Oh is dat wat je bedoeld met een sterrenhemel.. ik dacht aan iets anders
Verwijderd
Ja... zoals???Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:54:
Oh is dat wat je bedoeld met een sterrenhemel.. ik dacht aan iets anders
Je monitor zeker nog niet goed bekeken?
heb vandaag echt een "sterrenhemel" mogen aanschouwen bij een Prolite E435S.. wow.. das ff wat andere koek wat ik heb.. bij mij zie je 't pas in zwart beeld als je 3CM met je neus erboven op zit.. iig je kunt het niet zien wanneer de desktop op het beeld staat.
maar die ene kwamen was het zelfs zo erg dat zelfs de desktop beeld "aangetast" werd..
Dus ik concludeer dat ik geen last heb van het beruchte "sterrenhemel".. kortom.. ik zie het niet eens bij normaal gebruik ook al let ik er wel op (maar niet met 3CM van het scherm af natuurlijk, maar gewoon m'n 30 a 40CM afstand)
PS) Ik heb zelf 2x iiyama ProLite E435S-S
maar die ene kwamen was het zelfs zo erg dat zelfs de desktop beeld "aangetast" werd..
Dus ik concludeer dat ik geen last heb van het beruchte "sterrenhemel".. kortom.. ik zie het niet eens bij normaal gebruik ook al let ik er wel op (maar niet met 3CM van het scherm af natuurlijk, maar gewoon m'n 30 a 40CM afstand)
PS) Ik heb zelf 2x iiyama ProLite E435S-S
[ Voor 8% gewijzigd door nIghtorius op 06-04-2005 23:18 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
Is er veel verschil tussen het aansluiten van de E435S op analoog vga en DVI?
Als dat zo is moet ik namelijk even een kabel kopen,dus ik hoor het graag!
Als dat zo is moet ik namelijk even een kabel kopen,dus ik hoor het graag!
Zou iemand pics kunnen maken van hun monitortjes, gewoon op het bureau? Vind het altijd zo moeilijk om te oordelen over het uiterlijk van een TFT van zo'n foto met witte achtergrond.
Verwijderd
Bedankt, dan ga ik dat morgen doenRobin Vreuls schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:38:
DVi ziet een stuk scherper en strakker uit. Ik heb meteen een DVI-kabel gekocht bij het scherm \o/.
U vraagt wij draaien:TMC schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:47:
Zou iemand pics kunnen maken van hun monitortjes, gewoon op het bureau? Vind het altijd zo moeilijk om te oordelen over het uiterlijk van een TFT van zo'n foto met witte achtergrond.

ik krijg de mijne morgen
, zou ik ok wel wat pics posten!
Hier staat wat
Bedankt 
Nu nog iemand wat pics van z'n zwarte of witte
.
Nu nog iemand wat pics van z'n zwarte of witte
[ Voor 9% gewijzigd door TMC op 07-04-2005 22:13 ]
nee.. maar wel als dual monitor opstelling 

@ palomar:
hee die afstandsbediening ken ik.. een philips.. heb er precies zo één. alleen zit m'n batterijkapje nog wel goed maar is het bovenste klepje eraf

@ palomar:
hee die afstandsbediening ken ik.. een philips.. heb er precies zo één. alleen zit m'n batterijkapje nog wel goed maar is het bovenste klepje eraf
[ Voor 47% gewijzigd door nIghtorius op 08-04-2005 00:39 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Dat ziet er netjes uit
. Zelf kan ik dinsdag mijn E431S halen (vond die wat mooier dan de E435, en had geen zin in eventuele sterrenhemels), kan niet wachten
.
Dat plankje heb ik ook!nIghtorius schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:38:
nee.. maar wel als dual monitor opstelling
[afbeelding]
@ palomar:
zo helder is die dus
vandaag 435 binnen gekregen met dvi, en wat een scherpte, wist niet was zag. beeld ook een stuk groter dan mijn oude 17 inch crt. ff progje zoeken om dooie pixxels op te sporen
waar kan je die ophalen als ik vragen mag? ik heb mijn E435 gekregen van azerty.nl omdat de E431 niet meer leverbaar wasMarcoC schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:50:
Dat ziet er netjes uit. Zelf kan ik dinsdag mijn E431S halen (vond die wat mooier dan de E435, en had geen zin in eventuele sterrenhemels), kan niet wachten
.
[ Voor 36% gewijzigd door Flappiewappie op 08-04-2005 20:09 ]
Hier staat wat
Verwijderd
Flappiewappie schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:08:
[...]
zo helder is die dus
vandaag 435 binnen gekregen met dvi, en wat een scherpte, wist niet was zag. beeld ook een stuk groter dan mijn oude 17 inch crt. ff progje zoeken om dooie pixxels op te sporen
[...]
waar kan je die ophalen als ik vragen mag? ik heb mijn E435 gekregen van azerty.nl omdat de E431 niet meer leverbaar was
Yep! Bij MyCom zijn ze te bestellen. Heb em daar ook vandaan nadat mijn 435 een lekkere sterrenhemel bleek te hebben. Vind de 431 persoonlijk ook mooier kwa ontwerp. Minder lomp dan de 435. Verder geen last van ghosting en lekker scherp beeld dmv DVI
Hm,
http://www.iiyama.nl/page...p?SID=,&NAV=236&PROD=2811
In de tekst staat nog wel "zilver", maar links niet meer bij de kleuren. Vraag me af of dit toeval is, ik hetnu pas zie, of dat het de reden is waarom er zo veel leveringsproblemen (al weken) zijn.
http://www.iiyama.nl/page...p?SID=,&NAV=236&PROD=2811
In de tekst staat nog wel "zilver", maar links niet meer bij de kleuren. Vraag me af of dit toeval is, ik hetnu pas zie, of dat het de reden is waarom er zo veel leveringsproblemen (al weken) zijn.
Ik vraag het me af. De E431S-S (zilver dus) is ook al een hele tijd niet meer leverbaar, maar die staat er nog wel bij...
Euhm... PICS!Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 02:12:
[...]
[...]
Yep! Bij MyCom zijn ze te bestellen. Heb em daar ook vandaan nadat mijn 435 een lekkere sterrenhemel bleek te hebben. Vind de 431 persoonlijk ook mooier kwa ontwerp. Minder lomp dan de 435. Verder geen last van ghosting en lekker scherp beeld dmv DVI
[ Voor 63% gewijzigd door TMC op 09-04-2005 11:08 ]
Helaas, mijn 435S die ik zojuist gehaald heb, heeft ook duidelijk een aantal subpixels.
1) altijd wit -> die is verdwenen (pixel)
2) 1 die altijd zwart is, bijna boven aan, midden, van scherm (pixel)
3) Een subpixel die alleen bij echt blauw zichtbaar is
4) een net onder het IE vlaggetje rechts boven (ook nog een rode daar) (subpixel)
5) Tel ongeveer 10 met een zqarte achtergrond. (moet je wel goed kijken, maar ja...)
Dus ik pak hem nu in, en breng hem terug, vrees ik... en dan maar hopen dat 'ie beter is
.
1) altijd wit -> die is verdwenen (pixel)
2) 1 die altijd zwart is, bijna boven aan, midden, van scherm (pixel)
3) Een subpixel die alleen bij echt blauw zichtbaar is
4) een net onder het IE vlaggetje rechts boven (ook nog een rode daar) (subpixel)
5) Tel ongeveer 10 met een zqarte achtergrond. (moet je wel goed kijken, maar ja...)
Dus ik pak hem nu in, en breng hem terug, vrees ik... en dan maar hopen dat 'ie beter is
Verwijderd
Ik ga die E435S ook terug brengen van mij.
Een sterrenhemel en zelfs een aantal dode subpixels heb ik kunnen ontdekken.
Gekocht bij Mediamarkt Rotterdam centrum dus ik houd jullie op de hoogte.
Ik verwacht een goed exemplaar of direct mijn geld terug het is toch schandalig dat zo'n merk deze wanprestatie durft te leveren.
Je zou bijna denken dat iiyama deze schermen gewoon in de distributie heeft geschoven onder het mom van "ach mensen met een huis,tuin en keuken pctje merken er niets van".
Een sterrenhemel en zelfs een aantal dode subpixels heb ik kunnen ontdekken.
Gekocht bij Mediamarkt Rotterdam centrum dus ik houd jullie op de hoogte.
Ik verwacht een goed exemplaar of direct mijn geld terug het is toch schandalig dat zo'n merk deze wanprestatie durft te leveren.
Je zou bijna denken dat iiyama deze schermen gewoon in de distributie heeft geschoven onder het mom van "ach mensen met een huis,tuin en keuken pctje merken er niets van".
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 19:37 ]
Verwijderd
Hoe zit dat daar nu eigenlijk bij Iiyama met die modelnummers. Ik raak er soms de kluts van kwijt.
De E435 is nieuwer dan de E431? en de E430 is recenter dan de E435? En die letters die erachter staan slaan uitsluitend op de kleur?
En welke van de drie is de beste volgens jullie?
Wat ik zou willen weten uit ervaring van gebruikers is hoe het zit met kleur en kijkhoek. Aangezien al deze panelen 6 bit zijn kan dat wel zwaar tegenvallen. (spijtig dat sneller ten koste moet gaan van de mindere kleurkwaliteit van een 6 bit scherm)
De E435 is nieuwer dan de E431? en de E430 is recenter dan de E435? En die letters die erachter staan slaan uitsluitend op de kleur?
Wat ik zou willen weten uit ervaring van gebruikers is hoe het zit met kleur en kijkhoek. Aangezien al deze panelen 6 bit zijn kan dat wel zwaar tegenvallen. (spijtig dat sneller ten koste moet gaan van de mindere kleurkwaliteit van een 6 bit scherm)
Overigens, voordat ik het vergeet:
Ik heb UT99 even geprobeert. Totaal geen ghosting, zelfs in Morpheus, met de sterren. Geen problemen (de samsung 172T knippert nml wel hierbij).
GTA2, geen problemen.
lampjesman: Dat idee heb ik ook, kwantiteit ipv. kwaliteit.
Ik heb UT99 even geprobeert. Totaal geen ghosting, zelfs in Morpheus, met de sterren. Geen problemen (de samsung 172T knippert nml wel hierbij).
GTA2, geen problemen.
lampjesman: Dat idee heb ik ook, kwantiteit ipv. kwaliteit.
Lijkt me dat je 16 bit bedoeltVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:12:
Hoe zit dat daar nu eigenlijk bij Iiyama met die modelnummers. Ik raak er soms de kluts van kwijt.
Maar de volgorde van verschijnen is als volgt:
- E431S (16ms, DVI, contrastratio 450:1)
- E435S (10ms, DVI, contrastradio 350:1)
- E430S (8ms, VGA, contrastratio 700:1)
Op papier is de E430S het beste, maar geen dvi he. Dat vind ik wel jammer.
Verwijderd
nope , 6 bit per kanaal, 18 bit kleuren in totaal: 262144 beschikbare kleuren (2^18, of de combinatie van 3x2^6 kleuren)Lijkt me dat je 16 bit bedoelt
andere panelen, 8 bit per kanaal, 24 bit kleuren in totaal: 16777216 kleuren (16.7m) (2^24)
Bij het eerste type worden 16.2 miljoen kleuren bereikt door dithering, (een soort interpolatie maar dan met kleuren zeg maar) btw 16.2m, marketing like niet ver gesitueerd van 16.7m kleuren
De situatie waar we ons nu bevinden is ofwel 8 ms-12 ms (snelle schermen) en een consessie op gebied van kleuren en kijkhoek, ofwel veel rijkere kleuren en tragere panelen. En ik zou wel graag die andere 98% van het kleurenspectrum hebben ;):)
------------------------------------------------
zelf vind ik die 6 bit panelen minderwaardig en zou ik die niet overwegen ware het niet dat die beter presteren in games ed. Nu ben ik dus voor mezelf aan het uitmaken of ik effectief wel nog veel game (ik word ook al dagje ouder met 22
-----------------------------------------------------------
Spijtig idd dat die E430 geen dvi heeft (hoe is da nu mogelijk trouwens, die is gewoon recenter, vind ik echt niet kunnen dat nu nog een scherm uitgebracht wordt zonder dvi, en waarschijnlijk zal die nog duurder zijn dan die andere twee, de E431 en E435. Ben zelfs nog eens op de site gaan checken uit ongeloof
Ik moet het met je eens zijn dat de E435 idd niet echt mooi is, zeker als je de concurentie ernaast legt (samsung bvb) en zowieso liever geen speakers op een tft scherm
En verder, na dit topic en andere gelezen te hebben over de E431 en E435 vallen die schermen mij op het eerste zicht zwaar tegen, zeker als alles wat ik lees over die dode (sub)pixels waar is. Daar doet de concurentie beduidend beter, en aangezien die vergelijkbare schermen hebben qua specs zie ik niet waarom ik het risico zou nemen bij Iiyama (om maar te zwijgen van de dwaze tijdverspilling door het terugbrengen of terugsturen en je scherm moeten missen intussen, dat bespaar ik mij liever)
Aangezien de E430, E431 en E435 de enige schermen van Iiyama waren die ik overwoog valt Iiyama als geheel af. ben gewoon niet overtuigd. (alhoewel de prijs wel goed is, ga maar eens zien op www.snogard.de)
tja een tft kiezen, niet gemakkelijk met al die brands en modellen
Ik blijf de nummering wel k*t vinden trouwens
(wanneer gaan ze nu eens proberen 24 bit door te ontwikkelen op snelheid
edit: ik ga nog eens tegen een ban of warning oplopen met al mijn geblaat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 01:36 ]
Een tijdje geleden was er toch sprake van extra belasting op DVI schermen (omdat daar makkelijker mee gekopieerd kon worden oid
). Misschien dat iiyama daarom heeft besloten om die 430s zonder dvi uit te brengen...
Is dit nou een goede DVI kabel voor een E435S of E431S?
Het wordt weer tijd voor een nieuw topic, ik zou zeggen maak er meteen een centraal 17" TFT topic van.
Niet moderators zijn er om te beslissen of er een topic komt, dat doen de users. We zouden ook een poll kunnen houden, dat zou duidelijk zijn.
Niet moderators zijn er om te beslissen of er een topic komt, dat doen de users. We zouden ook een poll kunnen houden, dat zou duidelijk zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 10-04-2005 12:34 ]
Dat is inderdaad een geschikte kabel.TMC schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:57:
Is dit nou een goede DVI kabel voor een E435S of E431S?
True...maar ja! Maak in iedergeval maar een poll.Yokozuna schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:25:
Het wordt weer tijd voor een nieuw topic, ik zou zeggen maak er meteen een centraal 17" TFT topic van.
Default blanke hetero
Yokozuna schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:25:
jullie kunnen het ook niet laten rusten hèEbAyzo schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:20:
[...]
True...maar ja! Maak in iedergeval maar een poll.

wat zou er dan gemakkelijker mee gekopieerd kunnen worden? (printscreen gaat even goed met vga als dvi)Palomar schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:36:
Een tijdje geleden was er toch sprake van extra belasting op DVI schermen (omdat daar makkelijker mee gekopieerd kon worden oid). Misschien dat iiyama daarom heeft besloten om die 430s zonder dvi uit te brengen...
zelf vind ik het een blunder, maar ik denk dat het heel veel te maken heeft met hoe je de monitor in de markt plaatst. De 'gemiddelde consument' heeft geen flauw idee wat DVI is, en iiyama kan daardoor het apparaat iets goedkoper houden, of meer geld verdienen.
"man is not truly one, but truly two,"
Volgens mij gold het voor alle apparaten met DVI aansluiting. Met DVI kun je digitaal kopieren oid. Maar lees onderstaande linkjes maar door:mr_petit schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:54:
[...]
wat zou er dan gemakkelijker mee gekopieerd kunnen worden? (printscreen gaat even goed met vga als dvi)
nieuws: Extra importheffing over lcd-monitoren met dvi-aansluiting
nieuws: Binnenkort 14% invoerrechten op schermen met DVI
nieuws: Nederland schaft importheffing lcd-schermen af
Dat speelde precies in de periode dat Iiyama de 430S heeft ontwikkeld (tenminste, ik neem aan dat dat ontwikkeltraject wel een aantal maanden duurt), dus ws. hebben ze er voor de zekerheid maar geen DVI opgezet. De meeste mensen boeit het toch niet of er DVI op zit en letten alleen op de prijs. En met een heffing van 14% valt zo'n schermpje dan ineens wel wat duurder uit...
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 10-04-2005 18:09 ]
ik kan maar 1 ding zeggen: wat een rare importregel. Alsof je geen dvd speler danwel vcr kan maken waar een vga aansluiting opzit... (sterker nog: dat lijkt mij makkelijker; een rgb of componentuitgang (welke op bijna elke dvdspeler zit) ombouwen tot vga)
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
De 431 op mijn buro. (met andere rotzooi er omheenTMC schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:51:
Ik vraag het me af. De E431S-S (zilver dus) is ook al een hele tijd niet meer leverbaar, maar die staat er nog wel bij...
[...]
Euhm... PICS!

(Onscherpe) Detailopname zodat je kunt zien dat de rand smaller is dan die van de 435. Persoonlijk vind ik hem strakker en er minder Aldi-achtig uitzien.

Ja hij is behoorlijk vel...

Ja teveel flits... Maar daardoor kun je goed zien hoe het model is.

Heb em aangesloten met een DVI-kabel van MyCom. Superstrak beeld!!!
Ik begrijp niet dat ze de 430 uitbrengen zonder DVI. Als je een IIyama wilt dan zou ik gaan voor de 431... Géén sterrenhemel maar wél DVI. En nog goedkoop te krijgen ook.
Thanks. Ziet er mooi uit, kan niet wachten tot dinsdag! Zal ook wel wat pics maken
.
Een centraal 17" TFT topic lijkt me wel wat.
Een centraal 17" TFT topic lijkt me wel wat.
[ Voor 16% gewijzigd door TMC op 10-04-2005 23:19 ]
Mensen, niet teveel afknappen of het gebrek van een DVI ingang van de E430s
De Samsung 913N (ook 8ms TN panel,maar dan 19") heeft dat ook niet en die komt ondanks dat vrijwel net zo goed uit de test als bijv. de Benq FP937s+ en de Hyundai 90 (allebei ook 8ms TN panelen).
Dat is wel waar, analoog ziet er al super uit. Ik werk nu zelf op analoog, maar omdat ik volgende week zaterdag wat klusjes moet doen krijg ik daarvoor een leuke DVI-D kabel dus ik ga wel over in ieder geval.
Ik heb volgens mij juist een test gelezen van ome tom waaruit ongeveer alle Samsung panelen heel slecht kwamen ...Yokozuna schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:17:
Mensen, niet teveel afknappen of het gebrek van een DVI ingang van de E430sDe Samsung 913N (ook 8ms TN panel,maar dan 19") heeft dat ook niet en die komt ondanks dat vrijwel net zo goed uit de test als bijv. de Benq FP937s+ en de Hyundai 90 (allebei ook 8ms TN panelen).
ga maar vast uitkijken naar volgende week zaterdag, dviNokko schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:33:
Dat is wel waar, analoog ziet er al super uit. Ik werk nu zelf op analoog, maar omdat ik volgende week zaterdag wat klusjes moet doen krijg ik daarvoor een leuke DVI-D kabel dus ik ga wel over in ieder geval.
Hier staat wat
Dus het is echt een goed merkbaar verschil? Mooi, dan wacht ik nog even af tot zaterdag en mocht dat niet doorgaan dan haal ik er direct eentje in de winkel.
Ik vandaag mijn E431S-B gekocht, zit er een dikke kras op
. Morgen maar ff terug.

Verwijderd
Das wel vreemd... Zeker een omruiler.MarcoC schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:29:
Ik vandaag mijn E431S-B gekocht, zit er een dikke kras op. Morgen maar ff terug.
Neem toch aan dat ze niet zo de fabriek uitgaan.
Nope, was geen omruiler. De doos was nog een soort van verzegeld, maar toen ik hem uitpakte bleek er een dikke kras op te zitten. Kennelijk verlaten ze de fabriek dus wel zoVerwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:56:
[...]
Das wel vreemd... Zeker een omruiler.![]()
Neem toch aan dat ze niet zo de fabriek uitgaan.
Ze zullen wel zeggen...Sorry meneer weet u zeker dat u hemt niet heeft beschadigt
Wij kunnen niks voor u doen

Asus Zenbook i7 256gb
Nah, heb net gebeld en kan hem komen omruilen.
Nou, ik draai inmiddels al twee weken met de E435 en moet zeggen dat deze erg goed bevalt! Heb alleen een tijdje op de ECO2 mode gedraait maar hier werden de kleuren niet veel beter van. Weet iemand hoe ik het scherm optimaal kan instellen in de normale modus (meest heldere), omdat het scherm zo wel heel erg fel is. Het scherm zit via DVI aangesloten op mijn videokaart.
[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 14-04-2005 10:46 ]
Default blanke hetero
Dat verschilt ook nog per monitor, aangezien mijn sterrenhemel exemplaar helemaal geen last had van een te fel scherm. Ik kon Contrat en Brightness gewoon voluit zetten.
Maar bij deze is het echt uberfel, heb hem ook een behoorlijk stuk omlaag geschroeft.
Maar bij deze is het echt uberfel, heb hem ook een behoorlijk stuk omlaag geschroeft.
Mijn E431S-B staat supermooi nu op mijn bureautje
.

Na 1,5 week m'n 435S te hebben gebruikt heb ik hier een sterren hemel voor me.
Zo maar vanuit het niets... flink balen....
Zo maar vanuit het niets... flink balen....
Iemand enig idee wat de toegevoegde waarde is van de Iiyama drivers? Ik heb ze wel geïnstalleerd, maar het enige wat ik er van merk is dat de monitor geen "Plug en play monitor" is, maar een "IIYAMA E431S-B" volgens Windows. Verder heeft 't weinig nut.
Kan dit topic overigens niet omgedoopt worden tot 't E435S/E431S topic? Aangezien iedereen met een E431S ook hier verzeild raakt, zo lijkt 't.
Kan dit topic overigens niet omgedoopt worden tot 't E435S/E431S topic? Aangezien iedereen met een E431S ook hier verzeild raakt, zo lijkt 't.
[ Voor 27% gewijzigd door MarcoC op 15-04-2005 19:16 ]
Het bedrijf waar ik m'n monitor (met een redelijk aantal dode pixels/ sterrenhemel @ zwart) had terug gebracht, zei dat ze geen dode pixels konden ontdekken...
Dan kijken ze vast vanuit een verkeerde hoek of op een te grote afstand.
offtopic:
Welke winkel is het?
Welke winkel is het?
[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2005 20:49 ]
alleen jij eigenlijkMarcoC schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:14:
Maar die driver heb ik ook niet geinstalleerd voor mn 435. Je hebt volgens mij bij de drivers nog van die kleurenprofielen voor je monitor (staat wel ergens in het tabblad voor display settings), maar geen idee of dat merkbaar verschil oplevert.
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 16-04-2005 00:03 ]
Volgens mij heb je dat toch niet nodig met een DVI-kabel?Palomar schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 00:02:
[...]
alleen jij eigenlijk![]()
j/k
Maar die driver heb ik ook niet geinstalleerd voor mn 435. Je hebt volgens mij bij de drivers nog van die kleurenprofielen voor je monitor (staat wel ergens in het tabblad voor display settings), maar geen idee of dat merkbaar verschil oplevert.
Ik ben van plan ook een nieuw scherm te gaan kopen en dat moet dan ook maar een TFT worden (die monitor waar ik nu achter zit wordt je ook niet goed van
)
De IIyama TFT's lijken me dan ook wel wat (prijs/kwalitei verhouding), maar nu weet ik niet meer waar ik op moet letten
Ik weet wel dat ik me op het aantal MS niet meer hoef vast te pinnen.
Maar hoe belangrijk is nu eigenlijk het contrast ratio.
En is het aan te bevelen een DVI te nemen ipv analoog (is dat verschil goed zichtbaar?)
Wat is overall de beste TFT van dit lijstje van 3?
* E431S (16ms, DVI, contrastratio 450:1) € 249,-
* E435S (10ms, DVI, contrastradio 350:1) € 246,56
* E430S (8ms, VGA, contrastratio 700:1) € 249,-
Alvast bedankt, want ik zie door de bomen het bos niet meer
De IIyama TFT's lijken me dan ook wel wat (prijs/kwalitei verhouding), maar nu weet ik niet meer waar ik op moet letten
Ik weet wel dat ik me op het aantal MS niet meer hoef vast te pinnen.
Maar hoe belangrijk is nu eigenlijk het contrast ratio.
En is het aan te bevelen een DVI te nemen ipv analoog (is dat verschil goed zichtbaar?)
Wat is overall de beste TFT van dit lijstje van 3?
* E431S (16ms, DVI, contrastratio 450:1) € 249,-
* E435S (10ms, DVI, contrastradio 350:1) € 246,56
* E430S (8ms, VGA, contrastratio 700:1) € 249,-
Alvast bedankt, want ik zie door de bomen het bos niet meer
De E430S valt wat mij betreft af, geen DVI. De E435 en E431S ontlopen elkaar niet veel, maar de redenen dat ik voor de E431S heb gekozen zijn:
- Mooier design (subjectief natuurlijk)
- Minder problemen met dode pixels
Qua beeldkwaliteit maakt het niet echt uit, maar er zijn behoorlijk wat E435S TFT's met pixelproblemen. Maar aan de andere kant staat daar wel een responstijd van 10ms tegenover. Het is een afweging die je moet maken
.
Ik zou DVI in ieder geval zekers aanraden. Je hebt namelijk hoe dan ook de optimale beeldkwaliteit (qua scherpte), en alle instellingen qua hoogte en breedte staan meteen goed. Bovendien kan met een brakke VGA-ingang de beeldkwaliteit nogal achteruit gaan, terwijl een DVI-ingang hoe dan ook goed is.
Qua beeldkwaliteit maakt het niet echt uit, maar er zijn behoorlijk wat E435S TFT's met pixelproblemen. Maar aan de andere kant staat daar wel een responstijd van 10ms tegenover. Het is een afweging die je moet maken
Ik zou DVI in ieder geval zekers aanraden. Je hebt namelijk hoe dan ook de optimale beeldkwaliteit (qua scherpte), en alle instellingen qua hoogte en breedte staan meteen goed. Bovendien kan met een brakke VGA-ingang de beeldkwaliteit nogal achteruit gaan, terwijl een DVI-ingang hoe dan ook goed is.
[ Voor 28% gewijzigd door MarcoC op 16-04-2005 12:59 ]
Ik zie absoluut geen verschil in DVI..Nokko schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:27:
Ik heb sinds vandaag DVI, en ik kan het iedereen aanraden. Wat is alles ineens scherp zeg.
ik heb twee E435's naast elkaar staan.. één op DSUB en de andere op DVI en kan nou niet echt zeggen dat de DSUB signaal stukken slechter is dat het DVI signaal.
iig.. beide zijn "mes"-scherp als het op scherpte aankomt.
Ik merk toch dat de letters een stuk mooier zijn, en dat de kleur rood iets mooier uitkomt. 
offtopic:
Neem aan dat je tweede monitor wel met een DVI-kabel is aangesloten en niet met een converter?
Neem aan dat je tweede monitor wel met een DVI-kabel is aangesloten en niet met een converter?
[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 17-04-2005 11:55 ]
yup een echte DVI kabel.. want de AUTO knop doet 't niet meer en alle resoluties staan ineens standaard goed. En in het menutje staat bovenaan DVI ipv DSUBNokko schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:46:
Ik merk toch dat de letters een stuk mooier zijn, en dat de kleur rood iets mooier uitkomt.
offtopic:
• kleurweergave is 100% identiek tussen DVI en DSUB
• DVI mist de 1280x960 resolutie
• letters zijn even scherp
of m'n grafische kaart heeft een hele goede DSUB uitgangssignaal.. het enigste voordeel van DVI tot nu toe is dat sommige "spookpixels" verdwenen zijn..
een voorbeeld: deze forum heeft zwarte lijnen van boven naar beneden lopen op een wit achtergrond.. als je goed kijkt op de DSUB signaal zie je een wittere lijn dat wit langs de zwarte lijn lopen (terwijl er niet hoort te zijn, maar is nauwelijks waarneembaar).. op het DVI signaal lopen er geen "spooklijnen" naast de zwarte lijn.
Dan zal dat het wel zijn hénIghtorius schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:58:
[...]
of m'n grafische kaart heeft een hele goede DSUB uitgangssignaal....
Ja, zoals gezegd, het nadeel 'geen DVI aansluiting' wordt door veel mensen veel te veel uitvergroot, kijk eerst zelf eens naar de E430S en baseer daar je oordeel op zou ik zeggen. Het is gewoon kortzichtig om dat paneel alleen daardoor meteen maar links te laten liggen. De (19") Samsung 913N die alleen een VGA aansluiting heeft komt niet slechter uit de test dan de 2 DVI tegenhangers, de Benq 937s+ en de Hyundai 90D+ (gebruiken alledrie hetzelfde paneel). Een goede RAMDAC in je videokaart en een goeie analog->digital converter in je TFT is het halve werk. Bovendien kun je bij VGA aansluiting de refreshrate op 75Hz zetten terwijl dit bij DVI aansluiting meestal enkel op 60Hz kan. Het verschil daartussen is duidelijk merkbaar in games (en je muiscursor in windows en minder belangrijke zaken).
Om maar niet te spreken over Samsung PVA panelen die door velen (users en reviewers) als kwalitatief beste panelen op de markt worden gezien.
Ik niet, en ik heb een bron: http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.htmlIk heb volgens mij juist een test gelezen van ome tom waaruit ongeveer alle Samsung panelen heel slecht kwamen ...
Om maar niet te spreken over Samsung PVA panelen die door velen (users en reviewers) als kwalitatief beste panelen op de markt worden gezien.
[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 17-04-2005 18:08 ]
dat noemen we nou scherper.nIghtorius schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:58:
[...]
yup een echte DVI kabel.. want de AUTO knop doet 't niet meer en alle resoluties staan ineens standaard goed. En in het menutje staat bovenaan DVI ipv DSUB
of m'n grafische kaart heeft een hele goede DSUB uitgangssignaal.. het enigste voordeel van DVI tot nu toe is dat sommige "spookpixels" verdwenen zijn..
een voorbeeld: deze forum heeft zwarte lijnen van boven naar beneden lopen op een wit achtergrond.. als je goed kijkt op de DSUB signaal zie je een wittere lijn dat wit langs de zwarte lijn lopen (terwijl er niet hoort te zijn, maar is nauwelijks waarneembaar).. op het DVI signaal lopen er geen "spooklijnen" naast de zwarte lijn.
Hier staat wat
Wil dat ook als je een converter gebruikt? De videokaart die ik op het oog heb heeft namelijk alleen DVI (2x)... Dus dat ik de 913N bijvoorbeeld toch op 75Hz zou kunnen zetten.Yokozuna schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:01:
Bovendien kun je bij VGA aansluiting de refreshrate op 75Hz zetten terwijl dit bij DVI aansluiting meestal enkel op 60Hz kan. Het verschil daartussen is duidelijk merkbaar in games (en je muiscursor in windows en minder belangrijke zaken).
[...]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Dus dan is de vraag of je die 6 ms verschil ook gaat merken met games enzo.MarcoC schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:57:
De E430S valt wat mij betreft af, geen DVI. De E435 en E431S ontlopen elkaar niet veel, maar de redenen dat ik voor de E431S heb gekozen zijn:
Qua beeldkwaliteit maakt het niet echt uit, maar er zijn behoorlijk wat E435S TFT's met pixelproblemen. Maar aan de andere kant staat daar wel een responstijd van 10ms tegenover. Het is een afweging die je moet maken.
Want als ik hier zo een beetje rondlees, zie ik praktisch niemand die zegt dat hij last heeft van ghosting ofzo.
En daarnaast heeft de E431S een hoger contrast, dus is de keuze gemaakt (of iemand moet me nog kunnen overtuigen dat die 6ms echt broodnodig zijn
Superofftopic en eigenlijk voor het 19" forum: Als je een videokaart met enkel DVI aansluitingen gaat kopen neem je gewoon de Benq FP937s+ of de Hyundai 90D+, die maken allebei gebruik van hetzelfde 19 inch 8ms Samsung TN panel.Chimera schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:58:
[...]
Wil dat ook als je een converter gebruikt? De videokaart die ik op het oog heb heeft namelijk alleen DVI (2x)... Dus dat ik de 913N bijvoorbeeld toch op 75Hz zou kunnen zetten.
Je weet toch onderhand wel dat de responsetijd van TN panelen niets zegt over de gemiddelde responsetijd, omdat de gegeven responsetijd alleen betrekking heeft op de schakeltijd van grey -> grey of van zwart->wit->zwart. Schakeling tussen kleuren kosten 2 tot 3 keer zoveel tijd. Nu moet ik wel zeggen dat er zichtbaar verschil in ghosting zit tussen de 431 en de 435 (vriend heeft de 431 jaren terug gehad, nu de 435) hoewel dit bij de 431 ook nog wel acceptabel was. Dat de 431 zoieso een beter beeld geeft staat vast. Dit ding bestaat inmiddels volgens mij al 1,5 of zelfs 2 jaar, das behoorlijk lang voor een TFT!(of iemand moet me nog kunnen overtuigen dat die 6ms echt broodnodig zijn
[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 18-04-2005 00:38 ]
tja.. maar nu het feit dat je die lijn alleen kunt zien vanaf 5cm afstand en je zo moet positioneren dat je buiten z'n zichtveld komt. (kortom als het hele beeld voor je begint te verkleuren).. en dan nog moet het zwart op wit zijn.
Bij pictogrammen kun je letterlijk gewoon alle pixeltjes precies zien en geen enkele pixel verloopt door de andere heen.
schandalig.. de winkel waar ik mijn e435 besteld had kon me geen e435 leveren omdat ze continu schermen met pixeldefecten krijgen vd leverancier
Deze kunnen ze nie terugsturen en dus zitten hun er maar mee
Oftewel geen scherm voor mij nu (krijg mn geld terug van ze)...
Deze kunnen ze nie terugsturen en dus zitten hun er maar mee

Oftewel geen scherm voor mij nu (krijg mn geld terug van ze)...
Zat ook te twijfelenb over deze monitor. Maar na vergelijking met de Benq FP937s+ in de winkel, toh maar 60 euro bijgelegd en gekozen voor de Benq FP937s+. 8ms en kreeg er een dvi kabel bij.
Maar de prijs van llyama sprak me wel meer aan.
mja das gelijk 19"Lumics schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:23:
Zat ook te twijfelenb over deze monitor. Maar na vergelijking met de Benq FP937s+ in de winkel, toh maar 60 euro bijgelegd en gekozen voor de Benq FP937s+. 8ms en kreeg er een dvi kabel bij.
Ik heb de 435S besteld bij sallandautomatisering.
In eerste instantie de 431, maar die was niet meer leverbaar.
Nu heb ik de 435 besteld op voorwaarde dat ik even daar mocht bekijken of alles in orde was. (moet er toch 100 km voor rijden heen en terug)
Altijd goede ervaringen gehad met die shop en nu maar even de service op de proef stellen daar
Nu heb ik de 435 besteld op voorwaarde dat ik even daar mocht bekijken of alles in orde was. (moet er toch 100 km voor rijden heen en terug)
Altijd goede ervaringen gehad met die shop en nu maar even de service op de proef stellen daar
Verwijderd
Waarom haal je hem niet bij MyCom dan? Prijsverschil is 10-20 euro volgens mij, en je kunt hem zo omruilen binnen 8 dagen. Scheelt 100 km rijden... (nu weet ik natuurlijk niet of je een Mycom in de buurt hebt).rfolkers schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:43:
Ik heb de 435S besteld bij sallandautomatisering.
En je loopt het risico dat je pas een dode pixel krijgt na een paar dagen, en dan kun je bij MyCom zo terug.
Weer 2 dode pixels bij de winkel (hadden ze gelukkig van te voren getest).. ik wacht nu nog ene keer tot de volgende levering, en ondertussen maar eens kijken waar ik het beste de 710T van samsung kan krijgen. De winkel wil misschien ook al stoppen met het leveren van de 435 serie.
Dat 2de sterretje, daar heb ik dus ook last van bij dvi...nIghtorius schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:58:
[...]
yup een echte DVI kabel.. want de AUTO knop doet 't niet meer en alle resoluties staan ineens standaard goed. En in het menutje staat bovenaan DVI ipv DSUB
en dat vind ik eigenlijk behoorlijk vervelend.. het scherm ziet er op 1024 absoluut niet uit...
Is er een mogelijkheid om ook via dvi de 1280 resolutie te halen?
als het goed is heb je de 1280x1024 resolutie.. en als dat niet het probleem is en dus daadwerkelijk 1280x960 (icm b.v: games) dan heb ik iig een fix voor de nVidia gebruikers onder ons (een oersimpele fix ook nogsun.dace schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:57:
[...]
Dat 2de sterretje, daar heb ik dus ook last van bij dvi...
en dat vind ik eigenlijk behoorlijk vervelend.. het scherm ziet er op 1024 absoluut niet uit...
Is er een mogelijkheid om ook via dvi de 1280 resolutie te halen?

ga naar beeldeigenschappen, tab <instellingen>, knop <geavanceerd>, tab <geforce xxxx xx>, submenu <schermresoluties en vernieuwingsfrequenties>
je hebt een groepering <Aangepaste resoluties en vernieuwingsfrequenties>, druk op de knop <Toevoegen> en nu komt ie:
vul bij breedte 1280 in
bij hoogte 960 in
het gewenste kleurkwaliteit.. (het beste is gewoon 3x aanmaken, zowel voor 8, 16 en 32 bit)
Schermvernieuwingsfrequentie: 60 hertz laten.. (heeft niet zoveel nut bij TFT's)
alles OK'en en vervolgens weer opnieuw de beeldschermeigenschappen tevoorschijn halen
Verwijderd
Ik heb deze TFT ook sinds gister
Dit is me eerste TFT
Heb niet gevraagd of ik de TFT werkend mocht zien het liep rond sluitingstijd en het was nog erg druk
Ben maar meteen naar huis gegaan, aangesloten en ik zag meteen rechsboven een gele dodepixel en als je heel goed kijkt zie je nog hele kleine dodepixel's
Aan die gele rechtsbovenin stoor ik me nog niet echt aan
Verder is het wel een mooie monitor alleen krijg ik de scherpte enzo niet goed ingesteld
In het midden van de TFT begint het onscherp te worden
Maar zo een DVI kabel wat kost dat nou?
En heb je daar ook verschil in?
En in Counterstrike Source is ook alles een beetje donker
Dit is me eerste TFT
Heb niet gevraagd of ik de TFT werkend mocht zien het liep rond sluitingstijd en het was nog erg druk

Ben maar meteen naar huis gegaan, aangesloten en ik zag meteen rechsboven een gele dodepixel en als je heel goed kijkt zie je nog hele kleine dodepixel's
Verder is het wel een mooie monitor alleen krijg ik de scherpte enzo niet goed ingesteld
In het midden van de TFT begint het onscherp te worden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 12:37 ]
DVI kabel kost ong. 20 euro. Ik zou er wel een kopen, dan weet je tenminste zeker dat je optimale kwaliteit hebt.
En ja, je hebt verschillende kabels. Let er even op dat je een kabel koopt die geen analoog signaal verstuurt (= extra pinnetjes), want die past wel in je videokaart, maar niet in je monitor. Zo'n kabel heet volgens mij DVI-D. Dan heb je nog single link en dual link versies, maar dat maakt voor jouw monitor niet uit.
En ja, je hebt verschillende kabels. Let er even op dat je een kabel koopt die geen analoog signaal verstuurt (= extra pinnetjes), want die past wel in je videokaart, maar niet in je monitor. Zo'n kabel heet volgens mij DVI-D. Dan heb je nog single link en dual link versies, maar dat maakt voor jouw monitor niet uit.
Ik heb dit scherm ook van de week gekocht, maar met DVI-kabel. De kabel kostte geloof ik € 25,- en geeft echt een haarscherp beeld.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:24:
Ik heb deze TFT ook sinds gister
Dit is me eerste TFT
Heb niet gevraagd of ik de TFT werkend mocht zien het liep rond sluitingstijd en het was nog erg druk![]()
In het midden van de TFT begint het onscherp te worden![]()
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Kleine correctie; analoog+digitaal = DVI-I. DVI-D is puur digitaal.Palomar schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:40:
DVI kabel kost ong. 20 euro. Ik zou er wel een kopen, dan weet je tenminste zeker dat je optimale kwaliteit hebt.
Dan doe je echt iets foutVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:24:
Op maximale helderheid (picture) kán het niet te donker zijn bij deze TFT.
Juist te helder in donkere omgevingen in games of in films. Dat is dan ook mijn grootste punt van kritiek op deze monitor, voor de rest ben ik er dik tevreden over
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Volgens mij kan mijn monitor weer RMA, ik heb namelijk last van het probleem dat als er raster achtige vormen op het scherm zijn dat het scherm inmens flikkert, bijv deze screen:
Alleen dat grijze gedeelte (Alleen als ie volledige grootte is!) knippert.
Behoorlijk vervelend,
Iemand trouwens ervaring met de reparatie van iiyama? Krijg ik een verrot exemplaar terug of gewoon een goede monitor. Want ik heb niet zoveel geld betaald om vervolgens slechte service te krijgen.
Behoorlijk vervelend,
Iemand trouwens ervaring met de reparatie van iiyama? Krijg ik een verrot exemplaar terug of gewoon een goede monitor. Want ik heb niet zoveel geld betaald om vervolgens slechte service te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 16-05-2005 20:19 ]
Dat is normaal dat hebben bijna alle tft's !! (hier flikkert het ook op 3 tft's)
Asus Zenbook i7 256gb
Oh, als het normaal is hou ik hem liever. Heb geen zin om weer een sterrenhemel te krijgen. 
Meer mensen hier ervaring mee?
Verwijderd
Ik heb de E???? (zal ik thuis even na moeten kijken)
17" TFT
10 ms
Erg strak schermpje. Was wel erg fel voor de eerste keer (kwam van CTR af) maar erg duidelijk.
ik ben er iig blij mee.
[EDIT] Ik heb geen last van flikkeringen/rasters of wat dan ook. Van de problemen die ik lees komt niks mij echt bekend voor. Heb er ook geen last van...
17" TFT
10 ms
Erg strak schermpje. Was wel erg fel voor de eerste keer (kwam van CTR af) maar erg duidelijk.
ik ben er iig blij mee.
[EDIT] Ik heb geen last van flikkeringen/rasters of wat dan ook. Van de problemen die ik lees komt niks mij echt bekend voor. Heb er ook geen last van...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 11:27 ]
heb dat geflikker ook!!...maar boeie. Heb er geen last van. Als de rest maar top isNokko schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:58:
Oh, als het normaal is hou ik hem liever. Heb geen zin om weer een sterrenhemel te krijgen.
Tubes....It's what make music music!
Het lijkt er op dat deze TFT steeds moeilijker leverbaar wordt.
Bij de webshop waar ik heb besteld (salland) wacht ik al vanaf 19 april, omdat hun leverancier hem gewoon niet kan leveren.
Op dit moment heeft het product een onbekende levertijd
Toen ik even bij Mycom op de site keek zag ik dat ook zij hem uit het assortiment hebben gehaald, dus ik zit er aan te denken om maar een Samsung 710T te nemen.
Bij de webshop waar ik heb besteld (salland) wacht ik al vanaf 19 april, omdat hun leverancier hem gewoon niet kan leveren.
Op dit moment heeft het product een onbekende levertijd
Toen ik even bij Mycom op de site keek zag ik dat ook zij hem uit het assortiment hebben gehaald, dus ik zit er aan te denken om maar een Samsung 710T te nemen.
laat me raden.. aangesloten op DVI?Nokko schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:17:
Volgens mij kan mijn monitor weer RMA, ik heb namelijk last van het probleem dat als er raster achtige vormen op het scherm zijn dat het scherm inmens flikkert, bijv deze screen:
[afbeelding]
Behoorlijk vervelend,
heb ik ook met DVI.. maar niet op DSUB
edit:
na een beetje nadenken heb ik ook een vermoeden waarom ie knippert.. het heeft volgens mij te maken met het TN-paneel. omdat dat ding "dithered" om meer kleuren te kunnen weergeven en dat bij rasterachtige vormen goed naar voren komen en dan vooral met een digitale aansturing.
[ Voor 17% gewijzigd door nIghtorius op 17-05-2005 12:36 ]
Ja, en ik ga ook niet meer naar DSUB.nIghtorius schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:34:
[...] laat me raden.. aangesloten op DVI?
* Aapje heeft nu ook een maandje de 435S
Ennn ik ben er behoorlijk blij mee, alleen 2 nadelen, speakers zuigen (d0h), maar de voet is eigenlijk best lomp groot gemaakt.
Veder niets te klagen
Computer-land had de tft 2 weekjes als 'showroom' model, afijn ding heeft dus lekker 2 weken aangestaan, waardoor ik nu lekker een doodpixelvrij schermpie heb gekocht
Ennn ik ben er behoorlijk blij mee, alleen 2 nadelen, speakers zuigen (d0h), maar de voet is eigenlijk best lomp groot gemaakt.
Veder niets te klagen
Computer-land had de tft 2 weekjes als 'showroom' model, afijn ding heeft dus lekker 2 weken aangestaan, waardoor ik nu lekker een doodpixelvrij schermpie heb gekocht
Ik heb bij die van mij soms als ik hem net aan heb gezet dat het beeld behoorlijk trilt. Op zich is dit niet hinderlijk, omdat het maar een paar seconden duurt, maar ik hoop niet dat het een voorbode is tot erger 
Hebben meer mensen dit met dit scherm?
Heb het scherm nu inmiddels een maandje of twee maar hij bevalt erg goed! Het bevalt zelfs zo goed dat ik overweeg om er nog eentje te bestellen
Default blanke hetero
Is dat niet de nare eigenschap van de CCFL's die erin zitten?Palomar schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:14:
Ik heb bij die van mij soms als ik hem net aan heb gezet dat het beeld behoorlijk trilt. Op zich is dit niet hinderlijk, omdat het maar een paar seconden duurt, maar ik hoop niet dat het een voorbode is tot erger
Trouwens, ik heb het scherm nu een paar maanden, en ik ben er nog steeds erg blij mee.
dat doet ie van mij ook.. duurt ongv. 2 a 3 seconden voordat ie normaal doet.. zal wel normaal zijnPalomar schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:14:
Dit topic is gesloten.