[17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
verschil:

431 mooier beeld en zwart is goed zwart, alleen hogere reactie tijd.

435 lichtbron goed zichtbaar, niet heel storend, zwart is meer donkergrijs, snelle reactietijd.

dus:

431 is beter voor de doorsnee gebruiker die ook van spelletjes houdt, maar kleurechtheid belangrijker vindt. mooi design.

435: voor de echte gamefanaten die tft willen, totaal nergens ghosting te ontdekken in de snelle spellen als bv doom3 en farcry. minder mooi beeld bij foto`s e.d. en het design is niet zo mooi en een erge plastic feeling...

ik kan het weten, want heb ze allebei

ps: beeld van de 435 heeft totaal niet de problemen die ik in eerdere posts lees, ook geen defecte (sub)pixels ofzo, gewoon helder, scherp en 100% in orde.... bij www.euromaxi.nl

[ Voor 14% gewijzigd door d_marf op 02-01-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
Ik weet echt helemaal niet meer welke monitor ik moet kiezen, of de E431S, of de E435S :(

Ik zal het echt zelf moeten gaan vergelijken vrees ik.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:16:
Hoe zit dat met het ruilen bij Mycom? Staat er een serienummer op de kassabon? Heb hier namelijk een Samsung 710N staan met 2 dode pixels midden op het scherm. Samsung wil niks weten van omruilen en de leverancier doet ook of zijn neus bloed (valt binnen de marge bla bla etc). Mijn buurman heeft net 3 dagen geleden een 710N gekocht bij MyCom. Nu zitten ik er sterk over te denken om... Als de buurman wil meewerken tenminste.
Had bij MyCom de 710T gekocht paar dagen later 1 dode subpixel gebeld over hoe het met pixel garantie zat. Geen probleem kon gewoon langskomen en omlaten ruilen of een ander scherm nemen. Nu schijnt het dat de 710T niet meer geleverd kan worden dus kwamen ze met een Sony HS74P, kreeg ik vervolgens ook nog korting op omdat ze de samsung niet konden leveren en de goedkopere schermen mij niet aanspraken. Dus klasse service daar bij MyCom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gister ook de e435 gehaald. In de winkel even laten controleren en alles leek in orde.
Toen ik thuis een film draaide zag ik ineens op de zwarte achtergrond toch ook een "christmas glitter edition". Vele tientallen witte puntjes. Scherm gaat dus weer z.s.m terug naar de winkel.

Hebben alle schermen dit probleem of zijn er ook goeie?
Verder vind ik het namelijk een prima schermpje. Anders ga ik eventueel alsnog voor de 431.

[ Voor 24% gewijzigd door Farmerwood op 07-01-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik heb een goede nu... evenals mn broertje... niets mee aan de hand! :)

Er schijnt wel een slechte serie de Ilyama fabrieken te zijn uitgerold... maar er zijn zeker goeien :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Er zijn ook goeie...ik heb er1.
Farmerwood schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:52:
Gister ook de e435 gehaald. In de winkel even laten controleren en alles leek in orde.
Toen ik thuis een film draaide zag ik ineens op de zwarte achtergrond toch ook een "christmas glitter edition". Vele tientallen witte puntjes. Scherm gaat dus weer z.s.m terug naar de winkel.

Hebben alle schermen dit probleem of zijn er ook goeie?
Verder vind ik het namelijk een prima schermpje. Anders ga ik eventueel alsnog voor de 431.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Dan ga ik hem gewoon ruilen.

Had een IIyama CRT VM 454 (19") prima ding, maar die TFT is ook een heerlijk schermpje.
Hij is maar 10 euro duurder als de 431 en heeft toch wel een aantal voordelen. Contrast en helderheid vind ik prima en dat was eigenlijk het enige waar hij minder in is als de 431.

Alleen het geluid van de boxen valt een beetje tegen. Zelfs op 100% zijn ze nog vrij zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ben vanmorgen terug geweest met mijn monitor. In de winkel wilden ze uiteraard ook even testen.
Helemaal niks te zien!!! Op 2 pc's en een laptop geprobeerd. Dus ik heb hem maar weer meegenomen.
Thuis heb ik mijn oude monitorkabel gebruikt. Net in de winkel getest met de meegeleverde. Ik hoop dus dat de kabel thuis brak is. Mijn videokaart is een Club 3D ATI 9600 Pro. Zou niet leuk zijn als die brak is.

Wat ik me dan wel af vraag is of er nou echt kapotte schermen waren of dat de monitor gewoon gevoelig is voor het geleverde signaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Farmerwood op 10-01-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Heeft het misschien te maken met DVI vs VGA?

De mensen met glitters, hoe heb je de TFT aangesloten? Op de VGA kabel of DVI kabel? En op welke uitgang (m.a.w. heb je een verloopje gebruikt)? Misschien dat het daar aan ligt :z

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
ff vervolg. Die test op de laptop was mijn eigen laptop trouwens.

Hang hem net thuis weer aan me eigen pc. Nog steeds dode pixels. Ook op de laptop.
Snap er eerlijk gezegd helemaal niks meer van.
Mijn desktop geeft zowiezo een sterrenhemel.
Mijn laptop vanmorgen niet en nu wel.
De 2 pc's in de winkel beide niet.

Heb er eens op gelet en het lijken wel steeds dezelfde pixels die vreemd doen.

Iemand suggesties? Terug brengen of kan de oorzaak toch bij mij liggen nog ergens?

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 10-01-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Hoe is de TFT op jouw pc/laptop en op de 2 PC's in de winkel aangesloten?

Beetje raar dat je laptop 's ochtends goed beeld geeft, en s'middags niet meer... Wel goed gekeken vanochtend, of was je nog niet helemaal goed wakker :Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Er stonden 4 mensen bij die ook niks zagen. Dus dat lijkt me uitgesloten.

Ga er vanavond nog eens mee experimenteren. Eens controleren of het stopcontact dat ik gebruik wel echt geaard is.
Het lijkt me sterk dat het de lichtinval was die niet goed zit.
Videokaart valt ook af, want heb het nu met 2 videokaarten gehad.

Het zijn wel steeds dezelfde subpixels die het niet doen.
Erg vreemd iig.

edit:
Hij is elke keer met een VGAkabel aangesloten. Zowel met de meegeleverde als nog 2 andere kabels.

[ Voor 12% gewijzigd door Farmerwood op 11-01-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een slechte ervaring mee.

Ben al 3x teruggeweest bij MyCom. Hier een lijstje met de pixels die ik tot nu toe kon tellen:

1x terug: 3 tot 5 subpixels
2x terug: 30+ subpixels
3x terug: (Die ik nu gebruik) gaat ook terug zo'n 8 dooie sub-pixels.

Ik heb bij MyCom in Hoofddorp ook een stuk of 6 getest, ook allemaal dooie subpixels.
Om deze te testen moet je echt goed in het donker kijken en de achtergrond als ZWART hebben ingesteld. (Ze zitten meestal boven links in het scherm).

[ Off-topic ]

Nu wil ik deze ruilen voor een SyncMaster 710N. Omdat deze beter blijkt te zijn en goedkoper dan de LG L1730S. Welke kan ik nou het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:08:
Ik heb er een slechte ervaring mee.

Ben al 3x teruggeweest bij MyCom. Hier een lijstje met de pixels die ik tot nu toe kon tellen:

1x terug: 3 tot 5 subpixels
2x terug: 30+ subpixels
3x terug: (Die ik nu gebruik) gaat ook terug zo'n 8 dooie sub-pixels.

Ik heb bij MyCom in Hoofddorp ook een stuk of 6 getest, ook allemaal dooie subpixels.
Om deze te testen moet je echt goed in het donker kijken en de achtergrond als ZWART hebben ingesteld. (Ze zitten meestal boven links in het scherm).

[ Off-topic ]

Nu wil ik deze ruilen voor een SyncMaster 710N. Omdat deze beter blijkt te zijn en goedkoper dan de LG L1730S. Welke kan ik nou het beste gebruiken?
Sjesus, wat voor fabrieken gebruiken IIyama en consorten? Dit heb ik nog nooit gehoord over een fabrikant, dat er zoveel pixels kapot zijn :/ !
Vroeger was IIyama toch wel een super merk, maar nu snap ik ook wel waarom steeds meer op adnere merken afgaan (ik zelf ook hoor :) ) en daarnaast snap ik ook hun policy over pixels-garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:08:
Ik heb mn 435s geruild bij de Yorcom, ivm met die defecte subpixels. Kreeg ik er 1 terug, die hetzelfde probleem had. Dus toen gingen ze bij de Yorcom maar eens testen daar, en toen bleek hun hele voorraad van 435sjes er last van te hebben. Gasten van de Yorcom bellen met Iiyama: nee, is geen bekend probleem... Ja, mn neus, zeiden ze bij de Yorcom, en dus Iiyama ff dringend verzocht vervangers te leveren voor deze 17" sterrenhemels.
Ik heb ondertussen gewoon mn geld terug en ben lekker aan t neuzen naar een ander schermpje :)

Kortom, Iiyama heeft geweldige problemen met het productieproces en gewoon duizenden defecte schermen naar de winkels verscheept. Ik vermoed bovendien dat veel mensen de stipjes pas te laat zien, of helemaal niet, omdat je best dicht op je monitor moet gaan zitten om ze echt goed te zien.
Vuile gore oplichters dus bij yorcom, nu verwijzen ze sneaky dus naar de on-site garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu krijg ik ook zo'n grappige mail van Iiyama:

Geachte klant

Heeft u dit probleem binnen de 8 dagen na aankoop gemeld bij de dealer? Zo ja, dan kan u bij hem het scherm laten omruilen voor een nieuw toestel.
Zoniet, gelieve dan even contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten

Iiyama Benelux

Misschien dat dit een beetje grof is:

Geachte Iiyama,

Ja, dit heb ik gemeld, en heb al stuk of 8 van deze schermen getest.
Allemaal met dooie subpixels, jammer maar helaas. (Ben 3x heen en weer
geweest naar de MyCom.)
Ik stap over op Samsung.

Niet aan te raden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Wat is daar zo grappig aan?? Als de 431 EOL is, wat is dan een waardige vervanger van deze 2 schermen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Brake_ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:31:
Wat is daar zo grappig aan?? Als de 431 EOL is, wat is dan een waardige vervanger van deze 2 schermen? :(
Vandaag heb ik nog een E431 gekocht. Nog maar 279 euro bij MyCom! Het is echt een prachtig beeldscherm. Dus als je snel bent heb je nog een exemplaar, voor ze echt op zijn.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb maar een Samsung gehaald, bij het opstarten gelijk 1 dooie (sub)-pixel...

*zucht, het valt me ook niet mee hoor... :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Als Verkoper van TFT monitoren merk ik steeds meer problemen met TFT monitoren en vooral de fabricage daarvan. De garantievoorwaarden zijn zeer belangerijk om te weten voordat je het apparaat aanschaft. En vraag ook als het mogenlijk is om je aankoop direct daar te kunnen testen. Zodat je in ieder geval kan weten of er van tevoren als dode (sub) pixels aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:26:
Als Verkoper van TFT monitoren merk ik steeds meer problemen met TFT monitoren en vooral de fabricage daarvan. De garantievoorwaarden zijn zeer belangerijk om te weten voordat je het apparaat aanschaft. En vraag ook als het mogenlijk is om je aankoop direct daar te kunnen testen. Zodat je in ieder geval kan weten of er van tevoren als dode (sub) pixels aanwezig zijn.
Nou dat is dan lekker! Men weet dus donders goed dat men rotzooi verkoopt... En toch blijven verkopen? :?
Garantievoorwaarden me reet! Dat dode pixel-gelul van de fabrikanten is gebaseerd op een ingekochte ISO-norm, zoiets heeft totaal geen wettelijke basis. Eigenlijk is het gewoon tuig die fabrikanten, 'mmm' denken ze 'we kunnen geen goeie kwaliteit leveren, dus passen we de regeltjes iets aan zodat we onze rotzooi toch kunnen dumpen op de markt."
Als verkoper blijf je als eerste verantwoordelijk t.o.v. van de klant en heb je maar een goed product te leveren. Dat je je dan gaat beroepen op regeltjes van de fabrikant is dan erg jammer, zoals eerder aangegeven, je hebt maar een goed product te leveren.

Word het niet eens tijd dat jullie als verkopers een vuist maken naar de fabrikanten? En goed spul eisen?! Of interesseerd het jullie geen hol? Alleen maar dozen schuiven? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:04:
[...]

Nou dat is dan lekker! Men weet dus donders goed dat men rotzooi verkoopt... En toch blijven verkopen? :?
Garantievoorwaarden me reet! Dat dode pixel-gelul van de fabrikanten is gebaseerd op een ingekochte ISO-norm, zoiets heeft totaal geen wettelijke basis. Eigenlijk is het gewoon tuig die fabrikanten, 'mmm' denken ze 'we kunnen geen goeie kwaliteit leveren, dus passen we de regeltjes iets aan zodat we onze rotzooi toch kunnen dumpen op de markt."
Als verkoper blijf je als eerste verantwoordelijk t.o.v. van de klant en heb je maar een goed product te leveren. Dat je je dan gaat beroepen op regeltjes van de fabrikant is dan erg jammer, zoals eerder aangegeven, je hebt maar een goed product te leveren.

Word het niet eens tijd dat jullie als verkopers een vuist maken naar de fabrikanten? En goed spul eisen?! Of interesseerd het jullie geen hol? Alleen maar dozen schuiven? :(
Volgens mij heb jij niet helemaal door hoe het werkt in computerland. Als jij gaat zeuren tegen de fabrikant dan zegt de fabrikant doodleuk 'dan verkoop je het toch niet ? Voor jou 10 anderen '
Dus je kan wel eens wat milder/lovender zijn over de computerzaken die proberen service te bieden maar vaak nul krijgen bij de fabrikanten.
Wet is 1 ding. Fabrikanten een ander. Het is niet raar dat winkeliers niet voor elke TFT met 1 bad pixel een zaak aan gaan spannen met de fabrikant, en toch eis jij dat blijkbaar iedereen voor jou door het stof kruipt. Winkels gaan al ver met de bad pixel garantie omdat ze daarmee het risico lopen dat ze met een onverkoopbaar scherm zitten (en daar betaal je ook voor).

Maar zoals ik het begrijp ga jij een bond oprichten die alle verkopers bundelt en daarmee de fabrikanten wel even gaat verslaan. Of moeten de winkeliers dat ook nog maar even voor jou doen?

Bah.. ik zou je de zaak uitschoppen als je zo aan de balie stond.

Edit: Het is aan de overheid om hier maatregelen te nemen. Zolang er geen wet voor is kom je altijd in civiele procedures terecht met welles/nietes.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 15-01-2005 14:07 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De derde is bij mij eindelijk perfect, de eerste had 2 dode pixels, de tweede was een prachtige kerst editie :) . Letterlijk meer dan honderd halfdode pixels. Snap niet dat zoiets door de kwaliteitscontrole komt. In ieder geval complimenten voor de Norrod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik was als velen hier ook van plan een E435S te kopen....nu dus echt niet meer!!
FF THG nagekeken, staat een testje uit oktober, en daaruit komen de LG 1720B (345 euro), de NEC LCD72VM (314 euro) en de Samsung 710T (710N --> 305 euro, wat is sowieso het verschil tussen de T en N, kan het niet vinden op de Samsung site) als beteren uit de test.

De Nec lijkt mij wat traag met z'n 25ms en heeft bovendien geen DVI.

Iemand ervaringen met de eerste 2? De Samsung geloof ik ondertussen wel van dat 'ie goed is!

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Die andere 2 hebben ook geen DVI. Vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij Salland eerste een Acer 1714 SM besteld maar die bleek niet meer leverbaar. Ik had geen pixelgarantie. Heb nu de E435S besteld. Na dit alles hier gelezen te hebben toch maar zo verstandig geweest om er maar een garantie bij te nemen. Kerstverlichting in je kamer midden in januari kan immers niet meer toch... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sjoko schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:04:
Die andere 2 hebben ook geen DVI. Vergeet dat niet.
FF nagezocht, en dat is dus het verschil tussen de 710N en 710T, de N heeft alleen een analoge ingang, de T een analoge en DVI. Ook de LG L1720B heeft wel een DVI ingang.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tkorstanje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:47:
[...]

FF nagezocht, en dat is dus het verschil tussen de 710N en 710T, de N heeft alleen een analoge ingang, de T een analoge en DVI. Ook de LG L1720B heeft wel een DVI ingang.
Hey das vreemd, als je by MyCom op de website kijkt zeggen ze dat er geen DVI aansluiting op de LG 1720B zit.
Hier staat weliswaar DVI-I http://be.lge.com/ne/prod...play=L1720B&model=NOTHING
Maar als je deze manual leest en de specs dan staat er bij Video Input - Signal Input 15 pin D-Sub Connector
http://nl.lgservice.com/j...20BL_ENG.PDF&FILE_GUBUN=I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoko schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:05:
[...]

Edit: Het is aan de overheid om hier maatregelen te nemen. Zolang er geen wet voor is kom je altijd in civiele procedures terecht met welles/nietes.
Er is wel degelijk een wet voor, dat heet consumentrecht (Europees zelfs tegenwoordig) daarin staat dat je als winkelier/verkoper de klant een deugdelijk product dient te leveren. Dat de fabrikanten/groothandel lullig tegen de winkelier/verkoper doen is iets waar de klant echt totaal geen reet mee te maken heeft. Jullie moeten maar goed spul leveren! En als je dat niet kunt dan moet je het spul maar niet verkopen.
Dat de mensen uiteindelijk toch een TFT kopen komt voornamelijk omdat jullie als verkoper gillen dat het vaak wel meevalt met dode pixels, en dat je echt pech moet hebben om er zo een te krijgen. Nou op dit moment is het dus blijkbaar andersom, je moet pech hebben om een goeie te pakken te krijgen.
Licht de klant eerlijk voor en verkoop geen rotzooi, dan hoeft er ook geen wet voor te zijn... :w

Overigens zit ik we wel aan te denken om een on-afhankelijke website op te zetten met info over hoe goed/slecht welke tft-fabrikanten omgaan met garantie en welk type je dus beter wel/niet kunt kopen. En dan gaat het er niet om of een monitor lekker kijkt, puur of je de gok moet maken om merk A of B moet nemen en welk type daarvan.
voorlopig email-adres: slechtetft@ddjtn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
misschien is het kijken op www.kieskeurig.nl ook wel de moeite waard.
Daar schijnt die scherm veel dode pixels te hebben.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:54:
[...]

Er is wel degelijk een wet voor, dat heet consumentrecht (Europees zelfs tegenwoordig) daarin staat dat je als winkelier/verkoper de klant een deugdelijk product dient te leveren. Dat de fabrikanten/groothandel lullig tegen de winkelier/verkoper doen is iets waar de klant echt totaal geen reet mee te maken heeft. Jullie moeten maar goed spul leveren! En als je dat niet kunt dan moet je het spul maar niet verkopen.
Dat de mensen uiteindelijk toch een TFT kopen komt voornamelijk omdat jullie als verkoper gillen dat het vaak wel meevalt met dode pixels, en dat je echt pech moet hebben om er zo een te krijgen. Nou op dit moment is het dus blijkbaar andersom, je moet pech hebben om een goeie te pakken te krijgen.
Licht de klant eerlijk voor en verkoop geen rotzooi, dan hoeft er ook geen wet voor te zijn... :w

Overigens zit ik we wel aan te denken om een on-afhankelijke website op te zetten met info over hoe goed/slecht welke tft-fabrikanten omgaan met garantie en welk type je dus beter wel/niet kunt kopen. En dan gaat het er niet om of een monitor lekker kijkt, puur of je de gok moet maken om merk A of B moet nemen en welk type daarvan.
voorlopig email-adres: slechtetft@ddjtn.nl
Jeps.. .ik licht de klant eerlijk in. En zeg de waarheid dat de kans inderdaad klein is dat er bad pixels zitten in een monitor. Bij een nieuw model heb je die informatie dan ook niet en verwijs ik de klanten altijd naar de pixelgarantie van de fabrikant. Als ze vragen of ze eerst mogen kijken dan kan dat niet aangezien we dan met een geopende doos zitten. Dat mensen dan alsnog die monitor kopen en dan alsnog beginnen te zeuren is gewoon ronduit naief te noemen. Over de bestaande modellen hebben we gegevens (we laten zelfs onsite garantie vaak via de shop gaan dus dat iiyama de monitor bij ons komt halen en brengen. Zo verzamelen we informatie over uitval van die dingen).

En over dat consumenten recht. Dat werkt dus niet. De fabrikanten werken niet mee dus je zal voor elk geval een civiele procedure moeten starten om je gelijk te halen. Je kan wel mooi op papier zetten dat iets zo is maar dan moet er een controlerende instantie achter zitten. Dit is te doen door een soort TFT consumentenbond op te richten die ook de bevoegdheid heeft om boetes uit te delen zonder tussenkomst van het trage justitie. Zonder sancties gaan de fabrikanten echt niet meewerken en zit de winkel dus met het probleem. Dus tenzij jij wilt dat TFT's 2 keer zo duur worden omdat de winkel dat telkens tegen eigen rekening moet vervangen stel ik voor dat je wat realistischer nadenkt en realiseert dat dit niet werkt zonder dat de fabrikanten meewerken en dat je niet zomaar de winkel de schuld kan geven terwijl je wappert met het consumentenrecht (wat ook nog eens compleet onduidelijk waardoor er al voor alle nieuwe producenten waarvan de consumentebond vindt dat ze bij een bepaald mankement 'ondeugdelijk' zijn een proefprocedure gestart moet worden om te kijken of de rechter dat ook vindt. Zie ook het TFT verhaal. Er zijn wat gevallen bekend dat de rechter inderdaad heeft gezegd. 'Dit is ondeugdelijk' maar die 3 a 4 gevallen per jaar is goedkoper voor een fabrikant dan alles terugnemen. Tel uit je winst.)

Om het trouwens even in het extreme te trekken:
Je koopt een monitor waarvan je weet dat ie bad pixels kan hebben. Je koopt een monitor waarvan je weet dat de fabrikant een beperkte garantie heeft. Je laat je adviseren door een verkoper die tijd en geld in je steekt en zijn best doet en je denkt vervolgens 'blablabla maar als ie een bad pixel heeft ga ik je wel lekker in je reet naaien.. jouw probleem'
Dat vind ik pas geen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Sjoko schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:07:
[...]

Om het trouwens even in het extreme te trekken:
Je koopt een monitor waarvan je weet dat ie bad pixels kan hebben. Je koopt een monitor waarvan je weet dat de fabrikant een beperkte garantie heeft. Je laat je adviseren door een verkoper die tijd en geld in je steekt en zijn best doet en je denkt vervolgens 'blablabla maar als ie een bad pixel heeft ga ik je wel lekker in je reet naaien.. jouw probleem'
Dat vind ik pas geen stijl.
Om het weer even uit het extreme te trekken :
Het feit dat je een monitor koopt waarvan je weet dat ie bad pixels kan hebben vind ik belachelijk.Je koopt een monitor nieuw en hij is al kapot.Als de techniek niet zover is dat een 100% product gegarandeerd kan worden breng je het toch niet uit?

Over de tijd die je als verkoper in een klant steekt : ik werk zelf in een sportzaak ,en de trend van de afgelopen tijd is dat men bij ons om advies komt vragen en vervolgens op internet het product besteld omdat dat 20 euro goedkoper is oid.DAAR erger ik me het meeste aan.
Mensen die een product kopen en terug komen omdat er iets niet goed is is volkomen terecht , en wij zullen er dan alles aan doen , binnen de mogelijkheden , om de klant te helpen.

Ik heb net een een nieuwe tft in een winkel gekocht , omdat ik daar het scherm eerst mocht zien en testen voor ik em meenam.Ik had natuurlijk geld kunnen besparen door te bestellen op internet , maar service kost ook wat.Maar als hij een bad pixel zou hebben als ik em niet had gezien in de winkel , ging ie ook terug.Ik koop een NIEUW product en betaal daar veel geld voor.Mag je op z'n minst verwachten dat het product niet al meteen kapot is voor je em uitgepakt hebt.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Garantievoorwaarden zijn superstreng: De meeste producenten hanteren de class2 pixelnorm van de ISO standaard, die houdt in dat je meer dan 5 defecte subpixels moet hebben wil je je monitor retourneren. Viewsonic biedt de beste garantie, bij >5 defecte subpixels of bij >0 dode pixels kun je je monitor retourneren. Daar heb je ook weinig aan gezien het bijna nooit voorkomt dat je TFT een dode pixel heeft (constant wit/zwart), maar de kans is vele malen groter dat je 1 of 2 dode subpixels heb (bijvoorbeeld constant groen/blauw/rode pixels).

De garantie die Viewsonic biedt bieden sommige winkels bij andere merken, alleen dan moet je 25 tot 100 euro extra betalen, en dan ben je kwa SUBpixel garantie er nog niets op vooruit gegaan. Met andere woorden; letten op pixelgarantie is vrij nutteloos want daar heb je in 95% van de problemen niets aan. De enige winkel die een SUBpixel garantie van 'meer dan 0 defecte subpixels = inruilen' is pcvergelijk.nl
Als de techniek niet zover is dat een 100% product gegarandeerd kan worden breng je het toch niet uit?
Als alle fabrikanten momenteel alleen maar TFT's mogen verhandelen met 0 dode pixels of subpixels, dan zal de prijs gegarandeerd 2 of 3 keer zo hoog liggen. Ik denk dat niemand dat wil.
en vervolgens op internet het product besteld omdat dat 20 euro goedkoper is oid.DAAR erger ik me het meeste aan.
Sommige producten zijn nergens anders dan bij postorder bedrijven, die meestal geen showroom hebben, te krijgen. Als je het 19"TFT topic volgt weet je hoe moeilijk het is om sommige modellen ook in het echt te kunnen zien en vergelijken, soms heb je geen andere mogelijkheid dan het lezen van (user) reviews. Winkels waar je van tevoren je TFT kunt testen op dode pixels, in de winkel dus, zijn meestal stukken duurder en dat verschil kan makkelijk meer dan 50 euro zijn bij 19" TFT's. Postorder bedrijven zijn zo goedkoop omdat ze vaak gevestigd zijn op goedkope (industrieterrein) grond, weinig personeel hebben, vaak geen noemenswaardige showroom en alleen een magazijn hebben. Sommge postorder bedrijven missen zelfs een magazijn.

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

Ik heb de 435s dus ook.
Het enige waar ik me een beetje aan stoor is dat aan de zijkant van het beeld een opstaand randje zit (van plastic dus) wat een beetje spiegelt. Je ziet dus een beetje de reflectie van het beeld erin. Dit randje hadden ze beter òf weg kunnen laten, of meer mat kunnen maken. (imo een slordige ergonomiefout dus).
Het contrast had ook wat hoger gekund, maar misschien wordt dat wel beter als ik 'm via dvi aansluit (nu nog gewoon vga). De letters zijn niet helemaal zwart op een witte achtergrond, en op een zwarte achtergrond is de gloed van de tl buisjes redelijk te zien.

Het plastic is ook een beetje el cheapo, maar dat is de monitor zelf ook (€279 (alternate) voor een 10ms tft met dvi is imo erg weinig).
'k heb geen last van dode of hotpixels.

De prijs, icm het snelle paneel en de dvi aansluiting maken het imo toch een aanrader.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Een kritische review :Y)

Gister bij m'n vriend gespeeld, die heeft een Prolite E435s bij MyCom gehaald en daar ter plekke getest op dode pixels, kreeg er in 1x een zonder dode subpixels. We hebben de halve dag Breed (shooter) en Warhammer 40.000 gespeeld (die dag geleerd, heel leuk RTS spel trouwens), heb dus nergens anders op kunnen letten dan ghosting.

Ik had enorme moeite om ghosting te zien, wat betreft nagloei was ghosting praktisch onzichtbaar, wat betreft detailvermindering bij snelle bewegingen op het scherm gaf het beeld ook hele goede prestaties, volgens mij beter dan mijn VP912s (19", 12ms) alleen ik heb die 2 spellen niet gezien op m'n eigen monitor. We zouden eigenlijk nog spellen als Doom3 enzo moeten zien. Maar zoieso, voor 280 euro lijkt me toch een prima 18bit 17" TFT met DVI aansluiting mits geen problemen met defecte (sub)pixels.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Investig8or schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:20:
[...]

Om het weer even uit het extreme te trekken :
Het feit dat je een monitor koopt waarvan je weet dat ie bad pixels kan hebben vind ik belachelijk.Je koopt een monitor nieuw en hij is al kapot.Als de techniek niet zover is dat een 100% product gegarandeerd kan worden breng je het toch niet uit?

Over de tijd die je als verkoper in een klant steekt : ik werk zelf in een sportzaak ,en de trend van de afgelopen tijd is dat men bij ons om advies komt vragen en vervolgens op internet het product besteld omdat dat 20 euro goedkoper is oid.DAAR erger ik me het meeste aan.
Mensen die een product kopen en terug komen omdat er iets niet goed is is volkomen terecht , en wij zullen er dan alles aan doen , binnen de mogelijkheden , om de klant te helpen.
Jouw mening is dat een scherm kapot is met een bad pixel. De mening van de fabrikant is dat dit kan gebeuren bij zo'n groot aantal sub-pixels. Wie heeft er gelijk ? Waarom koop je geen CRT? Moire bij een CRT. Is dat kapot ? Het is te minimaliseren maar soms blijft het zichtbaar. Waarom wordt dat wel geaccepteerd ? Uit dezelfde serie is dat effect ook verschillend. Het ene scherm heeft er meer last van dan een andere. Somige schijven maken meer herrie dan de andere uit dezelfde serie. Is dat kapot?
De 2 ophanglijnen in een trinitron beeldbuis. Dan zijn 2 strepen 'ontbrekende pixels' Waarom is dat niet 'kapot' ?
Iedereen accepteert daar dat dit inherent aan de technologie is en je het dus weet, en als je het storend vindt koop je geen trinitron buis.

Ik vind dit hetzelfde als bij een TFT. Inherent aan het proces is dat er wel eens kapotte subpixels ontstaan. Als je dat weet moet je geen TFT kopen. Of een etalage model nemen wat je hebt kunnen zien of je conformeren aan de garanties van de fabrikanten of accepteren dat de TFT 2 keer zo duur wordt.

Het zijn allemaal meningen van verschillende partijen. Daar gaat juist ook het consumentenrecht de mist in. Het doet geen heldere uitspraken maar geeft alleen een semi-heldere context nl. 'een deugdelijk product'
Daarom vind ik nogmaals dat er een duidelijk uitspraak moet komen wat wel en wat niet mag inzake TFT's met de daarbij behorende sancties. Een wassen neus als 'consumentenrecht' helpt daar niet tegen.

Ik ben het trouwens met je eens dat het asociaal is om in een zaak advies te vragen en het product dan op internet te bestellen. Je zegt ook terecht dat je binnen de mogelijkheden probeert de klant te helpen bij garantie. Als dit echter inhoudt dat je dan met een scherm zit van 600 euro wat je niet naar de fabrikant kan terugsturen tenzij je een procedure aanspant tegen de producent dan valt dit buiten de mogelijkheden. Daarom vind ik het betalen voor een pixelgarantie ook terecht. Dat is een stuk service wat de zaak wil leveren waarbij ze zelf risico lopen en daar dus wat geld voor willen zien.
Dit zou niet nodig zijn als de wetgeving daarin eenduidig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hulde Sjoko :)

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoko schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:29:
[...]
Daarom vind ik het betalen voor een pixelgarantie ook terecht. Dat is een stuk service wat de zaak wil leveren waarbij ze zelf risico lopen en daar dus wat geld voor willen zien.
Dit zou niet nodig zijn als de wetgeving daarin eenduidig was.
En die dan doodleuk door de winkel doorverkocht worden aan klanten die geen dode pixel garantie hebben/willen. Dat is moedwillig de klant belazeren... En de opmerking "dan had u maar garantie moeten nemen" is dan natuurlijk schandalig.
Je hebt gewoon 2 (tegenwoordig) jaar garantie. En nog regelmatig kom ik bij winkels waar doorleuk word gezegd dat het met die dode pixels wel mee zal vallen. Maar als u zeker wilt zijn neemt u garantie... Niet nodig want je hebt garantie...
En wat moet je anders kopen? Alsof crt's nog zo makkelijk aan te komen is. Ja een of ander vlutmerk voor 100 euro...
Dus kom nu niet aan met 'koop dan geen tft' er is bijna (en vooral voor de leek) geen crt te krijgen. Elke winkel brult dat tft de toekomst is en dat je dat moet nemen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Yokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:23:
De enige winkel die een SUBpixel garantie van 'meer dan 0 defecte subpixels = inruilen' is pcvergelijk.nl
je bent helaas niet correct..... Mediamarkt heeft een 14 dagen retourgarantie op alles (behalve hygiënische zaken), mits je het produkt weer in originele staat kan terugbrengen.

dus ook dode (sub)pixels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:47:
[...]

En die dan doodleuk door de winkel doorverkocht worden aan klanten die geen dode pixel garantie hebben/willen. Dat is moedwillig de klant belazeren... En de opmerking "dan had u maar garantie moeten nemen" is dan natuurlijk schandalig.
Je hebt gewoon 2 (tegenwoordig) jaar garantie. En nog regelmatig kom ik bij winkels waar doorleuk word gezegd dat het met die dode pixels wel mee zal vallen. Maar als u zeker wilt zijn neemt u garantie... Niet nodig want je hebt garantie...
En wat moet je anders kopen? Alsof crt's nog zo makkelijk aan te komen is. Ja een of ander vlutmerk voor 100 euro...
Dus kom nu niet aan met 'koop dan geen tft' er is bijna (en vooral voor de leek) geen crt te krijgen. Elke winkel brult dat tft de toekomst is en dat je dat moet nemen... :(
Ik weet niet bij welke zaken jij koopt maar dat doorverkopen heb ik nog niet meegemaakt. Meestal dumpen zaken af en toe hun B-voorraden of hebben ze een deal met de fabrikant dat ze een percentage terugkrijgen. Verder hoef je een ongeopende doos niet te accepteren hoor. Dat is dus de reden dat je vaak niet mag proberen.
En nog steeds: Bij de meeste monitoren valt het met de dode pixels ook wel mee. Er zijn maar een aantal negatieve uitschieters, maar ja, wat hoor je, alleen de klagende mensen die hun verhaal kwijt willen. Ik werk zelf in een zaak en we krijgen zel-den slechte sub-pixel verhalen. We verkopen Iiyama, Acer, Benq, Samsung en daarin een groot aantal modellen.

En geen CRT te krijgen: Nogmaals, ik weet niet in welke zaken jij koopt maar je kan nog prima CRT's krijgen. Ik noem maar even een zijstraat: De Iiyama 454 en 455 zijn prima verkrijgbaar naar mijn weten. De kans is alleen wat kleiner dat ze ze standaard op voorraad hebben. Het is inderdaad een beetje jammer dat de 'leek' als ie wat in z'n hoofd heeft snel naar de zaak rent en het geheel verwacht een half uur later compleet in z'n handen te hebben. CRT's zijn huge dus hoge opslagkosten, dus dat is meestal een bestelronde wachten. Waarom waren ze vroeger wel op voorraad en nu niet? Simpel: Vroeger kocht iedereen CRT, nu wil de leek een zo goedkoop mogelijk 'plat scherm' dus winkels hebben bakken met D-Sub kleine goedkope TFT's op voorraad en die staan op de plaats waar vroeger de CRT's stonden.

Edit: kleine vormfout verbeterd

Edit2:
Dit is trouwens mijn laatste reactie omdat we hiermee het topic redelijk vervuilen. Ik proef in jouw reacties duidelijk een 'vroeger was alles beter' en een 'ik heb een slechte ervaring dus het is allemaal kut'

Het valt heus allemaal wel mee. Er zijn slechte series, dat klopt, maar dat heb je met CRT's ook gehad (ik weet me nog een Iiyama te herinneren die om de haverklap kapot ging, reflectielagen die brak waren enzovoort)
Tijden veranderen, producten veranderen en de consumentenvraag verandert.

[ Voor 18% gewijzigd door Korvaag op 16-01-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dericteur schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:55:
je bent helaas niet correct..... Mediamarkt heeft een 14 dagen retourgarantie op alles (behalve hygiënische zaken), mits je het produkt weer in originele staat kan terugbrengen.

dus ook dode (sub)pixels.....
Heb je hier ervaring mee? Ik betwijfel of ze hetzelfde type TFT zomaar meegeven als je je deels defecte inlevert. Als ik ongelijk heb, dan verdient Mediamarkt een dikke pluim, maar die hebben ze toch al gekregen bij een Award waarvan ik de naam even kwijt ben :)

Maargoed, waar het op neerkomt: Meestal heb je aan het kopen een pixelgarantie niets, omdat die alleen hele pixels dekt en geen SUBpixels, en SUBpixels zijn meestal juist defect. Voor subpixels geldt bijna altijd de ISO class II, meer dan 5 pixels = retourneren, naar de fabrikant. Vrij waardeloos dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Bij Paradigit mag je hem zowiezo binnen 1 week ruilen als er kapotte subpixels zijn en je mag binnen 2 weken een product retour doen en je geld terug vragen. Mits hij in dezelfde staat is als dat je hem kocht. En aangezien de pixels al kapot waren is er niks veranderd

Ik kreeg geen nieuwe mee want die was niet op voorraad. En volgens de verkoper had het ook geen zin, want die sterrenhemel lag waarschijnlijk aan me pc. De grapjas. :+
(ok op de pc daar deed het scherm het prima, maar de enige verklaring die ik daarvoor heb is de lamp die er recht boven hing)

[ Voor 21% gewijzigd door Farmerwood op 16-01-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke, die winkel houden we erin :)
geld terug vragen
Serieus? Dit kom ik echt bijna nooit meer tegen, of je moet wat anders kopen, of je krijgt een tegoedbon. Thumbs up!

[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Farmerwood schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:40:
Ik kreeg geen nieuwe mee want die was niet op voorraad. En volgens de verkoper had het ook geen zin, want die sterrenhemel lag waarschijnlijk aan me pc. De grapjas. :+
(ok op de pc daar deed het scherm het prima, maar de enige verklaring die ik daarvoor heb is de lamp die er recht boven hing)
Daar zeg je wat... :X

Is dit geen mogelijkheid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:40:
Bij Paradigit mag je hem zowiezo binnen 1 week ruilen als er kapotte subpixels zijn en je mag binnen 2 weken een product retour doen en je geld terug vragen. Mits hij in dezelfde staat is als dat je hem kocht. En aangezien de pixels al kapot waren is er niks veranderd

Het ligt wel degelijk aan het scherm! Bij MyCom zagen ze het eerst ook niet omdat daar dus ook licht van allerlei kanten op valt. Maar toen ik er een andere verkoper bij riep (die overigens het probleem al kende) en we de monitor onder een andere hoek bekeken, was er wel degelijk de 'sterrenhemel' te zien... Ding staat nu weer voor mijn neus (hoe kom ik het weekend door zonder monitor :/ 8)7 ) maar gaat vandaag terug en word geruild voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Het is een bekend probleem bij dit type schermen dat er weet ik hoeveel dode pixels/subpixels op het scherm zitten. Persoonlijk probeer ik dit scherm ook nooit te verkopen aan een klant bij ons in de winkel. Helaas heb je weleens van die klanten die alleen kijken naar het oranje stickertje op het scherm, waarop staat '10MS'. Meestal zie ik die klanten binnen drie dagen weer aan mijn balie staan om een ander scherm uit te zoeken doordat het scherm niet bevalt.

Ik vind dit een schande van iiyama. Dit is echt een merk waarvan je normaal kwaliteit in overvloed verwacht, aangezien veel van de iiyama schermen enorm goed uit de testen komen. Helaas is dit zo'n afdankertje van ze, en je betaald er nog flink wat duiten voor ook :(.

Persoonlijk ben ik nog steeds heel blij met mijn MyCom TFT scherm. Het is van oorsprong een Daewoo scherm met 16ms. Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen dode pixels gevonden en ook geen enkel probleem gezien in de snelheid van het scherm als het gaan om gamen. Ik speel heel veel Counter-Strike: Source, en dat is best een vlot spel van tijd tot tijd, maar problemen heeft dit scherm er totaal niet mee.

Het is trouwens sowieso onzin dat er gezegt wordt dat sneller altijd beter is, want het ligt ook puur aan de fabrikant en aan de kwaliteit van het scherm op zich. Ik ken mensen met TFT schermen met 25ms en zelfs daarop zie je totaal geen ghosting of snelheids problemen in games.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 435 is ook weer terug naar MyCom. Ze pakten een andere uit het magazijn. Allebei getest... Allebei een mooi melkweg-stelsel... Heb mijn geld teruggevraagd...

Nog even bij Computerland naar binnen gelopen, maar daar hadden ze ook niks bijzonders. Overigens wist de verkoper daar te melden dat bij hun de 431 weer terugkomt omdat daar veel vraag naar is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Yokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:36:

[...]

Serieus? Dit kom ik echt bijna nooit meer tegen, of je moet wat anders kopen, of je krijgt een tegoedbon. Thumbs up!
Ik kreeg gewoon netjes mijn geld terug toen ik daarom vroeg. Hij keek idd niet blij, maar kreeg wel een flink pakje biljetten. :)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:28:
[...]

Het ligt wel degelijk aan het scherm! Bij MyCom zagen ze het eerst ook niet omdat daar dus ook licht van allerlei kanten op valt. Maar toen ik er een andere verkoper bij riep (die overigens het probleem al kende) en we de monitor onder een andere hoek bekeken, was er wel degelijk de 'sterrenhemel' te zien...
Ik had hem thuis op 4 pc's geprobeerd en had overal een sterrenhemel en dat vertelde ik de verkoper ook.

Verder was het wel een prima scherm en ik ga nog 1 poging doen er eentje te kopen. En anders ga ik alsnog voor de 431.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Persoonlijk ben ik nog steeds heel blij met mijn MyCom TFT scherm. Het is van oorsprong een Daewoo scherm met 16ms. Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen dode pixels gevonden en ook geen enkel probleem gezien in de snelheid van het scherm als het gaan om gamen. Ik speel heel veel Counter-Strike: Source, en dat is best een vlot spel van tijd tot tijd, maar problemen heeft dit scherm er totaal niet mee.
Ik heb voor mijn moeder en zusje twee van die Mycom schermen gekocht, maar ik was niet onder de indruk. Ze zijn gewoon niet echt goed scherp te krijgen. Wel goede pixelgarantie bij Mycom.

Ik ben sinds gisteren de onvrijwillige eigenaar van een 435S. Ik had een Philips 170C5 gekocht, maar die ging terug vanwege de coating; Philips gebruikt een coating waardoor een soort optisch rastereffect optreedt bij egale bewegende vlakken, of als je zelf heen en weer beweegt voor de monitor. Alle Philips (in elk geval de 17 inch schermen) hadden dit, ik heb ook de S5 en B5 geprobeerd. Twee verkopers zagen het ook, dus ik heb het mij niet ingebeeld.

Gelukkig kon ik de Philips zonder problemen ruilen; helaas had men bij Paradigit alleen Iiyama schermen in het assortiment, en een Samsung die veel duurder was; de 435S had ik eerder afgeschreven wegens backlight bleeding en het godsgruwelijk lelijke design, maar het is hem toch maar geworden wegens gebrek aan beter.

Ik heb hem via DVI aangehaakt (kabel voor de helft van de prijs meegekregen - hulde voor de service van Paradigit, ik mocht in de winkel op dode pixels testen), en hij valt me mee tot nu toe; het design blijft een doorn in het oog, de bouwkwaliteit is ook niet best, maar het beeld valt me alleszins mee. Erg scherp, en de backlight bleeding aan de boven en onderkant stoort me niet al te zeer nu hij thuis staat. Zwart is niet echt zwart helaas, veel minder dan op concurrerende Philips en LG schermen die ik heb gezien (Philips = LG denk ik). Ik heb er nog niet mee gegamed.

Uiteindelijk zal ik hem alleen gebruiken op mijn tweede bak, dus ik kan er wel mee leven denk ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Net een nieuwe 435 gehaald.
Weer zo'n 30 dooie subpixels. Al zijn er maar 2 echt goed zichtbaar op een zwarte achtergrond. Voor de rest moet je er toch op een paar cm vanaf zitten met je ogen.

Vandaag maar even fulltime gebruiken en als ik er last van heb gaat ie morgen terug.
Verkoper zei dat het geen bekend probleem was. Hij had er pas 1 terug gekregen met een sterrenhemel. Denk toch dattie er snel een 2de bij krijgt en dat ik maar voor een ander scherm ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij MyCom een 431 besteld. Morgen moet ik em al in huis kunnen hebben. Tsja hij is 16ms, maar altijd beter dan die fijne sterrenhemel. En in zilver istie dus absoluut niet meer verkrijgbaar.
Bij Informatique hebben ze de 431 ook in de aanbieding, maar met verzendkosten en dode pixelgarantie is hij net zo duur als bij MyCom, en de dpg is maar 8 dagen geldig.
En bij Informatique noemen ze hem heel stoer de Iiyama E431S-B2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
De 431 is alleen vaak duurder dan de 435. Terwijl de 435 toch de opvolger van de 431 is...

Maar toch denk ik dat ook ik voor de 431 ga. Nog 1 poging voor een 435 onder het motto 3 maal is scheepsrecht en dan wordt het een 431.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb de 431 nog nergens duurder gezien dan de 435 moet ik zeggen. Meestal is de 431 rond de 269 en de 435 rond de 299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoko schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:55:
Ik heb de 431 nog nergens duurder gezien dan de 435 moet ik zeggen. Meestal is de 431 rond de 269 en de 435 rond de 299
By MyCom is de 431 279 eurie. Voor mij 259 :) (had een kadobon van ze gekregen omdat ik een 19" heb teruggebracht terwijl ik een 17" had betaald).
De 435 is 299 eurie.
Ik zal je zeker aanraden om hem bij MyCom te halen mbt garantie en omruil. Als je er tenminste een in de buurt hebt zitten. De service die ze verlenen weegt niet op tegen die paar euro goedkoper bij een of ander webshop (waar je dan ook nog een dpg moet afsluiten die maar een weekje geldig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Sjoko schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:55:
Hm ik was bij Paradigit:
431 voor € 329
435 voor € 309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe goed de kleuren en het contrast is van de E431S. Ik heb nu een hitachi scherm en vind de kleuren niet mooi en het contrast is erg laag. Nu heb ik het contrast via de drivers wel gehoogd maar echt geweldig is het nog niet. Ook de kijkhoek is imo niet zo geweldig. Nu kan ik dit scherm voor een leuke prijs verkopen (250 euro :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Farmerwood schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:54:
Hm ik was bij Paradigit:
431 voor € 329
435 voor € 309
Bij Paradigit betaal je gewoon wat meer voor de 100% garantie die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Yokozuna schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:51:
[...]

Waar ik nu dus ook heel blij om ben aangezien ik nu met het 2de scherm met sterrenhemel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:51:
[...]

Maar mooi dat de 431 bij MyCom wel ff goedkoper is en ze daar ook die garantie leveren. Maar eigenlijk is dit beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Charon heeft sinds 2 weken dit schermpje en ziet alleen de sterrenhemel als het buiten donker en onbewolkt is. Tot nu toe dus no problemos; ben zelfs erg tevreden over dit scherm (tis m'n eerste, kan het dus nergens anders mee vergelijken dan met m'n oude CRT). En dan vind ik dat dit schermpje het niet slecht doet: foto's blijven mooi qua helderheid en scherpte, films zijn echt nog wel om aan te zien, en inderdaad tot nu toe geen ghosting (maar ja, MystV zal daar ook geen aanleiding toe geven).
Dit topic lezende dus enigszins tegendraads, maar daar kan ik dus ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Je zegt zelf ook al dat je een sterrenhemel hebt, maar jij accepteert het en laat het erbij.
Ik betaal dik €300 voor dat scherm en dan mag ik toch verwachten dat het in orde is? Ik moet er lang genoeg voor werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Farmerwood schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:09:
Je zegt zelf ook al dat je een sterrenhemel hebt, maar jij accepteert het en laat het erbij.
Ik betaal dik €300 voor dat scherm en dan mag ik toch verwachten dat het in orde is? Ik moet er lang genoeg voor werken.
}:O
Ik denk dat je zijn post nog een keer (wat minder letterlijk) moet lezen . :X

Ik heb dit scherm ook, geen "sterrenhemel" geen dooie pixels, vind hem perfect! Ook totaal geen ghosting (speel CS :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, die sterrenhemel zie ik dus alleen als ik naar buiten kijk. Scherm is goed, prima zelfs.
dat mag toch ook gezegd worden?
En ja, ik heb er ook voor moeten betalen cq.werken, maar ben dus tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vinnie_N schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:16:
[...]

}:O
Ik denk dat je zijn post nog een keer (wat minder letterlijk) moet lezen . :X
oeps.. na een dag werken lees je wat minder helder waarschijnlijk... :P

Ik breng hem straks weer terug en hoop dat ik nu wel een goeie krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:43:
Klopt, die sterrenhemel zie ik dus alleen als ik naar buiten kijk. Scherm is goed, prima zelfs.
dat mag toch ook gezegd worden?
En ja, ik heb er ook voor moeten betalen cq.werken, maar ben dus tevreden.
Gelukkig zijn er mensen die een goed scherm hebben. Ik heb de pech gehad om een sterrenhemel te pakken te krijgen, en de inruil-monitor bij MyCom had bij het controleren van het ding in de winkel ook die fijne sterrenhemel... Dan weet ik genoeg...
Vanmiddag mijn 431 ophalen bij MyCom, op hoop van zegen.

Moet wel zeggen dat, buiten de sterrenhemel, de 435 een :P monitortje is. Scherp en erg helder... Ik werk veel met Photoshop en Avid (video-editing) en dan is de sterrenhemel verrekt irritant, helaas...

Hier de reactie van Iiyama, ik had een mailtje gestuurd naar aanleiding van:

Geachte klant

Dit is inderdaad een defect van de monitor en hoort niet zo te zijn. U kan deze monitor laten omruilen door de dealer voor een nieuw toestel.

Met vriendelijke groeten

Iiyama Benelux
+31 (0)43/8503230
www.iiyama.nl

Maar ja moeten ze wel een goed nieuw toestel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ben net terug van Paradigit. Monitor terug gebracht. Getest en daar zagen ze dit keer wel de sterrenhemel. Ze hadden er nog 2 staan die hij dan wel van te voren voor me wilde testen. Beide ook een sterrenhemel. Heb dus weer mijn geld terug gekregen.

Zit nu nog te twijfelen of ik alsnog de 431 zal halen of voor een heel andere monitor zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Scherp en erg helder.
Ik vind dat geen criteria meer eerlijk gezegd. Dit zijn gewoon minimum eisen van een TFT. Een digitaal aangesloten TFT die draait op 60 en soms 70Hz geeft altijd een perfect scherp beeld door de native resolutie. Elke fatsoenlijke TFT geeft ook een contrast en brightness die zo hoog zijn dat je deze omlaag moet stellen.
Zit nu nog te twijfelen of ik alsnog de 431 zal halen of voor een heel andere monitor zal gaan.
In jouw geval zou ik bijv. voor een IIyama 431 (16ms) gaan, geeft wel meer ghosting dan de 435, maar ik heb hem zelf gezien met Halo1 en de ghosting is zeer acceptabel:
Iiyama ProLite E431S
pricewatch: IIyama ProLite E431S-B (17", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)

Of gewoon een Benq FP71e+: pricewatch: BenQ FP71E+ (17", 8ms, D-sub/DVI)

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 20-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb ook de E435S .. en had hetzelfde probleem. Net Iiyama gebeld, en ze zeiden tegen me: er zijn inderdaad een flink aantal stuks met dode subpixels. De nieuwe revisie heeft dit probleem niet volgens ze. Ze hebben mijn gegevens genoteerd, en komen hem omruilen, als hij weer op voorraad is ... Deze moeten dus echt geen dode subpixels hebben .... Als alles gaat lukken, vind de service echt top ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
Oke, ik moet toch even terugkomen op mijn eerdere bevinding; volgens mij heeft mijne het dus ook. Als ik echt met mn neus dr tegen aan ga zitten zie ik idd hier en daar een wit puntje. maar dan moet ik er echt serieus niet meer dan 10 cm vandaan zitten anders is het gewoon echt niet te zien!!
dit had ik dus ook nooit uit mezelf gevonden en ik snap echt niet hoe je daar een probleem van kan maken :? Dan moet je
A) een volledig zwarte achtergrond hebben en
B) met je neus op je scherm zitten
Dat is een situatie die zich ( bij mij iig) nooit zal voordoen.
Volgens mij zitten jullie echt met je waffel te dicht op die monitor, is niet goed voor je ogen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:59:
Ok, ik heb ook de E435S .. en had hetzelfde probleem. Net Iiyama gebeld, en ze zeiden tegen me: er zijn inderdaad een flink aantal stuks met dode subpixels. De nieuwe revisie heeft dit probleem niet volgens ze. Ze hebben mijn gegevens genoteerd, en komen hem omruilen, als hij weer op voorraad is ... Deze moeten dus echt geen dode subpixels hebben .... Als alles gaat lukken, vind de service echt top ... _/-\o_
Mja op zich wel interessant, maarja dan krijg je dalijk een "nieuwe" van hun, zit er een vette dooie pixel in die WEL irritant is.
Weet niet of ik dat risico wil lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vinnie_N schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:21:
Dan moet je
A) een volledig zwarte achtergrond hebben en
B) met je neus op je scherm zitten
Dat is een situatie die zich ( bij mij iig) nooit zal voordoen.
Volgens mij zitten jullie echt met je waffel te dicht op die monitor, is niet goed voor je ogen!!
Of je hebt van te voren dit topic gelezen en hebt dus bij of direct na de aanschaf eens kritisch naar de monitor gekeken. Ik werk geregeld met een donkere achtergrond en hoefde er echt geen 10 cm vandaan te zitten om ze te zien. Zag er wel veel meer als ik er dicht op keek.

Das wel goed nieuws van die nieuwe revisie. Misschien toch maar even daarop wachten. Zeiden ze nog binnen welke tijd die beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
Farmerwood schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:34:
[...]

Of je hebt van te voren dit topic gelezen en hebt dus bij of direct na de aanschaf eens kritisch naar de monitor gekeken. Ik werk geregeld met een donkere achtergrond en hoefde er echt geen 10 cm vandaan te zitten om ze te zien. Zag er wel veel meer als ik er dicht op keek.
Oke. dan heeft de ene dr dus meer last van dan de andere.

Overigens heb ik er ook wel degelijk "kritisch" naar gekeken. Maar niet helemaal over mn bureau gehangen met me neus tegen t scherm aan (letterlijk). Je kan overdrijven :)

Heb net ook ff gebeld met iiyama. zeiden tegen mij dat het er 1000 waren in totaal die het hebben. maar je kan hem dus wel ruilen, alleen geen garantie dat je een pixelperfect scherm krijgt. En ik heb echt wel liever wat van deze puntjes die bij normaal gebruik van je scherm gewoon niet te zien zijn, dan een dikke vette permanent aanwezige groene hotpixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd mij ook verteld dat het 1000 stuks waren .. en als de mijne omgeruild word, dan check ik de nieuwe gelijk even op dode pixels .. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:50:
Er werd mij ook verteld dat het 1000 stuks waren .. en als de mijne omgeruild word, dan check ik de nieuwe gelijk even op dode pixels .. toch?
Ja, probeer het maar! Anders wil je je geld terug ofzo? :) Weet niet hoelang geleden je hem hebt gekocht. Ik zou iig helemaal geen 435 kopen nu :/ , neem dan een 431s geen gezeur en goed beeld :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn nieuwe 431 bij MyCom opgehaald. Aangesloten... En GEEN dode pixelsen GEEN sterrenhemel (wat een woord eigenlijk voor een technisch probleem :))
Het enigste verschil/minpuntje dat ik ontdekt heb is dat bij de 431 lijkt alsof hij onderin het beeld lichter (minder contrast) is dan bovenin. Dit verloopt heel glooiend van beneden naar boven.
Zal eens zoeken of dit normaal is.
Maar verder tot nu toe ziet het er goed uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dat heeft mijn 435 ook.
daardoor zijn de kleuren bovenin ook net iets anders dan onderin. (bij zwart beeld zie je onderin ook net wat meer licht doorschijnen van de buisjes dan bovenin).
Maar ja, je weet van te voren dat de kleurdekking bij een tft lang niet zo goed is als bij een crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:12:
dat heeft mijn 435 ook.
daardoor zijn de kleuren bovenin ook net iets anders dan onderin. (bij zwart beeld zie je onderin ook net wat meer licht doorschijnen van de buisjes dan bovenin).
Maar ja, je weet van te voren dat de kleurdekking bij een tft lang niet zo goed is als bij een crt.
Klopt. Verder is de 431 een lekker schermpje. Geen last van ghosting in CoD. Moet wel wennen aan het blauwe lampje in de power-button. Maar verder dik tevreden. Eindelijk een goed scherm. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

volgens mij heb ik ook die sterrenhemel, maar aangezien ik ze niet storend vind zit ik te twijfelen. Zal ik meer kans hebben op compleet dode (sub) pixels met dit scherm of niet, en zal ik hem daarom omruilen?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FanToom schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:40:
volgens mij heb ik ook die sterrenhemel, maar aangezien ik ze niet storend vind zit ik te twijfelen. Zal ik meer kans hebben op compleet dode (sub) pixels met dit scherm of niet, en zal ik hem daarom omruilen?
Tsja dat omruilen blijft een gok. Ligt eraan waar je hem gekocht hebt, en hoe lang geleden. Maar als je die sterrenhemel hebt dan is je scherm zowiezo niet in orde lijkt mij.
Vind ook dat je van de winkelier en/of Iiyama mag eisen dat je een goed werkend scherm (product) krijgt (consumentenrecht...). Niet dat je maar even russische roulette moet gaan spelen met je scherm in de hoop eentje zonder dode pixels/sterrenhemel/of ander ongein te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Laatst online: 17-09 18:23
Yokozuna schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:21:
[...]

Heb je hier ervaring mee? Ik betwijfel of ze hetzelfde type TFT zomaar meegeven als je je deels defecte inlevert. Als ik ongelijk heb, dan verdient Mediamarkt een dikke pluim, maar die hebben ze toch al gekregen bij een Award waarvan ik de naam even kwijt ben :)
Ja heb er ervaring mee; Om helemaal compleet te zijn: als je binnen 14 dagen een dode pixel (of subpixel) kan vinden en het scherm zelf ziet er niet uit alsof ermee gegooid is :+ dan kan je deze altijd ruilen tegen een ander exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:54:
[...]

Tsja dat omruilen blijft een gok. Ligt eraan waar je hem gekocht hebt, en hoe lang geleden. Maar als je die sterrenhemel hebt dan is je scherm zowiezo niet in orde lijkt mij.
Vind ook dat je van de winkelier en/of Iiyama mag eisen dat je een goed werkend scherm (product) krijgt (consumentenrecht...). Niet dat je maar even russische roulette moet gaan spelen met je scherm in de hoop eentje zonder dode pixels/sterrenhemel/of ander ongein te krijgen.
Mja eigenlijk heb je wel gelijk, voordeel is dat ik hem aan mezelf verkocht heb :P. Ik kan hem direct rma sturen naar de leverancier. Had dit threadje eerder moeten lezen denk, ik ga waarschijnlijk weer lekker terug naar mn crtje. Heb net een tijdje film zitten kijken en je gaat gewoon op die pixels zitten letten, niet echt waarom ik hem gekocht heb eigenlijk.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
Ik zie heel wat mensen die hun 435 hebben omgeruild voor een 431...
Het grote verschil zit hem neem ik aan in de responsetijd, dus mijn vraag is; hoe zit het met ghosting op de 431? Als men van de 435 naar een 431 overgaat, is dit dan duidelijk te merken kwa response?
En heeft er eigenlijk iemand spijt van dat die zijn 431 ingeruild heeft voor zijn 435?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MariahCareyLover schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:
Ik zie heel wat mensen die hun 435 hebben omgeruild voor een 431...
Het grote verschil zit hem neem ik aan in de responsetijd, dus mijn vraag is; hoe zit het met ghosting op de 431? Als men van de 435 naar een 431 overgaat, is dit dan duidelijk te merken kwa response?
En heeft er eigenlijk iemand spijt van dat die zijn 431 ingeruild heeft voor zijn 435?
435
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Reactietijd 10 msec
Contrast (verhouding) 350 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 350 cd/m² typical
Inkijkhoek Horizontaal/Verticaal: 160°/120°; Rechts/Links: 80°/80°, Boven/Beneden: 60°/60°
Optimale resolutie 1280 x 1024
USB hub -
Luidsprekers 2 x 2,5W Stereo

431
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Reactietijd 16 msec
Contrast (verhouding) 450 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 250 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontaal 140°, verticaal 120°; rechts/links à 70°, boven/ beneden à 60°
Optimale resolutie 1,3 MegaPixel (1280 x 1024)
Luidsprekers 2 x 1,5 W Stereo

Ghosting merk ik persoonlijk niets van in Call of Duty. En ik gaf al eerder aan dat ik het idee heb dat de 431 onderin iets minder contrastvol lijkt dan bovenin.
En op de 431 zit een koptelefoon-aansluiting. :) Altijd handig :?

Hoe zit dat eigenlijk met de contrastverhouding? Meer is beter (431 is 450:1) of minder is beter (435 is 350:1)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:23:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met de contrastverhouding? Meer is beter (431 is 450:1) of minder is beter (435 is 350:1)??
Meer is beter. Voor helderheid geldt dit niet zozeer, want 350cd/m is best wel veel (daarom is 435 ook wel s overstraald genoemd, door (dacht ik) computeridee/totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 435S vandaag gekocht!

Lekker schermpje moet ik zeggen. Geen dooie pixels of subpixels.
Dit was een nieuwe revisie volgens de verkoper. In de oude revisie was er sprake van een productiefout welke de sterrenhemels veroorzaakte.

Aangesloten via DVI op 75 hz. Geen ghosting kunnen waarnemen in spellen als Half Life 2, Unreal Tournement 2003, DTM2 en Doom 3.

Hij is op zich wat te helder, maar dit valt simpel op te lossen door wat te kloten met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je de 435 (of welke TFT dan ook) online bestelt en er zit een dode/defecte (sub)pixels in het paneel, dan heb je recht je geldt terug te krijgen als je het product in dezelfde staat binnen 7 dagen retourneert, zie hier:

[rml]_Brainwave_ in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Deze regel geldt niet voor 'programmatuur', maar een TFT is hardware. Volgens de wet sta je dus sterk, helaas doen winkels moeilijk en is een rechtzaak veel te duur/tijdrovend voor veel consumenten.
Hij is op zich wat te helder, maar dit valt simpel op te lossen door wat te kloten met de instellingen.
Hij is dus niet TE helder.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 21-01-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:29:
Als je de 435 (of welke TFT dan ook) online bestelt en er zit een dode/defecte (sub)pixels in het paneel, dan heb je recht je geldt terug te krijgen als je het product in dezelfde staat binnen 7 dagen retourneert, zie hier:

[rml]_Brainwave_ in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Deze regel geldt niet voor 'programmatuur', maar een TFT is hardware. Volgens de wet sta je dus sterk, helaas doen winkels moeilijk en is een rechtzaak veel te duur/tijdrovend voor veel consumenten.

[...]

Hij is dus niet TE helder.
Vaak is dreigen met die regel voldoende :) . Want de verliezser betaald geloof ik de gemaakte kosten en dat gata nogal in de papieren lopen voor zo'n geintje (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoop het van harte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:37:
[...]

Vaak is dreigen met die regel voldoende :) . Want de verliezser betaald geloof ik de gemaakte kosten en dat gata nogal in de papieren lopen voor zo'n geintje (8>
Wat een onzin, een winkel zou moeilijk kunnen doen. Omdat ze nu weer iemand hebben die enige tijd bezig is met rma handelingen aan te maken. Verder kost het ze nix, die monitor kan zowiezo terug.

edit:

Overigens als je een betaalbaar scherm zoekt met goede kwaliteiten en contrast (zelfs 500:1) kan je ook is naar de hyundai's kijken, een Hyundai (klass a) 12 ms scherm kost ook maar 299 (Hyundai l170n)

[ Voor 20% gewijzigd door Tom-my op 22-01-2005 18:33 . Reden: Editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FanToom schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:32:
[...]

Wat een onzin, een winkel zou moeilijk kunnen doen. Omdat ze nu weer iemand hebben die enige tijd bezig is met rma handelingen aan te maken. Verder kost het ze nix, die monitor kan zowiezo terug.
Wat fijn dat jij alles direct onzin noemt :) . Meerdere winkels doen WEL moeilijk en als je dreigt met die regeling accepteren ze het vaak wel! Dat jij dan zegt dat iemand bezig is met ene RMA afhandeling is allemaal erg jammer maar dat heb je gewoon bij zo'n zaak. (vaak toch 1 persoons gerunt).
Dat ze daarom moeilijk doen is denk ik ook een beetje onzin, meer gewoon de moeite en rompslomp. Want niet alle schermen mogen zomaar terug...de regel is dat je ALLES qua hardware terug mag sturen binnen 7 dagen, ook al is het NIET kapot.

Dus jij blaat hier onzin ;) . Het gaat er gewoon om dat bedrijven liever de spullen niet terug nemen (logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Kan iemand pics posten van de sterrenhemel? :) (Die van de TFT dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in het bezit van de Ilyama 435S....
Eenmaal thuis, de monitor nauwkeurig geinspecteerd op dode pixels/subpixels.....
Géén een gevonden, waarbij dan wél de aantekening dat ik hoop dat dit zo blijft!
In eerste instantie vond ik het beeld inderdaad wat overstraald, maar dit is te beinvloeden
door contrast en helderheid op 0 te zetten en te kiezen voor: "economystand 2"
Wat dan resteert is een prettig helder, contrastrijk en haarscherp beeld. (Hier zonder DVI aansluitkabel)
Tegenvallend punt zijn wel de ingebouwde speakertjes die naar mijn smaak écht onder
de maat presteren. Daar heb ik dus snel twee losse boxjes naast geplaatst.
De algehele indruk is tot dusverre dus zéker een positieve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 05:39:
Tegenvallend punt zijn wel de ingebouwde speakertjes die naar mijn smaak écht onder
de maat presteren. Daar heb ik dus snel twee losse boxjes naast geplaatst.
De algehele indruk is tot dusverre dus zéker een positieve!
Ik vond vooral het volume erg tegen vallen. Zelfs vol open zijn ze nog erg zacht. Volgens de specs is het 2x 2,5W. Mijn huidige IIyama (VM 454) heeft 2 x 1W en daar zet ik het volume nooit hoger dan 60%. Dan zijn ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Sommigen stellen echt ouderwetse eisen aan een TFT, bijvoorbeeld dat het beeld scherp moet zijn. Alle TFT's geven een haarscherp beeld op de native resolutie. Zo niet, dan ligt het niet aan de TFT maar bijvoorbeeld aan de brakke DAC van je videokaart (als je de TFT analoog aansluit) of aan de te hoge refreshrate die gekozen is. DVI + 60/70Hz = altijd haarscherp.

Contrast+brightness van vrijwel alle niet-cheap ass TFT's is tegenwoordig ook hoog genoeg en meestal zelfs te hoog, dit kun je gewoon bijstellen.

Build-in speakers geven zoieso een slecht geluid en zijn meer bedoeld voor wat windows geluidjes en bliebjes op kantoor waar geen waarde wordt gehecht aan geluid van fatsoenlijke kwaliteit. Een beetje gamer wil zoieso geen ingebouwde speakers, niet zo verwonderlijk allemaal...

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:13:
[...]

Wat fijn dat jij alles direct onzin noemt :) . Meerdere winkels doen WEL moeilijk en als je dreigt met die regeling accepteren ze het vaak wel! Dat jij dan zegt dat iemand bezig is met ene RMA afhandeling is allemaal erg jammer maar dat heb je gewoon bij zo'n zaak. (vaak toch 1 persoons gerunt).
Dat ze daarom moeilijk doen is denk ik ook een beetje onzin, meer gewoon de moeite en rompslomp. Want niet alle schermen mogen zomaar terug...de regel is dat je ALLES qua hardware terug mag sturen binnen 7 dagen, ook al is het NIET kapot.

Dus jij blaat hier onzin ;) . Het gaat er gewoon om dat bedrijven liever de spullen niet terug nemen (logisch)
Ik blaat geen onzin, jij leest onzin. Misschien had ik meer leestekens moeten gebruiken, maar wat ik wil zeggen is dit, een bedrijf ZOU *(als in kan, zou kunnen etc)* moeilijk kunnen gaan doen. Je kan een bedrijd voor de rechter dagen, wat geen enkel normaal bedrijf zover zal laten komen, omdat ze dat niet zouden winnen.
Overigens kan ik me voorstellen dat er best uitzonderingen op die regel zijn ivm slechte omgang met de spullen die je koopt, maar laten we daar niet vanuit gaan in dit geval.

Conclusie de onzin slaat op het feit dat je zegt dat het in de papieren zou gaan lopen, want dat zal in 999 van de 1000 gevallen niet gebeuren.

edit: wou er ondertussen ook even bijvermelden, ik heb ondertussen meerdere 435's terug zien gaan met het zelfde probleem en geen enkele leverancier doet moeilijk, meer elke keer krijg je een zucht te horen 'weer een 435'. Ik heb ook nog even een hyundai scherm uitgeprobeerd maar die vind ik jammerlijk ten onder gaan aan een niet super functionerende backlight. Ik ga lekker voor de lg flatron die bevalt me uitstekend

[ Voor 25% gewijzigd door Tom-my op 26-01-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 22:01
Ok, even mijn ervaring:

Gister een 435 gehaald bij de MediaMarkt. Thuis gekomen bevatte deze helaas een dode pixel(rode). Vandaag weer terug geweest en aangezien het nu rustiger was, kon ik het scherm daar zonder meer even proberen en de oude inleveren.

De sterrenhemel was in beide schermen niet te zien (rev 1C). Het scherm wat ik hier nu heb staan is inderdaad een beetje overbelicht. Echter door de handige presets kun je dit zo binnen een paar seconden wijzigen. Erg handig voor in games waar je toch vaak iets meer licht kunt gebruiken.

Het scherm is werkelijk superscherp. De eerste minuten snijden de letters je zowat in de ogen. Na een half uurtje is dit wel gewend. Er word ook gesproken dat zwart niet echt zwart is. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Wel vind ik wit wat blauwig in de ECO modus.

Als met al een fantastisch scherm. Ik had hem vandaag kunnen ruilen voor een ander scherm, maar dit is zo fantastisch scherp dat ik daar geen seconde aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Rendier, nooit een TFT gehad? :) : [rml]Yokozuna in "[ 17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervarin..."[/rml]
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:47:
Net mijn nieuwe 431 bij MyCom opgehaald. Aangesloten... En GEEN dode pixelsen GEEN sterrenhemel (wat een woord eigenlijk voor een technisch probleem :))
Het enigste verschil/minpuntje dat ik ontdekt heb is dat bij de 431 lijkt alsof hij onderin het beeld lichter (minder contrast) is dan bovenin. Dit verloopt heel glooiend van beneden naar boven.
Zal eens zoeken of dit normaal is.
Maar verder tot nu toe ziet het er goed uit... :)
Daar hebben heel veel 6bit TFT's last van.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 03-02-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
Yokozuna schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:06:
Rendier, nooit een TFT gehad? :) : [rml]Yokozuna in "[ 17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervarin..."[/rml]

[...]

Daar hebben heel veel 6bit TFT's last van.
Dit zie ik idd ontzettend veel, bij mijn 431 is dit het geval en op vrijwel alle TFT's op het werk. Wanneer is dit effect volledig weg? Of kan dat niet? Want waar komt dit effect eigenlijk door?

[ Voor 8% gewijzigd door Sensei_D op 03-02-2005 15:30 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Waarom zouden 6bit tft's hier speciaal veel last van hebben?

zou dit niet eerder liggen aan tft's met een hoge lichtopbrengst of grote inkijkhoek oid?

* mr_petit vindt het wel een beetje storend

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.