald? Ze staan daar nl. niet op de site en ik vraag me af hoe het "kast meenemen" precies in z'n werk gaat.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Hmm, dat heb ik niet, maar ik heb wel reviews gelezen en dr waren er ook wat die die Zalman vs de oude ATi Silencer van AC zetten. De AC Silencer won...dik. De Zalman koeler komt qua koeling misschien wel onder de standaard koeler, maar lang niet zoveel als de NV5 (schat ik zo, de review was niet op een LE gedaan, maar kan denk ik wel aannemen dat deze kaart nog een stukkie warmer wordt dan de vorige gen ATi kaarten (en hun stockkoeler stelt ook niet veel meer voor dan wat standaard op die LE zit.))
Yep, zo denk ik er ook over, de NV5 Silencer doet zijn best om de kaart goed af te koelen en de Zalman is meer een stille oplossing maar qua koeling valt het wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:26:
[...]

Das echt balen :(. Ik weet over welk geratel je het hebt (denk ik), maar het valt hier reuze mee. Wel kan ik de fan nog onderscheiden van de rest, tis duidelijk de grootste lawaaimaker. Probeer je kast eens op z'n kant te leggen, zodat je kaartje verticaal staat, het geratel was bij mij toen weg.
Sorry, maar dat doe ik echt niet Sir ;) ALs je harder schijf al ruim een jaar horizontaal speelt en je legt m daarna op z'n kantje loop je grote kans dat hij compleet vastloopt helaas. Maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Door het gewicht van de fan zelf loopt hij ergens aan, of trekt hij het motortje teveel naar beneden. Ondersteboven zou hij misschien veel minder geluid maken.

Nog even over de Zalman ook. Het vorige model had ik op mijn Ti4200 zitten en was daar inderdaad geen succes. Maar toen ik een degelijke SilentX koeler op monteerde werkte hij als een zonnetje en nog steeds vrijwel geluidloos.

Mijn plan: de NV5 fan eruit slopen en een 8 cm SilentX fan op monteren. Weet nog niet hoe ik eht ga doen en wanneer, maar ik denk dat dit een hele stille oplossing kan zijn. Ben namelijk de herrie van de NV5 helemaal zat en mijn vriendin zit ook maar te zeuren over de herrie 's nachts.

De XFX doet het trouwens perfect op 1.2V met 355/755. Ga zometeen eens kijken wat de max is op 1.2V. Op 1.4 deed hij namelijk 385/795! Zou toch wel graag de 11000 3D2003 halen met een simepel Athlon 1700XP :D
Iemand BTW nog een reepje PC3000 Hyperx liggen? Please let me know..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:37:
[...]

Core nu (12x1,6vp - 340/700 @ 1.1v) = 51 - 55 graden (idle)
Stressed doet ie rond de 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:27:
Bij de webshops is de voorraad erg slecht momenteel... Zijn er mensen die hem bij Vobis/Mycom hebben gehaald? Ze staan daar nl. niet op de site en ik vraag me af hoe het "kast meenemen" precies in z'n werk gaat.
Ik heb hem bij vobis gehaald..... Een kast met een moederbord er in meegenomen, verder niets, ook geen voeding. Toen kreeg ik die kaart mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier over allerlei hitte problemen, maar wat voor koeling gebruik je dan??
Het is ook heel belangrijk dat je een goede case flow hebt, vooral als je een zalman koeling gebruikt (het beste is een blowhole aan de zijkant bij de 3d kaart zelf). De Nv silencer 5 is iets beter als de stock koeling en een goede oplossing als je een slechtere case temp hebt. Ik ben ook van plan om een 6800 le te halen, dan wel eentje van xfx met hopelijk 2,2ns ram. Trouwens omdat het met unlocken om slechtere chips (fouten) gaat, is het dan niet beter om juist de chip iets lager te clocken als ie op 16x1,6vp staat??? Want als je meer transistors gebruikt heb je natuurlijk ook weer meer warmte. En voor de overclocker met luchtkoeling is de zalman zm80D toch de beste (als je een flinke fan erbij zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon me kast open :9 Geen hitte probs 8)7 Processor 10 graden koeler en videokaart loopt op 50 graden constant :P Alleen me processorkoeler is een *** lawaaierige ding :( Word weer tijd voor een nieuwe :Y) 6800LE is best wel koel :P In vergelijking met een 9600XT zit ie goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook van plan een 6800LE te gaan kopen.

Maar mijn vraagje was:

Waar kun je de 6800LE het best kopen (bijv. informatique of paradit of nog een andere).
Ik wil de kaart dus wel online kopen, want ik heb geen zin om met de kaart naar de winkel te gaan.

Liefst heb ik natuurlijk een revisie, waarmee je die softmod goed mee kan doen.

alvast bedankt,

64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:55:
Hallo,

Ik ben ook van plan een 6800LE te gaan kopen.

Maar mijn vraagje was:

Waar kun je de 6800LE het best kopen (bijv. informatique of paradit of nog een andere).
Ik wil de kaart dus wel online kopen, want ik heb geen zin om met de kaart naar de winkel te gaan.

Liefst heb ik natuurlijk een revisie, waarmee je die softmod goed mee kan doen.

alvast bedankt,

64bit
Kom eens van je luie kont af en ga je afvragen waar je het weg kunt halen :P
Bij de verpakking van XFX kun je trouwens inkijken.. heb ik ook gevraagd voordat ik hem kocht als ik de videokaart kon zien :P Dat was mogelijk omdat ie op de achterkant te zien was 8) en ut was de goede.. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kan die bedrijven ook ff mailen, of ze ff willen zeggen wat er op de ram chips staat van de XFX. En erbij zeggen dat de doos transparant is, wat het makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:47:
[...]De XFX doet het trouwens perfect op 1.2V met 355/755. Ga zometeen eens kijken wat de max is op 1.2V. Op 1.4 deed hij namelijk 385/795! Zou toch wel graag de 11000 3D2003 halen met een simepel Athlon 1700XP :D
Dat schiet toch niet op? Ik haal 402/869 met 16x5 (en ook 16x6) op 1.1 volt - stock cooler (XFX revisie 1.1). Zonder artifacts in 3dmark03, 05 aqua en NFSU2. (ik moest we 3 keer op test-OC-settings drukken in rivatuner)

Wel ben ik wel een beetje bang dat ik mijn kaart ga frituren, omdat ie zo goed overklokt. We moeten in de startpagina een inventarisatie maken van hoe de kaarten gefrituurt werden: klok, volts, pipes/shaders, evt temps en andere koeler-mods. Er zijn nu al 4 kaarten doorgebrand :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Erwin2005,

Hoe bedoel je "bij de verpakking van de XFX kun je inkijken? want als ik hem dus online bestel, kan ik ja niet in de verpakking kijken 8)7

P.S. waar heb jij je kaart weg dan??

64bit

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:26:
He Erwin2005,

Hoe bedoel je "bij de verpakking van de XFX kun je inkijken? want als ik hem dus online bestel, kan ik ja niet in de verpakking kijken 8)7

P.S. waar heb jij je kaart weg dan??

64bit
Ja, maar zoals gezegd, jij moet even van je luie reet af komen: get your ass to the nearest MyCom/ParaDigit/Vobis! :P ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje mn XFX 6800 LE 2.8ns in mn systeem zitten. Ik kon alle pipes / shaders zonder problemen open zetten maar ik kan met de standaard bios / 1.1 volt / en laatste detonator driver niet overklokken. Als ik in bijv rivatuner mn core met 1mhz omhoog schroef en deze "nieuwe instelling" test dan krijg ik een popup met de melding test failed oid. Daarna ffies geprobeerd mbv coolbit's regedit bestandje de verborgen features te unlocken in mn nvidia control panel. Dit is uiteraard geen probleem maar op het moment dat ik hier automatisch wil laten testen hoever ik +/- kan gaan met overclocken blijft ie ook heel droog op 300 / 700 staan.

Nu is mijn vraag moet ik eerst een andere bios op de kaart flashen voordat het uberhaupt mogelijk is de core / mem omhoog te schroeven of is het omhoog zetten van het voltage van 1.1 naar 1.2 de oplossing?

ennuh zou iemand de commando regels voor het backuppen / flashen mbv nvflash kunnen posten. Mss wel zo handig voor de nvflash nupjes onder ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_a schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:31:
[...]

Ja, maar zoals gezegd, jij moet even van je luie reet af komen: get your ass to the nearest MyCom/ParaDigit/Vobis! :P ;)
Juist :P @ 64 BIT : Vicomputer in Drachten _/-\o_ Hoppie de toppie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:45:

ennuh zou iemand de commando regels voor het backuppen / flashen mbv nvflash kunnen posten. Mss wel zo handig voor de nvflash nupjes onder ons :+
Heb ik op pagina 6 helemaal uitgelegd.

Zelfs Nehocs is het gelukt dussuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
oooe ik ben pissed, ga ik naar de para hebben ze de xfx geforce 6800LE niet en bestellen hem ook niet meer omdat ze een LEADTEAK variant gaan doen.

Ik ben niet blij :(

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem:

Mijn kaart liep stabiel op 450/1050, sinds kort valt het beeld wel als ik een spel op start en helpt reset enzo niet, alleen computer uit/aan doen helpt. De computer draait nog wel.

Kan dit liggen aan te hoge clock?
Ik heb de aanbevolen drivers geprobeert en ook de laatste.

Dit is trouwens pas sinds ik 16pipes op een spel wou proberen, en toen weer terug zette naar 12.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:06:
Probleem:

Mijn kaart liep stabiel op 450/1050, sinds kort valt het beeld wel als ik een spel op start en helpt reset enzo niet, alleen computer uit/aan doen helpt. De computer draait nog wel.

Dit is trouwens pas sinds ik 16pipes op een spel wou proberen, en toen weer terug zette naar 12.
Zozo... 450/1050, welk merk kaart, welk voltage en toevallig 2.2ns mem? :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XFX 6800LE, werkt goed op 12pipes 6shaders
is idd 2.2ns geheugen en hij loopt nu op 1.4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:
oooe ik ben pissed, ga ik naar de para hebben ze de xfx geforce 6800LE niet en bestellen hem ook niet meer omdat ze een LEADTEAK variant gaan doen.

Ik heb net paradigit in arnhem gebeld, daar zeggen ze dat hij 3 december weer binnen zou kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
paradigit besteld hem niet meer, DONDERDAG komen die nieuwe varianten:

Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH € 279,-

voor €199 bij de Paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb een leadtech van funprice, is er een met een gt koeler erop, dus ook het geheugen gekoelt, ik hoop voor jullie dat ze dat nu nog hebben.
superkaartje namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je net zo'n goede unlock kansen als met een XFX bij een leadtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem:

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop de Aopen 3de revisie: zie opening post. Geen herrie. Heb 2 verschillende revisies gehad: Aopen 2de en 3de. 2de was idd herrie, 3de is een opluchting. Mijn PC dient als Home Cinema met video projector en deze kaart voldoet perfect aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik in verwarring gebracht, wat is nou de betere kaart, de aopen 3de revisie, of de XFX 2de. Vanwege de koeling hoef ik het niet te doen. En waar kan je trouwens een aopen krijgen voor ~200 euro????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:13:
paradigit besteld hem niet meer, DONDERDAG komen die nieuwe varianten:

Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH € 279,-
voor €199 bij de Paradigit
Volgens mij is Leadtek een wat beter merk dan XFX, maar van welke paradigit heb je dit gehoord dan? In Arnhem wisten ze er niks vanaf.
Simball schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:13:
Ik heb een leadtech van funprice, is er een met een gt koeler erop, dus ook het geheugen gekoelt, ik hoop voor jullie dat ze dat nu nog hebben.
superkaartje namenlijk.
Heeft deze een temp sensor? Verder nog eigenschappen die deze kaart heeft die de moeite zijn te vermelden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:42:
[...]
Volgens mij is Leadtek een wat beter merk dan XFX, maar van welke paradigit heb je dit gehoord dan? In Arnhem wisten ze er niks vanaf.

[...]
De paradigit in Wageningen, valkbij Arnhem vertelde me tot 2x toe dat Donderdag de nieuwe komen die zeer waarschijnlijk van leadtek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:02:
[...]

Heb ik op pagina 6 helemaal uitgelegd.

Zelfs Nehocs is het gelukt dussuh :P
LoLzZz
Keb nu mijn kaart @ 1,2V 342/860 met 12.1x6... Alleen in 3Dmark2003 krijg ik bij de schildpad wat artefacts. Kan ik nu nog verder overklokken of raden jullie mij dit niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:

Hmm das vaag, Paradigit heeft altijd XFX gevoerd als videokaart merk, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze nu opeens overstappen op Leadtek. Voor zover ik hier in het winkelscherm kan zien moeten het zelfs mogelijk zijn de LE OEM (met 2.2ns) te bestellen want HQ heeft er nog genoeg liggen zo te zien :p

/me werkt bij paradigit dus ik kan het weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:26:
Probleem:

wow kijk uit man, jij hebt em dus op 1.4 volt en een superhoge overclock. Het zou me niks verbazen als jij nummer 5 wordt! Ik hoop voor je dat alles goed gekoeld is...

[ Voor 43% gewijzigd door _Christiaan_ op 23-11-2004 18:28 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
bigchristiaan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:26:
[...]

wow kijk uit man, jij hebt em dus op 1.4 volt en een superhoge overclock. Het zou me niks verbazen als jij nummer 5 wordt! Ik hoop voor je dat alles goed gekoeld is...
Branden zal die >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, een kaart loopt misschien wel ff stabiel maar slijt langzaam totdat ie doorbrand. Hoe meer je FOUT overclocked hoe korter hij leeft. Fout overclocken is clocken met te weinig koeling en te hoog. Kijkend naar die 450 mhz kan ik denken aan waterkoeling om hem stabiel (veilig) te krijgen.

@ B3aTjUggl3r:

Zou je wat van die 2,2ns modellen kunnen regelen??? Of kan je die gewoon bestellen???

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:47:
[...]
Sorry, maar dat doe ik echt niet Sir ;) ALs je harder schijf al ruim een jaar horizontaal speelt en je legt m daarna op z'n kantje loop je grote kans dat hij compleet vastloopt helaas.
Hmm, ja ik had mn schijven nog in de kast, maar het bord en alles ernaast op een doos (was 2 mobo's aant testen voor stabiliteit en kwerd het inbouwen zat :+), vandaar
Maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Door het gewicht van de fan zelf loopt hij ergens aan, of trekt hij het motortje teveel naar beneden. Ondersteboven zou hij misschien veel minder geluid maken.
Why o why hebben ze niet meteen de GPU op de ANDERE kant gezet :'( ;)
Mijn plan: de NV5 fan eruit slopen en een 8 cm SilentX fan op monteren. Weet nog niet hoe ik eht ga doen en wanneer, maar ik denk dat dit een hele stille oplossing kan zijn.
Vraag het Garret, die heeft precies hetzelfde gedaan, 1-2 delen terug.
Ben namelijk de herrie van de NV5 helemaal zat en mijn vriendin zit ook maar te zeuren over de herrie 's nachts.
Zet je um uit :+ (en nee niet je fan :P, hebben we BBQ no. 5)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:14:
En voor de overclocker met luchtkoeling is de zalman zm80D toch de beste (als je een flinke fan erbij zet).
Betwijfel ik...
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:11:
XFX 6800LE, werkt goed op 12pipes 6shaders
is idd 2.2ns geheugen en hij loopt nu op 1.4V
Wij wachten met 'spanning' af... })

Vind het idd ook beetje vreemd dat XFX die-hard Paradigit ineens Leadtek gaat invoeren, maarja... Misschien dat XFX door z'n foute chippies heen was en niet meer kon leveren :+. Tzou me niet verbazen :P, guess who's to blame :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-11-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em iets terug geklokt en het voltage verranderd, hij loopt nu 425/950 op 1.3 volt en word nog geen 47 graden in load.

Alles loopt nu weer netjes en hiervooreen ook gekoeld met een nv5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Bij paradigit in Utrecht deden ze ook al raar. Mannetje had het erover dat er meer waren besteld dan ze konden leveren en ik kon niet bestellen. Bij VOBIS had ik al een Aopen rev 3 gehaald maar alle pipes waren kapot :( dus teruggebracht. Bij vriend zijn al twee XFX gesneuveld :'( . Denk dat ik het wel best vind zo en maar een 6600 gt scoor straks, ga iig niet mijn PC naar die sukkels van MYCOM brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken ook de XFX 6800LE. Heb hem nu lopen op 16x1.6, dus kon alles open zetten zonder arties. Nu kwam ik erachter dat je wel in rivatuner bij 3d performance je core moet clocken en niet op 2d waar die standaard op staat. Hier had ik overheen gekeken en kwam daardoor niet op 10k 3d03 marks. Maar nu loopt de kaart op 350/800 (stock cooling) en haal ik 10442 3dmarks03 :) . 05 ga ik nog even testen. Mijn vraag: Als ik de software van nvidia naar de hoogste clockfrequentie laat zoeken, komt hij uit op 377/853 mhz. Kan ik het een beetje hieronder zetten, zonder bang te zijn dat ik mijn kaart fry? hij werd trouwens na 3dmarks03 52C onder load. Dit lijkt me niet echt hoog. Idle is hij zo'n 42/44 graden.
Ik heb nog arctic silver liggen wat ik eventueel op de core kan doen, maar dan moet ik even kijken hoe die koeler eraf moet. Zal wel gewoon die plastic pinnetjes in moeten drukken en dan koelertje eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou oppassen omdat je stock cooling gebruikt, denk er aan dat die stock koeling niet gemaakt is voor 16 pipelines, daarom zou ik hem ook niet opvoeren. De extra pipelines zijn snel genoeg. Of je moet een ECHTE tweaker zijn die de koeling allang vervangen heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de koeler nog niet vervangen. Maar ik zie genoeg mensen die op stock, ook 16 pipes open zetten en ook overclocken. Dus dat is dan toch geen probleem? Is het verstandig om arctic silver op de gpu te doen? Ik had trouwens 3942 3dmark05. Best een mooie score voor een 6800LE dacht ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het licht er maar net aan wat voor temps je krijgt he, als je 70 graden krijgt zou ik me toch igg zorgen maken, maar 50 valt nog ontzettend mee.
Als je de GPU lager clocked en alle pipes open zet zou je dan minder artifacts krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij wachten met 'spanning' af... })

Vind het idd ook beetje vreemd dat XFX die-hard Paradigit ineens Leadtek gaat invoeren, maarja... Misschien dat XFX door z'n foute chippies heen was en niet meer kon leveren :+. Tzou me niet verbazen :P, guess who's to blame :Y)
Het leuke is wel dat ik vorige week woensdag de laatste mee kreeg (uit de vitrine) en er lag er dan nog 1 voor iemand gereserveerd. Voorderest hadden ze geen LE's meer. (Was trouwens in Rotterdam he)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik kan wel huilen :'(

Ik draaide altijd op 16xp en 5xV , gisteren heb ik een nieuwe voeding gehaald, de Zalman 400W ABS en als ik nou mijn pipeline openzet krijg ik allemaal blokjes in mijn beeld met 3Dmark03 |:(

Ik gebruik de 66.93 driver, maar hiervoor deden die pipelines het altijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
hey DeWeerMan ik had dus ook precies hetzelfde als jou dat het monitor uit ging maar pc was nog wel aan maar je moet wel opnieuw aan en uit doen alleen had ik mijnes maar op 350/750 1.2 volt (12p en 6v) en een NV5 :(

zucht naja pech dan, ik kan nu toch alle spellen ook wel spelen dus ik heb mijnes nu niet overgklokt maar ik heb soms wel eens als ik windows opstart en dan kom ik in het login scherm en druk ik op mijn naam en dan floep beeldscherm uit en moet ik ook opnieuw uit aan doen net als wat jij had...rare zooi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hoi
Mijn vraag: Als ik de software van nvidia naar de hoogste clockfrequentie laat zoeken, komt hij uit op 377/853 mhz. Kan ik het een beetje hieronder zetten, zonder bang te zijn dat ik mijn kaart fry? hij werd trouwens na 3dmarks03 52C onder load. Dit lijkt me niet echt hoog. Idle is hij zo'n 42/44 graden.
Die test zet je core+mem al 10MHz onder waar hij faalde (20MHz voor mem, DDR he ;)). Zet je core op 390 ofzo of je mem op 875. 1 van de 2 zal falen (test 3x voor zekerheid) en dan weet je waarop de test faalde (als het je mem was kan je een hogere core in je BIOS zetten en nog es testen. Zo stoot het mem z'n hoofd pas later). Daarnaast is die test er eerder bij dan gewoon maar klokken en naar arti's kijken, dus ja...best veilig.
Voor de temp, check met Hardware monitoring van RT in de achtergrond...die temperatuur fluctueert nogal onder load en zakt behoorlijk snel als je klaar bent. Zou me niks verbazen als je pieken hebt die boven de 52 uitkomen. Vervangen van dat kleine koelertje zoals op de XFX zit is wel aan te raden.
Ik heb nog arctic silver liggen wat ik eventueel op de core kan doen, maar dan moet ik even kijken hoe die koeler eraf moet. Zal wel gewoon die plastic pinnetjes in moeten drukken en dan koelertje eraf...
:( PUSH!! :( PUSH!! :(
:P

@Yoshi + DeWeerman
Dit gebeurde niet met de kaart @ default? Vreemde situatie...al es geprobeerde met een (2e) monitor op de DVI (met adapter)?

[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-11-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
nee als ik overklokte had ik het als ik een spel opstartte maar dat met windows is wel op default maar dat gebeurt meer heel soms.

en oh ja sir killalot als ik met colbits optimale frequenties doe krijg ik: 322/743 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ik ben dus ook nieuw en heb een vraag (kon het nergens vinden). Ik heb hier een A-Open (Rev 3) die op 16 pipes en 6 vertex shaders geen artifacts laat zien, bij het overklokken krijg ik de core op 350 en het geheugen op 850.

Nu wil ik gaan flashen, welk bios kan ik het beste gebruiken? Moet ik dan een GT bios nemen en de geheugenklok van dat bios dan naar 850 halen? Viper_74 had het over pagina 6 over de commando regels van NVFlash, maar ik kan het nergens vinden, iemand anders wel?

Alvast Bedankt (ben Noob hierin, kom net van ATI ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de TS, waarom staat daar zalman ZM80D. Ik had bijna een ZM80D gekocht omdat ik d8 dat hij op een Gf6 werkte. Maar dit klopt niet volgens Zalman. Is dit niet waar???? Of moet je een beetje boren etc om hem passend te maken?

EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De TS heeft natuurlijk gelijk, want op het plaatje zie je toch duidelijk een Gf6 met een ZM80D.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een net nieuw 6800LE Aopen rev3 (1 weken in mijn systeem)

dus ik denk kom laat ik 3dmarks05 eens lopen wat mijn score is. niets verander aan de kaart.( geen OC of iets te unlocken..)

krijg een een hoop artifacts om me oren. Voor al bij test 2

verder heb ik nergens last van in NFSU2 of HL2 of een ander spel

Drivers zijn allemaal geinstalleert (mobo vga ect)

iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:38:
Even over de TS, waarom staat daar zalman ZM80D. Ik had bijna een ZM80D gekocht omdat ik d8 dat hij op een Gf6 werkte. Maar dit klopt niet volgens Zalman. Is dit niet waar???? Of moet je een beetje boren etc om hem passend te maken?

EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De TS heeft natuurlijk gelijk, want op het plaatje zie je toch duidelijk een Gf6 met een ZM80D.
De 6800 en de 6800 Ultra missen de gaten om de schroeven doorheen te doen. De 6800LE heeft deze gaten echter wel :)
Ik ben er zeer blij mee, wel die extra fan erop gezet, draaiend in silent mode. En die hoor je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: een ZM80D kun je zonder aanpassingen monteren op een 6800LE (alle versies?)?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.