Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:46:
Heb mn Axim X51V binnen !

Probleem met starten heb ik ook, soms wil ie zomaar niet meer starten, softreset helpt wel. Hoop dat A05 snel komt.

TomTom kan ik niet installeren, met CAB files wel maar dan moeten de mappen geactiveerd worden :'(
dat is toch wel te doen dat activeren of slaat hij dan gelijk vast? :)

• AdriaanS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 10:14
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:36:
[...]

Je kan je bestelling tracen nadat je een mailtje van Dell hebt ontvangen over bevestiging ontvangst van je betaling. Dat geschatte leverdatum klopt trouwens niet hellemaal. Ik zou de mijn op 29 dec krijgen maar kreeg hem op 21ste al (15 dec. besteld) :)
Ik heb vandaag betaald via bankoverschrijving wordt dus de 18e overgeschreven naar Dell. Zal dus de 18e of 19e wel een bevestigingsmail krijgen met ordernr etc.
Qua 'grafisch-heid' van mail en website is het sinds 2004 wel veranderd toen ik er mn Dimension 8400 bestelde ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:51:
Ik had hem 13 januarie besteld, en UPS meld dat hij momenteel ergens in nieuwegein is, waar ik dus woon. 4 dagen is best snel. Ik heb trouwens wel betaalt met creditcard.
In de bevestigingsmail (die je de volgende werkdag krijgt, nadat je besteld hebt) stond dat het 7 tot 10 werkdagen duurde voor de levering plaats vind. Ik hoop dat het sneller gaat ;)
@ Purc: Weet je of het misschien erg veel langer duurt met bankoverschrijving?

[ Voor 9% gewijzigd door AdriaanS op 17-01-2006 22:38 ]

Verwijderd

SaURoN schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:42:
[...]

dat is toch wel te doen dat activeren of slaat hij dan gelijk vast? :)
SaURoN, het is inmiddels gelukt met TomTom, mijn post die je quote is van 24 dec vorig jaar :P

Hoe ga ik niet vertellen omdat dat hier niet mag :+

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij draait ook wel bij mij als je maar op de legale manier doet :P

Verwijderd

@A_ad:
Nee moet niet veel langer duren hoor. Het enige verschil met CC is dat ze zodra je besteld gelijk aan de slag gaan met de order. Als je via bankoverschrijving doet gaan de dell mannetjes pas aan het werk zodra ze het geld binnen hebben. Als je het gelijk overgemaakt hebt dan kost het iets van 3 dagen extra.

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn X51v binnen. :) Ik had hem maandag bestelt dus dat was zeker snel!

Ik heb altijd zo'n hekel aan apparaten waar dan opstaat dat je eerst de batterij minimaal acht uur moet opladen. Nu heb ik dat ding, moet ik nog acht uur wachten voordat ik hem daadwerkelijk aan kan zetten. Pure marteling. ;)

Mooi dingetje is het wel, niet zo dun als mijn ouwe trouwe iPAQ 1930, maar ja, die had dan ook geen 802.11b, geen bluetooth, geen VGA scherm, etc. etc. :)

• AdriaanS
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:32:
@A_ad:
Nee moet niet veel langer duren hoor. Het enige verschil met CC is dat ze zodra je besteld gelijk aan de slag gaan met de order. Als je via bankoverschrijving doet gaan de dell mannetjes pas aan het werk zodra ze het geld binnen hebben. Als je het gelijk overgemaakt hebt dan kost het iets van 3 dagen extra.
Heb geld gister overgemaakt. Verwacht vandaag een betalingsbevestiging, met ordernr. etc.
Hopen dat ik m begin volgende week krijg... :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:54:
Ik heb zojuist mijn X51v binnen. :) Ik had hem maandag bestelt dus dat was zeker snel!

Ik heb altijd zo'n hekel aan apparaten waar dan opstaat dat je eerst de batterij minimaal acht uur moet opladen. Nu heb ik dat ding, moet ik nog acht uur wachten voordat ik hem daadwerkelijk aan kan zetten. Pure marteling. ;)

Mooi dingetje is het wel, niet zo dun als mijn ouwe trouwe iPAQ 1930, maar ja, die had dan ook geen 802.11b, geen bluetooth, geen VGA scherm, etc. etc. :)
Mijne hangt nu ook in de oplader.. beetje er naar staren enzo haha. Naja morgen extra vroeg op de been om eens van alles te testen. Moet dat trouwens echt dat opladen voordat je activesync kan gebruiken? Bij mij wil activesync hem niet pakken zeg maar.

En qua grote heb ik echt niets te klagen hoor. Mijn vader heeft ook de 1930 en die is inderdaad een stukje kleiner maar opzich scheelt het niet veel. En ja wat wil je met zo een overvloed aan opties ;).

@A_ad:
Dan zal je hem volgende week woensdag ofzo wel hebben. Het wachten waard :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:40 ]

• AdriaanS
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:24:
[...]
@A_ad:
Dan zal je hem volgende week woensdag ofzo wel hebben. Het wachten waard :D
Wachten duurt altijd zo ontzettend lang |:( :)
Ik heb vandaag geen betalingsbevestigingsmail gehad, zal hem dan morgen wel krijgen, en zullen we zien of je goed geschat hebt;)

Overigens, is antivirus software handig voor op zo'n PDA?
Ik las op de site van NOD32 dat ze er software voor hebben uitgebracht...

En is het mogelijk om via bluetooth een bericht te sturen naar een jonge aan de andere kant van de klas? Die heeft een Sony Ericsson Z520i (ik zit in de 3e.... :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door AdriaanS op 18-01-2006 20:13 ]

Verwijderd

Hij heeft een Nederlandse versie van Windows Mobile 5, op zich niet zo erg maar dat wist ik niet (staat tot zo ver ik kan vinden ook nergens aangegeven op de Dell site). Dit betekent echter dat ik ook niet de nieuwste update kan installeren, want hij klaagt dat de taal anders is.

Weet iemand misschien een manier om het installeren van de Engelse firmware te forceren?

• AdriaanS
Leuk om te weten. In Computer! Totaal Nr. 2 2006 staat als minpunt vermeld dat er een Engels versie op staat. Hier leverde men fiks kritiek op.... >:)

Unforgiven_Two:

Er zit toch standaard een beschermhoes bij? Is dat wat?? Kun je er misschien een foto van geven oid? Bvd iig!

[ Voor 32% gewijzigd door AdriaanS op 18-01-2006 21:32 ]

Verwijderd

Haha die A_ad hij kan maar niet wachten :P

En begrijpelijk want het is een leuke dingetje !

Verwijderd

Interessante link over de problemen met de A01 firmware en de 'vermoedelijke' oplossing!

http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=112638

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 00:07 ]

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Hallo allemaal.
Ik zit met een klein probleem.
Ik heb een handheld de dell axim x51 en ik heb problemen met mij navigatie software.
Het zit namelijk zo; 1. heb de navigatiesoftware correct geinstalleerd
2. De mappen zijn correct geinstalleerd.
3. Het opstarten van de navigatie software
4. Tijdens het opstarten krijg ik de volgende foutmelding ; Het bestand Dellnavvga kan niet worden geopend.
Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of 1 van de componenten kan niet gevonden worden.
U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen.

De laatste optie heb ik al een paar keer gedaan en het probleem blijft zich voordoen.
Dit is mijn laatste uitweg. Heb zelfs dell al gebeld en wordt een aantal keer doorverbonden en ze weten het niet.

Iemand een idee.
Alvast bedankt

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Titelfix. Het gaat hier al net zoveel over de x51, als over de x50...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:06:
Interessante link over de problemen met de A01 firmware en de 'vermoedelijke' oplossing!

http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=112638
Hmm, ik had vanochtend inderdaad het probleem dat hij niet aan wilde gaan zonder soft reset, en de batterij was 's nachts ook half leeg gegaan. Ik heb de instructies van die site maar uitgevoerd, kijken of het helpt.

Verwijderd

Ik ben vandaag even langs de pda shop gereden en heb daar zo een brando screenprotector gekocht.

Voor diegene die geen hoesje om de pda willen is dit echt een mooie oplossing. Hij kan er zelfs af, gewassen worden, en er weer opplakt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=3127

• AdriaanS
Hoe duur?

EDIT:

Heb ff gechecked:

http://www.pdashop.nl/accessoire/20678/14

[ Voor 83% gewijzigd door AdriaanS op 19-01-2006 21:13 ]

Verwijderd

Even wat ervaringen.

Wat me tot nu toe erg tegenvalt aan de Nederlandse versie van WM5 is het totaal ontbreken van elke vorm van handschriftherkenning, zowel Engels als Nederlands. Noch de Block Recognizer, de Letter Recognizer of de Transcriber SIP zitten erin (alhoewel die laatste gratis te downloaden is). Ook bij de notities ontbreekt de mogelijkheid om de ink om te zetten in text, iets wat in de Engelse WM2003 wel kon. Dit moet haast wel aan de Nederlandse versie liggen, want de Engelse versie in the Device Emulator van Visual Studio 2005 heeft deze mogelijkheden wel (enige andere mogelijkheid is dus dat Dell deze dingen expres niet heeft meegeleverd). Ook gebruikt de toetsenbord SIP een Nederlandse layout, waardoor sommige leestekens wat lastig te vinden zijn omdat ik dat niet gewend ben. Ik heb een poging gedaan om de engelse versie van msim.dll en msim.192.dll uit de rom image van de device emulator te halen maar dat vooralsnog niet gelukt. Waarschijnlijk zit er niets anders op dan te investeren in iets als Calligrapher ($39.95), wat overigens ook Nederlandse ondersteuning heeft ($14.95 extra).

Ook zitten er een paar zeer grove vertaalfouten in. De ergste (tot nu toe) zit in Patience: op de knop links onder staat "Tekenen". Dit is een vertaling van "Draw", maar het gaat hier toch echt over het omdraaien van kaarten en dat heeft niks met tekenen te maken. Het geeft de indruk dat iemand de resource files heeft zitten vertalen zonder zelfs maar het programma te bekijken.

Provisioneel lijkt de workaround van hierboven te helpen tegen het ontladen van de batterij terwijl het apparaat op standby staat. We zullen zien of dat zo blijft.

Upgrade aangeschaft naar BatteryPack 2.1 (ik had 1.1 op mijn iPaq 1930), en dat werkt prima. Ook KingKanji (beste €25 ooit besteed!) en NoviiRemote werken prima, alhoewel ze geen van beide VGA ondersteunen. Een aantal van mijn zelfgeschreven programma's die gebruik maken van de .Net Compact Framework werken ook zonder problemen, één daarvan was een Japans woordenboek en de weergave van de kanji in VGA is echt geweldig. Ik kwam op het idee om één van de nieuwe Japanse fonts uit Windows Vista naar de Axim te kopieren (de oude fonts (MS Gothic, MS Mincho etc.) ondersteunen geen ClearType, de nieuwe Vista fonts wel) en dat is helemaal fantastisch (het font dat ik heb gekopieerd, Microsoft YaHei, was wel 15MB, maar je moet die 256MB Flash ROM ergens voor gebruiken ;) ).

• AdriaanS
Eindelijk mn orderbevestiging binnen...

Verwachte leveringsdatum is 25-01-2006, goed geschat Purc!! ;)

Binnen 1 uur is hij geproduceerd, ingepakt en wordt nu verzonden ofzo....

EDIT:

Is eindelijk verzonden.... met een beetje geluk heb ik hem maandag binnen....

[ Voor 96% gewijzigd door AdriaanS op 20-01-2006 22:58 ]

Verwijderd

Ik gebruik mijn x51v icm met windows MCE om oa opgenomen tv in de trein te kijke.
Het synchroniseren via MCE gaat toppie (alhoewel wel langzaam)
Maar wat ik wel vind is dat de battery latch erg gevoelig is voor beweging, zo nu en dan (1x in de 2 weken) krijg ik de melding dat het systeem in stanby is gezet omdat de battery latch open zou zijn gemaakt, meer mensen met dit probleem??

Dit is mn tweede, en de vorige had er ook al last van, en ik gebruik enkel origineel dell spul....

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-11 16:03
donker11 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:15:
Hallo allemaal.
Ik zit met een klein probleem.
Ik heb een handheld de dell axim x51 en ik heb problemen met mij navigatie software.
Het zit namelijk zo; 1. heb de navigatiesoftware correct geinstalleerd
2. De mappen zijn correct geinstalleerd.
3. Het opstarten van de navigatie software
4. Tijdens het opstarten krijg ik de volgende foutmelding ; Het bestand Dellnavvga kan niet worden geopend.
Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of 1 van de componenten kan niet gevonden worden.
U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen.

De laatste optie heb ik al een paar keer gedaan en het probleem blijft zich voordoen.
Dit is mijn laatste uitweg. Heb zelfs dell al gebeld en wordt een aantal keer doorverbonden en ze weten het niet.

Iemand een idee.
Alvast bedankt
Ik heb hetzelfde gehad met een ander programma op WM5 op mijn X50v. Na lang zoeken heb ik dé oplossing gevonden: je moet de exe zelf signen.

Ik ben momenteel op zoek naar de readme, want ik ken de commands niet meer vanbuiten.
Het programma noemt signtool, en je hebt crt files en weet ik wat nog allemaal nodig. Ergens op mijn pc staat het hele boeltje als rar en ook de readme, maar kan het momenteel niet vinden.

EDIT:
Gevonden!

After much research, you can create self signed files: http://www.codeproject.co...mid=246830&select=1327313

Download the code files. It is very easy to do. When you get to the point where you want to sign your file that is not working, copy it to the folder where you put your .cer file. You can run the signtool with: signtool signwizard -v and it will give you a windows walkthrough. This makes it even more easier.
Zo easy vond ik het niet, maar na wat experimenteren is het toch gelukt bij 2 verschillende files. Hou zeker wel een backup van de originele file achter de hand indien er iets misloopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Absolut op 21-01-2006 13:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:53:
Ik ben vandaag even langs de pda shop gereden en heb daar zo een brando screenprotector gekocht.

Voor diegene die geen hoesje om de pda willen is dit echt een mooie oplossing. Hij kan er zelfs af, gewassen worden, en er weer opplakt worden.

[afbeelding]
Ik gerbruik een Brando Ook te wassen en weer te bevestigen. Ik kocht hem voor $9 gratis verzending. Was een aanbieding.Oops het ging om eem brando. Niettemin. Ik woon vlakbij de PDASHOP maar heb hem voor die prijs toch uit HK laten komen;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 23:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:25:
Even wat ervaringen.

Wat me tot nu toe erg tegenvalt aan de Nederlandse versie van WM5 ).
HUH? nederlandse versie? Vertel.Volgens mij is WM5.0 alleen in het Engels verkrijgbaar. Je vergist je dus waarschijnlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:37:
[...]

HUH? nederlandse versie? Vertel.Volgens mij is WM5.0 alleen in het Engels verkrijgbaar. Je vergist je dus waarschijnlijk.
WM5 is zeer zeker ook in het Nederlands verkrijgbaar. Dat is juist één van de nieuwe dingen t.o.v. WM2003SE. Het enige lijstje dat ik kon vinden met de beschikbare talen is hier.

Daarbij heb ik een X51v, en die is toch echt in het Nederlands. Tenzij je denkt dat ik het verschil tussen Nederlands en Engels niet kan zien lijkt me dat voldoende bewijs.

EDIT: Ik heb geen idee of Dell WM5 ook in het Nederlands levert als upgrade voor de X50, maar zoals al eerder aangegeven had ik het over een X51.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 13:10 ]

• AdriaanS
Heb mn PDAtje vandaag eindelijk binnen gekregen....

Formaat valt me ongeloofelijk mee, (deden ze in C!T nr. 2 erg negatief over....)

Verder ook een NL versie van WM5, bevalt me wel....

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:52
Even een vraagje over de Axim X51. Kon het zo gauw even niet vinden, maar gaat het synchroniseren met ActiveSync via een usb bluetooth adapter goed? En hoe is de standaard draagtas?

• Roog1317
De Dell Axim X51v 624Mhz is nu bij Dell USA slechts 324 USD, inclusief shipping & handling. Is het USA model nog anders dan de NL versie en weet iemand hoe het zit met invoerrechten die je moet afdragen e.d.

Verwijderd

Roog1317 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:30:
Even een vraagje over de Axim X51. Kon het zo gauw even niet vinden, maar gaat het synchroniseren met ActiveSync via een usb bluetooth adapter goed? En hoe is de standaard draagtas?
Hier 2 foto's van het standaard hoesje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/de791c3255d7a5fe718ad8493102a2ae/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/499c37a7f70c5e7dd33915eab4ea3ced/thumb.jpg

(Klikbaar)

Ik vind hem niet echt fijn, PDa zit wel goed strak in maar je moet hem elke keer eruit halen voor gebruik. Zelf heb ik een mooie Sena hoes die ik van Arthur overgenom heb, bedankt nog ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a916cff5873e196ff924a32ff8c9c4e1/thumb.jpg

Op AximCases.Com staan hoop Axim hoesjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 16:34 ]

Verwijderd

Roog1317 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:47:
De Dell Axim X51v 624Mhz is nu bij Dell USA slechts 324 USD, inclusief shipping & handling. Is het USA model nog anders dan de NL versie en weet iemand hoe het zit met invoerrechten die je moet afdragen e.d.
Ze zijn dezelfde. De shipping and handling is uiteraard alleen binnen de VS en gebiedsdelen, niet europa. Je betaald geen IR maar wel btw in nederland als ze hem niet missen.
Overigens zie ik hem voor $582. Hoe kom jij aan $324?

• Roog1317
http://www1.us.dell.com/c...51v?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Momenteel kost ie 399 dollar, die prijzen fluctueren met de dag bij Dell.

Verwijderd

Roog1317 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:04:
http://www1.us.dell.com/c...51v?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Momenteel kost ie 399 dollar, die prijzen fluctueren met de dag bij Dell.
Hij zal wel meer fluctueren(naar beneden) als blijkt dat het gerucht dat DELL met pen-based pda's gaat stoppen waar blijkt te zijn. Brighthand en BargainPDA schreven daar al over. Na deze x51 serie zullen er waarschijnlijk geen meer komen van DELL.
DELL gaat z'n focus verleggen op "converged" units.

HP schijnt gestopt te zijn met de productie van VGA based PocketPC's. De hx2495 (QVGA) schijnt de vervanging voor de hx4700 te zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:02:
[...]

Hij zal wel meer fluctueren(naar beneden) als blijkt dat het gerucht dat DELL met pen-based pda's gaat stoppen waar blijkt te zijn. Brighthand en BargainPDA schreven daar al over. Na deze x51 serie zullen er waarschijnlijk geen meer komen van DELL.
DELL gaat z'n focus verleggen op "converged" units.

HP schijnt gestopt te zijn met de productie van VGA based PocketPC's. De hx2495 (QVGA) schijnt de vervanging voor de hx4700 te zijn.
Das alwcht nieuws als het waar is, vooral dat HP geen VGA PDA's meer gaat maken :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:16:
[...]

Das alwcht nieuws als het waar is, vooral dat HP geen VGA PDA's meer gaat maken :|
Ga er maar vanuit dat het waar gaat worden. De 4700 nis zowiezo al niet meer te krijgen via HP.
Hier de mogelijk reden.Uiteraard offieel is het pas als HP dit zelf aankondigt. Of met geheel iets nieuws komt zoals DELL gaat komen met die "converged" PDA's.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Emiel1984

Made in NL

Net een X51v besteld, de eerste PDA voor mij. Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat hij binnen was. Ik had gelezen dat het 7 tot 10 dagen kon duren op de site van Dell.

Gister nog even Tony hawk geregelt :D .

[LTS][MTS][HTS]

• AdriaanS
emiel1984 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:00:
Net een X51v besteld, de eerste PDA voor mij. Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat hij binnen was. Ik had gelezen dat het 7 tot 10 dagen kon duren op de site van Dell.

Gister nog even Tony hawk geregelt :D .
Ik had m zelf op maandag besteld, vrijdag mn orderbevestiging binnen en dinsdag istie hier afgeleverd (betaald via bankoverschrijving)

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De BT-309 GPS reciever die erbij zit, doet er bij mij altijd lang over om een fix te krijgen met de GPS sattelieten.

Hebben jullie hier ook last van, of gebruiken jullie een andere GPS reciever?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

ZroBioNe schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:09:
De BT-309 GPS reciever die erbij zit, doet er bij mij altijd lang over om een fix te krijgen met de GPS sattelieten.

Hebben jullie hier ook last van, of gebruiken jullie een andere GPS reciever?
Geen ervarging met dat type maar ik heb wel ervaring met GPS receivers die er erg lang over doen.. wel is gehad dat ik bijna 90 minuten moest wachten... Na de eerste keer fixen duurt het tuurlijk niet zo lang meer. Zorg ervoor dat je hem echt op een plek legt waarop hij van alle kanten sattelietn kan ontvangen.. op een tafel buiten ofzo.. scheelt namelijk echt de helft in tijd.

[LTS][MTS][HTS]

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mja, bij ons in de auto heeft ie er altijd de grootste moeite mee.
Zeker wanneer je aan het rijden bent :\

Verwijderd

Wel relevante info voor mensen die overwegen om een Axim PDA aan te schaffen. De cutom-made WM5 blijkt namelijk niet zo lekker te werken.

http://www.webwereld.nl/articles/39864
http://www.petitiononline..._perl/signed.cgi?Axim06&1

• Roog1317
Wilde net zo'n ding bestellen, totdat ik net dat bericht las. In dit topic kom ik niemand tegen met de genoemde problemen. Kan iemand daar iets zinnigs op melden?

Verwijderd

Roog1317 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:48:
Wilde net zo'n ding bestellen, totdat ik net dat bericht las. In dit topic kom ik niemand tegen met de genoemde problemen. Kan iemand daar iets zinnigs op melden?
Ikzelf heb geen problemen gehad in 2 maanden tijd maar die van mij is wel doodgegaan (waarschijnelijk mijn schuld) en heb vandaag een nieuwe gekrgen die ik ga verkopen zonder de doos te openen omdat ik een smartphone wil.

Ik vond WM5 zelfs better werken als 2000 / SE.

Als iemand interesse heeft, mail maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 15:08 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Vandaag binnen gekomen, had hem maandag vorige week besteld;

Vrijdag bevestiging.
Maandag verzonden
Dinsdag Eindhoven
Vandaag Apeldoorn en hier naartoe :).

Pakketje was wel groot t.o.v de inhoud. Echt meer dan 60% was lucht in de doos. Ondanks dat er geen foam ofzo in zat lijkt het goed aan te zijn gekomen.

Erg mooi PDA' tje en precies de goede afmetingen (Blij dat ik neit voor de HX4700 had gekozen op het laatste moment :p ). Nu eventjes 8 uur wachten tot de batterij is opgeladen :p.

Mijn zusje was erg jaloers, zij vond hem ook wel erg strak eruit zien. Zal deze post editten wanneer ik hem voor het eerst opstart vanavond om 20:15.

Edit1: Echt geweldig apparaat, de audio kwaliteit is ontzettend goed naar mijn mening. Videotjes no problemo tot nu toe. scherm erg helder( staat op +/- 25% bij mij)

Vraagje: Ik heb wel is gezien dat je de batterijstatus op het ' main scherm' kan krijgen. Hoe doe je dit ? Heb het niet in de handleiding nog terug kunnen vinden. Extra progje voor nodig ?

Is het trouwens echt vereist om je PC helemaal up to date te hebben ? Hij wil bij mij dat namelijk hebben anders kan hij hem niet herkennen(wil de software anders niet installeren). Ik heb namelijk niks met SP2 :p .

[ Voor 32% gewijzigd door Emiel1984 op 23-02-2006 01:09 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Roog1317
Ik heb 'm gisteren toch ook maar besteld. Heel erg benieuwd...

• Roog1317
emiel1984 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:21:
Vandaag binnen gekomen, had hem maandag vorige week besteld;

Vrijdag bevestiging.
Maandag verzonden
Dinsdag Eindhoven
Vandaag Apeldoorn en hier naartoe :).
Die van mij ligt vandaag in Eindhoven, terwijl de verwachte leverdatum 1 maart is. Maar blijkbaar hoef ik niet zolang te wachten dan _/-\o_

Verwijderd

Roog1317 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:51:
[...]

Die van mij ligt vandaag in Eindhoven, terwijl de verwachte leverdatum 1 maart is. Maar blijkbaar hoef ik niet zolang te wachten dan _/-\o_
Die verwachtdatum klopt bijna nooit, mijne was bijna 2 weken eerder dan de verwachtdatum :)

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Owwh wat baal ik zeg !! Ik heb mijn X51v net binnen en diezelfde of een dag later is hij voor +/- 76 Euro minder te krijgen. Ik had net gebelt maar de klantenservice was helaas niet meer aanwezig en was er dus niemand die mij te woord mocht staan hiervoor.

Ik ga maandag dus weer bellen om een compromie te sluiten want 76 Euro verschil vind ik wel een grote **** streek van ze. Als ik dit geweten had, had ik zeker weten een weekje later besteld.

Heeft er iemand tips voor punten die ik kan aankaarten ? Ik dacht zelf aan de regel van dat de wet toestaat dat ik het product terug mag brengen als ik er niet tevreden mee ben. Als ze dus niks ermee willlen doen dat ik dan de ' PDA terugzend' en weer opnieuw bestel. Maargoed tips zijn welkom.

[LTS][MTS][HTS]

• Roog1317
Mijn X51 is binnen, wat een vet apparaat!! Ik heb echter wel problemen met ActiveSync, na de installatie ging mijn pc rebooten en sindsdien kan ik onmogelijk synchroniseren, de pc herkent m'n pda gewoon niet. Al diverse malen ActiveSync opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt. Iemand een idee?

Verwijderd

Roog1317 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:53:
Mijn X51 is binnen, wat een vet apparaat!! Ik heb echter wel problemen met ActiveSync, na de installatie ging mijn pc rebooten en sindsdien kan ik onmogelijk synchroniseren, de pc herkent m'n pda gewoon niet. Al diverse malen ActiveSync opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt. Iemand een idee?
Dat kan redelijk ingewikkeld worden.Ik heb zelf een keer een maand gezoht waarom ik ActiveSync niet meer kon installeren. Maar wel opgelost. Ik zou zeggen. Sla deze faq's (linker kolom)er eens op na. "Zomaar" overinstalleren wert dus. Je zult moeten deinstalleren voordat je weer opnieuw gaat installeren. Waarom? Dat kun je ook op bovenstaande links lezen.

Sterkte :D

Verwijderd

Roog1317 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:53:
Heb je versie 4 al geprobeerd? En bij zat er een VPN-progje op m'n laptop in de weg....

• Roog1317
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:43:
[...]

Heb je versie 4 al geprobeerd? En bij zat er een VPN-progje op m'n laptop in de weg....
Heb 4.1 idd. Ben de hele dag bezig geweest, blijkt aan Kaspersky te liggen. Dus die heb ik eraf gemikt, maar nu heb ik dus geen virusbescherming meer. Ook niet echt ideaal. Heb Kaspersky een mailtje gestuurd of ze bekend zijn met dit probleem.

Edit: heb het antwoord inmiddels al gevonden -> http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=5640

[ Voor 11% gewijzigd door Roog1317 op 26-02-2006 22:51 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Roog1317 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:54:
[...]

Heb 4.1 idd. Ben de hele dag bezig geweest, blijkt aan Kaspersky te liggen. Dus die heb ik eraf gemikt, maar nu heb ik dus geen virusbescherming meer. Ook niet echt ideaal. Heb Kaspersky een mailtje gestuurd of ze bekend zijn met dit probleem.

Edit: heb het antwoord inmiddels al gevonden -> http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=5640
Ik heb nergens problemen meer mee gehad na een complete update van WinXP prof. Bluetooth werkt erg goed(neit snel maar das BT denk ik :P ).

Heb een GPS receiver er eergister voor bijbesteld bij PDAshop en gister binnengekregen. Het is echt een goede ontvanger tot zover ik heb heb geprobeert( Oasis Media: gekozen vanwege ' goedkoop' en hij kan tot 18 uur ofzo werken vandaar deze keus).

Ik heb hem nog maar 2 keer opgestart;
1. Het duurde even voor ik connectie eerste keer(20 minten ongeveer schat ik zo) had.

2. Bij de tweede test ( 200 meter lopen door een straat) had hij bijna direct contact en bleutooth op PDA was ook uitgeweest tussentijds(30 minuten).

Receiver was tuurlijk ook uit geweest die 30 minuten. Maargeod ik kwam oprit op en direct melding" Bestemming bereikt" (Navigon 5.2). Tony Hawk is echt vet overigens, ckers een aanrader. Ben ook een beetje aan het kijken of ik PS1 kan emuleren maar heb nog geen werkende iso kunnen maken helaas.

Edit: Heb overigens Norton als Virusscanner op de pc.

Edit2: Ik had ook een screenprotector besteld maar ik heb wat moeite ermee om deze zonder stof erop te krijgen. Iemand een tip hoe je dit voor elkaar kan krijgen, heb heb inmiddels al 3 keer opniew erop geplakt. Dat verwijderen is overigens best lastig :p , begin er wel handigheid in te krijgen inmiddels.

Edit3;

Iso werkt :D. Heb colin rally 2 erop kunnen zetten maar krijg niet meer dan 10fps. Geluid hapert ook nogal maar het is wel grappig opzich en de kwaliteit is eigenlijk best wel aardig verder :+ .

[ Voor 27% gewijzigd door Emiel1984 op 05-03-2006 00:58 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

emiel1984 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:30:
Edit2: Ik had ook een screenprotector besteld maar ik heb wat moeite ermee om deze zonder stof erop te krijgen. Iemand een tip hoe je dit voor elkaar kan krijgen, heb heb inmiddels al 3 keer opniew erop geplakt. Dat verwijderen is overigens best lastig :p , begin er wel handigheid in te krijgen inmiddels.
Is zo'n screenprotector nou alleen bedoeld om je scherm tegen krassen te beschermen of ook om je PDA met je vingers te bedienen (voor zover dat mogelijk is). Zijn er ook verschillen tussen de diverse merken? (bijv. kwaliteit)

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:55:
[...]
Is zo'n screenprotector nou alleen bedoeld om je scherm tegen krassen te beschermen of ook om je PDA met je vingers te bedienen (voor zover dat mogelijk is). Zijn er ook verschillen tussen de diverse merken? (bijv. kwaliteit)
Het idee is dat je ook je scherm makkelijk schoon houd zover ik ervaar. Ik heb geen idee in kwaliteit maar de PDAshop had maar 1 type in hun assortiment op internet(ik ga ervanuit dat hun wel weten welke ' de betere' is).

[LTS][MTS][HTS]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Onderwerp: Indelen van ROM geheugen op de PPC.

Ik ben nu al een tijdje bezig met van alles te proberen; PS1 emulator, filmpjes, muziek etc. Ik loop tegen hetvolgende probleem;

Ik zie dat de ppc een standaard opslag<-> Programma geheugen indeling heeft. Ik zou heel graag dit verschil willen veranderen. Ik loop regelmatig tegen het randje namelijk aan van het te gebruiken programma geheugen. Ik heb gehoort dat dit in wm2003 heel simpel met een schuifbalkje kon.

Hoe doe je dit in WM2005 is dus de vraag waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden op google.

PS: Het valt me op dat als je de waarden opteld niet op 256 uitkomt. Wat neemt de ' scheidingswant' toch veel ruimte in (256-195,01- 49,47= 11,52 MB ) :X .

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 08-03-2006 18:54 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Je kan de verdeling van het geheugen zelf niet meer regelen onder WM5.0(dell Axim x51v)

De 51v heeft 64MB RAM en 256MB ROM. Van die ROM is nog het eea over zo'n 190MB(BIS, Build-In-Storage) Totaal dus 254MB. Echter het gedeelte dat over is in ROM (190MB) kun je alleen als opslag gebruiken niet als werkgeheugen.

Alleen een x50v kun je terugflashen van WM5.0 naar WM2003SE

En als je nog een nederlands OS hebt heb je helemaal de "hoofdprijs" })

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:59:
Je kan de verdeling van het geheugen zelf niet meer regelen onder WM5.0(dell Axim x51v)

De 51v heeft 64MB RAM en 256MB ROM. Van die ROM is nog het eea over zo'n 190MB(BIS, Build-In-Storage) Totaal dus 254MB. Echter het gedeelte dat over is in ROM (190MB) kun je alleen als opslag gebruiken niet als werkgeheugen.

Alleen een x50v kun je terugflashen van WM5.0 naar WM2003SE

En als je nog een nederlands OS hebt heb je helemaal de "hoofdprijs" })
En ik maar denken dat nieuwe versies verbeterd en handiger zijn 8)7 . Is er geen tooltje die het wel weer mogelijk maakt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 08-03-2006 20:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Uhm, erg eng allemaal dat gepraat over Nederlandstalige OS'en.

Ik mag hopen dat de X51v hier standaard in het Engels geleverd wordt?? Anders bestel ik hem wel in de VS oid. Moet die Nederlandstalige troep niet. :X

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Martin-S schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:32:

Ik mag hopen dat de X51v hier standaard in het Engels geleverd wordt?? Anders bestel ik hem wel in de VS oid. Moet die Nederlandstalige troep niet. :X
Als je nou gewoon ff op de dell site had gekeken had je gezien dat dat kon.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Martin-S schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:32:

Volgens mij kun je gewoon kiezen op Dell site. Toen ik mijne kocht was er geen nederlandse maar nu wel dus oppassen zou ik zeggen. Bel anders even voor de zekerheid, dan krijg je er een met engelse OS.

Klaasgenoot van mij heeft ook NL WM5 en dat ziet er niet uit :r

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 23:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:14:
[...]

Volgens mij kun je gewoon kiezen op Dell site. Toen ik mijne kocht was er geen nederlandse maar nu wel dus oppassen zou ik zeggen. Bel anders even voor de zekerheid, dan krijg je er een met engelse OS.
DELL had het zelf ook al door.Hij wordt nu uitgeleverd met uitsluitend een engl. OS. Ik heb even een "bestelling" gedaan. Er valt nergens meer een ned. OS te selecteren en da's maar goed ook :D

Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/5517/myfakex51v7fu.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 00:41 ]

• Martin-S
Bedankt voor de info mensen....
emiel1984 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:14:
[...]
Als je nou gewoon ff op de dell site had gekeken had je gezien dat dat kon.
Ik had al op de site gekeken, en daar had ik al iets zien staan (English - Axim X51v-624, Win Mobile 5.0, bla bla bla), maar doordat ik hier dingen las over Nederlandstalige software, was ik een beetje confuus.

Ik had natuurlijk even met Dell kunnen bellen, maar aangezien het "belbalie-nono" gehalte daar af en toe vrij hoog is leek het mij verstandiger om de mensen te vragen die zo'n ding ook echt gezien hebben....... _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Martin-S op 10-03-2006 01:21 ]

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 14:22
Ik twijfel tussen de hx4700 en de x51v. Momenteel neig in naar de dell, oa vanwege de prijs en de ondersteuning van wm2005. Alleen de grootte van de accu lijkt mij wat mager.
Heeft iemand ervaring met een alternatieve batterij die ook een normale dikte heeft zodat deze in een krussel case past? De 2200 mah op de site van dell is wel erg kostbaar en bovendien dik.

Update:
Toch voor de dell gekozen met 40 % korting. Voor 359 euro x51v met de extended batterij. Kon alleen geen geschikt tasje vinden op de site.

[ Voor 22% gewijzigd door drernie op 13-03-2006 18:13 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Verwijderd

drernie schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:56:
Ik twijfel tussen de hx4700 en de x51v. Momenteel neig in naar de dell, oa vanwege de prijs en de ondersteuning van wm2005. Alleen de grootte van de accu lijkt mij wat mager.
Heeft iemand ervaring met een alternatieve batterij die ook een normale dikte heeft zodat deze in een krussel case past? De 2200 mah op de site van dell is wel erg kostbaar en bovendien dik.

Update:
Toch voor de dell gekozen met 40 % korting. Voor 359 euro x51v met de extended batterij. Kon alleen geen geschikt tasje vinden op de site.
2200mAh is $37.00 1800mAh +2.3mm) is $47.00 hier
Ook vind je cases op de voornoemde link.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 20:35 ]

• AdriaanS
Mn vader kreeg vandaag ook zn pda binnen, maar had op Dell site niet gezien dat alleen de Engelse versie leverbaar was, vond dit niet echt leuk :+

[ Voor 194% gewijzigd door AdriaanS op 25-03-2006 14:51 ]

Verwijderd

A_ad schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:51:
Mn vader kreeg vandaag ook zn pda binnen, maar had op Dell site niet gezien dat alleen de Engelse versie leverbaar was, vond dit niet echt leuk :+
Hij had het nog minder leuk gevonden met die nederlandse versie! })

• drernie
Ik heb nu sinds 2 weken een dell x51v met een 2 gb sd kaartje. Ik heb een paar dingen geïnstalleerd, zoals tom tom 5.21, resco file explorer en pocketinformant.

Nu zie ik dat ik maar 4 mb vrij heb van de 195 mb intern geheugen. Ik kom er alleen niet achter wat er zich allemaal in het intern geheugen bevind. Mogelijk dat ik in mijn enthousiasme de 1e dag één en ander geïnstalleerd heb in het intern geheugen.

Hoe werkt het geheugenmanagement nu precies en welk programma is daar voor? Hoeveel geheugen zou ik in principe over moeten houden en maakt dit uit voor de snelheid?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Verwijderd

Loop het volgende af:

Start, Settings, System, Memory, Running programs: Laat alle programma's zien die op dit moment draaien.

Daaronder zie je een blauwe link staan: "Find large files using storage memory. Daar kun je filteren op bepaalde bestanden.

Wellicht kan iemand mij helpen met mijn volgende probleem waar ik al een uur mee bezig ben... simpele vraag: hoe zorg ik ervoor dat mijn TomTom mijn GPS ziet? Vreemd genoeg krijg ik het niet voor elkaar.

Gegegevens:

Dell Axim X51v
Windows Mobile 5.0
TomTom Navigator 5.21
Seidio G4850S (carholder met geïntegreerde GPS SIRF Star III chipset):
http://www.seidio-europe....ction=VIEWPROD&ProdID=176

Baut staat zowel in PDA als in TomTom ingesteld op 4800.
Verder heb ik diverse COM poorten ingesteld.

Wat doe ik verkeerd??

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Check de site van pdashop, surf naar http://www.pdashop.nl/vragen/19348/1861, daarmee is het mij uiteindelijk gelukt. De eerste keer duurt het wel even voordat je een fix hebt en bij mij deed hij het beter op COM 8, maar globaal kan je dat volgen...

Verwijderd

Het probleem is denk ik dat ik geef BT apparaat heb. Alles verloopt via de connector van de houder. In Windows heb je een optie GPS met drie tabblad: Programs, Hardware en Acces. Nu kun je op die eerste twee de com-poorten aangeven. Wat is nu het verschil tussen deze twee?

Zou iemand mij AUB de 'fabrieksinstellingen' van de drie tabbladen van GPS willen posten? (Settings, System, GPS)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:49 ]

• drernie
Ik ben ook op zoek naar een actieve carkit waar de x51v met de extended battery van 2200 mah in past. Heeft iemand een tip?

Past hij bijv. in de brodit?

Hoeveel geheugen hou je over als je een harde reset toepast? Van de 195 mb is er 183 mb in gebruik. Dit terwijl er geen programma's draaien op dit moment. Hoe kan je zien wat zich in het geheugen bevind?

[ Voor 41% gewijzigd door drernie op 29-03-2006 18:05 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

drernie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:44:
Van de 195 mb is er 183 mb in gebruik. Dit terwijl er geen programma's draaien op dit moment. Hoe kan je zien wat zich in het geheugen bevind?
volgens mij is de jouw genoemde 195 MB geen werkgeheugen maar opslag geheugen zoals erboven staat vermeld in de PDA ! :P Dat stukje heeft dus niks te maken met programma's die je draait. Je hebt dus gewoon een aantal programma's geinstalleerd op je PDA's eigen 'schijfgeheugen'. Om te zien welke programma's actief izjn kan je kijken onder het tabblad actieveprogramma's in ditzelfde scherm.

Om je vraag compleet te beantwoorden; Ik heb geen programma's op de PDA zelf geinstalleerd en hij heeft hierbij 6,66 MB }) in gebruik.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om een PDA te bestellen uit de x51 serie, maar twijfel nog over welke...

Is het verschil in beeldkwaliteit (leesbaarheid) tussen de x51v met VGA en de rest zonder VGA erg groot? Ik begrijp dat de resolutie hoger is, maar buiten dat weet ik niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen...
En klopt het dat de 624 en 520 mhz versie wel een dockingstation meegeleverd heeft, maar de 416 mhz niet?
Verder is het ook jammer dat de 416 mhz versie geen WLAN heeft, ik had liever dat ze de Bluetooth achterwege hielden :) ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:52:
Ik zit eraan te denken om een PDA te bestellen uit de x51 serie, maar twijfel nog over welke...

Is het verschil in beeldkwaliteit (leesbaarheid) tussen de x51v met VGA en de rest zonder VGA erg groot? Ik begrijp dat de resolutie hoger is, maar buiten dat weet ik niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen...
Dit is *real* VGA landscape-mode.

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/hwswrev/pda/aximx50s/aximx5021.jpg

Hieronder zie je een scherm in de standaard VGA mode

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/hwswrev/pda/aximx50s/aximx5017.jpg

Hieronder in de zgn QVGA-mode
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/hwswrev/pda/aximx50s/aximx5018.jpg
En klopt het dat de 624 en 520 mhz versie wel een dockingstation meegeleverd heeft, maar de 416 mhz niet?
Verder is het ook jammer dat de 416 mhz versie geen WLAN heeft, ik had liever dat ze de Bluetooth achterwege hielden :) ...
Je bedoeld een cradle. Die wordt meegeleverd bij de 624MHz en de 520MHz uitvoering. Let wel alleen de 624MHz uitvoering heeft een VGA scherm. De 520 en 416MHz niet.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, hier heb ik zeker wat aan! Toch best een groot verschil.
De cradle bedoelde ik ja, alleen bij de 416 dus niet. Het staat allemaal niet zo duidelijk aangegeven op de Dell site...
Ben ook even naar de site geweest waar die plaatjes vandaan komen, daar ben ik ook wat meer te weten gekomen. Bedankt daarvoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 23:13 ]

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft de X51 een USB-host?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een USB-host in de zin van dat je er bijvoorbeeld je camera op kan aansluiten om je foto's op je pda te toveren? helaas....

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

McRubz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:21:
[...]
Een USB-host in de zin van dat je er bijvoorbeeld je camera op kan aansluiten om je foto's op je pda te toveren? helaas....
Daar heb je de cardreaders voor ;) . De meest standaard maten zijn namelijk gewoon te lezen ( CF en SD).

[LTS][MTS][HTS]

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
emiel1984 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:41:
[...]

Daar heb je de cardreaders voor ;) . De meest standaard maten zijn namelijk gewoon te lezen ( CF en SD).
Uiteraard, maar als ik 128MB op mn camerakaartje heb en 1GB op mn pda zou t wel handig kunnen zijn op vakantie bijvoorbeeld. Maar wat voor andere USB-host zou hij dan bedoelen?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

McRubz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:50:
[...]

Uiteraard, maar als ik 128MB op mn camerakaartje heb en 1GB op mn pda zou t wel handig kunnen zijn op vakantie bijvoorbeeld. Maar wat voor andere USB-host zou hij dan bedoelen?
Hij bedoelt direct aansluiten van camera op PDA. Dat brengt wel kleine voordelen met zich mee maar niet echt grote denk ik zelf zo.

[LTS][MTS][HTS]

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-11 20:07
Heb net voor het eerst met vnc geklooit, en kan dankzij PTvncHI nu realtime mn pc gebruiken op mn x50v in superstrake kwaliteit! Het lijkt echt alsof ik gewoon xp draai vanaf mn pocketpc! Zit nou nog een beetje te klooien om het voor elkaar te krijgen dat ik op ieder wifi punt gebruik ervan kan maken (lukt nu alleen nog met mn thuiswifinet), misschien heeft iemand tips?(ben echt een newb met netwerken&stuff)

Weet iemand trouwens hoe ik videos kan streamen met behulp van dit porgje(of een windows/vlc stream aan kan zetten op de pc?), video gaat nu nl. een beetje erg buggy en alles is voor zover ik zie/hoor zonder geluid.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

DutchieSmokah schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:11:
Weet iemand trouwens hoe ik videos kan streamen met behulp van dit porgje(of een windows/vlc stream aan kan zetten op de pc?), video gaat nu nl. een beetje erg buggy en alles is voor zover ik zie/hoor zonder geluid.
Ik denk dat de verbindingssnelheid niet groot genoeg is voor dat soort tweaks :p. Het is toch een 802.11b netwerkkaart, niet een 802.11g. Verbeter me als ik dit fout heb. Een B netwerk levert namelijk maar 11Mb/s tov de 54 Mb/s die een 802.11G netwerk zou leveren. Ter verduidelijking;

11:8 = 1,375 MB/s
54:8= 6,75 MB/s

Zou het wel gaaf vinden als iemand kan zeggen/bevesigen dat dit wel mogenlijk zou moeten zijn. Ik heb zelf het idee dat hij problemen krijgt met het volhouden van het buffergeheugen.

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 12-04-2006 00:25 ]

[LTS][MTS][HTS]

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-11 20:07
Zoals ik eerder al vermelde werkt vnc op mn thuiswlan ik zie buiten het feit dat mn adsl max 64kb upt dus eigenlijk geen probleem om dit progje(net zo als een videostream) op ieder ander accespunt werkend te krijgen. Ik geloof dat ik echter minimaal 150kb upload op mn host beschikbaar te moeten hebben (minimale upload client is 5 à 10 kb en natuurlijk ook minimaal 150kb). Zit nog een beetje met de clientinstellingen te klooien, zo bestaan er bijv. meerder compressie methodes(8/16 bit kleuren en oa. raw&jpeg), moet alleen uitvogelen of de host of de client de gegevens comprimeerd (zou erg voordelig zijn als de host na een clientcommand het beeld comprimeerd!)

Zoals ik al eerder zei is dit progje echt de bomb! Zo kan ik nu beter browsen via deze omweg op mn thuispc(beeld wel ingesteld op 640x480 ipv 1600x1200) als via opera\netfront. Ondanks de mooie technieken die beide progz aanbieden om paginas op zo`n klein schermpje redelijk te bekijken vindt ik opera of ie via vnc toch wel duidelijker (en heb het gevoel ook sneller).

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
Even een tip voor de mensen die hun Axim in de auto gebruiken:
Een Sony PSP laadsnoertje voor in de auto werkt ook prima als laadsnoer voor de Axim X5x PDA's, mits je het verloopplugje gebruikt van de ronde stekker (dat die PSP snoertjes dus gebruiken) naar de platte Axim X5x aansluiting. (zie http://www.pocketnow.com/...00495/review/DSC00758.jpg voor de plug die ik bedoel)

Zo had ik voor 6 euro een snoertje bij de Makro, waarvoor je online toch snel 12 euro plus verzendkosten voor betaald :P.

• Martin-S
Ik heb een linksys Wireless-G CF card (WCF54G). Op de pricewatch €72,-

werkt als een tierelier. heb overigens nog geen streaming video gebruikt. Ik heb er de komende dagen geen tijd voor, maar zal ff zien of dat een beetje wil.....

[ Voor 8% gewijzigd door Martin-S op 24-05-2006 06:20 . Reden: url/link aanpassen ]

Verwijderd

Recent een Axim x51v aangeschaft en daar staat rom versie A08 (03200600) op. De Dell support vemeld als laatste versie A06.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:14:
Recent een Axim x51v aangeschaft en daar staat rom versie A08 (03200600) op. De Dell support vemeld als laatste versie A06.
Hmmm, goed nieuws. Heb zelf A06, maar nog steeds probleem dat 'ie hangt als ik wifi enable, en compactflash kaarten die 'ie na een nacht niet meer ziet.
Voor beide is reset enige oplossing. Hopelijl lost A08 dit op, en zetten ze'm snel online!

Verwijderd

Tot op heden geen problemen. SD en CF kaarten blijven herkend en met behulp van de fake server de sync op handmatig gezet.

Verwijderd

Met de WiFi ook geen problemen overigens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:50:
Met de WiFi ook geen problemen overigens.
Hopelijk komt A08 dan snel, anders gaat 'ie gewoon RMA.

Verwijderd

werkt deze met een gewone autolader ook, zoals op een hp ipaq of moet er een speciaal tussenadaptertje tussen van Dell ??

Verwijderd

En rom A12 staat op de dell-site:
http://ftp.us.dell.com/utility/R129272.EXE

Axim X51v system update utility with A12 English ROM image for Windows Mobile Version 5.0. This update can be applied to Axim X51v 624MHz only.

Upgrade wordt niet vanavond, maar ergens dit weekeinde.....
Als iemand eerder is ben ik benieuwd!

/Edit: lijkt dat je'm in de cradle moet laten (ook tijdens hard reset's)... zie aximsite...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 20:36 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Leuk ik verwacht 'm ook binnenkort.. de X51v dus. Heb 'm door m'n broer in de VS laten bestellen voor 292 euro. Scheelt toch een slok op een borrel.

[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 04-07-2006 18:58 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:51:
Leuk ik verwacht 'm ook binnenkort.. de X51v dus. Heb 'm door m'n broer in de VS laten bestellen voor 292 euro. Scheelt toch een slok op een borrel.
in of excl. btw en porto?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Incl porto ex btw (als ie door de douane glipt :P )

Groetjes, FaceDown.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:48:

Axim X51v system update utility with A12 English ROM image for Windows Mobile Version 5.0. This update can be applied to Axim X51v 624MHz only.

/Edit: lijkt dat je'm in de cradle moet laten (ook tijdens hard reset's)... zie aximsite...
Hmz, is er een manier waarop ik deze engelse versie over mijn nederlandse heen kan zetten? Hij geeft nu aan dat de 'language not supported' is...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:48:

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Waar zijn de rom updates voor de X50v te vinden?

ps. zie onderschrift

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 13:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:18:
Waar zijn de rom updates voor de X50v te vinden?

ps. zie onderschrift
De laatste A05 hier

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik krijg het na een rom update (van 11 naar 12) maar niet voor mekaar om een harde reset uit te voeren!

Ik doe precies wat in de handleiding staat: Powerknop ingedrukt houden, dan resetknopje met de stylus indrukken. Vervolgens verschijnt heel kort het 'to clear all data in the memory'-scherm maar de axim reboot meteen weer hierna. Ik kan dus geen bevestiging geven.

Iemand enig idee?

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste