[OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:15:
Het is gelukt. Op XT Speeds en nog es 16 pipes :D
Gefeliciteerd
Merkbaar nog niet veel... Ik merk hoe vaker 3dmark ik draai de lager de score wordt.
ik zou dan toch even met atitool de "scan for artifects" test doen en even het temperatuur displaytje aanzetten. Kan namelijk best een tijdje duren voordat je kaart kuren begint te vertonen met die clock snelheden/warmtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Als ik 20x 3Dmark draai zonder opnieuw op te starten scheelt het me ook 300 punten. En ik heb een 6800GT met waterkoeling er op. Oc'ed/stock maakt niet uit. (440/1200 vs 350/1000)

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 23-08-2005 13:45 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper_Bours
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:15:
Het is gelukt. Op XT Speeds en nog es 16 pipes :D

Merkbaar nog niet veel... Ik merk hoe vaker 3dmark ik draai de lager de score wordt.

Rivatuner en atitool bevestigen het allebei op 16 pipes 8)

En ja Ik heb de ax800Pro , de Gigabyte bios erin geflashed met de flashtool die erbij zat, Ik denk dat de fout was om met die van ati default te flashen.

[afbeelding]
Hoi,

Ik heb ook de GF core. En het was bij mijniet gelukt de eerste keer. Had de gigabyte bios ook niet gebruikt. Zou je precies de stappen kunnen geven hoe jij het gedaan hebt? En met welke programma's? Hoe heb jeje hard mod uitgevoerd, met een zilverpen of met een potlood? Ben benieuwd! Want dan ga ik het nog eens proberen.

gr

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casper_Bours schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Hoi,

Ik heb ook de GF core. En het was bij mijniet gelukt de eerste keer. Had de gigabyte bios ook niet gebruikt. Zou je precies de stappen kunnen geven hoe jij het gedaan hebt? En met welke programma's? Hoe heb jeje hard mod uitgevoerd, met een zilverpen of met een potlood? Ben benieuwd! Want dan ga ik het nog eens proberen.

gr

Casper
Als je nou eens in de startpost gekeken had zag je dit Klik . Als je dat doet wat daar staat zal het je lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casper_Bours schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Hoi,

gr

Casper
Tja het staat er toch echt.

Ik heb via de tips van SP (startpost) m'n kaart geflashed. Je meot wel duidelijk de kaart ook met de gigabyte flasher doen.

Temps enzo zijn niet echt drastisch gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:47

aapelite

Do the kirby!

Prozaq schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde kaart als jij. Asus ax800 pro tvd 1,6 ns geheugen. Hardmods begin ik niet aan ik heb alleen een andere bios geflashed en heb nu 16 pipes.

Ik haal met deze kaart geen XT PE snelheden, dat trekt het geheugen niet. Ik heb een bios gemaakt waarin de snelheid van het gehuegen omlaag is gehaald naar 535 mhz. Verder heb ik er een andere koeler opgezet (Zalman vga koeler) omdat ik 75 graden stressed wel een beetje veel vind met de standaard koeler. De temp is nu rond de 61 graden stressed.

Dus als je kaart de snelheid niet aan kan van de standaard XT bios, dan kun je deze met het onderstaande tooltje ombouwen naar een bios die de kaart instelt op een lagere clock- of geheugensnelheid. Je hoeft dan dus geen ati-tool oid te gebruiken om telkens wanneer windows opnieuw opstart de snelheid van het geheugen in te stellen.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=872
Is inderdaad ook een goede methode. Op een bios site staan nu ook veel biossen die je kaart nog altijd x800pro laten heten, maar wel 16 pipes unlocked. De snelheid laat hij ook op pro speed, maar die kan je natuurlijk met dat tooltje ook weer verhogen.

http://www.techpowerup.co....256.Samsung16.040511.bin

[ Voor 4% gewijzigd door aapelite op 24-08-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
toch de asus x800pro/TVD besteld, vanmiddag binnen gekregen

dit was er 1 met GG core en 1.6ns geheugen, was probleemloos om te flashen naar een x800XT PE met 16 pipes, tot zover loopt alles nog superstabiel dus het lijkt een succes te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

dribbel schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:45:
toch de asus x800pro/TVD besteld, vanmiddag binnen gekregen

dit was er 1 met GG core en 1.6ns geheugen, was probleemloos om te flashen naar een x800XT PE met 16 pipes, tot zover loopt alles nog superstabiel dus het lijkt een succes te zijn :p
BIj mij zou dat theoretisch ook zo moeten zijn. Maar helaas kan de core de XT PE speeds niet lekker aan en hangt hij meestal. Het geheugen van 1.6ns doet het wel weer perfect op die speed. Typisch. Heb mijne daarom net geflashed naar een x800 pro nog altijd, alleen dan met 16 pipes en de speeds die hij wel aankon.

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Dribbel

Bij welke shop heb je deze kaart gekocht?

Liquid cooled!

• dribbel
driebond computers in groningen

had m eergister besteld en gister in huis

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb een nieuwe pc en ik moet nog een videokaart erin doen. Dus ben geintresseerd in de x800 (pro) (pci-e). Ik wil er rond de 200 euro voor uitgeven. Dus het word een x800 die kan geflashed worden naar een x800 XL. Maar haalt ie ook XT speeds (core). Zoniet maar hoeveel boven de 400 haalt ie dan ongeveer?
Ik had een oogje op de asus maar die is niet meer te verkrijgen. Dus mijn vraag is welk merk zouden jullie mij dan aanraden. Dus bedoel de kwaliteit koeling en geheugen. En welk het best te unlocken is.

lism
welke wel dan?

Ik nu ook geintresseerd in de 6800 non-ultra deze heeft gewoon 16 pipelines maar heeft slechts 128mb geheugen. En is ronde de 200 e van jouw. Dus is dit misschien wel een goeie optie. Wel objectief blijven he ook al is het een nvidia kaart :+ Dus welke zal ik kiezen?

[ Voor 44% gewijzigd door DFC-Neo op 25-08-2005 20:36 ]

realityalways start as a dream

Verwijderd

Staat in de TS welke juist niet meer te modden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

DFC-Neo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:40:
Hi

Ik heb een nieuwe pc en ik moet nog een videokaart erin doen. Dus ben geintresseerd in de x800 (pro) (pci-e). Ik wil er rond de 200 euro voor uitgeven. Dus het word een x800 die kan geflashed worden naar een x800 XL. Maar haalt ie ook XT speeds (core). Zoniet maar hoeveel boven de 400 haalt ie dan ongeveer?
Ik had een oogje op de asus maar die is niet meer te verkrijgen. Dus mijn vraag is welk merk zouden jullie mij dan aanraden. Dus bedoel de kwaliteit koeling en geheugen. En welk het best te unlocken is.

lism
welke wel dan?

Ik nu ook geintresseerd in de 6800 non-ultra deze heeft gewoon 16 pipelines maar heeft slechts 128mb geheugen. En is ronde de 200 e van jouw. Dus is dit misschien wel een goeie optie. Wel objectief blijven he ook al is het een nvidia kaart :+ Dus welke zal ik kiezen?
Het is heel simpel jou keuze. Kijk welke er het goedkoopst te krijgen is en het meeste waar voor zn geld. Staar je niet blind op hoeveelheid mb, maar meer op de GPU die het werk verricht. Voor de rest moet je verschillende vergelijkingen bekijken op internet welke goed presteerd. Voor zover ik weet zijn de x800pro VIVO kaarten de kaarten met de beste kans voor een flash. Ik weet alleen niet of dat te vinden is op pci-e.

Verder zou ik voor willen stellen dat je het wel on-topic houdt. Het gaat hier om het uitwisselen van ervaringen van het flashen van de x800. Informatie is meer dan genoeg te vinden in de TS of in het topic met de search. Het topic (heel got eigenlijk) is zeker niet bedoeld om voor jou een keuze te maken voor een kaart, dat zal je helaas toch zelf moeten doen uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wegens het dood gaan van mijn Hercules 9800se AIW @ Pro een nieuwe videokaart moeten aanschaffen. Wou eerst een 9800 Pro kopen, maar toen zag in de Asus X800 Pro TVD staan in de pricewatch voor nog net geen 200 euro en daarbij was de kans groot dat deze omgezet kan worden naar een X800 XT PE. Daarom ben ik voor de Asus X800 Pro gegaan omdat me dit de beste prijs / snelheids verhouding leek.

Eenmaal de kaart ontvangen gisteren, meteen geprobeerd de XT PE bios erin te flashen. Direct succes kaart werd herkend als een XT PE, snelheden had ik van te voren al getest en dan gaat goed.

Flash gedaan via de onderstaande link:
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100

Kaart maakt wel een veel herrie moet ik zeggen, van het weekend wc blokkie erop dan is het weer lekker rustig.

Voor de geinterreseerden:
Hier een 3dmark 2003 score, Asus X800 XT PE op standaard snelheden en beeldkwaliteit op het hoogste met daarbij de laatste catalyst drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:49:
Ik heb even een kort vraagje voor een maat van me.

Hij heeft een X800PRO liggen en die wil hij natuurlijk modden, we moeten nog even kijken of ie wel de juiste core heeft.

Stel dat ie de juiste core heeft dan willen we en natuurlijk gelijk modden alleen heb ik geen idee waar ik die zilverlijm kan vinden, ik heb al aardig wat pagina's van dit topic gelezen alleen heb ik het niet kunnen vinden.

Het zou handig zijn als dit ergens te koop is in de omgeving van Arnhem.
beste werkt een reparatieset voor achterruitverwarming voor autos. Dat is geleidend materiaal (waar het uiteindelijk om gaat bij het verbinden van de twee punten) wat je bijna overal kan krijgen. Dit gebruiken de meeste mensen er iig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
hi there,

Kutkutkut....ik heb momenteel een ati 9700 pro en wil graag upgraden naar een x800 pro tvd of vivo vanwege de overklok mogelijkheden.
maar nu is de kaart nergens meer te vinden voor onder de 220 euro...

iemand nog ideeën?

thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat ie niet meer op alternate.nl dan :?

daar had ik de mijne vandaan voor 219 euro + verzendskosten. (vivo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf hoor! dat flashen!
Heb afgelopen donderdag m'n nieuwe Asus AX800Pro TVD binnen gehad. Nu geflashed naar een Asus AX800XT PE met behulp van die 'modified flashrom'. Mooi van 12 naar 16 Pipelines!!!
3dMark03 scores (standaard cores):
Voor flashen: 10121
Na flashen: 12012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw, dit wordt mijn 1ste post :o

Ik heb vorige week mijn Asus X800Pro/TVD + Zalman VF700-CU binnengehad ( bij alternate besteld ). Was wat bang voor flashen omdat mijn 9800pro ==> XT mislukt was :+
Maar vervolgens alle moed bij elkaar geraapt en het vanmorgen gedaan met de info uit dit draadje.
De mod is helemaal gelukt en ben apetrots haha. Via atiflash de originele asus x800xt bios erin gepropt, windows detecteerde meteen dat het een x800xt platinum edition was , drivertjes installeren en benchmarken maar!
Mijn 3dmark2003 @ stock was net geen 10.000 puntjes. Na de flash had ik net iets boven de 12.000 puntjes , een flinke verbetering. Alles loopt stabiel en ook via ATI Tool geen artifacts :7

Enige stomme is dat ik niet weet welke core revisie het is ( dus GA etc ) |:( Ben te lui om die zalman er ff af te halen |:( 8)7

Maar games lopen nu net ff iets lekkerder met alle options vol open op 1024x768. Behalve F.E.A.R dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van de Asus X800Pro/TVD. Ik ben echter op een klein probleempje gestuit. Als ik de pc opstart draait de fan nog op 100% en branden de leds in de fan nog voluit. Na een tiental seconden echter gaat de fan minder hard draaien, maar beginnen ook de ledjes in de fan te knipperen. Weet iemand waarom dit zo is en wat hier evt aan te doen is? Ik kan in windows wel ahndmatig met ATI-TOOL de fansnelheid op 100% zetten, waardoor het geflikker van de ledjes ophoudt, maar dit moet toch niet de bedoeling zijn. Zou het kunnen dat er iets niet goed is met de ledjes?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb dus die tutorial gevolgd om mijn bios te flashen maar nu wil ik het terug flashen ik heb een x800 pro non-vivo. Ik heb een backup gemaakt zoals in de tutorial maar er staat niet in hoe ik het terug kan flashen naar het origineel.

ik heb het dus over deze tutorial: http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
gewoon op dezelfde manier als je de xt bios erin flasht

dus

flashrom -p -f 0 backup.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Dit bios dat in die tutorial staat is toch het x800 xt PE bios en niet het x800 xt bios. Want volgens is de core speed van de non PE toch 500 Mhz ipv 520. Dus kan mij iemand een bios geven van de non PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje stomme vraag, maar heeft iemand een idee hoe ik de standaard asus koeler er af kan halen zonder beschadigingen. Heb de schroefjes geprobeerd op de achterkant maar die zitten muurvast. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ht is een x800 pro TVD

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
de 3 schroefjes aan de achterkant losdraaien en dan voorzichtig de koeler eraf halen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat idee had ik ook maar die 2 aan het ijzeren stukje zitten muurvast. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten 3 schroefjes, klein schroevedraaiertje pakken en voorzichtig lossdraaien. Ik heb het gelijkmatig losgedraagd, zodat de druk niet op 1 punt komt te liggen, mocht dat gebeuren. Zodra de 3 schroefjes los zijn kun je de stockkoeler er zo af "trekken", het kan zijn dat de koelpasta kleverig werkt ( wat bij mij het geval was ), maar met beleid kun je de koeler er zo af trekken. Suc6! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:58
PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:49:
Ik heb even een kort vraagje voor een maat van me.

Hij heeft een X800PRO liggen en die wil hij natuurlijk modden, we moeten nog even kijken of ie wel de juiste core heeft.

Stel dat ie de juiste core heeft dan willen we en natuurlijk gelijk modden alleen heb ik geen idee waar ik die zilverlijm kan vinden, ik heb al aardig wat pagina's van dit topic gelezen alleen heb ik het niet kunnen vinden.

Het zou handig zijn als dit ergens te koop is in de omgeving van Arnhem.
Gewoon even bij Radio piet in Arnhem halen, die hebben dat spul vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Ik vraag mij af of ik op mijn x800 pro ook die hardmod kan toepassen. Ik weet dat het enkel met GA cores werkt maar op deze website werken ze met een andere een G6 net zoals ik 1 heb:
http://www.maxitmag.co.uk/article.php?articleID=79

Of is dit maar een voorbeeld over hoe die 2 connectors er uit zien?

Op mijn core staat dus G60920.1

Meer duidelijkheid plz

Greetz Bloodcollector

Srr ik las op de verkeerde plaats er staat dus degelijk wel GA op.

[ Voor 10% gewijzigd door Dranica op 29-08-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Dat afschrapen van die 2 connectors welke kleur heeft dat. Is dat zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:42:
staat ie niet meer op alternate.nl dan :?

daar had ik de mijne vandaan voor 219 euro + verzendskosten. (vivo)
ja alleen deze: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGO50&
Maar dat is geen tvd of vivo versie toch?

andere overweging is een Asus 6800 GE en die overklokken naar een ultra...maar ga liever voor de ati....heb nu een 9700 pro (al 3 jaar) en ben erg tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Flashen op mijn ax800pro/tvd ging allemaal perfect. :)
Helaas veroorzaakt de XT PE bios enkele problemen. Als een 3d-applicatie zoals atitool of 3dmark wordt gestart dan springt het beeld op zwart.

Ik heb de originele bios weer teruggezet, met behoud van mijn 4 extra pipelines. Als ik nu met Atitool de max-gpu speed probeer te vinden dan is de max meestal ergens rond de 500. :| De gpu is echter wel watercooled en er zitten hsf's op het geheugen, dus ik heb het idee dat ie wel iets hoger zou kunnen...

Zou een pencil-mod misschien uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
xerogee schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:41:
Helaas veroorzaakt de XT PE bios enkele problemen. Als een 3d-applicatie zoals atitool of 3dmark wordt gestart dan springt het beeld op zwart.

Ik heb de originele bios weer teruggezet, met behoud van mijn 4 extra pipelines. Als ik nu met Atitool de max-gpu speed probeer te vinden dan is de max meestal ergens rond de 500. :| De gpu is echter wel watercooled en er zitten hsf's op het geheugen, dus ik heb het idee dat ie wel iets hoger zou kunnen...

Niet atitool laten zoeken, gewoon zelf omhoogclocken en artifacts checken...
Atitool functioneert soms niet goed met find max core/mem

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordcore schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:53:
[...]

ja alleen deze: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGO50&
Maar dat is geen tvd of vivo versie toch?

andere overweging is een Asus 6800 GE en die overklokken naar een ultra...maar ga liever voor de ati....heb nu een 9700 pro (al 3 jaar) en ben erg tevreden...
Dat is volgens mij geen VIVO ding nee. ik had 'm van asus / aanbieding. Hij draait uitstekend op XT Speeds.

En dat 6800 blijft ook nog maar een gok ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
kutkutkut....ben echt het hele web af aan eht zoeken naar een Asus x800 pro tvd voor odner de 220 euro maar is nergens meer te vinden...
dit geldt ook voor de Asus 6800 GE voor onder de 220 euro...

iemand nog tips?
bv goedkope duitse winkels?

thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag tussendoor. Ik heb een asus x800 pro td en mijn cpu is een amd64 3000+.
Nou is mijn vraag kan mij videokaart wel optimaal gebruikt worden of is mijn cpu te traag?
oja ik heb 1024 ram ddr 400

graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
El Snorro schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Niet atitool laten zoeken, gewoon zelf omhoogclocken en artifacts checken...
Atitool functioneert soms niet goed met find max core/mem
Het probleem is meer dat bij hogere clockspeeds de pc vastloopt, beeld wordt zwart bij starten van de eerste 3dmark-test. (monitor gaat in powersave-mode)
Ik denk dat mijn kaart gewoon niet op die speeds *wil* lopen, misschien krijgt ie van 'nature' al te weinig volt... Warmte lijkt me geen probleem omdattie al onder een waterblokje zit....

Iemand ervaring met die pencil-mod of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56
xerogee schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:41:

Ik heb hetzelfde ondervonden, tevens op een Asus AX800 Pro TVD (AGP) alleen dan met een Zalman VF700-Cu. De kaart wil gewoon niet hoger dan 500 gpu/520 mem. Temperatuur wordt niet hoger dan 60 graden. Heb jij toevallig ook een AGP kaart en degenen bij wie het goed gaat een PCI-E? Misschien helpt het om het AGP voltage iets te verhogen o.i.d.? Of denk ik nu domme dingen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Heeft iemand toevallig een asus x800xt bios met colckspeeds 500/500 ofzo. Het lijkt er namelijk op dat m'n core nét niet lekker stabiel loopt op 520Mhz. In atitool krijg ik om de paar minuten een paar artifacts en als ik find max core doe, springt het beeld op zwart als de corespeed rond de 525Mhz is.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
RubenDJ schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:59:
[...]

Ik heb hetzelfde ondervonden, tevens op een Asus AX800 Pro TVD (AGP) alleen dan met een Zalman VF700-Cu. De kaart wil gewoon niet hoger dan 500 gpu/520 mem. Temperatuur wordt niet hoger dan 60 graden. Heb jij toevallig ook een AGP kaart en degenen bij wie het goed gaat een PCI-E? Misschien helpt het om het AGP voltage iets te verhogen o.i.d.? Of denk ik nu domme dingen?
Daar zat ik ook aan te denken. Wellicht helpt het idd als het AGP voltage iets verhoogd wordt. Ik neem aan dat de hele kaart inclusief de gpu dan meer sap krijgt, maar of dat wel zo goed is voor de rest van de componenten op de kaart?? (ik heb ook de AGP-versie)
Thermaltaker schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:08:
Heeft iemand toevallig een asus x800xt bios met colckspeeds 500/500 ofzo. Het lijkt er namelijk op dat m'n core nét niet lekker stabiel loopt op 520Mhz. In atitool krijg ik om de paar minuten een paar artifacts en als ik find max core doe, springt het beeld op zwart als de corespeed rond de 525Mhz is.
Er is een tooltje waarmee je een bios-file kan aanpassen (clockspeeds etc) staat ergens hierboven...
En mijn beeld springt ook op zwart als ik "te hoog"ga... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
Nordcore schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:35:
kutkutkut....ben echt het hele web af aan eht zoeken naar een Asus x800 pro tvd voor odner de 220 euro maar is nergens meer te vinden...
dit geldt ook voor de Asus 6800 GE voor onder de 220 euro...

iemand nog tips?
bv goedkope duitse winkels?

thnx alvast
?

pricewatch: Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD

199 voor de tvd, gewoon in nederland

[ Voor 3% gewijzigd door dribbel op 30-08-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Er staat wel bij levertijd onbekend. Ik weet ook dat dit een uitlopend model is, dus ik hoop maar dat ze nog een keer binnenkomen.

@ xerogee Ik heb geen idee wat er met de andere componenten gebeurt, wanneer je in de bios het AGP voltage verhoogt. Misschien iemand anders?

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ik met atitool artifacs krijg bij een core snelheid van 520Mhz en bij ati traytools niet. Zit blijkbaar toch een verschil in de twee artifacts testers.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
ja maar die hebben ze dus neit op voorraad, bij geen enkele winkel, en ze verwachten hem ook neit meer, terwijl de pricewatch toch elke dag weer wordt geupdate door die winkel(s)
beetje krom dus...:P

maar goed die 6800 GE is hetzelfde geval....staat er nog wel maar als ik de betreffende winkel mail hebben ze hem toch niet

• DMP.cc
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

niemand een alternative webwinkel die ze wel nog heeft? (wou er net 1tje bestellen)
mischien uit duitsland? |:(

Verwijderd

ik weet niet of je agp of pci-e zoekt, maar als je pci-e nodig hebt kun je net zo goed meteen de xt versie kopen (alternate 269 euri). Als je bv in duitsland zou gaan kijken, wat ik in eerste instantie ook heb gedaan, betaal je 30 euri extra voor transport. Of je moet vooruitbetalen dan is het goedkoper maarja dit zou ik dus nooit doen met duitsers. Stond bij mij levertijd 3-4 werkdagen, na 2 weken wachten order afgeblazen en bij alternate besteld, toen had ik hem binnen 24 uur. Enigste betrouwbare duitse pc zaak die ik ken is computer-cash-carry.de. En ook nog redelijk goedkoop.

• Nordcore
ja maar dat vind ik nou het probleem, die 69 euro extra....
ik wil een kaart van rond de 200 euro hebben en niet te veel extra....

het moet een AGP kaart zijn.

ik ben nu aan het overwegen om toch maar een Nvidia 6800GT 256 mb kaart te nemen.

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

helaas agp... toch vreemd dat hoewel er veel vraag voor is hij toch zeer slecht leverbaar is

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

weet niet of het iemand al is opgevallen maar de MSI X800XT PCI-E is bij alternate 270 euro

Verwijderd

joh als je leest zie je dat ik dat ook net zei, en dat de mensen een agp kaart nodig hebben 8)7

@nordcore
ja de prijs van de agp versie is momenteel niet echt gunstig, misschien wachten tot er weer een mooie aanbieding komt van alternate. Ik neem aan dat je alleen je graka gaat updaten, anders zou ik toch echt voor pci-e gaan gezien de prijzen momenteel, en verkrijgbaarheid.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 17:09 ]

• Nordcore
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:04:
joh als je leest zie je dat ik dat ook net zei, en dat de mensen een agp kaart nodig hebben 8)7

@nordcore
ja de prijs van de agp versie is momenteel niet echt gunstig, misschien wachten tot er weer een mooie aanbieding komt van alternate. Ik neem aan dat je alleen je graka gaat updaten, anders zou ik toch echt voor pci-e gaan gezien de prijzen momenteel, en verkrijgbaarheid.
ja klopt....althans....cpu ga ik ook upgraden....heb nu 2.4 (533) ga naar 3.0 (533) en dan nog naar 3.5 overklokken ofzo....
en moet echt een agp versie hebben.....over 2 jaar ofzo dan ga ik ook over naar nieuwe mobo enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:58:
ik weet niet of je agp of pci-e zoekt, maar als je pci-e nodig hebt kun je net zo goed meteen de xt versie kopen (alternate 269 euri). Als je bv in duitsland zou gaan kijken, wat ik in eerste instantie ook heb gedaan, betaal je 30 euri extra voor transport. Of je moet vooruitbetalen dan is het goedkoper maarja dit zou ik dus nooit doen met duitsers. Stond bij mij levertijd 3-4 werkdagen, na 2 weken wachten order afgeblazen en bij alternate besteld, toen had ik hem binnen 24 uur. Enigste betrouwbare duitse pc zaak die ik ken is computer-cash-carry.de. En ook nog redelijk goedkoop.
Ik heb een systeem kast gekocht in berlijn en de verzend kosten bedroegen iets van 7,50. Het betreft hier een Yong-Yang server cube. Niet echt de lichtste of kleinste systeemkast.... en voor een GFX-kaart rekeken ze 30 euro? 8)7

Voor dat geld kunt je naar duitsland rijden met de auto om dat ding op te halen :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet elk bedrijf af maar de meeste verzenden dacht ik via TPG, als dit van duitsland naar nederland moet rekent TPG 24 euro extra hiervoor. Dit is onder rembours, wat jij wel niet zal hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zijn er ook al mensen die een X850XT naar PE hebben geflasht ?
En of dit dan voordelen meebrengt ivm hogere voltages ?
Ik heb hem nu iig al op 560/600 lopen zonder extra cooling wat morgen verandert in een zalman Vf700-cu + memsinks. Zou dit dan voordelen opleveren of is het gewoon slimmer om deze alleen geclockt te laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
TuRk schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:21:
Zijn er ook al mensen die een X850XT naar PE hebben geflasht ?
En of dit dan voordelen meebrengt ivm hogere voltages ?
Ik heb hem nu iig al op 560/600 lopen zonder extra cooling wat morgen verandert in een zalman Vf700-cu + memsinks. Zou dit dan voordelen opleveren of is het gewoon slimmer om deze alleen geclockt te laten ?
De x850 is is gewoon een lager geclockte versie van de x850XT.
Dus je hoeft hem alleen maar te overclocken (je hebt nu dus al een x850xt in principe)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb dus een X850XT die nu op PE draait maar met een bios win ik dus niets.....
Dan ga ik me daar ook niet aan wagen en alleen de cooling verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
ik heb toch maar een 6800 GT besteld voor 216 euri....

ik kan echt nergens een goed alternaief vinden voor dit bedrag...
alleen bij alternate een x800 xt voor 249 euro......maar dat scheelt al bijna 35 euro...
das weer mooi een dvd brander...die ik nog steeds neit heb :bloos:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
.....

[ Voor 98% gewijzigd door Nordcore op 03-09-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
hahaha....
ik kreeg bericht binnen dat de 6800gt niet meer leverbaard is waar ik 'm had besteld dus ben weer evrder gaan zoeken.
kwam ik weer bij een shop waar ik al eerder gekeken had, heeft ie ineens een Asus X800 pro tvd 256 mb kaart liggen voor 199 euri.....1 stuks wel te verstaan....dus gelijk besteld....en nu maar afwachten.....

ik had al e.e.a. gelezen en opgezocht en was tot de conclusie gekomen dat een nvidia 6800GT toch een betere kaart is zeker door de sm 3.0 support wat bv in far cry heel erg mooi tot zijn recht komt...

maar goed die x800pro tvd zal ook wel een hele vooruitgang zijn op me 9700pro dus ik mag niet klagen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat een x800 Pro nog iets beter presteerd in games dan een 6800gt dat doet (aldus THG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
als je m op naar een x800xt pe kunt flashen draait ie zeker een stuk beter dan een 6800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
X800 Pro draait bij de meeste spellen wel beter jah.. en deze is ook nog lkkr overclockbaar.. en als je geluk hebt flashbaar .. hmm.. ik wil dat ik heb gewacht met mijn non-vivo :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:09
Hey ik heb een Asus ATI X800 Pro ViVo, en ik wil hem flashen naar een met 16 pipelines, maar ik zit met het probleem dat ik geen diskette drive heb. Ik heb echter de link helemaal in t begin van de topic wel gezien, waarin beschreven stond hoe je t via je cdrom drive kan doen, echter lukt mij dit niet na 3 maal geprobeerd te hebben (dus ook 3 cd's verneukt :P) Kan iemand mij aub helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
waarom lukte dat niet?

ik heb dat ook gedaan en bij mij lukte het wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

bisselke schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:27:
Hey ik heb een Asus ATI X800 Pro ViVo, en ik wil hem flashen naar een met 16 pipelines, maar ik zit met het probleem dat ik geen diskette drive heb. Ik heb echter de link helemaal in t begin van de topic wel gezien, waarin beschreven stond hoe je t via je cdrom drive kan doen, echter lukt mij dit niet na 3 maal geprobeerd te hebben (dus ook 3 cd's verneukt :P) Kan iemand mij aub helpen????
Kun je niet ergens een floppydrive uitslopen/lenen?

Met het programma rawrite kun je vervolgens heel makkelijk een iso of bin image naar floppy schrijven..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DOS Flop image gepakt, de nodige flash files erop gezet en die gebrand als 1.44mb CD ISO met nero.

Booting ging perfect , zelfs nero 6.xx bevat een dos image.

edit: En ik snap dat mensen na deze tip en google er nog niet uit kunnen komen en ook niet uit de ts :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar Als ik doe wat de ts zegt, werkt het nog niet. Ik volg de instructies van de site http://www.nu2.nu/bootcd/#clean maar het wil maar niet werken. Als ik hem brand en daarna opstart krijg ik de melding.

1. FP 2,88MB System Type -(00)
Loading FreeDOS
ROOT FAT KERNEL GO!

en daarna gebeurt er niet veel meer :s, ik probeer iets te typen , maar ik zie dat er niets op het scherm komt te staan.

Kan iemand mij een duidelijke beschrijving geven van hoe hij een bootable cdrom heeft gemaakt en hoe hij daarme de bios heeft geflasht??

Bij Voorbaat Dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
gewoon de instructies voor de bootable dos cd-rom opvolgen, volgens mij heb je de verkeerde instructies gevolgd

dan start je m op zonder emm386 en kan je flash commands gewoon uitvoeren vanaf de cd

[ Voor 29% gewijzigd door dribbel op 05-09-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar die bootmenu vind ik ontzettend kut

Ik was daarom ook overgestapt op die van nero, Gekopiereerd (dosimage.ima) en met MagicIso er wat files uitgesloopt om zo ruimte te krijgen, Daarna de juiste bios files / flasher / backup van de bios erop, fikken op cd als 1.44mb emulatie en klaar. echt that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Yes tis nu wel gelukt, ik volgde idd de verkeerde instructies. ik volgde die van Bootable disc ( for bios upgrade ) nu ik die van single boot disk gebruikte lukte het wel. ben van 9300 naar 11000 gegaan :P, maar wel op stock xt pe speeds wat teveel is voor mijn kaart denk ik. temp kwam boven de 70 graden uit. :) iig harstikke bedankt voor de extra uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Ik vraag me eigenlijk af welke temperaturen jullie halen? Als ik game zit hij altijd op de 65 graden. is dit normaal? Ik hoop dat hij hierdoor niet beschadigd raakt ofzo. wat is ong de max temp wat t mag worden denken jullie???

[ Voor 30% gewijzigd door bisselke op 05-09-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er niet al wat meer bekend over de nieuwe generatie X800 kaartjes,

zoals de laatste reeksen van Asus X800 TVD

er staat overal leuk vermeld dat het alleen bekend is bij de eerste reeks dat je ze kunt flashen,

maar aangezien de laatste reeksen ook al weer 2 maanden roleren,

moet hier toch al wel wat meer informatie over beschikbaar zijn.

iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:01:
is er niet al wat meer bekend over de nieuwe generatie X800 kaartjes,

zoals de laatste reeksen van Asus X800 TVD

er staat overal leuk vermeld dat het alleen bekend is bij de eerste reeks dat je ze kunt flashen,

maar aangezien de laatste reeksen ook al weer 2 maanden roleren,

moet hier toch al wel wat meer informatie over beschikbaar zijn.

iemand een idee ???
Heb je een Pro TVD of een Gewone??
ik heb namelijk net mijn Pro TVD geflashed naar een XT PE. dus het kan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb net een asus x800 gekocht. Kan ik ook dan naar snelheden van de R423 core (X800 XT en XT PE).
Oja welke bios moet ik gebruiken om x800 XL te gaan. En die pipelines te unlocken.

Alvast bedankt

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nordcore schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:37:
hahaha....
ik kreeg bericht binnen dat de 6800gt niet meer leverbaard is waar ik 'm had besteld dus ben weer evrder gaan zoeken.
kwam ik weer bij een shop waar ik al eerder gekeken had, heeft ie ineens een Asus X800 pro tvd 256 mb kaart liggen voor 199 euri.....1 stuks wel te verstaan....dus gelijk besteld....en nu maar afwachten.....

ik had al e.e.a. gelezen en opgezocht en was tot de conclusie gekomen dat een nvidia 6800GT toch een betere kaart is zeker door de sm 3.0 support wat bv in far cry heel erg mooi tot zijn recht komt...

maar goed die x800pro tvd zal ook wel een hele vooruitgang zijn op me 9700pro dus ik mag niet klagen.....
Triple post, edit, anyone?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inderdaad de X800 PRO TVD van asus.
het is er een van de laatste generatie.

er zit nu een waterblokje op waardoor ik niet kan kijken welke core het is,
maar ik ga uit van de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
je moet t gewoon proberen

ik had een GG core en dat wou gewoon, 2 weken geleden gekocht ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

voor de liefhebbers:
(loopt ook een topic over)
bij o.a. Alternate en Informatique is nu de Asus X800XT/TVD
voor 249,- te verkrijgen!!
evt in ViVo voor 269,-!

just my 2 cts

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

tvd is toch vivo>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

U heeft deze kaart precies op het moment besteld terwijl die geupdate werd vandaar dat U een oude prijs heeft gekregen. Wij zullen deze order voor U annuleren mocht U toch deze kaart hebben gelieve dan een nieuwe order te plaatsten.mk

mvg

PC Zaak
Zo werkt dit dus bij PC Zaak. Wanneer zij de prijzen willen veranderen dumpen ze de order gewoon. Dit is gewoon waardeloze service! Ik had hem besteld voor 199.95 en al betaald, en nu staat hij er "plotseling" er voor €289.77! Dit is gewoon geen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Jip das de Asus benaming voor Vivo, de TD is de benaming voor een "normale" versie

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:32:
[...]

Zo werkt dit dus bij PC Zaak. Wanneer zij de prijzen willen veranderen dumpen ze de order gewoon. Dit is gewoon waardeloze service! Ik had hem besteld voor 199.95 en al betaald, en nu staat hij er "plotseling" er voor €289.77! Dit is gewoon geen stijl.
ja ik vind het ook een waardeloze winkel, elke keer wordt de pricewatch netjes geupdate met hun nieuwste (veelal lage) prijzen en als je dan vervolgens op hun website gaat kijken zie je dat ze het produkt niet eens meer verkopen.
vervolgens geef je dit door aan de admin van pricewatch die er gewoon niks aan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

.

[ Voor 99% gewijzigd door DMP.cc op 08-09-2005 21:47 . Reden: is verwijderd ]

• Nordcore
ok dan...ik heb net me asus x800 pro tvd binnengerkegen...
ff alles uitpakken....ondertussen bbq ff aangezet.......

straks ff eerst me lievelingsgames testen en dan ff kijken of t soepeln loopt, zo nee flashen we hem gelijk anders van t weekend ff.

resultaten volgen

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

is het bij iemand bekend of deze Powercolor X800pro 1.6 of 2.0ns geheugen heeft?

[ Voor 34% gewijzigd door DMP.cc op 08-09-2005 21:46 ]

• El Snorro
_NRN_Dutchman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:46:
is het bij iemand bekend of deze Powercolor X800pro 1.6 of 2.0ns geheugen heeft?
2.0 en is niet te flashen (geen vivo)

• Nordcore
ik zit met een probleempje.
mijn floppy drive is al een tijdje dood en ik heb geen lege cd's/dvd's bij de hand
ik heb wel nog een wat oudere boot cd (hiren bootcd)

Ik heb een Asus X800 pro TVD 256mb

nou heb ik de gigabyte flash utility en de gigabyte flash image: "r80x256v.f1" los op me e schijf gezet.

vervolgens ben ik opgestart met me oude bootcd en ben ik naar de d schijf gegaan in de command prompt

als ik nu het commando uitvoer: "gvf11 -p -f r80x256v.f1" dan gebeurt er wel wat maar staat er aan het eind crash....nog wat....hij lijkt wel te starten met flashen maar eindigt er niet mee.

dus vervolgens beetje verder gezocht, heb ik ik flashrom gedownload, ook los op E gezet en opgestart met de bootcd.
vervolgens heb ik met het commando "flashrom -p -f 0 x800xt.bin" de overklok bios vanuit de start post erop gezet.
pc herstart en windows heeft de videokaart herkent als x800 xt pe editie.
echter zie ik via ati tool dat ie nog steeds op 12 pipes staat.

dus als volgende stap heb ik de gigabyte bios (r80x256v.f1) hernoemd naar giga16.bin en heb ik weer opnieuw gestart via bootcd en met flashrom de giga16.bin image geladen, dit gaat ook goed.
echter zie ik nog steeds maar 12 pipes.

wie o wie weet wat er mis gaat?

zijn de flasrom en gvf11 utility hetzelfde tooltje?
of zou ik gewoon echt van een cd moeten boot waar ook de gvf11 tool op staat?

wie o wie?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik meen me te herinneren dat je persé de gigabyte tool moet hebben om te unlocken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

uit een eerdere post:

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100

probeer dat eens

• Nordcore
hhmmm...
ik heb de aangepaste flashrom gedownload en heb de nieuwste Asus 800 XT PE bin file gedownload.
vervolgens pc weer gestart met bootcd en met flashrom geflashed.
daarna pc herstart, nu herkent ie de videokaart niet meer.

heb nog wel een oudere agp kaart (die er dus nu inzit).

ik neem aan dat ik zonder pci kaart neit terug kan flashen naar me vorige bios of me gebackupte toch?

• dribbel
als je nog steeds beeld hebt tijdens het opstarten zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen

je moet trouwens persee met de gigabyte utility flashen om 16 pipes te krijgen, anders werkt het niet

• Nordcore
dribbel schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:34:
als je nog steeds beeld hebt tijdens het opstarten zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen

je moet trouwens persee met de gigabyte utility flashen om 16 pipes te krijgen, anders werkt het niet
ik heb dus geen beeld als ik met asus x800 pro tvd opstart
hij geeft alleen de standaard zeik piepjes...

als ik me andere agp kaart erin doe kan ik wel opstarten maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

dus ik neem aan dat ik een pci kaartje meot hebben?

• Nordcore
anybody?

als ik enigste mogelijkheid pci kaartje zoeken is, stap ik ff op de fiets, race ik naar me werk, haal ff pci kaartje en berg cd's....

iemand???

Verwijderd

PCI kaartje ja, Booten vanaf de flop / cd en zet je oude bios weer terug.

• Nordcore
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:09:
PCI kaartje ja, Booten vanaf de flop / cd en zet je oude bios weer terug.
thnx :D
top..

ff me ontbijt wegwerken en dan naar de zaak ff spullen halen.
vervolgens de oude bios terugzetten, en meteen daarna de gigabyte utility gebruiken

ik laat ff weten hoe het gegaan is

mzzl

Verwijderd

Je moet ook eerst even testen of dat ding wel xt speeds enzo aankan. En of 16 pipes haalbaar zijn.

• Nordcore
de speeds haalt ie zoiezo, ik had hem al geflashed naar een andere x800 xt pe (die uit de start post) en daar draaide hij soepeltjes op alleen geen 16 pipelines.

maar goed ik begrijp dat ik de gigabyte flash perse moet gebruiken, dan ga ik dat doen....

is er dan nog een andere mnaier waarmee je kan checken of ie wel 16 pipelines aankan?

thnx

• Nordcore
ok..

ik heb opgehaald een pci kaart.
deze in me pc gedaan en de x800 pro in agp slot gedaan.
vervolgens start ik de pc op.

pc doet helemaal niks, geen beeld.

vervolgens ben ik de bios ingegaan en heb "detect first" op pci gezet.

weer herstart nu zie je het bios scherm, begint ie geheugen te tellen maar blijft daarna op bios scherm hangen en gaat niet verder, ik kan ook de bios niet in.

dus vervolgens x800 eruit gehaald en andere agp ekaart erin gedaan....
nu start de pc wel op.

probleem blijft dus gewoon dat ik op geen enkele mogelijkheid de pc opgestart krijg via de pci kaart met tegelijkertijd de x800 in het agp slot.

heet iemand een idee?

het probleem is veroorzaakt doordat ik de volgende bios erop heb geflashed: Asus x800 xt pe

Verwijderd

het blijft altijd een gok of die 16 pipes wel gaan werken, Bij non vivo's is het namelijk zo dat het nog maar even de vraag is, en via gigabyte's bios is er geen andere weg.

Mischein moet je het proberen op een andere plank, dat jou plank geen agp en tegelijk pci in zich kan hebben.

• Nordcore
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:28:
het blijft altijd een gok of die 16 pipes wel gaan werken, Bij non vivo's is het namelijk zo dat het nog maar even de vraag is, en via gigabyte's bios is er geen andere weg.

Mischein moet je het proberen op een andere plank, dat jou plank geen agp en tegelijk pci in zich kan hebben.
ja dat begrijp ik het blijft een gok :P

maar nu heb ik kennelijk gewoon naar de verkeerde bios geflashed ...

ik ga zo wel even naar me opuders toe met beide kaarten, dan probeer ik het wel even in hun pc....

grrrr..echt een kutzooi dit :P

maar goed ik geef niet zo snel op....
ik ga bij me ouders wel ff doorflashen tot het lukt...of niet :P

maar is het per definitie zo dat als een agp kaart stuk is je pc ook niet meer opstart ermee, ook al heb je een pci vga kaartje erin zitten?
of is het waarschijnlijker dat het moederbord gewoon geen agp en pci tegelijk aan kan?

Verwijderd

Als het goed is moet gewoon elk moederbord met agp en pci kaart overweg, Hoe wil je anders dan bijv een dual screen gaan bouwen van AGP & PCI tegelijk. maar ik denk dat je agp kaart dan wel moet reageren .. en een reset op je bios is dat geen optie en ook er gelijk (had je al gedaan, maar just in case) bij instellen PCI als eerste van te booten.

Het is bij mij ook niet misgegaan dus weet ook niet of ik van PCI kan booten terwijl er een dode agp in zit bijv.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste