[MacOS] Overstappers-vragen

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
Jrz schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:41:De finder is trouwens niet vooruit te branden als je naar een Windows-2000 appleshare gaat met een aantal files er in. Ik denk dat hij dan vastslaat op het downloaden van icons. Maar dit ging in OS/9 altijd super snel.

Wat ik heb begrepen is dat appleshare van OS/X niet van apple is, maar nog van NeXT. Misschien dat die code het allemaal wat anders regelt?

Dat de finder langzaam is, is met 1GB ram en 2GB ram op een G5. Na een verse installatie en reboot, zonder andere applicaties. Dus aan virtueel geheugen kan het niet liggen..

Het is op alle macs. Alle G4/G5'S zijn niet snel op OS/X..
Verschillende versies os/x geprobeerd. Panther, Tiger, en die versie voor panther
Gebruik je appleshare of smb? Heb je al eens gekeken naar dave? Deze praat smb met ms server's zonder ._ resource bestanden en meer snelheid :). Als je echt op appletalk wil blijven moet je een kijken naar extremezip, deze installeer je dan op je 2000 server. In os x hangt een andere versie van appeletalk, 2000/2003 ondersteund deze nog niet omdat het volgens ms niet aan de eisen voldoet. In mijn posthistory staat nog wel iets over smb/appletalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
frim schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:47:
[...]

appeltje-J indrukken, "all windows" selecteren en de correcte settings toepassen
Werkt niet voor views... Instellingen staan in de ds store bestanden, met een mooi scriptje zou je evt. een mooi standaard dsstore bestandje kunnen kopieren naar alle sub dirs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Ja.. dat denk ik ook.. want de animaties enzo zijn gewoon vloeiend. Maar ik ben gewend van windows dat alle knoppen instant werken.,.
Het liefst zou ik heel OS/X zo kaal mogelijk maken..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

leon1e schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:57:
[...]

Gebruik je appleshare of smb? Heb je al eens gekeken naar dave? Deze praat smb met ms server's zonder ._ resource bestanden en meer snelheid :). Als je echt op appletalk wil blijven moet je een kijken naar extremezip, deze installeer je dan op je 2000 server. In os x hangt een andere versie van appeletalk, 2000/2003 ondersteund deze nog niet omdat het volgens ms niet aan de eisen voldoet. In mijn posthistory staat nog wel iets over smb/appletalk.
Appleshare. Ik zal dave bekijken. extremeZip ken ik, en dat werkt. Maar dat is redelijk prijzig. Ik zal even op je naam klikken :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je "smooth scrolling"aan hebt staan wordie ook retetraag
heb je dat al uitgezet?

groetjes,

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Jrz schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:01:
Ja.. dat denk ik ook.. want de animaties enzo zijn gewoon vloeiend. Maar ik ben gewend van windows dat alle knoppen instant werken.,.
Het liefst zou ik heel OS/X zo kaal mogelijk maken..
Dat wordt dan Darwin installeren 8)7

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

The Real Falcon schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:31:
Maar iemand had hier de vraag gesteld welke USB Wlan Adapters werken onder MacOS X werken. Iemand hier ervaring mee?

Verder wil ik even laten weten dat me vriendin helemaal blij is met haar Imac 266mzh, 320mb, MacOS x !

Het draait nog redelijk ook... en voor haar voldoende.. en wat is MacOS sim-pel. Me vriendin die heeft even 5 minuutjes uit leg gekregen en ze begreep alles. We hebben er weer Apple-ster erbij :)
Heeft iemand antwoord op het bovenstaande?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Tijd voor een deeltje twee?

Misschien dat iemand zin heeft om een mooie topicstart te maken met de meest-gestelde beginnersvragen+antwoorden...
The Real Falcon schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:18:
[...]
Heeft iemand antwoord op het bovenstaande?
Bij de meeste randapparatuur staat er wel bij of er OS X drivers bij zitten of niet... zo niet dan wordt het vrij lastig denk ik.

[ Voor 51% gewijzigd door HyperioN op 15-02-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit mooie verzamelwerk vol overwegingen om wel of niet over te stappen verhuizen we naar het archief van gesloten topics.
Als er nog meer mensen willen overstappen moeten ze dat tijdig bij de chauffeur melden kunnen ze dit topic eerst doorlezen en bij nieuwe vragen een nieuw topic openen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.