"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Vandaag hebben we het aquarium definitief op het meubel gezet. Alle draden zijn gelegd en het past allemaal net...

Nog even de pc testen.

Om de kabels allemaal goed weg te werken hebben we een houten statief gemaakt waar het aquarium op kon rusten. Zo hadden we 5 cm ruimte om de kabels te geleiden en hoefden we niet de hele tijd dat ding vast te houden.

De achterkant. Je kunt goed de ruimte tussen het meubel en het aquarium zien.

De achterkant van de pckubus met het licht aan.

De hdd ledjes en de onderste ccfl aan...

Overzichtje met al het licht aan.

Vooraanzicht met de fanbus aangesloten en de kabels van de connectoren netjes opgerold.

Er zullen binnenkort nog wel meer foto's komen. We gaan iig. zeer snel de pckubus dichtkitten. Daarna moeten we nog wat kleine dingen aan het deksel doen.
Jammer is dat je de kit erg goed ziet.. maar wat een apparaat!
Ja inderdaad, dat is jammer maar dat valt amper op joh! De eerste 5 minuten heb je wel andere dingen waar je ogen op focussenwillem169 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:08:
Wat een enorm waanzinnig project!![]()
Jammer is dat je de kit erg goed ziet.. maar wat een apparaat!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
[ Voor 3% gewijzigd door justinb81 op 07-01-2005 15:13 ]
dan zou je er in elke hoek eentje moeten zetten, gezien er overal water is.justinb81 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:12:
Is het trouwens geen goed idee om een watermelder in de pc-bak te zetten, die alle stroom eraf gooit als je bak spontaan gaat lekken?
Vandaag aan mij de beurt - voor het eerst
We hebben gedaan:
- wat software installeren (en met webcams en tv's gespeeld)
- twee framepjes vastgelijmd
- deurtje bijverven
- de eerste kitlaag voor de pc kubus!!
Omdat Robert zn camera's het een beetje lieten afweten vandaag heb ik met mn GSM de foto's maar gemaakt gedurende het kitproces. De kwaliteit is daardoor natuurlijk wel ietsje minder want het is geen megapixel camera op mn GSM.
Kleine edit: ik heb begrepen dat de camera van Robert het inmiddels weer doet, dus volgende keer weer foto's van de vertrouwde kwaliteit.

Terwijl Robert het deksel met mobo en hdd etc. omhoog houdt brengt Coen de kit aan..

zelfde verhaal.

ik houd me ff stil

het laatste lange stuk

en intapen maar

dit kan een dagje drogen en morgen nog maar wat extra kit?
Een belangrijke dag zit er weer op. Het systeem werkt nog maar zou het waterdicht zijn? We komen er snel achter
[ Voor 9% gewijzigd door t-h op 07-01-2005 19:01 ]
Nu maar hopen dat je nooit tegenslag krijg met de hardware (vb. HD-Failure) of met de kit die opeens begint te lekken...
Jouw aquarium pc staat zeker en vast in m'n Casemods-Top 10!
Hey, we zijn tot casemod nummer 1 verkozen hoor!thijswalc schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:57:
...
Jouw aquarium pc staat zeker en vast in m'n Casemods-Top 10!
And that's the way the cookie crumbles
Die hele casemod verkiezing is me helemaal ontgaanktipr schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:50:
[...]
Hey, we zijn tot casemod nummer 1 verkozen hoor!

Maar wat ik me afvraag, hoe kan een casemod op nummer 1 eindige als de mod niet eens klaar is
0110101001111010
Omdat hij nu al niet meer te overtreffen is door zn orginaliteit en afwerking tot nu toe! En met het vertrouwen van de jury in deze inmiddels ervaren casemodders *kijk bijvoorbeeld maar naar de 2 heineken mod's*Yotta schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:25:
[...]
Die hele casemod verkiezing is me helemaal ontgaan. Zal het wel te druk hebben.
Maar wat ik me afvraag, hoe kan een casemod op nummer 1 eindige als de mod niet eens klaar is
Er zijn ook nog andere sites waar andere casemods gemaakt worden hoor (vb.Half Life 2-pc), en die zijn niet opgenomen in de GoT-verkiezingen héktipr schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:50:
[...]
Hey, we zijn tot casemod nummer 1 verkozen hoor!
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
dat heb je jaMeneer aard schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:36:
Hele leuke mod maar toch even een vraagje mbt het dichtkitten van de ruimte waar het moederbord e.d. inzit, dat gaat toch warm worden daarbinnen? Volgens mijn (als ik het zo zie) kan er geen koele lucht worden aangevoerd, of heb ik het nu mis?
Ehm, als je goed kijkt in de TS zie je daar een hoop foto's en zie je daar ook glazen buizen die naar beneden gaan, de grote houten standaard eronder. Daar hangen casefans die aan de ene kant blazen en aan de andere kant zuigen, een lekker briesje dus
//edit:
hier dus:

[ Voor 7% gewijzigd door stevenP op 08-01-2005 12:22 ]
misschien zou het wel zonder koeling kunnen (beetje afhankelijk van de hardware), er gaat wel warmte via het glas en water de kast uit.. maar een beetje processor kan de luchtstroom wel gebruiken die er isMeneer aard schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:36:
Hele leuke mod maar toch even een vraagje mbt het dichtkitten van de ruimte waar het moederbord e.d. inzit, dat gaat toch warm worden daarbinnen? Volgens mijn (als ik het zo zie) kan er geen koele lucht worden aangevoerd, of heb ik het nu mis?
Verwijderd
Anders haal je het water er toch weer uit, en leg je die 3 bierflesjes er weer inT-H schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:51:
dit kan een dagje drogen en morgen nog maar wat extra kit?
Een belangrijke dag zit er weer op. Het systeem werkt nog maar zou het waterdicht zijn? We komen er snel achter
EB cardetailing tot aan uw huis
Coen wou op de naden nog wat extra kit smeren maar het zag er allemaal al wel redelijk uit. Misschien dat we later op de plekken waar wat belletjes zitten nog wat kit smeren.
En nog gefeliciteerd met die 1e plaats.
Dus als het goed is is de pc-box waterdicht? En hebben jullie de pc ook al aan gehad met water over de box heen?Robertstoppels schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:26:
* Update *
Vandaag dus even het aquarium vol laten lopen. Het water staat nu tot ongeveer 3 cm van de rand en hij lekt nog niet![]()
[afbeelding]
*Klikbaar
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je dat de pc-box al onder waterKeida schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:36:
[...]
Dus als het goed is is de pc-box waterdicht? En hebben jullie de pc ook al aan gehad met water over de box heen?
het water staat 3 cm onder de rand van de "buitenbak" zo te zien
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
NU WEL!!Keida schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:36:
[...]
En hebben jullie de pc ook al aan gehad met water over de box heen?

*Klikbaar
Het is een slechte foto maar hier is het bewijs dat ie het nog doet
[ Voor 23% gewijzigd door Robertstoppels op 10-01-2005 18:53 ]
woehoe!! hij doet ut!! nou snel weer leeg laten lopen, goed drogen, klein beetje extra kit (voor de zekerheid) en we plantjes kunnen erin :d :d
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Wat gaat er allemaal inkomen? Plantjes, zeesterren, koraalrif, piranya's?
Verwijderd

Echt een waanzinnig mooi ding. Hij is veel strakker dan ik me had voorgesteld, laat staan zelf had kunnen bouwen.
had ik nl cadeau gegeven... alleen haar ouders waren er niet zo blij mee... dus binnenkort krijg ik ze waarschijnlijk terug-geschonken
Btw... fijn dat ie eindelijk zo goed als af is...
Echt mooi man
en trouwens en wat staat er nog op de Todo list?
[ Voor 30% gewijzigd door Yoram op 10-01-2005 19:48 ]
Hallo!
Zie m'n ip: offline
En de todo list? Euhm, de deksel afmaken. Verder eigenlijk niks.... En dan het aquarium inrichten
[ Voor 49% gewijzigd door Robertstoppels op 10-01-2005 22:29 ]
Verwijderd
alleen heeft die fan eiglijk zin in de box onder water? ik bedoel, je hebt wel luchtverplaatsing, maar die lucht kan toch nerges heen? of zie ik dat nou verkeerd?
Dacht ik al wel. De upload is hier natuurlijk bagger
1: gefeliciteerd met de Mod.o.t.Year 2004
2: als je nou nog langzaam genoeg werkt en mooie dingen erbij bedenkt: misschien wordt je ook wel weer Mod.o.t.Year 2005
. . . . . Youp.net . . . . .
gewoon elke week het topic kicken zodat men van het bestaan blijft wetenExploWare schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:35:
2 dingen:
1: gefeliciteerd met de Mod.o.t.Year 2004
2: als je nou nog langzaam genoeg werkt en mooie dingen erbij bedenkt: misschien wordt je ook wel weer Mod.o.t.Year 2005
@brabus: lees het topic es door. i.i.g. de startpost..
[ Voor 7% gewijzigd door t-h op 11-01-2005 01:04 ]
Straks een grote fotosessie van de Aqua PC
Hij is echt vet!!
We willen hem wel zien draaien hè..
Verwijderd
Mijn complimenten, jullie verdienen alle lof en bedankt voor de share
Verwijderd
Er zitten al 8cm fans voorVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:46:
iets wat ik zou hebben geprobeerd is 4cm fans in de ronde buizen voor lucht aan/toevoor te plaatsen.. voor betere airflow.
Verwijderd
Vraagje, maar is die CCFL niet stuk, want hij doet het maar half.Robertstoppels schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:48:
[...]
Het is een slechte foto maar hier is het bewijs dat ie het nog doet
Tenminste zo lijkt het op de foto
Ja die moet opwarmen. De inverter is ooit kapot gegaan en daar is toen een ander merk voor in de plaats gekomen. Sindsdien duurt het eventjes voordat ie volop brand.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:01:
[...]
Vraagje, maar is die CCFL niet stuk, want hij doet het maar half.
Tenminste zo lijkt het op de foto
Robert komt nog met grotere foto's maar bij deze een filmpje en een foto:
Pic:

Filmpje: (84 sec.)
Download het filmpje in .AVI formaat [2.15MB] (Windows Media Player 8 of hoger)
Mirror #1 (snellere server)
Download het filmpje in .3GP formaat [0.58MB] (Quicktime laatste versies)
[ Voor 10% gewijzigd door t-h op 16-01-2005 16:42 ]
Verwijderd
Mirror van avi filmpje
Tenslotte vroeg ik me nog af (even duidelijk ik wil NIET weeer dat visjes verhaal aanslingeren) of de vissen eigenlijk wel tegen dat licht kunnen. Zouden ze daar niet gek van worden?
gewoon niet de hele tijd aanzetten. ze zullen er aan moeten wennen maar er gek van worden? normaal zwemmen die beesten in de rivier, daar kom je ook van alles tegen..Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:21:
Allereerst, Liberteeeeeeeee
Mirror van avi filmpje
Tenslotte vroeg ik me nog af (even duidelijk ik wil NIET weeer dat visjes verhaal aanslingeren) of de vissen eigenlijk wel tegen dat licht kunnen. Zouden ze daar niet gek van worden?
ik vind het echt heel erg knap gemaakt, het is ook nog eens super orgineel
het eindresulaat mag er zeker wezen, teminste als ik het zo zie is ie wel af, ik dacht in het begin dat het nooit zal lukken om het geheel waterdicht te krijgen, maar toch erg knap het helemaal goed gelukt is
Mm, neon lampen in een rivier, waarT-H schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:43:
[...]
gewoon niet de hele tijd aanzetten. ze zullen er aan moeten wennen maar er gek van worden? normaal zwemmen die beesten in de rivier, daar kom je ook van alles tegen..
Heel ander licht dan zonlicht maarjah, ik dnek wel dat ze ertegen kunnen, als ze er niet blind van worden, is licht niet echt een probleem denk ik.
Hij is echt mooi..
Ik moet toch ook eens een casemod gaan maken.
Alleen zou ik nooit op zulke geweldige ideeën komen..
Kun je je aquarium van de buitenkant bekijken, maar ook van binnenuit.
[ Voor 19% gewijzigd door RetepV op 17-01-2005 12:40 ]
Macbook Pro
Zoals jullie al een beetje hebben kunnen zien in het filmpje van niels zijn er nu plantjes in het aquarium en loopt het pompje. Dit hebben we afgelopen vrijdag gedaan. Maar we zouden dit topic niet hebben als we niet altijd foto's maakten. Dus ook nu hebben we weer foto's gemaakt:
De avond zelf konden we al zien hoe mooi alle lichtjes zijn: (* klikbaar)

Een mooi plaatje van de zijkant

Kijk hier even goed naar de linkerkant van de pc kubus, je ziet het daar mooi spiegelen

Een prachtige foto van de zijkant die we net nog zagen spiegelen. Maar ook hier zie je een mooie weerspiegeling rechts. (* klikbaar)

Zaterdagmiddag heeft robert nog wat foto's gemaakt in het daglicht, zodat we het zo ook mooi kunnen bekijken

Plantje van €7,50

En het bruissteentje

Linkerkant:

Rechterkant: (zie hier ook weer mooi het spiegeleffect.

En alweer de laatste foto, van de voorkant:

Ik lieg niet als ik zeg dat ik niet had gedacht dat het zo mooi zou worden. Het spiegeleffect is erg gaaf, en totaal onverwacht.
Als er vissen inzitten zal het aquarium gaan vervuilen en zonder filter zal het gaan ver-algen ben ik bang voor jullie.
(Kleine tip van een aquariaan)
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
er zitten *nog* geen vissen inMud starrr schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:42:
Is het niet slim om in het aquarium naast het luchtpompje ook een klein filterpompje te doen?
Als er vissen inzitten zal het aquarium gaan vervuilen en zonder filter zal het gaan ver-algen ben ik bang voor jullie.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat jullie het ooit zouden flikken...but you did.
Echt onwijs gaaf man. Ik hoop voor jullie dat jullie nog lang en veel plezier hebben van deze onwijs coole mod.
Die zit helemaal rechts achterinMud starrr schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:42:
Is het niet slim om in het aquarium naast het luchtpompje ook een klein filterpompje te doen?
Hoe zit het eigenlijk met de tempraturen?
phiranasFireArrow schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:57:
Jah de temeraturen vraag ik me ook wel afzo'n kast wordt over het algemeen best warm.. Ik heb geen idee wat je allemaal met deze 'pc' gaat doen, maar je water wordt dan wel tropisch warm voor .... tropische visjes?
Verwijderd
Ziet er erg mooi uit en is zeer goed afgewerkt.
Alleen worden die vissen niet gek van al dat felle licht?
http://home.zonnet.nl/robertstoppels/default.html
(is ff een moment opname uit mbm5, beslaat 10 minuten, met elke 10 seconden een update, pc was bijna overal idle)
De max. temp die je ziet is 35 graden dacht ik. Als ik langere tijd de pc wat werk laat doen loopt dit op tot ongeveer 39 graden.)
De koeling (de 2 ledfans) staat hier trouwens op het hardste (is ca. 10,5 volt)
[ Voor 69% gewijzigd door Robertstoppels op 17-01-2005 19:59 ]
Oja nu zie ik hem op de 1e fotoRobertstoppels schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:17:
[...]
Die zit helemaal rechts achterinEr komt ook nog een verwarmingselement naast.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Verwijderd
hmm Nee ik kan me daar wel in vinden
I vote this one 2!!!!!!
laten we niet op de zaken vooruitlopen, de vissen zitten er nog niet in..Hendal. schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:39:
Echt fantastisch dat jullie het afgemaakt hebben en ik vind dat ie voor dit jaar alvast benoemd kan worden als meest gave mod 2005.![]()
laten sponsoren? die is gek... (ist ook een beetje laat voor)Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:48:
Minihaaitjes in de bak zou te gek zijn! Dan de case laten sponsoren door Sharkoon.
Ziet er erg mooi uit en is zeer goed afgewerkt.
dat valt wel mee, glas schijnt slecht warmte te geleiden dus die gaat wel via de lucht naar buiten. maar voor tropische visjes zal het - qua temperatuur in elk geval - prima vertoeven wordenFireArrow schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:57:
Jah de temeraturen vraag ik me ook wel afzo'n kast wordt over het algemeen best warm.. Ik heb geen idee wat je allemaal met deze 'pc' gaat doen, maar je water wordt dan wel tropisch warm voor .... tropische visjes?
dat zullen we over enkele weken wetencasemodderpoel schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:53:
Wat een extreem vette bak, letterlijk en figuurlijk.
Alleen worden die vissen niet gek van al dat felle licht?
die bubbeltjes verbergen het pompje mooi bedenk ik me nu. weer mooi meegenomenRobertstoppels schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:17:
[...]
Die zit helemaal rechts achterinEr komt ook nog een verwarmingselement naast.
[ Voor 69% gewijzigd door t-h op 18-01-2005 16:07 ]
zelfs zonder vissen geweldig
verder ziet er erg goed uit..maar mag nog wel wat aan gedaan worden vind ik
Echt fantastisch! \o/
Erg mooi met dat licht enzo!
Ik ben toch stiekem benieuwd wat voor soort vis deze mooie vissenkom krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 26-01-2005 23:27 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Komen daar ook wat foto's van?Robertstoppels schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:20:
En na 2 weken wachten zitten de eerste 7 visjes er in
Ik vind het er namelijk subliem uitzien!!!
A piece of art!
They who buy the dip, deserves the rip.
Metal to the bone
je mag mn cam altijd even lenen RobertRobertstoppels schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:10:
M'n computer doet aldoor heel vreemd en ook m'm digitale camera's laten het telkens afweten. Daarom laten de foto's nog even op zich wachten
(voor de lezers: NIET de cam waarmee onderstaande foto's zijn gemaakt.. dat is mn telefoon.. die heb ik altijd bij me.. mn gewone camera niet)
* Update *
Omdat Robert het nog niet heeft gepost
De eerste vis een een familielid van de Ancistrus. Het vervolg van de Latijnse naam weet ik niet..
Tweede t/m 7de vissen zijn neontetra's, een schooltje van 6 om te beginnen.. deze wordt hopelijk nog wat uitgebreid in de toekomst..
de foto's:

de neontetra's staan te popelen om het aquarium in te mogen

nog even geduld..

de ancistrus heeft zn plekje op het glas wel gevonden

de neontetra's bij elkaar..

De vrijlating van de beestjes is op een even-slecht-qua-kwaliteit-als-de-vorige-keer-filmpje vastgelegd..
daar istie dan:
Download het filmpje in .AVI formaat [4.15MB] (Windows Media Player 8 of hoger)
Download het filmpje in .3GP formaat [0.99MB] (Quicktime laatste versies)
voor zover ik heb begrepen zijn er nog steeds, inmiddels 4 dagen later, nog steeds geen vissen overleden.. een goeie zaak
[ Voor 3% gewijzigd door t-h op 01-02-2005 13:44 ]
Niels: heremetiet
Verwijderd
Ik vind het erg mooi geworden! Komen er nog meer foto's .. en een kwaliteit filmpie misschien?
Zeer mooi

Erg gaaf, en ik ben bang dat de mod zo aan z'n einde gaat komen!
Verwijderd
Wat een ontzettende, mooie, prachtige, nee fantastische, casemod..
Jullie staan nu in mijn bookmarks naast de oracen de hl2 casemod!
Echt waar, hij is super.
Naja, ziet er in ieder zeer vet uit!!
Echt super..
Gooi nog een paar grotere duidelijkere foto's online
Echt geweldig gaaf gemaakt
diskeltische lurker
O my god! Wat een gruwelijk mooie mod. Uiterst respect aan de makers
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Hier zijn in ieder geval de foto's waarmee we onze mod hebben gerepresenteerd in onze "sollicitatie":

Hou je aan de policy als je een reactie plaatst. "Foute" reacties worden zonder pardon en zonder verdere notificatie verwijderd.