Nadat ik topic 1 t/m 11 heb doorgenomen wil ik nu toch ook maar eens mijn situatie voorleggen.
Ik krijg mijn processor niet boven de 2100Mhz.

(9 x 234 HTT / 193 mem)
Ik heb denk ik alles geprobeerd.
Geheugen zelfs terug t/m 133. (9x 234 / 155 mem) Timings extreem los. Voltage verhoogd van zowel vcore tot 1,55+8,3% (effectief 1,55 volgens corecenter) en vdimm t/m 2,85V.
HT van 3x en 4x.
Niets lijkt te helpen. Als ik dit topic goed heb doorgenomen is dit de kleinste overklok voor deze processor ooit.

En het is niet dat ik een overklok beginner ben. Ik overklok al sinds ik mijn eerste 486 had

.
Mijn specs:
- AMD 64 3000+ S939 met stockkoeler (de backplate van de Zalman 7000A-AlCu past niet op S939 bordjes

)
- MSI K8N Neo 2 Platinum (duh) (bios versie 1.3)
- 2x 512MB Corsair CMX512-3200C2PT in dimms 1 & 2 @ CL 2-3-3-8-T1 (alleen deze timings als ik alles default draai)
- 1x Hitatchi 80GB SATA @ SATA poort 3
- XFX 6800LE
- Chieftec bigtower met Chieftec 360W voeding en vol met casefans.
Default is dit systeem superstabiel (zowel prime als games e.d.). Dus op zich geen problemen en geen klachten, maar ik had deze processor gekozen vanwege het grote overklok potentieel.
Zelf denk ik dat er 3 oorzaken kunnen zijn:
1) processor is een rotte appel en kan gewoon niet hoger, raar aangezien hier verder nog niemand last van heeft gehad en de 0,09 AMD's juist zulke goede overklokkers moeten zijn.
2) Geheugen is ondanks zelfs onderklokking brak (of de geheugen multiplier/lock is brak zoals anderen hier al stellen.
Deze reden zou kunnen maar lijkt niet aan de multiplier/lock te liggen aangezien ik ook niet mijn HTT primestable krijg op 210 met geheugen 1:1.
3) Voeding trekt 't niet.
Raar aangezien hier mensen zijn met mindere voedingen die wel kunnen overklokken.
Maar dit lijtk mij de meest logische oplossing aangezien mijn +12V lijn vaak maar op 11,38V staat volgens zowel bios als Corecenter als Speedfan.
De Chieftec 360W voeding kan 17A en 204W op de +12V lijn geven. Wellicht is dit niet voldoende i.c.m. met een 6800LE. Maar ik heb ook geprobeerd met een Geforce 256 (geforce 1) en die leek niets uit te maken.
Nou zullen jullie wellicht zeggen, probeer dan een zwaardere voeding, maar die heb ik niet en ik heb net al genoeg geld aan mijn upgrades uitgegeven zodat ik niet voor jan lul een nieuwe voeding a 100 euro wil kopen en er dan achter te komen dat dat het toch niet was.
[
Voor 1% gewijzigd door
KarlMarX op 28-11-2004 20:53
. Reden: bios versie erbij ]