FYI:
Het grotere (overgebleven, 256-64MB OS) FlashROM
geheugen (BIS) "Strataflash" bij de x51v kan uitsluitend gebruikt worden als opslaggeheugen, niet als werkgeheugen.Dat is dus hetzelfde als bij de x50v maar dan als 128-32MB) Het kan dus ook niet opgedeeld worden zoals het geval wel is bij het normale 64MB RAM geheugen.
Het betere geheugenmanagement, persistant geheugen krijg je gratis bij aanschaf van
WM5.0 zoals ook een beter batterij management, 15-30% langer je x50v/x51v gebruiken. Dat is ongeveer dezelfde tijd meer die je haalt als je een 1800mAh batterij gebruikt. Je Axim blijft er alleen "slanker" onder
Kortom.de 256MB ROM van de [url=ihttp://www.bargainpda.com/default.asp?newsID=2670]x51v [/url]is het enige wezelijke verschil met de x50v. Ik ga als x50v bezitter niet meer doen als de WM5.0 upgrade bestellen, en niet nogeens 417 euro uitgeven. Ik ben meer geinteresseert ben in het betere batterijmanagement, en het
persistent geheugen iets dat smartphones allang hebben.
Tegen de tijd dat het OS de 256MB ROM volledige nodig heeft zijn wel alweer vele jaren verder
Ik kan begrijpen dat je als "newcomer" wel direct een x51v aanschaft ipv een x50v zeker gezien het prijsverschil van slechts 47 euro.
Let wel op dat als je WM 5.0 gaat gebruiken je ook ActiveSync 4.0 moet gebruiken. Synchronisatie wifi wifi is er dan niet meer bij, uitsluitend via BT. Wifi sync zal ik dus helaas ook op moeten geven
Ook is het waarschijnlijk dat je een x51v niet kun "downgraden" naar WM2003SE, mocht je dat willen om welke redenen dan ook.De meningen zijn daar echter nog over verdeeld. Die mogelijkheid heb je wel bij een x50v