Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Ik ben ook aan het overwegen om deze dell te kopen. Alleen een aantal punten, waar ik mee zit.

Is het beter om een Bluetooth CPS receiver te kopen en dan tomtom erop te installeren of in een keer een GPS pakket dat veel duurder is. Ik moet er dan wel bij zeggen dat een vriend van mij zo'n receiver had gekocht en tom tom erbij en toen wij op de erasmusbrug in r'dam reden vertelde dat ding van hem dat wij ergens in dat water aan het rijden waren en toen werd het gek.

Is het daarnaast verstandiger om het via ebay te kopen of via Dell NL website? Want hoe zit het met de garantie via ebay? en de prijs op dit moment? Op Dell NL is hij nu 418 euro

Verwijderd

Kijk eens wat ik net hier vind:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01
Leuk jammer genoeg (nog) niet terug te vinden op de NL site.
Waarschijnlijk komt dat pas nadat de actie met gratis verzenden en 20% korting gestopt is.

Ik twijfel ook nog tussen de hx4700 en de Dell x50v.

Verwijderd

Topicstarter
Michieleke schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:02:
mja ik zit alleen tegen die levertijd van dell aan te hikken... 8 tot 10 dagen... vind ik in deze tijd wel erg lang...
hier

Verwijderd

hier komt een noob vraag :P
Wat ik me dus al een aantal dagen af vraag, ik ga naar Amerika en ik wil graag zo'n ding.
Maar is het nou mogelijk om ook Wordbestanden te veranderen of er een te maken? En hoe zit dit met excel? etc.. ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:27:
hier komt een noob vraag :P
Wat ik me dus al een aantal dagen af vraag, ik ga naar Amerika en ik wil graag zo'n ding.
Maar is het nou mogelijk om ook Wordbestanden te veranderen of er een te maken? En hoe zit dit met excel? etc.. ??
jep, het kan allemaal

Verwijderd

aahhh, dat is mooi :)

Verwijderd

Heee, leuk
Your upgrade CD will ship in October when available.
en zou windows mobile 5 upgrade normaal $39 zijn?

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Op korte termijn wil ik ook maar is een PDA gaan aanschaffen met als doel, emailen als ik de deur uit ben, beetje SSHen en navigatie.

Nu had ik er uiteindelijk 4 op het oog: Dell X50V, HP 4700, ASUS 730W, Fujitsu Siemens Pocket Loox 720.
De HP 4700 is eigenlijk wel een beetje te groot, dus die valt voor mij af. Over de ASUS 730W lees ik zeer slechte reviews over de batterij.

Dus blijven er 2 over, de Pocket loox 720 en deze Dell X50V. Heeft iemand misschien nog belangrijke verschillen tussen deze twee? De prijs ligt iig wel een beetje in dezelfde richting, EUR 418 voor de dell (aanbieding) en 488 voor de FS

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Verwijderd

wat ik nergens lees of ik met Windows Media player ook via oordopjes muziek kan luisteren ?
Tot nu toe heb ik alleen gelezen dat het de RX3715 kan,
Is het nou zo dat dit ook met de DELL kan via BLuethooth? of kan het gewoon niet? zo nee, welke kunnen dit nog meer dan alleen de HP ?

Verwijderd

never mind heb al een andere keuze gemaakt :) Qtek 2020i

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:19:
never mind heb al een andere keuze gemaakt :) Qtek 2020i
Da's wel iets anders o.a geen VGA. En natuurlijk ondersteund de x50v BT audio. Per slot heeft ie v1.2

Dag :P

Verwijderd

Topicstarter
[quote]muis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:26:
Op korte termijn wil ik ook maar is een PDA gaan aanschaffen met als doel, emailen als ik de deur uit ben, beetje SSHen en navigatie.

Nu had ik er uiteindelijk 4 op het oog: Dell X50V, HP 4700, ASUS 730W, Fujitsu Siemens Pocket Loox 720.
De HP 4700 is eigenlijk wel een beetje te groot, dus die valt voor mij af. Over de ASUS 730W lees ik zeer slechte reviews over de batterij.
Hoe bedoel je? De tijd dat je met de batterij doet is ongeveer net zolang als met de batterij van de x50v. Beide zijn 1100mAh. Overigens krijg je bij de ASUS een extra 1100mAh batterij. Probleem is echter dat je hem alleen in de PDA kan opladen. Ook is er een 1800mAh batterij beschikbaar.
Dus blijven er 2 over, de Pocket loox 720 en deze Dell X50V. Heeft iemand misschien nog belangrijke verschillen tussen deze twee? De prijs ligt iig wel een beetje in dezelfde richting, EUR 418 voor de dell (aanbieding) en 488 voor de FS
De Loox heeft een 1640mAh batterij. Je krijgt er veel meer software bij. Hij heeft 128MB geheugen, moet wel vanwege die ingebouwde camera, maar hij heeft wel minder BIS flashgeheugen over dan de x50v zo'n 70MB minder.Daarentegen heeft de Loox ook weer een "coNsumer" IR. Grotere reikwijdte dus als je hem ook als a.b. zou willen gebruiken.

Hier een overzicht. De HP 4700 heeft overigens wel het beste scherm.

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
[quote]Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:27:
[quote]muis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:26:

[...]

Hoe bedoel je? De tijd dat je met de batterij doet is ongeveer net zolang als met de batterij van de x50v. Beide zijn 1100mAh. Overigens krijg je bij de ASUS een extra 1100mAh batterij. Probleem is echter dat je hem alleen in de PDA kan opladen. Ook is er een 1800mAh batterij beschikbaar.

Over die Asus las ik op verschillende fora dat die batterij bij de asus juist supersnel leeg ging. Nu weet ik niet of dat bij alle PDA's zal zijn met een batterij van 1100mAh

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
heb hem besteld :D hij komt dinsdag binnen als het goed is

Verwijderd

Mijn usb cradle heeft het begeven. :'(

De connector met de PDA zat al een tijdje los en nu volgens mij helemaal en kan dus geen verbinding maken.

Al meer mensen met dit probleem? En valt dit ook onder de garantie? :?

EDIT:
Ik krijg een nieuwe toegestuurd. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]muis schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:11:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:27:
muis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:26:

[...]

Over die Asus las ik op verschillende fora dat die batterij bij de asus juist supersnel leeg ging. Nu weet ik niet of dat bij alle PDA's zal zijn met een batterij van 1100mAh
Nahja er zit natuurlijk wel een camera in en die lusten wel wat. Dat was ik ff vergeten ;)
Echter met de x50v op vol vermogen(licht en snelheid) doet ie het ook niet langer dan 2 a 2.,5 uur. Bekijk de batterij test hier maar eens. Ze klokken hem op 2h59min

een grafische overzichtje van het x50v batterijverbruik vergelijking met anders PocketPC's

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20041231/images/image006.gif

Met verschillende instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20041231/images/image007.gif

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Ik ben vanplan ook de x50v te bestellen bij dell.nl. De actie 20% off geld nu nog maar over 2 dagen niet meer, zal ik wachten? of moet ik dan straks de volle 'pond' betalen als er geen nieuwe aanbieding komt :X

[ Voor 78% gewijzigd door BlowFish op 25-07-2005 20:49 ]

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

BlowFish schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:48:
Ik ben vanplan ook de x50v te bestellen bij dell.nl. De actie 20% off geld nu nog maar over 2 dagen niet meer, zal ik wachten? of moet ik dan straks de volle 'pond' betalen als er geen nieuwe aanbieding komt :X
Ja, als er geen nieuwe aanbieding komt dan moet je inderdaad het volle 'pond' betalen... (8>

• BlowFish
PWA schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:50:
[...]

Ja, als er geen nieuwe aanbieding komt dan moet je inderdaad het volle 'pond' betalen... (8>
morgen maar ff bellen dan, misschien kan ik nog wat van de 420 euri afkrijgen :)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Ik wacht nog even met bestellen. Vermoedelijk (mijn vermoedens dus) komt die 35% actie + gratis WM5 upgrade vanzelf wel naar Nederland toe. Was vorige keer precies hetzelf, die 20% eerst in UK en BE en een week later ook in NL :). Pin mij dr niet op vast btw, financieel komt het ook wat makkelijker uit.

Weet iemand of WM5 op de Loox 720 beschikbaar wordt ? Vind't zo'n camera extra toch wel grappig en de Asus komt mij wat te brak over als ik her en der reviews lees.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• BlowFish
buddhole schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:18:
Ik wacht nog even met bestellen. Vermoedelijk (mijn vermoedens dus) komt die 35% actie + gratis WM5 upgrade vanzelf wel naar Nederland toe. Was vorige keer precies hetzelf, die 20% eerst in UK en BE en een week later ook in NL :). Pin mij dr niet op vast btw, financieel komt het ook wat makkelijker uit.

Weet iemand of WM5 op de Loox 720 beschikbaar wordt ? Vind't zo'n camera extra toch wel grappig en de Asus komt mij wat te brak over als ik her en der reviews lees.
mjah k heb gebeld vandaag en die gozert aan de lijn, wilde me geen additionele korting geven :'( . O wees ik hem op de 30% korting in usa en of dat hier ook komt, hij zei dit niet te weten en het leek hem onwaarschijnlijk op het kortetermijn. Verder is dit voor hem een evengroot raadsel als voor ons, dit ligt uiteraard in handen van de marketing afdeling, en die weten het zelf nog niet ;)

Verwijderd

buddhole schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:18:

Voor de Loox 720 komt WM5 ook beschikbaar volgens mijn collega die hem zelf ook heeft.
Gesproken werd over september dit jaar.

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
PWA schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:50:
[...]
De actie is verlengd. Tot en met eind augustus.

• Taigu
BlowFish schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:45:
[...]

mjah k heb gebeld vandaag en die gozert aan de lijn, wilde me geen additionele korting geven :'( . O wees ik hem op de 30% korting in usa en of dat hier ook komt, hij zei dit niet te weten en het leek hem onwaarschijnlijk op het kortetermijn. Verder is dit voor hem een evengroot raadsel als voor ons, dit ligt uiteraard in handen van de marketing afdeling, en die weten het zelf nog niet ;)
Das dus de truuk van Dell he. De hudige actie begon op 26 juni, ik heb op 25 juni met Dell gebeld omdat de actie in Belgie al begonnen was. Men wist zogenaamd van niets.... En de volgende dag begon de actie gewoon.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

buddhole schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:23:
[...]

Das dus de truuk van Dell he. De hudige actie begon op 26 juni, ik heb op 25 juni met Dell gebeld omdat de actie in Belgie al begonnen was. Men wist zogenaamd van niets.... En de volgende dag begon de actie gewoon.
Dat is niet de truk van Dell hoor, de verkopers die je aan de lijn krijgt weten het gewoon echt niet.

Mijn ervaring is dat ze zowieso niet al te veel weten want toen ik wat "lastige" vragen stelde kon ik merken dat hij het antwoord zo uit zijn duim zoog. Daarnaast verwees hij me voor meer info naar een review..... triest.
Nog een minpunt. Vragen via e-mail worden zowieso niet beantwoord, tenzij het gaat om een offerte.

• BlowFish
buddhole schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:23:
[...]

nah nogsteeds 20% korting en niet op de V versie, bovendien heb ik gratis transport :D , dus ben er nog best goed vanaf, hoop ik...

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30
Ja, de x50 zonder v staat voor 322,- in de aanbieding. Ik vind dit erg goedkoop voor zo'n complete PDA. Alleen de batterij van 1100 mAH vind ik wat magertjes. Zit er over te denken...

• Michieleke
voor de x50 is het echt niet magertjes hoor, heb zelf de x50v en vind het met de 1000mah batterij goed te doen

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Michieleke schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:23:
voor de x50 is het echt niet magertjes hoor, heb zelf de x50v en vind het met de 1000mah batterij goed te doen
idd. Ik heb zelf twee van de standaard 1100's en kom zelden aan de tweede batterij toe. Alleen als ik een hele film wil zien op een lange reis of als ik tijdens m'n werk de hele dag naar muziek zit te luisteren.
edit:
Dit was wel anders toen ik 'em net had: de hele dag met m'n gadget spelen; dat vreet wel stroom :)

[ Voor 13% gewijzigd door djengizz op 28-07-2005 21:20 ]

• Michieleke
haha same here 1ste dag heb ik hem echt wel een paar keer op moeten laden;)

Verwijderd

Topicstarter
Michieleke schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:23:
iets meer nog, 1100mAh. Niettemin is het niet echt veel als je bedenkt dat de oudere X5 een 1440mAh batterij heeft. De X30 series moet het doen met slechts 950mAh.

• Michieleke
heb net op aximsite de eerste foto's van de 1800mah batterij gezien voor de x50v deze is maar 1 of 2 mm dikker dan de huidige batterij dus ook de moeite waard!
wanneer hij in productie gaat is nog niet bekend

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van de Dell Axim x50v :)
en ik moet zeggen, geweldig apparaat :)

Het is echt een hele vooruitgang na mijn Toshiba e310 (206mhz, pocket pc 2002)

Alleen toendertijd heb ik de psx emulator FPSEce (http://fpsearm.psxfanatics.com/) getest op die Toshiba met GTA 1 en dat werkte prima (traag, maar deed het)

Maar op de x50v doet de laatste versie helemaal niks (start niet op) en bij een versie daarvoor, start het programma wel op, maar loopt de emulator vast zodra ik een psx spel start. Erg jammer.. ik denk dat dit door die speciale videokaart komt..

Heeft iemand anders hem wel aan de praat gekregen? Want het leek me een leuk idee om GTA 1 of Tekken te kunnen spelen op mijn Delletje :)

[edit]

Ik vond net op het forum van hun site dat hij waarschijnlijk wel werkt als je je bluetooth aanzet.
Ik kan het nu nog niet testen, maar zelfs de developers snappen het niet waarom je je bluetooth aan zou moeten hebben 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door El_Quedro op 01-08-2005 14:24 ]

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik ben eigenlijk pas sinds vandaag een beetje aan het rondkijken naar een PDA en nu kwam ik ook uit bij die actie van de X50 520MHz voor 322. Heb een paar vraagjes op basis van deze review:
http://www.mobiletechreview.com/Dell_Axim_X50.htm Zij zijn niet zo positief over het scherm in vergelijking met veel Ipaq's. Misschien dat iemand daar wat over kan zeggen? Klopt het trouwens dat er standaard nog geen case bij zit? Hoe is het softwarepakket dat bijgeleverd wordt?
Verder zag ik bij dell.com dat zij nu een aanbieding hebben met dus gratis een Windows Mobile 5.0 CD en een 2200 mAh batterij. De huidige aanbieding hier is al vrij aantrekkelijk, maar zou lullig zijn als dit binnenkort ook naar Nederland komt. Heb niet zo'n haast. Misschien wacht ik nog wel even.

• Michieleke
nah ten eerste ik heb die review over dat scherm gelezen ja en is niet in vergelijking met de ipaqS maar met de hx4700 enja hij heeft mooier contrast maarja krijg je ook een bak van een pda voor en dat was het mij niet waard, heb hem nou en een vriend van me heeft de 4700 en ik vind het verschil niet groot! lees meer reviews en je ziet dat ze positief zijn over het scherm.

er zit standaard een nylon hoesje bij, software aanbod is standaard+ 2 games.

aanbiedingen, tja daar doen ze hier in NL geen uitspraak over behalve dan dat je hier in nederland niet hoeft te wachten op een gratis versie van wm5. want zoals alles in nederland is er niets gratis;)

Verwijderd

Topicstarter
AgeOfPanic schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 03:20:
Ik ben eigenlijk pas sinds vandaag een beetje aan het rondkijken naar een PDA en nu kwam ik ook uit bij die actie van de X50 520MHz voor 322.
die versie heeft geen VGA scherm! Als ik jouw was zou ik niet denken aan een x50. De antwoorden hieronder gaat dan ook over de x50v
Heb een paar vraagjes op basis van deze review:
http://www.mobiletechreview.com/Dell_Axim_X50.htm Zij zijn niet zo positief over het scherm in vergelijking met veel Ipaq's. Misschien dat iemand daar wat over kan zeggen?
Hoeveel reviews heb je gelezen? De HX4700 was door dat scherm bij de introductie dan ook 200 euro duurder! De Hx4700 heeft ook de nodige problemen zoals memory "leaks"
Klopt het trouwens dat er standaard nog geen case bij zit?
Nee klopt niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20041231/images/x50-case.jpg
Hoe is het softwarepakket dat bijgeleverd wordt?
Zoals alle bijgeleverde software, K****n
Verder zag ik bij dell.com dat zij nu een aanbieding hebben met dus gratis een Windows Mobile 5.0 CD en een 2200 mAh batterij. De huidige aanbieding hier is al vrij aantrekkelijk, maar zou lullig zijn als dit binnenkort ook naar Nederland komt. Heb niet zo'n haast. Misschien wacht ik nog wel even.
Wat is "even" Misschien komt dat pakket wel helemaal niet naar Nederland en dan is die aanbieding van de X50v ook voorbij! :P

Let wel. Met Windows 5.0 is wireless sync via wlan er niet meer bij. Uitsluitend via BT en dan kom je net 7 mtr!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32
Voor diegenen die in de V.S. besteld hebben:

- Hoe zit het met de taal? Kan je bij Pocket PC 2003 de Nederlandse taal kiezen? Of is het net als de gewone Windows ingebakken?
- En hoelang doe je ongeveer met een 1100mah batterij en bestaan er net als bij telefoon "namaak" batterijen?

Verwijderd

Topicstarter
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:52:
Voor diegenen die in de V.S. besteld hebben:

- Hoe zit het met de taal? Kan je bij Pocket PC 2003 de Nederlandse taal kiezen? Of is het net als de gewone Windows ingebakken?
Maakt niet uit waar je hem koopt. Nederlands is er NIET bij. WM2003E en alle voorgaande versie zijn uitsluitend beschikbaar in Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans dacht ik. Er zal waarschijnlijk ook nooit een ned. versie komen!
- En hoelang doe je ongeveer met een 1100mah batterij en bestaan er net als bij telefoon "namaak" batterijen?
Veel gestelde vraag en al even zoveel antwoorden gegeven. Is afhankelijk van de gebruikte instellingen zoals het licht, wifi/bt aan danwel uit en de CPU snelheid.Reken op 1.45 tot 2.5 uur continue gebruik.

In nederland bestaan geen alternatieven batterijen. In de VS wel en de hoedkoopste vind je HIER

Die 2200mAh batterijen komen met een extra cover omdat die dingen dikker zijn dan het org.Zie foto ergens bovenaan deze thread.

Verwijderd

ik zit ook tedenken om zn Dell Axim x50v tekopen...
of is het mischen toch beter om even tewachte tot de opvolger??
iemand enig idee... wanneer er een opvolger komt...

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32
Wil die Axim X50v graag hebben, maar over de 500 euro gaat me wat ver 8)7

Amerikaanse winkels willen allemaal niet internationaal verzenden.
Weet iemand een goede winkel in Amerika waar ik de Dell Axim X50v voor een leuk prijsje kan krijgen, die internationaal verzend?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:59:
ik zit ook tedenken om zn Dell Axim x50v tekopen...
of is het mischen toch beter om even tewachte tot de opvolger??
iemand enig idee... wanneer er een opvolger komt...
Kun je lang wachten. Ze zullen eerst de x50v uit gaan brengen met WM5.0 eind van het jaar. Ik schat midden volgend jaar een nieuw model.

@fRiEtJeSaTe

Alleen DELL verkoop de x50v. Ok, ik vergeet.Check the Amerikaanse Ebay.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 21:02 ]

• PWA
  • Niet online

PWA

ROM A05
Fixes and Enhancements

1.Support LEAP-WAP wireless encryption.
2.Increase the data transfer rate of SDIO to 19.5MHz on PXA27X C5.
3.Add a new network certification -- GoDaddy SSL certificate root into the ROM image.
4.Phase in new updated Bluetooth stack BTW-CE 1.5.0.2601.
5.Enhance Wireless encryption WPA-PSK network under Cisco AP with new IOS version 12.3(2) JA
6.Bug fix for Home applet screen on the X50.
7.Bug fix for WMV Marathon display codec.

X50V
http://support.dell.com/s...formatcnt=1&fileid=137112

X50
http://support.dell.com/s...formatcnt=1&fileid=137111

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 13:59

Steff

||BeeBee||

Ik zit nog steeds met volgend probleem:
Ik heb 'n Axim X50v PDA van Dell en wanneer ik op m'n studentenkamer Activesync 3.8 draai om m'n Outlook 2003 agenda over te zetten, kopiëert die blijkbaar geen kleurencodes van de labels. Als ik dan thuis in het weekend m'n agenda op m'n homepc zet, ziet alles onoverzichtelijk wit! |:(

Is er hier al een update of 'n tweak voor zodat de PDA geforceerd wordt om de labelkleuren mee over te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Steff schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:54:
Ik zit nog steeds met volgend probleem:
Ik heb 'n Axim X50v PDA van Dell en wanneer ik op m'n studentenkamer Activesync 3.8 draai om m'n Outlook 2003 agenda over te zetten, kopiëert die blijkbaar geen kleurencodes van de labels. Als ik dan thuis in het weekend m'n agenda op m'n homepc zet, ziet alles onoverzichtelijk wit! |:(

Is er hier al een update of 'n tweak voor zodat de PDA geforceerd wordt om de labelkleuren mee over te nemen?
Daar zijn dit soort upgrades ook niet voor.

Verwijderd

Ik ben ook van plan een x5 te kopen en heb al eens rond gekeken op ebay en op de amerikaanse dell site, het verschil is niehiel bij dell.com heb je er al een voor 229 dollar~190 euro. natuurlijk komen hierbij nog de verzendkosten... ik zit alleen met een probleem nl: je kunt hem alleen naar amerika verzenden.... hebben jullie een oplossing??? _/-\o_

• BlowFish
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:56:
[...]

Daar zijn dit soort upgrades ook niet voor.
probeer active sync 4.0 eens

Verwijderd

Topicstarter
Wat heeft active sync met firmaware te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:54:
Ik ben ook van plan een x5 te kopen en heb al eens rond gekeken op ebay en op de amerikaanse dell site, het verschil is niehiel bij dell.com heb je er al een voor 229 dollar~190 euro. natuurlijk komen hierbij nog de verzendkosten... ik zit alleen met een probleem nl: je kunt hem alleen naar amerika verzenden.... hebben jullie een oplossing??? _/-\o_
Je wilt een x5. Deze thread is voor en door x50v gebruikers.
In de USA zijn ook alternative bronnen die de X5 verkopen. Of kijk op het Amerikaanse Ebay.
Vergeet de btw niet als hij binnenkomt!

• BlowFish
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:17:
[...]

Wat heeft active sync met firmaware te maken?
sorry verkeerd gequote, ;)

Verwijderd

Topicstarter
Meer uitgelekte pictures van de DELL X51v vind je hier

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaks2k2.com/images/delx51v.jpg

Verwijderd

Raar. Ik zie dus WM2005 met een Calendar en Contacts op het scherm, maar waar zitten de bijpassende knoppen?

Of werkt het niet zoals Smartphone 5.0?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:12:
Raar. Ik zie dus WM2005 met een Calendar en Contacts op het scherm, maar waar zitten de bijpassende knoppen?

Of werkt het niet zoals Smartphone 5.0?
Waarom knoppen onder de teksten "Calendar" en "Contacts"? Je kan ze toch ook gewoon aanklikken?

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/5079865876565166.JPG?0.4517739792798626

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Misschien een domme vraag.... maar waar kan ik m'n mac adres vinden op de X50v?

edit: idd een domme vraag.... heb het gevonden onder advanced! 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door nowell op 08-09-2005 09:48 ]

• Michieleke
er is geen smartphone 5.0 het is gewoon windows mobile 5 netals op de x51v en x50v dalijk, zijn exact hetzelfde

alleen waar er bij een telefoon knoppen zouden zitten kan je ze nu aanklikken met je stylus!

• PWA
  • Niet online

PWA

En met je duim. Daar 5.0 daar meer mee wilt werken. Nier erg handig alleen op een vga device.

• Taigu
Ploink ! De Axim X50v is nu in de aanbieding, 20% Korting. Tevens heeft Dell de X51(v) nu op de site staan. Op moment van posten kloppen de prijzen niet helemaal :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:20:
[...]

Waarom knoppen onder de teksten "Calendar" en "Contacts"? Je kan ze toch ook gewoon aanklikken?

[afbeelding]
Dat is denk ik voor het gemak, als je hem even snel uit je broekzak haalt :)

• Tranquility
Ik heb de informatie over de nieuwe X51v gezien, maar mijn enthousiastme is gelijk getemperd. Volgens mij is het gewoon een X50v met extra geheugen en Windows mobile 5 er op. Voor de rest zijn de specificaties hetzelfde. Zelfs de veel te lichte accu van 1100 mAH hebben ze niet eens gewijzigd.... |:(

De prijzen zijn volgens mij inderdaad verkeerd.. Het kan niet zo zijn dat ze in de US duurder zijn dan in Europa, dat bestaat gewoon niet ;) . Voor 389 wil ik er best wel eentje hebben hoor.

De juiste prijs is 463 Euro (even duur als de oude X50v), wat op zich nog steeds niet verkeerd is. Deden ze alleen maar standaard die 2200 mAH batterij er bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Tranquility op 21-09-2005 22:25 ]

• Michieleke
de batterij tijd is met een uur vooruit gegaan door wm5 dus er is een flinke verbetering hoor! dus geen reden om hem niet te kopen, zelfs met wm 2003 se was de batterij tijd al goed

• Taigu
Als ik de vele revieuws mag geloven is die batterijtijd zwaar k*t.. Heb je de prijzen van de X50v ook goed bekeken ? Kloppen ook niet.. De prijs zou (incl 20% korting) 417 Euro moeten zijn.

Vanwege dit vage gedoe en na een boel reviews te hebben gelezen heb ik toch maar een Pocket LOOX 720 besteld :)

• Tranquility
Ja, ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen die twee (en eigenlijk ook de HP 4700) maar het blijft moelijk. De HP heeft veel vastloopproblemen en ruisende audio-uitgangen en geen normale knoppen i.p.v. die touchpad. De Dell heeft dus die lichte accu (ik geloof niet dat je met Windows Mobile 5 er opeens een vol uur bij krijgt, zeker niet als je WiFi gebruikt enzo) en ook het scherm schijnt niet zo fraai te zijn (slechte kijkhoek, matig contrast en daardoor bleke kleuren).

Over de Fujitsu/Siemens Pocket LOOX 720 heb ik nog weinig slechte dingen gehoord. Nu moet 'ie alleen nog geleverd worden met Windows Mobile 5 en ik bestel er eentje :)

• Taigu
Offtopic maar windows mobile 5 wordt pas 01-06 leverbaar (bron: www.firstloox.org) voor de 720

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 22-09-2005 23:39 ]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
buddhole schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:39:
Offtopic maar windows mobile 5 wordt pas 01-06 leverbaar (bron: www.firstloox.org) voor de 720
Gek, op de Dell site staat : Microsoft® Windows MobileTM 5.0-software.
Verder geeft de Axim X50 van mijn collega ook aan dat het Windows 5.0 is.

Lijkt mij dat het inmiddels al leverbaar is ....

/edit
Ben blij dat het morgen weekend is... het gaat over de 720.........
Ik zit ff compleet niet op te letten... excuses 8)7 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door raymondw op 23-09-2005 10:42 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
[quote]raymondw schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:41:
[...]
Gek, op de Dell site staat : Microsoft® Windows MobileTM 5.0-software.
Verder geeft de Axim X50 van mijn collega ook aan dat het Windows 5.0 is.
DELL zal inmiddels ook wel de x50v met WM5.0 leveren. De x51v heeft ook 256Mb FlashROM aan boord. De 50v dus niet.
Lijkt mij dat het inmiddels al leverbaar is ....
Klopt, link

Een uitgebreide review vind je hier

Verwijderd

Topicstarter
Batterij X51 is dezelfde dan in de x50v doch je doet er langer mee. Men heeft er dus aangewerkt om die batterij te verbeteren. De resultaten hieronder.

X50v
WiFi Aan / Max licht - 2uur 2min
Standaard gebruik / Max Licht - 2uur 4min

X51v
WiFi Aan / Max. Licht - 3uur 24min
Standaard gebruik / Max Licht - 4uur 8min

• Tranquility
Weet iemand hoe veel dikker de X51v wordt met de 2200 mAH batterij? Ik heb gezocht naar foto's op het net maar er zijn alleen foto's te vinden van de X50v met de standaard 1100 mAH accu.
Wat ook vreemd is, is dat accessoires bij de X51v een stuk duurder zijn geworden dan wanneer ze bij de X50v geleverd worden. De 2200 mAH accu bijvoorbeeld kost bij de X50v 79,97 en bij de X51v moet je daar opeens 94,01 voor betalen. Hetzelfde geldt voor de Spare Stylus 3 pack: bij de X50v kost die 15,22 en bij de X51v: 19,03. USB travel Sync Cable (12v autolader?) bij de X50v: 14,28 en bij de X51v: 15,47. Een 1GB Compact Flash kaartje moet bij de X50v 67,59 kosten terwijl je daarvoor bij de X51v 84,49 mag aftikken. En zo zijn er nog meer voorbeelden. Ik heb net gecheckt op de US-site en de Duitse site, en daar zijn ook prijsverschillen voor de extra's tussen de X50v/X51v te zien...

Volgens mij zijn deze onderdelen toch identiek aan elkaar en dus uitwisselbaar met de X50v-X51v? Raar prijsbeleid van DELL... 8)7

Verwijderd

Hey mensen zijn ze bij dell weer aan het klooien.... Eens dell x51 416mHz voor E279 zelfs de btw komt er niet bij, ook niet wanneer je op afrekenen drukt.... Zou bijna even dur zijn als in de VS... 8)7

• Tranquility
Dat de prijs van 389,- voor de X51v niet klopt weten we ondertussen wel (waarom halen ze de foute prijs in vredesnaam niet weg?). De echte prijs was 463 euro, maar vanaf vandaag geven ze 10% korting en wordt de werkelijke prijs 417 euro!

Nu wordt hij toch wel héél erg aantrekkelijk. Ik denk dat ik er toch maar een ga bestellen, samen met een autolader voor 13,92 extra. En dan koop ik wel een extra 1800 mAH accu bij lionbattery.com. Deze batterij steekt maar 2.3 millimeter uit en valt haast niet op, maar is wel lekker 1800 mAH.
Afbeeldingslocatie: http://etxquc.simplyonline.com/media/HLI-X50ML.bmp

Verwijderd

JazzySOB schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:30:
...........maar vanaf vandaag geven ze 10% korting en wordt de werkelijke prijs 417 euro!
Als dat ook al niet een fout is :+

• Tranquility
De bestelling is goedgegaan, dus dat zal wel goed zitten! ;)

Verwijderd

JazzySOB schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:46:
De bestelling is goedgegaan, dus dat zal wel goed zitten! ;)
Laat ons weten wat je ervan vindt als je em hebt...

• Tranquility
Uiteraard ;)
Nu wil ik ook nog een bluetooth GPS ontvanger gaan bestellen. Adapt schijnt goed te zijn. Er is nu een nieuwe opvolger van de AD-300, de AD-500. Specificaties zijn hetzelfde, welke is nu beter?

Ook heb ik er meteen een autolader bijgekocht, want ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor navigatie.

Verwijderd

Topicstarter
JazzySOB schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:30:

Nu wordt hij toch wel héél erg aantrekkelijk. Ik denk dat ik er toch maar een ga bestellen, samen met een autolader voor 13,92 extra. En dan koop ik wel een extra 1800 mAH accu bij lionbattery.com. Deze batterij steekt maar 2.3 millimeter uit en valt haast niet op, maar is wel lekker 1800 mAH.
[afbeelding]
Baas boven baas!;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aximcases.com/store/mpx50seb.jpg

- Lithium Ion
- NEW SUPER EXTENDED 3.7V 3300mAh
- High Performance
- No Memory Effect
- Light Weight
- Long Lifetime
- Best Quality
- Cells Made in Japan
- 1 Year Warranty
- Comes with a new battery door

This battery is much bigger in size compared to your original Axim X50(v) / X51(v) battery and will come with a new battery door that will add about 3/4" to the overall thickness of your Pocket PC.

$67 postage $10

• Tranquility
Haha, die had ik ook al gezien. 3300 mAH capaciteit is enorm! Maar wie wil er nou een baksteen aan zijn Delletje hebben?
Maar ik ben echt benieuwd naar de X51v. En met de aanbieding gewoon een hele mooie prijs. Nu nog een 4 Gb Kingston Elite Pro Compact Flash kaartje en een Adapt AD-300 of 500 erbij en ik ben voorlopig klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
JazzySOB schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:30:
Haha, die had ik ook al gezien. 3300 mAH capaciteit is enorm! Maar wie wil er nou een baksteen aan zijn Delletje hebben?
Maar ik ben echt benieuwd naar de X51v. En met de aanbieding gewoon een hele mooie prijs. Nu nog een 4 Gb Kingston Elite Pro Compact Flash kaartje en een Adapt AD-300 of 500 erbij en ik ben voorlopig klaar :)
Voorlopig klaar? Vergeet het maar. Dat dacht ik ook verleden jaar nov. toen ik die x50v kocht.Klaar ben je nooit!:)

Het batterijverbruik van de x51 is beter door gebruik van WM5.0 Vanwege die reden ga ik misschien ook wel upgraden naar WM5.0

• Tranquility
Wat ik trouwens nog nergens gelezen heb, maar waar ik toch wel erg benieuwd naar ben is de geluidskwaliteit van de X50v/X51v met het afspelen van Mp3's op een goede neckband hoofdtelefoon. Ik heb niets voor niets een 4 Gb kingston Elite Pro CF-kaartje besteld (is trouwens wel erg goedkoop bij Alternate voor 215 Euro) ;)

Is de output een beetje goed, en de laagweergave e.d. en zit er een equalizer functie op?

• BlowFish
JazzySOB schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:31:
Wat ik trouwens nog nergens gelezen heb, maar waar ik toch wel erg benieuwd naar ben is de geluidskwaliteit van de X50v/X51v met het afspelen van Mp3's op een goede neckband hoofdtelefoon. Ik heb niets voor niets een 4 Gb kingston Elite Pro CF-kaartje besteld (is trouwens wel erg goedkoop bij Alternate voor 215 Euro) ;)

Is de output een beetje goed, en de laagweergave e.d. en zit er een equalizer functie op?
geluid van de X50v is erg goed! zeker tevergelijken maybe zelfs beter dan een Ipod, zegt genoeg ;)
qua equilizer ed, die zijn gewoon software matig , te downloaden dus, freeware

[ Voor 7% gewijzigd door BlowFish op 29-09-2005 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals het batterijverbruik van de HX 4700/x50v in vergelijking met de x51v

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v160/Dutchphoto/temp/x50verbruik.jpg

Verwijderd

Topicstarter
BlowFish schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:06:
[...]

geluid van de X50v is erg goed! zeker tevergelijken maybe zelfs beter dan een Ipod, zegt genoeg ;)
qua equilizer ed, die zijn gewoon software matig , te downloaden dus, freeware
Een mixer voor gebruik met de hardware-matige equilizer van de X50v kun je HIER downloaden

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JazzySOB schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:31:
Uiteraard ;)
Nu wil ik ook nog een bluetooth GPS ontvanger gaan bestellen. Adapt schijnt goed te zijn. Er is nu een nieuwe opvolger van de AD-300, de AD-500. Specificaties zijn hetzelfde, welke is nu beter?

Ook heb ik er meteen een autolader bijgekocht, want ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor navigatie.
Nou vandaag is mijn order ook de deur uit voor de x51v :) Kijken of het wat is :) Incl 2 jaar garantie en een autolader :) Mocht je wat ervaringen krijgen met die AD-500 laat het maar even weten. Zit er zelf ook aan te denken om die te bestellen.

• Tranquility
Ik heb toch maar de AD-300 besteld om voornamelijk de volgende reden: de vernieuwde 1000 mAh Nokia-batterij die 30 uur meegaat op één lading in tegenstelling tot de AD-500 die het "slechts" 20 uur doet. En de prijs is ook lager. Bovendien is de huidige AD-300 een verbeterde versie. Daarom lijkt het mij de meest betrouwbare en interessante GPS ontvanger. Qua chipset en specificaties is de AD-500 verder hetzelfde uitgezonderd dus de batterij , dus waarom zou ik 20 Euro meer betalen voor een nieuw jasje, fancy kleurtje en een mindere batterij?

• Michieleke
voor de mensen die een x50v hebben en hierop graag windows mobile 5 willen hebben kan ik het advies geven om dit nu bij dell amerika te bestellen.

heb net iemand van dell aan de telefoon gehad en die kon mij vertellen dat er voor alsnog geen plannen zijn om wm5 in nederland uit te brengen!

en daarom maar beter in amerika kon bestellen, daarbij waren er geruchten dat hij in NL 50 euro zou gaan kosten in amerika kost hij slechts 33.50

ik ga iig bestellen;)

• SaURoN
  • Niet online
JazzySOB schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 02:08:
Ik heb toch maar de AD-300 besteld om voornamelijk de volgende reden: de vernieuwde 1000 mAh Nokia-batterij die 30 uur meegaat op één lading in tegenstelling tot de AD-500 die het "slechts" 20 uur doet. En de prijs is ook lager. Bovendien is de huidige AD-300 een verbeterde versie. Daarom lijkt het mij de meest betrouwbare en interessante GPS ontvanger. Qua chipset en specificaties is de AD-500 verder hetzelfde uitgezonderd dus de batterij , dus waarom zou ik 20 Euro meer betalen voor een nieuw jasje, fancy kleurtje en een mindere batterij?
hmm ja daar heb je gelijk in...waar komt die van jou weg en waar staat die review?

• BlowFish
Michieleke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:43:
voor de mensen die een x50v hebben en hierop graag windows mobile 5 willen hebben kan ik het advies geven om dit nu bij dell amerika te bestellen.

heb net iemand van dell aan de telefoon gehad en die kon mij vertellen dat er voor alsnog geen plannen zijn om wm5 in nederland uit te brengen!

en daarom maar beter in amerika kon bestellen, daarbij waren er geruchten dat hij in NL 50 euro zou gaan kosten in amerika kost hij slechts 33.50

ik ga iig bestellen;)
wat zijn de kosten inc. shipping etc. Total dus ?

• Tranquility
SaURoN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:24:
[...]
hmm ja daar heb je gelijk in...waar komt die van jou weg en waar staat die review?
Ik heb hem bij PDA-shop besteld. Daar is ook de nieuwe AD-500 te koop en kun je de specificaties vergelijken, waaronder de mindere batterijduur. Ik heb hem vandaag net binnengekregen. Hij wordt wel lekker compleet geleverd, met een adapter om hem thuis te laden én een 12v autolader!

Ik heb er alleen nog niets aan, want mijn X51v is er nog niet. Ik heb vorige week het geld overgemaakt naar Dell, maar heb nog steeds geen betalingsbevestiging ontvangen waarbij je een ordernummer krijgt om de voortgang van de bestelling te volgen. Schiet niet echt op met Dell. Duurt dit altijd zo lang?

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 03-10-2005 23:16 ]

• Michieleke
heb geen ervaring met geld overmaken maar ik bestelde zaterdag en zondag was hij al onderweg!

wel met cc overigens

• PWA
  • Niet online

PWA

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:58:
Nogmaals het batterijverbruik van de HX 4700/x50v in vergelijking met de x51v

[afbeelding]
HX4700 met WM5? Met WM5 gaat hij dus nog langer mee! Voor de HP is er ook een patch waar je het shutdown % naar beneden kan gooien. Nu als de Dell zegt Low-battery is er ongeveer nog 30% beschikbaar. Met WM5 gaat hij langer mee omdat hij geen data meer vast hoeft te houden omdat hij PS heeft.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]PWA schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:13:
[...]
HX4700 met WM5?
Ja beschikbaar in Maart 2006
Met WM5 gaat hij dus nog langer mee! Nu als de Dell zegt Low-battery is er ongeveer nog 30% beschikbaar. Met WM5 gaat hij langer mee omdat hij geen data meer vast hoeft te houden omdat hij PS heeft.
Inderdeed:)

• Tranquility
Michieleke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:20:
heb geen ervaring met geld overmaken maar ik bestelde zaterdag en zondag was hij al onderweg!

wel met cc overigens
En? heb je hem al?

De mijne is vandaag verzonden en het zou volgens Dell tussen de 2 en 5 werkdagen duren tot de feitelijke bezorging. Ben erg benieuwd. Vooral hoe TomTom 5 er op draait.

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen deze PDA (X51 624 MHz) te kopen ipv de creative zen vision, omdat deze PDA ook ondersteuning zou hebben voor *.dvr-ms (met behulp van MS MP mobile 10), en natuurlijk veel meer functies heeft dan een mediaspeler. Een paar vragen die ik toch heb zijn:

Hoe is de playback van dvr-ms op de x51?
Hoe lang gaat de (standaard) accu mee wanneer je een filmpie kijkt?
Hoeveel wordt de accuduur beinvloed door een microdrive?

Ik weet dat het een hoop vragen in 1x zijn, maar ik hoop dat jullie me een paar antwoorden kunnen geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 02:40:
Ik ben aan het overwegen deze PDA (X51 624 MHz) te kopen ipv de creative zen vision, omdat deze PDA ook ondersteuning zou hebben voor *.dvr-ms (met behulp van MS MP mobile 10), en natuurlijk veel meer functies heeft dan een mediaspeler. Een paar vragen die ik toch heb zijn:

Ik weet dat het een hoop vragen in 1x zijn, maar ik hoop dat jullie me een paar antwoorden kunnen geven.
* pas op... er zitten nog veeeeel te veel bugs in WM5.0.... Een SD-kaart die niet geopend kan worden.. teveel problemen met ActiveSync.. trager opstarten van programma's en documenten doordat alles nu in het ROM wordt opgeslagen... en dit ligt niet aan Dell.. Microsoft moet nog HEEL wat finetunen in WM5.0 voordatt het echt goed zal functioneren.. daarna is de Wifi-sync uit ActiveSync gehaald uit veiligheidsredenen... (advies.. check eerst de x50v en je kunt eind oktober voor 50€ upgraden naar een verbeterde versie van WM5.0) wat nog steeds goedkoper is dan een geheel nieuwe X51v)

De accu gaat 4-5 uur mee... en doordat er meer ROM is hoef je minder vanaf RAM en SD te draaien wat ten goede komt aan de batterijduur...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 02:40:
?
De battery schijnt 2x beter te presteren onder WM5.0 dan onder WM2003SE dus als vergelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000222_lgTq13848161142.gif
Nog nooit een test van gezien.Maar beduidend korter dan met een CF.En problemen zijn hetzelfde als met een gewone harddisk.Misschien vind je het HIER

• Tranquility
En voor 215 euro heb je al een Kingston Elite Pro Compact Flash kaartje van 4 Gigabyte, dus een microdrive zou ik zelf al helemaal nooit kopen, al is het alleen vanwege het feit dat het mechanisch en kwetsbaar is en, zoals Dutchphoto al correct opmerkt, erg veel stroom vreet.

• Tranquility
* pas op... er zitten nog veeeeel te veel bugs in WM5.0.... Een SD-kaart die niet geopend kan worden.. teveel problemen met ActiveSync.. trager opstarten van programma's en documenten doordat alles nu in het ROM wordt opgeslagen... en dit ligt niet aan Dell.. Microsoft moet nog HEEL wat finetunen in WM5.0 voordatt het echt goed zal functioneren.. daarna is de Wifi-sync uit ActiveSync gehaald uit veiligheidsredenen... (advies.. check eerst de x50v en je kunt eind oktober voor 50€ upgraden naar een verbeterde versie van WM5.0) wat nog steeds goedkoper is dan een geheel nieuwe X51v)
Dit is wel erg zwart-wit gesteld. Je doet alsof WM5 compleet waardeloos is. WM5 is gewoon niets anders dan een doorontwikkeling van de eerdere versies. Het is geen compleet nieuw OS, net zoals dat Windows XP een doorontwikkeling is van Windows 2000. Natuurlijk zullen er wat onvolkomenheden inzitten, maar het zal in grote lijnen best wel goed werken, in sommige opzichten beter dan MW2003 SE (geheugenbeheer bijvoorbeeld). Bovendien is Dell vrij vlot met updates, een teken dat ze constant bezig zijn met het verbeteren van het device. Voor mij was dit één van de redenen een X51v te bestellen.

Verwijderd

THX, al heel wat wijzer geworden, maar mijn belangrijkste vraag is eigenlijk nog niet beantwoord:

Hoe is de playback van dvr-ms op het apparaat? Ik heb nog maar 1 reactie gezien op internet waarbij iemand zegt dit te kunnen afspelen ( op de site van MS staat ook dat het kan), maar ik zou graag horen of dit een beetje soepeltjes verloopt en eventueel op welke instelling van MCE.

(met de vraag over de microdrives doelde ik eigenlijk op de 8 GB modellen, maar bij nader inzien volstaat een 4GB CF model met een veel lager energie-verbruik ;) )

• cefas
  • Laatst online: 16-11 17:10
Zelf nu net een kleine week de gelukkige eigenaar van een Axim x51v _/-\o_ en dit weekend getest met een Adapt AD-300 i.s.m. met TomTom

Op wat opstart problemen na werkt de Axim perfect samen met de Adapt AD-300 (11 satelieten en een zeer snelle fix) en TomTom

Het enigste wat niet goed gaat is de autolader (geen Dell), deze werkt alleen als ik de Axim in de auto uit zet. Heeft iemand ervaring met de orginele Dell Autolader of deze genoeg mA's levert (1500 mA) om de Axim tegelijktijdig te laden en te gebruiken.

Where is my ANY key

• Tranquility
Het is fijn te lezen dat de X51v goed samenwerkt met de Adapt AD-300. Ik heb namelijk net zelf deze GPS-ontvanger gekocht en mijn X51v is nog onderweg (is volgens Dell op dit moment verzonden). En welke "opstartproblemen" heb je ondervonden voordat de Adapt pas werkte? Dit is handig om te weten wanneer mijn X51v arriveert. ;)

Ook zeer prettig te venemen dat TomTom goed werkt, want dat wordt de belangrijkste applicatie op mijn X51v.. Welke versie van TomTom gebruik je en welke mappen?

Ik heb bij de X51v ook de originele autolader besteld, want ik wilde dat meteen goed voor elkaar hebben en onderweg niet met een lege batterij komen te zitten. En de meerprijs was maar 15 euro of zoiets, dus voor dat geld ga ik geen universele 12v adapter kopen die misschien net dat beetje extra mAH's mist.

Heb je ook al WiFi gebruikt? Daar ben ik ook heel nieuwschierig naar.

[ Voor 20% gewijzigd door Tranquility op 10-10-2005 10:40 ]

• cefas
  • Laatst online: 16-11 17:10
JazzySOB schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:32:
Het is fijn te lezen dat de X51v goed samenwerkt met de Adapt AD-300. Ik heb namelijk net zelf deze GPS-ontvanger gekocht en mijn X51v is nog onderweg (is volgens Dell op dit moment verzonden). En welke "opstartproblemen" heb je ondervonden voordat de Adapt pas werkte? Dit is handig om te weten wanneer mijn X51v arriveert. ;)
Ik heb om pocketinfo het volgende stukje gevonden :

Het connecten met je BT GPS :

Maak eerst een pair aan in de tab Devices van je WM2005 Bluetooth Manager. Kies bij de tab 'COM Ports' voor 'New Outgoing port' stel hier je GPS device in op bijvoorbeeld COM 7.

Ga dan naar Start> Settings > System > GPS. Stel hier het volgende in ;
Programs : GPS Program Port ; COM7
Hardware : GPS Hardware Port ; (None), Baudrate ; 4800
Access : Manage GPS Automatically

In TomTom kan je dan nu onder Wijzig Voorkeuren > Toon GPS Status > Stel In > Andere Draadloze GPS > Selecteer , BT of COM 7 instellen.

Na heel wat uurtjes gerommel bleek bovenstaande het antwoord op het probleem te zijn dat TomTom de GPS niet zag. Wat verder nog wel eens gebeurd dat TomTom de GPS niet gelijk ziet, dan schakel ik in GPS status over naar naar Se???a?? ?a??d?? st??... en dat blijkt de truc te zijn (en de volgende keer naar com7) lijkt op een TomTom Bug
Ook zeer prettig te venemen dat TomTom goed werkt, want dat wordt de belangrijkste applicatie op mijn X51v.. Welke versie van TomTom gebruik je en welke mappen?
Ik gebruik TomTom 5.10 (met Checkpoint 5) met als kaart Benelux Plus. Verder nog wat last van wat bugs die ik in WM2003 niet tegenkwam, raakt soms de weg kwijt met het instellen van de bestemming, en de GPS status. Maar als alles draait dan gaat het goed. Op de terugweg naar huis om de batterij te besparen (geen goeie autolader) af en toe de Axim uitgezet en als ik de boel aanzet duurt het een paar seconden en dan gaat TomTom keurig verder.
Heb je ook al WiFi gebruikt? Daar ben ik ook heel nieuwschierig naar.
WiFi ook al getest met een Cisco Aironet, keurig een 11 MB verbinding gebruikt om Checkpoint te updaten :) en browsen

Where is my ANY key

• Tranquility
Bedankt voor de uitgebreide info! Hier heb ik zeker wat aan. Ik ben benieuwd wanneer mijn X51v arriveert. Nu is mijn enige probleem nog dat ik doordeweeks overdag nooit thuis ben, en dus geen pakketjes kan aannemen. Dan moet ik het pakketje bij UPS zelf gaan ophalen denk ik... Jammer dat er nog zo weinig bedrijven Kiala gebruiken, dat is pas ideaal voor alleenstaanden zoals ik.. :|
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste