liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnstaal
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08-2024
Oké, dat betekent dus dat je aan de hand van Showview moet programmeren.

Zijn die nummers ook ergens anders dan in papierenversie tvgidsen te krijgen?
Anoniem: 160879 schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:30:
Een EPG is alleen mogelijk wanneer de daarvoor benodigde signalen worden doorgegeven door de zenders. Bij digitale tv zit een EPG, omdat alle bekende zenders (publiek, commercieel, binnen- buitenland) dat extra digitale signaal beschikbaar stellen aan de kabelaars (niet voor niets overigens, maar dat zit in de prijs van het dig.tv abonnement verwerkt, of in de prijs van de settopbox).
De LiteOn heeft een analoge tuner: hij kan dus het gewone analoge kabelsignaal ontvangen en weergeven (via de COAX-ingang achterop). Op de andere poorten, bijv. FrontIn kun je de uitgang van een dig. ontvanger plaatsen, maar dat signaal is dan door de dig.ontvanger eerst weer analoog gemaakt, dus zonder de extra info voor de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Admiral Freebee schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:59:
[...]

Dat ga ik dan eens proberen. Ik baal er wel een beetje van want dan moet ik alles opnieuw sorteren en benoemen :(

Alvast bedankt :)
Yep, das een vervelend klusje. Maar je krijgt er handigheid in als je een firmware of 4 verder bent! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable_son
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-04 15:17
Vandaag mijn 5045 teruggebraqcht, dwz mijn 2e ,
afgelopen donderdag de 1e :
horizontale balken van boven nar beneden, allebeide...

Nu heb ik voor 111 euro meer een Philips DVDR5330H/19

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?sct=DVD_RECORDERS_SU&cat=DVD_PLAYERS_RECORDERS_CA&grp=HOME_AUDIO_VIDEO_GR&scy=NL&ctn=DVDR5330H/19&slg=NLD&mid=Link_ProductInformation&hlt=Link_ProductInformation

Er gaat een wereld van verschil voor me open ;)
deze speler is veel beter qua geluid en beeld !! dan de liteon.
ook nog es opnemen en kijken naar een hd video tegelijk !

Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cable_son schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:52:
Vandaag mijn 5045 teruggebraqcht, dwz mijn 2e ,
afgelopen donderdag de 1e :
horizontale balken van boven nar beneden, allebeide...

Nu heb ik voor 111 euro meer een Philips DVDR5330H/19

Er gaat een wereld van verschil voor me open ;)
deze speler is veel beter qua geluid en beeld !! dan de liteon.
ook nog es opnemen en kijken naar een hd video tegelijk !
Maar... deze speler is toch ook door Lite-on gemaakt (of de Lite-on door Philips)? Zelfs de handleiding is bijna hetzelfde. Wel goed, het multitasken, maar daar betaal je dan ook voor. verder moet ik zeggen dat mijn Lite-on prima beeld en geluid geeft. Misschien moet je het probleem ergens anders zoeken of je hebt gewoon pech gehad met je apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
martijnstaal schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:01:
Oké, dat betekent dus dat je aan de hand van Showview moet programmeren.

Zijn die nummers ook ergens anders dan in papierenversie tvgidsen te krijgen?

[...]
Ja hoor, www.filmtotaal.nl geeft de code bij de films. Zoek eens wat verder want ze zijn er ongetwijveld.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable_son
  • Laatst online: 20-04 15:17
Anoniem: 82429 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:20:
[...]

Maar... deze speler is toch ook door Lite-on gemaakt (of de Lite-on door Philips)? Zelfs de handleiding is bijna hetzelfde. Wel goed, het multitasken, maar daar betaal je dan ook voor. verder moet ik zeggen dat mijn Lite-on prima beeld en geluid geeft. Misschien moet je het probleem ergens anders zoeken of je hebt gewoon pech gehad met je apparaten.
eerste: geen idee, het menu is heel anders, de functies werken anders.
tweede : pech dan wel, want deze van philips heeft nergens last van, staat op de zelfde plek, gebruikt dezelfde aansluitingen, maar geen problemen met beeld verstoring.

Wat ze bij de winkel zeiden: dat is inherent ad prijs.....
wat ik denk : de tuner van de philips is beter afgeschermd dan die van de Liteon, dus idd een duurdere afwerking.

Heel schappelijk van Expert : ze ruilden nog om na 6 maanden !!
dat verdient een grote pluim !

Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Ik krijg die vanmij als het goed is vanmiddag bezorgd, wat raden julie aan om als eerst te doen... (dus fw enz.. )

Verder wil ik hem als tuner gebruiken, heb een oude brakke tv dus hoop dat dit een beetje beter zou zijn.
Hoeveel apparaten kan ik erop aansluiten? , zit namelijk met een TV, DVD-speler, VHS (gaan naar de schroophoop zodra alle banden zijn omgezet op hdd/dvd), Sateliet.

Als ik het goed begrijp kan je dus van alle media's opnemen op de HDD. dus ook van mijn sateliet?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
programist schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:03:
Ik krijg die vanmij als het goed is vanmiddag bezorgd, wat raden julie aan om als eerst te doen... (dus fw enz.. )

Verder wil ik hem als tuner gebruiken, heb een oude brakke tv dus hoop dat dit een beetje beter zou zijn.
Hoeveel apparaten kan ik erop aansluiten? , zit namelijk met een TV, DVD-speler, VHS (gaan naar de schroophoop zodra alle banden zijn omgezet op hdd/dvd), Sateliet.

Als ik het goed begrijp kan je dus van alle media's opnemen op de HDD. dus ook van mijn sateliet?

alvast bedankt,
Er zit een SCART OUT en een SCART IN op dus je kan je decoder gewoon aansluiten. Je kan er natuurlijk ook van opnemen. Verder heb je nog een front AV ingang.

Ik heb m'n DVD speler op de SCART van de TV, de DVD Recorder op een andere SCART en dan een videorecorder op de SCART IN van de DVD Recorder. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Laatst online: 25-05 12:26
i2Paq schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:02:
Had alleen vanmorgen toen ik hem aanzette een brak geluid, als ik een opname afspeelde niet. Nadat ik de kabels controleerde bleef het geluid, even off/on en het was weer goed, iemand een idee?
Dit komt bij mij de laatste tijd steeds frequenter voor. Via de tuner krijg ik dan echt een ontzettend krakend geluid. Ook de opnames hebben dan dit geluid. Tot ik de recorder weer even op standbye zet en weer aan. Wel lastig voor timer-opnames. Ik zit inmiddels op firmware 201. Hebben meer mensen hier last van en evt. al gemeld aan Lite-On?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ben er gewoon nog niet helemaal uit.

Ik ben op zoek naar een HDD recorder. De Pioneer 530h lijkt mij een goede keus, helaas is deze nogal aan de prijs. Ik weet dat deze een EPG heeft, en dat je kunt opnemen en afspelen tegelijk, en je opnames kunt bewerken (stukken er uit knippen, zoals reclame). Guide+ schijnt dus uber te zijn, maar ja, zoveel zal ik nou ook weer niet opnemen, dus is het echt een gemis? Is het grotere bedrag dat waard? 450 euro voor de Pioneer tegen 250 voor de Lite-on.

Kan deze Liteon dat nou ook?
Dus tegelijk opnemen en afspelen, heeft deze een EPG (geloof het niet), of iets wat daar op lijkt).
Kun je opnames bewerken?

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 01-12-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

opnamens kunnen inderdaar bewerkt worden, zie hier http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=12505&PageId=0
een uitleg over hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160879

Admiral Freebee schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:52:
[...]

Er zit een SCART OUT en een SCART IN op dus je kan je decoder gewoon aansluiten. Je kan er natuurlijk ook van opnemen. Verder heb je nog een front AV ingang.

Ik heb m'n DVD speler op de SCART van de TV, de DVD Recorder op een andere SCART en dan een videorecorder op de SCART IN van de DVD Recorder. Werkt perfect :)
Werkt inderdaad perfect. Ik heb dezelfde configuratie, plus nog een digitale tuner op de Front AV IN. Als de LiteOn op standby staat en ik start een videoband, dan schakelt mijn tv zelfs automatisch over naar de AV-ingang waar de LiteOn op staat. De LiteOn blijft in standby staan, maar laat wel het signaal zien wat op de SCART IN (dus de uitgang van de VCR) binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Dank je voor je reactie,

Had gisteren de hele avond zitten proberen wat nou de beste aansluitingen zullen zijn. Uiteindelijk de Liteon als tuner gebruikt, de VHS via SCART IN, de schotel via FRON IN, en de TV via S-Video Out :), en wat een beeeld joh. Ben wel redelijk tevreden met de tuner van Liteon. Is igg niet erger dan die van me tv.

Wat me alleen een beetje dwars zit is dat het zooo lang duurt om je zenders goed te zetten. ( had een update gedaan naar 203 gistere, en daarna nog 45 min bezig geweest om alles te sorteren :(. maar ah, dan heb je ook echt alles weer goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34
programist schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:05:
opnamens kunnen inderdaar bewerkt worden, zie hier http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=12505&PageId=0
een uitleg over hoe het werkt.
Thanx, goede review. :)
Alleen heeft het me nog niet kunnen overtuigen... Ik weet niet goed wat ik er mee moet doen. Hij is wel stukken goedkoper als de rest, en op zich zit er alles op wat ik maar wil, om op te nemen van TV... Maar ja, is het waard om 200 euro uit te geven voor een HDD recorder, die Guide+ heeft, net zo veel HDD ruimte, maar alleen maar DVD- kan schrijven, en nog wat andere dingetjes mist die deze Liteon weer wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
programist schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:39:
Dank je voor je reactie,

Had gisteren de hele avond zitten proberen wat nou de beste aansluitingen zullen zijn. Uiteindelijk de Liteon als tuner gebruikt, de VHS via SCART IN, de schotel via FRON IN, en de TV via S-Video Out :), en wat een beeeld joh. Ben wel redelijk tevreden met de tuner van Liteon. Is igg niet erger dan die van me tv.

Wat me alleen een beetje dwars zit is dat het zooo lang duurt om je zenders goed te zetten. ( had een update gedaan naar 203 gistere, en daarna nog 45 min bezig geweest om alles te sorteren :(. maar ah, dan heb je ook echt alles weer goed .
Ja, de zenders sorteren en correct benoemen duurt wel even. En nu blijkt dat ik een andere instelling had moeten gebruiken want ik mis NGC. Maar ik heb geen zin om alles opnieuw te sorteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
tammerat schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:45:
[...]

Dit komt bij mij de laatste tijd steeds frequenter voor. Via de tuner krijg ik dan echt een ontzettend krakend geluid. Ook de opnames hebben dan dit geluid. Tot ik de recorder weer even op standbye zet en weer aan. Wel lastig voor timer-opnames. Ik zit inmiddels op firmware 201. Hebben meer mensen hier last van en evt. al gemeld aan Lite-On?
Yep, ik heb het ook wel eens. Even een reset en hij doet het weer.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Laatst online: 25-05 12:26
giant2000 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:29:
[...]
Yep, ik heb het ook wel eens. Even een reset en hij doet het weer.
Ja, da's leuk als je er naast zit. Maar als je favo programma op de timer staat, heb je er weinig invloed op. Heb jij het met firmware versie 203 ook nog?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

stokkom schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:36:
[...]

Ik gebruik de afstandbediening van mijn Marantz versterker SR5300... Is een programmeerbare afstandbediening. Helaas is het mij nog niet gelukt om de LiteOn ermee te bedienen. Ik blijf zoeken.
Hoera, oplossing gevonden voor weinig geld!
Afgelopen week in de Lidl (B) voor 6,99€: universele afstandsbediening met leerfunctie en LCD-display voor 8 apparaten. Code voor de Liteon ga je vergeefs zoeken in de handleiding maar via de leerfunctie gaat het perfect! Wel even tijd uittrekken: de 2 remotes tegenovereen leggen en dan knopje per knopje gaat het wel vlot. Sommige functies op de originele AB zijn niet terug te vinden op het toetsenbord van de universele, maar dat los je gemakkelijk op door het gebruik van toetsen die je normaal in de DVD-stand niet gebruikt (kleurinstelling, contrast etc...)
Ik dacht dat die deze week ook bij Lidl-nl in de aanbieding was voor zelfs nog wat minder.
In ieder geval succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
tammerat schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:52:
[...]

Ja, da's leuk als je er naast zit. Maar als je favo programma op de timer staat, heb je er weinig invloed op. Heb jij het met firmware versie 203 ook nog?
Oei, ik heb nog steeds FW197... heb die meerwaarde op dit forum nog niet ondervonden, maar dat zal in de toekomst nog wel komen, als de schijf een keer is leeg gekeken. Ik heb de laatste maanden ook geen enkele storing meer gehad. Ik gebruik de Lite-On zeer intensief, maar ben type "opnemen, bekijken wissen". Ik monteer niet, heb nog nooit de schijf opgeschoond.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:29:
[...]

Oei, ik heb nog steeds FW197... heb die meerwaarde op dit forum nog niet ondervonden, maar dat zal in de toekomst nog wel komen, als de schijf een keer is leeg gekeken. Ik heb de laatste maanden ook geen enkele storing meer gehad. Ik gebruik de Lite-On zeer intensief, maar ben type "opnemen, bekijken wissen". Ik monteer niet, heb nog nooit de schijf opgeschoond.
Maak eerst je HD leeg, door bijv. alles naar een DVD-RW te branden.
Installeer dan FW 203.
Formateer de HD, door optie Alles Wissen te kiezen.
Zet alles weer terug van de DVD-RW op de HD en gebruik de DVD's weer voor iets anders.
Op die manier heb je geen last meer van problemen met het filesystem die de crashes en de STOP-bug veroorzaken.
Om te voorkomen dat die filesystem problemen weer ontstaan: nooit Defragmenteren. Daar merk je verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnstaal
eX0duS schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:45:

Ik ben op zoek naar een HDD recorder. De Pioneer 530h lijkt mij een goede keus, helaas is deze nogal aan de prijs. Ik weet dat deze een EPG heeft, en dat je kunt opnemen en afspelen tegelijk, en je opnames kunt bewerken (stukken er uit knippen, zoals reclame). Guide+ schijnt dus uber te zijn, maar ja, zoveel zal ik nou ook weer niet opnemen, dus is het echt een gemis? Is het grotere bedrag dat waard? 450 euro voor de Pioneer tegen 250 voor de Lite-on.
Waar vind jij de Lite-on voor 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar vind jij de Lite-on voor 250 euro?[/quote]

Ja, wat is nu een goede prijs voor de 5045 en waar? Ik wil er nog een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 82429 schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:23:
Waar vind jij de Lite-on voor 250 euro?
Ja, wat is nu een goede prijs voor de 5045 en waar? Ik wil er nog een![/quote]

Type 5045 in www.kieskeurig.nl en je krijgt € 267,69 als goedkoopste bij Hardware Discount

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnstaal
Inclusief is hij 355. Goedkoopste dus nog bij divxplayer, 299 ex porto 8,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
martijnstaal schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:27:
Inclusief is hij 355. Goedkoopste dus nog bij divxplayer, 299 ex porto 8,-
+ €3 verwijderingsbijdrage ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnstaal
giant2000 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:38:
[...]

+ €3 verwijderingsbijdrage ;)
Nop, zit er al in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
Alleen vandaag bij Conrad: 292 euro incl verzenden, incl. verwijderingsbijdrage voor deze recorder. :*) (kreeg een mailtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 23:06
www.alternate.nl hebben ze hem ook en op voorraad €300 euries..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Gisteren wilde ik met smart een opgenomen programma bekijken: helaas geen opname omdat de klok bleef hangen, die stond om half 11 nog steeds op 20:58. Bij TIMER krijg je dan een uitroepteken [tijd reeds verstreken] te zien. Baal.
Herkend iemand dit?
Bij timeropname dus rerecht een _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129204

Ik wou er vandaag een muziek dvd (ozark henry) mee kopiëren,van dvd naar hdd geen probleem maar van hdd naar een lege dvd krijg ik de melding die iets te maken heeft met de status van het bestand op hdd die ik wil branden op dvd.
Ik denk dat het iets te maken heeft met een beveiliging die meegegaan is met het bestand.
De gekopieërde dvd kan wel bekeken worden zonder problemen die op de hdd staat.

Iemand raad?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129204 schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:07:
Ik wou er vandaag een muziek dvd (ozark henry) mee kopiëren,van dvd naar hdd geen probleem maar van hdd naar een lege dvd krijg ik de melding die iets te maken heeft met de status van het bestand op hdd die ik wil branden op dvd.
Ik denk dat het iets te maken heeft met een beveiliging die meegegaan is met het bestand.
De gekopieërde dvd kan wel bekeken worden zonder problemen die op de hdd staat.

Iemand raad?

bedankt
Yep, waarschijnlijk heb je een te hoge kwaliteit gekozen en past het niet meer op een schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, dit is niet het geval. Het punt is dat als een dvd op de hdd wordt gezet en je deze naar een +R wilt schrijven het niet mogelijk is omdat de dvd al voorbereid is voor opname van tv of een tv opname van de hdd. Het is niet geschikt om dvd's op deze manier te kopiëren, al is het maar 3 gb of minder.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de oplossing hier dan voor?
Hoe kan ik dan uiteindelijk toch dvd's kopieëren?

big thanks voor de al gegeven raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet het op een +RW, dat kan wel omdat de liteon deze opnieuw zal formateren om de actie te kunnen ondersteunen. Dan kan je dmv je computer met dvd brander (als je die hebt iig) een kopie maken naar een +R of rippen om een (S)VCD te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het geprobeerd met een herschrijfbare dvd schijf maar met het gekende resultaat.
Hmm om de één of andere reden heb ik nog altijd geen dvd brander op mijn pc.
Met andere woorden, dvd's (commerciële) kopiëren gaat dus niet zomaar met de liteon?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Anoniem: 129204 schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:49:
Ik heb het geprobeerd met een herschrijfbare dvd schijf maar met het gekende resultaat.
Hmm om de één of andere reden heb ik nog altijd geen dvd brander op mijn pc.
Met andere woorden, dvd's (commerciële) kopiëren gaat dus niet zomaar met de liteon?

thanks
Ik geloof dat beveiligde DVD's zoiezo niet gekopiëerd konnen worden met dit apparaat. Helaas dus maar DVD branders voor de PC kosten niet zo veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 09:11

arnova

weet veel, maar niet alles

Heeft hier al iemand wat gezien van de nieuwe "LiteOn LVW-5045gdl+" ?. Deze staat op de website van LiteOn en is volgens mij dezelfde speler als de gewone "LVW-5045" maar dan met een andere behuizing en DivX (:-D) support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_artech schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:58:
Heeft hier al iemand wat gezien van de nieuwe "LiteOn LVW-5045gdl+" ?. Deze staat op de website van LiteOn en is volgens mij dezelfde speler als de gewone "LVW-5045" maar dan met een andere behuizing en DivX (:-D) support.
Iemand al het lef gehad om die firmware te flashen?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 82429 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:51:
[...]

Iemand al het lef gehad om die firmware te flashen?? >:)
Had hem inderdaad ook gezien op de site...
Kom op, wie is de eerste?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Het schijnt zo te zijn dat de hardware van de gewone 5045 en de 5045-GDL precies hetzelfde is (LSI chipset), het zou alleen zo zijn dat LiteOn bij de gewone 5045 gewoon geen zin had om die DivX support erin te bakken. Dus met een beetje mazzel zou de firmware van de 5045-GDL het ook (op de 1 of andere manier) op de "gewone" 5045 moeten werken....

Overigens heeft de 5045-GDL een Dual-Layer(DL) DVD fikker aan boord, en de 5045 niet...

[ Voor 16% gewijzigd door arnova op 27-12-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_artech schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:33:
Het schijnt zo te zijn dat de hardware van de gewone 5045 en de 5045-GDL precies hetzelfde is (LSI chipset), het zou alleen zo zijn dat LiteOn bij de gewone 5045 gewoon geen zin had om die DivX support erin te bakken. Dus met een beetje mazzel zou de firmware van de GDL het ook (op de 1 of andere manier) op de 5045-GDL moeten werken....

Overigens heeft de 5045-GDL ook een Dual-Layer(DL) DVD fikker aan boord...
Een dual layer fikker is zo ingebouwd maar de firmware moet hem wel ondersteunen. De twee layers moeten allebij exact dezelfde hoeveelheid data hebben, en dat doet de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Kunnen we inderdaad de firmware van de GDL+ installeren? Hier het snelle antwoord van Lite-On:

To: odd_support@liteonit.com
What is the difference between a Lite-On LVW-5045 and the LVW-5045GDL+ Since we can`t buy the LVW-5045GDL+ in the Netherlands, we are curious what happenes if we install it`s firmware into the LVW-5045 because of the built-in DIVX codec.

Reply:
Dear Sir,
Thanks for contacting LiteOnit Customer Service.
LVW-5045GDL+ can support G-code(for timer record) function, to record on
LVW-5045GDL+ Double Layer DVD+R disc and
playback Mpeg-4,Divx files. But LVW-5045 can't. Kindly be informed that we can't use the update of
LVW-5045GDL+ on LVW-5045.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was te verwachten. Nu maar wachten op iemand die het ook daadwerkelijk gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
giant2000 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:39:
Kunnen we inderdaad de firmware van de GDL+ installeren? Hier het snelle antwoord van Lite-On:

To: odd_support@liteonit.com
What is the difference between a Lite-On LVW-5045 and the LVW-5045GDL+ Since we can`t buy the LVW-5045GDL+ in the Netherlands, we are curious what happenes if we install it`s firmware into the LVW-5045 because of the built-in DIVX codec.

Reply:
Dear Sir,
Thanks for contacting LiteOnit Customer Service.
LVW-5045GDL+ can support G-code(for timer record) function, to record on
LVW-5045GDL+ Double Layer DVD+R disc and
playback Mpeg-4,Divx files. But LVW-5045 can't. Kindly be informed that we can't use the update of
LVW-5045GDL+ on LVW-5045.
Ach, wat die G-code is (gee idee). Duallayer discs kan je toch niet gebruiken op de LVW-5045 (zou ik toch al niet gebruiken, veels te duur!). Blijft dat het maar de vraag is of DivX wil werken op onze hdd-recorder. Dat LiteOn zegt dat het niet kan, dat begrijp ik! Zou ik ook zeggen als ik de fabrikant was... Wie durft........???

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik durf! En ga het nu proberen. Ik heb ook al een cdtje met een divx filmpie dus dat zullen we gauw genoeg merken of het werkt of niet.

Ik zal snel mijn bevindingen posten.

Update:

Helaas, het zal niet werken. De recorder ziet de update cd als een data disc. Had wel leuk geweest als het zou werken, nu maar wachten op iemand die deze firmware ombouwt tot een 5045 compatible versie (als dat mogelijk is).

[ Voor 41% gewijzigd door Hero of Time op 28-12-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
Hero Of Time schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:08:
Ik durf! En ga het nu proberen. Ik heb ook al een cdtje met een divx filmpie dus dat zullen we gauw genoeg merken of het werkt of niet.

Kijk, dat is pas een Hero!!! _/-\o_

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Hero Of Time schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:08:

Update:

Helaas, het zal niet werken. De recorder ziet de update cd als een data disc. Had wel leuk geweest als het zou werken, nu maar wachten op iemand die deze firmware ombouwt tot een 5045 compatible versie (als dat mogelijk is).
Dan zou ik als eerste uit proberen om de file naam en type te wijzigen, in iets van LNJCG203.DA1 oid, gewoon gekopieerd van een andere update. Ga t zelf iig eens uittesten als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:06:
[...]

Dan zou ik als eerste uit proberen om de file naam en type te wijzigen, in iets van LNJCG203.DA1 oid, gewoon gekopieerd van een andere update. Ga t zelf iig eens uittesten als ik tijd heb.
In princiepe hebben we dus alleen de update van de firmware van het apparaat nodig. Niet de update van de brander of welke nieuwe hardware dan ook. Ik denk dat er eerst flink gesleuteld moet worden voordat ie gaat passen. Toch ben ik positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

LVW-5045GDL+ is gewoon te koop in Nederland hoor.
Bij Hardware.nl

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

2_05 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:06:
[...]

Heb ik al eens geprobeerd, werkte niet. Er zijn wel andere extensies om te proberen zoals .da0 en .da3. Misschien dat .da2 ook kan of nog andere nummers. Ik zal het vanavond proberen als ik de tijd heb, anders wordt het morgen.

Update:

Wat ik ook probeer met de naam, het blijft hetzelfde: niet werken. De ene keer zie ik Data Disc, de andere keer wordt het schijfje eruit gegooid. Deze versie gaat gewoonweg niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hero of Time op 28-12-2005 20:38 ]

Anoniem: 143631

Ik heb de problemen bij 2.01 en 2.03 als ik deze er op heb kan ik geen dvd meer afspelen hij leest er geen een meer van de harde schijf leest hij alles, maar als ik er een schiojfje in steek dan geeft hij aan dat ik de disc moet afsluiten dit gaat vervolgens niet.
heeft iemand nog meer dit probleem, het maaakt trouwens niet uit welk merk ik gebruik of + of min .
Hij leest ze gewoon niet???/
Als ik 1.97 er weer opzet heb ik nergens geen last meer van????

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hero Of Time schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:11:
[...]

Heb ik al eens geprobeerd, werkte niet. Er zijn wel andere extensies om te proberen zoals .da0 en .da3. Misschien dat .da2 ook kan of nog andere nummers. Ik zal het vanavond proberen als ik de tijd heb, anders wordt het morgen.

Update:

Wat ik ook probeer met de naam, het blijft hetzelfde: niet werken. De ene keer zie ik Data Disc, de andere keer wordt het schijfje eruit gegooid. Deze versie gaat gewoonweg niet werken.
Je moet blijkbaar de file als een ISO file op een cd branden:

4. How to update the firmware?
a. Download the firmware (select your region) at the Download page.
b. Unzip the file and burn it as ISO file with "NERO"
d. Flash the update disc in the player and turn on the TV
e. Then choose YES and it will auto-refresh itself
f. Then tray will come out when it finishes and you can go on with your favorable DVDs.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
JEV schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:07:
LVW-5045GDL+ is gewoon te koop in Nederland hoor.
Bij Hardware.nl
Weet ik, dat was een smoesje om misschien iets te kunnen lospeuteren bij Lite On. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149986

Iemand nog interesse in een 5045 met 160 gig? Ik ga de mijne verkopen wegens gebrek aan functies die ik prettig vind (niet overnemen van titel uit epg van mijn kpn doos bijvoorbeeld). Ik ga over op een topfield kpn doos met hdd en een dvd recordertje erbij. Mijn e-mail adres staat in mijn profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 149986 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:44:
Iemand nog interesse in een 5045 met 160 gig? Ik ga de mijne verkopen wegens gebrek aan functies die ik prettig vind (niet overnemen van titel uit epg van mijn kpn doos bijvoorbeeld). Ik ga over op een topfield kpn doos met hdd en een dvd recordertje erbij. Mijn e-mail adres staat in mijn profiel
Hiervoor hebben we Vraag & Aanbod op Tweakers.net

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164647

Ik heb een probleem na een upgrade van firmware van een liteon 5045.

Heb de upgrade gedaan en daarna bleef de cd in de tray, ook na een tijdje wachten....
Stekker eruit getrokken en daarna weer aangezet, maar apparaat lijkt nu zo dood als een pier...:(

Verder dan HELLO op het display komt ie niet en het TV scherm blijft zwart...

Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 164647 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:51:
Ik heb een probleem na een upgrade van firmware van een liteon 5045.

Heb de upgrade gedaan en daarna bleef de cd in de tray, ook na een tijdje wachten....
Stekker eruit getrokken en daarna weer aangezet, maar apparaat lijkt nu zo dood als een pier...:(

Verder dan HELLO op het display komt ie niet en het TV scherm blijft zwart...

Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?

Groeten!
Dit duidt m.i. op een update die niet goed is gegaan. Download en brand de firmware opnieuw op een andere cd. Indien de cd-la niet meer open wil: als het goed is kun je hem ontgrendelen door een uitgetrokken paperclip te stoppen in een klein gaatje waarna je tegelijkertijd handmatig de la voorzichtig kunt open trekken.
Start de recorder daarna opnieuw met de goede cd en probeer de nieuwe firmware te installeren.
Meld je de bevindingen op dit forum?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de problemen bij 2.01 en 2.03 als ik deze er op heb kan ik geen dvd meer afspelen hij leest er geen een meer van de harde schijf leest hij alles, maar als ik er een schijfje in steek dan geeft hij aan dat ik de disc moet afsluiten dit gaat vervolgens niet.
heeft iemand nog meer dit probleem, het maaakt trouwens niet uit welk merk ik gebruik of + of min .
Hij leest ze gewoon niet???
Als ik 1.97 er weer opzet heb ik nergens geen last meer van???

Heeft echt niemand dit nog gehad??????
Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143631 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:19:
Ik heb de problemen bij 2.01 en 2.03 als ik deze er op heb kan ik geen dvd meer afspelen hij leest er geen een meer van de harde schijf leest hij alles, maar als ik er een schijfje in steek dan geeft hij aan dat ik de disc moet afsluiten dit gaat vervolgens niet.

Guus
Heb ik ook wel eens gehad. Bij mij lag het aan slechte schijfjes. Met de bekende merken had ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedoel je dan de dvd schijfjes of de schijfjes waar de Firmwire op staat

guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 143631 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:19:

Guus
Ik werk nog met 1.97 geloof ik.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143631 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:32:
bedoel je dan de dvd schijfjes of de schijfjes waar de Firmwire op staat

guus
De schijfjes waar je je films op wil branden. Kijk, die firmware doet het wel of niet, daar licht het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164647

giant2000 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:18:
[...]

Dit duidt m.i. op een update die niet goed is gegaan. Download en brand de firmware opnieuw op een andere cd. Indien de cd-la niet meer open wil: als het goed is kun je hem ontgrendelen door een uitgetrokken paperclip te stoppen in een klein gaatje waarna je tegelijkertijd handmatig de la voorzichtig kunt open trekken.
Start de recorder daarna opnieuw met de goede cd en probeer de nieuwe firmware te installeren.
Meld je de bevindingen op dit forum?
CD lade gaat niet open en er is ook geen gaatje (zoals bij een PC drive) in het frontje van de DVD HD recorder, enige alternatief lijkt me apparaat openschroeven, maar daar wou ik nog even mee wachten.....
Heb al aan het laatje getrokken maar vind het nogal krakkemikkig en wil niet meer schade aanrichten als nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Ik heb een vraag over de voorganger: lite-on lvw-5026 (ik vond het een beetje overdreven om er een nieuw topic voor te maken). Mijn ouders willen namelijk ook een DVD HDD recorder, we zijn gewoon een doorsnee gezin dus stellen geen superhoge eisen. 80gig zou daarom ook voldoende moeten zijn lijkt me.

Nu heb ik echter even op kieskeurig.nl gekeken en sommige reacties zeggen: hij is hetzelfde als de 5045 alleen hij is 80gig ipv 160gig. Toch zie ik daar ook reacties dat de beeldkwaliteit wat slecht zou zijn (ik weet dat je verschillende kwaliteiten kan kiezen), dat je niet kan opnemen naar de hdd en er tegelijk van kan afspelen en dat de afstandbediening wat traag reageerd. Is dit bij de 5045 dan ook zo? Want over het algemeen zijn de reacties hier wel vrij positief.

Dus mijn vraag: is de 5026 hetzelfde als de 5045 op de grote van de schijf na of zijn er wel degelijk negatieve verschillen tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
ViRaX schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:13:
Ik heb een vraag over de voorganger: lite-on lvw-5026 (ik vond het een beetje overdreven om er een nieuw topic voor te maken). Mijn ouders willen namelijk ook een DVD HDD recorder, we zijn gewoon een doorsnee gezin dus stellen geen superhoge eisen. 80gig zou daarom ook voldoende moeten zijn lijkt me.

Nu heb ik echter even op kieskeurig.nl gekeken en sommige reacties zeggen: hij is hetzelfde als de 5045 alleen hij is 80gig ipv 160gig. Toch zie ik daar ook reacties dat de beeldkwaliteit wat slecht zou zijn (ik weet dat je verschillende kwaliteiten kan kiezen), dat je niet kan opnemen naar de hdd en er tegelijk van kan afspelen en dat de afstandbediening wat traag reageerd. Is dit bij de 5045 dan ook zo? Want over het algemeen zijn de reacties hier wel vrij positief.

Dus mijn vraag: is de 5026 hetzelfde als de 5045 op de grote van de schijf na of zijn er wel degelijk negatieve verschillen tussen die 2?
Het zijn technisch dezelfde machines, alleen zal je vergelijkingen met de 5026 niet in dit forum vinden, aangezien we allemaal een 5045 hebben!!
Voor een doorsnee gezin die het opgenomene kijkt (als een videorecorder, maar dan zonder het lastige banden wisselen) is het een goede keuze. Zit wat dat betreft niet in over de beeldkwaliteit, die is gewoon goed. De 5045 (of 5026) vereist wel enige ervaring en geduld. Ben je het type die een gewone dvd speler een waardeloos apparaat vind omdat je slechts in staat bent Lord of the Rings met Duitse nasynchronisatie en Franse ondertiteling te kijken dan is dit apparaat niks voor je. Ben je geduldig en lees je de handleiding aandachtig door voordat je gaat klagen dan is het een prima apparaat. Technisch gezien gaat er zo nu en dan wel eens wat mis, sla dit forum er maar eens op na.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81278

ViRaX schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:13:

Zoals door mijn voorganger ook is vermeld zal je hier niet gauw een vergelijk vinden. Zelf heb ik echter de 5026 en ben daar erg tevreden over. Over de beeldkwaliteit hoor je mij niet klagen en ook over het feit dat je niet kan opnemen en afspelen tegelijk (wat wel kan bij het zelfde programman) zal je mij niet horen.
Over de bediening en dat deze lastig zou zijn kan ik kort zijn, zowel ik als mijn vrouw hebben er geen probleem mee en ook m'n dochtertje van 4 kan al zonder problemen een filmpje afspelen (opnemen weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815

Wordt er bij het bekijken van opgenomen programma's bij de 5045 het signaal via coax meegezonden?
Net zoals bij videorecorders?
We hebben het signaal nog niet kunnen vinden, nu is er het probleem dat we niet boven naar opgenomen programma's kunnen kijken wat we eigelijk wel hadden verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:40:
Wordt er bij het bekijken van opgenomen programma's bij de 5045 het signaal via coax meegezonden?
Net zoals bij videorecorders?
We hebben het signaal nog niet kunnen vinden, nu is er het probleem dat we niet boven naar opgenomen programma's kunnen kijken wat we eigelijk wel hadden verwacht...
Volgens mij kun je naar opgenomen programma's en DVD's alleen via de SCART-uitgang of de video-uitgangen kijken. Het signaal wordt niet versleuteld in het HF-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Vanaf heden is de opvolger, de LVW-5045-GDL+ (en ook de LVW-5055-GDL+) officieel in Nederland verkrijgbaar (dus geen buitenlanse import). Schijnt dat Divxplayer.nl de maand Januari deze speler exclusief mag verkopen, dus ik neem aan dat ie vanaf Februari ook bij andere zaken te krijgen zal zijn.

Grootste vraag blijven nu:
- Zijn alle kinderziektes van de LVW-5045 opgelost in de GDL+ uitvoering? Het is mij nog steeds niet
duidelijk of het "groen/blauwe" probleem nou al is opgelost. Op de 1e posting van dit topic staat nog steeds dat het niet is opgelost, maar het kan zijn dat de TS dat is vergeten te updaten..
- Wie of wie kan als 1e zijn ervaringen delen of een link met een review vinden (en plaatsen hier). Meest prangende vraag, behalve de kinderziektes, is denk ik wel de vraag of deze speler wel kan multitasken (tegelijk opnemen en iets anders afspelen).

[ Voor 11% gewijzigd door arnova op 09-01-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160879 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:37:
[...]

Volgens mij kun je naar opgenomen programma's en DVD's alleen via de SCART-uitgang of de video-uitgangen kijken. Het signaal wordt niet versleuteld in het HF-signaal.
Ik heb het al opgelost door de oude videorecorder er tussen te zetten :) Ik kan nu ook boven dvd kijken vanaf de lite-on via de coax kabel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
master_artech schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:47:
Het is mij nog steeds niet
duidelijk of het "groen/blauwe" probleem nou al is opgelost.
Dit is volgens mij sinds FW 196 al opgelost. Ik heb er veel over gehoord, maar nog nooit last van gehad.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:32:
[...]

Dit is volgens mij sinds FW 196 al opgelost. Ik heb er veel over gehoord, maar nog nooit last van gehad.
Klopt, ik heb de groen/blauwe waas ook gehad, maar is sinds 196 (of 197) al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165620

Over het probleem dat er geen tv beeld meer is nadat de recorder uit is (op standby dus ) dat zou dan aan de tuner moeten liggen van de liteon.

Weet iemand meer over dit probleem, want daar heb ik ook last van. Weet iemand dan hoe je LiteOn kan bereiken want het gaat niet via de mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 16:23
master_artech schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:47:
Meest prangende vraag, behalve de kinderziektes, is denk ik wel de vraag of deze speler wel kan multitasken (tegelijk opnemen en iets anders afspelen).
Dit antwoord kreeg ik van divxplayer:

U kunt niet tegelijk opnemen en een DVD bekijken, of DivX. U kunt maar één toepassing gebruiken. Time Shift is wel mogelijk (kijken en opnemen met tijdverschuiving op het zelfde net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Weet iemand eigenlijk of wanneer ie gewoon aan staat en je bijvoorbeeld DVD aan het kijken bent of aan het timeshiften of ie dan waarschuwt dat er een timer-opname zou moeten beginnen. Of slaat ie die zonder wat zeggen gewoon over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
master_artech schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:54:
Weet iemand eigenlijk of wanneer ie gewoon aan staat en je bijvoorbeeld DVD aan het kijken bent of aan het timeshiften of ie dan waarschuwt dat er een timer-opname zou moeten beginnen. Of slaat ie die zonder wat zeggen gewoon over?
Ja, er verschijnt een balk in beeld met bericht dat je m uit moet zetten. Deze balk kun je ook weer negeren en wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het probleem dat er geen tv beeld meer is nadat de recorder uit is (op standby dus ) dat zou dan aan de tuner moeten liggen van de liteon.

Weet iemand meer over dit probleem, want daar heb ik ook last van. Weet iemand dan hoe je LiteOn kan bereiken want het gaat niet via de mail...

Ikzelf ben naar de winkel terug gegaan en daar zeiden ze dat er geen monitor functie op deze DVD speler zit. Je kan dus niet tv kijken als je DVDplayer op standby staat....

Of weet iemand anders een oplossing of instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 165620 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:58:

Ikzelf ben naar de winkel terug gegaan en daar zeiden ze dat er geen monitor functie op deze DVD speler zit. Je kan dus niet tv kijken als je DVDplayer op standby staat....

Of weet iemand anders een oplossing of instelling?
Ik begrijp het probleem niet. Je kijkt toch tv via de tuner van je tv? De Lite-On moet je eerst aanzetten als je deze als tuner wilt gebruiken. Net als de oude videorecorders dat deden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:19:
[...]

Ik begrijp het probleem niet. Je kijkt toch tv via de tuner van je tv? De Lite-On moet je eerst aanzetten als je deze als tuner wilt gebruiken. Net als de oude videorecorders dat deden.
Je zou toch verwachten dat je normaal televisie kan kijken als je DVDrecorder op standby staat. Wanneer mijn DVDrecorder uit staat heb ik geen normaal TVbeeld meer, alleen maar sneeuw op mijn normale zenders. De winkel zei dat dit normaal was dat als de DVD recorder uit staat dat je geen TV signaal meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165620 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:04:
[...]

Je zou toch verwachten dat je normaal televisie kan kijken als je DVDrecorder op standby staat. Wanneer mijn DVDrecorder uit staat heb ik geen normaal TVbeeld meer, alleen maar sneeuw op mijn normale zenders. De winkel zei dat dit normaal was dat als de DVD recorder uit staat dat je geen TV signaal meer hebt.
Op standby hoor je gewoon scherp beeld te krijgen hoor...behalve als hij helemaal uit is, maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Anoniem: 163815 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:48:
[...]

Op standby hoor je gewoon scherp beeld te krijgen hoor...behalve als hij helemaal uit is, maar dat lijkt me logisch.
Op standby heb ik ook gewoon beeld, alleen als ik de stekker van de 5045 eruit trek gaat het beeld storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is door meerdere mensen gesignaleerd dat zij geen/slecht beeld hebben op de RF-out als de machine op standby staat. Dat is een storing! Terug naar de leverancier: het is te verhelpen. zie http://ccgi.mgillespie.pl...smf/index.php?topic=334.0 voor een discussie over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
2_05 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:39:
[...]

Op standby heb ik ook gewoon beeld, alleen als ik de stekker van de 5045 eruit trek gaat het beeld storen.
Dat klopt ook: in de 5045 zit een modulator die het antennesignaal doorstuurt naar de tv. Zodra je de stroom onderbreekt werkt-ie niet meer en heb je dus ook geen beeld meer. Maar waarom zou je de stekker eruit halen...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
giant2000 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:41:
[...]

Dat klopt ook: in de 5045 zit een modulator die het antennesignaal doorstuurt naar de tv. Zodra je de stroom onderbreekt werkt-ie niet meer en heb je dus ook geen beeld meer. Maar waarom zou je de stekker eruit halen...
Omdat ie voor de zoveelste keer weer vastgelopen is :?
Dan valt me dat op en keb t maar ff vermeld om Abnormaarten te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:06:
[...]

Omdat ie voor de zoveelste keer weer vastgelopen is :?
Dan valt me dat op en keb t maar ff vermeld om Abnormaarten te helpen.
Heb je firmware 2.03 dan al wel geïnstalleerd. Met een HDD-format (delete all) en firmware 2.03 loopt hij (bijna) nooit meer vast.
Firmware 2.05 is er volgens mij nog niet of weet "2_05" meer hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Ook ik heb reeds de lite-on DVD brander gekocht. 5025, met divx en progressive-scan, 80gig.

Nu is mijn vraag is het mogenlijk om versatel op te nemen ? versatel is aangesloten via scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

BlowFish schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:19:
Ook ik heb reeds de lite-on DVD brander gekocht. 5025, met divx en progressive-scan, 80gig.

Nu is mijn vraag is het mogenlijk om versatel op te nemen ? versatel is aangesloten via scart.
Tuurlijk is dat mogelijk! Gewoon als source je scart ingang selecteren?

Maar nu de brandende vraag van iedereen in dit topic denk ik: is de firmware die LiteOn voor deze 5025 (en ook voor de nieuwe 5045-GDL+), een beetje stabiel, cq. ben je al rare of irritante dingen tegenkomen? En werkt DivX (+subtitles en dan vooral het gebruikte font) goed?

[ Voor 10% gewijzigd door arnova op 21-01-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

Help: STOP bug. Maanden gaat het goed. Nu al 3x de stop bug. Na opnemen op +RW of -RW gaat de stop led knipperen zonderen op the houden. stekker eruit. Opnieuw opstarten enz. Begint wel vervelend te worden. Nieuwe firmware erop?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145280 op 22-01-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

Heb eerst 'hacked' firmware 203.eu geprobeerd. Upgraden ging prima maar de macrovision bleef werkzaam. Vreemd, die zou toch moeten verdwijnen na deze upgrade. Toen maar hack 201.eu geprobeerd. weer zonder problemen. Nu wel de macrovision eraf (?). HDD schoon gemaakt. DVD-RW erin. Opnemen: stop knippert wel een paar keer maar hij liep niet vast! OK dan. Ben weer tevreden maar die hacked firmware 203.eu ? Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-05 10:16
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van de 5045 GDL+

Nog geen rare dingen kunnen ontdekken, werkt allemaal ok. Aangezien ik hiervoor GEEN "gewone" 5045 had, weet ik dus ook niet of de bugs zijn opgelost.

DivX-player werkt ook prima, Heb al verscheidene XviD-jes gespeeld, zonder problemen.

Een nadeel echter, de ondertitels (in mijn geval SRT formaat), zijn ERG klein, en dus slecht leesbaar. Dit is niet in te stellen, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Tevens zijn de ondertitels wit, zonder "zwart randje", waardoor er in heldere scenes de ondertitels niet meer te lezen zijn.

Maar verder (voor zover ik heb getest) doet ie het prima.

Edit: Typo

[ Voor 7% gewijzigd door kgb545 op 23-01-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

kgb545 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:23:
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van de 5045 GDL+

Nog geen rare dingen kunnen ontdekken, werkt allemaal ok. Aangezien ik hiervoor GEEN "gewone" 5045 had, weet ik dus ook niet of de bugs zijn opgelost.

DivX-player werkt ook prima, Heb al verscheidene XviD-jes gespeeld, zonder problemen.

Een nadeel echter, de ondertitels (in mijn geval SRT formaat), zijn ERG klein, en dus slecht leesbaar. Dit is niet in te stellen, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Tevens zijn de ondertitels wit, zonder "zwart randje", waardoor er in heldere scenes de ondertitels niet meer te lezen zijn.

Maar verder (voor zover ik heb getest) doet ie het prima.

Edit: Typo
Zou je misschien een foto kunnen posten van de ondertiteling (op het scherm)? Ik zou graag met eigen ogen de font(grootte) etc. willen zien. Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door arnova op 23-01-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
master_artech schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:33:
[...]
Zou je misschien een foto kunnen posten van de ondertiteling (op het scherm)? Ik zou graag met eigen ogen de font(grootte) etc. willen zien. Alvast bedankt!
Doe ik vanavond even, zit nu op m'n werk. Maar geloof de, de ondertitels zijn heel klein :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

kgb545 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:24:
[...]

Doe ik vanavond even, zit nu op m'n werk. Maar geloof de, de ondertitels zijn heel klein :(
Alvast bedankt! Werkt het "zoeken" in DivX files (met ff/fw) overigens ook goed?

Misschien moet je even een mailtje sturen naar LiteOn met een feature request voor een grotere font-grootte?

[ Voor 14% gewijzigd door arnova op 23-01-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
master_artech schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Alvast bedankt! Werkt het "zoeken" in DivX files (met ff/fw) overigens ook goed?

Misschien moet je even een mailtje sturen naar LiteOn met een feature request voor een grotere font-grootte?
Ja, je kunt gewoon zoeken met FW/FF ... Je krijgt dan niet (zoals bij gewoon opgenomen programma's) versneld beeld, maar meer "snapshots", dus 1 of 2 snapshots per seconde, maar het is dus wel mogelijk.

Voor wat betreft de ondertitels, ik wacht eerst nog even wat reacties af .. straks heb ik de optie om het lettertype aan te passen gewoon gemist :-/

[ Voor 3% gewijzigd door kgb545 op 23-01-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Dit is een screenshot van de ondertiteling van de LiteOn 5045 GDL+ .. ze zijn nogal klein ...

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/mhg7iv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Tnx, is inderdaad wel erg klein. Ik ben alleen bang dat (net zoals bij al dit soort standalone players), de font niet instelbaar is. Dat wordt toch even een mailtje sturen naar de support van LiteOn ben ik bang...

[ Voor 8% gewijzigd door arnova op 23-01-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het lijkt er op dat de ondertitel bestemd is voor 16:9 formaat. Centreren en klein/smal formaat. Terwijl dit afgespeeld wordt op een standaard 4:3 tv-scherm. Hoewel de ondertitel voor een echt 16:9 wel weer erg laag staat, maar misschien dat die op een hogere lijn wordt weergegeven wanneer de LiteOn op 16:9 wordt ingesteld en op een breedbeeld-tv is het dan wel een redelijk niveau font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Anoniem: 160879 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:34:
En het lijkt er op dat de ondertitel bestemd is voor 16:9 formaat. Centreren en klein/smal formaat. Terwijl dit afgespeeld wordt op een standaard 4:3 tv-scherm. Hoewel de ondertitel voor een echt 16:9 wel weer erg laag staat, maar misschien dat die op een hogere lijn wordt weergegeven wanneer de LiteOn op 16:9 wordt ingesteld en op een breedbeeld-tv is het dan wel een redelijk niveau font.
Dat zou heel goed kunnen. Je kunt de GDL+ instellen op 16:9 .. en dan zal neem ik aan de ondertitels ook wat hoger verschijnen.

Maar ook voor 16:9 lijken ze me aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Anoniem: 160879 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:34:
Misschien dat KGB545 zo vriendelijk zou willen zijn om nog een plaatje te posten wanneer de LiteOn op 16:9 ingesteld is? Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
master_artech schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:41:
[...]

Misschien dat KGB545 zo vriendelijk zou willen zijn om nog een plaatje te posten wanneer de LiteOn op 16:9 ingesteld is? Alvast bedankt voor de moeite!
Het het net even geprobeerd. LiteOn op 16:9 ingesteld.. maar ik krijg precies hetzelfde resultaat op m'n 4:3 televisie als het plaatje hierboven. De ondertitels verplaatsen zich dus niet naar boven.

Wellicht dat dit wel het geval is met een echte 16:9 tv .. maar dat kan ik dus niet testen.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste