[17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goed idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

TMC schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:57:
Is dit nou een goede DVI kabel voor een E435S of E431S?
Dat is inderdaad een geschikte kabel.
Yokozuna schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:25:
Het wordt weer tijd voor een nieuw topic, ik zou zeggen maak er meteen een centraal 17" TFT topic van.
Niet moderators zijn er om te beslissen of er een topic komt, dat doen de users. We zouden ook een poll kunnen houden, dat zou duidelijk zijn.
True...maar ja! Maak in iedergeval maar een poll.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

Yokozuna schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:25:
Het wordt weer tijd voor een nieuw topic, ik zou zeggen maak er meteen een centraal 17" TFT topic van.
Niet moderators zijn er om te beslissen of er een topic komt, dat doen de users. We zouden ook een poll kunnen houden, dat zou duidelijk zijn.
EbAyzo schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:20:
[...]

True...maar ja! Maak in iedergeval maar een poll.
jullie kunnen het ook niet laten rusten hè 8)7 ;)
Palomar schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:36:
Een tijdje geleden was er toch sprake van extra belasting op DVI schermen (omdat daar makkelijker mee gekopieerd kon worden oid :?). Misschien dat iiyama daarom heeft besloten om die 430s zonder dvi uit te brengen...
wat zou er dan gemakkelijker mee gekopieerd kunnen worden? (printscreen gaat even goed met vga als dvi)

zelf vind ik het een blunder, maar ik denk dat het heel veel te maken heeft met hoe je de monitor in de markt plaatst. De 'gemiddelde consument' heeft geen flauw idee wat DVI is, en iiyama kan daardoor het apparaat iets goedkoper houden, of meer geld verdienen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mr_petit schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:54:
[...]

wat zou er dan gemakkelijker mee gekopieerd kunnen worden? (printscreen gaat even goed met vga als dvi)
Volgens mij gold het voor alle apparaten met DVI aansluiting. Met DVI kun je digitaal kopieren oid. Maar lees onderstaande linkjes maar door:

nieuws: Extra importheffing over lcd-monitoren met dvi-aansluiting
nieuws: Binnenkort 14% invoerrechten op schermen met DVI
nieuws: Nederland schaft importheffing lcd-schermen af

Dat speelde precies in de periode dat Iiyama de 430S heeft ontwikkeld (tenminste, ik neem aan dat dat ontwikkeltraject wel een aantal maanden duurt), dus ws. hebben ze er voor de zekerheid maar geen DVI opgezet. De meeste mensen boeit het toch niet of er DVI op zit en letten alleen op de prijs. En met een heffing van 14% valt zo'n schermpje dan ineens wel wat duurder uit...

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 10-04-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

ik kan maar 1 ding zeggen: wat een rare importregel. Alsof je geen dvd speler danwel vcr kan maken waar een vga aansluiting opzit... (sterker nog: dat lijkt mij makkelijker; een rgb of componentuitgang (welke op bijna elke dvdspeler zit) ombouwen tot vga)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:51:
Ik vraag het me af. De E431S-S (zilver dus) is ook al een hele tijd niet meer leverbaar, maar die staat er nog wel bij...
[...]

Euhm... PICS! :9
De 431 op mijn buro. (met andere rotzooi er omheen ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/431_1_tn.jpg

(Onscherpe) Detailopname zodat je kunt zien dat de rand smaller is dan die van de 435. Persoonlijk vind ik hem strakker en er minder Aldi-achtig uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/431_2_tn.jpg

Ja hij is behoorlijk vel...
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/431_3_tn.jpg

Ja teveel flits... Maar daardoor kun je goed zien hoe het model is.
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/431_4_tn.jpg

Heb em aangesloten met een DVI-kabel van MyCom. Superstrak beeld!!!
Ik begrijp niet dat ze de 430 uitbrengen zonder DVI. Als je een IIyama wilt dan zou ik gaan voor de 431... Géén sterrenhemel maar wél DVI. En nog goedkoop te krijgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:32

TMC

Thanks. Ziet er mooi uit, kan niet wachten tot dinsdag! Zal ook wel wat pics maken :P.

Een centraal 17" TFT topic lijkt me wel wat.

[ Voor 16% gewijzigd door TMC op 10-04-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mensen, niet teveel afknappen of het gebrek van een DVI ingang van de E430s :) De Samsung 913N (ook 8ms TN panel,maar dan 19") heeft dat ook niet en die komt ondanks dat vrijwel net zo goed uit de test als bijv. de Benq FP937s+ en de Hyundai 90 (allebei ook 8ms TN panelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is wel waar, analoog ziet er al super uit. Ik werk nu zelf op analoog, maar omdat ik volgende week zaterdag wat klusjes moet doen krijg ik daarvoor een leuke DVI-D kabel dus ik ga wel over in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:32

TMC

Shit, ze hebben hem vandaag nog niet bij MyCom. Morgen misschien. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Yokozuna schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:17:
Mensen, niet teveel afknappen of het gebrek van een DVI ingang van de E430s :) De Samsung 913N (ook 8ms TN panel,maar dan 19") heeft dat ook niet en die komt ondanks dat vrijwel net zo goed uit de test als bijv. de Benq FP937s+ en de Hyundai 90 (allebei ook 8ms TN panelen).
Ik heb volgens mij juist een test gelezen van ome tom waaruit ongeveer alle Samsung panelen heel slecht kwamen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Nokko schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:33:
Dat is wel waar, analoog ziet er al super uit. Ik werk nu zelf op analoog, maar omdat ik volgende week zaterdag wat klusjes moet doen krijg ik daarvoor een leuke DVI-D kabel dus ik ga wel over in ieder geval. :)
ga maar vast uitkijken naar volgende week zaterdag, dvi :9~ maar goed, je kan er zelf ook 1 kopen voor een euro of 10 :9

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dus het is echt een goed merkbaar verschil? Mooi, dan wacht ik nog even af tot zaterdag en mocht dat niet doorgaan dan haal ik er direct eentje in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik vandaag mijn E431S-B gekocht, zit er een dikke kras op :{ . Morgen maar ff terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:29:
Ik vandaag mijn E431S-B gekocht, zit er een dikke kras op :{ . Morgen maar ff terug.
Das wel vreemd... Zeker een omruiler. :?
Neem toch aan dat ze niet zo de fabriek uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:56:
[...]

Das wel vreemd... Zeker een omruiler. :?
Neem toch aan dat ze niet zo de fabriek uitgaan.
Nope, was geen omruiler. De doos was nog een soort van verzegeld, maar toen ik hem uitpakte bleek er een dikke kras op te zitten. Kennelijk verlaten ze de fabriek dus wel zo :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ze zullen wel zeggen...Sorry meneer weet u zeker dat u hemt niet heeft beschadigt :? Wij kunnen niks voor u doen :{

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Nah, heb net gebeld en kan hem komen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nou, ik draai inmiddels al twee weken met de E435 en moet zeggen dat deze erg goed bevalt! Heb alleen een tijdje op de ECO2 mode gedraait maar hier werden de kleuren niet veel beter van. Weet iemand hoe ik het scherm optimaal kan instellen in de normale modus (meest heldere), omdat het scherm zo wel heel erg fel is. Het scherm zit via DVI aangesloten op mijn videokaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 14-04-2005 10:46 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
gewoon contrast en brightness erg laag zetten (op 20 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat verschilt ook nog per monitor, aangezien mijn sterrenhemel exemplaar helemaal geen last had van een te fel scherm. Ik kon Contrat en Brightness gewoon voluit zetten.

Maar bij deze is het echt uberfel, heb hem ook een behoorlijk stuk omlaag geschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Mijn E431S-B staat supermooi nu op mijn bureautje 8) .
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~crapt001/DSCN0269_klein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~crapt001/DSCN0279_klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ziet er ook mooi uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

Johnny E

Dôh !!

Na 1,5 week m'n 435S te hebben gebruikt heb ik hier een sterren hemel voor me.
Zo maar vanuit het niets... flink balen....

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat had ik al na ong. 2,5 uur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Iemand enig idee wat de toegevoegde waarde is van de Iiyama drivers? Ik heb ze wel geïnstalleerd, maar het enige wat ik er van merk is dat de monitor geen "Plug en play monitor" is, maar een "IIYAMA E431S-B" volgens Windows. Verder heeft 't weinig nut.

Kan dit topic overigens niet omgedoopt worden tot 't E435S/E431S topic? Aangezien iedereen met een E431S ook hier verzeild raakt, zo lijkt 't.

[ Voor 27% gewijzigd door MarcoC op 15-04-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Het bedrijf waar ik m'n monitor (met een redelijk aantal dode pixels/ sterrenhemel @ zwart) had terug gebracht, zei dat ze geen dode pixels konden ontdekken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dan kijken ze vast vanuit een verkeerde hoek of op een te grote afstand.

offtopic:
Welke winkel is het?

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:14:
Kan dit topic overigens niet omgedoopt worden tot 't E435S/E431S topic? Aangezien iedereen met een E431S ook hier verzeild raakt, zo lijkt 't.
alleen jij eigenlijk :+ :P j/k

Maar die driver heb ik ook niet geinstalleerd voor mn 435. Je hebt volgens mij bij de drivers nog van die kleurenprofielen voor je monitor (staat wel ergens in het tabblad voor display settings), maar geen idee of dat merkbaar verschil oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 16-04-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Palomar schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 00:02:
[...]

alleen jij eigenlijk :+ :P j/k

Maar die driver heb ik ook niet geinstalleerd voor mn 435. Je hebt volgens mij bij de drivers nog van die kleurenprofielen voor je monitor (staat wel ergens in het tabblad voor display settings), maar geen idee of dat merkbaar verschil oplevert.
Volgens mij heb je dat toch niet nodig met een DVI-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 18-09 15:34
Ik ben van plan ook een nieuw scherm te gaan kopen en dat moet dan ook maar een TFT worden (die monitor waar ik nu achter zit wordt je ook niet goed van :+ )

De IIyama TFT's lijken me dan ook wel wat (prijs/kwalitei verhouding), maar nu weet ik niet meer waar ik op moet letten :|

Ik weet wel dat ik me op het aantal MS niet meer hoef vast te pinnen.

Maar hoe belangrijk is nu eigenlijk het contrast ratio.
En is het aan te bevelen een DVI te nemen ipv analoog (is dat verschil goed zichtbaar?)

Wat is overall de beste TFT van dit lijstje van 3?

* E431S (16ms, DVI, contrastratio 450:1) € 249,-
* E435S (10ms, DVI, contrastradio 350:1) € 246,56
* E430S (8ms, VGA, contrastratio 700:1) € 249,-

Alvast bedankt, want ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De E430S valt wat mij betreft af, geen DVI. De E435 en E431S ontlopen elkaar niet veel, maar de redenen dat ik voor de E431S heb gekozen zijn:
- Mooier design (subjectief natuurlijk)
- Minder problemen met dode pixels

Qua beeldkwaliteit maakt het niet echt uit, maar er zijn behoorlijk wat E435S TFT's met pixelproblemen. Maar aan de andere kant staat daar wel een responstijd van 10ms tegenover. Het is een afweging die je moet maken :).

Ik zou DVI in ieder geval zekers aanraden. Je hebt namelijk hoe dan ook de optimale beeldkwaliteit (qua scherpte), en alle instellingen qua hoogte en breedte staan meteen goed. Bovendien kan met een brakke VGA-ingang de beeldkwaliteit nogal achteruit gaan, terwijl een DVI-ingang hoe dan ook goed is.

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoC op 16-04-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag DVI, en ik kan het iedereen aanraden. Wat is alles ineens scherp zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Nokko schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:27:
Ik heb sinds vandaag DVI, en ik kan het iedereen aanraden. Wat is alles ineens scherp zeg. :)
Ik zie absoluut geen verschil in DVI..

ik heb twee E435's naast elkaar staan.. één op DSUB en de andere op DVI en kan nou niet echt zeggen dat de DSUB signaal stukken slechter is dat het DVI signaal.

iig.. beide zijn "mes"-scherp als het op scherpte aankomt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik merk toch dat de letters een stuk mooier zijn, en dat de kleur rood iets mooier uitkomt. :)
offtopic:
Neem aan dat je tweede monitor wel met een DVI-kabel is aangesloten en niet met een converter?

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 17-04-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Nokko schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:46:
Ik merk toch dat de letters een stuk mooier zijn, en dat de kleur rood iets mooier uitkomt. :)
offtopic:
Neem aan dat je tweede monitor wel met een DVI-kabel is aangesloten en niet met een converter?
yup een echte DVI kabel.. want de AUTO knop doet 't niet meer en alle resoluties staan ineens standaard goed. En in het menutje staat bovenaan DVI ipv DSUB

• kleurweergave is 100% identiek tussen DVI en DSUB
• DVI mist de 1280x960 resolutie :+
• letters zijn even scherp

of m'n grafische kaart heeft een hele goede DSUB uitgangssignaal.. het enigste voordeel van DVI tot nu toe is dat sommige "spookpixels" verdwenen zijn..

een voorbeeld: deze forum heeft zwarte lijnen van boven naar beneden lopen op een wit achtergrond.. als je goed kijkt op de DSUB signaal zie je een wittere lijn dat wit langs de zwarte lijn lopen (terwijl er niet hoort te zijn, maar is nauwelijks waarneembaar).. op het DVI signaal lopen er geen "spooklijnen" naast de zwarte lijn.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
nIghtorius schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:58:
[...]
of m'n grafische kaart heeft een hele goede DSUB uitgangssignaal....
Dan zal dat het wel zijn hé :), want ik kan toch echt duidelijk verschil zien. (Zie hetzelfde verschil bij een kennis van mij met een E435S-B, X800 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, zoals gezegd, het nadeel 'geen DVI aansluiting' wordt door veel mensen veel te veel uitvergroot, kijk eerst zelf eens naar de E430S en baseer daar je oordeel op zou ik zeggen. Het is gewoon kortzichtig om dat paneel alleen daardoor meteen maar links te laten liggen. De (19") Samsung 913N die alleen een VGA aansluiting heeft komt niet slechter uit de test dan de 2 DVI tegenhangers, de Benq 937s+ en de Hyundai 90D+ (gebruiken alledrie hetzelfde paneel). Een goede RAMDAC in je videokaart en een goeie analog->digital converter in je TFT is het halve werk. Bovendien kun je bij VGA aansluiting de refreshrate op 75Hz zetten terwijl dit bij DVI aansluiting meestal enkel op 60Hz kan. Het verschil daartussen is duidelijk merkbaar in games (en je muiscursor in windows en minder belangrijke zaken).
Ik heb volgens mij juist een test gelezen van ome tom waaruit ongeveer alle Samsung panelen heel slecht kwamen ...
Ik niet, en ik heb een bron: http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html
Om maar niet te spreken over Samsung PVA panelen die door velen (users en reviewers) als kwalitatief beste panelen op de markt worden gezien.

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 17-04-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

[...]

yup een echte DVI kabel.. want de AUTO knop doet 't niet meer en alle resoluties staan ineens standaard goed. En in het menutje staat bovenaan DVI ipv DSUB

of m'n grafische kaart heeft een hele goede DSUB uitgangssignaal.. het enigste voordeel van DVI tot nu toe is dat sommige "spookpixels" verdwenen zijn..

een voorbeeld: deze forum heeft zwarte lijnen van boven naar beneden lopen op een wit achtergrond.. als je goed kijkt op de DSUB signaal zie je een wittere lijn dat wit langs de zwarte lijn lopen (terwijl er niet hoort te zijn, maar is nauwelijks waarneembaar).. op het DVI signaal lopen er geen "spooklijnen" naast de zwarte lijn.
dat noemen we nou scherper.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48
Yokozuna schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:01:
Bovendien kun je bij VGA aansluiting de refreshrate op 75Hz zetten terwijl dit bij DVI aansluiting meestal enkel op 60Hz kan. Het verschil daartussen is duidelijk merkbaar in games (en je muiscursor in windows en minder belangrijke zaken).

[...]
Wil dat ook als je een converter gebruikt? De videokaart die ik op het oog heb heeft namelijk alleen DVI (2x)... Dus dat ik de 913N bijvoorbeeld toch op 75Hz zou kunnen zetten.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
MarcoC schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:57:
De E430S valt wat mij betreft af, geen DVI. De E435 en E431S ontlopen elkaar niet veel, maar de redenen dat ik voor de E431S heb gekozen zijn:
- Mooier design (subjectief natuurlijk)
- Minder problemen met dode pixels

Qua beeldkwaliteit maakt het niet echt uit, maar er zijn behoorlijk wat E435S TFT's met pixelproblemen. Maar aan de andere kant staat daar wel een responstijd van 10ms tegenover. Het is een afweging die je moet maken :).

Ik zou DVI in ieder geval zekers aanraden. Je hebt namelijk hoe dan ook de optimale beeldkwaliteit (qua scherpte), en alle instellingen qua hoogte en breedte staan meteen goed. Bovendien kan met een brakke VGA-ingang de beeldkwaliteit nogal achteruit gaan, terwijl een DVI-ingang hoe dan ook goed is.
Dus dan is de vraag of je die 6 ms verschil ook gaat merken met games enzo.
Want als ik hier zo een beetje rondlees, zie ik praktisch niemand die zegt dat hij last heeft van ghosting ofzo.

En daarnaast heeft de E431S een hoger contrast, dus is de keuze gemaakt (of iemand moet me nog kunnen overtuigen dat die 6ms echt broodnodig zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Chimera schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:58:
[...]

Wil dat ook als je een converter gebruikt? De videokaart die ik op het oog heb heeft namelijk alleen DVI (2x)... Dus dat ik de 913N bijvoorbeeld toch op 75Hz zou kunnen zetten.
Superofftopic en eigenlijk voor het 19" forum: Als je een videokaart met enkel DVI aansluitingen gaat kopen neem je gewoon de Benq FP937s+ of de Hyundai 90D+, die maken allebei gebruik van hetzelfde 19 inch 8ms Samsung TN panel.
(of iemand moet me nog kunnen overtuigen dat die 6ms echt broodnodig zijn :+
Je weet toch onderhand wel dat de responsetijd van TN panelen niets zegt over de gemiddelde responsetijd, omdat de gegeven responsetijd alleen betrekking heeft op de schakeltijd van grey -> grey of van zwart->wit->zwart. Schakeling tussen kleuren kosten 2 tot 3 keer zoveel tijd. Nu moet ik wel zeggen dat er zichtbaar verschil in ghosting zit tussen de 431 en de 435 (vriend heeft de 431 jaren terug gehad, nu de 435) hoewel dit bij de 431 ook nog wel acceptabel was. Dat de 431 zoieso een beter beeld geeft staat vast. Dit ding bestaat inmiddels volgens mij al 1,5 of zelfs 2 jaar, das behoorlijk lang voor een TFT!

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 18-04-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

tja.. maar nu het feit dat je die lijn alleen kunt zien vanaf 5cm afstand en je zo moet positioneren dat je buiten z'n zichtveld komt. (kortom als het hele beeld voor je begint te verkleuren).. en dan nog moet het zwart op wit zijn.

Bij pictogrammen kun je letterlijk gewoon alle pixeltjes precies zien en geen enkele pixel verloopt door de andere heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
schandalig.. de winkel waar ik mijn e435 besteld had kon me geen e435 leveren omdat ze continu schermen met pixeldefecten krijgen vd leverancier

Deze kunnen ze nie terugsturen en dus zitten hun er maar mee :/

Oftewel geen scherm voor mij nu (krijg mn geld terug van ze)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Zat ook te twijfelenb over deze monitor. Maar na vergelijking met de Benq FP937s+ in de winkel, toh maar 60 euro bijgelegd en gekozen voor de Benq FP937s+. 8ms en kreeg er een dvi kabel bij.

Maar de prijs van llyama sprak me wel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Lumics schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:23:
Zat ook te twijfelenb over deze monitor. Maar na vergelijking met de Benq FP937s+ in de winkel, toh maar 60 euro bijgelegd en gekozen voor de Benq FP937s+. 8ms en kreeg er een dvi kabel bij.

Maar de prijs van llyama sprak me wel meer aan.
mja das gelijk 19" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
Ik heb de 435S besteld bij sallandautomatisering.

In eerste instantie de 431, maar die was niet meer leverbaar.
Nu heb ik de 435 besteld op voorwaarde dat ik even daar mocht bekijken of alles in orde was. (moet er toch 100 km voor rijden heen en terug)

Altijd goede ervaringen gehad met die shop en nu maar even de service op de proef stellen daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rfolkers schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:43:
Ik heb de 435S besteld bij sallandautomatisering.

In eerste instantie de 431, maar die was niet meer leverbaar.
Nu heb ik de 435 besteld op voorwaarde dat ik even daar mocht bekijken of alles in orde was. (moet er toch 100 km voor rijden heen en terug)

Altijd goede ervaringen gehad met die shop en nu maar even de service op de proef stellen daar :+
Waarom haal je hem niet bij MyCom dan? Prijsverschil is 10-20 euro volgens mij, en je kunt hem zo omruilen binnen 8 dagen. Scheelt 100 km rijden... (nu weet ik natuurlijk niet of je een Mycom in de buurt hebt).
En je loopt het risico dat je pas een dode pixel krijgt na een paar dagen, en dan kun je bij MyCom zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Weer 2 dode pixels bij de winkel (hadden ze gelukkig van te voren getest).. ik wacht nu nog ene keer tot de volgende levering, en ondertussen maar eens kijken waar ik het beste de 710T van samsung kan krijgen. De winkel wil misschien ook al stoppen met het leveren van de 435 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
[...]

Dat 2de sterretje, daar heb ik dus ook last van bij dvi...
en dat vind ik eigenlijk behoorlijk vervelend.. het scherm ziet er op 1024 absoluut niet uit...
Is er een mogelijkheid om ook via dvi de 1280 resolutie te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

sun.dace schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:57:
[...]

Dat 2de sterretje, daar heb ik dus ook last van bij dvi...
en dat vind ik eigenlijk behoorlijk vervelend.. het scherm ziet er op 1024 absoluut niet uit...
Is er een mogelijkheid om ook via dvi de 1280 resolutie te halen?
als het goed is heb je de 1280x1024 resolutie.. en als dat niet het probleem is en dus daadwerkelijk 1280x960 (icm b.v: games) dan heb ik iig een fix voor de nVidia gebruikers onder ons (een oersimpele fix ook nog :X )

ga naar beeldeigenschappen, tab <instellingen>, knop <geavanceerd>, tab <geforce xxxx xx>, submenu <schermresoluties en vernieuwingsfrequenties>

je hebt een groepering <Aangepaste resoluties en vernieuwingsfrequenties>, druk op de knop <Toevoegen> en nu komt ie:

vul bij breedte 1280 in
bij hoogte 960 in
het gewenste kleurkwaliteit.. (het beste is gewoon 3x aanmaken, zowel voor 8, 16 en 32 bit)
Schermvernieuwingsfrequentie: 60 hertz laten.. (heeft niet zoveel nut bij TFT's)

alles OK'en en vervolgens weer opnieuw de beeldschermeigenschappen tevoorschijn halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze TFT ook sinds gister
Dit is me eerste TFT
Heb niet gevraagd of ik de TFT werkend mocht zien het liep rond sluitingstijd en het was nog erg druk :/
Ben maar meteen naar huis gegaan, aangesloten en ik zag meteen rechsboven een gele dodepixel en als je heel goed kijkt zie je nog hele kleine dodepixel's
Aan die gele rechtsbovenin stoor ik me nog niet echt aan

Verder is het wel een mooie monitor alleen krijg ik de scherpte enzo niet goed ingesteld
In het midden van de TFT begint het onscherp te worden }:O
Maar zo een DVI kabel wat kost dat nou?
En heb je daar ook verschil in?

En in Counterstrike Source is ook alles een beetje donker ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DVI kabel kost ong. 20 euro. Ik zou er wel een kopen, dan weet je tenminste zeker dat je optimale kwaliteit hebt.
En ja, je hebt verschillende kabels. Let er even op dat je een kabel koopt die geen analoog signaal verstuurt (= extra pinnetjes), want die past wel in je videokaart, maar niet in je monitor. Zo'n kabel heet volgens mij DVI-D. Dan heb je nog single link en dual link versies, maar dat maakt voor jouw monitor niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 08:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:24:
Ik heb deze TFT ook sinds gister
Dit is me eerste TFT
Heb niet gevraagd of ik de TFT werkend mocht zien het liep rond sluitingstijd en het was nog erg druk :/
Ben maar meteen naar huis gegaan, aangesloten en ik zag meteen rechsboven een gele dodepixel en als je heel goed kijkt zie je nog hele kleine dodepixel's
Aan die gele rechtsbovenin stoor ik me nog niet echt aan

Verder is het wel een mooie monitor alleen krijg ik de scherpte enzo niet goed ingesteld
In het midden van de TFT begint het onscherp te worden }:O
Maar zo een DVI kabel wat kost dat nou?
En heb je daar ook verschil in?
Ik heb dit scherm ook van de week gekocht, maar met DVI-kabel. De kabel kostte geloof ik € 25,- en geeft echt een haarscherp beeld.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:13

pes

Palomar schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:40:
DVI kabel kost ong. 20 euro. Ik zou er wel een kopen, dan weet je tenminste zeker dat je optimale kwaliteit hebt.
En ja, je hebt verschillende kabels. Let er even op dat je een kabel koopt die geen analoog signaal verstuurt (= extra pinnetjes), want die past wel in je videokaart, maar niet in je monitor. Zo'n kabel heet volgens mij DVI-D. Dan heb je nog single link en dual link versies, maar dat maakt voor jouw monitor niet uit.
Kleine correctie; analoog+digitaal = DVI-I. DVI-D is puur digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:24:
En in Counterstrike Source is ook alles een beetje donker ;(
Dan doe je echt iets fout :P
Op maximale helderheid (picture) kán het niet te donker zijn bij deze TFT.
Juist te helder in donkere omgevingen in games of in films. Dat is dan ook mijn grootste punt van kritiek op deze monitor, voor de rest ben ik er dik tevreden over :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Volgens mij kan mijn monitor weer RMA, ik heb namelijk last van het probleem dat als er raster achtige vormen op het scherm zijn dat het scherm inmens flikkert, bijv deze screen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kalte083/flikkeren.JPG
Alleen dat grijze gedeelte (Alleen als ie volledige grootte is!) knippert.
Behoorlijk vervelend,

Iemand trouwens ervaring met de reparatie van iiyama? Krijg ik een verrot exemplaar terug of gewoon een goede monitor. Want ik heb niet zoveel geld betaald om vervolgens slechte service te krijgen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 16-05-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat is normaal dat hebben bijna alle tft's !! (hier flikkert het ook op 3 tft's)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Oh, als het normaal is hou ik hem liever. Heb geen zin om weer een sterrenhemel te krijgen. :P
Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de E???? (zal ik thuis even na moeten kijken)
17" TFT
10 ms

Erg strak schermpje. Was wel erg fel voor de eerste keer (kwam van CTR af) maar erg duidelijk.

ik ben er iig blij mee.

[EDIT] Ik heb geen last van flikkeringen/rasters of wat dan ook. Van de problemen die ik lees komt niks mij echt bekend voor. Heb er ook geen last van...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Nokko schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:58:
Oh, als het normaal is hou ik hem liever. Heb geen zin om weer een sterrenhemel te krijgen. :P
Meer mensen hier ervaring mee?
heb dat geflikker ook!!...maar boeie. Heb er geen last van. Als de rest maar top is ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
Het lijkt er op dat deze TFT steeds moeilijker leverbaar wordt.
Bij de webshop waar ik heb besteld (salland) wacht ik al vanaf 19 april, omdat hun leverancier hem gewoon niet kan leveren.
Op dit moment heeft het product een onbekende levertijd :(

Toen ik even bij Mycom op de site keek zag ik dat ook zij hem uit het assortiment hebben gehaald, dus ik zit er aan te denken om maar een Samsung 710T te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Nokko schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:17:
Volgens mij kan mijn monitor weer RMA, ik heb namelijk last van het probleem dat als er raster achtige vormen op het scherm zijn dat het scherm inmens flikkert, bijv deze screen:
[afbeelding]
Alleen dat grijze gedeelte (Alleen als ie volledige grootte is!) knippert.
Behoorlijk vervelend,

Iemand trouwens ervaring met de reparatie van iiyama? Krijg ik een verrot exemplaar terug of gewoon een goede monitor. Want ik heb niet zoveel geld betaald om vervolgens slechte service te krijgen. ;)
laat me raden.. aangesloten op DVI?

heb ik ook met DVI.. maar niet op DSUB :? (dan is ie mooi & rustig)

edit:

na een beetje nadenken heb ik ook een vermoeden waarom ie knippert.. het heeft volgens mij te maken met het TN-paneel. omdat dat ding "dithered" om meer kleuren te kunnen weergeven en dat bij rasterachtige vormen goed naar voren komen en dan vooral met een digitale aansturing.

[ Voor 17% gewijzigd door nIghtorius op 17-05-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
nIghtorius schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:34:
[...] laat me raden.. aangesloten op DVI?
Ja, en ik ga ook niet meer naar DSUB. ;) Nu ik weet dat het gewoon zo is, ga ik me er niet druk meer over maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:26

Aapje

Opel-beun
* Aapje heeft nu ook een maandje de 435S
Ennn ik ben er behoorlijk blij mee, alleen 2 nadelen, speakers zuigen (d0h), maar de voet is eigenlijk best lomp groot gemaakt.
Veder niets te klagen :)
Computer-land had de tft 2 weekjes als 'showroom' model, afijn ding heeft dus lekker 2 weken aangestaan, waardoor ik nu lekker een doodpixelvrij schermpie heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb bij die van mij soms als ik hem net aan heb gezet dat het beeld behoorlijk trilt. Op zich is dit niet hinderlijk, omdat het maar een paar seconden duurt, maar ik hoop niet dat het een voorbode is tot erger ;)

Hebben meer mensen dit met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Heb het scherm nu inmiddels een maandje of twee maar hij bevalt erg goed! Het bevalt zelfs zo goed dat ik overweeg om er nog eentje te bestellen :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:14:
Ik heb bij die van mij soms als ik hem net aan heb gezet dat het beeld behoorlijk trilt. Op zich is dit niet hinderlijk, omdat het maar een paar seconden duurt, maar ik hoop niet dat het een voorbode is tot erger ;)

Is dat niet de nare eigenschap van de CCFL's die erin zitten?

Trouwens, ik heb het scherm nu een paar maanden, en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Palomar schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:14:

dat doet ie van mij ook.. duurt ongv. 2 a 3 seconden voordat ie normaal doet.. zal wel normaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

dat met die overstraling snap ik niks van...,

laatst breedbeeld film aan het kijken op mn tft, en de zwarte balk aan de onderkant had onderstraling, en in de film was er een donkere scene, en daar hield de overbestraling op eens op :/

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor iedereen die nog een E435s wil kopen; niet doen. IIyama heeft nu de nieuwe E431s-b(lack) (8ms, 300nits, 700:1 contrast, DVI) welke een veel betere keuze is; nieuwer paneel, dieper zwart, geen gezeik meer met sterrenhemels en minder TFT's met teveel defecte (sub)pixels.

Zie hier: http://www.iiyama.nl/defa...sp?SID=&NAV=236&PROD=5911
Hij is nog net nieuw, dus kan nog enkele weken duren voordat hij breed beschikbaar is. Hij zal niet veel duurder worden dan E435s.

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:05:
Voor iedereen die nog een E435s wil kopen; niet doen. IIyama heeft nu de nieuwe E431s-b(lack) (8ms, 300nits, 700:1 contrast, DVI) welke een veel betere keuze is; nieuwer paneel, dieper zwart, geen gezeik meer met sterrenhemels en minder TFT's met teveel defecte (sub)pixels.

Zie hier: http://www.iiyama.nl/defa...sp?SID=&NAV=236&PROD=5911
Hij is nog net nieuw, dus kan nog enkele weken duren voordat hij breed beschikbaar is. Hij zal niet veel duurder worden dan E435s.
mooi dan wordt dat het scherm wat ik ga aanschaffen (in 2voud gelijk ? :P)
zijn dr al shops die m hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niet dat ik zie. De shops verkopen de 'oude' E431s (die pas een maand oud is, hehe) welke ook trouwens ook al beter is dan de E435s. De E431s die momenteel verkocht wordt heeft responstijd van 8ms (b-w-b-) een contrast van 500:1 en een helderheid van 300nits. Lagere helderheid is geen nadeel, gezien je de helderheid/brightness toch altijd veel lager zet dan de maximale. Een helderheid van 250 of zelfs 200nits is nog genoeg voor een fel genoeg scherm.

Je kunt dus ook gewoon voor de iets-minder-nieuwe versie gaan, is 2 tientjes duurder dan de E435s, maar waarschijnlijk ook gewoon beter en in ieder geval een stuk nieuwer. Persoonlijk zou ik wachten op de allernieuwste E431s. Hoger contrast (700:1). Ik zal IIyama.nl even mailen of hij al te koop is.

Vooral de diepte van het zwart vond ik erg tegenvallen op de E435s en dat is niet zo gek met een contrast van 350:1. Ter indicatie: Er zijn al TFT's met een contrast van 1000:1 en in augustus komt er zelfs al een 17" TFT met een contrast van 1500:1 (Samsung 173P+). Om maar 100% offtopic te gaan: Over enkele jaren komen er SED panelen met een contrast van 100.000:1 :)

[ Voor 83% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:27:
Niet dat ik zie. De shops verkopen de 'oude' E431s (die pas een maand oud is, hehe) welke ook trouwens ook al beter is dan de E435s. De E431s die momenteel verkocht wordt heeft responstijd van 8ms (b-w-b-) een contrast van 500:1 en een helderheid van 300nits. Lagere helderheid is geen nadeel, gezien je de helderheid/brightness toch altijd veel lager zet dan de maximale. Een helderheid van 250 of zelfs 200nits is nog genoeg voor een fel genoeg scherm.

Je kunt dus ook gewoon voor de iets-minder-nieuwe versie gaan, is 2 tientjes duurder dan de E435s, maar waarschijnlijk ook gewoon beter en in ieder geval een stuk nieuwer. Persoonlijk zou ik wachten op de allernieuwste E431s. Hoger contrast (700:1). Ik zal IIyama.nl even mailen of hij al te koop is.

Vooral de diepte van het zwart vond ik erg tegenvallen op de E435s en dat is niet zo gek met een contrast van 350:1. Ter indicatie: Er zijn al TFT's met een contrast van 1000:1 en in augustus komt er zelfs al een 17" TFT met een contrast van 1500:1 (Samsung 173P+). Om maar 100% offtopic te gaan: Over enkele jaren komen er SED panelen met een contrast van 100.000:1 :)
volgens mij ben jij de gene die extreem op de hoogte is van schermen.. anyway mocht je weten welke shop m verkoopt: gaarne plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:27:*Verhaal over toekomst TFT's :)*
To bad dat ik al een E435 heb gekocht dan twee maanden geleden. Gelukkig heb ik er geen problemen mee en qua beeld ben ik erg tevreden. Wil er zelfs nog één bij gaan halen misschien!

[ Voor 65% gewijzigd door Ebayzo op 19-06-2005 07:49 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dan moet je denk ik wel snel zijn, want zowat elke winkel gaat deze monitor uit hun assotiment halen lijkt het.

Naja voor mij hetzelfde, to bad dat ik hem al heb. Maar ik ben nu tevreden (Al stoor ik me soms wel aan het licht op een zwarte achtergrond, maar om nou weer een TFT te kopen, nee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dit zei IIyama over de contrastverhouding:
Goedemiddag,

Als u de monitor nu aanschaft bent u in het bezit van een contrastverhouding van 700:1
Dit is de E431S-B3 in augustus gaan we de E431S-B4 voeren met een contrastverhouding van 500:1

Met vriendelijke groet,
Best regards

iiyama benelux b.v.

Odette van Kempen
Als je de B3 versie koopt ben je dus binnen. De B4 versie zal waarschijnlijk ook wel beter zijn dan de E435s.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:42:

[...]

Als je de B3 versie koopt ben je dus binnen. De B4 versie zal waarschijnlijk ook wel beter zijn dan de E435s.
Prima.. de allernieuwste is dus de E431S-B3 ? (super handig dat die type nummers zo ENORM op elkaar lijken ook :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Morphine op 20-06-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

ik heb de e431s b3 al +- 2 weken staan, cool scherm!

Super snel, je ziet 0 ghosting of kleur verlopen meer bij het scrollen oid!

Aanradertje, helaas had ik de 1e keer 1 met 5 dode pixels en een gaar menu. Maar ik kon hem diezelfde middag nog omruilen bij Mycom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Dát (E431S-S3/B3 of W3) is dus het allernieuwste iiyama scherm, 8ms met dvi en dsub .. dus de beste 17" tft op dit moment? :D (god wat ben ik onzeker dit keer.. vooral omdat ik vorige keer zoveel gezijk had met die e435.. die het uiteindelijk niet geworden is)

[ Voor 6% gewijzigd door Morphine op 20-06-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

hij is alleen niet in hoogte verstelbaar, dat vind ik wel jammer ergens..

verder is 'ie TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Morphine schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:57:
Dát (E431S-S3/B3 of W3) is dus het allernieuwste iiyama scherm, 8ms met dvi en dsub .. dus de beste 17" tft op dit moment? :D (god wat ben ik onzeker dit keer.. vooral omdat ik vorige keer zoveel gezijk had met die e435.. die het uiteindelijk niet geworden is)
Een van de besten kwa beeldkwaliteit/snelheid, samen met De Hyundai L72D en de Acer al1722hs. Vind de E431s en de Hyundai L72D er allebei wel aardig uitzien, goed genoeg, maar kan nog steeds beter :) IIyama moet eens versies zonder speakers leveren.

De B3 versie heeft iig een contrast van 700:1, de 4 versies (Augustus) dus 500:1. Samsung levert volgens mij geen 8ms panelen met contrast van 500:1, dus kan dat het een AU Optronics paneel wordt in de aankomende E431s-4 series, vast minder dan de Samsung, gewoon gemiddeld, maar nog altijd een stuk beter dan de in de E435s.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:42:

---------------------------------------------
Goedemiddag,

Als u de monitor nu aanschaft bent u in het bezit van een contrastverhouding van 700:1
Dit is de E431S-B3 in augustus gaan we de E431S-B4 voeren met een contrastverhouding van 500:1

Met vriendelijke groet,
Best regards

iiyama benelux b.v.

Odette van Kempen
---------------------------------------------

Mycomsite:
iiyama E431S-B3 17 inch 300 cd/m2 500:1 Zwart € 299,00

Dus precies omgekeerd.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Farmerwood schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:29:
[...]

Mycomsite:
iiyama E431S-B3 17 inch 300 cd/m2 500:1 Zwart € 299,00

Dus precies omgekeerd.... :?
das dan nog een oude e431s denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat staat inderdaad bij wel meer winkels, ik snap het ook niet, ik zou iiyama.nl effe mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

lang leve de verwarrende product nummers >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Flappiewappie op 21-06-2005 11:27 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:52:
[...]

Een van de besten kwa beeldkwaliteit/snelheid, samen met De Hyundai L72D en de Acer al1722hs. Vind de E431s en de Hyundai L72D er allebei wel aardig uitzien, goed genoeg, maar kan nog steeds beter :) IIyama moet eens versies zonder speakers leveren.

De B3 versie heeft iig een contrast van 700:1, de 4 versies (Augustus) dus 500:1. Samsung levert volgens mij geen 8ms panelen met contrast van 500:1, dus kan dat het een AU Optronics paneel wordt in de aankomende E431s-4 series, vast minder dan de Samsung, gewoon gemiddeld, maar nog altijd een stuk beter dan de in de E435s.
Mja ik zie niet in waarom je niet voor de Hyundai zou gaan (heb zelf ook de afweging gemaakt) Het design vond ik zelf wel belangrijk, en van deze 3 vond ik de Hyundai L72D zelf het best. Als je op Prad.de kijkt zie je dat iedereen die de Hyundai L72D heeft aangeschaft er erg tevreden mee is. Hier is ook nog een vergelijking die ik al eerder in een ander topic had gepost: http://www.chip.de/perl/tpdb/tpdb_out.pl
Hier staat hij op nummer 6, maar het is wel mooi de enige monitor met een beeldkwaliteit van 100 (en ik snap ook dat je niet blind op een test als deze moet afgaan maar toch)

Ook is de Hyundai wat goedkoper als de 431 (ik koop hem vandaag voor 260 euro) en zit er al een DVI kabel bij, dan scheelt het al gauw totaal een euro of 40 a 50.

Note: Dit is niet om de E431 af te kraken ofzo, maar mensen ook erop te wijzen dat er wel degelijk goede alternatieven zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
Hmmzz....

Ik heb de Iiyama ProLite E431S-W2S, wat voor model is dat dan? :+

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Note: Dit is niet om de E431 af te kraken ofzo, maar mensen ook erop te wijzen dat er wel degelijk goede alternatieven zijn,
Dat is zeker zo, daarom moet men ook het 17" topic checken :) Is je Hyundai trouwens al binnen Brunos?

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Yokozuna schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:14:
[...]

Dat is zeker zo, daarom moet men ook het 17" topic checken :) Is je Hyundai trouwens al binnen Brunos?
ja hoor.. is er nu opeens een 17" centraal topic ? dacht dat da nie mocht.. ff kijke dan..
maja had net de e431s-s3 besteld (nog nie betaald.. zit nog een wachttijd van een weekje op ong.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
_Brake_ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:12:
Hmmzz....

Ik heb de Iiyama ProLite E431S-W2S, wat voor model is dat dan? :+
Ik heb nu al 3 mailtjes van ze gekregen als antwoord op mijn vraag en in geen 1 mailtje een fatsoenlijk antwoord. Misschien kunnen we hier (in een ander, nieuw topic) een lijstje gaan maken van de TFTs + bijbehorende specificaties?

Inderdaad lekker verwarrend dit allemaal... |:(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Morphine schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:33:
[...]

ja hoor.. is er nu opeens een 17" centraal topic ? dacht dat da nie mocht.. ff kijke dan..
maja had net de e431s-s3 besteld (nog nie betaald.. zit nog een wachttijd van een weekje op ong.)...
Ik vroeg of je de Hyundai had gekocht, zei je "ja hoor". Maar je hebt ook een e431s-s3 besteld? :) Allebei?

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 22-06-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Yokozuna schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:43:
[...]

Ik vroeg of je de Hyundai had gekocht, zei je "ja hoor". Maar je hebt ook een e431s-s3 besteld? :) Allebei?
Dat was meer in de zin van... ow ja hé is er nu opeens een 17" centraal topic.

Maargoed heb dus alleen een e431s-s3 besteld.. En ik moet nog zo'n 1-2 weken wachten voordat ze 'm binnen hebben (bij de Yorcom).. Overigens las ik dat de b3 een 700:1 contrast had.. en de s3 een 500:1? Lekker vaag weer :-) (maja 500 is al meer dan zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
nou ik heb m hoor.. die e431s-s3 :)

mooi schermpje ziet er super strak uit.. beetje spelen met de sharpness alleen nog om de letterranden goed te krijgen.. ziet er nu al suup uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Eh, voor die letterranden: ClearType is de oplossing :P.

Vraag me wel af welke E431S ik nou godsnaam heb, maarja :D .

[ Voor 38% gewijzigd door MarcoC op 29-06-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
(maja 500 is al meer dan zat)
Dat is een misvatting. Contrast slaat niet op de felheid van het wit, de helderheid slaat op de felheid van het wit, en ja, zelfs 200nits is al genoeg voor een heel fel wit. Een groter contrast is altijd beter!

Het contrast slaat op de waarde van het diepste zwart. Helderheid/contrast = diepste zwart in nits.
Voorbeeld: helderheid van 300 nits, contrast van 500:1 -> diepste zwart = 300/500= 0.60nits. Dat is niet superdiep zwart, eerder donkergrijs zelfs. Bij de E435s was dit helemaal waardeloos, vooral bij films en donkere spellen is een diep zwart zeker een toegevoegde waarde.

Nu hetzelfde sommetje bij de aankomende Samsung 173P+ (ook een 17" monitor). Helderheid 270nits, contrast 1500:1 -> diepste zwart = 270/1500 = 0.18nits. Dat is superdiep zwart, net zo diep/dieper dan dat van sommige goede CRT's. Zo zie je maar dat andere merken vaak genoeg veel betere (en mooiere!) TFT's produceren dan IIyama. Merk zegt niets meer tegenwoordig.

[ Voor 118% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
MarcoC schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:54:
Eh, voor die letterranden: ClearType is de oplossing :P.

Vraag me wel af welke E431S ik nou godsnaam heb, maarja :D .
neuh onzin.. je kan iets van 6 sharpness presets kiezen.. en bij de ene lijkt het (met cleartype aan uiteraard) of er wel cleartype is, en bij de andere gooit ie dat weer wat eruit.. maja heb er nu eentje welke het gewoon er goed uitziet :)

~zal wel is wat fototjes (product survey oid.) maken van de verschillen tussen de presets bij sharpness (je ziet duidelijke grote verschillen)

[ Voor 14% gewijzigd door Morphine op 29-06-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61939/full.jpg

Mijn nieuwste aanwinst, zoals Yokozana al zei: het nieuwste 17" TFT model van Iiyama :)
Wat een geweldig scherm, belachelijk grote oppervlak en gewoon super :) (belangrijkste toch wel is de ghosting.. dat is er gewoon simpelweg niet :))

Specs (misschien al bekend): 8ms, DVI, 700:1 contrast

(Heb de monitor nu wel op een boek staan (van zo'n 4cm hoog), das wel jammer dat dat niet verstelbaar is)

Foto is misschien wat blurry (gemaakt met mijn d500 foontje :P)

[ Voor 36% gewijzigd door Morphine op 04-07-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2x de 435S en 1x de 481S. Wat mijn opvalt is dat de 481S erg weinig lichtopbrengst heeft. Over de 435S ben ik redelijk tevreden op wat kleine punten na. Wat mijn ook opvalt is dat bij GEEN 1 van de iiyama schermen netjes een DVI kabel word geleverd..

http://home.planet.nl/~roeth019/DSC01029.JPG

Al om al leuke schermpjes voor een leuke prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, we zijn weer ruim over de 500 posts heen, dus dicht.

Nog ervaringen met de E435S te melden? Zorg voor een goede topicstart voor een evt deel 2

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.