Het 6800LE Topic Deel 10

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.636 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo

ik heb nu een 9700 pro zitten met CPU 3.0 en 1 gig. ram.

zou ik een 6800NU kopen of zal het toch niet veel preformance-verschil geven ?
ik haal nu in 3D-mark 03 : 5800 punten.

hoeveel zou ik met een 6800NU halen met alles op standaard van pipes enzo ?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
8000 punten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer 8500 kheb een vergelijkbaar systeem met een 6800le met 12 pipes open dus hetzeflde als de nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:22:
het is ook het 1 of het ander bij mij ipv beide

ik heb nu 16 werkende pipelines en 6 werkende vertexen enkel kan ik niet clocken 300/700 is default en ga ik met 1 cijfer omhoog komt ie al niet meer door de test heen van rivatuner

Is er iemand die weet of het alsnog ergens omhoog te schroeven valt ?

ik draai met 66.81 drivers
Het staat op dezelfde pagina als waar je jou post post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brammel schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:11:
Zijn dit nu artifacts, of een driver probleempje?:

[afbeelding]
Heb er nog nooit last van gehad, bij geen enkel ander spel of 3dmark.
specs:
amd 2600
a7n8x deluxe
6800 le met alle pipes en shaders open.
Zou spel engine + drivers combi kunnen zijn.

Arties zou eventueel ook kunnen.
Gooi je pipes en shaders eens dicht en OC niet, kijken of het dan weg is.
(kan ook een Vertex shader zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vandaag op me werk btw :Y)

Ga vanavond/morgen me bios flashen naar 1,2 volt, kijken of ik nog een hogere snelheid haal.

Ik vind 400/850 wel mooi >:)

Bij CS viel het me op dat het beeld ook schokte bij veel bewegen. Mijn andere pc met gf3ti200 had er geen last van.

denk door me 16 pipes en 6 vs en OC dat de 1,1v te weinig is ;(

of hij trottled door warmte, maar dat test ik nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Viper_74 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:00:
Vandaag op me werk btw :Y)

Ga vanavond/morgen me bios flashen naar 1,2 volt, kijken of ik nog een hogere snelheid haal.

Ik vind 400/850 wel mooi >:)

Bij CS viel het me op dat het beeld ook schokte bij veel bewegen. Mijn andere pc met gf3ti200 had er geen last van.

denk door me 16 pipes en 6 vs en OC dat de 1,1v te weinig is ;(

Dat kan ook je refreshrate zijn die op 60 hertz staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 16:13

_mARCO_

Hier staat niks

Yeah, please let us know! :)

Ik ben wel benieuwd wat de temperatuur is waarbij die XFX'jes eventueel terug schakelen. Ik heb zelf het verschijnsel dat mijn 3DMark scores het hoogst zijn bij een core frequentie van 375 Mhz. Als ik bv naar de 380 ga dan dropt de score. Ik was echter tijdens mijn tweak-uurtje vergeten om de temp.sensor in RivaTuner mee te laten lopen, dus ik weet niet wat de temps waren.

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
1. Houd RT Hardware monitoring in de achtergrond en kijk naar de grafiekjes achteraf.
of
2. Zet je overclock in je BIOS, dan heeft-ie geen waarden om naar terug te gaan.
of
3. kijk natuurlijk gewoon naar wattie doet zonder overclock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

na mijn kaartje asus v9999le op 16x1.6 te zetten kan ik met rivatuner niet meer overclocken! weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet kan overclocken omdat hij niet door de test heen komt moet je even coolbits 3d installeren (de nieuwste versie), dan doet hij het opeens wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 25-08 07:53
Tuk schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:06:
na mijn kaartje asus v9999le op 16x1.6 te zetten kan ik met rivatuner niet meer overclocken! weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt.
LEEEEEEEEEEEEEES |:( het staat !@#$%@! gewoon een stukkie hierboven in de faq gemaakt door mr_a.

blijkbaar kunnen we al die faqs gewoon beter weg laten, het is toch verspilde moeite om ze te maken :'(
mr_a nice work anyway :>

[ Voor 37% gewijzigd door MonkeySandwich op 20-11-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 21:38
Viper_74 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:53:
[...]

Zou spel engine + drivers combi kunnen zijn.

Arties zou eventueel ook kunnen.
Gooi je pipes en shaders eens dicht en OC niet, kijken of het dan weg is.
(kan ook een Vertex shader zijn)
Het is trouwens alleen bij het water bij half life, en ga nu ff testen zonder pipes en shaders open.

edit: heb het ff getest, nu is het wel goed. Morgen maar ff proberen aan welke shader of zo het ligt

[ Voor 19% gewijzigd door Brammel op 20-11-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een vaag probleem.
XFX 6800le - 12x1,6 - 340 / 870 @ 1.2v

3Dmark03 loopt perfect
3Dmark05 loopt perfect, op de CPU test na.
Hier gaat gaat mijn monitor op slaap stand en kan ik rebooten
Need for Speed Underground 2 - geen enkel probleem (paar uur non-stop gespeeld)
Half Life 2: na een tijdje eveneens monitor op slaapstand en rebooten maar.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Begin me er namelijk best aan te irriteren :p

Ik volg dit topic al 4 delen en heb geen oorzaak / oplossing kunnen vinden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik maak me ook schuldig aan het niet goed lezen sorry :'(

Ik kon me core en clock ook nie verhogen nadat ik alles had geopend.

ik heb alles op default gezet en daarna me core en clock verhoogd van 325/825

daarna me vertexen geopend en daarna eerst 1 extra pipeline en later de andere

dus nu draaid alles flex

16/6 325/825 met orginele bios

3dmark03 score 8944

alles ziet er netjes uit ik ben een tevreden mannetje.

Heerlijk dat iedereen wat kan leren van de techneuten die hier aanwezig zijn

Bedankt voor alle tips en tricks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Heb 1 pipe uitgezet, en nu werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:37:
Ja ik maak me ook schuldig aan het niet goed lezen sorry :'(

Ik kon me core en clock ook nie verhogen nadat ik alles had geopend.

ik heb alles op default gezet en daarna me core en clock verhoogd van 325/825

daarna me vertexen geopend en daarna eerst 1 extra pipeline en later de andere

dus nu draaid alles flex

3dmark03 score 8944

alles ziet er netjes uit ik ben een tevreden mannetje.

Heerlijk dat iedereen wat kan leren van de techneuten die hier aanwezig zijn

Bedankt voor alle tips en tricks _/-\o_
Dat is wel leuk, maar eigenlijk nog is het niet echt toppie voor je kaart. Je omzeild gewoon het testen, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:03:
[...]

Dat is wel leuk, maar eigenlijk nog is het niet echt toppie voor je kaart. Je omzeild gewoon het testen, verder niets.
Nee, want als je in 8x1,4 geboot bent kun je gewoon van de test functionaliteit gebruik maken. Dus je overklokt binnen de grenzen van wat NVIDIA aangeeft voor wat betreft de eerste 8 pipelines en het mem.

De rest van de extra pipelines test je niet, maar die zijn toch al stuk nietwaar? :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:37:

3dmark03 score 8944
Ik zie dat veel mensen hier lage scores halen in 3dmark03.

Ik haal op 12X1.6 precies 10000 punten op 350/850.

Verder heb ik een p4 2.8c en 1gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Alexio schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:07:
[...]

Ik zie dat veel mensen hier lage scores halen in 3dmark03.

Ik haal op 12X1.6 precies 10000 punten op 350/850.

Verder heb ik een p4 2.8c en 1gb ram.
ik heb een p4 2,6ghz (op 3,12) en 512 sdram (:'() en mijn videokaart (XFX LE) draait nu op 16x1.5 375/840 en ik haal net boven de 9k.

kan ik hieruit de conclusie trekken dat 3dmark03 nogal geheugen afhankelijk is? (want in 2003 was 512mb geheugen toch redelijk wat, en sdram is niet zo heel veel langezamer dan ddr, hooguit 15 a 20%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
net thuis

ga ff testen nu :D

[ Voor 85% gewijzigd door Viper® op 21-11-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18
nog een paar dagen dan scoor ik dit sublieme prijs/kwaliteit verhouding's kaartje ook :).

Heb het geluk dat de Paradigit hier om de hoek is, de zalman hp 80-d koeling ligt al klaar :+

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 19:02
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:00:
[...]

club 3d is een gigantisch zuigmerk :P

</quote>

Dit klopt dus echt niet.

Ik heb danwel geen Nvidia kaarten gehad van Club3D , maar wel ATI kaarten. een stuk of 3.

En ook heb ik veel kennisen met Club3D's.

Dit zjin gewoon kaartjes die uit de ATi fabriek komen (BBA) , en zijn minstens net zo goed als de rest , zoniet beter voor de prijs.

Ik raad iedereen dan ook Club3D aan , die een goed merk wil voor een betaalbare prijs.

Ook zelf heb ik nog NOOIT problemen gehad met Club3D , ook niet w.b.t de koeling.

Nogmaals , over Nvidia Club3D kaarten kan ik niets zeggen , gebrek aan materiaal zeg maar :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
lazrambo schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:04:
[...]

iK GA GEEN ANDER BIOS EROP ZETTEN, ik wil mijn huidige bios houden. Ik wil alleen 1.1V in 1.2V veranderen want met bijvoorbeeld het spel Flatout valt mijn PC uit.
Als flaout het enige spel is waar je dat hebt kan ik je vertellen dat de voltage verhogen geen nut zal hebben.
Forceware's 66.xx en hoger geven allemaal tot nu toe reboots en blauweschermen in flaout (bekend probleem in de flatout forums).
Sommige oplossingen (werkt niet bij iedereen volgens sommige)
Oplossing is oudere gebruiken (hier was het met 61.82 opgelost)
67.02 gebruiken
of dit proberen : Flatout forum

[ Voor 19% gewijzigd door mono-oXide op 21-11-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:22:
het is ook het 1 of het ander bij mij ipv beide

ik heb nu 16 werkende pipelines en 6 werkende vertexen enkel kan ik niet clocken 300/700 is default en ga ik met 1 cijfer omhoog komt ie al niet meer door de test heen van rivatuner

Is er iemand die weet of het alsnog ergens omhoog te schroeven valt ?

ik draai met 66.81 drivers
TUK Door Tuk - zaterdag 20 november 2004 20:06

alvast bedankt. na mijn kaartje asus v9999le op 16x1.6 te zetten kan ik met rivatuner niet meer overclocken! weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt.
Staat op één van de vorige pagina's het is de bedoeling dat dit forum leest en niet alleen dan domme vragen stelt en domme bedoel ik dan mij het staat plus minus één pagina terug. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:49

Garrett

Watercooler

Al de 1.2v geprobeerd? :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar keer gelezen dat mensen geen last hebben van artifacts in 3DMark03, maar later in games wel. Nu ken ik iemand die mij wel een 6800LE wilt verkopen, maar waarmee kan ik dan het beste testen dat de pipes in orde zijn?

Verder lees ik ook mensen die met rivatuner niet kunnen overclocken. Ik heb gelezen dat dat komt doordat rivatuner denkt dat de unlockte pipelines brak zijn, terwijl ze nog wel kunnen werken. Betekent dit dat als ik met 16 pipelines kan overclocken met rivatuner, dat de kaart dan goed is? Dan kan ik namelijk makkelijk en snel testen.

En weet iemand of het verstandig is een cl-buis aan te sluiten op dezelfde molex als die van de 6800LE, misschien kan dit problemen veroorzaken tijdens het aan- en uitschakelen van de cl-buis? Ik heb een Antec True380 watt (met voor mij te weinig molex connectors :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:43:
Ik heb een paar keer gelezen dat mensen geen last hebben van artifacts in 3DMark03, maar later in games wel. Nu ken ik iemand die mij wel een 6800LE wilt verkopen, maar waarmee kan ik dan het beste testen dat de pipes in orde zijn?

Rivatuner, pipes unlocken en dan in een paar games kijken of ze arties geven of niet. Omdat dit unlocken is zijn er geen standaarden voor.

Verder lees ik ook mensen die met rivatuner niet kunnen overclocken. Ik heb gelezen dat dat komt doordat rivatuner denkt dat de unlockte pipelines brak zijn, terwijl ze nog wel kunnen werken. Betekent dit dat als ik met 16 pipelines kan overclocken met rivatuner, dat de kaart dan goed is? Dan kan ik namelijk makkelijk en snel testen.

Klopt, Waarschijnlijk kan dat overklokken niet omdat er toch een set pipes niet helemaal in orde blijkt te zijn. misschien dat het visueel niet echt te zien is maar blijkbaar is ie toch rot. Sommige mensen kunnen dan wel weer overklokken door powerstrip oid. Of het dan komt omdat die niets test of omdat het aan rivatuner ligt weet ik ook niet.

En weet iemand of het verstandig is een cl-buis aan te sluiten op dezelfde molex als die van de 6800LE, misschien kan dit problemen veroorzaken tijdens het aan- en uitschakelen van de cl-buis? Ik heb een Antec True380 watt (met voor mij te weinig molex connectors :))

zou het niet doen. In het boekje staat ook niet voor niets dat je het beste een set molex kan nemen die direct uit je voeding komt en waar niets anders op aangesloten zit. Of het kwaad kan, pak er dan 1 die samen met je cdrom/dvd/hd zit. Per groep heb je zeg maar een gedeeld vermogen. Als je nou 3 hd's op een groep hangt en je hangt je vid kaart ernaast kan het zijn dat deze problemen kan geven omdat de voltages iets fluxueren. Dit wordt met overklokken alleen maar vervelender :D

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 21-11-2004 13:13 . Reden: verkeerde tags ;( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ja/nee

Ik heb me kaart teruggezet en de OC uit. En nog steeds in CS en DOW geen lekker vloeiend beeld bij scrollen.

daar ligt het dus niet aan.
Wel zag ik dat de core 69 graden werd met OC. Dus of het zin heeft er 1,2v door te jassen. Volgens mij maakt het voor het beeld weinig uit (terugklokken en pipes dicht maakt ook geen hol verschil dus) en een hogere overklok is leuk maar nu al 70 graden :{
Als die over de 70 graden zou thermal throttelen heeft het al helemaal geen zin.

Wel zag ik dat ik 61.72 forceware drivers gebruik. Die zijn volgens mij uit de tijd van de vikingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 06-09 17:17

Sick Nick

Drop the top!

Venxir schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:55:
nog een paar dagen dan scoor ik dit sublieme prijs/kwaliteit verhouding's kaartje ook :).

Heb het geluk dat de Paradigit hier om de hoek is, de zalman hp 80-d koeling ligt al klaar :+
Zou wel graag de resultaten van deze koeler willen weten op een 6800le. Had hiervoor een Ti4200 met een hp80-a erop, dat ging prima. Werd redelijk heet. Nu met de 6800 le op 400/900 weet ik niet of zo'n zalman nog genoeg koeling geeft zonder die grote fan erbij. Met die fan erop moet ik die gaan omklussen zodat die kaart hem kan aansturen adhv de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
mr_a schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:07:
[...]

Nee, want als je in 8x1,4 geboot bent kun je gewoon van de test functionaliteit gebruik maken. Dus je overklokt binnen de grenzen van wat NVIDIA aangeeft voor wat betreft de eerste 8 pipelines en het mem.

De rest van de extra pipelines test je niet, maar die zijn toch al stuk nietwaar? :P
Nopes.

De pipes zijn niet (altijd) stuk ze zijn disabled. Als je ze aan zet en ze zijn stuk krijg je dus raar beeld oid.

RT test de snelheid dmv. een crc check volgens mij, en hij stuurt de kaart gewoon direct aan. Als je dus 16 pipes hebt en er zijn er 4 gaar krijg je dus een fout (vaak). Als je dus eerst je kaart standaard overklokt heb je geen problemen, zet je daarna je pipes open en je start opnieuw op heeft RT de opengegooide pipes en vs dus niet meegenomen in de test. Zou je daarna overklokken doet ie dat dus wel.

Raar dat RT trouwens je snelheden wel omhoog kan gooien als je eenmaal getest hebt en je saved het bij het opstarten. Blijkbaar test die dus bij het booten niet meer of je kaart het kan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:22:
yo

grtz
Default: 6500 gok ik
OC: 7500 maybe

alles open, pipes/vs: 10000 moet kunnen

Vaak is er wel 1 pipe open te krijgen en 1 meestal 2 vs. DUs je zal rond de 9500 moeten kunnen halen dan.

Waardes zijn pure gok, kan zo 500 punten schelen hoor.
Om eerlijk te zijn zou ik het voor die 200 euro niet doen. Je trekt nu al bijna 6k 3dmark (OC of niet ?). Als je pech hebt lap je 200 ballen en haal je 7000 score oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 14:14
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:43:
Ik zag ook geen artifacts toen ik alle pipes open had in 3DMark03 pas in Doom3 zag ik artifacts. Dus misschien handig om ook even doom3 er mee te spellen om te testen, ze waren bij mij niet zo opvallend dus even goed kritisch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
SICK schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:29:
[...]

Ik zag ook geen artifacts toen ik alle pipes open had in 3DMark03 pas in Doom3 zag ik artifacts. Dus misschien handig om ook even doom3 er mee te spellen om te testen, ze waren bij mij niet zo opvallend dus even goed kritisch kijken.
Klopt problemen verschillen per game/engine.
Doom3 maakt gebruik van nieuwere technieken en shaders denk ik, ook belasten nieuwe games je kaart veel meer en kan het zijn dat je sneller een paar punten/lijnen gaat zien.

Zojuist 67.02 Beta drivers geïnstalleerd.... zo ff test draaien

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 21-11-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat er "mis" is met mijn kaart....

Ik heb de GeForce XFX 6800 LE nu op 340/850 draaien @ 1.1v en 12.1x6... Zonder enige artifacts :D

3DMark2003 score van 8577

Dit alles trouwens op Stockkoeling (alleen fannetje richting kaart blazen)

Systemspecs:
Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2400+
2x256 Dual Channel PC2700
Maxtor S-ATA 160GB 7200rpm 8MB cache

Nou wil ik van 1.1v naar 1.2v maar kan nergens vinden hoe dat te doen. Voor de pipes/shaders te unlocken stond een zeer duidelijke tutorial... Maar voor de BIOS flash (of je originele BIOS aanpassen) heb ik nog nergens een duidelijke Tutorial met plaatjes gevonden.

Heeft iemand mischien een link of iemand die hem zelf wilt maken?

Thnx

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 15:11 . Reden: System specs erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Ik heb ondertussen in 3 d mark'03 de 10k barriere ook al doorbroken!

En dat op mijn systeempje!!

Misschien nog iets voor FAQ als ik 16x1/6 aanzet en ik installeer coolbits 3d kan ik ineens WEL oc en. Eerder kon ik dit niet, alleen met 12x1/6vs ? (driver kon niet bla bla bla)

Laatste update 10600 mark in 3d mark 03.

Kaart word niet warmer dan 55 graadjes!

_/-\o_ asus!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis wel geen 6800LE dat ik zou nemen hé tis een 6800Non - Ultra dat ik zou nemen.
met standaard 12 pipes

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Bios flashen naar een hoger voltage gaat als volgt:

Download eerst:

nvflash (om je bios uit te lezen/flashen)
nibitor (bios aanpassen)

- Maak een 98/SE bootdisk en sloop er de oakcdrom.sys af (del, anders te weinig ruimte)
- zet er nvflash op (2 bestanden).
- Start de pc opnieuw op vanaf de diskette
- doe vervolgens:
nvflash --save 6800LE.ROM (bios wordt opgeslagen)
- start pc opnieuw op in windows en start nibitor
- open je .ROM bios.
- CONTROLEER ALLE WAARDES EN KIJK OF ER NIETS RAARS IN STAAT
- Zet vervolgens bij 3D 1,1v naar 1,2V (1,4v AF TE RADEN)
- Save bios ALS EEN ANDERE NAAM bijv 6800LE12.ROM (BEHOUD ALTIJD JE ORIGINELE BIOS, KOPIE DISKETTE)
- Zet de aangepaste bios op een tweede gemaakte opstartdiskette (originele bios op de andere diskette)
- Start de pc opnieuw op via de opstartdiskette en doe het volgende:
nflash 6800LE12.ROM
Mocht er iets niet goed gaan, ZET JE PC NIET UIT maar doe hetzelfde maar dan met je oude bios.
- Start pc opnieuw op
- Zet hier een dank je wel post neer >:)

ps.
Viper® is totaal niet aansprakelijk voor enige spel/gramaticale fouten die zich in deze quickguide voordoen. Ook ben ik niet aansprakelijk voor enig gefrituurde videokaart dan wel niet opgeblazen systeem of één of andere nucleare holocaust.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 23-11-2004 23:51 . Reden: url bootdisk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:03:
tis wel geen 6800LE dat ik zou nemen hé tis een 6800Non - Ultra dat ik zou nemen.
met standaard 12 pipes

grtz
non ultra :{

er bestaan de volgende series:

GeForce 6800 Ultra NVIDIA NV40 DX 9.0c 400 1200 256-bit 16x1 Gamers Edition (inmiddels)
GeForce 6800 Ultra NVIDIA NV40 DX 9.0c 400 1100 256-bit 16x1
GeForce 6800 GT NVIDIA NV40 DX 9.0c 350 1000 256-bit 16x1
GeForce 6800 NVIDIA NV40 DX 9.0c 325 700 256-bit 12x1
GeForce 6800 LE NVIDIA NV40 DX 9.0c 300 700 256-bit 8x1

Waarschijnlijk bedoel jij de 6800. Tja of het veel zin heeft. Kaart is toch een paar tientjes duurder en als je hem kan unlocken zit je ook op de 16x1.6pv
Een LE geunlocked (moet je wel geluk hebben) kan ook 16x1.6pv
Chipset/board layout is in principe precies hetzelfde

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 21-11-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Update:

veranderingen:

2500+ Barton (190x 11)
1024 DDR380 (2.5)
9812 3dmark03
2982 3dmark05 (dit was alleen wel met 512 ddr380 en XP2000+ tbred)
61.72 WHQL forceware

2500+ Barton (190x 11)
1024 DDR380 (2.5)
9912 3dmark03
3839 3dmark05
67.02 Beta Forceware

Zoals te zien is hebben de forceware drivers best invloed op de nieuwere 3dmark. Of het ligt aan het geheugen snellere processor kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
6800GT ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik twijfel nog steeds om een 6800LE of 6800 te pakken, de vraag is of je beide kan rivatunen,

De 6800 heeft al 6 shaders by default, is het mogelijk deze nog te verhogen en zijn pipes naar 16 te krijgen,

Kan ik de 6800LE ook gewoon op 12 pipes/ 6 shaders krijgen zonder artifacts ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaat het ff proberen...
Alvast bedankt Vipertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Movinghead schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:46:
Ik twijfel nog steeds om een 6800LE of 6800 te pakken, de vraag is of je beide kan rivatunen,

De 6800 heeft al 6 shaders by default, is het mogelijk deze nog te verhogen en zijn pipes naar 16 te krijgen,

Kan ik de 6800LE ook gewoon op 12 pipes/ 6 shaders krijgen zonder artifacts ed
*sigh* ;(

Beide te RivaTunen

6 Shaders is gewoon het hardwarematigchipgebrandde maximum. Dus NEE een 6800Ultra/GT kan niet meer dan 6 shaders aanzetten want er zijn er maar 6 !
Pipes naar 16 kan, of je geen fouten krijgt hangt af van of je pipes niet beschadigd zijn. Dat is nooit van te voren te zeggen.

Zelfde verhaal. ELKE 6800LE kan op 16x1.6pv draaien, alleen je kan dan artifacts e.d. krijgen. Of je dus 12 pipes aan kan zetten, sommige mensen hebben pech en hebben 0,0 kunnen unlocken andere hebben alles openstaan. Gewoon weer een kwestie van geluk.

Ik zou de 6800LE halen om eerlijk te zijn. Weet niet zo wat het prijsverschil is maar je betaald meer voor weinig extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:48:
[...]

Ik gaat het ff proberen...
Alvast bedankt Vipertje
Hmmz, uur geleden.

* Viper® belt vast z'n advocaat >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 21-11-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
;( goddamn

* Viper® heeft zojuist z'n SQL server laten grassen.

Moet er ff heen om dat ding een trap te geven. Neem me lappie mee dus ben wel wifi online :)

laat het maar horen als er nog doorgefikte kaarten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:49:
[...]

Hmmz, uur geleden.

* Viper® belt vast z'n advocaat >:)
Ghe Ghe Ghe
Nergens voor nodig, Keb nu wel beetje geluk nodig aangezien ik na dit berichtje het Flash commando in tik...

Nou tis denk ik gelukt, windows is weer opgestart enzo... Maar waar kan ik nu daadwerkelijk zien dat hij op 1,2v draait?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Mijn MSI 6800NU valt anders niet te RivaTunen.... Wat ik ook doe, ik krijg de resterende 4 pipelines niet open. Na diverse reboots blijven ze op disabled staan..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/gotpics/rt.JPG

Mijn specs:
PIV 3.0GHz
512MB dual channel
Drivers: 66.81 WHQL

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
McBoom schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:20:
[...]

Mijn MSI 6800NU valt anders niet te RivaTunen.... Wat ik ook doe, ik krijg de resterende 4 pipelines niet open. Na diverse reboots blijven ze op disabled staan..

[afbeelding]

Mijn specs:
PIV 3.0GHz
512MB dual channel
Hmmm, tis dus waar. Cardinal zei al zoiets dat sommige kaarten niet meer unlockt konden worden. Kennelijk dat nVidia toch een ander locking mechanisme heeft bedacht ondertussen.
Unwinder (RT) had dit ook al door en schijnt er mee bezig te zijn dit te doorbreken als het al mogelijk is)
Probeer anders die BIOS mod es (1e pagina dit deel)
En anders hebben we de hardware mod nog voor je...

@Viper
Tis gewoon helpdeskje spelen hier he :P? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

Wat zijn nou de beste drivers zie veen over 66.81. zijn dit de snelste op moment voor een 6800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tuk schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:34:
Wat zijn nou de beste drivers zie veen over 66.81. zijn dit de snelste op moment voor een 6800?
67.02 Beta :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
McBoom schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:20:
[...]

Mijn specs:
PIV 3.0GHz
512MB dual channel
Net zoals sir killalot zegt, probeer het dmv. een bios flash. Staat een paar pagina's terug uitgelegd. Daarmee sla je in de bios op dat alle pipes open moeten zeg maar.
Of als je wacht komt er vast een update van RT waarmee het misschien wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
No offence Viper....maar er bestaat een edit knop :/

offtopic:
190x11 Barton 2500? Wilde hij niet verder? Anders staat er misschien iets handigs hier: [rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9[/rml]
Ik heb het nog niet uitgepobeerd, maar het schijnt dat je je MP niet free kan maken (via BIOS), echter wel instelbaar via een pin-mod

[ Voor 52% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 21-11-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Viper_74 schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:14:
[...]

Net zoals sir killalot zegt, probeer het dmv. een bios flash. Staat een paar pagina's terug uitgelegd. Daarmee sla je in de bios op dat alle pipes open moeten zeg maar.
Of als je wacht komt er vast een update van RT waarmee het misschien wel kan
Ik wacht liever op een update van RT, want ik heb 'm net een week, dus het is een beetje zonde als ik dan de (dure) videokaart vernueck :/ Als je het met de volgende RT niet voorelkaar krijgt kan ik altijd nog eens zien.
Hij wil wel goed oc'en. Met standaard voltage en koeling heb ik 'm stabiel op 400/900 draaien :)

Maar sinds ik deze kaart er in heb zitten valt mijn computer af en toe spontaan uit, geen reboot, maar echt uit. Ik denk dat mijn voeding wat aan de krappe kant is (365W Enermax)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
McBoom schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:16:
[...]

Ik wacht liever op een update van RT, want ik heb 'm net een week, dus het is een beetje zonde als ik dan de (dure) videokaart vernueck :/ Als je het met de volgende RT niet voorelkaar krijgt kan ik altijd nog eens zien.
Hij wil wel goed oc'en. Met standaard voltage en koeling heb ik 'm stabiel op 400/900 draaien :)

Maar sinds ik deze kaart er in heb zitten valt mijn computer af en toe spontaan uit, geen reboot, maar echt uit. Ik denk dat mijn voeding wat aan de krappe kant is (365W Enermax)
Enermax :{ niks mis mee hoor

zelfde voeding hier. 3 x 7200 rpm schijven erop en ook een 6800le

Het lijkt mij echt heel sterk dat het aan de voeding ligt :Y) of hij moet kaduk zijn.

Jaja, edit knop is moeite :D ik ben nederlander. En als ik quote klik ik meestal de quote knop, met meerdere quotes moet je weer zitten pielen.

Hij wil vast wel verder. Heb alleen de vcore van 1,65 naar 1,675 moeten verhogen anders kreeg ik BSOD.
Maar ik heb hem net 1 dag :D en ik wil even een stabiel systeem om me vid. kaart en geheugen te testen.
190 is iig maximale fsb op me A7V8X. Hoger en dan krijg ik cmos error en blijft ie piepen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg in het begin om wat ervaringen met de 6800LE van club 3d , heb hem inmiddels toch maar gekocht....Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, kaart wordt zelfs na 2 uur benchen niet super warm. Heb wel geluk gehad met dit kaartje want ik heb alles kunnen unlocken!!Heb een performance winst kunnen halen van 35% in 3Dmark03 (6238 --> 8406) en een winst van 38% in 3dmark05 ( 2344 -->3246)door de vertexshaders en de pipelines te unlocken. Nergens last van artefacts ook niet in HL2. Overclocken lukt echter voor geen kant, in Rivatuner mag ik het niet en via andere rpogjes krijg bij een 5% overclock al vastlopers. Heb ff 1 vraagje ik las iets over de 67.02 betadrivers, heb echter vanochtend de 67.20 forceware drivers gedownload, zijn volgens mij niet beta en nog whql certified ook!! Heb echter nog niemand over deze versie gehoord??

Oh btw zijn de scores een beetje redelijk voor een: athlon XP 2600+ (a7v8x-x)@stock en 1024 MB geheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:47:
Vroeg in het begin om wat ervaringen met de 6800LE van club 3d , heb hem inmiddels toch maar gekocht....Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, kaart wordt zelfs na 2 uur benchen niet super warm. Heb wel geluk gehad met dit kaartje want ik heb alles kunnen unlocken!!Heb een performance winst kunnen halen van 35% in 3Dmark03 (6238 --> 8406) en een winst van 38% in 3dmark05 ( 2344 -->3246)door de vertexshaders en de pipelines te unlocken. Nergens last van artefacts ook niet in HL2. Overclocken lukt echter voor geen kant, in Rivatuner mag ik het niet en via andere rpogjes krijg bij een 5% overclock al vastlopers. Heb ff 1 vraagje ik las iets over de 67.02 betadrivers, heb echter vanochtend de 67.20 forceware drivers gedownload, zijn volgens mij niet beta en nog whql certified ook!! Heb echter nog niemand over deze versie gehoord??

Oh btw zijn de scores een beetje redelijk voor een: athlon XP 2600+ (a7v8x-x)@stock en 1024 MB geheugen??
Hmmz

Ik haal nu 9900 3dmark03
XP2500+ 1024 mb dus vrijwel hetzelfde systeem

Ik heb me kaart alleen wel vrij aardig geclocked nog.
Ik denk dat ik stock rond de 9000 ~ 9500 zou zitten dus het wijkt niet veel af.

67.02 heb ik nu ook, zijn iid beta drivers ja. Dus niet WHQL. Tot nu toe geen problemen hier met de nieuwe forceware.

En over dat overclocken. Als tweaker is het misschien jammer, maar die extra pipelines en vertexs hebben vele malen meer impact dan een goeie oc.
Je mag best blij zijn dat alles nu werkt, sommige zitten met een 8x1 of 12x1 en ik denk dat jij in beide gevallen nog steeds sneller bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik de BIOs naar 1.2v geflasht en zit nu 342/860 maar durf niet meer verder te gaan omdat ik nog @ stockkoeling zit en er alleen een fan op heb blazen...

Wat raden jullie mij aan te doen? Ik haal iets meer dan 8600 in 3dmark2003 12.1x6
m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:56:
Nou heb ik de BIOs naar 1.2v geflasht en zit nu 342/860 maar durf niet meer verder te gaan omdat ik nog @ stockkoeling zit en er alleen een fan op heb blazen...

Wat raden jullie mij aan te doen? Ik haal iets meer dan 8600 in 3dmark2003 12.1x6
m
Het is geheel op eigen risico maar ik draai nu 350/840 op stockvoeding en 1,1v

69c wordt die maximaal.

Bij een te hoge temperatuur gaat ie terugklokken (behalve als je in de bios de clocksnelheden aangepast hebt) dus in principe kan er weinig fout gaan.

Geheugen kan je tot het maximale zetten. Het voltage zal weinig effect hebben voor de snelheid. Je zou eventueel een casefan op de videokaart kunnen zetten.
Hou gewoon de temp. in de gaten kan er weinig fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Viper_74: ik draai niet de 67.02 maar de 67.20 (en die die zijn wel whql) 67.20 is toch hoger als 67.02?? Vraag me af waarom dan iedereen 67.02 de nieuwste noemt??

Als ik het zo vergelijk met de resultaten die jij opnoemt, ben ik zeker niet ontevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:01:
@Viper_74: ik draai niet de 67.02 maar de 67.20 (en die die zijn wel whql) 67.20 is toch hoger als 67.02?? Vraag me af waarom dan iedereen 67.02 de nieuwste noemt??

Als ik het zo vergelijk met de resultaten die jij opnoemt, ben ik zeker niet ontevreden!!
Je hebt gelijk.

Ik draai zelf ook de 67.20. Hiervoor had ik de 67.02 en die waren niet WHQL.

de 67.20 zijn 17-11-2004 gereleased, 67.02 waren er de 15de. Scheelt dus geen drol vandaar dat ik in de war was.

Nieuwste zijn dus de 67.20 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta nu toch wel voor een raadsel. Overclockfunctie in Rivatuner werkte niet toen ik alles had opengezet, 1of meerdere van de geopende pipelines en/of vertexshaders kwam dus blijkbaar niet door de test heen. Aangezien ik geen artefacts kon ontdekken tijdens het unlocken, dacht ik : ik zet alles terug op default en kijk wanneer de overclockfunctie niet meer werkt, dan heb ik de brakke pipeline of vertexshader gevonden. Echt tot mijn verbazing blijkt dat de overclockfunctie in Rivatuner ook n iet werkt (dwz ik kan hem gewoon niet enablen)als ik alles @stock/default heb staan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?? dacht dat het misschien aan de 67.20 lag maar oudere drivers geven hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:36:
Sta nu toch wel voor een raadsel. Overclockfunctie in Rivatuner werkte niet toen ik alles had opengezet, 1of meerdere van de geopende pipelines en/of vertexshaders kwam dus blijkbaar niet door de test heen. Aangezien ik geen artefacts kon ontdekken tijdens het unlocken, dacht ik : ik zet alles terug op default en kijk wanneer de overclockfunctie niet meer werkt, dan heb ik de brakke pipeline of vertexshader gevonden. Echt tot mijn verbazing blijkt dat de overclockfunctie in Rivatuner ook n iet werkt (dwz ik kan hem gewoon niet enablen)als ik alles @stock/default heb staan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?? dacht dat het misschien aan de 67.20 lag maar oudere drivers geven hetzelfde probleem.
gebruik je wel de driver-level overclocking feature (ForceWare Detected Customize > ) en niet de HARDWARE level oc'ing feature? Je moet dus NIET de customize hebben bij het vakje dat zegt '256-bit NV40 blabla', maar de 'customize' eronder, bij 'driver settings' :P
ik kan hier met 67.20 wel gewoon oc'en namelijk :z

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 21-11-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 |:( |:( mea maxima culpa......zat idd bij hardwarelevel te kijken.. Ik ga nu ff in de hoek zitten om me een half uurtje kapot te schamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:47:
8)7 |:( |:( mea maxima culpa......zat idd bij hardwarelevel te kijken.. Ik ga nu ff in de hoek zitten om me een half uurtje kapot te schamen....
Koekje d'bij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 25-08 07:53
Vandaag ook eens voor het eerst wezen overclocken via rivatuner, ik gebruikte eerst powerstrip. en ook ik ben er achter gekomen dat mijn quad waarvan ik dacht dat ze helemaal goed waren niet 100% zijn (ik kom de test niet door). Gelukkig is het niks zichtbaars dus ik vind 99.9% ook wel goed genoeg :) ik moet alleen onthouden dat ik eerst overclock en dan pas de pipes open zet.
Ach ja, als ik betere koeling heb flash ik wel een gemodde bios en dan is het gewoon standaard.

[ Voor 1% gewijzigd door MonkeySandwich op 21-11-2004 22:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ok

update-

1,2 bios geflashed.

overclock van core zonder problemen tot 390 mhz

om even te testen op 370 gezet.
Geheugen wou maar tot 835 ipv 840 zoals eerst.

tijden de helft van 3dmark bleef die even hangen, daarna zwart scherm en me muis in beeld.

Core werd 77 graden.

Ga nu ff terug naar 1,1v totdat ik andere cooling heb. Ben nu bang dat ik het hele zooitje barbeque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
Update

Part2 van de TS bijgewerkt en aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
cardinal808 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:54:
Update

Part2 van de TS bijgewerkt en aangepast
Dat ziet er al erg goed uit denk ik.

Had je mijn voorstel voor wat extra faq items gezien?
Dat waren een aantal van de vaak gestelde vragen, zoals vragen over de test enzo.
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/22167432/0

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is ie dan:

Het volgende slachtoffer met een dooie xfx 6800le die op 1.4V liep.
Ik was net HL2 aan het spelen met mijn kaart op 450/880 (en dus op 1.4 Volt met het asus 9999gt bios) toen na een uurtje spelen mijn pc uit ging om nooit meer aan te gaan :r

Er is helemaal niets te zien aan mijn kaart, ik heb geen vonken gezien en zelfs geen brandlucht geroken. Wel een beetje vreemd dus.

Aan iedereen die zijn LE op 1.4V heeft lopen: zet 'm maar gewoon terug naar 1.2V, want ik ben ook eigenwijs geweest en heb 'm ondanks de waarschuwingen gewoon op 1.4V laten lopen, maar het kost me nu wel mooi 200 Euro :'(

Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe 6800LE haal. Het kaartje beviel me ontzettend goed en ik zie niet echt een alternatief dat voor dezelfde prijs dezelfde prestaties bied.

U BENT GEWAARSCHUWD!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:25:
Daar is ie dan:

Ik was net HL2 aan het spelen met mijn kaart op 450/880 (en dus op 1.4 Volt met het asus 9999gt bios) toen na een uurtje spelen mijn pc uit ging om nooit meer aan te gaan :r

Er is helemaal niets te zien aan mijn kaart, ik heb geen vonken gezien en zelfs geen brandlucht geroken. Wel een beetje vreemd dus.

Aan iedereen die zijn LE op 1.4V heeft lopen: zet 'm maar gewoon terug naar 1.2V, want ik ben ook eigenwijs geweest en heb 'm ondanks de waarschuwingen gewoon op 1.4V laten lopen, maar het kost me nu wel mooi 200 Euro :'(

Ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe 6800LE haal. Het kaartje beviel me ontzettend goed en ik zie niet echt een alternatief dat voor dezelfde prijs dezelfde prestaties bied.

gecondoleerd jonk. Tja no off. maar een beetje eigen schuld. Er waren al 3 gebakken, dus tja, you do the math.
Maar wel een true tweaker in hart en nieren ;)

-update-

Mijn pc hing dus net fijn, NFSU2 aan het spelen, ongeveer 10min. bezig en een BSOD, maar dan met lijnen en in het zwart.
Tja of het nou ligt aan die 67.20 drivers, me processor of geheugen oid. weet ik niet.
kijken of ik kan vinden waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
GPxtreme, had je wel een goede flow over de kaart lopen?

En de andere met een overleden 6800le hadden die dat wel?
En wat voor kaart en bios gebruikte je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Daar is ie dan:

Tsja, maar dan ben je al totaal al 400 kwijt geraakt :p had je beter meteen een ULTRA met DDR3 kunnen kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd of ze binnenkort met bosje tegelijk sterven..... hier draait hij iig nog lekker zijn rondjes op 1.4V :) Ben ook zeker niet van plan het te gaan wijzigen. Ben eerder opzoek naar een voltmod.

Wie kent er voltmods voor de Aopen 6800LE?

Hier staan hele duidelijke plaatjes van de kaart. Kan iemand ook de GPU en VDDR voltmod uitvogelen? Ik kan het namelijk niet....

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:41:
Wie kent er voltmods voor de Aopen 6800LE?
Zeg knul ga jij de TS eens lezen, daar staat namelijk een voltmod tussen en laat die nou van de Aopen 6800LE zijn :X

[ Voor 3% gewijzigd door Cardinal op 22-11-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Net 3 kwartier NFSU2 gespeeld en hops ineens sluit ie af. Geen foutmelding ofzo gewoon foetsie.

Vannacht even me pc laten memtesten, kijken of het ana het geheugen ligt.

Me core wordt nu wel 75 graden, en volgens mij was dat eerst niet hiervoor. Zeker weer wat gesloopd met me voltmod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:44:
[...]

Zeg knul ga jij de TS eens lezen, daar staat namelijk een voltmod tussen en laat die nou van de Aopen 6800LE zijn :X
Zeg knul....lees jij eens wat beter..... Laat dat nou net niet je beste kant zijn....

Ik heb het niet over de bios mod.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daar is ie dan:

Zonde man, gecondoleert iig,

De mijne draait nu al een maandje of 3/4 op 1,4 volt. Nog geen problemen gehad. Nou moet ik zeggen dat je het er wel een beetje naar gemaakt hebt want jij draaide op core 450 en mem 880. Dat is wel een ernstige overclock !!! Mijn AOpen met de v9999 bios draait op 12x1,6 core 365 mem 850. Hoger komt hij overigens niet maar gaat ik ook dus niet doen want ik wil eigenlijk nog wel even doen met mijn kaart. :)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 06:56:
[...]
Zeg knul....lees jij eens wat beter..... Laat dat nou net niet je beste kant zijn....
Ik heb het niet over de bios mod.
Doe ik ook, en ik heb het ook niet over de bios mod :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Dr wordt in een ander topic beweerd dat de 67.22 Nvidia Driver WHQL gekeurd is, maar op de site van NVidia staat hij nog niet en op Nzone staat ie ook nog steeds als BETA driver? Wat is het nou :?

Degenen die een XFX 6800LE hebben met X aantal pipes en X aantal vertex open, hoe draait jullie kaart met deze driver qua snelheid, stabiliteit en warmte?
Of word er nog steeds aangeraden om de Driver 66.81 te gebruiken ipv
WHQL 66.93 , 67.02 of WHQL??? 67.22 !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Zover ik weet is dat als Nvidia niet aangeeft dat het een WHQL is, dan is het ook niet zo.
Op dit moment draait de 66.81 qua snelheid nog het beste. De 66.93 is namelijk iets langzamer dan de 66.81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 67.22 ken ik niet. Heb wel in een eerdere post de 67.20 genoemd, en die is idd whql. Heb hem nog niet op de nvidia site zien staan maar bij Guru3d is hij gewoon te downen.

BTW met de 67.20 had ik in 3dmark03 en 3dmark05 5punten meer met deze driver dan met de 66.93 . Dus quas snelheid is er geen verschil.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:34:
[...]

Doe ik ook, en ik heb het ook niet over de bios mod :X
Dan zal ik wel blind zijn.... Ik zie het niet staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Wat ik me nou nog afvroeg, moet Rivatuner in de taakbalk blijven draaien zodat de pipes en shaders open gaan staan? Of blijven die openstaan als je gewoon eenmalig alles hebt ingesteld in RT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

bij mij presteren 66.81, 66.93, 67.02 en 67.20 vrijwel hetzelfde, echt veel verschil zit er helaas niet in...

wat me wel opvalt:
ik heb nu een weekje mn NV5 Silencer erop (met artic silver 5), werkt perfect _/-\o_ maar als ik ga overclocken scheelt het nogal (positief) in coretemp: op 300Mhz (geen thottling) is ie 48 graden (idle), als ik m opschroef naar 360Mhz is ie opeens 44 graden (idle) :? en ja, dat is zonder throttling (gemeten met rivatuner's background monitoring)...
erg vaag, doch niet onplezant :)

mn XFX doet nu 360 / 870 @ 12x1, 6vp op 1.1v met origineel BIOS zonder artifacts trouwens, echt huldiaal :*)

als toevoeging:
AthlonXP 2400+ @ 2160Mhz (12x180)
512MB DDR PC3200 @ 180Mhz DualChannel
XFX 6800LE 12x1, 6vp @ 360/870
ForceWare 67.20
3DMark05 score: 3810
lijkt me niet slecht :9

edit:
@ XeNoBiTe:
door de NVStrap driver hoeft RivaTuner niet geladen te zijn (dus niet te draaien) om de pipes en shaders open te houden, eenmaal ingesteld wordt NVStrap altijd geladen, ook bij wisselen van driver. RT uninstallen zorgt er denk k wel voor dat ie ze niet meer unlockt :P

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen__online op 22-11-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 09:01
http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/details/102 :9
Lijkt me wel een leuk initiatief, hoop dat er genoeg aanmeldingen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Johnnyburn schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:01:
dit is heel gesneakt, watch it dudes! :P
Mijn kaartje doet 3dmark03 en 3dmark05 zonder artifacts, maar in bepaalde games heb ik toch echt last van groene spikkels -> artifacts.. Vooral de '16x1, 6vp-garantie-beperking' tot 3dmark03 is erg slim, 3dmark05 trekt hier denk ik net iets meer van je kaartje en zal IMO iets sneller artifacts geven dan 03.
Dat ie geen arti's geeft in 3dm03 wil dus zeker niet direct zeggen dat ie 100% in orde is!

Daarnaast hebben ze wel een prachtige typo:
XFX GeForce 6800LE 128MB 16pp/8vp
dan gaan ze er ff een paar vertex processors bijmodden ofzow 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen__online op 22-11-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Thanx Jeroen!
Heb wel een aardige drop in 3D2003 punten sinds mijn reinstall van afgelopen week :(
Zometeen maar eens even uit gaan zoeken waar dat aan ligt.
Van 10.000+ naar 8400 vind ik niet leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Tja, voor 270 heb je een echte 6800, voor die 30 euro zou ik het risico niet gaan lopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:21:
[...]

Tja, voor 270 heb je een echte 6800, voor die 30 euro zou ik het risico niet gaan lopen denk ik.
Jammer dat een 'echte' 6800 maar 12 pipes heeft en nog geen 16.
Maar ik zou ook een 6800 halen ipv een LE hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
[quote]jeroen__online schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:09:
[...]

Mijn kaartje doet 3dmark03 en 3dmark05 zonder artifacts, maar in bepaalde games heb ik toch echt last van groene spikkels -> artifacts.. Vooral de '16x1, 6vp-garantie-beperking' tot 3dmark03 is erg slim, 3dmark05 trekt hier denk ik net iets meer van je kaartje en zal IMO iets sneller artifacts geven dan 03.
Dat ie geen arti's geeft in 3dm03 wil dus zeker niet direct zeggen dat ie 100% in orde is!

[...]

Draai die demo's eens van Nvidia...... Nalu, Timb..... enz. hier zie je veel sneller dat je arties hebt!! Deze demo's halen nl. het max. uit je kaart..... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tja ik heb contact met die winkel gehad (ik vroeg naar zo'n oplossing voor iets meer geld een goed gemodde). Het punt met 3dmark2003 is niet zozeer dat er iets gesneakt moet worden. Het gaat erom dat het gratis programmas zijn .... dus die nvidia tests zouden ook nog kunnen. Toen ik vroeg of ie 3dmark2005 ook even wilde testen vond ie dat prima. Al die snelle oordeeltjes hier weer ;)

En een 6800LE met modgarantie is toch wat beter dan een (duurdere) minder snelle 6800. Trouwens het is een garantie op goed modbaar dus als ik artifacts heb gaat ie gewoon terug. Je kan het altijd nog onder de noemer kopen op afstand doen.

[ Voor 20% gewijzigd door gri- op 22-11-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
En een 6800LE met modgarantie is toch wat beter dan een (duurdere) minder snelle 6800.
Alleen zal de winkel niet aan iedereen een mod-garantie geven. Aan de kaart is namelijk niets mis. Ik vind het ook sterk dat een winkel dat uberhaupt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
lancelot46 schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:31:

Draai die demo's eens van Nvidia...... Nalu, Timb..... enz. hier zie je veel sneller dat je arties hebt!! Deze demo's halen nl. het max. uit je kaart..... :7
Zels dan is het niet zeker dat je geen artifacts zal hebben in spellen. Ik heb eerst 3dmark (03 en 05) gedaan, daarna een aantal van die nvidia demo's en ik dacht dat mijn kart atifact vrij was (op 16*1.6). Heb nu half life 2 gespeelt en in het water zie ik toch echt wel artifacts, daarom loopt mijn kaart nu op 12*1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:43:
De 67.22 ken ik niet. Heb wel in een eerdere post de 67.20 genoemd, en die is idd whql. Heb hem nog niet op de nvidia site zien staan maar bij Guru3d is hij gewoon te downen.

BTW met de 67.20 had ik in 3dmark03 en 3dmark05 5punten meer met deze driver dan met de 66.93 . Dus quas snelheid is er geen verschil.
Guru3D heeft zoveel drivers die je niet op de site van nVidia kan vinden. Vele zijn onofficieel gereleased.
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:10:
[...]

Dan zal ik wel blind zijn.... Ik zie het niet staan!
Ik ook niet. Ook de BIOS mod niet wat dat betreft :/
+
jeroen__online schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:09:
[...]

Precies!!! Ik dacht eerst ook, cool, jammer dattik um al heb, maar toen dacht ik he...je weet het eigenlijk nooit 100% zeker, je kan altijd nog ergens arti's vinden en toen ik 3DMark03 las....pfff, wat een aanfluiting, k*tgarantie. Denk dat ze nog een hoop gezeur gaan krijgen... Maarja, ze hebben gezegd geen arti's in 3DMark03 blablabla. En ondertussen hebben ze weer 40 pleuro winst gemaakt per kaart (t.o.v. Paradigit prijs, ik zie 200-220 pleuro als de ware prijs, erboven kan je net zo goed voor de 6800NU gaan).

Oke gri-, als ze um terugnemen als het niet klopt...oke. En idd is het slimmer als ze de nV demo's er ff bijdraaien. En een 12x1/6 garantie zal denk ik vaker waar zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-11-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De mod garantie is ook uiteraard na tests. Zo raar is het niet trouwens, ik weet niet of je radeon-shop.de kent, maar die doen dat al vrij lang. Daar heb ik me 9800se ook gekocht en die draait sinds de eerste minuut in mijn computer als een 9800pro en nooit last mee gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Lekker lomp weer van mij. Blijkbaar werkt het slipstreamen van nForce drivers toch niet goed. Want het installeren van de 5.10 nForce drivers loste het probleem op.
Zit nu weer op de 9800 3D2003 punten. Weer iets om trots op te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nu we het trouwens toch over modde(re)n hebben.

Hopelijk komt er binnenkort een voltmod voor het mem beschikbaar, maar eerder zal er waarschijnlijk een timing edit komen in NiBiTor en misschien zo een antwoord waarom dat 2.2ns geheugen moeite heeft 900MHz te halen, waar 2.8 (meestal) makkie over de 700 komt.
Is 2.2 undervolted, of strakkere timings?
In het laatste geval zullen 2.2 eigenaren (binnekort) hun memspeed lekker kunnen opklokken @ 2.8 timings (right?). Maar nu luidt mijn vraag...
Lagere timings maken geheugen sneller op dezelfde klok, maar verhoogt het ook bandbreedte?. Tenminste...ik zie altijd de geheugenbandbreedte uitgerekend worden enkel aan de hand van MHzen.
Oftewel...hebben timings hier net zoveel invloed als bij AMD systemen of zoals Intel, waar de timings minder uitmaken (dit klopt toch (nog steeds)?)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.