liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 20.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
DikkieDick schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 06:13:
Ik heb het volgende probleem met de Aldi-kloon Medion 81287:

Sinds gisteravond lijkt de component-uitgang niet meer goed te werken. Een knipperend deel van het beeld wordt gevuld. Andere component-kabel gebruikt en hem rechtstreeks op de plasma aangesloten, maar gaf geen verbetering. Is dit ook een bekend (LiteOn-)probleem?
Nog niet eerder iets over gehoord. Ik denk dat het garantiewerk voor je wordt.

2,00 m. + begane grond

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
giant2000 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:19:
[...]

Nog niet eerder iets over gehoord. Ik denk dat het garantiewerk voor je wordt.
Denk het ook, en dat is het ook, want er zit toch 3 jaar garantie op en ik had hem een maandje of 2.

Inmiddels is ie bij Medion binnen volgens track n trace. Ik had ze vorige week gebeld. Vermoedelijk krijg ik een nieuw apparaat, dus mocht ik eerst de harde schijf ff leeg gaan poetsen, dan wel even backuppen naar dvd's en maandag heb ik het ding maar afgeleverd bij het postkantoor.

aka pluim003

Anoniem: 188497

Ik wil deze dvd hdd recorder ook aanschaffen... weet iemand waar het hij het goedkoopste is?

• DikkieDick
DikkieDick schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:08:
[...]

Denk het ook, en dat is het ook, want er zit toch 3 jaar garantie op en ik had hem een maandje of 2.

Inmiddels is ie bij Medion binnen volgens track n trace.
En sterker nog. Vandaag was er al weer 1 terug. Ik sluit hem aan, exact hetzelfde probleem. Nu breekt me de klomp. Nog maar een kabeltest gedaan door de componentkabels van de dvd-speler in de recorder te stoppen. Maakt niks uit. Maar het Medion Service Centre gebeld en die vroeg me om door de instellingen te lopen. Bleek het toch daarin te zitten. Nou ja zeg. Zou ik zweren dat ik dat vorige week ook gedaan had. Weer op progressief gezet en deed ie niks. Nu wel. Anyway, hij doet het in ieder geval weer naar behoren. Wel een ander exemplaar overigens. Volgens de beste man die ik aan de lijn had worden de teruggekomen weggeknikkerd, althans in die bewoordingen. Zal hem wel zelf mee naar huis nemen en waarom ook niet? Er was vermoedelijk dus helemaal niks met het ding aan de hand.

Wel snelle service van Medion overigens. 3 dagen nadat ik die van mij had opgestuurd was er een vervangend exemplaar binnen, terwijl ze vorige week zeiden dat het 10 dagen zou duren, want het was druk.

[ Voor 0% gewijzigd door DikkieDick op 28-09-2006 22:47 . Reden: quote niet echt lekker ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192174

Kan iemand mij helpen. Ik heb nu een jaar een Liteon 5045 hij werkte altijd prima, maar de laatste maanden kan ik ineens geen DVD's meer branden en leest hij heel veel gekopieerde DVD's niet meer.

Ik heb de laatste firmware gedownload en geinstalleerd maar nog doet hij niets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al eens een schoonmaak cd er doorheen gehaald? Wellicht is hij na die tijd vies geworden aan de binnenkant waardoor de lens wat moeite heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
DikkieDick schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:08:
[...]
Inmiddels is ie bij Medion binnen volgens track n trace. Ik had ze vorige week gebeld. Vermoedelijk krijg ik een nieuw apparaat, dus mocht ik eerst de harde schijf ff leeg gaan poetsen, dan wel even backuppen naar dvd's en maandag heb ik het ding maar afgeleverd bij het postkantoor.
Ik wil niemand ongerust maken, maar de goede service van Medion kon wel eens wat minder worden na de berichten in de pers over enorme verliezen bij deze "hofleverancier" van de Aldi.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Weet iemand de 3 cijferige setup code van de Lite-On 5045 om een programmeerbare afstandsbediening te kunnen programmeren? Al was het maar voor de [play-pause-stop-rewind-fast forward] functies.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

giant2000 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:18:
Weet iemand de 3 cijferige setup code van de Lite-On 5045 om een programmeerbare afstandsbediening te kunnen programmeren? Al was het maar voor de [play-pause-stop-rewind-fast forward] functies.
Heb de mijne handmatig geprogrammeerd naar een universele remote van de Lidl met leerfunctie.
Gewoon een kwartiertje uittrekken en alle knoppen van de originele AB worden overgenomen, gewoon de handleiding volgen.
De mijne heeft een LCD-display, dat benevens het uur, ook de setup code laat zien, en in mijn geval is dat '006', hoewel ik volledig handmatig geprogrammeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 143259 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:55:
[...]

Heb de mijne handmatig geprogrammeerd naar een universele remote van de Lidl met leerfunctie.
Gewoon een kwartiertje uittrekken en alle knoppen van de originele AB worden overgenomen, gewoon de handleiding volgen.
De mijne heeft een LCD-display, dat benevens het uur, ook de setup code laat zien, en in mijn geval is dat '006', hoewel ik volledig handmatig geprogrammeerd heb.
Bedankt jempivs,
Die codes blijken per remote control weer anders te zijn, helaas. Ik heb een audioset van Harman/Kardon zonder leerfunctie. Daar is wel een functie om andere merken te programeren, dit werkt zo dat je net zo lang moet wachten tot het apparaat uitgaat, waarna je de code dus te pakken hebt. Maar de Lite-On schakelt niet uit. Ook niet een half uur en een stijve duim verder.
Weet je of die 006 overeenkomt met een ander merk misschien? Ik heb een lijst van 4 bladzijden met de wereld aan merken op 1 na...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:44:
[...]

Bedankt jempivs,
Die codes blijken per remote control weer anders te zijn, helaas. Ik heb een audioset van Harman/Kardon zonder leerfunctie. Daar is wel een functie om andere merken te programeren, dit werkt zo dat je net zo lang moet wachten tot het apparaat uitgaat, waarna je de code dus te pakken hebt. Maar de Lite-On schakelt niet uit. Ook niet een half uur en een stijve duim verder.
Weet je of die 006 overeenkomt met een ander merk misschien? Ik heb een lijst van 4 bladzijden met de wereld aan merken op 1 na...
Geen idee, bij mij kwam die code erop na het handmatig programmeren.
Ik vergat nog even te melden dat je bij het programmeren van zo'n (goedkope) lidl-remote creatief moet tewerk gaan. Sommige functies van de originele AB ga je uiteraard niet terugvinden op de vervangende (showview, timeshift e.d...). hiervoor gebruik ik toetsen zoals die van teletext enzo om die aparte functies over te nemen, moet je bij het programmern natuurlijk even opletten (opschrijven) wat je waar zet uiteraard. Is even wennen maar werkt probleemloos.
Als je duurder gaat (Harmony, Marmitek etc..) zal het uiteraard wel vlotter lopen, maar dan ben je ook (heel) wat meer kwijt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132647

Ik heb firmware versie 204 geinstalleerd en ondervind nu problemen met het geluid van de gescande zenders (casema-kabel) heeft iemand hier een oplossing voor? Bij eerdere opnames is het geluid goed. Probleem is voorlopig verholpen door terug te gaan naar versie 193.

Ik ben na een crash ook alle opname kwijt. Heeft iemand een oplossing om deze terug te krijgen. Versie 204 lostte dit probleem ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Problemen met LITEON LVW-5027HC+
In het apparte topic over dit Lite-ON modelletje (80 G HD) heb ik enkele problemen beschreven die door de Lite-ON ervaringsdeskundigen hier wellicht herkent worden. Misschien heeft iemand tips. Ik heb de indruk dat de Lite-ON /DC/english site er dit weekend wegens onderhoud uit ligt. Overigens kon ik daar eerder over dit model niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85947

Voor de mensen met een 5045 er is nieuwe firmware uit de lnjcg205
Hier te vinden http://www.liteonit.com/g...ion=com_wrapper&Itemid=75
Heeft bij mij gelukkig een klein probleem opgelost nml dat me laadje van de recorder nu in een keer opengaat ipv na 15 keer drukken .
tevens is me beeld iets beter geworden althans dat lijkt zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196822

Anoniem: 132647 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:33:
Ik heb firmware versie 204 geinstalleerd en ondervind nu problemen met het geluid van de gescande zenders (casema-kabel) heeft iemand hier een oplossing voor? Bij eerdere opnames is het geluid goed. Probleem is voorlopig verholpen door terug te gaan naar versie 193.

Ik ben na een crash ook alle opname kwijt. Heeft iemand een oplossing om deze terug te krijgen. Versie 204 lostte dit probleem ook niet op.
Inmiddels is de recorder omgeruild voor een nieuw exemplaar. Omruilen doen ze niet moeilijk over, één telefoontje en alles werd geregeld. Ik had toen alleen nog een probleem dat PDC niet werkte. Met de nieuwste Firmware (205) was ook dit probleem opgelost. Nu geen vastlopers en andere problemen meer geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
ik heb even gezocht... kon het niet vinden :)
Weet iemand welke divx codecs de laatste firmware allemaal ondersteunt?

Ik wil graag weten of hij ook HR.HDTV / AC5.1 etc kan afspelen of alleen plain XVID / DIVX

Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Mijn problemen met de LVW-5027HC (ook na omruilen) hebben vandaag geleid tot het omruilen voor de LG RH-7900. Problemen met geluid (van Casema) had ik met de 5027 ook. Soms werd geluid heel zacht opgenomen.
E.e.a. in detail beschreven in het speciale 5027 topic .

[ Voor 36% gewijzigd door RobbieDee op 20-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Anoniem: 85947 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 08:18:
Voor de mensen met een 5045 er is nieuwe firmware uit de lnjcg205
Hier te vinden http://www.liteonit.com/g...ion=com_wrapper&Itemid=75
Heeft bij mij gelukkig een klein probleem opgelost nml dat me laadje van de recorder nu in een keer opengaat ipv na 15 keer drukken .
tevens is me beeld iets beter geworden althans dat lijkt zo
Is er ergens een changelog te vinden voor deze firmware? Wat zijn de verschillen met de vorige firmwares? Is er al ondersteuning voor divx? Bij mij werkt de recorder goed, dus ben ik huiverig om een nieuwe firmware te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192101

Ik heb met succes mijn filmpjes van mijn digitale videocamera overgezet op de harddisk van mijn recorder. Daarna de filmpjes gekopieerd naar de bijgeleverde Lite-On DVD+RW deze hoeft volgens de gebruiksaanwijzing niet afgesloten te worden
Dat is gelukt, maar ik kan ze alleen maar afspelen op mijn harddiskrecorder en niet op mijn home-cinemaset of computer.
Daarna nogmaals geprobeerd met een DVD+R en vervolgens correct afgesloten, maar helaas met hetzelfde resultaat.
Mijn bedoeling is ondermeer deze filmpjes verder te bewerken op de computer.
De mappen op de DVD zijn video_RM en video_TS.
Hopelijk kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 192101 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:57:
Ik heb met succes mijn filmpjes van mijn digitale videocamera overgezet op de harddisk van mijn recorder. Daarna de filmpjes gekopieerd naar de bijgeleverde Lite-On DVD+RW deze hoeft volgens de gebruiksaanwijzing niet afgesloten te worden
Dat is gelukt, maar ik kan ze alleen maar afspelen op mijn harddiskrecorder en niet op mijn home-cinemaset of computer.
Daarna nogmaals geprobeerd met een DVD+R en vervolgens correct afgesloten, maar helaas met hetzelfde resultaat.
Mijn bedoeling is ondermeer deze filmpjes verder te bewerken op de computer.
De mappen op de DVD zijn video_RM en video_TS.
Hopelijk kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe
Niet alle dvd spelers kunnen RW dvd's lezen, dit geldt met name voor de wat oudere spelers. Correct afgesloten +R dvd's moeten wel in elke dvd speler af te spelen zijn. Het bewerken in de computer kan problematisch zijn, want ook kopieren van in de 5045 gebrande dvd's zijn niet te kopieren met bv. Dvdshrink.
Ik heb mijn verzameling VHS banden op dergelijke manier opgenomen op de hdd, de hoofdstukken mooi gemaakt en vervolgens op dvd +R. Ik heb geen problemen ondervonden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wie heeft er ervaring met het opnemen van NTSC VHS banden van een videorecorder met NTSC to PAL playback op de LiteOn? Ik zet de LiteOn op NTSC en krijg een mooi strak beeld, alleen zien de kleuren er niet uit (gezichten worden groen)... Nou weet ik de betekenis van NTSC (Never The Same Color) maar het moet toch beter kunnen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85947

stokkom schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:44:
[...]

Is er ergens een changelog te vinden voor deze firmware? Wat zijn de verschillen met de vorige firmwares? Is er al ondersteuning voor divx? Bij mij werkt de recorder goed, dus ben ik huiverig om een nieuwe firmware te installeren.
Als ie goed werkt moet je het gewoon lekker zo laten.
En nee geen divx
Change log heb ik niet

Anoniem: 209946

ik heb een liteon 5045 en heb voor het eerst een upgrade gedaan, en wel de laatste firmware 205. Nu heb ik dus geen beeld meer behalve een af en toe rose paars flikkerend beeld. Wie kent dit probleem en heeft de oplossing?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de upgrade naar 205 gedaan omdat ik af en toe last had van een opname waar veel te veel groen in zat. Ook nam hij de vorige keer niets op terwijl de timer wel goed geprogrammeerd stond.

De firmwareupdate is dus helemaal geslaagd maar alle instellingen staan terug op de fabrieksstandaard, inclusief alle kanalen. :/ -O-

* Admiral Freebee is niet blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Even een vraagje: ik heb de Medion-kloon hiervan en wilde mijn videocamera aansluiten op de DV-in. Nu blijkt de dv-in-plug hetzelfde te zijn als de dv-out-plug op de videocamera en de bij de videocamera meegeleverde kabel gaat naar een normale firewire. Als ik een dv-link-kabel koop en de camera wil aansluiten, hoeveel beter is de beeldkwaliteit tov. de camera via scart aansluiten (via de front-av was het niet al te best, maar door de 3 plugjes in zo'n scartstekker te drukken werd het wel beter, maar nog niet super.
Alvast bedankt.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81278

DikkieDick schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:50:
Even een vraagje: ik heb de Medion-kloon hiervan en wilde mijn videocamera aansluiten op de DV-in. Nu blijkt de dv-in-plug hetzelfde te zijn als de dv-out-plug op de videocamera en de bij de videocamera meegeleverde kabel gaat naar een normale firewire. Als ik een dv-link-kabel koop en de camera wil aansluiten, hoeveel beter is de beeldkwaliteit tov. de camera via scart aansluiten (via de front-av was het niet al te best, maar door de 3 plugjes in zo'n scartstekker te drukken werd het wel beter, maar nog niet super.
Alvast bedankt.
Het beeld is veel beter en daarnaast kan je de camera besturen met je LiteOn. Het signaal komt nu digitaal van je camera naar de recorder en hoeft niet eerst naar analoog en daarna weer naar digitaal te worden geconverteerd. Met twee keer kwaliteits verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Anoniem: 81278 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:01:
[...]

Het beeld is veel beter en daarnaast kan je de camera besturen met je LiteOn. Het signaal komt nu digitaal van je camera naar de recorder en hoeft niet eerst naar analoog en daarna weer naar digitaal te worden geconverteerd. Met twee keer kwaliteits verlies.
Ik had reeds de stoute schoenen aangetrokken en zo'n kabel gehaald. Het ziet er inderdaad iets beter uit, maar veel beter heb ik nog niet kunnen constateren. Wel leek het dat er meer detail bewaard blijft. Ging overigens nadat ik het bandje had opgenomen vervolgens helemaal mis. Op de stopknop drukken reageerde ie niet op en toen werd het de standby-knop, maar daarna bleek dat de opname ook weg was. Dus nog maar een uur wederom getaped en 1 seconde voor het eind van het bandje op de stopknop gedrukt. Toen wel alles in orde.
Alleen is bij de Medion-kloon de dv-link-kabel niet echt goed vast te drukken. 'k Weet niet of de LiteOn hier ook last van heeft. Het voelt allemaal redelijk losjes aan.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

Opvallend: na ongeveer 2 jaar geeft deze recorder veel mensen grote problemen. Ik heb hem nu een kleine 2 jaar en nu wil de disclade niet meer normaal open. Er zit geen schijfje in. Ik drukj op eject: niks. Soms moet ik wel 50 keer drukken wil hij af en toe opengaan. Is toch geen beginnen aan. Ik hoor het loopwerk wel tijdens het drukken. Dit moet iets mechanisch zijn. Zou het te verhelpen zijn? Ik was enthousiast over Liteon maar begin nu toch echt te twijfelen. Tijd voor een LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 145280 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:23:
Opvallend: na ongeveer 2 jaar geeft deze recorder veel mensen grote problemen.
Niet overdrijven hé...zoveel problemen heb ik hier en op andere forums na 2 jaar nog steeds niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Anoniem: 145280 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:23:
Opvallend: na ongeveer 2 jaar geeft deze recorder veel mensen grote problemen. Ik heb hem nu een kleine 2 jaar en nu wil de disclade niet meer normaal open. Er zit geen schijfje in. Ik drukj op eject: niks. Soms moet ik wel 50 keer drukken wil hij af en toe opengaan. Is toch geen beginnen aan. Ik hoor het loopwerk wel tijdens het drukken. Dit moet iets mechanisch zijn. Zou het te verhelpen zijn? Ik was enthousiast over Liteon maar begin nu toch echt te twijfelen. Tijd voor een LG?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit na een firmware upgrade over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

Pwain schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:19:
[...]

Niet overdrijven hé...zoveel problemen heb ik hier en op andere forums na 2 jaar nog steeds niet gelezen.
Nou, kijk maar eens op het Kieskeurig gebruikerservaringenforum. Best veel klachten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:35
Ik heb de laatste tijd ook problemen met mijn lite-on 5045.
Soms als er een timerrecording moet beginnen gaat de recorder wel aan, echter de display blijft op 0:00 staan en de recorder gaat niet meer uit. Soms merk ik dit pas uren later, uitzetten kan niet (als je op de powerknop drukt komt er "stop" knipperend in beeld). Alleen de stekker eruit trekken werkt dan nog. Als hij dan weer aan gaat geeft hij aan dat hij niet correct is afgesloten en maakt een scan, dan werkt alles weer, alleen is/zijn de laatste timer(s) niet opgenomen.
Ik vind dit een erg vervelend probleem gezien je er niet op kan vertrouwen dat er iets wordt opgenomen.

Tevens heb ik soms als de recorder aanzet alleen geluid, beeld blijft zwart. Oplossing is dan uitzetten en opnieuw aan.

Zijn er meer mensen bekend met dit probleem, en heeft iemand hier een oplossing voor?
(ps. ik heb 'm net iets langer dan een jaar)

[ Voor 7% gewijzigd door jochie79 op 03-06-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

jochie79 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:06:
Soms als er een timerrecording moet beginnen gaat de recorder wel aan, echter de display blijft op 0:00 staan en de recorder gaat niet meer uit. Soms merk ik dit pas uren later, uitzetten kan niet (als je op de powerknop drukt komt er "stop" knipperend in beeld). Alleen de stekker eruit trekken werkt dan nog. Als hij dan weer aan gaat geeft hij aan dat hij niet correct is afgesloten en maakt een scan, dan werkt alles weer, alleen is/zijn de laatste timer(s) niet opgenomen.
Ik vind dit een erg vervelend probleem gezien je er niet op kan vertrouwen dat er iets wordt opgenomen.

Tevens heb ik soms als de recorder aanzet alleen geluid, beeld blijft zwart. Oplossing is dan uitzetten en opnieuw aan.

Zijn er meer mensen bekend met dit probleem, en heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik zie dit topic nu voor het eerst, en de problemen die jij beschrijft komen mij erg bekend voor. Ben daardoor al diverse opnames kwijt geraakt.

Ik ga eens op zoek naar die nieuwere firmware versie, want die linkjes in de topic start zijn dood...

[edit]
Snel gevonden:

http://www.liteonit.eu/in...d=58&limit=1&limitstart=2

De vraag is echter of dit de problemen gaat verhelpen. Ik ben er namelijk niet echt happig op om de firmware te updaten bij een apparaat dat soms gewoont "hangt", voor je het weet hangt hij tijdens het update process en kan ik dat ding weggooien...

[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 03-06-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Erkens schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Ik zie dit topic nu voor het eerst, en de problemen die jij beschrijft komen mij erg bekend voor. Ben daardoor al diverse opnames kwijt geraakt.

Ik ga eens op zoek naar die nieuwere firmware versie, want die linkjes in de topic start zijn dood...

[edit]
Snel gevonden:

http://www.liteonit.eu/in...d=58&limit=1&limitstart=2

De vraag is echter of dit de problemen gaat verhelpen. Ik ben er namelijk niet echt happig op om de firmware te updaten bij een apparaat dat soms gewoont "hangt", voor je het weet hangt hij tijdens het update process en kan ik dat ding weggooien...
Ook met nieuwe firmware blijf ik dezelfde problemen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

fijn om te weten dan ga ik iig niet upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
kleine kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb wel eens dat mijn Liteon opneemt als hij niet hoeft op te nemen. Zo ook vandaag (zondag). Opeens begon hij op 19:50 BBC1 op te nemen. Er is geprogrammeerd dat hij op zaterdag op die tijd BBC1 moet openemen. Dat heeft hij ook gedaan, en nu dus ook nog een extra dag erbij.

Zijn er meer mensen die last hebben van dat probleem? Het is firmware 1.97.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:27:
Ik heb wel eens dat mijn Liteon opneemt als hij niet hoeft op te nemen. Zo ook vandaag (zondag). Opeens begon hij op 19:50 BBC1 op te nemen. Er is geprogrammeerd dat hij op zaterdag op die tijd BBC1 moet openemen. Dat heeft hij ook gedaan, en nu dus ook nog een extra dag erbij.

Zijn er meer mensen die last hebben van dat probleem? Het is firmware 1.97.
De mijne heeft ook gedurende een maand of 2 rare kuren vertoond, spontaan aan/ opgenomen films beginnen afspelen/ lukraak beginnen opnemen etc...
Het verschijnsel hield na een paar maanden vanzelf op, en sinds een maand of 4 reageert hij nog enkel op MIJN commando"s, zoals het hoort. Ik heb nochtans geen firmware upgrade gedaan (zit zelf op 1.97 of 2.01, weet het niet zeker, moet het ff opzoeken).
Een verklaring voor de opgetreden fenomenen heb ik helaas niet. Gelukkig doet hij terug normaal, hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

Yep, heb ik ook gehad, heel af en toe, heb de Lite-On al meer dan 2 jaar. Ben een tijdje geleden overgestapt van kabel naar Digitenne _/-\o_ (opnames via SCART) en heb het probleem sindsdien niet meer gehad. Maar 100% vertrouw ik daar niet op.
edit:

Afgelopen weekend 29-09-07 was het weer zo ver... dus toch.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb de firmware van mijn 5026 geupgrade, en direkt een bug gevonden.
Dat is niet zo erg, maar als hij nu aan het opnemen is dan krijg ik geen beeld op de SCART uitgang. Is dat ergens een setting?

• giant2000
Ik krijg steeds moeilijker de cd/dvd la open. Er verschijnt wel [OPEN] en [CLOSE] in beeld en er klikt wat binnen het apparaat maar de la gaat maar niet open. Soms duurt het wel een kwartier tot het eindelijk gaat en dan is de storing ook weg.

Vraag: is dit een software of een hardware (snaartje) probleem?

2,00 m. + begane grond

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben blij dat hij nog open gaat. Die van mij niet meer en er zit een DVD in.

Ik heb wel al gemerkt dat je de DVD speler met een vrij willekeurige OEM speler kunt vervangen. Ik had de NEC ND-3520 uit mijn computer gehaald en daarmee deed hij het perfect.
Misschien is dat de oplossing, voor 25 euro een nieuwe DVD-recorder erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Werkt dat zomaar dan? Een brander overzetten. Met de voeding, aansluitingen, soldeer en alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

FeaR

In GoT we trust

Ik move dit topic even naar Mediaspelers en HTPC's.
Dit omdat dingen als DVD/HDD-recorders tegenwoordig daar besproken worden :)

AUD --> MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is een doodnormale ATA recorder die met een flatcable vast zit. Daar hoef je helemaal niks voor te solderen.
Het enige punt is of hij fatsoenlijk in het frontpaneel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Interessant, eens kijken of dat bij mijn Philips DVDR3590H ook is. Als die ooit kapot gaat dan zet ik er een snellere brander in. Weet niet of dat hij dan ook sneller brand (brandsnelheid staat misschien in de firmware vastgebakken) of dat hij altijd op de hoogste snelheid brand omdat hij niet altijd dezelfde schijven gevoerd krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 02-01-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bedankt mensen.
Ik heb de oude eruit geschroeft, het is een LiteOn DDW-813S dvd en ga bij de computershop even een vervanger uitzoeken. Een google op deze speler leert me dat er een probleem is met het snaartje is die te vervangen is, maar er ook meer problemen voorkomen zoals de lens ed. Ik hou jullie op de hoogte.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
helaas...
Ik heb nu het snaartje eruit gepielt, maar er is nergens een vervanger voor te krijgen. het moet een 18 mm vierkant snaartje zijn, maar snaartjes zijn bij de hobbywinkels verkrijgbaar vanaf 21 mm en dat is echt te wijd.
Ik ga eens proberen het snaartje op te ruwen met een beetje schuurpapier, maar weet iemand een adres voor zo'n 18 mm snaartje?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Vanavond 2 dvd recorders voor een tientje van marktplaats geprobeerd. Beide met succes, helaas doen de RW+ dvd's het hier niet in, de rest werkt perfect. Wat kan dat zijn?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De firmware van de drive kan misschien niet zo goed overweg met het merk +RW'tjes dat jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dat zou kunnen.

Ik heb hem met een beetje ducktape weer inelkaar gezet, hij werkt nu op +RW schijfjes na perfect. Voor de liefhebber, het wordt tijd voor wat anders.
Bedankt allemaal, het waren 5 leuke jaren op dit forum.

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste