Het 6800LE Topic Deel 8

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.115 views sinds 30-01-2008

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 11 november 2004 @ 15:46:

offtopic:
Ik denk dat het zeer zeker gaat helpen. Ik heb er een giegel inzitten en als WinXP is geladen etc is daar nog ruwweg 768MB van over. In jouw geval dus nog maar 256MB. 256MB extra zal dus denk ik de meeste boost/pleuro geven, maar als je toch bezig bent..wrom niet meteen 512MB.
Als voorbeeldje:
Ik en een vriend van me hadden ongeveer hetzelfde systeem, maar ik had mn 2500+ nog @ default en hij op 3200+, maar had er nog 512 inzitten en ik 1GB. Als we UT2K4 multi deden moest ik steeds op hem wachten tottie nu eindelijk de kaart es had geladen :+
offtopic:
Okay. :) Maar ik bedoel niet alleen het laden... Als ik in BV doom3 of MOHPA een nieuwe ruimte betreed dan dan gaat de boel ff schokkie, in MOHPA is dit al helemaal erg. Alleen als ik me omdraai heb ik dat al dat hij schokt, terwijl mijn overal fps goed is? Lang laadtijd kan ik mee leven. Maar nu haal ik goeie fps en dan gaat ie nog af en toe schocky. Wordt dit nu ook verholpen door meer mem?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Fiddle schreef op 11 november 2004 @ 16:44:
[...]

offtopic:
Okay. :) Maar ik bedoel niet alleen het laden... Als ik in BV doom3 of MOHPA een nieuwe ruimte betreed dan dan gaat de boel ff schokkie, in MOHPA is dit al helemaal erg. Alleen als ik me omdraai heb ik dat al dat hij schokt, terwijl mijn overal fps goed is? Lang laadtijd kan ik mee leven. Maar nu haal ik goeie fps en dan gaat ie nog af en toe schocky. Wordt dit nu ook verholpen door meer mem?
Jazeker, want dan hoef je niet meer vanaf de HDD te halen waardoor je die schokken krijgt. Zo is het al geladen in je werkgeheugen en je processor kan het meteen verwerken zonder tijdsverlies!! B)

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
Anoniem: 124906 schreef op 11 november 2004 @ 16:06:
Ik ben eruit,

Asus.6800GT.128MB.Rev.01.rom draait op 1,2 Volt (3d mode) Asus.6800NU.256MB.Rev.01.rom draait op 1,4 volt (3d mode)

Dus ik ben wederom tevreden en hoef het voltage niet te verlagen.

Groeten maar weer.

Is het trouwens geen probleem om een 256 MB bios te flashen in een 128 MB kaartje? Ik heb daarover een keer wat gelezen.

Weet iemand trouwens waar ik in RT mijn voltage kan aflezen?
Als ik dat in Bios doe dan is AGp voltage 1,52 Volt
Het agp voltage is alleen het voltage voor de datatransfers van de cpu, memory etc. naar je videokaart en heeft niets met het core voltage te maken, daarom maakt het ook niet uit of je dit aanpast. Dit zou altijd op +/- 1.5 volt moeten staan.

Over de biossen; het asus gt bios draait op 1,4, niet 1.2. Je draait nu dus op 1.4v. Alle non-ultra 6800 biossen zoals de Sparkle hebben 1.2v.

Een 6800NU met 256mb bestaat volgens mij niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door noreaga op 11-11-2004 17:52 ]

Anoniem: 117937

OFFTOPIC: er is vandaag in een aantal winkels in NL de XFX geforce 6600 GT gelanceerd in AGP uitvoering.

Anoniem: 116529

ik heb ook even gekeken naar mijn 6800LE en er rivatuner en 3dmark05 op los gelaten. (ja nu pas).
maar omdat ik verder geen ervaring heb met 3dmark, vroeg ik me af hoe je een artefact herkent. er wordt in de posts veelvuldig over gesproken maar nergens staat precies hoe je ze herkent.

na de volledige softmod (16 en 6) draaide ik 3dmark05 -> 3439 kwam eruit.
maar tijdens de test viel me op dat ik 2x een uberlage fps kreeg (bij de test met een luchtballon en een draakje in het water, en bij het schieten), namelijk fps 1 a 2.

nu vroeg ik me af: is dat een teken van een artefact, of niet?

bedankt

Het staat er trouwens wel een paar keer beschreven wat arties zijn. Maar een laag fps is geen artifact.

Anoniem: 116529

merci beaucoup

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:34

Garrett

Watercooler

artifacts zijn visuele storingen, 'flitsen' in het beeld, of, al dan niet hevig, knipperende textures en meer 'rare' verschijningen waarvan je ziet dat het niet in orde is.. :)

I love watercooling

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Anoniem: 117937 schreef op 11 november 2004 @ 18:19:
Het staat er trouwens wel een paar keer beschreven wat arties zijn. Maar een laag fps is geen artifact.
Maar niet normaal :P, kan me niet herinneren dat mn fps zo ontzettend laag uitviel met die ballon (tenzij je het over de CPU test hebt natuurlijk :P)
[...]
offtopic:
Het laden was maar voorbeeldje. Maar ik zou zeggen, koop ergens (MyCom bv) test het paar dagen en als het niet bevalt kan je het terugbrengen...
Anoniem: 117937 schreef op 11 november 2004 @ 18:15:
OFFTOPIC: er is vandaag in een aantal winkels in NL de XFX geforce 6600 GT gelanceerd in AGP uitvoering.
Weet je zeker dat je niet PCI-E bedoelt :P (of foutje vd winkel)? Kan me niet voorstellen dat het nieuws van de AGP variant mij ontschoten is, laat staan dat het eerder of tegelijkertijd met de PCI-E versie uitgebracht wordt. AGP versie liet nog wel ff op zich wachten.

Anoniem: 113087

Heb vandaag bij Paradigit ook een FXF 6800LE gekocht.
Heb met Rivatuner meteen 16 Pipes en 5 Vertex's open gekregen.
Op het moment dat ik die laatste Vertex ook open heb ik in 3DMark meteen een soort van "lasers", niet goed dus :9

Is het nu mogelijk dat als ik weer 4 Pipes dicht gooi, die laatste Vertex wel open kan? En zo ja, is dit aanteraden? M.a.w. Is die Vertex belangrijker dan 4 Pipes?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:05

_mARCO_

Hier staat niks

Anoniem: 113087 schreef op 11 november 2004 @ 19:16:
Is het nu mogelijk dat als ik weer 4 Pipes dicht gooi, die laatste Vertex wel open kan? En zo ja, is dit aanteraden? M.a.w. Is die Vertex belangrijker dan 4 Pipes?
Nope, pipelines über alles! :)

De pipelines zijn het belangrijkste, dan pas de vertexshaders, en daarna moet je pas proberen hoever je kunt overklokken.

sigloos

@ Sir Killalot.

Ik zag op de site: http://shop.powerline.nl/...roep=VK&art_code=VK220007.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 117937 op 11-11-2004 19:34 ]

Anoniem: 124298

[...]

offtopic:
[zwaar offtopic] heeft niks met je 512mb vs 1024mb te maken. Heb zelf getest bij zowel 512 en 1024 mb. verschilde bij mij +/- 5fps over de gehele linie.

Bij Doom 3 is het een bekend probleem, schokken bij het binnenkomen van een nieuwe ruimte. Hier is een tweak voor. Ga naar:

http://doom3.filefront.com/

en download "Performance Tweak Guide (5.0)". Deze staat rechts op de pagina. Volg de stappen in deze tweak (makkelijker dan het lijkt) en je probleem is opgelost.

Anoniem: 124906

Over de biossen; het asus gt bios draait op 1,4, niet 1.2. Je draait nu dus op 1.4v. Alle non-ultra 6800 biossen zoals de Sparkle hebben 1.2v.

Een 6800NU met 256mb bestaat volgens mij niet :?[/quote]

Ik ben toch niet gek of zo 8)7 :9 :P , maar als ik de asus6800GT128MB open met nibitor v18 dan draait de 3d mode 1,2 volts en als ik de asus 6800NU256MB open met nibitor dan draait ie 1,4 volt.

Maar weet iemand waar ik de voltage kan uitlezen met RT? kan ik namelijk nergens vinden.

gegroet maar weer 8)7

8)7 Het lijkt wel of me pipes er 1 voor 1 aan gaan, ik kon eerst op 16*6 spelen zonder arties, toen kreeg ik ze ineesn ud op 12*6 gezet. Ik heb nu ineens met JOTR demo arties en in far cry, dus maar op 8*6 zetten, dan is het weg :?
Iemand hoe dat komt?

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
@ Sgt. Killer
Er al eens aan gedacht dat je pipes misschien toch fouten had, maar die op het eerste gezicht niet naar voren kwamen? Of heb je ze met dezelfde programma's?

@Komikernuindan
Ik denk dat ik al zie welke fout hier gemaakt wordt. Ten eerste: kijk je wel met NiBiTor 1.8? dan hoef je nl. niet naar een rijtje van voltages te kijken.
Dat er bij 3D een voltage staat wil dus NIET zeggen dattie dat ook werkelijk gebruikt, daar zorgt een andere regel voor in de BIOS die een nummertje heeft. DAT nummertje zoektie op in de tabel, ongeacht of het Throttle/3D of normal is. Dat hele gedoe met voltages is nog een restje van de FX serie. Waarom het nog in de 6800 serie biossen staat moet je maar aan nVidia vragen.
Check met RT, het VID grafiekje. Rechtsklik, Setup en dan het knoppie linksonderin: More. Zet interpretatie op: 1.1 + 0.1/0.3 volt loop. Dan zie je welk voltage hij werkelijk heeft genomen uit de lijst.
Anoniem: 113087 schreef op 11 november 2004 @ 19:16:
Iets wat kapot is zal wel kapot blijven en dit had je makkie zelf kunnen testen he :P.
Hmm, hoe vaag, wat een rare aanbieding... 256MB 6600GT bestaat niet eens, voorlopig was er enkel de 128MB versie (6600 is er wel in 128/256 grr...256MB LE :9 ), AGP versie...dacht het niet, maar misschien. En tis sowieso GDDR3, niet 1. En tis OP=OP :? Met een kaart die net nieuw is :? :? Of XFX heeft een foutje gemaakt, of die gasten van die shop weten het ff niet meer... ik denk zelf het laatste. In ieder geval heeft XFX het niet op de site (hoewel de retail 6800LE er ook niet staat).
Hmm, als je je LE niet kunt unlocken is die kaart eigenlijk een betere optie misschien (alsie bestaat!), biedt 2x zoveel RAM en een factory 'overclock'.

[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-11-2004 20:34 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:26
Zo, 500 posts verder en we kunnen doorgaan in deel 9

[ Voor 40% gewijzigd door Cardinal op 11-11-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124906

Check met RT, het VID grafiekje. Rechtsklik, Setup en dan het knoppie linksonderin: More. Zet interpretatie op: 1.1 + 0.1/0.3 volt loop. Dan zie je welk voltage hij werkelijk heeft genomen uit de lijst.

Ok bedankt, ik ga vanavond kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
uhhhhh effe een vraagje.

Heb Need for speed underground 2 geinstalleerd (niet de demo) en heb nu allerlei vierkante blokjes op het wegdek. Dit alles op een xfx6800le met driver 66.81.

Dit euvel had ik niet met de demo!

Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 12:32
lancelot46 schreef op 12 november 2004 @ 09:52:
uhhhhh effe een vraagje.

Heb Need for speed underground 2 geinstalleerd (niet de demo) en heb nu allerlei vierkante blokjes op het wegdek. Dit alles op een xfx6800le met driver 66.81.

Dit euvel had ik niet met de demo!

Nog iemand dit probleem?
Reboot, ligt aan NFSU2. :)

Dit topic kan gesloten worden, der is een deel 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.