[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:35:
awdflash ;)

Wel de versie gebruiken die standaard bij alle msi biossen zit ;) (ff downen dus)
ok.. heb awdflash gebruikt.. maar die gebruik ik tot heden enkel voor bestanden die eindigen op het versienummer bijv .141... welke moet ik dan invullen bij die van versie 3.17 (deze bestaat namlijk uit een .bin en een .sfv). :?

Heb nu .141 draaien.. hiermee werkt de ht frequency weer... nu weer verder prutsen... :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:39:
Heb toen straks 8x300gedraaid met 3-4-4-8 als timings voor een tiental minuten, en dat liep in principe gewoon goed, dus geheugen kan het niet zijn (mag ook niet).
Waarom mag dat dan ook niet ? Je gskill is 275 mhz... Mij lukt 300 mhz niet met memtest hoor ;)

En trouwens... temperatuur klopt wel hoor. Ding wordt direct zo warm, en sensor zit in cpu.. klopt dus wel. Je kan de temp sensor gewoon vertrouwen. Bij mij is het ook in 1 sec 10 graden erbij :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-11-2004 22:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:10:
Ik ben sinds vandaag ook een bezitter van de Neo 2

Heb een 3000+ winchester gekocht naar aanleiding van het tweakers.net nieuwsbericht.

Heb hierop 2x256 corsair 3200 LL rev 1.2

Enigste resultaten die ik hier helaas nog maar me haal is 9x220 met 1,55v en een ht van 4x
bij hogere instellingen wil windows niet booten... :(

Alles verder op disabled (ook de verborgen op disabled)... memory op auto of op 200 maakt geen verschil.. timings auto of op 2,3,6,2 werkt ook niet...

Biosversie is 1.3...

Iemand nog tips?
Probeer je mem eens op 166 mhz te zetten, puur om het uitsluiten dat het het geheugen is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:56:
[...]

Probeer je mem eens op 166 mhz te zetten, puur om het uitsluiten dat het het geheugen is.
Had net nog ff dat nieuwsbericht van tweakers doorgelezen (van chip.de) en je hebt gelijk... daar stellen ze het geheugen zelfs op 133 in... :r

Hiermee kan ik direct ook weer booten... met 232x9... maar komt pifast niet tengoede...

(zou toch zeggen dat mijn oude geheugen het nog wel redelijk zou moeten doen... 3200LLPT v1.2, tis geen bh-5 maar deed bij me n-force2 ook nog 240)... tis wel ff wat anders.. dat ocen met 64bit... weer een hele uitdaging...

ps. die 166 die je gaf boot ook nog... bedankt voor de tip!!! direct 3 sec minder pifast (misschien toch toe aan ander geheugen.. hah)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:05:
[...]

Had net nog ff dat nieuwsbericht van tweakers doorgelezen (van chip.de) en je hebt gelijk... daar stellen ze het geheugen zelfs op 133 in... :r

Hiermee kan ik direct ook weer booten... met 232x9... maar komt pifast niet tengoede...

(zou toch zeggen dat mijn oude geheugen het nog wel redelijk zou moeten doen... 3200LLPT v1.2, tis geen bh-5 maar deed bij me n-force2 ook nog 240)... tis wel ff wat anders.. dat ocen met 64bit... weer een hele uitdaging...
komt gewoon ietsjes meer bij kijken maar stelt opzich niet veel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:07:
[...]

komt gewoon ietsjes meer bij kijken maar stelt opzich niet veel voor ;)
Net als met alles... alle begin is moeilijk ;)

Maar wel appart... dat het geheugen ineens zo laag moet.. (nu op enkel 166, hoewel het gewoon 3200 is..) |:(

Vaag... bij 250x9 helemaal NIKS... stekker eruit.. en doet het weer... ja ken het geval van de n-force2... zet nu mem op 133... reboot... en mem staat op 166... zal er iets in die devider ook nog niet helemaal fruitig zitten?

HAHA... krijg het door... EN chip.de heeeft gelijk!!!! Zet hier ff een overclock neer... net als chip.de beweerde... heb nu htt 300 x 9 = 2700MHz.... 8) ...pifast stabiel
(nu alleen nog checken dat ik dat 'rotte' geheugen wat hoger krijg.

Is trouwens met vid op 1,550 en over vid op 8,3% (ofwel 1,68...hoewel cpu-z 1,552 aangeeft... kan waarschijnlijk dus lager... :*) )

Wat ik opmerkte tijdens het overclocken is dat de max geheugen die je bij die bordje insteld in feiten als een soort divider werkt...
Ik heb hem nu helaas op 100 moeten instellen (wat de helft van zijn orginele snelheid is...) wat resulteerd in een frequency van 150 met een htt van 300... dus je zegt hiermee waarschijnlijk gewoon dat hij de helft mag pakken van zijn geheugen...
(133 zal dan dus 66.5% van de htt zijn.. in dit geval 199,5, iets wat hij ZOU moeten kunnen trekken... gezien het pc3200 is... misschien nog ff door knutselen..)

Bedankt voor de tips vanavond....

Mijn eerste ervaring (eigenlijk tweede... notebookje ook 64bitje) met de 64bit.... VET VET VET _/-\o_ .... net als voorheen de 1700+ en de 2500+ mobile :Y) .

Uur verder.... krijg het geheugen niet op 133 (wat 200mhz op zou moeten leveren)... ziet er naar uit dat ik toe ben aan nieuw geheugen.... :(
Iemand nog tips voor de timings? Misschien iemand ervaring met twinx pc3200LLPT op dit bordje?

Anders denk ik toch maar ff gaan kijken naar Gskill of OCZ... :9~

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:35:
[...]

Ja was net een betabios aan het downen... die vieze versie 1.3 heeft een dikke bug in de ht frequency... (zoals overal al geschreven stond)...

Heb nu 7025v141.rar gedownload kijken wat die teweeg brengt... _/-\o_

Update: HT Frequency blijt leeg :( , ook maar eens 1.37mod proberen
Die klote bugs heb ik ook gehad, eerst htt leeg ook al de mp's leeg gehad. Ik heb nu de 1.36 draaien, eiks geen problemen mee.

Mijn probleem is dat me winnie niet harder wil dan 2700mhz, zou dus ook nog kunnen dat het ligt aan de bios??? (/hoop) :?

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een totale noob op het gebied van overclocken, althans met mijn athlon xp 1800+ ging het vrij makkelijk..
ik zit met een probleem, zodra ik de fsb frequentie hoger dan 205 doe en ik reboot dan zegt ie iets (bij de post) over safe mode en dat ik me overclock instellingen weer resetten moet :?

owja ik gebruik 1.37modded bios

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:29:
ik ben een totale noob op het gebied van overclocken, althans met mijn athlon xp 1800+ ging het vrij makkelijk..
ik zit met een probleem, zodra ik de fsb frequentie hoger dan 205 doe en ik reboot dan zegt ie iets (bij de post) over safe mode en dat ik me overclock instellingen weer resetten moet :?

owja ik gebruik 1.37modded bios
Denk niet dat het je geheugen is, maar doe de HT-mp eens omlaag (zie startpost). ipv op5x op 4x zetten dus.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Leandresss schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:11:
[...]

Die klote bugs heb ik ook gehad, eerst htt leeg ook al de mp's leeg gehad. Ik heb nu de 1.36 draaien, eiks geen problemen mee.

Mijn probleem is dat me winnie niet harder wil dan 2700mhz, zou dus ook nog kunnen dat het ligt aan de bios??? (/hoop) :?
Ligt aan je processor.. helaas :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:39:
[...]

Denk niet dat het je geheugen is, maar doe de HT-mp eens omlaag (zie startpost). ipv op5x op 4x zetten dus.
jup dat had ik dus al gedaan, nog steeds hetzelfde probleem

ik heb corsair 1024mb ddr400 value select (2x 512)

/edit

hmm hij doet het :P ik heb nu eerst ht mp op 4 gezet, opgeslagen en daarna de htt omhoog gedaan

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Tutti-frutti schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:39:
[...]

Ligt aan je processor.. helaas :(
Dat zuigt hard! Blijf me verbazen over het feit dat takemenow samen met de bestelling heeft gedaan in Amerika. Beide zelfde mobo, geheugen proc. Beide ook op watercooling. Toch loopt zijn proc. 120 mhz harder. De stepping en weeknummers zijn exact het zelfde alleen de wafer nummers verschillen. Respectievelijk 0125 en 0128. Dat is ronduit TRIEST te noemen :(

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

2.5-3-3-7 T1 285MHz @ 2.6v
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/285memt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me zojuist een OCZ memory booster besteld. Ben benieuwd straks.
Ik kan nu 260 1t op 3 4 4 8 redelijk stabiel draaien. Bij memtest krijg ik bij 800% pas de eerste error. Dus die booster moet me verlossen van die errors. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me niet zoveel gevraagd.
Dat moet met een kleine voltage verhoging toch wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leandresss schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:47:
[...]

Dat zuigt hard! Blijf me verbazen over het feit dat takemenow samen met de bestelling heeft gedaan in Amerika. Beide zelfde mobo, geheugen proc. Beide ook op watercooling. Toch loopt zijn proc. 120 mhz harder. De stepping en weeknummers zijn exact het zelfde alleen de wafer nummers verschillen. Respectievelijk 0125 en 0128. Dat is ronduit TRIEST te noemen :(
Is toch al een aardige overclock... niet echt TRIEST te noemen lijkt me... al was het 0125 en 126... tis en blijft een feit dat GEEN ENKELE processor precies hetzelfde is. Je hebt dus nooit de garantie dat twee processoren hetzelfde doen...

<kan me wel lichtelijk voorstellen dat het wel lelijk is dat die van je vriend het harder doet...>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Leandresss schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 12:47:
[...]

Ach .. je gaat harder dan ik :P 2,73 ghz is pifast... maa rik zit 24/7 op 2,67 ghz (1.60 vcore). Dit is prime stable.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbegrijp het niet goed

geheugentimings: 2,5 - 4 - 4 - 8 1T

215x11 = 2367mhz

geheugen: apacer 2*512 DDR400 PC3200
cpu: AMD 64 3500+ Newcastle

- als ik meer fsb probeer dan als ie restart krijg ik geen beeld en dan weer restart => safe mode
- andere multipliers lukken ook niet

wat kan dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:55:
kbegrijp het niet goed

geheugentimings: 2,5 - 4 - 4 - 8 1T

215x11 = 2367mhz

geheugen: apacer 2*512 DDR400 PC3200
cpu: AMD 64 3500+ Newcastle

- als ik meer fsb probeer dan als ie restart krijg ik geen beeld en dan weer restart => safe mode
- andere multipliers lukken ook niet

wat kan dit zijn ?
Je moet zowiezo je HTT op 4x zetten met 215, dan kan het goed zijn dat je je geheugen lager moet zeggen... op bijv 166.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Hey check mijne,

AMD ATHLON 64 3500+ @3800+ met stock HSF

geheugen op standard: GeiL Value Ram op 3-4-4-8 2.7V @200MHZ

1. GeiL Value Ram op 2.5-3-3-6-1T 2.7V @225MHZ
2. GeiL Value Ram op 2-3-3-6-2T 2.8V @215MHZ

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wenneyhanney schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:36:
Hey check mijne,

AMD ATHLON 64 3500+ @3800+ met stock HSF

geheugen op standard: GeiL Value Ram op 3-4-4-8 2.7V @200MHZ

1. GeiL Value Ram op 2.5-3-3-6-1T 2.7V @225MHZ
2. GeiL Value Ram op 2-3-3-6-2T 2.8V @215MHZ
Van 2.2Ghz naar 2.4Ghz is niet zo veel, je kan zeker hoger hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:39:
[...]

Van 2.2Ghz naar 2.4Ghz is niet zo veel, je kan zeker hoger hoor >:)
Ja maar dan weet ik nie of mijn geheugen het aan kan :)

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Even nog wat extra info over het modden van deze plank:

Deze Vddr mod is 1 van de moeilijkste die ik ooit gedaan hebt, maar hij is niet onmogelijk. Een paar pics ter verduidelijking van de Vddr mod Kyosen style

Vddr meetpunt:

Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=16656

Vddr mod

Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=16902

Verduidelijking van de trace

Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=17464

Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=17476

Zoals in de pic te zien zul je de wat bredere trace tussen de 2 andere dunne traces in moeten bewerken voor de Vddr mod. Deze trace is nauwelijks 1 mm breed en binnen 0.5mm daarvan loopt de volgende dunne trace die ook mede verantwoordelijk is voor de Vddr.
Als je de vddr mod op deze manier wilt gaan doen leg dan eerst met een scherp mesje voorzichtig de trace bloot over ongeveer 1,5 cm (of hoelang je nodig hebt om er weer 2 draden op te solderen).
De draad die ik zelf voor de mod gebruikt heb is ongeveer het dunste wat ik had liggen. Ik heb er een floppy kabel voor gebruikt. Deze draad heeft geen vaste koperen kern, maar als je deze wat vertint is deze prima bruikbaar.

Het doorsnijden van de trace heb ik gedaan door heel voorzichtig wat van het koper weg te schrapen. Of het verbreken van de trace succesvol is kun je nagaan met een multimeter. Meet je 0 ohm weerstand dan is de trace nog niet door. Let goed op waar je aan het snijden bent

Bij m'n tweede plank ben ik een klein stukkie uitgeschoten en heb ik ook de trace erlangs (0.5mm verderop) geraakt, waardoor de mod niet meer goed werkte op m'n plank. Op m'n eerste plank was de mod echter perfect gelukt en werkte de mod ook goed. Op het moment moet ik m'n plank nog een keer fixen. Als je de trace erlangs raakt / verbind dan zal de mod niet werken en werken zelfs de ddr voltage opties in de bios niet meer en wordt er standaard 2.6V op het mem gezet.

Ik heb 't zelf ff gefixed door de 3.3V maar direct aan het mem te zetten, zodat ik eindelijk eens wat kon gaan tweaken met deze plank, maar of m'n tccd's dit heel erg leuk vinden :X :X

Mocht je deze mod doen er je overkomt hetzelfde dan kun je dit nog fixen door die trace op w andere plaatsen door te snijden en een nieuwe verbinding te maken. Dit is echter nog moeilijker dan de eerste trace, aangezien deze trace wel heel erg smal is.......

DOE DEZE MOD DAN OOK ALLEEN WANNEER JE VOLDOENDE VERTROUWEN HEBT IN JE MODDING SKILLZ EN OOK VEEL ERVARING HEBT MET MODDEN

In de startpost mis ik nog een stukkie van de Vht mod. Deze werkt ongeveer op dezelfde manier als de Vddr mod, ook met het bewerken van een trace dus. De pic die nog daarbij hoort.

Afbeeldingslocatie: http://xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=17107

Voor zowel de vddr mod tot 3.2V en de Vht mod geld dat de verbinding met de corecell chip intact moet blijven aangezien deze noodzakelijk is voor het functioneren van de plank. Wat je met beide mods doet is met een weerstand een circuit veranderen door de stroom naar de ground te trekken. Daardoor verhoogt de corecell chip de spanning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wenneyhanney schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:47:
[...]

Ja maar dan weet ik nie of mijn geheugen het aan kan :)
Try and you will know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Waarom heb je de drr voltage gemod??
tccd gaat meestal harder op 2,8 tot 2,85v dan op 3,3 oid hoor :?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Iets wat ik niet in de Topic start kan vinden is of het nu aan te raden is om het geheugen synchroon te laten lopen met bijvoorbeeld de Hypertransport bus?? Ik heb nu namelijk 2 x 512MB PC3200 dat niet boven de 405 MHz wilt.

En zijn alle Socket 939 AMD's unlocked??

Eerlijk gezegd heb ik nog niet zoveel kennis van het overklokken van een AMD64 maar dat hoop ik snel te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
El Snorro schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:36:
[...]

Waarom heb je de drr voltage gemod??
tccd gaat meestal harder op 2,8 tot 2,85v dan op 3,3 oid hoor :?
Ik heb hier ook nog Eb's die 292 deden op een epox met 3.2V ;) vandaar dus toch de mod erop, is alleen niet helemaal goed gelukt, maar dat fix ik nog wel een keer.

* YoupY blijft ondertussen lekker door tweaken.

Zie PiFast draadje >:)
Sandermvdb schreef op zondag 21 november 2004 @ 04:01:
Iets wat ik niet in de Topic start kan vinden is of het nu aan te raden is om het geheugen synchroon te laten lopen met bijvoorbeeld de Hypertransport bus?? Ik heb nu namelijk 2 x 512MB PC3200 dat niet boven de 405 MHz wilt.

En zijn alle Socket 939 AMD's unlocked??

Eerlijk gezegd heb ik nog niet zoveel kennis van het overklokken van een AMD64 maar dat hoop ik snel te veranderen.
Het geheugen synchroon laten lopen met de HTT bus is in ieder geval niet zo belangrijk als op de k7 procs.

Het maakt wel een klein verschil, maar niet echt schokkend. alle non-fx procs zijn gelockt. Je kan wel een lagere multi selecteren maar geen hogere dan de standaard multi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't gaat hie rniet echt lekker....

ik draai nu:
Vcore 1.550 + 10% (hoger wil ie niet ;/)
Geheugen voltage 2.8
HTmp 4x
HTT 230
geheugen : 2.5-3-3-8-2t
windows draait opzich wel stabiel, @ 235 ook nog (240 niet) en prime95 heeft in minder dan 1min al een error :(

iemand nog tips ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:21:
't gaat hie rniet echt lekker....

ik draai nu:
Vcore 1.550 + 10% (hoger wil ie niet ;/)
Geheugen voltage 2.8
HTmp 4x
HTT 230
geheugen : 2.5-3-3-8-2t
windows draait opzich wel stabiel, @ 235 ook nog (240 niet) en prime95 heeft in minder dan 1min al een error :(

iemand nog tips ofzo?
Is je geheugen denk ik .. watvoor geheugen is het?

Je kan proberen het geheugen even op 166 mhz te zetten.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja niet echt het beste geheugen ;p marja je zou denk dat het toch wel hoger moet kunnen

1024mb (2x 512) corsair value select, ddr 400

hmm zelfs op htt220 heb ik de zelfde fout in prime

deze hardware zit erin:

Athlon 64 3500+
Aopen geforce 6800gt
USR 54mbit wifi kaartje (in de onderste oranje pci slot)
en 2x Maxtor 120GB ide schijfjes
NEC 3500 dvd rewriter

nog een edit :p

ok ik heb nu op 166 gedraait, ik weet niet hoelang prime zonder errors gaat draaien, geen zin om er uren op te wachten, maar hij houd het al langer vol dan eerst
maarja kan je hier nu uit concluderen dat het geheugen gewoon brak is?

230 gaat lekker, 240 geeft ie weer errors, nog ff er tussen in proberen

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:54:
mja niet echt het beste geheugen ;p marja je zou denk dat het toch wel hoger moet kunnen

1024mb (2x 512) corsair value select, ddr 400

hmm zelfs op htt220 heb ik de zelfde fout in prime

deze hardware zit erin:

Athlon 64 3500+
Aopen geforce 6800gt
USR 54mbit wifi kaartje (in de onderste oranje pci slot)
en 2x Maxtor 120GB ide schijfjes
NEC 3500 dvd rewriter

nog een edit :p

ok ik heb nu op 166 gedraait, ik weet niet hoelang prime zonder errors gaat draaien, geen zin om er uren op te wachten, maar hij houd het al langer vol dan eerst
maarja kan je hier nu uit concluderen dat het geheugen gewoon brak is?

230 gaat lekker, 240 geeft ie weer errors, nog ff er tussen in proberen
Als je echt goed wilt testen wat je processor kan moet je je geheugen gewoon op een max van 100 zetten... aangezien je geheugen 200max kan...heb je met 100 de helft... nu zal je geheugen op de helft van je fsb lopen... dus bij 240 bijv. op 120mhz... dan kun je in ieder geval je geheugen uitsluiten...

Je kan ook eerst proberen op 133 of 166... dan pakt hij respectievelijk 66% en 83% van de fsb voor de snelheid van je geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:23:
[...]

Als je echt goed wilt testen wat je processor kan moet je je geheugen gewoon op een max van 100 zetten... aangezien je geheugen 200max kan...heb je met 100 de helft... nu zal je geheugen op de helft van je fsb lopen... dus bij 240 bijv. op 120mhz... dan kun je in ieder geval je geheugen uitsluiten...

Je kan ook eerst proberen op 133 of 166... dan pakt hij respectievelijk 66% en 83% van de fsb voor de snelheid van je geheugen
ik heb het nu zo draaien:
HTT 245 (2695mhz)
Geheugen op 166, dat word 192,5 mhz (wat het geheugen dus makkelijk moet draaien)
prima geeft binnen 1min al een error
wat moet ik hier nu uit concluderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
In de celmenu moet je ook Cool'n'Quiet uit zetten. Als je de ht namelijk aardig gaat verhogen (boven de 230), dan trekt je cpu waarschijnlijk niet meer de snelheid als hij idle is "Cool'n'quiet multiplier x hoge HTT", de cpu gaat immers op een veel lagere vcore over.
als je een vcore mod zou doen,is het idle voltage dan ook niet hoger???

ik vraag dit omdat ik rond de kerst overga op een a64 systeempje,maar ik vind de cool &quiet wel erg belangrijk,
hij staat soms de hele nacht te downloaden en dan is het niet nodig om @2700mhz te draaien.
of zijn er andere oplossingen voor?

[ Voor 10% gewijzigd door erikdeperik op 21-11-2004 14:36 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:33:
[...]

ik heb het nu zo draaien:
HTT 245 (2695mhz)
Geheugen op 166, dat word 192,5 mhz (wat het geheugen dus makkelijk moet draaien)
prima geeft binnen 1min al een error
wat moet ik hier nu uit concluderen ?
Dat hij niet primestabiel is :+ , maar dat wist je zelf ook al wel...

Je heb de max op de vcore begreep ik ? 1,55 + 10%? Misschien is het wel de top van je processor... of het is toch je geheugen.. (mijn geheugen komt op dit bord niet verder dan 150mhz :( )... misschien je geheugen eens op 133 zetten... en hoe heb je je geheugen ingesteld? of alles op auto verder??

Het kan ook nog zo zijn...(was ook bij de nforce2) dat je je vcore TE hoog hebt.. waardoor hij instabiel wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja dat snap ik dat ie primestabel is :P hehe

ff alle gekheid op een stokje
ik bedoel ermee, dat die proc gewoon niet verder wil, of het geheugen? of kan het nog iets anders zijn

ik had alles zelf ingesteld en een keer alles op auto, maar dat maakt hier verder neits uit

ik zal wel ff met 133 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:49:
mja dat snap ik dat ie primestabel is :P hehe

ff alle gekheid op een stokje
ik bedoel ermee, dat die proc gewoon niet verder wil, of het geheugen? of kan het nog iets anders zijn

ik had alles zelf ingesteld en een keer alles op auto, maar dat maakt hier verder neits uit

ik zal wel ff met 133 proberen
Het zou heel goed de processor kunnen zijn... maar dat is vanuit hier moeilijk te zeggen... het kan ook een combinatie van dingen zijn...
Het kan ook je voeding zijn.. die de lijnen niet meer op de goede hoogte houdt...
Misschien moet je ook eens je vcore op ongeveer 1.6 zetten (dmv 5%).. misschien krijgt hij wel te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

YoupY schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:07:

...

Bij m'n tweede plank ben ik een klein stukkie uitgeschoten en heb ik ook de trace erlangs (0.5mm verderop) geraakt, waardoor de mod niet meer goed werkte op m'n plank.

...
Misschien kun je die trace met zilverlijm fixen?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft dit bord ook op 3 reepjes memory lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:34:
Wie heeft dit bord ook op 3 reepjes memory lopen?
Dat kan niet in Dual Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat beweert MSI....
maar kan iemand het voor mij testen. Ik heb namelijk op een ander forum gelezen dat iemand het had getest en dat het gewoon werkte 7000mb/s + in sisoft.

Wie kan het voor mij proberen? 3 reepjes in een K8N neo2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-08 10:02

Hoaxbe

Revived his 9500

Ik wou vorige week mijn 3500+ eens onder handen nemen en er een "3800" van maken door de multiplier van 11 naar 12 te veranderen. Eenmaal in de BIOS aangekomen, cell menu, kon ik de multiplier alleen veranderen van 4 ~ 11 en niet hoger. Hoe komt dat? De manual stelt dat van 4 tem. 20 mogelijk moet zijn. Is mijn CPU dan gelocked? Heb ik geen info over kunnen vinden...
Khad em dan eens op 4 gezet voor de gein maar dan kwam m'n systeem niet voorbij de POST. Catastrofe, bios reset.
Dus ik dacht, BIOS flashen dan maar. Nu staat er in de manual dat je nooit mag flashen van een floppy, terwijl ik dat altijd gedaan heb met m'n Abit mobo vroeger. Zou ik dan best een DOS floppy maken, de bios rom en het flash programma kopieren naar een RAMdrive? Of toch maar van een floppy?

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
DaWaN schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:32:
[...]

Misschien kun je die trace met zilverlijm fixen?
Denk niet dat het gaat lukken. Hij lijkt erop alsof de ene trace kortsluiting maakt met de andere, maar ben er niet helemaal zeker van. De zooi is zo klein dat niet helemaal zeker ben waar de punt van m'n multimeter stond.

Ik ga die trace nog op een andere plaats bloot leggen en dan meten of ie echt kortsluitning maakt. Als dat zo is dan gaat ie op 2 plaatsen door en komt er ene draadje op. Mocht ie gewoon verbroken zijn dan dan komt er een draadje overheen.

Heb helaas geen goede digitale camera hier en m'n ogen zijn niet zo goed dat ik het zo allemaal perfect kan zien.

Maar met zilverlijm denk ik dat ik veel sneller nog een andere trace kan raken dan met een soldeerbout. de tin is niet zo vloeibaar als de lijm en als die lijm zich gaat verspreiden dan kan er nog meer fout gaan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

@hoaxbe Als je goed opgelet had, had je gelezen dat de multiplier alleen naar beneden niet gelocked is. Flashen gaat prima van een floppy.

[ Voor 4% gewijzigd door smallblock op 21-11-2004 17:55 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoaxbe schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:46:
Ik wou vorige week mijn 3500+ eens onder handen nemen en er een "3800" van maken door de multiplier van 11 naar 12 te veranderen. Eenmaal in de BIOS aangekomen, cell menu, kon ik de multiplier alleen veranderen van 4 ~ 11 en niet hoger. Hoe komt dat? De manual stelt dat van 4 tem. 20 mogelijk moet zijn. Is mijn CPU dan gelocked? Heb ik geen info over kunnen vinden...
Khad em dan eens op 4 gezet voor de gein maar dan kwam m'n systeem niet voorbij de POST. Catastrofe, bios reset.
Dus ik dacht, BIOS flashen dan maar. Nu staat er in de manual dat je nooit mag flashen van een floppy, terwijl ik dat altijd gedaan heb met m'n Abit mobo vroeger. Zou ik dan best een DOS floppy maken, de bios rom en het flash programma kopieren naar een RAMdrive? Of toch maar van een floppy?
Je 3500+ is gelockt naar boven... je kan dus alleen naar beneden met de multiplier..

Wat betreft het flashen.. tis zowiezo op eigen risico.. maar ik flash ook nog gewoon met floppy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:52:
[...]

Het zou heel goed de processor kunnen zijn... maar dat is vanuit hier moeilijk te zeggen... het kan ook een combinatie van dingen zijn...
Het kan ook je voeding zijn.. die de lijnen niet meer op de goede hoogte houdt...
Misschien moet je ook eens je vcore op ongeveer 1.6 zetten (dmv 5%).. misschien krijgt hij wel te veel
draaide @ 240htt met 1.6v
geheugen op 100mhz en krijg fouten

ik laat het hier eerst wel bij, geheugen timings wat omhoog en dan ben ik wel blij, systeem is zo ook snel genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:32:
Ja dat beweert MSI....
maar kan iemand het voor mij testen. Ik heb namelijk op een ander forum gelezen dat iemand het had getest en dat het gewoon werkte 7000mb/s + in sisoft.

Ik zal het morgen testen.
Dan wel 2x512bh5+1x512 mtech oid.
Maar ik zal weles testen of het dc gaat :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:05:
[...]

Ik zal het morgen testen.
Dan wel 2x512bh5+1x512 mtech oid.
Maar ik zal weles testen of het dc gaat :)
Je moet swieso met 2x256mb en 1x512mb testen want met 3x512mb heb je natuurlijk ongelijke aantallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:09:
[...]

Je moet swieso met 2x256mb en 1x512mb testen want met 3x512mb heb je natuurlijk ongelijke aantallen
En je hebt 3x dubble sided mem....weet niet of ie dat uberhaupt trekt. Maar als je het zou willen proberen...graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:55:
[...]

draaide @ 240htt met 1.6v
geheugen op 100mhz en krijg fouten

ik laat het hier eerst wel bij, geheugen timings wat omhoog en dan ben ik wel blij, systeem is zo ook snel genoeg :D
Heb je mooi gelijk in... fijn je geheugen op 1T laten draaien.. dat scheelt weer een hoop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

joo ik heb vandaag ff een opsomming gemaakt van bugs en fixes van wat ik kon vinden op Xtreme :)

zie hier

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:25:
joo ik heb vandaag ff een opsomming gemaakt van bugs en fixes van wat ik kon vinden op Xtreme :)

zie hier
Iets opmerkelijks wat ik las in de opsomming van Jack... en niet in de startpost zag.. was dat de pci lock pas werkt wanneer men de agp op 67 zet... is dat ook nog zo in biosversie 1.41??

En die ellende met de OCZ powerstream? TERING.. net zon ding besteld... is toch wel met bios 1.41 opgelost hoop ik... |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:11:
[...]

Iets opmerkelijks wat ik las... en niet in de startpost zag.. was dat de pci lock pas werkt wanneer men de agp op 67 zet... is dat ook nog zo in biosversie 1.41??
voor zover ik weet wel ja :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:16:
[...]

voor zover ik weet wel ja :)
Ok.. als ik morgenvroeg weer thuis zit ga ik dat DIRECT checken.. niet geheel onbelangrijk... misschien werkt daarom sata 1 en 2 ook niet goed.. en is dat hiermee ook wel opgelost... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Jack schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:25:

zie hier
Mooi hoor.
Handig imo
* El Snorro maakt bookmark :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

jongens en meisjes
tis weer tijd voor een nieuwsflash van OnePageBook

de moederborden met S/N:K0411xxxxxx of K0410xxxxxx hebben een nieuwere NB die verder schijnt te clocken bij lager voltage en max. doet ze het ook neit onaardig; 292MHz 1:1. bovendien geeft een winnie icm PC met bios 1.3b6 geen probs meer volgens OPB :D
ook BH-5 draait er lekker op

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:11:
[...]

Iets opmerkelijks wat ik las in de opsomming van Jack... en niet in de startpost zag.. was dat de pci lock pas werkt wanneer men de agp op 67 zet... is dat ook nog zo in biosversie 1.41??

En die ellende met de OCZ powerstream? TERING.. net zon ding besteld... is toch wel met bios 1.41 opgelost hoop ik... |:(
Dat 67 mhz verhaal is sinds 1.3 verholpen.
Jack schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:51:
jongens en meisjes

de moederborden met S/N:K0411xxxxxx of K0410xxxxxx hebben een nieuwere NB die verder schijnt te clocken bij lager voltage en max. doet ze het ook neit onaardig; 292MHz 1:1. bovendien geeft een winnie icm PC met bios 1.3b6 geen probs meer volgens OPB :D
Nice nice nice... zit ik dan , met mn northbridge uit week 9 :P

Kheb het in de startpost gedropt

[ Voor 45% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-11-2004 00:41 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
jongens en meisjes

Als je even een stukkie verder leest in dat draadje dan zul je zien dat dit niet voor alle serials opgaat ;)

Wat wel zo schijnt te zijn is dat de Taiwan cores beter zijn dan de Korea versies ;)

@ Pim

Ik heb nog ff getest voor je met 2 x 256 BH5 en 1 x 512 GSkill. Helaas werkt dit niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan de verschillende spd chips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:05:
[...]

Als je even een stukkie verder leest in dat draadje dan zul je zien dat dit niet voor alle serials opgaat ;)

Wat wel zo schijnt te zijn is dat de Taiwan cores beter zijn dan de Korea versies ;)

@ Pim

Ik heb nog ff getest voor je met 2 x 256 BH5 en 1 x 512 GSkill. Helaas werkt dit niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan de verschillende spd chips....
Werkt het niet...of werkt het niet in dual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
ik prop er straks wel eens 2 keer 256 bh-5 in en 1 keer 512 bh-5 allemaal corsairs rev 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
jongens en meisjes

*checkt doos*
K0410
*is blij* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
El Snorro schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:56:
[...]

*checkt doos*
K0410
*is blij* ;)
*checkt doos*
K0409
*maak me niet blij :X *

maar loopt wel dat mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:00:
[...]

*checkt doos*
K0409
*maak me niet blij :X *

maar loopt wel dat mobo
Direct mee eens petervandamned.. same here.. ook k0409... doet het ook fijn!!! (misschien is het nog wel een week eerder... toevallig al op je nb gekeken? :P

(ik kan hem altijd nog ruilen... mijn nb fan maakt herrie.. :*) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:02:
[...]

Direct mee eens petervandamned.. same here.. ook k0409... doet het ook fijn!!! (misschien is het nog wel een week eerder... toevallig al op je nb gekeken? :P

(ik kan hem altijd nog ruilen... mijn nb fan maakt herrie.. :*) )
NB fan :| :?
Gewoon zalman zm32 erop gedaan @here, werkt perfect >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:04:
[...]

NB fan :| :?
Gewoon zalman zm32 erop gedaan @here, werkt perfect >:)
Heb ik hier ook klaar liggen.. (tenminste ZM-NB47J).. maar als 10 en 11 nu ECHT beter zijn.. kan ik hem altijd nog ruilen..

(nog geen zin en tijd gehad om de fan de vervangen... :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:32:
Ja dat beweert MSI....

wilde niet booten met een 3de reepje hoor

3 keer corsair 3200 LL 2 maal 256 1 maal 521
gewoon basic op 12 keer 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:42:
[...]

wilde niet booten met een 3de reepje hoor

3 keer corsair 3200 LL 2 maal 256 1 maal 521
gewoon basic op 12 keer 200
Hmm :(
Dan moet ik dus echt 2x512mb hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
offtopic:
der ligt nog een single reepje corsair 3200 ll hier 512
wat heb je te ruil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:06:
offtopic:
der ligt nog een single reepje corsair 3200 ll hier 512
wat heb je te ruil :)
2x 256MB Twinmos BH5 Reepjes....255Mhz 2.0 2-2-11 @ 3.2V @ AXP

Ik zoek, zoals in mijn sig al staat, een fatsoenlijk 512MB BH5 reep die ook hard gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
IMHO kun je beter voor 2 x 256 gaan voor tweaken. Anders zit je dadelijk weer te kijken me een 2T setting die eigenlijk gewoon zuigt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
YoupY schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:05:
[...]
dacht dat het juist andersom was :?

Maar ja, krijg mijn bordje ook vande week met een 3000+. Ben benieuwd wat het gaat worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
YoupY schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:54:
IMHO kun je beter voor 2 x 256 gaan voor tweaken. Anders zit je dadelijk weer te kijken me een 2T setting die eigenlijk gewoon zuigt :|
Mwah falt opzich wel mee hoor, op 1t kun je redelijk ver komen
Ik doe 250mhz op 1t met 2x512bh5.
Niet echt slecht, maar voor hoger moet ik echt naar 2t :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:54:
Hmm...mja...maar ik wil wel met 1GB draaien. 512mb vind ik te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Dat bedoel ik dus. Met phch draai je al snel 11 x 270 (of harder). Is wel mooi als je dan gewoon lekker 1T kan blijven draaien met strakke timings.

Met een winnie op water is dit ook wel te halen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door YoupY op 22-11-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer uit te zoeken met welk geheugen je kan overklokken, en het goedkoopste
wat ik tot nu toe heb gevonden staat in berichten van Scsim en Wingdings op http://forum.msi.com.tw/t...63da305bd5c585f460&page=2

Corsair Value Select PC3200 1 GB kit (2x512).

Works like a charm!

Corsair Value Select PC3200 1 GB kit (2x512) now in 2.5-3-3-8 1T (SPD) @ 217.18 Mhz
Hercules 3D Prophet 9800 Pro @ VGA Silencer @ 412/730 Mhz
400 GB HDD
SoundBlaster Audigy
Leadtek WinFast TV2000XP Expert
NEC ND2510A
Antec P160W
Antec TrueBlue 480W
| +5V 38A | +12V 22A | +3.3V 32A |

Current score:
3DMark2001: 21336 3DMarks
3DMark03: 6377 3DMarks
AquaMark: 44821

Scsim: value select 2.5-3-3-10-1T 254 mhz

Scsim: Corsair Value Select 254.4MHz 2.5-3-3-10 1T 2.7V, batch 0338

BIOS 1.52 make it possible to hit this clockspeed.

Mischien is een link naar deze tread iets voor de eerste pagina, vanwege de tabel http://forum.msi.com.tw/t...ght=&hilightuser=0&page=1.

In eerste instantie dacht ik aan Corsair Twinx 3200C2pt, maar de value select geeft toch mooie resultaten. Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:38:
Ik probeer uit te zoeken met welk geheugen je kan overklokken, en het goedkoopste
wat ik tot nu toe heb gevonden staat in berichten van Scsim en Wingdings op http://forum.msi.com.tw/t...63da305bd5c585f460&page=2

Corsair Value Select PC3200 1 GB kit (2x512).

Works like a charm!

Corsair Value Select PC3200 1 GB kit (2x512) now in 2.5-3-3-8 1T (SPD) @ 217.18 Mhz
Hercules 3D Prophet 9800 Pro @ VGA Silencer @ 412/730 Mhz
400 GB HDD
SoundBlaster Audigy
Leadtek WinFast TV2000XP Expert
NEC ND2510A
Antec P160W
Antec TrueBlue 480W
| +5V 38A | +12V 22A | +3.3V 32A |

Current score:
3DMark2001: 21336 3DMarks
3DMark03: 6377 3DMarks
AquaMark: 44821

Scsim: value select 2.5-3-3-10-1T 254 mhz

Mischien is een link naar deze tread iets voor de eerste pagina, vanwege de tabel http://forum.msi.com.tw/t...ght=&hilightuser=0&page=1.

In eerste instantie dacht ik aan Corsair Twinx 3200C2pt, maar de value select geeft toch mooie resultaten. Wat vinden jullie ervan?
Value Select is iedere keer weer anders, maar het extra geld van 3200C2pt is het swieso niet waard, als je het geld hebt neem dan TCCD mem als je geen geld hebt is het altijd een gok.

offtopic:
ik weet niet van wie die specs zijn maar zow bijzonder zijn die niet, ik haalde met mn 9800PRO op Silencer en 3000+ dik 24k :X Mjah, zo te zien vindt ik standaard XT speeds al koewl :+

[ Voor 5% gewijzigd door DaWaN op 22-11-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, SCsim had dus gewoon mazzel met zijn 254 mhz met Corsair value select.

Waarom is het twinx 3200c2pt de meerprijs niet waard?

Ik kon TCCD niet vinden in de pricewatch, welk geheugen bedoel je? EDit: ik zie bij Anandtech iets over Gskil met Samsung tccd. Pricewatch pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200DSU2-1GBLE), 280 euro.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:06:
OK, SCsim had dus gewoon mazzel met zijn 254 mhz met Corsair value select.

Waarom is het twinx 3200c2pt de meerprijs niet waard?

Ik kon TCCD niet vinden in de pricewatch, welk geheugen bedoel je? EDit: ik zie bij Anandtech iets over Gskil met Samsung tccd. Pricewatch pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200DSU2-1GBLE), 280 euro.
Er zijn meerdere fabrikanten die op het moment TCCD gebruiken.. waaronder GSkill en als ik me niet vergis ook OCZ pc3200 EL rev.2... dit zijn ook de twee waar ik nog niet uit kan kiezen.. heb nog geen antwoord kunnen vinden wat van deze twee nou het beste is... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja Ribmax, ik ben er ook niet uit. Ik vind 280 euro te veel, heeft iemand een goedkopere oplossing (overklokbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

er zijn nog best wat modules met TCCD chips :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, mijn eerste oc-relaas (3500+ newcastle) ...

Start setting:
-----------------
HTT: 200
HT mult: 4x
CPU mult: 11x
Mem: 200 @ 2.7V
Vcore: +5%

Htt verhogen in kleine stapjes, telkens gevolgd door prime95 en pifast test ... alles ok tot 2.4GHz (htt +/- 220). Vanaf hier begon ik afrondingsfouten te krijgen die niet konden opgevangen worden door het mem-voltage op 2.8V te brengen => mem op 166 gezet en verder gedaan ...

screenie: http://users.pandora.be/webwiper/36.jpg

Dit liep prima tot 2.5Ghz, foutloos ... nu vond ik dat voor de cpu al heel wat dus wou ik de cpu-mult. naar 10x brengen (proberen met de htt tot 240 te raken zodat mijn mem weer aan 200 draaide). Toen ik de cpu mult op 10 had gezet in bios bleek dit in windows plots 5x te zijn geworden ? (tot twee maal toe gecheckt). Ten einde raad in stapjes van 1 vanaf 5x verhoogt naar 10x ... dit lukte t/m 9x, bij 10x alles vast ... Hoe komt dit ?

2 vraagjes:
1) Hoe krijg ik mijn cpu-mult op 10x ?
2) Ben ik goed bezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:27:
Okay, mijn eerste oc-relaas (3500+ newcastle) ...

Start setting:
-----------------
HTT: 200
HT mult: 4x
CPU mult: 11x
Mem: 200 @ 2.7V
Vcore: +5%

Htt verhogen in kleine stapjes, telkens gevolgd door prime95 en pifast test ... alles ok tot 2.4GHz (htt +/- 220). Vanaf hier begon ik afrondingsfouten te krijgen die niet konden opgevangen worden door het mem-voltage op 2.8V te brengen => mem op 166 gezet en verder gedaan ...

screenie: http://users.pandora.be/webwiper/36.jpg

Dit liep prima tot 2.5Ghz, foutloos ... nu vond ik dat voor de cpu al heel wat dus wou ik de cpu-mult. naar 10x brengen (proberen met de htt tot 240 te raken zodat mijn mem weer aan 200 draaide). Toen ik de cpu mult op 10 had gezet in bios bleek dit in windows plots 5x te zijn geworden ? (tot twee maal toe gecheckt). Ten einde raad in stapjes van 1 vanaf 5x verhoogt naar 10x ... dit lukte t/m 9x, bij 10x alles vast ... Hoe komt dit ?

2 vraagjes:
1) Hoe krijg ik mijn cpu-mult op 10x ?
2) Ben ik goed bezig ?
Redelijke overklok ja, welke core code staat er op je cpu?

Voor je probleem: welk bios gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil nieuw memory aanschaffen waarmee ik mijn amd64 3000+ op een NEO platinum 2 met nforce3 wil gaan overclocken.

Welk geheugen is dan aan te raden. Ik dacht zelf aan twinmos cl2 memory (1024MB Twister DDR400, CL2, 2x 512MB, Twister)

of aan corsair

Bij de corsair zie ik 2 varianten een XMS en een PRO, is het nuttig om de PRO te kopen?

1024MB TWINX XMS-XL DDR400, CL2-2-2-5, Kühler, 2x 512MB 249,90 €

of

1024MB TWINX PRO DDR400, CL2, Kühler, LEDs, 2x 512MB 259,90 €

Alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Tap Tap Tap

waar blijf die koerier met me tccd's grrrrr

opeens heb ik een redelijke hoeveelheid MSI hardware :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45628/full.jpg

Geen meerwaarde aan dit topic maar leuk om te showen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:10:
Tap Tap Tap

waar blijf die koerier met me tccd's grrrrr

opeens heb ik een redelijke hoeveelheid MSI hardware :)

[afbeelding]

Geen meerwaarde aan dit topic maar leuk om te showen toch ;)
Wat heb jij voor een tccd gekozen? GSkill of OCZ... (of nog ander merk.. :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
OCZ's in dit geval met brainpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me OCZ ddr booster binnen. Ik dus mooi alles aansluiten en werkte perfect.
Ik draai dus dus die booster geleidelijk aan op 3.3v. Hele systeem deed vaaaaag. Bios vastlopers etc. Ik heb dus weer die draaiknop op default gezet. Dus max 2,8v geeft ie dan aan. Ik probeer er weer voorzichtig aan te draaien, maar nu geeft ie de juiste voltage niet aan. Hij blijft gewoon op 2.8v. Temminste dat staat op dat displaytje.

Is dat displaytje nou stuk ofzo? Heeft iemand anders hier ook mee te maken gehad? Ik ben er in ieder geval niet zo tevreden over. Kan iemand me aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:12:
Ik heb me OCZ ddr booster binnen. Ik dus mooi alles aansluiten en werkte perfect.
Ik draai dus dus die booster geleidelijk aan op 3.3v. Hele systeem deed vaaaaag. Bios vastlopers etc. Ik heb dus weer die draaiknop op default gezet. Dus max 2,8v geeft ie dan aan. Ik probeer er weer voorzichtig aan te draaien, maar nu geeft ie de juiste voltage niet aan. Hij blijft gewoon op 2.8v. Temminste dat staat op dat displaytje.

Is dat displaytje nou stuk ofzo? Heeft iemand anders hier ook mee te maken gehad? Ik ben er in ieder geval niet zo tevreden over. Kan iemand me aub helpen?
Displaytje moet ff opwarmen, heb ik ook 'last' van, mjah vind het niet zo heel erg hoor.
maar hij geeft dus wel de ingestelde waarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:15:
[...]

Displaytje moet ff opwarmen, heb ik ook 'last' van, mjah vind het niet zo heel erg hoor.
maar hij geeft dus wel de ingestelde waarde!
Nee ik wacht al erg lang, maar nog steeds blijft ie op 2.8 staan. Vaag. Ik zal er nog ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb hem al een stukje gedraaid, maar nog steeds op 2.8v. Hij staat al 20min aan. Dat noem ik dus niet opwarmen meer :? . Ik baal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Duurt bij mij soms ook zo lang hoor, maak je nouw maar geen zorgen |:(

Het ding geeft WEL de aangegeven waarde.
En als je het perse wilt zien, zet de pc dan een keer uit en weer aan of reboot een paar keertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:29:
Duurt bij mij soms ook zo lang hoor, maak je nouw maar geen zorgen |:(

Het ding geeft WEL de aangegeven waarde.
En als je het perse wilt zien, zet de pc dan een keer uit en weer aan of reboot een paar keertjes.
Mmm heb hem eindelijk aan de praat. Maar zelfs met 3.3 a 3.4v kan ik nouwelijks meer. Ik had gehoopt op wat meer mhz'tjes of wat strakkere timings. Miss is de combinatie niet echt lekker (Performance Series 2x512 3 4 4 8 ). Ik heb nu al het gevoel dat het echt een spijtig ding voor me is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCZ's pc3200 EL rev.2 ?? (brainpower... ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:05:
[...]

Redelijke overklok ja, welke core code staat er op je cpu?

Voor je probleem: welk bios gebruik je?
de 1.3 ... ben niet zo aan beta-biossen :p
Mijn enige probleem is dat ik die multiplier op 10 wil krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Euh, 10 betekent omhoog in jouw geval? Want je hebt een naar boven toe gelockte mp, je kan de mp dus alleen verlagen, en niet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:59:
[...]

OCZ's pc3200 EL rev.2 ?? (brainpower... ??)
die rev2's brainpower is de pcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:54:
[...]

Mmm heb hem eindelijk aan de praat. Maar zelfs met 3.3 a 3.4v kan ik nouwelijks meer. Ik had gehoopt op wat meer mhz'tjes of wat strakkere timings. Miss is de combinatie niet echt lekker (Performance Series 2x512 3 4 4 8). Ik heb nu al het gevoel dat het echt een spijtig ding voor me is. :'(
Hmmm jammer, sommige geheugen soorten reageren totaal niet op voltage verhogingen.
Mijn GEIL deed ook niks meer met een verhoging van 2,8 naar 3,3 :(
Zelfs geen timing verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:29:
[...]

die rev2's brainpower is de pcb
Ok... en dat is altijd bij de rev2's?? (zie ze bij icomputers op voorraad.. daar zou ik ze gaan bestellen.. samen met een booster.. kan ik ergens aan zien of het dat brainpower is :? , nog nooit van gehoord trouwens 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
linkje
ff dit topic doornemen RibMax :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... bedankt.. (denk ik ;) )

Update.. zodat de rest het ook weet...

the OCZ 3200 plat rev 2, GGkill and PQI turbo RAMs are confirmed to use the Brainpower PCB, all others most likely use the reference PCB
Brainpower schijnt 10% meer te overklocken dan andere pcb's gebruikt bij TCCD

(wel beetje offtopic. :X .. maar geheugen wordt ook hier vaak naar gevraagd... misschien handig om het geheugen toe te voegen aan de startpost..)

En dan kunnen we nu weer verder over het fijne msi bordje ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een hint om mijn cpu mult op 10 te krijgen ? wordt er gek van :'(
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.