liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 20.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

arnova

weet veel, maar niet alles

kgb545 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:56:
[...]

Het het net even geprobeerd. LiteOn op 16:9 ingesteld.. maar ik krijg precies hetzelfde resultaat op m'n 4:3 televisie als het plaatje hierboven. De ondertitels verplaatsen zich dus niet naar boven.

Wellicht dat dit wel het geval is met een echte 16:9 tv .. maar dat kan ik dus niet testen.
Huh? Dus het beeld "rekt" (streched) dus niet in de verticale richting wanneer je de LiteOn op 16:9 zet? Dat lijkt mij een behoorlijke bug, dat betekend namelijk dat ie op een breedbeeld TV dus onmogelijk subtitles volledig kan weergeven, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-06 00:12
master_artech schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:27:
[...]
Huh? Dus het beeld "rekt" (streched) dus niet in de verticale richting wanneer je de LiteOn op 16:9 zet? Dat lijkt mij een behoorlijke bug, dat betekend namelijk dat ie op een breedbeeld TV dus onmogelijk subtitles volledig kan weergeven, right?
Ik zou het niet weten, ik heb geen breedbeeld ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

kgb545 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:29:
[...]

Ik zou het niet weten, ik heb geen breedbeeld ... :/
Je zou dat juist op een gewone 4:3 TV heel erg moeten zien, omdat het beeld dus in verticale richting uitgerekt wordt, ziet het er helemaal vervormd uit.... Zou toch wel erg jammer zijn als dit niet werkt (bug) want dat zou betekenen dat je ondertitels niet kan lezen op een breedbeeld TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Waar maken jullie je druk om, die SRT ondertitels vind ik zowiezo niks, je bent soms uren bezig die teksten synchroon te krijgen en dan heb je ook nog een vergrottglas nodig om ze te lezen: ergernis alom :( . Mijn tip: Zoek in een willekeurig P2P programma op "ondertitel", "nl sub" of "subs" en je krijgt de halve videotheek aan films in divx formaat MET gewone ondertitels, dus in de film geintegreerd :9~ .

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

giant2000 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:23:
Waar maken jullie je druk om, die SRT ondertitels vind ik zowiezo niks, je bent soms uren bezig die teksten synchroon te krijgen en dan heb je ook nog een vergrottglas nodig om ze te lezen: ergernis alom :( . Mijn tip: Zoek in een willekeurig P2P programma op "ondertitel", "nl sub" of "subs" en je krijgt de halve videotheek aan films in divx formaat MET gewone ondertitels, dus in de film geintegreerd :9~ .
Ik vind anders srt subtitles superhandig. Daar komt nog bij dat mijn hele film collectie vrijwel allemaal srt subtitles heeft, dus ik wil natuurlijk wel graag dat het daar gewoon mee werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-06 00:12
giant2000 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:23:
Ach, er zijn genoeg sites waar je gesyncte ondertitels kan krijgen. En als je er voor zorgt dat je de gewone "scene-release" van een bepaalde film hebt, zijn daar altijd wel gesyncte ondertitels voor te krijgen.

Op zich is er niks mis met m'n engels, kijk regelmatig zonder ondertitels. Maar af en toe is het wel handig, en dan heb ik er liever geen vergrootglas bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

kgb545 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:48:
[...]

Ach, er zijn genoeg sites waar je gesyncte ondertitels kan krijgen. En als je er voor zorgt dat je de gewone "scene-release" van een bepaalde film hebt, zijn daar altijd wel gesyncte ondertitels voor te krijgen.

Op zich is er niks mis met m'n engels, kijk regelmatig zonder ondertitels. Maar af en toe is het wel handig, en dan heb ik er liever geen vergrootglas bij.
Just to be sure: Maar jij weet dus zeker dat wanneer je de LiteOn op 16:9 zet, dat nog de ondertitels naar boven verplaatsen, nog het beeld verticaal uitgerekt wordt? Dit is namelijk een echte showstopper voor mij :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166617

UPC mediabox

Wie heeft ook de UPC mediabox voor digitale tv, hoe kan ik wat opnemen op de dvd recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160879

master_artech schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:12:
[...]

Just to be sure: Maar jij weet dus zeker dat wanneer je de LiteOn op 16:9 zet, dat nog de ondertitels naar boven verplaatsen, nog het beeld verticaal uitgerekt wordt? Dit is namelijk een echte showstopper voor mij :-S
Hoeft geen probleem te zijn: je hebt nl echte 16:9, wat anamorphic op 4:3 zichtbaar is (langgerekte hoofden, die op 16:9 weer in de breedte worden uitgerekt tot normale proporties). Dit heet soms Full Zoom of Vol Beeld op de tv. En je hebt 16:9 wat op een 4:3 als letterbox variant zichtbaar is. De tv zoomt dan in: dan worden de ondertitels dus groter op een 16:9 tot normale proportie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Anoniem: 160879 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:26:
[...]

Hoeft geen probleem te zijn: je hebt nl echte 16:9, wat anamorphic op 4:3 zichtbaar is (langgerekte hoofden, die op 16:9 weer in de breedte worden uitgerekt tot normale proporties). Dit heet soms Full Zoom of Vol Beeld op de tv. En je hebt 16:9 wat op een 4:3 als letterbox variant zichtbaar is. De tv zoomt dan in: dan worden de ondertitels dus groter op een 16:9 tot normale proportie.
Dat snap ik maar als, zoals jij zegt, de LiteOn dan een 16:9-film laat zien wanneer hij gewoon in 4:3 is geconfigureerd en je laat vervolgens je breedbeeld-TV inzoomen, dan valt een gedeelte van je subtitles eraf omdat ie gedeeltelijk in de onderste zwarte balk staat... Indien dit alles dus klopt is het toch raar dat LiteOn daar geen rekening mee heeft gehouden...

[ Voor 6% gewijzigd door arnova op 24-01-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_artech schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:58:
[...]

Dat snap ik maar als, zoals jij zegt, de LiteOn dan een 16:9-film laat zien wanneer hij gewoon in 4:3 is geconfigureerd en je laat vervolgens je breedbeeld-TV inzoomen, dan valt een gedeelte van je subtitles eraf omdat ie gedeeltelijk in de onderste zwarte balk staat... Indien dit alles dus klopt is het toch raar dat LiteOn daar geen rekening mee heeft gehouden...
Klopt. Die ondertitel mag dan ook niet in het zwarte deel staan. Merkwaardig dat de LiteOn dat wel blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166762

Ik ben sinds twee dagen in het bezit van dvd-recorder Liteon 5045.
Alles goed aangesloten.
Als ik de dvd speler uitzet veranderd het beeld op de tv.
Wordt zeer onscherp en met heel veel ruis.
Doordat ik de dvd spelert niet uit kan zetten kan ik de timer functie niet gebruiken.Alleen maar direct record.
Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt.
Alvast bedankt.
(Helpdesk heeft geen oplossing)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 166762 op 25-01-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

Anoniem: 166762 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:50:
Alles goed aangesloten.
Doordat ik de dvd spelert niet uit kan zetten kan ik de timer functie niet gebruiken.Alleen maar direct record.
Alvast bedankt.
Vreemd. Als je de dvd-recorder standby zet moet je gewoon TV kunnen kijken. Heb je de dvd-recorder op je TV aangesloten met een scart (AV) aansluiting? De coax gaat dvd in. Dan uit naar de TV. Moet geen probleem zijn. Heb beeld van de videotuner van de recorder zelf is inderdaad wat minder maar je TV tuner moet gewoon goed zijn. Alleen als je de stekker eruit haalt is het beeld zeer slecht of niets. Probeer eens digitale kabelTV met een decoder. Geeft geweldig beeld. Ook voor opnemen. Timer programmeren is ook geen probleem. Anders: apparaat ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166762 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:50:
Alles goed aangesloten.
Alvast bedankt.
Er zijn meer mensen die deze klacht hadden. Als je zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten (zie antwoord van Larzz) dan is het apparaat defect. Althans, dan is de RF-aansluiting verkeerd aangesloten in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Anoniem: 160879 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:43:
[...]

Er zijn meer mensen die deze klacht hadden. Als je zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten (zie antwoord van Larzz) dan is het apparaat defect. Althans, dan is de RF-aansluiting verkeerd aangesloten in het apparaat.
Wat een onzin. Als je de moeite neemt om een beetje door te lezen dan kan je dit probleem zo terug vinden. En het is dus geen probleem van de Lite-on maar meer van de combinatie van de Lite-on en een zekere TV. Als je meer scart aansluitingen op je TV hebt probeer dan even die andere. Bij mij was toen het probleem opgelost. Ik hoorde ook mensen praten over slechte Scart kabels. Ik dacht dat een 10 Euro voor een goede kabel wel redelijk was maar ik zag zelfs kabels van 75 Euro....

Als je niet meer scart aansluitingen hebt op je TV moet je hem eens aansluiten op een andere TV. Dan weet je gelijk of het aan jouw TV ligt. Kom je er nog niet uit dan moet je hier eens gaan spitten: http://ccgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/

Anoniem: 168768

Hallo,

Ik heb de 5045 nu al bijna 1 jaar, en ben eigenlijk heel tevreden. Tot nu toe geen problemen gehad (firmware 197). Tot nu toe, want nu loop ik tegen een probleem aan. Via timer wil ik wekelijks op dinsdag een programma opnemen op een bepaalde tijd en van een bepaalde tv zender, tevens wil ik wekelijks op donderdag ook een programma opnemen op dezelfde tijd en van dezelfde tijd als bij dinsdag. Deze combinatie heb ik tot dusver nog nooit gehad, ben daarom waarschijnlijk onderstaand effect niet tegenkomen.

Het volgende gebeurt nu. De 5045 begint neemt het programma op dinsdag correct op, juiste tijd en zender. Vervolgens neemt begint hij onverwachts ook op WOENSDAG op te nemen van de betreffende zender op de betreffende tijd. Op donderdag neemt hij ook weer correct op zoals gepland, maar herhaald dit ook weer op Vrijdag. De week erna herhaald het bovenstaande zich weer.
Resetten verandert hier niks aan.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, en hiervoor wellicht een oplossing?

Alvast bedankt. Hans

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 21:19
Anoniem: 168768 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:29:
Hallo,

Ik heb de 5045 nu al bijna 1 jaar, en ben eigenlijk heel tevreden. Tot nu toe geen problemen gehad (firmware 197). Tot nu toe, want nu loop ik tegen een probleem aan. Via timer wil ik wekelijks op dinsdag een programma opnemen op een bepaalde tijd en van een bepaalde tv zender, tevens wil ik wekelijks op donderdag ook een programma opnemen op dezelfde tijd en van dezelfde tijd als bij dinsdag. Deze combinatie heb ik tot dusver nog nooit gehad, ben daarom waarschijnlijk onderstaand effect niet tegenkomen.

Het volgende gebeurt nu. De 5045 begint neemt het programma op dinsdag correct op, juiste tijd en zender. Vervolgens neemt begint hij onverwachts ook op WOENSDAG op te nemen van de betreffende zender op de betreffende tijd. Op donderdag neemt hij ook weer correct op zoals gepland, maar herhaald dit ook weer op Vrijdag. De week erna herhaald het bovenstaande zich weer.
Resetten verandert hier niks aan.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt, en hiervoor wellicht een oplossing?

Alvast bedankt. Hans
toon volledige bericht
Eindelijk iemand die hetzelfde heeft, heb ik ook last van gehad, bij verschillende fw versies. In mijn geval een opname op zondagavond, en los daarvan op de doordeweekse dagen een opname ingesteld. Die van zondagavond nam dan altijd ook op maandagavond op. En omdat ik een keer heb meegemaakt dat ie vervolgens de volgende zondagavond skipt, resette ik m iedere week.

T is me nog niet eerder opgevallen eigenlijk, maar bij mij heb ik er de laatste weken al geen last meer van gehad bedenk ik me nu, en ook niet meer hoeven resetten en die timeropnames lopen nog steeds. Misschien dat t komt omdat ik de opname van zondagavond nu verlengd had tot na middernacht dat dat het probleem omzeilde.

JNGE, weet niet of jou opnames in de buurt van middernacht liggen maar wil wel eens weten of dat dat t kan voorkomen. Wellicht te proberen.

Anoniem: 168768

Bedankt voor de reactie.
De betreffende opnametijd (zowel op dinsdag als donderdag) is van 20:30 tot 21:45, dus ruim voor middernacht. Opnemen doe ik trouwens zonder PDC/showview. Bij mij wil resetten helaas niet helpen om dit euvel te verhelpen. Overigens heb ik met alle andere timeropnamen geen probleem, het is alleen bij deze genoemde dubbele wekelijkse timeropname.

Groeten Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Ik heb gezocht in dit topic maar kon het niet echt vinden.
Wat is het geval.

Ik heb de liteon 5045 GDL+.
Ik heb een TV met 2x scart
Ik heb Digitale tv van Casema met een samsung decoder.

Het zit als volgt aangesloten :
- Hoofdcoax in de decoder. die gelust naar Liteon en daarvandaan naar de TV
- Scart van Decoder naar Liteon en vanaf de Liteon naar de tv.

Hier gaat het denk ik al ergens fout, maar so far so good.

Ik ga zojuist kanalen scannen op de liteon en dat gaat ook goed. Hij vind er 126 oid.
Een heleboel staat een kruisje bij dus ik dacht die zijn decoded.
Als ik ze in het menu decode geeft hij wel netjes een kanaal aan, maar bij allemaal is dat FILM 3 ( nieuwe Canal+ benaming.

Ik mis dus een heleboel kanalen.
Mijn vraag is : iets verkeerds aangesloten ? doe ik iets niet goed in het menu.. ?
Ik kom er iig niet uit :)

merci voor de hulp alvast!

Greetz Avatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Av4tar schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:56:
Ik heb gezocht in dit topic maar kon het niet echt vinden.
Wat is het geval.

Ik heb de liteon 5045 GDL+.
Ik heb een TV met 2x scart
Ik heb Digitale tv van Casema met een samsung decoder.

Het zit als volgt aangesloten :
- Hoofdcoax in de decoder. die gelust naar Liteon en daarvandaan naar de TV
- Scart van Decoder naar Liteon en vanaf de Liteon naar de tv.

Hier gaat het denk ik al ergens fout, maar so far so good.

Ik ga zojuist kanalen scannen op de liteon en dat gaat ook goed. Hij vind er 126 oid.
Een heleboel staat een kruisje bij dus ik dacht die zijn decoded.
Als ik ze in het menu decode geeft hij wel netjes een kanaal aan, maar bij allemaal is dat FILM 3 ( nieuwe Canal+ benaming.

Ik mis dus een heleboel kanalen.
Mijn vraag is : iets verkeerds aangesloten ? doe ik iets niet goed in het menu.. ?
Ik kom er iig niet uit :)

merci voor de hulp alvast!

Greetz Avatar
toon volledige bericht
Ik denk inderdaad dat het zo niet werkt.
De digitale tuner van Samsung heb je nodig om het digitale signaal van Casema te decoderen. Dan kan de LiteOn niet doen. Dus je kunt de kanalen scannen op de LiteOn, maar dan krijg je alleen de analoge kanalen die Casema doorgeeft. Het digitale signaal kun je alleen opnemen via de Scart (of de Front AV: ik heb zelf de Samsung van Casema naar de 2e SCART van mijn tv gezet en de extra AV-uitgang van de Samsung op de Front AV ingang van de LiteOn).
Je neemt dan het digitale signaal op waar je Samsung op staat afgestemd: let dus op bij een timeropname van de digitale tv, moet je naast de LiteOn ook de digitale tuner van Samsung programmeren.
Dit probleem wordt pas opgelost als de LiteOn het digitale signaal van Casema kan decoderen, maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Daarvoor moet je de CONAX-kaart (conditionale access) van Casema digitale tv in je LiteOn kunnen stoppen. En voorlopig gebruiken alle digitale aanbieders nog andere CONAX-systemen. Dus de eerstkomende 5 tot 10 jaar is daar geen standaard in te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
:(

[ Voor 234% gewijzigd door giant2000 op 20-02-2006 12:51 . Reden: zou dit bericht graag willen deleten, maar hoe? ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 160879 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:39:
[...]
Dit probleem wordt pas opgelost als de LiteOn het digitale signaal van Casema kan decoderen, maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Daarvoor moet je de CONAX-kaart (conditionale access) van Casema digitale tv in je LiteOn kunnen stoppen. En voorlopig gebruiken alle digitale aanbieders nog andere CONAX-systemen. Dus de eerstkomende 5 tot 10 jaar is daar geen standaard in te verwachten.
Ik weet het zeker: ik blijf nog een tijd gebruik maken van analoge kabel tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Dat was voor mij ook reden om de settopbox terug te brengen naar de winkel... (naast het feit dat een settopbox ook nog eens erg langzaam zapt).

Je kunt wel digitale televisie opnemen met de Liteon, maar dan moet je zowel de Liteon programmeren als de settopbox: de settopbox springt op een geprogrammeerd tijdstip aan en dan moet je Liteon op datzelfde moment ook aanspringen aan gaan opnemen vanaf het scartsignaal dat binnenkomt. Erg onhandig dus. Bovendien wordt het digitale signaal eerst weer vertaald naar analoog, zodat je het kunt opnemen. Handiger is het dan om gewoon het analoge signaal van de kabel te gebruiken... Is minder scherp, maar wel veel eenvoudiger op te nemen.

Waar we natuurlijk op wachten is een mediacenter pc met ingebouwde settopbox voor dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
Misschien tijd voor een nieuw topic waarin de oude 5045 en de nieuwe 5045 GDL+ en 5025GHC+ worden genoemd.
Net als met de 197 fw neem ik aan dat in deze modellen alle foutjes zijn opgelost. Ze hebben nu ook Guide+ en kunnen MPEG4 (xvid) afspelen.

Helaas geen HDMI aansluiting.
Enige wat niet veranderd is, is dat je niet een DVDfilm kan kijken terwijl bijv. een tvprogramma wordt opgenomen op de harde schijf,
Ze hebben wel allemaal nog steeds Timeshift, dus alvast de opname bekijken voordat deze is opgenomen (en zo reclames door kunnnen spoelen).

De 5025GHC+ lijkt mij de ideale DVD-harddisk recorder... op de 2 bovengenoemde punten na.
meer dan 80GB vind ik toch niet nodig. En volgens Kieskeurig.nl al voor 250euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jazco2nd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:47:
Misschien tijd voor een nieuw topic waarin de oude 5045 en de nieuwe 5045 GDL+ en 5025GHC+ worden genoemd.
Gezien de afname van reacties (alles is onderhand wel een keer behandelt) overbodig. Ik voorzie eerder dat het 5045 topic helemaal verdwijnt de komende tijd of op een website zal worden samengevat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ok,

even aanvulling over HDMI aansluiting: totaal overbodig! want hij zal nooit in HDTV resolutie afspelen (dvds zijn niet hdtv) en ook niet opnemen.

Bij Hardware Discount in A'dam kost de 5025GHC+ maar 243 euro! tis een webwinkel maar ook een gewone winkel dus kga deze week eventjes een bezoekje brengen :)

Trouwens, de consumentenbond had de Liteon 5??? ooit een 'matig' of slechts 'redelijk' oordeel gegeven omdat de (beeld en/of geluids)kwaliteit slecht zou zijn... ik ga die test eens even erbij zoeken.
Zijn er mensen die ook een bijv. Panasonic hebben gehad en dit kunnen tegenspreken?

[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 27-02-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die slechte beeldkwaliteit was zeker bij de eerste firmware-versies het geval. In mijn geval bij de 5045. Maar sinds firmware 1.97 is dat probleem helemaal opgelost. De beeld- en geluidskwaliteit is prima en ook de tuner voldoet uitstekend. Vaak is het eerder het inhuis antennekabel-verloop die zorgt voor de afname van de kwaliteit van de kabel en is het niet de tuner van de LiteOn (of de tv) die ruis veroorzaakt.
Ik gebruik nu firmware 2.03 en daarbij zijn ook de meeste bugs verdwenen (als je tenminste na het installeren een complete HDD-delete geeft om alle filesystem-parameters weer goed te zetten, en als je nooit defragmenteert, want dat werkt niet echt goed. Maar is ook niet nodig, want je hebt nooit last van een langzame HDD als het bestand gedefragmenteerd is: het bestand wordt gewoon gedecodeerd en afgespeeld op normale snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815

Als de timer pagina vol staat kan je geen timeropname meer invoeren en moet je omstebeurt al die oude timeringaves wissen, is hier ook een handigere optie voor? Lijkt me wel maar ik kan er nergens wat over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:17:
Als de timer pagina vol staat kan je geen timeropname meer invoeren en moet je omstebeurt al die oude timeringaves wissen, is hier ook een handigere optie voor? Lijkt me wel maar ik kan er nergens wat over vinden...
Nee helaas geen handiger methode. Wel eerst de 2e pagina gebruiken: daar kun je ook nog 8 timerslots gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jongens, ik krijg ZUSJE (Maandag 6 Maart van 20:30-22:15 op NET5 Showview 22925896) niet geprogrammeerd. Vraag: ligt dit aan mijn FW (197) of hebben latere updates dit ook?
+++
Probleem opgelost: zat hem in een dubbele programmering... dat krijg je als vrouw en kinderen zich ermee gaan bemoeien ;)
+++

[ Voor 29% gewijzigd door giant2000 op 07-03-2006 13:30 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170381

Jazco2nd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:47:
Net als met de 197 fw neem ik aan dat in deze modellen alle foutjes zijn opgelost. Ze hebben nu ook Guide+ en kunnen MPEG4 (xvid) afspelen.
Kun je me vertellen waar je gevonden hebt dat deze toestellen het Guide+ systeem hebben? Ik vind dat niet terug op de LiteOn website.

Alvast bedankt,

Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Zou mooi zijn, maar is helaas niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, de 5045 heeft GEEN Guide+ en GEEN divX ondersteuning. De chipset kan het eventueel aan maar Lite on besloot om het niet te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
We wachten al een hele tijd op een goede hack, zodat we guide+ kunnen gebruiken... Maar ik begin te vrezen dat die er niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat is het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik bedoelde de nieuwe versies, GDL+ en GHC+, zie hier:
http://www.liteonit.com/D...-plus/5045-5055_hours.htm
Ze hebben in elk geval WEL ondersteuning voor mpeg4. En vanwege de naam GDL+ (waarbij DL voor duallayer staat, nutteloos) dacht ik dat ze G+, Guide+ hadden... maar dit staat inderdaad niet vermeld..

edit: bij Kieskeurig.nl staat dat deze nieuwe types wel EPG hebben, dat is toch Guide+?
http://www.kieskeurig.nl/...1731C12570D10046547F.htm#
Maarja of dat betrouwbaar is, er staat ook dat hij niet regiovrij zou zijn :?

[ Voor 29% gewijzigd door Jazco2nd op 14-03-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:48:
Ze hebben in elk geval WEL ondersteuning voor mpeg4. En vanwege de naam GDL+ (waarbij DL voor duallayer staat, nutteloos) dacht ik dat ze G+, Guide+ hadden... maar dit staat inderdaad niet vermeld..

edit: bij Kieskeurig.nl staat dat deze nieuwe types wel EPG hebben, dat is toch Guide+?
Ze zijn standaard ook niet regiovrij... je moet wel een hack toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170381

Jazco2nd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:48:

Ik vrees dat ze bij kieskeurig de EasyGuider verwarren met Guide+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb sinds kort een Liteon 5026, ik meen dat het enige verschil met de 5045 de harddisk is, dus ik hoop dat ik deze vraag hier ook kan stellen.

Het valt me op dat als ik de DVD recorder uit zet, het antenne signaal naar de TV opeens vol ruis zit. Hetzelfde effect dat je krijgt als je het doorgeluste signaal via een videorecorder hebt die niet ingestoken is. In de DVD record wordt dus een versterker uit gezet als je DVD recorder alleen uit zet.
Is dit een bekend probleem? Mijn oplossing nu is dat ik de antenne kabel maar gesplitst heb en dus niet van de DVD recorder naar de TV doorgelust heb, maar netjes is het niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Maasluip schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:34:
Ik heb sinds kort een Liteon 5026, ik meen dat het enige verschil met de 5045 de harddisk is, dus ik hoop dat ik deze vraag hier ook kan stellen.

Het valt me op dat als ik de DVD recorder uit zet, het antenne signaal naar de TV opeens vol ruis zit. Hetzelfde effect dat je krijgt als je het doorgeluste signaal via een videorecorder hebt die niet ingestoken is. In de DVD record wordt dus een versterker uit gezet als je DVD recorder alleen uit zet.
Is dit een bekend probleem? Mijn oplossing nu is dat ik de antenne kabel maar gesplitst heb en dus niet van de DVD recorder naar de TV doorgelust heb, maar netjes is het niet.
Nee, dit is niet normaal, tenzij je hem VOLLEDIG uitschakelt, dus afkoppelt van het net.
In de stand-by stand hoort het signaal netjes doorgelust te worden naar de TV zonder storing, dat is iig bij mijn 5045 zo, en ik zie niet in dat het bij een 5026 anders zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143631

Anoniem: 143631 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:02:
Ik heb de problemen bij 2.01 en 2.03 als ik deze er op heb kan ik geen dvd meer afspelen hij leest er geen een meer van de harde schijf leest hij alles, maar als ik er een schiojfje in steek dan geeft hij aan dat ik de disc moet afsluiten dit gaat vervolgens niet.
heeft iemand nog meer dit probleem, het maaakt trouwens niet uit welk merk ik gebruik of + of min .
Hij leest ze gewoon niet???/
Als ik 1.97 er weer opzet heb ik nergens geen last meer van????

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143631

ik heb het nu al 3 keer geprobeerd maar het lukt niet telkens als ik terug ga naar 1.97 dan doet ie het weer wel, ook heb ik allle merken en zelf orginele dvd's maar niks hoor, wie heeft dit nog meer gehad.
Ook heb ik verschillende merken cd's met firmwire geprobeerd

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

Wordt niet veel meer gebruikt dit forum. Zag bij de Aldi een Medion dvd/hdd recorder die echt sprekend lijkt op deze Liteon 5045 recorder. Echt sprekend. Alleen de naam is anders. Zou het dezelfde zijn. Dus ook makkelijk regio vrij te maken e.d. Weet iemand hier iets van? Hij kost daar 299,- euro. Al wat goedkoper als mijn aanschaf in mei vorig jaar: 440 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 14:12
Anoniem: 145280 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:10:
Wordt niet veel meer gebruikt dit forum. Zag bij de Aldi een Medion dvd/hdd recorder die echt sprekend lijkt op deze Liteon 5045 recorder. Echt sprekend. Alleen de naam is anders. Zou het dezelfde zijn. Dus ook makkelijk regio vrij te maken e.d. Weet iemand hier iets van? Hij kost daar 299,- euro. Al wat goedkoper als mijn aanschaf in mei vorig jaar: 440 euro.
Nou, er staat wel Medion op, maar ik durf er alles om te verwedden dat dit een Liteon is. Zo te zien de nieuwe versie, want hij ondersteunt ook Divx, maar aan de andere kant zie ik geen ondersteuning voor DL? Misschien een speciale Medion-serie? Koop maar gerust voor die prijs i.i.g.!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Vulcan750 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:48:
[...]

Nou, er staat wel Medion op, maar ik durf er alles om te verwedden dat dit een Liteon is. Zo te zien de nieuwe versie, want hij ondersteunt ook Divx, maar aan de andere kant zie ik geen ondersteuning voor DL? Misschien een speciale Medion-serie? Koop maar gerust voor die prijs i.i.g.!
Ik heb 'm al gekocht, nog niet aangesloten, maar wel even de kast open gemaakt. Lijkt in ieder geval ook van binnen sprekend op een Liteon (5045xxx?). Zelde chipset (LSI Logic DiMenSion2), zelfde kast. Ben wel benieuwd welk model het precies is, en of je er een Liteon firmware in kunt flashen.
vaag is de ondersteuning voor DVD+-RW: op de doos staat aan de zijkant dat 'ie beide kan beschrijven, maar op de voorkant en de handleiding wordt gesproken van alleen DVD+R(W). Trouwens, inderdaad geen DL.
Weet iemand al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Anoniem: 20630 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:38:
[...]

vaag is de ondersteuning voor DVD+-RW: op de doos staat aan de zijkant dat 'ie beide kan beschrijven, maar op de voorkant en de handleiding wordt gesproken van alleen DVD+R(W). Trouwens, inderdaad geen DL.
Weet iemand al meer?
Mmm, ik heb de "orginele" Liteon 5045. Deze beschrijft zonder problemen zowel dvd-rw als dvd+rw.
Het kan (zoals met alle dvdbranders) wel zo zijn dat ie misschien sommige merken minder goed lust.
Ik heb enkel ervaring met Philips dvd+rw's en Platinum dvd-rw's, en die werken bij mij prima!
Voor mijn computerbrander (Nec1300a) heb ik ook weleens Princo dvd-rw's gekocht, vermijdt dit merk als de pest! Ze kosten weinig, maar ze zijn waardeloos! Ik heb er 5 gehad, bij sommigen is het gelukt er welliefst 1x een film op te zetten, maar wissen wilde niet. De andere dvd's konden direct de prullenbak in..
Mooie prijs hoor, 299 euro voor die dvd-hdrecorder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Iemand 2.04 firmware al geïnstalleerd?
http://www.liteonit.com/g...=103&limit=1&limitstart=2

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175650

Is er al iemand die de software van de medion heeft bekeken?
En is het mogelijk om deze op de liteon installeren? dus met Divx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retiep
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 22:20
Ik heb zo'n Medion, niet slecht, geen bugs.

In ieder geval werkt het regiovrij maken wel op deze Medion kist met de Liteon code (2960) in 't exit menu.

Wat ik wil weten:

- Hoe kan ik de firmware versie opvragen die "loaded"is ?

- Waar kan ik FW v. 2.04 ophalen (op de litonsite staat volgens mij 1.97 of zo)

Verder:

De beeldkwaliteit is redelijk, het beeld heeft te scherpe overgangen.
Wat er volgens mij in de signal processors gedaan wordt is dat er "sharpening" toegepast wordt. Hierdoor worden licht/donker overgangen scherper aangezet dan ze in werkelijkheid zijn. Je ziet dan bijvoorbeeld de streepjes tussen de tanden van acteurs als donkerder dan in werkelijkheid of gewoon op TV. Ook wordt ruis dan in een aantal gevallen meer versterkt, omdat dit "meegeprocesed wordt".

Het probleem is niet aleen te zien bij onvoldoende signaal op de antenneingang (ruis) , want ook bij het afspelen van een DVD zij de "sharpening" effecten aanwezig.

Groet,

Pieter.

There's nothing so wrong as a wrong cosine transformation.

retiep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 175650 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:17:
Is er al iemand die de software van de medion heeft bekeken?
En is het mogelijk om deze op de liteon installeren? dus met Divx!
Ik zou zeggen: probeer het eens uit. En laat ons weten of het mogelijk is.
:) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stokkom schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:26:
[...]
Ik zou zeggen: probeer het eens uit. En laat ons weten of het mogelijk is.
:) Succes.
Op het Engelse forum wordt ook over de Medion MD 81287 gesproken: http://ccgi.mgillespie.pl...mf/index.php?topic=3450.0
Probleem is alleen dat Medion nog geen update heeft dus hoe krijg je deze firmware? Bellen met de helpdesk, een smoes vertellen dat er iets mis is gegaan en vragen of ze de firmware willen toesturen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
retiep schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 07:37:
Ik heb zo'n Medion, niet slecht, geen bugs.

- Hoe kan ik de firmware versie opvragen die "loaded"is ?
Druk op setup van de afstandsbediening en dan zie je rechtsonder in beeld je serie nummer.
(Bij de Lite-On
SN: is xxxx-xxxx-0193-xxxx (xxx-xxxx)
betekend dat je versie 1.93 is geinstalleerd)
- Waar kan ik FW v. 2.04 ophalen (op de litonsite staat volgens mij 1.97 of zo)
http://www.liteonit.com/g...d=58&limit=1&limitstart=2

Bedenk wel: waarschijnlijk verlies je hiermee de DivX functie!!!
Veel succes!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retiep
hmmm,

5953 4241 0026 bc56 (enzonogwat)

Zou dus duiden op FM vers. 0026.
Makes no sense to me...

Loosing DivX,

Kan ik de oude FM backuppen (downloaden op dvd) om zo later terug te zetten?

retiep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Je kan beter proberen de firmware van de 5045-gdl+ erin te flashen, die heeft wel DivX support. Ik heb namelijk het vermoeden dat de Medion de behuizing heeft van de oude 5045, maar het systeemboard van de 5045-gdl+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retiep
Wie kan me helpen aan de tech-specs van de 5045-gdl+ en verschillen met de 5045.

Dan schroef ik 'm wel open en check ff.

Thanx in advance.

retiep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Volgens mij zit er wel dezelfde chipset in, maar gebruikt de + een nieuwere versie. Dus zal de firmware wel erg op elkaar lijken, maar zitten er misschien toch verschillen in die het apparaat misschien niet aan kan. Ik zou het niet uitproberen, tenzij het risico op problemen je niet uitmaakt...
Via Google kom ik in elk geval geen mensen tegen die het gedaan hebben (en die daarbij succes hebben gehad).... Maar we zoeken nog even verder.

Wat je kunt doen is de twee firmwares vergelijken met een HEXeditor en dan proberen te achterhalen wat de verschillen zijn... Ik heb zelf geen enkel verstand van firmwares, dus ik kan dat niet.

Succes met zoeken en met experimenteren. Wie weet reageert er wel iemand met de + versie die zijn recorder even wil openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Voor de liefhebber........de Liteon 5045 is bij Norrod in de aanbieding voor slechts 199 euro!!!
vulcan750 heeft een jaar geleden meer dan het dubbele betaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04
De Medion versie is hier :
http://www.dibotwente.nl/
te koop voor 230 euro. Wij hebben hem thuis nu ook. Bevalt tot nu toe erg goed.
Netjes Beeld, geen crashes, heel gebruiksvriendelijk.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129204

Ik heb een paar issues met mijn Liteon 5045.
Ik heb met een DV camera die NTSC is via zo'n DV kabel (firewire als ik niet mis ben) iets van op reis op de HDD gezet.
Dit nadat ik de dvd-recorder op NTSC gezet had want op PAL kreeg ik de melding 'verkeerdsignaaltype invoer'.
Het bekijken in kleur gaat perfect als ik de dvd-recorder terug op PAL zet.
Maar op dvd branden lukt helemaal niet, ik krijg de melding dat het TV signaal niet overeenstemt.
Weet er hier iemand raad mee om dit videobestand van de dvd-recorder te krijgen?
Omweg om op geheugenkaartje te pleuren via adapterstukje ofzo...
Opnemen via de computer gaat niet want ik heb niet de nodige hard- en software ervoor.

bedankt alvast

ps Ik heb nog niet getest om op cd-rom te branden als VCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129204

niemand geen raad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 20:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou zeggen, zet je dvd terug op NTSC en brand het dan op dvd. Plaats de dvd in je computer als je een dvd speler/brander hebt en plaats deze dan op de hdd. Gebruik nero om er een juiste PAL dvd van te maken. Gebruik wel een RW zodat je geen dvd's hoeft weg te gooien.

Ik heb zelf een ander probleem. DVD's die ik op de computer heb gebrandt willen nog wel eens door mijn recorder gewist worden zonder enige reden. Eerst leest hij ze prima, maar na een paar keer of zelfs direct uit de brander wil hij ze gaan wissen. Er staat eerst invalid disc en na een paar keer opnieuw te laten lezen gaat hij wissen. Iemand hier ervaring mee? Ik heb geen zin om elke dvd die ik wil kijken als backup op de computer te zetten omdat het fout kan gaan. Ik ben al een paar dvd's hierdoor verloren (gelukkig nog niet van mijn schijf afgehaald voordat ik ging kijken) maar het scheelde niet veel of ik was echt een dvd kwijt geraakt. Ik heb firmware 2.03 er op staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Vulcan750 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:48:
[...]

master_artech schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:03:
Je kan beter proberen de firmware van de 5045-gdl+ erin te flashen, die heeft wel DivX support. Ik heb namelijk het vermoeden dat de Medion de behuizing heeft van de oude 5045, maar het systeemboard van de 5045-gdl+...
Mensen die al meer ervaringen hebben met de Medion MD81287 die vanaf 26 april 2006 in de Aldi markten liggen ( http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_17/OFF01.HTM )?
Bij onze lokale winkel hebben ze er nog een handjevol liggen en die zijn nog eens 100,- afgeprijsd, dus ik denk dat ik de knoop toch maar doorhak.
Al meer bekend over de 'binnnenkant' van de 81287? ? Kan idd die nieuwste firmware van de LiteOn 5045 er zondermeer ingeladen worden?

[ Voor 21% gewijzigd door steef321 op 06-07-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
Anoniem: 129204 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:07:
[...]
Omweg om op geheugenkaartje te pleuren via adapterstukje ofzo...
[...]
Wat bedoel je hiermee? Hoe koppel je een geheugenkaart aan je 5045/Medion 81287 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
steef321 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:19:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Hoe koppel je een geheugenkaart aan je 5045/Medion 81287 dan?
Zijn er ook mogelijkheden om een Cardreader of andere apparatuur via de Firewire op de DVD-/HDD-recorder aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
steef321 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:42:
[...]
Zijn er ook mogelijkheden om een Cardreader of andere apparatuur via de Firewire op de DVD-/HDD-recorder aan te sluiten?
Met name denk ik dan aan het verbinden van de PC met de Firewire aansluiting op de voorzijde van het apparaat of het verbinden van de recorder met een externe (USB) HD al dan niet met een USB naar Firewire Kabel.
Wie vertelt mij even of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
steef321 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:12:
[...]

Met name denk ik dan aan het verbinden van de PC met de Firewire aansluiting op de voorzijde van het apparaat of het verbinden van de recorder met een externe (USB) HD al dan niet met een USB naar Firewire Kabel.
Wie vertelt mij even of dat mogelijk is?
Nee dat kan helaas niet. De USB ingang werkt alleen met een videocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USB? Sinds wanneer zit er een USB aansluiting op de 5045? Volgens mij is het een DV aansluiting, oftewel FireWire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182291

[...]

Mensen die al meer ervaringen hebben met de Medion MD81287 die vanaf 26 april 2006 in de Aldi markten liggen ( http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_17/OFF01.HTM )?
Bij onze lokale winkel hebben ze er nog een handjevol liggen en die zijn nog eens 100,- afgeprijsd, dus ik denk dat ik de knoop toch maar doorhak.
Al meer bekend over de 'binnnenkant' van de 81287? ? Kan idd die nieuwste firmware van de LiteOn 5045 er zondermeer ingeladen worden?[/quote]

Kun je ook vertellen of ze nog steeds te koop zijn voor 199,== bij jullie lokale ALDI en welke vestiging is dat. Als ze er nog zijn wil er een gaan kopen.

Thxs

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 182291 op 17-07-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
aldi Groningen (korreweg) is de medion nog te koop voor175 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dageraaad schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:40:
aldi Groningen (korreweg) is de medion nog te koop voor175 euro
Thxs Dageraaad, hoe snel moet ik zijn? Is het de laatste of hebben ze er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraaad
gistern waren er nog 4 , vandaag nog 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dageraaad schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:58:
gistern waren er nog 4 , vandaag nog 2
Bedankt, ik kan je vertellen dat er nu nog maar een is!!! :*)

Ben hem gelijk (vanuit Hilversum) gaan halen.

Nogmaals: _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraaad
Ik had een van die andere 4 gekocht (mooi apparaat!)
Om nog ff offtopic te bliven : ik zag dat een soortgelijk apparaat (250 gb, progressive etc) van Benq voor 213 euro te koop is bij de Makro (je kan merken dat er gedumpd word na het wk)

Ben trouwens ook nieuwsgierig of iemand de Liteon firmware in de medion geflashed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
Anoniem: 182291 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:35:
[...]

Bedankt, ik kan je vertellen dat er nu nog maar een is!!! :*)

Ben hem gelijk (vanuit Hilversum) gaan halen.

Nogmaals: _/-\o_ _/-\o_
Hmmm... zal die laatste er nog zijn? Zit op mijn werk en de desbetreffende Aldi is een km. of 7 hier vandaan.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

dageraaad schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:54:
Ik had een van die andere 4 gekocht (mooi apparaat!)
Om nog ff offtopic te bliven : ik zag dat een soortgelijk apparaat (250 gb, progressive etc) van Benq voor 213 euro te koop is bij de Makro (je kan merken dat er gedumpd word na het wk)

Ben trouwens ook nieuwsgierig of iemand de Liteon firmware in de medion geflashed heeft.
Waarom zou je de Lite-ON firmware hierin willen flashen? Zo geweldig is deze nu ook weer niet hoor, nog steeds erg kritisch met het lezen van gebrande DVD's van diverse merken.
Eerst maar even testen met de huidige firmware en mocht deze ook niet geweldig zijn dan kan je het altijd nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Hmmm... zal die laatste er nog zijn? Zit op mijn werk en de desbetreffende Aldi is een km. of 7 hier vandaan.
'k Heb hem net gehaald. Dus ze zijn nu op. Voor 175 euro lijkt het me niet veel geld en hij doet het ook al. Heb een satreceiver, dus EPG zal niet echt lekker werken vrees ik. Maar ja, dat had ik met de 'normale' VCR ook niet. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraaad
Waarom zou je de Lite-ON firmware hierin willen flashen? Zo geweldig is deze nu ook weer niet hoor, nog steeds erg kritisch met het lezen van gebrande DVD's van diverse merken.
Eerst maar even testen met de huidige firmware en mocht deze ook niet geweldig zijn dan kan je het altijd nog proberen.
heb al wat geprobeerd werkt als een zonnetje
maar ik blijf een tweaker :*) (en wil graag ook macrovisionvrij)

[ Voor 6% gewijzigd door dageraaad op 22-07-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
dageraaad schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:51:
[...]

heb al wat geprobeerd werkt als een zonnetje
maar ik blijf een tweaker :*) (en wil graag ook macrovisionvrij)
Dageraad, hoe is het na een kleine week hiermee? En welke LiteOn-fw heb je er in gestopt?

Mijn Medion (wel offtopic) geeft bij 1 van de films aan dat ie hem niet kan splitsen, vanwege een schijffout. Bekijken enzo gaat zonder problemen. Defragmentatie heeft ook niks opgeleverd. Nou ja, dan maar de half uur overhead aan het eind erin laten. Film gaat er toch af als ie bekeken is.

Verder overigens ontdekt dat ie, in mijn ogen, copyrighted DVD's, wil kopiëren naar de harde schijf, dwz. met de Nijntje-DVD's heeft ie geen problemen. Andere nog niet geprobeerd overigens.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135523

Ik had een topic gestart over deze Liteon HDD recorder, maar jammer genoeg nog geen reacties ontvangen ;)

Denken jullie dat het dezelfde of een afgeleide is van die Medion recorder ? Op liteonit.com kan ik in ieder geval niets vinden over mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
DikkieDick schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:02:
[...]

'k Heb hem net gehaald. Dus ze zijn nu op. Voor 175 euro lijkt het me niet veel geld en hij doet het ook al. Heb een satreceiver, dus EPG zal niet echt lekker werken vrees ik. Maar ja, dat had ik met de 'normale' VCR ook niet. ;-)
In Aldi-filiaal Wolvega (Friesland) zag ik vrijdag in elk geval nog één voor 199 euro. Even bellen met Aldi Noord (in Ommen geloof ik) of deze er mog steeds is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Laatst online: 07:05
Ik heb deze recorder liteon 5045 ook nog maar sins een maandje ongeveer en als ik een dvd wil branden gaat dat helemaal goed maar de dvd's zijn dan niet afspeelbaar in andere dvd-spelers. Ik gebruik platinum dvd+r 8x speed en heb de nieuwste firmware.

[ Voor 35% gewijzigd door Debtor op 03-08-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je ze gefinalized? Volgens de handleiding moet je dat doen, anders kan het zijn dat ze op andere apparaten niet leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Laatst online: 07:05
Maasluip schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:15:
Heb je ze gefinalized? Volgens de handleiding moet je dat doen, anders kan het zijn dat ze op andere apparaten niet leesbaar zijn.
Yep gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zelf had ik een dvd speler die de gebranden dvd opname pas goed kon
afspelen als bij de opgenomen titel de bescherming aan stond.

[ Voor 4% gewijzigd door qwerty_running op 05-08-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik volg dit topic al een tijdje en vraag me af of je nog iets hebt aan een hdd recorder als je een schotel gebruikt met een decoder. Volgens mij kun je dan geen opnamen meer plannen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tuurlijk kan dat, je moet je decoder dan ook instellen om op die tijd van zender te wisselen of op z'n minst aan te gaan. Je plant gewoon de recorder om op het externe kanaal waar je decoder op zit (scart2 zou dat zijn) en hij zou het netjes moeten opnemen. Als je maar een zender hebt waar je iets van wilt opnemen is het echt niet lastig, laat je decoder aanstaan op de betreffende zender en klaar.
Als je verschillende kanalen hebt kan het wel wat lastiger worden als je decoder geen timer heeft om van zender te veranderen. Ik heb ook gehoord dat decoders zelf een ingebouwde record funtie heeft welke een signaal naar het apparaat voor opname zelf stuurt om aan te gaan en te beginnen met opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Bedankt voor je antwoord. Voor 1 opname op een dag zou het dus inderdaad wel kunnen, maar aangezien ik vaker weken van huis ben en meerdere opnames in wil plannen zal ik toch maar even doorzoeken naar een maat-oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184835

Mijn pas gekochte Medion 81287 is zeer gevoelig voor vlekjes en kleine krasjes op cd's terwijl mijn goedkope dvd-speler van de Blokker alles zonder morren afspeelt.
Is hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185141

steef321 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:03:
[...]

[...]

Al meer bekend over de 'binnnenkant' van de 81287? ? Kan idd die nieuwste firmware van de LiteOn 5045 er zondermeer ingeladen worden?
Hoi , ik wou graag ff weten of ze bij jou die Medion nog hebben , want ik wou ook een kopen :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Anoniem: 185141 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 04:44:
[...]

Hoi , ik wou graag ff weten of ze bij jou die Medion nog hebben , want ik wou ook een kopen :)

Groetjes
Zie mijn bericht van 21 juli. In dat filiaal (De Beren, Groningen) zijn ze op, tenzij ze er nog wat achter de hand in het magazijn hadden liggen.

aka pluim003

Anoniem: 185772

Ben in het bezit van de Liteon HDD/DVD rekorder LVW 5045. Helaas zit hier geen Nederlandse gebruiksaanwijzingen bij, alleen in het Duits. De link naar de gebruikershandleiding in het Nederlands doet het helaas niet meer (de link zoals deze vermeld staat in het begin van deze topic). Kan iemand mij helpen aan de Nederlandse versie van de handleiding??

Alvast bedankt.

Gr.
Sandra

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een heel klein beetje googelen levert de homepage van Liteon en van daaruit de link naar de Europese website. Daar gewoon het linkje "download" volgen.

Anoniem: 185772

Dank je wel voor je antwoord. Ondanks dat ik zelf gegoogeld had het toch niet kunnen vinden.
Door jou aanwijzing nu dus wel gevonden. Thx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184835 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:52:
Mijn pas gekochte Medion 81287 is zeer gevoelig voor vlekjes en kleine krasjes op cd's terwijl mijn goedkope dvd-speler van de Blokker alles zonder morren afspeelt.
Is hier nog wat aan te doen?
Blijkbaar spelen de cd'tjes bij de forumleden wél ongestoord want ik heb nog geen enkele reactie gekregen !
Zelfs cd'tjes die krasloos zijn speelt hij met korte doch merkbare intervallen af. :'(
DVD's en MP3 speelt hij zonder problemen (zo te zien en te horen) :*)
Softwarefout of hardwarefout ?
Thats the question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ik heb er nog geen audio-cd's mee afgespeeld, maar ik probeerde veiligheidskopieën te maken van een paar dvd's voor onze zoon (vnan 2), en bij een paar geeft ie op een gegeven moment een leesfout. Deze lijken al te veel vernaggeld te zijn door hem. Op de pc zijn deze wel goed leesbaar. Voor 'normaal' DVD's afspelen gebruik ik een stand-alone DVD-speler en die heeft met deze dvd's ook geen problemen. Overigens nog niet geprobeerd om de dvd's met leesfouten 'normaal' af te spelen hierin.

Ik had met mijn recorder overigens wel iets vreems. Max Havelaar opgenomen tijdens de vakantie en die waren we aan het kijken. Volgens de klok moest ie nog een half uur, maar ineens hield ie er mee op. Toen ik toch in dat laatste stuk kon komen, zat er een stukje van een gekopieerde DVD in het fragment, waarna wel de film weer verder ging. Maar dit kon ik alleen maar zien in het edit-scherm. Soms bleef de speler helemaal hangen. Uiteindelijk het laatste half uur van Max Havelaar niet meer kunnen kijken.
In een ander forum werd me verteld dat dit probleem vaker voor komt. Lijkt m.i. op iets met crosslinked files en zo. De defragmenteeroptie moet je niet gebruiken volgens anderen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DikkieDick schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:16:
Ik heb er nog geen audio-cd's mee afgespeeld, maar ik probeerde veiligheidskopieën te maken van een paar dvd's voor onze zoon (vnan 2), en bij een paar geeft ie op een gegeven moment een leesfout. Deze lijken al te veel vernaggeld te zijn door hem. Op de pc zijn deze wel goed leesbaar. Voor 'normaal' DVD's afspelen gebruik ik een stand-alone DVD-speler en die heeft met deze dvd's ook geen problemen. Overigens nog niet geprobeerd om de dvd's met leesfouten 'normaal' af te spelen hierin.

Ik had met mijn recorder overigens wel iets vreems. Max Havelaar opgenomen tijdens de vakantie en die waren we aan het kijken. Volgens de klok moest ie nog een half uur, maar ineens hield ie er mee op. Toen ik toch in dat laatste stuk kon komen, zat er een stukje van een gekopieerde DVD in het fragment, waarna wel de film weer verder ging. Maar dit kon ik alleen maar zien in het edit-scherm. Soms bleef de speler helemaal hangen. Uiteindelijk het laatste half uur van Max Havelaar niet meer kunnen kijken.
In een ander forum werd me verteld dat dit probleem vaker voor komt. Lijkt m.i. op iets met crosslinked files en zo. De defragmenteeroptie moet je niet gebruiken volgens anderen.
Zouden ze daarom zijn afgeprijsd ?
Ik heb wel gemerkt dat als je via showview iets opneemt je er beter aan doet de PDS uit te laten.
Als je hem aanzet dan houdt hij ook echt op, op de tijd die in de gids staat.
Zo hebben wij het eind gemist van de Hound of the Baskervilles van Sherlock H.
Heeft er trouwens al iemand met firmware gerommeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160140

Hallo,

...ik heb een Lite-on LVW 5026 GHC+ (met 80gig harde schijf) waar ik sinds kort redelijk wat problemen mee ondervind.
Problemen zijn eigenlijk begonnen na onze vakantie toen het toestel 2 weken zonder spanning heeft gestaan.

- Om de één of andere reden speelde hij plots geen (gekopieerde) DVD+'s meer af. (voordien nooit geen problemen mee gehad...)

Ik heb het toestel volledig terug ingesteld (terug de tv-kanalen laten inscannen-regiovrij gemaakt etc)
Ook heb ik nieuwe firmware geinstalleerd 013A-0242-0018-B20M (2E80-010D) -wel versie voor England ?? van datum 03/23/2006...Alles bleek een tijdje opgelost te zijn tot vandaag...bepaalde (officiele) koopdvd's blijken nu weer niet meer te werken. Na het insteken van de dvd geeft hij 'load' aan en maakt een tikkend geluid en hangt hij vervolgens...(gekopieerde dvd's zowel + als + werken nu wel weer terug)

Zit ik mogelijk met een verouderd of minder stabiele firmware ?...is het mogelijk een fout in het mechanisch gedeelte...is er een betere versie van firmware ter beschikking..(evt. een gehackte die stabieler is)

Alle hulp of advies is heel hard welkom....alvast bedankt !

groeten,
scooby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 184835 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:14:
[...]
Ik heb wel gemerkt dat als je via showview iets opneemt je er beter aan doet de PDS uit te laten.
Als je hem aanzet dan houdt hij ook echt op, op de tijd die in de gids staat.
Het gaat vaak goed maar helaas ook heel vaak mis. PDC NIET gebruiken in met de LiteOn is mijn advies. Waarom zou je trouwens, ruimte zat om de hele nacht op te nemen toch? PDC lijkt me iets voor videorecorders met beperkte opnamemogelijkheid.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ik heb het volgende probleem met de Aldi-kloon Medion 81287:

Sinds gisteravond lijkt de component-uitgang niet meer goed te werken. Een knipperend deel van het beeld wordt gevuld. Andere component-kabel gebruikt en hem rechtstreeks op de plasma aangesloten, maar gaf geen verbetering. Is dit ook een bekend (LiteOn-)probleem?

aka pluim003

• stokkom
Er zijn mensen in geslaagd om de harde schijf van de Liteon 5045 te vervangen door een 450 gig versie. Erg interessant. Ben alleen even de link kwijt van het forum waarin dit besproken wordt. 8)7
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste