Dan sluit je toch de FAN direct op je voeding aan ipv via de videokaart
Maar dan is ie niet meer temp. geregeld!n00bs schreef op 09 november 2004 @ 12:10:
Dan sluit je toch de FAN direct op je voeding aan ipv via de videokaart
Ben toch effe verder gaan zoeken, maar die asus Gt heeft ook maar 1 molex. Alleen die Ultra's hebben er 2.
Wat maakt het uit dat die dan niet meer temp geregeld is. Blijft die tenminste nog koeler
geluids beperking.
Maarja, we weten niet eens of dit wel verband heeft met het opblazen van die kaarten! 'k weet niet hoeveel power die nv5 meer nodig heeft dan die stockkoeler?
Was maar een idee-tje!
Maarja, we weten niet eens of dit wel verband heeft met het opblazen van die kaarten! 'k weet niet hoeveel power die nv5 meer nodig heeft dan die stockkoeler?

Was maar een idee-tje!
Overklokken scheelt ook veel qua prestaties. Maar je hebt gelijk voor wat betreft 1.2v naar 1.4v. Als voorbeeld; als ik van 1.1 naar 1.2 ga betekent dat 40mhz verder klokken. Van 1.2 naar 1.4 kan ik maar 25mhz extra, terwijl dus het voltage flink opgeschroefd wordt, gaat de performance er niet echt meer op vooruit.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 11:20:
Ik snap niet echt wat het grote voordeel is van al die bios flashes?
Waarom unlock je niet gewoon die pipelines en shaders, of moet dan het voltage hoger zijn? Ik denk dat het extra aantal mhz'en niet significant is vergeleken met de performance boost die je krijgt met het unlocken, of ben ik nou wartaal aan het uitslaan
Kaart is trouwens toch snel zat om alles lekker te kunnen spelen dus hoger is toch niet echt nodig.
Als de fan van een NV5 fullspeed draait dan maakt ie imho echt teveel herrie voor een pc die niks staat te doen
Mede door sirkillalot's opmerking denk ik niet dat die Arctic koeling de schuldige is.
Ik heb de AOpen 6800LE revisie 3 bij Vobis gekocht.
16x1,6vp met kleine artifacts
12x1,6vp zonder artifacts
Met de standaard koeler draait het op 350/850 prima met 1.2v.
Hogere overclock ga ik binnenkort met een AS5 proberen.
[ABIT AN7 w/17DE8 BIOS][XP-M 2500+@3500+][TT POLO 735]
[2x512MB TWINMOS PC3200]
[AOPEN 6800LE rev3@350/850 1.2v 12x1,6vp]
[LITE-ON 401s@811s][NEXUS NX-4000 400W]
16x1,6vp met kleine artifacts
12x1,6vp zonder artifacts
Met de standaard koeler draait het op 350/850 prima met 1.2v.
[2x512MB TWINMOS PC3200]
Uhm... ik zou toch maar gauw eens de laatste post doorlezen voordat je hem op 1.2V of hoger gaat zettenManupc schreef op 09 november 2004 @ 12:48:
....
Met de standaard koeler draait het op 350/850 prima met 1.2v.![]()
Verwijderd
Halleluja !!!
Ik heb een XFX 6800LE bij vicomputer gekocht in Drachten en ik heb alle 16 pijpjes open gekregen en alle 6 vertex shaders
En ik heb um nu geclocked op 375/850 HEHE
Op standaard voltages
10k met 3dmark03, 2005 krijgen jullie nog van me te horen

wat zijn je specs?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:59:
Halleluja !!!Ik heb een XFX 6800LE bij vicomputer gekocht in Drachten en ik heb alle 16 pijpjes open gekregen en alle 6 vertex shaders
Op standaard voltages
hoeveel W voeding enzo?
videokaart stock?
nice
Wat voor mem. chippies? en revisie van de kaart?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:59:
Halleluja !!!Ik heb een XFX 6800LE bij vicomputer gekocht in Drachten en ik heb alle 16 pijpjes open gekregen en alle 6 vertex shaders
Op standaard voltages
Eindelijk nieuwe drivers die whql en officieel zijn! Zie nvidia.com
Of deze: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93
[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 09-11-2004 15:48 ]
Sjah schreef op 09 november 2004 @ 15:47:
Zijn deze drivers ook nog een verbetering tegenover de 66.81 beta?
[ Voor 2% gewijzigd door MonkeySandwich op 09-11-2004 16:23 . Reden: verkeerde driver versie :P ]
Ik heb een vraag over het installeren van de NVIDIA Drivers??
Nadat ik mijn computer heb geformatteerd installeer ik allereerst Windows XP SP1 , ik gebruik geen SP2 omdat ik er geen goeie ervaring mee heb
.
Hierna installeer ik de Driver die meegeleverd is op CD van XFX samen met de 6800LE en na het opnieuw starten van de PC installeer ik de NVIDIA driver.
Of is het beter om meteen na de Windows SP1 installatie de NVIDIA driver te gaan installeren en de XFX driver cd achterwege te laten.
Nadat ik mijn computer heb geformatteerd installeer ik allereerst Windows XP SP1 , ik gebruik geen SP2 omdat ik er geen goeie ervaring mee heb
Hierna installeer ik de Driver die meegeleverd is op CD van XFX samen met de 6800LE en na het opnieuw starten van de PC installeer ik de NVIDIA driver.
Of is het beter om meteen na de Windows SP1 installatie de NVIDIA driver te gaan installeren en de XFX driver cd achterwege te laten.
Zoals ik eerder al gepost had, heb ik een verkeerde bios in mijn agp 6800le geflashed. Als ik de boel nu opstart doet mijn pc gewoon niks meer (er zit nu dus een tijdelijke agp-gf2 mx/mx400 in).
Ik krijg vanmiddag een pci kaartje zodat ik hem terug flashen kan. Echter, degene die ik krijg is een oude 64mb geforce "nogwat" pci. Als ik nu nvflash in de bios ga doen hoe weet ik dan of hij wel de agp 6800le flashed en niet de ouwe pci geforce? Dadelijk is die ook nog eens verkloot en ben ik nog verder van huis?
Ik krijg vanmiddag een pci kaartje zodat ik hem terug flashen kan. Echter, degene die ik krijg is een oude 64mb geforce "nogwat" pci. Als ik nu nvflash in de bios ga doen hoe weet ik dan of hij wel de agp 6800le flashed en niet de ouwe pci geforce? Dadelijk is die ook nog eens verkloot en ben ik nog verder van huis?
[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 09-11-2004 16:03 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Ik denk dat je 66.81 bedoeltMythrill schreef op 09 november 2004 @ 15:54:
Zijn deze drivers ook nog een verbetering tegenover de 60.81 beta?
De NV5 coolt alleen de core en het geheugen, terwijl als je het voltage verhoogd andere onderdelen zoals mosfets ook enorm heet kunnen worden en is het dus belangrijk dat deze ook gekoeld worden. Vrij logisch lijkt mij....
Sjah schreef op 09 november 2004 @ 15:47:
Mythrill schreef op 09 november 2004 @ 15:54:
Zijn deze drivers ook nog een verbetering tegenover de 60.81 beta?
lazrambo schreef op 09 november 2004 @ 16:01:
Ik heb een vraag over het installeren van de NVIDIA Drivers??![]()
Nadat ik mijn computer heb geformatteerd installeer ik allereerst Windows XP SP1 , ik gebruik geen SP2 omdat ik er geen goeie ervaring mee heb.
Ik denk dat jullie in het verkeerde topic zitten, vragen over installaties horen hier niet thuis. Mocht het nou om prestatie winst gaan met de 6800LE is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat zie ik nergens terug.
Verwijderd
Dat heeft helaas niet geholpen. Nog een andere suggestie?Lanfear28 schreef op 08 november 2004 @ 14:09:
[...]
In rivatuner de eerste 2 opties onder blitting aan vinken
GT heeft er maar 1 hoorlancelot46 schreef op 09 november 2004 @ 11:55:
[...]
De GT en Ultra zijn toch ook vaker voorzien van een dubbele molex aansluiting nietwaar? Wellicht is inderdaag de pcb van de LE niet gebouwd op 1.4V.
Ook waren de 2 gestorven kaarten uitgerust met een nv5. Kan best zijn dat deze ook een hoger stroomverbruik heeft dan de standaard koeler. (alle beetjes helpen, in dit geval dus wellicht niet)

Naja, we zullen het zeker weten als iemand z'n LE met een Zalman ofzo druit floept...vrijwilligers
@lazrambo
Er bestaan driver cleanup tools...nu mag jij bedenken waarom deze bestaan en het goede antwoord op je vraag geven
Wat betreft de rest van de driver posts: lijkt mij niet zo heel irrelevant hier, twas duidelijk dat verschillende drivers verschillende resultaten gaven.
[ Voor 16% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-11-2004 16:37 ]
Ik ga er nu naar toe om er eentje in te laten bouwen!jackoo1988 schreef op 09 november 2004 @ 00:26:
[...]
Volgens mij hebben ze hier in den haag nog steeds de 2e revisie![]()
MvG
Juppie!
Ik ga van een eerste generatie Radeon naar de nieuwste generatie NVIDIA..
Mijn AthlonXP op 1600 MHz moet het alleen wel trekken, dat is even afwachten...
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Dit is niet alleen het hoe voer ik mijn LE zo hoog mogelijk op-topic, maar het algemene ervaringen/info topic (check maar eens deel I ). Aangezien velen hier niet in het algemene nVidia topic komen vond ik een melding niet misplaatst.cardinal808 schreef op 09 november 2004 @ 16:07:
Ik denk dat jullie in het verkeerde topic zitten, vragen over installaties horen hier niet thuis. Mocht het nou om prestatie winst gaan met de 6800LE is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat zie ik nergens terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 09-11-2004 16:39 ]
Sjah schreef op 09 november 2004 @ 16:38:
[...]
Dit is niet alleen het hoe voer ik mijn LE zo hoog mogelijk op-topic, maar het algemene ervaringen/info topic (check maar eens deel I ). Aangezien velen hier niet in het algemene nVidia topic komen vond ik een melding niet misplaatst.
Als het je niet bevalt dan lees je het maar niet
Mijn kaart overleed dus nadat ik een Asus bios erin had geflashed (en ook een dikke core van 400+, mem 850...)
Dit alles was met WC, deze zelfde instellingen hebben op lucht allemaal vrolijk een halve week gedraaid, met WC een halve dag, daarna, poef, over.
Dus het zou goed kunnen dat die airflow (ook al is het warme lucht) toch erg nuttig is...het moet haast wel. Maar van de andere kant denk ik dat die chippies waar 'het om draaid', aan de andere kant zitten (dus aan de onderkant) van de kaart, waar dus geen lucht van de fan 'bijkan'. Heel vreemd
Dit alles was met WC, deze zelfde instellingen hebben op lucht allemaal vrolijk een halve week gedraaid, met WC een halve dag, daarna, poef, over.
Dus het zou goed kunnen dat die airflow (ook al is het warme lucht) toch erg nuttig is...het moet haast wel. Maar van de andere kant denk ik dat die chippies waar 'het om draaid', aan de andere kant zitten (dus aan de onderkant) van de kaart, waar dus geen lucht van de fan 'bijkan'. Heel vreemd
[ Voor 7% gewijzigd door Hempje op 09-11-2004 17:07 ]
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Je kan natuurlijk ook met nvflash met pci kaart 'backup bios doen', dan verkloot je het voor beide nietFiddle schreef op 09 november 2004 @ 16:02:
Zoals ik eerder al gepost had, heb ik een verkeerde bios in mijn agp 6800le geflashed. Als ik de boel nu opstart doet mijn pc gewoon niks meer (er zit nu dus een tijdelijke agp-gf2 mx/mx400 in).
Daar doe je niet slecht aan, de prestaties zullen gewoon goed zijn, maar je zult niet het uiterste uit de kan halen...Maar dat kan nog geen enkele CPU op dit moment denk ik... iig, veel su6 der meemr_a schreef op 09 november 2004 @ 16:23:
[...]
Ik ga er nu naar toe om er eentje in te laten bouwen!
Juppie!
Ik ga van een eerste generatie Radeon naar de nieuwste generatie NVIDIA..
Mijn AthlonXP op 1600 MHz moet het alleen wel trekken, dat is even afwachten...
[ Voor 47% gewijzigd door Hempje op 09-11-2004 17:13 ]
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Mwa...een AthlonXP met een GT of Ultra, daar haal je zeker het uiterste niet uit, maar een 6800 (LE) is nog te doen...redelijke 'match' denk ik zo.Hempje schreef op 09 november 2004 @ 17:08:
[...]
Daar doe je niet slecht aan, de prestaties zullen gewoon goed zijn, maar je zult niet het uiterste uit de kan halen...Maar dat kan nog geen enkele CPU op dit moment denk ik... iig, veel su6 der mee
Daarom, die hebben het nooit gehad, lijkt me beetje flauw als ze ietsie meer te doen krijgen er meteen uitflappen. Beetje veiligheidsmarge mag er wezen.Hempje schreef op 09 november 2004 @ 17:06:
Maar van de andere kant denk ik dat die chippies waar 'het om draaid', aan de andere kant zitten (dus aan de onderkant) van de kaart, waar dus geen lucht van de fan 'bijkan'. Heel vreemd
Btw, als-ie dan toch weer lucht nodig heeft nu je um verzopen hebt met water, al mond-op-VGA beademing geprobeerd om te reanimeren
Neej, hij weigerd enige dienst, maar hier kan ik de humor nog wel van inzien-Sir_Killalot- schreef op 09 november 2004 @ 17:13:
[...]
Daarom, die hebben het nooit gehad, lijkt me beetje flauw als ze ietsie meer te doen krijgen er meteen uitflappen. Beetje veiligheidsmarge mag er wezen.
Btw, als-ie dan toch weer lucht nodig heeft nu je um verzopen hebt met water, al mond-op-VGA beademing geprobeerd om te reanimeren?
okay thx, maar wat is dan de command met nvflash voor backup bios?Hempje schreef op 09 november 2004 @ 17:08:
[...]
Je kan natuurlijk ook met nvflash met pci kaart 'backup bios doen', dan verkloot je het voor beide nietkijken welke bios er vervolgens op floppy staat, en als dat die 'verkeerde bios' is (in je 6800le), dan kun je vrolijk flashen
Dat zou ik iig proberen
-als ik dan dus die command uitvoer die backupt hij de bios op een floppy, dan start ik mijn pc, dan open ik die gebackupte bios met nbitor en kijk ik welke hij heeft gebackupt en dan dus ook gaat flashen.... dat is het idee tog?
[ Voor 4% gewijzigd door Fiddle op 09-11-2004 17:22 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
nvflash -(en dan een letter/cijfer)
nvflash --(en dan een combi cijfers/letters)
in dit geval: nvflash --save mijnlieveBIOSdieiknietkwijtwil.rom (maar dan in 8.3 DOS formaat
)
nvflash --(en dan een combi cijfers/letters)
in dit geval: nvflash --save mijnlieveBIOSdieiknietkwijtwil.rom (maar dan in 8.3 DOS formaat
Das idd het idee, en zie hierboven hoe je dat mot gaan doenFiddle schreef op 09 november 2004 @ 17:21:
[...]
okay thx, maar wat is dan de command met nvflash voor backup bios?
-als ik dan dus die command uitvoer die backupt hij de bios op een floppy, dan start ik mijn pc, dan open ik die gebackupte bios met nbitor en kijk ik welke hij heeft gebackupt en dan dus ook gaat flashen.... dat is het idee tog?
mijn eigen kleine vergelijking:
Systeem:
AthlonXP 2400+ @ 2080Mhz (12x173Mhz)
512MB PC3200 DDR @ 173Mhz (DualChannel)
Soltek SL75FRN2 nForce2 mobo
XFX 6800LE @ 12x1, 6vp - 320/800Mhz, stock koeler & bios
(revisie 1.1, 1.1volt, 2.2ns mem)
WindowsXP SP1
DirectX 9.0c
nForce 6.14 beta drivers
Getest met 3DMark2005:
ForceWare 66.77: 3440
ForceWare 66.93: 3349
Vergelijking details (frames per seconde):
FW 66.77 3DMark05 FPS: 13.4 / 10.3 / 18.9
FW 66.93 3DMark05 FPS: 12.6 / 10.1 / 18.9
Ik denk dat de 66.93 drivers op t zelfde niveau zitten als de 66.81 drivers, waarop ik met 66.77 iets wist te winnen. Het verschil tussen bovenstaande drivers is wel 'redelijk' groot IMO, iig te groot voor de standaardafwijking. Ik ga denk k lekker terug naar 66.77, die beviel me prima
Systeem:
AthlonXP 2400+ @ 2080Mhz (12x173Mhz)
512MB PC3200 DDR @ 173Mhz (DualChannel)
Soltek SL75FRN2 nForce2 mobo
XFX 6800LE @ 12x1, 6vp - 320/800Mhz, stock koeler & bios
(revisie 1.1, 1.1volt, 2.2ns mem)
WindowsXP SP1
DirectX 9.0c
nForce 6.14 beta drivers
Getest met 3DMark2005:
ForceWare 66.77: 3440
ForceWare 66.93: 3349
Vergelijking details (frames per seconde):
FW 66.77 3DMark05 FPS: 13.4 / 10.3 / 18.9
FW 66.93 3DMark05 FPS: 12.6 / 10.1 / 18.9
Ik denk dat de 66.93 drivers op t zelfde niveau zitten als de 66.81 drivers, waarop ik met 66.77 iets wist te winnen. Het verschil tussen bovenstaande drivers is wel 'redelijk' groot IMO, iig te groot voor de standaardafwijking. Ik ga denk k lekker terug naar 66.77, die beviel me prima

Verwijderd
Is er iemand die enig idee heeft wat het slagingspercentage is van de verschillende merken?
Ik zie hier veel posts van mensen waarbij het gelukt is, maar dat komt waarschijnlijk doordat de mensen waarbij het niet gelukt is niks van zich laten horen?
Ik zie hier veel posts van mensen waarbij het gelukt is, maar dat komt waarschijnlijk doordat de mensen waarbij het niet gelukt is niks van zich laten horen?
fresh installVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:11:
[...]
Dat heeft helaas niet geholpen. Nog een andere suggestie?
Dat is een gemodde NV5 SilencerBvK P4 schreef op 08 november 2004 @ 20:54:
netjes gedaan!! Zelf gemaakt dat koperen blok of zo gekocht? Want volgens mij issie ook best wel stil (als je em op een laag rpm zet uiteraard) Temp is ook zeer fijn!
Die stomme plastic kap vind ik geen gezicht, de warme lucht die in de kast zit wordt toch al bovenin weggezogen door een andere fan
Nope... 't is een fan van een CoolerMaster AMD koelertje... 70mm-Sir_Killalot- schreef op 08 november 2004 @ 20:59:
[...]
Das toch een Papst fan? Ook nog wel stil enzo? Je warme lucht ben je er alleen niet mee kwijt, maar toch. Mooie temps
[...]
Tis zowat een Hollanders-only product lijkt het idd
Ik ben trouwens ff kwijt WELKE 4 chipjes nou zo heet worden op de kaart... of lees ik er overheen
[ Voor 9% gewijzigd door Garrett op 09-11-2004 18:32 ]
I love watercooling
JE leest erover heen maar oke.... op de bovenkant van je kaart itten 4 dezelfde chippie in clusters van 2... die vallen zo op.... kun je niet over heen kijken (bovenkant = de plek waar de fan NIET zit...)Garrett schreef op 09 november 2004 @ 18:31:
Ik ben trouwens ff kwijt WELKE 4 chipjes nou zo heet worden op de kaart... of lees ik er overheen
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
pas een 9800pro besteld voor 200 euro, was een hele tijd niet meer leverbaar. Nou kreeg ik vandaag mailtje dat ze hem voor hogere inkoopprijs hebben ingekocht, en dat ik hem voor 240 euro gelijk opgestuurd zou krijgen. Is het verstandig om dat te doen? Of is het beter om een 6800LE te kopen? Want de 9800 is inmiddels al verouderd, maar is de defaul 6800LE ook sneller dan een 9800 pro (dus zonder pipelines unlocken e.d.)?
Het is zelfs dom om voor 240 Euro een 9800Pro te kopen... dikke afzetterij. Die kaart kost al MAANDEN niet meer dat bedrag is die absoluut NIET meer waard. De 6800le is standaard (zonder clocking en tuning) al sneller op 1024x768 dan de 9800pro. Als je nog wat pipes aan kan zetten en vertex units is die 6800le DIK sneller dan die 9800pro.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:39:
pas een 9800pro besteld voor 200 euro, was een hele tijd niet meer leverbaar. Nou kreeg ik vandaag mailtje dat ze hem voor hogere inkoopprijs hebben ingekocht, en dat ik hem voor 240 euro gelijk opgestuurd zou krijgen. Is het verstandig om dat te doen? Of is het beter om een 6800LE te kopen? Want de 9800 is inmiddels al verouderd, maar is de defaul 6800LE ook sneller dan een 9800 pro (dus zonder pipelines unlocken e.d.)?
Ik zelf ga ook een 6800le halen als upgrade van mijn 9700pro. Maar als jij een ATI wil... mag je best de mijne overnemen
noreaga schreef op 09 november 2004 @ 12:39:
[...]
Overklokken scheelt ook veel qua prestaties. Maar je hebt gelijk voor wat betreft 1.2v naar 1.4v. Als voorbeeld; als ik van 1.1 naar 1.2 ga betekent dat 40mhz verder klokken. Van 1.2 naar 1.4 kan ik maar 25mhz extra, terwijl dus het voltage flink opgeschroefd wordt, gaat de performance er niet echt meer op vooruit.
Kaart is trouwens toch snel zat om alles lekker te kunnen spelen dus hoger is toch niet echt nodig.
Als de fan van een NV5 fullspeed draait dan maakt ie imho echt teveel herrie voor een pc die niks staat te doen
Mede door sirkillalot's opmerking denk ik niet dat die Arctic koeling de schuldige is.
Jaa... maar jullie hebben vergeten dat met een AS5 niet alleen iets hogere vcore kunt je krijgen maar ook wel iets hogere mem snelheid.. Dan is er wel een verschil tussen...n00bs schreef op 09 november 2004 @ 12:59:
[...]
Uhm... ik zou toch maar gauw eens de laatste post doorlezen voordat je hem op 1.2V of hoger gaat zetten
1,4v is niet een goede optie voor een 6800LE, het gaat om te weinig watts voor de kaart, door alleen een "molex connector".
[2x512MB TWINMOS PC3200]
[ Voor 15% gewijzigd door Manupc op 09-11-2004 19:57 ]
+Hempje schreef op 09 november 2004 @ 17:08:
[...]
Daar doe je niet slecht aan, de prestaties zullen gewoon goed zijn, maar je zult niet het uiterste uit de kan halen...Maar dat kan nog geen enkele CPU op dit moment denk ik... iig, veel su6 der mee
Een Radeon DDR op 189 / 189 MHz, daar haal ik al helemaal niet het maximale mee uit een Athlon XP; de afgelopen jaren was ik altijd GPU gebonden. Daarnaast: voor de resolutie opschroeven en FSAA is moet de GPU het rekenwerk doen, en met mijn 22" scherm is een overmatig snelle GPU sowieso dus fijn.-Sir_Killalot- schreef op 09 november 2004 @ 17:13:
[...]
Mwa...een AthlonXP met een GT of Ultra, daar haal je zeker het uiterste niet uit, maar een 6800 (LE) is nog te doen...redelijke 'match' denk ik zo.
Ik heb de gok genomen dat een GF6800LE een betere deal is dan een R9800pro, die toch al een tijdje uit is, daar zijn jullie het wel mee eens denk ik
Ik had trouwens niet het idee dat ATi nog eens met een prijsaantrekkelijke X800 uit zou komen, en de R9800 pro is alleen maar duurder geworden sinds de lente.
Ik moet wel zeggen dat de 2D kwaliteit iets minder is van de GF6800 in vergelijking met de oude ATi. Zwart-wit overgangen zijn iets minder scherp en hebben wat meer groene waas eromheen. Maar daar kijk ik wel doorheen, het is even wennen en dan zie je het niet meer. hoop ik.
Oja, het is een 3de generatie Aopen Aeolus die ze hadden bij Mycom Den Haag, een van de laatsten geloof ik (weet niet zeker), met hynix 2.8 ns RAM.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_a op 09-11-2004 19:55 ]
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
Weet iemand of er verschil zit tussen de BIOS van de Revisie 1 kaarten en Revisie 2 ? (Natuurlijk van de geforce 6800 LE's)
Ik heb revisie 1 gehad en de bios was exact dezelfde als revisie 2. Er zat alleen een productie fout op revisie 1.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:59:
Weet iemand of er verschil zit tussen de BIOS van de Revisie 1 kaarten en Revisie 2 ? (Natuurlijk van de geforce 6800 LE's)
offtopic:
Heb nu revisie 2
Heb nu revisie 2
Uiteraard is het een goeie deal, die 6800 is ook future-proof, of mag ik daar niet over spreken in het 3D-gebeuren-wereldtje (gaat allemaal zo snel)?mr_a schreef op 09 november 2004 @ 19:53:
[...]
Ik moet wel zeggen dat de 2D kwaliteit iets minder is van de GF6800 in vergelijking met de oude ATi. Zwart-wit overgangen zijn iets minder scherp en hebben wat meer groene waas eromheen. Maar daar kijk ik wel doorheen, het is even wennen en dan zie je het niet meer. hoop ik.
Oja, het is een 3de generatie Aopen Aeolus die ze hadden bij Mycom Den Haag, een van de laatsten geloof ik (weet niet zeker), met hynix 2.8 ns RAM.
Maargoed, ik vind ATI ook beter kwa 2d, terwijl NVIDIA weer warme kleuren 'laat zien' in games (constrast is beter).
Bijvoorbeeld: mijn ATI 9700 NP kon ik mijn TFT op 75 Hz zetten, mooi scherp beeld, tis immers aanbevolen frequentie voor monitor, wat wil je nog meer?
Nu wou mijn 6800 dat niet lekker doen, en was ik genoodzaakt hem op 60 Hz te draaien, wat overigens ook nog toppie beeld geeft, daar niet van
Maar met 'vsync aan' in games zijn die 15fps wel mooi meegenomen...
*hempje heeft trouwens een nieuwe 6800le, men hoeft niet te vragen hoe...
[ Voor 4% gewijzigd door Hempje op 09-11-2004 20:15 ]
Verwijderd
Er zijn trouwens nieuwe drivers uit, 70.40 het is wel een beta. ben ff aan het downloaden en kijken of het wat verschil maakt.
te downloaden op: http://drivers.softpedia....__beta-Download-8352.html
te downloaden op: http://drivers.softpedia....__beta-Download-8352.html
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 20:18 ]
Verwijderd
Mijn specs : AMD 2800+ @ 2.08 ghz (standaard) 512kb L2rutgerprins schreef op 09 november 2004 @ 14:23:
[...]
wat zijn je specs?
hoeveel W voeding enzo?
videokaart stock?
nice
512mb DDR-400 geheugen.
80GB sata HDD
Creative Audigy EAX®
6800LE 375 / 850 en alle pijpies open --> 16x1,6
350 watt voeding MTEK ding
Uuhm er stond niks opWat voor mem. chippies? en revisie van de kaart?
Revisie is degene die in die plaatjes word aangegeven XFX!
dan heb je dus 2.8ns mem erop, maar dit wil uiteraard niks zeggen...zo blijkt uit de resultaten (ja theoretsich natuurlijk wel). Zo staat der bij mij (nu) F-28, en op andere kaarten AF-22? Volgens mij zegt het niet zoveel...Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:17:
[...]
Uuhm er stond niks opStond alleen iets vaags op die chippies.. Hynix ofzo met F-28 iets erop en een hele lange serie nummer geval
Revisie is degene die in die plaatjes word aangegeven XFX!
Het verschil is gewoon dat je er van uitgaand wat erop staat, met 2,2ns mem hoger moet komen (900mhz) dan die 2,8ns mem, maar zoals al eerder gezegd blijken die 2,2ns mem undervolted te zijn? waar die info vandaan komt weet ik ook niet...Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:22:
Volgensmij ook nietAls iemand het zou uitkunnen leggen wat het verschil is
Dus met 2.2ns (is sneller dan 2.8 mem) kun je dus hoger, mede omdat de timings strakker kunnen, en je dus op zelfde instellingen hoger kunt komen? (dat denk ik), of l*l ik hier maar wat uit m'n nek? (hempje denk ns = iets met seconde, vandaar die timings).
Maar wat er op die chippies gekalkt is, is voor mij nog steeds een raadsel? (= klopt dat wel) en verschil AF en F? etc
*Net te laat...
[ Voor 5% gewijzigd door Hempje op 09-11-2004 20:29 ]
Verwijderd
Ik kan trouwens ook bijna niet verder clockenVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:23:
Hoevaak hebben we dat al nou uitgelegd2.2 hoort theoretisch verder te kunnen als 2.8
Waarom kom ik dan bijna op de 900met 2,2ns mem hoger moet komen (900mhz)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 20:30 ]
Verwijderd
2.2 ns moet verder kunnen... volgens mij hebk meer mensen gezien die met 2.8 ns verder kwamen
Kben ook een geluksvogel geen 1 pipeline kan aan + me 2.2 ns geheugen komt op 825
core @ 375 max...

Over welke snelheden praten we dan hier? dus @ welke speeds geeft die die melding? kan ook met je pipes te maken hebben he, als die dat op default al doet...Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:27:
[...]
Ik kan trouwens ook bijna niet verder clockenBij die test zegt ie dan dat ik niet verder kan clocken en gaat ie terug waar ik hem eerst op had... maar als ik de bios ga flashe dan kan ik verder oder nicht ?!
Owjah die conslusie die je trekt dat je toch op die 900Mhz kan komen, ik heb toch gezegd, dat het blijkbaar geen hol uitmaakt van wat der op staat? of is dat niet duideliijk overgekomen? Tis gewoon een kwestie van geluk.
Daarnaast is het mogelijk dat je hoger komt met bios flash, maar neem van mij aan dat je die melding blijft houden...Je zal dus die tests uit moeten zetten (hieronder).
[ Voor 29% gewijzigd door Hempje op 09-11-2004 20:34 ]
Verwijderd
Zet de test in rivatuner uit. onder power user-> nvidia overclocking en nvidia overclocking globa, disable clocktestVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:27:
[...]
Ik kan trouwens ook bijna niet verder clockenBij die test zegt ie dan dat ik niet verder kan clocken en gaat ie terug waar ik hem eerst op had... maar als ik de bios ga flashe dan kan ik verder oder nicht ?!
Verwijderd
Bij de 390 zegt ie van dat ie het niet meer aan kanHempje schreef op 09 november 2004 @ 20:28:
[...]
Over welke snelheden praten we dan hier? dus @ welke speeds geeft die die melding? kan ook met je pipes te maken hebben he, als die dat op default al doet...

Zooo. 12x1, 6VP op mijn XFXje. Draait allemaal best, alleen is de processor de bottleneck. Zoals verwacht met een 1800+
Peace is not simply the absence of war.
Beste vriend, als dit met standaard bios is (neem ik aan, anders vraag je niet of een flash zal helpen) dan mag je zker niet klagen! dan heb je een super kaart, dan zal wellicht 1.2 volt er nog wat meer uihalen, maar verwacht geen wonderen. 1.4v zou ik zowieso niet doen, das echt niet goed ervoor.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:37:
[...]
Bij de 390 zegt ie van dat ie het niet meer aan kanEn dan gaat ie terug naar het opgeslagen dus de laatst genoteerde waardes... killer ik doe het met nividia drivers
Verwijderd
LOL HIJ HEEFT GEREAGEERD
390 wou ie doen met standaard bios zonder artifacten
alleen ff teste met 3d mark 03.. aquamark gedraait : 45.673 punten is da redelijk? 
TEMP: 53 graden van videokaart
met die snelheden als ik um gedraait heb met aquamark

TEMP: 53 graden van videokaart
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 20:59 ]
Verwijderd
Ik vind het ook raar, mijn temps worden hoger als ik games speel.. Maar na benches zijn ze redelijk koel
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 21:05 ]
Verwijderd
Iemand een idee over de TV-OUT van de 6800LE:
de MSI NX6800-LE heeft volgens de MSI site enkel SVHS al uitgang
de Gainward daarentegen ook Composiet
Ik heb dus per se een tv-uitgang nodig die via composiet werkt. Zou de MSI dit toch kunnen aangezien de Gainward dit kan? Of gebruikt iedere fabrikant een eigen chip om dit te doen?
Ik heb dus per se een tv-uitgang nodig die via composiet werkt. Zou de MSI dit toch kunnen aangezien de Gainward dit kan? Of gebruikt iedere fabrikant een eigen chip om dit te doen?
Je kunt verloopje kopen en dan instellen dat er composiet signaal uit moet komenVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 21:07:
Iemand een idee over de TV-OUT van de 6800LE:
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik begrijp totaal niet wat je hier mee wil zeggenManupc schreef op 09 november 2004 @ 19:45:
[...]
[...]
Jaa... maar jullie hebben vergeten dat met een AS5 niet alleen iets hogere vcore kunt je krijgen maar ook wel iets hogere mem snelheid.. Dan is er wel een verschil tussen...![]()
1,4v is niet een goede optie voor een 6800LE, het gaat om te weinig watts voor de kaart, door alleen een "molex connector".
[2x512MB TWINMOS PC3200]

Een AS5 bestaat niet, je zult wel een NV5 bedoelen. Met een NV5 wordt je vcore niet automatisch hoger, maar misschien je core wellicht ietsjes en voor wat betreft mem snelheid...die verandert geen drol.
Dus dat verschil waar je het over hebt valt wel mee. Dat de 6800LE maar 1 molex heeft boeit ook niet gezien de GT versie er ook slechts 1 heeft. Het is meer 't verhaal van veiligheid en niet het wel of niet genoeg juice voor de kaart te kunnen leveren.
Nette systeemspecs btw, maar aub ophouden met poep praten/typen.
is dat niet schadelijk dan? hij geeft die error toch niks voor niks?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:30:
[...]
Zet de test in rivatuner uit. onder power user-> nvidia overclocking en nvidia overclocking globa, disable clocktest

Facts don't care about your feelings
AS5 bestaat wel, is Artic Silver 5. Als je die erop smeert zal die idd iets koeler worden, waarna je volgens Manupc een hogere vcore kan gebruiken... Dit lijkt me niet echt reeël, hij wordt koeler jah, maar omdat te compenseren met 0.1v extra vcore, is wel erg extreem.noreaga schreef op 09 november 2004 @ 21:18:
[...]
Ik begrijp totaal niet wat je hier mee wil zeggen![]()
Een AS5 bestaat niet...
Dat van dat mem, is idd onzin, tenzij hij heatsinks met AS5 erop plakt
[ Voor 10% gewijzigd door Hempje op 09-11-2004 21:28 ]
Verwijderd
Dat dacht ik ook al.. trouwens met rivatuner wil ie niet aanblijven als ik um weer weg klik dan gaat ie weer weg.. het vinkjeYoshiBignose schreef op 09 november 2004 @ 21:24:
[...]
is dat niet schadelijk dan? hij geeft die error toch niks voor niks?
Verwijderd
Ik ben van plan om een artic cooler te kopen maar ik heb geen flauw idee tot hoever ik dan kan gaan, ik zit nu nog op standaart waardes, 8px6v 300core en 700 mem.Heeft iemand misschien een idee bij welke temp je kaart het begeeft.
Draai btw standaart al 61 graden en strssed 67 graden geen fleuw idee of dit goed is????
Draai btw standaart al 61 graden en strssed 67 graden geen fleuw idee of dit goed is????
@Gast hierboven
Kijk es in je drivers bij de Temperatuur...zal je metertje zien met een (bijna) fatale temp erbij... Staat overigens meerdere keren eerder in dit topic
@Gozers daarboven
Ik laat die test gewoon z'n werk doen hoor, wat daar niet door de beugel kan komt er bij mij ook niet door. Ik speel het compleet op safe (en waarom niet alsie 400/800 safe vind
, kvind het best)
(Overigens heeft die 2.2ns niks met de timings te maken. Niet direct iig, maar daar zijn genoeg topics over hier op GoT (zoek maar es op geheugen timings))
. 400 @ 12 @ 1.2 is makkie nu.
En AS5 op je mem werd toch juist NIET aangeraden? Kheb vaker gelezen dat dat geen goed idee was..
Kijk es in je drivers bij de Temperatuur...zal je metertje zien met een (bijna) fatale temp erbij... Staat overigens meerdere keren eerder in dit topic
@Gozers daarboven
Ik laat die test gewoon z'n werk doen hoor, wat daar niet door de beugel kan komt er bij mij ook niet door. Ik speel het compleet op safe (en waarom niet alsie 400/800 safe vind
Dat undervolted was ook maar een idee, aangezien het me beetje vreemd lijkt als Hynix 2.2ns RAM gaat verkopen dat geen 900MHz kan..Hempje schreef op 09 november 2004 @ 20:26:
[...]
Het verschil is gewoon dat je er van uitgaand wat erop staat, met 2,2ns mem hoger moet komen (900mhz) dan die 2,8ns mem, maar zoals al eerder gezegd blijken die 2,2ns mem undervolted te zijn? waar die info vandaan komt weet ik ook niet...
(Overigens heeft die 2.2ns niks met de timings te maken. Niet direct iig, maar daar zijn genoeg topics over hier op GoT (zoek maar es op geheugen timings))
Kheb hier AS5 erop gesmeurd en kloksnelheden gingen na tijdje lekker omhoogHempje schreef op 09 november 2004 @ 21:26:
[...]
AS5 bestaat wel, is Artic Silver 5. Als je die erop smeert zal die idd iets koeler worden, waarna je volgens Manupc een hogere vcore kan gebruiken... Dit lijkt me niet echt reeël, hij wordt koeler jah, maar omdat te compenseren met 0.1v extra vcore, is wel erg extreem.
En AS5 op je mem werd toch juist NIET aangeraden? Kheb vaker gelezen dat dat geen goed idee was..
[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-11-2004 21:43 ]
Zit nog te twijfelen, stel dat de mod niet lukt, is een standaard 6800LE sneller dan mijn 9700pro?
Mja, een heeeeel klein beetje dacht ik.
By the way, met 12x1 6VP op een XP 1800+ haal ik 2464 punten in 3dMark05. Dit zonder AA en op 1024*768, maar ik vraag me af of dat echt uitmaakt.
By the way, met 12x1 6VP op een XP 1800+ haal ik 2464 punten in 3dMark05. Dit zonder AA en op 1024*768, maar ik vraag me af of dat echt uitmaakt.
Peace is not simply the absence of war.
True true, maar ik neem aan dat hij met EEN AS5 een NV5 van Arctic bedoeldHempje schreef op 09 november 2004 @ 21:26:
[...]
AS5 bestaat wel, is Artic Silver 5. Als je die erop smeert zal die idd iets koeler worden, waarna je volgens Manupc een hogere vcore kan gebruiken... Dit lijkt me niet echt reeël, hij wordt koeler jah, maar omdat te compenseren met 0.1v extra vcore, is wel erg extreem.
Een simpel vraagje, ik heb een Radeon 9700 en heb deze overgeklokt, maar ben er bijna zo'nbeetje wel op uitgegeken.
Op mijn Radeon zit een WC blokje van Frigus.nl(via een IA gekocht). Nu zit hier een appart plaatje op voor de bevestiging, de gaten zitten dus niet in het deksel maar in een appart ijzere frame. Deze kan ik zelf dus ook wel maken, nu is mijn uiteindelijke vraag:
Zitten de gaten van een 6800 LE verder of minder ver dan bij de Radeon 9700 of nog beter zou iemand mij de afstand tussen die 2 gaatjes kunnen geven. Het hoeft niet precies maar dat ik kan zien of hij groter gelijk of kleiner is.
In het laatste geval ga ik er geen 1 halen op de hcc en anders is er een grote kans van wel
Is wel een leuk kaartje voor weinig.
Op mijn Radeon zit een WC blokje van Frigus.nl(via een IA gekocht). Nu zit hier een appart plaatje op voor de bevestiging, de gaten zitten dus niet in het deksel maar in een appart ijzere frame. Deze kan ik zelf dus ook wel maken, nu is mijn uiteindelijke vraag:
Zitten de gaten van een 6800 LE verder of minder ver dan bij de Radeon 9700 of nog beter zou iemand mij de afstand tussen die 2 gaatjes kunnen geven. Het hoeft niet precies maar dat ik kan zien of hij groter gelijk of kleiner is.
In het laatste geval ga ik er geen 1 halen op de hcc en anders is er een grote kans van wel
Is wel een leuk kaartje voor weinig.
Toevallig nog een brakke 9700 hier liggen en heb ff voor je gekeken. Maar de bevestigings gaatjes zitten bij de 6800LE 2.5cm verder uit elkaar...
Zijn er nog anderen die de nieuwe officiele 66.93 (WHQL) drivers hebben geprobeerd ? Zo ja, is er performance winst of verlies vergeleken met de 66.81 drivers?
Super, bedankt voor de vlotte repy. Nu is er van het blokje wel een stukje weggefreesd voor een ijzer randje die op de R9700 zit, is de core van de 6800 LE groter dan de binnenkant van dat ijzertje?noreaga schreef op 09 november 2004 @ 23:06:
Toevallig nog een brakke 9700 hier liggen en heb ff voor je gekeken. Maar de bevestigings gaatjes zitten bij de 6800LE 2.5cm verder uit elkaar...
De core van een 6800 is ±1,5 x 1,5 cm (tenminste het gene dat ook daadwerkelijk gekoeld wordt!)willy83 schreef op 09 november 2004 @ 23:11:
[...]
Super, bedankt voor de vlotte repy. Nu is er van het blokje wel een stukje weggefreesd voor een ijzer randje die op de R9700 zit, is de core van de 6800 LE groter dan de binnenkant van dat ijzertje?
Door Beun_de_Haas - Tuesday 09 November 2004 21:49
Zit nog te twijfelen, stel dat de mod niet lukt, is een standaard 6800LE sneller dan mijn 9700pro?
BTW een 6800le is toch wel een stuk sneller dan een 9700pro, kijk maar eens op tomshardware.com naar die 'videochart 4'. Hier kun je zien dat een 6800le (met overclock, maar zonder pipes te unlocken) zelfs sneller is dan een 9800xt. (wel maar een beetje!) Heb hier zelf een 6800le @365/800 8x1, 6vp en haal hiermee 8100punten 3dmark03. Die 9800xt haalt maar 6600punten @ stock. En ik denk niet dat die xt zich zo goed laat ocen.
effe terug komen op die artic silver 5. Heb ik zelf ook op die stock koeler geknalt en scheelt inderdaad een graad of 6 onder full load (van 72 naar 66 gr). Maar dat ik nu kan zeggen dat ik hierdoor extra kan overclocken??
Dat zou nl. betekenen dat de snelheid van de core binnen luttele seconden op volle temp. moet zijn tijdens die test van riva tuner. Zodat hij dan een hogere oc kan goedkeuren, omdat de temp dan lager is dan normaal en dit kan compenseren met het temp.verschil. Lijkt me een beetje stug! Of je hebt gewoon geluk!
Dat zou nl. betekenen dat de snelheid van de core binnen luttele seconden op volle temp. moet zijn tijdens die test van riva tuner. Zodat hij dan een hogere oc kan goedkeuren, omdat de temp dan lager is dan normaal en dit kan compenseren met het temp.verschil. Lijkt me een beetje stug! Of je hebt gewoon geluk!

Verwijderd
3Dmark05 staat nu op 3966 punten (net geen 4000) (was 3700 met 66.81) Enorme verbetering hier ;-)arutten schreef op 09 november 2004 @ 23:08:
Zijn er nog anderen die de nieuwe officiele 66.93 (WHQL) drivers hebben geprobeerd ? Zo ja, is er performance winst of verlies vergeleken met de 66.81 drivers?
3Dmark02 is terug gegaan naar 9000 (was 11K met 60.77 WQL).
16x6 375/860 @ 1,1v
P4B 2,66 @ 3,1Ghz
Het beeld verspringt nu op een hele irritante manier als ik de rivatuner start of de nvidia drivers... Niet echt een verbetering dus
lancelot46, bedankt voor je complete uitleg of toch ook niet want nu vind mijn knip dat waarschijnlijk minder
Bij mij geeft de overklok test bij geen enkele gekozen snelheid aan dat de test geslaagd is. Zelfs als ik de snelheden lager instel dan de standaard snelheden krijg ik de foutmelding... 
Of heeft dat met de geopende extra pipelines en vertex units te maken?
Ik heb 12 pipelines open en 6 vertex units, dus wel mazzel met mijn kaartje gelukkig.
7353 3dmark 2003 heb ik nu, helemaal niet ontevreden met een AthlonXP op 1900+ snelheid.
Ik heb 12 pipelines open en 6 vertex units, dus wel mazzel met mijn kaartje gelukkig.
7353 3dmark 2003 heb ik nu, helemaal niet ontevreden met een AthlonXP op 1900+ snelheid.
Verwijderd
Waarom 1,1v?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 23:39:
[...]
3Dmark05 staat nu op 3966 punten (net geen 4000) (was 3700 met 66.81) Enorme verbetering hier ;-)
3Dmark02 is terug gegaan naar 9000 (was 11K met 60.77 WQL).
16x6 375/860 @ 1,1v
P4B 2,66 @ 3,1Ghz
Het beeld verspringt nu op een hele irritante manier als ik de rivatuner start of de nvidia drivers... Niet echt een verbetering dus
Thanx, dat wordt op de HCC een XFX 6800LE scoren danlancelot46 schreef op 09 november 2004 @ 23:29:
[...]
De core van een 6800 is ±1,5 x 1,5 cm (tenminste het gene dat ook daadwerkelijk gekoeld wordt!)
Door Beun_de_Haas - Tuesday 09 November 2004 21:49
BTW een 6800le is toch wel een stuk sneller dan een 9700pro, kijk maar eens op tomshardware.com naar die 'videochart 4'. Hier kun je zien dat een 6800le (met overclock, maar zonder pipes te unlocken) zelfs sneller is dan een 9800xt. (wel maar een beetje!) Heb hier zelf een 6800le @365/800 8x1, 6vp en haal hiermee 8100punten 3dmark03. Die 9800xt haalt maar 6600punten @ stock. En ik denk niet dat die xt zich zo goed laat ocen.![]()
Dit staat reeds 50x in het topic!! Voor dat je overklokt moet je de extra pipes en vertexen uitschakelen! (er zitten dan toch kleine foutjes in) Hierna kun je ze weer inschakelen.mr_a schreef op 10 november 2004 @ 00:17:
Bij mij geeft de overklok test bij geen enkele gekozen snelheid aan dat de test geslaagd is. Zelfs als ik de snelheden lager instel dan de standaard snelheden krijg ik de foutmelding...
Verwijderd
IK heb een aantal dagen het ASUS V9999 bios erin geflashed en nu zit ik dus op 1,4 volt. Ik draai nu 350@700 MHZ stock en vind het prima zo. Alles ziet er goed uit (9500 3Dmark03)
Ik lees nu al een aantal threads dat er een discussie is over de 1,4 volt op een 6800LE kaartje, en begin mij nu ook langzaam zorgen te maken (het lijkt me zelf trouwens onzin, aangezien de ASUS videokaart ook maar één molex heeft).
Zou één van de experts mij uitsluitsel willen geven of het verstandig is om mijn oude bios weer terug te flashen?
Ik draai trouwens met de NV5 erop.
XP2600, 512MB@333Mhz, shuttle AN35N-ultra.
Groeten!
Trouwens nog 5 dagen en 15 uur tot HL2!
(ik hoop dat mijn kaart dan nog heel is)
Ik lees nu al een aantal threads dat er een discussie is over de 1,4 volt op een 6800LE kaartje, en begin mij nu ook langzaam zorgen te maken (het lijkt me zelf trouwens onzin, aangezien de ASUS videokaart ook maar één molex heeft).
Zou één van de experts mij uitsluitsel willen geven of het verstandig is om mijn oude bios weer terug te flashen?
Ik draai trouwens met de NV5 erop.
XP2600, 512MB@333Mhz, shuttle AN35N-ultra.
Groeten!
Trouwens nog 5 dagen en 15 uur tot HL2!
(ik hoop dat mijn kaart dan nog heel is)
Verwijderd
goedkope winkels voor 6800leVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:15:
waar hebben jullie je 6800 LE gekocht,
iemand een tip waar ik m het beste kan kopen?
Funprice 249.95
Paradigit 199,-
Vobis 199,-
Vicomputer 209,- zaten wat extra games bij ofoz commandos 3 en motoGP en X the threat
Tijd voor een nieuwe cpuDoor KroeT - Tuesday 09 November 2004 21:57
Mja, een heeeeel klein beetje dacht ik.

Of het verstandig is om op 1,4v te draaien?
In dit topic zijn er 2 mensen met een gestorven 6800le. Deze liepen beide op 1,4v.
En ja..... ook met nv5. Het blijft natuurlijk koffie dik kijken dat het probleem bij hun die 1,4v was, kan natuurlijk ook zijn dat ze een mindere kwaliteit kaart hadden! (die dus ook wel op een ander voltage was gecremeerd!)
Als je het mij vraagt.......... verstandig die 1,4V? je neemt risico!! Ik zelf zou voorlopig geen 1.4v draaien, daar de 6800le meer dan snel genoeg is voor welk spel dan ook! Op het moment dat je last gaat krijgen van te weinig frames in spellen, is het het risico wel waard. Als je kaart dan sterft zal er wel weer zo'n soortgelijke kaart te verkrijgen zijn (8800LE of zoiets
)
In dit topic zijn er 2 mensen met een gestorven 6800le. Deze liepen beide op 1,4v.
En ja..... ook met nv5. Het blijft natuurlijk koffie dik kijken dat het probleem bij hun die 1,4v was, kan natuurlijk ook zijn dat ze een mindere kwaliteit kaart hadden! (die dus ook wel op een ander voltage was gecremeerd!)
Als je het mij vraagt.......... verstandig die 1,4V? je neemt risico!! Ik zelf zou voorlopig geen 1.4v draaien, daar de 6800le meer dan snel genoeg is voor welk spel dan ook! Op het moment dat je last gaat krijgen van te weinig frames in spellen, is het het risico wel waard. Als je kaart dan sterft zal er wel weer zo'n soortgelijke kaart te verkrijgen zijn (8800LE of zoiets

helemaal waar, en zelfs met een nv5 en WC! is die kaart overleden, het is en blijft een groot risico, ga gewoon voor 1.1v of 1.2v...kzou der niet meer doorheen pompen.lancelot46 schreef op 10 november 2004 @ 09:13:
Als je het mij vraagt.......... verstandig die 1,4V? je neemt risico!! Ik zelf zou voorlopig geen 1.4v draaien, daar de 6800le meer dan snel genoeg is voor welk spel dan ook! Op het moment dat je last gaat krijgen van te weinig frames in spellen, is het het risico wel waard. Als je kaart dan sterft zal er wel weer zo'n soortgelijke kaart te verkrijgen zijn (8800LE of zoiets![]()
)
Verwijderd
Ik zit te denken over de aanschaf van een 6800LE. Tis misschien al behandeld maar tis moeilijk om hiervoor specifiek te zoeken in de topic.
Ik heb een MSI K7T 266 mhz RU mobo met een Athlon 1,4 Ghz T-Bird en 256mb DDram en 400WATT voeding. Is het een grote winst om deze kaart aan te schaffen of moeten mijn mobo en processor dan PERSé geupgrade worden?
Bij voorbaat dank.
MVG
Ik heb een MSI K7T 266 mhz RU mobo met een Athlon 1,4 Ghz T-Bird en 256mb DDram en 400WATT voeding. Is het een grote winst om deze kaart aan te schaffen of moeten mijn mobo en processor dan PERSé geupgrade worden?
Bij voorbaat dank.
MVG
Wat heb je nu voor een grafische kaart?Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 10:49:
Ik zit te denken over de aanschaf van een 6800LE. Tis misschien al behandeld maar tis moeilijk om hiervoor specifiek te zoeken in de topic.
Bij voorbaat dank.
MVG
Je hebt geloof ik inmiddels 'n nieuwe 6800le......... hoe draait ie? (pipes.... enz)Hempje schreef op 10 november 2004 @ 10:39:
[...]
helemaal waar, en zelfs met een nv5 en WC! is die kaart overleden, het is en blijft een groot risico, ga gewoon voor 1.1v of 1.2v...kzou der niet meer doorheen pompen.
Verwijderd
@Lancelot
Bij voorbaat dank.
MVG
Ik heb nu een Geforce 2 GTS/PRO en GeForce MX440SE, Geforce 2 loopt sneller en hogere benchmarks in 3dmark2001.
BVD
Bij voorbaat dank.
MVG
Ik heb nu een Geforce 2 GTS/PRO en GeForce MX440SE, Geforce 2 loopt sneller en hogere benchmarks in 3dmark2001.
BVD
Met die Gf 6800 heb je natuurlijk sowieso een betere beeld kwalitiet (dx9, pixelschader 2.0 / 3.0 enz.) Daarbij zal je er in frames/sec ook flink op vooruit gaan.Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 11:05:
@Lancelot
Bij voorbaat dank.
MVG
BVD
Maar dat je kan spreken over het max. uit die kaart halen..... nee. Die kaart moet natuurlijk wel gevuld worden met data. Gaat dit langzaam......... loopt je kaart ook langzaam.
Maar je zult er wel flink op vooruitgaan! Let wel op dat je minstens AGP 2.0 hebt!! Dus geen 3,3V (geloof ik) agp-slot maar 1.5V.
Dit is btw wel een beetje off topic geloof ik!
Nee, hij bedoelde echt Arctic Silver 5noreaga schreef op 09 november 2004 @ 22:06:
[...]
True true, maar ik neem aan dat hij met EEN AS5 een NV5 van Arctic bedoeld
Naampjes lijken iets teveel op elkaar
Ik neem aan dat je met 'je' mij bedoeltlancelot46 schreef op 09 november 2004 @ 23:37:
effe terug komen op die artic silver 5. Heb ik zelf ook op die stock koeler geknalt en scheelt inderdaad een graad of 6 onder full load (van 72 naar 66 gr). Maar dat ik nu kan zeggen dat ik hierdoor extra kan overclocken??
En ja coretemp schiet HEEEL snel omhoog. Ik weet niet of je wel en een mamaplankje hebt gezien die de diode van de CPU kan aflezen, maar daar zie je dat de CPU onder load als een speer omhoog knalt, terwijl de socket temp (dat wat je meestal ziet) er maar beetje achteraan sukkelt. De NV5 heeft gewoon snellere warmteafvoer (W/m^2) dan dat stockkoelertje. Hoewel dit met AS5 al heel stuk verbeterd is...wacht ff paar daagjes, misschien dat het nog verder zakt als de AS5 ingewerkt is (kan niet echt vergelijken, geen NV5 zonder AS5 getest, maar ik zag um nog es 5-6 graden dalen, idle...)
Ik heb een NV5 getest met zowel die Arctic Silicone die erbij zat en Arctic Silver. Geen verschillen gezien tussen die twee.
Bij een stockkoeler met stockprut en stockkoeler met AS scheelde het wel een aantal graden.
Bij een stockkoeler met stockprut en stockkoeler met AS scheelde het wel een aantal graden.
Sinds kort heb ik een XFX 600LE die prima werkt met 16 pipelines en 6 vertex units ingeschakeld.
Om de boel beter te kunnen overklokken lijkt het verstandig te zijn er een ander BIOS in te flashen, die de boel wat meer spanning geeft. Ik lees echter dat het Asus V9999 BIOS 1,4 volt door heen jaagt in plaats van de standaard 1,1 volt. Dat is me een beetje te gortig, aangezien ik gewoon nog met de standaard koeler werk. Een spanning van 1,2 volt is mij al genoeg.
Nu is mijn vraag: Welk BIOS levert die 1,2 volt op de chip?
Om de boel beter te kunnen overklokken lijkt het verstandig te zijn er een ander BIOS in te flashen, die de boel wat meer spanning geeft. Ik lees echter dat het Asus V9999 BIOS 1,4 volt door heen jaagt in plaats van de standaard 1,1 volt. Dat is me een beetje te gortig, aangezien ik gewoon nog met de standaard koeler werk. Een spanning van 1,2 volt is mij al genoeg.
sigloos
Je kunt kennelijk schrijven, dan moet lezen ook niet moeilijk voor je zijn...te beginnen bij de topic start

Save gewoon eerst je oude bios met nvflash, pas het vervolgens aan naar 1,2v met nibitorv18, opslaan. En vervolgens erin flashen met nvflash en je kaart loopt op 1,2v_mARCO_ schreef op 10 november 2004 @ 12:11:
Sinds kort heb ik een XFX 600LE die prima werkt met 16 pipelines en 6 vertex units ingeschakeld.![]()
Dank voor de tip.objectief2 schreef op 10 november 2004 @ 12:15:Save gewoon eerst je oude bios met nvflash, pas het vervolgens aan naar 1,2v met nibitorv18, opslaan. En vervolgens erin flashen met nvflash en je kaart loopt op 1,2v
Ik had echter begrepen dat sommige BIOS-en, zoals de Asus V9999, de geheugentimings ook nog iets 'strakker' maakten, waardoor de totale snelheid van de kaart bij dezelfde frequentie lichtelijk toeneemt. Vandaar mijn vraag over het flashen van een BIOS van een andere kaart.
[ Voor 28% gewijzigd door _mARCO_ op 10-11-2004 12:22 ]
sigloos
Je zou natuurlijk het Asus V9999 bios ook kunnen aanpassen tot 1,2V op dezelfde manier en het er vervolgens in flashen. Ik heb het bios op m'n vorige LE gebruikt zonder problemen. Maar nu ik een betere kaart heb doe ik het gewoon verstandig met 1,2V. Btw. mocht je kaart kapot gaan dan kan de signalering dat er een GT bios in zit natuurlijk voor probs zorgen. Verhoog daarom gewoon het voltage in het bestaande bios_mARCO_ schreef op 10 november 2004 @ 12:20:
[...]
Dank voor de tip.
Ik had echter begrepen dat sommige BIOS-en, zoals de Asus V9999, de geheugentimings ook nog iets 'strakker' maakten, waardoor de totale snelheid van de kaart bij dezelfde frequentie lichtelijk toeneemt. Vandaar mijn vraag over het flashen van een BIOS van een andere kaart.
Dit topic is gesloten.