http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Ja werkt nog steeds hoorCoolmaster schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:07:
Jongens werkt die biosmod X800PRO VIVO -> X800XTPE nog steeds? Want ik ben denk ik toch van plan om een X800PRO VIVO PCI-e te kopen voor 329 euro!![]()

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
1) maakt het nog wat uit of je nou een agp versie of een pci express versie hebt?
2) Bij welke fabrikant heb ik de meeste kans 1.6 ns te krijgen. Ik was van plan een asus tvd te kopen.
Ze bieden daar zelfs kant en klare X800Pro ViVo's aan welke reeds zijn gemod naar X800XT PE waarden. En dat voor een 390 euri + koeloplossing.
Goed, goed, ik zie wel in dat de lol van het modden er niet is, maar wel 100% zekerheid en direct ook een goede koel oplossing van Zalman.
Ben ik nou gek of zou ik gewoon daar een kaartje moeten kopen? De basis van de kaarten zijn Sapphire's.
Nou, ik weet niet of 99% wel werkt, gezien de steeds vaker voorkomende 2.0ns geheugen modules. Daarbij is de prijs bij die radeon-shop ook nog eens aantrekkelijk(er) want je krijgt naast een gemodde Pro ook nog eens die Zalman heatpipe oplossing ebij voor bij elkaar 390 euri. Niet slecht lijkt me, toch? Een losse pro + zalman heatpipe met NL prijzen ligt al hoger volgens mij.STIMPPYYY schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:15:
Voglens mij werkt in 99% van de gevallen een x800PRO-vivo mod naar XT-PE, het is natuurlijk wel handig dat je daar garantie erbij krijgt.
en dan ben je meen ik al voor 369 klaar, wat erg aantrekkelijke prijzen zijn.
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
En als ze het geheugen gaan mixen met 2.0ns geheugen, aan welke zijde zit dan het 2.0ns geheugen en aan welke zijde het 1.6ns geheugen.
Waar zijn deze gemixte kaarten gespot? En waar zijn de 1.6ns kaarten gespot.
Waar zijn de volledige 2.0ns kaarten gespot.
Mijn vraag gaat over de x800PRO VIVO
[ Voor 80% gewijzigd door Robin4 op 22-05-2005 21:32 ]
Het makkelijkste lijkt mij als je een X800Pro ViVo wilt kopen met 1.6 ns geheugen door het simpelweg te vragen aan de des betreffende zaak die 'm aanbied dmv. een e-mail, zo heb ik dat namelijk ook gedaan met mijn Sapphire.Coolmaster schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:29:
Welke kaarten hebben nog 1,6ns geheugen?
En als ze het geheugen gaan mixen met 2.0ns geheugen, aan welke zijde zit dan het 2.0ns geheugen en aan welke zijde het 1.6ns geheugen.
Waar zijn deze gemixte kaarten gespot? En waar zijn de 1.6ns kaarten gespot.
Waar zijn de volledige 2.0ns kaarten gespot.
Mijn vraag gaat over de x800PRO VIVO
Je kan namelijk bij een Sapphire (weet niet of het bij andere merken ook zo is) de kaart (dus ook het geheugen) zien door een transparant deel in de doos >> Klik <<
Tip voor noob's:
Als je de zaak een mailtje gaat sturen laten dan GEEN woorden langskomen zoals flashen of overclocken

Tip algemeen:
Vertel in je mailtje dat je opzoek bent naar een X800Pro ViVo met 1.6ns. geheugen modules omdat je ergens gehoord had dat er ook dezelfde kaarten in omloop zijn die 2.0ns. geheugen zijn. (nogmaals niet vertellen waarom je die kaart wil hebben, gaat ze nix aan)
Voeg bij je mail een voorbeeldje van het geheugen en vertel er duidelijk bij waar ze dat kunnen vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door WoutZoR op 23-05-2005 18:33 ]
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Hieronder mijn mailtje en hun antwoord (edited voor de duidelijkheid):
Mijn bericht:
I have two questions regarding the "mad-moxx silent X800 Pro ViVo 256MB" card.
1. On what card is this modified version based? Is it based on a Sapphire card?
2. What memory modules are on the card? Are these 1.6ns or 2.0ns ?
Hun antwoord:
For our "mad-moxx silent X800 PRO VIVO" we modify card from different manufacters, so i cant say its an "Sapphire" card or an "Powercolor". This differs from card to card.
In most cases we use Sapphire cards, thats right.
The X800 PRO ViVo cards have 1,6ns memory chips.
Dus, dit specifieke kaartje is voor 299 daar aan te schaffen. Betreft dus een 800Pro ViVo, met een Arctic Silencer er al op geinstalleerd. Komt nog bij 14 euro verzendkosten en klaar zijn we, of stel ik dit te simpel?
Lijkt me duidelijk dus, nogmaals voor de zekerheid een meeltje sturen over de geheugenmodules want het is natuurlijk minder als je dalijk toch een kaart krijgt met 2.0ns. Dat meeltje gewoon bewaren en er vanuit gaan dat je gewoon een 1.6ns kaartje krijgt. Heb de prijsontwikkeling van de x800's niet echt meer gevolgd maar volgens mij is dat wel een mooie prijs met een arctic erop.itsRay schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:25:
Vandaag een mailtje verstuurd naar die duitse zaak Mad-Mox (www.radeon-shop.de) en gevraagd wat voor soort kaarten dienen als basis voor hun Silence of Enhanced kaarten, en het soort geheugen.
Hieronder mijn mailtje en hun antwoord (edited voor de duidelijkheid):
Mijn bericht:
I have two questions regarding the "mad-moxx silent X800 Pro ViVo 256MB" card.
1. On what card is this modified version based? Is it based on a Sapphire card?
2. What memory modules are on the card? Are these 1.6ns or 2.0ns ?
Hun antwoord:
For our "mad-moxx silent X800 PRO VIVO" we modify card from different manufacters, so i cant say its an "Sapphire" card or an "Powercolor". This differs from card to card.
In most cases we use Sapphire cards, thats right.
The X800 PRO ViVo cards have 1,6ns memory chips.
Dus, dit specifieke kaartje is voor 299 daar aan te schaffen. Betreft dus een 800Pro ViVo, met een Arctic Silencer er al op geinstalleerd. Komt nog bij 14 euro verzendkosten en klaar zijn we, of stel ik dit te simpel?
Heb zelfs trouwens ook een arctic silencer erop en ben er ZEER tevreden over
succes met je mogelijke aankoop
IK draai nu 3D 03 896X punten met de kaart op stock, das iets van 1100 punten meer als emt me 6600GT op stock. (proc +/- dezelfde speeds).
Ga nu de mod proberen, wish me luck
Ok nicesapphire schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:50:
Even een berichtje speciaal voor EL Snorro
IK draai nu 3D 03 896X punten met de kaart op stock, das iets van 1100 punten meer als emt me 6600GT op stock. (proc +/- dezelfde speeds).
Ga nu de mod proberen, wish me luck
Good luck met modding man, hoop écht dat het lukt, zou ubervetjes zijn
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Voor mijn probleem lees dan:
http://forum.tweakzone.nl/topic/46715/0
Verwijderd
er staan op die site ook dergelijke kaartjes met 350 euro, ook een gemodde pro nr XT, met ook dergelijke arctic cooler op. Ik begrijp niet goed wat het verschil is tussen die kaartjes en waarom er dan 50 euro meer moet betaald worden?d0s schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:08:
[...]
Lijkt me duidelijk dus, nogmaals voor de zekerheid een meeltje sturen over de geheugenmodules want het is natuurlijk minder als je dalijk toch een kaart krijgt met 2.0ns. Dat meeltje gewoon bewaren en er vanuit gaan dat je gewoon een 1.6ns kaartje krijgt. Heb de prijsontwikkeling van de x800's niet echt meer gevolgd maar volgens mij is dat wel een mooie prijs met een arctic erop.
Heb zelfs trouwens ook een arctic silencer erop en ben er ZEER tevreden over
succes met je mogelijke aankoop
[ Voor 5% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-06-2005 13:07 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Pentium4 2.66 Ghz
1024 MB ram
nieuwe voeding 470 Watt (deze was volgens de verkoper goed genoeg voor deze kaart)
Of zijn er misschien nog instellingen van mijn videokaart die ik moet verstellen? voor een optimaal prestatie?
is dat 3mark05 of 03?Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 04:07:
Ik heb sinds kort een Sapphire X800XT AGP gekocht. Maar als ik de 3Dmarktest doe kom ik uit op maximaal 4415 score. Ik neem aan dat dit aan de lage kant is voor zo'n kaart. Heeft iemand misschien enig idee wat nou het probleem is? Ik heb het volgende:
Pentium4 2.66 Ghz
1024 MB ram
nieuwe voeding 470 Watt (deze was volgens de verkoper goed genoeg voor deze kaart)
Of zijn er misschien nog instellingen van mijn videokaart die ik moet verstellen? voor een optimaal prestatie?
Ik neem aan 05, ja dat is laag, maar je processor beperkt de zut wel hoor.
Verwijderd

Inmiddels alles weer teruggezet naar het oude: Pro bios dus. Echter, de kaart wordt nu ongeveer 60-65 graden bij het spelen van BF Vietnam en BIA (volgens ATI Tool monitor), loopt niet vast en geen schokkend beeld, maar lijkt me toch niet helemaal ok.
Bovendien heb ik nu opeens 1.5 centimer aan zowel de bovenkant en onderkant van het scherm (BENQ FP937S+) wat niet meer gebruikt wordt in beide spellen (is zwart, zoals je ook bij 16:9 films hebt)
Heb alle settings gecontroleerd (bios, monitor etc. maar alles staat weer op standaard). Beetje clueless wat ik nu nog kan doen... any ideaz
Thnx
C
gewone x800pro's zijn niet te modden dmv flash.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:46:
Ik heb een Club3d ATI X800Pro met 1.6ns en arctic cooler. Ik heb inmiddels drie keer de handleiding doorgelopen en getracht de pipelines te unlocken naar 16 en een xt bios erop te zetten. Alles lukte (geen foutmeldingen oid), maar ik zag nog steeds 12 pipelines staan ipv 16 waar ik op had gehoopt. De settings van de XT bios waren wel doorgekomen (520/560 geloof ik).![]()
Inmiddels alles weer teruggezet naar het oude: Pro bios dus. Echter, de kaart wordt nu ongeveer 60-65 graden bij het spelen van BF Vietnam en BIA (volgens ATI Tool monitor), loopt niet vast en geen schokkend beeld, maar lijkt me toch niet helemaal ok.
Bovendien heb ik nu opeens 1.5 centimer aan zowel de bovenkant en onderkant van het scherm (BENQ FP937S+) wat niet meer gebruikt wordt in beide spellen (is zwart, zoals je ook bij 16:9 films hebt)![]()
Heb alle settings gecontroleerd (bios, monitor etc. maar alles staat weer op standaard). Beetje clueless wat ik nu nog kan doen... any ideaz?
Thnx
C
voor die strepen moet je proberen je resolutie te veranderen ofzo.
60 tot 65 graden kan die kaart makkelijk aan hoor.
Verwijderd
K... had ik iets specifieker moeten zijnEl Snorro schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:48:
[...]
gewone x800pro's zijn niet te modden dmv flash.
voor die strepen moet je proberen je resolutie te veranderen ofzo.
60 tot 65 graden kan die kaart makkelijk aan hoor.
Het betreft een VIVO, welke wel te flashen is imo. Het is niet de resolutie want dat heb ik geprobeerd.
Ik heb inmiddels weer geflasht naar X800XT en nu heb ik weer volledig scherm en staat de snelheid weer op 520/560. Echter pipelines wordt nog steeds als 12 aangegeven.
Kan het zo zijn dat die zwarte randen aan het aantal pipelines ligt en dat deze nu weer gebruikt worden en ik daardoor volledig beeld heb. Dit zou dan betekenen dat ie wel op 16 pipelines draait, maar dat dit niet herkend worden binnen atitool e.a. proggies. Temp is nu ongeveer 70 graden.
't lijkt me iets te gemakkelijk, maar wellicht dat iemand van jullie 't weet.
cheers
C
Nog niet, gebeurt waarschijnlijk vandaagViss schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:53:
El Snorro heeft die SD al onder je mach 2 gezeten?
hier wordt ik naar gelinkt via de pricewatch. en in de prijswatch staat dat het een vivo is, maar op hun website niet. dus ik heb maar even een mailtje gestuurt, met meteen de vraag voor 1.6 of 2.0ns.
332 euro is wel een mooie prijs of niet? (AGP)
Mijn kaart draait al sinds september perfect @ xt pe, maar ik vraag me af of je ook de x850 xt pe bios erop zou kunnen flashen. Mijn kaart kan namelijk zonder problemen op die snelheid draaien.
Probeer hem dat zo even geflashed te houden , dan de drivers eraf gooien en dan er weer nieuwe erop zetten. Kijk even goed of je wel met het goede bios hebt geflashed.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:27:
[...]
K... had ik iets specifieker moeten zijn![]()
Het betreft een VIVO, welke wel te flashen is imo. Het is niet de resolutie want dat heb ik geprobeerd.
Ik heb inmiddels weer geflasht naar X800XT en nu heb ik weer volledig scherm en staat de snelheid weer op 520/560. Echter pipelines wordt nog steeds als 12 aangegeven.
Kan het zo zijn dat die zwarte randen aan het aantal pipelines ligt en dat deze nu weer gebruikt worden en ik daardoor volledig beeld heb. Dit zou dan betekenen dat ie wel op 16 pipelines draait, maar dat dit niet herkend worden binnen atitool e.a. proggies. Temp is nu ongeveer 70 graden.
't lijkt me iets te gemakkelijk, maar wellicht dat iemand van jullie 't weet.
cheers
C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand hoe groot de kans is dat deze mod lukt?
Draaien de gemodde kaarten nog steeds, of zijn er al weer een paar kapot gegaan.
Als er gemixed geheugen erop zit, op welke kant zit dan het 2.0 geheugen en welke kant het 1.6 geheugen?
[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 17-06-2005 17:12 ]
Helaas is het moeilijk te zeggen daar iedere keer verschillende versies binnenkomen.
Met vriendelijke groet,
weet iemand waar wel de 1.6 ns kaarten vandaan zijn te halen
Ka-tjing
Verwijderd
Ik ben van plan om de Asus Radeon X800 Pro 256MB, AX800 PRO/TD te kopen, maar kan je daarvan ook de pipelines onlocken ?
Verwijderd
Verwijderd
tvd = wel vivo
tvd is 100% te unlocken, td alleen als je ga core hebt. En dit kun je niet direkt zien moet je eerst de koeler verwijderen. Staat allemaal netjes verklaart in de startpost.
vergeet niet dat je wel 1.6ns geheugen erop moet hebben zitten... dus niks geen 100%...Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:47:
td = geen vivo
tvd = wel vivo
tvd is 100% te unlocken, td alleen als je ga core hebt. En dit kun je niet direkt zien moet je eerst de koeler verwijderen. Staat allemaal netjes verklaart in de startpost.
volgens mij is dat 1,6ns mem nogsteeds beetje bullshit hoor.bigfoot1942 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:12:
[...]
vergeet niet dat je wel 1.6ns geheugen erop moet hebben zitten... dus niks geen 100%...
Ik heb nu al diverse x800 vivo's (ook nieuwe kaarten) geunlocked, en allemaal hadden ze 1,6ns mem.
Maar ik zag dat ie stressed wel constant 70 graden is. Zal mede wel komen door het warme weer, voorheen kwam ie vaak niet boven de 65, maar toch. Ik heb totaal geen last van beeldcorruptie in games ofzo, alleen die artifact scan van atitool geeft altijd om de zoveel seconden een minimale afwijking in 1 pixel ofzo waardoor ie niet helemaal dootloopt.Ik vroeg me dus af wat nou zo'n beetje de max is die zo'n gpu kan hebben qua temperatuur?
Ik heb m'n kaart dus geflasht naar xt-pe en verder niks veranderd, draait dus op standaard xt-pe speeds en ook met stock cooler.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Mja, als ik jou was zou ik me toch wel een beetje druk maken hoorVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:11:
Dude, mijn geflashte xt pe wordt stressed 93 graden, dus no worries!
Mgoed, iemand anders nog iets nuttigs op te merken over mijn situatie?
[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 22-06-2005 16:14 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hier hetzelfde. In games geen foutjes te zien maar ze worden wel door AtiTool herkent. Schijnt dat die de kleinste foutjes (die niet altijd goed zichtbaar zijn) detecteerd. Waarschijnlijk staat dus of je mem of je core te hoog geclocked.Orion84 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:14:
[...]
Mja, als ik jou was zou ik me toch wel een beetje druk maken hoor![]()
Mgoed, iemand anders nog iets nuttigs op te merken over mijn situatie?
[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 22-06-2005 16:38 ]
Ik ben gaan testen hoever ik kon gaan zonder artifacts via de ati-tool. Bij mij is het m'n geheugen dat niet echt ver wil. op 500 geen probleem maar vanaf de 510 krijg ik artifacts. Core geeft fouten vanaf 515. Ik heb zowel de core als het mem op 500 gezet. Snel genoeg en geen artifacts.Orion84 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:38:
Hmm, mja, dan vraag ik me alleen wel af in hoeverre dat dat schadelijk is? Vandaar ook mijn twijfels rond die temperatuur. Wat heb jij hier voor actie op ondernomen en wat zijn bij jou de temperaturen onder stress?
Wat betreft de temps: Met de default cooler liep de temp op tot ver in de 70 graden na een paar uurtjes gamen. Cooler vervangen door een Zalman VF700 en mijn temps zijn gezakt naar een 55 stressed. Overigens werd hij de laatste dagen met die lekkere temperaturen na een uurtje of wat BF2 62 graden max.
Verwijderd
BVD
En wat is het nut daarvan? Het enige verschil tussen die kaarten is de kloksnelheid als ik het zo bekijk?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:03:
ik heb evne een vraagje ik heb sinds kort een x850XT van sapphire en wou die flashen naar de 850XT PE ik kan zo geen 1 topic erover vinden dus post ik het hier maar....
BVD
Kan je hem beter gewoon overklokken, das veel simpeler en een stuk minder risico vol, met name omdat je het in stapjes kan doen.
Verwijderd
nouja, is het niet zo dat het de voltage hoger kan bij beide? of zie ik het verkeerd?Orion84 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:44:
[...]
En wat is het nut daarvan? Het enige verschil tussen die kaarten is de kloksnelheid als ik het zo bekijk?
Kan je hem beter gewoon overklokken, das veel simpeler en een stuk minder risico vol, met name omdat je het in stapjes kan doen.
Hmm, ja, dat zou kunnen, ik had alleen in de tabel met specs van die twee kaarten gekeken, en zag alleen clockspeed verschil. Geen extra pipelines ofzo. Maar extra voltjes is natuurlijk wel interessant.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:47:
[...]
nouja, is het niet zo dat het de voltage hoger kan bij beide? of zie ik het verkeerd?
Zo, heb m'n x800 een tikkeltje teruggeklokt. Core draait nog zonder problemen op 520, geheugen nu op 540 ipv 560, en in ieder geval geen artifacts meer in atitool. Helaas veranderd dit natuurlijk weinig aan de temperatuur van 70 graden stressed, dus ik denk dat ik er toch maar een andere koeler op ga knutselen. Gezien de prijs en de goede prestaties enzo denk ik dat ik maar voor de arctic ati silencer 4 rev. 2 ga. Heb ff gekeken, en zou niet echt een probleen moeten zijn op mijn kaart (GeCube x800 pro vivo). En aangezien ik toch geen pci sloten ofzo gebruik zit ie daar ook niet in de weg.
[ Voor 43% gewijzigd door Orion84 op 23-06-2005 17:18 ]
Wanneer krijg ik nu een boost met de punten? Door te proberen de 4 pipes te unlocken? Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken want ik ben de draad kwijt met al deze topics en kom eigenlijk alleen maar de Asus X800 PRO/TVD tegen.
topicstart, hardmod methode. Flashen gaat niet lukken met een TD. Hardmod heb je een GA core voor nodig (ff kijken dus).Pascal Saul schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:24:
Ik heb de ASUS X800 PRO/TD op ASUS AX850XT PE (540/590) snelheid geklokt. Deze komt vlekkeloos door 3dMark05 heen met 5025 punten (verschil van 50 punten bij 500/1000).
Wanneer krijg ik nu een boost met de punten? Door te proberen de 4 pipes te unlocken? Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken want ik ben de draad kwijt met al deze topics en kom eigenlijk alleen maar de Asus X800 PRO/TVD tegen.
BTW mijn kaart haalt op 520/575 snelheid 4995 puntjes, dus ik denk dat je sowieso al erg tevreden kan zijn. Die 4 extra pipes zouden er nog weer een betere score uit kunnen persen, alleen zal je waarschijnlijk iets minder ver kunnen klokken.
edit: foutje: 5996 puntjes...
Ah ok ik snap het, denk ik. Mocht ik zestien pipes willen hebben moet ik ten eerste de GA core hebben. Ik heb er naar gekeken maar de boel zat natuurlijk onder de koelpasta en had geen zin om dat weg te vegen. Moet ik eerst weer nieuwe pasta kopen. Ten tweede kan ik alleen via de hardmod de zestien pipes krijgen mits ik de GA core bezit. Hoe weet ik nu zeker, wanneer je een GA core hebt, dat deze 4 pipes het wel doen?bigfoot1942 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:32:
[...]
topicstart, hardmod methode. Flashen gaat niet lukken met een TD. Hardmod heb je een GA core voor nodig (ff kijken dus).
BTW mijn kaart haalt op 520/575 snelheid 4995 puntjes, dus ik denk dat je sowieso al erg tevreden kan zijn. Die 4 extra pipes zouden er nog weer een betere score uit kunnen persen, alleen zal je waarschijnlijk iets minder ver kunnen klokken.
[ Voor 4% gewijzigd door Pascal Saul op 23-06-2005 20:51 ]
ik voel me lekkaah !!!
De XL is een nieuwe core (r430, ipv de r420 van de pro en de xt) Lijkt me dus niet dat je die kan flashen, sowieso heeft de XL al evenveel pipelines als de xt-pe, dus veel nut zou je er ook niet van hebben lijkt me.LyP0 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:26:
ik heb fftjes een vraagje, ik wil volgende week een x800 xl 256 mb van sapphire halen. zijn deze te flashen naar xt of kun je ze zo ook al naar xt speeds klokken. Ik weet namelijk niet of die nu wel of niet 1.6 ns geheugen hebben.
Overklokken kan je natuurlijk altijd proberen.

Ik heb een ASUS AX800pro (een van de eerste types), wat voor type geheugen heeft deze kaart 1.6 of 2.0 ns
[ Voor 19% gewijzigd door marijn1987 op 30-06-2005 18:16 ]
En waar is in de laatste omega driver de optie om de temporal threshold in te stellen gebleven?
En waarom als ik probeer geometry instancing aan te zetten en ik ga opnieuw naar dat tabblad staat ie weer op uitgeschakeld?
Waarom een X800XTPE flashen naar een X800XTPE ??casemodderpoel schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:20:
Ik probeer mijn X800XTPE te overclocken, ik heb dat FX bios als geflashed. Maar als ik ATI-tool opstart zegt ie dat ik een ander pixel-center heb ingesteld. Een andere wat? WTF is dat? Als ik het uit probeer te zetten zegt ATI-tool dat het nog steeds aan staat.
En waar is in de laatste omega driver de optie om de temporal threshold in te stellen gebleven?
En waarom als ik probeer geometry instancing aan te zetten en ik ga opnieuw naar dat tabblad staat ie weer op uitgeschakeld?
Was het niet mogelijk om met het standaard bios over te clocken ??
Ik zie dat je een Club3D videokaart heb, het FX bios is ook afkomstig van een Club3D videokaart, niet van een X800XTPE maar een X800Pro ViVo. Alleen van dit bios zijn de 16 pixelpipes geactiveerd en bij een normale X800Pro (ViVo) niet.
Bij het normaal Modden van een X800Pro ViVo naar een XTPE die je eerst het FX bios te flashen en daarna een XTPE bios van het bepaalde merk dat de videokaart gemaakt is.
Omdat jou videokaart al een XTPE is denk ik dat je het beste:
Het originele bios terugflashen of een nieuwer bios van Club3D te flashen.
[!! Correct me if I'm wrong !!]
//Edit: ik heb nog even nagekeken over waar die temporal thresshold gebleven is bij de Omega drivers, deze hebben ze eruit gehaald omdat het niet meer nodig was.
zie: meuktracker: Omega Catalyst 2.6.25
[ Voor 8% gewijzigd door WoutZoR op 08-07-2005 00:00 . Reden: terugkom op de vraag temporal thresshold Omega ]
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Verwijderd
- Moet ik andere koeling aanschaffen, of voldoet deze voor een XT?
- Welk bios moet ik gebruiken, die van ATI?
- Hoe zou het eventueel fout kunnen gaan, ik lees hier dat bij iedere VIVO het werkt, is dat echt zo...
Pascal
Ik heb 'm toch geflashed omdat ik met mijn vorige kaart (ook een Club3d X800XTPE) 20mhz verder kwam met het geheugen met dat nieuwe bios. Ook nu weer zit ik nog hoger, op de 627mhz (1254mhz).WoutZoR schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:01:
[...]
Waarom een X800XTPE flashen naar een X800XTPE ??
Was het niet mogelijk om met het standaard bios over te clocken ??
Ik zie dat je een Club3D videokaart heb, het FX bios is ook afkomstig van een Club3D videokaart, niet van een X800XTPE maar een X800Pro ViVo. Alleen van dit bios zijn de 16 pixelpipes geactiveerd en bij een normale X800Pro (ViVo) niet.
Bij het normaal Modden van een X800Pro ViVo naar een XTPE die je eerst het FX bios te flashen en daarna een XTPE bios van het bepaalde merk dat de videokaart gemaakt is.
Omdat jou videokaart al een XTPE is denk ik dat je het beste:
Het originele bios terugflashen of een nieuwer bios van Club3D te flashen.
[!! Correct me if I'm wrong !!]
//Edit: ik heb nog even nagekeken over waar die temporal thresshold gebleven is bij de Omega drivers, deze hebben ze eruit gehaald omdat het niet meer nodig was.
zie: meuktracker: Omega Catalyst 2.6.25
Verwijderd
Verwijderd
1. ik heb er inmiddels een zalman 700cu opgezet, scheelt ongeveer 20 graden stressed (draait nu @55 graden na een uur bf2 spelen met alles high)Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:21:
Ik heb toch nog een aantal vraagjes wat betreft het flashen van het bios. Ik heb nu een Club3D x800PRO, VIVO, 256MB met Stock-koeling. M'n vragen:Alvast bedankt,
- Moet ik andere koeling aanschaffen, of voldoet deze voor een XT?
- Welk bios moet ik gebruiken, die van ATI?
- Hoe zou het eventueel fout kunnen gaan, ik lees hier dat bij iedere VIVO het werkt, is dat echt zo...
Pascal
2. kijk bij techpowerup naar het juiste bios (voorkeur voor diegene die bij de kaart hoort)
3. werkt niet bij iedere VIVO hangt af van geheugen (1.6 wel, 2.0 niet) en je chip. Heb zelf een Club3d met 1.6, maar moest ik wel hard-modden om de pipes te openen. Draait nu prima met 16 pipes open. Volgens mij zijn de Club 3d's niet te softmodden, heb alles geprobeerd en uiteindelijk ge-hardmod en dit laatste werkte wel.
cheers,
Chubz-NL
Verwijderd
ik heb er net een besteld bij http://www.funcomputer.de voor 269 eurie.
Verwijderd
Dat is mooi om te zien maar ik vraag me af welk geheugen er op zit. Laat het even weten als je hem binnenhebt.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:35:
Voor de mensen die nog goedkoop een Sapphire X800 Pro ViVo 256 mb zoeken,
ik heb er net een besteld bij http://www.funcomputer.de voor 269 eurie.
quote startpost:
Let op!
Verschillende fabrikante zijn nu 2,0 ns geheugen op hun kaarten aan het zetten, wat dus betekent dat deze NIET meer sofmodbaar zijn
Tot nu toe bekend zijn:
-MSI
-Powercolor
-Sapphire
Is er trouwens iemand bekend met connect3D x800pro's? hebben zij ook 2,0 ns geheugen erop?
Verwijderd
Als er geen 1.6 ns op zit, wordt het gewoon overklokken denk ik.
Verwijderd
bekijk de chips die op de kaart zitten, er staat gc20 ofwel gc16
gc20

gc16

Ik heb trouwens ook een kaartje besteld bij funcomputer.de, powercolor x800 pro voor 229 euri.
Misschien dat ze toch nog 1,6 geheugen hebben, mja ben met een x800pro voor deze prijs ook al tevreden.
Verwijderd
Als je vooruit betaald heb je volgens mij alleen met IBAN te maken, ik betaal bij aflevering aangezien ik nog nooit eerder een bestelling heb gedaan bij funcomputer.de, maarja dit kost wel 20 euro extraCoolmaster schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:30:
Hoe heb je die kaart betaald? Gewoon met IBAN ofzo?
of toch maar beter een pro vivo proberen te scoren (met 1.6MS geheugen)??
[ Voor 14% gewijzigd door stefans op 31-07-2005 00:05 ]
topic lezen.stefans schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:04:
Ik ben ook van plan om een x800 te kopen. Alleen vraag ik mij af of de gewone x800 non pro ook kan worden geflasht tot een xt. Dus zou je van de gewone x800 ook van 12 naar 16 pipelins kunnen en zijn deze net zover overklokbaar als een pro versie??
of toch maar beter een pro vivo proberen te scoren (met 1.6MS geheugen)??
Verwijderd
Heb dezelfde vraag en staat er niet echt duidelijk in. Er staat nl Vivo WEL 100% overclockbaar zijn dat wil dus nit zeggen dat andere 0% sccesratio hebben of lees ik dat verkeerd?
ook aan jouw, lees de TS.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 06:59:
[...]
Heb dezelfde vraag en staat er niet echt duidelijk in. Er staat nl Vivo WEL 100% overclockbaar zijn dat wil dus nit zeggen dat andere 0% sccesratio hebben of lees ik dat verkeerd?

Aanbieding bij alternate
Heb hem vanmiddag al besteld en ik ga er binnenkort ook nog een Innovatec Cool-Matic X800 waterblok op monteren.
Goud is geen geld
khad hem vandaag al gekregen.. echt top ding!.. ook lkkr veel extra's goed ocbaar.. ik zit nu lkkr te spelen op XT speeds...Frank_Knopers schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:10:
Ik krijg mijn Asus X800pro 256MB DDR3 morgen of overmorgen ook binnen!
[afbeelding]
Aanbieding bij alternate
Heb hem vanmiddag al besteld en ik ga er binnenkort ook nog een Innovatec Cool-Matic X800 waterblok op monteren.
Gewoon met stock koeler en zonder mods?jimbojansen90 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:39:
[...]
khad hem vandaag al gekregen.. echt top ding!.. ook lkkr veel extra's goed ocbaar.. ik zit nu lkkr te spelen op XT speeds...
Ik wil dan ook wel je temps weten op overclock waarde.. en eventueel een 3Dmark score!
Edit: Weet iemand trouwens of en hoe ik deze kaart kan flashen met een X800XT bios? Moet ik dan een hardmod uitvoeren?
[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 02-08-2005 01:03 ]
Goud is geen geld
dan MOET je een hardmod doen jahFrank_Knopers schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:01:
[...]
Gewoon met stock koeler en zonder mods?
Ik wil dan ook wel je temps weten op overclock waarde.. en eventueel een 3Dmark score!
Edit: Weet iemand trouwens of en hoe ik deze kaart kan flashen met een X800XT bios? Moet ik dan een hardmod uitvoeren?
3Dmark 03: 11700 (oc'd) 10450 (stock)
3dmark 05: 5500 (oc'd) ****** (stock) nog niet gedaan..
en jah zonder mods of wat dan ook dusz ook stock cooler..
[ Voor 7% gewijzigd door jimbojansen op 02-08-2005 01:43 ]
Nog een beetje goede core en geheugen op mijn kaartje en dan goan!
[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 02-08-2005 10:12 ]
Goud is geen geld
Ik heb:
-Sapphire X800pro NON-VIVO met blauw PCB
-2,0 NS geheugen. Maximale overklok geheugen (AtiTool): 570 mhz. zonder fouten in de tests.
-GA-core: maximale overklok core (AtiTool): 510 mhz. zonder fouten in de tests.
Wat wil ik doen:
-hardmod
-flashen naar XT 500/500 mhz.
Mijn vraag is: is dit mogelijk? Is die 2,0 NS geheugen een belemmering? Zou het 2,0 NS geheugen ook op 1,6 NS. willen lopen?
EDIT: hoe zit het eigenlijk met mijn kansen? Hoeveel % kans heb ik dat die 4 extra pipelines van de GA-core ook werkelijk goed zijn? Hij was toch niet voor niks verkocht als ''normale'' X800pro?
[ Voor 30% gewijzigd door Jorn1986 op 02-08-2005 11:51 ]
Verwijderd
Kan hem dan toch nog wel modden of niet?
Voordat je gaat hardmodden of flashen zou ik eerst even testen of het 2.0ns geheugen en de core in staat zijn om geclocked op XT PE speeds te draaien 24/7. Pas dan zou ik gaan hardmodden, eerder niet.
Goud is geen geld
KLIK!
Het ging dus om een zeer klein aantal kaarten uit week 11, 12 en 16 volgens dat artikel, met een GA-core. Een GA-core geeft dus géén garantie dat de hardmod ook zal werken, de rest van de core moet ook de juiste ''code'' hebben.
Is dit van dit artikel onzin of klopt het? Mocht het niet kloppen, kan diegene dan aantonen welke core-codes nog meer wel of niet werken?
[ Voor 18% gewijzigd door Jorn1986 op 02-08-2005 18:49 ]
Verwijderd
Als je een nieuwe kaart koopt kun je het beste eerst kijken welk geheugen erop zit. Bij 2,0ns zou je naar de core moeten gaan kijken voor te hardmodden. Maarja niet veel mensen hebben nieuwe cores gemod dus daar is denk ik weinig bekend van, GA cores is daarentegen wel veel van te vinden.
Verwijderd
vrijwilligers?
Nee daarvoor met je hem met hetzelfde flashtooltje als de flash naar XT flashen, maar dan dus je oude bios er terug in.RMB schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:59:
als je je videokaart eruit haalt, en dan weer erin... is ie dan weer terug naar 12 pipelines?
alleen merk ik in BF2 geen verschil
(wat is die doos trouwens achterlijk groot)
gisteren even 3dmark5 tot 540 / 540 geclocked, 550/550 deed de core crashen na een poosje
toch al netjes voor een 475/450 kaartje, mem kan misschien nog hoger
Ik neem aan dat die cores zelfde gebakken zijn als PE, dus core zal wel voltage gedowngrade zijn,
Nu maar eens verdiepen in pipelines openmaken en voltages verhogen
voltage verhogen ging nog met potloodje bij mijn 8500, ging het nu ook maar zo makkelijk
pipelines unlocken lees ik bij de non vivo beetje negatieve verhalen over
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Goud is geen geld
Is het die 25 euro investering voor die hardmod wel waard? Wat zijn mijn kansen? Hoeveel GA-cores lukken nou werkelijk?
@ El Snorro: de 500e post is in zicht, tijd voor deel 7?
EDIT: toch nog een vraag: een X800pro VIVO kan je met 2,0ns. geheugen niet flashen naar een X800XT(PE), als je een ''normale'' X800pro hardmod en daarna flasht naar een XT met 2,0 ns. geheugen, hoe zit het dan?
[ Voor 69% gewijzigd door Jorn1986 op 04-08-2005 12:55 ]
ten eerste kicken mag pas na 24 uur..sjaakhaar schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:38:
Is iedereen weg op vakantie ofzo? Waarom krijg ik geen antwoorden? Weet niemand dit?

maar goed als dat spul van bison zou werken dan zou ik het gewoon proberen.
Het is uiteraard wel voor eigen risico, het is altijd nog maar de vraag of die pipelines nog wel goed zijn of gaan werken.
Ik zeg altijd proberen en nog eens proberen
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Als de stroom uitvalt tijdens het flashen heb je een pci kaartje nodig om het zaakje weer werkend te maken. En als ie de speeds niet trekt kan je arti's krijgen. De kaart kan iig altijd weer tot leven geroepen worden na een flash.sjaakhaar schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:19:
Hoe risicovol is het flashen van een X800pro naar een X800XT? Kan er veel mis gaan? Kan de kaart er dood van gaan?
Btw probeer die hardmod niet eens, want werken gaat het toch niet, binnen in de chip liggen banen doorgebrand dus 16 pipes krijg je nooit.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Hoe groot is die kans met mijn core dat dat ook werkelijk het geval is? dit staat er op:
ATI
RADEON X800
215RAACGA12F
GF3832.1
0441AA
TAIWAN