[MacOS] Overstappers-vragen

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.440 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:21:
Nu ik toch aan overstappen zit te denken zit ik me ook af te vragen wat voor programma's jullie gebruiken voor de basic dingen.

Zou iemand eens zijn alternatieven willen posten voor:
Nero, Winamp, Microsoft Office Picture Manager, Excell, Skype, Cute FTP Pro, DC++ (kan alleen een 0.1 alpha mac versie hiervan vinden), Microsoft Visio.

Hmm, zie zelfs dat SPSS er voor de mac is. Impressive :*)
Ok:

Nero | Roxio Toast (Ja, dat Windows programma van hun is een ramp, Toast is echter _O_)
Winamp | iTunes
Cute FTP Pro | Captain FTP

Skype is er ook voor de Mac, net als Excel (Office 2004 for Mac), deze heeft alleen geen Access, daar kan je dan File Maker Pro voor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:28:
[...]

Ok:

Nero | Roxio Toast (Ja, dat Windows programma van hun is een ramp, Toast is echter _O_)
Winamp | iTunes
Cute FTP Pro | Captain FTP

Skype is er ook voor de Mac, net als Excel (Office 2004 for Mac), deze heeft alleen geen Access, daar kan je dan File Maker Pro voor gebruiken
En euhm hoe zit het met usenet/binaries? Is daar ook een programma voor?
Ik zag het laatst wel staan in dit topic, alleen niet of je er ook binaries mee kan downloaden.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Unision is inderdaad al eerder genoemd in dit topic, en ondersteunt binaries, maar dat had je ook kunnen weten als je even gezocht had.

[ Voor 10% gewijzigd door Scurra op 16-01-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:21:
Nu ik toch aan overstappen zit te denken zit ik me ook af te vragen wat voor programma's jullie gebruiken voor de basic dingen.

Zou iemand eens zijn alternatieven willen posten voor:
Nero, Winamp, Microsoft Office Picture Manager, Excell, Skype, Cute FTP Pro, DC++ (kan alleen een 0.1 alpha mac versie hiervan vinden), Microsoft Visio.

Hmm, zie zelfs dat SPSS er voor de mac is. Impressive :*)
er is gewoon office voor de mac waar exel in zit.
xmms kan je gebruiken als winamp clone na fink (unix apps op osx draaien) te hebben geinstalleerd
transmit is een goede ftp client
iphoto is een photo/picture manager
poisened/xfactor voor allerlei p2p verkeer. geloof ook dc++

rest is al genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Winamp? iTunes! :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maja Newsleecher zal je nooit kunnen overtreffen denk ik..
Voor mij al een reden om niet over te stappen.
Al is de apple wel zeeeer aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als vervanging voor Visio zou je OmniGraffle kunnen gebruiken. De Pro versie kan ook Visio 2002 XML files inlezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ga me zeker zo'n mini mac kopen maar zit er ook een RDP client in Panther?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

OMG, sinds wanneer is google stuk :? [google=rdp os x]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkt u eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ah geweldig, en dat terwijl ik zelf altijd UTFS roep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een macg3 notebook aanschaffen, alleen om de looks al..(van sex in the city)
Echter vraag ik me af , valt hierop voldoende te tekstverwerken,office filmpje kijken?

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:13:
Ik ga binnenkort een macg3 notebook aanschaffen, alleen om de looks al..(van sex in the city)
Echter vraag ik me af , valt hierop voldoende te tekstverwerken,office filmpje kijken?

b.v.d
tekstverwerken en keynotes maken kan ik al sinds me Macintosh Color Classic :P dus dat kan
Filmpjes kijken is het zelfde verhaal, dus lijkt me ook geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:13:

b.v.d
Ja, denk het wel. Tekstverwerken zal zeker wel lukken. Of een filmpje kijken lukt zou ik niet weten omdat a) je niet zegt wat voor filmpjes je wilt kijken (dvd, divx etc) en b) wat voor een G3 notebook het is. Daar zijn er namelijk wel een behoorlijk aantal van gemaakt. Als je dus een beter antwoord wilt hebben, zul je wat meer specs moeten posten. :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een g3 333mhz, 256mb ram. Gaat divx, dvd rips hierop bekijken niet lukken:( ;( ???
er staat dacht ook ik mac os x 10.3.
Ik heb 0,0 verstand van macs, gaat dit wel lukken allemaal en is het nog wel de moeite waard om er geld in tevesteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:22:
het is een g3 333mhz, 256mb ram. Gaat divx, dvd rips hierop bekijken niet lukken:( ;( ???
Ik heb 0,0 verstand van macs, gaat dit wel lukken allemaal en is het nog wel de moeite waard om er geld in tevesteren?
Ik denk dat de processor net niet krachtig genoeg is om divx comfortabel af te spelen. DVD rips wordt denk ik helemaal lastig. Als het kan, ga dan op zoek naar minimaal een iBook SE. Dit zijn de eerste iBooks die ook met DVD speler werden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
...Nero, Winamp, Microsoft Office Picture Manager, Excell, Skype, Cute FTP Pro, DC++ (kan alleen een 0.1 alpha mac versie hiervan vinden), Microsoft Visio.
Nero: Toast en Firestarter FX(gratis)
Winamp: iTunes(gratis)
Excel: Microsoft Excel, is onderdeel van Microsoft Office for Mac. OpenOffice / NeoOffice/J kan ook gebruikt worden als gratis alternatief.
MS Picture Manager: Wellicht onderdeel van Mac Office? Anders iPhoto? iPhoto wordt gratis geleverd bij nieuwe verkochte Mac's als onderdeel van het iLife pakket.
CuteFTP Pro: Transmit, Cyberduck(gratis), Fugu(gratis)
DC++: DirectConnect(gratis), Shakespeer(gratis)
Visio: OmniGraffle, kan met Visio XML bestanden omgaan, is zelf veel beter als Visio. OmniGraffle wordt gratis geleverd bij Apple PowerMac G5 machines, de duurste serie van Apple dus.

[ Voor 44% gewijzigd door MacWolf op 16-01-2005 23:53 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Wellicht een idee om wat geld te sparen en een Mac mini te kopen (ongeveer 500 Euro). Met een Mac mini kan je veel meer, ook de komende jaren nog. En als die ooit te oud wordt is die nog steeds handig als file/web server voor filmpjes of mp3 bestanden.

[ Voor 4% gewijzigd door MacWolf op 16-01-2005 23:36 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Missen jullie nou nooit het tweaken van die dingen? Het lijkt me best een saaie computer omdat hij alles al voor je regelt ;)

Ik wil ook graag zelf rommelen in zo'n ding, beetje rommelen is het OS om te kijken of het beter kan. Maar lijkt wel niet te kunnen op een apple.
Hoe ervaren de tweakers dat nou?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Op Slashdot lees ik wel eens reacties van voormalige Linux gebruikers. Ze zeggen dat Linux vroeger leuk was, maar naarmate men ouder werd, werd tijd steeds kostbaarder (minder vrije tijd). Daarom begon men een Mac veel fijner te vinden. Veel minder systeembeheer en veel meer plezier beleven aan de applicaties die op het systeem draaien.

En voor iemand die bijv. full-time systeem beheerd kan ik me voorstellen dat die geen zin heeft om zijn eigen systeem ook nog eens te beheren in de avonduren...

Voorbeeldje: After "cutting my teeth" with Linux for the last 8 years (from kernel 1.2 & first slackware), I finally got tired of the administration. I learned most of what I wanted to know about unix, and now I just want to use it. OSX to me is the dream system I've been waiting for since I went from Amiga to Unix.

Unfortunately I'm not the ambitious 20-something I was when I started with unix. I don't want to recompile my kernel every week any more. All the linux I run now is imbedded (net integrator box and dreambox satellite recievers), exactly because I want the power without the maintainence. I think OSX is going to become the burnout hacker's choice of desktop OS exactly for that reason. All the power, none of the fuss. The point is that it's a finished OS. My G5 gives me an experience superior to any desktop OS with superior power than the Sun, AIX, and OSF workstations of just a few years ago. And a full unix implementation to boot! I couldn't be more happy.

Granted there a few non-unix annoyances, but for the most part, it is what I waited and worked 8 years for linux to become, today. It amazes me how fast they threw it together and how well it came out. It is definately the best example of a successful non-open-source project coming together I have seen in a long time.

[ Voor 59% gewijzigd door MacWolf op 17-01-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben, ik gebruik op de pc opensource programma's Thunderbird voor email en Firefox voor browsen. Die bestaat ook voor de Mac zag ik. Hebben jullie de recente versies (1.0 final) wel eens gebruikt en verkozen of afgewezen boven de Mac defaults.

Persoonlijk vind ik Firefox perfect met zijn tabbed browsing en het spamfilter van Thunderbird is echt het beste wat ik ook ben tegengekomen, nooit foute mailtjes weggegooid en het filtert 98% van de spam weg.

Of zijn de Apple tegenhangers toch nog beter :)
Graag alleen reageren als je beide programma's ook echt een paar dagen gebruikt hebt. Dingen zeggen als dat Apple zal vast beter zijn, schiet niemand wat mee op, als het op lucht is gebaseerd.

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 17-01-2005 00:23 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik gebruik Firefox heel af en toe. Firefox is gewoon een goede browser en op mijn werk (waar ik achter Windows zit) gebruik ik zoveel mogelijk Firefox. Op de Mac is Firefox ook gewoon goed, maar net niet zo goed als Safari. Het voorkeurenscherm wordt bijv. niet helemaal netjes uitgelijnd. Enige probleem zit hem eigenlijk in de GUI, en dat komt omdat de GUI niet 'native' is. Alle Apple applicaties maken wel gebruik van een native GUI en voelen daarom lekkerder aan. Eigenlijk is het browse scherm zelf wel gewoon goed en lijkt native, dus dat werkt wel lekker. Pagina's laden volgens mij ook iets sneller als in Apple's browser Safari.

Thunderbird heb ik ook wel eens getest en is ook goed, maar heeft dezelfde kleine GUI probleempjes. Apple's Mail gebruik ik al jaren en heb het nooit nodig gevonden om naar Thunderbird te switchen, gezien Mail aan al mijn eisen voldoet (ook een goed spamfilter) en een native interface heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nou dan moeten we die maar binnenkort eens bekijken ;)

Btw als je een pc muis aansluit met 2 knoppen en een scrollwiel, worden die dan ook ondersteund door OS X?

Andere vraag mijn pc zit op een 4 poorts adsl router, als ik nu een mac op één van die andere drie poorten aansluit kan ik dan de bestanden van de pc benaderen op de mac en omgekeerd?

[ Voor 88% gewijzigd door ErikRo op 17-01-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:21:
Waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben, ik gebruik op de pc opensource programma's Thunderbird voor email en Firefox voor browsen. Die bestaat ook voor de Mac zag ik. Hebben jullie de recente versies (1.0 final) wel eens gebruikt en verkozen of afgewezen boven de Mac defaults.

Persoonlijk vind ik Firefox perfect met zijn tabbed browsing en het spamfilter van Thunderbird is echt het beste wat ik ook ben tegengekomen, nooit foute mailtjes weggegooid en het filtert 98% van de spam weg.

Of zijn de Apple tegenhangers toch nog beter :)
Graag alleen reageren als je beide programma's ook echt een paar dagen gebruikt hebt. Dingen zeggen als dat Apple zal vast beter zijn, schiet niemand wat mee op, als het op lucht is gebaseerd.
Ik gebruik Firefox en Thunderbird, ze zijn niet perfect, maar in Safari mis ik toch een heleboel opties/extensies, en kom ik het regelmatig tegen dat pagina's niet werken, in Firefox is dat zo goed als nooit. Hij is wel iets trager.

Dan heb je trouwens ook nog Camino wat de rendering engine van Mozilla heeft, en de interface van Mac OS, waarin wel veel pagina's het doen, maar helaas ook weer een heleboel opties ontbreken en extensies niet werken.

Thunderbird vind ik veel beter dan de standaard Mail applicatie, waar ik me enorm ergerde aan de globale inbox die al mijn berichten door elkaar zette en het ontbreken van de optie om dat uit te zetten.
ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:46:

Btw als je een pc muis aansluit met 2 knoppen en een scrollwiel, worden die dan ook ondersteund door OS X?
Ja
Andere vraag mijn pc zit op een 4 poorts adsl router, als ik nu een mac op één van die andere drie poorten aansluit kan ik dan de bestanden van de pc benaderen op de mac en omgekeerd?
Ja, het enige wat je hoeft te doen is SMB aanzetten bij je Mac.

[ Voor 17% gewijzigd door Johnny op 17-01-2005 01:16 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
met een g3 333mhz gaat divx/xvid afspelen niet lukken, althans de "oude" divx gaat mischien nog wel lukken, de 3.11 alpha releases enzow, maar de high res-high quality divx/xvid rips van tegenwoordig gaat echt niet draaien. ik ervaar het zelf op een g3 800 ibook dat ik weinig anders kan doen als ik een recente divx/xvid kijk met de VLC player. 1 van de redenen ook dat ik een nieuw systeem koop en per se voor een g5 ga ipv een g4 mini mac of powerbook

en ja die muis doet het vast wel, is al 100x gevraagd plus ik zou de potentiele switchers eens aanraden op www.apple.nl te kijken. niet lullig bedoeld maar bij apple zijn dit soort dingen vaak veel simpeler geregeld. mooiste voorbeeld nog wel toen ik een 2ehands ibook wou kopen en vroeg aan een bevriende maccer waar ik op een website veel 2e hands macs kon vinden was zijn enigwat cynische antwoord: http://www.tweedehandsmac.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:46:

Ja en Ja!

Ikzelf heb een dual optical mouse van logitech, alles behalve de thumbbutton werkt. (heb ook geen software of driver geinstalled)

Ik kan gewoon mijn windows laptop benaderen en visa versa heb ik nooit geprobeerd, maar vast geen probleem!

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik gebruik de 5-knops (+scroll-wheel) Logitech mx310. Standaard worden in elk geval de linker-, rechtermuisknop en scroll-wheel ondersteund. Met behulp van USB Overdrive zijn knopjes per applicatie in te stellen. Zo gebruik ik de meest linker knop voor de melee aanval in Halo, maar wordt die in Safari gebruikt om een pagina terug te gaan.

Zelf heb ik (nog) niet betaald voor USB Overdrive. Je kan het na 30 dagen gratis blijven gebruiken, maar krijgt bij het opstarten een reminder te zien. Ik zie die reminder eigenlijk nooit, want 's avonds zet ik mijn Mac in de slaapstand. Ik moet mijn computer alleen opnieuw opstarten na een systeem update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

MacWolf, ik waardeer je bijdrage aan dit topic ontzettend. Dank je wel!

Even ontopic, captain_coilleach zei het al, hij gebruikte voor Usenet het progje Unison.

Ik kwam zelf dit progje tegen:
iGrabNews - met NZB support en volgens de site, sneller dan Unison.

Is Unison traag voor jullie doen? Heeft iemand ervaring met iGrabNews?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik in de winkel OSX kopen en die met virtual PC draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nope je kan wel pearpc proberen.... Maar natuurlijk wordt alles ge-emuleerd en dus zal het een stuk trager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

dat heb ik wel eens gedaan op mijn amd 64 3200+ met 1 gb geheugen. ik kan je vertellen dat et kl*te loopt. ter vergelijking: windows xp staat er op in een half uur, macosx op een mac geen id, mac osx op je pc heeft me 10 uur gekost...je bent beter af met zo'n mini kopen:P er zou deze maand wel iets beters uitkomen: cherry os. het heeft veel stoff doen opwaaien maar het is nu angstvallig stil.

[ Voor 21% gewijzigd door wvdburgt op 17-01-2005 11:08 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vrij simpele vraag:

werkt een apple keyboard op windows? is namelijk handiger ivm KMV switch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 08:59
matiasjansen schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:09:
Vrij simpele vraag:

Ja de usb versie wel, alleen heb je dan geen Windows keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

leon1e schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:11:
[...]

windows toets? what is dat :+
vraagje nog: is er ook flashfxp voor de mac? op de site staat van niet. zijn er nog vergelijkbare proggies die ook een wachtrij kunnen maken?

[ Voor 26% gewijzigd door wvdburgt op 17-01-2005 13:20 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

leon1e schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:11:
[...]

Je hebt wel Apple keys, en die functioneren onder Windows als Windows-key.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
matiasjansen schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:09:
Vrij simpele vraag:

En voor de tweede keer citeer ik mijn post van afgelopen vrijdag... lezen? Search?
De Mac Mini gaat naast mijn PC werken; ik wacht met de aanschaf van de Mini tot Tiger uit is. Vandaag echter al een mooie USB KVM audio switch aangeschaft op eBay, en ik typ dit op mijn mooie Apple Keyboard. De integratie met een PC valt me erg mee; ik had een logitech bordje, maar de Logitech software werkt goed met het Apple Keyboard, dat netjes als Apple Extended Keyboard wordt herkent door XP SP2. Zelfs de volume en mute toetsen werken! Het enige dat niet klopt, klopt eigenlijk wel: het Euro teken gaat nog steeds met alt gr + 5, terwijl dat (denk ik) alt + 2 is op de Mac. Logisch eigenlijk. Misschien aanpasbaar in Windows om de toetsencombinate voor € te wijzigen? Ergonomisch is het even wennen, de scherpe randen van het Apple toetsenbord vind ik niet zo fijn als mijn gladde Logitech bordje.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste maccers, kan je in een g3 elke willekeurige pcmcia kaart gebruiken?
En is het echt plug and play, of moet er 1 en ander nog geconfigureerd worden om mee te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:39:
En is het echt plug and play, of moet er 1 en ander nog geconfigureerd worden om mee te internetten.
Wat bedoel je met G3? Is dat een Power Macintosh G3, een Powerbook G3, een iBook G3, een Macintosh Server G3 of een iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
lammmetak schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:16:
[...]

windows toets? what is dat :+
vraagje nog: is er ook flashfxp voor de mac? op de site staat van niet. zijn er nog vergelijkbare proggies die ook een wachtrij kunnen maken?
transmit van www.panic.com

weet alleen niet of je daar ook mee kan fxpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:02:
[...]

Wat bedoel je met G3? Is dat een Power Macintosh G3, een Powerbook G3, een iBook G3, een Macintosh Server G3 of een iMac?
powerbook g3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Unison klinkt wel grappig als Newsprogramma, maar als ik op de site kijk wat het kan ben ik snel klaar. Het lijkt namelijk niet erg veel te zijn (ik begrijp het, als vanaf nu mijn accoount afgesloten wordt ;) )
Als ik het namelijk vergelijk met Newspro en Newsleecher dan kan het relatief weinig en ook de interface lijkt me verre van geschikt. Het is misschien net werkbaar, dus als iemand een beter programma weet graag. Het kan ook zijn dat het programma best wel veel kan. Maar die site toont amper wat behalve de prijs en een paar screenshots. Staat er misschien ergens een betere beschrijving met wat het bwel (en niet) kan.

Een superieur binary nieuwsprogramma en FTD zijn voor mij toch wel een vereiste :|
Aangezien ik best wel veel dload.

Ik zou trouwens wel eens wat meer diepte informatie over die G2, G3, G4, G5 chips willen hebben wat de verschillen en verbeteringen zijn. Iemand een link met leuke info hierover?

[ Voor 13% gewijzigd door ErikRo op 17-01-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Heeft iemand ervaring met AcmeMade laptop tassen ?

En op die zelfde site kwam ik deze samsung muis tegen. Er is weinig info over te vinden maar misschien heeft iemand hier er ervaring mee ?

Afbeeldingslocatie: http://www.neoffice.com/nfra21user/211.234.61.207/usergroup2/eoffice/files/openw_cry.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Deacon op 17-01-2005 15:51 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk mis ik het tweaken absoluut niet :), de hele tijd klooien met register programma's ad removale troep en natuurlijk anti virus.

Heerlijk, zo'n schoon OS, geen DLL en Register Sleutels, hoogstens een paar voorkeurs bibliotheek bestanden die zo te vinden en te verwijderen zijn :)

Verder valt er weinig te tweaken, alleen root heeft toegang tot de aller belangrijkste systeem folders, zelfs Admin komt daar niet bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu welgeteld een week met m'n iBook rondgelopen, en ik ben er heel tevreden mee :) Wat ik echter mis is software. Op het eerste gezicht heb ik vanalles, maar na daarmee kennis te hebben gemaakt, mis ik bijvoorbeeld een photoshop-like applicatie (ik heb met fink the gimp geprobeerd, maar ik vind dat maar niks, zo'n X11 server eroverheen), of een fatsoenlijke mediaplayer (Quicktime kan nu niet echt met veel file formats overweg). Ik heb ook al op de apple website onder 'software' rondgekeken, maar dat was ook niet zo interessant. Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik straks nog voor mijn software moet betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:02:
Ik heb nu welgeteld een week met m'n iBook rondgelopen, en ik ben er heel tevreden mee :) Wat ik echter mis is software. Op het eerste gezicht heb ik vanalles, maar na daarmee kennis te hebben gemaakt, mis ik bijvoorbeeld een photoshop-like applicatie (ik heb met fink the gimp geprobeerd, maar ik vind dat maar niks, zo'n X11 server eroverheen), of een fatsoenlijke mediaplayer (Quicktime kan nu niet echt met veel file formats overweg). Ik heb ook al op de apple website onder 'software' rondgekeken, maar dat was ook niet zo interessant. Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik straks nog voor mijn software moet betalen? :P
Eigenlijk moeten we je dat wél vertellen.

Illegale software voor de Mac is ook te verkrijgen, maar je zult alleen wat harder moeten zoeken >:)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Nitai schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:53:
MacWolf, ik waardeer je bijdrage aan dit topic ontzettend. Dank je wel!

Even ontopic, captain_coilleach zei het al, hij gebruikte voor Usenet het progje Unison.

Ik kwam zelf dit progje tegen:
iGrabNews - met NZB support en volgens de site, sneller dan Unison.

Is Unison traag voor jullie doen? Heeft iemand ervaring met iGrabNews?
Mijn dank. Apple is mijn hobby en ik hoop dat meer mensen dezelfde hobby krijgen :)
ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:43:
...
Als ik het namelijk vergelijk met Newspro en Newsleecher dan kan het relatief weinig en ook de interface lijkt me verre van geschikt. Het is misschien net werkbaar, dus als iemand een beter programma weet graag. Het kan ook zijn dat het programma best wel veel kan. Maar die site toont amper wat behalve de prijs en een paar screenshots. Staat er misschien ergens een betere beschrijving met wat het bwel (en niet) kan.
...
Unison is denk ik wel één van de beste Mac Newsreaders. Zie voor een volledige featurelist de website. Je moet de simpele interface in elk geval niet onderschatten. Wat ik trouwens erg gaaf vind (als ik zo de screenshots zie), is dat de applicatieinterface er uit ziet als Mail, Apple's e-mail programma. Ik zou zeker recenties zoeken op internet, ik denk dat ze allemaal lovend zijn over Unison. Unison heeft wel het nadeel dat het geld kost.

Echter, er zijn alternatieven te vinden, enkele voorbeelden:
* Hogwasher
* MT Newswasher
* Halime (ontwikkelaar stopt, je moet de source zelf compileren met Xcode, dat gratis wordt geleverd met Mac OS X)
* Andere alternatieven en usenet utilities...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als alternatief voor Quicktime kun je misschien VLC proberen. Ik gebruik deze het meest voor het afspelen van films. Alleen voor sommige bestanden moet ik teruggrijpen op Windows Media Player of RealPlayer. Beide players zijn trouwens niet zo brak als dat ze onder Windows zijn.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:39:
Ikzelf heb geen ervaring met het werken met PCMCIA kaarten in combinatie met een Powerbook, maar ik neem aan, dat als de drivers alleen voor Windows zijn, de kaart waarschijnlijk niet werkt onder Mac OS.

Om te kunnen internetten moet er, afhankelijk van de situatie, uiteraard wat meer gedaan worden dan alleen een stekker in een poort stoppen. Als je gebruik wilt maken van een analoge inbelmodem, moet je uiteraard het inbel nummer en de accountgegevens opgeven. Als het via een netwerk gaat met DHCP, dan is een kwestie van DHCP aanzetten. In dat opzicht is er weinig verschil met Windows, behalve dan dat je nauwelijks te maken hebt met hardware conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik draai gewoon Photoshop CS, VLC, en zelfs af en toe Windows Media Player (ja het is erg, ik weet het :+ )
Nee, ik heb Photoshop niet gekocht, maar daar gaat het hier niet over.
Ik weet niet of je student bent, maar if so, kan je wel goedkoop aan bijv. Microsoft Office komen via http://www.surfspot.nl :)
Ik mis eigenlijk helemaal niets qua software, vind het juist heerlijk uitgebreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig wat de beste Mac is die je kan nemen met het oog op uitbreiden in de toekomst? ik heb iemand horen zeggen dat je van de Imac G5 in de toekomst et moederbord kan vervangen en zo?
ik wil dus de Mac Mini gaan kopen maar ben er nog niet helemaal uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Als je echt wilt gaan uitbreiden, moet je de PowerMac G5 nemen natuurlijk :P
Aan de Mac Mini zal je in ieder geval weinig kunnen uitbreiden, behalve misschien het geheugen of de harde schijf. Wel komt er een kit voor de Mac Mini uit met een Airport- en een Bluetooth-module, zodat je deze niet per se bij aanschaf hoeft laten in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste Mac met het oog op uitbreiden in de toekomst is uiteraard een Powermac G5. Extra harde schijf, DVD-brandertje kom maar op. Of je straks in je iMac of miniMac andere hardware kan prikken lijkt mij hooguit het gevolg van een upgrade binnen dezelfde generatie. Lijkt me moeilijk te voorspellen.

Als de miniMac een succes wordt komt er misschien wel een midiMac, waar bijv. wèl SPDIF, TV-kaart en een normale HD in zit. Weten wij veel. Blijft koffiedik kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Apple daadwerkelijk een upgrade gaat aanbieden voor de iMac betwijfel ik, je kan het MB vervangen als gevolg van het "laat de klant het zelf maar vervangen ter reparatie" beleid van Apple.

De enige is de Powermac, maar daar kun je later ook geen G6 oid in zetten hoor, hoogstens een HD/Vid kaart enzo, Apple heeft nog nooit een proc upgrde toegepast op een oudere computer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:36:
Of Apple daadwerkelijk een upgrade gaat aanbieden voor de iMac betwijfel ik, je kan het MB vervangen als gevolg van het "laat de klant het zelf maar vervangen ter reparatie" beleid van Apple.

De enige is de Powermac, maar daar kun je later ook geen G6 oid in zetten hoor, hoogstens een HD/Vid kaart enzo, Apple heeft nog nooit een proc upgrde toegepast op een oudere computer.
Apple niet, maar andere bedrijven wel, zoals bijvoorbeeld Sonnet. Op xlr8yourmac is hier meer informatie over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
MacWolf schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:15:
[...]

Mijn dank. Apple is mijn hobby en ik hoop dat meer mensen dezelfde hobby krijgen :)

[...]

Unison is denk ik wel één van de beste Mac Newsreaders. Zie voor een volledige featurelist de website. Je moet de simpele interface in elk geval niet onderschatten. Wat ik trouwens erg gaaf vind (als ik zo de screenshots zie), is dat de applicatieinterface er uit ziet als Mail, Apple's e-mail programma. Ik zou zeker recenties zoeken op internet, ik denk dat ze allemaal lovend zijn over Unison. Unison heeft wel het nadeel dat het geld kost.

Echter, er zijn alternatieven te vinden, enkele voorbeelden:
* Hogwasher
* MT Newswasher
* Halime (ontwikkelaar stopt, je moet de source zelf compileren met Xcode, dat gratis wordt geleverd met Mac OS X)
* Andere alternatieven en usenet utilities...
Ach ik heb voor al mijn newssoftware betaald dus die kan er ook nog wel bij. Mits het maar een echte alleskunner is. Keek nog even op die pagina, maar die kende ik al, allemaal mooie volzinnen en reclame kreten MS is er niks bij :D
Maar echte info staat er niet en dan begin ik me altijd zorgen te maken.

Maar goed, ik zal eens kijken mocht ik een Mm kopen. Het blijft een geil ding en aan de andere kant, ik heb me pc nog.

Btw pc's kunnen niet langer dan 7 minuten bestaan zonder firewall. Heben maccers eigenlijk een firewall?

Wat is de minimum snelheid voor een G4 om een dvd zonder framedrops te kunnen afspelen?

Bestaan er betaalbare usb naar spdif omzetters. Bestaan ze uberhaubt? Zie alleen externe geluidskaarten met spdif en die ook meteen 80 euro minimaal

Draait een G4 altijd op volle kracht of ondersteund hij zoiets als ADM's cool en quiet, zeg maar langzamer draaien als je alleen internet.

Sorry dat waren iets meer vragen dan in de eerste instantie gedacht :+

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 17-01-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:47:
[...]
Ach ik heb voor al mijn newssoftware betaald dus die kan er ook nog wel bij. Mits het maar een echte alleskunner is. Keek nog even op die pagina, maar die kende ik al, allemaal mooie volzinnen en reclame kreten MS is er niks bij :D
Maar echte info staat er niet en dan begin ik me altijd zorgen te maken.

Maar goed, ik zal eens kijken mocht ik een Mm kopen. Het blijft een geil ding en aan de andere kant, ik heb me pc nog.
Mijn ervaring tot nu toe is dat het aanbod van (binary)newsreaders zeer beperkt is. Ik gebruik nu voornamelijk Unison, wat op zich wel redelijk werkt. Het enige waar ik me aan erger, is dat je nergens kunt opgeven hoeveel connecties er naar een bepaalde server mogen worden aangemaakt. Het enige wat je kunt opgeven is hoeveel threads er tegelijk mogen downloaden. Voor dingen alle andere dingen als de grouplisting of newspost bijwerken houd Unison hier geen rekening mee en krijg je dus een error van de newsserver om je oren dat je teveel connecties open hebt staan. Die beperking van het aantal threads is ook nog globaal. Als je dus een beperking van 3 hebt ingesteld, kun je bijvoorbeeld 2 threads openen naar server A en 1 thread naar server B. Elke nieuw item wordt gewoon in de wacht gezet, ook al heb je nog connecties over op een server.
Nog eens een vraag, pc's kunnen niet laner dan 7 minuten bestaan zonder firewall. Heben maccers eigenlijk een firewall?
Er zit een firewall in Mac OS X ingebouwd, maar je zou zonder kunnen gaan internetten. Dit alleen omdat er nauwelijks exploits bestaan voor OS X. Nu is het wel zo, dat een deel van de software (webserver, ftp server enz) gebasseerd is op Unix software. Als hiervan een exploit van bekend wordt, is Mac OS X hier uiteraard ook gevoelig voor.
En wat is de minimum snelheid voor een G4 om een dvd zonder framedrops te kunnen afspelen?
Dat zou ik niet weten. In ieder geval maximaal 450 MHz. Dat is de traagste G4 die ik hier heb staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Kun je bij unison prioriteren? bv alles van server 1 halen, behalve als je steeds yenc fouten krijgt of de part niet anwezig is, dan pas op server2 (payserver) gaan proberen.
Stikt hij niet in grote newsgroepen zoals a.b.nl en a.b.boneless? Sommige readers worden dan beretraag of crashen. Xpat ondersteuning?

eh wat bedoelde je met die max 450 mhz, was wel een grapje, maar is die 450 bij jou snel genoeg voor DVD en eventueel divx?

[ Voor 18% gewijzigd door ErikRo op 17-01-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een goede reader haal je de newsheader niet op, maar zoek je in de server door de newsheaders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:15:
Kun je bij unison prioriteren? bv alles van server 1 halen, behalve als je steeds yenc fouten krijgt of de part niet anwezig is, dan pas op server2 (payserver) gaan proberen.
Stikt hij niet in grote newsgroepen zoals a.b.nl en a.b.boneless? Sommige readers worden dan beretraag of crashen. Xpat ondersteuning?

eh wat bedoelde je met die max 450 mhz, was wel een grapje, maar is die 450 bij jou snel genoeg voor DVD en eventueel divx?
Nee geen prioriteiten. Je kunt meerdere servers instellen, maar er wordt niet echt gebruik van gemaakt. Unison is ook niet echt een reader die puur alleen voor binaries is bedoeld, maar meer een 'all-rounder'. Hij stikt niet in grote newsgroepen (net ff voor je getest: a.b.nl met 2.511.036 messages), en het searchen binnen een nieuwsgroep gaat dan redelijk snel. Unison heeft geen Xpat ondersteuning, maar wel NZB. Wat wel mooi is aan Unison, is dat hij aparte 'views' heeft voor messages en files. Dan hoef ik tenminste niet zelf alle messages bij elkaar te rapen.

Met die max 450 MHz bedoelde ik dat ik hier een Powermac G4 van 450 MHz heb staan en die kan zonder problemen DVD en divx afspelen. De bovengrens ligt dus bij 450 MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
OK thanks, dan zal het op een 1.25ghz zeker geen probleem zijn.

Die newsreader is beter dan niets, maar als ie al niet eens kan prioriteren, dat geeft niet veel hoop :+ Haalt die alles van mijn dure payserver. txt lees ik niet binnen newsgroepen daar heb ik al diverse fora voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:12:
OK thanks, dan zal het op een 1.25ghz zeker geen probleem zijn.

Die newsreader is beter dan niets, maar als ie al niet eens kan prioriteren, dat geeft niet veel hoop :+ Haalt die alles van mijn dure payserver. txt lees ik niet binnen newsgroepen daar heb ik al diverse fora voor. ;)
Unison is geen slechte reader en ik kan redelijk mee uit te voeten. Het is alleen dat het aantal newsreaders voor de Mac zeer klein is. Binary newsreaders zijn er eigenlijk niet, behalve iGrabNews. Ik heb het ff geprobeerd, maar ik vond het niet lekker werken. Als je echt puur en alleen binaries wilt downloaden kun je beter een van de binary newsreaders voor Windows gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Zo de laatste vraag dan maar voor jullie helemaal gek worden van mij.
Ik lees helemaal niets over OVERKLOKKEN is dat nou echt iets uit de pc wereld. Kun je echt niet even de bussnelheid verhogen of de cpu snelheid met 10% 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**kuch**

Had je deze vraag al aan Google gesteld? Is vrij makkelijk te vinden namelijk....

(ja, er wordt overclocked met Apples, er zijn ook CPU upgrade-kits in de handel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 12:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:34:
Ik lees helemaal niets over OVERKLOKKEN is dat nou echt iets uit de pc wereld. Kun je echt niet even de bussnelheid verhogen of de cpu snelheid met 10% 8)
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je dan net iets sneller kan gamen/video-editten/tweaken/gotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ErikRo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:34:
xlr8yourmac en MacSpeedZone :)

Overklokken is mogelijk, maar in tegenstelling tot de PC wereld een stuk lastiger. Een Apple heeft in ten opzichte van een PC geen BIOS maar Open Firmware. Instellingen voor dingen als memory timings of de front side bus bestaan hier gewoon niet, omdat stabiliteit het belangrijkst is (overigens is Open Firmware wel een stuk krachtiger dan een gemiddelde PC BIOS. Er zit volledige Forth interpeter in, zodat je dingen kunt doen als de torens van Hanoi in je firmware 8))

Voor het overclocken van een Mac zul je dus de soldeerbout op moeten gaan warmen en gaan klooien met dipswitches en weerstanden. Voor de die-hard overklokker is de Mac misschien juist daarom een beter platform dan een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Ik had een vraagje over de browers (bv. Safari). Ik had in dit topic gelezen dat je op 90 procent van de sites kan komen. Maar "what about the other ten". Zitten er hier belangrijke bij...zo heb ik ook gelezen dat ABN-amro internetbankieren niet werkt net als Postbank telebankieren...hoe zit het met de Rabobank etc. en andere site...

pfeeww wat een vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn postbank.nl werkt prima in Safari, zelfde geldt voor SNS internet bankieren. Ik moet zeggen dat steeds meer sites aangepast worden. Zo kan ik tegenwoordig zelfs de lijnfolders op http://www.hermes.nl/ downloaden (een site die eerst in geen enkele mac-browser werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 12:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:58:
Omdat je dan net iets sneller kan gamen/video-editten/tweaken/gotten :)
Niet nodig. Het gaat al snel genoeg. }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Flatwhite schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:10:
Ik had een vraagje over de browers (bv. Safari). Ik had in dit topic gelezen dat je op 90 procent van de sites kan komen. Maar "what about the other ten". Zitten er hier belangrijke bij...zo heb ik ook gelezen dat ABN-amro internetbankieren niet werkt net als Postbank telebankieren...hoe zit het met de Rabobank etc. en andere site...

ABN doet het ook gewoon in FireFox/Mozilla (en dus ook Camino), ik neem aan dat Safari daar ook geen problemen mee zal hebben dan. En in het ergste geval kan je altijd nog firefox/mozilla/camino downloaden en die gebruiken om te banken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Flatwhite schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:10:

Ik doe mijn internetbankieren bij ABN Amro in Safari. Werkt gewoon goed.

Bij mij werken 100% van de sites die ik gewoonlijk bezoek. Maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat voor sites je wilt bezoeken. Ik kijk voornamelijk naar Technology nieuwssites en Mac georienteerde sites. Daarnaast bezoek ik af en toe sites gericht op ontwikkelaars.

Vroeger werkte de NS Planner Plus trouwens niet goed in Safari, daar gebruikte ik dan destijds FireFox voor. Op een later moment is de Planner Plus geupdate en nu werkt die goed, evenals ov9292.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 13:00

Maximus

There is no substitute

Precies, ik heb zelfs bij sommige maccers nog gehoord, Qorne een tijdje terug, dat de FP van T.net niet goed functioneerde echter hier heb ik zelf nooit last van gehad. En zoals de rest al zegt, het internet bankieren bij zowel de SNS alsbij de Postbank gaat gewoon zonder problemen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik ben een fanatiek firefox gebruiker. is safari fijner/beter of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik nijg ook steeds meer naar apple, alleen weet ik niet welke mac geschikt voor mij is.

minimac
ik heb zelf al een 20" cinema display 8) dus een minimac zou wel een optie zijn, maar ik dat de minimac binnen aanzienelijke tijd te langzaam zal gaan worden voor mij. ook de geringe upgrade mogelijkheden vind ik een nadeel.

powerbook
kan natuurlijk ook een powerbook nemen en die als desktop gebruiken. toetsenbord, muis en cinema display eraan en het is een volwaardige mac. het formaat beeldscherm maakt dan niet zoveel uit.
een ibook valt af, voornamelijk omdat die niet dichtgeklapt werkt ;) zijn er overigens dockingstations voor powerbooks?

Imac g5
hier is het grote nadeel dat ik m'n cinema display dan weg moet doen.

powermac
blijft natuurlijk de mooiste oplossing, maar ook de duurste.

ik nijg op het moment naar de powerbook. mobiel te gebruiken en voor thuis. mobiel is niet echt nodig, omdat ik al een 1,5ghz centrino notebook heb. maar die kan evt verkocht worden als de powerbook me heel goed bevalt.
daarnaast heb ik geen haast. ik wil sowieso even wachten op tiger, en misschien nieuwe powerbooks met g5 procs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macwolf en alle anderen die op m'n post over alternatieve software op de mac reageerden: Thnx! :Y)

Jullie hebben me ervan overtuigd dat OSX (en straks Tiger) een wreed besturingssysteem is, dat er genoeg software voor de mac te vinden is en dat je de rauwe kracht van een pc niet kunt vergelijken met een powerpc.

Wat betreft dat laatste spookt het volgende echter nog wel door mijn hoofd.

Stel:

Ik neem de goedkoopste iBook; 12" 1,2ghz G4, geheugen schroef ik op naar 512mb ofzo en de hd naar 60gb. Tevens zit hier een ATI Mobility Radeon 9200 32MB versie in. Ik geloof best dat Panther hierop prima draait en misschien Tiger ook nog wel (hoewel de GPU naar horen zeggen geen ondersteuning biedt voor 'core', wat dat ook wezen mag...).

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik me afvraag of ik met bovenstaande specs wel een tijdje vooruit kan. Dan heb ik het dus over een nieuwe OSX versie over een jaar of 2, waarvan ik me sterk afvraag of ik die nog kan draaien... Terwijl als ik een Asus centrino laptop koop deze zeker weten Longhorn en de komende linuxversies kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Laatst online: 07:50
Naar wat ik heb meegekregen is OS X met iedere major upgrade sneller geworden op oude(re) hardware. Dus zolang Mac OS op X blijft heb je waarschijnlijk geen problemen, zodra OS XI uitkomt weet ik nien (en niemand denk ik) wat daarvoor de spec zullen zijn. Waarschijnlijk zal het op een nieuwe Powerbook van nu wel draaien. (iBook waarop ik dit tik is nu zo'n 3,5 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit aan precies dezelfde Ibook als Neutron te denken en ook te twijfelen ofdat ik hem nu wel moet kopen. Zeker aangezien ik er zelf geen ontzettende haast bij heb. Is dan niet gewoon veel slimmer te wachten op de G5 en Tiger?

Want hoe lang zou je ongerveer met een Ibook G4 doen als je hem nu aanschaft? Ik zou hem zelf voor films kijken, tekstverwerking, muziek en dat soort dingen willen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10:13
Misschien voor mensen die wel is andere foto's willen zien van de Mac mini:
Ik was vanavond bij Apple in Bunnik en heb een paar foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/Apple/DSC01028.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/Apple/DSC01029.JPG
(Grote langwerpige adapter is voor de Mac Mini).

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/Apple/DSC01032.JPG
(Zo groot is het logicboard maar :D).

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/Apple/DSC01027.JPG
(Krijg je een beetje een idee hoe groot klein de iPod Shuffle is...)

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 20-01-2005 00:01 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

NomoDigger schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:21:
Naar wat ik heb meegekregen is OS X met iedere major upgrade sneller geworden op oude(re) hardware. Dus zolang Mac OS op X blijft heb je waarschijnlijk geen problemen, zodra OS XI uitkomt weet ik nien (en niemand denk ik) wat daarvoor de spec zullen zijn. Waarschijnlijk zal het op een nieuwe Powerbook van nu wel draaien. (iBook waarop ik dit tik is nu zo'n 3,5 jaar oud)
Het zal wel draaien maar het is zo jammer dat je bij de volgende upgrade al functies mist door de mindere videokaart, dat kan bij versies na Tiger dus alleen maar erger worden.
Dit is de reden dat ik nog twijfel om een mac mini te kopen.

Als ik die foto's hierboven zie ga ik nog meer twijfelen :9 :P

[ Voor 57% gewijzigd door Bierkameel op 20-01-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Bierkameel schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:01:
[...]

Als ik die foto's hierboven zie ga ik nog meer twijfelen :9 :P
Dood ga je toch, dus als het echt klote is over 2 jaar koop je toch gewoon een nieuwe :D
Ik vond alleen die adapter tegenvallen: lijkt dezelfde als van de Asus laptop van me schoonzusje...

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 20-01-2005 00:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm inmiddels is hier ook een wannabee-apple fr33k opgestaan... mijn opleiding (multimedia te leeuwarden) heeft me meteen al verliefd :> laten worden op die mooie beestjes (powermacs G4) en haar geluidjes, feel en power. Nu heb ik me laten inspireren tot de aankoop van zowel een powerbook G4 (15", 512) iPod en iPod mini (GF voor valentijn, met inscriptie ;)). Na het zien van de mac world presentatie van Steve heb ik nog met meer verbazing lopen kijken naar wat Apple te bieden heeft en ben ik helemaal overstag, dus heb zonet de koop zo'n beetje besloten.

- Hoe zit het met de shop, zijn de levertijden daar geplaatst een beetje reeël of met een korreltje zout te nemen ??

- Tigre lijkt me geweldig, maar ondersteund de radeon 9700 alle core graphics van tigre ?? -lijkt me wel, maar you'll never know

- Zijn er nog echte must-haves als accesoires voor mn powerbook ?? Ik heb reeds een keyboard, mouse en standaard besteld...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de levertijden kun je nu wel van op aan. Mac mini's en de iPod shuffle is lastiger, maar PowerBook zijn wel redelijk snel te leveren. Is natuurlijk alleen wanneer je geen BTO neemt. Je wordt ook op de hoogte gehouden hoe lang het duurt. Wanneer je sneller een PowerBook wilt hebben dan kun je naar de lokale dealer gaan. Er zijn dealers die heel veel dingen standaard op voorraad hebben liggen. Bijkomend voordeel is dat je voor geheugen bij de dealer minder betaald. Je hebt in een PowerBook twee sloten en die heb je als je tweemaal 256 neemt al meteen gevuld. Ik kan je nu al vertellen dan 512 MB aan de krappe kant is wanneer je naast OS X ook een aantal programma's open hebt staan. Denk dus nu aan extra geheugen of zorg dat je een mogelijkheid houdt om uit te breiden zonder dat je daar geheugen voor moet vervangen.

Verder is het makkelijk om een beschermingshoes te hebben of een tas voor je PowerBook. Zelf maak ik gebruik van een Second Skin, maar er zijn ook andere mogelijkheden.

Edit: Ik zag net dat er een gerucht is dat de huidige PowerBooks EOF zijn. Volgens de geruchten komt er eind van de maand een speedbump. De verwachting was eigenlijk al dat dit tijdens de Expo ging gebeuren. Het ligt er dus aan of je snel een PowerBook wilt hebben of dat je er nog even op kunt wachten. Huidige PowerBooks zijn al van april 2004 hetzelfde.
Probleem is dat de speedbump ook lang kan duren. Dus je weet het nooit zeker bij Apple.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 02:48 . Reden: gerucht toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
KeeZ schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:56:
Hmm inmiddels is hier ook een wannabee-apple fr33k opgestaan... mijn opleiding (multimedia te leeuwarden) heeft me meteen al verliefd :> laten worden op die mooie beestjes (powermacs G4) en haar geluidjes, feel en power. Nu heb ik me laten inspireren tot de aankoop van zowel een powerbook G4 (15", 512) iPod en iPod mini (GF voor valentijn, met inscriptie ;)). Na het zien van de mac world presentatie van Steve heb ik nog met meer verbazing lopen kijken naar wat Apple te bieden heeft en ben ik helemaal overstag, dus heb zonet de koop zo'n beetje besloten.

- Hoe zit het met de shop, zijn de levertijden daar geplaatst een beetje reeël of met een korreltje zout te nemen ??

- Tigre lijkt me geweldig, maar ondersteund de radeon 9700 alle core graphics van tigre ?? -lijkt me wel, maar you'll never know

- Zijn er nog echte must-haves als accesoires voor mn powerbook ?? Ik heb reeds een keyboard, mouse en standaard besteld...
R9700 wqrdt gewoon ondersteunt door tiger :)

En idd is een bescherm hoes voor je (dure) powerbook wel handig. Ik heb zelf een crumpler school hym (zie www.crumplerusa.com )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Low-Fi schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:10:
[...]

R9700 wordt gewoon ondersteunt door tiger :)

En idd is een bescherm hoes voor je (dure) powerbook wel handig. Ik heb zelf een crumpler school hym (zie www.crumplerusa.com )
Kijk ook is naar Radtech

Afbeeldingslocatie: http://www.radtech.us/images/prdScreensavRzCleanBottom.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.radtech.us/images/prdPowerSleevzBeauty.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ligt eraan natuurlijk waar je je powerbook weer in wil doen. Ik doen hem gewoon in me rugzak omdat ik een laptop tas stom vind. Bovendien trek je met zon laptop tas ook aandacht van eventuele dieven? Klink mss wat paranoia.. maar goed :P

Crumpler is erg geschikt vind ik als je hem gewoon in je rugzak mee wil nemen. Zon lapje stof tussen scherm en keyboard is idd wel handig. Toetsen drukken dan niet zo op het scherm en beschadigen het op deze manier ook niet. Zon stukkie stof heb je trouwens ook van crumpler ook al staat het niet op hun eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb nog een vraagje met betrekking tot de MS Office 2004 suite. Is deze in een internationale versie te koop of zijn er net als bij de Windows varianten verschillende taalversies voor verschillende landen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
breinonline schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:45:
Ik heb nog een vraagje met betrekking tot de MS Office 2004 suite. Is deze in een internationale versie te koop of zijn er net als bij de Windows varianten verschillende taalversies voor verschillende landen?
Er is een Engelse, Franse en Duitse naar mijn weten.
Wel heb je natuurlijk de spellingschecker in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

_/-\o_ oh dank u grote Ballebek _/-\o_

hier was ik dus op zoek gewoon plaatjes gemaakt door iemand. niet door apple want die zijn volgens mij gefotosoept bij et leve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm nou ik had in ieder geval al een crumpler wack-o-phone besteld, die heeft een apart vak voor de powerbook. Zou ik daar nog zo'n hoes bij moeten doen ??

Daarnaast heb ik ook nog de griffin externe geluidskaart besteld, omdat de powerbook niet een goede ingang heeft voor mijn DJ apparatuur..

Ik heb een enkele 512 MB besteld (ben niet gek ;)) maar dan kan ik dus beter maar meteen ergens 512 meg wegtrekken om daar bij in te drukken...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om dit jaar een ibook (g4/g5) te kopen, maar ik heb een klein vraagje. Ik wil draadloos internet thuis doen en ik heb een mooie router gevonden, maar mijn vraag is, werkt die met mijn ibook?

De router:
http://www.eminent-online....do?dt=1&ps=01404114&pg=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:49:
Ik ben van plan om dit jaar een ibook (g4/g5) te kopen, maar ik heb een klein vraagje. Ik wil draadloos internet thuis doen en ik heb een mooie router gevonden, maar mijn vraag is, werkt die met mijn ibook?

De router:
http://www.eminent-online....do?dt=1&ps=01404114&pg=1
Dat lijkt me geen probleem, ik geloof dat alle gangbare standaarden worden ondersteund door de airports. Heb zelf een pb 15 inch in combinatie met een sweex wireless router. werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopen van een iBook G5 gaat misschien wèl een probleem worden. :D Zie ik dit jaar niet meer komen. Hooguit een Powerbook G5, maar ook dat blijft nog even koffiedik kijken volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:19:
Het kopen van een iBook G5 gaat misschien wèl een probleem worden. :D Zie ik dit jaar niet meer komen. Hooguit een Powerbook G5, maar ook dat blijft nog even koffiedik kijken volgens mij...
Het is maar dat ik niet gelijk rond deze tijd een ibook ga kopen, ik moet eerst geld spare :( , ik denk eind van dit jaar ik genoeg geld heb.. Maar als apple zegt dat de ibook g5 rond q2 2006 komt, wacht ik wel op die. Bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

hoe werkt safari tegenover firefox op de PC? ik ben op het moment fanatiek firefox gebruiker. heeft safari ook multi tab browsen en anti popup rommel? ik heb gehoord dat firefox op de mac kan maar als safari van apple goed is hoef ik dat natuurlijk niet te installeren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik geld heb en ik ben aan nieuwe spullen toe dan koop ik het gewoon. Ik wacht niet. Kun je wel blijven wachten, er komt altijd weer iets nieuwers, beters, sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah daarom ben ik nu ook aan het kopen geslagen... ik heb m nu gewoon nodig omdat ik mijn andere laptop verkocht heb... dan ga ik niet wachten en zonder lopen :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52
Die screen-saver doekjes zou ik inderdaad zowiezo kopen... Ik heb wel eens een paar schermen gezien van lappies waar daar geen gebruik van was gemaakt. In een woord: horribel! Zeker doen dus, anders is het echt zonde van je scherm.

En als je rugzak een special padded vak voor je lappie heeft zou je nog zo'n sleeve kunnen nemen. Maar iets echt stevigs lijkt me dan wat overbodig...

* Liegebeest heeft zijn eMate ook gewoon los in het laptop vak van z'n rugzak zitten.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
lammmetak schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:24:
hoe werkt safari tegenover firefox op de PC? ik ben op het moment fanatiek firefox gebruiker. heeft safari ook multi tab browsen en anti popup rommel? ik heb gehoord dat firefox op de mac kan maar als safari van apple goed is hoef ik dat natuurlijk niet te installeren:)
Zelf vind ik Safari net even iets fijner. De Safari is ook goed geintegreerd met Apple applicaties, zoals bijv, je adresboek.

Safari heeft moderne features, zoals bijv. tabbed browsing, pop-up blocking, autofill en dergelijke.

EDIT: Ik ben ook voor beide applicaties te gebruiken. Firefox wanneer een site niet goed werk in Safari.

[ Voor 9% gewijzigd door MacWolf op 20-01-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabbed browsing en andere features heeft firefox ook, ik gebruik op osx toch liever firefox omdat dit voor mijn gevoel net iets sneller loopt dan safari, daarnaast werken om bizarre redenen meer pagina's met firefox dan met safari :? En ja, misschien is de reden dat ik firefox boven safari prefereer toch ook wel vanwege het feit dat ik die geintegreerde apple applicaties in samenwerking met safari niet/nauwelijks gebruik...

probeer het gewoon allebei uit, de safari installatie is toch enkel sleepwerk naar je applications folder en heeft een grote van (niet schrikken) 24 MB ;) dus zeker de moeite waard om even allebei uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:05:
Maja Newsleecher zal je nooit kunnen overtreffen denk ik..
Voor mij al een reden om niet over te stappen.
Al is de apple wel zeeeer aantrekkelijk
Ach, Newsleecher draait op m'n win2003 server en daar connect je met RDP gewoon naar toe :) geen enkel probleem...heheh

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Als ik dan ook nog even een browser tip mag geven, kan ik jullie allemaal Camino aanraden.
Ik zelf gebruik niet anders meer, de laatste versie is zo super snel!
Bij mij hier echt een stuk sneller als Safari en Firefox.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.