Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.742 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Skeiron schreef op 12 november 2004 @ 12:13:
[...]

Hmm je ziet op de mini-map waar de rest van de spelers bevinden(directie) en daarnaast kan je gewoon via de "/" commando's groepen maken waarin je alleen met je guild/group leden afspreekt.. Skype is alleen interressant als je Raids gaat doen of quests maar voor afspreken op een bepaalde locatie is het een beetje overbodig..
Mwah gisteravond zijn we met zijn drieen aan het simultaan questen geweest om onze levels ff gelijk te krijgen.
We zaten met zijn 3-en in de omgeving van Fargodeep, gewoon onze eigen quests te doen, maar als je dan in de problemen zit is skype toch handiger om ff hulp in te roepen dan stil te gaan staan terwijl je aangevallen word, dan lekker /commando's te gaan typen...
Maar ja, is een kwestie van voorkeur denk ik, ik prefereer gewoon dat ik met mijn vaste kliekje kan lullen terwijl ik mijn eigen dingen aan het doen ben, en dus niet maps en alles hoef op te roepen om luitjes te gaan tracken etc etc...
Het gaat verbaal allemaal net iets simpeler imho :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mja ik heb ook niet echt problemen met teamverband en dat soort ongein.
Pointers voor een leuk team ;)
- help iemand die in de problemen zit
- kijk of er iemand beesten loopt te hakken waar jij ook moet zijn
- buff iedereen die langsloopt vaak krijg je wat terug (leuk, niet zozeer een team)
- gebruik taunts en maak grappen (humor werkt erg goed altijd)
- help iemand met een quest als je daar toch loopt en de quest al kent, vaak is iemand niet te beroerd om dan te helpen met iets dat jij nodig hebt of wat je allebei nog moet

Als iemand dan ongeveer op hetzelfde niveau hangt kan je soms onwijs lang samen spelen. Zo heb ik een keer 3 uur met dezelfde persoon gespeeld (een zweed), was echt nice. Daarna ff geadd als friend en nog menig keer elkaar geholpen met quests en dergelijke. Nu heeft hij alleen wat meer gespeeld dus loopt ie voor :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Al die mensen die zeggen dat de lag komt doordat het zo druk is, nou helaas is dat niet het geval zelfs servers met een low population hebben lag.
De reden van de lag is hoogstwaarschijnlijk een bug in de database (zie blizz forums).
Ik weet zeker dat de servers aan het begin van de retail zeker zo druk zullen zijn, misschien nog wel veel drukker.
Geef het maar gewoon toe het is een bug, dus een fout dankzij de voor sommige zo heilige blizzard. Als het toch een capaciteitsprobleem zou zijn (en het heeft er ook vast wel iets mee te maken) hadden ze een limit moeten gooien op het aantal mensen wat in 1 server mag (zoals het in de DAoC beta was) .
Mensen die zeggen dat het een gratis beta is, dit is maar voor een deel waar, blizz (en tevens alle andere MMORPG uitgevers) weet dat open beta's een uitstekende manier is om klanten te krijgen, MMORPGS zijn namelijk erg verslavend.
Ja sommige mensen zullen na de open beta niet doorgaan maar er zijn ook zat mensen die geen open beta account hebben. Dat heft elkaar volgens mij wel redelijk op.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
2 Vraagjes:

1. Skills leren is anders dan talents, toch? Dus skills kan ik oneindig leren en talents moet ik zorgvuldig uitzoeken? Ik ben het even kwijt. Shout bijvoorbeeld voor de warrior kan ik gewoon leren (kopen), maar talents moet je goed kiezen.

2. Dat lijstje met mensen van GoT forum die aangeeft hoe ze heten en welke server ze zitten, heeft iemand daarvan de link? Zou die link in de topicstart kunnen? Of is er geen lijstje (meer)? Eastern time is de 'beste' server voor ons toch, lagwise?

Verder: WoW RULES!!! :9

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat al een hele tijd of ik het zou spelen ofniet (official he, niet beta) maar dankzij deze beta weet ik het zeker, de game is gewoon ubervet, dit word de eerste mmorpg waar ik voor ga dokken

Ik zat gister met 2 NLers in het team, toevallig van GoT? server 31 (of 32 dont know :)) mijn nick is RedEyez.

Ik kwam in senjins village (correct?) een troll tegen die was 3 keer zo groot als mijn troll :S en was ook gewoon een player, heb er een screenie van gemaakt ik zal hem zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

1. Skills leren is anders dan talents, toch? Dus skills kan ik oneindig leren en talents moet ik zorgvuldig uitzoeken? Ik ben het even kwijt. Shout bijvoorbeeld voor de warrior kan ik gewoon leren (kopen), maar talents moet je goed kiezen.
Klopt, Skills kosten alleen geld en verder niets spannend. Maar talents moet je echt uitkiezen want kan je niet meer ongegedaan maken. Talents maken een char uniek.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor t advies jongens, ga ik eerst me quests in the Barren wel afmaken, na al die XP ben ik vast wel 18+ :)
Klopt, Skills kosten alleen geld en verder niets spannend. Maar talents moet je echt uitkiezen want kan je niet meer ongegedaan maken. Talents maken een char uniek.
Nee hoor, je kunt als t goed is bij trainers je Talents resetten. Kost je wel 1 gold maar t _kan_ wel :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 12:50:
Bedankt voor t advies jongens, ga ik eerst me quests in the Barren wel afmaken, na al die XP ben ik vast wel 18+ :)
Waarschijnlijk wel hoger want er zijn genoeg 20+ quests ook nog in Barrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:47
'hoe kun je een friendship vastleggen in het spel? Dus als je uitlogt en daarna weer in dat je friendship nog steeds bestaat ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:23
@webgnome bij social tabblad kun je dat instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Erm gewoon iemand adden in je friendslist? (de ander ook jou uiteraard).
Zo werkt het in ieder geval bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 09:48
in het midden van je action bar (waar de oa je char info zity enzo) zit een knop met een vraagteken(?) daar zit je friends list

je kan een naam invoeren of iemand targetten en dan toevoegen en dan staat hij er in

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel programma gebruiken jullie om die screenshots te converten ?
kom alleen betaal programma's tegen...

beetje onhandig formaat als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben ik de enige die niet meer in kan loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Photoshop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:44
wow zeg

hebben jullie ook last van die melding:

"Unable to connect"??

servers begonnen laggy te worden.. en nu kan ik nog niet eens meer inloggen 8)7 :?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
jah alles is down volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Jups server13 east ook iig ... denk algeheel ... maybe die patch? ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ja server 26 central is ook down ... vondt ut al vaag .. want soms duurde dingen echt super lang voordat je loot hadt .. of kon je beeste niet aanvalle .. en na 2 minuten valde je ze pas aan.. lagg dus

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
voor de server down ging was ik 10-15 minuten aan het looten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RedruM op 12-11-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Ze zijn er mee bezig..

Ik kon net inloggen, maar tijdens het inloggen op de realm, kapte hij er weer mee ;)

hopen dat ik snel weer kan spelen, k heb niet voor niets vrij van school genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Zo hee, veel fanboys hier. ;)

Ik wilde alleen maar even mijn 'persoonlijke mening' neer zetten. Had niet verwacht dat het zulke (lange) reacties zou oproepen. :o Maar goed, voordat ik ga reageren wil ik nog even benadrukken dat het mijn persoonlijke mening is, en dat ik WoW absoluut geen slechte game vindt in z'n genre. Ik hoef dus ook niet 'overtuigd' te worden waarom de game ruled en waarom andere games waardeloos zijn ivt WoW. ;) Ik blijf het ook gewoon nog wel even spelen hoor.
Tidus schreef op 12 november 2004 @ 06:02:
[...]
Leuk, maar nou moet je je wel bedenken dat een game zoals GuildWars dadelijk een complete Player Supported Game wordt, zonder echte Dev's en maandelijks patches en dus maandelijks ook niet voor zult betalen voorlopig. (Je kan zeggen van wel, maar ik weet dat dat niet gebeurt omdat arbeit geld kost, ze zullen nooit de support van WoW/DAoC/UO/AC/EQ/EQ2/etc... kunnen evenaren)
Ik denk dat je je hier heel erg op verkijkt. Guild Wars wordt uitgegeven door NCsoft (waarvan ArenaNet nu onderdeel is) en die hebben eigenlijk alleen maar ervaring met MMORPGs. Hun support in veel MMORPGs zoals City of Heroes en Lineage is altijd vrij goed geweest en ik ga er van uit dat dit niet zal veranderen voor hun andere games, ook al is het een CORPG en geen MMORPG.

Daarnaast denk ik dat de kosten zich wel terug zullen verdienen bij een game als Guild Wars. Daarnaast komen er elke 6 tot 9 maanden expansions uit, die je niet hoeft te kopen om door te blijven spelen (content wordt wel gewoon gestreamed, maar je moet een nieuwe key hebben om 'm te unlocken en zelf de nieuwe skills te gebruiken). Maar als je alle nieuwe skills wel in actie ziet bij andere spelers, dan 'wil' je dit gewoon ook hebben. Zo verzekeren ze zich er bijna 100% van dat veel mensen dit ook gewoon zullen kopen.

En vergeet niet dat de game continue geupdate gaat worden door een speciaal team. Zo kan een missie op een dag een gebroken brug hebben die de vorige dag gewoon wel werkte. En ook nieuwe content wordt op die manier toegevoegd.
Over de World of Warcraft Engine; De engine is beter dan jij denkt en waarschijnlijk heb jij nog niets gezien van wat die engine allemaal kan. De cartoony style is maar het tipje van de ijsberg, de fullscreen 1280x1024, 50 man tegen 50 man combat zones gaat het om, de group gevechten tegen hordes bijhanden in een eng donker bos, de engine kan die best makkelijk aan met een redelijke computer en levert dan ook een echte battlesfeer op. (Ik speel zelf 1280x1024@75Hz met alles op z'n hoogst en de engine is ECHT wel strak)
Ik zeg ook niet dat de engine 'slecht' is. Ik zeg alleen dat ik er meer van had verwacht. Dat ik het er uit vindt zien als een opgepoetste DX7 engine is dan ook alleen mijn persoonlijke mening. :) Maar ook in vergelijking met EverQuest 2 ziet het er natuurlijk 'gedateerd' uit. Dit wil absoluut niet zeggen dat het niet bij de game past, want de cartoony uitstraling geeft WoW nou juist de extra sfeer die er bij hoort. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik het niet gedateerd vind overkomen.
GuildWars heeft wel een mooie engine maar is ook iets later in development gegaan... Bovendien is er bewust door Blizzard gekozen bij WoW voor deze Engine, omdat de sfeer van Warcraft is en het eigenlijk een zeeeer opgepoetste WarCraft3 engine lijkt te zijn.
Guild Wars is geloof ik sinds 2000 in ontwikkeling, toen gingen Jeff Strain, tot die tijd de teamlead en lead programmer van World of Warcraft, en z'n maatjes weg bij Blizzard (o.a. omdat ze alle drie op verschillende projecten als 'lead' waren gezet, maar nu eindelijk weer eens wilden samenwerken zoals vroeger). Een van die maatjes, Mike O'Brien was de architect van BattleNet en verantwoordelijk voor de originele engine van WoW. De GW is dan wel vanaf de grond opgebouwd, maar de ideeen bouwen natuurlijk voort op het Blizzard gedachtengoed. Dus de engine van GW is eigenlijk wat WoW had kunnen zijn.
Ik weet niet hoe het zit met GuildWars maar WoW biedt enorm veel mogelijkheden niet alleen kwa PvE maar ook qua PvP en crafting system. Bovendien hoor ik je iets zeggen over stats, stats beteken echt meer dan jij denkt in WoW alleen zal je dat niet merken op lvl10... Dat merk je pas als je lvl60 bent en je kit gaat tweaken en je skills nader gaat inzien.
GW is geen echte MMORPG, maar een competitive online RPG. Mijn vergelijking ging dan ook puur om de techniek, en niet om de verdere inhoud van de games zelf, want wat dat betreft zijn het gewoon twee games die een hele andere insteek hebben.

GW richt zich voornamelijk op PvP. De steden waar je het MMO gedeelte kunt beleven zijn plekken waar je NPC crafters hebt. Zelf kan je dus niets craften. Het richt zich puur op playerskill. PvE is aanwezig in GW dmv een storybased missionsysteem (van ongeveer zo'n 25 missies). Verder zijn er meer dan 100 maps aanwezig, waar op gevochten kan worden. GW is eigenlijk gewoon een RPG met FPS gamingmodes zoals "capture the relic", "team deathmatch", "king of the hill", "assault/siege" etc. Dit zie je in WoW niet terug, dus wat dat betreft zijn het zeer verschillende games.

Wat betreft level caps. GW heeft er dus voor gekozen om een levelcap van 20 in te stellen. Door het dualclass systeem heb je toegang tot ruim 150 skills, maar je mag er maar 8 meenemen in battle. Iedereen heeft toegang tot de skills, wanneer je ze eenmaal hebt gecaptured of gekocht. Maar je weet dat je voordat je op een missie gaat of een PvP gaat doen, dat je zorgvuldig je skills moet kiezen. En je weet ook dat er een kans van 1% is dat je vijand de exact zelfde skillset heeft gekozen. Als je als level 20 dus net even de verkeerde skills hebt uitgekozen die worden opgeheven door de level 1 speler skillset, dan wordt je alsnog verslagen. Dat zie ik niet zo gauw gebeuren in een game als WoW. In WoW heeft een level 20 compleet andere skills dan bv iemand van dezelfde class op level 1.

Dat bedoelde ik dus met dat ik liever ga voor playerskill en niet voor het aantal uren dat je achter je pc hebt vertoefd.
De quests varieeren ook best veel en verwachting voldoen nooit, ik had WoW ook anders ingedacht dan dat het nu is, maar de game is nog niet uit en een uitbreiding voor het spel staat ook al op de kalender, je moet bij MMORPG's altijd kijken naar wat er in de toekomst geplanned staat. Ik weet namelijk wel zeker dat WoW een blijvertje is met een hechte community en dat GuildWars langzaam zal afsterven of overlopen wordt door Freeloaders en lamers. (Beta-achtige praktijken, Ragnarok in de gratistijd)
Nogmaals, dat weet je niet. Toekomst voorspellen kan niemand. Een game als GW is de eerste in z'n soort die de crossover maakt tussen standaard RPGs, FPS en MMOs. Dat er geen hechte community is bij Guild Wars is absoluut niet waar. De toenmalige communitymanager van Blizzard, Gaile Grey, die verantwoordelijk is voor veel goede dingen bij Blizzard, is nu de community manager van ArenaNet. Ze heeft er verdomd goed haar best op gedaan om de community net zo levend te maken als bij WoW, door instant feedback en ook echt te luisteren naar de fans.
Ik denk bovendien dat Blizzard WoW als echt pareltje ziet, en momenteel daar ook de meeste winst uit zal trekken. WoW is ook voor de echte Warcraft- en Blizzardfans aantrekkelijker, zeker omdat de meeste mensen die ik ken, die dus ook Blizzard kennen eigenlijk altijd hetzelfde riedeltje games opnoemen: Warcraft series, Diablo series em de Starcraft Series. (Je noemde GW meer Blizzard, dat is niet waar... Blizzard is groot geworden door Warcraft... Warcraft = Cartoony... helaas is WoW meer Blizzard in hart en nieren dan ik tot nu toe van GW heb gezien.) Als dit je niet aanspreekt dan zit je verkeerd, want Blizzard 'had' die community al dus hebben ze teruggebracht wat al een succes was, namelijk Warcraft in een hedendaags MMORPG-jasje.
Je hebt mijn uitspraak verkeerd begrepen. Ik vind GW meer Blizzard, omdat niet de setting, maar de hele aanpak van GW perfect bij de originele Blizzard zou passen. Voor hetzelfde geld waren Jeff Strain, Mike O'Brien en Patrick Wyatt niet bij Blizzard weg gegaan, en hadden ze daar de kans gekregen om aan GW te werken.

En je moet niet vergeten dat de community van Blizzard voor een groot deel door die drie groot is geworden. Mike O'Brien: team lead & lead programmer van Warcraft III, original creator, architect & lead programmer van BattleNet, senior programmer StarCraft & Diablo, programmer Warcraft II. Patrick Wyatt, team lead & lead programmer van BattleNet, multiplayercode StarCraft & Diablo, senior programmer & producer van Warcraft II, lead programmer WarCraft I. Jeff Strain: team lead & lead programmer World of Warcraft, senior programmer WarCraft III, StarCraft.

Lead programmer zijn staat zo'n beetje voor 'hoofdverantwoordelijk zijn' voor de games. Dus de Blizzard community heeft veel aan hen te danken, en ik vind het dan ook jammer dat veel mensen deze drie niet op hun juiste waarde kunnen inschatten. Ik ben er daarom ook zeker van dat wat zij voor Blizzard gedaan hebben, dit samen nog eens kunnen flikken voor ArenaNet.

Verder ben ik het wel met je eens hoor dat de community van Blizzard heel groot en enthusiast is. Dat is bijna al een 100% een garantie voor een groot succes. Kijk maar naar de Sims. De community was sterk ondanks dat het door 'hardcore' gamers werd neergesabeld. Gevolg: populairste game ooit met -tig uitbreidingen die elk de nr 1 positie wisten te bereiken.
Muppet schreef op 12 november 2004 @ 08:57:
[...]

Nou spijt me zeer maar ik vind de graphics enorm bij Warcraft passen. Had gewoon geen pan geweest als het allemaal super realistsich was geweest. Dit is allemaal 100% in de Warcraft stijl. Ik heb ook al meerdere raids meegemaakt. (lvl 31 closed beta) en moet zeggen dat als er 5 mages blizzards aan het spammen zijn het nog steeds normaal loopt en ik niet pas 5 minuten later zie dat ik dood ben.
[...]
Zie mijn eerdere verhaal. Het hoeft ook niet superrealistisch te zijn. Ik had alleen wat meer pixelshader gebruik verwacht ipv gebumpmapte effecten. Maar da's een tik van mij hoor dat ik dat soort dingen in hedendaagse games verwacht. ;) Dat doet verder niets af aan de gameplay.
Maar wat voor quests had jij verwacht dan?? Het is geen Baldur's Gate!!
Quests die heel erg worden voortgestuwd door een sterk verhaal. Nu heeft WoW natuurlijk per race & class 1 hoofd storyline, maar de rest van de subquests hangt echt als los zand samen (mijn persoonlijke mening (!) tot nu toe, dus wees niet te beledigd). En ik had liever gezien dat de vele subquests wat meer geintegreerd waren in het hoofdverhaal.
Guildwars met WoW vergelijken is echt appels met peren. Guildwars vind ik niet eens echt zo zeer een MMORPG. Je komt alleen mensen tegen in steden en verder ben je gewoon met een select groepje beetje missies aan het doen. Wat ik persoonlijk dus echt veel minder vond dan WoW
Ik weet dat het appels met peren vergelijken is, daarom hield mijn vergelijking ook op bij de techniek, en ga ik de inhoud verder ook niet vergelijken. Zie ook mijn eerdere reactie over de verschillen.
[...]Denk toch zoals ik eerder zei dit aan jou pc ligt want bij mij met alles full draait WoW toch echt als een zonnetje. Zelfs met weet ik veel hoeveel man in beeld. Probeer dat maar eens in Lineage2 bijv zonder je detail naar beneden te gooien. We weten allemaal wat er gebeurd als je Gludio inloopt.[...]
Urhm, waar zeg ik dat WoW niet goed loopt op mijn pc? Het draait prima met alle details op max. Het enige wat ik zeg is dat ik het alleen nog beter heb gezien (weer persoonlijke mening).
Us servers gespeeld of Closed beta?? Wacht dan even op EU versie man voordat je een oordeel velt. Ik speel closed beta en ik heb een latency van 50ms en NOOIT last van lag of ed.
Daar ging het me ook niet om. Ik speel inderdaad voornamelijk op de US servers, en over het algemeen valt het me nog wel mee wat betreft lag en is het het grootste gedeelte van de tijd prima speelbaar. En ik ga er ook van uit dat dit op de EU servers beter is. Maar waar het me om ging was dat een game als GW zelfs tijdens de Alpha test afgelopen Mei, nog minder last had van lag dan WoW. En dan vergelijk ik dus een game in Alpha (toendertijd met 200.000 man op hetzelfde servernetwerk) met een game in Beta fase.
Hmmm in welk spel wint een lvl 50 niet van een lvl20 ?? Wat heeft het dan voor nut om zoveel tijd en moeite in je Char te stoppen als je al klappen kunt krijgen van een lvl 20?? Trouwens de lvl caps is voorlopig. Komen steeds uitbreidingen bijvoorbeeld "Hero Classes" wat je vanaf lvl 60 kunt kiezen.
Zie mijn eerdere post wat betreft levelcapping. Niet iedereen heeft tijd en moeite om energie in WoW te stoppen, ondanks dat we allemaal wel hetzelde maandelijkse bedrag betalen. Je kan zeggen dat het een 'beloning' is voor degenen die wel veel spelen, maar uit financieel oogpunt gezien verdienen de mensen die 'minder' vaak spelen maar wel evenveel betalen, net zo veel 'beloning' als de mensen die geen social life hebben.

Vandaar dat ik skills prefereer boven het aantal uren online. Dat wil niet zeggen dat ik geen games speel waar dit niet het geval is, want die speel ik genoeg. Het gaat hier alleen om persoonlijke voorkeur.
nemo55 schreef op 12 november 2004 @ 09:37:
Gaan we hier nou Guild Wars zitten vergelijken met World of Warcraft :?
Nee, de techniek achter beide games. Niet de inhoud.
De community sucks, je kan beter henchmen meenemen in een missie.
Daarom heet Guild Wars ook "Guild" Wars. Als je met random teams gaat spelen, dan weet je dat het moeilijk kan worden. Dat heb je in elke game, niet alleen GW, maar ook in WoW (ook al een paar keer meegemaakt).

Speel je in Guild verband dan weet je wat je krijgt. Dat heb je niet alleen bij GW, maar ook bij WoW. Alleen is GW wel heel erg Guild based... maar anders heette het ook geen Guild Wars. ;)
Wat ook irritant is is het wachten op de rest van het team die met hun retetrage verbinding soms errug lang op zich laten wachten, omdat iedere keer weer stukje bij beetje gedownload word.
Het is maar 1x dat er iets hoeft te worden gedownload. En een goed team weet zich ook zonder die extra persoon staande te houden totdat diegene eindelijk geladen is.
Het is totaal geen MMORPG.

Ik ga wow toch ook niet vergelijken met neverwinter :(
Vergelijken kan best. De games bevatten tenslotte allebei Role Playing Game elementen. Alleen wanneer je kijkt naar het Massive gedeelte dan moet je uitkijken met vergelijken, en daar houdt het dan ook meestal bij op.

Maar uhm... wat een lange post weer. Had ik beter kunnen besteden aan het afmaken van wat quests in WoW. :> :Y)

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om de game af te kraken. Ik vermaak me er tot nu toe nog wel in, alleen plaats ik er wat persoonlijke kritische nootjes bij die ik liever anders had gezien... Ik kan het woordje 'persoonlijk' maar niet vaak genoeg benadrukken. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
gri- schreef op 12 november 2004 @ 13:19:
Jups server13 east ook iig ... denk algeheel ... maybe die patch? ;) :D
als servers downgaan voor patch krijg je wel een melding dat de servers downgaan. krijg je niet eerst dikke lag en dan crashes enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het spel is echt wel wat ik verwachte :) maar ik zit nu iet wat vast, ik kan nergens the crusaders camp vinden :( heb wel de outpost gevonden maar het camp kan ik nergens vinden, hebben jullie enig idee?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
je kutn weer inloggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
hij komt niet verder dan Succes! bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Oh ik raak ook niet beledigd of aangevallen hoor. Maar ik ervaar die punten anders dan jij :D Iedereen heeft recht op eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Het was niet voor niets met een knipoog en een lach :p
Trouwens ik had weinig last van lag .. me partymaatje dropte wel vanwege lag (althans zo leek het).

Over lag en dergelijke vind ik het toch al wonderbaarlijk hoe blizzard het heeft gemaakt. Met de stresstest (iets rustiger) had ik nergens last van terwijl je in amerika zit te spelen :D De pingmeter gaf constant 200-300 aan en ik kon gewoon perfect spelen. Dus dat het nu wat lagt onder druk van de open beta (of een bug) maak ik me echt geen zorgen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de ping geeft ook niet meer dan 200 aan maar als je een item wilt nemen of als je dood gaat dan moet loopt het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 10:09
Op server 21 is het gewoon niet meer te doen door de lag. Ben er al 2 keer door dood gegaan. Het lijkt er ook op dat het lag is die veroorzaakt word door de server,niet door de verbinding(ping ir rond de 125)

Wat ik me nog afvroeg is hoe het zit met de americaans en europese versies. Zoals ik het begrepen heb moet je iemand in amerika een account voro jouw laten maken met een amerikaanse creditcard en dan kan je gewoon in europe inloggen met dat account. Klopt dat?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet om in te loggen, ik kom wel voorbij de handshaking/success/retreiving character list.. maar als ik dan met mijn char binnnen wil gaan dan zegt 'ie dat mijn char-name al bestaat :< ja dat ben ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
hmmm

realm 16 is down.. daar waar mijn char op staat..

dan maar een nieuwe beginnen. Heeft iemand een leuk idee voor een char? K heb nu een dwarven priest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Jammer WoW is niet all fun,
Bezig met een instance waarvoor je ~lvl22 moet zijn, party van 4 lvl 17's wil ook, dus we vormen een raid-group en eenmaal binnen kunnen ze alleen maar zeiken over loot en wie het beter kan gebruiken :S
En dat terwijl ik (mijn party) gewoon 0 exp. krijg omdat we in een raid group zitten zodat zij mee konden *sigh*
50% van hun zinnen begint met FFS, Jesus, WTF...
Ik hoop dat ik echt niet meer van deze mensen tegen kom tijdens het spelen, dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt.

Zo, ff zeuren hier lucht op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Dan doe je group loot, of need for greed . . . en dat soort mensen hou je overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
MrVegeta schreef op 12 november 2004 @ 13:27:
Het spel is echt wel wat ik verwachte :) maar ik zit nu iet wat vast, ik kan nergens the crusaders camp vinden :( heb wel de outpost gevonden maar het camp kan ik nergens vinden, hebben jullie enig idee?
Je hebt een radar met kompas. Je hebt de quest waarin staat dat het South East is van die undead town. Dus.. loop SE en je bent er.. tis maar een klein stukje :)

of was dat de outpost? Voor welke quest moet je het camp vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 12-11-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loool ik zat op server 26, nu is WoW weer up alleen de server niet. Kan ik zeker helemaal overnieuw gaan beginnen joepie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:47
Bosmonster schreef op 12 november 2004 @ 13:50:
[...]

Je hebt een radar met kompas. Je hebt de quest waarin staat dat het South East is van die undead town. Dus.. loop SE en je bent er.. tis maar een klein stukje :)

of was dat de outpost? Voor welke quest moet je het camp vinden?
over het kompas. Ik vind het irritant dat alleen het noorden staat aangegeven. Ok het zuiden is dan simpel maar om een of andere reden haal ikhet oosten en westen altijd door elkaar :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Webgnome schreef op 12 november 2004 @ 13:59:
[...]

over het kompas. Ik vind het irritant dat alleen het noorden staat aangegeven. Ok het zuiden is dan simpel maar om een of andere reden haal ikhet oosten en westen altijd door elkaar :P
Wat ik het lastigste vind aan de map/radar is dat ie niet meedraait. Dit ben ik gewend van andere spellen. Dus ik loop ook regelmatig de verkeerde kant op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:16
Huh? Mijn karakter is ineens verdwenen, ik zat op server 27, en die is nu pvp geworden en ik heb geen karakter meer :'(

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
nioz schreef op 12 november 2004 @ 13:44:
Jammer WoW is niet all fun,
Bezig met een instance waarvoor je ~lvl22 moet zijn, party van 4 lvl 17's wil ook, dus we vormen een raid-group en eenmaal binnen kunnen ze alleen maar zeiken over loot en wie het beter kan gebruiken :S
En dat terwijl ik (mijn party) gewoon 0 exp. krijg omdat we in een raid group zitten zodat zij mee konden *sigh*
50% van hun zinnen begint met FFS, Jesus, WTF...
Ik hoop dat ik echt niet meer van deze mensen tegen kom tijdens het spelen, dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt.

Zo, ff zeuren hier lucht op :D
Amerikaanse Open Beta + Kiddo's == WTF I pwnz j00 figuren.

Op de Closed Euro maak je dit dus ook amper mee. En hetzelfde aantal kiddo's speelt weer gewoon mee met de EU Open Beta zodra die er is. Daarom ben ik ook zo blij dat deze games geld per maand kosten, vinden ze te duur en dan irritereren ze mij ook niet ingame met dat kinderachtige gedoe :P

Er is echt een wereld van verschil (pun intended) tussen Euro of US servers. Wij hebben onze irritantjes en kiddo's maar op US servers (welk spel dan ook) is dit gewoon een factor of 2 erger. Waardoor het komt weet ik niet eigenlijk.

En Group Loot > Need before Greed instellen en dan kan niemand meer zeuren. Kan je char het niet gebruiken dan mag je niet mee rollen voor Uncommon of hogere items.
Ik denk dat je je hier heel erg op verkijkt. Guild Wars wordt uitgegeven door NCsoft (waarvan ArenaNet nu onderdeel is) en die hebben eigenlijk alleen maar ervaring met MMORPGs. Hun support in veel MMORPGs zoals City of Heroes en Lineage is altijd vrij goed geweest en ik ga er van uit dat dit niet zal veranderen voor hun andere games, ook al is het een CORPG en geen MMORPG.
Als er iets wel verschrikkelijke slechte support heeft dan is het L2 wel. Met hun GM's ge-outsourced naar Zuid Oost Oezbekistan, praten niet eens normaal engels. CoH support is prima maar dat is ook een heel ander NC team die daar zorg voor draagt (NC Austin). NC LA is echt gewoon zeer dramatisch.

En niet zulke lange posts maken CJ, dan snapt Fluf- het niet meer :P

[ Voor 34% gewijzigd door Ace op 12-11-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Er is echt een wereld van verschil (pun intended) tussen Euro of US servers. Wij hebben onze irritantjes en kiddo's maar op US servers (welk spel dan ook) is dit gewoon een factor of 2 erger. Waardoor het komt weet ik niet eigenlijk.
Ach.. wij hebben weer duitsers..

Maar goed.. in retail zijn dit soort dingen altijd minder. Verder zul je dan ook wel een vriendengroep creeren (guild/allegiance) waar je wel leuk mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Bosmonster schreef op 12 november 2004 @ 14:41:
[...]

Ach.. wij hebben weer duitsers..

Maar goed.. in retail zijn dit soort dingen altijd minder. Verder zul je dan ook wel een vriendengroep creeren (guild/allegiance) waar je wel leuk mee kan spelen.
Die schoppen we gelukkig naar hun eigen servers, net zoals de fransen :D Blijven alleen de spanjaarden nog over (voor de DAoCers onder ons :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOidivUs schreef op 11 november 2004 @ 22:05:
Tering... Meer mensen last van ongelooflijke lag op server 16? Ik ben er gewoon door gestopt omdat je ineens dood ging zonder dat iemand je aan viel... Heel erg irritant...

Maarja, was wel weer leuk vandaag :D Ineens zei er iemand in het general ding dat er allerlei horde gaste aankwamen, echt stuk of 25 ofzo, was heel grappig want echt een stuk of 30 nightelfs, een paar dwarfs en een paar humans en gnomes gingen zich accuut verzamelen (waaronder ik natuurlijk:P) om ze uit te roeien, was prachtig gezicht want ze waren hele hoge lvls :P

Heb nu bear form :D Echt grappig is dat.

Plaatje:

[afbeelding]
Hmm, nu vraag ik mij af op welke server dit was. Want gisteren heeft "The Horde" een raid uitgevoerd. Ikzelf zater natuulijk bij. :P Ik heb een paar screens genomen.

Afbeeldingslocatie: http://home.versateladsl.be/vt627499/1b.jpg

Hier zijn we vertrokken. Ik moet wel zeggen op de foto's lijkt het of er weinig mensen aan de raid meedoen. Het zijn er wel tamelijk veel. Ik schat 40 tot 50 man.

Afbeeldingslocatie: http://home.versateladsl.be/vt627499/2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versateladsl.be/vt627499/4b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versateladsl.be/vt627499/5b.jpg

Eindelijk in het Elfenland. >:) Ondertussen waren er aan een paar man gesneuveld door high lvl mobs.

Ter informatie: Juist voordat we de NE's gingen aanvallen, kwam er een server restart. 8)7 |:( Daar ging ons plan dus. Na de reboot waren we iedereen kwijt, iedereen zat verspreid en de mensen logden te traag aan.

Afbeeldingslocatie: http://home.versateladsl.be/vt627499/5b.jpg

Dit is dan het resultaat. :'(

Ik heb toch een stuk of 5 NE's afgemaakt + 1 Gnome denk ik. 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik hoop het.. kan me wat dingen herinneren van Horizons en dat was gewoon te gek voor woorden. Daar waren dus GEEN voorgedefineerde servers (frans/duits/engels etc) en mochten de spelers het dus zelf uitzoeken. Ze (de duitsers) hadden op hun sites en fora dus afgesproken om een server over te nemen die op dat moment al voor meer dan de helft gevuld was met anderstaligen.

Ze hebben daadwerkelijk bijna iedereen weggepest van de server door niet te traden met niet duitsers, niet te groupen, alleen maar duits te praten, killstealen, etc.. alles daadwerkelijk georganiseerd...

Meest bizarre situatie die ik ooit heb meegemaakt in een MMORPG.

Gelukkig bleek Horizons toch gedoemd tot falen.. maar toch.. ik heb er een aardig vooroordeel aan over gehouden..

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 12-11-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 14:47:
[...]

Hmm, nu vraag ik mij af op welke server dit was. Want gisteren heeft "The Horde" een raid uitgevoerd. Ikzelf zater natuulijk bij. :P Ik heb een paar screens genomen.
Ik zat op server 16 :) (die nu overigens down is :s erg irritant, nu kan ik niet verder spelen..., maarja dan ga ik maar nuttige dingen doen zoals opruimen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja 16 is er af egt bale marje ben nu night elf bij server 40
komt 16 er nog wel op denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 14:55:
ja 16 is er af egt bale marje ben nu night elf bij server 40
komt 16 er nog wel op denk je?
Ik hoop het... anders ben ik mn nightelf lvl 12 (met behoorlijk goeie items) en mn lvl 6 dwarf kwijt :S (en mn lvl 2 human maar dat maakt niet zo veel uit).

Maar ik denk het wel, denk dat ie down is omdat de lag op die server af en toe echt gruwelijk erg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOidivUs schreef op 12 november 2004 @ 14:58:
[...]

Ik hoop het... anders ben ik mn nightelf lvl 12 (met behoorlijk goeie items) en mn lvl 6 dwarf kwijt :S (en mn lvl 2 human maar dat maakt niet zo veel uit).

Maar ik denk het wel, denk dat ie down is omdat de lag op die server af en toe echt gruwelijk erg was
ik hoop et ook want ik had met mijn warlock lvl 8 maar echt heel veel ontdekt had een groot deel van de kaart en vliegroutes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wtf 26 down? heb ik gister voor niets 16 uur achter elkaar zitten spelen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kom op mensen.. dat een server ff down is wil niet zeggen dat alles weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Peertje schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:48:
wtf 26 down? heb ik gister voor niets 16 uur achter elkaar zitten spelen? ;(
Leer beter lezen of leer beter schrijven :P het is 16, niet 26 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
sOidivUs schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:00:
[...]
Leer beter lezen of leer beter schrijven :P het is 16, niet 26 :)
Misschien bedoelde hij wel 26 uur spelen op server 16 :*)

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 23:03
Weet iemand of het straks, in de retail, mogelijk zal zijn je chars naar een andere realm te verhuizen?
Als je éénmaal lvl 20+ bent zit je er niet op te wachten ergens anders opnieuw te beginnen omdat daar je (nieuwe) maatjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
RonvO schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:16:
Weet iemand of het straks, in de retail, mogelijk zal zijn je chars naar een andere realm te verhuizen?
Als je éénmaal lvl 20+ bent zit je er niet op te wachten ergens anders opnieuw te beginnen omdat daar je (nieuwe) maatjes zitten.
Die kans is minimaal. Je zit bijvoorbeeld met items, namen, etc.

Ik ken geen MMORPG's die dit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Whohoo, vandaag mijn 1e echte aanvaring met het massive gebeuren :).
Kon een paar quests niet oplossen, kwam er iemand naar me toe, die heel vriendelijk zei "follow me, lets slay some humans" ik ging natuurlijk mee, en ja hoor hij liep mooi naar de plek die ik niet kon vinden om de quest op te lossen.

Vet coolie :).

En toen was het opeens al wer half 5 en moet ik werken 8)7

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
effe een vraagje:

Ik ben op dit moment een Human Mage..

kan ik later ook een schild, zwaard of gun vasthouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
Lees op de andere forums dat daar wordt aangenomen dat de beta op de 18e stopt!!!
Dit ivm het dan eindigen van de Raid-Contest. Misschien een voorbarige conclusie???

Je kan het ook anders uitleggen...

De Beta loopt iig nog tot de 18e!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:19:
[...]

Earth & Beyond deed dit (wel tegen betaling)

[ Voor 3% gewijzigd door itsme op 12-11-2004 16:45 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:25
Bosmonster schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:19:
[...]

Toch hebben ze gemeld, dat het mogelijk is, om binnen een korte periode na de release van server te veranderen. Maar dit is enkel het begin en verder heb ik er ook nog bar weinig van gehoord. Misschien dat het wel net zo gaat als bij LII, "het komt wel", maar toch niet...

PS: Voor de kleine vragen kun je ook #wow joinen op irc.tweakers.net, scheelt een hoop kleine postjes :p

[ Voor 11% gewijzigd door Roet op 12-11-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 11:44
Is er nog iemand die van plan is de US versie te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Was het wel van plan .. maar niet meer nu ik van meerdere mensen hoorde dat blizzard gewoon gaat filteren op het land van de creditcard. ALs europees is er dus geen manier om het te spelen. Tenzij je amerikaanse vrienden/familie hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
gri- schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:03:
Was het wel van plan .. maar niet meer nu ik van meerdere mensen hoorde dat blizzard gewoon gaat filteren op het land van de creditcard. ALs europees is er dus geen manier om het te spelen. Tenzij je amerikaanse vrienden/familie hebt ;)
Jawel, want ze gaan ook Paypal accepteren. En een standaard Paypal account vereist geen address verification.

Dus de kans is groot dat wanneer je je bank aan je Paypal account koppelt je gewoon je US subscription kan voldoen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
Bedrijven mogen geen creditcard gegevens gebruiken anders dan voor betalingen.

Filteren zal dus sowieso NIET op CC gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kun je wel blijven speculeren over wat er wel niet gaat gebeuren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is ie :)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_214057.jpg
Sniff :(
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_210014.jpg
Dance :D
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_220847.jpg
Mr boss himself :D
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_221618.jpg
Net buiten kalo-nogwat
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_221858.jpg
Deeprun tram!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_222452.jpg
Trein was er nie dus ik moest maar effe wachte
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111104_222630.jpg
En wachte...
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_165250.jpg
Sprong in het midden van de rit eruit :P,jah toen kon ik lope o.0
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_165549.jpg
what a mess :p
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_171944.jpg
Mn niewe armor,vervelend geluid alleen als je loopt
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_181119.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 07-06 08:36
Ik heb nu een nieuw character, een Tauren Shaman op server 16 (bij de rest van de tweakertjes :P ), nick RealCato. Ben nu lvl 5, maar t weekend is begonnen :)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Johan Hurkmans schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 08:37:
Ik heb eigenlijk even een vraagje. Ik zoek al een tijdje voor wapens voor mijn paladin. Weet iemand waar ik 2handed maces kan vinden? Jah in Goldshire zou je zeggen, maar die zijn voor LVL4 spelers. De hoofdstad is ook geen optie, die begint maar alvast met maces voor lvl40s. Ik ben nu dus level 11 en het wapen van lvl4 begint me te vervelen. Misschien in het westen? Gister was by the way ook de atlas site down
Nu niet meer dus
Blacksmith WannaHitThem tot uw dienst :P.

Een van de dingen die ik kan maken:

Heavy Copper Maul
Two-handed mace.
21-32 damage
speed 2.80
9.50 damage per second
level required: 11

Voor 10 silver geheel voor jou.

Interesse? Laat het dan even weten en geef je in-game naam, dan kunnen we traden of stuur ik het onder rembours op via de post. (als je dat nog niet wist, yup, dat kan inderdaad, je brievenbus om het op te halen staat meestal dichtij een Inn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op test 18 samen met Hans.Solo. Wel Lache.. allebei paladins, dus we kunnen elkaar healen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
server down :|
kben btw lvl 10 hunter dwarf op server 19.
naam = Durin

[ Voor 73% gewijzigd door RedruM op 12-11-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf een lvl 13 Dwarf Hunter genaamd Nargoth, ook op server 19.
Hey Wannahitthem, jij hier? :P
Heb je nu toevallig wel de materialen om de 7.8 dps axe (oid) te maken? Ik zoek nog steeds naar een leuke vervanger voor m'n tomahawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Cool zeg, zo'n raid. Ik vraag me af hoe je zoveel mensen mobiliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:11:
Ben zelf een lvl 13 Dwarf Hunter genaamd Nargoth, ook op server 19.
Hey Wannahitthem, jij hier? :P
Heb je nu toevallig wel de materialen om de 7.8 dps axe (oid) te maken? Ik zoek nog steeds naar een leuke vervanger voor m'n tomahawk.
contact mij eens.. kheb een groene 2handed axe met veel dmg die ik nu dubbel heb.. (gebruik em zelf ook) naam = durin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Speel het zelf nu al zo'n 2 dagen, maar ben er nog niet helemaal uit over wat ik van het spel moet vinden.

Aan de ene kant heb ik zoiets van: mjah, ziet er wel redelijk uit en de wereld is leuk ingericht.
Maar aan de andere kant, en die vindt ik eigenlijk veel zwaarder wegen, het spel zuigt om 1 grote reden. Het is te groot !! Dit kan iets moois zijn, maar vindt het tot nu toe niet echt tot zijn recht komen.
Ben nu met veel moeite level10 (NightElf - Warrior) en kan eindelijk van het eiland af (zonder meteen dood te gaan bij het minste gevechtje). Nam per ongeluk de verkeerde ferry terug... Beland ik plots in Azeroth... heb zoiets van, leuk ff rond kijken, kom ik in de marshlands een simpel krokodilletje tegen LEVEL23 !!! (hoezo ben ik normale RPG gewend :P)

Dit moeten blizzard toch gaan aanpakken, zorg er dan voor dat je maar maximaal door 1 creep tegelijk aangevallen kan worden en dat er maar max. 4 levels verschil tussen jouw level en die van je tegenstander mag zitten (anders kun je elkaar niet aanvallen). Dit zou echt een hoop ergenis schelen.

Nog iets dat ik echt jammer vindt... levellen en geld verdienen gaat gewoon te traag, niet iedereen (in elk geval niet ik) heeft 6 uur per dag tot zijn beschikking om WoW te spelen. Ik wil ook wel eens lekker door kunnen spelen en dus na een dagje of 3 merendeel van de opties kunnen doen.

Maar verder goed spel en met veel potentie :P. Heb genoeg gezien en stop er in elk geval mee. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

The_Savage, ik begrijp je probleem dat jij denkt te langzaam te levellen, maar als het nog sneller gaat, dan het op dit moment al gaat, dan ben ik in een week lvl 60. :X

Stel: Jij speelt 1,5 uur per dag WoW en jij wilt na 3 dagen 'het merendeel van de opties' tot je beschikking hebben. Ik ga er dan van uit dat je zo ongeveer level 25 wilt zijn. Da's dus na 4,5 uur. Dat doe ik in een dag. Het is moeilijk om daar een balans in te maken, hè. ;)

Overigens vind ik niet dat je langzaam levelled. Als je je aan de quests houdt en in het begin weinig anders doet, dat gewoon de quests, dan ben je in een uur (!) al level 5/6. Je moet dan niet teveel willen scouten, want dat zit er niet in.

Dat het te groot is, kan mijns inziens nooit een nadeel zijn. Jij wilt gewoon scouten in plaats van levellen. Dat ligt niet aan WoW. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds als paladin in het eerste gebied bezig. Dat het zo groot is vind ik alleen maar een positief iets, dan raak je in ieder geval er nog niet op uitgekeken. Hiervoor speelde ik Pristontale en dat is een MMORPG met een volledige map-grootte zoals het 1e gebied. Kan je nagaan hoe klein PT eigenlijk dus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:25
Idd. Als ik het een beetje push kan ik nu lvl 30 halen binnen 24 uur speeltijd. Vind het snel zat gaan. Tis maar net hoe le zelf speeld. Je kan heus wel, als je niet vaak speeld gewoon netjes lvl 20 halen in 24 uur. Zeker door de well rested bonus die je krijgt (dan krijg je voor een korte periode dubbele XP van mobs). En het spel moet toch ook nog wel lang leuk blijven. Als je nu lvl 60 haald ben je echt blij. Als iedereen het kan zijn binnen 3 dagen, dan verliest het compleet zijn waarde...

Ook het probleem van de het level verschil mobs is een probleem dat je zelf heb gecreeerd. Je zegt zelf al dat je de verkeerde ferry hebt gepakt. En dat je maar door 1 creep tegelijk aangevallen kan worden, daar moet je zelf voor zorgen. Het moet toch nog wel uitdagend blijven? En zo moelijk is dat niet in de wetlands :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, bijna level 19 en we gaan dadelijk de Alliance raiden met een groep van like 40 man.

ook maar ff guildje gejoined met 5/6 van de hoogste chars op de server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna level 40 nightelf roque :)

ik kom nu de server niet op :o

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 03:29:
Zo, bijna level 19 en we gaan dadelijk de Alliance raiden met een groep van like 40 man.

ook maar ff guildje gejoined met 5/6 van de hoogste chars op de server :)
Is er ergens een website met goeie guilds-info?
Ben benieuwd wat nou de betere/grotere/actievere/socialere/etc. guilds zijn.
Zit nu wel bij een guild, maar ook al zijn er 10 mensen online, er is nog geen guild-activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gister maar effe weer eens met mijn undead char op de test 33 gaan spelen:

Die is lelijk!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_233923.jpg
De zepllin
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234610.jpg
Een 2de zepllin
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234620.jpg
Trappie op
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234635.jpg
En nog een trappie op
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234641.jpg
Was net op tijd,oef wat is dat hoog
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234741.jpg
De zepllin
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234757.jpg
Orc territory
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_234840.jpg
Orc main city
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111204_235032.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik loop het risico om een tik op de vingers te krijgen, maar ik vraag het toch.

Ik ben een asbolute n00b in MMORPG land, zeg maar gerust RPG land in het algemeen (speel alleen japanse RPGs, en da's niet erg vergelijkbaar). Wel wil al heel lang een MMORPG gaan spelen, en WoW is gezien de kwaliteit die Blizzard normaal aflevert de beste kans om er goed in te duiken.

Maar je raadt het al: ik zie door de bomen het bos niet. Ik speel nu op server 35 en ik ben een Level 4 Human Mage. Wat is nou de beste manier om te beginnen? Ik heb het gevoel dat ik wat doelloos saaie quests loop te doen (kill 10 van die, 12 van die etc. etc.). De online help is ook niet echt briljant.

Is er ergens al een goede n00b guide? Ik wil wel graag zien in de beperkte tijd die ik heb tot de beta sluit of dit spel wat voor mij is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een miner in Stormwind of daar in de buurt? Ironforge mag ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:36:
Weet iemand misschien een miner in Stormwind of daar in de buurt? Ironforge mag ook :).
Rechtsklik op een guard en die verteld je alles wat je weten wilt. Zet zelfs nog netjes een pointer op je radar ook waar je moet wezen.
The_Savage schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:53:Dit moeten blizzard toch gaan aanpakken, zorg er dan voor dat je maar maximaal door 1 creep tegelijk aangevallen kan worden en dat er maar max. 4 levels verschil tussen jouw level en die van je tegenstander mag zitten (anders kun je elkaar niet aanvallen). Dit zou echt een hoop ergenis schelen.
Jij bent echt grappig. Je loopt zelf de verkeerde kant op en dan moet Blizzard dit aanpakken . En mobs die aggro zijn moeten netjes in een rij (misschien met zo'n rood nummertjes apparaat) gaan staan wachten zodat jij ze 1 voor 1 kan afslachten.

Briljant idee, post het eens op het officiele forum van WoW, misschien nemen de devs het wel over :P

[ Voor 55% gewijzigd door Ace op 13-11-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keldon schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:39:
[...]

Rechtsklik op een guard en die verteld je alles wat je weten wilt. Zet zelfs nog netjes een pointer op je radar ook waar je moet wezen.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Roet:
Idd. Als ik het een beetje push kan ik nu lvl 30 halen binnen 24 uur speeltijd. Vind het snel zat gaan. Tis maar net hoe le zelf speeld. Je kan heus wel, als je niet vaak speeld gewoon netjes lvl 20 halen in 24 uur.
Dat is imho best snel, begin je dan een nieuw char en gooi je die gelijk vol met goede equip en pots of is dat echt vanaf 0?
Ik heb nu 55+ uur speeltijd erop zitten en speel samen met een goede party van 2 Doac veteranen en ben toch pas lvl 23. (Horde)
Nu zal ik niet al mijn tijd optimaal benut hebben, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe jij lvl 30 wordt in 24uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Roet schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:32:
Idd. Als ik het een beetje push kan ik nu lvl 30 halen binnen 24 uur speeltijd.
sorry maar dit geloof ik dus echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:58

Wmm

Ik weet niet echt of ik dit wel mag vragen hier....

Maar als iemand een log in voor mij heeft zodat ik kan spelen zou ik dat erg leuk vinden :). Na een hoop goede verhalen wil ik het spel wel eens proberen, maar helaas zijn de sign ups closed :(. Dus als iemand nog een log in heeft die hij/zij niet meer gebruikt en wel aan mij wil geven zou hij/zij mij dan willen contacten op MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
THE_CR0SS schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:11:
[...]
Misschien is dat ruim afgerond ;)
Ik ben sinds maandag bezig, maandag de hele dag, en daarna nog avonden en middagen, en ben nu lvl 16.

Mijn tijd is dan ook maar voor 50% benut omdat quests veel langer duren als je ze voor het eerst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_CR0SS schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:11:
[...]

Het is toch echt zo. Als je alleen maar grind in de optimale gebieden. Dan haal je makkelijk lvl 30 in 24 uur speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Deze hier al langs gekomen? :
http://www.guildvsguild.c...orrent/torrent/46.torrent

Warrior vs paladin, waarin de pala hem met blote handen verslaat. Hier staat de thread:
http://forums.worldofwarc...7004&p=1&tmp=1#post587004

Weet iemand trouwens welk zwaard die kerel vast houdt die het filmpje maakt? Ziet er vet uit :9 .

Edit: sick die onyxia movie! Dat beest is op het einde nog geen 1/10 af. Met hoeveel man was dat en wat was het gemid. lvl?

[ Voor 16% gewijzigd door DeepSeven op 13-11-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
I'm using a demonslayer 2h sword.
van pagina 3

Zieke movie trouwens, die Warrior vs Pala
*huilt* maarja, blijf toch wel warrior spelen :)

Edit:
http://home.comcast.net/~tyranis1/axe.jpg
Dit is de Warrior (met wapen) die je in het filmpje ziet

[ Voor 28% gewijzigd door nioz op 13-11-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Net toch maar even een Auction House Mule aangemaakt aangezien ik een tikje simpel werd van het elke keer terug naar Orgrimmar gaan aan het einde van de avond.

En dat werkt dus perfect! Een level 1 Troll Priest gemaakt, naar Orgrimmar gerend en er 2.5g naartoe gemailed en nog wat items die ik wilde veilen. En in plaats van hooguit 1 of 2 keer per dag checken kan ik dat nu veel vaker.

Als ik een quest gedaan heb met mijn main char dan mail ik de items naar mijn AH Mule, helaas zit daar wel een delay van een uur op voordat die aankomen. Dus na de volgende quest ingeleverd te hebben relog ik even en gooi met mijn AH Mule de nieuwe items in het AH. Voor dingen die ik wil kopen is het handig dat ik een Thottbot profile heb, makkelijk om te controleren of de staff die ik zie beter/slechter is dan mijn huidige bijvoorbeeld.

Enige nadeel is dat je geen berichten meer krijgt of je item verkocht is of dat je bent overboden op een item. Maar daar kan ik ruimschoots mee leven op deze manier, zeker ook omdat ik AH nu 4-5 keer per sessie kan checken.

Kwam nog een Tauren tegen met een Kodo mount :)
[img=400,300,1]=http://www.mmorpg.nl/images/wow/WoWScrnShot_111304_160426.jpg[/img]
Met mijn nieuwe Felhunter op jacht geweest
[img=400,300,1]=http://www.mmorpg.nl/images/wow/WoWScrnShot_111204_160254.jpg[/img]
Zomaar een quest uit het niets van een zwevene pilaar :)
[img=400,300,1]=http://www.mmorpg.nl/images/wow/WoWScrnShot_111204_123245.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

Roet schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:32:
Idd. Als ik het een beetje push kan ik nu lvl 30 halen binnen 24 uur speeltijd. Vind het snel zat gaan. Tis maar net hoe le zelf speeld. Je kan heus wel, als je niet vaak speeld gewoon netjes lvl 20 halen in 24 uur. Zeker door de well rested bonus die je krijgt (dan krijg je voor een korte periode dubbele XP van mobs). En het spel moet toch ook nog wel lang leuk blijven. Als je nu lvl 60 haald ben je echt blij. Als iedereen het kan zijn binnen 3 dagen, dan verliest het compleet zijn waarde...
binnen 24 uur lvl30?? hoe doe je dat

ik vind niet dat het te langzaam gaat qua levelen, tenminste tot nu zo lvl 12 ging het voor snel genoeg, maar ik merk nu wel dat ik het merendeel van de quests als dwarve priest gehad heb.

als ik nu quests wil doen dan moet ik dat in provincies doen die net te moeilijk zijn en dus duurt het eeuwen voor ik een quest klaar heb..

Waar zou ik dan heen moeten als lvl12 dwarve die ironforge en stormwind plus de provincies met <lvl 11 monsters al gehad heeft qua quest?

Edit:

- is het mogelijk een char naar een andere realm te helpen?

- ie er iets van een GoT clan oid? ik zou het wel leuk vinden om wat meer nederlanders te kunnen spreken ed

[ Voor 8% gewijzigd door Spruit_elf op 13-11-2004 16:55 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:39:
[...]Het is toch echt zo. Als je alleen maar grind in de optimale gebieden. Dan haal je makkelijk lvl 30 in 24 uur speeltijd.
Het is maar wat je speelstijl is. Eerste keer Diablo II duurde mij ook redelijk lang. Daarnaast, als je echt a la Diablo II alleen maar runs doet in optimale gebieden en zo .... ja ..... ieder zijn eigen plezier, maar als het nu alleen maar level boosten wordt, da's echt voor de simpelen. Ik speel lekker om te genieten van het questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcactus schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:52:
[...]

als ik nu quests wil doen dan moet ik dat in provincies doen die net te moeilijk zijn en dus duurt het eeuwen voor ik een quest klaar heb..

Waar zou ik dan heen moeten als lvl12 dwarve die ironforge en stormwind plus de provincies met <lvl 11 monsters al gehad heeft qua quest?
Dan party je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Zo.. kben lvl 12.5 op server 19 nu.. Naam Durin
Kben hunter dwarf.. dwarves zijn echt veeel cooler dan mensen en de wereld is ook mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Alleen jammer dat een groot deel van de servers eruit liggen :( (zoals 26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 10:09
Ben net level 12 geworden. Ik speel op server 21,naam: risonger. Wisper me maar als je wilt groepen of traden.(als de servers weer up zijn)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level 20, en ik ben een geest wolfje als ik wil, 140% travel speed :)

Hmm de east servers liggen eraf, en ik kan t wow forum niet op... was t scheduled?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 20:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is géén chattopic, geen topic waar je one-liners neer kan gooien, geen topic waar oninteressante posts thuishoren en geen topic waar je zelf niet hoeft te zoeken naar je antwoord. Let hier op!