Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Jazeker, want dan hoef je niet meer vanaf de HDD te halen waardoor je die schokken krijgt. Zo is het al geladen in je werkgeheugen en je processor kan het meteen verwerken zonder tijdsverlies!!Fiddle schreef op 11 november 2004 @ 16:44:
[...]
offtopic:
Okay.Maar ik bedoel niet alleen het laden... Als ik in BV doom3 of MOHPA een nieuwe ruimte betreed dan dan gaat de boel ff schokkie, in MOHPA is dit al helemaal erg. Alleen als ik me omdraai heb ik dat al dat hij schokt, terwijl mijn overal fps goed is? Lang laadtijd kan ik mee leven. Maar nu haal ik goeie fps en dan gaat ie nog af en toe schocky. Wordt dit nu ook verholpen door meer mem?
Het agp voltage is alleen het voltage voor de datatransfers van de cpu, memory etc. naar je videokaart en heeft niets met het core voltage te maken, daarom maakt het ook niet uit of je dit aanpast. Dit zou altijd op +/- 1.5 volt moeten staan.Anoniem: 124906 schreef op 11 november 2004 @ 16:06:
Ik ben eruit,
Asus.6800GT.128MB.Rev.01.rom draait op 1,2 Volt (3d mode) Asus.6800NU.256MB.Rev.01.rom draait op 1,4 volt (3d mode)
Dus ik ben wederom tevreden en hoef het voltage niet te verlagen.
Groeten maar weer.
Is het trouwens geen probleem om een 256 MB bios te flashen in een 128 MB kaartje? Ik heb daarover een keer wat gelezen.
Weet iemand trouwens waar ik in RT mijn voltage kan aflezen?
Als ik dat in Bios doe dan is AGp voltage 1,52 Volt
Over de biossen; het asus gt bios draait op 1,4, niet 1.2. Je draait nu dus op 1.4v. Alle non-ultra 6800 biossen zoals de Sparkle hebben 1.2v.
Een 6800NU met 256mb bestaat volgens mij niet
[ Voor 3% gewijzigd door noreaga op 11-11-2004 17:52 ]
Anoniem: 117937
Anoniem: 116529
maar omdat ik verder geen ervaring heb met 3dmark, vroeg ik me af hoe je een artefact herkent. er wordt in de posts veelvuldig over gesproken maar nergens staat precies hoe je ze herkent.
na de volledige softmod (16 en 6) draaide ik 3dmark05 -> 3439 kwam eruit.
maar tijdens de test viel me op dat ik 2x een uberlage fps kreeg (bij de test met een luchtballon en een draakje in het water, en bij het schieten), namelijk fps 1 a 2.
nu vroeg ik me af: is dat een teken van een artefact, of niet?
bedankt
I love watercooling
Maar niet normaalAnoniem: 117937 schreef op 11 november 2004 @ 18:19:
Het staat er trouwens wel een paar keer beschreven wat arties zijn. Maar een laag fps is geen artifact.
Het laden was maar voorbeeldje. Maar ik zou zeggen, koop ergens (MyCom bv) test het paar dagen en als het niet bevalt kan je het terugbrengen...Fiddle schreef op 11 november 2004 @ 16:44:
[...]
offtopic:
Okay.Maar ik bedoel niet alleen het laden... Als ik in BV doom3 of MOHPA een nieuwe ruimte betreed dan dan gaat de boel ff schokkie, in MOHPA is dit al helemaal erg. Alleen als ik me omdraai heb ik dat al dat hij schokt, terwijl mijn overal fps goed is? Lang laadtijd kan ik mee leven. Maar nu haal ik goeie fps en dan gaat ie nog af en toe schocky. Wordt dit nu ook verholpen door meer mem?
Weet je zeker dat je niet PCI-E bedoeltAnoniem: 117937 schreef op 11 november 2004 @ 18:15:
OFFTOPIC: er is vandaag in een aantal winkels in NL de XFX geforce 6600 GT gelanceerd in AGP uitvoering.
Anoniem: 113087
Heb met Rivatuner meteen 16 Pipes en 5 Vertex's open gekregen.
Op het moment dat ik die laatste Vertex ook open heb ik in 3DMark meteen een soort van "lasers", niet goed dus
Is het nu mogelijk dat als ik weer 4 Pipes dicht gooi, die laatste Vertex wel open kan? En zo ja, is dit aanteraden? M.a.w. Is die Vertex belangrijker dan 4 Pipes?
Nope, pipelines über alles!Anoniem: 113087 schreef op 11 november 2004 @ 19:16:
Is het nu mogelijk dat als ik weer 4 Pipes dicht gooi, die laatste Vertex wel open kan? En zo ja, is dit aanteraden? M.a.w. Is die Vertex belangrijker dan 4 Pipes?
De pipelines zijn het belangrijkste, dan pas de vertexshaders, en daarna moet je pas proberen hoever je kunt overklokken.
sigloos
Ik zag op de site: http://shop.powerline.nl/...roep=VK&art_code=VK220007.
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 117937 op 11-11-2004 19:34 ]
Anoniem: 124298
[zwaar offtopic] heeft niks met je 512mb vs 1024mb te maken. Heb zelf getest bij zowel 512 en 1024 mb. verschilde bij mij +/- 5fps over de gehele linie.Fiddle schreef op 11 november 2004 @ 16:44:
[...]
offtopic:
Bij Doom 3 is het een bekend probleem, schokken bij het binnenkomen van een nieuwe ruimte. Hier is een tweak voor. Ga naar:
http://doom3.filefront.com/
en download "Performance Tweak Guide (5.0)". Deze staat rechts op de pagina. Volg de stappen in deze tweak (makkelijker dan het lijkt) en je probleem is opgelost.
Anoniem: 124906
Een 6800NU met 256mb bestaat volgens mij niet :?[/quote]
Ik ben toch niet gek of zo

Maar weet iemand waar ik de voltage kan uitlezen met RT? kan ik namelijk nergens vinden.
gegroet maar weer

Iemand hoe dat komt?
Er al eens aan gedacht dat je pipes misschien toch fouten had, maar die op het eerste gezicht niet naar voren kwamen? Of heb je ze met dezelfde programma's?
@Komikernuindan
Ik denk dat ik al zie welke fout hier gemaakt wordt. Ten eerste: kijk je wel met NiBiTor 1.8? dan hoef je nl. niet naar een rijtje van voltages te kijken.
Dat er bij 3D een voltage staat wil dus NIET zeggen dattie dat ook werkelijk gebruikt, daar zorgt een andere regel voor in de BIOS die een nummertje heeft. DAT nummertje zoektie op in de tabel, ongeacht of het Throttle/3D of normal is. Dat hele gedoe met voltages is nog een restje van de FX serie. Waarom het nog in de 6800 serie biossen staat moet je maar aan nVidia vragen.
Check met RT, het VID grafiekje. Rechtsklik, Setup en dan het knoppie linksonderin: More. Zet interpretatie op: 1.1 + 0.1/0.3 volt loop. Dan zie je welk voltage hij werkelijk heeft genomen uit de lijst.
Iets wat kapot is zal wel kapot blijven en dit had je makkie zelf kunnen testen heAnoniem: 113087 schreef op 11 november 2004 @ 19:16:
Hmm, hoe vaag, wat een rare aanbieding... 256MB 6600GT bestaat niet eens, voorlopig was er enkel de 128MB versie (6600 is er wel in 128/256 grr...256MB LEAnoniem: 117937 schreef op 11 november 2004 @ 19:31:
@ Sir Killalot.
Ik zag op de site: http://shop.powerline.nl/...roep=VK&art_code=VK220007.
Hmm, als je je LE niet kunt unlocken is die kaart eigenlijk een betere optie misschien (alsie bestaat!), biedt 2x zoveel RAM en een factory 'overclock'.
[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-11-2004 20:34 ]
Anoniem: 124906
Ok bedankt, ik ga vanavond kijken
Heb Need for speed underground 2 geinstalleerd (niet de demo) en heb nu allerlei vierkante blokjes op het wegdek. Dit alles op een xfx6800le met driver 66.81.
Dit euvel had ik niet met de demo!
Nog iemand dit probleem?
Reboot, ligt aan NFSU2.lancelot46 schreef op 12 november 2004 @ 09:52:
uhhhhh effe een vraagje.
Heb Need for speed underground 2 geinstalleerd (niet de demo) en heb nu allerlei vierkante blokjes op het wegdek. Dit alles op een xfx6800le met driver 66.81.
Dit euvel had ik niet met de demo!
Nog iemand dit probleem?
Dit topic kan gesloten worden, der is een deel 9.
Dit topic is gesloten.