itsRay schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:19:
Ik heb sinds afgelopen maandag mijn nieuwe Asus AX800Pro/TVD binnen met GC16 memory erop (dus ik dacht, die is binnen) en gisteravond meteen de softmod (mbv bios flash) geprobeerd.
Het flashen leek allemaal prima te verlopen. En idd, eenmaal in Windows werd de kaart herkend als XT PE. Dus ik helemaal happy natuurlijk, totdat ik de drivers ging installeren (zowel Omega als W1zzard geprobeerd).
In het kort komt het hier op neer. Mijn VIVO kaart trekt gewoon geen 16 pipes. Ik heb de Guide van bovenaan gebruikt en op zich werkt dat ook maar het resultaat is, of hij hangt bij het binnenkomen in Windows (voor het login scherm), of hij geeft eenmaal in Windows corrupte pictures, ook al met de background.
Ik heb diverse biosen geprobeerd (retail Ati XT PE, de aangeraden Samsung memory based bios, de Asus XTPE bios), ze geven allemaal hetzelfde resultaat.
Pas als ik de empty.bin eerst terugflash en daarna meteen elk willekeurige bios (dus 12 pipes) heb ik dit probleem niet meer.
Wat mij ook opviel, toen ik m'n Arctic cooler erop zette, was dat er op de core GF nog wat stond. Met andere woorden, volgens mij een GF core. Klopt dit op de huidige nieuwe VIVO reeks? Ik heb 'm tenslotte pas maandag binnen gehad. Memory is het probleem niet, want flashen lukt op zich en op de chips staat ook gewoon GC16.
Betekend dit dat bij mij de 16 pipes gewoon "onmogelijk" blijkt te zijn, omdat er een aantal rot zijn, of kan ik nog iets met voltage proberen in combinatie met een 16 pipes unlocked bios?
Ik baal als een stekker moet ik zeggen. Dacht dat ik goed zat met GC16 memory. Maar dus niet. Zit er veel performance verschil tussen 12 of 16 pipes? De kaart lijkt, zeker met de Arctic cooler erop, geen enkel probleem te hebben met de hogere Core en Memory clock. Temperaturen blijven mooi binnen de marge allemaal.
Als iemand tips heeft hoor ik het echt graag. Ik zou toch graag met 16 pipes willen draaien, als er ergens een mogelijkheid is.
Ook gelijk een waarschuwing voor de mensen die nog een kaart als deze wilden kopen, lijkt me.