Yorcompetervandamned schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:57:
Kreeg net van Komplett.nl een mailtje dat ik mijn Neo mag retourneren (had de aanvraag gedaan binnen een week toen ik mijn 0409 zag). Echter konden ze me niet garanderen dat ik een 0411 terug zou krijgen. Dan maar me poen terug, wilde nog FX55 op stepping kopen (kon helaas ook niet)
Welke shop heeft die 0411 op voorraad dat jullie weten, er zitten vast een paar medewerkers mee te lezen hier
B@W heeft helaas geen voorraad anders had ik hem daar gekocht. Altijd goede service.
Alternate weet je pas wat je krijg als je bij de afhaal balie sta.
Gewoon oppikken zodat ik gelijk nummer kan zien.
Verwijderd
MSI K8N Neo 2 met Amd-64/3000 wat zijn hier beetje temp van standaard met of zonder water, cooling iemand hier die mij dat kan zeggen want bios of sandra klopt het niet helemaal.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 00:38 ]
Verwijderd
Leestekens ?Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:25:
MSI K8N Neo 2 met Amd-64/3000 wat zijn hier beetje temp van standaard met of zonder water cooling iemand hier die mij dat kan zeggen want bios of sandra klopt het niet helemaal.
Mjah dit lijkt mij beter en duidelijker zodat we ook je vraag beter kunnen beantwoordenVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:25:
MSI K8N Neo 2 met Amd-64/3000 wat zijn hier beetje temp van standaard met of zonder water, cooling iemand hier die mij dat kan zeggen want bios of sandra klopt het niet helemaal.
Standaard temp op gewone vcore (1,35v) is onder de boxed cooler ongeveer ~45 stressed bij mij.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:25:
Ik vroeg me af wat van deze combo, de MSI K8N Neo 2 met een Amd-64 3000+ erop acceptabele temperaturen voor zijn met de boxed cooler of onder watercooling.Weet iemand dit want volgens mij kloppen de bios temperaturen en software programmatjes niet helemaal
Onder water weet ik nog niet precies.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Onder water is bij mij: standaard 28/35 graden (idle/stressed)El Snorro schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:21:
[...]
Mjah dit lijkt mij beter en duidelijker zodat we ook je vraag beter kunnen beantwoorden
[...]
Standaard temp op gewone vcore (1,35v) is onder de boxed cooler ongeveer ~45 stressed bij mij.
Onder water weet ik nog niet precies.
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
0411 gehaald net bij Yorcom
wat een winkel
leek de OC-Shop wel
hehehehehe toen in Dordt dan
Ben benieuwd of ik nu 1:1 kan oc-en
keep U posted
wat een winkel
hehehehehe toen in Dordt dan
Ben benieuwd of ik nu 1:1 kan oc-en
keep U posted
Verwijderd
ik heb er echt even de balen van, heb al heel wat uren eraan besteed, allerlei bios versies geprobeerd, alle voltages. Maar ik krijg hem maar niet stabiel boven de FSB 245 mhz met 1T en 2T is ook niet echt stabiel. Het licht dus echt aan de hoge FSB
Denk je dat je goed geheugen koopt G.Skill pc4400 en een NEO2 en schiet nog niet op. Trieste bios?
Wie heeft er nu wel bv een FSB 1:1 boven de 260 mhz en is prime95 stabiel? Graag even vermelden welke settings, vcore, mcore, bios, mem. timings. temp.etc.
Wie heeft er nu wel bv een FSB 1:1 boven de 260 mhz en is prime95 stabiel? Graag even vermelden welke settings, vcore, mcore, bios, mem. timings. temp.etc.
Verwijderd
Ik had hetzelfde....ik moest met ander memory windows installen. Dat kon niet met Gskill....en daarna kon ik heel matig klokken.... Heb het bord met cpu maar terug gedaan. Schiet totaal niet op. Of het was die plank...of de memorycontroller van de cpu. Een van de 2 spoorde niet. Werd er helemaal gek van. Het gskill memory deed het in andere mobos wel goed.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:06:
ik heb er echt even de balen van, heb al heel wat uren eraan besteed, allerlei bios versies geprobeerd, alle voltages. Maar ik krijg hem maar niet stabiel boven de FSB 245 mhz met 1T en 2T is ook niet echt stabiel. Het licht dus echt aan de hoge FSBDenk je dat je goed geheugen koopt G.Skill pc4400 en een NEO2 en schiet nog niet op. Trieste bios?
jullie komen tenminste nog aan de 260 1:1 ik kwam met de 0409 niet eens aan de 220
wel 265 5:4 en een leuke pifast tijd met BH-5's maar goed dat las zich wel terug in de memtestjes
Hoplijk gaat het met dit 0411 mobo beter
als deze het dus ook niet doe dan ligt het toch aan de 4000+ misschien
Geheugen heb ik in vele soorten
OCZ 520 PSU derop en een prommie voor de koeling
wel 265 5:4 en een leuke pifast tijd met BH-5's maar goed dat las zich wel terug in de memtestjes
Ik denk dat het hier toch aan een setting ligt, of iets anders dan het mobo. 220 is gewoon te laag, dat moet iedere nf3 kunnen. We zullen zien met je nieuwe bordjepetervandamned schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:02:
jullie komen tenminste nog aan de 260 1:1 ik kwam met de 0409 niet eens aan de 220
Verwijderd
245 HTT 1:1 is het hoogst bij mij , bord met serienr K0408. (dat is met 2*256 BH5 geheugen 1-5-2-2-0 3,5v.) Processor is een 3500 Newcastle , 0425 SPMW.
Ik heb ook geprobeerd met 2*256 MB OCZ 3700 EB's, tot 3,3 volt. 255Mhz 2,9v is memtest stable, booten in windows gaat maar vanaf 245HTT.
Volgens mij ligt dit aan het mobo. CPU en moederbord aangekocht 17 september.
Zou mijn processor misschien niet hoger komen, een 'slechte' memorycontroller ? 0425 , dat is wel een redelijke 'oude' core niet ? Wat denken jullie daarvan ?
Ik heb ook geprobeerd met 2*256 MB OCZ 3700 EB's, tot 3,3 volt. 255Mhz 2,9v is memtest stable, booten in windows gaat maar vanaf 245HTT.
Zou mijn processor misschien niet hoger komen, een 'slechte' memorycontroller ? 0425 , dat is wel een redelijke 'oude' core niet ? Wat denken jullie daarvan ?
Mijn newcastle had wat meer prik nodig als ik hogere htt 1:1 ging. Maar heb je al eens geprobeerd of je niet hoger komt 1:1 met slappe timings van je mem ? (2.5-4-4-8 1t). 245 mhz vind ik namelijk erg laag. Ik heb ook een van de eerste neo2's en deze doet 285 mhz voordat ik memtest errors krijg. Of dit mn geheugen of bord is weet ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:55:
245 HTT 1:1 is het hoogst bij mij , bord met serienr K0408. (dat is met 2*256 BH5 geheugen 1-5-2-2-0 3,5v.) Processor is een 3500 Newcastle , 0425 SPMW.
Verwijderd
Ik zat gisteren een beetje te kijken op de site waar ik de XP-90 besteld heb (ikbenstil.nl) en zag dat ik volgens mij de verkeerde combinatie had besteld... er was 1 setje met een xp-90 en xp-120 voor resp 79 en 89 euro. Had het snachts besteld, en nam dus eigenlijk wel aan dat de goedkoopste met XP-90 zou zijn. Kijk ik gister nog eens goed, en is het een XP-120 wat in het goedkoopste setje zit! stomstomstomstom. Dacht dat het misschien nog een fout was op de site oid, want ik wist toch bijna zeker dat ik XP-90 bij het setje van 79 euro had zien staan.
Maar het zooitje was al verstuurd, dus weinig nut om het na te vragen/wijzigen.
Vandaag kwam dan de TPG, maak het pakketje open, en jawel hoor, een XP-120. Ik beetje balen, maar met goede hoop maar gaan passen. En de XP-120 paste eigenlijk gewoon. Heb 1 condensator een KLEIN beetje moeten "verbuigen" (gewoon zachtjes er tegen aan geduwd) en de heatsink ging er meteen op.
In bios en Windows gelijk naar temperatuur gekeken, en merk eigenlijk maar bagger weinig verschil met de boxed cooler. Het scheelt misschien 1 a 2 graden idle en stressed.
Dus na een tijdje voelde ik even aan de heatpipes, en die worden gewoon helemaal niet warm? Ook de rest van het koelblok blijft gewoon op kamer temperatuur. Dit had ik ook al bij mijn boxed cooler, na een dag
Zou dit aan mijn cpu kunnen liggen, dat bijv. de heatspreader niet goed erop zit of weet ik wat, of is de boxed cooler gewoon zo goed?
offtopic:
Nooit als je de nodige alcohol genuttigd op hebt spullen bestellen en gelijk overmaken !
Nooit als je de nodige alcohol genuttigd op hebt spullen bestellen en gelijk overmaken !
Verwijderd
Ik lees net op Xtreme forums dat OCZ EB's niet goed werken met de Neo2.
Dat verklaart al veel... Met Bh5 geheugen heb ik getest tot 3,5 volt , dat leverde 245HTT stabiel.
Het voltage op m'n DDR booster fluctueerde wel een beetje 3,4-3,5v . Ik ga de booster eens herkalibreren en verder testen. Veel hoger als 250 HTT denk ik niet te komen met BH5 mem, tenzij met crazy voltages +3,6v enzo
De booster wordt dan wel echt gloeiend heet !!!
Dat verklaart al veel... Met Bh5 geheugen heb ik getest tot 3,5 volt , dat leverde 245HTT stabiel.
Het voltage op m'n DDR booster fluctueerde wel een beetje 3,4-3,5v . Ik ga de booster eens herkalibreren en verder testen. Veel hoger als 250 HTT denk ik niet te komen met BH5 mem, tenzij met crazy voltages +3,6v enzo
Verwijderd
Nou zo erg heb ik het nog niet, windows met andere memory, maar ik word er ook helemaal gek van dat het geen reed opschiet. Volgens mij is het echt die klote bios van msi. Ik wacht maar geduldig, als het niets beter word, haal ik wel een keer andere mobo ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:28:
[...]
Ik had hetzelfde....ik moest met ander memory windows installen. Dat kon niet met Gskill....en daarna kon ik heel matig klokken.... Heb het bord met cpu maar terug gedaan. Schiet totaal niet op. Of het was die plank...of de memorycontroller van de cpu. Een van de 2 spoorde niet. Werd er helemaal gek van. Het gskill memory deet het in andere mobos wel goed.
Verwijderd
51 graden stressed met 8x300 en geheugen op 166 (248MHz volgens cpu-z, 258 volgens bios)Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:31:
vrtnn,
Wat zijn je cpu temps dan ? Welke fan gebruik je met die XP120?
misschien heeft de koelpasta nog even tijd nodig om optimaal te werken?
Fan die ik gebruik is een stille fan, maar de heatpipes worden niet eens warm, dus daar kan het niet aan liggen denk ik...
specs van mijn combo: http://www.ikbenstil.nl/p...5_48_144&products_id=1112
zou willen dat ik een plaatje kon maken, die koeler ziet er echt bruut uit nu, mega groot
Heb gister een gebruikte neo2 (s/n k0409, nb 0410 taiwan) ingeruild tegen een nieuwe (s/n k0411, nb 0442 korea). 1:1 ben ik helemaal niet verder gekomen.
Maar heb wel eindelijk een oplossing gevonden om de 5/6 divder te gebruiken. Kreeg constant blauwe schermen al bij het opstarten van windows met de divider. Heb nu gewoon 2.85v op het mem gegooit en het werkt tot nu toe. Wel vreemd want 1:1 had ik aan 2.55v al genoeg voor 280fsb.
Maar heb wel eindelijk een oplossing gevonden om de 5/6 divder te gebruiken. Kreeg constant blauwe schermen al bij het opstarten van windows met de divider. Heb nu gewoon 2.85v op het mem gegooit en het werkt tot nu toe. Wel vreemd want 1:1 had ik aan 2.55v al genoeg voor 280fsb.
Verwijderd
1:1 stabiel met prime95? welk geheugen? welke bios?patryk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:02:
Heb gister een gebruikte neo2 (s/n k0409, nb 0410 taiwan) ingeruild tegen een nieuwe (s/n k0411, nb 0442 korea). 1:1 ben ik helemaal niet verder gekomen.
bios 1.51 voor de rest zie specs.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:07:
[...]
1:1 stabiel met prime95? welk geheugen? welke bios?
hmmz. pirmen wil helaas niet stabiel op 1:1 280
heeft voor mij verder toch geen zin want de cpu kan veel harder en gebruik dan een divider.
[ Voor 26% gewijzigd door PhuSioN op 08-12-2004 13:49 ]
Verwijderd
Kga mn twinmos geheugen de deur uitdoen (2 x 512 pc3200 400)
Werkt niet echt super met OC-en.
Iemand een beter idee wat wel goed werkt, G.skill vind ik net iets te duur. Corsair misschien een betere optie?
Budget zit rond de 200 euro.
Hoop die AMD 64 3500+ met mn "goeie" versie van mn Neo2 toch wel wat hoger te krijgen dan 220HTT
Iemand een beter idee wat wel goed werkt, G.skill vind ik net iets te duur. Corsair misschien een betere optie?
Hoop die AMD 64 3500+ met mn "goeie" versie van mn Neo2 toch wel wat hoger te krijgen dan 220HTT
Met een budget van 200 euro kan je nooit geen TCCD krijgen... Of je moet voor 2x256mb gaan...Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:19:
Kga mn twinmos geheugen de deur uitdoen (2 x 512 pc3200 400)
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Klopt, hoorde ik ook al.
Toch maar gskill halen dan
Toch maar gskill halen dan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:46 ]
mooi score hoor peter!
8000mb/s
Is dat met je nieuwe neo2?
8000mb/s
Is dat met je nieuwe neo2?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Sow das lekkerpetervandamned schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:12:
power van de 1:1 eindelijk
[afbeelding]
Jammer dat die bordjes zo inzakken op de eff met lage MP's
Heb enkel nog de 12 multi gebruikt
en verder slecht 1 setje corsair
wel alle biossen en elke setting die er te vinden was
moet dus sneller kunnen
zeker met de fx-jes die er aan komen met hun scores
en verder slecht 1 setje corsair
wel alle biossen en elke setting die er te vinden was
moet dus sneller kunnen
BTW. Ben ik nou scheel of zie ik op de site van MSI geen hogere biosversie dan 1.3?
Terwijl ik hier verschillende keren 1,41 voorbij zie komen
Even de startpost checkenNaluh! schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:14:
BTW. Ben ik nou scheel of zie ik op de site van MSI geen hogere biosversie dan 1.3?
Alles hoger dan 1.3 is nog beta.
Whoops... Die 1.3 is wel al vrij oud moet ik zeggen... Zouden ze nog wel werk maken van nieuwe biosjes voor Nforce3?The Doctor schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:15:
[...]
Even de startpost checken![]()
Alles hoger dan 1.3 is nog beta.
Neem topic en XS eens door, daar wordt je veel wijzer van.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:10:
Hoe zou dit bord omgaan met kingston pc 3200 1 GB bh-5 memory?? Weet iemand dat?
Vooral de nieuwe versies (k0410 en k4011) geen beter met bh5 naar het schijnt.
ook bios 1.51 schijnt iets harder te gaan met bh5
Verwijderd
Er zijn mij nog paar kleine dingen onduidelijk. Dus misschien kan iemand me wat opheldering geven 
Voor het overclocken van CPU in BIOS:
HT x HT Multiplier moet ongeveer op 1000 blijven?
Dus 250 x 4 is dan goede oplossing?
CPU Multiplier moet toch zo laag mogelijk zijn? Staat nu op 11
OF juist zo hoog mogelijk, zoals nu? Of kan ik die beter op 10 zetten?
Er is ook mogelijkheid voor het verhogen van AGP frequency van 66 mhz tot 100 mhz in stappen van 1. Is dit rendabel voor meer performance in games?
Heb een AMD 64 3500+
Asus V9999TD 128 mb (geforce 6800NU)
1024mb PC3200 Corsair
Voor het overclocken van CPU in BIOS:
HT x HT Multiplier moet ongeveer op 1000 blijven?
Dus 250 x 4 is dan goede oplossing?
CPU Multiplier moet toch zo laag mogelijk zijn? Staat nu op 11
OF juist zo hoog mogelijk, zoals nu? Of kan ik die beter op 10 zetten?
Er is ook mogelijkheid voor het verhogen van AGP frequency van 66 mhz tot 100 mhz in stappen van 1. Is dit rendabel voor meer performance in games?
Heb een AMD 64 3500+
Asus V9999TD 128 mb (geforce 6800NU)
1024mb PC3200 Corsair
Verwijderd
Meschien heb je hier wat aan per reepje ongeveer € 100,-DaWaN schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:44:
[...]
Met een budget van 200 euro kan je nooit geen TCCD krijgen... Of je moet voor 2x256mb gaan...
http://www.xtremeresource...s/vitestapc4000/Adata.jpg
Hier test van het geheugen meschien is het wel wat.
To give them a rating, I would give them 9.5 out of 10
http://xtremeresources.co...x&req=showcontent&id=2017
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:24 ]
En dat is TCCD wou je zeggen? Dat is Hynix en dat kan niet tippen aan TCCD, kijk maar eens naar die mhz'en en die brakke timingsVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:22:
[...]
Meschien heb je hier wat aan per reepje ongeveer € 100,-
http://www.xtremeresource...s/vitestapc4000/Adata.jpg
Hier test van het geheugen meschien is het wel wat.
To give them a rating, I would give them 9.5 out of 10
http://xtremeresources.co...x&req=showcontent&id=2017
Ik heb een vraagje ik wil dus ook een 3500 90nm hale en em dan beetje fatsoenlijk overklokken. Ik wil ook gskill geheugen kopen dus dat moet niet de bottleneck zijn. Maar nu is mijn vraag ik wil dus de beste koeler die er te halen is, en mijn vraag is dus eigenlijk wie weet welke dat is of weet waar ik een goede vergelijking kan vinden. Want ik vind niks recents.
Verwijderd
Ja wouw zeg dat maakt ook zeker gelijk 50% meer snelheid uit .DaWaN schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:29:
[...]
En dat is TCCD wou je zeggen? Dat is Hynix en dat kan niet tippen aan TCCD, kijk maar eens naar die mhz'en en die brakke timings
Snelle timings zijn leuk maar je praat dan over 5% of 7,5% a 10% max maar kosten gelijk 2 keer of , meer zo duur tis leuk 5% of meer maar tegen de meer prijs.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 18:53 ]
Verwijderd
Gaat over geheugen bankjes van hier boevn.
The module were 100% stable at 271MHz, 3/10/4/4 timings with 1T command. These are the best performance settings I could get out of these modules. Do not be confused because of the high TRAS (10 ) setting, the nForce 3 motherboards perform better at this setting than 7 or 8 from my experience. The single module reached the read speed of 4100MB/s average and write speed of almost 1600MB/s, it went close to the bandwidth monster of Intel's Springdale chipset that features a dual channel PC3200 memory controller. The system on the whole performed excellent at these speeds thorough all of my testing and a little bit of gaming time. By switching the 1T command to 2T I could reach that speed with the same voltage as shown below.
I would give them 9.5 out of 10.
They feature an excellent price to performance ratio and look great.
They can be an excellent choice for overclockers aiming at high FSB speeds.
The module were 100% stable at 271MHz, 3/10/4/4 timings with 1T command. These are the best performance settings I could get out of these modules. Do not be confused because of the high TRAS (10 ) setting, the nForce 3 motherboards perform better at this setting than 7 or 8 from my experience. The single module reached the read speed of 4100MB/s average and write speed of almost 1600MB/s, it went close to the bandwidth monster of Intel's Springdale chipset that features a dual channel PC3200 memory controller. The system on the whole performed excellent at these speeds thorough all of my testing and a little bit of gaming time. By switching the 1T command to 2T I could reach that speed with the same voltage as shown below.
I would give them 9.5 out of 10.
They feature an excellent price to performance ratio and look great.
They can be an excellent choice for overclockers aiming at high FSB speeds.
Verwijderd
Die test van Adata geheugen is maar met 1 dimmetje, Gskill heb ik hier ook al op 330MHz zien gaan met 1 dimm ipv 2...
Verwijderd
Iemand hier die op dit board een FX55 heeft draaien, en als het niet teveel gevraagd is of de settings van de CPU in de bios kan posten of een CPUZ plaatje kan plaatsen met WEL werkende settings, lucht gekoeld, waterkoelers heb ik niet.
Wat ik ook probeer hij blijft nie willen, of hij reboot spontaan ????
De F7 (set maximum, schijnbaar) toets in de bios is het enigste en dan komt ie met een HT van 5, 13X201, hoger wil nie.
Wie helpt ???
Specs:
MSI K8N Neo2 Platinum Mobo
AMD Athlon FX55 1600Mhz Proc
Corsair CMX512-3200XLPT PC3200 400Mhz geheugenstrip (512Mb dus)
Wat ik ook probeer hij blijft nie willen, of hij reboot spontaan ????
De F7 (set maximum, schijnbaar) toets in de bios is het enigste en dan komt ie met een HT van 5, 13X201, hoger wil nie.
Wie helpt ???
Specs:
MSI K8N Neo2 Platinum Mobo
AMD Athlon FX55 1600Mhz Proc
Corsair CMX512-3200XLPT PC3200 400Mhz geheugenstrip (512Mb dus)
Verwijderd
Vandaag een nieuw CPU'tje binnengekregen (opgehaald).
Een 3000+je
CPU heeft de volgende batch code:
ADA3000 DIK4BI
CBBHD 0445SPBW
1140749K40030
Een zeer lekker CPU'tje, draai atm 9x302 wat resulteert in 2718 mooie MHzjes
En dit op default voltage +5%.
Hoger moet ik nog proberen, maar met me oude CPU had ik ook al moeite om boven de 300HT te komen, ik denk dat het aan me moederbord ligt, zit nml een chipsetje op uit week 08... Doos heb ik niet meer aangezien dit board van RMA kwam. Volgens mij heb ik gewoon een refurbished bord gekregen, maar dat terzijde.
Ff snel een pifast:
Meer tweaken heb ik morgen pas tijd voor, maar dit is ZEKER een mooi CPU'tje
Een 3000+je
ADA3000 DIK4BI
CBBHD 0445SPBW
1140749K40030
Hoger moet ik nog proberen, maar met me oude CPU had ik ook al moeite om boven de 300HT te komen, ik denk dat het aan me moederbord ligt, zit nml een chipsetje op uit week 08... Doos heb ik niet meer aangezien dit board van RMA kwam. Volgens mij heb ik gewoon een refurbished bord gekregen, maar dat terzijde.
Ff snel een pifast:

WOWVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:28:
Een 3000+je
ADA3000 DIK4BI
CBBHD 0445SPBW
1140749K40030
Ff snel een pifast:
[afbeelding]
1,45v voor 2,7ghz is echt zeer lekker
De betere winnie komen eraan lijkt wel
ik ga nog ff tot volgend jaar wachten met nieuwe proc
Lekker oc voor de rest
OMG!!! Met boxed cooler??Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:28:
Een 3000+je
ADA3000 DIK4BI
CBBHD 0445SPBW
1140749K40030
Ff snel een pifast:
[afbeelding]
I love watercooling
Verwijderd
Nee, dat nog net niet
Binnenkort even een K0411 fixen !!
Je kunt ook even op de achterkant van het mobo kijkenVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:04:
[...]
Nee, dat nog net nietAlhoewel de box het volgens mij ook makkelijk aan zou kunnen... 48 graadjes stressed met een xp-120 met daarop een 12cm 19db fan.
Binnenkort even een K0411 fixen !!
Boven het cpu socket zit een sticker met het serialnummer waar dus ook op staat uit welke week hij komt. Heb je de doos niet voor nodig
Mijn eigen K0411 maxxt rond de 320 heb ik gemerkt met m'n oude CPU
Ik kon op 320x8 met mem op 260 niet door pifast heen komen
Zelfs met 3.8v op het mem.
Nu met een 3500 NC op 260x11 kan het wel. (mem 1:1 @ 3.5v)
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verwijderd
wat heb je gedaan om die 3.3 volt te krijgen dan!? Standaard loopt hij max 2.9 volt toch? Heb je de ocz booster gebruikt of je mem gevoltmod?
Verwijderd
Hmmm net even gechecked, staat helaas K04099xxxxxSyngrow schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:01:
[...]
Je kunt ook even op de achterkant van het mobo kijken
Boven het cpu socket zit een sticker met het serialnummer waar dus ook op staat uit welke week hij komt. Heb je de doos niet voor nodig
Mijn eigen K0411 maxxt rond de 320 heb ik gemerkt met m'n oude CPU
Ik kon op 320x8 met mem op 260 niet door pifast heen komen
Zelfs met 3.8v op het mem.
Nu met een 3500 NC op 260x11 kan het wel. (mem 1:1 @ 3.5v)
btw thx voor de tip
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 01:52 ]
Netjes
. Heb met mijn cputje net onder 44 sec gehaald (43.91 sec) was volgens mij net boven de 2700mhz. Hoeveel volts heb je op je ram gegooit met de 5/6 divider? Aangezien je ook ram met tccd hebt, ben ik wel benieuwd.
edit: ff snel een run gedaan
[ Voor 27% gewijzigd door PhuSioN op 11-12-2004 02:56 ]
Verwijderd
Uhm loopt prime95 nog wel 5 sec voor dat je errors krijgtpatryk schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 02:42:
Netjes. Heb met mijn cputje net onder 44 sec gehaald (43.91 sec) was volgens mij net boven de 2700mhz. Hoeveel volts heb je op je ram gegooit met de 5/6 divider? Aangezien je ook ram met tccd hebt, ben ik wel benieuwd.
[afbeelding]
uhm, nee?Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:31:
[...]
Uhm loopt prime95 nog wel 5 sec voor dat je errors krijgtlol?

Verwijderd
Even een vraagje tussendoor, een gast wil zijn
[ een msi k8n neo2 (939) met een a64 3000 winchester en eventueel 512mb kingston hyperX pc3200. ]
Ruilen Tegen Mijn P4 3.4+Asus P4P800+Infinion Pc2700@431 Mhz .
Is dit een goede deal?..Hij betaald ook een klein bedragje bij.
[ een msi k8n neo2 (939) met een a64 3000 winchester en eventueel 512mb kingston hyperX pc3200. ]
Verwijderd
DOEN! 64 bit is de toekomst ook, en je hebt een zeer nieuw moederbord, ik zou het doenVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:01:
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 14:26 ]
Verwijderd
Maar als ik de prijzen optel dan kom voor mijn spullen tegen de 400 euro aan, en bij die van hem 300 euroVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:23:
[...]
DOEN! 64 bit is de toekomst ook, en je hebt een zeer nieuw moederbord, ik zou het doen
Verwijderd
Intel is duurder dan Amd, maar zeker niet snellerVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:32:
[...]
Maar als ik de prijzen optel dan kom voor mijn spullen tegen de 400 euro aan, en bij die van hem 300 euro.
Verwijderd
Zijn deze AMD'S ook goed over te clocken? Dat ik over de 3500+ ga.Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:34:
[...]
Intel is duurder dan Amd, maar zeker niet sneller
Verwijderd
Jij ook een nette OCpatryk schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 02:42:
Netjes. Heb met mijn cputje net onder 44 sec gehaald (43.91 sec) was volgens mij net boven de 2700mhz. Hoeveel volts heb je op je ram gegooit met de 5/6 divider? Aangezien je ook ram met tccd hebt, ben ik wel benieuwd.
[afbeelding]
Toen net heb ik even op 309x9 gedraaid, maar dat trekt me moederbord dus niet volgens mij. Paar keer bsod gekregen. Meer volt op de processor helpt niet. Hoog tijd voor een 0411 bordje.
Zijn er eigenlijk ook nog nieuwe bordjes dat iemand weet?
Ben je al verder gekomen? Of zit je nog steeds op +/- 2.5GHz. Ik heb nml precies dezelfde stepping als jou, en zit ook op 2.5GHz. Maar is dan wel compleet stableTutti-frutti schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:43:
[...]
Fan omgedraaid = geen errors ? Of komt het door de lage vdimm
Komt door de lage Vdimm, heb nu overigens ook die fan ff omgedraaid, wat verse lucht is altijd goed
Ben er trouwens ook achter gekomen dat mn cpu niet verder wil dan +/- 2.5GHz :\'(
Zelfs met memory op 100 wou ie niet meer dan 9x280 oid of 8x315.
8x 308 draaide ie zonder problemen, maar dan stond me mem zo laag, 248MHz ofzo.
Draai nu 9x273 en dat draait de hele avond al prima.
Wat hierboven gezegd wordt over de stepping.. ik heb een CBBFD 0437RPCW, en die wil dus niet zo hoogMisschien dat ik ooit nog eens een XP-90 bestel, kan het iig niet aan de koeling liggen.
Kan een 10 tot 20 MHz hoger, maar dan houd het wel op. Wel is het zo dat als ik een beetje koude kamer heb, ik wel een stuk hoger kan komen... Heb jij het al geprobeerd met betere koeling?
BTW, bootten lukt bij mij nog wel @ 2600MHz, en @ 2700MHz lukt ook nog prima. Gewoon @ Stockkoeler... Alleen is ie dan niet meer Pifast error vrij, geeft al snel een error aan. Games e.d. werken dan nog wel prima
//EDIT:
Ben er vergeten bij de vermelden dat dit wel op de ASUS A8V Deluxe is gedaan
[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 11-12-2004 15:49 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Ik heb nu een nieuwe CPU (zie paar posts eerder).FnF schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:47:
[...]
Ben je al verder gekomen? Of zit je nog steeds op +/- 2.5GHz. Ik heb nml precies dezelfde stepping als jou, en zit ook op 2.5GHz. Maar is dan wel compleet stable
Kan een 10 tot 20 MHz hoger, maar dan houd het wel op. Wel is het zo dat als ik een beetje koude kamer heb, ik wel een stuk hoger kan komen... Heb jij het al geprobeerd met betere koeling?
BTW, bootten lukt bij mij nog wel @ 2600MHz, en @ 2700MHz lukt ook nog prima. Gewoon @ Stockkoeler... Alleen is ie dan niet meer Pifast error vrij, geeft al snel een error aan. Games e.d. werken dan nog wel prima
//EDIT:
Ben er vergeten bij de vermelden dat dit wel op de ASUS A8V Deluxe is gedaan
Verder dan 2500MHz kwam ik niet... stabiel dan. Paar keer met iets van 2600MHz ben ik Windows wel ingekomen, maar kreeg ik bsos/apllicatie errors na 10 min oid.
Kon ook wel een keer pifast draaien maar daar hield het echt mee op.
Dat was ook met het raam wagenwijd open en op een koude dag, met verwarming aan was 2500MHz echt de max. Vaak liep pc al vast als Windows begint te laden, dan gebeurde er gewoon niks.
Ook geprobeerd met een XP-120, maakte geen verschil.
Huidige CPU is in dat opzicht wat beter
welke bios gebruiken jullie vrtnn en patryk?
heb vandaag mijn week 45 3000+ binnen gekregen en krijg hem niet stabiel op 9 x 300.. ben nu 9 x 290 aan het prime95'en en daar lijkt ie wel stabiel op te lopen.. ik gebruik de officiele 1.30 bios..
heb vandaag mijn week 45 3000+ binnen gekregen en krijg hem niet stabiel op 9 x 300.. ben nu 9 x 290 aan het prime95'en en daar lijkt ie wel stabiel op te lopen.. ik gebruik de officiele 1.30 bios..
Mijn quote was aan Tutti-frutti, maar goed, als jij dezelfde stepping hebt, maakt het niet zo veel uit nee. Jammer dat de XP-120 geen verschil bij je maakte...Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:30:
[...]
Ik heb nu een nieuwe CPU (zie paar posts eerder).
Verder dan 2500MHz kwam ik niet... stabiel dan. Paar keer met iets van 2600MHz ben ik Windows wel ingekomen, maar kreeg ik bsos/apllicatie errors na 10 min oid.
Kon ook wel een keer pifast draaien maar daar hield het echt mee op.
Dat was ook met het raam wagenwijd open en op een koude dag, met verwarming aan was 2500MHz echt de max. Vaak liep pc al vast als Windows begint te laden, dan gebeurde er gewoon niks.
Ook geprobeerd met een XP-120, maakte geen verschil.
Huidige CPU is in dat opzicht wat beter2700MHz op 1.45volt. Ook al even 3011x9 gedraaid met zelfde voltage maar dan loopt ie na een tijdje vast, bsod. Ben bijna zeker dat dit aan het moederbord ligt. Heb namelijk een K0409 met een chipset uit week 08(!) welke niet echt lekker schijnen te zijn. Maar dat laatste zegt je ws. niet veel omdat je zelf een asus hebt.
Maar even over het laatste, over de NF3 chipsets, dat zegt me wel zeker wat hoor, ik houd deze thread ook altijd goed bij hoor
Daarnaast ben ik wel blij met 2500MHz, is bijna een 4000+ op een rating van 50 na ofzo, dus ben er zeker wel tevreden over. Maar 2700MHz op 1.45Volt is wel relaxed, cker een 0433SPMW...
gebruik 1.36 vanwege hogere vcore opties maar 1.51 werkt ook wel oke.Lev schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:11:
welke bios gebruiken jullie vrtnn en patryk?
Verwijderd
Volgens mij was die quote aan mij bedoelt, want wat je quote was mijn tekstFnF schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:49:
[...]
Mijn quote was aan Tutti-frutti, maar goed, als jij dezelfde stepping hebt, maakt het niet zo veel uit nee. Jammer dat de XP-120 geen verschil bij je maakte...
Maar even over het laatste, over de NF3 chipsets, dat zegt me wel zeker wat hoor, ik houd deze thread ook altijd goed bij hoorDaarnaast, welke CPU heb je nu? Welke stepping e.d.
Daarnaast ben ik wel blij met 2500MHz, is bijna een 4000+ op een rating van 50 na ofzo, dus ben er zeker wel tevreden over. Maar 2700MHz op 1.45Volt is wel relaxed, cker een 0433SPMW...
Cpu die ik nu heb:
code:
Wel een redelijk laag batch nr dus (30). Oude CPU had batchnr van 150. 1
2
3
| ADA3000 DIK4BI CBBHD 0445SPBW 1140749K40030 |
Ben nu een beetje aan het kloten met de spanning op het geheugen, misschien kwamen daar de reboots wel door. Heb er nu 2.7 volt op staan en kwam ook een uur memtest door.
2500MHz was ik ook wel tevreden mee, alleen ik had mezelf een sinterklaas kado'tje gegeven
@Lev ik gebruik bios 1.51, met deze cpu nog geen andere geprobeerd, deze bios doet het prima
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 19:55 ]
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:01:
Hangt van jouw hoeveelheid mem af, maar als ie bij betaald kan het er nooit slechter op worden dacht ik zo
Ik quote aan Tutti-frutti, maar goed, maakt niks uit. Iig, je hebt nu dus een 3000+, waar je eerst een 3200+ hadVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:54:
[...]
Volgens mij was die quote aan mij bedoelt, want wat je quote was mijn tekst.
Cpu die ik nu heb:code:Wel een redelijk laag batch nr dus (30). Oude CPU had batchnr van 150.
1 2 3 ADA3000 DIK4BI CBBHD 0445SPBW 1140749K40030
Ben nu een beetje aan het kloten met de spanning op het geheugen, misschien kwamen daar de reboots wel door. Heb er nu 2.7 volt op staan en kwam ook een uur memtest door.
2500MHz was ik ook wel tevreden mee, alleen ik had mezelf een sinterklaas kado'tje gegevenmet de hoop nog iets hoger te komen, en dat is gelukkig gelukt
@Lev ik gebruik bios 1.51, met deze cpu nog geen andere geprobeerd, deze bios doet het prima
Wat heb je met je 'oude' CPU gedaan?
Verwijderd
Die moet ik nog verkopen.. moet wel lukken aangezien de schaarsheid (is dat een woord?FnF schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:47:
[...]
Hangt van jouw hoeveelheid mem af, maar als ie bij betaald kan het er nooit slechter op worden dacht ik zo
[...]
Ik quote aan Tutti-frutti, maar goed, maakt niks uit. Iig, je hebt nu dus een 3000+, waar je eerst een 3200+ had
Wat heb je met je 'oude' CPU gedaan?
Oke, ja, schaarsheid is een goed Nederlandsch woordVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:59:
[...]
Die moet ik nog verkopen.. moet wel lukken aangezien de schaarsheid (is dat een woord?) ervan.
Zal wel in Handboehk Dher Nedehrlandsche Tahl staan
Verwijderd
Ze zijn zeker goed te overklokkenVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:36:
[...]
Zijn deze AMD'S ook goed over te clocken? Dat ik over de 3500+ ga.
Niets is gegarandeerd, er zitten ook hele rotte Winchesters tussenVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:54:
[...]
Ze zijn zeker goed te overklokkenkijk maar eens rond in dit topic. Er zijn mensen die met een 3000+ 2.7Ghz halen
, ik zelf doe 2.6Ghz met m'n 3200+ boxed air. Met een nette 3500+ zit je zo op 2.6Ghz en hoger.
Nou, ff mijn ervaring dan.
Afgelopen vrijdag mijn MSI K8N neo2 (939) samen met een Athlon 64 3000+ Winchester core ontvangen.
Gelijk ff proberen wat ie kan met standaard koelertje.
Geheugen op +5% en FSB op 250(devider op 4).
Hoppa, 2200 Mhz.
Daarna 9*270 (devider op 3)
Hoppa: 2450 Mhz
Zaterdag kwam mijn G-skill memory binnen(G.Skill, F1-3200DSU2-1GBLE, 550 Mhz, 1T)
Geheugen erin, voltage op 2,75.
9*300 FSB, divider op 3, mem op 166 Mhz setting
Hoppa: 2700 Mhz op memorysetting 1T ,met standaard koelertje(wel AS5 erop)
Niets van die vervelende dingen die ik hier las(en waar ik bang voor was), ik dacht al dat ik dagen zou moeten prutsen en proberen om het stabiel te krijgen. Alle leuke dingen die ik hier hoor over bandbreedte e.d. kwam ik tegen. Ik denk dat ik er veel geluk mee heb, als ik lees dat mensen met moeite de processor op 2500 Mhz krijgen...
Ik denk(hoop) dat ie nog wel richting 320 Mhz kan op de FSB, maar lijkt me nu niet zinvol.
Toen ik later de pc teste met 3DMark 2003, leek het me weinig zinvol verder te tweaken, als je in Battle of Proxycon maar 2 fps haalt.
Zit nu nog met een FX5200 Videokaart, omdat mijn 6800LE kapot is gegaan(geld terug gekregen).
Ik wacht nu nog even op een goed moment om een 6800GT te kopen, maar dan denk ik dat wel weer even mee kan doen...
Afgelopen vrijdag mijn MSI K8N neo2 (939) samen met een Athlon 64 3000+ Winchester core ontvangen.
Gelijk ff proberen wat ie kan met standaard koelertje.
Geheugen op +5% en FSB op 250(devider op 4).
Hoppa, 2200 Mhz.
Daarna 9*270 (devider op 3)
Hoppa: 2450 Mhz
Zaterdag kwam mijn G-skill memory binnen(G.Skill, F1-3200DSU2-1GBLE, 550 Mhz, 1T)
Geheugen erin, voltage op 2,75.
9*300 FSB, divider op 3, mem op 166 Mhz setting
Hoppa: 2700 Mhz op memorysetting 1T ,met standaard koelertje(wel AS5 erop)
Niets van die vervelende dingen die ik hier las(en waar ik bang voor was), ik dacht al dat ik dagen zou moeten prutsen en proberen om het stabiel te krijgen. Alle leuke dingen die ik hier hoor over bandbreedte e.d. kwam ik tegen. Ik denk dat ik er veel geluk mee heb, als ik lees dat mensen met moeite de processor op 2500 Mhz krijgen...
Ik denk(hoop) dat ie nog wel richting 320 Mhz kan op de FSB, maar lijkt me nu niet zinvol.
Toen ik later de pc teste met 3DMark 2003, leek het me weinig zinvol verder te tweaken, als je in Battle of Proxycon maar 2 fps haalt.
Zit nu nog met een FX5200 Videokaart, omdat mijn 6800LE kapot is gegaan(geld terug gekregen).
Ik wacht nu nog even op een goed moment om een 6800GT te kopen, maar dan denk ik dat wel weer even mee kan doen...
Verwijderd
misschien het asetek northbridge blokje? ik ga die er iig wel op proberen te zetten.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:13:
Weet iemmand nog een north bridge wc blok wat op dit mobo past?
DaWaN schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:02:
[...]
Niets is gegarandeerd, er zitten ook hele rotte Winchesters tussen

Waar ik er dus blijkbaar 1 van de rotste van heb
Mjah als ik nog geld overhouw na nieuwjaar+skivakantie haal ik maar nieuwe winnie
Innovatek... kan je zelfs andere pilaren indraaien als je wiltVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:13:
Weet iemmand nog een north bridge wc blok wat op dit mobo past?
-edit- zie hier
[rml]Tutti-frutti in "[ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4"[/rml]
[ Voor 16% gewijzigd door Garrett op 12-12-2004 16:59 ]
I love watercooling
Beste mensen,
Ik zit met een probleem. Ik zit vanmiddag ff de grenzen van m'n 3000+ Winchester te verkennen op dit bord. Momenteel draai ik 280 FSB, HTT3, Multiplier 9. Dit resulteert in 2520mhz op de klok
Niet slecht al zeg ik het zelf. Maar ik ben nog niet klaar. Ik zit alleen met 1 probleem. Ik heb 2 bankjes 512mb Corsair XMS 3200 XL geheugen 2-2-5-2. Ze willen niet echt meewerken en bij 225 mhz geven ze blauwe schermen. Daaronder gaat alles prima. Ik heb het voltage max. gezet maar nog steeds.
1.Kan iemand me vertellen of ik iets moet veranderen aan de (standaard) instellingen want volgens mij moet het harder kunnen lopen als 225 mhz?
2.Is het ook mogelijk om het geheugen in stapjes van 1 mhz op te voeren op dit bord, door middel van hidden options misschien ofzo. Want ik heb nu 133 (266) ingesteld als max. mem.
Bedankt!
Edit: ik gebruik bios 1.4, Zalman 400 APS voeding
Ik zit met een probleem. Ik zit vanmiddag ff de grenzen van m'n 3000+ Winchester te verkennen op dit bord. Momenteel draai ik 280 FSB, HTT3, Multiplier 9. Dit resulteert in 2520mhz op de klok
Niet slecht al zeg ik het zelf. Maar ik ben nog niet klaar. Ik zit alleen met 1 probleem. Ik heb 2 bankjes 512mb Corsair XMS 3200 XL geheugen 2-2-5-2. Ze willen niet echt meewerken en bij 225 mhz geven ze blauwe schermen. Daaronder gaat alles prima. Ik heb het voltage max. gezet maar nog steeds.
1.Kan iemand me vertellen of ik iets moet veranderen aan de (standaard) instellingen want volgens mij moet het harder kunnen lopen als 225 mhz?
2.Is het ook mogelijk om het geheugen in stapjes van 1 mhz op te voeren op dit bord, door middel van hidden options misschien ofzo. Want ik heb nu 133 (266) ingesteld als max. mem.
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door objectief2 op 12-12-2004 17:07 ]
Timings op 2,5-3-3-8 zetten, dan doet je mem al het goed is swieso 250 mhzobjectief2 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:04:
Beste mensen,
Ik zit met een probleem. Ik zit vanmiddag ff de grenzen van m'n 3000+ Winchester te verkennen op dit bord. Momenteel draai ik 280 FSB, HTT3, Multiplier 9. Dit resulteert in 2520mhz op de klok![]()
Bedankt!
Ga ik nu meteen proberen, bedankt! Inmiddels heb ik al een FSB van rond de 290 met 2550mhz CPU-speed.DaWaN schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:37:
[...]
Timings op 2,5-3-3-8 zetten, dan doet je mem al het goed is swieso 250 mhz
Edit: Timings veranderd in 2,5-3-3-8 en inderdaad.....het draait nu op 235mhz. Soepel! Thankx
[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 12-12-2004 17:45 ]
Hier mijn resultaten:
Hardware:
- MSI K8N Neo2 Platinum
- AMD Athlon 64 3500+ NewCastle S939
- Corsair TWINX512-3700PT 467 mhz CL3-4-4-8
- WD Raptor 36 gb
- Levicom 500 Watt Visible Power
- Asus Radeon 9800 Pro @ stock speeds
- Nog wat andere hardeschijven, insteekkaarten, optical drives, floppy e.d.
Het geheugen heb ik altijd op 2.50 volt lopen met de timings 3-4-4-8; alles lager dan dat is niet te booten.
Mijn 3500+ klokt met 1.55 vcore en 10% overvoltage op 2618 mhz stabiel in pifast en sisoft en games. Dit met een stock koeler en een goede airflow en een multipier van 11.
De kloksnelheid is dan 11x238=2618 mhz.
Geheugenbandbreedte ligt op 6972 mbps
CPU Arithmetic is klein beetje sneller dan 2x p4 4ghz in smt volgens sisoft.
Pifast score van 47.89 met Windows XP Pro SP2 en alle rotzooi uit de processes.
Wat kan ik nog doen om dit te verbeteren?? Met 239 fsb is pifast niet meer stabiel en als ik naar 242 ga freezed alles. Ik kan de cpu niet meer voltage geven; ik heb bios 1.3
Hardware:
- MSI K8N Neo2 Platinum
- AMD Athlon 64 3500+ NewCastle S939
- Corsair TWINX512-3700PT 467 mhz CL3-4-4-8
- WD Raptor 36 gb
- Levicom 500 Watt Visible Power
- Asus Radeon 9800 Pro @ stock speeds
- Nog wat andere hardeschijven, insteekkaarten, optical drives, floppy e.d.
Het geheugen heb ik altijd op 2.50 volt lopen met de timings 3-4-4-8; alles lager dan dat is niet te booten.
Mijn 3500+ klokt met 1.55 vcore en 10% overvoltage op 2618 mhz stabiel in pifast en sisoft en games. Dit met een stock koeler en een goede airflow en een multipier van 11.
De kloksnelheid is dan 11x238=2618 mhz.
Geheugenbandbreedte ligt op 6972 mbps
CPU Arithmetic is klein beetje sneller dan 2x p4 4ghz in smt volgens sisoft.
Pifast score van 47.89 met Windows XP Pro SP2 en alle rotzooi uit de processes.
Wat kan ik nog doen om dit te verbeteren?? Met 239 fsb is pifast niet meer stabiel en als ik naar 242 ga freezed alles. Ik kan de cpu niet meer voltage geven; ik heb bios 1.3
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Voor 3dmark01 jah, voor PiFast maakt het weinig/niets uitVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:11:
windows 2000 professional ZONDER updates installeren helpt wel iets.
Laten we hier geen discussie ontstaan plz over welke windows het beste benche
[ Voor 19% gewijzigd door DaWaN op 12-12-2004 18:30 ]
Verwijderd
oke, laatste berichtje over beste os 
windows xp scheelt bij mij in pifast 0.54 seconden tov 2000, dat is soms net nodig om een ander te verslaan.
windows xp scheelt bij mij in pifast 0.54 seconden tov 2000, dat is soms net nodig om een ander te verslaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 19:30 ]
Toevoeging......momenteel draait mn CPU rond de 2600mhz met +8,3%VCore en 2,8V op mn geheugen wat 240 mhz draait. 2,85 kan wel maar dan kom ik niet op het bureaublad van Windows....met 2,8 wel. Helaas allesbehalve stabiel in games en toepassing als virusscan etc.objectief2 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:42:
[...]
Ga ik nu meteen proberen, bedankt! Inmiddels heb ik al een FSB van rond de 290 met 2550mhz CPU-speed.
Edit: Timings veranderd in 2,5-3-3-8 en inderdaad.....het draait nu op 235mhz. Soepel! Thankx
Zou het kunnen dat m'n voeding te weinig amperes levert en dat dit de bottleneck kan zijn? Het is een Zalman 400 watt APS. Zo ja dan is een Tagan 480W wellicht een betere keus. Iemand een idee.....?
[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 12-12-2004 20:12 ]
Erm, een klein vraagje, ik heb nu een Athlon 2500+ @3200+ niet slecht dus maar dit mobo in combinatie met een Athlon 64 3000+ die ik dan nog overclock, daar ga ik neem ik aan wel een stuk mee vooruit, ik bedoel ik kan ook nog wel een half jaar verder met wat ik nu heb maar ik wil ook weer eens iets anders maar het moet kwa geld wel een beetje aantrekkelijk zijn, het moet niet zo zijn dat ik er maar weinig op vooruit ga. Iemand die daar een kort en duidelijk antwoord kan geven?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Euh, ja je gaat er op vooruit, hoeveel, ja, dat kun je nooit zeker weten, maar met een beetje verstand en ff nadenken kun je dit zelf ook wel bedenken. Je zit ook nog eens way-off betreffende het topic. Dit kan beter in [Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 7, en zelfs daar hoort hij eigenlijk niet. Je kan het nog beter proberen in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9. No offence btw...
[ Voor 28% gewijzigd door sn0x0r op 12-12-2004 22:17 ]
Nou, het gaat me zeker weten om dit moederbord, daar ben ik wel uit, iedereen is er zo tevreden over dus, maar de proc dat was de kleine vraag. Ik heb namelijk niet heel erg veel te besteden dus vandaar dit mobo en de proc daar zit ik nu mee, meer geld dan voor een 3000+ is er nemalijk nietsn0x0r schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:13:
Euh, ja je gaat er op vooruit, hoeveel, ja, dat kun je nooit zeker weten, maar met een beetje verstand en ff nadenken kun je dit zelf ook wel bedenken. Je zit ook nog eens way-off betreffende het topic. Dit kan beter in de discussie van AMD platform, en zelfs daar hoort hij eigenlijk niet. Je kan het nog beter proberen in Wat kan ik het beste upgraden aan dit systeem. No offence btw...

Oke simpelweg, je gaat er best ver op vooruit en je kan lekker overklokken (in de meeste gevallen that is!) Let er alleen wel op dat geheugen/hdd/vga ook beperkende factoren kunnen zijn afhangende van wat jij met je systeem doet.
Verwijderd
Ik heb nu MBM 5.3.6.0 op mijn pc staan ... is het ok als ik als mobo-type 'K8N Neo Platinum' gebruik aangezien de Neo2 er niet tussenstaat ... is dit betrouwbaar ? Wat is welke temp ?
Dit lees ik nu uit (idle)
http://users.pandora.be/webwiper/temp.jpg
Dit lees ik nu uit (idle)
http://users.pandora.be/webwiper/temp.jpg
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 23:52 ]
Verwijderd
Ben trouwens benieuwd of er iemand in ons midden is die een OC voor elkaar heeft gekregen onder het genot van 2 reepjes Twinmos PC3200 512MB (
) en een AMD 64 3500+
Krijg er niks maar dan ook niks uit geperst.

Krijg er niks maar dan ook niks uit geperst.
welke chipjes erop?
Ik ben er net achter dat ik @ 3.3v al vanaf 220 errors krijg, met Twinmos reepjes (BH5 mem!!!)
Gskill maar halen binnenkort, en dan gelijk 1 gig... dit is echt klote zo
Ik ben er net achter dat ik @ 3.3v al vanaf 220 errors krijg, met Twinmos reepjes (BH5 mem!!!)
I love watercooling
Verwijderd
Vraagje ik ben een beetje een newbie dus ik weet niet of dit een domme vraag is maar , ik heb ook een K8N Neo2 mobo, AMD64 3000+cpu maar 2x 265 PC2700 geheugen van kingston en nanya. ... Kan ik dan ook mn cpu opschroeven?? En ik heb een Aopen 350watt voeding, is dat genoeg??
-edit-
Ik heb nu een club3dFX5200 maar ga binnenkort naar een XFX6800LE
-edit-
Ik ga waarschijnlijk nog kopen, 2 reepjes Twinmos PC3200 512MB.
Is dit wat of kan ik beter voor kingston gaan oid (wel 2x zo duur), of kan ik trouwens ook voor pc4000 kiezen? Is dit beter over te clocken?
-edit-
Ik heb nu een club3dFX5200 maar ga binnenkort naar een XFX6800LE
-edit-
Ik ga waarschijnlijk nog kopen, 2 reepjes Twinmos PC3200 512MB.
Is dit wat of kan ik beter voor kingston gaan oid (wel 2x zo duur), of kan ik trouwens ook voor pc4000 kiezen? Is dit beter over te clocken?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 09:17 ]
Verwijderd
Twinmos pc3200 werkt bij mij voor geen meter, denk dat Kingston (werkte volgens mij niet goed samen met dit mobo) het ook niet zo goed gaat doen als bijv. Gskill.Ik ga waarschijnlijk nog kopen, 2 reepjes Twinmos PC3200 512MB.
Heb dus ook 2 x 512 TwinMos en crasht bij mij ook zoals je hier bij iemand anders zag op een FSB van 220.
ik zal vanavond effe kijken welk geheugen ik precies heb.Garrett schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:56:
welke chipjes erop?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 09:56 ]
Dit topic is gesloten.