liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de aanschaf van de Lite-on 5045, na heel wat drama te hebben meegemaakt met de medion DVD/HDD recorder MD42183.
Ik heb tot nu toe overal gezocht op het internet over de Lite-on 5045 maar ik kom er niet uit, hoeveel (echte) scart aansluitingen (dus geen tulp naar scart) heeft deze recorder. in de pdf handleiding staat geen enkele scart. Elders (oa kieskeurig) vermeld men er 1. En ik heb ook al een plaatje zien staan met 2 scart aansluitingen. Wie kan mij een plaatje van de achterkant van deze recorder laten zien conform de Nederlandse markt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 18:21:
Ik overweeg de aanschaf van de Lite-on 5045, na heel wat drama te hebben meegemaakt met de medion DVD/HDD recorder MD42183.
Ik heb tot nu toe overal gezocht op het internet over de Lite-on 5045 maar ik kom er niet uit, hoeveel (echte) scart aansluitingen (dus geen tulp naar scart) heeft deze recorder. in de pdf handleiding staat geen enkele scart. Elders (oa kieskeurig) vermeld men er 1. En ik heb ook al een plaatje zien staan met 2 scart aansluitingen. Wie kan mij een plaatje van de achterkant van deze recorder laten zien conform de Nederlandse markt. B)
Ik heb de Medion ook gehad, en na een paar dagen retour. Onlogisch te bedienen ding, slecht (faseverkeerd) geluid, maar wel erg prettig geprijsd!
Nu heb ik de LiteOn 5045 besteld (bij videopartners.nl). Wees gerust, er zitten 2 scartaansluitingen op; In en Out. Ik heb de NL gebruiksaanwijzing gedownload, dan krijg je meer inzicht in het apparaat.
Ga naar: http://www.liteonit.com/D...ges/zip/5045/Dutch-EU.rar om deze te downloaden.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_kok schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:57:
[...]

Staat er al lang op, daarom zeg ik het ook, bij sommige beelden (of films dus, schindlers list) kan hij het nog niet aan, komt er blauwe waas...
Shindlers list? Is die niet Zwart Wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die lichtere kleuren op extern kanaal kan van de tv komen. Bij mij thuis hebben mijn ouders een panasonic tv en een sony videorecorder. Als er dan via extern1 wordt gekeken zijn de beelden fletser dan normaal. Bij mijn 5045 heb ik geen verschil in kleur tussen tv beeld en extern kanaal beeld. Het ligt dus niet aan de tuner van de 5045 of de scart aansluiting maar aan je tv.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_kok
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 20:43
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:47:
[...]

Shindlers list? Is die niet Zwart Wit?
Ja, maar komt door de ondertitling (geel) dus een blauwe waas overheen. Tevens bij Yorin is en ten hoogte van het Yorin logo ook vaak een blauwe streep te zien... Kan de kleur overgang denk ik niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lite-on nu een week.
Heb vandaag me eerste probleem ondekt.
Had 2 programma's in de timer gezet zonder pdc ,de eerste is goed opgenomen.
De 2de een 14 minuten te laat gestart en duurde uiteindelijk 55 sec ipv een uur.
Heb firmware 1.96
Hoop dat dit eenmalig was ,maar ben bang van niet.
Komen er nog meer firm update's om de laatste problemen op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:02:
Ik heb de lite-on nu een week.
Heb vandaag me eerste probleem ondekt.
Had 2 programma's in de timer gezet zonder pdc ,de eerste is goed opgenomen.
De 2de een 14 minuten te laat gestart en duurde uiteindelijk 55 sec ipv een uur.
Heb firmware 1.96
Hoop dat dit eenmalig was ,maar ben bang van niet.
Komen er nog meer firm update's om de laatste problemen op te lossen ?
Ik weet niet hoe je de timer hebt ingesteld maar op één manier vul je de starttijd en de eindtijd in, ga je op een andere manier te werk dan vul je de starttijd en de duurtijd in. Ik maakte een paar keer een fout door deze verwarring!!!!! Kijk dus goed welke tijd je moet invullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, zojuist bekend: Nieuwe firmware 197 released.

http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm

We zijn benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou er ook al een changelog van zijn?
heb m wel gedownload maar nog niet geprobeerd.

leuk forum trouwens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik gezien van die start en eindtijd.
Dat was het zeker niet.
Alweer een nieuwe firm das snel ,hoop dat me timer probleem dan ook gelijk weg is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_kok
Nog steeds is er een blauwe gloed naast fel gele of groende dingen in het beeld. Bij de setup zie je dit perfect. licht blauwe strook over het donkerblauwe naast de plek waar je cursor staat. Hebben andere mensen dit ook of space ik hem hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:08:
zou er ook al een changelog van zijn?
heb m wel gedownload maar nog niet geprobeerd.

leuk forum trouwens hier
Heb hem inmiddels geinstalleerd, maar zie op het oog nog geen verandering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_kok schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:24:
Nog steeds is er een blauwe gloed naast fel gele of groende dingen in het beeld. Bij de setup zie je dit perfect. licht blauwe strook over het donkerblauwe naast de plek waar je cursor staat. Hebben andere mensen dit ook of space ik hem hard?
Nop, net gechecked, dat heb ik dus helemaal niet. Ligt waarschijnlijk aan je kabel, TV of manier van aansluiten op je TV. Heb je al een andere TV geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_kok
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:54:
[...]

Nop, net gechecked, dat heb ik dus helemaal niet. Ligt waarschijnlijk aan je kabel, TV of manier van aansluiten op je TV. Heb je al een andere TV geprobeert?
Niet op andere tv geprobeert. Vind het raar, hebn dit met geen andere dvd speler.. zal zo ff een ander rgb kabel proberen.

Via composite is het beeld een stuk minder kleurrijk en zie je de gloed niet meer, met andere rgb kabel zie je het wel gewoon.

Als ik via composite doe dan is het menu een stuk minder blauw maar de andere kleuren zijn nog wel ok...

[ Voor 24% gewijzigd door sander_kok op 16-05-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_kok schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:24:
Same problem hier,
Dit is reeds mijn tweede 5045 met dit probleem.
ook geprobeerd met een andere scart kabel en op ander tv maar het probleem bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een OTR-opname gaat de 5045 niet in de stand-by stand.
Ik gebruik versie 196 EU.
Is dit een bekend probleem?
En is het opgelost in versie 197 EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Heb iemand een mirrortje van die laatste firmware en ook van de NL handleiding?
Ik krijg na c.a. 5 min. wachten 71bytes per seconden binnen....
Is iedereen momenteel die site aan het leegzuigen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel van de problemen worden volgens mij veroorzaakt doordat de handleidingen niet goed gelezen worden. Dit valt mij in het bijzonder op bij 3 onderwerpen die steeds terug komen. dat zijn:

1. kleurproblemen
2. programmering m.b.v. PDC
3. het omschakelen van de TV naar de video als de timer aanspringt

ad. 1.

De videorecorder heeft 4 uitgangssignalen t.w.

a. component via een speciale component-uitgang aan de achterkant van de recorder (deze aansluiting kun je alleen gebruiken als je TV/apparaat ook een component ingang heeft.

b. Scart-RGB via de scart-uitgang aan de achterkant van de recorder (deze aansluiting kun je alleen gebruiken op de scart RGB ingang van je TV/apparaat).

c. Scart S-video via dezelfde scart-uitgang aan de achterkant van de recorder (deze aansluiting kun je alleen gebruiken op de scart S-video ingang van je TV/apparaat).

d. AV via de AV-uitgang aan de achterkant van de recorder (deze aansluiting kun je alleen gebruiken op de AV-ingang van je TV/apparaat).

note: ik heb zelf ervaren, dat als je ingangen en uitgangen die niet bij elkaar passen met elkaar verbindt, er kleurproblemen en ook omschakelproblemen (zie probleem nr. 3) optreden.

ad 2.

PDC staat voor Program Delivery Control. Dat is een signaal dat alleen door NED 1, 2 en 3 en Bel 1 wordt uitgestuurd. Als je dit dus bij de programmering aanzet voor andere zenders dan blijft de videorecorder dus een eeuwigheid op dat signaal (dat nooit komt) staan wachten en springt dus ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:22:
Veel van de problemen worden volgens mij veroorzaakt doordat de handleidingen niet goed gelezen worden. Dit valt mij in het bijzonder op bij 3 onderwerpen die steeds terug komen. dat zijn:

1. kleurproblemen

PDC staat voor Program Delivery Control. Dat is een signaal dat alleen door NED 1, 2 en 3 en Bel 1 wordt uitgestuurd. Als je dit dus bij de programmering aanzet voor andere zenders dan blijft de videorecorder dus een eeuwigheid op dat signaal (dat nooit komt) staan wachten en springt dus ook niet aan.
Daar hebben ze een mooie afkorting voor uitgevonden: RTFM. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zo'n nieuwe Firmware release but how about release notes! Wie heeft daar al iets van gezien? Hoor er hier niemand over!

We zijn benieuwd![/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:22:
1. kleurproblemen
1. Ik ben het helemaal met je eens: lees de handleiding en sluit je rommeltje eens goed aan!
2. Meer PDC op de Nederlandse kabel: Ketnet/Canvas (Bel 2), ARD, ZDF en de Duitse 3e netten (NDR3, WDR3 enz.), BBC 1 en 2 (kijk uit: stel de plaatselijke tijden in). In het algemeen dus de publieke zenders.
Wat mij wel opvalt is dat een PDC opname nog wel eens fout gaat als de dag omgaat (middernacht).
Mede gezien de enorme harde schijf capaciteit gebruik ik PDC niet meer omdat nog wel eens een signaal vergeten wordt door de omroep.
3. Bij gebruik van de scart, waarmee er een signaal meegaat naar de tv als de video aangaat, heb ik dit niet als een timeropname begint.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:38:
Leuk zo'n nieuwe Firmware release but how about release notes! Wie heeft daar al iets van gezien? Hoor er hier niemand over!

We zijn benieuwd!
[/quote]

Tel eens 14 posten terug naar boven...

En heeft er btw al iemand een ARCcos protected disc af kunnen spelen? Zou het wel erg jammer vinden als je straks de helft van de officiele DVDs niet kan bekijken.... (bijv The Forgotten, Layer Cake....)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik hem ook vandaan maar in de zip file zit dit keer géén PDFje met Release Notes! Bij jou wel?

ThaJAXx schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:13[/message]:[/b]
[...]
[/quote]

Tel eens 14 posten terug naar boven...

En heeft er btw al iemand een ARCcos protected disc af kunnen spelen? Zou het wel erg jammer vinden als je straks de helft van de officiele DVDs niet kan bekijken.... (bijv The Forgotten, Layer Cake....)[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde meer op:

[/quote]

Veel release notes zullen het niet geweest zijn, aan het nummer te zien is het alleen een fix voor de nietwerkende 5.1 uitgang. Maar wie weet komt er nog een lijstje eerdaags. Zat er geen bij de US uitvoering van vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Release notes 197 (vanuit de US):

4.2 History of Closed and Resolved Bugs in Previous Releases
4.2.1 For 197
(New Features and Enhancements)
- Adapt DDW-813S B20B.
(Bug Fixes)
- Clock setting is set to 12h display "12: 00:00 AM" on the SETUP screen, LED fast show "ERROR"
- Cannot hear sound of source if toggle source to AV1/AV2 after stop playback(Playback by browser)
- VFD cannot refresh the channel number indication if switch channel in setup/tv tuner.
- If switch OTR a cycle (30:00-->1:00:00-->.....6:00:00-->cancel) when recording,recording still auto
stop after 6 hr
- System hangs if press [Guider] twice then press [disc-tool] immediately
- Timeshift cannot auto-pause when source input macrovision signal
- Hear discontinuous sound in guider or disc-tools UI when play DV tape
- Playback will return back the beginning if F.R playback then normal play in EDIT UI
- DV control bar disappeared when terminated screen saver
- Recorded aduio cd (with edit to add track) can not be recognized after tray out/in
- When play only one or the last track wav file,it will return back original source if press [Next] when
pause playback
- VFD cannot change sign immediately (delay 2~3 seconds),if change status from "Pause" to "Play" when
playback.
- Cannot enter edit UI when play wav/mp3 from HDD
- OSD show wrong indication "DVD LP" when cancel timeshift,the correct indication is "HDD LP"
- If move cursor from "TV signal" to "TV tuner" in setup will hear sound of source
- Video color display abnormal if reboot system when view AV1 source.
- Video output abnormal(screen appears mosaic) during timeshift
- Video will move down in PIP when play Mpeg1,2 video file
- lost music/picture/picture with music ....item for DVD, when enter EG Playback
- 16XFF last track, and It will stop at the final time can't turn back to the source view
- Step when playback Mpeg1,2 file then enter Zoom control,select up from zoom control then exit ,
playback still Pause after press [Play]
- OSD and FP show still in recording (show red point) after record time(OTR) is expired if run record(OTR)
then play.
- Recorder did not auto standby when in DV-IN mode

4.2.2 For 193 Patch 1
(New Features and Enhancements)
- Support recording to 8-cm blank DVD discs.
- Save current channel before entering any application and restore the channel after leave.
- The level of sound between NICAM and MONO channel is far too different from simple to double.
- Set default system date to 2005.1.1 0:0:0.
- Modify the source selecting mechanism.
- Limit recording title in HDD to 999.
- Adopt B208.bin for DDW-813S.
- Change the default scan mode from CABLE to ANTENNA for UK, HK model,
- Unbind external signal while system is upgrading.
- Add pre-format for copy path in EasyGuider.
- Press "left" key will go back to 6th thumbnail in the previous page in browser.
- In disc menu, allow select title 3 from title 4 by pressing "left" key.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bingo!

Maar ik ben er achter dat de "STOP" bug er nog steeds in zit en ook gaat het beeld nog steeds lopen bij RGB scart op m'n scart 1 aansluiting.....

Ben bang dat er wel een 198 aan zit te komen. Maar goed, ze zijn in ieder geval bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:27:
Bingo!

Maar ik ben er achter dat de "STOP" bug er nog steeds in zit en ook gaat het beeld nog steeds lopen bij RGB scart op m'n scart 1 aansluiting.....

Ben bang dat er wel een 198 aan zit te komen. Maar goed, ze zijn in ieder geval bezig.
Bij het lopende beeld heb je een andere scart kabel nodig. Dit had ik ook, ik had die van mijn video nog liggen, en deze heeft dat probleem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:40:
[...]

Bij het lopende beeld heb je een andere scart kabel nodig. Dit had ik ook, ik had die van mijn video nog liggen, en deze heeft dat probleem dus niet.
Hmm.. das goed nieuws. Ik heb een paar kabels die ik nog had liggen gebruikt maar die hadden het zelfde resultaat. Misschien moet ik mezelf maar eens in scart kabels verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi , bedoelen jullie die vage witte lijnen die over het beeld scrollen?
dat heb ik namelijk, is dit bekend en is er een oplossing voor?
groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:09:
hoi , bedoelen jullie die vage witte lijnen die over het beeld scrollen?
dat heb ik namelijk, is dit bekend en is er een oplossing voor?
groetjes.
Nee, dat klinkt meer als een ontvangstprobleem. Heb je het op alle netten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi , ik heb ze als ik via de 5045 tuner kijk, op de meeste netten.
mijn tv zelf heeft die storing niet.
heb al nieuwe antenne kabels gekocht (afgeschermde),direct de liteon op de antenne aansluiting,
maar geen succes.
is niet altijd ,maar wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:21:
hoi , ik heb ze als ik via de 5045 tuner kijk, op de meeste netten.
mijn tv zelf heeft die storing niet.
heb al nieuwe antenne kabels gekocht (afgeschermde),direct de liteon op de antenne aansluiting,
maar geen succes.
is niet altijd ,maar wel vaak.
Waarschijnlijk vallen 2 frequenties samen en dat gaat storen. Ik weet niet of dit kan bij de Lite-On kan, maar bij de meeste ouderwetse videorecorders kon je dan de modulator iets bijstellen met zo'n klein schroefje achterop.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een prettig forum mensen.
Ik heb zelf weinig problemen met de 5045 gehad, alleen de beginprobleempjes met 'niet alle kanalen vinden' en 'naar het begin springen tijdens de timeshift' Met de upgrade 196 zijn die inmiddels volledig opgelost.

Heeft iemand de 'hack' al geinstalleerd en zo ja, kan je dan wel beveiligde dvd's back-uppen naar je harde schijf ? (Ik heb het trouwens ook geprobeerd door een dvd speler aan te sluiten - en zelfs een vhs-speler - maar tot nog toe wil ie er niet aan)

Zit trouwens te wachten op de upgrade die het laatst opgenomen programma vooraan in de lijst zet ipv achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:00:
Wat een prettig forum mensen.
Ik heb zelf weinig problemen met de 5045 gehad, alleen de beginprobleempjes met 'niet alle kanalen vinden' en 'naar het begin springen tijdens de timeshift' Met de upgrade 196 zijn die inmiddels volledig opgelost.

Heeft iemand de 'hack' al geinstalleerd en zo ja, kan je dan wel beveiligde dvd's back-uppen naar je harde schijf ? (Ik heb het trouwens ook geprobeerd door een dvd speler aan te sluiten - en zelfs een vhs-speler - maar tot nog toe wil ie er niet aan)

Zit trouwens te wachten op de upgrade die het laatst opgenomen programma vooraan in de lijst zet ipv achteraan.
We zijn zeker zeer actief :*)
Een hack om beveiligde dvd's te backuppen bestaat volgens mij nog niet.
Je kan via de ingang aan de voorzijde probleemloos dvd's en VHS banden kopieren d.m.v. afdraaien en opnemen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een scart->tulp stekker. Met de Macro Vision hack is een met deze kopieerbeveiligde VHS band te kopieren. B)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:12:
[...]

Waarschijnlijk vallen 2 frequenties samen en dat gaat storen. Ik weet niet of dit kan bij de Lite-On kan, maar bij de meeste ouderwetse videorecorders kon je dan de modulator iets bijstellen met zo'n klein schroefje achterop.
ja,ok, bedankt, dat kleine schroefje van een zg modulator zit er niet op.
misschien ligt het wel aan m'n jvc suround tuner, de liteon gaat hier met scart in / jvc naar de tv.
ik probeer nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor een volgende Firmware:

zorg er voor dat de ingestelde zenders behouden blijven inclusief overige specifieke eigen instellingen, dat scheelt een hoop werk bij het installeren van de nieuwe Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos73
  • Laatst online: 28-08 19:27
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:03:
Misschien een tip voor een volgende Firmware:

zorg er voor dat de ingestelde zenders behouden blijven inclusief overige specifieke eigen instellingen, dat scheelt een hoop werk bij het installeren van de nieuwe Firmware
Helemaal mee eens.
En voor de mensen die een defragmentatie van de harde
schijf willen doen; NIET DOEN !!
De opgenomen items blijven nl. hangen als je ze op DVD wilt zetten.
Weer een probleem voor lite-on om op te lossen.
Het schiet allemaal niet erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
marcos73 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:05:
[...]
En voor de mensen die een defragmentatie van de harde
schijf willen doen; NIET DOEN !!
De opgenomen items blijven nl. hangen als je ze op DVD wilt zetten.
Weer een probleem voor lite-on om op te lossen.
Het schiet allemaal niet erg op.
Onk!!! :(
Is dit waar? Tot op heden heb ik vrijwel alles gewoon laten staan, maar eens is de schijf vol en ga ik wissen. Gaat dit goed, hebben meer mensen ervaring met die defragmentatie? Lijkt me handig dit bij Lite-On te melden dan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi giant2000 (en andere lezers),

Heb jij al zo'n hacked versie geinstalleerd ? En zo ja, wat zijn je bevindingen :?

groet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacked versie werkt prima hoor. Het enige wat die hack inhoud is dat je realtime video/DVD kan kopieren omdat de Macrovision is uitgeschakeld. Verder is ie hetzelfde en zelfs de regiohack moet je op de oude manier doen.

Met defragmenteren/Formatteren heb ik geen enkel probleem tot nu toe. Verschillende keren gedaan al. Ook nog nooit een DVD verkloot tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb sinds vandaag ook een LVW-5045. Orgineel werd ie geleverd met firmware 193. Ik heb direct maar versie 197 erop gezet. De installatie van de zenders was wel even een klusje, maar verder ziet het er wel goed uit. Alles is natuurlijk even wennen, maar hij is i.i.g. veel gebruiksvriendelijker dat de Aldi Medion dvd/hdd-recorder die ik 3 dagen in bezit "mocht" hebben (en weer snel retour heb geschopt..).
Alleen in de omgang van mp3 kan ie nog wat leren van de Medion; geen idtags (dat wist ik), maar ook geen lange bestandsnamen. Daardoor krijg je van die rare afgekorte omschrijvingen waar je hard over moet nadenken wat er eigenlijk hoort te staan.. (wist ik niet)
Nog vervelender is dat ie de tracks van de albums door elkaar gooit, de orginele volgorde wordt niet aangehouden en zelfs op de alfabetische volgorde wordt geen acht geslagen. |:( Dit laatste heb ik uitgeprobeert door voor de tracknaam 01, 02, 03 enz.. te zetten. Al geef ik ze enkel als naam een nummer 1, 2, 3, 4, 5, dan nog worden ale tracks in een onlogische volgorde door elkaar gegooid. (standaard op "random"?)
Mijn vraag is dan ook of iemand hier een goede tip voor heeft, want zo is het afspelen van mp3's zo goed als onbruikbaar. :( Speel op deze manier maar eens een album van bijvoorbeeld Pink Floyd af, of klassieke muziekalbums... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Vulcan750 op 24-05-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een maand in bezit van de 5045 (productiedatum: maart 2005)
Voor dit apparaat gekozen omdat dit een "alleskunner" is.
Bij PDC blijft hij draaien, hoort ook zo heb ik in dit forum nu gelezen.

Hij loopt af en toe echter ook vast.
Dit gebeurt dan overdag (denk ik) zonder dat de recorder gebruikt wordt.
Er is dan alleen een timer opname (zonder PDC) geprogrammeerd.
Blauwe HDD lampje aan, rode timer lampje aan, maar tijdsindicatie geheel zwart.
Op de tv geeft hij "opname" aan.
Dit is niet meer te stoppen, alleen de stekker er uit is de remedie.
Hierna start hij wel weer op en functioneert weer. (maar heeft niets opgenomen)
Het is inmiddels al de 2e recorder die ik heb met dit euvel.

Heeft iemand anders ook wel eens dit euvel ? En wat is er aan te doen ?
Hoe zie ik wat voor firmware hij heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:15:
Ik ben sinds een maand in bezit van de 5045 (productiedatum: maart 2005)
Voor dit apparaat gekozen omdat dit een "alleskunner" is.
Bij PDC blijft hij draaien, hoort ook zo heb ik in dit forum nu gelezen.

Hij loopt af en toe echter ook vast.
Dit gebeurt dan overdag (denk ik) zonder dat de recorder gebruikt wordt.
Er is dan alleen een timer opname (zonder PDC) geprogrammeerd.
Blauwe HDD lampje aan, rode timer lampje aan, maar tijdsindicatie geheel zwart.
Op de tv geeft hij "opname" aan.
Dit is niet meer te stoppen, alleen de stekker er uit is de remedie.
Hierna start hij wel weer op en functioneert weer. (maar heeft niets opgenomen)
Het is inmiddels al de 2e recorder die ik heb met dit euvel.

Heeft iemand anders ook wel eens dit euvel ? En wat is er aan te doen ?
Hoe zie ik wat voor firmware hij heeft ?
Jouw probleem is bij mij niet aan de orde.

Firmware kun je zien in het setup menu, rechts onderin, daar kun je zien 193 196 of 197(nieuwste). Heb je hem al een keer geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet geupdated omdat de handleiding hier nergens iets over verteld.
Sinds ik gisteravond dit forum gevonden heb wist ik niets van up-daten

Vraag: moeten allen updates worden geïnstalleerd of kun je gelijk van bijvoorbeeld
versie 193 naar 197 gaan, of moet dan eerst ook 195 tot en met 196 worden geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:28:
Sinds ik gisteravond dit forum gevonden heb wist ik niets van up-daten

Vraag: moeten allen updates worden geïnstalleerd of kun je gelijk van bijvoorbeeld
versie 193 naar 197 gaan, of moet dan eerst ook 195 tot en met 196 worden geïnstalleerd ?
Nee, de voorgaande firmware wordt overschreven, dus je kan direct 197EU erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:28:
Tip: kijk altijd even op de website van de fabrikant of er nieuws te melden is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Vulcan750 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:05:
Ik heb sinds vandaag ook een LVW-5045. Orgineel werd ie geleverd met firmware 193. Ik heb direct maar versie 197 erop gezet. De installatie van de zenders was wel even een klusje, maar verder ziet het er wel goed uit. Alles is natuurlijk even wennen, maar hij is i.i.g. veel gebruiksvriendelijker dat de Aldi Medion dvd/hdd-recorder die ik 3 dagen in bezit "mocht" hebben (en weer snel retour heb geschopt..).
Alleen in de omgang van mp3 kan ie nog wat leren van de Medion; geen idtags (dat wist ik), maar ook geen lange bestandsnamen. Daardoor krijg je van die rare afgekorte omschrijvingen waar je hard over moet nadenken wat er eigenlijk hoort te staan.. (wist ik niet)
Nog vervelender is dat ie de tracks van de albums door elkaar gooit, de orginele volgorde wordt niet aangehouden en zelfs op de alfabetische volgorde wordt geen acht geslagen. |:( Dit laatste heb ik uitgeprobeert door voor de tracknaam 01, 02, 03 enz.. te zetten. Al geef ik ze enkel als naam een nummer 1, 2, 3, 4, 5, dan nog worden ale tracks in een onlogische volgorde door elkaar gegooid. (standaard op "random"?)
Mijn vraag is dan ook of iemand hier een goede tip voor heeft, want zo is het afspelen van mp3's zo goed als onbruikbaar. :( Speel op deze manier maar eens een album van bijvoorbeeld Pink Floyd af, of klassieke muziekalbums... :?
Schopje.... iemand die een bruikbare tip voor het fatsoenlijk afspelen van mp3 heeft? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:37:
[...]

Tip: kijk altijd even op de website van de fabrikant of er nieuws te melden is.
Media Markt vertelde mij dat de garantie vervalt, wanneer je de niewe upgrade niet juist (of een foutje maakt) installeert waardoor het apparaat niet meer werkt.
Heeft iemand ook die ervaring, of blijft het apparaat altijd werken op de oude software ?

Mijn probleem is en blijft dat het apparaat (de 2e al) geregeld vastloopt in standby.
Ik mag hem bij Media Markt nu nog ruilen voor een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 11:29
Inkoopactie voor de 5045 gespot op ia.net (divxplayer.nl geeft 7% korting). :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vulcan750 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:46:
[...]

Schopje.... iemand die een bruikbare tip voor het fatsoenlijk afspelen van mp3 heeft? :/
Ik heb helemaal geen probleem hiermee. Mijn mp3-tjes heb ik via een cd-rw in de root ervan op de dvd recorder gezet. Dit gebeurde direct op alfabetische volgorde en mijn bestandsnamen worden niet verkleint. Zodra ik een nummer erbij zet die ergens tussenin de lijst hoort plaatst hij deze achteraan, maar als ik dan alles naar dvd kopieer en van de hdd verwijder en weer terug zet op de hdd staat het weer in de goede volgorde, zowel op dvd als op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik heb vorige week dus deze dvdrecorder gekocht. Ondanks de softwareproblemen nam ik de gok. Na een week: prima recorder. Neemt mooi op. Veel mogelijkheden. Loopt soms vast maar dan ben ik mischien te snel met op knopjes drukken. Maar...de bijgeleverde DVD+RW heb ik gebruikt om iets op te nemen en dan op een andere speler (Samsung) af te spelen. Geen probleem. Maar dan..andere DVD+RWs gekocht o.a. Philips, Traxdata. Neemt wel op maar speelt NIET af op de Samsung. Hoe kan dat? Ligt het aan de samsung. De Lieon dvd+rw speelt ie wel af. Je kan een +RW ook niet afsluiten. Hoe zit dat met de modus: video &VR. Daar was toch iets mee? Hoe kan ik die instellen? Macrovision eraf. Moet ik die Firmware erop gooien? Ik heb hem gedownload maar weet niet of het goed is (CD-R). Je moet het bestand toch uitpakken? Heb gelezen dat de FW soms de recorder doet vastlopen (niks doet het meer). Ben ik wel bang voor. Voor de rest:geweldig apparaat! Maakt VHS bestanden heel mooi over op DVD! Super hoor. Veel dank voor jullie reactie op mijn vragen!
Een beginnend Liteongebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Hero Of Time schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:30:
[...]

Ik heb helemaal geen probleem hiermee. Mijn mp3-tjes heb ik via een cd-rw in de root ervan op de dvd recorder gezet. Dit gebeurde direct op alfabetische volgorde en mijn bestandsnamen worden niet verkleint. Zodra ik een nummer erbij zet die ergens tussenin de lijst hoort plaatst hij deze achteraan, maar als ik dan alles naar dvd kopieer en van de hdd verwijder en weer terug zet op de hdd staat het weer in de goede volgorde, zowel op dvd als op de hdd.
Mmmmm?!! Misschien ligt het aan het brandproggie (NTI CD en Dvdmaker) welke ik toevallig op m'n laptop heb staan. Ik zal op mijn normale pc iets uitproberen met Nero en op de laptop de instellingen eens goed bekijken. (ik heb wel "gekozen" voor het maken van een Mp3cd..) Want bij mij worden alle tracks weergegeven in 8.3 format (bijv. 08darks~2.mp3) erg irritant!
En alle tracks worden door elkaar gedraaid; bijv. eerst 09, dan 04, 05 ect...
Ik had een cd gemaakt met daarin mappen met albums, vervolgens gekopieerd naar de hdd. Omslachtig moet dat zeg; cd selecteren-klik-dan zie je de nummers en dan de vraag of je alleen dit nummer of het hele album wilt kopieren. |:( Is er geen mogelijkheid een totale cd of dvd vol albums met 1 klik naar de hdd te verwijzen? Verder ben ik prima tevreden met de Liteon, het zullen wel beginnersproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die optie is er. Als er alleen maar die albums erop staan en verder niets druk je als je geen menu oid open hebt op copy, je krijgt nu de optie om video, foto of muziek of alles. Als er dus alleen maar mp3 op staat die je op de hdd wilt, gebruik je dus alles. Lekker handig, snel en je kan nog een beetje de zender die je op had staan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ahh, dat is een goeie tip! Ik had ook op copy gedrukt, maar was in de veronderstelling dat ik moest kiezen voor "muziek". (dacht dat de Liteon hiervoor een speciale submap had..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je browsed naar de betreffende map kan je losse nummers of het hele album nemen. Op die manier kan je nog andere dingen kopieren, veel makkelijker. Ik gebruik de Alles vooral voor mijn mp3, scheelt een hoop gerommel met de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:49:
Hallo allemaal...vragen!
Een beginnend Liteongebruiker.
Een hoop vragen, ik zal eens proberen met antwoorden:

Het DVD branden is niet zo universeel als CD branden, heb ik gemerkt. Er zijn mensen binnen dit forum die een lijst samenstellen welke cd's wel en niet geschikt zijn. De DVD+RW van de Aldi doen het in elk geval prima. Ook kan het zijn dat jouw Samsung niet 100% geschikt is voor het afspelen van DVD RW's. DVD+/-R gaan in de regel wel goed. Ik heb dit ook met mijn oude DVD speler. CD R en RW (voor video CD) gaan altijd goed.

DVD+RW behoeft niet te worden afgesloten (staat ook in de handleiding).

video &VR? wat bedoel je hiermee?

De firmware moet je inderdaad uitpakken en dan op een cd branden, CD-RW maakt niet uit, de Lite-On leest alles. Als je slim bent dan pak je gelijk de gehackte 197 versie van http://www.ss3f.com/ilo/5045/index.htm

Vastlopen tijdens de installatie? Nog niet eerder gehoord. Tijdens de installatie NOOIT iets indrukken, uitzetten whatever.

Dan nog een opmerking dat de garantie verloopt als je nieuwe firmware installeerd. Garantie gewoon via Lite-On laten lopen en niet via de winkel waar je hem gekocht hebt. Ik heb al eens met Lite-On gebeld en ze doen helemaal niet moeilijk. Volgens dit forum sturen ze zelfs eerst een nieuw apparaat op nog voor je de oude hebt opgestuurd. Ik denk niet dat je hier bang voor hoeft te wezen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie. Met video en VR bedoel ik de opnamemodus van een schijfje. In VR schijn je veel meer edit-mogelijkheden te hebben (aldus het blad HET). Ik weet het ook niet. Hij loopt niet vast tijdens de installatie maar gewwon tijdens iets afspelen op de HDD en ik wil snel naar een ander menu gaan. Dan loopt hij soms vast. Als ik eerst de opname gewoon stop dan is het altijd OK. Snel veel knopjes drukken is dus niet goed denk ik. Het +RW probleem is denk ik toch wel iets voor Samsung aangezien de in de Liteon opgenomen +RW's wel in PC afspeelbaar zijn. En die FW. Als er meer problemen komen probeer ik het wel, denk ik. Heel bedankt in ieder geval.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.S. dat uitpakken van de gedownloade FW: hoe doe je dat precies? Ben een beetje digibeet.Heb het bestand nu staan in mijn bestand: Gratis software. En envelopje met een rits. Ik druk dan op bestand: bovenste zegt: uitpakken. Ik klik en hij pakt het uit (?). Is dat het? Nu heeft het bestandje geen ritsje meer. Kan ik dit op een CD_R zetten en in de Liteon doen?
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:45:
P.S. dat uitpakken van de gedownloade FW: hoe doe je dat precies? Ben een beetje digibeet.Heb het bestand nu staan in mijn bestand: Gratis software. En envelopje met een rits. Ik druk dan op bestand: bovenste zegt: uitpakken. Ik klik en hij pakt het uit (?). Is dat het? Nu heeft het bestandje geen ritsje meer. Kan ik dit op een CD_R zetten en in de Liteon doen?
Bedankt voor de reactie.
Uitpakken kun je met diverse pakketjes WINZIP of WINRAR.
Als je het hebt uitgepakt krijgt het de naam:LNJCG197.DA1
Dit bestand kun je zo branden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Wat mijn vraag over de mp3's betreft; daar ben ik uit! In het brandprogramma stond "lange bestandsnamen" niet aangevinkt. Daarom werden de mp3-cd's gebrand op de stand 8.3, dus korte bestandsnamen, Hier kan de Liteon dus duidelijk geen kaas van maken en gooit alle bestanden door
elkaar, ongeacht hoe de volgorde op de cd (of de hdd) is.Ik had dit niet gemerkt, omdat op de pc wel de volledige bestandsnamen worden getoond. :?
Maar goed, met de lange bestandsnamen aangevinkt gaat het nu prima! _/-\o_
Overigens, mp3's klinken heel prima over de Liteon, mooi helder en transparant! Ik rip wel in hoge kwaliteit (256kbps) met EAC/Lame, maar ik heb het weleens minder gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word het niet eens tijd dat die nieuwe ARCcos protected discs wel afgespeeld kunnen worden? Nu zijn alleen de allernieuwste DVDs zo beveiligd, maar over 6 maanden alles.... en de 5045 speelt ze volgens mij nog steeds niet af. Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:16:
[...]

Uitpakken kun je met diverse pakketjes WINZIP of WINRAR.
Als je het hebt uitgepakt krijgt het de naam:LNJCG197.DA1
Dit bestand kun je zo branden.

Succes
Bedankt! Het werkt perfect. Geen problemen meer en....geen macrovision! Kan nu alles opnemen via een extended DVD of VHS speler zonder die copyprotection. Tip voor breedbeeldliefhebbers: zet de externe dvd-speler op 16:9. Neem anamorf op de Liteonrecorder en speel dan af in de widescreenstand (platdrukstand) van de TV. geweldig beeld hoor! Alleen geen menuutjes en keuzes tussen geluid en subtitles.Maar dat kun je van te voren instellen voor je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vandaag aangeschaft alleen heb ik nu een probleem. Ik heb geen geluid als ik tv zenders via de dvd recorder wil kijken of opnemen

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je nog wel geluid als je een DVD afspeelt of MP3 bestanden? Zo niet, controleer je audio uitgang instelling en of er een externe geluidsdrager is aangesloten zoals een versterker van je stereo of ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:42:
Heb je nog wel geluid als je een DVD afspeelt of MP3 bestanden? Zo niet, controleer je audio uitgang instelling en of er een externe geluidsdrager is aangesloten zoals een versterker van je stereo of ander apparaat.
IK heb met dvd's en met bestanden die op m'n HD staan wel geluid. Alleen niet bij de tv zenders en ook niet met de opname's die ik van de tv maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:51:
[...]

IK heb met dvd's en met bestanden die op m'n HD staan wel geluid. Alleen niet bij de tv zenders en ook niet met de opname's die ik van de tv maak.
Oke, je hebt bij je tv nog wel geluid als je deze via de Liteon doorlust? Het kan dan zijn dat het gedeelte van de kabel die voor het geluid zorgt (ik geloof dat dit de buitenrand is) het niet doorgeeft. Probeer eens een andere kabel aansluiting en als dat niet werkt een nieuwe vragen via LiteOn, het zit m dan in de recorder zelf dat hij niet het geluid signaal pakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 28-05-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:25:
[...]

Oke, je hebt bij je tv nog wel geluid als je deze via de Liteon doorlust? Het kan dan zijn dat het gedeelte van de kabel die voor het geluid zorgt (ik geloof dat dit de buitenrand is) het niet doorgeeft. Probeer eens een andere kabel aansluiting en als dat niet werkt een nieuwe vragen via LiteOn, het zit m dan in de recorder zelf dat hij niet het geluid signaal pakt.
Ja het ligt echt aan de dvd recorder aangezien de tv wel geluid geeft en het rare is als ik een video recorder aansluit van de scart dat die dan wel geluid geeft.

Ik ga nog wel rommelen en anders maandag de helpdesk maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:39:
[...]

Ja het ligt echt aan de dvd recorder aangezien de tv wel geluid geeft en het rare is als ik een video recorder aansluit van de scart dat die dan wel geluid geeft.

Ik ga nog wel rommelen en anders maandag de helpdesk maar eens bellen
Dit lijkt me een tunerprobleem. Waarschijnlijk zal jouw recorder voor de garantie terug moeten :? . Succes.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag de Liteon 5045 gekocht bij Divxplayer.nl. Je krijgt als hcc-lid korting op de aanschaf (nu totaal 412 euro incl verwijderingsbijdrage) _/-\o_

Gisteravond een probleempje met het schedulen van een opname, hij wilde niet opnemen en bleef 'hangen'. Na een reset (stekker eruit) zag ik dat de eindtijd eerder was dan de starttijd) vreemd genoeg geeft ie hiervoor geen foutboodschap |:(

Ga vanavond weer verder met het ontdekken van de mogelijkheden...

ps. de firmware is 1.97 EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:37:
Afgelopen zaterdag de Liteon 5045 gekocht bij Divxplayer.nl. Je krijgt als hcc-lid korting op de aanschaf (nu totaal 412 euro incl verwijderingsbijdrage) _/-\o_

Gisteravond een probleempje met het schedulen van een opname, hij wilde niet opnemen en bleef 'hangen'. Na een reset (stekker eruit) zag ik dat de eindtijd eerder was dan de starttijd) vreemd genoeg geeft ie hiervoor geen foutboodschap |:(

MMm wil niet moeilijk doen, maar ik heb geen HCC korting,maar heb hem daar 2 weken geleden gekocht voor 395 euro incl. Je hebt er wel niets aan, maar kan de bon zo inscannnen en je toezenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk via de inkoop aktie??? moest je lid van zijn volgens de verkoper, ze worden 'gesubsidieerd' door Liteon voor de inkoopaktie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Gisteravond een probleempje met het schedulen van een opname, hij wilde niet opnemen en bleef 'hangen'. Na een reset (stekker eruit) zag ik dat de eindtijd eerder was dan de starttijd) vreemd genoeg geeft ie hiervoor geen foutboodschap
Ja... als we de 5045 ook nog eens gaan saboteren ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:41:
[...]

Dit lijkt me een tunerprobleem. Waarschijnlijk zal jouw recorder voor de garantie terug moeten :? . Succes.
Dat vertelden ze bij lite on ook dus hij wordt omgeruild.

Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je op de HDD opneemt kan je tot de volgende dag opnemen dus neemt hij die tijd als afsluiten. Als bijvoorbeeld SBS 6 de Le Mans 24 uur helemaal uitzend en je wilt deze opnemen (niet dat er zoiets gebeurt maar ff als voorbeeld) stel je de klok ook als 24 uur in of net iets minder. Hij gaat wel een fout geven als er al een timer staat genoteerd en daar ga je kwa tijd overheen (eerste begint om 21:00 en je laat je nieuwe aflopen om 21:05).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Voor in het lijstje DVD's die het niet doen:

MORE DVD+R 1-8 (bij MediaMarkt pak van 10 voor €10)

Het heeft dus geen zin deze mooie aanbieding aan te schaffen.
Hoe staat het verder met de DVD+R/-R/+RW/-RW lijst voor de Lite-On? Ik ben nog steeds op zoek naar de goedkoopste recordables. Gebruik nu de +RW's van de Aldi, maar die spelen niet in mijn reguliere DVD speler, dus wil ik graag +R/-R's die het doen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb nog steeds 1 probleempje met mappen voor mp3's. Om e.e.a. overzichtelijk te houden wil ik eigenlijk mappen maken met bijv. de naam van de artiest of de muzieksoort en daarin submappen met de diverse albums. Zodat je niet een brei van albums krijg maar overzicht. Bijvoorbeeld een map Pink Floyd, daarin submappen Meddle, Dark side of the Moon, Obscured by Clouds enz...
Ik heb op deze manier een mp3 cd gebrand en in z'n geheel naar de HDD gecopieerd, maar de Liteon ziet de hoofdmap "Pink Floyd" helaas niet, je ziet bij "Muziek" enkel de albums.. :'(
Zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:33:
Voor in het lijstje DVD's die het niet doen:

MORE DVD+R 1-8 (bij MediaMarkt pak van 10 voor ¤10)

Het heeft dus geen zin deze mooie aanbieding aan te schaffen.
Hoe staat het verder met de DVD+R/-R/+RW/-RW lijst voor de Lite-On? Ik ben nog steeds op zoek naar de goedkoopste recordables. Gebruik nu de +RW's van de Aldi, maar die spelen niet in mijn reguliere DVD speler, dus wil ik graag +R/-R's die het doen.
Deze doen HET wel: MEMOREX DVD+R (Bart Smit 10 voor 8 euro!)
TRAXDATA DVD+R (Bart Smit 5 voor 6 euro)
Spelen ook af in mijn reguliere speler (Samsung). Afspeelproblemen in mijn Samsung heb ik alleen met DVD+RW (Traxdata, Maxell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23

Exirion

Gadgetfetisjist

giant2000 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:33:
MORE DVD+R 1-8 (bij MediaMarkt pak van 10 voor €10)
MMORE is troep. Altijd al geweest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Kruidvat: 10 euro voor Sony 25 DVD+R spindle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
tweakradje schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:52:
Kruidvat: 10 euro voor Sony 25 DVD+R spindle
Schijnt een foutje in de folder te zijn. Maar ik heb wel 2 spindeltjes meegekregen voor 20 euro, omdat het zo in de folder stond en de spindels geprijsd stonden voor 9,99. Van de resterende spindels werd gauw de prijs afgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vulcan750 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:32:
Ik heb nog steeds 1 probleempje met mappen voor mp3's. Om e.e.a. overzichtelijk te houden wil ik eigenlijk mappen maken met bijv. de naam van de artiest of de muzieksoort en daarin submappen met de diverse albums. Zodat je niet een brei van albums krijg maar overzicht. Bijvoorbeeld een map Pink Floyd, daarin submappen Meddle, Dark side of the Moon, Obscured by Clouds enz...
Ik heb op deze manier een mp3 cd gebrand en in z'n geheel naar de HDD gecopieerd, maar de Liteon ziet de hoofdmap "Pink Floyd" helaas niet, je ziet bij "Muziek" enkel de albums.. :'(
Zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd? Tips?
Het komt er dus op neer dat de Liteon geen submappen ondersteund. Ziet hij ze wel op je schijfje of dat ook niet? Als dat zo is, stuur een mailtje naar Liteon voor een update waar deze ondersteuning in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Hero Of Time schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:11:
[...]

Het komt er dus op neer dat de Liteon geen submappen ondersteund. Ziet hij ze wel op je schijfje of dat ook niet? Als dat zo is, stuur een mailtje naar Liteon voor een update waar deze ondersteuning in komt.
Nee, je ziet enkel de "gevulde" mappen. Er is wel mee te leven hoor, maar het zou het wel een stuk overzichtelijk maken als je veel albums op de harde schijf hebt...
Ik zal Liteon hierover mailen, wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu 3 maanden en de derde recorder (erg soepel omruil beleid overigens). Ben er erg tevreden over. Laatst nog 2 weken vakantie gehad en keurig 18 opnames gemaakt van volgens ons niet te missen serie's.
Recent firmware 197 geupdate.
Wat mij nog steeds stoort (en waarom wordt dit niet opgelost), is het feit dat het knippen en verwijderen van bv reclames zeer onnauwkeurig gaat.
Het is al een crime om precies op de goede plaats de knip te maken en dan blijkt het nog 2 of meer seconden te vroeg of te laat te zijn als je de knip uitvoert.
Of ik doe het verkeerd of aub bij volgend fireware oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:37:
Heb hem nu 3 maanden en de derde recorder (erg soepel omruil beleid overigens). Ben er erg tevreden over. Laatst nog 2 weken vakantie gehad en keurig 18 opnames gemaakt van volgens ons niet te missen serie's.
Recent firmware 197 geupdate.
Wat mij nog steeds stoort (en waarom wordt dit niet opgelost), is het feit dat het knippen en verwijderen van bv reclames zeer onnauwkeurig gaat.
Het is al een crime om precies op de goede plaats de knip te maken en dan blijkt het nog 2 of meer seconden te vroeg of te laat te zijn als je de knip uitvoert.
Of ik doe het verkeerd of aub bij volgend fireware oplossen.
Het knippen vind ik ook niet erg geweldig. Je kan door steeds op de pauzeknop te drukken wel vrij nauwkeurig een bepaald punt opzoeken, maar bij het splitsen lijkt het of ie net een kwart seconde verder knipt. Het hele splitsen en samenvoegen opzich werkt wel goed, maar is behoorlijk omslachtig. Het zou een stuk fijner zijn als je bijv. 2 punten kon markeren, en wat zich daartussen bevindt kon verwijderen.(het reclameblok bijv.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: staat die lijst van compatibility van lege DVDs voor opnemen in de recorder of afspelen op externe dvd-spelers. Mijn Liteon neemt op alles goed op, alleen sommige schijfjes speelt ie niet af op andere spelers. Ook met Mmore geen probleem maar Maxell DVD+RW speelt NIET af op een samsung dvdspeler. TDK (staat niet op de lijst), neemt ie wel goed op en speelt extern ook goed af. vreemd dat er zo verschil in zit.Zit het hem in de afspelers?
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:45:
Vraagje: staat die lijst van compatibility van lege DVDs voor opnemen in de recorder of afspelen op externe dvd-spelers. Mijn Liteon neemt op alles goed op, alleen sommige schijfjes speelt ie niet af op andere spelers. Ook met Mmore geen probleem maar Maxell DVD+RW speelt NIET af op een samsung dvdspeler. TDK (staat niet op de lijst), neemt ie wel goed op en speelt extern ook goed af. vreemd dat er zo verschil in zit.Zit het hem in de afspelers?
Bedankt voor de reactie.
Ach zo'n compatibility lijstje is misschien wel leuk, maar praktisch kan je er niet op blindvaren.
Een dvd van merk X bijv. hoeft niet altijd hetzelfde te zijn aan een andere van hetzelfde merk.
De merken zijn lang niet altijd trouw bij wie ze de dvd's inkopen, dus kan het zijn dat een dvd van merk X bij Ritek vandaan komt en 2 maanden later koop je weer een doosje van hetzelfde merk X en dan komt ie bij Ricoh weg.... Dit gebeurt bij heel veel merken, maar je krijgt toch wezenlijk een andere dvd, die ineens misschien helemaal niet meer goed brandt in jouw Liteon (of andere brander..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook m'n 2 recorder binnengekregen en het lijkt er op dat deze het wel doet heb alleen wel al 2 keer een vastlopper gehad met het instellen van de timer zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos73
  • Laatst online: 28-08 19:27
Een vastloper is nooit goed!
Ik heb nu reeds mijn 3e recorder gekregen binnen 2 maanden!!
En weer is er iets niet goed.Het geluid wordt niet doorgegeven;tuner stuk?
Voor mij is nu de maat vol, ik stuur de 3e recorder terug,
en mijn eigen breng ik terug naar de winkel.
Ik wil mijn geld terug !!!
Belachelijk dat je een behoorlijk bedrag moet neertellen
voor iets dat (nog steeds) niet werkt.

Voor mij geen Lite-On meer !!! :( })

Ik heb gehoord dat Panasonic een goed alternatief is.
(De DMR-EH50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcos73 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:24:
Een vastloper is nooit goed!
Ik heb nu reeds mijn 3e recorder gekregen binnen 2 maanden!!
En weer is er iets niet goed.Het geluid wordt niet doorgegeven;tuner stuk?
Voor mij is nu de maat vol, ik stuur de 3e recorder terug,
en mijn eigen breng ik terug naar de winkel.
Ik wil mijn geld terug !!!
Belachelijk dat je een behoorlijk bedrag moet neertellen
voor iets dat (nog steeds) niet werkt.

(De DMR-EH50)
Dat had ik bij mijn eerste dat de tuner het niet deed en volgens de helpdesk gebeurt dat BIJNA NOOIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012

(De DMR-EH50)
Om maar te zwijgen van de nieuwe Pioneer 433, via internet 399 euro, double layer brander en een jukebox voor de muziekliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vrijdag had ik een programmering erin staan en toen ik 's avonds boven kwam stond hij nog aan zonder ook maar iets op genomen te hebben. Het beeld was bovendien ook zwart, iets wat ik vaker krijg als ik m aanzet. Door dan weer uit te zetten en weer aan is het weer normaal. Zou dit kunnen omdat ik de hacked versie draai van 197 EU of hebben jullie dit ook met de orginele firmware. Als jullie dit niet hebben ga ik geen hacked meer gebruiken. Zoiezo merk ik geen verschil tussen de 2. Als ik een orginele DVD van Star Trek: Voyager wil kopieren zegtie dat het niet kan vanwege Copyright of een verkeerde indeling ofzo. Het zal wel de indeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die hack. zou kunnen. Heb nog nooit iets geprogrammeerd. Zet nu vooral VHS over op DVD en HDD. Over + en -RW. Vreemd gedoe: veel +RW speelt niet af in mij 2 Samsung dvd-spelers. Soms wel. Dan weer met veel fouten. Samsung zal wel een -R/RW merk zijn. Maar dan -RW. Als je er een in doet zegt ie dat je 2 dingen kunt doen: gelijk langdurig formateren (of zoiets) zodat je hem in een andere speler kunt gebruiken of snel formateren en dan na de opname finaliseren (heel lang).
Wat is nu het beste van de twee? Als je een -RW hebt opgenomen en weer wist, moet je dan weer die procedures uitvoeren. Ze zult maar haast hebben. -RW lijkt me omslachtig maar ik zal het er mee moeten doen aangezien die +RWtjes nergens op afspelen (wel in Liteon).
Wie weet hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwarte beeld als je hem aan zet heeft niets met de hacked firmware te maken. Wat er gebeurt is alleen dat je source van TV naar Front AV verspringt. Dus als je de volgende keer geen beeld hebt, even op "Source" drukken en TV selecteren. Ik heb geen idee waarom ie af en toe verspringt.

De hack heeft alleen te maken met de realtime overdracht via een Line in. Je kan dus een DVD speler met een kabel op je Lite On aansluiten, op de een "play" drukken en op de ander "Record". Dan is de Macrovision uitgeschakeld. De hack laat niet toe dat je een DVD in de Lite on naar de HD laat schrijven.

Over Panasonic en Pioneer: kijk eens op de fora van die merken, net zo veel problemen en tekorten daar als bij de Lite on. Ik denk dat het allemaal nog een beetje nieuw is. Wel jammer dat je 3 keer een slechte machine hebt gekregen, dan zou ik ook pissed zijn. Gelukkig ben ik redelijk tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de onvolprezen 4045 gekocht. _/-\o_ Mooi apparaat maar je moet er wel minimaal een IQ van 130 voor hebben om alles goed te installeren :)
Wel een vraagje: Als ik de timer heb geïnstalleerd is mijn TVbeeld zwart?! Ik heb dan wel geluid. :?
En nog zowat: als ik tijdens opname TV wil kijken, zie ik alleen het kanaal vanwaar opgenomen wordt, van links naar rechts over mijn beeld voorbij komen?! Raarrr.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:14:
Over Panasonic en Pioneer: kijk eens op de fora van die merken, net zo veel problemen en tekorten daar als bij de Lite on. Ik denk dat het allemaal nog een beetje nieuw is. Wel jammer dat je 3 keer een slechte machine hebt gekregen, dan zou ik ook pissed zijn. Gelukkig ben ik redelijk tevreden tot nu toe.
Ik ben als veel gebruiker eigenlijk super tevreden. Ik heb 1 keer een vastloper gehad en neem de gebreken als niet goed kunnen plakken en knippen ed. voor lief. Waar het mij omgaat dat ik een super totaal overzicht heb van wat ik heb opgenomen. Ten tijde dat deze recorder uitkwam was het voor mij het allerbest alternatief. In de loop van de tijd zullen er recorders uitkomen die 1000 keer beter zullen zijn en veel meer functies hebben, maar weet wel dat WIJ aan de bakermat hebben gestaan van deze apparaten. Voel je een proefpersson, maar op zich is de Lite-On ook niet echt duur vind ik.
Neem daarbij dat Lite-On een goede service heeft en gezien de regelmaat van nieuwe firmware zijn ze ook druk bezig om het zo goed mogelijk te laten werken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 00:42:
Net de onvolprezen 4045 gekocht. _/-\o_ Mooi apparaat maar je moet er wel minimaal een IQ van 130 voor hebben om alles goed te installeren :)
Wel een vraagje: Als ik de timer heb geïnstalleerd is mijn TVbeeld zwart?! Ik heb dan wel geluid. :?
En nog zowat: als ik tijdens opname TV wil kijken, zie ik alleen het kanaal vanwaar opgenomen wordt, van links naar rechts over mijn beeld voorbij komen?! Raarrr.
Anyone?
mooi: oneens, ik vind hem foeilelijk
IQ van 130: oneens, heb totaal geen moeite met de installatie gehad. Er zitten wel een aantal dingetjes in die ik liever anders had.

De recorder moet je uit zetten om de timer te activeren (echt PERFECT!, dat was met de oude videorecorders wel anders, hoevaak heb jij vergeten het TIMER knopje in te drukken?). De meeste tv's geven dan een zwart beeld. Ga gewoon even testdraaien, neem wat op met de timer en kijk wat er gebeurd.

Succes!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:14:
Dat zwarte beeld als je hem aan zet heeft niets met de hacked firmware te maken. Wat er gebeurt is alleen dat je source van TV naar Front AV verspringt. Dus als je de volgende keer geen beeld hebt, even op "Source" drukken en TV selecteren. Ik heb geen idee waarom ie af en toe verspringt.

De hack heeft alleen te maken met de realtime overdracht via een Line in. Je kan dus een DVD speler met een kabel op je Lite On aansluiten, op de een "play" drukken en op de ander "Record". Dan is de Macrovision uitgeschakeld. De hack laat niet toe dat je een DVD in de Lite on naar de HD laat schrijven.

Hmm, waarom heb ik dan geluid en zie ik de titel van de zender staan? Als hij op AV Front zou schieten moet het worden aangegeven. Ik heb dit sinds ik de hacked heb geïnstalleerd. Het kan ook in het orgineel zitten, ik heb die er niet lang op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:53:
[...]

Hmm, waarom heb ik dan geluid en zie ik de titel van de zender staan? Als hij op AV Front zou schieten moet het worden aangegeven. Ik heb dit sinds ik de hacked heb geïnstalleerd. Het kan ook in het orgineel zitten, ik heb die er niet lang op gehad.
Nop, heb ik ook. Geluid en kanaal. Alleen zwart beeld. Source, TV en klaar. Geen idee hoe het komt maar je hoeft hem niet opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help: slecht geluid A/V front. De front A/V ingang die ik gebruik voor een dvd-speler op aan te sluiten heeft een zeer slecht geluid: het is zacht, er treedt een brom op en ik hoor er de TV door heen. Ligt niet aan de kabels. Ook als ik alles eruit trek en het geluid harder zet hoor ik deze bijgeluiden. Zet ik de DVDspeler aan de scartingang dan is alles OK. Wat is er mis met die front A/V? Wie heeft dit ook. Ik wil graag aansluiten op de recorder: een VHS, een DVD en een digitale TV receiver. Hoe doe ik dit als ik Voor A/V al niet kan gebruiken? Werken met splitters. heb er een gekocht: deed het niet! Doorschakelen: kan maar dan alleen met de TV home box en de VHS. De dvdspeler blijft over. Wie kan mij wat tips doen en wat is er met die front A/V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:40:
[...]
De recorder moet je uit zetten om de timer te activeren (echt PERFECT!, dat was met de oude videorecorders wel anders, hoevaak heb jij vergeten het TIMER knopje in te drukken?). De meeste tv's geven dan een zwart beeld. Ga gewoon even testdraaien, neem wat op met de timer en kijk wat er gebeurd.
8)7 Na een week worstelen, nog steeds hetzelfde probleem: Als ik de timer heb ingesteld, en de recorder heb uitgezet om de timer te activeren, gaat het tv-beeld op zwart. Als ik de recorder dan weer aan zet, kan ik wél tv kijken maar zegt 'ie: "zet de recorder uit zodat de timer kan opnemen".
Op deze manier kan je dus geen tv meer kijken terwijl de timer staat ingesteld?! Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Anyone?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste