Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo heb de mijne vandaag gekregen. Mooi apparaatje bevalt me zeer goed :D Weinig over te klagen tot nu toe...Wachten is op me GPS apparaatje om TomTom te testen voor de rest :D
Wel mooi...Foto's of vragen hoor ik wel :)

Wifi getest hier en werkt formidabel :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:56:
[...]

* pas op... er zitten nog veeeeel te veel bugs in WM5.0.... Een SD-kaart die niet geopend kan worden.. teveel problemen met ActiveSync.. trager opstarten van programma's en documenten doordat alles nu in het ROM wordt opgeslagen... en dit ligt niet aan Dell.. Microsoft moet nog HEEL wat finetunen in WM5.0 voordatt het echt goed zal functioneren.. daarna is de Wifi-sync uit ActiveSync gehaald uit veiligheidsredenen... (advies.. check eerst de x50v en je kunt eind oktober voor 50€ upgraden naar een verbeterde versie van WM5.0) wat nog steeds goedkoper is dan een geheel nieuwe X51v)

De accu gaat 4-5 uur mee... en doordat er meer ROM is hoef je minder vanaf RAM en SD te draaien wat ten goede komt aan de batterijduur...
Nonsense.

Het battery management (het persistent memory) van WM5.0 is veel beter, 30% beter claimed M$ .Dus doe je langer met de battery die overigens exact hetzelfde is als in de x50v

Veel problemen zitten in de x51, en zullen wel met de tijd opgelost zijn, software-matig. De bugs kun je hier vinden.

Oplossing SD kaart probleem

HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\StorageManager\\

PNPUnloadDelay=800

bron

Mocht ik toch gaan upgraden doe ik dat uitsluitend voor persistent memory en dus de langere battery duur. De update bestel ik (via friends) dan wel voor $39(32 euro) bij DELL US En da's een goedkopere oplossing dan weer extra geld uitgeven aan een x51v.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44
Vandaag mijn X51v opgehaald bij UPS... Mooi dingetje, prachtig mooi scherm en WiFi werkte in no-time feilloos op mijn draadloos netwerkje met WEP en MAC-filtering. Tot zo ver alles goed. Alleen kan ik niet zien of ik nou in VGA-modus werk of QGA. Nergens kun je in de systeeminstellingen zien op welke resolutie het scherm staat. Maar ik kan pda.tweakers.net lezen, het zijn wel hele kleine lettertjes, dus ik denk dat het wel VGA mode is.

Maar nu komt het: ActiveSync laat mijn PC rebooten wanneer ik wil connecten met de X51v. Soms kan ik net wat bekijken en wat mp3'tjes over zetten, en dan hoppa een reboot! Ook TomTom kan ik niet installeren. Dan krijg ik twee foutmeldingen: De instructie op 0x004423b verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
En na het klikken op ok de volgende: De instructie op 0x07c80979d verwijst naar geheugen op 0xffffffff4. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt... maar misschien doe ik wel iets fout. Ik kan de oorzaak in idergeval niet vinden. Mijn PC reboot normaal gesproken nooit en is rotsstabiel. Alleen dus met ActiveSync en TomTom gaat het mis.

Iemand dit ook bij de hand gehad? Morgen maar eens op m'n notebook proberen, kijken of dat ook problemen geeft. Ook wil ActiveSync een interneterbinding zien, anders helemaal geen verbinding met de X51v. vreemd... :/

Net op mijn werkt met m'n notebook geprobeerd. Nu kan ik wel goed ActiveSyncen, maar bij installatie van TomTom 5 dezelfde geheugenfoutmeldingen. Ik ga nu geloven dan m'n nieuwe X51v rot geheugen heeft...

[ Voor 20% gewijzigd door Tranquility op 13-10-2005 12:48 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Lekker handig is die dell site weer. Eergisteren was een X50 nog 314 euro, nu is het opeens 370 met dezelfde actie. De X51 zal 417 zijn nu, klik je verder, zie je dat ze 463 willen vangen.

Ik wou mijn PDA nog vervangen, maar als het zo moet dan wacht ik wel tot november. Vlak voor de kerst zullen ze hun oude modellen toch graag dumpen..

Reactie over GPS-geflame verwijderd

[ Voor 50% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-10-2005 18:24 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Tranquility
@cefas:

Heb jij helemaal geen problemen ondervonden met het installeren van TomTom 5?
Ik kan dat niet installeren. Dan krijg ik twee foutmeldingen: De instructie op 0x004423b verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
En na het klikken op ok opnieuw: De instructie op 0x07c80979d verwijst naar geheugen op 0xffffffff4. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Ging dat bij jou allemaal goed? Anders maar even Dell bellen...

edit:

Heb ze inmiddels vanmorgen aan de lijn gehad en na testen is er besloten dat ze me een nieuwe op gaan sturen. Duurt helaas alleen weer een hele week, maar hopelijk dan een werkende TomTom!

[ Voor 19% gewijzigd door Tranquility op 14-10-2005 15:08 ]

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 13:06
Na een snelle scan door de PDA-wereld denk ik dat ik mijn Palm m505 maar ga vervangen voor een Axim x51v. Het gaat me er voornamelijk om dat ik vanaf december als co-assistent alle medische naslagwerken direct 'on-site' op kan zoeken als dat nodig is. De Axim lijkt het meeste waar voor je geld te bieden, maar ik kom er alleen niet uit of ik voor de 520 of 624MHz processor moet gaan. Zal hier bij dagelijks gebruik 'voelbaar' verschil tussen zitten?

En als ik de x50v bestel (nu in de 'uitverkoop'), kan ik daar dan gewoon Windows Media 5 opzetten of blijf ik vastzitten aan Mobile 2003? Want verder zijn de 50 en 51 toch identiek?

Edit: trouwens net Dell gebeld. Op de hoofdpagina van de x51v met 520MHz staat de prijs van €403 doorgestreept en staat daaronder "Nu vanaf €363". Als je dan op configureer en bestel drukt, is het onmogelijk een prijs lager dan 403 te krijgen. "Een fout op het internet denk ik", aldus Dell. Heb verder maar niet de moeite genomen ze te dwngen voor de geadverteerde prijs te verkopen :Z

[ Voor 41% gewijzigd door Arthur op 14-10-2005 13:28 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hoorde van iemand op een ander forum dat sommige medische software nog niet werkt met WM5. Ik zal het eens navragen. Met WM2003 werkt alles wel gewoon.

• Arthur
tjerk_de_boer schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:58:
hoorde van iemand op een ander forum dat sommige medische software nog niet werkt met WM5. Ik zal het eens navragen. Met WM2003 werkt alles wel gewoon.
Als je zou willen doen zou echt super zijn, thanks!

Maar losstaand daarvan: is het mogelijk om de X50 up te daten naar WM5 zodat je in essentie gewoon een X51 hebt? Want als dat zo is dan steek ik die 80 euro liever in m'n zak :)
Korte zoektocht wijst uit dat dit gewoon kan :). En de door Dell US geleverde update is wat goedkoper dan de X51. Iemand nog een uitgesproken mening of het de moeite waard is om voor €50 extra de 624MHz te nemen ipv de 520MHz?

[ Voor 19% gewijzigd door Arthur op 15-10-2005 15:54 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• SaURoN
  • Niet online
Vergis je er niet in de 50v heeft maar 128mb rom ipv de 256 rom die de 51v heeft
:)

Verwijderd

Wat vaag is dat op de site van Dell staat dat de 51V geen vga out heeft terwijl de 50V dit wel heeft. Ik neem aan dat dit een foutje is?

• kmf
  • Niet online

kmf

de 50v heeft ook geen vga out. Alleen met een optionele adapter kan dat weer wel (die uiteraard weer eens 30% extra zal kosten als het een "officiele" 51v-adapter is...)

die 100Mhz is die 50 euro niet waard, maar de v achter de naam weer zeker wel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
De VGA adapter die je HIER kunt kopen is wel wat goedkoper, $28.50 dan de $49 DELL vraagt. En uiteraard hebben ze meerdere acc. voor de DELL x50v.
Of je wat aan de bijgeleverde software van DELL hebt moet je dan maar afwachten. Alternatieve software is wel te verkrijgen o.a SOTI's PocketController. Uiteraard hangt het er ook een beetje vanaf wat je wilt gaan doen met die VGA out.

Nog niet voor de x51v maar dat zal niet lang meer duren

Vraag en antwoord over X50v VGA HIER

• Tranquility
SaURoN schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:43:
Vergis je er niet in de 50v heeft maar 128mb rom ipv de 256 rom die de 51v heeft
Yep, dat was ook één van de redenen om de X51v te bestellen. 256mb is toch wel lekker. :9
En met een 4gb CF-kaartje erbij tover je de X51v om in een volwaardige mp3 speler :)

Het geluid hiervan is prima, een goede hoofdtelefoon zeker waard!

• Arthur
Vandaag maar even een order de deur uitgedaan voor een x50v. Prijsverschil met de X51 was gewoon net iets te veel, zelfs als ik in de toekomst zou opwaarderen naar Windows Mobile 5. Van het overige geld dat ik bespaard heb koop ik gewoon een grote SD-kaart als dat nodig mocht zijn. Het houdt een keer op met het geld dat je uit kan geven aan gadgets :D

Overigens toch maar voor de 624MHz gegaan. Scheelde 50 euro, en voor dat geld kreeg je ook het VGA-scherm ipv QVGA op de 520MHz: makkelijke keuze!

Nu alleen geduld hebben tot hij arriveert... een dag of tien denk ik?

[ Voor 18% gewijzigd door Arthur op 16-10-2005 14:56 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

Arthur schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:46:
Vandaag maar even een order de deur uitgedaan voor een x50v. Prijsverschil met de X51 was gewoon net iets te veel, zelfs als ik in de toekomst zou opwaarderen naar Windows Mobile 5. Van het overige geld dat ik bespaard heb koop ik gewoon een grote SD-kaart als dat nodig mocht zijn. Het houdt een keer op met het geld dat je uit kan geven aan gadgets :D

Overigens toch maar voor de 624MHz gegaan. Scheelde 50 euro, en voor dat geld kreeg je ook het VGA-scherm ipv QVGA op de 520MHz: makkelijke keuze!

Zelfde argument als ik eigenlijk dus :)

Voor 100 euro die de 51v kost, kan je makkelijk WM5 kopen (die tegen die tijd wel wat bugfixes heeft ondergaan) en dan heb je nog wat geld over om een flinkere SD-kaart of CF-kaart te kopen :)

Ik heb het nog niet besteld, omdat ik baalde dat vorige week dinsdag de 50v 320 euro was, en toen ik wou bestellen op woensdag is het opeens 370 geworden...

Reactie over GPS-geflame verwijderd

Een apparaat zoals de Dell heeft zo tig veel uitbreidingsmogelijkheden dat het wel :Z om er niet over te mogen praten.

Anyway. Ik ben nog aan het wachten tot de 51v totaal is ingeburgerd en de 50v met een dumpprijs wordt verkocht. Ik denk dat rond de kerst of op z'n vroegst eind november wel wat acties kan verwachten daarvoor. Dan maar nog even rustig afwachten.

Ik zit nu te bekijken of ik de 50v icm met tomtom of route66 wil hebben. De filemeldingen van route66 zal wel wat handiger zijn, alleen nog geen idee of er een BT-gps met ingebouwde TMC bestaat.

[ Voor 49% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-10-2005 18:24 ]

• Tranquility
Arthur schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:46:
De X50v blijft zeker een interessante optie, ook omdat die heel simpel later op te waarderen is naar WM5.0
Ja, dat VGA-scherm is de meerprijs toch echt wel de moeite waard. Vooral met surfen zie je gewoon véél meer en is de scherpte door de uiterst kleine pixel erg groot. Ook zie je daardoor geen karteling bij letters e.d.
Mijn ervaring is dat je inderdaad behoorlijk wat geduld moet hebben bij Dell. Ook de wijze waarop je betaalt kan schelen. Michieleke schreef al dat hij met een credit card betaalde en dat de bestelling een dag later al verstuurd was. Mijn X51v bleek niet goed te zijn en Dell stuurt me een nieuwe. De Dell-medewerker aan de telefoon wist me te vertellen dat dat weer minstens een week kon duren.

Maar het valt me nog mee dat ze geen grote leveringsproblemen hebben met de X51v zoals vaak het geval is met nieuwe produkten (zie bijv. de nieuwe widescreen TFT-panels).

• SaURoN
  • Niet online
JazzySOB schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:05:
[...]

Yep, dat was ook één van de redenen om de X51v te bestellen. 256mb is toch wel lekker. :9
En met een 4gb CF-kaartje erbij tover je de X51v om in een volwaardige mp3 speler :)

Het geluid hiervan is prima, een goede hoofdtelefoon zeker waard!
Ja heb dan zelf een andere mp3 speler met 5gb dus das niet nodig maar dat meer rom geheugen van de 51v tenopzichte van de 50v gaf bij mij ook de doorslag :P

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Modbreak:Ik heb net een aantal reacties over het al dan niet toestaan van vragen over GPS gebruik verwijderd. Dergelijk geflame is nergens voor nodig! Als moderators in dit subforum kunnen wij wel aangeven wat wel of niet mag.
Laat dit niet nog een keer gebeuren. Plaatse de volgende keer dat je het ergens niet mee eens bent een Topic Report of een topic in Schop een Modje.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• kmf
  • Niet online

kmf

JazzySOB schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Maar het valt me nog mee dat ze geen grote leveringsproblemen hebben met de X51v zoals vaak het geval is met nieuwe produkten (zie bijv. de nieuwe widescreen TFT-panels).
De 51v is dan technisch gezien dan ook nagenoeg gelijk aan de 50v, even een andere rommetje inprikken met WM5-image en klaar :)

Ik denk dat de 50v dan ook niet meer geproduceert wordt. Nog even teren op de laatste voorraadje.

Prepare for the sales :Y)

Verwijderd

Topicstarter
FYI:

Het grotere (overgebleven, 256-64MB OS) FlashROM geheugen (BIS) "Strataflash" bij de x51v kan uitsluitend gebruikt worden als opslaggeheugen, niet als werkgeheugen.Dat is dus hetzelfde als bij de x50v maar dan als 128-32MB) Het kan dus ook niet opgedeeld worden zoals het geval wel is bij het normale 64MB RAM geheugen.

Het betere geheugenmanagement, persistant geheugen krijg je gratis bij aanschaf van WM5.0 zoals ook een beter batterij management, 15-30% langer je x50v/x51v gebruiken. Dat is ongeveer dezelfde tijd meer die je haalt als je een 1800mAh batterij gebruikt. Je Axim blijft er alleen "slanker" onder ;)

Kortom.de 256MB ROM van de [url=ihttp://www.bargainpda.com/default.asp?newsID=2670]x51v [/url]is het enige wezelijke verschil met de x50v. Ik ga als x50v bezitter niet meer doen als de WM5.0 upgrade bestellen, en niet nogeens 417 euro uitgeven. Ik ben meer geinteresseert ben in het betere batterijmanagement, en het persistent geheugen iets dat smartphones allang hebben.
Tegen de tijd dat het OS de 256MB ROM volledige nodig heeft zijn wel alweer vele jaren verder :)

Ik kan begrijpen dat je als "newcomer" wel direct een x51v aanschaft ipv een x50v zeker gezien het prijsverschil van slechts 47 euro.

Let wel op dat als je WM 5.0 gaat gebruiken je ook ActiveSync 4.0 moet gebruiken. Synchronisatie wifi wifi is er dan niet meer bij, uitsluitend via BT. Wifi sync zal ik dus helaas ook op moeten geven :(

Ook is het waarschijnlijk dat je een x51v niet kun "downgraden" naar WM2003SE, mocht je dat willen om welke redenen dan ook.De meningen zijn daar echter nog over verdeeld. Die mogelijkheid heb je wel bij een x50v

Verwijderd

Topicstarter
Niet bij DELL Nederland.Op dit moment is ie 370 euro, duurder dan ik hem verleden jaar Nov kocht in de USA. Voor aanbiedingen zoals destijds met de x5 moet je echt online in de US gaan shoppen. Dat is nu ook al het geval met bijv. de Toshiba e800

• kmf
  • Niet online

kmf

Just a note. de 50v is op de amerikaanse dellsite niet meer te verkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]athlonkmf schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:03:
Jawel hoor, link de DELL outlet Store.Aanbiedingen dus.
Klik op "View inventory", voorraad x50v en je zie de voorraad, dus overigens per uur kan wisselen voor elke type AXIM overgens

Ook is het tijd om de andere online winkels, zoals Tigerdirect, Compusa, Outlet depot en wellicht Consumerdepot en anders outlet stores in de gaten te gaan houden. Want DELL zal toch van z'n ongetwijfeld grote voorraad af moeten :)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:32:
FYI:

[knipknipknip]
Let wel op dat als je WM 5.0 gaat gebruiken je ook ActiveSync 4.0 moet gebruiken. Synchronisatie wifi wifi is er dan niet meer bij, uitsluitend via BT. Wifi sync zal ik dus helaas ook op moeten geven :(

Ook is het waarschijnlijk dat je een x51v niet kun "downgraden" naar WM2003SE, mocht je dat willen om welke redenen dan ook.De meningen zijn daar echter nog over verdeeld. Die mogelijkheid heb je wel bij een x50v
Wifi sync blijft wel gewoon bestaan via een exchange server. En gaat zelfs veel stoerder worden by 2003 sp2.

• Tranquility
athlonkmf schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:03:
Daar zijn ze blijkbaar dus al door de voorraden heen. Zoals bekend is houdt Dell niet zulke grote voorraden, zeker niet van dit soort spul. Ik denk dat ze dan ook snel van de Nederlandse site zullen verdwijnen.

Verwijderd

Topicstarter
PWA schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:30:
[...]

Wifi sync blijft wel gewoon bestaan via een exchange server. En gaat zelfs veel stoerder worden by 2003 sp2.
Klopt maar hoeveel gebruikers gebruiken die optie? Daarbij. Het is volgens mij uitsluitend geschikt voor email synchronisatie
"ActiveSync 4 does not include WiFi synchronization (except with Exchange Server). If you use this functionality and need it, please continue using ActiveSync 3.8."
bron
"How does it work?
Now let’s have a close look at what your Exchange Server and your mobile device are doing behind the scenes.

If you get a new entry in your mailbox (e.g. email) your Exchange Server now creates an email and sends it to your provider's SMTP Gateway. Your mobile provider’s SMTP Gateway then transforms this mail into a hidden SMS and sends it to the mobile phone number provided in the message itself.

The mobile device now (hopefully) receives this SMS and interprets it as command to synchronize with your Exchange Server. To make this work without any user interaction you should have saved your password on the MDA or you will have to enter it every single time the synchronization happens. After a successful synchronization your mobile device is now up-to-date."
bron

Verwijderd

Topicstarter
Overigens lees ik net op brighthand dat dat persistent memory de x51v op een aantal punten langzamer maakt dan de x50v. Op welke punten dat dan is kan ik er niet uithalen.De genoemde link is een deel uit de complete test.

En vwb die VGA adapter, nav een aantal berichten hierboven. Daarover kun je hier een test lezen

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcthoughts.com/images/web/2003/wey-pcmobilevga-08.gif

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:42:
[...]

Klopt maar hoeveel gebruikers gebruiken die optie? Daarbij. Het is volgens mij uitsluitend geschikt voor email synchronisatie

[...]
bron
[...]

bron
Iedereen met een exchange client of addres? :+
Remote exchange en rpc over http is behoorlijk in opkomst.
Klopt nog wel ja... Nog geen Active dir..etc..

• Arthur
Dell is sneller dan ik dacht: als het goed is, is mijn X50v inmiddels via een brown truck op weg naar mijn huisadres. Helaas dat daar nu niemand aanwezig is :(

Gisteren maar even een case besteld voor het apparaat. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Sena case bij Aximcases.com, omdat dit schijnbaar een van de weinige is die je eromheen kan laten zitten tijdens het synchen. Belangrijker voor mij is echter nog dat dit een van de dunste cases is die er zijn. Nu nog een SD-kaartje en een manier om van het gevoel af te komen dat ik miljoenen euro's uitgeef aan een PDA waarvan ik maar hoop dat ik hem meer gebruik dan m'n oude m505 :s

(Edit) beetje merkwaardig: UPS geeft aan dat de Axim als eindbestemming Oss heeft, maar was hij volgens USPS tracking om 8 uur vanmorgen nog in Eindhoven (Origin Scan), om 4 uur vanmiddag was hij in Lesquin, Frankrijk (voor de "destination scan"). Ik weet niet wat voor route dat pakketje volgt, maar lijkt me een beetje om :?

[ Voor 21% gewijzigd door Arthur op 20-10-2005 01:55 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een week mij Axim X51v, maar het valt me op dat sommige kleuren niet goed weergegeven worden ( ipv donkere grijstoon lichtgroen), hebben meer mensen hier last van?

(Je moet er wel goed voor kijken, de "bubbles" in bubble breaker hebben er last van op de plekken waar de schaduw zit)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:24:
Ik heb sinds een week mij Axim X51v, maar het valt me op dat sommige kleuren niet goed weergegeven worden ( ipv donkere grijstoon lichtgroen), hebben meer mensen hier last van?

(Je moet er wel goed voor kijken, de "bubbles" in bubble breaker hebben er last van op de plekken waar de schaduw zit)
Als je het lastig vind zou ik hem omruilen bij DELL. Ik heb er bij mij x50v geen last van en ook nooit iets over gelezen .

• Arthur
Update: week of twee geleden mijn x50v gekregen, en ik ben er erg over te spreken. Heel mooi apparaat, goede bouwkwaliteit, handig in gebruik. Erg cool om zittend op de bank via WiFi te kunnen msn'en ;) Het enige wat in mijn ogen echt te kort schoot was het standaard agenda/contacten-gedeelte. Ik vond de programma's erg beperkt en onhandig, zeker niet in vergelijking met mijn oude Palm. Heb daarom Pocket Informant 5 gekocht (dankzij acties maar $9.95) en dat maakt in mijn ogen echt een wereld van verschil. Het is veel krachtiger, maar werkt tegelijkertijd veel prettiger en intuïtiever dan de ingebouwde applicaties. Ik zou echt niet meer zonder PI5 kunnen.

Ik heb verder een hoesje besteld van Sena waar ik ook erg over te spreken ben. Het biedt redelijk wat bescherming, is erg mooi gemaakt en bovendien heel strak en slank: de Axim past nog in de houder met het hoesje erop. Helaas betekent dit wel dat de bescherming aan de onderkant te wensen overlaat, en ik zou de Axim dan ook niet in een tas gooien met alleen het Sena-hoesje eromheen. Voor in een jaszak en 'around-the-office'-gebruik is het mijns inziens wel vrij ultiem, vooral omdat de Axim direct gebruiksklaar is en het er erg tof uitziet als je de case met je duim openzwaait ;)

Foto's (klik voor vergroting):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2d667daef510a461371a2fa75e69d208/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/32ffc5937a7636ff5a0596f21dc2bf10/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ec5df6194ce3239e2f96279e6915fd9/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4d822a5667618981f876a09a56d86207/thumb.jpg

Sorry voor de brakke foto's, maar ik moest de flits gebruiken, waardoor de kleur veel te bruin is en het leer te grof lijkt. In het echt is het een erg chique hoesje; weinig mensen die er hun handen af kunnen houden :+

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:37
Ik ben ook van plan die pocket informant aan te schaffen :) . .. ZIjn die acties online? ;) ... .. al is het programma wel die $29.95 waard , maar toch :) .. je bent Nederlander of je bent het niet ;)

• Arthur
om3ega schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:39:
Ik ben ook van plan die pocket informant aan te schaffen :) . .. ZIjn die acties online? ;) ... .. al is het programma wel die $29.95 waard , maar toch :) .. je bent Nederlander of je bent het niet ;)
Ja zijn online. Op aximsite.com staat in deze thread een couponcode waarmee je 50% korting krijgt. Dit betekent dat je PI voor $14,95 kan kopen (ik had hem gecombineerd met een verjaardagsactie waarmee je ook 10 dollar korting kreeg, maar die is inmiddels verlopen).

Het is zeker ok $29,95 waard, maar zoals je zelf al zei: je bent Hollander of je bent het niet ;)

• SaURoN
  • Niet online
Heeft iemand van jullie al TomTom5 goed draaiende gekregen op WM5?
Lukt mij namelijk niet helemaal goed

Verwijderd

Topicstarter
SaURoN schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:16:
Heeft iemand van jullie al TomTom5 goed draaiende gekregen op WM5?
Lukt mij namelijk niet helemaal goed
ff lezen op de website van TT. Dan had je onderstaande ook geweten :P

Geschikt voor
Acer: N30 , N50
Dell: Axim X30 , Axim X3i , Axim X50, Axim X50V

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:56:
[...]

ff lezen op de website van TT. Dan had je onderstaande ook geweten :P

Geschikt voor
Acer: N30 , N50
Dell: Axim X30 , Axim X3i , Axim X50, Axim X50V
ja maar dat updaten ze niet zo vaak ;-)
je hebt nu ook x50v met WM5 :)

• Tranquility
TomTom 5 draait ondertussen prima op mijn X51v met WM5. Enige probleem is nog het rebooten van mijn PC met Activesync. Op m'n laptop gaat het wel goed. Ik heb een nieuwe versie van Activesync geprobeerd (4.1) echter geen resultaat. Vervolgens gesynct via Bluetooth wat wel goed gaat (alleen natuurlijk langzaam) Ik denk dat het een USB-probleem is met mijn moederbord. heb namelijk wel eens eerder gezeik gehad met een wireless USB-stick die mijn PC ook de hele tijd liet rebooten.

Maar Tommie draait in iedergeval uitstekend... en de flitspalen ook! ;)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]SaURoN schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:06:
[...]
ja maar dat updaten ze niet zo vaak ;-)
Dus ga je er maar vanuit dat TT werkt met WM5.0? Ik heb geen enkel bericht kunnen vinden dat dat ook inderdaad zo is. Daarvan uitgaande mag je dus problemen verwachten.
je hebt nu ook x50v met WM5 :)
Ja en? Die CD wordt al uitgelevert in de USA

Overigens. Volgens deze thread werkt het zo dus wel, een "workaround" dus ;)

• SaURoN
  • Niet online
JazzySOB schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:05:
TomTom 5 draait ondertussen prima op mijn X51v met WM5. Enige probleem is nog het rebooten van mijn PC met Activesync. Op m'n laptop gaat het wel goed. Ik heb een nieuwe versie van Activesync geprobeerd (4.1) echter geen resultaat. Vervolgens gesynct via Bluetooth wat wel goed gaat (alleen natuurlijk langzaam) Ik denk dat het een USB-probleem is met mijn moederbord. heb namelijk wel eens eerder gezeik gehad met een wireless USB-stick die mijn PC ook de hele tijd liet rebooten.

Maar Tommie draait in iedergeval uitstekend... en de flitspalen ook! ;)
hmm hoe heb jij het voor elkaar gekregen? :)

• Tranquility
SaURoN schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:49:
[...]

hmm hoe heb jij het voor elkaar gekregen? :)
Op de gewone manier via ActiveSync lukte het dus niet, dan krijg je dus (althans bij mij) die foutmelding dat de lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Ik heb het werkend gekregen door de volgende bestanden handmatig via de file explorer naar de Dell te kopiëren.

Onderstaande files kopieër je naar een willekeurige (tijdelijke) map op de Dell;

gps.cab
PIMAddln.cab
ttn.cab
wzd.cab

Deze bestanden staan als het goed is op je TomTom 5 CD in de map "pocketpc"

Na het kopiëren van de bestanden voer je ze op de Dell uit, dus vanuit de file explorer tap je met je stylus op de .cab bestanden die je net in de tijdelijke map hebt gezet en zo installeer je ze één voor één. Als je ze alle vier hebt gehad moet de TomTom snelkoppeling op je Dell zichtbaar worden en zou het vervolgens moeten werken. Voordat je aan het instellen van je GPS ontvanger begint, voer je eerst nog de 5.1 update uit. Deze werkte bij mij gewoon vanuit ActiveSync. Uiteraard moet je ook eerst de maps op je CF of SD kaartje zetten.

Bij mij werkte hierna de stemmen niet, waarschijnlijk als gevolg van de handmatige installatie. Om dit op te lossen heb ik op mijn CF-kaartje een map "voices" aangemaakt en daar handmatig "data15.chk" heen gekopiëerd. Dit is de stem van Eva en omdat ik dat de prettigste en duidelijkste stem vind heb ik het bij deze gelaten.

Hierna stel je je GPS ontvanger in en navigeren maar!

Ik heb trouwens vandaag de 1800 mAH batterij binnengekregen. Deze had ik op 2 oktober besteld bij Lionbattery.com, dus dat is echt supersnel! Hij zit nu in de cradle te laden, ik ben benieuwd hoe veel langer hij meegaat dan de 1100 mAH. Het meegeleverde afdekplaatje is echt heel weinig dikker (2,3mm), valt me allezins heel erg mee! :)

• SaURoN
  • Niet online
JazzySOB schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:01:
[...]

Op de gewone manier via ActiveSync lukte het dus niet, dan krijg je dus (althans bij mij) die foutmelding dat de lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Ik heb het werkend gekregen door de volgende bestanden handmatig via de file explorer naar de Dell te kopiëren.

Onderstaande files kopieër je naar een willekeurige (tijdelijke) map op de Dell;

gps.cab
PIMAddln.cab
ttn.cab
wzd.cab

Deze bestanden staan als het goed is op je TomTom 5 CD in de map "pocketpc"

Na het kopiëren van de bestanden voer je ze op de Dell uit, dus vanuit de file explorer tap je met je stylus op de .cab bestanden die je net in de tijdelijke map hebt gezet en zo installeer je ze één voor één. Als je ze alle vier hebt gehad moet de TomTom snelkoppeling op je Dell zichtbaar worden en zou het vervolgens moeten werken. Voordat je aan het instellen van je GPS ontvanger begint, voer je eerst nog de 5.1 update uit. Deze werkte bij mij gewoon vanuit ActiveSync. Uiteraard moet je ook eerst de maps op je CF of SD kaartje zetten.

Bij mij werkte hierna de stemmen niet, waarschijnlijk als gevolg van de handmatige installatie. Om dit op te lossen heb ik op mijn CF-kaartje een map "voices" aangemaakt en daar handmatig "data15.chk" heen gekopiëerd. Dit is de stem van Eva en omdat ik dat de prettigste en duidelijkste stem vind heb ik het bij deze gelaten.

Hierna stel je je GPS ontvanger in en navigeren maar!

Ik heb trouwens vandaag de 1800 mAH batterij binnengekregen. Deze had ik op 2 oktober besteld bij Lionbattery.com, dus dat is echt supersnel! Hij zit nu in de cradle te laden, ik ben benieuwd hoe veel langer hij meegaat dan de 1100 mAH. Het meegeleverde afdekplaatje is echt heel weinig dikker (2,3mm), valt me allezins heel erg mee! :)
Tot zo ver is het me gelukt , alleen om de mappen van tomtom draaiende te krijgen werkt niet echt.Nouja dan daar nog even mee prutsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Een bericht met flink wat tips en trick voor de x50v en mogelijke oplossingen mbt problemen na upgraden naar WM5.0 kun je hier vinden.

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 14:25
Voor 235 dollar heb je een x50 op 416 mhz dat is 207 euri. Wat zou er nog allemaal bijkomen eer je hem in je handen hebt?

Zou jij gaan voor een refurbisched model? of toch liefer een 2e hand (van iemand in NL)of een nieuwe?

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Topicstarter
Btje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:49:
Voor 235 dollar heb je een x50 op 416 mhz dat is 207 euri. Wat zou er nog allemaal bijkomen eer je hem in je handen hebt?

Zou jij gaan voor een refurbisched model? of toch liefer een 2e hand (van iemand in NL)of een nieuwe?
Porto vaak zo'n $25 a 30 en btw(19%) bij aankomst. Als je mazzel hebt komt zonder btw erdoor, zoals die van mij vorig jaar.
Overigens heeft dat model geen VGA scherm, bt en geen wifi.
Je kan ook eens in de DELL outlet shop, hier kijken. Klik op "view inventory" per model

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 14:25
Bleutooth zit er toch wel op ??

Heb jij zo'n refurbisched model ? Zien die eruit als nieuw?

mm in Nl kosttie 280 als je alles optelt is hij dan dus net zo duur :'(

[ Voor 84% gewijzigd door Btje op 14-11-2005 08:06 ]

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Topicstarter
Btje schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:02:
Bleutooth zit er toch wel op ??

Heb jij zo'n refurbisched model ? Zien die eruit als nieuw?

mm in Nl kosttie 280 als je alles optelt is hij dan dus net zo duur :'(
Ik heb geen refurbished. BT wel Maar dat is leuk voor korte afstand, telefoon en GPS ontv. Zonder wifi ben je eigenlijk "kreupel" :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ROM update x51 series

Fixes and Enhancements

1. Support Windows Mobile V5.0 Adaptation Kit Update 1.1.
2. Enhance PEAP network function.
3. Enhance Power Management function.
4. Marathon OpenGL driver update.

Te downloaden hier

Verwijderd

Topicstarter
Nog een nieuwe ROM-update (uitsluitend x51 serie) maar nu met de juiste fixes.

Dell is releasing a ROM flash by Nov. 24 where you may download the same from www.support.dell.com and that is suppose to resolve all these issues that you mentioned.

The above was from my session with Dell tech support

Original post by captpackrat

These appear to be the Big Five WM5-related problems. All appear to be software related, as they occur with both the X51 and the X50 upgraded to WM5, and were never present in the original X50 OS.

1. Leaving an SD or CF card in the unit drains the battery, even with it powered off. Leaving both cards in drains it twice as fast as one.

2. Leaving a CF card in the unit may cause it to disappear when the unit is powered on. Restoring the card requires a soft-reset.

3. Leaving an SD card in the unit may cause it not to turn on at all if the battery is below about 85%. Removing the card allows the unit to turn on normally.

4. Frequent error messages regarding GWES.EXE, a core Windows file that handles the graphic user interface. Disabling Error Reporting will prevent this annoying message, but the errors probably still occur.

5. Setting the unit in the cradle with it turned off may result in the so-called "White Screen of Death"; the screen turns on solid white and the unit becomes totally unresponsive. A soft-reset is required

Bron

Verwijderd

Mijn pa wil graag de X51v en wil hem vooral gebruiken voor navigatie. De GPS ontvanger wil hij dan in een CF slot steken.
Nou zag ik enkele afbeeldingen van de dell en vond dat het CF slot en de SD slot erg dichtbij elkaar zitten. Is het nog wel mogelijk om, wanneer je de GPS ontvanger op deze manier aansluit, dan nog het SD slot te gebruiken? Of zal hij toch gewoon een BT GSP ontvanger er bij moeten aanschaffen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:34:
Mijn pa wil graag de X51v en wil hem vooral gebruiken voor navigatie. De GPS ontvanger wil hij dan in een CF slot steken.
Nou zag ik enkele afbeeldingen van de dell en vond dat het CF slot en de SD slot erg dichtbij elkaar zitten. Is het nog wel mogelijk om, wanneer je de GPS ontvanger op deze manier aansluit, dan nog het SD slot te gebruiken? Of zal hij toch gewoon een BT GSP ontvanger er bij moeten aanschaffen?
Uiteraard kun je het SD slot nog gebruiken. Kaarten moet je wel op dat kaartje zetten. Een BT ontvanger is flexibeler. Je kan hem overal neerleggen(in de auto) voor de best ontvangst.

Een CF GPS en een BT gps ontvanger extra erbij is noideloos extra geld uitgeven lijkt mij.Je hebt er maar eentje nodig.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Haicom maakt CF-GPS kaarten die compatibel zijn met hun bleutooth slipper (http://www.haicom.com.tw/hi_401bt.shtml), daar schuif je je CF-GPS kaart in en dan heb je een bleutooth GPS. Niet zo kompact maar werkt en is redelijk betaalbaar (170 euro voor de combinatie betaald), en je hebt beide mogelijkheden.

Verwijderd

Dank voor de reacties...

Een BT GPS ontvanger heeft dan wel weer als nadeel dat je die ook weer moet opladen, maar goed...
In ieder geval fijn dat ik nu weet dat het SD slot op deze manier nog wel bruikbaar is.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:55:
[...]

Een CF GPS en een BT gps ontvanger extra erbij is noideloos extra geld uitgeven lijkt mij.Je hebt er maar eentje nodig.
De bedoeling was natuurlijk ook of een CF GPS, of een BT GPS ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:34:
Dank voor de reacties...

Een BT GPS ontvanger heeft dan wel weer als nadeel dat je die ook weer moet opladen, maar goed...
In ieder geval fijn dat ik nu weet dat het SD slot op deze manier nog wel bruikbaar is.
Opladen doe je in de auto. met die ADAPT BT gps receiver doe je 20 uur met een batterij zonder (bij) te laden.

Ik zie de relatie tussen die SD kaart en die BT GPS niet helemaal

[...]
De bedoeling was natuurlijk ook of een CF GPS, of een BT GPS ;)
CF heeft natuurlijk z'n problemen. Hij zit vast in de PDA.

• om3ega
Mijn speakertje is defect geraakt van de Axim X50v.
Ik krijg wel geluid via de koptelefoon aansluiting maar niet (meer) via de interne speaker. Wel lastig als je het als navigatie systeem gebruikt.

Gelukkig heb ik 2 jaar complete care extra afgesloten. Morgen zou er dan ook een nieuwe PDA komen per koerier.. Als ze dit halen is de service van Dell netjes :) ..

• Arthur
Over ROM-updates gesproken: heeft iemand al WM5 besteld voor zijn/haar x50? Ik zie dat Dell hem tijdelijk aanbiedt voor 28 euro inclusief verzending. Voor dat geld wil ik het wel overwegen, hoewel ik anderzijds liever even afwacht tot er een nieuwe ROM is voor WM5 ivm alle problemen.

Grote potentiele pluspunt van WM5 zou voor mij vooral de langere batterijduur zijn, maar in de praktijk lijkt dat volgens vele tegen te vallen en bovendien ben ik inmiddels zo afhankelijk van m'n Axim dat ik niet zeker weet of ik de upgrade wil riskeren. Ga daarom ook m'n leren Sena hoes vervangen voor magnesium - aanzienlijk minder blits, maar m'n Axim wordt zo mishandeld dat ik niet zeker weet of hij twee jaar co-schappen overleeft zonder industrial-strength protection. Dus mocht iemand interesse hebben in een beige Sena voor een hele zachte prijs, dan kan diegene me altijd even mailen. Hij is amper een maand oud en 't is een van de mooiste leren hoesjes voor de Axim (oa met de mogelijkheid om in-case te syncen en een hele coole 'onzichtbare' magneetsluiting) maar hij ligt hier straks toch ongebruikt en dat is gewoon zonde :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arthur op 09-12-2005 12:56 ]

• om3ega
Als je upgrade naar WM5 en je wilt terug , is dit dan nog te realizeren? Als dat kan wil ik die gok ook wel wagen :)

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
om3ega schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:33:
Als je upgrade naar WM5 en je wilt terug , is dit dan nog te realizeren? Als dat kan wil ik die gok ook wel wagen :)
Ja dat is mogelijk. Dell heeft namelijk een tool ervoor doe er voor zorgt dat je weer terug naar de vorige versie terug kan.

• kmf
  • Niet online

kmf

wat is er toch mis met de prijzen van dell. De prijs van de 51v blijft steeds fluctueren. Ja. 15% korting actie, maar soms is de totaalprijs 368 en soms weer 398 en vandaag op de ene pagina 394 en op de andere weer 393.....

• om3ega
Waarschijnlijk is de prijs afhankelijk van de dollar koers.. PS ik heb WM5 besteld :) .. toch wel interresant nu met deze korting e.d..

Verwijderd

Na doorlezen van aantal post in deze topic en aantal reviews heb ik besloten om de X51V de kopen vanwege VGA, 256 MB Flash-ROM en WiFi natuurlijk.

Nu lees ik dat de prijs ene dag anders is dan de andere ? Nu zie ik bv € 394. Kan het zo zijn dat als ik morgen of andere keer kijk de prijs dan lager zal zijn ofzo ? Is het dan niet verstandig om Dell even te bellen ?

Verder wil ik graag weten of je een Cradle meekrijgt. Ik zie op dell site dat je een "USB-slede" krijgt. Wordt je PDA hiermee ook opgeladen of is dit puur voor synchronisatie ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 00:41 ]

Verwijderd

om3ega schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:37:
Waarschijnlijk is de prijs afhankelijk van de dollar koers.. PS ik heb WM5 besteld :) .. toch wel interresant nu met deze korting e.d..
Ik zou ook wel willen, maar 28 euro is me nog iets teveel aan problemen als ik dat zo hier en daar lees. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:18:
Na doorlezen van aantal post in deze topic en aantal reviews heb ik besloten om de X50V de kopen vanwege VGA, 256 MB Flash-ROM en WiFi natuurlijk.
Je bedoeld natuurlijk de x51v want die heeft 256MB aan (flash)ROM

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:22:
[...]

Je bedoeld natuurlijk de x51v want die heeft 256MB aan (flash)ROM
Klopt, foutje.

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:18:
Na doorlezen van aantal post in deze topic en aantal reviews heb ik besloten om de X51V de kopen vanwege VGA, 256 MB Flash-ROM en WiFi natuurlijk.

Nu lees ik dat de prijs ene dag anders is dan de andere ? Nu zie ik bv € 394. Kan het zo zijn dat als ik morgen of andere keer kijk de prijs dan lager zal zijn ofzo ? Is het dan niet verstandig om Dell even te bellen ?

Verder wil graag weten of je een Cradle meekrijgt. Ik zie op dell site dat je een "USB-slede" krijgt. Wordt je PDA hiermee ook opgeladen of is dit puur voor synchronisatie ?
ja hij laad er ook mee op en hij synct er ook mee :)

Verwijderd

SaURoN, bedankt voor je antwoord :)

Weet iemand of TomTom 5 problemen met WM5 verholpen zijn door 5.2 update van TomTom ?

• Tranquility
Volgens TomTom wel.

Maar mijn X51v met WM5 deed het op zich prima met 5.1.
Het enige probleem van 5.1 was (en is) dat je niet op de gewone manier kunt installeren, m.a.w. de installer werkt niet en moet je TomTom installeren d.m.v. de cabfiles truuk, dus het kopieren van vier cabfiles naar de PDA om vanuit daar deze één voor één te installeren. De update lost hiermee niets op want het is een update, die dus alleen geïnstalleerd kan worden nadat je 5.1 al geïnstalleerd hebt. Een beetje het paard achter de wagen spannen dus. Ze kunnen beter met een hele nieuwe 5.2 installer komen i.p.v. allleen een update zodat WM5 eigenaren er ook daadwerkelijk wat aan hebben.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:43
vraagje, als ik nou een bluetooth gps-muis heb, en ik heb die in mijn jas zitten, werkt dat dan qua navigatie? of moet ie echt in de buitenlucht?

belangrijk aangezien ik ook een navigatie wil die ook werkt als ik in timboektoe-stad loop en geen weg weet

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 08:55:
vraagje, als ik nou een bluetooth gps-muis heb, en ik heb die in mijn jas zitten, werkt dat dan qua navigatie? of moet ie echt in de buitenlucht?

belangrijk aangezien ik ook een navigatie wil die ook werkt als ik in timboektoe-stad loop en geen weg weet
Nee dat werkt niet. Hij moet echt buitenlucht. In jou geval moet je een hebben die je om je pols kan doen of dergeleijke. Zoiets bv (deze is van Garmin)

Afbeeldingslocatie: http://www.dewatersportwinkel.nl/newsfiles/Garmin-Forerunner-101.jpg

Phusebox, Was vergeten dat 5.2 niet een installer was en je dus alsnog de "cab files" methode moet uitvoeren. Toch wel slecht van TomTom.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 13:04 ]

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:03:
[...]

Nee dat werkt niet. Hij moet echt buitenlucht. In jou geval moet je een hebben die je om je pols kan doen of dergeleijke. Zoiets bv (deze is van Garmin)

[afbeelding]

Phusebox, Was vergeten dat 5.2 niet een installer was en je dus alsnog de "cab files" methode moet uitvoeren. Toch wel slecht van TomTom.
hmm ik las weer ergens dat het wel werkt, mensen die op de motor rijden en de gps gewoon in de jas hebben zitten

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

The Legend

*Plop*

Ligt eraan hoe goed je ontvanger is. Ik gooi mijn Adapt BT GPS receiver ook gewoon in mn dashboardkastje in de auto en dat werkt prima. Waarom zou het in een jaszak dan niet werken. Gewoon eerst ff een goede fix laten krijgen in de buitenlucht en dan pas in je zak stoppen denk ik :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Phusebox
The Legend schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:13:
Ligt eraan hoe goed je ontvanger is. Ik gooi mijn Adapt BT GPS receiver ook gewoon in mn dashboardkastje in de auto en dat werkt prima. Waarom zou het in een jaszak dan niet werken. Gewoon eerst ff een goede fix laten krijgen in de buitenlucht en dan pas in je zak stoppen denk ik :)
ah mooi, want ik wil voor een Adapt 300 (of oasis media) gaan.

die Oasis Media zijn die exact hetzelfde als de Adapt?

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Pocket Informant is weer te koop voor EUR 9,95.

http://pocketland.nl/7096

• Phusebox
hoeveel mensen hier hebben problemen met hun sd-kaartjes die verdwijnen of het vaak moeten doen van soft-resets?

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:14:
hoeveel mensen hier hebben problemen met hun sd-kaartjes die verdwijnen of het vaak moeten doen van soft-resets?
Heb je die ROM update al uitgevoerd ? Deze om precies te zijn . (Alleen X51 Serie)

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:14:
Is al een oud probleem. Had de x5 al last van, happy cheesecake and ctitanic

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:38:
[...]

Heb je die ROM update al uitgevoerd ? Deze om precies te zijn . (Alleen X51 Serie)
Ja maar die update die daar staat beschreven kan ik niet vinden hoor? Alleen die van 20nov(R112544.EXE) die heb ik ook uitgevoerd, maar nog steeds als ik me SD kaart er in laat zitten is me PDA heeeeel snel leeg :(

• Phusebox
de vraag is eigenlijk hoeveel het echt voorkomt, ik ben namelijk van plan een x51v te kopen (enige vga pda met wm5)

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:03:
de vraag is eigenlijk hoeveel het echt voorkomt, ik ben namelijk van plan een x51v te kopen (enige vga pda met wm5)
Nu nog wel. Totdat de FSC Loox 560 er is :*)

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:02:
[...]

Nu nog wel. Totdat de FSC Loox 560 er is :*)
ja maar Fujitsu Siemens kennende, staat gepland voor maart ofzo, dus dat wordt juni of juli

tegen die tijd hoop ik allang mijn pda te hebben

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:44:
[...]

ja maar Fujitsu Siemens kennende, staat gepland voor maart ofzo, dus dat wordt juni of juli

tegen die tijd hoop ik allang mijn pda te hebben
Midden feb. 2005 in de winkel, voor ongeveer 600 euro.

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:12:
[...]

Midden feb. 2005 in de winkel, voor ongeveer 600 euro.
bron? de n520 zou ook oktob/nov in de winkel zijn, nu eind december komen er een paar ons land binnen (lees stuk of 20 voor heel nederland)

Verwijderd

Ik snap die levertijden van Dell niet :S
Uw bestelling is verzonden sinds 15-12-2005

Doorgaans bereiken bestellingen hun bestemming binnen 2-5 werkdagen na de werkelijke verzenddatum.

Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 29-12-2005
Hoe kan geschatte leverdatum 29-12 zijn als ze zelf zeggen dat 2 tot 5 werkdagen duurt (vanaf 15-12 dan). Had gedacht dat ik hem ruim voor kerst zou hebben :|

Verwijderd

Doorgaans
door·gaans (bw.)
1 meestal
meest·al (bw.)
1 in de meeste gevallen => doorgaans, gemeenlijk, generaliter, gewoonlijk, in de regel, in de wandeling, in negen van de tien gevallen, meest, meestentijds, meesttijds, negen van de tien keer, normaal gesproken, normalerwijs, normalerwijze, normaliter, veelal
In jouw geval dus niet :)

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:24:
Nog een nieuwe ROM-update (uitsluitend x51 serie) maar nu met de juiste fixes.

Dell is releasing a ROM flash by Nov. 24 where you may download the same from www.support.dell.com and that is suppose to resolve all these issues that you mentioned.

The above was from my session with Dell tech support

Original post by captpackrat

These appear to be the Big Five WM5-related problems. All appear to be software related, as they occur with both the X51 and the X50 upgraded to WM5, and were never present in the original X50 OS.

1. Leaving an SD or CF card in the unit drains the battery, even with it powered off. Leaving both cards in drains it twice as fast as one.

2. Leaving a CF card in the unit may cause it to disappear when the unit is powered on. Restoring the card requires a soft-reset.

3. Leaving an SD card in the unit may cause it not to turn on at all if the battery is below about 85%. Removing the card allows the unit to turn on normally.

4. Frequent error messages regarding GWES.EXE, a core Windows file that handles the graphic user interface. Disabling Error Reporting will prevent this annoying message, but the errors probably still occur.

5. Setting the unit in the cradle with it turned off may result in the so-called "White Screen of Death"; the screen turns on solid white and the unit becomes totally unresponsive. A soft-reset is required

Bron
Is deze ROM update nou al uit eigenlijk? Ik kan hem nergens vinden alleen die van 20 November.

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:13:
[...]

Is deze ROM update nou al uit eigenlijk? Ik kan hem nergens vinden alleen die van 20 November.
Gister de X51v in ontvangst genomen, en vreemd genoeg zit hier nog de A01 rom in ..... Heb af en toe wat problemen om te connecten met m'n Asus wl-500g als de SSID op 'hide' staat. Wellicht maar es flashen binnenkort.

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:26:
[...]

bron? de n520 zou ook oktob/nov in de winkel zijn, nu eind december komen er een paar ons land binnen (lees stuk of 20 voor heel nederland)
offtopic:
bron?

"the rumors on the N560 are true (see my yesterday's blog entry). The device will hit the selves in Mid-February and will have the street price of appr. 600 euros. The device will be really small and pocketable, unlike the iPAQ hx4700 and, to a lesser extent, the PL720."

Hier is de mijne.De N500 en N520 zijn niet interessant omdat ze geen VGA scherm hebben

Overigens volgt er in Juli 2006 nog een VGA PocketPhone edition van FSC ;)

@Miloman

Dan gooi je toch even A05 erop? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 02:57 . Reden: corr ]

Verwijderd

Is de software die op de cd's staat, ook te downloaden van de Dell site? Ik kan daar alleen de ROM-update vinden.

Edit:

ActiveSync 4.1 reeds gevonden: http://www.microsoft.com/...wnloads/activesync41.mspx

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 10:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:56:
[...]
@Miloman

Dan gooi je toch even A05 erop? :)
OP de dell-site geen A05 gevonden (gaat om een X51v), maar wel A04. Die er op gezet, maar nu is de accu snel leeg. Lees dezelfde klachten ook op het dell-forum (komt doordat de SD/CF kaarten kennelijk stroom blijven trekken als't apparaat uit is). Nu maar hopen dat er snel een A05 komt....

• SaURoN
  • Niet online
Die zou 24 november worden gereleased maar ik zie nog helemaal niks tenminste

Tenminste wat Dutchphoto heeft gepost kan ik nergens weer vinden :P

Heb het zelfde probleem namelijk...

Verwijderd

Als je problemen hebt kun je het beste gewoon ff de laatste ROM versie op je x51v gooien En wat die melding van Dutchphoto betreft.
Als je nu even op deze link klikt zie je dat hij dat van het DELL forum heeft en dat is normaal gesproken redelijk betrouwbaar.Daar hangen nl. ook mensen van DELL rond. Overigens. Er zijn veel mensen die downgraden van wm5.0 naar WM2003SE, door de massa aan WM 5.0 bugs.

• SaURoN
  • Niet online
leuk maar ik kan A05 niet vinden hoor :P
alleen de A04 en die lost dat niet op....

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:14:
leuk maar ik kan A05 niet vinden hoor :P
alleen de A04 en die lost dat niet op....
Komt echt wel. Don't worry 8)

Verwijderd

Heb mn Axim X51V binnen !

Probleem met starten heb ik ook, soms wil ie zomaar niet meer starten, softreset helpt wel. Hoop dat A05 snel komt.

TomTom kan ik niet installeren, met CAB files wel maar dan moeten de mappen geactiveerd worden :'(

Verwijderd

A06 is er voor de X51v:
http://support.euro.dell....formatcnt=1&fileid=151479

Heb'm nog niet geinstalleerd....

Verwijderd

Of je het ook moet gaan doen?

Op het DELL forum zijn er al die weer teruggaan naar A05 vanwege die BT stack update en een niet werkende data backup! link Dus als je gebruik maakt van de data backup kijk dan uit.

• Tranquility
Nou, ik heb hem geïnstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Eindelijk is dat CF-kaart herkenningsprobleem opgelost. Vanaf het begin dat ik mijn X51v had werd m'n CompactFlash kaartje niet meer gezien als de PDA langer dan een uur uit was geweest. Bij het aanzetten was steevast het kaartje weg en moest ik de PDA een softreset geven zodat de kaart weer herkend werd. Vooral met navigatiesoftware als TomTom waarbij je maps op de CF-kaart staan was dat erg irritant.

Mijn Blue Tooth doet het gewoon nog prima en ben verder geen andere problemen tegengekomen. Of de batterijduur beter is geworden geen idee nog, de tijd zal dat leren.

• AdriaanS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 10:14
Ik ga de x51v ook binnenkort bestellen. Hij is nu vrij goed geprijsd: € 408,xx incl. verzendkosten. Ik hoop dat de levering een beetje snel plaatsvind ;)

EDIT:

Ik heb hem besteld, maar weet verder nog niet de verwachte leverdatum.

[ Voor 22% gewijzigd door AdriaanS op 16-01-2006 18:41 ]

Verwijderd

Ik had hem 13 januarie besteld, en UPS meld dat hij momenteel ergens in nieuwegein is, waar ik dus woon. 4 dagen is best snel. Ik heb trouwens wel betaalt met creditcard.

Verwijderd

A_ad schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:30:
Ik heb hem besteld, maar weet verder nog niet de verwachte leverdatum.
Je kan je bestelling tracen nadat je een mailtje van Dell hebt ontvangen over bevestiging ontvangst van je betaling. Dat geschatte leverdatum klopt trouwens niet hellemaal. Ik zou de mijn op 29 dec krijgen maar kreeg hem op 21ste al (15 dec. besteld) :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste