Je komt echt never verder qua performance met een LE dan een geclockte 6800GTAnoniem: 122640 schreef op 06 november 2004 @ 20:35:
[...]
NEVER!!!We shall crush those 6800GT With our 420 mhz 6800 LE core !!
heb ik al geprobeerd, werkt niet, staat ook in m'n post.
*UPDATE*DexterBelgium schreef op 29 oktober 2004 @ 07:56:
Had net hetzelfde, maar zelfs al artifacts (in de vorm van grote storende zwarte vlakken) met alles op stock, zowel 66.81 als 61.77, zowel omega, gewone als prometheus versies. Heb het ding gewoon geRMA'd, kan voor mij niet dat een kaart out of the box problemen geeft. (ben dus nu nog aan t wachten)
Mijn config:
DFI AD77 (ook een Via KT400 bordje, zie ik hier een patroon? )met laatste hyperions 4.53, ook AMD XP 2000+ en ook 512 MB RAM
Drivers geprobeerd: 61.77 (bijgeleverde, omega en prometheus) 65.81 en nog wat whql zooi van op guru.
Heb, raar genoeg, 1 (jajaja, 1) run van 3dmark05 kunnen doen met 16,1x6 zonder arties, maar dan waren ze er weer in Farcry 1.1 (vooral in een stukje waar ik met een jeep op de carrier afreed: die jeep had zo'n egeleffect, funky maar niet handig, en niet mooi) en in UT 2004.
Zou toch met alle drivers (zeker de WHQL's) moeten werken, of zie ik dat verkeerd??
Ik had ook problemen met de combinatie VIA+Nvidia maar ik heb nu de oplossing.
Heel simpel eigenlijk. Gewoon je AGP snelheid op 4X zetten. Alle problemen zijn nu weg.
Laat ook even weten als het voor jullie ook gewerkt heeft
mvg Jouke
Anoniem: 70787
ff mijn probleempje hier posten, hier zitten de kenners van de 6800 LE 
Gisteren de chipsetkoeler van mijn Abit NF7-s vervangen door een Zalman heatsink (ZM-NB47J) omdat de koeler al tijden aanliep en schoonmaken niet hielp, het vervangen zelf ging allemaal prima.
Toen alles weer aangesloten, zet pc aan, kreeg echter geen beeld. Dus ik alles nalopen of het wel goed zat aangesloten, videokaart nog eens extra aangedrukt en de pc weer aangezet. Nog steeds geen beeld.
Toen met minimaal aangesloten apparaten gaan testen (videokaart, 1 reepje mem), nog steeds geen beeld.
Maar besloten om alles opnieuw in te bouwen, wie weet hielp dat ... maar nog steeds geen beeld.
Daar mijn kast (cm stacker) geen PC speaker heeft, even een speaker uit een PC gerukt.
Hij gaf 1 lange en 2 korte piepjes achter elkaar, dit zou betekenen dat er een videokaart probleem was.
Toen mijn videokaart verwijderd en een andere (GF2 MX420) geprobeerd, en toen ging ie wel aan! Ik dacht neeee niet mijn videokaart stuk
Na proberen in een andere PC (ASUS A7V8X-X moederbord, 300 watt noname) gaf de videokaart wél beeld!
Voor de zekerheid in een ander systeem gepropt met ook een Abit NF7-S moederbord, en daar doet ie het ook niet in!
Dus de videokaart doet het wel in een a7v8x-x moederbord, en niet meer op 2 Abit NF7-s moederborden.
Met de voedingen zit het wel snor; in mijn PC zit een Tagan 480watt, in de andere Abit PC zit een 350Watt aopen (maar hangt bijna niks in).
Alle moederborden zijn voorzien van het laatste bios.
Gisteren nog 2 uur besteed aan het aandrukken/wisselen van videokaarten in mijn PC, maar zonder succes. De 6800LE werkt nog steeds op het A7V8X-X moederbord!
Ook bios teruggeflashed naar origineel heeft niet geholpen.
Iemand ENIG idee wat hier gaande is??
Gisteren de chipsetkoeler van mijn Abit NF7-s vervangen door een Zalman heatsink (ZM-NB47J) omdat de koeler al tijden aanliep en schoonmaken niet hielp, het vervangen zelf ging allemaal prima.
Toen alles weer aangesloten, zet pc aan, kreeg echter geen beeld. Dus ik alles nalopen of het wel goed zat aangesloten, videokaart nog eens extra aangedrukt en de pc weer aangezet. Nog steeds geen beeld.
Toen met minimaal aangesloten apparaten gaan testen (videokaart, 1 reepje mem), nog steeds geen beeld.
Maar besloten om alles opnieuw in te bouwen, wie weet hielp dat ... maar nog steeds geen beeld.
Daar mijn kast (cm stacker) geen PC speaker heeft, even een speaker uit een PC gerukt.
Hij gaf 1 lange en 2 korte piepjes achter elkaar, dit zou betekenen dat er een videokaart probleem was.
Toen mijn videokaart verwijderd en een andere (GF2 MX420) geprobeerd, en toen ging ie wel aan! Ik dacht neeee niet mijn videokaart stuk
Na proberen in een andere PC (ASUS A7V8X-X moederbord, 300 watt noname) gaf de videokaart wél beeld!
Voor de zekerheid in een ander systeem gepropt met ook een Abit NF7-S moederbord, en daar doet ie het ook niet in!
Dus de videokaart doet het wel in een a7v8x-x moederbord, en niet meer op 2 Abit NF7-s moederborden.
Met de voedingen zit het wel snor; in mijn PC zit een Tagan 480watt, in de andere Abit PC zit een 350Watt aopen (maar hangt bijna niks in).
Alle moederborden zijn voorzien van het laatste bios.
Gisteren nog 2 uur besteed aan het aandrukken/wisselen van videokaarten in mijn PC, maar zonder succes. De 6800LE werkt nog steeds op het A7V8X-X moederbord!
Ook bios teruggeflashed naar origineel heeft niet geholpen.
Iemand ENIG idee wat hier gaande is??
Anoniem: 122640
Volgens mij had iemand zijn AGP Apearture (ofzoiets) size op 256 mb gezet en kwam van zijn problemen af, probeer dat eens ipv switchen naar agp 4x
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 06-11-2004 22:00 ]
http://home.planet.nl/~roest210/rev3.gif
Ik heb precies de zelfde kaart...maar dan is mijn toch ook 2.0 geheugen?
Ik heb precies de zelfde kaart...maar dan is mijn toch ook 2.0 geheugen?
Verrek Hynix 2.0 geheugen is het wel, ik keek ff op me kaartje.
[ Voor 4% gewijzigd door davey s. op 06-11-2004 22:24 ]
Anoniem: 122953
Ik kreeg 12 pipelines en 6 vertex shaders open, ik vind het jammer dat bij die llaaste 4 ik veel arti's krijg, toch nog 2919 punten weten te behalen met 3dmark05
thx for ur tips!!
thx for ur tips!!
Ik heb vandaag maar de tweede 6800 LE gehaald, ditmaal de retailversie met 2,8ns geheugen XFX. En het geluk is dit keer met me. Alleen 1 vertexje werkt niet. De 16 pipes gelukkig wel
Ik vraag me 1 ding af en vergeef me bij voorbaat als het ongetwijfeld al eens ergens is genoemd en ik het niet gelezen heb:
Wat is de max. temperatuur voor deze GPU met een naar 1,4V gemodde Core? Na 1 testje in 3D2005 is hij 65C en 1 testje in 3D2003 70C, idle 60C ongeveer. M'n speeds op dit moment 400/700...maar ik weet zeker dat hij nog veel harder kan
Daarbij lijkt het me echter wel handig te weten wat de risicozone is en wanneer ik moet stoppen en wellicht eens de Arctic 5 moet gaan overwegen!
Bedankt bij voorbaat
ps. 3Dmark05 score op het moment van schrijven 3862
3DMark03 score " " 10577
Wat is de max. temperatuur voor deze GPU met een naar 1,4V gemodde Core? Na 1 testje in 3D2005 is hij 65C en 1 testje in 3D2003 70C, idle 60C ongeveer. M'n speeds op dit moment 400/700...maar ik weet zeker dat hij nog veel harder kan
Bedankt bij voorbaat
ps. 3Dmark05 score op het moment van schrijven 3862
3DMark03 score " " 10577
[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 06-11-2004 23:10 ]
Als je minder geheugen hebt bv 2.2 of 2.0 dan kan je toch hoger clocken?
Als dat een vraag is aan mij? 2.0 ns geheugen ben ik nog never tegengekomen op een 6800 LE.davey s. schreef op 06 november 2004 @ 23:13:
Als je minder geheugen hebt bv 2.2 of 2.0 dan kan je toch hoger clocken?
Wat betreft het overklokken: de snelheid van het geheugen schijnt in principe niet erg veel uit te maken voor de overklokresultaten maar uiteindelijk zou 2.2 verder moeten kunnen
Das vaag ik kan 850 met me aopen stabiel lopen, ik zal is kijken of 900 stabiel loopt.xabre16v schreef op 06 november 2004 @ 23:34:
Yup, hier hetzelfde ik heb een AOpen met 2.2ns maar 820 is wel zo'n beetje de max.
Edit: Jip 900 loopt ook nog oke met 3dmark03
Edit 2: Ik probeer nu 920 en het ziet er naar uit dat die ook nog goed loopt.
Edit 3: Oke 920 ook geen probleem dan maar nog wat hoger naar 950.
Edit 4: Omg het houd nie op, 950 is ook stabiel, zou ik nou voor de 1000 gaan

[ Voor 46% gewijzigd door davey s. op 06-11-2004 23:58 ]
Maakt niet veel uit of het 2.8 of 2.2 is. Heb nu een retail met 2.8...doet met alles @stock al 910mhz. Met mijn vorige LE met 2.2ns was 850 echt max.Anoniem: 90936 schreef op 06 november 2004 @ 19:12:
Blegh.... 3 winkels langsgeweest en daarvoor 4+ uur rondgereden in de auto >< en overal 2.8 geheugen![]()
![]()
... ik ga maandag nog eens mijn geluk beproefen
Maar het is dus wel zeker dat de 2.2 nog wordt verkocht als retail? anders heb ik men zaterdag verkloot voor nix
Anoniem: 52728
Had maandag een 6800 LE (XFX) bestelt, donderdag binnen, vandaag opgehaalt.
Alleen ik had wat problemen met het installeren. Kaart erin, zet mijn pc aan, een tering hoge piep komt uit mijn pc speaker vandaan
2 uur zitten kloten tot dat ik het voeding socketje op het kaartje zag
Steek zo'n voeding snoer erin, pc aan, en jahoor: piep weg, pc doet t. Ben dus nu officieel een hardware noobje.
Maargoed, kga nu ff snel die dingen unlocken met rivatuner.
Alleen ik had wat problemen met het installeren. Kaart erin, zet mijn pc aan, een tering hoge piep komt uit mijn pc speaker vandaan
2 uur zitten kloten tot dat ik het voeding socketje op het kaartje zag
Steek zo'n voeding snoer erin, pc aan, en jahoor: piep weg, pc doet t. Ben dus nu officieel een hardware noobje.
Maargoed, kga nu ff snel die dingen unlocken met rivatuner.
Anoniem: 80282
Ik denk dat ik heeeeel veeeeel geluk heb.
XFX6800LE (12x1, 6, 2.2) Met een Asus V9999GT bios @ 1.4V
475 / 1050, geen artifacts in 3dmark '03. Ook niet in spellen.
Soms verspringt het beeld wel als ik bijvoorbeeld een aplicatie als MSN naar mijn bureaublad haal.
Soms verspringt het beeld wel als ik bijvoorbeeld een aplicatie als MSN naar mijn bureaublad haal.
:Anoniem: 80282 schreef op 07 november 2004 @ 01:10:
Crap wat hoog, heb je niet gewoon een 6800ultra maar door een fout van de fabriek als LE bestempeld?!
Mijn XFX 6800 LE draait nu @ 16x1,6.
Haalde zojuist 8540 met 3DMark03 en geen artifacts.
Maar als ik nu 3DMark05 draai dan krijg ik wel artifacts
Ff kijken of de artifacts weggaan als ik m op 12x1,6 zet.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 52728 op 07-11-2004 01:39 ]
Waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik heb met de kaart. tip: kijk bij de 'Nature' test van 3dmark03 eens goed naar het water. Kijk, artifactsAnoniem: 52728 schreef op 07 november 2004 @ 01:22:
Mijn XFX 6800 LE draait nu @ 16x1,6.
Bij de Pixelshader 2.0 test aan het eind (beeldjes van neushoorn en olifant) heb ik het ook een beetje, in de jaarringen van de houten sokkel
Heb mn kaartje nu op 12x1,6 staan.
Zo goed als geen artifacts meer in 3DMark05. De roosters met puntjes zijn nu weg, alleen af en toe nog hier en daar een paar witte puntjes, maar dat is verder niet zo hinderlijk.
Kan het btw nog kwaad als ik m'n kaart op 12x1,6 laat staan en m'n kaart een klein beetje artifacts vertoont? Dat ie bijvoorbijld niet stuk gaat na een maandje.
Zo goed als geen artifacts meer in 3DMark05. De roosters met puntjes zijn nu weg, alleen af en toe nog hier en daar een paar witte puntjes, maar dat is verder niet zo hinderlijk.
Kan het btw nog kwaad als ik m'n kaart op 12x1,6 laat staan en m'n kaart een klein beetje artifacts vertoont? Dat ie bijvoorbijld niet stuk gaat na een maandje.
Pow, echt wel hoog... screenies van de scores aubAnoniem: 80282 schreef op 07 november 2004 @ 01:10:
XXXVI
Anoniem: 90936
noreaga schreef op 06 november 2004 @ 23:40:
[...]
Maakt niet veel uit of het 2.8 of 2.2 is. Heb nu een retail met 2.8...doet met alles @stock al 910mhz. Met mijn vorige LE met 2.2ns was 850 echt max.
Thx all >]
Wil nu ook graag een XFX 6800LE kopen bij paradigit. Maar hoe kan ik bestellen?
Niet echt duidelijk op die site..of moet ik bellen om te bestellen?
Ik heb hier een revisie 3 A-Open 6800 LE, alleen met rivatuner wilt dat ding niet eens op 700 of lager MHz mem snelheid draaien, rivatuner komt de test dan niet door. Dat slaat echt helemaal nergens op aangezien de video kaart perfect functioneert met 3D Mark 2005 op deze standaard snelheid. Iemand nog een idee voor een andere OC tool?
Anoniem: 93128
dan moet je ff je pipelines die je opgenzet hebt weer dichtdoen, pc resetten, frequenties veranderen, pipelines weer openen, pc resetten , en dan zie je dat je frequenties hoger staan. Een manier zonder de pc te resetten heb ik nog niet gezien.TweakerNummer schreef op 07 november 2004 @ 12:02:
Ik heb hier een revisie 3 A-Open 6800 LE, alleen met rivatuner wilt dat ding niet eens op 700 of lager MHz mem snelheid draaien, rivatuner komt de test dan niet door. Dat slaat echt helemaal nergens op aangezien de video kaart perfect functioneert met 3D Mark 2005 op deze standaard snelheid. Iemand nog een idee voor een andere OC tool?
ja voltage staat op 1.2 en dat disable...kan dat geen schade aanbrengen?jouke_buissink schreef op 06 november 2004 @ 20:55:
[...]
Voltage al verhoogd?
/edit En anders in rivatuner bij het Tabje: Power User
Onder Nvidia Overclocking
DisableInternalClockTest ff Aanvinken
Facts don't care about your feelings
Anoniem: 117937
Ik heb gebeld of ze er eentje hadden, en of ik hem kon recerveren, en dat kon en ik hem hem toen die middag opgehaald.BvK P4 schreef op 07 november 2004 @ 11:44:
Wil nu ook graag een XFX 6800LE kopen bij paradigit. Maar hoe kan ik bestellen?Niet echt duidelijk op die site..of moet ik bellen om te bestellen?
Anoniem: 128168
Ik ben van plan een 6800LE te kopen, maar nu zie ik overal iets staan over voltages. Kun je die dan veranderen met Rivatuner?
Die kan je veranderen door een ander BIOS te flashen (of hetzelfde BIOS met andere voltages). Rivatuner kan de voltages niet aanpassen.Anoniem: 128168 schreef op 07 november 2004 @ 12:34:
Ik ben van plan een 6800LE te kopen, maar nu zie ik overal iets staan over voltages. Kun je die dan veranderen met Rivatuner?
Dank voor uw antwoorden. Overigens stond de pipelines al op 8 toen ik ging OC"en met rivatuner en dat werkte dus niet.
Kan ik eigenlijk mijn stock bios meer volt geven met nibitor?
zo ja Waar vind ik de stock bios terug?
Eindelijk men Aqua-Computer Bevestigingen binnen
Zodat ik men radeon-blokje ook kan bevestigen
Dit Inmiddels gedaan, temp zijn ok: Idle 43 (zit AS5 tussen dus zal nog ietjes zakken), stressed rond de 48. Nu kunnen we beginnen
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Deze kun je downloaden of met nvflash uit je bios lezen. Hierna pas je hem aan met nibitor. Via nvflash kun je hem dan weer in je bios knallen. et viola!Anoniem: 117937 schreef op 07 november 2004 @ 12:45:
Kan ik eigenlijk mijn stock bios meer volt geven met nibitor?
ik had afgelopen donderdag al een kaartje gehaald, en afgelopen vrijdag weer een nieuwe.
Het waren allebei 6800LE's van XFX, de retail versie. De eerste was 2.8ns en had 8 kapotte pipes en de laatste was 2.2 ns en had ook 8 kapotte pipes. Bad luck, maar nu is mijn geld op.
Het waren allebei 6800LE's van XFX, de retail versie. De eerste was 2.8ns en had 8 kapotte pipes en de laatste was 2.2 ns en had ook 8 kapotte pipes. Bad luck, maar nu is mijn geld op.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
hoe pas je dit toe. als ik em aanvink kan ik niet op toepassen drukken. en als ik ok druk en daarna rivatuner opnieuw open is et vinkje weer weg....jouke_buissink schreef op 06 november 2004 @ 20:55:
/edit En anders in rivatuner bij het Tabje: Power User
Onder Nvidia Overclocking
DisableInternalClockTest ff Aanvinken
Effe langs de winkel, ze hebben niet voor niets >10 filialen.BvK P4 schreef op 07 november 2004 @ 11:44:
Wil nu ook graag een XFX 6800LE kopen bij paradigit. Maar hoe kan ik bestellen?Niet echt duidelijk op die site..of moet ik bellen om te bestellen?
Telefoon, fax, email...Anoniem: 128168 schreef op 07 november 2004 @ 11:58:
Maar als ze hem nou niet hebben sta je daar.
Kortom vraag het ze effe
Dus je hebt 2x betaald? Kon je beter meteen een 6800 gt ofzo halen voor 400 euro...Althalus schreef op 07 november 2004 @ 13:25:
ik had afgelopen donderdag al een kaartje gehaald, en afgelopen vrijdag weer een nieuwe.
ik ben van plan die eerste te verkopen en de laatste te houden. Maar ik heb geen zin meer om er nog meer geld in te stoppen. Daarbij wil ik niet eens 400 euro uitgeven aan een videokaart. 200 - 250 euro is meer mijn budget. Als ik nu een GT koop voor 400 euro is hij volgend jaar 250 euro omdat er dan al een hele nieuwe generatie uit is.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
314 EuroHidde schreef op 07 november 2004 @ 13:54:
[...]
Dus je hebt 2x betaald? Kon je beter meteen een 6800 gt ofzo halen voor 400 euro...
hoi, ik heb nu al een tijdje een XFX 6800LE draaien met alle pipelines open, met mn benchmark3d 2k3 haal ik 9120 en mn temp van mn kaart is 55 graden met de standaard koeler...
mn core / mem staat op 300 / 700
nu is mijn vraag... is het verstandig om deze hoger te zetten met de standaard koeler? en is 55 al warm? zo ja welke core / mem settings zijn dan het verstandigste?
bvd
mn core / mem staat op 300 / 700
nu is mijn vraag... is het verstandig om deze hoger te zetten met de standaard koeler? en is 55 al warm? zo ja welke core / mem settings zijn dan het verstandigste?
bvd
Anoniem: 125935
Hallo Hallo..
Ik heb eeen vraagje omdat ik een beetj bang ben.
Ik heb net een xfx 6800 LE gehaalt.
Bij 3dmarks03 had ik met de normale instellingen van de kaart (A1, 8x1.4vp) had ik de score van 6300 nog wat..
Toen had ik hem overgeclocked naar XFX 16x1,5vp. Daar had ik dan ook een score nbij 3dmarks03 van 8448.
Die overclocking handleiding heb ik hier vandaan trouwens http://forum.tweakzone.nl/topic/35367
Maar kan dit geen kwaad voor mijn kaart?
Ik ben namelijk erg bang voor dat hij kapot gaat ofzoiets .
Dank je
Bij 3dmarks03 had ik met de normale instellingen van de kaart (A1, 8x1.4vp) had ik de score van 6300 nog wat..
Toen had ik hem overgeclocked naar XFX 16x1,5vp. Daar had ik dan ook een score nbij 3dmarks03 van 8448.
Die overclocking handleiding heb ik hier vandaan trouwens http://forum.tweakzone.nl/topic/35367
Dank je
Anoniem: 78083
als je iets overclockt kan het inderdaad kwaad maar zolang het niet overhit is het wel veilig. Maar overclocken is niet altijd definitief veilig.
trouwens er is een topic gaande hier over 6800le overclock ervaringen
Het 6800LE Topic Deel 8
trouwens er is een topic gaande hier over 6800le overclock ervaringen
Het 6800LE Topic Deel 8
Hallo Hallo..
Dank je
Dank je
Ik vindt idd dat dit wel beter past in het topic wat DR-DORE aangeeft
* merged *
Ohwja... crossposten is niet de bedoeling
* merged *
Ohwja... crossposten is niet de bedoeling
[ Voor 22% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-11-2004 16:14 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Nu staan zn posts er 2x.
(Metallica2005)
Anyway @ Metallica2005 >
Als je niks kapot wilt laten gaan moet je em standaard houden, maar meestal gaat er iets kapot als je echt VEEL te ver gaat met een stock cooler.
Pipelines opengooien kan wel, want die zijn gewoon uitgeschakeld en de kaart moet functioneren als ze aangeschakeld zijn.
Anyway @ Metallica2005 >
Als je niks kapot wilt laten gaan moet je em standaard houden, maar meestal gaat er iets kapot als je echt VEEL te ver gaat met een stock cooler.
Pipelines opengooien kan wel, want die zijn gewoon uitgeschakeld en de kaart moet functioneren als ze aangeschakeld zijn.
Dat was ik dus ook, ik was nog maagd op overclock gebied...Anoniem: 125935 schreef op 07 november 2004 @ 15:56:
Hallo Hallo..
Dank je
Edit: na overclocken is me kaart Idle koeler...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 07-11-2004 16:26 ]
Tjah dat ligt eraan als jij op de standaart 1.1 volt 400 mhz core speed haalt feliciteer ik je
maar het kan zijn dat hij niet boven 370 mhz komt.. (waar je achter kan komen door de test funcite te gebruiken bij o.a rivatuner) als je toch hoger wilt komen moet je een Bios file maken en met nibitor editten (1.1 volt op 1.2 volt zetten) en dan Bios flashen. Heb ergens een post staan waarin ik heb gezegt dat ik daar een tutorial over zou maken als mensen geinterresseert zijn.
Maar nu kon ik hem clocken op 16x1.6vp
De temp blijft rond 60/65 graden hangen..
dus dan is het toch goed?
Wat betekend trouwens 1.6vp? is dat 1.6 volt ofzo?
Want bij mij staat me AGP slot op 1.2 volt..
De temp blijft rond 60/65 graden hangen..
dus dan is het toch goed?
Wat betekend trouwens 1.6vp? is dat 1.6 volt ofzo?
Want bij mij staat me AGP slot op 1.2 volt..
kdenk dat je AGP slot op 1.5 staat... maar 6 vp = 6 shaders... (standaard = 4 dus 2 unlocked), en ja, je temp is goed
overigens wel goed dat 16 pipelines het doen, geen artifacts? (rare effecten tijdens 3dmark of games?)
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 07-11-2004 17:24 ]
hehe ja sorry
ben nog vet naab met dit.
Maar over artifacts ofzo
Ik zie bij 3dmark03 geen rare of verdachte dingen op mijn instelling (16x1.6)
Ja alleen bij cpu test is hij sloom, maar dat heeft niks met mijn videokaart te maken d8 ik
Dus dan is alles goed denki ik met mijn videokaart en kan ik er van genieten
Maar over artifacts ofzo
Ik zie bij 3dmark03 geen rare of verdachte dingen op mijn instelling (16x1.6)
Ja alleen bij cpu test is hij sloom, maar dat heeft niks met mijn videokaart te maken d8 ik

Dus dan is alles goed denki ik met mijn videokaart en kan ik er van genieten
is niet vaag ligt gewoon aan de kaart, de ene doet het wel de ander doet het niet
bij mij doet ie het wel alle pipes alle vertex shaders
bij mij doet ie het wel alle pipes alle vertex shaders
Nee hoor, niet vaag
deze kaarten horen 8 pipelines tehebben, als je 12 of 16 haalt heb je gewoon geluk dat die pipes niet defect zijn...
Maar ja ik heb gelukkig 8k gehaalt met 8 pipes
(gewoon overclocken)
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 07-11-2004 17:46 ]
hehe dan heb ik vet geluk ofzo zeker 
Das dan ook de eerste keer hehehe
Edit: Ik ga zo wel ff 3dmark05 downloaden en daar ff op testen of ik geen artifact heb...
Maar op 3dmark03 heb ik het niet.
Das dan ook de eerste keer hehehe

Edit: Ik ga zo wel ff 3dmark05 downloaden en daar ff op testen of ik geen artifact heb...
Maar op 3dmark03 heb ik het niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 125935 op 07-11-2004 17:53 ]
Niet te vroeg juichen...... maar in 3d mark 03 komt het vaak voor dat er geen arties zijn en met 3dmark 05 wel. Maar ik hoop vor je dat ze het alle 16 doen
Anoniem: 83301
3dmark05 geeft arti's met 8x1;4vp... k*tprogramma.Anoniem: 117937 schreef op 07 november 2004 @ 18:54:
Niet te vroeg juichen...... maar in 3d mark 03 komt het vaak voor dat er geen arties zijn en met 3dmark 05 wel.
Nou nou, volgens de algemene regeltjes is 3DMark05 toch wel iets vaker van arti's voorzien van de oudere versies.Anoniem: 83301 schreef op 07 november 2004 @ 19:09:
[...]
3dmark05 geeft arti's met 8x1;4vp... k*tprogramma.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Aardige mensen daar bij Tweakzone, leuk dat ze mijn plaatjes en web-space gebruiken. Even een mass-rename en een mooie mail naar de TS van Tweakzone de deur uit gedaanAnoniem: 125935 schreef op 07 november 2004 @ 15:56:
goeie
Facts don't care about your feelings
Anoniem: 86836
iceFreak, je kunt ze beter ff naar m'n andere host linken :
http://hosting.ambience.n.../zooi/icefreak/<Filename>
Want dan laad hij wat sneller.
http://hosting.ambience.n.../zooi/icefreak/<Filename>
Want dan laad hij wat sneller.
Hoe lang en breed is de 6800LE eigenlijk? Heb er nu een Kyro 4000XT inzitten..die zal wel wat kleiner zijn (met een kleine irritante fan die boven alles uitkomt)

Ik kan het momenteel niet meten maar is wel een joekel
.
offtopic: 1 van me case koelers is zojuist uitgevallen, geluids niveau lijkt wel gehalveerd te zijn
DAMN YOU AKASA!!
offtopic: 1 van me case koelers is zojuist uitgevallen, geluids niveau lijkt wel gehalveerd te zijn

Anoniem: 94768
Bij is het zo;
nog zo'n 5 tot 10 centimeter en ik zit bij het einde van het mobo
.
Breed: iets breder dan gewone agp kaart.
Edit:
2Fast4U
nog zo'n 5 tot 10 centimeter en ik zit bij het einde van het mobo
Breed: iets breder dan gewone agp kaart.
Edit:
2Fast4U
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 07-11-2004 20:51 ]
Hij is net zo breed als een standaard PCI of AGP kaart. En de lengte? Hij is iets langer als de Radeon 9700 die ik hiervoor had.BvK P4 schreef op 07 november 2004 @ 20:39:
Hoe lang en breed is de 6800LE eigenlijk? Heb er nu een Kyro 4000XT inzitten..die zal wel wat kleiner zijn (met een kleine irritante fan die boven alles uitkomt)
edit:
Damn you IceFreak
[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 07-11-2004 20:50 ]
hmm ja ik heb 3dmark 05 geprobeert.
Maar ik zag geen strepen ofzo iets op mijn beeld (16;1.6)
Artifact hoe ziet dat eruit eigenlijk ?
misschien een screenshotje ofzo?
Maar ik zag geen strepen ofzo iets op mijn beeld (16;1.6)
Artifact hoe ziet dat eruit eigenlijk ?
misschien een screenshotje ofzo?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 125935 op 07-11-2004 21:19 ]
nou nou niet zo lui...als je zoekt op got naar artifact screenshot krijg je genoeg resultaten hoor
deze bijv http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/957237/
het zijn dus strepen, stipjes of andersinds gekke misvormde dingen
het zijn dus strepen, stipjes of andersinds gekke misvormde dingen
[ Voor 16% gewijzigd door esox-oc op 07-11-2004 21:26 ]
Artifacts kunnen er heel verschillend uitzien. Soms is de vorm aangetast, soms kleuren, soms textures. Ligt er helemaal aan wat waarin stuk is. Een stukke vertex unit geeft andere artifacts dan een pixel unit. Ik zag met 1 van de pixel units alleen artifacts in de pixel shader test van 3dmark03, alle anderen gingen goed. Het leek er toen op alsof er allemaal spikes uit de olifant kwamen 
Oh ja, sidenote: een 6800 met NV Silencer 5 past _niet_ op een ECS K7S5A moederboard. Beide IDE poorten zitten in de weg, of ik moet alle drives via een externe IDE controller aansluiten, maar dat lijk me niet zo'n jofel idee.
Oh ja, sidenote: een 6800 met NV Silencer 5 past _niet_ op een ECS K7S5A moederboard. Beide IDE poorten zitten in de weg, of ik moet alle drives via een externe IDE controller aansluiten, maar dat lijk me niet zo'n jofel idee.
Ik zie de hele tijd allemaal kleine spikkeltjes als het ware, van die witte dotjes, als ik alles opengooi.
Dat zijn toch ook artifacts
jaAnoniem: 52728 schreef op 07 november 2004 @ 22:06:
Ik zie de hele tijd allemaal kleine spikkeltjes als het ware, van die witte dotjes, als ik alles opengooi.
Ben vrolijk aan ut gamen, pats, pc uit.... Niks, nada, niks doet het meer.
Grafische kaart eruit gehaald, en jawel hoor, pc gaat weer aan...
Mensen volgens mij is m'n grafische kaart net overleden, na het flashen van een asus bios (die er voorheen ook al 3 weken in heeft gezeten, en ook een LAN heeft meegemaakt op constant 1.4v) waarna ik enkele minuten heb gegamed...
Kga morgen nog wat proberen, anders is het over uit...kheb helaas geen geld meer voor een nieuwe.
Mensen volgens mij is m'n grafische kaart net overleden, na het flashen van een asus bios (die er voorheen ook al 3 weken in heeft gezeten, en ook een LAN heeft meegemaakt op constant 1.4v) waarna ik enkele minuten heb gegamed...
Kga morgen nog wat proberen, anders is het over uit...kheb helaas geen geld meer voor een nieuwe.
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Effe 2 dingen:
- Het kan zijn dat je voeding de extra stroom niet goed kan leveren
- Zet de kaart niet op 1.4 volt met de standaardkoeler! Hij wordt @stock al warm zat, laat staan op 1.4 volt...
Heb je de kaart al in een andere pc getest?
- Zet de kaart niet op 1.4 volt met de standaardkoeler! Hij wordt @stock al warm zat, laat staan op 1.4 volt...
[ Voor 11% gewijzigd door MadMarky op 07-11-2004 22:25 ]
suggestie 1: voeding is het probleem niet...470 watt Levicom en enermax getest.MadMarky schreef op 07 november 2004 @ 22:24:
Effe 2 dingen:
suggestie 2: Er zit WC op, hij kwam stressed echt niet boven de 50 uit... Ik denk dat die IC'tjs de problemen geven...
Ik ga hem van de week in andere pc testen...
Anoniem: 83301
WEL GVD (8x1;4vp):

Een van mijn ECHTE LEGITIEME vertex pipes is stuk. GRRR, voor die pipes heb ik nogwel betaald
. Belachelijk... waarom maken ze die pipes uberhaupt kapot.
Gelukkig doen de HW-gemaskte vertex shaders het wel prima!
Een van mijn ECHTE LEGITIEME vertex pipes is stuk. GRRR, voor die pipes heb ik nogwel betaald
Er zit geen visuele schade op, je kan hem toch omruilen ? >.> Ze kunnen overigens toch geen spore van oc'en zien? Excuses als dit ongepast is om te postenHempje schreef op 07 november 2004 @ 22:21:
Ben vrolijk aan ut gamen, pats, pc uit.... Niks, nada, niks doet het meer.

edit: Ik lees net dat er "WC" op zat... wat mag WC zijn?
Edit 2: ik lees net madmarky's bericht.. en alsie de stock koeling er terug in zet en terug brengt?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 07-11-2004 22:49 ]
Als 1 van de originele shaders of pipes stuk is, is dat in principe RMA. Dat jij nu met de andere shaders klooit en de originele kapotte uitzet is een 2e 
Ben het dus met X-Bitchious eens. áls je de kaart RMA doet, let er dan wel op dat je hem softwarematig in de originele staat afleverd he.
@ hierboven: Water Cooling
Ben het dus met X-Bitchious eens. áls je de kaart RMA doet, let er dan wel op dat je hem softwarematig in de originele staat afleverd he.
[ Voor 39% gewijzigd door MadMarky op 07-11-2004 22:47 ]
LOL! InderdaadMadMarky schreef op 07 november 2004 @ 22:45:
Als 1 van de originele shaders of pipes stuk is, is dat in principe RMA. Dat jij nu met de andere shaders klooit en de originele kapotte uitzet is een 2e
PS: met mijn garantie gedoe had ik het over hempje's probleem..
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122640 op 07-11-2004 22:51 ]
OOK de ECS K7S6A, die heb ik namelijk en ik kan nog net om mn videokaart heen en de artic zal dan wel in de wegzitten.DaCoTa schreef op 07 november 2004 @ 21:46:
Artifacts kunnen er heel verschillend uitzien. Soms is de vorm aangetast, soms kleuren, soms textures. Ligt er helemaal aan wat waarin stuk is. Een stukke vertex unit geeft andere artifacts dan een pixel unit. Ik zag met 1 van de pixel units alleen artifacts in de pixel shader test van 3dmark03, alle anderen gingen goed. Het leek er toen op alsof er allemaal spikes uit de olifant kwamen
(Asus cooling)
Topcooling is het dus, alleen niet zo groot als de artic.
Uiteraard, gelukkig heb ik hem bij paradigit gekocht, en woon ik toevallig in de buurt...MadMarky schreef op 07 november 2004 @ 22:45:
Ik ga hem uiteraard terug flashen, en dan kan ik het proberen...Als ik de originele bios er niet in krijg (pc doet niks met GraKa erin) dmv PCI-kaart, dan heeft RMA natuurlijk geen zin.
Stel je voor ze 'duwen hem erin': Asus V9999GT, dan schieten me ook af.
weet je zeker dat t geen driver issue is?Anoniem: 83301 schreef op 07 november 2004 @ 22:34:
WEL GVD (8x1;4vp):
[afbeelding]
Een van mijn ECHTE LEGITIEME vertex pipes is stuk. GRRR, voor die pipes heb ik nogwel betaald. Belachelijk... waarom maken ze die pipes uberhaupt kapot.
Gelukkig doen de HW-gemaskte vertex shaders het wel prima!
66.81, 66.77 of andere drivers geprobeerd?
en t lijkt me niet dat ze die pipes met opzet kapot maken, ligt gewoon aan de gebakken core denk k....
Dit topic is gesloten.