liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
De vraag of je je recorder wilt uitzetten zodat het opnemen kan beginnen, krijg je alleen als je de recorder aan hebt staan op het moment dat een geprogrammeerde opname gaat beginnen. Dit probleem kun je eenvoudig oplossen door de geplande opname te cancellen in het timer-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:11:
De vraag of je je recorder wilt uitzetten zodat het opnemen kan beginnen, krijg je alleen als je de recorder aan hebt staan op het moment dat een geprogrammeerde opname gaat beginnen. Dit probleem kun je eenvoudig oplossen door de geplande opname te cancellen in het timer-menu.
Klopt, maar als ik programma B wil kijken terwijl ik de recorder programma A wil laten opnemen omdat ik dat wil bewaren (cancellen is dus geen optie...) kan dat dus niet. En als ik de tv aandoe terwijl de opname is begonnen, zie ik op alle andere netten programma A, in een slechte weergave (beeld heen en weer).
Bij mijn videorecorder was dit geen probleem, nu wel en daar snap ik toch echt niets van.
Is dat ding nou gek of ben ik het ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:43:
[...]

Klopt, maar als ik programma B wil kijken terwijl ik de recorder programma A wil laten opnemen omdat ik dat wil bewaren (cancellen is dus geen optie...) kan dat dus niet. En als ik de tv aandoe terwijl de opname is begonnen, zie ik op alle andere netten programma A, in een slechte weergave (beeld heen en weer).
Bij mijn videorecorder was dit geen probleem, nu wel en daar snap ik toch echt niets van.
Is dat ding nou gek of ben ik het ? :?
Bij mij hielp het om de speler op een andere scart te pluggen in de TV. Scart 1 gaf ook dat probleem, scart 2 niet.... Verder zijn er mensen die zeggen dat je een fatsoenlijke scartkabel moet kopen..er zijn twee soorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Een Sony tv van mijn tante heeft ook dit probleem als je de sony videorecorder aan het opnemen zet...
alle netten hebben dan ineens het videokanaal...
schijnt dat je op een aparte knop moet drukken om weer het normale tv signaal te krijgen om te zappen...

via Scart kan de tv met andere apparaten communiceren (tis meer dan slechts video en audio doorgeven).
Denk dat het dus meer met de werking van je tv te maken heeft dan met je scartkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders,
die aardig werkende lite-on laat bij mij zo nu en dan in een fractie van een seconde een windows XP scherm zien! Voor de rest werkt het prima, slecht 1 keer de stekker eruit hoeven te trekken.
Over het opsplitsen het volgende:
- je moet gewoon sloom de pauzeknop indrukken in het edit menu, dan zit je meestal wel redelijk.
- het toekennen van een ander plaatje/frame in het overzicht heeft het zelfde verschijnsel: als je de opname in pause hebt staan, dan is dat plaatje/frame ook van een seconde of wat terug. Of het precies hetzelfde is als het knipmoment is mij nog niet helemaal duidelijk. Wellicht is dit als check mogelijk voordat je de opname splitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:07:
Help: slecht geluid A/V front. De front A/V ingang die ik gebruik voor een dvd-speler op aan te sluiten heeft een zeer slecht geluid: het is zacht, er treedt een brom op en ik hoor er de TV door heen. Ligt niet aan de kabels. Ook als ik alles eruit trek en het geluid harder zet hoor ik deze bijgeluiden. Zet ik de DVDspeler aan de scartingang dan is alles OK. Wat is er mis met die front A/V? Wie heeft dit ook. Ik wil graag aansluiten op de recorder: een VHS, een DVD en een digitale TV receiver. Hoe doe ik dit als ik Voor A/V al niet kan gebruiken? Werken met splitters. heb er een gekocht: deed het niet! Doorschakelen: kan maar dan alleen met de TV home box en de VHS. De dvdspeler blijft over. Wie kan mij wat tips doen en wat is er met die front A/V?
Há! Ik had zondag ineens een overgemoduleerd geluid op de tuner. Ook het laatst opgenomene was van deze 'kwaliteit'. Met een reset middels stekker uit-in was het probleem opgelost. De genoemde laatste opname kon ik weggooien helaas.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar gebruik nu de front A/V niet meer. Heb nu toch een Scart schakelkastje gekocht. Werkt uitstekend. Kan nu via Scart opnemen van TV home, DVD en VHS. En tijdens opname willekeurig kijken naar TV home, DVD of VHS. Mooi zo toch. De gewone TV-tuner gebruik ik haast niet. Heb digitale TV ontvangst (TV home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:04:
Bedankt, maar gebruik nu de front A/V niet meer. Heb nu toch een Scart schakelkastje gekocht. Werkt uitstekend. Kan nu via Scart opnemen van TV home, DVD en VHS. En tijdens opname willekeurig kijken naar TV home, DVD of VHS. Mooi zo toch. De gewone TV-tuner gebruik ik haast niet. Heb digitale TV ontvangst (TV home).
Scart schakelkastje. Interessant. Merk + type? En is de info op WWW te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:04:
De gewone TV-tuner gebruik ik haast niet. Heb digitale TV ontvangst (TV home).
Lijkt me lastig, hoe doe je dat met kanaal A opnemen en kanaal B kijken? B)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan, ik gebruik een zgn. video-umschaltpult, oftewel een video switch box. De HD 401 van duitse makelij, gekocht bij de Mediamarkt in Nordhorn voor 5,99 (!). Het kastje heeft 3 scart ingangen en 1 scart uitgang. ook nog wat cinchaansluitingen maar die gebruik ik niet. Op A zet ik de Liteon recorder. Op B staat de TV home box via de VHS en op C staat een dvd speler. De TV zet ik op de scart uitgang. Op het kastje zitten 3 schakelknoppen voor afspelen (A, B of C). En verder 2 knoppen voor opnemen. C-A en B-A. Dit betekent dat je of van C naar A opneemt (dvd naar Liteon recorder) of van B naar A (TV home/VHS naar Liteon recorder. Als je dus bv. opneemt van dvd naar Liteon (C-A) kun je gewoon kijken naar A (dvdrecorder die opneemt), B (TV home of VHS) of C (dvdspeler die afspeelt). het opnemen en afspelen is dus gescheiden. Net als een audioversterker die gescheiden kan opnemen en afspelen. Geweldig toch. Ik merk verder ook geen kwaliteitsverlies. RGB signaal wordt ondersteunt. Dit kastje zag ik ook wel in Nederland in een winkel voor 30 euro! Hier een foto:
http://images-eu.amazon.c...00006J6KD.03.MZZZZZZZ.jpg
Schot in de roos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:56:
[...]
Bij mij hielp het om de speler op een andere scart te pluggen in de TV. Scart 1 gaf ook dat probleem, scart 2 niet.... Verder zijn er mensen die zeggen dat je een fatsoenlijke scartkabel moet kopen..er zijn twee soorten...
That does the trick! Duurdere scartkabel erin, probleem weg. Ik ben een gelukkig man. Thanx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of toch niet...een dag later (de dag waarop de timer ingesteld staat) staat het beeld toch weer op zwart...toch maar eens Liteon zelf bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de recorder nu iets meer dan een maand. Hij bevalt me prima, alleen heb ik 2 probleempjes. Maar als ik zo de verschillende fora op Internet lees mag ik blij zijn dat het bij die twee blijft. Ik heb nog nooit een vastloper gehad en dat hoor ik eigenlijk zelden.

Goed dan de twee probleempjes:
1) Bij het splitsen van een programma wordt de helft of alles onleesbaar. Het bestand is niet meer te openen.
ik las al dat dit met een firmware-update op te lossen zou zijn

2) Na ongeveer 25 minuten opname gaat er iedere minuut een stukje geluid wegvallen. Steeds bij het overgaan van de hele minuut dus van 00:25:59 naar 00:26:00. Het stukje geluid dat wegvalt wordt steeds groter. Vanaf ergens rond 55 minuten is dat weer over, maar komt dan later weer terug.

Nou heb ik al veel gelezen over een upgrade doen van de firmware en daarvoor heb ik gezocht naar het serienummer, omdat daar de geinstalleerde firmware te vinden moest zijn. Ik heb het volgende nummer staan in het setup-scherm:

SN:0132-0242-1188-B204 (204-010D)

Nou kon niemand me duidelijk zeggen wat het nu was. Op de plek van die 1188 hoorde de firmware-versie te staan, maar dat zou iets van 0193 ofzo moeten zijn.

Ik wil op zich wel upgraden, maar ik ben erg bang dat ik dan meer problemen ga krijgen. Ik hoor die angstverhalen van vastlopers en timers die niet werken. Dan vraag ik me af of mijn probleem wel zo erg is. Ik kan er tenminste vanuit gaan dat mijn opnames gemaakt worden en dat ik ze terug kan kijken zonder vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
@ Dixidito: Ik kan ook niet zo 123 achterhalen welke firmware versie jij hebt. Maar ik heb de nieuwste firmware 197eu, en tot nu toe heb ik behalve 2x een vastloper geen enkel probleem gehad.(vastloper: ach, stekker eruit, checkt hdd en het is weer opgelost)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch die vastloper he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dixidito als je setup doet zie je rechts onderin de firmware versie.

Heb nu 2 weken een goed exemplaar in m'n bezit en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:38:
Dixidito als je setup doet zie je rechts onderin de firmware versie.

Heb nu 2 weken een goed exemplaar in m'n bezit en ben zeer tevreden.
Ja, tenzij je op "EXIT" gaat staan, helemaal onderaan, dan word het nummer anders! :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:35:
[...]

Ja, tenzij je op "EXIT" gaat staan, helemaal onderaan, dan word het nummer anders! :-)
Dat was me nog niet opgevallen maar ik zie het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:13:
Ik wil op zich wel upgraden, maar ik ben erg bang dat ik dan meer problemen ga krijgen. Ik hoor die angstverhalen van vastlopers en timers die niet werken. Dan vraag ik me af of mijn probleem wel zo erg is. Ik kan er tenminste vanuit gaan dat mijn opnames gemaakt worden en dat ik ze terug kan kijken zonder vastlopers.
Advies: meteen die nieuwe firmware installeren. Wachten is vragen om moeilijkheden. Neem gelijk de gehackte voor als je ooit eens een VHS opname gaat maken. Bij upgrades blijven de bestanden op de schijf gewoon afspeelbaar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medegebruikers,

Ik heb 'm nu 'n half jaar in huis, en ik ben over de werking uiterst tevreden. Het edditen gaat welliswaar niet zo snel als dat ik bv met minidisk gewend ben, maar het is prima werkbaar. Risico op RSI neemt weer ouderwets toe.
Ik had zo'n 60 uur aan analoog filmmateriaal te digitaliseren, en op mijn computer krijg ik het toch niet lekker binnen. Met dit apparaat is het ouderwets kopieeren, net als vroeger met de cassetebandjes. Maar dan komt het edditen.... 3 uur ben je zomaar kwijt. Stukje knippen, stukje spoelen, nog 'n stukje knippen, terug naar 't hoofd menu, wissen, weer terug, 2 delen plakken, en je bent zo minuten verder. Ik zou alleen niet weten hoe je bij zo'n apparaat dit nog sneller zo moeten laten werken. Al met al : zeer positief. Problemen zoals in dit forum beschreven over beeld, geluid, crashes etc, is mij allemaal bespaard gebleven. Ik gebruik het apparaat dagelijks en intensief, en nog nooit heb ik een problemen gehad. Mede hierom heb ik ook 2 update versies overgeslagen. (De laatste waarbij met de kopieerbeveiliging is gerommeld kon ik natuurlijk niet weerstaan..)

Heeft er iemand misschien een snelle truuk om DVD-files weer om te zetten naar AVI of MPEG bestanden die Pinnacle aankan. Alle progammaatjes die ik daar tot nu toe voor getest heb, laten het op de een of andere manier afweten. (de progamma's op CD en DVD-tools 2005 met crack, heb ik bijna allemaal al geprobeerd). De ene herkent de audio niet, en bijna geen enkel progamma geeft een vloeiend beeld. (kijk ik nog niet eens naar het aantal mbps)

Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:21:
Beste medegebruikers,

.........
.........
Heeft er iemand misschien een snelle truuk om DVD-files weer om te zetten naar AVI of MPEG bestanden die Pinnacle aankan. Alle progammaatjes die ik daar tot nu toe voor getest heb, laten het op de een of andere manier afweten. (de progamma's op CD en DVD-tools 2005 met crack, heb ik bijna allemaal al geprobeerd). De ene herkent de audio niet, en bijna geen enkel progamma geeft een vloeiend beeld. (kijk ik nog niet eens naar het aantal mbps)

Tips ?
Zelf gebruik ik mencoder om vanalles en nogwat om te zetten in avi formaat (meestal kies ik voor mp42 codec en niet divx). Dit is een commandline programma dat bij mplayer hoort (de origine ligt in linux).Zo'n commandline ziet er b.v. uit als:
mencoder -oac mp3lame d:\VTS_01_2.VOB -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4v2 -o d1b.avi
Hiermee zet je dus een file VTS_01_2.VOB om in d1b.avi met de codec mp42
Als je dit soort programma's dus niet erg vindt is het prima om het te gebruiken, ook omdat het gezellig snel gaat.
Met dit programma kun je ook schalen en roteren, dat laatste is iets waarom ik hieraan begonnen ben.
Je kunt het downloaden via "http://www.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/win32-beta/"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt niet: een NTSC VHS (onbeveiligd) opname op dvd zetten. Ik krijg hem wel op de HDD door het TV systeem op NTSC te zetten. In PAL is het onderste gedeelte vervormd. Opname is dan goed gelukt. Maar dan weer op dvd lukt niet. Een NTSC dvd overzetten is geen probleem (?). Hoe kan dit? Wie lukt het wel? Direct op een RW schijf zetten lukt ook niet. Recorder zegt steeds dat het videoformaat niet klopt.Maar deze Liteon ondersteunt toch ook NTSC. Of ligt het aan de VHS recorder? Die speelt NTSC keurig af hoor, direct op een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:06:
Lukt niet: een NTSC VHS (onbeveiligd) opname op dvd zetten. Ik krijg hem wel op de HDD door het TV systeem op NTSC te zetten. In PAL is het onderste gedeelte vervormd. Opname is dan goed gelukt. Maar dan weer op dvd lukt niet. Een NTSC dvd overzetten is geen probleem (?). Hoe kan dit? Wie lukt het wel? Direct op een RW schijf zetten lukt ook niet. Recorder zegt steeds dat het videoformaat niet klopt.Maar deze Liteon ondersteunt toch ook NTSC. Of ligt het aan de VHS recorder? Die speelt NTSC keurig af hoor, direct op een TV.
Is je opname misschien te groot om op een dvd te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik hoor van vrienden dat zij mijn zelfgebrande dvd's niet kunnen afspelen. Ligt dat aan hun dvd-speler of aan mijn brander? Zelf speel ik de dvd's af op mijn Philips 720SA en dat gaat prima (maar dat apparaat leest dan ook echt alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat voor DVD schijfjes zijn het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze afgesloten? Bij mij speelt tot nu toe alles, overal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:39:
Heb je ze afgesloten? Bij mij speelt tot nu toe alles, overal....
Ja, ik heb ze afgesloten en ik meen dat het Philips schijfjes waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 22:32:
[...]

Ja, ik heb ze afgesloten en ik meen dat het Philips schijfjes waren...
Hmm.. misschien heb je gewoon pech met die schijfjes... Philips koopt ze ook maar in waar de prijs het laagst is neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:15:
[...]
Hmm.. misschien heb je gewoon pech met die schijfjes... Philips koopt ze ook maar in waar de prijs het laagst is neem ik aan...
Als de schijfjes het in jouw Philips apparaat wel doen dan ligt het aan de dvd spelers van je vrienden: dit zijn wellicht oudere machines die dan ws. geen DVD-RW lezen. Met afgesloten DVD-R's zal de kans groter zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:08:
[...]

Zelf gebruik ik mencoder om vanalles en nogwat om te zetten in avi formaat (meestal kies ik voor mp42 codec en niet divx). Dit is een commandline programma dat bij mplayer hoort (de origine ligt in linux).Zo'n commandline ziet er b.v. uit als:
mencoder -oac mp3lame d:\VTS_01_2.VOB -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4v2 -o d1b.avi
Hiermee zet je dus een file VTS_01_2.VOB om in d1b.avi met de codec mp42
Als je dit soort programma's dus niet erg vindt is het prima om het te gebruiken, ook omdat het gezellig snel gaat.
Met dit programma kun je ook schalen en roteren, dat laatste is iets waarom ik hieraan begonnen ben.
Je kunt het downloaden via "http://www.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/win32-beta/"
Ga ik dat ook eens proberen want met andere software krijg ik het ook niet voor elkaar.

Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:52:
[...]

Is je opname misschien te groot om op een dvd te branden?
Dacht ik niet. 1 uur en 48 minuten. Zou op een dvd moeten kunnen staan. Heb de oplossing gevonden. Opname van HDD terug naar (PAL) VHS gekopieerd. daarna de VHS terug op de HDD. Dan op een dvd: geen probleem. Wel wat kwaliteitverlies. Het ligt toch echt aan dat NTSC van die VHS opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:14:
[...]

Dacht ik niet. 1 uur en 48 minuten. Zou op een dvd moeten kunnen staan. Heb de oplossing gevonden. Opname van HDD terug naar (PAL) VHS gekopieerd. daarna de VHS terug op de HDD. Dan op een dvd: geen probleem. Wel wat kwaliteitverlies. Het ligt toch echt aan dat NTSC van die VHS opname.
kost wat maar dan heb je ook wat...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmware geinstalleerd en het geluidsprobleem lijkt verdwenen. Het splitten heb ik nog niet geprobeerd.

Is het ook mogelijk om iets wat op SP op de HDD staat in LP op DVD te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:56:
Is het ook mogelijk om iets wat op SP op de HDD staat in LP op DVD te branden?
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook ander emet het probleem dat bij een timer opname het beeld soms een paar seconden zwart is en dan weer verder gaat? Heb dit probleem nu een weekje?

heb de HD al gedefragmenteerd maar dat mocht niet baten

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
:( Ik heb net de eerste aflevering van God Bestaat Niet weggegooid. Jammer dat er geen "undo" knop op het apparaat zit om dit ongedaan te maken.... Ik baal hier van, want het is echt een heel erg goed serie interviews met wetenschappers (op dinsdagavond rond twaalf uur),die ik wilde bewaren. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door stokkom op 24-06-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
stokkom schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:05:
:( Ik heb net de eerste aflevering van God Bestaat Niet weggegooid. Jammer dat er geen "undo" knop op het apparaat zit om dit ongedaan te maken.... Ik baal hier van, want het is echt een heel erg goed serie interviews met wetenschappers (op dinsdagavond rond twaalf uur),die ik wilde bewaren. :'(
Weleens gehoord van uitzendinggemist.nl ? Zoek bij "titel" onder de "G".... :z

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Vulcan750 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:16:
[...]

Weleens gehoord van uitzendinggemist.nl ? Zoek bij "titel" onder de "G".... :z
Ik vond de uitzending inderdaad terug op uitzending gemist... maar liever had ik mijn eigen opname terug gehad, want daarvan was de beeldkwaliteit een heel stuk beter. Maar beter iets dan niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:16:
Zijn er ook ander emet het probleem dat bij een timer opname het beeld soms een paar seconden zwart is en dan weer verder gaat? Heb dit probleem nu een weekje?

heb de HD al gedefragmenteerd maar dat mocht niet baten
Ik zag gisteren toevallig terwijl ik aan het opnemen was dat het beeld zo nu en dan zwart werd. Ik zal eens kijken of de opname zelf ook mislukt is (zal wel). Als dat zo is dan kijk ik ook nog wat andere opnamens na. De schijf begint wat voller te raken bij mij, zal er eens wat afhalen, maar of het daar aan ligt weet ik niet:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable_son
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 20:01
hi,

ik heb sinds dinsdag de liteon lvw-5045B !
firmware 1.96
al van alles geprobeerd, tot dusver geen problemen op 1 ding na:

ik hoor bij stiltes een andere zender er doorheen brommen en kraken....
nu las ik dat ik daarvoor een ander/betere scart kabel en/of antenne kabel moet gaan gebruiken om het kwijt te raken ?

Wat zijn betere, ik heb nu kabels die er bij geleverd werden.

Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
cable_son schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:27:
hi,

ik heb sinds dinsdag de liteon lvw-5045B !
firmware 1.96
al van alles geprobeerd, tot dusver geen problemen op 1 ding na:

ik hoor bij stiltes een andere zender er doorheen brommen en kraken....
nu las ik dat ik daarvoor een ander/betere scart kabel en/of antenne kabel moet gaan gebruiken om het kwijt te raken ?

Wat zijn betere, ik heb nu kabels die er bij geleverd werden.
Het makkelijkste wat je kunt doen, ga naar de winkel en zeg, ik wil het beste van het beste, dan weten zij wel welke je moet hebben. Ik gebruik nu antennekabels met filters, beeld is veel beter geworden. Scart kabel heb ik nog niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt SCART kabels van 3 euro en je hebt SCART kabels van 120 Euro. Joe Doe de math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de recorder sinds een paar maanden, en het geluid (vooral van CD en mp3) dat ik via de AV output over m'n stereo installatie hoor begint steeds meer te oversturen. Het ligt niet aan de kabels en aan de ingang van de stereo recorder, ik heb deze gestest met m'n 'oude' dvd speler.

Volgens de handleiding zou dit komen door vuile contacten, maar door de stekkers enige malen eraf te halen en weer erop te zetten zou je verschil moeten horen (en is dus niet het geval). Heeft iemand ook al eens zoiets gehad?

Alvast bedankt.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi iedereen

heb van eergisteren liteon 5045 en ben er verlopig tevreden over ,alleen enkele kanalen met storing
heb al opgenomen op hdd zelfs in slp vind ik het even goed als een vhs ook heb ik al een dvd naar hdd geschreven en timeschift is prachtig vind ik :)
mijn vraag is als ik wil zien welk fw er in zit zie ik het volgende bij het setupblad van exit
HD:ST3160022ACE-9.51-5JS4T9NO(rechts benedenhoek) ok kijk ik erover misschien
heb hem nu voor deze avond geprogrameerd met timer zal zien als het goed verloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:22:
[...]

Ik zag gisteren toevallig terwijl ik aan het opnemen was dat het beeld zo nu en dan zwart werd. Ik zal eens kijken of de opname zelf ook mislukt is (zal wel). Als dat zo is dan kijk ik ook nog wat andere opnamens na. De schijf begint wat voller te raken bij mij, zal er eens wat afhalen, maar of het daar aan ligt weet ik niet:-(
De storing is spontaan weer weg heb alleen wel een nieuw staan die nog zit ingepakt die stuur ik maar weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat gewoon als je setup binnenkomt in een nummer verwerkt ondertussen fw update naar gehackte 1.97ue heb kanalen er terug in maar heb er noog met stooring hoor anders zie ik niet echt een veandering (zullen zien in de toekomst) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:11:
Hallo,

Ik heb de recorder sinds een paar maanden, en het geluid (vooral van CD en mp3) dat ik via de AV output over m'n stereo installatie hoor begint steeds meer te oversturen. Het ligt niet aan de kabels en aan de ingang van de stereo recorder, ik heb deze gestest met m'n 'oude' dvd speler.
Ik heb ook al eens last gehad met de vooringang, uitvallende kanalen ed. Na een reset (stekker uit-in) was het inorde.
Reset de recorder eens en kijk of het dan nog zo is?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook iemand last van horizentale lijnen in het beeld gewoon op de tuner,had enkele posten die in niet fijn kon afstellen maar dit is bijna volledig verholpen met een +4db signaalversterker
lite on is aangesloten via scartaansluiting op tv met uitgang composite dvd speler
geen verbetering zichtbaar
ook al met verschillende scartkabels geprobeerd
iemand raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:23:
hoi iedereen

heb van eergisteren liteon 5045 en ben er verlopig tevreden over ,alleen enkele kanalen met storing
heb al opgenomen op hdd zelfs in slp vind ik het even goed als een vhs ook heb ik al een dvd naar hdd geschreven en timeschift is prachtig vind ik :)
mijn vraag is als ik wil zien welk fw er in zit zie ik het volgende bij het setupblad van exit
HD:ST3160022ACE-9.51-5JS4T9NO(rechts benedenhoek) ok kijk ik erover misschien
heb hem nu voor deze avond geprogrameerd met timer zal zien als het goed verloop
Ga eens snel van EXIT af! Als je naar een van de andere tabbladen gaat zie je je firmware wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizontale strepen in tunerbeeld zijn niet weg te krijgen met geen enkele aansluiting ,heb dan maar via videotuner gewerkt
hopelijk kan liteon hier nog iets aan doen met FW want dat werkt storend en ook aub liteon 16/9 onderstuening zowel op tuner als op scart
anders nog geen probs met de 5045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Het zat er aan te komen. Alternate biedt ´m nu al aan voor 299,- euro. Wat een verlies (en ellende) heb ik met dat apparaat gehad. Voor mij nooit meer een LiteOn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben twee dagen in het bezit geweest van de Liteon... de 16:9 trigger van mijn digitale kabelontvanger werd door de liteon niet doorgegeven naar de tv (weliswaar alleen als de liteon aan staat, maar je koopt een apparaat niet om het uit te zetten...). Moet je op de tv de aspectratio weer met de hand corrigeren. Gaat na een avondje zappen behoorlijk irriteren... :( Daarnaast gaf de interne tuner veel zenders weer met streepjes... Jammer, want met de kwaliteit van de opnames was niks mis.

Heb nu de Sony 710 en... wat een verademing: Bij 16:9 uitzendingen schakeld de tv weer automatisch over, de interne tuner geeft perfect beeld. Je kunt aan alles zien dat er over dit product beter is nagedacht. De kast is ook een stuk eleganter. Ook errug handig is dat je met de afstandsbediening de tv en de versterker (ook van andere merken) kunt bedienen. :)

Maar eerlijk is eerlijk... De Sony kost tegen de 500 Euro, terwijl de Liteon nu al voor 300 Euro te krijgen is en voor 300 Euro krijg je een leuk aparaat. Ik geef liever toch wat meer uit voor een apparaat wat 100% functioneert, je moet er tenslotte toch weer een paar jaar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Laten we ons hier concentreren op problemen/hints/oplossingen waar we wat aan hebben en doe je klachten c.q. hoe goed een ander merk wel niet is liever ergens anders. :(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
giant2000 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:28:
Laten we ons hier concentreren op problemen/hints/oplossingen waar we wat aan hebben en doe je klachten c.q. hoe goed een ander merk wel niet is liever ergens anders. :(
Daar kan ik het maar gedeeltelijk mee eens zijn. Gebruikers of potentiele gebruikers mogen best wel weten wat er speelt bij klanten van het eerste uur. Daar kunnen ze hun voordeel mee doen.
Als Millgate meldt dat 16:9 switchen waardeloos is (met huidige firmware) dan kan een potentiele klant dat meenemen in zijn/haar overweging. Ik vind dat niet belangrijk maar je hebt mensen met zo'n fancy TV die dat ondersteund.

Maar dat posts liefst een hoog problemen/hints/oplossingen gehalte ben ik met je eens. Helaas liggen veel van de oplossingen alleen maar in nieuwe firmware.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
tweakradje schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:47:
[...]

Daar kan ik het maar gedeeltelijk mee eens zijn. Gebruikers of potentiele gebruikers mogen best wel weten wat er speelt bij klanten van het eerste uur. Daar kunnen ze hun voordeel mee doen.
Als Millgate meldt dat 16:9 switchen waardeloos is (met huidige firmware) dan kan een potentiele klant dat meenemen in zijn/haar overweging. Ik vind dat niet belangrijk maar je hebt mensen met zo'n fancy TV die dat ondersteund.

Maar dat posts liefst een hoog problemen/hints/oplossingen gehalte ben ik met je eens. Helaas liggen veel van de oplossingen alleen maar in nieuwe firmware.

Cheers
Dan verplicht ik mezelf ook een andere kant te laten zien naar potentiele gebruikers toe. Herken jezelf en trek je conclusie:

Waarom heb ik gekozen voor deze HDD recorder? Ten eerste omdat mijn video het begaf. Balen en op zoek naar een goedkoop alternatief viel de keuze op dit apparaat. Ik verwachtte er geen technisch hoogstandje van, gewoon wat van tv opnemen, bekijken, wissen en weer opnemen, net zoals ik de video gebruikte.
Laat ik me gewoon een simpele filmfan noemen. Elke week programmeer ik uit een lijst die ik via e-mail krijg (aanmelden op www.filmsoptv.nl) mijn films omdat ik geen keuze kan maken uit dure flutfilms van de plaatselijke videotheek en me bovendien al krom betaal voor kabel tv.
Mijn HDD staat dus vol met films en een paar keer in de week dan bekijken we er een aantal van, deze wis ik weer, enz. Voor dit doeleinde is het een perfect apparaat. Tot nu toe heb ik nauwelijks problemen gehad en ben super tevreden over deze Lite-On!

Meer mensen eens met me?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Goede reactie GIANT2000. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
giant2000 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:21:
[...]
Voor dit doeleinde is het een perfect apparaat. Tot nu toe heb ik nauwelijks problemen gehad en ben super tevreden over deze Lite-On!

Meer mensen eens met me?
Jazeker, ter illustratie, ik zit nog steeds op firmware 1.91 ! Luiheid, maar ook omdat ik eigenlijk nauwelijks problemen ervaar. En de HD staat al bijna vol, dus ik moet binnenkort ook eens wat gaan kijken. Belangste reden voor mij om toch eens over te stappen op 1.97 is de shuffle functie voor mp3's.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens heren. Ik blijf na 'n half jaar intensief gebruik tevreden. Jammer dat ie nu voor € 299,00 te koop staat, maar in december had ik er blijkbaar nog € 499,00 voor over. Zo blijft 't altijd. Beslist geen spijt. Sterker nog, ik zou 'm iedereen aanraden. Voor € 299,00 ? Al zou je 'm alleen maar als opslagmedium gebruiken.

Onlangs Live8 opgenomen, en vergeten de eindtijd in te stellen. Ruim 50 uur opgenomen, in de op 1 na laagste kwaliteit. Geknipt in zeker 40 bruikbare stukjes en weer tot 1 film geplakt van 9 uur, en geen enkel probleem ondervonden. Beeld en geluid zijn prima, zelfs op die lagere opnamekwaliteit. Je merkt 't wel, maar 't blijft nog altijd beter dan 'n 2 jaar oude videoband. Zelf aan het eind van die 50 uur liepen beeld en geluid ook prima synchroon.

Ik gebruik trouwens zeer goedkope Scartkabels ( 5 totaal ), en heb geen last van strepen en afwijkende kleuren. Kabelsignaal gaat eerst in m'n oude Sony Video 810, en daarna via de Liteon naar m'n 9 jaar oude Sony breedbeeld. (1 van de 1e). Scarts van video naar Liteon en TV, DVD speler naar Liteon en TV, en van Liteon naar TV. Alle beschikbare audiolijntjes zijn ook ingeprikt, omdat ik vaak geluidsfragmenten van TV, DVD of de Liteon naar minidisk kopieer. (leuke jingles).
Een flinke wirwar van kabels dus, maar bij mij werkt 't (misschien toevallig) allemaal prima.

Veel gebruikplezier allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er ook helemaal mee eens. De Liteon 5045 is een fantastisch apparaat. Ook ik had aanloopproblemen maar met de juiste firmware (97), doet hij het uitstekend. een heel enkele keer een vastloper, soms met wat vreemde DVD+R schijfjes, dan doet ie dat. Beeld en geluidskwaliteit na opname zijn uitstekend. Veel beter dan bv. de Aldi Medion dvd-recorder van 300 euro. die kan niet eens editten. Deze recorder moet je leren kennen. Lees de gebruiksaanwijzing goed door. Hij werkt heel logisch. Nooit heb ik problemen gehad met timer opnemen, van VHS of DVD opnemen. Gaat allemaal prima! Zelfs just fit werkt prima. Vergeleken met VHSrecorder problemen is deze recorder een uitstekend opname apparaat ook voor audio en foto bestanden. Enige 2 minpunten:HDD SP opname langer dan 124 min. op SP dvd te zetten. HDD opnemen. DVD afspelen. Dit kan helaas niet.
Grote pluspunten: regiovrij, macrovision kan eruit!
Liteon: ga zo door! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP

Bij het starten van een timer opname wordt nog steeds het EXT kanaal op de TV geactiveerd.
huidige FW 1.97

los dit voorlopig op door voor de start van de timer de scart kabel los te halen maar dit kan toch niet de oplossing zijn

configuratie:
scart kabel tussen tv en DVD-recorder Lite-on
scart kabel tussen DVD en Video (aangesloten op scart in)
coax tussen alle 3 de apparaten

verder werkt dit apparaat perfect

weet iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen wasser
je kan geen last hebben volgens mijn (denk ik) van strepen ,volgens dat ik lees gebruik je de tuner niet van je lite-on

tweakratje,ik ben het met je eens in verband met de 16/9 swith
vind het ongemakkelijk en irriterend
dat is een van de belangerijke punten vind ik zelf
wie een breedtbeeld heeft vind het irritand
hopelijk word het opgelost in de volgend firmeware
wat die strepen betreft heb er ook last van daarom verlopig tuner in gebruik van videorecorder,maar wat als hij stuk gaat(weet niet of diot op te lossen is met firmeware
zullen het wel zien,anders heel tevreden met aankoop(14 dagen in bezit)

nieuwe firmware komt araan hoor ,alé gelezen op het lit-on forum ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh Calibras ...

Ik schreef dat ik Live8 succesvol had opgenomen. Aangezien de officiele registratie daarvan nog niet op DVD beschikbaar was (...), kun je toch concluderen dat ik daar de tuner van de Liteon voor heb moeten gebruiken.
Daarnaast doet ook m'n breedbeeld TV niet raar als ik opnames maak in 16;9.
TV staat altijd ingesteld op 'smartzoom' en springt keurig over naar het gewenste formaat. Dus ook bij PAL-plus opnames op de Liteon.

Heren Firmware-editors : kan iemand de DV-in aansluiting zo verknutselen tot een fire-wire aansluiting die je dan weer als een soort netwerkverbinding kan gebruiken ? Of dat ie desnoods m'n laptop herkent als 'n soort camera. Misschien is dit wel te simpel voorgesteld, maar 't draait tenslotte allemaal om data-overdracht.

Ik wacht af. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen wasser

Ik gebruik trouwens zeer goedkope Scartkabels ( 5 totaal ), en heb geen last van strepen en afwijkende kleuren. Kabelsignaal gaat eerst in m'n oude Sony Video 810, en daarna via de Liteon naar m'n 9 jaar

dus als ik het goed heb versterkt ge uw signaal via je video eer ge in uw liton gaat ???
zoja wat als je video stuk is ,heb je al rechtstreeks geprobeerd met de liton
hebt uw dan strepen of niet ,er zijn er zoveel die er van klagen
ik heb al alles geprobeerd dat ik nu opneem via mijn tuner van de video
weet het ook niet meer,of ik heb een toestel met een foutje in????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook een trotse bezitter van dit apparaat.
Na een paar uur ermee spelen dacht ik helemaal geen problemen te hebben. Helaas is dat niet zo.

Wanneer ik de Recorder uit zet, dan heb ik ook geen beeld meer op mijn TV. Het lijkt erop dat het antenne signaal niet goed doorgegeven wordt. Ik ontvang wel de zenderinformatie en teletekst van het desbetreffende kanaal, maar geen beeld.
Heet iemand dit probleem ook (of gehad)? Ik kan het antenne signaal natuurlijk splitten voordat deze de recorder in gaat, maar naar mijn mening moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:44:
Euh Calibras ...

Heren Firmware-editors : kan iemand de DV-in aansluiting zo verknutselen tot een fire-wire aansluiting die je dan weer als een soort netwerkverbinding kan gebruiken ? Of dat ie desnoods m'n laptop herkent als 'n soort camera. Misschien is dit wel te simpel voorgesteld, maar 't draait tenslotte allemaal om data-overdracht.
Zal je toch aan de PC kant iets moeten verzinnen. Wellicht is er een slim FireWire host pakketje ergens op het web te vinden die je willekeurige AVI's kan voeren? Iemand?

De 5045 accepteert alleen DATA en verstuurt geen data.

Ben het nog niet tegengekomen.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:48:
Helemaal mee eens heren. Ik blijf na 'n half jaar intensief gebruik tevreden. Jammer dat ie nu voor € 299,00 te koop staat, maar in december had ik er blijkbaar nog € 499,00 voor over. Zo blijft 't altijd. Beslist geen spijt. Sterker nog, ik zou 'm iedereen aanraden. Voor € 299,00 ? Al zou je 'm alleen maar als opslagmedium gebruiken.
Jammer dat net nu ik hem wil gaan bestellen hij opeens weer € 399,00 is bij Alternate 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:49:
Sinds gisteren ben ik ook een trotse bezitter van dit apparaat.
Na een paar uur ermee spelen dacht ik helemaal geen problemen te hebben. Helaas is dat niet zo.

Wanneer ik de Recorder uit zet, dan heb ik ook geen beeld meer op mijn TV. Het lijkt erop dat het antenne signaal niet goed doorgegeven wordt. Ik ontvang wel de zenderinformatie en teletekst van het desbetreffende kanaal, maar geen beeld.
Heet iemand dit probleem ook (of gehad)? Ik kan het antenne signaal natuurlijk splitten voordat deze de recorder in gaat, maar naar mijn mening moet het gewoon werken.
Helaas werkt het apparaat als een windows computer...
Reset hem eens, ik denk dat je dan wel weer beeld hebt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem denk ik. Wanneer ik via de timer een opname programmeer voor kanaal 1 (NL1) dan wordt kanaal 4 (RTL4) opgenomen. Kanaal 4 is het kanaal dat het laatst actief was. Waarschijnlijk wat jij EXT noemt. Het lijkt mij een fout in de software van het apparaat. Herkennen meer mensen dit probleem. Zijn er andere oplossingen dan de scartkabel los te trekken ? Ik weet niet welke FW ik heb, maar heb het apparaat 2 weken geleden gekocht.

mvg
Dave
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:09:
HELP

Bij het starten van een timer opname wordt nog steeds het EXT kanaal op de TV geactiveerd.
huidige FW 1.97

los dit voorlopig op door voor de start van de timer de scart kabel los te halen maar dit kan toch niet de oplossing zijn

configuratie:
scart kabel tussen tv en DVD-recorder Lite-on
scart kabel tussen DVD en Video (aangesloten op scart in)
coax tussen alle 3 de apparaten

verder werkt dit apparaat perfect

weet iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal,

twee vraagje, nu mijn liteon het verder wel aardig doet.
  • Waarom zijn de fwupdates van andere continenten verder dan 1.97? en zitten daar dan ook echt mogelijkheden in die wij hier niet hebben (anders gezegd wat let ons ze te installeren?
  • komt er nog een nieuw fw update voor nederland en kun je daar nog dingen aan toevoegen. zoals hele eenvoudige navigatiedingen (dvd miniaturen kun je niet doorlopen naar de volgende pagina, wat bij de hdd wel kan bijv.)
alvast bedankt,

super topic trouwens voldoende gerustgesteld om dit ding te kopen en het te proberen
Wordt bijna dagelijks gebruikt om alles te "tapen" (LOL ouderwets zeg) wat los en vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

McSure, waar haal je die info vandaan dat er voor de andere continenten een andere versie is? Ze staan allemaal op 197. Op de volgende pagina kan je ze namelijk vinden: http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm en deze link staat ook in de start post.

Jan, ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, de mijne gaat niet naar extern kanaal als er een timer begint. Misschien dat het aan je tv ligt. Als je zelf altijd handmatig naar je ext. kanaal gaat of verder niet wil dat hij automatisch schakelt naar extern als je de recorder aanzet moet je pin 8 van je scart kabel die van je dvd afkomt uitschakelen (plakbandje eroverheen of draadje doorknippen) zal dat oplossen. Let dan wel dat als je vervolgens weer wilt dat hij automatisch schakelt nadat je het draadje hebt geknipt zul je een nieuwe kabel moeten aanschaffen of op een of andere manier de draadjes weer samenvoegen. Je kan ook liteon opbellen en een nieuwe vragen, misschien zit het gewoon in het apparaat.

Over het probleem dat er geen tv beeld meer is nadat de recorder uit is (op standby dus neem ik aan) dat zou dan aan de tuner moeten liggen van de liteon. De doorlus functie is dan kapot, bel liteon op voor een nieuwe of ga naar de winkel terug.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speelt deze na firmware updates xvid films af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, hij speelt nog steeds geen xvid of divx films. Helaas want dan was het een nog betere recorder dan de Phocus van de kruitvat. Het kopieëren van een dvd naar hdd waar geen beveiliging op zit kan makkelijk met de Liteon, maar de Phocus weigert dit omdat het geen browse functie heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt de firmware update ook voor de LVW 5026 ?? Deze is hetzelfde als als de 5045, maar dan met een 80 gbyte harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op het Gillespie forum dat het zou moeten werken. Proberen maar denk ik.

according to the website....
LITEON AV Products: Firmware Upgrade Instruction. (For 502x/504x series)

this tells me firmware will work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook een Liteon 5045 gehaald. Top apparaat, alleen vanavond ff filmpje gehuurd, Spanglish. Menu van de dvd kwam, alles prima, play movie, dolby digital logo, brein geblaat, copy geblaat en dan zwart. Recorder reageerde nergens op, moest hem uit zetten door de stekker er uit te halen.

In de laptop speelde ie goed af. Maar hij was niet te kopieren met dvd shrink. Terug gegaan naar de videotheek waar hij uiteraard ook goed afspeelde. Andere dvd van dezelfde film meegekregen, maar ook hierbij precies hetzelfde.

Blijkt dat Spanlish nogal aparte kopieerbeveiliging heeft. Grrrrrr, Dit is zowel klote van Sony met al die klote beveiligingen die de leesbaarheid beinvloeden, als van lite-on. Dat ding loopt compleet vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de ARCcos beveiliging. Dat probleem is alweer een paar maandjes geleden opgelost. Gewoon een nieuwe firmware erop en hij speelt goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allen,

Ik heb een beetje dit forum doorgelopen want ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in deze dvd recorder. Ik heb alleen nog een aantal vraagjes die ik niet heb kunnen vinden (ook niet met de zoekfunctie) die ik graag zou willen stellen. Excusses hiervoor.

1) Is het mogelijk om 's middags in te stellen dat de dvd recorder op een later tijdstip automatisch moet beginnen met opnemen en wanneer hij weer moet stoppen? (dat ik instel dat hij om 16:00 moet beginnen omdat ik dan uit huis ben).

2) En is alleen een zender en dan de tijden instellen het enige wat de dvd recorder kan of pakt de dvd recorder alle programma's van een zender en selecteer je dan gewoon een programma op die zender?

3) Doet hij het ook op een oude Philips tv (ongeveer 6 jaar oud) met alleen scart en coax aansluiting?

Als dit domme vragen zijn daarvoor dan mijn excusses maar ik zou graag antwoord op mijn vragen willen hebben want ik wilde hem graag donderdag aan gaan schaffen omdat hij tot dan in de aanbieding is bij informatique. En ik heb hier verder niet zo veel verstand van. Alvast bedankt voor het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:24:
Goedenavond allen,

Ik heb een beetje dit forum doorgelopen want ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in deze dvd recorder. Ik heb alleen nog een aantal vraagjes die ik niet heb kunnen vinden (ook niet met de zoekfunctie) die ik graag zou willen stellen. Excusses hiervoor.

1) Is het mogelijk om 's middags in te stellen dat de dvd recorder op een later tijdstip automatisch moet beginnen met opnemen en wanneer hij weer moet stoppen? (dat ik instel dat hij om 16:00 moet beginnen omdat ik dan uit huis ben).

2) En is alleen een zender en dan de tijden instellen het enige wat de dvd recorder kan of pakt de dvd recorder alle programma's van een zender en selecteer je dan gewoon een programma op die zender?

3) Doet hij het ook op een oude Philips tv (ongeveer 6 jaar oud) met alleen scart en coax aansluiting?

Als dit domme vragen zijn daarvoor dan mijn excusses maar ik zou graag antwoord op mijn vragen willen hebben want ik wilde hem graag donderdag aan gaan schaffen omdat hij tot dan in de aanbieding is bij informatique. En ik heb hier verder niet zo veel verstand van. Alvast bedankt voor het helpen.
1.Je kunt hem automatisch laten opnemen wanneer je wilt, dus vandaag of morgen of volgende week of volgend jaar desnoods, en ook weer laten stoppen als je dat wilt.

2.Je moet wel tijden instellen ja, er zitten wel functies op om via een bepaalde code in je tv-gids het programma te laten opnemen, maar ik stel altijd gewoon de tijd in omdat dit veel gemakkelijker is. Maar een programma selecteren uit een lijst via de recorder zit er niet op.

3.Onze philips tv moet ongeveer net zo oud zijn, of nog ouder en het werkt prima. Als het scart heeft is het volgens mij al snel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door 2_05 op 10-08-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank U vriendelijk voor deze informatie, ik ga em morgen aanschaffen, zal dan ook wel even laten weten wat ik ervan vind :)

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Na het doorlezen van dit topic enkele maanden geleden (begin mei) deze speler aangeschaft voor m'n ouders. Sindsdien weinig problemen gehad, af en toe een vastloper bij te snel op teveel knoppen achter elkaar drukken. Verder een prima apparaat, bevalt goed. Echter, vorige week begonnen de problemen:

Het begon bij een opname, deze stopte op een gegeven moment, beeld bevroor en speler reageerde nergens meer op. Vervolgens de stekker-uit/in truc geprobeerd --> speler gaat weer aan, bootscherm verschijnt en na enkele seconden verschijnt de zender zoals dat hoort. Vervolgens bevriest het beeld weer na een aantal seconden. Je kunt dan nog wel naar andere kanalen zappen, maar je krijgt dan alleen het geluid van het andere kanaal, het bevroren beeld blijft hetzelfde. Als je wat probeert op te nemen reageert hij helemaal nergens meer op.

Welke fw erop stond weet ik niet, maar ik gok een verouderde (iig ouder dan 1.96), dus toen een firmware update naar 1.96 gedaan (die had ik toevallig op m'n laptop staan, geen internet bij de hand bij m'n ouders thuis), probleem bleef echter hetzelfde. Soms bevriest het beeld niet, maar als je dan probeert op te nemen krijg je na een aantal minuten (binnen een kwartier) toch weer een bevroren beeld en kan je weer de stekker eruit trekken.

Iemand misschien een oplossing? Denk zelf dat de speler maar terug moet, want dit schiet zo niet op. Als ik dat zo lees hebben meerdere gebruikers de speler omgeruild voor een nieuw exemplaar. Bellen jullie dan gewoon met dat nummer van de service hotline wat op de Lite-On site staat?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Verwijderd

Toch maar even updaten naar de laatste versie. Vervolgens formatje doen, dan opnieuw opstarten. Helaas ben je wel je schijfinhoud kwijt. Dat zou moeten werken.

• 2_05
Ook altijd even de scart stekker controleren. Heb ook al een aantal keren op mijn Liteon gescholden, bleek de scart alleen maar eventjes aangedrukt moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Na de vele reviews van dit apparraat te hebben doorgelezen denk ik erover om misschien een 5026 te kopen. Deze is nu in de aanbieding bij BCC hier in Eindhoven voor 299,- euro.
Is dit een goede keus ? Ik neem niet zoveel op. Mijn video recorder is stuk en ik wilde een goedkope harddisk recorder.
Zijn de meeste problemen verholpen na upgrade naar 1.97 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bug dat het apparaat (soms) blijft hangen bij 2 of meerdere timeropnames per avond is nog steeds niet opgelost. Dit is erg irri maar Lite-on heeft de nieuwe firmware eind augutus gepland. We blijven hopen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:56:
Na de vele reviews van dit apparraat te hebben doorgelezen denk ik erover om misschien een 5026 te kopen. Deze is nu in de aanbieding bij BCC hier in Eindhoven voor 299,- euro.
Is dit een goede keus ? Ik neem niet zoveel op. Mijn video recorder is stuk en ik wilde een goedkope harddisk recorder.
Zijn de meeste problemen verholpen na upgrade naar 1.97 ?
Hallo, je bedoelt de 5045? Met 160 GB harde schijf. Na mijn upgrade zijn inderdaad de meeste problemen verholpen. een heel enkele keer loopt de recorder vast. Meestal na gebruik van ondeugdelijke schijfjes of soms na het opnemen van hele lange stukken en veel knip en plak werk. Kennelijk moet je het wat rustig aan doen met dit apparaat. voor de rest: prima recorder. een verademing vergeleken met een VHS recorder. Ideaal voor film en muziekliefhebbers. Voor 300 euro; een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee ik bedoel echt de 5026, met 80 gigabyte hardeschijf. Die WAS nu 299 bij BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Weet jij een 5045 voor 300 NIEUW te staan dan ? Inclusief verzendkosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

Exirion

Gadgetfetisjist

W00fer schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:04:
Nee ik bedoel echt de 5026, met 80 gigabyte hardeschijf. Die WAS nu 299 bij BCC.
Voor onder de 400 euro heb je een gloednieuwe 80GB Pioneer die net op de markt is. Face it: na alle ellende die bezitters van de Lite-On hebben gehad mag je het gerust een crap produkt noemen. De Pioneers zijn erg goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:07:
[...]

Voor onder de 400 euro heb je een gloednieuwe 80GB Pioneer die net op de markt is. Face it: na alle ellende die bezitters van de Lite-On hebben gehad mag je het gerust een crap produkt noemen. De Pioneers zijn erg goed.
Ik sluit me hier volledig bij aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:34:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan....
Ik vind dit een zinloos verhaal. Elk nieuw op de markt gebracht apparaat zal beter zijn. Je gaat een VHS recorder toch ook niet vergelijker met de VCR van Philips? (eind jaren '70, heren)
Lite-On heeft een van de eerste HDD recorders, is hierin de ware pionier en is bovendien nog steeds bezig met sleutelen middels nieuwe firmware, doen niet moeilijk met omruilen. Niks geen crap apparaat. Petje af voor die gasten!! Vraag me af of Pioneer die service biedt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

giant2000 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:32:
Elk nieuw op de markt gebracht apparaat zal beter zijn. Je gaat een VHS recorder toch ook niet vergelijker met de VCR van Philips? (eind jaren '70, heren)
Lite-On heeft een van de eerste HDD recorders, is hierin de ware pionier
Dat is werkelijk grote onzin. Medio 2002 waren er al A-merken met harddisk recorders. Lite-On heeft misschien bijgedragen aan een prijsdoorbraak maar er is niks pioniersachtig aan.
en is bovendien nog steeds bezig met sleutelen middels nieuwe firmware, doen niet moeilijk met omruilen.
Ja, het zou ook lekker zijn als ze dat niet doen. Een apparaat op de markt zetten dat constant vastloopt, dingen 'vergeet', een groene of blauwe waas over het scherm laat zien, etc etc...
Niks geen crap apparaat. Petje af voor die gasten!!
Het zou beter zijn een goed produkt op de markt te zetten dat gewoon werkt, ipv achteraf met patchwerk te komen om er een bruikbaar apparaat van te maken.
Vraag me af of Pioneer die service biedt.
Pioneer zet een produkt op de markt dat werkt. En verder is de service van Pioneer zoals je van een A-merk mag verwachten. Ik pleit hier helemaal niet voor Pioneer ofzo, maar het gaat me meer om het B-merk-gehalte van de LiteOn recorders en de daaraan gerelateerde issues.

Ik kan niet begrijpen dat mensen 299 euro voor dit ding een geweldige aanbieding vinden, terwijl je voor pak weg 80 euro meer een mooi en goed A-merk apparaat koopt. Helemaal als je alle horror stories hier leest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
welke pioneer recorder hebben we het dan over?
ik ben me aan het orienteren op de vervanging van het k*t Medion MD-42183 geval welke in mei bij Aldi verkocht is. Na 2x door Medion omgeruild te zijn blijven de problemen en volgens Aldi kan ik gewoon m'n geld terug krijgen.
De LVW-5045 staat op mijn lijstje, maar zo'n Pioneer spreekt mij inderdaad meer aan. Maar ik weet het type niet...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

golfdiesel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:05:
De DVR-433H is het.

Zie ook: Nieuwe HDD DVD recorders Pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Tja ik heb 1,5 jaar een Panasonic dmre-85 (opvolger is e-55 vlg mij) en als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik destijds iets van 100,- meer heb betaald, nooit 1 bug kunnen ontdekken, er is ook geen firmware update beschikbaar. Gewoon altijd doen waar ik hem voor gekocht heb superkwal.opnemen en dvd/vcd's spelen.

o.t. Niet dat ik het gebruik maar DVD-ram is zoveel beter dan dvd+/-rw Jammer dat het in europa niet aanslaat. Maar goed HDD-recording daar ging dit topic over, sterker nog Lite-on....Wat doe ik hier...

www.casarodriguillo.com

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
[quote]tomleeuw schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:19:
Tja ik heb 1,5 jaar een Panasonic dmre-85 (opvolger is e-55 vlg mij) quote]
Is de EH50.
Ja, dat merk ik ook, met mijn Panasonic.
Maar de Lire-On is echt voor tweakers en het duurdere segment voor alleen gebruikers. Zo heb ik altijd begrepen.

• giant2000
Exirion schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:44:
Ik kan niet begrijpen dat mensen 299 euro voor dit ding een geweldige aanbieding vinden, terwijl je voor pak weg 80 euro meer een mooi en goed A-merk apparaat koopt. Helemaal als je alle horror stories hier leest.
Het spijt me, maar blijkbaar heb ik òf de mazzel gehad een topapparaat te hebben ontvangen òf ik stel lagere eisen. Ik kan helaas of gelukkig eigenlijk niet praten met de horror stories.

Verder vind ik dat we het in dit forum het bij de 5045 moeten laten en niet over alternatieven.

2,00 m. + begane grond

Verwijderd

giant2000 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:40:
[...]

Het spijt me, maar blijkbaar heb ik òf de mazzel gehad een topapparaat te hebben ontvangen òf ik stel lagere eisen. Ik kan helaas of gelukkig eigenlijk niet praten met de horror stories.

Verder vind ik dat we het in dit forum het bij de 5045 moeten laten en niet over alternatieven.
Eens. Ik ben erg tevreden over mijn Lite-on en toen ik hem kocht was de prijs van de goedkoopste vergelijkbare Pioneer bijna 2 x zoveel. Dan moet je ook niet zeuren als je een keer je firmware moet updaten. Ik heb zelf geen problemen met kleuren, zenders of wat dan ook gehad, alleen speelden sommige (Sony ARrcos) beveiligde DVDs niet goed af. Inmiddels verholpen. Goed, er zijn nog steeds bugs hier en daar maar als ik op het Pioneerforum rondloop vind ik er ook genoeg. En zelfs Panasonic is niet zonder zorgen. Geen firmware updates? Dat is dan lastig voor je, want er komen toch bijna dagelijks nieuwe media uit die ondersteund moeten worden.

Kortom, er zullen best betere apparaten bestaan, maar geen enkele is perfect. Voor mij komt de Lite-on nog het dichtst in de buurt. :Y)

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Ik ben wel overtuigd nu, ik ga mijn Medion prul terugbrengen naar Aldi als ik hem terugkrijg van Medion en ik ga een LVW-5045 kopen. Het niet uitbrengen van firmwares bij andere merken zie ik eerder als een nadeel dan een voordeel. En ach, slechter dan de Medion MD-42183 kan het toch niet worden. Al zal ik wel de optie missen om een DVD te kunnen kijken tijdens het opnemen. Maar goed de meeste opnames maak je toch als je niet thuis bent of als je op dat moment iets anders aan het kijken bent op TV.
En een voordeel met de liteon lijkt mij dat nu het apparaat al een behoorlijke tijd op de markt is de ergste kinderziekten er wel uit moeten zijn.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Verwijderd

golfdiesel schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:17:
Ik ben wel overtuigd nu, ik ga mijn Medion prul terugbrengen naar Aldi als ik hem terugkrijg van Medion en ik ga een LVW-5045 kopen. Het niet uitbrengen van firmwares bij andere merken zie ik eerder als een nadeel dan een voordeel. En ach, slechter dan de Medion MD-42183 kan het toch niet worden. Al zal ik wel de optie missen om een DVD te kunnen kijken tijdens het opnemen. Maar goed de meeste opnames maak je toch als je niet thuis bent of als je op dat moment iets anders aan het kijken bent op TV.
En een voordeel met de liteon lijkt mij dat nu het apparaat al een behoorlijke tijd op de markt is de ergste kinderziekten er wel uit moeten zijn.
De ergste kinderziekte die er nu nog in zit is dat er een kans is dat het apparaat hangt als je meer dan 1 opname programmeerd op één avond. Reset je hem dan ben je die opnames meestal kwijt. Het is mij één keer overkomen, maar sommige gebruikers hebben het een paar keer meegemaakt. Er komt deze maand waarschijnlijk nog een nieuwe firmware dus hopelijk is ook deze bug verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

golfdiesel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:05:
ik ben me aan het orienteren op de vervanging van het k*t Medion MD-42183 geval welke in mei bij Aldi verkocht is. Na 2x door Medion omgeruild te zijn blijven de problemen en volgens Aldi kan ik gewoon m'n geld terug krijgen.
De LVW-5045 staat op mijn lijstje, maar zo'n Pioneer spreekt mij inderdaad meer aan. Maar ik weet het type niet...
Hè Golfdiesel, kom ik je nog eens tegen hier ;) Mijn Aldi-Medion gaat vandaag terug en als mijn meisje belt dat ze het geld heeft dan bestel ik gelijk de 5045, kost even 80,- meer, maar dan heb ik meteen 160Gb.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste