[OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
dat is klote, dan heb ik dus een GA-core met verrotte pipelines (ze zullen wel in de core doorgebrand zijn ofzo...). De hardmod wou niet werken, zelfs die Gigabyte bios geprobeerd voor de VIVO, wilde ook niet aan. En nee, ga me niet vertellen dat ik de hardmod verkeerd heb uitgevoerd, ik ben er 100% van overtuigd dat het goed is uitgevoerd.
Wat voor bios zit er nu weer in? backup.bin :7

Hopelijk komt er nog een keer een andere hardmod tevoorschijn, of eventueel een andere manier om hem softwarematig te unlocken...

[ Voor 30% gewijzigd door Jorn1986 op 04-08-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb mijn Asus X800pro kaartje vandaag ook gekregen. Mooi ding en bloedsnel vergeleken bij mijn oude V9980. Met stock-cooling kon ik het zaakje overclocken tot 510/570. De core valt me enigszins tegen, maar dat zal wel komen door de temperatuur.

Ik kreeg enorm veel artifacts toen ik de core wilde verhogen bij een mem speed van 570, dus ik heb de mem ietsje terug-geklokt naar 550mhz. Daarbij draait de core op 510 mhz.

Ik ben benieuwd welke scores ik haal met mijn Innovatek Cool-Matic X800 koelblok van 77,99 euro die binnenkort ook binnen is! 8) Ik hoop de core toch wel op 550 te krijgen zodat ik synchroon kan draaien.

Ik vraag me toch af waarom jullie deze X800pro blootstellen aan hardmods en BIOS-flashes terwijl de kaart nu nog helemaal niets tekort komt qua prestatie. Natuurlijk geeft het een kick als je een XT PE bios erin hebt geflashed met 16 pipelines, maar toch. Het succesvol-flash-percentage van deze Asus X800pro is zo laag dat het eigenlijk alleen maar risico's oplevert en weinig resultaat.. :)

Elke alinea begint met Ik, lol :o

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 05-08-2005 02:32 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 02:31:
Ik vraag me toch af waarom jullie deze X800pro blootstellen aan hardmods en BIOS-flashes terwijl de kaart nu nog helemaal niets tekort komt qua prestatie. Natuurlijk geeft het een kick als je een XT PE bios erin hebt geflashed met 16 pipelines, maar toch. Het succesvol-flash-percentage van deze Asus X800pro is zo laag dat het eigenlijk alleen maar risico's oplevert en weinig resultaat.. :)
flashen = VIVO
en ik weet niet hoe je erbij komt dat een asus x800pro vivo flash vaak zou mislukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, momenteel is het prijsverschil tussen de twee kaarten ook niet meer zo groot. Toen de x800xt pe net uit was werd er veel meer geexperimenteerd waardoor beter duidelijk was wat te hardmodden was en wat niet. Ik heb weinig mensen gezien die de laatste nieuwe x800pro's doen hardmodden, of waar het iig is gelukt.

Ik heb toch maar op het laatste moment beslist dat ik voor pci-e ga, toch een beetje vooruit kijken. Heb nu een MSI K8N neo4 ipv neo2 en x800xt pci-e ipv x800pro agp. Nu kom ik 80 euro duurder uit maarja daar lig ik ook niet van wakker :O
Ik hoop dat het vandaag komt :7

Bigfoot er zijn ook non vivo's te flashen, aleen is dat echt meer gokken of je een hebt waarmee dat gaat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXA90
at is een leuke aanbieding. nog pci-e ook. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

sjaakhaar schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:56:
naja, ''de gok'' maar gewaagd, zit nu een X800XT bios in (500/500 mhz.), maar: nog steeds 12 active pipelines. Moet ik net zoals bij de VIVO die gigabyte bios proberen om ze alsnog open te krijgen of moet ik iets fout hebben gedaan met de hardmod?
sjaakhaar, er is een knop, die knop noemen ze 'bewerk bericht' .
Deze ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

misschien beter dat je die de volgende keer gebruikt :|

maar goed het was dus nog niet gelukt? :/

[ Voor 12% gewijzigd door mydogisgone op 05-08-2005 09:28 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
nee, helemaal niet gelukt; zelfs met die gigabyte bios geprobeerd ze open te krijgen, wou ook niet lukken, uiteindelijk maar weer teruggeflashd naar een X800pro (backup.bin), misschien kijk ik er later in de vakantie nog wel eens naar. Heb je eventueel nog tips om het zaakje naar 16PP te krijgen?

En over dat flashen: het is een fluitje van een cent, kan eigenlijk bijna niks fout gaan met FlashRom.

en ik zal in het vervolg de EDIT knop maar eens wat vaker gebruiken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 05-08-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

er al aan gedacht dat die laatste quad misschien defekt is...........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Hoe kan ik dat repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn x800pro kaarten waarvan pipelines kapot zijn, dit zijn in principe afgekeurde x800xt's. Dus je kunt moeilijk kapotte pipelines unlocken, het kan zijn dat jij een kaart hebt waarmee dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Maar je kan toch wel gewoon die pipelines unlocken en kijken of je artifacts krijgt of niet? Kapotte pipelines moet je toch ook kunnen unlocken? Als ze echt kapot zijn, dan zal ik het meteen in de vorm van artifacts zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een super noob vraag: Hoe/waar lees ik de temperatuur van mijn X800pro uit?? 8)7

Ik heb al gekeken bij Catalyst Control Center, Schermeigenschappen, , ATi Tool 0.24, Speedfan... maar nergens kan ik die sensor in beeld krijgen.

Screenshots van ATiTool laten zien dat je daar een mooi grafiekje krijgt, maar die krijg ik dus niet. Gewoon een stom rood ATi logo.. :?

PS: Ik gebruik de 5.7 Catalyst drivers en in het log venster van ATi Tool stond dat de sensor LM63 heet, maar daar heb ik dus niets aan.

Ik wil de temp wel graag weten zodat ik straks kan vergelijken met mijn Cool-Matic X800 waterblok die binnenkort binnen komt..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Frank_Knopers schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:51:
Ik heb een super noob vraag: Hoe/waar lees ik de temperatuur van mijn X800pro uit?? 8)7

Ik heb al gekeken bij Catalyst Control Center, Schermeigenschappen, , ATi Tool 0.24, Speedfan... maar nergens kan ik die sensor in beeld krijgen.

Screenshots van ATiTool laten zien dat je daar een mooi grafiekje krijgt, maar die krijg ik dus niet. Gewoon een stom rood ATi logo.. :?

PS: Ik gebruik de 5.7 Catalyst drivers en in het log venster van ATi Tool stond dat de sensor LM63 heet, maar daar heb ik dus niets aan.

Ik wil de temp wel graag weten zodat ik straks kan vergelijken met mijn Cool-Matic X800 waterblok die binnenkort binnen komt..
Atitool-->Settings-->Temperature montitoring-->measure card temparture :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik voel me nu echt een beetje dom want ik kan settings nergens vinden..

Heb ook al de oudere ATi Tool 0.23 geprobeerd, hetzelfde probleem... :/ :? 8)7

Die settings staan in het startmenu, noch in het programma zelf, noch in het register... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door frankknopers op 05-08-2005 23:31 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Frank_Knopers schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:30:
Ik voel me nu echt een beetje dom want ik kan settings nergens vinden..

Heb ook al de oudere ATi Tool 0.23 geprobeerd, hetzelfde probleem... :/ :? 8)7

Die settings staan in het startmenu, noch in het programma zelf, noch in het register... |:(
Sterker nog: Ik ben dom :D Ik was niet in staat om settings te vinden, blijkt het gewoon rechtsonder te staan O+ .

Wel vaag dat ik dat pas ontdekte nadat ik wanhopig 0.23 en 0.21 had geinstalleerd.. :o

Zo blond ben ik nog niet geweest de laatste tijd, dat wordt nog wat met het Cool-Matic X800 waterkoelblok installeren.. :>

Temperatuurmeting:

Idle Core: 43/Mem: 35
Stressed Core: 73/Mem: 48

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 05-08-2005 23:56 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet niet dat er ook water doorheen moet lopen, dus niet alleen blokje erop en gaan met die banaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dag mensen.

Ik kan een Club3d X800 Pro Vivo kaartje krijgen.

Nu is mijn vraag hoe groot is de kans op een werkende mod. ik dit al vaker gedaan alleen wel met AGP kaartjes. Toen had je eerst een gigabyte bios nodig die de pipes unlockte en daar na een andere XT bios.

Ik neem aan dat deze kaart geen 1.6 ns mem heeft aangezien de X800 XT kaarten allemaal 2.0 hebben. Is het zo dat 2.0 een lock er in heeft en de 1.6 niet ? Ik heb zitten googelen alleen kan vrij wijnig vinden over de PCI E versie van de X800 Pro.

Mischien weten jullie meer ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of mensen wel een Pci-Express Vivo variant hebben geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kreeg net van de eigenaar te horen dat deze X800 Pro geen power connector of gele connector voor de vivo heeft :| hoe kan dit nu weer ? Alleen XL kaarten hadden die connector niet :\

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:02
vergeef me als het al te vaak is gevraagd, maar in de startpost staat dat 2,0ns gehegen niet soft te modden is, maar is 2,0ns geheugen wel hardmodbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Astennu schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:20:
Ik kreeg net van de eigenaar te horen dat deze X800 Pro geen power connector of gele connector voor de vivo heeft :| hoe kan dit nu weer ? Alleen XL kaarten hadden die connector niet :\
Missende powerconnector is wellicht vanwege PCI-e?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Orion84 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:09:
[...]

Missende powerconnector is wellicht vanwege PCI-e?
lijkt me sterk want de X850 pro's en de x800 Xt hebben die wel nodig en het is dezelfde chip. Dus je zult die dan wel niet echt ver kunnen oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@D3LTA

Welke bios heb je? en welke drivers gebruik je? en heb je een pencil mod gebruikt?
Die van mij loopt 580/570 op een 2600 winchester, maar ik haal "maar" 6365 punten :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-07 15:47
Ik heb mijn asus x800pro tvd geflashed volgens de tutorial waarvan de link is gegeven in de startpost. Hij werkt nu prima, 16 pipelines etc... Aleen doet de video in het niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik vind het best wel zonde om deze functie op te offeren voor alleen maar eeen beetje meer performance.

Iemand een idee?

(btw mij kaart koste nog geen 200 euro bij www.powerline.nl (geen geld voor het nieuwste van het nieuwste))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 21:35
born2rule schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:48:
Ik heb mijn asus x800pro tvd geflashed.............

.............(btw mij kaart koste nog geen 200 euro bij www.powerline.nl (geen geld voor het nieuwste van het nieuwste))
Dus als ik het goed begrijp heb je voor 199 euro de AX800Pro/TVD met 1.6ns geheugen erop? Da's niet verkeerd. Ik hoor het graag of dat idd klopt, dan ga ik 'm meteen bestellen bij ze.

[ Voor 27% gewijzigd door itsRay op 07-08-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Laatst online: 13-07 15:47
Ja klopt, 199 euro, das niet verkeerd dacht ik zo.

Maar ik heb de video in nu aan de praatgekregen met de orginele drivers van ati. Met de omega drivers lukt dit niet. Echter krijg ik met de orginele drivers van ati de ATI Catalyst Control Center niet aan de praat. En bij het instaleren van de drivers krijg ik ook foutmeldingen die er verder niet toe doen.

Maar ach, voor 199 euro een x800xt is een koopje en dan neem je de bugs wel op de koop toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb een Gigabyte x800 Pro TD 256MB DDR AGP, kan ik daar eigenlijk wat mee. Ik heb de topics gelezen, maar ben eerlijk gezegd bang dat ik niet helemaal goed begrijp. Volgens mij heb ik 2.0ns mem. Het enigste wat ik dus tot zover heb begrepen dat ik of een ViVo type moet hebben en dat ik met 2.0ns geen softmod kan uitvoeren. Standaard kan ik natuurlijk wel een beetje pielen, maar ik vraag het eerst maar eens aan jullie voordat ik teveel ga klooien.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
Nieuw record voor mezelf gehaald met OC'n 560/560 en 12000 puntjes... :D op een AX800 Pro

[ Voor 15% gewijzigd door jimbojansen op 07-08-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

jimbojansen90 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:57:
Nieuw record voor mezelf gehaald met OC'n 560/560 en 12000 puntjes... :D op een AX800 Pro
Mooi resultaat voor een VF-700 koeler! :9

Ik heb nu nog de standaardkoeler + 4 dikke koperen memsinks op de DDR3 chippies op back van de kaart. Daarmee loopt het geheugen wel lekker tot 580mhz artifactvrij (565 mhz stabiel).

Morgen krijg ik mijn Cool-Matic X800 waterkoelblok en ik zal een een mooi fotoshoot maken voor in dit topic! :Y)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakhaar schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:37:
@Josvandekoffie: heb jij wel een GA-core? Volgens mijn eerdere topic is het dan wel mogelijk...
Geef mij niet de schuld als het mislukt, heb het zelf ook nog niet geprobeerd...
Ik ben nou bij mijn ouders, maar ik heb wel gezien in atitool dat het een r423 was.
Als ik terug kom van vakantie zal ik wel ff checken. Ga dan gewoon eens wat biosflashes proberen.
Had in 3dmark2005 een score van 6100, core geklokt op 525. Kan nog wel hoger klokken maar had ff geen tijd meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Frank_Knopers schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:17:
[...]

Mooi resultaat voor een VF-700 koeler! :9

Ik heb nu nog de standaardkoeler + 4 dikke koperen memsinks op de DDR3 chippies op back van de kaart. Daarmee loopt het geheugen wel lekker tot 580mhz artifactvrij (565 mhz stabiel).

Morgen krijg ik mijn Cool-Matic X800 waterkoelblok en ik zal een een mooi fotoshoot maken voor in dit topic! :Y)
owjah ff specs veranderen.. deze resultaten zijn met een Stock cooler gehaald.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper_Bours
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-04-2023
Hoi

Ik heb vorige week via alternate een asus x800pro gekocht. (de aanbieding van 199 euro)

Na dit topic gelezen te hebben vond ik het de moeite waard om mijn kaart te hard modden naar een xt.
Alleen tot mijn spijt zag ik dat ik niet een GA core had maar een GF. Eentje van de nieuwere lijn dus. Maar ik wilde het toch proberen omdat er nog maar weinig mensen zijn die een GF core hebben geprobeerd te hardmodden.

Maar helaas! Niet gelukt. Ik blijf maar de 12 pipelines houden. Wel de bios geflashed naar een xt bios. De kaart werd wel herkent als een xt maar met 12 pipelines dus! JAMMERJAMMERJAMMER

Hier mijn core gegevens:

GF8625.1
0405AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb vandaag de installatie van het Cool-Matic X800 blok afgerond!

Uiteraard een leuke fotoshoot! >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Franksreviews/coolmatic0_thumb.jpg
Groot
Onder de operatie anti-ESD zak! :>

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Franksreviews/coolmatic1_thumb.jpg
Groot
Het X800 waterblok aan de onderzijde

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Franksreviews/coolmatic2_thumb.jpg
Groot
Installatiegids (alleen in Duits en Engels O+)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Franksreviews/coolmatic3_thumb.jpg
Groot
Blokje gemonteerd. Past goed en hoeft niet krom ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Franksreviews/coolmatic4_thumb.jpg
Groot
Lekker compacte Frank style :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Franksreviews/coolmatic5_thumb.jpg
Groot
Hoop ellende tijdens het work-in-progress.. :D

Ohjah, temps zijn nu 20 graden lager :Y)

[ Voor 104% gewijzigd door frankknopers op 09-08-2005 17:05 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Casper_Bours schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:33:
Hoi

Ik heb vorige week via alternate een asus x800pro gekocht. (de aanbieding van 199 euro)

Na dit topic gelezen te hebben vond ik het de moeite waard om mijn kaart te hard modden naar een xt.
Alleen tot mijn spijt zag ik dat ik niet een GA core had maar een GF. Eentje van de nieuwere lijn dus. Maar ik wilde het toch proberen omdat er nog maar weinig mensen zijn die een GF core hebben geprobeerd te hardmodden.

Maar helaas! Niet gelukt. Ik blijf maar de 12 pipelines houden. Wel de bios geflashed naar een xt bios. De kaart werd wel herkent als een xt maar met 12 pipelines dus! JAMMERJAMMERJAMMER

Hier mijn core gegevens:

GF8625.1
0405AA
Dan moet je die GIGABYTE firmware eens proberen, die schijnt wel met 16 pipelines te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper_Bours
NuKeFaCe schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Dan moet je die GIGABYTE firmware eens proberen, die schijnt wel met 16 pipelines te komen :)
Ook met een GF kern dan??

gr

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

alleen een vivo is te flashen naar 16 pipes.
123879x eerder al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper_Bours
ikheb het hier over een hard mod hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Casper_Bours schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:30:
ikheb het hier over een hard mod hè?
Ja, probeer deze guide eens:
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100
Probeer eens op die manier te flashen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Nog een succesvolle mod hiero :)

Gigabyte Pro Vivo kaartje > XT PE... word waarschijnlijk voor een vriend van me want ik doe tegenwoordig PCI-e (zie Sig.... wel probs met DFI + Maxtor :()

<edit>
Thx voor die Link Dawan... de tools in het linkje uit de startpost zijn dood (update?)... Atiflash werk perfect :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cheetah op 10-08-2005 20:24 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Wouter06
  • Laatst online: 09-09 22:48
sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Powercolor x800Pro ViVo MET 1.6ns mem :Y)

wel 100 km moeten rijden voor het kaartje, maar tis de moeite (denk ik)

nu ben ik gisteren al eens beginnen overclocken met ATITool. Maarja, ik las dat velen hun kaart al geflashed hadden met de stock cooler erop.
Stock clock zijn 475c/450m. Ik ben alleen beginnen oc'en met het geheugen. Ik zat nog maar aan 47x Mhz en de temp van het kaartje liep al direct op tot 70+ °C terwijl het kaartje idle zon 45-50 °C is.

Is het dan zo normaal dat de temp van de core zo fel omhoog gaat bij het omhoog gooien van de clock van het geheugen? :s

Gewone vraag ^^ Kga nu gewoon een Zalman VF700 aanschaffen en dan nog eens proberen...

• Casper_Bours
DaWaN schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:13:
[...]

Ja, probeer deze guide eens:
Probeer eens op die manier te flashen :)
Is alleen voor VIVO kaartjes en ik heb een normale....

Verwijderd

born2rule schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:48:
Ik heb mijn asus x800pro tvd geflashed volgens de tutorial waarvan de link is gegeven in de startpost. Hij werkt nu prima, 16 pipelines etc... Aleen doet de video in het niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik vind het best wel zonde om deze functie op te offeren voor alleen maar eeen beetje meer performance.

Iemand een idee?

(btw mij kaart koste nog geen 200 euro bij www.powerline.nl (geen geld voor het nieuwste van het nieuwste))
Volgens mij is dat helemaal geen ViVo versie :?
Ik neem tenminste aan dat je het over deze kaart hebt. Als het wel een ViVo is die te flashen is naar 16 pipelines, weet ik iig wat m'n volgende kaart wordt :9

• jimbojansen
Xwen schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:18:
sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Powercolor x800Pro ViVo MET 1.6ns mem :Y)

wel 100 km moeten rijden voor het kaartje, maar tis de moeite (denk ik)

nu ben ik gisteren al eens beginnen overclocken met ATITool. Maarja, ik las dat velen hun kaart al geflashed hadden met de stock cooler erop.
Stock clock zijn 475c/450m. Ik ben alleen beginnen oc'en met het geheugen. Ik zat nog maar aan 47x Mhz en de temp van het kaartje liep al direct op tot 70+ °C terwijl het kaartje idle zon 45-50 °C is.

Is het dan zo normaal dat de temp van de core zo fel omhoog gaat bij het omhoog gooien van de clock van het geheugen? :s

Gewone vraag ^^ Kga nu gewoon een Zalman VF700 aanschaffen en dan nog eens proberen...
jah dat hoort zo, moet je maar es proberen (zonder oc) gewoon artifacts te scannen... dan gaat ie bij mij ook naar de 70 graden.. dusz geen probleem..

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Casper_Bours schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:40:
[...]

Is alleen voor VIVO kaartjes en ik heb een normale....
Jawel maar als je hardmod moet je ook op zo'n manier flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Vraagje: zojuist heb ik m'n Asus AX800 Pro TVD geflashed naar een XT PE. Ik heb hiervoor het Asus BIOS van de X800 XT PE gebruikt.

Nu zie ik dat de default fan speeds lager staan. Fan draait in 2D-mode maar op 43% en met het oorspronkelijk BIOS was dit 67%. Hierdoor wordt m'n kaart dus warmer.

Weet iemand of ik beter een ander BIOS kan gebruiken met default hogere fan speeds? En zo ja, wat is dan een goed BIOS? Van ATI zelf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper_Bours
DaWaN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:25:
[...]

Jawel maar als je hardmod moet je ook op zo'n manier flashen ;)
Maakt het dan uit als ik 20ns geheugen heb?

[ Voor 3% gewijzigd door Casper_Bours op 12-08-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20ns? zozo dat is niet mis :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn HIS x800xl heeft als temp. na een paar uur stevig gamen 37 graden :D lijkt me wel goed ??

(en nog wel ligjes overgeklokt ook !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Asus x800 pro td non vivo heb ik overgeclockt naar 546.75\560.25.
AMD 64 3000+ @ 2100mhz
Asus k8v Deluxe
1024 ram ddr 400

In 3Dmark05 haal ik een score van 5624 punten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Casper_Bours schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Maakt het dan uit als ik 20ns geheugen heb?
Mja hardmodden werkt waarschijnlijk swieso niet maar als je het werkend wilt hebben moet je swieso bios op de Vivo manier flashen anders heb je swieso 12 pipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Nou is mijn vaders X800pro Vivo van Asus geflashed naar XT , maar nu blijkt dat de fan maar op halve capaciteit draait van wat ie eiglijk kan volgens Ati Tray Tools. En ook klokt ie na elke reboot terug naar 520core volgens mijn vader. Hoe kan je het zo doen dat ie gewoon na elke reboot op het gewenst aantal Mhz draait en de fan op 100%? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:47:
Nou is mijn vaders X800pro Vivo van Asus geflashed naar XT , maar nu blijkt dat de fan maar op halve capaciteit draait van wat ie eiglijk kan volgens Ati Tray Tools. En ook klokt ie na elke reboot terug naar 520core volgens mijn vader. Hoe kan je het zo doen dat ie gewoon na elke reboot op het gewenst aantal Mhz draait en de fan op 100%? :)
Had ik ook problemen mee, maar je moet "include in profile" aanklikken en saven in je profiel. Dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Oh daar heb ik ff overheen gekeken, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Gister ook weer eens gespeeld met mijn Asus X800pro (AGP) softmodded naar XT PE.
Ik kwam op een core van 555 uit, met een mem van 570.
M'n core is watercooled met een DangerDen Maze4 1/2". M'n mem zitten nog geen memkoelers op, die komen als het goed is morgen binnen. Dus ben benieuwd of ik dan wat verder kan komen. Ik zat te denken om een voltmod te doen voor de core..... maar ben er nog niet zeker van.

Mijn verder spec's:
AMD 3700+ San Diego @ 2400 (heb de 2976 mhz gehaald). Moet de overclock nog goed uit vinden icm m'n geheugen.
2x 512 TwinMos SpeedPremium PC3500 @ HTT 221 2-2-2-5 1T
DFI Lanparty NForce 3 Ultra-D
Alles is watercooled

Hier mijn 3Dmark03 score:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Screenies/3dmark03_13371.jpg
klik baar
13371 3Dmarks. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_G-nius op 16-08-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
niet verkeerd zeg!! ik haal 12129 puntjes bij 3D 03 op 575/575... hmm.. mss moet ik ook maar even een hardmod doen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
is de Asus x800Pro/TVD nou wel on niet softmodbaar?.. Dit is geen vivo kaart, maar in het begin van dit topic staat dat deze wel 1.6 ns geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
BuckyBoy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:10:
is de Asus x800Pro/TVD nou wel on niet softmodbaar?.. Dit is geen vivo kaart, maar in het begin van dit topic staat dat deze wel 1.6 ns geheugen heeft.
Hardmod mss.. maar voor een softmod heb je tog echt een ViVo versie nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de standaard koeler van een x800pro (asus) een beetje stil ?

Ik had gister een x800pro van asus bij alternate voor 219 euro besteld, ook las ik in de TS dat deze kaarten 1.6 ns geheugenchippies hebben , dus softmod baar zijn.

Zodra ik 'm heb ga ik er eerst lekker mee spelen ipv direct maar overklokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

BuckyBoy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:10:
TVD Betekend vivo, TD is non-vivo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:13:
Is de standaard koeler van een x800pro (asus) een beetje stil ?

Ik had gister een x800pro van asus bij alternate voor 219 euro besteld, ook las ik in de TS dat deze kaarten 1.6 ns geheugenchippies hebben , dus softmod baar zijn.

Zodra ik 'm heb ga ik er eerst lekker mee spelen ipv direct maar overklokken :P
ja deze is vrij stil en gaat ook alleen harder blazen als je gaat gamen. Met atitool kan ik overclocken tot 530 / 550 (gpu /mem) met stock cooler.
en ik heb inderdaad toch een TD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
Ik heb sinds afgelopen maandag mijn nieuwe Asus AX800Pro/TVD binnen met GC16 memory erop (dus ik dacht, die is binnen) en gisteravond meteen de softmod (mbv bios flash) geprobeerd.

Het flashen leek allemaal prima te verlopen. En idd, eenmaal in Windows werd de kaart herkend als XT PE. Dus ik helemaal happy natuurlijk, totdat ik de drivers ging installeren (zowel Omega als W1zzard geprobeerd).

In het kort komt het hier op neer. Mijn VIVO kaart trekt gewoon geen 16 pipes. Ik heb de Guide van bovenaan gebruikt en op zich werkt dat ook maar het resultaat is, of hij hangt bij het binnenkomen in Windows (voor het login scherm), of hij geeft eenmaal in Windows corrupte pictures, ook al met de background.

Ik heb diverse biosen geprobeerd (retail Ati XT PE, de aangeraden Samsung memory based bios, de Asus XTPE bios), ze geven allemaal hetzelfde resultaat.

Pas als ik de empty.bin eerst terugflash en daarna meteen elk willekeurige bios (dus 12 pipes) heb ik dit probleem niet meer.

Wat mij ook opviel, toen ik m'n Arctic cooler erop zette, was dat er op de core GF nog wat stond. Met andere woorden, volgens mij een GF core. Klopt dit op de huidige nieuwe VIVO reeks? Ik heb 'm tenslotte pas maandag binnen gehad. Memory is het probleem niet, want flashen lukt op zich en op de chips staat ook gewoon GC16.

Betekend dit dat bij mij de 16 pipes gewoon "onmogelijk" blijkt te zijn, omdat er een aantal rot zijn, of kan ik nog iets met voltage proberen in combinatie met een 16 pipes unlocked bios?

Ik baal als een stekker moet ik zeggen. Dacht dat ik goed zat met GC16 memory. Maar dus niet. Zit er veel performance verschil tussen 12 of 16 pipes? De kaart lijkt, zeker met de Arctic cooler erop, geen enkel probleem te hebben met de hogere Core en Memory clock. Temperaturen blijven mooi binnen de marge allemaal.

Als iemand tips heeft hoor ik het echt graag. Ik zou toch graag met 16 pipes willen draaien, als er ergens een mogelijkheid is.

Ook gelijk een waarschuwing voor de mensen die nog een kaart als deze wilden kopen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Jongens ik heb een vraag. Ik heb momenteel een Asus v9999GE helemaal unlockt 16/1.6 (Het werk zonder artifacts. Ik kan met mijn kaart tot 427/1180

Me scores zijn je onderaan naast me specs. Nou zie ik dat die asus x800pro TVD nou ook 199,95 kost. Is het een goed keuze om overstap te maken naar die x800pro TVD? Ik neem aan als die unlockt is nog sneller gaat dan me huidige kaart. Ik vind nvidia kaarten niet zo`n heel geweldig beeld hebben in windows. Ook in games ziet het er soms nog kartelig uit. Ook met fsaa aan. Zal ik dan toch beter beeld hebben en een snellere videokaart. (Dus ga ik er dan op voorruit)

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 17-08-2005 14:38 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
Coolmaster schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:37:
Jongens ik heb een vraag. Ik heb momenteel een Asus v9999GE helemaal unlockt 16/1.6 (Het werk zonder artifacts. Ik kan met mijn kaart tot 427/1180

Me scores zijn je onderaan naast me specs. Nou zie ik dat die asus x800pro TVD nou ook 199,95 kost. Is het een goed keuze om overstap te maken naar die x800pro TVD? Ik neem aan als die unlockt is nog sneller gaat dan me huidige kaart. Ik vind nvidia kaarten niet zo`n heel geweldig beeld hebben in windows. Ook in games ziet het er soms nog kartelig uit. Ook met fsaa aan. Zal ik dan toch beter beeld hebben en een snellere videokaart. (Dus ga ik er dan op voorruit)
Let wel op. Kijk naar de vorige post. Is ook een Asus X800Pro/TVD voor 199 euro bij Powerline. 1,5 week geleden besteld. Afgelopen maandag binnen. Ik krijg 'm niet goed draaiende met 16 pipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Maar dat had je met de v9999GE ook. Niet alle kaarten zijn perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kon het zo gauw niet vinden maar is de X800XL vivo ook te flashen naar XT?
ik heb de Asus eax800xl/2dtv vivo, misschien heb ik eroverheen gelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Nee x800xl is niet te flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 17-08-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
Coolmaster schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:01:
Maar dat had je met de v9999GE ook. Niet alle kaarten zijn perfect.
Ben ik met je eens, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat sinds die plotselinge prijsdaling er nu ook andere cores gebruikt worden. Klopt toch niet zou je zeggen op een ViVo dat de Core een GF is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

prutser001 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:16:
Ik kon het zo gauw niet vinden maar is de X800XL vivo ook te flashen naar XT?
ik heb de Asus eax800xl/2dtv vivo, misschien heb ik eroverheen gelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden.
xl heeft al 16 pipes, dus je kan hem prima softwarematig overclocken, behoud je de garantie ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsRay schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:19:
Ik heb sinds afgelopen maandag mijn nieuwe Asus AX800Pro/TVD binnen met GC16 memory erop (dus ik dacht, die is binnen) en gisteravond meteen de softmod (mbv bios flash) geprobeerd.

Het flashen leek allemaal prima te verlopen. En idd, eenmaal in Windows werd de kaart herkend als XT PE. Dus ik helemaal happy natuurlijk, totdat ik de drivers ging installeren (zowel Omega als W1zzard geprobeerd).

In het kort komt het hier op neer. Mijn VIVO kaart trekt gewoon geen 16 pipes. Ik heb de Guide van bovenaan gebruikt en op zich werkt dat ook maar het resultaat is, of hij hangt bij het binnenkomen in Windows (voor het login scherm), of hij geeft eenmaal in Windows corrupte pictures, ook al met de background.

Ik heb diverse biosen geprobeerd (retail Ati XT PE, de aangeraden Samsung memory based bios, de Asus XTPE bios), ze geven allemaal hetzelfde resultaat.

Pas als ik de empty.bin eerst terugflash en daarna meteen elk willekeurige bios (dus 12 pipes) heb ik dit probleem niet meer.

Wat mij ook opviel, toen ik m'n Arctic cooler erop zette, was dat er op de core GF nog wat stond. Met andere woorden, volgens mij een GF core. Klopt dit op de huidige nieuwe VIVO reeks? Ik heb 'm tenslotte pas maandag binnen gehad. Memory is het probleem niet, want flashen lukt op zich en op de chips staat ook gewoon GC16.

Betekend dit dat bij mij de 16 pipes gewoon "onmogelijk" blijkt te zijn, omdat er een aantal rot zijn, of kan ik nog iets met voltage proberen in combinatie met een 16 pipes unlocked bios?

Ik baal als een stekker moet ik zeggen. Dacht dat ik goed zat met GC16 memory. Maar dus niet. Zit er veel performance verschil tussen 12 of 16 pipes? De kaart lijkt, zeker met de Arctic cooler erop, geen enkel probleem te hebben met de hogere Core en Memory clock. Temperaturen blijven mooi binnen de marge allemaal.

Als iemand tips heeft hoor ik het echt graag. Ik zou toch graag met 16 pipes willen draaien, als er ergens een mogelijkheid is.

Ook gelijk een waarschuwing voor de mensen die nog een kaart als deze wilden kopen, lijkt me.
Het hele verhaal van de TS is niet meer 100% up to date. Je kunt daarom ook beter verder kijken dan GoT voordat je je kaart gaat bestellen. Zeker met de nieuwere cores (GF, GG, etc.) is er weinig bekend. Maarja denk dat dit bij velen de fout is dat ze niet goed geinformeerd zijn als ze zo'n kaart kopen. Als je bv naar de TS kijkt zie je dat hij als laatste op 10-03-2005 is geupdate, dat is toch al best lang geleden lijkt me. Ook staat er helemaal niks over de nieuwere cores in, alleen de oudste GA, GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Hardmodden werkt gewoon niet. punt. Ik heb het zelf vanavond geprobeerd met een X800PRO kaart non-vivo maar het werkt gewoon niet en dat is ook bevestigd door profs (W1zzard van schrijver van ATITool bv.)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
Op http://www.techpowerup.com/bios/ staan een hoop bios-en voor de diverse merken. Ik heb een Asus kaart, is het dan ook beter om de Asus XT PE versie te pakken ipv de ATI bios?

• Robin4
Bever! schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:22:
[...]

xl heeft al 16 pipes, dus je kan hem prima softwarematig overclocken, behoud je de garantie ook nog eens.
Alleen x800xl klokt niet echt bepaald hoger over, dat lukt pas naar een volt mod.

• Bever!

Bever!

3

Coolmaster schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:28:
[...]

Alleen x800xl klokt niet echt bepaald hoger over, dat lukt pas naar een volt mod.
als je hem flasht krijgt ie niet meer volt ofzo hoor.

• jimbojansen
ga eerst maar een zoeken wat een volt mod is ;)

• Bever!

Bever!

3

jimbojansen90 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:36:
ga eerst maar een zoeken wat een volt mod is ;)
zeg dat maar tegen je vader.

Verwijderd

Jongens,, geen geflame aub :/ Kwam d'r net achter dat ik een ViVo / 1.6ns x800 Pro van asus had.

En ik dus even ga kijken voor de mogelijkheden.

Oke, Mocht de flash misgaan moet ik eerst een backup hebben van de originele Bios en die opslaan? Anders met een PCI vga kaart de boel terugzetten toch ?

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:10:

Oke, Mocht de flash misgaan moet ik eerst een backup hebben van de originele Bios en die opslaan? Anders met een PCI vga kaart de boel terugzetten toch ?
2x ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ok ik neem mijn vijandige reactie terug.. mss begrepen we elkaar gewoon niet ofzow.. maar gewoon een vraag.. weet je wat een volt mod is?!.. (lijkt me wel aangezien je reactie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

jimbojansen90 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:05:
ok ik neem mijn vijandige reactie terug.. mss begrepen we elkaar gewoon niet ofzow.. maar gewoon een vraag.. weet je wat een volt mod is?!.. (lijkt me wel aangezien je reactie) :)
ja dat weet ik ;)
maar ik nam aan dat hij dacht dat het flashen meer volt op de gpu zou zetten, wat bij ati niet het geval is. :)
pencilmodje op die xl zou al een boel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ok.. :P dan ist goed.. ik had het verkeerd begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb dus wat zitten zoeken en stuitte op een bios voor de ASUS x800Pro / vivo / 256mb , De chips zijn van samgsung 1.6 en ik ga zo proberen de bios eerst te backuppen met atitool

Alleen, heb ik 1 probleem :)

Ik heb geen flopdrive meer noch lege diskette.. Alleen nog een spindel dvd's.. kan ik die bootable maken en vanaf daarop booten met bijv dos 6.2 ? teminste een os wat al voldoet aan het flashen van een andere bios.

De core en mem halen gemakkelijk de 540/560 snelheden overigens :)

Ik ga dat bootprobleem es fixen met een usb stick :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:45:
Goed, ik heb dus wat zitten zoeken en stuitte op een bios voor de ASUS x800Pro / vivo / 256mb , De chips zijn van samgsung 1.6 en ik ga zo proberen de bios eerst te backuppen met atitool

Alleen, heb ik 1 probleem :)

Ik heb geen flopdrive meer noch lege diskette.. Alleen nog een spindel dvd's.. kan ik die bootable maken en vanaf daarop booten met bijv dos 6.2 ? teminste een os wat al voldoet aan het flashen van een andere bios.

De core en mem halen gemakkelijk de 540/560 snelheden overigens :)

Ik ga dat bootprobleem es fixen met een usb stick :)
El Snorro schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:24:
In de delen van dit topic kwam vaak langs dat mensen geen floppydrive hadden en vroegen of ze van bootable cdroms oid konden flashen.
Ja :) Dit kan :*)
Klik hier voor de tutorial om bootable cdroms te maken
Als je cdrom bootable is, zet je er de gigabyte flash utility op en de gewenste bios(sen) en je kunt flashen vanaf cdrom :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Bever! schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:42:
[...]

ja dat weet ik ;)
maar ik nam aan dat hij dacht dat het flashen meer volt op de gpu zou zetten, wat bij ati niet het geval is. :)
pencilmodje op die xl zou al een boel helpen.
Werkt die pencilmod wel op een x800xl? Want ik had eens gelezen dat dit niet lukte en een voltmod moest doen wilde je de core op 500MHZ laten lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Robin4 op 22-08-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dev Icey , bedankt voor je post, Ben er stukken verder mee gekomen.

Algoed. Na het 6 x mislukking van een verkeerde iso te hebben gebruikt, heb ik eindelijk de juiste bios file te pakken gehad, Asus X800 XT Platinum. De flash is goed gelukt en windows herkende "de nieuwe hardware" meteen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/stap1.jpg

Nu ga ik dus even benchen .

Oke , kwam er dus achter dat de pipes nog steeds op 12 staan via rivatuner. er is dus niks veranderd behalve de clockspeeds en de naam van de kaart. Qua score zit ik nog op ongeveer 5500+ 05 marks.

Welke bios moet ik dan proberen wil ik die 16 pipes unlocked te krijgen ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
dan heb je die van Gigabyte nodig, die bios word meermaals aangehaald in de startpost :)
als je die hebt geflashed, reboot en je graka dan word herkend als een gewone X800XT PE dan zouden normaal alle pipelines unlocked moeten zijn. Als dat in orde is kan je nadien de bios flashen die je wil :) De 16 pipelines zullen dan unlocked blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke en mocht het foutgaan / niet werken, Gewoon de originele bios er weer in schuiven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Nee dan moet je er een empty bios erin flashen dan worden de pipes weer uigeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Ik heb dus de bios van gigabyte er zojuist in gezet, nog steeds met rivatuner 12x1 uitgaande maar 12 pipes te hebben.

Opzich is m'n mod dan wel gelukt, maar nog steeds een 12 aantal. Kan het zijn dat dit een wat nieuwere generatie is die niet te modden valt via bios naar 16pipes?

Ik had iig ff de core type gechecked, dat was een GF core.

met overclocking haalt ie 616mhz , maar mooi afronden op 600mhz. Het geheugen tikt op 575 mhz en hoger = artifacts, mischien wat blokjes er later voor bij halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Ik denk dat je dan pech hebt :s

Casper_Bours had ook een core met GF, hij bleef ook steeds 12 pipes hebben.
Maar euh, je hebt nergens verteld dat je een gewone x800pro of pro vivo hebt? want die gewone pro's moet je hardmodden om 16 pipes te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de PCI-E X800 PRO VIVO. Zijn deze ook te flashen naar XT PE 16 Pipes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dangerous1986

Nee dat lukt niet.

Die GF core is volgens mij hardware locked, dus naar extra pipes kan je wel fluiten denk ik, dus mod is dan niet gelukt. Volgens mij wist ATI hiervan en heeft er een andere core erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:51:
Dangerous1986

Nee dat lukt niet.

Die GF core is volgens mij hardware locked, dus naar extra pipes kan je wel fluiten denk ik, dus mod is dan niet gelukt. Volgens mij wist ATI hiervan en heeft er een andere core erop gezet.
Is dat alleen op de X800Pro PCI-E , Of nu ook op de AGP?. Heb een jaar geleden een X800Pro vivo AGP gehad en daar ging dat perfeckt mee. Zou jammer zijn als ATi dit veranderd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:55:
Oke. Ik heb dus de bios van gigabyte er zojuist in gezet, nog steeds met rivatuner 12x1 uitgaande maar 12 pipes te hebben.

Opzich is m'n mod dan wel gelukt, maar nog steeds een 12 aantal. Kan het zijn dat dit een wat nieuwere generatie is die niet te modden valt via bios naar 16pipes?

Ik had iig ff de core type gechecked, dat was een GF core.

met overclocking haalt ie 616mhz , maar mooi afronden op 600mhz. Het geheugen tikt op 575 mhz en hoger = artifacts, mischien wat blokjes er later voor bij halen.
Het kan zijn dat je niet het juiste programma hebt gebruikt voor het flashen van je bios. Dan blijft de kaart idd op 12 pipes.

Bij mij was dat ook zo, daarne heb ik de instructies op deze link uitgevoerd en toen werkte het wel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:57:
[...]

Is dat alleen op de X800Pro PCI-E , Of nu ook op de AGP?. Heb een jaar geleden een X800Pro vivo AGP gehad en daar ging dat perfeckt mee. Zou jammer zijn als ATi dit veranderd heeft.
Je koopt toch gewoon een X800XT PCI-e voor 279 269 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:57
maar goed

ik wil nu ook wel graag zo'n asus x800pro/TVD kopen voor 199,95.. de ViVo versie dus. Maar zoals ik het nu lees is er dus een grote kans dat die kaart niet meer modbaar is naar een XT?

ik twijfel tussen deze kaart en de Asus v9999GE, ook voor 199,95.

[ Voor 17% gewijzigd door dribbel op 22-08-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb even een kort vraagje voor een maat van me.

Hij heeft een X800PRO liggen en die wil hij natuurlijk modden, we moeten nog even kijken of ie wel de juiste core heeft.

Stel dat ie de juiste core heeft dan willen we en natuurlijk gelijk modden alleen heb ik geen idee waar ik die zilverlijm kan vinden, ik heb al aardig wat pagina's van dit topic gelezen alleen heb ik het niet kunnen vinden.

Het zou handig zijn als dit ergens te koop is in de omgeving van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
bah ik zie inderdaad dat de asus x800pro tvd nu ook 199 is :(
en ik al blij met een td voor 199
gaat wel snel maar zo snel....

vooral als die asus wel te modden is wordt het nadeel van mijn keus wel erg groot

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prozaq schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:21:
[...]

Het kan zijn dat je niet het juiste programma hebt gebruikt voor het flashen van je bios. Dan blijft de kaart idd op 12 pipes.

Bij mij was dat ook zo, daarne heb ik de instructies op deze link uitgevoerd en toen werkte het wel:
En dat was wel succes op 16 pipes? Ik heb ook een vreemde bug met atitool . Hij werkt het geheugen ineens met stappen van 10mhz en doorgaand waardoor die chrast.

Ik wacht nog even met het toepassen van de mod, De hardmod werkt ook alleen op GA cores toch? Games draaien nu ook uitermate goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

En dat was wel succes op 16 pipes? Ik heb ook een vreemde bug met atitool . Hij werkt het geheugen ineens met stappen van 10mhz en doorgaand waardoor die chrast.

Ik wacht nog even met het toepassen van de mod, De hardmod werkt ook alleen op GA cores toch? Games draaien nu ook uitermate goed :)
Volgens mij heb ik dezelfde kaart als jij. Asus ax800 pro tvd 1,6 ns geheugen. Hardmods begin ik niet aan ik heb alleen een andere bios geflashed en heb nu 16 pipes.

Ik haal met deze kaart geen XT PE snelheden, dat trekt het geheugen niet. Ik heb een bios gemaakt waarin de snelheid van het gehuegen omlaag is gehaald naar 535 mhz. Verder heb ik er een andere koeler opgezet (Zalman vga koeler) omdat ik 75 graden stressed wel een beetje veel vind met de standaard koeler. De temp is nu rond de 61 graden stressed.

Dus als je kaart de snelheid niet aan kan van de standaard XT bios, dan kun je deze met het onderstaande tooltje ombouwen naar een bios die de kaart instelt op een lagere clock- of geheugensnelheid. Je hoeft dan dus geen ati-tool oid te gebruiken om telkens wanneer windows opnieuw opstart de snelheid van het geheugen in te stellen.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=872

[ Voor 3% gewijzigd door Prozaq op 22-08-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt. Op XT Speeds en nog es 16 pipes :D

Merkbaar nog niet veel... Ik merk hoe vaker 3dmark ik draai de lager de score wordt.

Rivatuner en atitool bevestigen het allebei op 16 pipes 8)

En ja Ik heb de ax800Pro , de Gigabyte bios erin geflashed met de flashtool die erbij zat, Ik denk dat de fout was om met die van ati default te flashen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/stap2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 03:23 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste