Het 6800LE Topic Deel 8

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht Wacht, ik snap het niet, dat ding doet het niet... hoe willen ze erachter komen dat hij op 1.4 volt staat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Hoeveel 6800LE zijn er onder ons nou precies kapot gegaan?? Volgens mij 2, klopt dat?

En wat is dan de oorzaak? De gedachte zijn de pwm chips, maar is dit zeker? Ik wil nog langer van mij 6800 kunnen genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:59:
Wacht Wacht, ik snap het niet, dat ding doet het niet... hoe willen ze erachter komen dat hij op 1.4 volt staat? :D
you've got a point there :P
Maar kijk, stel ze geven mee een nieuwe kaart ter vervanging, ze noteren mijn naam, en kaart gaat RMA (naar XFX). Daar wordt die vervolgens nagekeken, en zullen ze echt wel achterhalen wat er 'wel' in zit, en dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Hempje op 07-11-2004 23:06 ]

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
Sandermvdb schreef op 07 november 2004 @ 23:02:
Hoeveel 6800LE zijn er onder ons nou precies kapot gegaan?? Volgens mij 2, klopt dat?

En wat is dan de oorzaak? De gedachte zijn de pwm chips, maar is dit zeker? Ik wil nog langer van mij 6800 kunnen genieten. :)
ik weet het wel zker dat het die PWM IC'tjes zijn, mijn core was stressed koeler dan menige met standaard koeling idle...temp was 48 stressed.

Maar hij is nog niet 100% dood, volgende week weten we meer. Maar die 1.4v geeft iig gezeik, dus let daar op mensen!

[ Voor 12% gewijzigd door Hempje op 07-11-2004 23:07 ]

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Nog geen mensen wiens kaart overleden is op 1,2 Volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
Wat is nou eigenlijk de winst om op 1,2 of op 1,4 te gaan draaien? Hoeveel verder kun je dan met clocken? En is eenzelfde winst ook niet te behalen met betere cooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
om nog even trug te komen op mn eigen post van vandaag... ik had dus eerst 9120 en na het installeren van de nieuwste driver heb ik nu 9301, maar ik wil toch nog wel even proberen om mn bios te flashen... ik heb een bios gedled en nibitor... maar met welke prog laad ik nu die bios? want op dit moment kan ik mn core speed amper omhoog zetten

ps ik krijg nu ook telkens een fout aan het einde van de test... als hij dus klaar is: "FMOD error in FSOUND_SetVolume: An invalid parameter was passed to this function", weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
Ik heb mijn 6800 LE op 12X1 , 5 staan en ik gebruik nvidia 66.81 drivers.

Hij geeft geen artifacts in 3dmark03 of 3dmark05 (scores 8411 en 3151).

Als ik nu doom 3 aan het spelen ben krijg ik soms een lichte flikkering in het midden van mijn beeld, als ik me snel beweeg, ik denk alleen niet dat dit artifacts zijn.

Ik heb het ook al op de standaard pipes en vertex units geprobeerd en dan krijg ik nog steeds diezelfde lichte flikkeringen.

Andere resoluties en detail levels (Ultra, high en medium) heb ik ook al geprobeerd maar helpt niks.

Core en mem zijn nog standaard op mijn kaart.

Kan dit misschien aan wat anders liggen (monitor ofzo?) of instellingen? (monitor ofzo?)

Verder heb ik een:

Asus k8vse deluxe
AMD 64 3000 +
512 mb ram pc3200
Win XP pro (sp1+sp2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn XFX 6800LE af en toe haperingen in enkele spellen: Soldiers, Trainz. Geen arti's maar alles bevriest soms voor een seconde of 5.
Zowel 66.81 als 66.77 ( die bij mijn MCE 2005 wordt aanbevolen ) geprobeerd, maar geen verschil.
Specs: Athlon 64 3400+, Gigabyte GA-K8VT800M, 512Mb DDR@400.

Wat kan dat dan wezen? Temperatuur is ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Waar is de derde revisie van Aopen te koop. Ik vind deze kaart wel mooi >:)

MvG. Jack©© 8)7

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DaCoTa schreef op 07 november 2004 @ 23:36:
Wat is nou eigenlijk de winst om op 1,2 of op 1,4 te gaan draaien? Hoeveel verder kun je dan met clocken? En is eenzelfde winst ook niet te behalen met betere cooling?
Door betere koeling kun je je videokaart niet meteen verder overclocken, dat kan vrijwel alleen door het core voltage van je kaart te verhogen. Met een betere koeling haal je alleen de negatieve effecten van de voltageverhoging (temperatuurstijging) weg en misschien kom je een paar mhz hoger.

In mijn geval doet de kaart 350Mhz op 1.1v en 380Mhz op 1.2v. 1.4v ga ik testen zodra m'n NV5 Silencer binnen is. 1.4v moet de LE in principe aankunnen, dat doet dezelfde core nl. ook op een GT kaart. Wel hebben 6800GT kaarten een betere koeling, en dus zul je dat voor een LE kaart ook nodig hebben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 13:53:
[...]
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999LE/TD&langs=01#
Wow die ziet er vet uit :D
Als ze die nou ook in België hebben aan een degelijke prijs dan wordt ie denk ik van mij :P
Let er wel mee op he...die molex zit rechtop, NV5 bv. past er NIET op.
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat ze daar dan de 6900 van maken ofzo. En waarschijnlijk zijn ze niet weer zo dom om het zo te maken dat je hem zo makkelijk kan unlocken.
NV41 core waarschijnlijk (12x1/5 standaard alst goed is)
n00bs schreef op 06 november 2004 @ 15:33:
MAAR het is niet altijd zo dat die kaarten overclocked etc kunnen worden en vraag mij dan ook af of het niet verstandiger is gelijk voor de Asus 6800GT te gaan... die is wel 114 Euro meer, maar voor de 6800le heb je toch ook nog een betere cooling nodig dan de standaard om die kaart lekker te tunen. Hierdoor is het prijsverchil misschien nog maar 80 Euro
is de NU versie van ASUS niet 320 pleuro? Ik dacht eerst ook dat het de GT was (ASUS = vaaaag), maar zelf ff getest: 12x1/5 hoor. En gewoon nog steed 128MB ram dussuh...
Mythrill schreef op 06 november 2004 @ 18:10:
Mooie startpost! (misschien een beetje laat maargoed). Een nieuw 6800LE explodeerd weer. Het is echt raar ben 1 avond weg geweest en er staan al weer bijna 4 pagina's _/-\o_
Idd, na 2 dagen aan m'n PC te zitten kloten (bord+mem=instabiel, ander bord + ander mem = stabiel), krijg 9 pagina's voor me neus :P (Dit wordt dan ook laaaange post)
Lanfear28 schreef op 06 november 2004 @ 19:23:
[...]
Zet je kaartje maar is op 450-900 en draai dan 3dmark en je weet gelijk wat artefacts zijn.
:+
n00bs schreef op 06 november 2004 @ 21:16:
[...]
Je komt echt never verder qua performance met een LE dan een geclockte 6800GT ;)
Niet qua mem misschien (128 vs 256... DDR1 vs DDR3, standaard 700 vs standaard 1000), maar core toch zeker wel, en dat is toch waar de meeste performance winst ligt met deze kaartjes :7
jouke_buissink schreef op 06 november 2004 @ 21:18:
[...]

*UPDATE*

Ik had ook problemen met de combinatie VIA+Nvidia maar ik heb nu de oplossing.

Heel simpel eigenlijk. Gewoon je AGP snelheid op 4X zetten. Alle problemen zijn nu weg.

Laat ook even weten als het voor jullie ook gewerkt heeft

mvg Jouke
Hmm, APG 4x zou niet heel erg minder performance moeten leveren, maar tis toch niet echt wat je noemt een gewenste 'fix'
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:32:
ik haal met me 2.2ns 825 max... *teleurgesteld* :/
+
xabre16v schreef op 06 november 2004 @ 23:34:
Yup, hier hetzelfde ik heb een AOpen met 2.2ns maar 820 is wel zo'n beetje de max.
Ah, 'gelukkig', is m'n vriend met zijn kaart iig niet de enige. Kvond het al zo raar.
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 11:38:
[...]
:o ok :] ja las al zoiets dat een 2.2 laag kon uitvallen en een 2.8 hoog... er is dus geen echte logica achter :( (2.2 zou theoretisch wel iets meer kans moeten geven op hogere clock snelheid dan de 2.8 :o ) ... ik ga dan wel een 2.8 fixen denk ik :| :|

Thx all >]
Ehhm, er zijn ook 2.8 kaarten die geen Mhz verder dan 700 willen. Ik heb het idee dattut gewoon:
2.8 krijgt standaard voltage - mensen met goeie chippies komen ver
2.2 krijgt minder voltage - mensen met goeie chippies halen (bijna) de 900 al, andere die (na bv standaard voltage erop te zetten (iemand die weet hoe: plzz let us know :9)), misschien net (over) de 900MHz halen.
Echt zeker weten dat dat de GT versie is?
Hempje schreef op 07 november 2004 @ 22:21:
Ben vrolijk aan ut gamen, pats, pc uit.... Niks, nada, niks doet het meer.
Grafische kaart eruit gehaald, en jawel hoor, pc gaat weer aan...
Mensen volgens mij is m'n grafische kaart net overleden, na het flashen van een asus bios (die er voorheen ook al 3 weken in heeft gezeten, en ook een LAN heeft meegemaakt op constant 1.4v) waarna ik enkele minuten heb gegamed...
Kga morgen nog wat proberen, anders is het over uit...kheb helaas geen geld meer voor een nieuwe.
+
Hempje schreef op 07 november 2004 @ 23:04:
[...]
you've got a point there :P
Maar kijk, stel ze geven mee een nieuwe kaart ter vervanging, ze noteren mijn naam, en kaart gaat RMA (naar XFX). Daar wordt die vervolgens nagekeken, en zullen ze echt wel achterhalen wat er 'wel' in zit, en dan?
+
Sandermvdb schreef op 07 november 2004 @ 23:11:
Nog geen mensen wiens kaart overleden is op 1,2 Volt?
Crap, no. 2 alweer. 1.2 lijkt mij nog steeds wel veilig aangezien dit PCB toch gewooon hetzelfde is als dat van de 6800NU.
Hmm, met een PCI kaartje, of blind flashen? Je zal aan de piepjes wel horen offie uberhaupt nog wil :P
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:34:
WEL GVD (8x1;4vp):
[afbeelding]

Een van mijn ECHTE LEGITIEME vertex pipes is stuk. GRRR, voor die pipes heb ik nogwel betaald :(. Belachelijk... waarom maken ze die pipes uberhaupt kapot. :( Gelukkig doen de HW-gemaskte vertex shaders het wel prima! ;)
Hmm, zeker per ongeluk verkeerde uitgezet :P, maar tzou idd eigenlijk niet mogen.
DaCoTa schreef op 07 november 2004 @ 23:36:
Hoeveel verder hangt uiteraard geheel van je core af. Je kan wel wat extrapoleren, maar zeker weet je niks. Overigens is betere koeling ook zeker een aanrader. Op 1.4@stock (ja kwas ff gek 8)7) kwam ik tot 415 (Coolbits detectie). Met NV5+AS5 @ 1.2 nu 420 :*), 12 pipes
rutgerprins schreef op 08 november 2004 @ 00:00:
om nog even trug te komen op mn eigen post van vandaag... ik had dus eerst 9120 en na het installeren van de nieuwste driver heb ik nu 9301, maar ik wil toch nog wel even proberen om mn bios te flashen... ik heb een bios gedled en nibitor... maar met welke prog laad ik nu die bios? want op dit moment kan ik mn core speed amper omhoog zetten
TS misschien...? :/
ps ik krijg nu ook telkens een fout aan het einde van de test... als hij dus klaar is: "FMOD error in FSOUND_SetVolume: An invalid parameter was passed to this function", weet iemand wat dit is?
Draai je heel 3DMark03 dan (kneem aan dat het die is, vanwege de soundtest)?
1. FYI, alleen de 4 gametests zijn nodig voor een score (bespaard je wat tijd ;))
2. Update je geluidskaartdrivers eens
klaasvs31 schreef op 08 november 2004 @ 00:07:
Ik heb mijn 6800 LE op 12X1 , 5 staan en ik gebruik nvidia 66.81 drivers.

Hij geeft geen artifacts in 3dmark03 of 3dmark05 (scores 8411 en 3151).

Als ik nu doom 3 aan het spelen ben krijg ik soms een lichte flikkering in het midden van mijn beeld, als ik me snel beweeg, ik denk alleen niet dat dit artifacts zijn.

Ik heb het ook al op de standaard pipes en vertex units geprobeerd en dan krijg ik nog steeds diezelfde lichte flikkeringen.

Andere resoluties en detail levels (Ultra, high en medium) heb ik ook al geprobeerd maar helpt niks.

Core en mem zijn nog standaard op mijn kaart.

Kan dit misschien aan wat anders liggen (monitor ofzo?) of instellingen? (monitor ofzo?)

Verder heb ik een:

Asus k8vse deluxe
AMD 64 3000 +
512 mb ram pc3200
Win XP pro (sp1+sp2)
Klinkt bekend, lijkt me dat een nieuw gerenderd beeld hald naar je framebuffer is geladen en je dus 2 halve, iets verschoven, beelden ziet. Iets wat je vaak ziet als de fps boven de refreshrate ligt. Probeer je monitor refreshrate op 75, 85 of 100 Hz te zetten. Vind alleen wel beetje vaag, want Doom3 boven de refreshrate renderen....
MadMarky schreef op 08 november 2004 @ 01:14:
[...]

Door betere koeling kun je je videokaart niet meteen verder overclocken, dat kan vrijwel alleen door het core voltage van je kaart te verhogen. Met een betere koeling haal je alleen de negatieve effecten van de voltageverhoging (temperatuurstijging) weg en misschien kom je een paar mhz hoger.
Niet meteen misschien (AS5 moest nog inwerken ;)), maar daarna kreeg ik wel een 35MHz extra er zomaar bij hoor :*)
In mijn geval doet de kaart 350Mhz op 1.1v en 380Mhz op 1.2v. 1.4v ga ik testen zodra m'n NV5 Silencer binnen is. 1.4v moet de LE in principe aankunnen, dat doet dezelfde core nl. ook op een GT kaart. Wel hebben 6800GT kaarten een betere koeling, en dus zul je dat voor een LE kaart ook nodig hebben.
Kzou die 1.4 dus nog maar ff laten voor wat het is. Tis dn wel dezelfde core, maar zeker niet hetzelfde PCB!! En daar gaat wel die stroom doorheen, dus waar het om gaat. Jouw kaart klinkt behoorlijk hetzelfde in prestaties als de mijne, kzou eerst maar es kijken of je met de NV5 niet zomaar ineens 400 haalt ;)

Zow, dat was lang, ik houd het weer voor gezien vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasvs31 schreef op 08 november 2004 @ 00:07:Als ik nu doom 3 aan het spelen ben krijg ik soms een lichte flikkering in het midden van mijn beeld, als ik me snel beweeg, ik denk alleen niet dat dit artifacts zijn.
Heb je Vsync al aangevinkt in het opties menu? Dat kan wel eens helpen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 17:45:
Nee hoor, niet vaag :P deze kaarten horen 8 pipelines tehebben, als je 12 of 16 haalt heb je gewoon geluk dat die pipes niet defect zijn... :) Maar ja ik heb gelukkig 8k gehaalt met 8 pipes :D (gewoon overclocken)
Op wat voor settings heb je dat ding staan? (voltage ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
oh mijn god sir killalot, wat een langheid :9 ach ja, je steekt er weer wat van op hé ;) ik wilde haast quote doen maar ik dacht, nee toch maar niet :D

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
Hehe :X nog een 1.4v slachtoffer, naast ondergetekende. Begint er steeds meer op te lijken dat ik gelijk ga krijgen voor wat betreft het pcb design en het niet aankunnen van het genoemde voltage.

@hempje; ik had psies hetzelfde, game spelen nix aan 't handje en poef...nix meer. Op de testbank bij Paradigit bleef de kaart ook gewoon doorpiepen. Zie je trouwens iets verdachts op de kaart zelf, ik kon namelijk nix ontdekken, zelfs niet op de core.

Eigenlijk vind ik dat er in de startpost een stukje moet komen over die vier pm ictjes die nogal loeiheet kunnen worden.
Ook al wordt de TS dan nog langer, uiteindelijk zijn zullen er minder mensen fucked zijn.
Mijn advies, plak gewoon heatsinkjes op die vier chips, kwaad kan het nooit en je kan verder oc-en met een veilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noreaga schreef op 08 november 2004 @ 10:31:
Hehe :X nog een 1.4v slachtoffer, naast ondergetekende. Begint er steeds meer op te lijken dat ik gelijk ga krijgen voor wat betreft het pcb design en het niet aankunnen van het genoemde voltage.

@hempje; ik had psies hetzelfde, game spelen nix aan 't handje en poef...nix meer. Op de testbank bij Paradigit bleef de kaart ook gewoon doorpiepen. Zie je trouwens iets verdachts op de kaart zelf, ik kon namelijk nix ontdekken, zelfs niet op de core.

Eigenlijk vind ik dat er in de startpost een stukje moet komen over die vier pm ictjes die nogal loeiheet kunnen worden.
Ook al wordt de TS dan nog langer, uiteindelijk zijn zullen er minder mensen fucked zijn.
Mijn advies, plak gewoon heatsinkjes op die vier chips, kwaad kan het nooit en je kan verder oc-en met een veilig gevoel.
Het ligt niet aan de pcb denk ik....eerder aan een voltregulator chippie. Denk dat die er niet voor gemaakt zijn om 1.4V er doorheen te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 10:12
Voor mensen die last hebben van uitslaande beeld zomaar => Fast-Write uitzetten. Ik kon geen Far Cry starten of het beeld sloeg al uit. Dacht eerst ligt vast aan te hoge overclock enzo dus standaard bios erin geflasht met standaard clocks. Maar hielp niet. Daarna in Bios Fast-Write uitgezet spel loopt nu vrolijk verder :P

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 07:27:
[...]

Heb je Vsync al aangevinkt in het opties menu? Dat kan wel eens helpen ;-)
Heb ik gister ook al zelf geprobeerd, en hopla. probleem verdwenen!!
Maar bedankt voor de reply evengoed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ff gechecked die ASUS GT van 314 Euro, is helaas een kaart die 2.86ns chippies heeft en loopt op 350/700 maar heeft wel 16 pipes geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een noob vraag maarja :X
Met wat krikken jullie je memory en je engine clock op? Powerstrip of ook met Rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Na een tijdje op 1,4v te hebben gedraaid ben ik toch maar weer terug gegaan naar 1,2V. Mede omdat ik me nu tevreden in m'n handen wrijf met een 16x1,5 en als hij ploft je nooit weet wat je ervoor terugkrijgt ;)

Is er al iemand die deze drivers....66.93 heeft geprobeerd?

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 12:10:
Dit is echt een noob vraag maarja :X
Met wat krikken jullie je memory en je engine clock op? Powerstrip of ook met Rivatuner?
Heb je al eens de startpost gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 11:21:
[...]

Het ligt niet aan de pcb denk ik....eerder aan een voltregulator chippie. Denk dat die er niet voor gemaakt zijn om 1.4V er doorheen te knallen.
Ok, maar dat bedoel ik ook eigenlijk gezien de layout van de GT/Ultra die wel voorzien is van heatsink voor de voltage regulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pipelines VP XFX AOpen
16x1 6 47% 55%
16x1 5 7% 6%
16x1 4 1% 3%
12x1 6 18% 18%
12x1 5 2% 1%
12x1 4 3% 4%
8x1 4-6 22% 13%

Ik heb dit schema maar even gemaakt naar aanleiding van de poll. Ik weet niet of het eerder gepost is, maar ik kan me voorstellen dat voor sommigen de poll een totaal verdraaid beeld geeft. De AOpen maakt namelijk statistisch de meeste kans op totaal geunlockt te worden, iets wat misschien moeilijk op te maken is uit de poll. Dat de Aopen lager staat komt door het feit dat er minder mensen zijn met een AOpen (of tweakers met een AOpen houden statistisch gezien minder van stemmen :P). Wel moet ik zeggen dat de percentages die bij de AOpen horen een stuk minder nauwkeurig zijn omdat het maar 135 mensen betreft (bovendien kan het zijn dat je door je teleurstelling maar niet stemt, waardoor er nog minder klopt van de resultaten). De resultaten van de XFX zijn wat nauwkeuriger, want dit betreft 371 mensen. Het spijt me voor degene die de poll heeft opgezet, maar het is wat knuddig gedaan :)

Met de AOpen maak je dus statistisch meer kans om em volledig unlockt te krijgen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 08 november 2004 @ 12:17:
[...]

Heb je al eens de startpost gelezen???
Ja alleen ik kan het niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als ik jou was zou ik gewoon rivatuner gebruiken ;) (omdat je deze tool ook gebruikt voor het unlocken van je kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 12:26:
[...]

Ja alleen ik kan het niet vinden 8)7
8)7 ik dacht dat ie inmiddels wel zo groot zo zijn dat je er niet meer omheen zou kunnen, maar blijkbaar kan ik hem nog groter maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand met 100% zekerheid te zeggen tot welk voltage je veilig kan gebruiken. Want ik hoor dus velen roepen dat zijn grotere broertjes de GPU op 1.4V loopt... maar daarnaast hoor ik dus ook verhalen over andere voltageregulatoren...

Kan iemand iets met zekerheid zeggen? (ik heb dus NOG niet deze kaart, maar wil eerst alles zeker weten alvorens ik overga tot koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
hoe laad in nou die bios dan... kan het niet in TS vinden en met nibitor kun je hem niet inladen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lancelot46 schreef op 08 november 2004 @ 08:39:
[...]

Op wat voor settings heb je dat ding staan? (voltage ?)
1,2 volt... 385/825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welk merk die twee opgeblazen 1.4v 6800LE kaarten waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 00:21:
Ik heb met mijn XFX 6800LE af en toe haperingen in enkele spellen: Soldiers, Trainz. Geen arti's maar alles bevriest soms voor een seconde of 5.
Zowel 66.81 als 66.77 ( die bij mijn MCE 2005 wordt aanbevolen ) geprobeerd, maar geen verschil.
Specs: Athlon 64 3400+, Gigabyte GA-K8VT800M, 512Mb DDR@400.

Wat kan dat dan wezen? Temperatuur is ook normaal.
In rivatuner de eerste 2 opties onder blitting aan vinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
[quote]noreaga schreef op 08 november 2004 @ 10:31:

De Pov staat standaard al op 1.4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik niet helemaal bekend met het voltage verhaal in Nibitor 1.8 Maar, als je "extended labeling" aanzet bij de V999GT bios. Dan komt er opeens een "voltage 4" bij en deze staat op 1,6V!

Uitleg iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees dus net dat een paar mensen hun kaart hebben opgeblazen met 1.4 V? Damn, das echt KUT. De mijne draait nu al bijna 2 maanden op 1,4V Core 375 mem 8500, als ik hem op 1,2 zet (nu bios) krijg ik met die core en memory speed dikke artis. Ik ga nu de "gulden" tussenweg proberen op 1,3. = Nvidia gt bios 256mb rev 2. bij deze staat hij standaard op 1,4 volt bij 3d. Ik wil namelijk wel een snelle kaart, alleen wil ik niet dat hij strax inneens opgeblazen is na ff flink gamen.

(Medal of honor Pacific Assault: Directors Edition draait overigens lekker op dit kaartje :) )

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de asus v999gt bios er in geflasht, voor de rest dus niets handmatig ge-edit, loopt de mijne nu op 1,4v?

Hoe kan ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen naar mijn eerdere probleem met een xfx le 6800 v1.0 nu een tevreden bezitter van een xfx 6800 le v1.1 welke geen kuren vertoont. Inmiddels de eerste loops 3d mark 03 en 05 laten lopen en dat gaat allemaal zonder artis op 16x6, ik ben dus erg blij :) Heb dan wel 2.8ns maar dat kan de pret niet meer drukken:) game ze mensen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
Zelf kom ik niet verder dan 365 op 1.2V, had hem staan op 370 :( maar kreeg toen hele kleine arties in 3dmark03 (op schilpad). Heb hem toen maar weer verlaagd. Het geheugen heb ik nog niet verder geprobeert dan 800. Is er trouwens verband met het verhogen van het voltage van de core t.o.v. het geheugen?

Dit is trouwens op stock koeler! Kan best zijn dat de core snelheid wel hoger wil indien ik er een nv5 op zet.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 20:17

db87

Mach 2 GT modded

en die van mij loopt op 1,5volt >:)

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:21:
Nu ben ik niet helemaal bekend met het voltage verhaal in Nibitor 1.8 Maar, als je "extended labeling" aanzet bij de V999GT bios. Dan komt er opeens een "voltage 4" bij en deze staat op 1,6V!

Uitleg iemand?
Ok, heb voor de grap die voltage 4 eens op 1,4 gezet ipv de standaard 1,6.

Flash en bench:
- Draait nog steeds prima op 420 / 850
- Heb het vermoeden dat PWM chips iets minder heet worden. Maar, kan dit niet goed checken (voelen met je fingers is weinig wetenschappelijk verantwoord).
- stressed core temp is omlaag!!!!

Zou iemand hier dit experiment willen nabootsen?

EDIT: Aopen kaart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, hadden de mensen met een dode kaart op 1,4v stock cooling of een silencer nv5?

Weet niet of dat nog iets uitmaakt? :?

En, in Nibitor, is voltage 2 het voltage waar we het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 12:24:
Pipelines VP XFX AOpen
16x1 6 47% 55%
16x1 5 7% 6%
16x1 4 1% 3%
12x1 6 18% 18%
12x1 5 2% 1%
12x1 4 3% 4%
8x1 4-6 22% 13%

Ik heb dit schema maar even gemaakt naar aanleiding van de poll. Ik weet niet of het eerder gepost is, maar ik kan me voorstellen dat voor sommigen de poll een totaal verdraaid beeld geeft. De AOpen maakt namelijk statistisch de meeste kans op totaal geunlockt te worden, iets wat misschien moeilijk op te maken is uit de poll. Dat de Aopen lager staat komt door het feit dat er minder mensen zijn met een AOpen (of tweakers met een AOpen houden statistisch gezien minder van stemmen :P). Wel moet ik zeggen dat de percentages die bij de AOpen horen een stuk minder nauwkeurig zijn omdat het maar 135 mensen betreft (bovendien kan het zijn dat je door je teleurstelling maar niet stemt, waardoor er nog minder klopt van de resultaten). De resultaten van de XFX zijn wat nauwkeuriger, want dit betreft 371 mensen. Het spijt me voor degene die de poll heeft opgezet, maar het is wat knuddig gedaan :)

Met de AOpen maak je dus statistisch meer kans om em volledig unlockt te krijgen!
Deze poll is al 2 a 3 keer eerder uitgewekt... maar er klopt geen drol van... omdat de poll niet klotp.... veel mensen hebben het te hoog ingevuld.. en da ze er pas later achter kwamen dat het toch niet arti vrij was..... en sommigen hebben het ingevuld terwijl ze niet eens wisten waar het om draaide....

En daarnaast klopt je schema ook niet....

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Godver, ik heb net die nvidia bios erin geflashed? nu start mijn hele pc niet meer op.
Ik weet nog precies hoe ik heb terug zet, daar heb ik geen problemen mee namelijk. Dat kan ik blind!

1: Bootdisk er in doen.... aantal tellen w88 tot floppy disk lampje weer uitgaat.
2: Dan floppy met nvflash en de bios
3: intypen nvflash -4 -5 -6 a:\bios.rom
4: aantal tellen w88, en vervolgens "Y"
5: even w88 en restarten.

Alleen het probleem is dat mijn computer gewoon helemaal niks meer doet als hij opstart. zou het wel werken al zou ik er een pci-videokaartje in zetten?

[ Voor 32% gewijzigd door Fiddle op 08-11-2004 15:17 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Tja die Gt bios doet het niet zo lekker in een LE kaartje. Ik zou voor de NU bios gaan maar verwacht geen andere resultaten als wat je al hebt op 1.4V

Maar vertel es hoe je nu post zonder beeld 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Lanfear28 op 08-11-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breekt hier een beetje paniek uit......

@ Fiddle: PCI kaart erin moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Lanfear28 schreef op 08 november 2004 @ 15:15:
Tja die Gt bios doet het niet zo lekker in een LE kaartje. Ik zou voor de NU bios gaan maar verwacht geen andere resultaten als wat je al hebt op 1.4V

Maar vertel es hoe je nu post zonder beeld 8)7
De asus gt bios heeft altijd prima gewerkt. alleen de standaard nvidia gt bios dus blijkbaar niet. Ik wilde namelijk eens kijken hoe mijn kaartje zou werken op 1,3 volt

Ik had nog een oude geforce2mx (agp) liggen. Dus daarmee doet mijn pc het wel weer alleen kan ik niet gamen natuurlijk. En we hebben beneden ook nog een een laptop met internetverbinding staan ;)

@ Goldie.
Duh :) ik heb nu een niet werkende 6800le kaart liggen voor 200 eurotjes. Het zal wel weer goed komen al kan ik ergens een pcikaartje regelen of een pc met onboard grafischekaart, tog verontrust me het wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:42:
[...]

Ok, heb voor de grap die voltage 4 eens op 1,4 gezet ipv de standaard 1,6.

Flash en bench:
- Draait nog steeds prima op 420 / 850
- Heb het vermoeden dat PWM chips iets minder heet worden. Maar, kan dit niet goed checken (voelen met je fingers is weinig wetenschappelijk verantwoord).
- stressed core temp is omlaag!!!!

Zou iemand hier dit experiment willen nabootsen?

EDIT: Aopen kaart
Hey, krijg nu wat. Volgens Rivatuner draai ik nu 3D op 1,3V ipv 1,4!!!! 8)7

grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

KroeT

[...]

Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 20:31:
Ik heb ff wat foto's gemaakt van de XFX6800LE + NV5 Silencer.
[afbeelding]
Kaart + Arctic Koeler
[afbeelding]
Vergroot
[afbeelding]
Zijkant(grote, hoge koeler :P)
[afbeelding]
Geheugenchips gekoeld!!!! >:)
(Let niet op het boek :P)
Hmmz. Met die Silencer, hoe is het geluidsniveau? Benadert het een passieve koeling?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 08 november 2004 @ 15:45:
[...]

Hmmz. Met die Silencer, hoe is het geluidsniveau? Benadert het een passieve koeling?
hier niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

hehe. Passieve koeling, is dat haalbaar als je niet overklokt maar wel unlockt? (ZM80C-HP bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Fiddle schreef op 08 november 2004 @ 15:03:
Godver, ik heb net die nvidia bios erin geflashed? nu start mijn hele pc niet meer op.
Ik weet nog precies hoe ik heb terug zet, daar heb ik geen problemen mee namelijk. Dat kan ik blind!

1: Bootdisk er in doen.... aantal tellen w88 tot floppy disk lampje weer uitgaat.
2: Dan floppy met nvflash en de bios
3: intypen nvflash -4 -5 -6 a:\bios.rom
4: aantal tellen w88, en vervolgens "Y"
5: even w88 en restarten.

Alleen het probleem is dat mijn computer gewoon helemaal niks meer doet als hij opstart. zou het wel werken al zou ik er een pci-videokaartje in zetten?
Probeer es terug te gaan naar je oorspronkelijke bios "BACKUP.ROM" hoop voor je dat je gebackuped hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear28 op 08-11-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
n00bs schreef op 08 november 2004 @ 11:48:
Ik heb ff gechecked die ASUS GT van 314 Euro, is helaas een kaart die 2.86ns chippies heeft en loopt op 350/700 maar heeft wel 16 pipes geactiveerd.
Das Samsung geheugen volgens mij. Die had zo'n raar tussen nummer. Klokt overigens veel minder goed dan Hynix heb ik van horen zeggen....

[quote]Lanfear28 schreef op 08 november 2004 @ 14:12:
De Pov staat standaard al op 1.4V
Dat meen je niet :? Toevallig een foto ergens? Kunnen me 'Zoek de 10 verschillen' doen :+
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:21:

Uitleg iemand?
1.6 is volgens de voltage loop (1.1V base voltage + 0.1/0.3) niet mogelijk. GT en Ultra's hebben alst goed is: 1.1 + 0.2/0.3. Dan is het wel mogelijk.
lancelot46 schreef op 08 november 2004 @ 14:32:
[...]

Zelf kom ik niet verder dan 365 op 1.2V, had hem staan op 370 :( maar kreeg toen hele kleine arties in 3dmark03 (op schilpad). Heb hem toen maar weer verlaagd. Het geheugen heb ik nog niet verder geprobeert dan 800. Is er trouwens verband met het verhogen van het voltage van de core t.o.v. het geheugen?

Dit is trouwens op stock koeler! Kan best zijn dat de core snelheid wel hoger wil indien ik er een nv5 op zet.

iemand?
Had het idee dat mn mem minder hoog wilde na het verhogen van de core, maar dat was maar een idee. Zou in principe geen verband moeten zijn (toch?).
db87 schreef op 08 november 2004 @ 14:33:
en die van mij loopt op 1,5volt >:)
Weet je dat zeker? Misschien dat je er even bij uit wil leggen hoe je dat geflikt hebt ipv enkel te zeggen DAT je het geflikt hebt. Hebben we zo niet zoveel aan he ;). Hoewel ik betwijfel of er veel happigzijn op 1.5 nu 1.4 enig schrikbeeld heeft aangewakkerd...
KroeT schreef op 08 november 2004 @ 15:45:
[...]
Eehm, als je een temp controlled fan had (XFX bv), draait je NV5 in idle ook trager. Ik vind hem dan erg stil. Als hij max draait hoor je um wel, maar meer dan een zacht gezoem is het niet, verre van irritant in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje

Neej, de kaart is visueel (:P) 100% procent inorde? kga hem vandaag proberen te reanimeren, en anders is er nog maar 1 optie (die hier niet zo gewaardeerd wordt).
Ik weet dat het niet netjes is (mensen weten wel waar ik het over heb) totdat het jouw kaart is, dan wil je het altijd proberen, zker als er geen euro's meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

-Sir_Killalot- schreef op 08 november 2004 @ 16:51:

Eehm, als je een temp controlled fan had (XFX bv), draait je NV5 in idle ook trager. Ik vind hem dan erg stil. Als hij max draait hoor je um wel, maar meer dan een zacht gezoem is het niet, verre van irritant in ieder geval.
Dat komt goed uit, want ik ga een XFX aanschaffen :)
Ik ga sowieso eerst proberen wat het verschil in geluid is met mijn huidige kaart (GF2MX met zo'n vervelend klein snerpertje erop). Als dat acceptabel is ga ik geen passieve koeler kopen. Maar ik ben wel benieuwd of het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zat goede passieve coolers die de videokaart aardig cool houden, bijv. zalman, maar of dat ook voor de 6800 LE is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
[quote]-Sir_Killalot- schreef op 08 november 2004 @ 16:51:
[...]
[quote]Lanfear28 schreef op 08 november 2004 @ 14:12
De POV staat standaard op 1.4V

Dat meen je niet Toevallig een foto ergens? Kunnen me 'Zoek de 10 verschillen' doen.

Ja hoor 2 deeltjes terug 8) Maar mijn opmerking was niet bedoeld als vermelding maar meer als dat er best wel grote verschillen zijn tussen de Le kaartjes.
Ik heb bv standaard dezelfde koeler als de GT en Goldie vermoed waarschijnlijk terecht dat de combinatie 1.4V en sommige kaartjes niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 08 november 2004 @ 16:51:
[...]

[...]

1.6 is volgens de voltage loop (1.1V base voltage + 0.1/0.3) niet mogelijk. GT en Ultra's hebben alst goed is: 1.1 + 0.2/0.3. Dan is het wel mogelijk.
.
Klopt het dan wel dat rivatuner stelt dat ik nu 1,3v draai in 3D na mijn aanpassing, zie mijn vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik die bios flashen zonder diskettedrive?

Ik heb al een bootable cd gemaakt...met nvflash er op en een andere bios. Maar deze bestanden ziet hij niet in dos.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
KroeT schreef op 08 november 2004 @ 16:53:
[...]
Dat komt goed uit, want ik ga een XFX aanschaffen :)
Ik ga sowieso eerst proberen wat het verschil in geluid is met mijn huidige kaart (GF2MX met zo'n vervelend klein snerpertje erop). Als dat acceptabel is ga ik geen passieve koeler kopen. Maar ik ben wel benieuwd of het mogelijk is.
Gloof dat iemand hier een Zalman zonder fan had een tijdje. Na het monteren vd fan was er niet echt een verbetering. Ben ff vergeten wie het was :X.
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 17:08:
[...]
Klopt het dan wel dat rivatuner stelt dat ik nu 1,3v draai in 3D na mijn aanpassing, zie mijn vorige post
Voltage verandert niet, staat dan altijd op 1.3.
Lanfear28 schreef op 08 november 2004 @ 17:07:
[...]
Ja hoor 2 deeltjes terug 8)
Gevonden. http://pclab.pl/thread44679.html. Was in deeltje 3 overigens ;), tgaat hard...
Snap nog steeds geen zak van die PoV, wrom die nou 1.4 op zn core zou moeten hebben.
OF ze hebben slecht clockende cores....
OF willen je de moeite besparen en uberoverclockers verkopen...
OF ze hadden gewoon geen unlockbare cores en gingen dan maar voor de overclock ;)
Gezien de overclock die in die link staat..360, vind ik het bar laag voor zo'n koeling en 1.4V. Ik ren dat ding op mn sokken voorbij :9 :9~ @1.2 :Y)

offtopic:
@Nostra
Wil jij mij zeggen dat je een cheap-ass Duronnetje z'n L2 chache hebt unlockt en vervolgens die chip 2x zo hard hebt laten draaien 8)7. Zo ja...gefeliciteerd man, wow...

[ Voor 27% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-11-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 08 november 2004 @ 18:18:
[...]

[...]

Voltage verandert niet, staat dan altijd op 1.3.
Hoe bedoel je? Dat de kaart altijd in 1,3v draait, ongeacht 2d / 3d?

Anyway,
- met originele bios las Rivatuner 1,4v
- na mijn aanpassing (voltage 4 van 1,6 naar 1,4) las rivatuner 1,3v

Vraag is nu: klopt dit, of leest Rivatuner het voltage verkeerd en draai ik nog steeds op 1,4v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Gevonden. http://pclab.pl/thread44679.html. Was in deeltje 3 overigens ;), tgaat hard...
Snap nog steeds geen zak van die PoV, wrom die nou 1.4 op zn core zou moeten hebben.
OF ze hebben slecht clockende cores....
OF willen je de moeite besparen en uberoverclockers verkopen...
OF ze hadden gewoon geen unlockbare cores en gingen dan maar voor de overclock ;)
Gezien de overclock die in die link staat..360, vind ik het bar laag voor zo'n koeling en 1.4V. Ik ren dat ding op mn sokken voorbij :9 :9~ @1.2 :Y)

Klopt ik ben ook niet 100% tevreden met mijn POV :( . 2 squads die ik niet open kon zetten, de Asus bios die mijn fan te veel geluid liet produceren, De PoV Gt bios gaf geen beeld, De PoV NU bios gaf geen zichtbare verbetering tov de originele bios, en mijn overklok is ook niet om over naar huis te schrijven alhoewel ik mijn sig nog nie had aangepast want ik heb hem nu stabiel op 380@800 en stressed 57 graden. Maar ik moet zeggen dat hij in UT04 en farcry met AA hoog toch errug soepel loopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

-Sir_Killalot- schreef op 08 november 2004 @ 18:18:
[...]

Gloof dat iemand hier een Zalman zonder fan had een tijdje. Na het monteren vd fan was er niet echt een verbetering. Ben ff vergeten wie het was :X.
Nou ja, ik heb ook geen verbetering nodig, slechts stilte :). Ik ben alleen benieuwd of die passieve Zalman icm unlocken mogelijk is zonder de boel in brand te steken of mijn dure kaartje te molesteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 17:34:
Hoe kan ik die bios flashen zonder diskettedrive?

Ik heb al een bootable cd gemaakt...met nvflash er op en een andere bios. Maar deze bestanden ziet hij niet in dos.
opstarten met een usb drive ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
KroeT schreef op 08 november 2004 @ 19:22:
[...]
Nou ja, ik heb ook geen verbetering nodig, slechts stilte :). Ik ben alleen benieuwd of die passieve Zalman icm unlocken mogelijk is zonder de boel in brand te steken of mijn dure kaartje te molesteren :)
Naja, hij had het wel unlocked lopen iig, overclocked ook nog d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Beter, dan kan ik als de XFX te lawaaiig is altijd nog zo'n Zalmannetje erop kwakken. Ik ben namelijk niet zo'n overklokker. Unlocken is al een hele stap voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het 'voltage probleem' ook al voorbij gekomen op de buitenlandse fora?
Kan me voorstellen dat ze zich daar ook bezighouden met het modden van de 6800LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

LOL... http://home.planet.nl/~dikke332/nv5modded.jpg >:)
Stressed 41 na een potje flink UT-en... (Hardware monitoring van RivaTuner in de achtergrond mee laten lopen) :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
netjes gedaan!! Zelf gemaakt dat koperen blok of zo gekocht? Want volgens mij issie ook best wel stil (als je em op een laag rpm zet uiteraard ;) ) Temp is ook zeer fijn! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 08-11-2004 20:54 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 20:18:
Is het 'voltage probleem' ook al voorbij gekomen op de buitenlandse fora?
Kan me voorstellen dat ze zich daar ook bezighouden met het modden van de 6800LE
Nederland heeft ongeveer de meeste 6800LE's die er ongeveer zijn :P Kijk maar eens op buitenlandse fora, daar hebben ze het altijd over "all those stupid dutch, with there 6800LE's" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Garrett schreef op 08 november 2004 @ 20:44:
LOL... http://home.planet.nl/~dikke332/nv5modded.jpg >:)
Stressed 41 na een potje flink UT-en... (Hardware monitoring van RivaTuner in de achtergrond mee laten lopen) :Y)
Das toch een Papst fan? Ook nog wel stil enzo :P? Je warme lucht ben je er alleen niet mee kwijt, maar toch. Mooie temps
cardinal808 schreef op 08 november 2004 @ 20:56:
[...]
Nederland heeft ongeveer de meeste 6800LE's die er ongeveer zijn :P Kijk maar eens op buitenlandse fora, daar hebben ze het altijd over "all those stupid dutch, with their :P 6800LE's" >:)
Tis zowat een Hollanders-only product lijkt het idd })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00000t Go holland ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Niet online

esox-oc

atec

Tis zowat een Hollanders-only product lijkt het idd })
Ben je nou nederlander of niet? Zo goedkoop mogelijk voor de beste kaart!

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looooool @ post hierboven ^^... Nou, ik ben geen hollander, maar als 16 jarige werkloze allochtoon denk ik ongeveer hetzelfde :D

ontopic: waar waren ze als eerste te verkrijge.. de 6800 LE's :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
hahahahahahahahaha :D

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:12:
looooool @ post hierboven ^^... Nou, ik ben geen hollander, maar als 16 jarige werkloze allochtoon denk ik ongeveer hetzelfde :D

Mycom, moest je het wel weten, dat was revisie 1, daarna kwam revisie 2 en paradigit had ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
esox-oc schreef op 08 november 2004 @ 21:07:
[...]
Ben je nou nederlander of niet? Zo goedkoop mogelijk voor de beste kaart!
Hehehe, en ik kreeg nog es 20 euro korting :Y) (XFX actie).
Dus dat maakt mij (met uitzondering van mensen die er werken en sowieso -10% o.i.d. krijgen) de grootste krent :P (hoewel ik wel bijna 6800GT had gekocht overigens...tkwam gewoon zo uit ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:12:

De intergratie in Nederland is dus toch niet helemaal gefaald :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 08-11-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
De kaart van mij is idd dood verklaart, hij doet niks meer :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hempje schreef op 08 november 2004 @ 21:52:
Hoe hoog was je voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 08 november 2004 @ 21:53:
[...]

Hoe hoog was je voltage?
In 1 van zijn posts is te vinden dat zijn voltage op 1,4 zat.
Hempje schreef op 08 november 2004 @ 21:52:
:( Jammer dude, sterkte voor de nabestaande. :|
Fiddle schreef op 08 november 2004 @ 21:46:
[...]

De intergratie in Nederland is dus toch niet helemaal gefaald :)
I'll take that as an offence :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hempje schreef op 07 november 2004 @ 22:21:
Ben vrolijk aan ut gamen, pats, pc uit.... Niks, nada, niks doet het meer.
Grafische kaart eruit gehaald, en jawel hoor, pc gaat weer aan...
Mensen volgens mij is m'n grafische kaart net overleden, na het flashen van een asus bios (die er voorheen ook al 3 weken in heeft gezeten, en ook een LAN heeft meegemaakt op constant 1.4v) waarna ik enkele minuten heb gegamed...
Kga morgen nog wat proberen, anders is het over uit...kheb helaas geen geld meer voor een nieuwe.
Je doet je naam eer aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
n00bs schreef op 08 november 2004 @ 21:53:
[...]

Hoe hoog was je voltage?
1.4v Met GT bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
Waar is de derde revisie van aopen te koop?

MvG. Jack©© :O

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoop alleen dat iedereen die ook op 1.4V zijn GPU heeft, dit snel omlaag zal brengen... want reken maar dat je geen garantie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ 1,2 ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
jackoo1988 schreef op 08 november 2004 @ 22:22:
Waar is de derde revisie van aopen te koop?

MvG. Jack©© :O
Mycom voor 199. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Volgnes mij ook bij de vobis..... daar hebben ze hoorde ik ook weer een net nieuwe batch binnen (een insider gevonden:P)

Aopen:

Rev1 (probleem rev): Mycom + Vobis
Rev2 (Uber rev) : Mycom + Vobis
Rev3 (silent) : Mycom + maybe Vobis (ff morge uitzoekn ofzo)

XFX:

REv??

Paradigit, Dynabyte en n0g wat zaakjes?

Tr... over die domme hollanders + hun stomme 6800le....

Een zootje van die 6800le pwnt de 6800GT helemaal.... wij zijn gewoon een vrekkig volkje dat prijsbewust is...

[ Voor 22% gewijzigd door Henning op 09-11-2004 09:04 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
Volgens mij hebben ze hier in den haag nog steeds de 2e revisie 8)7

MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot er wat meer duidelijkheid is over de exacte oorzaak van het overlijden van deze videokaarten heb ik de mijne maar even van een 'gewone' Non Ultra bios voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb nu een XFX 6800le kaartje ruim een week draaien op 12 pipes, 6 shaders, 1,5v 350/850
benchresultaten staan hier.

heb de originele xfx 6800le bios gebruikt en met nibitor ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Ik ga zaterdag, naar de hcc-dagen: Nu wil ik daar ee n 6800 le kopen. Het maakt mij niet uit welk merk, maar alleen als ik moet kiezen tussen die aopen rev2 en aopen rev3 welke moet ik dan nemen :S

of maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
zou iemand zijn bios kunnen posten die 1.2V heeft (met de standaard koeler v/d XFX) en core speeds op 350 / 750, want met nibitor laad ik een GT bios die ik alleen op 1.4V kan zetten?!
vind ik toch een beetje link... ik heb btw een 300 W voeding... kan dat?

EDIT

ah ik zie dat je het bij de sparkle bios wel kunt instellen.... en ik zie ook dat de TS is aangepast... nice en ty :D

[ Voor 20% gewijzigd door rutgerprins op 09-11-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
swipe schreef op 09 november 2004 @ 01:00:
heb nu een XFX 6800le kaartje ruim een week draaien op 12 pipes, 6 shaders, 1,5v 350/850
benchresultaten staan hier.

heb de originele xfx 6800le bios gebruikt en met nibitor ge-edit.
Wrom 1.5v 8)7 :? Heb je dat echt nodig voor 50 miezerige extra MHz-jes :r? Poor you...
1300A schreef op 09 november 2004 @ 08:37:
Ik ga zaterdag, naar de hcc-dagen: Nu wil ik daar ee n 6800 le kopen. Het maakt mij niet uit welk merk, maar alleen als ik moet kiezen tussen die aopen rev2 en aopen rev3 welke moet ik dan nemen :S

of maakt dat niks uit.
Eeeh, revisie 3 :P? 2.0 Hynix geheugen en een stille koeler...wat wil je nog meer? Ja een temperatuursensor...maar dat zit er voorlopig niet in denk ik.

@rutger
Je kan het bij je originele BIOS ook gewoon instellen hoor met NiBiTor 1.8.

Vraagje aan de mensen van de overleden kaarten:
Hadden jullie er een bios ingeflashed, anders dan een ge-edite originele BIOS?
Zo ja...lijkt me verstandig dat iedereen voorlopig gewoon z'n eigen BIOS edit (Ja dit kan mensen so why bother met die andere dingen!!?) ipv er maar BIOSsen in te rammen die mischien niet helemaal compatible zijn. Ik flash al ge-edite BIOSen sinds NiBiTor 1.7 het soort-van kon.
(Ja ik had ook kunnen zoeken in het topic, maar dit vestigt de aandacht er weer ff op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Ik had het Sparkle bios draaien toen mijn kaart kapot ging. Hempje had het Asus bios erin zitten right?
Mijn bios was aangepast naar 1.4v en had de oc-waarden er ook ingezet (dus dik 400 core en dik 900 mem) Ik liep ook nog 's op 16 pipes terwijl ik wist dat er in ieder geval vier niet helemaal zuiver waren, want die gaven artifacts op 1.1 volt. Op 1.4 heb ik nooit een artifact kunnen bekennen met alle pipes aan, maar toch.

Volgens mij vroeg er ook nog iemand of er stock cooling op zat, maar er zat dus een NV5 op waardoor de temperatuur van de core het probleem waarschijnlijk niet is geweest. Verschil met de standaardkoeler is wel dat er met een NV5 geen airflow meer is over de onderdelen op de kaart die zorgen voor het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Laatst online: 16:19
noreaga schreef op 09 november 2004 @ 10:31:
Ik had het Sparkle bios draaien toen mijn kaart kapot ging. Hempje had het Asus bios erin zitten right?
Mijn bios was aangepast naar 1.4v en had de oc-waarden er ook ingezet (dus dik 400 core en dik 900 mem) Ik liep ook nog 's op 16 pipes terwijl ik wist dat er in ieder geval vier niet helemaal zuiver waren, want die gaven artifacts op 1.1 volt. Op 1.4 heb ik nooit een artifact kunnen bekennen met alle pipes aan, maar toch.

Volgens mij vroeg er ook nog iemand of er stock cooling op zat, maar er zat dus een NV5 op waardoor de temperatuur van de core het probleem waarschijnlijk niet is geweest. Verschil met de standaardkoeler is wel dat er met een NV5 geen airflow meer is over de onderdelen op de kaart die zorgen voor het voltage.
Behoorlijk k*t om zo maar te zeggen voor jullie :r
Ik hou het mooi bij me Leadtek 6800NU bios en 1.2v want ik wil niet dat die ook naar de barrieruh gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet echt wat het grote voordeel is van al die bios flashes?
Waarom unlock je niet gewoon die pipelines en shaders, of moet dan het voltage hoger zijn? Ik denk dat het extra aantal mhz'en niet significant is vergeleken met de performance boost die je krijgt met het unlocken, of ben ik nou wartaal aan het uitslaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
noreaga schreef op 09 november 2004 @ 10:31:
Verschil met de standaardkoeler is wel dat er met een NV5 geen airflow meer is over de onderdelen op de kaart die zorgen voor het voltage.
Hmm ja das waar, en de GT/Ultra koeling is hier idd op gericht ook wat extra te koelen. Hoewel ik me afvraag in hoeverre de reeds warme lucht nog koelt...maar goed er is airflow.
Echter zijn er 2 andere 6800NUs (de Galaxy Glacier met NV5 en nog een met de CoolViva van Coolermaster), die zeker geen airflow over de rest van de kaart hebben. Lijkt me niet echt dat zij dat zomaar doen als de kans bestaat dat de kaart erdoor opblaast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1300A schreef op 09 november 2004 @ 08:37:

of maakt dat niks uit.
Rev. 3 zal "waarschijnlijk" een beter product zijn... alleen ik zelf zou nooit op een beurs iets kopen. Gewoon uit de pricewatch... goedkoper en betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
-Sir_Killalot- schreef op 09 november 2004 @ 11:30:
[...]

Hmm ja das waar, en de GT/Ultra koeling is hier idd op gericht ook wat extra te koelen. Hoewel ik me afvraag in hoeverre de reeds warme lucht nog koelt...maar goed er is airflow.
Echter zijn er 2 andere 6800NUs (de Galaxy Glacier met NV5 en nog een met de CoolViva van Coolermaster), die zeker geen airflow over de rest van de kaart hebben. Lijkt me niet echt dat zij dat zomaar doen als de kans bestaat dat de kaart erdoor opblaast...
De GT en Ultra zijn toch ook vaker voorzien van een dubbele molex aansluiting nietwaar? Wellicht is inderdaag de pcb van de LE niet gebouwd op 1.4V.
Ook waren de 2 gestorven kaarten uitgerust met een nv5. Kan best zijn dat deze ook een hoger stroomverbruik heeft dan de standaard koeler. (alle beetjes helpen, in dit geval dus wellicht niet)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.