Het 6800LE Topic Deel 10

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 23:53
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:58:
@fjboere
Ik heb ook de 66.93 driver en gebruik reforce al tijden en nergens last van :?
Ik bedoelde de nvidia force refresh rate. Als ik met het progje Reforce (wat ik vroeger altijd met m'n ATI kaart gebruikte) autopopulate doe, werkt het wel in windows, maar in games pakt ie nog steeds de laagst mogelijke (default ik denk 60 hz). Dus ik ben bekend met het programma, maar ik snap het niet waarom het in games nu anders is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:05

_mARCO_

Hier staat niks

mr_a schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:03:
[...]
Dit is dus een echt dilemma:

Ga je draaien met een kaart die iedere keer dat je een game speelt wel zo'n melding geeft, niet overklokbaar is maar wel lekker snel is met 12 of 16 pipelines
Of ga je voor de stabiele benadering en hou je het bij 8 pipelines en een conservatieve overklok...
Lastig, want het kaartje is toch wel een stuk sneller met extra pipes...
Het dilemma kan in principe gewoon ogelost worden door een BIOS flash lijkt mij.

Je kunt in het BIOS dan de pipelines en vertex shaders inschakelen, en meteen hogere snelheden invoeren (bv 350/800 ofzo). Op die manier profiteer je van een 16/6 kaart die ook nog eens overgeklokt is...

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Sandermvdb schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:25:
[...]
Mijn mem klok is 800 MHz, daar ligt het niet aan.
Hoe hoog komt jullie Auto Detect klok? En met hoeveel pipes is dat dan?
390, mits is de core steeds 25MHz opschroef via BIOS, anders stoot de test zn hoofd tegen het RAM (820) en werd de max iets van 350/800 (360/820 eigenlijk maar Coolbits zet automatisch de snelheden 10/20 MHz lager). Met 1.2V wordt het 410.

@fjboere
Je bedoelt in de drivers bij res & refresh? Daar staan nl. alleen de waarden die Reforce erin heeft gezet, niks anders, hij moet wel }). Default is idd 60Hz, das de Windows XP default voor ALLES :( :(, k*tactie als je het mij vraagt...voordat ik het wist ben ik er een paar keer best misselijk van geworden en maar ff gestopt met wat ik aant doen was om erger te voorkomen :(. XP is verdorie nu 3 jaar ouder en SP2 lost het nog steeds niet op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
_mARCO_ schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:43:
[...]

Het dilemma kan in principe gewoon ogelost worden door een BIOS flash lijkt mij.

Je kunt in het BIOS dan de pipelines en vertex shaders inschakelen, en meteen hogere snelheden invoeren (bv 350/800 ofzo). Op die manier profiteer je van een 16/6 kaart die ook nog eens overgeklokt is...
Maar die ook 'silent running -> stress test failed' events geeft. Want dat probleem los je niet op, die kaart heeft dan nog steeds door dat er niet is, en switcht dus nog steeds van L2 naar L1 (wat dan geen verschil in MHz is, maar de error geeft hij net zo goed).

Of is er iemand bij wie de errors weggegaan zijn door een bios aan te passen?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Laatst online: 05-06 15:05

_mARCO_

Hier staat niks

mr_a schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:43:
[...]

Maar die ook 'silent running -> stress test failed' events geeft. Want dat probleem los je niet op, die kaart heeft dan nog steeds door dat er niet is, en switcht dus nog steeds van L2 naar L1 (wat dan geen verschil in MHz is, maar de error geeft hij net zo goed).

Of is er iemand bij wie de errors weggegaan zijn door een bios aan te passen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gecheckt of ik ook van die meldingen krijg.

Mijn persoonlijke mening is echter dat het mij totaal niet boeit of ik die meldingen krijg. Ik zie dat ik gewoon vlekkeloos kan benchen en de games kan spelen die ik wil, en daar gaat het mij om. Stel (stel) dat het krijgen van die foutmelding inderdaad schadelijk is voor de kaart en dat het de levensduur ernstig verkort. Normaal gesproken is de gemiddelde levensduur van een stuk electronica een jaar of 10. Laten we aannemen dat door unlocken/overklokken die gemiddelde levensduur met een factor 5 afneemt (gewoon een ruwe gok). Dan wordt die levensduur dus een jaar of 2. Het zal mij worst wezen of de 6800LE kaart die ik nu heb over een jaar of 2 kapot gaat, want tegen die tijd heb ik toch wel weer wat anders. ;)

Maargoed, ik weet dat sommigen daar anders over denken en ik begrijp jullie standpunt ook wel, maar dat is nou eenmaal hoe ik er over denk. :)

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:04
Ze zijn al weer over de 500 posts heen en we kunnen verder in deel 11

[ Voor 34% gewijzigd door Cardinal op 27-11-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topic is nog niet gesloten, dus dan maar even de vraag hier:
Waarom wordt er in dit topic al na 500 posts een nieuw deel gemaakt ipv na de (gebruikelijke :?) 1000?
Een TS of FAQ updaten kan nl ook nog tussendoor, en zo moet je vrij vaak van bookmark doorschuiven omdat dit topic echt als een dolle loopt.

@Neo hieronder: zeg dan niks, ik vraag gewoon wat?
@cardinal hieronder: thx, het decreet kende ik niet...

[ Voor 47% gewijzigd door gwystyl op 30-11-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51132

gwystyl schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:18:
Waarom wordt er in dit topic al na 500 posts een nieuw deel gemaakt ipv na de (gebruikelijke :?) 1000?
Een TS of FAQ updaten kan nl ook nog tussendoor, en zo moet je vrij vaak van bookmark doorschuiven omdat dit topic echt als een dolle loopt.
omg bump deze ff |:(
Omdat het forum bij meer dan 500 traag wordt. Duurt opvragen uit de database langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:04
gwystyl schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:18:
Regelrecht uit de guidlelines van VB
Nieuw HGM decreet: topics gaan vanaf heden bij ca. 500 posts dicht! Reden is met name om de zogenaamde 'Grote xxx topics' enigszins binnen de perken te houden en de zoek- en leesbaarheid hiervan iets te verhogen.
Daarom :?

De sluiting is al aangevraagd, dus die verwacht ik zometeen, We kunnen dus gewoon verder in deel 11

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 29-11-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:40

William/Ax3

We are Starstuff

Is er btw al weer een nieuwe rev van die Aopen?? Kep er eentje met blauw pcb gezien??

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:16
hehehe, wel naar de datum gekeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Het 6800LE Topic Deel 13

Deeltje 13 al weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97311

William/Ax3 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:42:
Is er btw al weer een nieuwe rev van die Aopen?? Kep er eentje met blauw pcb gezien??
Volgens mij niet, de XFX is blauw. Maar ik denk dat je beter naar deeltje 13 kunt gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemiddag,
ik werk bij MyCom en heb een vraagje ik heb hier de NIEUWE Aopen revisie liggen codes:

w01-4b0034 95.zg40lahxb.lxx
ver : 5.40.02.22.01 cs :4B00 S/N:4B00340085

en mij vraag wat voor geheugen zit hierop hoevel ns??
en is dit een beetje goeie kaart ?? vergeleken met de andere kaarten.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud deeltje :+ Er is al een deel 13.

Enne:
en mij vraag wat voor geheugen zit hierop hoevel ns??
Kijk op de geheugenchips zelf.
en is dit een beetje goeie kaart ?? vergeleken met de andere kaarten.
Producten van fabrikanten met dezelfde GPU verschillen qua prestaties weinig van elkaar. Je moet vooral kijken naar de features, prijzen, support, garanties, extra's die je in de doos meekrijgt, etcetera.

[ Voor 87% gewijzigd door BalusC op 22-12-2004 13:19 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.