[17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:58:
[...]

Op zich een mooie monitor de 710N, had ik ook eerst op het oog. Ware het niet dat ik er 2 thuis heb gehad en allebei bij de eerste inschakeling een dode pixel midden in het beeld. De grootste problemen gehad met de verkoper en Iiyama over de omruil. Dus ging ik voor uiteindelijk voor Iiyama, met dus ook allerlei problemen... (sterrenhemel etc)
Uiteindelijk een 431 genomen en waarachtig geen dode pixels enz enz, alleen 16ms. Maar daar merk ik niet zoveel van.
Ik heb zelf nog geen problemen gehad met mijn 710N geen dode pixels gelukkig.
Hij heeft nu al sinds zaterdag non-stop aangestaan dus ik neem aan dat ze ook niet onverwacht meer gaan verschijnen.
En qua omruilen mocht eriets zijn dan doen ze daar gelukkig niet al te moeilijk over bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor instellingen hebben jullie hem staan? want ikzelf vind hem standaard te licht als je hem aansluit. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

ik heb een tijdje gewerkt met een philips tft met een responsetijd van <25ms (geen id hoeveel dat in het echt is) maar nog nooit last gehad van ghosting. ik snap ook die hele heisa over die ms niet. ik zie het verschil niet tussen een 20 / 16 of 10ms schermpje hoor :?
gelukkig heb ik nu weer een crt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook een DVI kabel gekocht voor mn scherm en dat is wel een hele verbetering :) Met de standaard VGA aansluiting werden sommige details gewoon niet scherp weergegeven, zoals sommige kleine icoontjes. Nu is het merkbaar scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:39:
Op wat voor instellingen hebben jullie hem staan? want ikzelf vind hem standaard te licht als je hem aansluit. :O
Alle 2 heel laag. De linkse brightness staat meestal op 4t/m 16 ofzo en de andere staat op 4 dacht ik. Werkt goed :) anders gaan me ogen eraan met een bouwlamp op me hasses :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Metro2002 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:25:
ik heb een tijdje gewerkt met een philips tft met een responsetijd van <25ms (geen id hoeveel dat in het echt is) maar nog nooit last gehad van ghosting. ik snap ook die hele heisa over die ms niet. ik zie het verschil niet tussen een 20 / 16 of 10ms schermpje hoor :?
gelukkig heb ik nu weer een crt :/
Dat hangt er vanaf welk paneel is gebruikt, bij een IPS paneel zegt de responsetijd veel meer over de GEMIDDELDE responsetijd dan bij een TN paneel. MVA panelen van 25ms kunnen soms wel extreem veel ghosting vertonen, veel meer dan bijv. een 25ms IPS paneel (zoals de IIyama 481).

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hoe staat het tegenwoordig met het aantal sterrenhemels? Ik wil er waarschijnlijk ook één halen maar ben een beetje huiverig voor die sterrenhemels..

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
EbAyzo schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:23:
Hoe staat het tegenwoordig met het aantal sterrenhemels? Ik wil er waarschijnlijk ook één halen maar ben een beetje huiverig voor die sterrenhemels..
ik heb er dus maandag 1 gehaald bij mediamarkt en die had een dikke vette sterrenhemel. Maar ws. was dit een exemplaar die al terug was gebracht door iemand anders (opengebroken verpakking, ontbrekende stroomkabel etc.) en kan het best zijn dat ie al een hele tijd in het magazijn oid stond en pas later weer is teruggezet in de winkel.
Daarna dus een nieuwe gehaald en samen met de verkoper gecheckt dat ik ook écht een nieuwe kreeg die niet open is geweest. Die nieuwe heb ik nu en die doet het perfect, zonder dode pixels :)

Ik zou je dus iig de tip geven om in de winkel meteen te checken of je een compleet nieuwe krijgt en niet 1 die retour is geweest. Je ziet het wel aan de aansluitkabels e.d. want dat hoort allemaal netjes ingepakt te zitten. Zal me nl. niks verbazen dat winkels die 'sterrenhemel' exemplaren weer terugzetten in de hoop dat een 'domme' klant het niet opvalt. Uiteraard leggen ze die gebruikte/geretourneerde schermpjes ook altijd bovenaan neer.....
Gewoon even goed op letten dus dat je een nieuwe krijgt, want het lijkt me dat ze bij de nieuwere versies die 'sterrenhemel-bug' wel opgelost hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 16-03-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ghehehe ik bestel hem in de winkel waar ik werk dus weet zeker dat ie nieuw is ;) Alleen dat gedoe als ie weer terug moet heb ik niet zo'n zin in. Maar we verkopen de laatste tijd aardig wat E435's en hebben er nog geen één teruggehad met deze klacht.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik denk dat de kans dan wel erg klein is dat je nog een rot exemplaar krijgt. En anders kun je toch gewoon even testen voor je hem koopt? Moet toch mogelijk zijn als personeelslid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Het raam uit met dat scherm

Het is veel te fel. Ik gebruik hem als secundaire scherm. En kijk er regelmatig een filmpje op terwijl ik op de secundaire aan het werken ben. Maar door de felheid is alles wat zwart moet zijn.. vet donkerblauw.. Dat probleem heb ik met mijn primaire scherm niet..

Die iiyama is een echt gamers/office scherm.. Niet meer , niet minder.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als je brightness op 20 oid zet valt het best mee vind ik. Standaard staat dat op 100 en dat is idd veel te fel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, een TFT weggooien omdat hij te fel is. Daarvoor hebben ze sinds het bestaan van schermen 'instellingsmogelijkheden' voor uitgevonden :) Ik heb ook TFT's gezien met nog veel slechtere zwart weergave.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Ze hebben wat veel dooie pixels, ik heb deze week vele uren besteed aan het testen van schermen omdat mensen graag allemaal een pixelperfect scherm willen hebben en ik het een beetje beu ben met deze schermpjes. ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb nog een vraagje over de refreshrate van mn scherm. Ik weet dat een TFT niet echt refreshrates heeft, maar wat is nou de ideale instelling voor mn 435S als ik hem op DVI aansluit? Op de standaard VGA aansluiting werd het beeld wat wazig op 75Hz, maar met DVI merk ik geen verschil meer. Is het niet zo dat de responsetijd beter wordt als je de refreshrate hoger zet? Ik wil natuurlijk wel optimaal gebruik maken van die 10ms :)
In de handleiding kan ik ook niet vinden wat nou de ideale/aanbevolen refreshrate is.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 21-03-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:29
Het toeval wil dat ik deze monitor gisteren ook heb gekocht, zelfs na het doorlezen van dit draadje ;)

In ieder geval, ik heb hem bij Vobis gehaald en hij is prima in orde. Zelfs geen dode (sub)pixels, en ook geen 'sneeuwstorm'. Verder een prima scherm, maar je moet de helderheid inderdaad wel redelijk wat terugregelen wil je prettig beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Vraagje:

Ik heb dit scherm vandaag zien staan bij de mediamarkt voo 259e. Natuurlijk een goeie deal.
Maar het scherm had een blokkerige weergave. Alle andere tft hadden haarscherpe foto's op het beeld, maar bij deze 435 leek het allemaal wat blokkerig langs de contouren van het foto-onderwerp.
De monitor was aangesloten via de analoge aansluiting en niet via de dvi.

Is dit normaal voor deze monitor? anders koop ik hem natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Welke mediamarkt??? Ik heb hem vorige week in MM Groningen voor 289 gehaald.... :(

Maar dat viel mij idd ook op dat die foto slideshow wat blokkerig overkwam. Ik denk dat dit kwam omdat ie standaard heel fel is en het daardoor meer opvalt. Nu ik hem zelf heb zie ik nergens blokjes ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Palomar schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:31:
Welke mediamarkt??? Ik heb hem vorige week in MM Groningen voor 289 gehaald.... :(

Maar dat viel mij idd ook op dat die foto slideshow wat blokkerig overkwam. Ik denk dat dit kwam omdat ie standaard heel fel is en het daardoor meer opvalt. Nu ik hem zelf heb zie ik nergens blokjes ofzo ;)
Gezien in Groningen. bij dezelfde waar jij hem vandaan hebt.

Het is jou tijdens die slideshow aan de wand ook opgevallen? Heb je daar nu geen problemen meer mee? Zou je voor mij eens een gedetailleerde foto willen bestuderen en bevestigen dat dit bij jou niet zo is. heb jij een dvi kabel of analoog aangesloten. bij de MM hebben ze hem analoog. Wat heb je dan voor de dvi kabel betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hmz.. dan ga ik zo ff terug om die 30 euro op te halen... :P Desnoods ruil ik de hele monitor wel in, want er zit 14 dagen niet goed geld terug garantie op.

Maar ik heb even een paar high res foto's bekeken, en ik zie echt geen blokjes oid (was me anders ook al wel opgevallen). Ik heb hem trouwens via DVI aangesloten. Kabeltje (de goedkoopste) heb ik ook bij MM gehaald, kostte 25 euro. Bij computerland er tegenover hadden ze ook DVI kabels voor 15 euro, maar toen ik daar was waren ze uitverkocht. Zou je dus wel even kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Als niemand er problemen mee heeft, zal ik dat ook wel niet hebben. ga vrijdag gelijk heen.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hah, ik ben net ff langs de mediamarkt geweest en die 30 euro prijsverschil weer terug gekregen :) Bedankt voor de (onbedoelde) tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Wanneer heb je dat scherm omgeruild vorige week?
Kan nl dat ik je dan geholpen heb met omruilen :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Heb vandaag dus even een E435 besteld bij mijn inkoper. Zal eind v.d. week wel binnen zijn....ben benieuwd of hij heelhuids uit de doos komt :/

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
RAILGUNNER schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:19:
Wanneer heb je dat scherm omgeruild vorige week?
Kan nl dat ik je dan geholpen heb met omruilen :).
Dat weet jij dan wel als je daar werkt. Hoe komt het dat dat scherm bij jullie aan de wand zo blokkerig is vergeleken met de rest. omdat al die schermen analoog worden aangestuurd?

Want ik begrijp van de rest dat het helemaal geen brak scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Lumics schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:26:
Dat weet jij dan wel als je daar werkt. Hoe komt het dat dat scherm bij jullie aan de wand zo blokkerig is vergeleken met de rest. omdat al die schermen analoog worden aangestuurd?

Want ik begrijp van de rest dat het helemaal geen brak scherm is.
Weet ik zo niet, zal donderdag eens kijken.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier wat van de iiyama 430S?

Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontaal/verticaal: 150°/135°;
right/left: 75°/75°,
up/down: 75°/60°
Optimale resolutie 1.3 megapixels (1280 x 1024)
Luidsprekers 2 x 1,5 W (Stereo)

lijkt me wel een goeie jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Interessant, dit wordt waarschijnlijk dus de opvolger van de 435? Hopelijk geeft hij dieper zwart weer en zijn alle problemen met sterrenhemels opgelost.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 26-03-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is bij komplett.nl verkrijgbaar voor €259
alleen nog in het zwart, wit komt nog wel denk ik
mij lijkt het super dingetje en zeker niet duur
kijk ook www.iiyama.nl ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 430S-B kost er 259 euro en de 430B kost er 339 euro... Wat is dat voor vage shit?

[ Voor 187% gewijzigd door Yokozuna op 26-03-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:46:
De 430S-B3 kost er 259 euro en de 430B kost er 339 euro... Wat is dat voor vage shit?
waar zie je dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
komplett.nl

Misschien moeten fabrikanten eens stoppen met het gebruiken van fucking onlogische typenamen.

- De H430B gebruikt een compleet ander paneel als de E430S, maar toch zijn het allebei 430's.
- De eerste letter na de 430 zegt niets over de kleur, maar toevallig worden wel de letters S(silver) en B(black) gebruikt om het soort paneel aan te geven. Dezelfde letters als waar de kleuren mee aangegeven worden.

Lekker duidelijk allemaal...

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 26-03-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er ook helemaal niks van.

http://www.kieskeurig.nl/...ama%20ProLite%20E430S.htm
hier staat dat ie uit 2003 komt
op de site iiyama is het een net nieuw product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vaag ja, maar als IIyama zegt dat hij nieuw is, en het is een 8ms panel, dan moet hij ook wel nieuw zijn. Hopelijk geeft hij dieper zwart weer dan de 435, want dat zwart vond ik meer naar grijs neigen. Een vriend van me heeft een 435, en het is verder een prima gaming scherm, maar films erop kijken (veel zwart) is toch minder mooi.

Wordt het trouwens geen tijd voor een apart 17" TFT topic?

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 26-03-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Yokozuna schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:35:
Vaag ja, maar als IIyama zegt dat hij nieuw is, en het is een 8ms panel, dan moet hij ook wel nieuw zijn. Hopelijk geeft hij dieper zwart weer dan de 435, want dat zwart vond ik meer naar grijs neigen. Een vriend van me heeft een 435, en het is verder een prima gaming scherm, maar films erop kijken (veel zwart) is toch minder mooi.

Wordt het trouwens geen tijd voor een apart 17" TFT topic?
is misschien wel handig voor mensen die graag een keuze willen maken tussen vele 17" tfttjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In het 19" topic staat al een complete startpost, hoeft alleen aangepast te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:37:
Interessant, dit wordt waarschijnlijk dus de opvolger van de 435? Hopelijk geeft hij dieper zwart weer en zijn alle problemen met sterrenhemels opgelost.
Onbegrijpelijk dat er dan weer geen DVI opzit...

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar tft, dus ik zal een nieuw topic hierover wel handig vinden.
Trouwens hebben jullie een goede tip qua scherm?
alvast bedankt

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik zeg, wie wil hem openen of moet ik het doen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik zou zeggen, doe wat je niet laten kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het doe, is ie zo gesloten.
Ben ook maar amateur

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zo'n topic ook handig vinden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

GoldenSample schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:51:
ik zeg, wie wil hem openen of moet ik het doen :P?
Ik zou best een mooie startpost kunnen maken misschien, maar zoweel weet ik nou ook weer niet van die schermen. Maak jij er maar wat moois van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

PromoX schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:17:
[...]

Ik zou best een mooie startpost kunnen maken misschien, maar zoweel weet ik nou ook weer niet van die schermen. Maak jij er maar wat moois van :).
TFT info kun je gewoon uit het 19" topic rippen. Paar modelletjes 17" met specs erbij en je hebt een mooie startpost.

Ik stel me hierbij wel vrijwillig om de post te maken

Toestemming vragen bij modjes Centraal 17" TFT topic

[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 27-03-2005 22:13 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn TFT verkocht, omdat ik zelf een wat snellere TFT zoek (m.a.w. snellere reponstijd). Ik sta dus op het punt om deze week een nieuwe TFT te bestellen, en ik dacht aan deze.

Mijn vraag is eigenlijk, is de kans nu nog steeds groot dat ik er een met een 'sterrenhemel' krijg, want ik heb wat gelezen over een tweede revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Nokko schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:35:
Ik heb vandaag mijn TFT verkocht, omdat ik zelf een wat snellere TFT zoek (m.a.w. snellere reponstijd). Ik sta dus op het punt om deze week een nieuwe TFT te bestellen, en ik dacht aan deze.

Mijn vraag is eigenlijk, is de kans nu nog steeds groot dat ik er een met een 'sterrenhemel' krijg, want ik heb wat gelezen over een tweede revisie?
Ik heb dit scherm ook recentelijk aangeschaft, de problemen die eerder in dit draadje zijn beschreven heb ik niet. Ik hoor ook van anderen in mijn omgeving die dit scherm hebben dat er niks meer mis mee is. De tweede revisie is inmiddels welverspreid. Ik zou in de winkel wel even opletten dat je een gesloten doos meekrijgt, desnoods laat je hem even openmaken om te kijken of alles nog in de verpakkingsmaterialen zit. Dan kan je er wel vrij zeker van zijn dat je een goede te pakken hebt.

Dat is uiteraard geen garantie, pin me er niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja want ik heb een probleem, wij hebben sindskort geen auto meer. :'( (Vraag me niet waarom) dus ik ben erg afhankelijk van Internet. Naja, even naar Zwolle moet ook wel lukken. :) In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zou hem dan niet bestellen bij een zaak waar ze ook tegen bijbetaling dode-pixelgarantie leveren... Lijkt me een erg lucratieve business om iedereen die niet zo'n garantie bijkoopt een scherm met dode pixels te geven... (afkomstig van mensen die hem hebben teruggebracht). Of je moet zo gek zijn om wel bij te betalen voor zo'n garantie.....

Btw, je hoeft geen auto te hebben om zo'n schermpje te halen ;) Ding weegt niks en de doos is iets groter dan een schoenendoos... Lijkt mij vrij 'eng' om het via internet te bestellen. Je hebt geen enkele controle of je wel een splinternieuw scherm krijgt. Al ben ik misschien wat achterdochtig gezien mijn ervaringen (zie eerder in dit topic, is overigens allemaal goed gekomen).

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 28-03-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:21:
Lijkt mij vrij 'eng' om het via internet te bestellen. Je hebt geen enkele controle of je wel een splinternieuw scherm krijgt. Al ben ik misschien wat achterdochtig gezien mijn ervaringen (zie eerder in dit topic, is overigens allemaal goed gekomen).
Daar zit ik dus ook mee, je weet totaal niet wat je in huis krijgt. Ik ga er eventjes goed over nadenken hoe ik dat ga doen.

Trouwens, als je bij MyCom het scherm eerst wil zien werken, kost dat dan geld? En zoja, hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Nokko schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:29:
[...]

Daar zit ik dus ook mee, je weet totaal niet wat je in huis krijgt. Ik ga er eventjes goed over nadenken hoe ik dat ga doen.

Trouwens, als je bij MyCom het scherm eerst wil zien werken, kost dat dan geld? En zoja, hoeveel?
Dat zou niks moeten kosten, als ze daar geld voor vragen kan je beter meteen weggaan. Volgens mij is het, zeker bij een scherm, een vrij normale vraag om hem even te testen. Kan me wel voorstellen dat ze dat liever niet doen als het erg druk is, maar normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dan ga ik dat denk ik zo maar doen. Heb het scherm laatst nog zien draaien en dat zag er wel erg mooi uit moet ik zeggen.

Ik heb nog een vraag, is de vertikale kijkhoek van 120 graden geen nadeel, mijn oude 710V van Samsung had dat ook, en daar moest ik heel recht voor zitten namelijk.

Edit: Ik heb hem maar besteld, ik heb het scherm bij een kennis zien draaien en dat beviel me zeer goed dus als ik een scherm heb zonder sterrenhemels e.d., dan ben ik wel tevreden denk ik. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Frietsaus op 28-03-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hehe...nou een centraal 17" topic zit er dus helaasch niet in. Ik heb het lief gevraagd maar kreeg geen positieve reacties. Dan maar een topic openen over elke 17" die er bestaat...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Men heeft recht op een centraal 17" topic!

Als veel mensen een centraal 17" topic handig vinden, moet dat er gewoon kunnen komen en moeten mods niet moeilijk gaan doen. Er is al tijden een centraal 19" topic en dat topic loopt prima. Het argument dat er zoveel 17" modellen zijn gaat niet op, want er zijn ook heel erg veel 19" modellen, zie pricewatch.

Voordeel van een centraal topic is dat slechte schermen op lange termijn vanzelf uit het topic 'gefilterd' worden. Door een centraal topic komen veel mensen bij elkaar, daardoor zitten er altijd genoeg objectieve/ slimme/ inzichtvolle/ nieuwsgierige/ nieuwspostende users, uiteindelijk kom je vanzelf achter de waarheid, wat is echt een goed scherm en wat niet. Dat is bij aparte topics gewoon moeilijker.

Bovendien blijft het wel overzichtelijk. Een centraal topic is goed doorzoekbaar met de zoek-in-dit-topic optie rechtsboven in het scherm. Daarbij komt dat een goed centraal topic een goede startpost heeft waarin userreviews staan. Als deze wordt bijgewerkt blijft het topic dus overzichtelijk omdat alle belangrijke/grote/toevoegende userreviews van TFT's zijn terug te vinden in de startpost.

Vaak is een apart topic openen voor een nieusbericht teveel van het goede, een post in een centraal topic is dan 'proportioneler'. Door belangrijk nieuws hebben sommige mensen genoeg om nog even te wachten met hun aankoop, je weet beter wat de toekomst op korte termijn brengt.

Bovendien is een centraal topic gewoon gezelliger.

Ik zou zeggen, ga demonstreren, start een front :)

[ Voor 114% gewijzigd door Yokozuna op 29-03-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb hem binnen, en moet zeggen heerlijk scherm!
Ik heb wel gecontroleerd op dode en/of hot pixels en heb een dode pixel links bovenin, maak ik me niet druk om. En dit scherm heeft een heel klein beetje last van het sterrenhemel probleem, maar niet zodanig veel dat ik hem terugstuur. Misschien 5 of 6 kleine groene puntjes. :)

En nu ik erover nadenk, ik heb contrast op 50 staan en brightness op 100, maar merk niks van overstraling eigenlijk, en ik zie op een pure zwarte achtergrond ook geen lampen doorschijnen. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 30-03-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:01:
Ik heb hem binnen, en moet zeggen heerlijk scherm!
Ik heb wel gecontroleerd op dode en/of hot pixels en heb een dode pixel links bovenin, maak ik me niet druk om. En dit scherm heeft een heel klein beetje last van het sterrenhemel probleem, maar niet zodanig veel dat ik hem terugstuur. Misschien 5 of 6 kleine groene puntjes. :)

En nu ik erover nadenk, ik heb contrast op 50 staan en brightness op 100, maar merk niks van overstraling eigenlijk, en ik zie op een pure zwarte achtergrond ook geen lampen doorschijnen. _/-\o_
Heb je goed onder meerdere hoeken naar die sterrenhemel gezocht? 1 dode pixel en 5 of meer subpixels... Ik zou hem terugsturen... Maar das mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja maar ik heb er geen last van eigenlijk, maar goed als het me echt niet bevalt dan vraag ik wel een nieuwe natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

EbAyzo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:01:
Hehe...nou een centraal 17" topic zit er dus helaasch niet in. Ik heb het lief gevraagd maar kreeg geen positieve reacties. Dan maar een topic openen over elke 17" die er bestaat...
Ik had het gelezen de mods kwamen niet erg positief en vriendelijk over. Een topic met de meest dergelijke en populaire 17inc schermen zou erg handig zijn. Misschien zijn er wel meer 17inc tft's dat hoeft nog niet tezeggen dat de discussie tever uiteen zou lopen. Zoals Yokozuno al zegt slechte schermen worden vanzelf gefilterd.
:/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

GreenFury schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:32:
[...]

Ik had het gelezen de mods kwamen niet erg positief en vriendelijk over. Een topic met de meest dergelijke en populaire 17inc schermen zou erg handig zijn. Misschien zijn er wel meer 17inc tft's dat hoeft nog niet tezeggen dat de discussie tever uiteen zou lopen. Zoals Yokozuno al zegt slechte schermen worden vanzelf gefilterd.
Ach ze hadden wel een paar goede punten. Maar er was zoveel weerstand van allerlei kanten dat het van mij al niet eens meer hoefde.

* Ebayzo krijgt morgen of overmorgen ook zijn E435S black :)

Vandaag ook al een nieuwe zwarte kast en toetsenbord gekocht. Dus mijn desktop word helemaal zwart :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De gemeenschap (wij users) bepaalt of er een centraal topic komt, niet de moderators, daar zijn ze toch niet voor? Waarom niet gewoon een centraal 17" topic toelaten en als blijkt dat het niet werkt gewoon sluiten? Nogal bekrompen van de moderators dat ze het nieteens een kans geven. Machts misbruik.

[ Voor 52% gewijzigd door Yokozuna op 30-03-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

GreenFury schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:32:
[...]

Inderdaad, en met een goede startpost die goed geupdated blijft, kunnen mensen daar meteel al heel veel informatie uithalen en als je daarna het topic een tijdje bijhoudt moet je toch kunnen beslissen welke je zou willen kopen. Eén centraal topic is dan gewoon handiger dan dat je allerlei verschillende topics moet bijhouden en eventueel moet bookmarken. En zo'n topic is net zo goed te doorzoeken, daarvoor is het zoeken IN topics toch gemaakt?

En 17" schermen zijn nu misschien ook wel vrij standaard, maar zo'n topic zal zich toch vooral richten op een aantal schermen die boven de grote massa uitsteken.

Mocht het uit de hand lopen, kan het topic nog snel genoeg gesloten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Offtopic: 100% juist PromoX! De P(ersonal) M(essage) functie kan ik ook niet vinden op GoT, moderater mailen?

Ontopic: Ik snap niet dat IIyama weer speakers in hun E430S stopt. Het is een 8ms TN panel -> een TFT bedoeld voor gamers -> gamers willen geen ingebouwde speakers omdat ze al een betere speakerset hebben en liever een strak design zonder speakers zien. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Is er dan geen enkele marketing medewerker bij IIyama die daar op komt?

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 30-03-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Yokozuna schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:16:
Ontopic: Ik snap niet dat IIyama weer speakers in hun E430S stopt. Het is een 8ms TN panel -> een TFT bedoeld voor gamers -> gamers willen geen ingebouwde speakers omdat ze al een betere speakerset hebben en liever een strak design zonder speakers zien. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Is er dan geen enkele marketing medewerker bij IIyama die daar op komt?
Dat dacht ik eerst ook bij de E435S, maar nu ik hem heb gebruik ik die speakertjes nog best wel vaak (met splittertje zodat ie ook nog op mn normale 5.1 set is aangesloten). Gewoon tijdens internetten en simpele systeemgeluidjes enzo kunnen prima via die kleine boxjes. Hoeft mn 400 watt 5.1 set ook niet aldoor aan, waardoor het hele huis meteen hoort als er weer iemand bij MSN online komt ;)

Maar qua design is het idd wel mooier zonder boxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja dat is ook de reden waarom ik die speakers wel fijn vind.

Ik wil em zo gaan halen. Iemand nog die mij een goede tip kan geven?

Ik wil sowieso ff me laptop meenemen zodat ie daar even aan kan voor de test. Slim? of niet?

Winkel = VOBIS, daar is ie nu voor 260 (is maar klein beetje duurder als pricewatch als je ook naar verzenden kijkt) dus das lekker makkelijk want dat zit hier op 10 mins lopen.

zit er standaard een DVI kabel bij btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Er zat bij mij geen DVI kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Er zit geen standaard DVI kabel bij. Iets wat ik nog steeds lame vind van TFT fabrikanten. Moet je weer voor 2 tientjes een DVI kabel kopen terwijl je een scherm koopt van €250. (En ook bij schermen van boven de €250)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gewoon tijdens internetten en simpele systeemgeluidjes enzo kunnen prima via die kleine boxjes.
Ik zit meestal wel wat muziek te luisteren tijdens internetten enz. Wil ik graag horen uit m'n set, maar het zou inderdaad wel handig zijn als msn een volume regeling had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, als ik muziek luister doe ik het uiteraard wel via mn echte boxen ;) Geluid uit die iiyama klinkt echt voor geen meter.
EbAyzo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:52:
Er zit geen standaard DVI kabel bij. Iets wat ik nog steeds lame vind van TFT fabrikanten. Moet je weer voor 2 tientjes een DVI kabel kopen terwijl je een scherm koopt van €250. (En ook bij schermen van boven de €250)
idd, zo'n kabel kost voor de fabrikant uiteindelijk maar een paar euro extra. Kennelijk zijn de marges dan zo klein dat dat er niet meer vanaf kan :/

[ Voor 62% gewijzigd door Palomar op 30-03-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wel een beetje raar dat ze dat niet doen, zeker bij dit model had ik het eerst wel verwacht.

Edit: Het scherm zal toch omgeruild moeten worden, hij zit nu ineens vol met rode en groene subpixels op een zwarte achtergrond. :| :'( Dan vraag ik wel even of hij van te voren getest kan worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Frietsaus op 30-03-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Kerel zei tegen mij dat de fabrikant en de producent van kaarten beide lopen te zeiken dat het elkaars pakkie an is
en omdat dvi nog steeds een feature is en geen must ( iig voor de default user) is het daarom ook zo dat dat er nog niet standaard bij zit... maja, dvi komt hier dus nog wel. Net 250 euro verder, dus dat moet maar HEEL even wachten ;)

Ben er wel heel blij mee. Voor zover ik heb kunnen testen en zien nog GEEN dode pixels of subpixels.

Wel gaaf dat ze bij vobis/iiyama die garantie hebben van 8 dagen 1 dead pixel = omruilen... Daarna wel 5 maja, als er meer als 3 zitten is 5 ook zo geregeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mijn scherm wordt omgeruild door de winkel, hij vond het ook niet normaal. Heb nu inmiddels meer dan 60 (!!!!) 'dode' subpixels geteld op een zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

iemand al de xerox xa 17 inch schermen gezien? Supahrgeile dingen man, en niet duur ook! Zit te deknken om mn lg'tjes om te wisselen iig :P. Is iemand al is aan het gamen geweest met die krengen en wast wat?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:27:
Mijn scherm wordt omgeruild door de winkel, hij vond het ook niet normaal. Heb nu inmiddels meer dan 60 (!!!!) 'dode' subpixels geteld op een zwarte achtergrond.
Dus toch de 'sterrenhemel'. Verneukeratief grapje is dat, ik zag het in eerste instantie ook niet. Tot ik ging video-editen en met veel donkere beelden en zwart ging werken. Heb hem meteen teruggebracht naar MyCom. Nu een 431S en tot nu toe geen problemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik mag hopen dat de winkel nu wel een goed scherm opstuurt, ze zeiden aan de telefoon "We zullen ervoor zorgen dat U een goed scherm krijgt, dit is natuurlijk niet normaal bij een LCD-scherm". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik zie wel 2 of 3 subpixels als ie helemaal zwart is en ik er op 2 cm vanaf zit. Maar ik merk er eigenlijk bij gewoon werken praktisch nik s van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
3 is toch genoeg, ik zou het er wel voor over hebben en meteen voor de E430S gaan (8ms TN panel), ander panel, waarschijnlijk alle problemen met sterrenhemel etc. weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ikbensander schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:29:
Ik zie wel 2 of 3 subpixels als ie helemaal zwart is en ik er op 2 cm vanaf zit. Maar ik merk er eigenlijk bij gewoon werken praktisch nik s van
Dat had ik eerst ook :P , Maar bij mij zijn het er meer geworden dus ik zou het regelmatig even controleren totdat je echt zeker weet dat er niks bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 20:06
Zowat een maand geleden heeft men E435S het begeven en nog altijd geen nieuwtje ontvangen. Voor mij geen Iiyama meer hoor :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Arghhh..zou vandaag mijn scherm krijgen maar onze leverancier had de zending verprutst :( Maar morgen heb ik hem zeker weten. Ben benieuwd of ie helemaal goed is...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Laten we hopen dat hij goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Na lang wachten zit ik eindelijk achter mijn E435 en hij is perfect! Geen enkele dode (sub-)pixel! Ook geen sterrenhemel!

* Ebayzo is happy :)

Nu heb ik alleen in mijn HTML programma (Max HTML beauty) dat soms een deel van de laatste letters van een woord wegvallen.

code:
1
<TITLE>Untitled</TITLE>
Hier valt bijvoorbeeld de "d" half weg. Het lettertype dat gebruikt wordt in het programma is Courier New 10pt. Is dit een bekend "probleem"?

Zie nu dat het alleen in dat programma is. Het lijkt net of het de 1280x1024 resolutie niet aankan ofzo :/

[ Voor 78% gewijzigd door Ebayzo op 02-04-2005 20:44 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:31

Johnny E

Dôh !!

Hmm vreemd, heb het net even getest en heb zelf nergens last van, de "d" is gewoon helemaal zichtbaar. Dit zowel via Dsub als via DVI.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
EbAyzo schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:03:
Na lang wachten zit ik eindelijk achter mijn E435 en hij is perfect! Geen enkele dode (sub-)pixel! Ook geen sterrenhemel!
Heel mooi! Dus het is goed mogelijk. Ik hoop echt zo dat ik volgende week eindelijk eens een goed scherm krijg, want het heeft me nu al wat geld gekost. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

Ik vroeg me (ja, na 3 maanden) af of ik dat oranje stickertje ('10 ms') nou zal laten zitten, of eraf halen.
Zit het stickertje er bij jullie nog op of niet?

Poll: Laat jij het oranje stickertje zitten?
ja
nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=52711&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, ik laat het zitten. Omdat ik er totaal geen last van heb. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Hmmm..die was er al af voordat het scherm aanging :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Same here.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb die sticker er meteen afgehaald.. geen gezicht zo'n lelijke reclamesticker :P Net of ie weer terug moet naar de winkel ofzo ;) Ik snap ook niet waarom zoveel mensen die stickers er altijd oplaten. Net als zulke 'TCO99' stickertjes op CRT's of "4x1000WATT PMPO!!!" op goedkope audiosetjes. Maar dat is misschien iets voor een ander topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap niet waarom mensen tegenwoordig meteen voor het nieuwere model, de E430S gaan. Maarja, geen centraal topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 22:22:
Heb die sticker er meteen afgehaald.. geen gezicht zo'n lelijke reclamesticker :P Net of ie weer terug moet naar de winkel ofzo ;) Ik snap ook niet waarom zoveel mensen die stickers er altijd oplaten. Net als zulke 'TCO99' stickertjes op CRT's of "4x1000WATT PMPO!!!" op goedkope audiosetjes. Maar dat is misschien iets voor een ander topic :P
Die TCO sticketjes vind ik wel grappig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:31

Johnny E

Dôh !!

Ik laat het stickertje zitten tot de 7 dagen van de omruil garantie verstreken zijn.

Moet wel zeggen; nadat ik met mijn vorige E435S één dode pixel had ik een beetje paranoide aan het worden ben. Elk stofje zie ik aan voor een dode pixel, de Swiffer ligt al standaard naast het scherm :+

Verder is het een heerlijk scherm.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Haha dat had ik ook, maar ze lijken op een afstand ook zoveel op een dode subpixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik wil binnenkort een nieuwe monitor kopen.. aangezien er nog geen centraal topic is stel ik mijn vraag maar hier. Ik wil gaan voor de E435 of voor de nieuwe E430 met een reactietijd van 8ms. Heeft iemand al ervaring met de laatste monitor?? Ik kan nergens een review vinden.. alleen van de "oude" 430 met een responsetijd van 16ms. Wat raden jullie me aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook heel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:52:
hoi, ik wil binnenkort een nieuwe monitor kopen.. aangezien er nog geen centraal topic is stel ik mijn vraag maar hier. Ik wil gaan voor de E435 of voor de nieuwe E430 met een reactietijd van 8ms. Heeft iemand al ervaring met de laatste monitor?? Ik kan nergens een review vinden.. alleen van de "oude" 430 met een responsetijd van 16ms. Wat raden jullie me aan???
Ik ben ook op zoek gegaan naar reviews, maar deze zijn idd niet te vinden .. alleen van het oude scherm dan. Wel viel mij op dat dit scherm geen dvi ingang heeft, op de site van Azerty staat van wel .. maar ik geloof de Iiyama site :).
Nu ben ik geen kenner vwb tft schermen, maar dit doet toch af aan de scherpte van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Analoog is al erg mooi, maar DVI zal volgens mij de kleine details nog scherper maken. En je hoeft niet zoveel meer in te stellen toch?

Naja, dat hij geen DVI is verklaart dan ook de prijs uiteraard. Hoop niet dat dit nieuwe model last heeft van de 'mooie' sterrenhemels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de replies. Aangezien er volgens de Iiyama site inderdaad geen DVI op het 430 model zit, is de keuze bij mij snel gemaakt.. We gaan voor een 435 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de afgelopen HCC dagen 2 435's in dual setup draaien. Werkt heerlijk. Jammergenoeg heeft ene beneden een dode subpixel en de andere in het midden en ook beneden een dode subpixel. Mja, niets aan te doen. Toch zéér tevreden, nog steeds na een half jaar :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Eindelijk, ik krijg morgen m'n scherm weer terug, hoop echt dat hij dan goed is! :)

Edit: Ik heb een splinternieuw scherm gekregen, en heb tot nu toe geen dode subpixels gevonden. Maar voordat ik weer een conslusie trek, wacht ik nog wel een dag of 2-3 af.

[ Voor 53% gewijzigd door Frietsaus op 06-04-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de E435S gekocht :)
Ik vind dat jullie wel een heel klein beetje sneu doen over de zogenaamde sterrenhemel maar goed hier dus een tevreden gebruiker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:01:
Ik heb vandaag de E435S gekocht :)
Ik vind dat jullie wel een heel klein beetje sneu doen over de zogenaamde sterrenhemel maar goed hier dus een tevreden gebruiker O-)
Hoe kun je daar over oordelen als je zelf geen sterrenhemel hebt?
Ik heb 3 435's gehad en allemaal zijn ze retour gegaan met een sterrenhemel. Je zag zelfs op de desktop al tientallen dode (sub)pixels.

Vond het een prima monitor, maar als je die pixels eenmaal ziet blijf je ze zien en dat vind ik gewoon te storend. Een paar gaat nog, maar ik had er echt tientallen.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.