[17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54
In de folder van Paradigit staat het nieuwe model van Iiyama in de aanbieding voor 359 euro. Je krijgt dan een 17" TFT met:
- 10 ms reactietijd :)
- DVI :)
- contrast 350:1 ;(
- helderheid 350 :)
- resolutie uiteraard 1280 x 1024.

PDFje: http://www.paradigit.nl/pdf/10008264v.pdf

Pic: Afbeeldingslocatie: http://www.itonline.de/produkte/monitore/iiyama/images/e435s.jpg

Wie heeft 'm al? Via de search kon ik nog geen ervaringen vinden, vandaar dit topic. Als hij de moeite waard is koop ik 'm.

Edit: Ik zie nu via de pricewatch dat die 359 euro al goedkoper kan. Misschien doe ik er beter aan een E431 te kopen voor 325 euro, die heeft een contrast van 400:1, maar wel een reactietijd van 16 ipv 10...

[ Voor 19% gewijzigd door Elektronicanet op 09-11-2004 16:41 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik weet niet.
Waarom slaan alle andere fabrikanten 10ms over?
Omdat dit mischien geen 10ms is? :(

Of er moeten mensen zijn die ervaring er mee hebben :) wel positief dan :P

[ Voor 29% gewijzigd door Timo op 09-11-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb deze ook al zien staan in de folder van mycom. Ik kon er alleen ook geen reviews van vinden. dat contrast is idd wel minder maar ik vraag me af of hier goed mee te gamen valt. die 10 Ms is idd wel een beetje verdacht.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biobakker schreef op 09 november 2004 @ 16:53:
Ik heb deze ook al zien staan in de folder van mycom. Ik kon er alleen ook geen reviews van vinden. dat contrast is idd wel minder maar ik vraag me af of hier goed mee te gamen valt. die 10 Ms is idd wel een beetje verdacht.
Ook vreemd dat er dan zo weinig voer te vinden is, want hoe lager het aantal ''ms'' hoe interessantere techniek etc. ;) Ik heb nog niet egzocht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Ja, toen ik zocht op E435S verwachtte ik toch wel een hoop topics, maar er is kennelijk weinig over bekend.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55
Ik heb dat schermpje hier staan in het zwart gekocht bij de mycom vorige week.
Het is opzich een leuk schermpje alleen ik heb opeens na vandaag een dode subpixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Xiqum schreef op 09 november 2004 @ 17:21:
Ik heb dat schermpje hier staan in het zwart gekocht bij de mycom vorige week.
Het is opzich een leuk schermpje alleen ik heb opeens na vandaag een dode subpixel.
Hoeveel kostte hij toen als ik vragen mag :) En heb je 'm kunnen vergelijken met de 431 of een ander scherm met een hoger contrast?

Voor 325 euro kan ik dus een 431 kopen, maar misschien weet iemand een betere 17" TFT mét DVI voor dit geld?

[ Voor 14% gewijzigd door Elektronicanet op 09-11-2004 17:52 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Hij heeft mij €369 gekost. Ik heb hem niet vergeleken met een 431 maar had hier thuis een 430 nog staan en ik vind deze daarbij toch wel wat mooier. 17" met dvi voor ongeveer dit geld kom je haast niet aan durf ik wel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Zoals ik zei: de 431 heeft ook DVI, een hoger contrast en kost maar 325 euro!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Elektronicanet schreef op 10 november 2004 @ 08:50:
Zoals ik zei: de 431 heeft ook DVI, een hoger contrast en kost maar 325 euro!
en 16ms reactietijd. Maar ik vraag mij nog steeds af wat het verschil is. Ik geloof niet dat voor deze prijs er niet is gesjoemeld (spelling :? ) met de reactietijd.
Ik heb nog geen tft maar wil een nieuwe monitor, en ik twijfel nog tussen een crt en iets in de richting van dit model. Iemand die meer kan vertellen over iiyama´s dode pixel garantie?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik vind deze monitor qua specs heel aantrekkelijk maar dat design GATVER, ik vind hem er oerlelijk uitzien en dan vind ik jammer. Ik wil ook een monitor die er mooi uitziet zoals bijv. een Samsung 172X.

MvG. Jack©© :*)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Ik heb hem net ingeruild voor een LG L1730S deze bevalt mij tot nu toe echt beter. Design is ook veel mooier, maar vooral beeld lijkt stukken anders. En dan in dan wel postief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Xiqum schreef op 10 november 2004 @ 11:18:
Ik heb hem net ingeruild voor een LG L1730S deze bevalt mij tot nu toe echt beter. Design is ook veel mooier, maar vooral beeld lijkt stukken anders. En dan in dan wel postief!
Die heeft toch geen DVI?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Nee dat klopt inderdaad alleen ik vind deze veel mooier kwa beeld dan ik ooit heb gehad op de ProLite. Waarschijnlijk door de contrast en de helderheids verhoudingen beter zijn op dit scherm. Ik vind deze mooier over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een beetje raar die E435, het kost 50 euro goedkoper dan zn voorganger E431, volgens mij kwa kleuren en contras zal ik toch gaan voor de E431 ik weet het niet zeker en volgen mij merk je geen verschil tussen 16ms of 10ms of heb ik het mis/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Laatst online: 19-09 00:13

pes

Wat is dan het verschil in kleuren tussen de 431 en de 435?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Iemand ervaring met ghosting op de 431 ?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 09:13
Biobakker schreef op 12 november 2004 @ 09:29:
Iemand ervaring met ghosting op de 431 ?
Vrij weinig kan ik je melden. En ik speel er heel wat UT2004 op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Ben even bij de mycom geweest. Hier stond de E435S en een Samsung 710N naast elkaar en het verschil in contrast was zeer duidelijk in voordeel van de Samsung (350:1 tegen 600:1).

Verder vertelde een medewerker dat er al heel wat mensen terug waren gekomen met de Ilyama en dat deze toen de Samsung hadden meegenomen. Deze mensen waren niet meer teruggekomen met problemen.

Ik wou eerst ook voor de E435S gaan, maar ben er echt vanafgestapt. Ik denk dat ik nu voor een Samsung 710T ga, vanwege de DVI aansluiting. Morgen maar eens op de HCC kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SneakyD3ad schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:30:
Ben even bij de mycom geweest. Hier stond de E435S en een Samsung 710N naast elkaar en het verschil in contrast was zeer duidelijk in voordeel van de Samsung (350:1 tegen 600:1).

Verder vertelde een medewerker dat er al heel wat mensen terug waren gekomen met de Ilyama en dat deze toen de Samsung hadden meegenomen. Deze mensen waren niet meer teruggekomen met problemen.

Ik wou eerst ook voor de E435S gaan, maar ben er echt vanafgestapt. Ik denk dat ik nu voor een Samsung 710T ga, vanwege de DVI aansluiting. Morgen maar eens op de HCC kijken >:)
Maare die Samsung 710N heeft toch veel last van dooie pixels :/,
ik heb ook ene gezien van LG LG1730B 17inch met DVI

Resolutie: 1280x1024
Response tijd: 12ms
Contrast: 450:1
Helderheid: 250cd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Ik heb wat info gevonden over deze monitor.

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=3864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Laatst online: 18-07 18:22
Ik heb de E431S zelf en de E435S getest voor een artikel voor een groot nederlands computerblad. Ik vond de contrast minder mooi als op de E431, vooral in doom III zie je dat doordat de donkere tinten minder goed van elkaar te onderscheiden zijn. de ghosting is bij de E431S even slecht zichtbaar als op de E435S.
Ik zelf zie wat dat betreft weinig voordeel aan 10ms van de E435S, de 16ms van de E431S doet het mijns inziens al goed genoeg.
Als je echter erg kritisch bent qua ghosting kan je beter voor de E435S gaan.
Zolang je contrast het belangrijkste vind is de keuze voor de E431S de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt nog naar de HCC-dagen gaan en naar de stand IIYAMA gaan. Daar hangen de 431, 434 en de 435 naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op: dit is ook weer zo'n schermpie met 16,2 miljoen kleuren, 18 bits geinterpoleerd dus, nminder voor fotö's dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik heb hem op de hcc voor €320,- gehaald, heb last van een pixel die rood blijft... as vrijdagavond (koopavond) maar even mee terug naar de Vobis, ik mocht hem namelijk binnen 8 dagen ruilen als er dode pixels waren...

Verder vind ik het een heerlijk schermpje, ik heb hem vergeleken met de 431 en vond deze toch mooier beeld geven. Dus als ik as vrijdag een scherm heb zonder dode pixels ben ik er 100% tevreden over :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de IIyama ProLite 435S-S gekocht op de HCC bij mycom voor 275 euro!! (ze hadden een foutje gemaakt, ik ging voor de 434S-B met 14ms.. maar ze gaven me de duurdere versie, wat ik helemaaaaaal niet erg vind)! en ik moet zeggen dat het een rete goed scherm is! ook met spellen! ziet het beeld er geweldig uit. ook gelijk zo'n digitale kabel gekocht! maar daar zie ik niet echt veel verschil mee.
dit is voor mij de beste koop van dit jaar hcc!! (thanx gast bij mycom die niet genoeg geslapen had hahahaha) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
beter van, heb toch 50 euro meer betaald... maar ik mag btw aftrekken :)

Heb jij geen dode pixels? :? Mn broertje en ik hebben beiden het scherm gekocht en beiden dode pixels =/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ook een geluk hoor!:D! maar ik ben nog geen dode pixels tegen gekomen op mijn scherm! er schijnen progjes te zijn waar je dat mee kan checken! je ziet ze niet altijd goed..

maar zitten die dode pixels op een hinderlijke plek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb afgelopen weekend ook een IIyama Prolite 435S gekocht.
Dit is mijn eerste TFT, en ik heb natuurlijk over de beruchte dode pixels gehoord.
Ik dan controleren met pixeltestprogje, alles op wit, blauw, groen, rood en ik zag geen contrast-pixels.
Vervolgens ging ik alles op zwart zetten en dan zie ik heleboel witte stipjes(meer dan 20!).... wel erg klein en op halve meter afstand niet zichtbaar. Voor de zekerheid heb ik met een droog doekje scherm geveegd en nee, het zijn geen stofdeeltjes.

Zoals eerder gezegd is dit mijn eerste TFT-scherm, en weet ik niet echt zeker of het dode pixels zijn of dat het zo hoort. Zeker gezien het grote aantal.
Mijn vraag is of jullie ook zulke witte stipjes hebben op zwart achtergrond en of ik gewoon met dode pixels te maken heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Welk programma heb je getest?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:24:
Hoi,

Dit is mijn eerste TFT, en ik heb natuurlijk over de beruchte dode pixels gehoord.
Ik dan controleren met pixeltestprogje, alles op wit, blauw, groen, rood en ik zag geen contrast-pixels.
Vervolgens ging ik alles op zwart zetten en dan zie ik heleboel witte stipjes(meer dan 20!).... wel erg klein en op halve meter afstand niet zichtbaar. Voor de zekerheid heb ik met een droog doekje scherm geveegd en nee, het zijn geen stofdeeltjes.

Zoals eerder gezegd is dit mijn eerste TFT-scherm, en weet ik niet echt zeker of het dode pixels zijn of dat het zo hoort. Zeker gezien het grote aantal.
Mijn vraag is of jullie ook zulke witte stipjes hebben op zwart achtergrond en of ik gewoon met dode pixels te maken heb. :(
geen dode, wel actieve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
GfMike schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:07:
Ik heb de E431S zelf en de E435S getest voor een artikel voor een groot nederlands computerblad. Ik vond de contrast minder mooi als op de E431, vooral in doom III zie je dat doordat de donkere tinten minder goed van elkaar te onderscheiden zijn. de ghosting is bij de E431S even slecht zichtbaar als op de E435S.
Ik zelf zie wat dat betreft weinig voordeel aan 10ms van de E435S, de 16ms van de E431S doet het mijns inziens al goed genoeg.
Als je echter erg kritisch bent qua ghosting kan je beter voor de E435S gaan.
Zolang je contrast het belangrijkste vind is de keuze voor de E431S de juiste.
Thx! 431 is besteld (325 euro) :9
B.t.w. ik vind IRL de 435 er niet zo mooi uit zien, veel te dik enzo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Elektronicanet op 15-11-2004 17:51 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dead pixel test van

http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm

En actieve pixels zijn wel nieuwe voor me, ff opzoeken wat ze zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:24:
Hoi,

Ja, ik constateer precies hetzelfde met mijn nieuwe E435 als ik dead pixel tester gebruik en m'n scherm op zwart zet. Eerst dacht ik dat het stof was, maar toen ik dichterbij keek zag ik dat het inderdaad hele kleine pixels zijn die uit lijken te zijn, vaag zeg...

Trouwens heb ik ook nog eens het genoegen dat ik een continu oplichtende rode subpixel heb, zoals velen hier blijkbaar ook hebben... :( Binnenkort maar weer even omruilen bij MyCom dan... Ik twijfel er ook over om deze monitor gelijk voor een Samsung 710T om te ruilen; de verhouding helderheid/constrast vind ik niet echt super... zeker als ik deze vergelijk met de E431S op m'n werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik constateer precies hetzelfde met de E435 als ik dead pixel tester gebruik en m'n scherm op zwart zet. Ook ik dacht eerst dat het stof was, maar toen ik dichterbij keek zag ik dat het inderdaad hele kleine witte pixels zijn die uit lijken te zijn... :(

Met m'n scherm op een witte achtergrond zie ik 3 kleine (als ik met m'n neus op het scherm zit --> resolutie 1280*1024) lichtgrijze stipjes. Vermoedelijk zullen die groter zijn als ik de resolutie op 104*768 zet.

Heeft iemand al contact gehad met iiyama of met de winkel (in mijn geval ook Mycom)??

Verder nog 2 extra vraagjes:
* welke driver moet ik gebruiken. Bij de drivers van IIyama zit nog geen Pro Lite E435?!
* TFT aansluiten met een DVI-D kabel op een DVI-I grafische kaart (MSI FX5600): geeft toch geen problemen hè?! Of kan ik 'm beter op D-SUB aansluiten omdat de monitor nu (DVI) alleen 60HZ aankan op de hoogste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:52:
[...]

Dead pixel test van

http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm

En actieve pixels zijn wel nieuwe voor me, ff opzoeken wat ze zijn..
bestaat er ook zo iets voor DOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 06:52:
Ook ik constateer precies hetzelfde met de E435 als ik dead pixel tester gebruik en m'n scherm op zwart zet. Ook ik dacht eerst dat het stof was, maar toen ik dichterbij keek zag ik dat het inderdaad hele kleine witte pixels zijn die uit lijken te zijn... :(

Met m'n scherm op een witte achtergrond zie ik 3 kleine (als ik met m'n neus op het scherm zit --> resolutie 1280*1024) lichtgrijze stipjes. Vermoedelijk zullen die groter zijn als ik de resolutie op 104*768 zet.

Heeft iemand al contact gehad met iiyama of met de winkel (in mijn geval ook Mycom)??

Verder nog 2 extra vraagjes:
* welke driver moet ik gebruiken. Bij de drivers van IIyama zit nog geen Pro Lite E435?!
* TFT aansluiten met een DVI-D kabel op een DVI-I grafische kaart (MSI FX5600): geeft toch geen problemen hè?! Of kan ik 'm beter op D-SUB aansluiten omdat de monitor nu (DVI) alleen 60HZ aankan op de hoogste resolutie.
60Hz is goed, dvi kabel geeft geen problemen en de driver versie heet PLT435, zit in het Iiyama driver paket :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Terugbrengen bij Mycom is geen probleem hè, ze hebben gewoon 8 dagen niet goed geld terug garantie :)
Tip: bestel een 431 @ 4Launch net als ik ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:24:
[...]

60Hz is goed, dvi kabel geeft geen problemen en de driver versie heet PLT435, zit in het Iiyame driver paket :)
Bedankt voor je snelle reaktie.

Heb je trouwens je monitor teruggebracht (en wat zeiden ze op de 'witte puntjes op een zwarte achtergrond'.....of had je daar geen last van) of omgeruild voor eenzelfde/ander type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik zit doordeweeks met stage... dus kan hem niet terug brengen, ik ga vrijdagavond naar de Vobis in Hoogeveen om hem om te ruilen, en ik ga direct in de winkel kijken naar dode pixels en als ze er niet 2 hebben zonder dode pixels dan moeten ze ons maar een ander type geven :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ephymerous schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:50:
Ik zit doordeweeks met stage... dus kan hem niet terug brengen, ik ga vrijdagavond naar de Vobis in Hoogeveen om hem om te ruilen, en ik ga direct in de winkel kijken naar dode pixels en als ze er niet 2 hebben zonder dode pixels dan moeten ze ons maar een ander type geven :)
de vobis in hoogeveen heeft ze volgens mij niet eens op voorraad.
ik zou eerst een belletje geven voordat je er heen kart ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
hehe, heb ik al gedaan... ik moet er eerst ff naar toe om ze te laten constateren dat ze niet goed zijn. Dan mag ik ze weer mee nemen, en dan komen op zn vroegst as vrijdag nieuwe schermpjes binnen :)

* ephymerous is blij dat ze iig omgeruild worden, nu hopen dat de nieuwe schermen geen dode pixels hebben :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zowel met iiyama als Mycom contact gehad en beiden hadden nog niet van het probleem met de witte puntjes op de zwarte achtergrond gehoord. Wel zei de persoon van iiyama dat dat inderdaad niet zou moeten........omruilen dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Oke, het is dus duidelijk dat de E435S nog in de kinderschoenen staat en te vroeg uitgebracht lijkt te zijn, het lijkt bijna een productiefout. Zoals sommigen al zeiden, hij ziet er gewoon niet mooi uit, nogal goedkoop. Speakertjes zijn helaas ook nog steeds niet afgeschaft, het zou verboden moeten worden!

Ik heb trouwens ook nog nauwelijks reviews gevonden, hopelijk komen de nadelen die uit dit topic blijken duidelijk aan de orde. Of misschien een test van de revisie van dit scherm.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 17-11-2004 15:19 ]

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:50:
Ik ben gisteren in de Mycom winkel geweest en heb daar de E435 kunnen vergelijken met andere monitoren en dan valt op dat bijv. de contrast-verhouding van 1:350 toch nadelig is; het beeld wat de E435 produceert valt me dan zeker erg tegen!

I ga 'm dus niet omruilen, maar ik ga voor een andere monitor. Waarschijnlijk de E431 of de Samsung 710N

• ephymerous
Yokozuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:13:
Oke, het is dus duidelijk dat de E435S nog in de kinderschoenen staat en te vroeg uitgebracht lijkt te zijn, het lijkt bijna een productiefout. Zoals sommigen al zeiden, hij ziet er gewoon niet mooi uit, nogal goedkoop. Speakertjes zijn helaas ook nog steeds niet afgeschaft, het zou verboden moeten worden!

Ik heb trouwens ook nog nauwelijks reviews gevonden, hopelijk komen de nadelen die uit dit topic blijken duidelijk aan de orde. Of misschien een test van de revisie van dit scherm.
PCM heeft hem als beste prijs-kwaliteitverhouding getest, staat op iiyama.nl
www.iiyama.nl:

Onze nieuwste 17"monitor de E435S is in het magazine PCM als best getest! Volgens PCM heeft de E435S de beste prijs-prestatieverhouding en krijgt daarom het label 'Beste Koop' "met een gespecificeerde snelheid van 10 ms en een gemeten reactietijd van 12 ms is de iiyama Prolite E435S ook nog eens de snelste uit de test!"(bron: PCM december 2004)
Ik vind het beeld in vergelijking met andere TFTs zeker niet veel minder, heb hem op iiyama stand op hcc dagen vergeleken alvorens hem te kopen (ik was van plan een 431S te kopen maar was nergens meer) :)

Ik ben gister bij Vobis geweest, krijgen als het goed is 2 nieuwen, die witte puntjes vonden ze heel vreemd. Het bleek dat de witte 435S die ze in de winkel hadden staan die puntjes ook heeft. Net even met iiyama gebeld, even gepraat over dat er zoveel problemen zijn met de 435 maar zei ontkennen (logisch ;)) dat.

De 2 nieuwe schermen die ik na alle waarschijnlijkheid as vrijdag krijg worden eerst bij Vobis getest, de meneer aan de telefoon zei dat ze net zolang omgeruild mogen worden totdat we 2 goede schermen hebben :)

* ephymerous wacht op 2 nieuwe schermen

/Edit

Vobis belde net, morgen kan ik 2 nieuwe schermen ophalen de ze zelf hebben getest en er waren geen dode pixels gevonden dus blijkbaar bestaan ze wel, goed werkende PLT435S-en :P

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 18-11-2004 12:44 ]

XXXVI

Verwijderd

naar Mycom geweest,

eerste 2 medewerkers verklaarden mijn monitor pixelvrij! (en mij bijna voor gek)

Toen kwam een derde erbij en die zag wel heleboel subpixels, het zijn dus subpixels.

Heb eigenlijk ook de Iiyama 431s gewild, maar nauwelijks te verkrijgen. De man van Iiyama stand zei dat de 431s een betere panel heeft en dat die 10ms van de 435s ten koste van iets gaat ;-)

Verwijderd

Naar Mycom Apeldoorn geweest, want die had nog 1 witte E431 en die had inderdaad geen foute pixels. Ik dus blij!! Moest helaas wel bijbetalen (en daar ging dus het voordeel wat ik op de HCC-dagen had meegpikt......het zei zo..)

Over de E435 zei men dat het waarschijnlijk om een probleem met het 'polarisatiefilter' zou gaan. Als dat zo is dan zou het inderdaad wel eens om een productiefout kunnen gaan. Dan ben ik wel benieuwd om hoeveel 'foute' schermen het gaat!

In ieder geval ben ik tenminste nu van m'n E435 af. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Ik zit ook met een probleem. Ik heb hier een Mycom E435S die als secundaire scherm op mijn ti4200 zit. Nu is de primaire scherm (philips 170b DVI) haarscherp en de iiyama heeft een dikke blur over het scherm.

Volgende week maar even de dvi kabel op de iiyama prikken om te zienof het dan wel scherp is. Als dan de philips onscherp is kan ik de videokaart de schuild geven en vervangen door een dual dvi kaart. (me wil voor 1 januari een dvi videokaart omdat er dan dvi heffing komt)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:26:
......(me wil voor 1 januari een dvi videokaart omdat er dan dvi heffing komt)
Hoe hoog is het bedrag (of het percentage) van die heffing dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dat wist de winkelier mij niet te vertellen. Maar dat het er komt is zeker..

De heffing komt er omdat je met DVI erg gemakkelijk digitale kopieën kunt maken van digitaal beeld materiaal. Dus moet dat belast worden :S

De vraag is ook wat er belast gaat worden, De videokaarten , of de lcd monitor , beamers, plasma televisies.. Dat is ook nog een beetje vaag. Zal wel een lekker gevoel geven als iemand hier uitsluitsel over kan geven .

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:49:
[...]

Ja, ik constateer precies hetzelfde met mijn nieuwe E435 als ik dead pixel tester gebruik en m'n scherm op zwart zet. Eerst dacht ik dat het stof was, maar toen ik dichterbij keek zag ik dat het inderdaad hele kleine pixels zijn die uit lijken te zijn, vaag zeg...

Trouwens heb ik ook nog eens het genoegen dat ik een continu oplichtende rode subpixel heb, zoals velen hier blijkbaar ook hebben... :( Binnenkort maar weer even omruilen bij MyCom dan... Ik twijfel er ook over om deze monitor gelijk voor een Samsung 710T om te ruilen; de verhouding helderheid/constrast vind ik niet echt super... zeker als ik deze vergelijk met de E431S op m'n werk...
de samsung 710T is iig aan te raden volgens mij, ik heb hem hier al staan sinds het begin van de zomer, meteen gecheckt en geen enkele dode/actieve pixels of subpixels op te merken.. qua gamen gaat ook alles supervlot met 12ms reactietijd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb gisteravond een 2 nieuwe schermen van Vobis gekregen :)

Beiden geen dode/sub/active pixels, dus... ze zijn er echt, goede PL435Sen :P

* ephymerous is tevreden :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:03:
De vraag is ook wat er belast gaat worden, De videokaarten , of de lcd monitor , beamers, plasma televisies.. Dat is ook nog een beetje vaag. Zal wel een lekker gevoel geven als iemand hier uitsluitsel over kan geven .
Het gaat uitsluitend om de monitoren met DVI. DVI wordt namelijk ook gebruikt bij oa LCD TV's. Op LCD TV's zit een hogere heffing dan op de PC monitoren. De EU vindt een monitor met DVI eigenlijk een TV en wil daar ook dezelfde importheffing op laten vallen.
De meeste fabikanten lossen deze importheffing op door via andere landen te verschepen. De daadwerkelijke uitwerking van de heffing laat nog wel even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:08
IK heb nu een week de Prolite E435S en ben er heel tevreden mee, vraag me alleen af of er tv tuners bestaan die je op je dvi kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazz_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:22:
[...]

de samsung 710T is iig aan te raden volgens mij, ik heb hem hier al staan sinds het begin van de zomer, meteen gecheckt en geen enkele dode/actieve pixels of subpixels op te merken.. qua gamen gaat ook alles supervlot met 12ms reactietijd.. :)
Inmiddels heb ik toch maar de Iiyama E431S besteld bij 4launch met pixelgarantie. Volgens mij heeft deze monitor een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de Samsung 710T, en op m'n werk ben ik er erg tevreden mee... :)

Trouwens, voor degene die de E435S om willen ruilen met de E431S bij Mycom: na een telefoontje kwam ik erachter dat ze dit type niet meer leveren (voorraad op hoofdkantoor was 0). Alleen hun filiaal in Den Haag heeft er nog een staan. Ik vind trouwens de service van Mycom niet super; je kan de monitor alleen per post opsturen en niet ergens in een filiaal achterlaten. Ik heb nu al twee keer gebeld met Mycom (voor 35 cpm) voor een retournummer, maar dat wil nog niet erg opschieten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dinsdag rond 12.00u een retournummer aangevraagd en kreeg 'm pas vanmiddag (16.30u) via email. 4 en een halve dag dus.
Gelukkig ben ik afgelopen donderdag nog de trotse bezitter van een E431 geworden (een van de laatste volgens Mycom). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:26:
Ik zit ook met een probleem. Ik heb hier een Mycom E435S die als secundaire scherm op mijn ti4200 zit. Nu is de primaire scherm (philips 170b DVI) haarscherp en de iiyama heeft een dikke blur over het scherm.

Volgende week maar even de dvi kabel op de iiyama prikken om te zienof het dan wel scherp is. Als dan de philips onscherp is kan ik de videokaart de schuild geven en vervangen door een dual dvi kaart. (me wil voor 1 januari een dvi videokaart omdat er dan dvi heffing komt)
Alle kaarten hebben al dvi, het gaat om de monitoren..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook sterk aan te denken dit scherm aan te schaffen,
hij staat ook aangeschreven als PCM keuze voor december. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:56:
Ik zit er ook sterk aan te denken dit scherm aan te schaffen,
hij staat ook aangeschreven als PCM keuze voor december. :)
Belangrijk nadeel dat naar voren kwam uit die test was het feit dat de E435 'overstraald' was. En dat merkte ik zeker (achteraf weliswaar) toen ik de E435 omruilde voor een E431. Verder is de contrastverhouding, vind ik, in het nadeel van de E435. Vergelijking in de Mycom-winkel (in Zwolle) liet dat duidelijk zien. Een Samsung van dezelfde prijsklasse (en ook de E431) gaf een veel beter en scherper beeld (randen/details van plaatjes waren veel scherper)!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:39:

........Vobis belde net, morgen kan ik 2 nieuwe schermen ophalen de ze zelf hebben getest en er waren geen dode pixels gevonden dus blijkbaar bestaan ze wel, goed werkende PLT435S-en :P
En.......waren ze inderdaad goedwerkend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
De 431 is binnen en ik ben er blij mee :)
Heb er alleen (nog) geen DVI kabel bij, heb net wel wat topics erover doorgelezen, reacties zijn wisselend. Ik heb zelf een Club3D 9800SE AIW, maar ik heb dit scherm ook niet voor niets gekozen i.v.m. DVI aansluiting :p
Iemand tips voor een goedkope en goede DVI kabel?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 07:07:
[...]

En.......waren ze inderdaad goedwerkend?!
ephymerous schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 13:54:
Ik heb gisteravond een 2 nieuwe schermen van Vobis gekregen :)

Beiden geen dode/sub/active pixels, dus... ze zijn er echt, goede PL435Sen :P

* ephymerous is tevreden :Y)
Ja dus ;) :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Ik heb ook sinds gister dit tft scherm, en moet zeggen dat het geweldig is! en de contrast verhoudins vind ik absoluut niet hinderlijk? bij Doom iets lichter zetten in het spel, en voila klaar ermee! ook heel scherp en fijn.. heb eerst zitten zoeken op internet, toen naar de mycom geweest, en toen deze gekozen! WOW! echt super geweldig schermpje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wat ik gemerkt heb aan dit scherm is dat die op sRGB er donker staat terwijl mijn Philips op sRGB wel helderder is

En nu spreekt het boekje van Philips dat de sRGB stand ervoor is dat kleuren tussen verschillende appareten overheen over te komen.

Best moeilijk om twee verschillende merken opelkaar af te stemmen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Ik heb dit scherm sinds gister..maar het bevalt mij voor geen meter. Ik heb het bij mycom nog kunnen halen, ze hadden er nog maar eentje staan.

Wat mij opvalt is dat het beeld dat ik krijg vrij wazig is vergeleken met andere tft schermen. Ik krijg een raar blur effect en de letters zijn zo wazig, zelfs met ClearType aan. (60 Hz, 1280x1024, 32bit / 16bit @ GF5200)

Ik denk dat dit een leuke poging is geweest om een leuk scherm op de markt te zetten, maar ik ga hem maar lekker inruilen morgen voor een scherm dat misschien een hoger reactietijd heeft maar wel hogere contras kan geven.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

TweakBoy schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:04:
Ik heb dit scherm sinds gister..maar het bevalt mij voor geen meter. Ik heb het bij mycom nog kunnen halen, ze hadden er nog maar eentje staan.

Wat mij opvalt is dat het beeld dat ik krijg vrij wazig is vergeleken met andere tft schermen. Ik krijg een raar blur effect en de letters zijn zo wazig, zelfs met ClearType aan. (60 Hz, 1280x1024, 32bit / 16bit @ GF5200)

Ik denk dat dit een leuke poging is geweest om een leuk scherm op de markt te zetten, maar ik ga hem maar lekker inruilen morgen voor een scherm dat misschien een hoger reactietijd heeft maar wel hogere contras kan geven.
Ik had dat probleem ook.. Ik heb mijn videokaart vervangen van een b-merk nvidia naar een a-merk Ati kaart.. En nu is mijn beeld wel haarscherp op RGB.

tweakboy, Stuur jij analoog of digitaal aan.. Als het digitaal is zou ik zeker terug gaan

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
TweakBoy schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:04:

Ik denk dat dit meer zegt over de rest van je systeem dan over de Prolite 435 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 30-11-2004 10:56 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi scherm voor weinig geld ! Zeker tevreden en zeker goed mee te gamen. Ben echt een zeikerd en een die-hard g4m3r, maar dit is een mooi scherm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
ephymerous schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat dit meer zegt over de rest van je systeem dan over de Prolite 435 ;)
Juist, dan heb je iets heel slechts ingesteld bij windows |:(
Heb er lang over gedaan om een scherm te halen, alles bekeken, gekeken op internet, pcm testen gekeken, etc,, en zo ben ik op dit schermpje gekomen! en met cleartype is het trouwens Super helder (wel 1280x1024 gebruiken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

0xrubennft schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:49:
[...]

Juist, dan heb je iets heel slechts ingesteld bij windows |:(
Heb er lang over gedaan om een scherm te halen, alles bekeken, gekeken op internet, pcm testen gekeken, etc,, en zo ben ik op dit schermpje gekomen! en met cleartype is het trouwens Super helder (wel 1280x1024 gebruiken :))
ik heb het even aangesloten op een ander video kaart ( geen effect..wel even gereset ) daarna terug op eigen pc.. toen gaf het wel een haarscherp beeld 8) Ik weet niet waar het aan ligt, maar misschien heeft de reset geholpen.. ik kan je zeggen dat andere tft schermen op mijn huidige workstation wel lekker draaien.. dus misschien lag het echt aan een instelling op de sRGB...

// p.s.: hij staat trouwens alleen aangesloten op analoog.. (mijn vid moet nog vervangen worden, alleen december is al zo duur :|)

[ Voor 9% gewijzigd door TweakBoy op 03-12-2004 18:52 . Reden: ff "haarscherp" erbij zetten >:) ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
* _Brake_ overweegt dit scherm ook te gaan kopen.

Zijn er al meer mensen met (service/dode subpixels) ervaringen? :)

En was dit nou dat scherm dat MyCom voor minder dan 300 e aanbood op de HCC?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb de 431 en die is echt super. Ik merk helemaal niks van de reactietijd in games. en de kleuren zijn erg helder en duidelijk. en hij is nog goedkoper ook. Ik zou de 431 nemen want ik zou het heel knap van jou vinden als je de 6ms verschil zou kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:46:
Ik heb de 431 en die is echt super. Ik merk helemaal niks van de reactietijd in games. en de kleuren zijn erg helder en duidelijk. en hij is nog goedkoper ook. Ik zou de 431 nemen want ik zou het heel knap van jou vinden als je de 6ms verschil zou kunnen zien.
De 431 is EOL... Heb jij hem trouwens vergeleken met de 435? Het zit hem niet alleen in de 6ms, maar ook in de helderheid (helaas tegenover minder contrast) :) :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

karel01 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:31:
IK heb nu een week de Prolite E435S en ben er heel tevreden mee, vraag me alleen af of er tv tuners bestaan die je op je dvi kan aansluiten.
Dat kan, maar je heb er nu echt helemaal niks aan omdat de tv uitzendingen toch niet zoveel beeldlijnen hebben.
_Brake_ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:48:
[...]

De 431 is EOL... Heb jij hem trouwens vergeleken met de 435? Het zit hem niet alleen in de 6ms, maar ook in de helderheid (helaas tegenover minder contrast) :) :(
Nog nooit naast elkaar gezet maar als ik de verschillende reacties bekijken en de spec lees lijkt mij de 431 gewoon de beste keus (voor mij dan).

Ik ben trouwens geen die-hard gamer maar ik speel zo af en toe (daglijks een uurtje) games en ik heb echt nergens last van. (Farcry en HL2)

[ Voor 45% gewijzigd door LoeiOrdinair op 10-12-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

ephymerous schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:41:
Ik heb hem op de hcc voor €320,- gehaald, heb last van een pixel die rood blijft... as vrijdagavond (koopavond) maar even mee terug naar de Vobis, ik mocht hem namelijk binnen 8 dagen ruilen als er dode pixels waren...

Verder vind ik het een heerlijk schermpje, ik heb hem vergeleken met de 431 en vond deze toch mooier beeld geven. Dus als ik as vrijdag een scherm heb zonder dode pixels ben ik er 100% tevreden over :)
Een rode pixel is een sub-pixel. Alleen als je pixel zwart is dan heb je daar recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:48:
[...]

Dat kan, maar je heb er nu echt helemaal niks aan omdat de tv uitzendingen toch niet zoveel beeldlijnen hebben.

[...]

Nog nooit naast elkaar gezet maar als ik de verschillende reacties bekijken en de spec lees lijkt mij de 431 gewoon de beste keus (voor mij dan).

Ik ben trouwens geen die-hard gamer maar ik speel zo af en toe (daglijks een uurtje) games en ik heb echt nergens last van. (Farcry en HL2)
De 431 is een goeie mooie monitor, alleen weer een jaartje oud. De 435 is een betere monitor die qwa uitzien een beetje minder oogt maar qwa beeld toch wel een vooruitgang is tov. de 'oude' 431. Ik zou dus niet direct zeggen dat de 431 de beste keuze is. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik heb deze monitor 2 weken geleden gewonnen via een prijsvraag. Het is mijn eerste TFT monitor, dus ik kan het niet echt vergelijken met andere TFT monitoren.

Het eerste wat me opviel is dat het een beetje te overstraald is, ook nadat je aan al de instellingen hebt gezeten.
Wanneer je filmen of games speelt heb je er niet zoveel last van, maar wanneer je documenten te zit tikken in word of als je op websites browsed met een lichte kleurschema, dan stoor je je er echt aan.
De contrastratio vind ik niet erg storend.

Ik had hem eerst op de analoge VGA uitgang aangesloten, maar toen was de responstijd niet echt snel, text zag er heel wazig uit wanneer je scrolled.
Daarna heb ik een DVI-D kabel gekocht t.w.v 40 euro en heb hem daarop aangesloten, maar nu ziet alles er heel pixelig uit, ik heb cleartype aanstaan, maar de randen van transparante afbeeldingen en bijv. de winamp playlist ziet er helemaal pixelig uit. Aan de sharpness instellingen zitten helpt niet.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik ben best blij met deze monitor, maar soms stoor ik me er aan.

Oh ja en ik heb een 9800 pro en de resolutie staat ingesteld op 1280x1024 @ 75Hz.

[ Voor 4% gewijzigd door Yanik op 12-12-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Mischien ligt het aan je videokaart. Ik bezit dit scherm ook..moet zeggen vind het een top scherm. vooral is HL2 met de lage 10ms is tie om te smullen. Ook tekst of wat dan ook is tie helemaal geweldig!!!. Wel met DVI-D en ATI 9600xt.
Yanik schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:56:
Ik heb deze monitor 2 weken geleden gewonnen via een prijsvraag. Het is mijn eerste TFT monitor, dus ik kan het niet echt vergelijken met andere TFT monitoren.

Het eerste wat me opviel is dat het een beetje te overstraald is, ook nadat je aan al de instellingen hebt gezeten.
Wanneer je filmen of games speelt heb je er niet zoveel last van, maar wanneer je documenten te zit tikken in word of als je op websites browsed met een lichte kleurschema, dan stoor je je er echt aan.

Ik had hem eerst op de analoge VGA uitgang aangesloten, maar toen was de responstijd niet echt snel, text zag er heel wazig uit wanneer je scrolled.
Daarna heb ik een DVI-D kabel gekocht t.w.v 40 euro en heb hem daarop aangesloten, maar nu ziet alles er heel pixelig uit, ik heb cleartype aanstaan, maar de randen van transparante afbeeldingen en bijv. de winamp playlist ziet er helemaal pixelig uit. Aan de sharpness instellingen zitten helpt niet.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik ben best blij met deze monitor, maar soms stoor ik me er aan.

Oh ja en ik heb een 9800 pro en de resolutie staat ingesteld op 1280x1024 @ 75Hz.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit scherm dus ook. Beeld is in principe prima, ware het niet dat ik met een pixeltestje er achter kwam dat bij een zwarte achtergrond mn scherm werd omgetoverd tot de zogenaamde Christmas "Glitter" Edition :P
Dit wil zoveel zeggen als dat er dus honderden lichtpuntjes (rood, groen, blauw, wit) te zien zijn. Nou heb ik er met bijv een foto als achtergrond geen last van, in games zie je het ook niet. Behalve als er hele donkere kleuren worden gebruikt. Ik neem aan dat al die pixels defecte subpixels zijn? Vind het er namelijk nogal wat (100+). Zijn ook geen stofjes dus...
Nouja, maandag maar ff Iiyama bellen, kijken of ze er 1 hebben zonder pixelfouten (of max. 2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanik schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:56:

Inkoppertje: TFT's moet je nooit op 75Hz zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:37:
Ik heb dit scherm dus ook. Beeld is in principe prima, ware het niet dat ik met een pixeltestje er achter kwam dat bij een zwarte achtergrond mn scherm werd omgetoverd tot de zogenaamde Christmas "Glitter" Edition :P
Dit wil zoveel zeggen als dat er dus honderden lichtpuntjes (rood, groen, blauw, wit) te zien zijn. Nou heb ik er met bijv een foto als achtergrond geen last van, in games zie je het ook niet. Behalve als er hele donkere kleuren worden gebruikt. Ik neem aan dat al die pixels defecte subpixels zijn? Vind het er namelijk nogal wat (100+). Zijn ook geen stofjes dus...
Nouja, maandag maar ff Iiyama bellen, kijken of ze er 1 hebben zonder pixelfouten (of max. 2) :)
Hier ben ik nu dus erg "bang" voor geworden. Zal dan toch een monitor uit een "echte" winkel moeten gaan halen vrees ik :( En pixelgarantie-verzekering afsluiten, lijkt me ook geen overbodige luxe..?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:55:
[...]

Inkoppertje: TFT's moet je nooit op 75Hz zetten
Waarom niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met het ruilen bij Mycom? Staat er een serienummer op de kassabon? Heb hier namelijk een Samsung 710N staan met 2 dode pixels midden op het scherm. Samsung wil niks weten van omruilen en de leverancier doet ook of zijn neus bloed (valt binnen de marge bla bla etc). Mijn buurman heeft net 3 dagen geleden een 710N gekocht bij MyCom. Nu zitten ik er sterk over te denken om... Als de buurman wil meewerken tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik mag hopen van niet :r

Mycom gaat erg netjes om met het ruilen van defecte producten, maar daar betaal je dan ook wat extra's voor vergeleken met el-cheapo webshops die je vervolgens naaien met pixel garantie. Jij wil van twee walletjes eten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:47:
Ik mag hopen van niet :r

Mycom gaat erg netjes om met het ruilen van defecte producten, maar daar betaal je dan ook wat extra's voor vergeleken met el-cheapo webshops die je vervolgens naaien met pixel garantie. Jij wil van twee walletjes eten.
Hoezo van 2 walletjes eten? Zo'n kapotte TFT komt toch gewoon weer bij Samsung terecht? Ik begrijp niet waarom ze in het ene geval niet willen omruilen en in het andere geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Jij hebt on-the-cheap gekocht bij een webshop en je betaalt bij Mycom extra voor een stukje service. Mycom moet extra moeite doen om die TFTs die terugkomen weer naar de leverancier te sturen, en daar wilde jij niet voor betalen. Da's het risico wat je nam toen je voor een lagere prijs ging. Tip: check de pixel garantie van een zaak uit voor je er wat koopt.

Overigens kan je op je rechten gaan staan bij jouw leverancier; juridisch gezien heb je gewoon recht op een foutloos scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:30:
Jij hebt on-the-cheap gekocht bij een webshop en je betaalt bij Mycom extra voor een stukje service. Mycom moet extra moeite doen om die TFTs die terugkomen weer naar de leverancier te sturen, en daar wilde jij niet voor betalen. Da's het risico wat je nam toen je voor een lagere prijs ging. Tip: check de pixel garantie van een zaak uit voor je er wat koopt.

Overigens kan je op je rechten gaan staan bij jouw leverancier; juridisch gezien heb je gewoon recht op een foutloos scherm.
Het scherm kost bij Mycom evenveel als bij Gistron. Alleen Gistron verrekt het om het ding om te ruilen, ga maar naa Samsung zeggen ze. Tsja en die roept weer dat ze geen garantie geven in dit geval en dat ik de leverancier (Gistron) lief moet aankijken en dat die misschien hem willen omruilen. Gistron wist mij voor de koop te melden dat Samsung een goed scherm levert en dat die nooit last hadden van dooie pixels... Dat heb ik ook in een mail richting hun geschreven, maar dan beginnen ze over on-site garantie door Samsung en dat ze daar niks mee te maken hebben. Overigens is hij niet via de postorder gekocht maar gewoon daar in de zaak.

Ik weet dus ff niet meer bij wie ik nou moet zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:37:
M'n pa heeft net ook deze TFT gehaald
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ook net een nieuwe E435S en eens gecheckt op dode (sub)pixels. Bij een zwarte achtergrond barst het van de kleine (gekleurde) pikkeltjes :?
Ben zelf niet echt bekend met TFT-schermen maar is dit een reden om hem terug te brengen? We hebben hem bij mediamarkt gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bij MM kan je het ding gewoon terugbrengen, zij hebben een 100% niet-goed-geld-terug-of-een-vervangend-product garantie, net als b.v. Mycom (binnen een bepaalde tijd, 8 dagen geloof ik).

@Maniacshouse: jij moet gewoon bij Gistron zijn, daar heb jij een koopcontract mee afgesloten, en niet met Samsung. Wat de te nemen acties zijn weet ik niet (probeer de Consumentenbond eens), maar ze zijn wettelijk verplicht jou een goed werkend scherm te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:24:
Bij MM kan je het ding gewoon terugbrengen, zij hebben een 100% niet-goed-geld-terug-of-een-vervangend-product garantie, net als b.v. Mycom (binnen een bepaalde tijd, 8 dagen geloof ik).

@Maniacshouse: jij moet gewoon bij Gistron zijn, daar heb jij een koopcontract mee afgesloten, en niet met Samsung. Wat de te nemen acties zijn weet ik niet (probeer de Consumentenbond eens), maar ze zijn wettelijk verplicht jou een goed werkend scherm te leveren.
Yep zoiets dacht ik al... Maar wat als ze blijven weigeren? Consumentenbond? Mmm daar moet je weer lid van zijn. Weet je wat een beetje de vuiligheid is, is dat Gistron net over de grens in Duitsland zit, dus in hoeverre geld deze regel daar ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Waarschijnlijk geld de Nederlandse wetgeving aangezien hij in Nederland is verkocht (of niet?)

Hoe kan dat nou toch, dat je bij een zwarte achtergrond allemaal van die puntjes hebt :( Echt een reden om hem in een (duurdere) winkel te moeten kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaaaaaah, bij www.computerland.nl kost dit schermpje nu 249 euro :P
http://www.computerland.n...=beschrijving&prodid=8710

Ga der denk ik maandag dan maar 1 halen ;)

Is btw versie MET dvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zilverkleurig, met als kleur zwart?

Verder wel heel cheap! Waarom staan ze niet in de Pricewatch? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb wel iets maf met dit scherm

Als ik een groene achtergrond hebt.. En je kijkt er recht van voren na staat het beeld erg strak..

Kijk je onder een hoek van 60 graden naar beneden op het scherm. Dat zit je elke groene pixel trillen.

AKA Rinkel weblog

• _Brake_
Het scherm is inmiddels weer uit de aanbieding bij Computerland :( Wilde er vandaag heen gaan om hem IRL te bekijken...

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Waar woon je ergens?. Want bij CL hier om de hoek kost dit scherm gewoon nog 329.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:46:
waaaaaaah, bij www.computerland.nl kost dit schermpje nu 249 euro :P
http://www.computerland.n...=beschrijving&prodid=8710

Ga der denk ik maandag dan maar 1 halen ;)

Is btw versie MET dvi

Tubes....It's what make music music!

• _Brake_
silitek schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:15:
Waar woon je ergens?. Want bij CL hier om de hoek kost dit scherm gewoon nog 329.

[...]
Dat zeg ik dus nét boven je, hij is alweer UIT de aanbieding (dus terug van 249 naar 329)... :(

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Dit scherm was ook laatst in de aanbieding bij MediaMarkt Den Haag voor 299 eurie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn 435s geruild bij de Yorcom, ivm met die defecte subpixels. Kreeg ik er 1 terug, die hetzelfde probleem had. Dus toen gingen ze bij de Yorcom maar eens testen daar, en toen bleek hun hele voorraad van 435sjes er last van te hebben. Gasten van de Yorcom bellen met Iiyama: nee, is geen bekend probleem... Ja, mn neus, zeiden ze bij de Yorcom, en dus Iiyama ff dringend verzocht vervangers te leveren voor deze 17" sterrenhemels.
Ik heb ondertussen gewoon mn geld terug en ben lekker aan t neuzen naar een ander schermpje :)

Kortom, Iiyama heeft geweldige problemen met het productieproces en gewoon duizenden defecte schermen naar de winkels verscheept. Ik vermoed bovendien dat veel mensen de stipjes pas te laat zien, of helemaal niet, omdat je best dicht op je monitor moet gaan zitten om ze echt goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
en toen bleek hun hele voorraad van 435sjes er last van te hebben
Hoezo 'quality control' van iiyama, het zijn gewoon afgedankte panels die worden verkocht. Dan kun je beter voor een 431 of 434 gaan. Bij superveel andere winkels hadden mensen ook dode subpixels bij de 435's.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 02-01-2005 18:29 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.