Het 6800LE Topic Deel 10

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.553 views sinds 30-01-2008

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
cardinal808 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:54:
[...]

Ook wel een afgekeurde GT, Ultra, maar die volgens de specificaties van een 6800LE werkt.

Ik wil er nog een keer op aandringen dat je mazzel moet hebben om hem te kunnen unlocken/overclocken. Het is niet een van de standaard features/opties.

Dat is het nadeel van dit topic. Mensen die denken dat het normaal is dat je alles kan unlocken en kan overclocken. Dat kan dus niet altijd. Iedereen kan andere snelheden behalen en niet iedereen haalt het zelfde.
True, maarja het is wel ongeveer het enige wat de kaart interessant maakt...had je beter de 6600GT kunnen nemen. Beter voor (bijna) hetzelfde, soms zelf minder.

Anoniem: 122640

Met dank aan X-Licious voor de tutorial
Dank U zeer :7

Anoniem: 116697

Deze kaart begint behoorlijk zeldzaam te worden ik heb hem al bij verschillende sites geprobeerd te bestellen zonder geluk. Maar ik heb net een adresje gevonden en ik hoop dat ze die wel degelijk op voorraad hebben volgens hun site tenminste wel. Als andere mensen nog zoeken naar een XFX 6800 LE met de 2.2ns geheugen kijk dan even op de site van eynsein.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb ook al een tijdje 6800 le, en ben meteen begonnen met pipes en vertex open te gooien... kreeg 12 pipes en 6 vetex open. Alleen wil me memory niet veel verder dan 750, me core wil tot 420. is miss in bios voltage van agp slot omhoog gooien een id? Ik mag van me ouders namelijk niet de bios flashen :(

No signature required.

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Beste mede tweakers

Ben zelf al een tijdje aan het rondneuzen naar zo een kaartje en nu bied een kerel op mp der weet ik veel hoeveel aan voor 130 de stuk.

http://www.marktplaats.nl...re/videokaarten/64744.htm

Is dit gewoon to good to be treu?

Anoniem: 83301

Leuke aanbieding. Hopelijk niet weer zon belazer-actie zoals bij laupro.nl een half jaar geleden gebeurde. ff googlen

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 83301 op 25-11-2004 21:52 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lijkt mij idd to good to be true, waarom verkoopt ie ze niet voor 170 ofzo, ik vind 130 iig te goedkoop

het kan bijna niet anders dan dat ze gejat zijn, of je krijgt een baksteen thuisgestuurd dat kan ook nog

• Thrillseekah
mja zoiets hebk dus ook als vond ik op google alleen een site waar die ooit lid was en daar staat ook venlo waar die vandaan zou komen maarja schiet je weinig me op.

Anoniem: 114813

ik heb sinds kort de asus v9999le heel errug tevreden

ik heb hem unlocked op 12 x 1,6 v op 16 x 1,6 kreeg ik arti's

mijn geheugen staat op 800 en men core op 350 @ maximaal 58 graden

maar nu is mijn vraag is het mogelijk om een bios in mijn kaart te flashen van een
asus v9999 dus een normale 6800 zo ja,
wie weet dan waar die bios te downloaden is ???

ciao! ljluca

• Nygmo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-01-2023
heb me vorige week ook maar es een 6800 le van leadtek opgehaald :)

prima kaartje kon alle 16 pu's open krijgen en alle 6 vp, de core loopt nu op 370 en het geheugen heb ik op 875 lopen :P

3dmark03 -> 10118
3dmark05 -> 3996

allus op de standaard aircooler... houd em mooi op 64 graden

systeem waar ie inzit

amd athlon xp 3200+
1Gb pc 3200
Mainboard asus a7v600

moet zeggen dak zeer te spreken ben over de kaart.. draait prima :P 8)

edit: heb em gekocht bij compused in stadskanaal... en ik hoorde dat ze er nog een paar hadden... prijs : 282,50 pleuro

[ Voor 14% gewijzigd door Nygmo op 25-11-2004 22:00 ]

Anoniem: 105994

Komt die verkoper uit Venlo??? Dat is mooi want dat is heel dicht in de buurt voor me, slechts 15km verderop. Ik vind dat we een inkoopsactie moeten doen, we kunnen de kaarten van te voren zelfs selecteren op versies met en zonder 2,2ns geheugen. Ik bedoel hiermee dat je naar de koper gaat om de kaarten persoonlijk op te halen.

• Thrillseekah
misschien wat voor jou als er meerdere mede-tweakers zijn die hem nog willen
dat we jou betalen om hem t ehalen en op te sturen. Mits je dit nie teveel werk vind. _/-\o_

Anoniem: 107572

kannik met deze kaart eigenlijk een paar jaar vooruit? kwil natuurlijk dan wel een beetje de nieuwe spellen kunnen spelen (Half life 2 :D )

Anoniem: 127166

Weet je zeker dat het de 6800 LE wel is? Ik heb de leadtek 6800 LE namelijk net besteld voor 209 euro bij VI computer. Ze verwachten hem dinsdag.

• Thrillseekah
Geen idee of het de echte is er staat xfx 6800le Alleen de prijs tja .

wel net een mailtje gehad met daarin. :

De kaarten die we verkopen zijn volkome legaal. We kopen ze met grote
aantallen in. Verder zou ik niet kunnen garranderen dat het daadwerkelijk
aankomt. De bestellingen zijn vanaf 25, tot 100 stuks totaal. Deze worden
legaal ingekocht via een ander bedrijf voor de doorverkoop. Als ik zou
doorgeven waar we ze vandaan kopen maken we er zelf natuurlijk geen winst
meer op. Maar het goedkoop aanbieden komt door onze grote inkoop. Deze
zouden ook zelf kunnen worden opgehaald inplaats van verzonden worden.
Tenzij jij andere suggesties hebt om je verzekeren van de verzending. Ik kan
je garranderen dat het binnen 3 weken bij je aankomt. De doeleinden waarvoor
jij ze wilt kopen, voor eige gebruik of doorverkoop (wat ik verwacht) maakt
ons niet uit.

Dus wat denken jullie?

• -Sir_Killalot-
M3rcury schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:37:
is miss in bios voltage van agp slot omhoog gooien een id? Ik mag van me ouders namelijk niet de bios flashen :(
NEE ABSOLUUT NIET. Als je dat doet dat heb je een veel grotere kans dat je ouders je nooit meer achter de PC laten :+. Dat voltage heeft nl. niks te maken met de kaart zelf. In plaats van beter zal hij er wel es slechter kunnen worden...
Anoniem: 114813 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:58:
asus v9999le @ 12 x 1,6
mijn geheugen staat op 800 en men core op 350 @ maximaal 58 graden

maar nu is mijn vraag is het mogelijk om een bios in mijn kaart te flashen van een
asus v9999 dus een normale 6800 zo ja,
wie weet dan waar die bios te downloaden is ???

ciao! ljluca
Probeer de TS es...staat prachtige link naar een download pagina... Toch lijkt het me nog steeds een beter idee om je eigen BIOS te modden, maarja.
Hoeveel heb je voor de kaart betaald?
Nygmo schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:59:
heb me vorige week ook maar es een 6800 le van leadtek opgehaald :)

prima kaartje kon alle 16 pu's open krijgen en alle 6 vp, de core loopt nu op 370 en het geheugen heb ik op 875 lopen :P

prijs : 282,50 pleuro
Nice, die koeler is iig effectief dus. 282 alleen beetje veel...tis dat je um op 16/6 hebt (hopelijk blijft dat zo voor je), anders had je net zo goed een 6600GT kunnen halen...
Anoniem: 127166 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:13:
leadtek 6800 LE voor 209 euro bij VI computer
Dat klinkt bv al stuk beter
Anoniem: 107572 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:12:
kannik met deze kaart eigenlijk een paar jaar vooruit? kwil natuurlijk dan wel een beetje de nieuwe spellen kunnen spelen (Half life 2 :D )
HL2 draait hier prima _/-\o_ (zie specs) op 1280x960, 2xQ AA en 8xAF, verder alles high

[ Voor 15% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-11-2004 22:19 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

NEE ABSOLUUT NIET. Als je dat doet dat heb je een veel grotere kans dat je ouders je nooit meer achter de PC laten . Dat voltage heeft nl. niks te maken met de kaart zelf. In plaats van beter zal hij er wel es slechter kunnen worden...
is er dan nog een andere manier... anders leer ik er wel mee leven. core heeft nu toch al de 432 gehaalt zonder arti's :P

Edit: het ligt niet aan de temps. die zijn koud zat.

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 25-11-2004 22:37 ]

No signature required.

• -Sir_Killalot-
leef er mee...

Anoniem: 129206

Mijn kaart werkt nu, het lag toch aan mn voeding. Ook heb ik alle pipes en shaders kunnen openen zonder artifacts funky kleuren en strepen _/-\o_ , maar nog niet oc'ed ik w8 liever af totdat ik die NV5 in de bus krijg. De kaart had ik bij Pchuis(www.pchuis.nl) besteld(223,62 euros zonder verzendkosten), ze kregen afgelopen dinsdag die kaart weer op voorraad (heeft trouwens 2,8ns geheugen).

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Ik wil deze kaart ook aanschaffen (de XFX). En ik wil hem natuurlijk voor het goedkoopste bedrag. Dat is tot nu toe nog steeds bij Paradigit. Maar hoe zit dat nou als je daar die kaart ophaalt. Moet je daarvoor een pc meenemen of is dat niet nodig? Want ikzelf woon in Groningen en kan hem dus moeilijk zelf ophalen. Wel kan ik hem door iemand laten ophalen :) .
Dus hoe zit dat, kan dat gewoon?
btw die kaart van hun word bulk geleverd? Zo ja, zijn er andere webwinkels waar ze hem wel in verpakking leveren?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Zow, mijn kaartje draait ook. Ik ben bij Mycom in Den Haag geweest en heb nu een mooie Aopen (rev3 geloof ik). Zometeen even met Rivatuner aan de slag, maar eerst kijken hoe hij uberhaupt doet met HL2 (ik vermoed een processor bottleneck, TB1400 :P ).

Ik heb helaas wel een paar blue screens mogen aanschouwen, met BF1942, maar dat spel is nooit een toonbeeld van stabiliteit geweest. Daar moet ik nog even een patch voor downen, kijken wat hij dan doet.

[edit]
HL2 is erg gaaf, maar ik moet nu echt naar bed...

RivaTuner crashed zodra ik op "customize" klik, dus dat testen zit er nog niet in. Is dit een bekend probleem? Ik heb de 67.02 drivers geïnstalleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verbal Kint op 26-11-2004 01:05 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chewy18 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:43:
Ik wil deze kaart ook aanschaffen (de XFX). En ik wil hem natuurlijk voor het goedkoopste bedrag. Dat is tot nu toe nog steeds bij Paradigit. Maar hoe zit dat nou als je daar die kaart ophaalt. Moet je daarvoor een pc meenemen of is dat niet nodig? Want ikzelf woon in Groningen en kan hem dus moeilijk zelf ophalen. Wel kan ik hem door iemand laten ophalen :) .
Dus hoe zit dat, kan dat gewoon?
btw die kaart van hun word bulk geleverd? Zo ja, zijn er andere webwinkels waar ze hem wel in verpakking leveren?
Paradigit 199 euro kun je zo ophalen. Hoef je geen pc mee te nemen oid.
(althans niet bij para in Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verbal Kint schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:49:
Zow, mijn kaartje draait ook. Ik ben bij Mycom in Den Haag geweest en heb nu een mooie Aopen (rev3 geloof ik). Zometeen even met Rivatuner aan de slag, maar eerst kijken hoe hij uberhaupt doet met HL2 (ik vermoed een processor bottleneck, TB1400 :P ).

Ik heb helaas wel een paar blue screens mogen aanschouwen, met BF1942, maar dat spel is nooit een toonbeeld van stabiliteit geweest. Daar moet ik nog even een patch voor downen, kijken wat hij dan doet.

[edit]

RivaTuner crashed zodra ik op "customize" klik, dus dat testen zit er nog niet in. Is dit een bekend probleem? Ik heb de 67.02 drivers geïnstalleerd.
Yup TB1400 zal zeker je bottleneck zijn. Maar iig wel een snelle kaart die in de toekomst nog goed zal draaien op je nieuwe processor dan :Y)

Blue screens kan van alles zijn:
Driver problemen
kaart te weinig voeding door het unlocken
voeding van de pc net te weinig waardoor met de nieuwe kaart het systeem onstabiel wordt.
Processor te warm oid. Door de nieuwe kaart zal je systeem optimaal moeten presteren.

Ik noem maar wat.

Nieuwste zijn 67.20 WHQL. Die 67.02 die jij gebruikt zijn hoogst waarschijnlijk beta drivers. Het zou best kunnen dat dat de oorzaak van de BSOD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127811

Verbal Kint schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:49:

[edit]

Hey Verbal Kint,

Ik heb ook een TB1400 met 256mb pc2100 op kt266 mobo.

Ik twijfel enorm of ik hem wel moet aanschaffen. Nu heb jij het dus gedaan :)

Wil je mij op de hoogte houden van de verbeteringen en 3dmark scores etc. en wat voor systeem heb jij precies?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 127811 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:58:
[...]

Hey Verbal Kint,

Ik heb ook een TB1400 met 256mb pc2100 op kt266 mobo.

Ik twijfel enorm of ik hem wel moet aanschaffen. Nu heb jij het dus gedaan :)

Wil je mij op de hoogte houden van de verbeteringen en 3dmark scores etc. en wat voor systeem heb jij precies?

BVD
Ik ben bang dat je aan mij niet zoveel hebt, vandaag komt er een 2600+ Barton. :)

De rest van mijn systeem is ECS L7s7a2 (zoiets ongeveer ;)), 512mb PC3200 ram, 350w Enermax en een 80gb Maxtor. Ik verwacht geen voedingsproblemen (zoals werd geopperd ivm de bluescreens), want er zit maar erg weinig in mijn compu.

Ik weet niet wat je nu voor kaart hebt, maar op zich kan het met een TB1400 wel interessant zijn. Ik heb gisteren even HL2 geprobeerd, wat op zich ok draaide op 756x550, alles high maar nog geen aniso filtering of AA (ook niet geprobeerd). Zo heb je dus alle eyecandy van DX9, maar geen hoge resolutie. Ik hou wel van eye candy dus dan is de 6800LE met een TB1400 best nog een combinatie.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbal Kint schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:19:
[...]
Ik ben bang dat je aan mij niet zoveel hebt, vandaag komt er een 2600+ Barton. :)

De rest van mijn systeem is ECS L7s7a2 (zoiets ongeveer ;)), 512mb PC3200 ram, 350w Enermax en een 80gb Maxtor. Ik verwacht geen voedingsproblemen (zoals werd geopperd ivm de bluescreens), want er zit maar erg weinig in mijn compu.

Ik weet niet wat je nu voor kaart hebt, maar op zich kan het met een TB1400 wel interessant zijn. Ik heb gisteren even HL2 geprobeerd, wat op zich ok draaide op 756x550, alles high maar nog geen aniso filtering of AA (ook niet geprobeerd). Zo heb je dus alle eyecandy van DX9, maar geen hoge resolutie. Ik hou wel van eye candy dus dan is de 6800LE met een TB1400 best nog een combinatie.
Wat is dat voor een baggerresolutie? Hehe.

Zou je voor mij op 1024 X 768 kunnen proberen alles high en met Aniso en AA aan?
En ook een 3dmarkje2003? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn.

(Ik heb overigens nu een GF2GTS)

MVG en Veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
[...]

Volgens mij kan je de resolutie ook nog wel flink opschroeven hoor, de 6800LE is een erg krachtige kaart. Juist het opvoeren van de resolutie doet de kaart zelf. Het probleem is dat de CPU naar verhouding te krap is voor het berekenen van de game-logic. Als de CPU echt de bottleneck is dan merk je dat de scores eigenlijk constant zijn onafhankelijk van resolutie.

Bij mijn XP1800+@1633 met 512 mb draait doom3 op 43 frames op high detail 800x600 incl. AA, en 41 fps in 1600x1200 zelfde settings.
Toch is het niet superlekker spelen omdat hij teveel geheugen vreet (800MB). Daarom speel ik in 1600x1200 medium detail. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb zelf ook een XFX 6800LE en op de bijgeleverde CD met drivers van XFX staat V61.72.

Op de site van XFX zelf staat ook de versie 61.77, wie heeft het al uitgeprobeerd??

Niet meteen zeuren dat ik het zelf niet uitprobeer ofzo want ik ben nou op mijn werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Mensen, volgens mij zit er toch een probleempje met mijn AOpen rev 3 @ 12x1,6 @ 1.1volt 300/700.

Ik krijg iedere dag wel een flink aantal keer in mijn log "Silent Running: Stress test transition L2 -> L1", event ID 106 van source 'nv'. Het viel mij op dat ik ze in mijn ForceWare driver (laatste Omega driver) kan opvragen via het control panel onder 'problemen oplossen'.

Dit is wat je ziet:
Afbeeldingslocatie: http://homepages.ipact.nl/~afman/zooi/silentrunning.gif

Ik krijg de foutmelding als ik games speel; dan beurtelings iedere paar minuten, maar ik krijg de foutmelding ook als ik gewoon in 2D in Windows zit...

Ik ben bang dat het een temperatuur probleem is, en dat deze boodschap zegt dat de NVIDIA van normal 3D naar low power 3D schakelt. Klopt die gedachte?
Zo ja dan vind ik het balen dat AOpen geen temperatuursensor heeft, klopt dat of is er een truukje nodig?

Het lijkt namelijk niet alleen te zijn als ik games speel, het lijkt ook als ik de kachel in mijn kamer goed opendraai.

Wat ik een beetje denk is dat de koeler er niet goed opzit. Via Google heb ik meer gevallen gevonden van stock koelers die niet goed gemonteerd zijn op NVIDIA kaarten waardoor de temperatuur wild wordt. En eerder in deze 6800LE topics waren daar ook de mensen die een lagere temperatuur kregen als ze de koeler van de GPU stevig aandrukten.

Ik ga nu een tijdje draaien op 8x1 met nog lagere clocks om te kijken of de meldingen dan weg zijn... maar ik vind het dus een beetje een wazig probleem. :/

Heeft iemand van jullie dit probleem ook? Je kan dus met de Event viewer op zoek naar alle berichten , filteren op 'source: "NV" ' ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

mr_a schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:57:
Mensen, volgens mij zit er toch een probleempje met mijn AOpen rev 3 @ 12x1,6 @ 1.1volt 300/700.

Ik krijg iedere dag wel een flink aantal keer in mijn log "Silent Running: Stress test transition L2 -> L1", event ID 106 van source 'nv'. Het viel mij op dat ik ze in mijn ForceWare driver (laatste Omega driver) kan opvragen via het control panel onder 'problemen oplossen'.
Ik zit net even mijn Event Viewer te controleren, zie ik dat ik deze melding eigenlijk ook dagelijks krijg :?
Ik heb totaal geen problemen met mijn PC (16x1,6 415/815 op 1,2 Volt)
Geen idee wat de rede is. Ik heb een NV5 en mijn 6800LE komt nooit boven de 60 graden uit. Nog meer mensen met deze melding?

Op Google is er bijna niks te vinden over deze foutmelding.

[ Voor 12% gewijzigd door Sandermvdb op 26-11-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Sandermvdb schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:28:
[...]

Ik zit net even mijn Event Viewer te controleren, zie ik dat ik deze melding eigenlijk ook dagelijks krijg :?
Ik heb totaal geen problemen met mijn PC (16x1,6 415/815 op 1,2 Volt)
Geen idee wat de rede is. Ik heb een NV5 en mijn 6800LE komt nooit boven de 60 graden uit. Nog meer mensen met deze melding?

Op Google is er bijna niks te vinden over deze foutmelding.
Het viel mij ook al op dat het op Google slechts zeer sporadisch opduikt, maar als je dan op zo'n frans forum leest krijg ik de indruk dat zodra mensen er even op zoeken bij hun eigen systeem, dat blijkt dat ze de melding zelf ook hebben.

Vandaar dat ik dacht, ik post dit even in dit draadje ;)

Wat me opvalt is dat de melding bij de 6800's schijnt te zijn 'L2 -> L1' en bij de FX'en staat er dus Normal 3d -> low power 3D of iets dergelijks. Dat laatste denk ik dan dat dus te maken heeft met dat de chip:
• ofwel vaststelt dat de voeding onvoldoende stabiel is... (niet zo waarschijnlijk)
• ofwel vaststelt dat de temperatuur te hoog is:?
• ofwel vaststelt dat de internal stress test failed (dus de test die de kaart ook bij OC'en uitvoert. Als de kaart dit ziet gaat hij naar zijn langstaamste modus (L1 dus) :?

Ik heb net 2 uurtjes gegamed op 8 pipes met een mobo temp. van 30, lage kamer temp. (17). Als mijn kamer 21 is, is mijn mobo 34, dan kan de nvidia kaart dus ook een flink stuk warmer worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem
Laatste melding vanmorgen rond 02:00
En ik zat tot half 5 vannacht op de pc >:) (alleen 2D, fok tweakers en surfen, daarvoor NFSU2)

denk dat het er goed mee te maken kan hebben.
Als ik het bij mij check zijn het tijden waarop ik heel goed heb kunnen gamen. Zou ook gelijk bij NFSU2 verklaren waarom het beeld heel af en toe schokt. Overgang van snelle -> lage clocksnelheid.

Ik heb nu de hardware monitor van RT aanstaan en ik ga ff gamen. Vergelijken van de Evenview waardes met RT. Kan ik een basis stellen van bij welke snelheid de overhittebeveiliging aanspringt bij de XFX rev 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122953

Mijn XFX 6800LE @300/700 8xp 6v 61 graden als die normaal draait stressed is mn kaart gewoon 69 graden!!!!Mijn ambient temp. is 41.Het is toch veels te hoog voor zo een kaart.....een vriend van mij heeft zijn XFX 6800LE @360/810 8xp 6v als die normaal draait 45 en stressed 54!!!!Zijn ambient temp is 38 graden.......
Kan iemand mij vertellen wat hier in godsnaam het probleem is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb weer wat ontdekt:

Net heel even HL2 gestart, om de 1 of andere rede klokte mijn 6800LE terug naar 300 MHz en direct de Silent Running melding in de Event Viewer. Dit is mij al eerder opgevallen, dat als ik een spel voor het eerst opstart dan klokt de kaart zichzelf terug, start ik het spel nog een keer dan blijft ie op volle snelheid lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 122953 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:31:
Mijn XFX 6800LE @300/700 8xp 6v 61 graden als die normaal draait stressed is mn kaart gewoon 69 graden!!!!Mijn ambient temp. is 41.Het is toch veels te hoog voor zo een kaart.....een vriend van mij heeft zijn XFX 6800LE @360/810 8xp 6v als die normaal draait 45 en stressed 54!!!!Zijn ambient temp is 38 graden.......
Kan iemand mij vertellen wat hier in godsnaam het probleem is???
Misschien het probleem wat hierboven genoemd is, dat de stockkoeler slecht contect maakt oid.

Ik heb zelf 60 idle -> 70 stressed. Ambient is hier nu 45 en soms 52graden :X

350/840 loopt ie op. Op zich geen rare waarde gekeken naar de overclock en de omgevingstemp :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sandermvdb schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:42:
Ik heb weer wat ontdekt:

Net heel even HL2 gestart, om de 1 of andere rede klokte mijn 6800LE terug naar 300 MHz en direct de Silent Running melding in de Event Viewer. Dit is mij al eerder opgevallen, dat als ik een spel voor het eerst opstart dan klokt de kaart zichzelf terug, start ik het spel nog een keer dan blijft ie op volle snelheid lopen.
Raar, mijn clock is altijd 300, maar op het moment dat ik iets 3D start. 3dmark opstart logo zelfs al springt ie gelijk naar 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper_74 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:44:
[...]

Misschien het probleem wat hierboven genoemd is, dat de stockkoeler slecht contect maakt oid.

Ik heb zelf 60 idle -> 70 stressed. Ambient is hier nu 45 en soms 52graden :X

350/840 loopt ie op. Op zich geen rare waarde gekeken naar de overclock en de omgevingstemp :Y)
Ik heb net contact opgenomen met paradigit waar ik de kaart vandaan had, en volgens hun is het zo dat de kaart absoluut niet boven de 60 graden idle mag komen, ze zeggen zelf dat normaal 35 idle en 42 stressed normaal is......Dus mag ik mn kaart omruilen voor een nieuwe daar, maar is er een verschil tussen een Leadtek en een XFX???Want paradigit gaat nu aleen maar leadtek leveren en niet meer XFX..... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
De paradigit verwacht de nieuwe levering 3d-kaarten pas op 3 december of later, aangezien hun aktie van €199 duurt tot 4 december, kan je volgens hun een kaart reserveren zodat je nog wel aan die aktie meedoet.

Ik heb namelijk maar €205 dus moet wachten op de Paradigit :|

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Viper_74 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:45:
[...]

Raar, mijn clock is altijd 300, maar op het moment dat ik iets 3D start. 3dmark opstart logo zelfs al springt ie gelijk naar 350
Bij mij precies het zelfde. Normaal loopt ie in 2d op 250mhz (minder warmte... minder stroom ...) Op het moment dat ik een 3d progje start springt ie direct op 360mhz. Zal vanavond eens een 2e monitor aansluiten met daarop de hardware monitor van RT. Dan kan ik realtime zien wat er eventueel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Chewy18 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:43:
Ik wil deze kaart ook aanschaffen (de XFX). En ik wil hem natuurlijk voor het goedkoopste bedrag. Dat is tot nu toe nog steeds bij Paradigit.
[...]
Geen kast meer, ding is retail geworden. Dus doos met MotoGP, X2 en Commando's 3
[...]
Als op dat mobo uit dezelfde tijd stamt als je TB1400 zal je Bartonneke niet op max draaien. FSB is nl 'maar' 133 (266DDR) van de TB, de Barton heeft 166 (333). Maar misschien dat je geluk hebt...de laatste Bartons schijnen weer unlockt te zijn, of half ...kan je nog iets meer eruit halen dan 10,5x133 = 1400MHz (he kijk nou...precies hetzelfde :P, hoewel de XP athlon wel sneller zal zijn op die snelheid)

@theslayer86
Koeler? Kijk es of het wel allemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Venxir schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:59:
De paradigit verwacht de nieuwe levering 3d-kaarten pas op 3 december of later, aangezien hun aktie van €199 duurt tot 4 december, kan je volgens hun een kaart reserveren zodat je nog wel aan die aktie meedoet.

Ik heb namelijk maar €205 dus moet wachten op de Paradigit :|
Vobis... 199 euro Aopen Rev 3 (2.8 ns mem)....

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:11:
[...]

Als op dat mobo uit dezelfde tijd stamt als je TB1400 zal je Bartonneke niet op max draaien. FSB is nl 'maar' 133 (266DDR) van de TB, de Barton heeft 166 (333). Maar misschien dat je geluk hebt...de laatste Bartons schijnen weer unlockt te zijn, of half ...kan je nog iets meer eruit halen dan 10,5x133 = 1400MHz (he kijk nou...precies hetzelfde :P, hoewel de XP athlon wel sneller zal zijn op die snelheid)
Haha, dat zou in principe geen probleem op mogen leveren. M'n mobo heb ik namelijk al eerder eens vervangen (ik had ooit een Abit kt7a, goeie ouwe tijd :z ), nu eentje van ECS, werkt prima, kost geen drol. :P Dat is ook de reden dat ik nu nog upgrade naar een (behoorlijk) snelle AGP kaart en een (fatsoenlijk) snelle socket-A proc, dan kan ik weer een hele tijd vooruit. Mijn Radeon 64mb DDR ViVo _/-\o_ wordt nu écht bedankt voor bewezen diensten, nadat ik eerder een 9600pro en later 9700xt overwoog. Maar ja, zo lang HL2 niet uitkwam zag ik geen upgrade noodzaak. De hardware boeren zullen erg blij zijn dat het nu eindelijk zo ver is. :)
PowerFreak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:27:
[...]

Of Mycom, zelfde verhaal...

[ Voor 9% gewijzigd door Verbal Kint op 26-11-2004 14:51 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb weer wat ontdekt:

Om de 1 of andere rede klokt mijn kaart dus heel af en toe terug naar 300 Mhz. En altijd als dit gebeurt heb ik een Error in mijn System Event. Raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:11:

@theslayer86
Koeler? Kijk es of het wel allemaal goed zit.
Ja, alles is in orde met mn koeler van top tot teen dus aan mn koeler ligt het niet...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote][b][...]

Probeer de TS es...staat prachtige link naar een download pagina... Toch lijkt het me nog steeds een beter idee om je eigen BIOS te modden, maarja.
Hoeveel heb je voor de kaart betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]

Hoeveel heb je voor de kaart betaald? [quote\]

ja dat ga ik dan denk maar doen heb nog nooit geflashed dus ook wat makkelijker :-) ik heb 239 voor de kaart betaald @ hcc beurs, volgens mij is dat ook de enige plek waar die dingen verkocht zijn echt een heel mooi ding de koeler ziet er bijna hetzelfde uit als de nv5 silencer alleen een tikkie kleiner en er zitten ledjes in en tempsensor en heel veel games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 21-05 20:37
Gister de Para in E'hoven gemailt wanneer ze nieuwe LE's binnen krijgen.

Op dit moment is er een schaarste aan de XFX 6800LE videokaarten. Paradigit is
daarom op zoek gegaan naar een (tijdelijke) vervangende leverancier.
Deze vervangende leverancier is Leadtech geworden. Naar verwachting kunnen deze
in de loop van volgende week uit weer uit voorraad geleverd worden.

Volgende week dus ff naar de paradigit...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
PowerFreak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:27:
[...]

nou ik zie werkelijk niks, wat betreft 6800LE met Aopen daar, zelfde verhaal voor Mycom

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Ik heb vandaag mijn XFX 6800Le (bulk) binnengekregen van Informatique, kaart beschikt over 2.2ns geheugen. Ik heb de stock koeler vervangen door een Arctic NV silencer 5. Idle 42c Load rond de 50c. Ik heb alle 16pipes en 6 vertexshaders kunnen openzetten zonder artifacts. Getest met 3DMark2001Se/03 en Dawn of War.
Alleen ik kan de kaart niet overklokken. Coolbits krijgt niks getest, balkje is vol scherm flitst en hij zegt dat ik lagere snelheden moet proberen. Maar dit doet hij ook bij +5Mhz op de core. Rivatuner wil ook niet lukken, OC opties blijven grijs en ik kan geen vinkje zetten bij allow.
Ik heb de drivers gebruikt die meegeleverd werden.

Weet iemand hoe ik de kaart wel kan overklokken? Ik wil op z'n minst 350Mhz op de core en 800Mhz op het geheugen, dit wilde coolbits wel instellen voor ik de pipes had opengezet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129701

Hallo,

Ik heb nu ook eindelijk mijn 6800LE binnen.
Ik heb hem besteld bij informatique voor 225 euro (inmiddels verhoogt naar 249 euro).

Maar hoe kan ik nu zien wat voor geheugen ik heb 2.8 of 2.0 enz. (en wat is het beste soort geheugen.

P.S. Ik heb trouwens die blauwe XFX op die foto

http://home.planet.nl/~roest210/6800LE_5small.jpg

alvast bedankt,

64bit

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 129701 op 26-11-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan op de memchips zien welke geheugen je hebt, dan staat er iets van 28 of 20 op

niet dat het in de praktijk veel uitmaakt welke je hebt, ze klokken namelijk allemaal wel goed over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:43:
Ik heb vandaag mijn XFX 6800Le (bulk) binnengekregen van Informatique, kaart beschikt over 2.2ns geheugen. Ik heb de stock koeler vervangen door een Arctic NV silencer 5. Idle 42c Load rond de 50c. Ik heb alle 16pipes en 6 vertexshaders kunnen openzetten zonder artifacts. Getest met 3DMark2001Se/03 en Dawn of War.
Alleen ik kan de kaart niet overklokken. Coolbits krijgt niks getest, balkje is vol scherm flitst en hij zegt dat ik lagere snelheden moet proberen. Maar dit doet hij ook bij +5Mhz op de core. Rivatuner wil ook niet lukken, OC opties blijven grijs en ik kan geen vinkje zetten bij allow.
Ik heb de drivers gebruikt die meegeleverd werden.

Weet iemand hoe ik de kaart wel kan overklokken? Ik wil op z'n minst 350Mhz op de core en 800Mhz op het geheugen, dit wilde coolbits wel instellen voor ik de pipes had opengezet. 8)7
Nou euh...je geeft het antwoord zelf al. Coolbits deed het wel voor dat je de pipes en shaders had unlockt. Misschien wel een handig id om ze ff dicht te zetten dan te overclocken en vervolgens weer de pipes en shaders erbij tiefen. Het is maar een id hoor, en ook nog maar 342664436982347525 verteld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Venxir schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:32:
[...]

nou ik zie werkelijk niks, wat betreft 6800LE met Aopen daar, zelfde verhaal voor Mycom
Tja, iets meer initiatief mag ook wel. :) Wij verzinnen dit niet zelf natuurlijk. 8)7 Stuur ze een mailtje (heb ik ook gedaan) of bel ze op en je zal zien dat ze (Mycom iig) hem kunnen leveren. Ik ben er gister nog geweest...
Anoniem: 127811 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:00:
[...]

Nou euh...je geeft het antwoord zelf al. Coolbits deed het wel voor dat je de pipes en shaders had unlockt. Misschien wel een handig id om ze ff dicht te zetten dan te overclocken en vervolgens weer de pipes en shaders erbij tiefen. Het is maar een id hoor, en ook nog maar 342664436982347525 verteld. 8)7
Misschien wel handig voor in de startpost? Ik wist het ook nog niet namelijk. O-)
En over de startpost gesproken, de nv silencer is wél bij (ook)offline winkels te krijgen, in ieder geval bij Goris in Delft

[ Voor 44% gewijzigd door Verbal Kint op 26-11-2004 16:06 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Anoniem: 127811 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:00:
[...]
Het onderwerp is een faq item dat met deel 11 wordt toegevoegd.

Het heeft ermee te maken dat de pipelines toch niet helemaal naar behoren functioneren ook al zie je geen artifacts. Wat je kan doen is niet hem te testen, maar hem zelf op een bepaalde clock snelheid te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cardinal808 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:08:
[...]

Het heeft ermee te maken dat de pipelines toch niet helemaal naar behoren functioneren ook al zie je geen artifacts. Wat je kan doen is niet hem te testen, maar hem zelf op een bepaalde clock snelheid te zetten.
Hulde :Y) Deel 11. Zoveel nieuws is er dan wel niet. De ts wordt wel steeds completer en de kleine probleempjes die er nog opduiken zoals dat "eventviewer" probleem is toch weer wat nieuws. Keep up the good work Cardinal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Venxir schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:32:
[...]

Hier in Leeuwarden liggen ze gewoon nog in de etalage.... ze kennen me daar wel goed.. en hebben het ook vaak over die kaart..

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
DaTiezl schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:20:
Gister de Para in E'hoven gemailt wanneer ze nieuwe LE's binnen krijgen.

Op dit moment is er een schaarste aan de XFX 6800LE videokaarten. Paradigit is
daarom op zoek gegaan naar een (tijdelijke) vervangende leverancier.
Deze vervangende leverancier is Leadtech geworden. Naar verwachting kunnen deze
in de loop van volgende week uit weer uit voorraad geleverd worden.

Volgende week dus ff naar de paradigit...
En deze gaan -lees ik nu- 219 Euri's kosten...

Kan iemand btw zeggen wat nu de beste kaart is.. Die van Aopen, Leadtek of XFX?? Of maakt het niet veel uit?

[ Voor 11% gewijzigd door DaTiezl op 26-11-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Laatst online: 09-02 12:28
Ben net ook even bij Para geweest en daar zelfde verhaal: met een beetje geluk volgende week de Leadtechs binnen voor 220 euro. Toch weer 20 euro meer maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ok ik heb mycom gemailt en ze kunnen de Aopen inbouwen voor 199Euro

Maar je moet iid dus je kast meenemen. Maakt het iets uit wat voor kast/moederbord? Als het een mobo is wat de kaart niet ondersteunt maakt dat iets uit? Of gaan ze echt lopen testen enzo? Ik heb namelijk weinig zin me kast met waterkoeling en alles erheen te slepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129701

Okay, bedankt voor het antwoord Pilatus!!! _/-\o_ :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 129701 op 26-11-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Sandermvdb schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:52:
[...]

Om de 1 of andere rede klokt mijn kaart dus heel af en toe terug naar 300 Mhz. En altijd als dit gebeurt heb ik een Error in mijn System Event. Raar maar waar...
Weer iets nieuws ontdekt:
ALTIJD als ik Warhammer 40.000 opstart krijg ik een System Event Error en klokt mijn kaart terug naar 300 MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 19:11

MrScratch

I am rubber, you are glue

Mr.SiniSter schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:44:
Ben net ook even bij Para geweest en daar zelfde verhaal: met een beetje geluk volgende week de Leadtechs binnen voor 220 euro. Toch weer 20 euro meer maar ja.
Mij werd verteld dat de retail 219 gaat kosten en de OEM-versie voor 199. Gewoon de kaart in een zakje en verder niets. Retail is dan met wat spellen enzo. Dit was bij Paradigit Amsterdam Centuurbaan.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Leadtek
DaTiezl schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:51:
Maar je moet iid dus je kast meenemen. Maakt het iets uit wat voor kast/moederbord? Als het een mobo is wat de kaart niet ondersteunt maakt dat iets uit? Of gaan ze echt lopen testen enzo?
Ze moeten hem alleen inbouwen en niet testen, dus je kan gerust een oude bak met agp slot meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Viper_74 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:22:
Heb hetzelfde probleem
Laatste melding vanmorgen rond 02:00
.......
denk dat het er goed mee te maken kan hebben.
Als ik het bij mij check zijn het tijden waarop ik heel goed heb kunnen gamen. Zou ook gelijk bij NFSU2 verklaren waarom het beeld heel af en toe schokt. Overgang van snelle -> lage clocksnelheid.

Ik heb nu de hardware monitor van RT aanstaan en ik ga ff gamen. Vergelijken van de Evenview waardes met RT. Kan ik een basis stellen van bij welke snelheid de overhittebeveiliging aanspringt bij de XFX rev 2.
+
Ik heb weer wat ontdekt:

+
Viper_74 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:45:
[...]
Jullie hebben net als de meesten vermoedelijk een 2D snelheid van 300 mhz ingesteld en een 3D snelheid die hoger is? In dat geval start je computer dus met een GPU van 300 Mhz op, pas als je een spelletje start, wordt de 3D snelheid geactiveerd. Dat is dus normaal gedrag.

Wat ik net ook geconstateerd heb:
• de eerste keer na een reboot dat ik met 12 pipes een 3D ding start, krijg ik de silent running melding en de 3D snelheid wordt niet geactiveerd de keer daarna wordt de 3D snelheid inderdaad wel geactiveerd!
• ik heb de melding NOOIT als ik met slechts 8 pipes werk
• ik heb de melding ook niet als ik met slechts 8 pipes werk en ook zorg voor oververhitting van mijn systeem. --> Ik heb net namelijk een paar uur gedraaid met mijn computerkast op de gaskachel gezet, kast temperatuur 42 graden ipv 30 normaal. Uiteindelijk dus wel een crash ( B) ), maar nooit de foutmelding omtrent silent running -> stress test. (met 8 pipes)

Deze melding heeft dus niet met temps te maken. Het komt dus omdat de extra pipes niet goed zijn en de GPU dit zelf ziet.

Mijn vraag aan jullie twee: hebben jullie ook voor het overklokken de stress test disabled moeten zetten bij de extra pipes? Vermoedelijk is het gewoon gerelateerd.

Wat het concrete probleem dus is, naast het feit dat er errors in de syslog verschijnen, is dat je er niet van uit kan gaan dat je overklok ook werkt.

How to fix? 2D snelheid gelijk maken aan 3D snelheid, dan kan hij niet wisselen, en kan hij dus ook niet terugvallen of haperen. Dit zou moeten werken.

Laat weten of het het probleem oplost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Sandermvdb schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:57:
[...]

Weer iets nieuws ontdekt:
ALTIJD als ik Warhammer 40.000 opstart krijg ik een System Event Error en klokt mijn kaart terug naar 300 MHz...
Kijk eens of je hem op hoger MHz kunt spelen door je 2D snelheid te OC'en? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

mr_a schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:18:
[...]
+
[...]
+
[...]

How to fix? 2D snelheid gelijk maken aan 3D snelheid, dan kan hij niet wisselen, en kan hij dus ook niet terugvallen of haperen. Dit zou moeten werken.

Laat weten of het het probleem oplost! :)
Probleem niet opgelost, 2d en 3d snelheid zijn altijd hetzelfde geweest.

Het klopt dat ik die driver overclock test uit heb gezet. Dit omdat het leek alsof er helemaal nergens artifacts waren ookal keurde de driver de overclock af.

Ik zal eens me overclock lager instellen, kijken of het dan nog gebeurt.

Het lijkt erop dat als Warhammer een paar keer gestart is, dat dan de overclock snelheid wel behouden blijft. Snap er nog steeds weinig van maar dat komt wel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sandermvdb op 26-11-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
ik heb de melding ook niet als ik met slechts 8 pipes werk en ook zorg voor oververhitting van mijn systeem. --> Ik heb net namelijk een paar uur gedraaid met mijn computerkast op de gaskachel gezet, kast temperatuur 42 graden ipv 30 normaal. Uiteindelijk dus wel een crash ( B) ), maar nooit de foutmelding omtrent silent running -> stress test. (met 8 pipes)
Hahaha, oh geweldig :D :). Maarre...je had ook je fan ff stil kunnen zetten ;), plugje druit...schroevendraaier erin rammen...etc. :P

Ik kzie trouwens in die Debugging geen enkele message. Ik heb mn clockssnelheden in BIOS staan, misschien dat dat het verklaart (375/800, 1.1V, 12/6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97311

Ik heb net de paradigit in Arnhem gebeld, omdat ik eergister de XFX had gereserveerd. Ik zeg dat het produkt van de website weg is en vraag hem hoe het nou zit. Nu zegt hij dat, omdat ik gereserveerd heb, dat er (speciaal voor mij) nog 1 binnenkomt. Ik kan net zo goed bij Vobis een AOpen halen. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

n00bvraagje over tutorial rivatuner:
In de screenshots zie ik, dat ze bit01 hebben aangezet, maar de state staat nog steeds op disabled maar er staat wel "12x1.4vp". Staan de 4 extra pipelines dan nou aan of uit? Of is die 2e screenshot van onder voor de reboot genomen? Kan het überhaupt wel dat je extra pipelines helemaal niet kan openkrijgen (dus ook niet kan proberen)?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kijk nog es naar de plaatjes...er staat een woord tussen...plaatje 1 is ervoor...dus is no.2.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 16:32

_mARCO_

Hier staat niks

Mijn vraag aan jullie twee: hebben jullie ook voor het overklokken de stress test disabled moeten zetten bij de extra pipes? Vermoedelijk is het gewoon gerelateerd.

Wat het concrete probleem dus is, naast het feit dat er errors in de syslog verschijnen, is dat je er niet van uit kan gaan dat je overklok ook werkt.

Door dit soort verhalen lijkt mij persoonlijk één optie de voorkeur verdienen: de BIOS flash.

Zelf had ik ook last van het verschijnsel van mindere prestaties bij (te ver) overklokken van mijn XFX 6800LE met 16 pipes en 6 shaders open. Tot 370 Mhz core ging alles goed en stegen de 3Dmark scores, maar daarboven (375/380/385/390) daalden de scores steeds verder. Ik heb toen RivaTuner eens laten lopen in de achtergrond en wat bleek: op een gegeven moment werd de temp te hoog en ging hij terug naar de standaard 300 Mhz core clock. Hoe hoger ik de core instelde, hoe eerder hij terug ging. Vandaar die steeds lager wordende scores, hij deed steeds meer tests op 300 Mhz i.p.v. op de overgeklokte snelheden.

Na mijn BIOS flash met het Asys V9999GT BIOS heb ik die problemen niet meer. De boel loopt retestrak en constant op 375/880 op 1,2 Volt met stock koeler. De 'standaard' snelheid is nu dus gewoon 375 Mhz, dus hij kan gewoon niet terug throttlen. Ik kan uren en uren lang NFSU2 spelen zonder enig probleem of hapering, en 3dmark idem dito.

Wellicht is een BIOS flash dus ook voor de mensen die last hebben van een terugschakelende 6800LE een oplossing?

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
toch lijkt me het terugklappen niet voor niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
2 Vraagjes:

- Is er al een Vmod voor het geheugen bekend, ik ken namelijk nog niets vinden.

- Hoe kom je bij die meldingen? B)

Edit: misschien een tip van flip, ik had op een gegeven moment bij mijn Radeon 9700 dat hij nog iets verder kwam door de AGP voltage te verhogen. Ik weet niet of dat puur toeval is maar misschien wel een poging waard.

Wat ik ook las op Xtreme was dat bij hun de Caps heel warm werden. Misschien kan iemand ze eens doormeten bij wie hij kapot is gegaan en kan je hem dan wel maken voor weinig. Dit kan misschien ook wel handig zijn als je die goed koelt als je er toch 1,4V wilt opzetten.

[ Voor 65% gewijzigd door willy83 op 27-11-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
willy83 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:00:
2 Vraagjes:

- Is er al een Vmod voor het geheugen bekend, ik ken namelijk nog niets vinden.
Nee :(, kan ook niks vinden..behalve 100 en 10 mods voor oudere kaarten... Ik hoop nog steeds dat het een instelling is in de BIOS zoals de core, maar kvrees van niet...
- Hoe kom je bij die meldingen? B)
Debug Settings in de eigenschappen van je monitor (geavanceerd) en dan je kaart (of die shortcut als je rechtsklikt op je desktop)

Hmmm
http://forums.devhardware.com/showthread.php?t=30680
Die gast heeft hetzelfde ik-kan-niet-overclocken-:'(-boe-hoe probleem zoals een aantal hier, maar dan met een 6800 @ default (tenminste..als het niet toevallig een LE is geweest...). Foutje van nVidia?
Lekker voor de garantie van die gast :+.
"He dudes, jullie hebben mij een brakke 6800 verkocht!"
"Hoe weet je dat?"
"Nou..probeerde um te overclo..."
"Ah, maar dan is je garantie niet meer geldig }:O "

[ Voor 34% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 27-11-2004 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Het Silent running probleem:

15:17:06 26-11-2004 106 Silent Running.....
15:20:20 26-11-2004 106 Silent Running.....

RT logfile checkt:

80, 26-11-2004 15:17:05, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,54.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:17:06, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,55.000 ,43.000
80, 26-11-2004 15:17:07, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,59.000 ,43.000
80, 26-11-2004 15:17:25, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,57.000 ,43.000

even later:

80, 26-11-2004 15:19:37, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,54.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:19:38, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,54.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:19:39, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,55.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:19:40, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,56.000 ,42.000

80, 26-11-2004 15:20:20, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,60.000 ,43.000
80, 26-11-2004 15:20:21, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,58.000 ,43.000

Raar is dat bij de eerste keer hij van 360 -> 300 mhz springt met een temp van 55 graden.
Bij de tweede gaat hij van 300 -> 360 mhz :{

Mij is het compleet onduidelijk wat het nou precies inhoudt. Volgens mij heeft het toch weinig te maken met de temperatuur. Hij doet het bij 55 graden en ook bij 65 zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
Viper_74 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 02:54:
Het Silent running probleem:

15:17:06 26-11-2004 106 Silent Running.....
15:20:20 26-11-2004 106 Silent Running.....

RT logfile checkt:

80, 26-11-2004 15:17:05, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,54.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:17:06, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,55.000 ,43.000
80, 26-11-2004 15:17:07, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,59.000 ,43.000
80, 26-11-2004 15:17:25, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,57.000 ,43.000

even later:

80, 26-11-2004 15:19:37, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,54.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:19:38, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,54.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:19:39, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,55.000 ,42.000
80, 26-11-2004 15:19:40, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,56.000 ,42.000

80, 26-11-2004 15:20:20, 299.250 ,841.500 ,0.000 ,60.000 ,43.000
80, 26-11-2004 15:20:21, 360.000 ,841.500 ,0.000 ,58.000 ,43.000

Raar is dat bij de eerste keer hij van 360 -> 300 mhz springt met een temp van 55 graden.
Bij de tweede gaat hij van 300 -> 360 mhz :{

Mij is het compleet onduidelijk wat het nou precies inhoudt. Volgens mij heeft het toch weinig te maken met de temperatuur. Hij doet het bij 55 graden en ook bij 65 zomaar.
Dit zal dan ook wel niet met de temp te maken hebben. Er zal wel een fout worden gemaakt in een van die geopende pipes. Ik draai zelf 8x1,6vp en kan met deze instellingen gewoon overklokken en krijg nooit meldingen. Dit geeft mij aan dat die 2 vertexen 100% inorde zijn. Zodra ik een pipe open heb ik lichte arties en kan ook niet overklocken. Ook krijg ik om de paar sec zo'n melding te zien. Dus dit heeft puur te maken met die geopende pipes!

[ Voor 11% gewijzigd door lancelot46 op 27-11-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

cardinal808 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:08:
[...]

En met welk programma doe ik dat?
Ik heb geprobeerd de kaart te overklokken met 8pipes 4vertex, dit lukt wel. Maar als ik dan alle pipes opengooi dan staat hij weer op default. Ik heb dat NV OC -> Disable internal clock test in rivatuner geprobeerd maar dit kreeg ik niet voor elkaar. Hoe pas je die regedit toe? Als ik er een vinkje voor zette en een 1 erachter en rebootte dan was het vinkje weg. En kon ik de kaart nog niet overklokken.
Anders flash ik hem maar naar 16pipes/6vertex 350/800 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05 12:33
Ik heb dus nu m'n 6800 LE op 350/824 op 16x6 en ben er zeer blij mee, nog nooit artifacts gezien. Maar nu HL2 geinstalled en nu zie ik volgens mij artifacts :'( Hmm, eerst is even kijken of het aan de pipes of de vertexes ligt ...

Nog een vraagje. Ik vind 't niet prettig om te gamen met een refresh rate van 60 Hz. Maar als ik de force refresh in de NVidia tabs aanzet en anders dan default zet (dus ook 60), dan heb ik een performance drop van ongeveer 15-20% :? Ik merkte het in de nature test van 3dmark03.

Wat kan ik hieraan doen? Is dit een bekend probleem? Ik denk zelf dat het niet aan de kaart zelf ligt, maar aan de drivers, want op default=snel op 60 of hoger = langzaam (op 85 even langzaam als op 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

kikibu schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:14:
Nog een vraagje. Ik vind 't niet prettig om te gamen met een refresh rate van 60 Hz. Maar als ik de force refresh in de NVidia tabs aanzet en anders dan default zet (dus ook 60), dan heb ik een performance drop van ongeveer 15-20% :? Ik merkte het in de nature test van 3dmark03.

Wat kan ik hieraan doen? Is dit een bekend probleem? Ik denk zelf dat het niet aan de kaart zelf ligt, maar aan de drivers, want op default=snel op 60 of hoger = langzaam (op 85 even langzaam als op 60)
dat lijkt mij aan de v-sync liggen, force die eens op disabled :) (kan bij de driver settings)
de refreshrate zou in principe gewoon geen invloed moeten hebben op de prestaties, met v-sync heeft t dat wel omdat ie dan telkens frames moet synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Helaas ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
Ik kan mijn kaart overklokken tot 415 MHz en dan zie ik nergens artifacts. Wel krijg ik dan Errors in mijn System Event Log en klokt de kaart dus af en toe terug naar de standaard waarde (300 Mhz). Blijkbaar is de Auto-Detect feature in de driver toch wel belangrijk. Houd ik namelijk die waardes aan (325 Mhz), dan krijg ik geen Event errors.

Hopelijk kan mijn kaart nog de 350 aan, 10.000 in 3dMark03 zou toch wel leuk zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
lancelot46 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:46:
[...]

Dit zal dan ook wel niet met de temp te maken hebben. Er zal wel een fout worden gemaakt in een van die geopende pipes. Ik draai zelf 8x1,6vp en kan met deze instellingen gewoon overklokken en krijg nooit meldingen. Dit geeft mij aan dat die 2 vertexen 100% inorde zijn. Zodra ik een pipe open heb ik lichte arties en kan ook niet overklocken. Ook krijg ik om de paar sec zo'n melding te zien. Dus dit heeft puur te maken met die geopende pipes!
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Mijn testje heeft bij mij al uitgewezen dat het niet met de temps te maken heeft.
edit:
alhoewel het aantal fouten dat de core maakt eventueel te beinvloeden is met voltage en betere koeling, dat blijft altijd zo natuurlijk!

Dit is dus een echt dilemma:

Ga je draaien met een kaart die iedere keer dat je een game speelt wel zo'n melding geeft, niet overklokbaar is maar wel lekker snel is met 12 of 16 pipelines
Of ga je voor de stabiele benadering en hou je het bij 8 pipelines en een conservatieve overklok...
Lastig, want het kaartje is toch wel een stuk sneller met extra pipes...

[ Voor 8% gewijzigd door mr_a op 27-11-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
jeroen__online schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:20:
[...]

dat lijkt mij aan de v-sync liggen, force die eens op disabled :) (kan bij de driver settings)
de refreshrate zou in principe gewoon geen invloed moeten hebben op de prestaties, met v-sync heeft t dat wel omdat ie dan telkens frames moet synchroniseren
Ja ik had het er bij moeten zeggen. Maar VSync is geforced disabled, als die namelijk aan zou staan. Dan zou de fps niet hoger dan 60 komen, maar zo hoog is de fps wel. Je hebt gelijk, het zou niet moeten gebeuren, hiervoor met m'n 9800Pro had ik dit ook niet, hebben jullie dit ook?

Ik gebruik btw de 66.93 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@fjboere
Ik heb ook de 66.93 driver en gebruik reforce al tijden en nergens last van :?
Sandermvdb schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:59:
Ik kan mijn kaart overklokken tot 415 MHz en dan zie ik nergens artifacts.
[...]
Blijkbaar is de Auto-Detect feature in de driver toch wel belangrijk. Houd ik namelijk die waardes aan (325 Mhz), dan krijg ik geen Event errors.
HUH? Das nogal een verschil... wat is je mem clock? Zeker weten dat de test niet daarop failed? Flash je kaart es met 325/700, kijken hoe hoog de autodetect dan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:58:
@fjboere

[...]

HUH? Das nogal een verschil... wat is je mem clock? Zeker weten dat de test niet daarop failed? Flash je kaart es met 325/700, kijken hoe hoog de autodetect dan komt.
Mijn mem klok is 800 MHz, daar ligt het niet aan.
Hoe hoog komt jullie Auto Detect klok? En met hoeveel pipes is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
Sandermvdb schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:25:
[...]

Met 8x1, 6vp op @ 1,2 volt (met bios van de NU) doet hij met de autotest:
364 / 824. Als ik hem hier op laat staan krijg ik na een kwartiertje gamen, licht flikkerende arties op het schildpad in 3dmark03. Ook bij NFS U2 krijg ik af en toe lichte arties. (dit komt volgens mij trouwens door de driver 66.93). Ik heb hem daarom standaard lopen op 355 / 800. Loopt perfect! :)

Haal met mijn opgevoerde specs 8100 punten in 3dmark03 :)
ook al kan ik hem niet unlocken.... ben toch blij met deze kaart (was een gf fx5600 gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:58:
@fjboere
Ik bedoelde de nvidia force refresh rate. Als ik met het progje Reforce (wat ik vroeger altijd met m'n ATI kaart gebruikte) autopopulate doe, werkt het wel in windows, maar in games pakt ie nog steeds de laagst mogelijke (default ik denk 60 hz). Dus ik ben bekend met het programma, maar ik snap het niet waarom het in games nu anders is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

mr_a schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:03:
[...]
Dit is dus een echt dilemma:

Ga je draaien met een kaart die iedere keer dat je een game speelt wel zo'n melding geeft, niet overklokbaar is maar wel lekker snel is met 12 of 16 pipelines
Of ga je voor de stabiele benadering en hou je het bij 8 pipelines en een conservatieve overklok...
Lastig, want het kaartje is toch wel een stuk sneller met extra pipes...
Het dilemma kan in principe gewoon ogelost worden door een BIOS flash lijkt mij.

Je kunt in het BIOS dan de pipelines en vertex shaders inschakelen, en meteen hogere snelheden invoeren (bv 350/800 ofzo). Op die manier profiteer je van een 16/6 kaart die ook nog eens overgeklokt is...

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sandermvdb schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:25:
[...]
390, mits is de core steeds 25MHz opschroef via BIOS, anders stoot de test zn hoofd tegen het RAM (820) en werd de max iets van 350/800 (360/820 eigenlijk maar Coolbits zet automatisch de snelheden 10/20 MHz lager). Met 1.2V wordt het 410.

@fjboere
Je bedoelt in de drivers bij res & refresh? Daar staan nl. alleen de waarden die Reforce erin heeft gezet, niks anders, hij moet wel }). Default is idd 60Hz, das de Windows XP default voor ALLES :( :(, k*tactie als je het mij vraagt...voordat ik het wist ben ik er een paar keer best misselijk van geworden en maar ff gestopt met wat ik aant doen was om erger te voorkomen :(. XP is verdorie nu 3 jaar ouder en SP2 lost het nog steeds niet op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
_mARCO_ schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:43:
[...]

Het dilemma kan in principe gewoon ogelost worden door een BIOS flash lijkt mij.

Je kunt in het BIOS dan de pipelines en vertex shaders inschakelen, en meteen hogere snelheden invoeren (bv 350/800 ofzo). Op die manier profiteer je van een 16/6 kaart die ook nog eens overgeklokt is...
Maar die ook 'silent running -> stress test failed' events geeft. Want dat probleem los je niet op, die kaart heeft dan nog steeds door dat er niet is, en switcht dus nog steeds van L2 naar L1 (wat dan geen verschil in MHz is, maar de error geeft hij net zo goed).

Of is er iemand bij wie de errors weggegaan zijn door een bios aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

mr_a schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:43:
[...]

Maar die ook 'silent running -> stress test failed' events geeft. Want dat probleem los je niet op, die kaart heeft dan nog steeds door dat er niet is, en switcht dus nog steeds van L2 naar L1 (wat dan geen verschil in MHz is, maar de error geeft hij net zo goed).

Of is er iemand bij wie de errors weggegaan zijn door een bios aan te passen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gecheckt of ik ook van die meldingen krijg.

Mijn persoonlijke mening is echter dat het mij totaal niet boeit of ik die meldingen krijg. Ik zie dat ik gewoon vlekkeloos kan benchen en de games kan spelen die ik wil, en daar gaat het mij om. Stel (stel) dat het krijgen van die foutmelding inderdaad schadelijk is voor de kaart en dat het de levensduur ernstig verkort. Normaal gesproken is de gemiddelde levensduur van een stuk electronica een jaar of 10. Laten we aannemen dat door unlocken/overklokken die gemiddelde levensduur met een factor 5 afneemt (gewoon een ruwe gok). Dan wordt die levensduur dus een jaar of 2. Het zal mij worst wezen of de 6800LE kaart die ik nu heb over een jaar of 2 kapot gaat, want tegen die tijd heb ik toch wel weer wat anders. ;)

Maargoed, ik weet dat sommigen daar anders over denken en ik begrijp jullie standpunt ook wel, maar dat is nou eenmaal hoe ik er over denk. :)

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ze zijn al weer over de 500 posts heen en we kunnen verder in deel 11

[ Voor 34% gewijzigd door Cardinal op 27-11-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topic is nog niet gesloten, dus dan maar even de vraag hier:
Waarom wordt er in dit topic al na 500 posts een nieuw deel gemaakt ipv na de (gebruikelijke :?) 1000?
Een TS of FAQ updaten kan nl ook nog tussendoor, en zo moet je vrij vaak van bookmark doorschuiven omdat dit topic echt als een dolle loopt.

@Neo hieronder: zeg dan niks, ik vraag gewoon wat?
@cardinal hieronder: thx, het decreet kende ik niet...

[ Voor 47% gewijzigd door gwystyl op 30-11-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51132

gwystyl schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:18:
Waarom wordt er in dit topic al na 500 posts een nieuw deel gemaakt ipv na de (gebruikelijke :?) 1000?
Een TS of FAQ updaten kan nl ook nog tussendoor, en zo moet je vrij vaak van bookmark doorschuiven omdat dit topic echt als een dolle loopt.
omg bump deze ff |:(
Omdat het forum bij meer dan 500 traag wordt. Duurt opvragen uit de database langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
gwystyl schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:18:
Regelrecht uit de guidlelines van VB
Nieuw HGM decreet: topics gaan vanaf heden bij ca. 500 posts dicht! Reden is met name om de zogenaamde 'Grote xxx topics' enigszins binnen de perken te houden en de zoek- en leesbaarheid hiervan iets te verhogen.
Daarom :?

De sluiting is al aangevraagd, dus die verwacht ik zometeen, We kunnen dus gewoon verder in deel 11

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 29-11-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 06:34

William/Ax3

We are Starstuff

Is er btw al weer een nieuwe rev van die Aopen?? Kep er eentje met blauw pcb gezien??

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
hehehe, wel naar de datum gekeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Het 6800LE Topic Deel 13

Deeltje 13 al weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97311

William/Ax3 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:42:
Is er btw al weer een nieuwe rev van die Aopen?? Kep er eentje met blauw pcb gezien??
Volgens mij niet, de XFX is blauw. Maar ik denk dat je beter naar deeltje 13 kunt gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemiddag,
ik werk bij MyCom en heb een vraagje ik heb hier de NIEUWE Aopen revisie liggen codes:

w01-4b0034 95.zg40lahxb.lxx
ver : 5.40.02.22.01 cs :4B00 S/N:4B00340085

en mij vraag wat voor geheugen zit hierop hoevel ns??
en is dit een beetje goeie kaart ?? vergeleken met de andere kaarten.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud deeltje :+ Er is al een deel 13.

Enne:
en mij vraag wat voor geheugen zit hierop hoevel ns??
Kijk op de geheugenchips zelf.
en is dit een beetje goeie kaart ?? vergeleken met de andere kaarten.
Producten van fabrikanten met dezelfde GPU verschillen qua prestaties weinig van elkaar. Je moet vooral kijken naar de features, prijzen, support, garanties, extra's die je in de doos meekrijgt, etcetera.

[ Voor 87% gewijzigd door BalusC op 22-12-2004 13:19 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.