Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[pda] Dell Axim X5x topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
emiel1984 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:41:
[...]

Daar heb je de cardreaders voor ;) . De meest standaard maten zijn namelijk gewoon te lezen ( CF en SD).
Uiteraard, maar als ik 128MB op mn camerakaartje heb en 1GB op mn pda zou t wel handig kunnen zijn op vakantie bijvoorbeeld. Maar wat voor andere USB-host zou hij dan bedoelen?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Emiel1984

Made in NL

McRubz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:50:
[...]

Uiteraard, maar als ik 128MB op mn camerakaartje heb en 1GB op mn pda zou t wel handig kunnen zijn op vakantie bijvoorbeeld. Maar wat voor andere USB-host zou hij dan bedoelen?
Hij bedoelt direct aansluiten van camera op PDA. Dat brengt wel kleine voordelen met zich mee maar niet echt grote denk ik zelf zo.

[LTS][MTS][HTS]

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-11 20:07
Heb net voor het eerst met vnc geklooit, en kan dankzij PTvncHI nu realtime mn pc gebruiken op mn x50v in superstrake kwaliteit! Het lijkt echt alsof ik gewoon xp draai vanaf mn pocketpc! Zit nou nog een beetje te klooien om het voor elkaar te krijgen dat ik op ieder wifi punt gebruik ervan kan maken (lukt nu alleen nog met mn thuiswifinet), misschien heeft iemand tips?(ben echt een newb met netwerken&stuff)

Weet iemand trouwens hoe ik videos kan streamen met behulp van dit porgje(of een windows/vlc stream aan kan zetten op de pc?), video gaat nu nl. een beetje erg buggy en alles is voor zover ik zie/hoor zonder geluid.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

DutchieSmokah schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:11:
Weet iemand trouwens hoe ik videos kan streamen met behulp van dit porgje(of een windows/vlc stream aan kan zetten op de pc?), video gaat nu nl. een beetje erg buggy en alles is voor zover ik zie/hoor zonder geluid.
Ik denk dat de verbindingssnelheid niet groot genoeg is voor dat soort tweaks :p. Het is toch een 802.11b netwerkkaart, niet een 802.11g. Verbeter me als ik dit fout heb. Een B netwerk levert namelijk maar 11Mb/s tov de 54 Mb/s die een 802.11G netwerk zou leveren. Ter verduidelijking;

11:8 = 1,375 MB/s
54:8= 6,75 MB/s

Zou het wel gaaf vinden als iemand kan zeggen/bevesigen dat dit wel mogenlijk zou moeten zijn. Ik heb zelf het idee dat hij problemen krijgt met het volhouden van het buffergeheugen.

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 12-04-2006 00:25 ]

[LTS][MTS][HTS]

• DutchieSmokah
  • Laatst online: 03-11 20:07
Zoals ik eerder al vermelde werkt vnc op mn thuiswlan ik zie buiten het feit dat mn adsl max 64kb upt dus eigenlijk geen probleem om dit progje(net zo als een videostream) op ieder ander accespunt werkend te krijgen. Ik geloof dat ik echter minimaal 150kb upload op mn host beschikbaar te moeten hebben (minimale upload client is 5 à 10 kb en natuurlijk ook minimaal 150kb). Zit nog een beetje met de clientinstellingen te klooien, zo bestaan er bijv. meerder compressie methodes(8/16 bit kleuren en oa. raw&jpeg), moet alleen uitvogelen of de host of de client de gegevens comprimeerd (zou erg voordelig zijn als de host na een clientcommand het beeld comprimeerd!)

Zoals ik al eerder zei is dit progje echt de bomb! Zo kan ik nu beter browsen via deze omweg op mn thuispc(beeld wel ingesteld op 640x480 ipv 1600x1200) als via opera\netfront. Ondanks de mooie technieken die beide progz aanbieden om paginas op zo`n klein schermpje redelijk te bekijken vindt ik opera of ie via vnc toch wel duidelijker (en heb het gevoel ook sneller).

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
Even een tip voor de mensen die hun Axim in de auto gebruiken:
Een Sony PSP laadsnoertje voor in de auto werkt ook prima als laadsnoer voor de Axim X5x PDA's, mits je het verloopplugje gebruikt van de ronde stekker (dat die PSP snoertjes dus gebruiken) naar de platte Axim X5x aansluiting. (zie http://www.pocketnow.com/...00495/review/DSC00758.jpg voor de plug die ik bedoel)

Zo had ik voor 6 euro een snoertje bij de Makro, waarvoor je online toch snel 12 euro plus verzendkosten voor betaald :P.

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb een linksys Wireless-G CF card (WCF54G). Op de pricewatch €72,-

werkt als een tierelier. heb overigens nog geen streaming video gebruikt. Ik heb er de komende dagen geen tijd voor, maar zal ff zien of dat een beetje wil.....

[ Voor 8% gewijzigd door Martin-S op 24-05-2006 06:20 . Reden: url/link aanpassen ]

Verwijderd

Recent een Axim x51v aangeschaft en daar staat rom versie A08 (03200600) op. De Dell support vemeld als laatste versie A06.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:14:
Recent een Axim x51v aangeschaft en daar staat rom versie A08 (03200600) op. De Dell support vemeld als laatste versie A06.
Hmmm, goed nieuws. Heb zelf A06, maar nog steeds probleem dat 'ie hangt als ik wifi enable, en compactflash kaarten die 'ie na een nacht niet meer ziet.
Voor beide is reset enige oplossing. Hopelijl lost A08 dit op, en zetten ze'm snel online!

Verwijderd

Tot op heden geen problemen. SD en CF kaarten blijven herkend en met behulp van de fake server de sync op handmatig gezet.

Verwijderd

Met de WiFi ook geen problemen overigens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:50:
Met de WiFi ook geen problemen overigens.
Hopelijk komt A08 dan snel, anders gaat 'ie gewoon RMA.

Verwijderd

werkt deze met een gewone autolader ook, zoals op een hp ipaq of moet er een speciaal tussenadaptertje tussen van Dell ??

Verwijderd

En rom A12 staat op de dell-site:
http://ftp.us.dell.com/utility/R129272.EXE

Axim X51v system update utility with A12 English ROM image for Windows Mobile Version 5.0. This update can be applied to Axim X51v 624MHz only.

Upgrade wordt niet vanavond, maar ergens dit weekeinde.....
Als iemand eerder is ben ik benieuwd!

/Edit: lijkt dat je'm in de cradle moet laten (ook tijdens hard reset's)... zie aximsite...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 20:36 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Leuk ik verwacht 'm ook binnenkort.. de X51v dus. Heb 'm door m'n broer in de VS laten bestellen voor 292 euro. Scheelt toch een slok op een borrel.

[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 04-07-2006 18:58 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:51:
Leuk ik verwacht 'm ook binnenkort.. de X51v dus. Heb 'm door m'n broer in de VS laten bestellen voor 292 euro. Scheelt toch een slok op een borrel.
in of excl. btw en porto?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Incl porto ex btw (als ie door de douane glipt :P )

Groetjes, FaceDown.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:48:

Axim X51v system update utility with A12 English ROM image for Windows Mobile Version 5.0. This update can be applied to Axim X51v 624MHz only.

/Edit: lijkt dat je'm in de cradle moet laten (ook tijdens hard reset's)... zie aximsite...
Hmz, is er een manier waarop ik deze engelse versie over mijn nederlandse heen kan zetten? Hij geeft nu aan dat de 'language not supported' is...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:48:

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Waar zijn de rom updates voor de X50v te vinden?

ps. zie onderschrift

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 13:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:18:
Waar zijn de rom updates voor de X50v te vinden?

ps. zie onderschrift
De laatste A05 hier

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik krijg het na een rom update (van 11 naar 12) maar niet voor mekaar om een harde reset uit te voeren!

Ik doe precies wat in de handleiding staat: Powerknop ingedrukt houden, dan resetknopje met de stylus indrukken. Vervolgens verschijnt heel kort het 'to clear all data in the memory'-scherm maar de axim reboot meteen weer hierna. Ik kan dus geen bevestiging geven.

Iemand enig idee?

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Nou het is al gelukt. Op een andere site las ik dat een hard reset niet werkte op A11 of tenminste anders werkt. Toch maar gedaan toen en ik draai nu A12.

Wat voor geheugenkaartjes gebruiken jullie? Kun je beter SD of CF nemen? Wat is sneller? Zijn ze door elkaar te gebruiken?

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Nou krijg ik Tomtom dus niet fatsoenlijk aan de praat. Hij kan het GPS apparaat steeds niet vinden. En dat terwijl het eerst wel werkte. Toen niet meer aan de praat gekregen en uiteindelijk een harde reset gedaan. Gisteren werkte het weer. Vandaag dus opeens niet meer.

Ik heb een uitgaande compoort gekoppeld aan mijn gepairde bluetooth gps module (NavOne v2) en de COMpoort bij settings onder GPS ingesteld. Vervolgens in Tomtom 'andere draadloze gps-module' gekozen en weer dezelfde COM-poort ingesteld. Maar niets dus.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik word er behoorlijk moe van. Ik denk dat het aan die verrotte Tomtom software ligt dus misschien moet ik gewoon andere navigatiesoftware proberen.

- edit: -

Ook met iGO software doet dit kloteprobleem zich voor. Eenmaal gepaired werkt het goed, totdat de verbinding wegvalt omdat de GPS uitgeschakeld wordt, of de PDA herstart. Dan moet er helemaal opnieuw worden gepaired. Hebben meer mensen last van dit soort problemen?

- edit2: -

Het probleem lijkt opgelost. Ik heb de standaard GPS software van Dell uitgeschakeld; dus via dat icoontje GPS in settings - system beide compoorten op 'none' gezet en het vinkje weggehaald. Daarna kan hij de GPS module probleemloos vinden, of ik nu eerst de PDA opstart, iGO, of de module aanzet in willekeurige volgordes.

[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 20-07-2006 13:09 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Ik wil een axim x51 kopen, maar ik wilde graag de Engelse versie van Windows Mobile 5.0 erbij hebben. Moet ik dan in de keuze menu de Engelse documentatiekit aanklikken? Of betekent documentatiekit iets heel anders? Verder vroeg ik me af hoe die standaarddraagtas die al in de doos zit eruit ziet. Is dat die microvezeldraagtas die je ook bij de dell-accesoires site kunt kopen (voor 15 euro ofzo). Heeft trouwens ook iemand de Brando screenprotector voor de x51 kunnen vinden? Bij PDA-wereld hebben ze die alleen voor de X5 en X30. Bestaat deze dus wel van het merk Brando?
Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

Dell geeft tot 31 augustus 15 % korting op de X51V 624MHz, resulterend in een prijs van 373 in nederland en 393 in België. Hierboven las ik dat de prijs van dit model, inclusief extended batterij, ergens in maart rond de 350 euro kostte. Kan ik er vanuit gaan dat de prijs na 31 augustus gaat dalen of stijgen, volgens jullie ervaring met dell.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:00:
Ik wil een axim x51 kopen, maar ik wilde graag de Engelse versie van Windows Mobile 5.0 erbij hebben. Moet ik dan in de keuze menu de Engelse documentatiekit aanklikken? Of betekent documentatiekit iets heel anders? Verder vroeg ik me af hoe die standaarddraagtas die al in de doos zit eruit ziet. Is dat die microvezeldraagtas die je ook bij de dell-accesoires site kunt kopen (voor 15 euro ofzo). Heeft trouwens ook iemand de Brando screenprotector voor de x51 kunnen vinden? Bij PDA-wereld hebben ze die alleen voor de X5 en X30. Bestaat deze dus wel van het merk Brando?
Alvast bedankt voor de reacties
Draagtasje is gewoon zo'n hoesje waar je 'm in schuift. Niks bijzonders verder. Documentatiekit betekent documentatiekit denk ik. ;) Ik heb 'm bij Dell USA besteld dus dan krijg je vanzelf de US-EN versie.

Screenprotector gebruik ik niet. Als je voorzichtig bent komen er geen krassen op volgens mij.

Groetjes, FaceDown.

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou graag een x51v willen bestellen alleen kan ik bij dell geen toetsenbord vinden die erbij past. Natuurlijk kan ik er een kopen op een andere site maar ik zag wel dat ze op de usa site voor 40 euro een prima toetsenbord hadden (beter dan een van 130 euro). Dus mijn vraag is: kan je bij dell op de USA site bestellen en zoja hoe. En natuurlijk met de dollar-euro verhouding wordt het ook nog eens goedkoper om daar te bestellen (ik blijf nederlander :P ).

• J0entje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 07:16
Ik heb nu op mn x51v wm5 dutch staan. Is het ook mogelijk om hier een engelse wm5 op te zetten?

Verwijderd

J0entje schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:38:
Ik heb nu op mn x51v wm5 dutch staan. Is het ook mogelijk om hier een engelse wm5 op te zetten?
Waarom geen engelse versie genomen?

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb nu een Axim x30. Is het de moeite waard om over te stappen op een X51v?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

IndoBoy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:16:
Ik heb nu een Axim x30. Is het de moeite waard om over te stappen op een X51v?
Verwacht je dat wij die vraag moeten / kunnen beantwoorden ?

Wat wil je met je PDA doen dat het met x30 niet kan en X51V wel ? Begin daar maar eens ;)

• IndoBoy

IndoBoy

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:21:
[...]

Verwacht je dat wij die vraag moeten / kunnen beantwoorden ?

Wat wil je met je PDA doen dat het met x30 niet kan en X51V wel ? Begin daar maar eens ;)
Ja dat zat ik mezelf ook af te vragen. Qua design vind ik de X51v mooier. Verder heeft deze een vga scherm in plaats van een qvga (zoals 30) en een nieuwere versie van windows erop

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

De accu gaat best wel snel leeg bij intensief gebruik. Ik wil dus een betere accu erin gooien en kwam deze tegen:

http://cgi.ebay.de/4000mA...11405QQrdZ1QQcmdZViewItem

De grote capaciteit accu van 2250ma is 2x zo groot en steekt dus uit. Deze van 4000ma niet? Heeft iemand ervaring met deze super accu of is het gewoon nep?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:23:
De accu gaat best wel snel leeg bij intensief gebruik. Ik wil dus een betere accu erin gooien en kwam deze tegen:

http://cgi.ebay.de/4000mA...11405QQrdZ1QQcmdZViewItem

De grote capaciteit accu van 2250ma is 2x zo groot en steekt dus uit. Deze van 4000ma niet? Heeft iemand ervaring met deze super accu of is het gewoon nep?
Lieferung erfolgt inkl. Akkudeckel / Gehäusedeckel
Dus inkl. klepje....lijkt me logisch dat 'ie uitsteekt. Wie test'm even uit?

Verwijderd

Heb het al gekocht

Verwijderd

En wat zijn je bevindingen?

Verwijderd

Het schijnt te werken :) Ben best wel verrast naar de levensduur van de accu. Ik kan zo'n 3 films kijken en nog wat internetten etc. De accu zit soms wel slecht in de PDA, want dat zegt het dat de accu leeg of bijna leeg is. Dan moet ik wat aan het deksel duwen en trekken zodat de accu weer goed contact maakt? ANyway het werkt wel.

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb sinds een week n 2ehandse axim x50 (520mhz), en in gebruik is ie prima.
ik heb alleen 1 probleempje: als ik m wil opladen blijft dat oranje lampje meestal niet branden, maar knippert ie de hele tijd (en dan niet netjes aan-uit, maar heel snel en onregelmatig), alsof ie geen goed contact maakt.
dit is zo:
-in alle usb poorten (had er geen cradle bij, alleen een usb-kabel)
-in de autolader (via diezelfde usb-stekker)
-mbv zo'n externe accu op 4 aa batterijen.

Bij de vorige gebruiker was hier helemaal geen sprake van (zegt hij)
Aandrukken van de accu helpt niet. Het is vooral lastig in de auto: als tomtom aangeeft dat ie bijna leeg is, en je steekt de autolader erin blijft ie nog steeds leegraken ipv opladen.

Hebben jullie ooit zoiets gezien?

verder nog: ik heb er wm5 EN opstaan, hoe krijg ik er wm5 NL op? of kan dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door knuppelhout op 10-12-2006 11:58 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59
Van Windows Mobile bestaat geen Nederlandse versie.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
tweak_dude schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:27:
Van Windows Mobile bestaat geen Nederlandse versie.
Toch vreemd heb hier van de baas een Dell Axim X51v met WM5 Dutch, dus een uniek exemplaar :D

• knuppelhout
  • Niet online
misschien niet voor de x50 ofzo?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Verwijderd

MadDog11 schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:56:
[...]

Toch vreemd heb hier van de baas een Dell Axim X51v met WM5 Dutch, dus een uniek exemplaar :D
Windows 5.0 bestaat wel degelijk in een nederlandse uitvoering. Mijn MIO A201 is ook nederlands. De X51v was ook in het nederlands verkrijgbaar. In deze thread zitten ook gebruiken met een nederlandse x51v

Ook de ACER n311 is verkrijgbaar met een nederlands OS. Dus zo bijzonder is dit niet.

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb n axim x50 520 mhz maar ik vind dat ie bij opstarten best lang onaanspreekbaar is, hebben jullie dat ook?
hij gaat dan aan maar de tijd wordt pas na een seconde of 15 bijgewerkt en dan is het scherm ook pas werkzaam (en de ingevoerde tikken worden nu allemaal achter elkaar uitgevoerd met als gevolg soms het starten van progs enzo).
Ik heb er WM5 EN opstaan. Wat kan ik hieraan doen? ik had hiervoor n Palm tungsten T5 en die reageerde veel en veel sneller. ik wist dat dat minder zou worden met PPC maar zo erg zie ik bij geen enkele PDA terug!

Hard resetten misschien? WM5 opnieuw erop? WM2003 erop? maar dan is het geheugen niet meer 'vast' toch (batt leeg -> gegevens kwijt)?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:22:
[...]

Windows 5.0 bestaat wel degelijk in een nederlandse uitvoering. Mijn MIO A201 is ook nederlands. De X51v was ook in het nederlands verkrijgbaar. In deze thread zitten ook gebruiken met een nederlandse x51v

Ook de ACER n311 is verkrijgbaar met een nederlands OS. Dus zo bijzonder is dit niet.
Mijn reply was een beetje sarcastisch van ondertoon, omdat mijn voorganger keihard stelde dat er geen WM5 Nederlands zou zijn. En bovenstaande wist ik eigenlijk al, maar bedankt voor de info :D

Verwijderd

MadDog11 schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:13:
[...]

Mijn reply was een beetje sarcastisch van ondertoon, omdat mijn voorganger keihard stelde dat er geen WM5 Nederlands zou zijn. En bovenstaande wist ik eigenlijk al, maar bedankt voor de info :D
Het was ook eigenlijk voor die andere "knakker" bedoeld :+

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Eindelijk! Een tweede update voor de x50/x50v die op 2005 draaien.

Fixes and Enhancements

1.OS 5.1.195(Build 14957.2.3.1)
2.Wireless roaming enhancement.
3.Improve CF memory card sometimes disappear.
4.CF modem driver improvement.
5.Microphone recording enhancement
6.ActiveSync connection improvement.

Download:
x50v

Voor de x50 is hij vast ook ergens te vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door PWA op 28-12-2006 22:11 ]

Verwijderd

Ook zoiets voor de X51/X51v: link

• PWA
  • Niet online

PWA

Algemeen gebruik van x50v met 2005 is nu erg goed.

• knuppelhout
  • Niet online
wat houden de verbeteringen concreet in? Is de bediening sneller?
1. Update to Microsoft Windows Mobile 5.0 AKU 2.3.1 (OS v5.1.195, Build 14957.2.3.1) for Windows Mobile 5.0 upgraded Axim X50/X50v only.
2. wireless roaming function addition
3. Improve CF memory card intermittnet disappear problem
4. CF interface driver improvement for memory and modem cards.
5. Microphone recording enhancement .
6. ActiveSync connection improvement

[ Voor 19% gewijzigd door knuppelhout op 30-12-2006 22:05 ]

Verwijderd

De WM5.0 upgrade voor de X50 was natuurlijk een drama. Met deze ROM-update zou alles dat niet of niet goed werkte nu wel prima moeten werken. Dus je hebt uitsluitend iets aan deze upgrade als je je x50v onder WM5.0 draait.

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb nog steeds het probleem dat de x50 520mhz traag is als ik m aanzet, duurt iets van 7sec voor ik m kan gebruiken. dit was direct na de update weer verholpen maar na installeren van wat programmaatjes en mn telefoonboek was t weer zo. enig idee wat ik hieraan kan doen? ik installeer de progs altijd gewoon op de sd card dus het RAM zit echt niet 99% vol oid

• PWA
  • Niet online

PWA

knuppelhout schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:38:
ik heb nog steeds het probleem dat de x50 520mhz traag is als ik m aanzet, duurt iets van 7sec voor ik m kan gebruiken. dit was direct na de update weer verholpen maar na installeren van wat programmaatjes en mn telefoonboek was t weer zo. enig idee wat ik hieraan kan doen? ik installeer de progs altijd gewoon op de sd card dus het RAM zit echt niet 99% vol oid
Met de nieuwe update? Heb je een battery meter aan staan?

• knuppelhout
  • Niet online
wasda? er staat bovenin wel een batterijtje idd

Verwijderd

knuppelhout schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:38:
ik heb nog steeds het probleem dat de x50 520mhz traag is als ik m aanzet, duurt iets van 7sec voor ik m kan gebruiken.
Kan niet. Hij staat nl. altijd aan. Je bedoeld het duurt 7 sec NA een soft RESET voordat ie bruikbaar is?

• knuppelhout
  • Niet online
nadat ik op het aan knopje druk gaat het scherm meteen aan, en krijg je te zien wat er te zien was toen ik m uitzette, alleen duurt het een seconde of 7 voor ik iets kan indrukken en voordat er iets gebeurt
dus niet na n reset

Verwijderd

knuppelhout schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:35:
nadat ik op het aan knopje druk gaat het scherm meteen aan, en krijg je te zien wat er te zien was toen ik m uitzette, alleen duurt het een seconde of 7 voor ik iets kan indrukken en voordat er iets gebeurt
dus niet na n reset
Nogmaals je zet hem niet uit. Dat kan alleen door de batterij eruit te rukken. Dan is ie past echt uit!
Die 7 sec. heeft ook niets met opstart snelheid te maken, meer met de screen refresh. Van DELL is die langzaam. Het kan ook door een programma veroorzaakt worden, die 7sec.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:40

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb dus ook via via eentje op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje. Heb er echter geen software of cradle bij. Ik heb de cradle en een etui gekocht via de site van Dell. Als ik de cradle heb kan ik dan via MS Active Sync gewoon syncen met me pc of heb ik daar dan nog extra (DELL-)software voor nodig?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:37
Gisteren mijn x51v binnengekregen, inclusief de buetooth GPS ontvanger en de navigatiesoftware. Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik heb de navigatiesoftware er bijna direct weer af gehaald. Wát een slechte software. :/ Buiten het feit dat het niet helemaal vloeiend loopt is het hele pakket gericht op de USA: geen nederlandstralige stemmen e.d.

Ik heb er even Tomtom op gezet en getest, maar dat werkt een heel stuk beter.

Hmm, en voor zover ik kan zien is Nederlandstalige handschriftherkenning e.d. niet mogelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door SysRq op 17-01-2007 09:40 ]

-

• SysRq
SysRq schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:19:
Hmm, en voor zover ik kan zien is Nederlandstalige handschriftherkenning e.d. niet mogelijk?
Schop! :)

-

• J0entje
Dit is wel mogelijk door een tooltje te installeren ;)

• J0entje
Ik wil mijn pda kunnen opladen in de auto doormiddel van 12v poort van de sigarretten aanstekker na usb. En van usb na mijn verloopstukje die standard zit meegeleverd bij de dell axim x51v. Kan ook deze kabel daarvoor worden gebruikt?
Link:http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14787

[ Voor 10% gewijzigd door J0entje op 01-02-2007 22:26 ]

Verwijderd

Windows Mobile 2005 probleem met " vrij tekenen "

Ik heb even een vraag, ik heb natuurlijk al even gezocht op de daarvoor aangewezen plaatsen echter dit heeft niet geleid tot een concreet antwoord.

Vroeger (zeg 3 maand geleden) had ik een Axim X30 wm 2003 erop. Als ik hierin een afspraak maakte kon ik in het tabje NOTES, met de stylus, gewoon vrij met de hand wat schrijven, zonder dat deze tekst meteen herkend hoefde te worden.

Nu heb ik de Axim X51v met WM 2005 erop. Als ik hier een afspraak in maak, kan ik nog steeds naar het tabje NOTES gaan, echter kan ik niet meer vrij met de hand tekenen.

Mijn vraag is dan dus ook, is het mogelijk om de " vrij tekenen " modus weer beschikbaar te krijgen in NOTES??

• J0entje
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:05:
Windows Mobile 2005 probleem met " vrij tekenen "

Ik heb even een vraag, ik heb natuurlijk al even gezocht op de daarvoor aangewezen plaatsen echter dit heeft niet geleid tot een concreet antwoord.

Vroeger (zeg 3 maand geleden) had ik een Axim X30 wm 2003 erop. Als ik hierin een afspraak maakte kon ik in het tabje NOTES, met de stylus, gewoon vrij met de hand wat schrijven, zonder dat deze tekst meteen herkend hoefde te worden.

Nu heb ik de Axim X51v met WM 2005 erop. Als ik hier een afspraak in maak, kan ik nog steeds naar het tabje NOTES gaan, echter kan ik niet meer vrij met de hand tekenen.

Mijn vraag is dan dus ook, is het mogelijk om de " vrij tekenen " modus weer beschikbaar te krijgen in NOTES??
Heb je windows mobile 2005 dutch editie?

Verwijderd

J0entje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:19:
[...]

Heb je windows mobile 2005 dutch editie?
Nee ik heb windows mobile 2005 US. En het is " helaas " een PDA van de zaak, dus ik zal er zo 1 2 3 ook niet een nieuwe firmware op flashen....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 17:28 ]

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb de x50 medium, en daarop WM5 Engels. ik vind dat de pda te traag is bij aanzetten, het duurt te lang. ik heb de nieuwe firmware geflashed maar dat hielp alleen toen er nog helemaal geen programma's op stonden.
nou vroeg ik me af: waarom is WM5 niet in het nederlands voor deze pda? dat is toch gewoon gek? en waar vind ik de link naar de flashfile om naar PPC2003 Nederlands terug te gaan? gaat dit mogelijk wat sneller, en wat zijn de nadelen ervan? ik heb oa gehoord dat je je data kwijt bent als de accu echt leeg gaat.

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11 21:21
Weet iemand hoe je met een dell 51 met windows mobile 5.0 andere computers kan benaderen als je in een wifi netwerk zit. Ik wil namelijk als ik beneden zit bestanden die op mijn desktop pc staan kunnen openen.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Weet hier iemand of je veel verschil merkt in snelheid tussen de 416MHz en 624MHz versies?
Ik zou hem vooral gebruiken voor het standaard werk (kalender, contacten etc bijhouden) maar ook voor gps-navigatie. Ik heb nog even met een medion-pda-gps gewerkt (rebranded Mio) met een 400MHz xscale cpu, ik veronderstel dus dat de 416MHz ook snel genoeg is...
Tenzij bluetooth/de hogere resolutie zoveel resources nodig heeft...

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ComBax schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:27:
Weet hier iemand of je veel verschil merkt in snelheid tussen de 416MHz en 624MHz versies?
Ik zou hem vooral gebruiken voor het standaard werk (kalender, contacten etc bijhouden) maar ook voor gps-navigatie. Ik heb nog even met een medion-pda-gps gewerkt (rebranded Mio) met een 400MHz xscale cpu, ik veronderstel dus dat de 416MHz ook snel genoeg is...
Tenzij bluetooth/de hogere resolutie zoveel resources nodig heeft...
Ik meen dat de snellere ook een VGA-scherm heeft. De ander slechts een QVGA

• ComBax
McRubz schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Ik meen dat de snellere ook een VGA-scherm heeft. De ander slechts een QVGA
Je hebt gelijk, enkel de snelste versie heeft een VGA-scherm. Dan is de keuze snel gemaakt ;)

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb de 520mhz, en als ik de processor op 200mhz zet om stroom te besparen draait tomtom6 helemaal vloeiend.

• ComBax
knuppelhout schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:48:
ik heb de 520mhz, en als ik de processor op 200mhz zet om stroom te besparen draait tomtom6 helemaal vloeiend.
Da's weer interessant :)
Ik ben namelijk een tweedehands aanbieding tegen gekomen (Dell Axim x51 met 416Mhz cpu, gps-ontvanger etc...) voor een leuke prijs.
Alleen is niet geheel duidelijk of het een toestel is met of zonder wifi. Zover ik weet zijn er geen versies zonder wifi, maar zou iemand dit voor alle zekerheid kunnen bevestigen? Het toestel dateert van mei 2006.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

ComBax schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:52:
[...]
Alleen is niet geheel duidelijk of het een toestel is met of zonder wifi. Zover ik weet zijn er geen versies zonder wifi, maar zou iemand dit voor alle zekerheid kunnen bevestigen? Het toestel dateert van mei 2006.
Waarom vraag je het de verkoper niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 30-03-2007 18:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

• ComBax
Emiel1984 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:19:
[...]

Waarom vraag je het de verkoper niet ;)
Omdat hij het blijkbaar zelf niet zeker weet 8)7

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Sorry, fout geplaatst

[ Voor 92% gewijzigd door DHerbig op 02-04-2007 10:46 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Handleiding:
Uw apparaat is voorzien van twee kaartsleuven aan de bovenzijde van de eenheid. De grote sleuven ondersteunen CompactFlash Type II-kaarten. De kleinere sleuven ondersteunen Secure Digital (SD)-geheugenkaarten, Secure Digital-I/O (SDIO)-kaarten en de MultiMediaCard (MMC). Alle drie geheugenkaarttypes zijn beschikbaar met 64 MB tot 1 GB of 2 GB aan geheugen.
JazzySOB in "[pda] Dell Axim X5x topic"
In die post lees ik terug dat 4GB blijkbaar werkt.
8GB zal dus ook wel werken?

En weet iemand te vertellen of je ook 16GB krijgt als je een 8GB CompactFlash plaats EN een 8GB Secure Digital kaart plaatst?

• Saturnus
  • Niet online
Iemand?

• Bbfreak
  • Laatst online: 18-07 10:58
Kijk ik nu verkeerd of is de update van 2003 naar WM 5.0 verdwenen?
Ik vind updates van WM 5.0 naar nieuwe versie en van WM 5.0 terug naar WM2003.
Maar niets van 2003 -> 5.0 terwijl ik haast zeker weet dat ik die gezien heb.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Saturnus schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:09:
Handleiding:

[...]

JazzySOB in "[pda] Dell Axim X5x topic"
In die post lees ik terug dat 4GB blijkbaar werkt.
8GB zal dus ook wel werken?

En weet iemand te vertellen of je ook 16GB krijgt als je een 8GB CompactFlash plaats EN een 8GB Secure Digital kaart plaatst?
4 Gb SD kaart werkt (uit persoonlijke ervaring), dat is voor het SD slot echter ook het maximum, om de SD standaard niet verder gaat. Grotere SD kaartjes zijn SDHC kaartjes, een nieuwe standaard waarvoor je compatibele hardware nodig hebt, dat zal met de Dell niet werken dus. Voor SD slot is het maximum dus 4Gb.
De CF standaard gaat wel verder, heb geloof ik wel eens berichten gelezen van gebruikers die een 8 Gb kaartje gebruikten. Op Aximsite kun je daar vast wel wat informatie over vinden.

Een SD kaart en CF kaart tegelijk krijgen ieder hun eigen map op je PDA. Dus totaal wel de gecombineerde capaciteit, maar verspreid over 2 folders.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Bbfreak schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:00:
Maar niets van 2003 -> 5.0 terwijl ik haast zeker weet dat ik die gezien heb.
Die is er tijdelijk geweest tegen betaling. De upgrade versies zijn altijd maar tijdelijk op de markt en niet gratis te downloaden bij Dell.

• Saturnus
  • Niet online
troftnom schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:40:
[...]

4 Gb SD kaart werkt (uit persoonlijke ervaring), dat is voor het SD slot echter ook het maximum, om de SD standaard niet verder gaat. Grotere SD kaartjes zijn SDHC kaartjes, een nieuwe standaard waarvoor je compatibele hardware nodig hebt, dat zal met de Dell niet werken dus. Voor SD slot is het maximum dus 4Gb.
De CF standaard gaat wel verder, heb geloof ik wel eens berichten gelezen van gebruikers die een 8 Gb kaartje gebruikten. Op Aximsite kun je daar vast wel wat informatie over vinden.

Een SD kaart en CF kaart tegelijk krijgen ieder hun eigen map op je PDA. Dus totaal wel de gecombineerde capaciteit, maar verspreid over 2 folders.
Ok, dank je voor de info.
Dat SD een max. had van 4GB kwam ik later achter doordat er in de PW geen 4GB+ kaarten stonden.
Van de CF kaarten staat er 1 in de PW die 16GB kan opslaan. De prijs ervoor is ook ontiegelijk veel, maar die zal (als andere merken ook 16GB gaan bakken) wel dalen.
Volgens mij lijkt 4GB SD + 8GB CF nu de leukste opstelling.
Ik hoop dat ik aan het geld kan komen om zo'n X51v-624 te halen.
Nogmaals dank. :)

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:47:
[...]

Ik hoop dat ik aan het geld kan komen om zo'n X51v-624 te halen.
Inmiddels alleen nog 2ehands beschikbaar.

• Saturnus
  • Niet online
Inderdaad. Het zijn echt super dingen, maar ik wil na 6 jaar ook wel weer eens een mobiel. :P SmartPhone wordt het dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:26:
Inderdaad. Het zijn echt super dingen, maar ik wil na 6 jaar ook wel weer eens een mobiel. :P SmartPhone wordt het dus. :)
Je hebt al 6 jaar een x5xv? Lijkt me sterk?:)

Verwijderd

Topicstarter
Poef die AKU 3.5.2 A03 WM5.0 ROM loopt ff mooi en snel, zeg:)

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:54:
[...]

Je hebt al 6 jaar een x5xv? Lijkt me sterk?:)
Het was meer bedoelt als dat ik de laatste 6 jaar geen mobiel heb gehad, tot 1 maandje terug dan. :)

• SysRq
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:43:
Poef die AKU 3.5.2 A03 WM5.0 ROM loopt ff mooi en snel, zeg:)
Wat is dat precies :?

-

Verwijderd

Topicstarter
Je kent google? :+

• SysRq
Uiteraard, maar daar is niet veel bijzonders te vinden. Bij zo'n post lijkt het me handig (mits het een legale firmware is) om even te melden waar hij vandaan te halen is, en wat er nou precies beter / handiger aan is.

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:30:
Uiteraard, maar daar is niet veel bijzonders te vinden. Bij zo'n post lijkt het me handig (mits het een legale firmware is) om even te melden waar hij vandaan te halen is, en wat er nou precies beter / handiger aan is.
Waarom denk je dat ik geen link vermeld? :+ .
Niets te vinden? Dan zoek je niet goed genoeg

NETCFv2 in ROM, scheelt 5MB en natuurlijk AKU 3.5.2 De belangrijkste verbetering is wel de snelheid. Is ie akelig langzaam met de A2 DELL ROM nu is ie even snel als WM2K3 Inmiddels is WM6.0 verschenen :P

Afbeeldingslocatie: http://4pda.ru/forum/uploads/img-41455-Screen002.png

Afbeeldingslocatie: http://4pda.ru/forum/uploads/img-41456-Screen003.png

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draai ik WM6 A03 beta 1. In een woord GEWELDIG! :D

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/7wgb9co.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/8an1p1e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/8b61hs8.jpg

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 18:18
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:03:
Momenteel draai ik WM6 A03 beta 1. In een woord GEWELDIG! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mijn x50v staat inmiddels all ruim anderhalfjaar (miss 1 jaar) ongebruikt naast mn pc met nog steeds 2003 eropstaan (toen ik hem gebruikte was 5,0 drama)

nu zie ik opeens de wm6 beta en mensen hier praten over dat de 5,0 nu wel heel soepel loopt.

is er inmiddels ook wpa 2 ondersteuning in 5,0 want ik wil mijn pda nu weer gaan gebruiken voor mijn nieuwe werk maar met 2003 A05 word wpa 2 niet ondersteund en kan ik dus bij 90% van de klanten niet op het wifi...

iemand die mij hier een concreet antwoord op kan geven (en ik ga ff op zoek naar de 2003 > 5.0 versie want die ligt waarschijnlijk stof te hapen ergens in mn kamer )

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Topicstarter
Mensen? Er praat er maar eentje over, IK :+

Wat dacht je hiervan

Inmiddels draaide mijn WM6 zo goed dat ik hem maar verkocht heb. Het experiment was het leukste :)

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 18:18
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:12:
Mensen? Er praat er maar eentje over, IK :+

Wat dacht je hiervan

Inmiddels draaide mijn WM6 zo goed dat ik hem maar verkocht heb. Het experiment was het leukste :)
hmm stuite all op een probleem ik ben mn orginele 2003 > wm5,0 kwijt en via een forum waar ik was heb ik wel de upgrade gevonden maar deze moet via de sd card bootloader of zoiets ingeladen worden wat dus met all mijn 4 sd kaartjes niet wilt lukken..

vanavond maar weer mn huis doorzoeken naar die schijf..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Topicstarter
angel00008 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:29:
[...]

hmm stuite all op een probleem ik ben mn orginele 2003 > wm5,0 kwijt en via een forum waar ik was heb ik wel de upgrade gevonden maar deze moet via de sd card bootloader of zoiets ingeladen worden wat dus met all mijn 4 sd kaartjes niet wilt lukken..

vanavond maar weer mn huis doorzoeken naar die schijf..
FAT32 die SD kaartjes?

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 14:22
Heeft er iemand ervaring met het flashen van een axim 51v naar windows mobile 6? Ik kom op internet onofficiële rom's tegen. Voordat ik er aan begin wil ik graag weten wat de voordelen zijn, of er risico's en of bepaalde software nog kan draaien, zoals bijv. tomtom of igo.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
drernie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:40:
Heeft er iemand ervaring met het flashen van een axim 51v naar windows mobile 6? Ik kom op internet onofficiële rom's tegen. Voordat ik er aan begin wil ik graag weten wat de voordelen zijn, of er risico's en of bepaalde software nog kan draaien, zoals bijv. tomtom of igo.
Werken goed en snel beter dan de org. ROM's. Alle software blijft gewoon draaien. Bevalt het niet maak je gewoon een "roll back" Ook dat staat beschreven.
Let wel op dat je de juiste ROM gebruikt, de laatste nieuwe dus.
En de zaak flashed zoals beschreven.Ik had zelf een X50 met zo'n ROM. Nu heb ik een FSC PocketLoox N560 met alternatieve ROM. Prima!
oordeel van de x51 is dat hij meer geheugen heeft en dus beter geschikt is voor zo'n WM6 opgrade, beter dan de x50 Je flashed wel op eigen verantwoordelijkheid. Maar er zijn er genoeg die het al gedaan hebben, dus veel risico loop je niet 8)

Voordelen:

Snelheid
Stabiliteit
Meer geheugen vrij
Extra software geinstalleerd zoals .NETCF

Nadelen
kan ik niet opnoemen

• pposthoorn
  • Laatst online: 20-11 19:18

pposthoorn

Constructeur

Ik heb net een tweedehands Dell Axim x51 gekocht (zonder v dus). Er staat nu WM5.0 op, en ik vroeg mij af of iemand weet of het al mogelijk is om er WM6.0/WM6.1 op te zetten. Ik heb al gezocht op internet maar daar vind ik alleen info over de x50 en x51v.
Als iemand iets weet dan hoor ik het graag.

• IndoBoy

IndoBoy

Je zou eens kunnen kijken op de sit HTCgeeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste