[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2oc/border.PNG

De MSI K8N Neo 2 is eigenlijk het enige en meest populaire moederboard dat goede overklokresultaten neerzet op het socket 939-platform. Het bezit de krachtige Nvidia Nforce 3 ultra chip.

Deze thread is bedoeld om overklok ervaringen te delen en om hier vragen over te stellen.

Voor normale vragen en ervaringen ga je naar het ervaringen topic in PMG

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7025.jpg

[oc] The options

HTT
200-450 mhz

CPU Multiplier
4.0x-20.0x (step=0.5x)

HT Frequency
1x, 1.5x, 2x, 2.5x, 3x, 4x, 5x

AGP/PCI
66-100/33-50 mhz

CPU VID
0.825-1.550v

Vcore Over Vid
+3.3%, +5,0%, +8,3%, +10%
(hidden: +13,3%, +15%, +18,3%)

AGP Voltage
1.50-1.85v

CPU : DDR Ratio's
200 : 200/166/133/100

Before OC-ing

Voordat je begint met overklokken met de K8N neo2 moet je je van een aantal dingen bewust zijn:

Sata-drives aansluiten op Sata 3 en 4

Het blijkt dat de Sata-poorten 1 en 2 geen goedwerkende PCI-lock hebben. De pci-lock functioneert wel correct op de poorten 3 en 4. Gebruik daarom als je van plan bent te gaan overklokken de sata-poorten 3 en 4. Zorg er ook voor dat je minimaal bios 1.2 draait. Mijn advies is ook om sata 1/2 op disabled te zetten bij Integrated Peripherals.

Check de koelpasta onder de nb-koeler

Het blijkt dat sommige bordjes te weinig koelpasta onder de msikoeler hebben. Dit kan leiden tot een hete nforce 3 chip, wat op langere termijn niet goed is. Check daarom even of er bij jou genoeg pasta onderzit, zodat voldoende contact gemaakt word tussen koeler en nforce 3-chip.

In welke slots moeten de geheugens ?

Om Dual Channel (DC) te draaien heb je 2 of 4 dimms nodig. Als je 2 dimms gebruikt, gebruik dan slot #1 en #2. De andere 2 sloten zullen ook werken, maar minder stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2oc/neo2dimms.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2oc/neo2dimms2.PNG

Cool'n'Quiet uit

In de celmenu moet je ook Cool'n'Quiet uit zetten. Als je de htt namelijk aardig gaat verhogen (boven de 230), dan trekt je cpu waarschijnlijk niet meer de snelheid als hij idle is "Cool'n'quiet multiplier x hoge HTT", de cpu gaat immers op een veel lagere vcore over.

Overklokken en toch Cool'n'Quiet blijven gebruiken ?

Wil je toch van deze energie besparende techniek gebruik blijven maken, dan is er een tooltje waarmee je zelf kan instellen op welke frequency en voltage je cpu moet lopen als hij idle is. Installeer wel eerst de amd64 driver (www.amd.com). Houd cool and quiet in de bios uit. Als je het tooltje op auto-management zet, werkt het exact hetzelfde, maar dan op jouw ingestelde waardes. Nadeel: het is een actief programma.

RM Clock Utility

HT-Bus =< 1000 mhz

Dit is de vuistregel. Je moet proberen de HT-bus onder de 1000 te houden (HTTx HT frequency). 1050 mhz zou nog wel lukken, maar bij de 1100 kan hij aardig lastig gaan doen. Je systeem wordt dan instabiel of post niet eens. Aan gezien er zo goed als geen verschil is tussen 800mhz en 1000mhz ht-bus zou ik gewoon dit aanhouden:
200 --> 5x
210-250 --> 4x
251-333 --> 3x
333+ --> 2.5x

Pas op met het gebruik van halve multipliers

Sinds bios 1.2 kunnen er in de cell menu (bios) halve multipliers voor de cpu-speed ingesteld worden. Het is aan te raden om deze niet te gebruiken, omdat je dan performance verliest op je geheugensnelheid. Het werkt namelijk alsvolgt:
Als je HTT-speed en mem-speed 1:1 lopen, en de multiplier van de cpu is 10x, dan wordt de memspeed vastgelegd door de cpu speed door 10 te delen. Voorbeeld: HTT=250, MP=10. Mem speed = 2500/10 = 250 (ddr500).
Pak je nu 10.5 als multiplier, dan wordt de mem speed als volgt:
cpu-speed = 10.5x250 = 2625
Mem-speed = 2625/11 = 239 mhz.

De geïntegreerde memory controler van AMD snapt namelijk alleen hele multipliers wanneer het om geheugen gaat.

Aggressive timings etc: Disabled

Aggressive Timings blijkt een bekende oorzaak te zijn van de blauwe schermen. Je zal waarschijnlijk, met Aggresive timings aan, veel BSOD's krijgen met "Beginning of dump Physical Memory". Wanneer je Aggressive timings uitzet in het Cel menu, zal je systeem hoogstwaarschijnlijk stabiel zijn. Uit dus, net zoals High Performance Mode en Dynamic overclocking.

Hidden Bios-opties

In de officiele biossen zijn er opties niet zichtbaar. Deze kunnen ontgrendeld worden door de volgende toets combinatie te gebruiken

Shift + F2 , Alt + F3

De interessante settings die dan zichtbaar worden zijn:
NV/ATI Speedup: Zet deze op disabled, als je het overklokken van je vga-kaart zelf in de hand wil houden.
Dram Strenght: Weak/Normal. Als je geheugen niet verder komt, kan je proberen deze setting op Weak te zetten.

Modificaties
Als het voltage de bottleneck is, is het handig als je de voltages nog wat kan verhogen door een mod te doen. Op xtreme systems is er ook een topic over:
Topic
Vdimm

OCZ DDR-Booster
De simpelste oplossing als je meer volt over je geheugen wilt zetten. De OCZ DDR-booster kan je in het bovenste (paarse) slot doen. Nadelen van deze voltageverhoger is: hij is lelijk, wordt heet, je levert 2 dimsloten in.
Dual Channel blijft in ieder geval werken.

Vdimm @ Vio mod

Bij deze mod is je 3.3 lijn van je voeding de variabele voor de vdimm. Helaas geen tussenstappen, maar wel ~3.3 volt op je dimmetjes !

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2/vdimmod.JPG

Thnx to Garrett

Vdimm en Vdd mod
Dit is een van de mods die van een aziatisch forum komt. Meer duidelijkheid met de guide van YoupY.

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2oc/vdim1.jpg

Vcore

Omdat het bios tot nu toe nog niet goed kan omgaan met de winchester cores m.b.t. vcore, is deze modificatie misschien wel interessant. Je zal daarom een ondervoltage van 0.15 volt ondervinden. Met de bios instellingen op max zul je ongeveer op 1.65-1.70 volt uit kunnen komen. Nu is het nog niet echt bekend wat veilig is om 24/7 te kunnen draaien met winchestercores. Mij lijkt 1.60 volt veilig (air/wc).
Voor Newcastle cores is dit 1.7 volt (air/wc).

Wil je toch hoger instellen dan in het bios mogelijk is, dan kun je kiezen voor de vcore-mod, die ook op het japanse forum staat :

Afbeeldingslocatie: http://219.113.251.125/c-board/file/K8N-Neo2_Vcore-mod_t1.jpg

Vht

Het voltage voor de HT-bus kan verhoogd worden met de Vht-mod. Het nut hiervan is waarschijnlijk dat je pas bij hogere htt's de HT-bus freq. hoeft te verlagen. De bandbreedte neemt hierdoor toe, maar men zegt dat boven de 800 mhz ht-bus geen verschil meer te merken is.

Meer duidelijkheid met de guide van YoupY.

[url=url=http://219.113.251.125/c-board/c-board.cgi?cmd=one;no=2990;id=]Afbeeldingslocatie: http://219.113.251.125/c-board/file/K8N-Neo2_Vdrain-Vht-mod_e1.jpg[/url]

Biossen

Update je bios, en je moederboard wordt instelbaar tot 450mhz })

Officiele Biossen:

Msi Biossen
Msi-Biossen (amerikaanse site)

Beta en modded:

- Hier
- Hier*
- Hier*

*Op deze site kun je ook modded biossen vinden, met alle hidden options unlocked, en hogere vcore >:))

Nummering van biossen werkt als volgt: 1.23 = 1.2 beta 3 , 1.2= 1.2 official

De nieuwste officiele versie is 1.4
De nieuwste modded bios is 1.37mod
De nieuwste betabios is 1.51

Tot nu toe heeft bios 1.36 de hoogste werkende vcore settings (+18,3% over vid)

Interessante nieuwtjes/weetjes

Heb ik een goede Nforce 3 chip?
Er blijken verschillende nforce 3 ultra's te zijn die we kunnen onderscheiden:

Made in taiwan vóór week 19. (Voorbeeld van week 9)
Made in taiwan vanaf week 19.
Made in Korea.

Degene uit korea en die van ná week 19 blijken met gemak boven de 300 mhz HTT 1:1 te draaien met het geheugen.

Hier ook interessant nieuws van Onepagebook over de nieuwere nforce 3 ultra chip: XtremeSystems Forum

Kortom: De moederborden met S/N:K0411xxxxxx of K0410xxxxxx hebben een nieuwere NB die verder schijnt te clocken bij lager voltage en max. (Thnx to Jack)

Bios vanaf 1.41 heeft strakkere memtimings
Ik was er achter gekomen dat ik niet hoog kwam met mn gskills met deze bios. Het blijkt dat ik sneller geheugen fouten krijg. Je kan als je hogere htt wilt halen misschien beter een oudere bios pakken dan 1.41, omdat deze waarschijnlijk de memtimings strakker heeft staan dan haar voorgangers. Dit is ook misschien waarom velen niet boven de 260 mhz komen 200:200 en dan maar 200:166 gaan draaien
In 1.51 lijkt het iets minder

Etc

Handige links

Memory met TCCD Chips

Heb je nog vragen/toevoegingen
Heb je nog vragen of toevoegingen waarvan je denkt dat dit de startpost moet komen ?

Mail me via Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2/email.PNG

[ Voor 92% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-12-2004 11:06 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
morgen komt me 4000+ en dit mobo
thankz m8 voor dit

zodra ik pics heb en resultaten zet ik ze hier

Update

mobo is binnen de a64 4000+ volgt vanmiddag

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdch.cistron.nl/oc/Figuur2.jpg

Em vond het nog niet boeiuh

[ Voor 75% gewijzigd door petervandamned op 18-11-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie openingspost! Ik zag net op XS een draadje over dit mobo, wellicht handig om te vermelden in de startpost: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=41350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg me 3500+ niet veel hoger dan 2630mhz met mijn lucht koeling. En ik gebruik bijna het beste lucht koeling wat er is. Thermalright 948U+Vantec Tornado 92x92. Geheugen loopt dan 1:1. Op 2t. Als ik 1t doe dan word ie onstabiel. Owja: En ik heb me HT op 4.

Is dit hoog voor lucht? Misschien ga ik wel voor een bruut wc setup.
En dan eens kijken of ik de 2.7ghz barriere kan verbreken.
En ik wil nog een OCZ Ram booster erin hebben, zodat ik me geheugen op 1t kan laten op 260 of hoger, want nu krijg ik veel memory errors in Memtest. Of raden jullie gewoon andere geheugen aan?

Groeten Slimmie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb zojuist mn 3200+ winnie op dit bordje geprikt, ff bios flashen en dan kijken hoever ik kan @boxed :P (moet andere clip voor dit socket hebben? kan ik dan ook gewoon de 754 clip bestellen (bevestiging is hetzelfde toch))?
Welke winflash tool moet ik hiervoor gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door El Snorro op 17-11-2004 19:30 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:25:
Ik heb zojuist mn 3200+ winnie op dit bordje geprikt, ff bios flashen en dan kijken hoever ik kan @boxed :P (moet andere clip voor dit socket hebben? kan ik dan ook gewoon de 754 clip bestellen (bevestiging is hetzelfde toch))?
Bevestiging van S754 en S939 is idd hetzelfde :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tutti Frutti

Jij hebt toch een OZC Mem booster gehad? Werkte die goed? En met welke geheugen repen heb je die gestest? Ik heb zelf namelijk OCZ PC4200. Werkt dat goed samen dan?

Een maat van me beweerd dat OCZ een spannings beveiling heeft over hun geheugen en dat het niet hoger wil dan 2.9v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:50:
@ Tutti Frutti

Jij hebt toch een OZC Mem booster gehad? Werkte die goed? En met welke geheugen repen heb je die gestest? Ik heb zelf namelijk OCZ PC4200. Werkt dat goed samen dan?

Een maat van me beweerd dat OCZ een spannings beveiling heeft over hun geheugen en dat het niet hoger wil dan 2.9v.
ik krijg morgen zijn ocz booster binnen :D
En van spanningsbeveiligingen weet ik helemaal niets af hoor :?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

mooi waterblokje in de startpost... NexXxoS HP Pro :Y)

Momenteel 1.55v en 10x250 :)
Vooralsnog geen gekke dingen gezien :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:00
vriend van mij heeft deze gekocht met een amd 3500+ wel, 130nm maar clockt nog aardig.

timing geheugen: 2-3-3-6 ( strakste timing wat geheugen aankan )
cpu standaard op 2210 mhz ofzo draaide het, geóced naar 2598 mhz met geheugen 1:1

op luchtkoeling zonder voltage verhoging.
Best netjes vind ik, binnekort gaan we uitgebreid verder :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:51:
[...]

ik krijg morgen zijn ocz booster binnen :D
En van spanningsbeveiligingen weet ik helemaal niets af hoor :?
Ben benieuwd hoe die booster zijn werk doet. Laat me meer weten als je hem hebt. BTW in de onderste 2 sloten zitten mijn 2x512mb repen, moet die booster specifiek in een slot doen, of kan je hem gewoon in een open slot drukken?

(Ik wil graag zekerheid, ik wil niet me mobo dood hebben. En ik weet niet wat Tutti Frutti heeft uitgespookt, maar die had zijn mobo stuk gemaakt via zo'n booster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:17:
Ik krijg me 3500+ niet veel hoger dan 2630mhz met mijn lucht koeling. En ik gebruik bijna het beste lucht koeling wat er is. Thermalright 948U+Vantec Tornado 92x92. Geheugen loopt dan 1:1. Op 2t. Als ik 1t doe dan word ie onstabiel. Owja: En ik heb me HT op 4.
om het 1t stabiel te krijgen, wil nog wel eens helpen als je je HTT multiplier op 3x zet ipv 4x :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:32:
[...]

Ben benieuwd hoe die booster zijn werk doet. Laat me meer weten als je hem hebt. BTW in de onderste 2 sloten zitten mijn 2x512mb repen, moet die booster specifiek in een slot doen, of kan je hem gewoon in een open slot drukken?

(Ik wil graag zekerheid, ik wil niet me mobo dood hebben. En ik weet niet wat Tutti Frutti heeft uitgespookt, maar die had zijn mobo stuk gemaakt via zo'n booster)
Dat laatste... wil je me dat eens laten zien waar je dat hebt gelezen ;) Ik zit namelijk gewoon met mn eerste neo2 ... mn eerste cpu is er mee gekapt, dat is wel zo.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik ga vrijdag de mods eens ff erop klussen. Tot nu toe bevalt deze plank me erg goed. Proc gaat zelfs wat harder dan op de asus >:) en mem stukken harder.

Ik heb nog wel wat meer pics van de mods van deze plank. Zal ze binnenkort wel ff een keer posten, nadat ik ze geprobeerd heb.

Mods voor deze plank zijn in ieder geval wel mega cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

YoupY schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:16:
Ik ga vrijdag de mods eens ff erop klussen. Tot nu toe bevalt deze plank me erg goed. Proc gaat zelfs wat harder dan op de asus >:) en mem stukken harder.

Ik heb nog wel wat meer pics van de mods van deze plank. Zal ze binnenkort wel ff een keer posten, nadat ik ze geprobeerd heb.

Het is weer eens wat anders dan DFI, Abit en Asus en Epox he ;) MSI :P
Ik zie deze plank zelf ook wel zitten alleen vindt ik Winchester's te onbetrouwbaar atm en moet ik nog ff sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

YoupY schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:16:
hoezo dat? :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
El Snorro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:25:
Iemand??

En is er eigenlijk al een bios bekend die wel goede dividers doet??
Dus async runnen (vanwege 2,85v max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

El Snorro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:34:
[...]

Iemand??

En is er eigenlijk al een bios bekend die wel goede dividers doet??
Dus async runnen (vanwege 2,85v max)
Ik heb op mijn 3500+ Winchester 293x9 gehaald en 270x10

Mijn winnie wil gewoon niet harder dan 2700 Mhz

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Leandresss schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:41:
[...]

Ik heb op mijn 3500+ Winchester 293x9 gehaald en 270x10

Mijn winnie wil gewoon niet harder dan 2700 Mhz
Ik bedoel dus cpu op 250mhz htt ofzo en ram gewoon @200 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

El Snorro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:53:
[...]

Ik bedoel dus cpu op 250mhz htt ofzo en ram gewoon @200 mhz?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als je je mem lockt op 200mhz dan schijnt je mem 1:1 te lopen. Misschien moet je dan je mem locken op 166mhz en dan de htt op 250 zetten. Misschien dat je dan uitkomt rond de 200 mhz. Denk dat je er nog iets over heen zit.

• YoupY
Je mag lekker snijden in je plank, mods die alle 3 de pootjes gebruiken, normale mods (vcore) weerstanden op het bord vervangen. sweeeeettt :D

Sounds like fun >:)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25
Het schijnt dat de Vcore die in de bios ingesteld wordt voor geen meter klopt met de werkelijke Vcore. Schijnt volgens onderstaande link dat de werkelijke Vcore 0,1v lager ligt.
Deze man heeft alles met een multimeter nagemeten. Als dit dus inderdaad zo is dan beinvloed dit ook jullie (ik overclock niet) overclock mogelijkheden.

http://www.rhcf.com/sisub...b=get_topic;f=21;t=000009

4e en 11e post.

• savale
  • Laatst online: 08:02
YoupY schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:00:
[...]

Je mag lekker snijden in je plank, mods die alle 3 de pootjes gebruiken, normale mods (vcore) weerstanden op het bord vervangen. sweeeeettt :D

Sounds like fun >:)
"

hehe >:) eens kijken of mijn winnie een vcore mod leuk gaat vinden 8)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
MEGATRON schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:10:
Het schijnt dat de Vcore die in de bios ingesteld wordt voor geen meter klopt met de werkelijke Vcore. Schijnt volgens onderstaande link dat de werkelijke Vcore 0,1v lager ligt.
Deze man heeft alles met een multimeter nagemeten. Als dit dus inderdaad zo is dan beinvloed dit ook jullie (ik overclock niet) overclock mogelijkheden.

http://www.rhcf.com/sisub...b=get_topic;f=21;t=000009

4e en 11e post.
Dat is idd al bekend, stond hier ook al in de topic start ;).

Maar wat wel leuk is.. de 1.36 bios die wel 1.74 volt pakt :7

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Verzoek tot test ...

heb hier 2 x 512 MB Corsair DDR400 PC3200 in dimm 3 en 4 zitten (dual channel). Timings staan op 2.5 - 3 - 3 - 6 en 2T ... Ik kan 'm op 1T krijgen (ook bij auto kiest ie dat), maar dan krijg ik afrondingsfouten in prime95. Op 2T heb ik dat niet ...

Moraal ... ik kreeg te horen dat ik wél op 1T zou kunnen draaien met mijn mem in dimm 1 en 2 ... enig prob is dat mijn Zalman cpu-cooler in de weg zit en ik die speciaal moet losmaken om bovenstaande bewering uit te testen ...

Kan er iemand ff zijn 2 latjes in dimm 3 en 4 duwen en kijken of er errors optreden in 1T ? Zou het de moeite zijn om te checken of het verschil uitmaakt ? (Ik pruts niet graag aan die koeler, vandaar)

Btw: is het belangrijk om je (HT-mult * HTT-bus) zo dicht mogelijk bij de 1000 te komen ? Kan het kwaad als je erboven of eronder gaat ?

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:16:
[...]

Dat laatste... wil je me dat eens laten zien waar je dat hebt gelezen ;) Ik zit namelijk gewoon met mn eerste neo2 ... mn eerste cpu is er mee gekapt, dat is wel zo.
Je cpu? Ow ik dacht dat ik had gelezen dat je mobo dood ging. Ik was in de search aan het zoeken en toen kwam ik dat dus tegen. Maar dan het ik het iets verkeerd gelezen.

• YoupY
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 01:22:
Verzoek tot test ...

heb hier 2 x 512 MB Corsair DDR400 PC3200 in dimm 3 en 4 zitten (dual channel). Timings staan op 2.5 - 3 - 3 - 6 en 2T ... Ik kan 'm op 1T krijgen (ook bij auto kiest ie dat), maar dan krijg ik afrondingsfouten in prime95. Op 2T heb ik dat niet ...

Moraal ... ik kreeg te horen dat ik wél op 1T zou kunnen draaien met mijn mem in dimm 1 en 2 ... enig prob is dat mijn Zalman cpu-cooler in de weg zit en ik die speciaal moet losmaken om bovenstaande bewering uit te testen ...

Kan er iemand ff zijn 2 latjes in dimm 3 en 4 duwen en kijken of er errors optreden in 1T ? Zou het de moeite zijn om te checken of het verschil uitmaakt ? (Ik pruts niet graag aan die koeler, vandaar)

Btw: is het belangrijk om je (HT-mult * HTT-bus) zo dicht mogelijk bij de 1000 te komen ? Kan het kwaad als je erboven of eronder gaat ?
Het gedoe met 1T en 2T treed alleen op wanneer je double sided dimms gebruikt. Met 2T is het zaakje dan wat stabieler en een stuk trager...

Verwijderd

Vreemd, ik heb me timings op auto gezet, en run nu veel stabieler op 260mhz 1t. HT op 4. Op auto zijn mijn timings 3 4 4 8, maar ik had ze handmatig op 3 4 4 8. Ik snap het verschil niet, maar alles werkt in ieder geval stukken beter.

Met mem test kom ik tot 400%. Zonder errors, daarna komen er wel errors. Is 400% Stabiel? Of moet het hoger zijn?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:47:
Vreemd, ik heb me timings op auto gezet, en run nu veel stabieler op 260mhz 1t. HT op 4. Op auto zijn mijn timings 3 4 4 8, maar ik had ze handmatig op 3 4 4 8. Ik snap het verschil niet, maar alles werkt in ieder geval stukken beter.

Met mem test kom ik tot 400%. Zonder errors, daarna komen er wel errors. Is 400% Stabiel? Of moet het hoger zijn?
Run eens de normale dos memtest: meuktracker: Memtest86+ 1.30

Dan krijg je waarschijnlijk in test #5 fouten.

Maar ik dnek dat het nu stabieler draait, omdat de memcontroler 2t timings pakt, scheelt 15-20% in memory performance.
Je geheugen zit in ieder geval aan max, want je krijg errors.. en dat hoort niet.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:52:
[...]

Run eens de normale dos memtest: meuktracker: Memtest86+ 1.30

Dan krijg je waarschijnlijk in test #5 fouten.

Maar ik dnek dat het nu stabieler draait, omdat de memcontroler 2t timings pakt, scheelt 15-20% in memory performance.
Je geheugen zit in ieder geval aan max, want je krijg errors.. en dat hoort niet.
Ok zal memtest vanmiddag ff draaien. Maar ik heb me mem wel op 1t. Best lekker die 1t op 260mhz. In sisoft ruime 7200mb/s :9
Maar heb nog steeds me 1t functie actief, maar lijkt nu veel stabieler te zijn en dat vind ik vreemd.

En ik heb zovaak me memory op 2t gehad, dat was stabiel op 263 op 2.5 4 4 7.
Maar ik wil wat verder met 1t want de performance winst in het geheugen is best groot.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 10:55 ]

• leandres

leandres

ook nog?

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:16:
[...]

Ok zal memtest vanmiddag ff draaien. Maar ik heb me mem wel op 1t. Best lekker die 1t op 260mhz. In sisoft ruime 7200mb/s :9
Maar heb nog steeds me 1t functie actief, maar lijkt nu veel stabieler te zijn en dat vind ik vreemd.

En ik heb zovaak me memory op 2t gehad, dat was stabiel op 263 op 2.5 4 4 7.
Maar ik wil wat verder met 1t want de performance winst in het geheugen is best groot.
Hmmz vreemd, aan gezien je ook dat lieve OCZ hebt. Ik heb em op 7-4-4-2.5 gehad op 293 htt 1:1 en 5-3-3-2.5 op 270 htt 1:1 Ik zat over de 8000mb/s in sisoft Sandra

Verwijderd

Leandresss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:23:
[...]

Hmmz vreemd, aan gezien je ook dat lieve OCZ hebt. Ik heb em op 7-4-4-2.5 gehad op 293 htt 1:1 en 5-3-3-2.5 op 270 htt 1:1 Ik zat over de 8000mb/s in sisoft Sandra
Wow dat is wel heel erg lekker. Welke voltages werden gebruikt bij jouw mem?
En welke HT gebruik je daarmee? Maar jouw 3500+ heeft een Winchester core en die zijn toch lekker voor OC? En jij hebt de EB series van OCZ, dat is zeer goed voor A64.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 11:29 ]

• leandres

leandres

ook nog?

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:27:
[...]

Wow dat is wel heel erg lekker. Welke voltages werden gebruikt bij jouw mem?
En welke HT gebruik je daarmee? Maar jouw 3500+ heeft een Winchester core en die zijn toch lekker voor OC? En jij hebt de EB series van OCZ, dat is zeer goed voor A64.
Ach ja, wat moet je er van zeggen. Ik heb deze cpu samen met takemenow besteld in Amerika, zijn cpu loop 100 mhz harder dan het mijne :( Dus het enige verschil was het wafer nr. resp. 125 en 128.

Maar goed dat was niet je vraag :)

op 270x10 (LTD 3x) heb ik em op 5-3-3-2.5 1:1 1T gehad op 2.85 volt mem
en 293x9 (LTD 3x) op 7-4-4-2.5 1:1 1T ook op 2.85 voltjes.

Maar ben em nog aan het finetunen, er moet nog meer uit te halen zijn.

.... je blijft immersch een tweakert ....

Verwijderd

Leandresss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:32:
[...]

Ach ja, wat moet je er van zeggen. Ik heb deze cpu samen met takemenow besteld in Amerika, zijn cpu loop 100 mhz harder dan het mijne :( Dus het enige verschil was het wafer nr. resp. 125 en 128.

Maar goed dat was niet je vraag :)

op 270x10 (LTD 3x) heb ik em op 5-3-3-2.5 1:1 1T gehad op 2.85 volt mem
en 293x9 (LTD 3x) op 7-4-4-2.5 1:1 1T ook op 2.85 voltjes.

Maar ben em nog aan het finetunen, er moet nog meer uit te halen zijn.

.... je blijft immersch een tweakert ....
LTD 3 heb ik nog nooit geprobeerd, maar zo er dan geen performance verlies zijn?
Ik bedoel 293x3= 879 Is dan bijv 260x4= 1040 niet sneller?

BTW wat voor koeling gebruik je?

• leandres

leandres

ook nog?

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:35:
[...]

LTD 3 heb ik nog nooit geprobeerd, maar zo er dan geen performance verlies zijn?

Dat LTD verhaal is mij nog steeds wazig. Misschien is er iemand die dit wel ff kan uitleggen hoe dat zit en met betrekking tot performance en OC mogelijkheden.

Mijn koeling? Zie me sign. (water dus)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Krijg het bordje morgen of zaterdag binnen en heb al 2x256 TCCD en een 3500 liggen. Ik hoop op wat leuke memspeeds en met de prom mischien een 3gig.

• El Snorro
The Doctor schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:19:
Krijg het bordje morgen of zaterdag binnen en heb al 2x256 TCCD en een 3500 liggen. Ik hoop op wat leuke memspeeds en met de prom mischien een 3gig.
Winnie 3500+?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
hoe ga je dat doen met de prom dan? socket is toch een kwartslag gedraait?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

patryk schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:40:
[...]

hoe ga je dat doen met de prom dan? socket is toch een kwartslag gedraait?
Prom past er prima op. Alleen de kop even voorzichtig draaien.

Verwijderd

@ Tutti Frutti

Zoals je zei krijg ik idd 1 error in de eerste Pass. Volgens mij test 6.
Ik wil die rambooster! 2.85v is mij te weinig.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Leandresss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:06:
[...]

Dat LTD verhaal is mij nog steeds wazig. Misschien is er iemand die dit wel ff kan uitleggen hoe dat zit en met betrekking tot performance en OC mogelijkheden.

Mijn koeling? Zie me sign. (water dus)
LTD is volgens mij beetje dfi-term, dat bij de NEO 2 gewoon de HT-bus Frequency heet.

Houd deze onder de 1000 is de vuistregel. 5x 210 mhz moet nog wel lukken, 520 misschien, maar het verschil tussen 800 en 1000 HTT-bus is niet te merken, ook niet in benchmarks. (Ik add het trouwens wel ff bïj de startpost).

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:35:
[...]

In principe is er geen merkbaar verschil als je de HTT boven de 800 mhz hebt draaien t.o.v. de 1040 mhz. Oftewel, alles boven de 800 mhz is snel.

• Kakaroto
  • Laatst online: 19:10
The Doctor schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:45:
[...]

Prom past er prima op. Alleen de kop even voorzichtig draaien.
Is niet verstandig, ik weet niet hoe het bij een mach 2 zit maar bij de mach 1 zou ik het echt niet doen.
voorzichtig draaien resulteert altijd nog belasting op de leiding/RVS slang.

Ik zeg dit omdat mijn leiding gebroken was en net gefixed is.

Ik wacht nog ff met S939, eerst nog spelen met nieuwe 3400+ 0334MPMW, DFI, GSKILL :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 18-11-2004 14:31 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Kakaroto schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:29:
[...]

Is niet verstandig, ik weet niet hoe het bij een mach 2 zit maar bij de mach 1 zou ik het echt niet doen.

Ik zeg dit omdat mijn leiding gebroken was en net gefixed is.
Had jij hem gedraaid toen hij al een uurtje of meer uit stond ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Kakaroto schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:29:
[...]

Valt best wel mee heb hem al even in die positie gedraaid en dat ging vrij simpel (voelde niet echt spanning of druk op de slang) en hij zal er toch op moeten dus ik zie het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Tjaps op 18-11-2004 14:44 ]

• petervandamned
Deze plaatsing van de socket levert bij de prom wat problemen op.
[miereneukermode]Nooit met een te koude hose de kop draaien[/miereneukermode]
klinkt heel basic maar je weet maar nooit
ik maak zelf enkel gebruik van een mobo tray, dus draai ik het mobo een slag :)
De hose kan wel iets hebben, als je dus deze plaats na enkele uren, kan je de kop wel draaien. Doe dit wel aub met grootste voorzichtigheid. Kakaroto weet nu helaas de kosten van een reparatie

• YoupY
De kop van m'n prom staat in rust positie al bijna een kwart slag gedraaid, na een klein stukkie buigen. Morgen gaat ie erop >:) dus ik zie dan wel hoever ik nog moet buigen. atm heb ik niet echt het idee dat dit nog heel ver zal zijn, of dat er veel druk op de leiding komt te staan.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 01:22:

=> kheb die cooler ook & ik krijg ze er (met moeite) toch uit hoor!

• Nilco
  • Laatst online: 18:25
@WebWiper : Ik heb mijn latjes ook in bank 3+4 gehad en ik kreeg met prime ook errors op 1T. Nu in bank 1+2 met 2-3-3-6-1T (Vdimm op auto) geen enkele foutmelding.

• leandres

leandres

ook nog?

MEGATRON schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:12:
@WebWiper : Ik heb mijn latjes ook in bank 3+4 gehad en ik kreeg met prime ook errors op 1T. Nu in bank 1+2 met 2-3-3-6-1T (Vdimm op auto) geen enkele foutmelding.
Is het nou zo dat de eerste 2 bankjes (lees: de bovenste 2) niet dual channel is?
Ik heb ze in bank 3 en 4 zitten (de onderste 2 dus) dit is wel dual channel.

:?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Leandresss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:58:
[...]

Is het nou zo dat de eerste 2 bankjes (lees: de bovenste 2) niet dual channel is?
Ik heb ze in bank 3 en 4 zitten (de onderste 2 dus) dit is wel dual channel.

:?
Bank 1+2 = DC (standaard deze slots pakken)
Bank 3+4 = DC
Bank 1+2+3+4 = DC

4015Wp west (Dordrecht)

• petervandamned
vergiste me hier ook in trouwens
d8 dat zelfde kleuren DC gaf stupid me 8)7

• El Snorro
Net ff booster max volts getest, gewoon 3,9v hoor :)
Dus hij is fully compitable >:)

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:39
petervandamned schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:02:
vergiste me hier ook in trouwens
d8 dat zelfde kleuren DC gaf stupid me 8)7
Startpost ervaringen topic :) En ik dacht dat je zelf ook deze plank had... dan heb je toch wel het boekje uitgebreid gelezen :+

Verwijderd

=> kheb die cooler ook & ik krijg ze er (met moeite) toch uit hoor!
Zonder de koeler los te maken ? Ik heb namelijk geen zin om met pasta op mijn cpu aan de slag te gaan ...

• Kakaroto
sn0x0r schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:00:
[...]

Startpost ervaringen topic :) En ik dacht dat je zelf ook deze plank had... dan heb je toch wel het boekje uitgebreid gelezen :+
lol :D

• Kakaroto
petervandamned schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:47:
Deze plaatsing van de socket levert bij de prom wat problemen op.
[miereneukermode]Nooit met een te koude hose de kop draaien[/miereneukermode]
klinkt heel basic maar je weet maar nooit
ik maak zelf enkel gebruik van een mobo tray, dus draai ik het mobo een slag :)
De hose kan wel iets hebben, als je dus deze plaats na enkele uren, kan je de kop wel draaien. Doe dit wel aub met grootste voorzichtigheid. Kakaroto weet nu helaas de kosten van een reparatie
Dat zeker, bewegen als het volledig niet koud meer is.

Zo'n gekantelde socket is voor mij niet handig, en nee ik ga het ook niet proberen. Ik wacht wel op een andere bord. :Y)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:59:
Net ff booster max volts getest, gewoon 3,9v hoor :)
Dus hij is fully compitable >:)
Jij moet echt oppassen ;) CPU is zo gefrituurd :P

• El Snorro
DaWaN schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:02:
[...]

Jij moet echt oppassen ;) CPU is zo gefrituurd :P
jah :P
zei tutti ook al, mjah voor paar secs kan geen kwaad imo :P

Verwijderd

Zou het kwaadkunnen om de fanmate 2, die nu tussen mijn Zalman CPU-fan zit (7000CU) ervantussen te halen en te gebruiken voor mijn te luidruchtige casefan ? Wat is het nut van die fanmate ? Ik laat 'm toch constant op max staan ...

• PhuSioN
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:33:
Zou het kwaadkunnen om de fanmate 2, die nu tussen mijn Zalman CPU-fan zit (7000CU) ervantussen te halen en te gebruiken voor mijn te luidruchtige casefan ? Wat is het nut van die fanmate ? Ik laat 'm toch constant op max staan ...
Is dit niet ontzettend offtopic?
En nee, kan geen kwaad, je gebruikt hem alleen om de rpm te regelen (stiller laten worden).

Verwijderd

patryk schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:06:
[...]

Is dit niet ontzettend offtopic?
En nee, kan geen kwaad, je gebruikt hem alleen om de rpm te regelen (stiller laten worden).
Ik vernam op een ander forum dat het niet zo gezond zou zijn om fans zonder beveiliging als casefan op je mobo aan te sluiten ... vond het ook nergens op slaan, mor enfin ... vandaar mijn vraag hier :)

• petervandamned
sn0x0r schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:00:
[...]

Boekje lezen ??? })

De 4000+ is vanavond ff snel getest in dit mobo.
Met memtest 3.2 en geil 4200 gewoon standaard boxed amd koeler.
2800 mhz was zo gehaald eigenlijk :)
niet echt specta maar gezien de tijd en de voorbereidingen toch veel vlotter dan mijn ervaringen met de 754 socket versies

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
petervandamned schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:51:
[...]

Boekje lezen ??? })

niet echt specta maar gezien de tijd en de voorbereidingen toch veel vlotter dan mijn ervaringen met de 754 socket versies
Nice nice.. nu is het natuurlijk amper bekend wat een 4000+ normaal doet met boxed, maar dit wil in ieder geval harder dan de meeste winnies @ 3500/3200/3000.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Eerste MSI naar de klote :( :(

Vcore mod prima gelukt
Vddr mod prima gelukt (kyosen style)
Vdd mod prima gelukt

Daarna kwam alleen de vddr mod deel2, en bij het afhalen van de corecell spreader ging het mis. Lette ff niet op en 2 condensatortjes dood :'( Heb nog een hart transplantatie geprobeerd en deze is half gelukt. Aangezien die dingen finaal door midden waren valt er weinig aan door te meten, maar met 2 nieuwe condensatortjes moet die plank weer werken, al is het maar de vraag hoe stabiel ie dan nog is :|

[ Voor 5% gewijzigd door YoupY op 19-11-2004 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

petervandamned schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:51:
[...]

Boekje lezen ??? })

Wrijf het er maar weer in peet :P ;(

Maar netjes op lucht koeling :D })

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Hmz, vanmorgen wou mn pc niet booten, ik kijk ff naar ddr booster en wat zie ik?
2,5v ipv de ingestelde 3,3.
Dus ik ff omhoogschroeven, komt het ding niet meer boven de 3v uit, 3 is dus echt de max, ook als ik hem vol open draai...
Mjah, ik zal ook es ff contact op nemen met die ocz gozers op XS of zijn dit probleem kennen. :Z

edit:
Hmz, nu doet ie het wél gewoon goed :o
De booster moet bij boot ook altijd even 'opladen'
Mjah, ik zie wel.
Ik heb in ieder geval het bovenste heatsinkje wat half op die 2 fets zit eraf gehaald en vervangen voor bga sinks, want die originele ocz sink viel er bijna af 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door El Snorro op 19-11-2004 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan mijn ht niet veranderen. nu staat ie op 5x. maar ik wil um naar 4x.
als ik het wilveranderen loopt mijn bios vast. kan wel rebooten met ctrl-alt-del.
en mun bios geupdated naar 1.30.
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
YoupY schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 02:34:

Vcore mod prima gelukt
Vdd mod prima gelukt

Daarna kwam alleen de vddr mod deel2, en bij het afhalen van de corecell spreader ging het mis. Lette ff niet op en 2 condensatortjes dood :'( Heb nog een hart transplantatie geprobeerd en deze is half gelukt. Aangezien die dingen finaal door midden waren valt er weinig aan door te meten, maar met 2 nieuwe condensatortjes moet die plank weer werken, al is het maar de vraag hoe stabiel ie dan nog is :|
Jammer man :'( Zijn het 2 condensatortjes onder het corecellblokje ? Of gewoon 2 die er omheen liggen

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:21:
ik kan mijn ht niet veranderen. nu staat ie op 5x. maar ik wil um naar 4x.
als ik het wilveranderen loopt mijn bios vast. kan wel rebooten met ctrl-alt-del.
en mun bios geupdated naar 1.30.
iemand enig idee?
Met plus en min, page up/page down moet het volgens mij wel lukken. Je deed het nu via enter denk ik ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
YoupY schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 02:34:

Vcore mod prima gelukt
Vdd mod prima gelukt

Klote man hopelijk werkt het straks weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Tuurlijk werkt het dan weer, zoals Youpi al zei, de vraag is HOE stabiel. Maar ja de echte tweakert sloopt immersch wel es een mammaplankje al dan niet een cpu'tje. Dat hoort erbij. (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
In ieder geval nice van youpy, dat hij de modjes uitvoert en daarna wat duidelijkheid geeft zodat wij ook aan de gang kunnen. Hij is nu een nieuwe neo 2 halen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Tutti-frutti schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:35:
In ieder geval nice van youpy, dat hij de modjes uitvoert en daarna wat duidelijkheid geeft zodat wij ook aan de gang kunnen. Hij is nu een nieuwe neo 2 halen :)
Dat is inderdaad liev van em, weten wij iig wat we NIET fout moeten doen ;) Wehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Tutti-frutti schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:54:
[...]

Bank 1+2 = DC (standaard deze slots pakken)
Bank 3+4 = DC
Bank 1+2+3+4 = DC
Hmz ik heb ze in de onderste 2 zitten (3/4 dus) kan ze dus beter in de 1/2 zetten? Of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Leandresss schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:10:
[...]

Hmz ik heb ze in de onderste 2 zitten (3/4 dus) kan ze dus beter in de 1/2 zetten? Of maakt dat niks uit?
De onderste 2 zijn 1 en 2

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Hmpfzz :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter

In welke slots moeten de geheugens ?

Om Dual Channel (DC) te draaien heb je 2 of 4 dimms nodig. Als je 2 dimms gebruikt, gebruik dan slot #1 en #2. De andere 2 sloten zullen ook werken, maar minder stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://www.chastelet.demon.nl/1/neo2oc/neo2dimms.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.chastelet.demon.nl/1/neo2oc/neo2dimms2.PNG

[ Voor 62% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-11-2004 11:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:34:
Hmz, vanmorgen wou mn pc niet booten, ik kijk ff naar ddr booster en wat zie ik?
2,5v ipv de ingestelde 3,3.
Dus ik ff omhoogschroeven, komt het ding niet meer boven de 3v uit, 3 is dus echt de max, ook als ik hem vol open draai...
Mjah, ik zal ook es ff contact op nemen met die ocz gozers op XS of zijn dit probleem kennen. :Z

edit:
Hmz, nu doet ie het wél gewoon goed :o
De booster moet bij boot ook altijd even 'opladen'
Mjah, ik zie wel.
Ik heb in ieder geval het bovenste heatsinkje wat half op die 2 fets zit eraf gehaald en vervangen voor bga sinks, want die originele ocz sink viel er bijna af 8)7
Dus als je de pc aandrukt, laad ie eerst die ocz booster op, en nadat ie opgeladen is gaat je pc verder booten? Ik snap het niet helemaal. Ik wil zelf ook zo'n booster hebben, maar dit vind ik niet zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
DDR-booster moet even warm worden.. is bekend. Maar hij geeft wel direct de ingestelde waarde, maar geeft deze nog niet weer op zijn eigen display.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Tutti-frutti schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:07:
DDR-booster moet even warm worden.. is bekend. Maar hij geeft wel direct de ingestelde waarde, maar geeft deze nog niet weer op zijn eigen display.
Ah ok, dan is het goed :)
Dus de booster moet niet warm worden, maar het displaytje :P ;)

Edit:
Als je een booster wilt, ik zou het altijd doen, vooral als je hem ietsie goedkoper kan krijgen (like me).
Wat ik echter wél meteen zou doen is die sinks vervangen, vooral de bovenste.
Ik ga binnekort ff p1 sinkje aan stukjes zagen die dan boren en door de gaatjes van die fets vastzetten met thermal paste.
Want die dingen worden heeeet :P

[ Voor 34% gewijzigd door El Snorro op 19-11-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Okay de 4000 draait op de standaard amd koeler
wel heb ik een kopere genomen want dat alu ding wat er dit keer bij zat ;)

de OCZ 3700 zitten der in 3-3-3-8
heb hem nu gepifast op 12 x 225

straks in me prom bouwen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45384/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
petervandamned schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:40:
Okay de 4000 draait op de standaard amd koeler
wel heb ik een kopere genomen want dat alu ding wat er dit keer bij zat ;)

de OCZ 3700 zitten der in 3-3-3-8
heb hem nu gepifast op 12 x 225

straks in me prom bouwen :)

[afbeelding]
Gaat lekker, voor een claw ;) 3 ghz is iig eitje onder prom denk ik :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Update:

het betreft deze cpu

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45405/full.jpg

en met ocz 3700 en een cheap ass psu
enkel de prom derop niks geen andere zooi

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45404/full.jpg

bij 12 keer 270 begon die wat tegen te sputteren maar dat moet verder ook wel lukken met wat fine tuning

zo nu me raptor voorzien van een nieuwe OS

welke is de vraag?
is enkel voor benchen

xp sp1 of sp2
2000 sp4
2003

of gewoon alle 4 der op jassen :)
en ja allemaal met officeel nummer

ik bench met alle service aan btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand misschien werkende settings voor dit board met een FX55, die van mij wil niet verder dan de F7 toets setting :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:46:
Heeft er iemand misschien werkende settings voor dit board met een FX55, die van mij wil niet verder dan de F7 toets setting :'(
Je kan beter vragen.. wie heeft er een fx-55 ;) Maar zodra je dus 1 mhz overklokt ofzo.. loopt het niet goed ? Of krijg je al helemaal niets werkend (ga dan naar het ervaringen topic).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:12:
[...]

Ah ok, dan is het goed :)
Dus de booster moet niet warm worden, maar het displaytje :P ;)

Edit:
Als je een booster wilt, ik zou het altijd doen, vooral als je hem ietsie goedkoper kan krijgen (like me).
Wat ik echter wél meteen zou doen is die sinks vervangen, vooral de bovenste.
Ik ga binnekort ff p1 sinkje aan stukjes zagen die dan boren en door de gaatjes van die fets vastzetten met thermal paste.
Want die dingen worden heeeet :P
Ik kan hem niet goedkoper krijgen ofzo, maar 52 euro is goedkoper dan nieuwe geheugen. En over die heatsinks betreft, geen probleem. Ik heb nog hele mooie Revoltec BGA ramsinks liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Ben er net achter dat 1.41 beta gewoon enorm hard zuigt als je geen winnie hebt. Ik had al moeite met 250 (no matter what mem).

Met de gemodde 1.37 gaat 't een stuk lekkerder :D

WR pifast non-FX

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/s939prom2_small.jpg

* YoupY VERRY HAPPY ATM :D >:)

[ Voor 4% gewijzigd door YoupY op 19-11-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
congrtaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Peter, op je vorige post ff
Voor pifast schijnt 2k3 het snelste te zijn.
Voor 3dmark 2k1se windows 2000.
voor de rest weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Joep _/-\o_

Heb zelf ook even wat geprutst met stock setupje:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/300brak.jpg

3-4-4-8 T1 @ 2.8v

Timings kunnen zeker beter. Zo eerst even werken en daarna nog maares wat klooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 19-11-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
The Doctor schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:41:
Joep _/-\o_

[afbeelding]

3-4-4-8 T1 @ 2.8v

Timings kunnen zeker beter. Zo eerst even werken en daarna nog maares wat klooien.
2.5-4-4-8 1t zal wel mooi zijn, misschien zelfs de 4'tjes er nog uit. Maar dit is wel memtest stable :) ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met OC-en met de boxed cooler.

Mijn sys:
MSI K8N Neo2
3200+ Winchester
2x 512mb G.Skill pc4400 @ 2.5-3-3-7 / voltage op AUTO
Bios versie 1.41beta

Ik kan 10x220 draaien zonder enige voltageverhoging
voor 10x230 moet ik het voltage op +5% zetten
voor 10x240 moet dit op +8.3%
Maar.. wil ik 10x250 draaien moet het voltage op +10% en het hoogst instelbare voltage gekozen worden (1.550) als ik het lager in stel wil het systeem soms niet eens booten / is erg instabiel.

Als ik hoger dan 250FSB (uiteraard HT naar 3x op dat moment) dan is het gewoon zwaar instabiel, soms freezed de PC gewoon, soms werkt het wel maar dan komt ie niet door pifast heen. Als ik 255FSB instel is dit al het geval.

Heb toen straks 8x300gedraaid met 3-4-4-8 als timings voor een tiental minuten, en dat liep in principe gewoon goed, dus geheugen kan het niet zijn (mag ook niet).

Misschien komt het door de temp?
33-38 idle / 46-52 stressed ongeveer, schommelt heel erg.
Als ik bijv. seti@home aanzet, schiet de temp in 2sec van 37 naar 47 oid, dus op de een of andere manier vertrouw ik niet zo op de temperatuursmeting van het bordje :), lijkt me sterk dat dit zo snel kan.
Als ik aan de heatsink voel, is deze helemaal niet warm, denk nog geen eens 30 graden :? Tussen CPU en sink zit een (dun) laagje AS5, dus contact moet wel goed zijn.

Mijn vraag is eigenlijk; zal ik met een goede aircooler, had zelf de XP-90 in gedachten, verder kunnen OC-en?
Of heb gewoon pech met mijn CPU, heb andere mensen op 1.47 volt op 10x250 zien draaien, ik zit nu op ~1.632 ongeveer, scheelt behoorlijk wat.

Dit is trouwens de batch code van mijn CPU:
code:
1
2
3
ADA3200DIK4BI
CBBFD 0437RPCW
1122637J40150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook een bezitter van de Neo 2

Heb een 3000+ winchester gekocht naar aanleiding van het tweakers.net nieuwsbericht.

Heb hierop 2x256 corsair 3200 LL rev 1.2

Enigste resultaten die ik hier helaas nog maar me haal is 9x220 met 1,55v en een ht van 4x
bij hogere instellingen wil windows niet booten... :(

Alles verder op disabled (ook de verborgen op disabled)... memory op auto of op 200 maakt geen verschil.. timings auto of op 2,3,6,2 werkt ook niet...

Biosversie is 1.3...

Iemand nog tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Mischien de HT-bus naar 3x zetten, beta bios proberen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:18:
Mischien de HT-bus naar 3x zetten, beta bios proberen etc.
Ja was net een betabios aan het downen... die vieze versie 1.3 heeft een dikke bug in de ht frequency... (zoals overal al geschreven stond)...

Heb nu 7025v141.rar gedownload kijken wat die teweeg brengt... _/-\o_

Update: HT Frequency blijt leeg :( , ook maar eens 1.37mod proberen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
The Doctor schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:41:
Joep _/-\o_

[afbeelding]

3-4-4-8 T1 @ 2.8v

Netjes man :D

Dat wordt nog wat competitie straks, wordt nog gezellig >:)

Heb zelf nog niet echt de 4-en geprobeerd, alleen bij het idee 4 heb ik al zoiets van :r :9

Maar 300 is wel mega sweeet. Ik heb de mijne nog niet echt harder gekregen dan 275 met 2.5-3-3-5 1T

Gebruik je ook de gemodde 1.37 bios? die geeft bij mij de beste resultaten atm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:17:
[...]

Netjes man :D

Dat wordt nog wat competitie straks, wordt nog gezellig >:)

Heb zelf nog niet echt de 4-en geprobeerd, alleen bij het idee 4 heb ik al zoiets van :r :9

Maar 300 is wel mega sweeet. Ik heb de mijne nog niet echt harder gekregen dan 275 met 2.5-3-3-5 1T

Gebruik je ook de gemodde 1.37 bios? die geeft bij mij de beste resultaten atm...
die 1.37 mod bestaat uit een bin en een sfv... hoe heb je hem hiermee geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
awdflash ;)

Wel de versie gebruiken die standaard bij alle msi biossen zit ;) (ff downen dus)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.