[OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
ok mensen,

ik ben net mbij me ouders geweest en heb het nogmaals geprobeert.
hier werkt het ook niet, precies hetzelfde probleem...

ik heb een pci vga kaart erin zitten en de x800 pro tvd in eht agp slot.

de ene keer geeft hij gewoon helemaal geen beeld met opstarten en kun je dus helemaal niks

en de andere keer geeft hij wel beeld maar blijft hangen bij het bios scherm...

GODVERDOMME!!!!

kaart is net 2 dagen out.
voldoet aan alle eisen om over te klokken.
het enigste dat ik me kan voorstellen is dat de bios die ik heb gedownload van de bios site gewoon niet goed is.

maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat een bios flash de hele kaart verneukt....
hij doet gewoon niks meer.

ventilator en lampje doen het gewoon.

er meot toch wel een manier zijn om die bios weer te flashen naar bijvoorbeeld de backup die ik heb gemaakt?

als iemand ideeën heeft....alles is welkom.....

alvast vriendelijk bedankt :D

Verwijderd

Bios defaults laden en dan proberen op te starten met je pci kaart.... heb je dat al gedaan?

• Nordcore
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:33:
Bios defaults laden en dan proberen op te starten met je pci kaart.... heb je dat al gedaan?
jup hier bij mij ouders wel...
toen leek ie al weer iets verder te komen, tot na het bios scherm maar dara blijft ie alsnog hangen.
je ziet dan links bovenin de cursor knipperen.

ik ga het zodadelijk als ik thuis benook proberen.
bios deafaults laden....

op hoop van zege...

voor de rest zijn alle tips welkom

ook wil ik graag wel bevestigd hebben of een niet werkende agp kaart ervoor zorgt dat je met een pci kaart ernaast niet meer kan opstarten....

als je de verkeerde bios hebt geladen meot je toch gewoon kunnen herstarten met ene pci kaart en een andere bios kunnen flashen?

door verkeerde bios kun je toch niet je kaart killen lijkt me?

was gewoon een Asus X800 XT PE bios
oorspronkelijke is een Asus X800 pro tvd 256mb met 1.6 geheugen

mvg

Senne

[ Voor 18% gewijzigd door Nordcore op 10-09-2005 20:14 ]

Verwijderd

dan is de vraag offie 16 pipes wel wou.

Een verkeerde bios of firmware kan het betreffende product killen.. dus ik vrees dat je 'm ermee gekild hebt. Mischien zou je bij een vriend of hier op got iemand in de buurt zoeken die er wel verstand van heeft.

Of stuur 'm rma en zeg dat je van niks wist :P

• Nordcore
tja...ik heb al een andere pc geprobeert en dara gebeurt precies hetzelfde...

ik ga het maandag nog even op me werk proberen....en anders.....RMA....

hhmmm.....ik zat nog zo te twijfelen....de xt versie is bij alternate 249 euro en die ik heb de pro tvd is 1999...
ik vond het het risico wel waard maar nu.....

ik ga morgen nog e.e.a. proberen en maandag op me werk...

als iemand nog tips heeft...just name it...

thnx iig voor je/jullie hulp tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:09
Ik heb ook een Ati X800 Pro Vivo @ xt pe, maar ik vind toch dat de kaart vies tegenvalt. hij haalt net zoveel fps als me oude 9800 pro in bijv nfsu2 en gtasa. :S bij 3dmark ligt de score wel een stuk hoger, maar ik vind ingame natuurlijk belangrijker. btw ik heb ook dat ik amper verschil zie in me fps ongeacht welke resolutie en welke kwaliteit.bij gtasa hangt hij rond de 25 met af en toe drops onder de 20, en bij nfsu2 rond de 40/50 ik vind dit toch verschrikkelijk weinig voor een X800 hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
bisselke schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:54:
Ik heb ook een Ati X800 Pro Vivo @ xt pe, maar ik vind toch dat de kaart vies tegenvalt. hij haalt net zoveel fps als me oude 9800 pro in bijv nfsu2 en gtasa. :S bij 3dmark ligt de score wel een stuk hoger, maar ik vind ingame natuurlijk belangrijker. btw ik heb ook dat ik amper verschil zie in me fps ongeacht welke resolutie en welke kwaliteit.bij gtasa hangt hij rond de 25 met af en toe drops onder de 20, en bij nfsu2 rond de 40/50 ik vind dit toch verschrikkelijk weinig voor een X800 hebben meer mensen hier last van?
ik denk dat dit komt door andere hardware in je pc want er zit echt duidelijk een heel heel groot verschil in deze 2 kaarten.
ik had hiervoor een 9700pro en had mezelf voorgenomen pas over te gaan naar een nieuwe kaart als ie minstens dubbel zo goed presteerd.
nou dat doet ie echt wel.

ga maar eens een (gloed) nieuwe game downloaden zoals de demo van F.E.A.R...
dan merk je gewoon echt dat er een heeel groot verschil is met je oude kaart....alles loop super vloeiend....

maar nogmaals ik denk dat je geheugen of moederbord of processor de bottleneck is in dit geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
Nordcore schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:30:
[...]

ik denk dat dit komt door andere hardware in je pc want er zit echt duidelijk een heel heel groot verschil in deze 2 kaarten.
ik had hiervoor een 9700pro en had mezelf voorgenomen pas over te gaan naar een nieuwe kaart als ie minstens dubbel zo goed presteerd.
nou dat doet ie echt wel.

ga maar eens een (gloed) nieuwe game downloaden zoals de demo van F.E.A.R...
dan merk je gewoon echt dat er een heeel groot verschil is met je oude kaart....alles loop super vloeiend....

maar nogmaals ik denk dat je geheugen of moederbord of processor de bottleneck is in dit geval....
Geheugen is 512 mb van samsung volgens mij,
moederbord van MSI type : MS-6701
processor 2.6 ghz
en ja bij 3dmark ga ik er wel echt veel op vooruit, van 5000 punten naar 11000 punten, dat is het rare. terwijl hij ingame net zo goed/slecht presteert als me 9800 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
ja ok... maar 512 mb is natuurlijk ook niet echt veel.
ik zit momenteel op 1gb geheugen maar merk dat ik bij veel spellen gewoon al meer nodig heb.
Je moet maar eens die spellen die jij noemde spelen in hogere resoluties (bv 1280x1024) met AA op volledig en FF ook op volledig.

het kan ook zijn dat je gewoon niet de goede drivers hebt geinstalleerd, probeer de laatste even te downloaden van http://www.ati.com

en probeer nou ook eens een gloednieuw spel te spelen en vergelijk dti met je oude kaart....je zult echt heel duidelijk verschil merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:57
ik heb dat precies hetzelfde met NFSU2 en GTA:SA, loopt wel ok, maar lang niet zo super als je zou verwachten met zo'n kaart. Maakt ook weinig uit welke resoluties en settings enzo ik kies met die games. Ligt gewoon aan die games denk ik, spellen als far cry en hl2 lopen hier als een trein

dus...

[ Voor 17% gewijzigd door dribbel op 13-09-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah GTA is gewoon veelste snel uitgebracht voor de PC,
ook zitten er nog veel geluidsbugs in, dat ineens het geluid wegvalt enzo.
ik speel met een standaard X800 pro, GTA SA alles op max, loopt opzich wel aardig, alleen als er veel actie komt, heb je soms wel een kleine haper. zonde natuurlijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
dribbel schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:56:
ik heb dat precies hetzelfde met NFSU2 en GTA:SA, loopt wel ok, maar lang niet zo super als je zou verwachten met zo'n kaart. Maakt ook weinig uit welke resoluties en settings enzo ik kies met die games. Ligt gewoon aan die games denk ik, spellen als far cry en hl2 lopen hier als een trein

dus...
Tja maar die speelde ik ook al lekker op me 9800 pro :), die ligt hier ook nog btw, ik had bij fear demo tussen de 20 en 30 fps

• Nordcore
hoe lang duurt het gemiddeld met RMA?

ik heb hem opgestuurd namelijk....naar Asus

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
bisselke schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:54:
[...]
Tja maar die speelde ik ook al lekker op me 9800 pro :), die ligt hier ook nog btw, ik had bij fear demo tussen de 20 en 30 fps
Met welke settings? Niet op 1280 met alles hoog :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordcore schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:08:
hoe lang duurt het gemiddeld met RMA?

ik heb hem opgestuurd namelijk....naar Asus
vrij stom om hem naar Asus zelf te sturen,
die merken gelijk op dat je eraan geknoeid hebt, en als ze je al een vervangend product hebben gestuurd, dan sturen ze je simpel weg een rekening na vanwege fraude, en die advies prijzen die zij hanteren zijn ERG hoog.
Reken op een RMA tijd van maximaal 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:40:
[...]

die merken gelijk op dat je eraan geknoeid hebt, en als ze je al een vervangend product hebben gestuurd, dan sturen ze je simpel weg een rekening na vanwege fraude, en die advies prijzen die zij hanteren zijn ERG hoog.
Helemaal niet dom hoor, asus merkt dat niet hoor (als je het goed doet, ik wijd me er verder niet over uit want dat is niet volgens de regels van GoT)

En als je je kaart rma stuurt naar de winkel waar je m hebt gekocht sturen zij het ding ook gewoon naar asus hoor...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:40:
[...]

Ik heb hem natuurlijk niet naar Asus zelf gestuurd :P...
maar naar me reseller...
en die sturen hem vervolgens waarschijnlijk weer naar Asus, die naar mijn idee echt niet alles wat ze binnen krijgen gaan checken en zullen waarschijnlijk gelijk weer een nieuw produkt terug sturen....
maar goed dat is nog even afwachten.
ik heb mijn reseller gebeld en die gaf aan dat eht meestal een weekje duurt....

ik hoop het beste...
en als alles nou toch niet goed gaat....ga ik het anders aanpakken en koop ik gelijk een x800 xt of xt pe of misschien zelfs wel geleijk een x850 xt pe...
dan ben ik finacieel toch al gefuckt...

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Ok, zit dit topic al een tijdje te volgen en heb ff een vraagje.

Heb dus een ASUS TVD kaart en wilde ook wel eens gaan testen of ik die, 4 extra, pipelines kan unlocken. Maar nu wilde ik dus de snelheden, in het gigabyte bios, gaan aanpassen. Even de timings wat lager zetten ivm artifacts ed.
Maar als ik dit wil doen, via Rabit 1.5, krijg ik een crc error :|

Heeft iemand dit ook al gehad en zo ja maakt dat verder nog iets uit ?? (het brengt me iig wel aan het twijfelen)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
*kick* ;)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

You-Suk schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:32:
Ok, zit dit topic al een tijdje te volgen en heb ff een vraagje.

Heb dus een ASUS TVD kaart en wilde ook wel eens gaan testen of ik die, 4 extra, pipelines kan unlocken. Maar nu wilde ik dus de snelheden, in het gigabyte bios, gaan aanpassen. Even de timings wat lager zetten ivm artifacts ed.
Maar als ik dit wil doen, via Rabit 1.5, krijg ik een crc error :|

Heeft iemand dit ook al gehad en zo ja maakt dat verder nog iets uit ?? (het brengt me iig wel aan het twijfelen)
Moet je met een ander bios als de gigabyte flashen en de TechPowerUp! manier gebruiken om te flashen ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Ik krijg na het flashen naar een xt bios, ik hep er meerdere geprobeerd ook de PRO 16P,
maar ik krijg een zwart scherm nadat hij de kaart herkend, met links bovenin een cursor ( _ )

Mijn videokaart gegevens:

GEHEUGEN:
K4J55323QF-GC16

CORE:
215RADCGA11f
GB8821.1
0422AA
TAIWAN

Het zou gewoon moeten werken, zonder drivers geeft ATiTool 16 pipes aan.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of iemand met een oplossing, alvast bedankt!

PC Specs:
AMD64 3500+
MSI NEO2-54G Platinum
2x 512MB Corsair Value
2x Maxtor 200GB SATA
485Watt Enermax voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ff een vraagje wat betreft de Asus X800XT PE (AX800XT). Kan iemand die die kaart heeft zn temps monitoren?

Met zowel: Rivatuner, ATi Tray tools of smartdoctor lukt het niet. Ik heb Asus al gemailed, die zegt dat er geen support voor is...Een maat van mij heeft de Asus AX800 Pro/TD waar het wel mee kan, hoewel volgens de site van Asus er geen smartdoctor support op zit (en dus temps + fan speed monitoring)

Snap niet dat het op een cheapere kaart wel zit...

http://www.asus.com/products2.aspx?l1=2&l2=-1

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
Is er dan niemand die hetzelfde probleem heeft?
Ofiemand bij wie het niet gelukt is met een ander probleem?

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik gebruik dezelfde kaart als jij en ik kan met Atitool de temperatuur en fansnelheid monitoren en regelen.

Liquid cooled!

Verwijderd

@aramdin

Platinum Edition, Als het goed is meot je gewoon de temps kunnen uitlezen, als het om een Non TD versie gaat kan dat niet (teminste bij asus niet).

Iets met TD was dus temp monitoring enzo.

Verwijderd

Weet iemand of de Zalman VF700Cu compatible is met asus X800Vivo/Pro ?

Ik wil er namelijk 1 bestellen, maar bij mijn vorige kaart (9600xt) zat er een capacitor in de weg. Was dus noodgedwongen om op de standaard koeling te blijven :(

Op de website van zalman staan me echt onbekende merken, maar ik geloof dat asus reference kaarten heeft of zelf bouwt:?

• aramdin
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 02:04:
Weet iemand of de Zalman VF700Cu compatible is met asus X800Vivo/Pro ?

Ik wil er namelijk 1 bestellen, maar bij mijn vorige kaart (9600xt) zat er een capacitor in de weg. Was dus noodgedwongen om op de standaard koeling te blijven :(

Op de website van zalman staan me echt onbekende merken, maar ik geloof dat asus reference kaarten heeft of zelf bouwt:?
Is compatible :)

Over het uitlezen van de temps, volgens mij zit er fout in de revisies. Ik heb het idee dat ik een oudere rev heb waar het maybe niet inzit. Zou het ook aan een mobo kunnen liggen (om het even uit te sluiten)?

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 29-09-2005 09:26 . Reden: More info ]

Instagram / YouTube

• Nordcore
hereticc schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:11:
Ik krijg na het flashen naar een xt bios, ik hep er meerdere geprobeerd ook de PRO 16P,
maar ik krijg een zwart scherm nadat hij de kaart herkend, met links bovenin een cursor ( _ )

Mijn videokaart gegevens:

GEHEUGEN:
K4J55323QF-GC16

CORE:
215RADCGA11f
GB8821.1
0422AA
TAIWAN

Het zou gewoon moeten werken, zonder drivers geeft ATiTool 16 pipes aan.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of iemand met een oplossing, alvast bedankt!

PC Specs:
AMD64 3500+
MSI NEO2-54G Platinum
2x 512MB Corsair Value
2x Maxtor 200GB SATA
485Watt Enermax voeding
zoals je wellicht een paar posts eerder kunt lezen heb ik precies hetzelfde probleem gekregen met mijn Asus X800 pro tvd.
die van mij heb ik terug moeten sturen naar de winkel, die hem weer naar Asus terug hebben gestuurd ik moet hem nu al 2 weken missen...

zodra hij terug is geef ik een FUP

Verwijderd

Mooi , dan verwacht ik die morgen :Y)

• Nordcore
Nordcore schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:09:
[...]

Ik heb hem natuurlijk niet naar Asus zelf gestuurd :P...
maar naar me reseller...
en die sturen hem vervolgens waarschijnlijk weer naar Asus, die naar mijn idee echt niet alles wat ze binnen krijgen gaan checken en zullen waarschijnlijk gelijk weer een nieuw produkt terug sturen....
maar goed dat is nog even afwachten.
ik heb mijn reseller gebeld en die gaf aan dat eht meestal een weekje duurt....

ik hoop het beste...
en als alles nou toch niet goed gaat....ga ik het anders aanpakken en koop ik gelijk een x800 xt of xt pe of misschien zelfs wel geleijk een x850 xt pe...
dan ben ik finacieel toch al gefuckt...
nou mensen....
ik heb antwoord gekregen van de webshop...Asus gaat de kaart niet repareren en sturen ook geen nieuwe terug, ik krijg me aankoopbedrag teruggestort...

het eerste wat Senne dus net gedaan heeft is een Asus X800XT bestellen...

ben dat flash gezeik ook zat nu :P...en die xt versie is maar 50 euri duurder dussss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
en me nieuwe Asus X800 XT is binnen.
Vanavond ff installeren en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Ok kaartje aangesloten en geinstalleerd.
ik hebe en Asus X800 XT besteld (dit staat ook op de doos en de kaart) en windows herkent hem als een X800 XT PE.
Temparatuur blijft deze keer goed laag, althans in de meest extreme omstandigheden kom ik niet boven de 60 graden uit.

ben erg blij met me eindelijk werkende kaartje, alleen een beetje jammer dat ik nuw eer geen internet heb door die knurften vanversatel.

Ik had demon en zou 1 oktober overgaan naar versatel....maar die eikels hebben nooit contact met me opgenomen voor een afspraak....dus nou heb ik ze gebeld en nu komen ze pas 18 oktober langs met die klut decoder voor dat kutvoetbal en ze willen me multimedia modem neit eerder opsturen zodat ik dit zelf vast kan doen...

echt klote zooi....

nou kan ik nog niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus ax800pro/tvd , nu heb ik wel 16 pipelines , maar het flashen van de bios lukt me niet , i k heb het gedaan zoals het beschreven stond , met flashrom -p -f 0 X800XT.bin
Ik heb een opstart schijfje gemaakt , bios zoals beschreven opde schijf gezet maar helaas .
Heeft iemand hier mischien ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het flashen toch gelukt als je 16 pipes hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is me wel gelukt ,... To flash to the Gigabyte X800XT BIOS for enabling the 4 locked pipelines (Floppy 'B')

Maar dit niet .....To flash to the ATI Retail X800 XT BIOS, for improved over clock (Floppy 'A')

MIschien is dit iets duidelijker , maar nu staat hier ook bij dat de samsung bios beter is , en aangeraden wordt om deze bios te flashen , maar ik weet niet hoe dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja je flasht het erin zoals je de gigabyte erin hebt geflashed :)

Mischien dat je 'm nog kan editten de bios, want de gigabyte zorgt er ook voor dat de fan speed default op 23% draait bij mij :(

Paar keer gehad dikke vastloper door een te warme kaart.. Met rivatuner kan je in Windows je fan speed forceren op een hogere waarde, en ook bij elke opstart in laten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik geprobeerd , in dos , flashrom -p -f 0 X800XT.bin ingetikt en kreeg de foutmelding bad command or file name .
Van de week komt er een Zalman ZM80D-HP en Zalman ZM-OP1 op , voor de rest is de kast goed geventileerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gelukt , niet met flashrom , maar met atiflash , omegadrivers erop , samsung bios , 3dmark05 ruim 6000 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien verkeerde topic, maar ik heb zaterdag een ax800 XT PE gekocht. Geinstalleerd, alles ging.

Na een uur kreeg ik strepen op mijn scherm van +- 2 cm breed, zag dus 2 cm wel iets, dan weer 2 cm niks. Heb juiste drivers, en koeling van pc en kaart is ook goed.

Had toen mijn pc herstart, en het ging weer, dag erna, savonds weer het zelfde probleem, maar nu gaat het niet meer weg.

Zelfs in dos als ik pc opstart krijg ik deze strepen. Met mijn 9600 pro werkt wel alles terug perfect. Heeft iemand dit probleem nog ooit gehad? En iets aan kunnen doen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Heb je nou een PRO of een XT? Heb je een PRO VIVO naar XT geflasht en kreeg je toen de strepen? vage omschrijving hoor...

Kan ook zijn dat je kaart te warm is geworden en door de hitte verrot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks gemod, geflasht of oc't.
Alles loopt standaard.

Heb a7n8x-deluxe moederbord, 1024 pc3200 ram,amd 2800XP+, 550W true control voeding..., maar daar ligt het allemaal niet aan denk ik vermits andere kaart wel werkt...

alles van kaart loopt standaard, ook niks aan instellingen veranderd, laatste catalyst drivers.....

Medion scherm(19 inch)

kaart wordt max rond 60 graden in kast.

Kga vanavond de kaart eens testen op andere pc...

Ma vind het echt raar, tis altijd na een tijdje, warm gelopen zou raar zijn, want eerste keer dat ik deze blurrie lijnen kreeg was gewoon in windows. Naderand in games.

Mijn oude ati sapphire 9600 pro werkt wel nog perfect op deze pc.

Het rare vind ik dat die strepen direct beginnen als ik pc op start. Moet dus echt wel iets mis zijn.

Mischien met het geheugen, pipelines?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakhaar schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:36:
Heb je nou een PRO of een XT? Heb je een PRO VIVO naar XT geflasht en kreeg je toen de strepen? vage omschrijving hoor...

Kan ook zijn dat je kaart te warm is geworden en door de hitte verrot is gegaan.
Zoals je in eerste post kan zien heb ik ax800 XT PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:28:
[...]
Zoals je in eerste post kan zien heb ik ax800 XT PE
Heb je deze kaart ook bij Informatique gekocht? En kan jij wel je temps uitlezen?

[edit]
Sorry, vluchtig gelezen :) Ik snap er nix meer van, volgens mij ben ik de enige ofzo die zn temps niet kan uitlezen :/... Ik heb ook al met Asus contact opgenomen, die wist mij te vertellen dat geen enkele agp van de x800 serie (behalve de x800xl) dit kon, terwijl ik overal het tegenovergestelde lees...

Snap dus ook niet waar het aan ligt, heb mijn kaart ook al in een ander systeem gehangen, daar lukte het ook niet.

[ Voor 47% gewijzigd door aramdin op 10-10-2005 14:51 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn 2de post staat dat kaart rond 60 graden wordt , idle rond 40 ofzo :)

Ik kan die kaart dus idd uitlezen. Heb deze kaart bij forcom in belgie gekocht op computerbeurs in antwerpen de zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ma gij hebt teminste nog fatsoenlijk beeld :)

Da had ik toch liever gehad dan die strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de computer geaard ? Ik had namelijk ook zo,n probleem , stekker er uit , weer erin en nergens geen last van .
Tot ie een tijdje aanstond , toen had ik ook weer die strepen , aarde heeft bij mij geholpen .
Ik heb een AX800PRO naar X800XT-PE geflasht met samsung bios en omega drivers . loopt nu super .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal straks een url sturen met link naar een screenshot, heb juist kaart nog eens in eigen pc gestoken, zelfde als gisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een url naar een screen van mijn desktop =>

http://home.scarlet.be/~reyndv12/naamloos.JPG

Ik heb dit beeld direct als ik opstart, ook in dos :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Die van mij gaat wel serieus weg. Mobo is stuk en ik ga naar PCI-E. Kost me weer een hoop centjes. Die VIVO flashable kaarten zijn echt geweldig. Ben net bezig om een V&A te maken :)

Doet bijna pijn om er straks afscheid van te moeten nemen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
Ik heb nu mijn x800PRO VIVO eenpaar weken op XT PE speeds draaien zonder problemen :)
helaas wel emt maar 12 pipes :(

en btw GTASA heeft een fps lock op 25, kijk maar eens in de options ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 08:58
Ik heb ook een X800pro en die loopt zonder problemen op 520/560 met 2.0ns geheugen
Dus het geheugen trekt die snelheden van een XT wel. Kan ik dan mijn kaart (powercolor btw.)
niet als nog flashen om 16 pipelines te krijgen of heeft het nog ergens anders mee te maken dat het met 2.0ns geheugen niet mogelijk is?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:45:
Hier is een url naar een screen van mijn desktop =>

http://home.scarlet.be/~reyndv12/naamloos.JPG

Ik heb dit beeld direct als ik opstart, ook in dos :s
Heb ondertussen kaart ook getest op volledige andere pc en ander scherm bij kameraad, juist het zelfde probleem, wordt dus een mooie RMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook een asus x800 pro /tvd en alleen geflasht om de extra pipelines, maar kreeg hier tevens xt pe snelheiden van. zonder de 2de flash uit tevoeren

Las ook berichten over de fanspeed hoe dit te controleren enige programmas voor? opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik ben van plan een Powercolor X800 Pro non Vivo te kopen, maar is deze ook unlockbaar naar xt pe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:59:
He ik ben van plan een Powercolor X800 Pro non Vivo te kopen, maar is deze ook unlockbaar naar xt pe?
Als de Powercolor non ViVo dezelfde core heeft als de ViVo en ook zelfde geheugen kan je hem prima flashen. Alleen volgens mij hebben de non ViVo kaartjes niet dezelfde core als de XT PE, en zelfs de Powercolor ViVo's zijn vaak met 2ns geheugen uitgerust wat er dus voor zorgd dat ze niet meer te flashen zijn.

Met andere woorden, als je een kaart zoekt die (redelijk) gegarandeerd te flashen is zou ik niet voor een Powercolor gaan, als je gewoon een leuk kaartje zoekt is het een prima keus.

Misschien ook nog een optie: de X800 GTO2, prima te flashen en kost rond de 220 euro, hij is alleen in PCIe dus dat zou een probleem kunnen zijn als je een AGP systeem hebt.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik nog een vraagje wat me niet helemaal duidelijk wordt in de topic.

is het met een Asus X800 pro TD met 2,0ms geheugen wel mogelijk om extra pipelines te openen door middel van flashen ?

Ik zit namelijk met het maffe dat ik een Asus tvd besteld heb bij een computerzaak. Deze geinstalleerd enz. zaten hoop kabels bij in de doos. Maar nu zag ik laatst dat er een X800 PRO/TD sticker op de kaart zat. Verder heb ik nog gezien dat er 2.0 geheugen op zit. Hoe kan ik nu zeker weten of ik een td of een tvd heb? en als het een td is, valt daar dan nog aan te modden wat betreft snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Terugsturen, je hebt een product ontvangen wat je niet besteld hebt. Anders geld teveel terug laten storten!

Als je een TVD hebt dan heb je ViVo (video in/ video out) op je kaart. Check de kabels die erbij hebt gekregen, er moet er 1 bij zitten genaamd: 9 Pin S-Video to composite VIVO cable. Ik heb de Asus Ax800XT (die heeft standaard vivo), check achterop de doos!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Ik heb mijn X800 Pro gisteren ook geflashed naar X800 XT PE, maar helaas als ik de Core op 520mhz zet dan wilt ie nog weleens hangen in games en 3dmark bijv.

Als ik 'm op 500mhz core zet dan loopt ie stabiel als een zonnetje.

Ik heb ook sinds gisteravond een Zalman VF700 CU gemonteerd en temp komt niet boven de 50 graden. :)

Enig idee waar dit aan kan liggen? heeft mijn videokaart net als mijn processor ook meer stroom nodig? Ik kan namelijk in mijn bios extra AGP voltage toedienen, kan dit kwaad als ik dit doe?

Ik vraag het maar even voordat ik iets anders doe met enige risico's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm hoe heb je die zalman erop gemonteerd? Ik had namelijk het zilveren randje om de chip moeten verwijderen, anders geleidde het niet goed.

Je kan de voltage gewoon met 0.1 stap verhogen , het moet opzich geen kwaad kunnen een kleine marge toevoegen, heet zal het er toch niet van worden. Het wil vaak net dat ene MHzje schelen bij verhoging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

nee je begrijpt me post verkeerd : dankzij die zalman cooler komt mijn temp nu eindelijk niet boven de 50 graden stressed :D dat ding werkt echt 1337 !!

Dus ik kan de AGP voltage wel stap voor stap verhogen? wat is het max voltage dan met gewoon luchtkoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begreep 'm goed, alleen wou ik weten of je die strip verwijderd had ofniet :P

AGP Voltage kan helpen, maar het verhoogt je core spanning er niet mee. Je kan beter kijken voor een Vcore mod dan als je echt zo graag die 520 wil halen anders pak je een bios en edit je ze naar speeds die die wel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

die strip heb ik laten zitten, want hij zat niet in de weg, en blijkbaar werkt de koeling zeker goed. me fans draaien nu allemaal op minimaal(fancontroller) en mijn videokaart temp is : 33 idle :) als ik alles voluit zet, dan kom ik op 28 idle

stressed kom ik op 60 als alle fans laag staan en 50 met alle fans voluit :D

zwaar relaxed die zalman vf700cu :)
Ik ga wel eens die link checken met die vmod lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
HENNEP schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 05:05:
die strip heb ik laten zitten, want hij zat niet in de weg, en blijkbaar werkt de koeling zeker goed. me fans draaien nu allemaal op minimaal(fancontroller) en mijn videokaart temp is : 33 idle :) als ik alles voluit zet, dan kom ik op 28 idle

stressed kom ik op 60 als alle fans laag staan en 50 met alle fans voluit :D

zwaar relaxed die zalman vf700cu :)
Ik ga wel eens die link checken met die vmod lol
Ik heb mij Asus X800 Pro al een jaartje of zo en met 12P kon ik aardig overklokken.(core op 560)
Na het flashen (16P) kwam ik met de core niet verder dan 500 Mhz (stabiel zonder arties). Ik heb de pencil voltmods ook allemaal geprobeerd en geen 1 van alle hadden ze resultaat. Ik gebruik ook de VF700CU. Kortom na het flashen heb ik mijn kaart nu lopen met een X800XT bios (16P en 500 * 500)
Dit is volledig stabiel en bij deze snelheden krijg ik geen artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

hi

Ik heb een asus x800 non pro in mijn bezit. En ik wil die graag flashen naar een x800 XL (zelfde core denk ik) Maar hoe weet ik nou welke bios? Of kan het ook via rivatuner?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DFC-Neo schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:44:
hi

Ik heb een asus x800 non pro in mijn bezit. En ik wil die graag flashen naar een x800 XL (zelfde core denk ik) Maar hoe weet ik nou welke bios? Of kan het ook via rivatuner?
Gaat niet.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Kan op geen enkele manier die pipelines unlocked worden. Want ik namelijk gelezen dat ze dezelfde core hebben (x800 en x800XL)

EDIT

Heeft iemand ook een asus x800 non pro. Zo ja hoe ver heb jij hem gekregen op de standaard koeler?

[ Voor 32% gewijzigd door DFC-Neo op 23-10-2005 15:56 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 maanden een 800pro van Club3d.
Nu is mijn vraag of ik die kan softmodden. Ik heb het nog nooit gedaan en ben er heel voorzichtig mee want het zal maar fout gaan.

Kan iemand mij vertellen of deze kaart te modden is en zoja wat je het beste kan gebruiken en hoe.

Ik heb de startpost al zitten doorlezen maar ben gewoon heel voorzichtig hiermee voor het geval dat het fout gaat.

Dit lees ik met Everest

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/800pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst moet je kijken of je kaart XT Speeds (snelheden) aankan. Dat doe je met AtiTool die je op guru3d vind, De speeds zijn 520 core en 560memory, Dus probeer gewoon en kijk of je die snelheid haalt.

Dan , pak je de info uit de startpost en maak je eerst een backup van je originele bios just in case het fout mocht gaan.

De rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens al een manier bekend om het device id van een gehardmodde Pro (met 2.0ns mem dus, geen Vivo) te veranderen in die van een X800XTPE?
Zoals misschien bekend werkt de kaart na de hardmod en biosflash wel als een volwaardige X800XTPE, maar in Windows blijft de kaart aangeduid worden als een X800Pro. Niet erg, maar wel zo leuk natuurlijk als dit te veranderen is.

(de Gigabyte flash utility krijgt het niet voor elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als ik jou begrijp:
is het dus wel mogelijk om met:

een non-vivo
2.0 ns geheugen

te hardmodden ?

aangezien ik lees dat je hem niet kan flashen (hiermee bedoelen ze dan softmodden ??)
want na de hardmod is een flash toch nodig.

(heb TS goed doorgenomen, en ben al 3 uur aan het lezen in alle topics hier)

Ik ben namelijk genaaid, had bij mycom een TVD laten bestellen, kwam er een maand later pas achter dat ik een TD heb gehad. Beetje laat om terug te gaan.
Maarja ik vroeg me dus af of er nog wel een mogelijkheid is met de hardmod. En in het hele gebeuren hier zitten veel tegensprekende verhalen.

ik bedank jullie voor alle nuttige tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een gigabyte x800 pro overnemen. Hoe zijn jullie ervaringen met deze kaart?

Groeten
Kaya
edit--

ik hoor net dat het een 128 kaartje is.. Zit er veel verschil tussen de 256 mb of 128 mb versie?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:16:
Hmm, als ik jou begrijp:
is het dus wel mogelijk om met:

een non-vivo
2.0 ns geheugen

te hardmodden ?
Ja, in de openingspost staat een link naar een guide. De 4 extra pipes enable je dmv zilverlijm over de lasercut aan te brengen + een biosflash.
Waar je ook nog even rekening mee moet houden is dat je geen WDM drivers installeert, enkel de losse Ati display driver. Dus WDM even uitvinken tijdens de driver installatie of enkel de losse display driver downloaden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:52:
[...]

Ja, in de openingspost staat een link naar een guide. De 4 extra pipes enable je dmv zilverlijm over de lasercut aan te brengen + een biosflash.
Waar je ook nog even rekening mee moet houden is dat je geen WDM drivers installeert, enkel de losse Ati display driver. Dus WDM even uitvinken tijdens de driver installatie of enkel de losse display driver downloaden.
okeej heel erg bedankt voor de tip,
maar ik kwam al vaak tegen op het forum, dat het flashen van de bios niet goed zou gaan met 2.0 nm geheugen. Dit is dan nonsens??

En dan dien ik er nog rekening mee te houden dat ik wel een GA core heb dus.
(Er zit momenteel een waterblock op, maar zodra ik er aan begin kijk ik het natuurlijk even na).

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:16:

Ik ben namelijk genaaid, had bij mycom een TVD laten bestellen, kwam er een maand later pas achter dat ik een TD heb gehad. Beetje laat om terug te gaan.
Staat op je bon TD of TVD?
Want als er TVD op staat, dan kun je alsnog terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja,
dat heeft weinig zin.

zowieso heeft mycom de x800 pro series niet meer,
en ik ben niet ontevreden over deze kaart.
en uiteraard heb ik die achtelijk grote doos 3 maanden geleden al over de schutting van de overburen gegooid. (het dumpen van de iiyama 23 inch crt doos was echter leuker :P)

alleen kijk ik nog wel welke mogelijkheden ik heb om deze kaart wat op te voeren.
alleen aangezien de mogelijkheden zo afhankelijk zijn van de verschillende cores, non/vivo's en geheugen modules is het me allemaal een beetje onduidelijk voor deze kaart.

maar zoals hierboven beschreven moet het dus wel kunnen MET hardmod, en dan flashen, alhoewel ik ook weer lees dat flashen met 2.0 ns geheugen niet kan. veel tegenstrijdige dingen in dit topic dus.
enige punt waar ik verder nog op struikel is de vraag of ik wel een GA core heb. maar hier ga ik vanavond achter komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

En Xforce? wat is je resultaat? blijkt het een GA core te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan jullie mededelen het is een GA core,
eindelijk dat ik een keer kijk, en dat ik positief nieuws heb :P

k heb wel mijn complimenten voor degene waarbij de hardmod gelukt is,
want sjees wat is dat een klein hoekje waar die pielerige contactjes zitten.
begon al te zweten bij het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
zijn er nog ergens goedkope x800 pro's die unlockbaar zijn, heb nu namelijk een connect 3d x800xt besteld (de PE is 30 euro duurder, is die dat ook waard? ) voor 259 euro. Maar het duurt nog een week voordat hij binnen is bij alternate, ik zie wel dat er daar een powercolor x800pro te halen is voor 199 euro, maar die is van powercolor en non vivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Met het merk is volgens mij nix mis, uiteindelijk zijn ze zo goed als allemaal BB Ati...Hijs idd wel non vivo dat is het enigste minpuntje wat ik over die kaart kan melden. Ik heb zelf een Asus X800XT PE en ben er wel goed tevreden over. Vergelijking met de X800XT kan ik niet maken sinds ik die nooit onder handen heb gehad.

Als je 30euro overhebt, gewoon uitgeven :) Je kan de X800XT ook gewoon clocken op XT PE speeds, moet met gemak kunnen volgens mij.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik heb een Powercolor X800PRO nonvivo gekocht.
- GA-Core

En ik heb op dit forum gelezen dat je die moet hardmodden dus dit heb ik gedaan volgens de beschrijving. Ik heb er ook een XT bios opgezet.

Na dit allemaal te hebben gedaan heb ik natuurlijk windows opgestart :+
Alleen de display drivers geinstalleerd (de oude drivers had ik al verwijdert met drivercleaner)
Nu ben ik gaan kijken met ATItool wat de veranderingen zijn.

Mijn core staat nu standaard op: 526.50
RAM staat op: 573.75

Nu ging ik bij settings kijken en zag ik dat hij nog steeds 12 pipelines heeft.

Wat heb ik over het hoofd gezien?
Kan iemand mij helpen ?

Ik hoop het !!!

Alvast bedankt,

Groeten Bob

ps. hij is wel stabiel met games etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Laatst online: 19:30
Ik heb dezelfde kaart, en wat ik mij afvraag...draait jou kaart echt stabiel met een mem snelheid van 573.75MHz? Ik heb die van mij nog niet zover geclockt, maar er zit 500MHz geheugen op deze kaart dus is dat al een beste snelheid zonder V-mod.

Als je met rivatuner kijkt dan? Ziet die ook nog steeds 12 pipelines?

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat voor soort geheugen heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Nou ik heb een x800pro vivo van asus met mem standaard op 475mhz en die van mij loopt stabiel op 580mhz.... wel 1.6ns mem natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
500MHz == 2.0ns, vandaar dat ik het mij ook afvroeg.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 16:40
Egg schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:16:
[...]

kheb iig het idee dat het komt doordat je een xt pe bios voor 1.6 ns geheugen hebt geflashed, terwijl je met een sapphire x800 pro vivo samsung gddr3 2ns hebt. dacht ik te lezen op deze of gene duitse site.

klik met muis

Bij de weg:

ik heb me sapphire x800pro VIVO zojuist getuned naar x800xt PE, loopt nog prima tot nu toe, alleen nog ff definitief benchen. Temps waren na half uurtje aan staan 34C idle, en 55 onder hoge load max.
Ik heb me x800 gekoeld met een zalman zm80d-hp, met daarop direct een papstfan op 12 toeren, schuinboven 2 fans die erover heen blazen.

setup was:
AMD64 3200+ @ stock (2000 mHz.)
1024 mb DDR400 @ stock
Sapphire radeon x800pro VIVO @ stock (core:mem = 475:450)

3d mark03 was 8900
3d mark05 was 4900

kga nu ff clocken en benchen, results komen zo ;P

edit:

setup is nu:
AMD64 3200+ @ stock (Het ettertje laat zich ff niet overklokken :? gak morgen wel mee verder)
1024 mb DDR400@ stock
Sapphire Radeon x800 pro VIVO @ xt PE 520/560

3dmark2001se: 23649
3dmark03: 12078
3dmark05: 5813

Ik ben er dus met alleen me vga geclockt al flink op vooruit gegaan.
Wat is btw de beste bios die is uitgekomen voor x800 xt pe met samsung 1.6ns???
Heb je een foto van hoe je koeler op dat zalmankoelblok hebt gemonteerd?
Sorry voor de late reactie :)
Tijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Tijs_a schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:37:
[...]

Heb je een foto van hoe je koeler op dat zalmankoelblok hebt gemonteerd?
Sorry voor de late reactie :)
Tijs
beetje laat ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 16:40
interesse met terugwerkende kracht heet dat O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tijs_a op 03-11-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik heb zelf de ati x800 xt van Alternate, draait 5800 3d mark 05 stock speed. Ik vind jouw 3d mark score dus wel tegenvallen voor een x800 xt pe. Maar je hebt natuurlijk een goeie snelheid bereikt voor een x800 pro kaart. Ik denk dat je eerder de x 800 xt snelheden hebt gehaald en niet de PE snelheden.

De maximum van de x 800 xt ligt trouwens op ongeveer 6500 3d mark 05, zie pricewatch productsurvey. Toch wel aardig snel he.

[ Voor 15% gewijzigd door The Mystic op 03-11-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb met 3dmark05 (alles stock) 6300 punten, betreft dan niet eens een schone installatie.

3500+ Winchester
2x 1gb OCZ pc3200 platinum
MSI k8n neo2 platinum
Asus Ax800XT Pe

[edit]
Twas 6312 punten voor de geïnteresseerden :)

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 03-11-2005 16:30 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Hier haal ik 5094 punten met stock snelheden:

Athlon64 3000+@ 2700MHz
2x 512MB Crucial Ballistix PC4000 @ 200MHz (2-2-2-5 1T)
DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D
Powercolor X800 PRO 256MB (475/450)

zit dus nog wel aardig verschil in :)

*binnenkort toch maar is proberen die 4 xtra pipes open te gooien

[ Voor 23% gewijzigd door PSspike op 03-11-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de plek gevonden waar ik de contacten moet verbinden,
maar het niet er wel erg tricky uit moet ik zeggen.

het is inderdaad heel erg klein,
ik zou het heel tof vinden om de 4 pipelines te openen, maar heb nog nooit eerder een hardmod gedaan. zweet zweet. nachtje over slapen :P

of woont er een x800 hardmodder in den bosch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
vrij klein idd, heb gelukkig een microsoldeer bout voor dit soort dingen, moet te doen zijn. Zijn er hier mensen die hun x800 ook watergekoeled hebben? Want ik heb op die van mij m'n oude ati waterkoelblok gegooid, temps okeej (28 idle, 33 stressed) maar ik heb het gevoel dat het contact niet optimaal is. Dit omdat er zo'n rand zit rondom de x800 chip. Zou het nut hebben deze rand te verwijderen of moet ik hem gewoon laten zitten ivm de kans op beschadiging v/d core anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
PSspike schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:54:
vrij klein idd, heb gelukkig een microsoldeer bout voor dit soort dingen, moet te doen zijn. Zijn er hier mensen die hun x800 ook watergekoeled hebben? Want ik heb op die van mij m'n oude ati waterkoelblok gegooid, temps okeej (28 idle, 33 stressed) maar ik heb het gevoel dat het contact niet optimaal is. Dit omdat er zo'n rand zit rondom de x800 chip. Zou het nut hebben deze rand te verwijderen of moet ik hem gewoon laten zitten ivm de kans op beschadiging v/d core anders.
Ja ik heb m watercooled.
Als je contact niet optimaal was waarom zou je dan zulke (goede) temps hebben?

Mijn temps zijn +-35 stressed ofzo dus je contract is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSspike schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:54:
Die zilveren rand heb ik verwijderd omdat ik anders in de problemen kwam met m'n zalman vf700 Cu :)

Kan dus ja.

lees ook [rml]lism in "[ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel ..."[/rml] :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
hmm ik zag net in ts dat er een betere bios is voor te overclocken en wil deze gaan gebruiken op kaartje. echter als ik die bios inlees met rabit dan geeft tie een crc error aan.

is het dan wel verstandig omdeze te gebruiken? of heeft iemand zijn kaart draaien met deze bios?

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,

ik heb nu al 1 jaar een geflashte agp sappire x800 pro vivo met 1,6ns op xtpe, gewoon gigabyte bios met speeds 520/560 en 16 pipes.
Echter, hoger kom ik niet echt, denk dat 530/580 ofzo..

Is er in dit jaartje tijd een betere bios op toneel verschenen?
Op techpowerup! kan niet echt een betere bios vinden (na mijn inziens)
Heb verder eigelijk de ontwikkeling daarvan niet gevolgd meer, ik was tevreden met de huidige setup.

Echter, nu ik een aantal games niet optimaal kan draaien @ alles high, zoek ik dat nét dat beetje extra.
Iemand tips? Of moet ik me maar aan de voltmod wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
mrboomblaster schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:35:
hmm ik zag net in ts dat er een betere bios is voor te overclocken en wil deze gaan gebruiken op kaartje. echter als ik die bios inlees met rabit dan geeft tie een crc error aan.

is het dan wel verstandig omdeze te gebruiken? of heeft iemand zijn kaart draaien met deze bios?
Dat merkte ik laatst ook op ja, ik ga m'n kaart binnenkort ook flashen maar aangezien die bios dus corrupt lijkt lijkt het mij verstandiger om een andere op te zoeken. Maar misschien is er iemand die hem geflashed heeft en werkt ie misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:55
Ik kan geen X800pro Vivo meer terug vinden in de pricewatch, is hier meer bekend over?

[ Voor 3% gewijzigd door arnoman op 09-11-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
nog ff een klein vraagje want ik weet het niet meer. Hebben jullie fast write en sideband addressing aan of uit staan?

Want bij m'n oude 9600XT gaf fast write aan een kleine boost en bij de X800 lijkt het erop dat uit sneller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Fastwrites heb ik uitstaan, SBA staat aan voor zover ik weet. FW geeft ook wat instabiliteit en daarnaast is de boost volgens mij te verwaarlozen.

Instagram / YouTube

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste