liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.004 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Anoniem: 144770 schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:39:
Ik werk nu met de hacked versie 97, maar toch kan ik enkele beveiligde DVD's niet back up-en (Zelfs niet als ik ze via een andere dvd speler (scart) afspeel en wil opnemen. Suggesties ??
Heb je het forum op www.liteonusers.org.uk bekeken en gecontroleerd of de hack goed gegaan is. De hack is alleen voor Macrovision en het zal nooit mogelijk zijn om commerciele DVD's direct naar de HD te kopieren. Als het via de Scart ook niet lukt (welke foutmelding krijg je?) dan is de macrovision hack misschien niet goed gelukt.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
golfdiesel schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:09:
[...]
quote:
Hoe delete je een zender en voeg je hem weer toe, zonder ze allemaal opnieuw te moeten scannen?
Niet, dit is niet mogelijk.
Ik zou nog even kijken hoe ik dit had gedaan, maar ik weet het eigenlijk niet meer. Probeer eens een zender te verplaatsen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 153439 schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:26:
[...]
Aha, je bedoelt van de DVD lezer naar de DVD brander in de PC, en die kopie van kopie vervolgens bewerken met DVD Shrink. Goed idee. Ga ik vanavond proberen en laat het resultaat weten.
Ik heb sinds een week ook een dvd brander in de pc en ben wat aan het experimenteren met dvd shrink. Ik kom er ook achter dat met dvd shrink gebrande dvd's die knettervol zitten soms niet zijn te kopieren met de Lite-On. De Aldi +RW willen wel, andere +R willen niet...
Overigens ben ik er ook achter gekomen dat je 2x kunt shrinken (soms is 1 shrink nog steeds niet genoeg). Elke dvd is dus te kopieren :)

2,00 m. + begane grond

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
In de computerbladen is deze maand veel aandacht voor HardDisk recorders. Vreemd genoeg heeft ComputerTotaal (tegenwoordig gedrukt op gerecycled wc-papier, maar dit terzijde) niet de 5045 getest, maar de 5026. Deze recorder heeft slechts een 80 gig harddisk, maar kan wel mp4/divx afspelen. De LiteOn komt als "onze keuze" uit de test. In een ander pc-blad (ik meen Chip) stond de LiteOn ergens in het midden, tussen een stuk of twaalf geteste machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 09:22
Even voor de goede orde: je bedoelt de LiteOn LVW-5026 GHC+ en niet de gewone 5026.

Wellicht dat de gewone 5026 nog de update krijgt om ook GHC+ te worden?

De type aanduidingen worden er niet duidelijker op bij LiteOn.

Anoniem: 85947

Hallo
Heb deze machine nu al een tijdje (5045)
Heb inmiddels de firmupdate gedaan naar 201 kwam van 197
Dit heb ik gedaan omfat ik soms last had van verkeerde timeropname's via het easy menu.
Timer opname gaat nu goed.

Maar nu heb ik soms als ie opstart alleen geluid met zwart beeld.
Weet iemand hoe dat komt .
Heb al in setup componenten instelling geprobeerd , geen resultaat.Ook een andere scart geprobeerd wederom geen resultaat.
Bij 197 had ik hier geen last van .

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 85947 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:09:
Hallo
Heb deze machine nu al een tijdje (5045)
Heb inmiddels de firmupdate gedaan naar 201 kwam van 197
Dit heb ik gedaan omfat ik soms last had van verkeerde timeropname's via het easy menu.
Timer opname gaat nu goed.

Maar nu heb ik soms als ie opstart alleen geluid met zwart beeld.
Weet iemand hoe dat komt .
Heb al in setup componenten instelling geprobeerd , geen resultaat.Ook een andere scart geprobeerd wederom geen resultaat.
Bij 197 had ik hier geen last van .

Rob
Rob, dit is een probleem wat ik ook heb met de 196 FW nog. Lijkt me dus geen FW probleem maar een toevalstreffer. Wat je moet doen is de 5045 even resetten (stekker uit/in)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85947

Ga het proberen heb de stekker eruit gehaald en r weer in gedaan.
Hoop dat het wat uitmaakt ,laat het wel weten
In ieder geval bedankt voor de tip.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wel of geen DivX op de 5045?
Deze week heb ik Headhunters gedownload en afgespeelt in de 5045. Aangezien de film in perfecte kwaliteit is (.mpg) en slechts 800 Mb groot is kan het niet anders dan een DivX zijn. Ik heb FW 196. Hoe kan dit?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 09:22
MoleVCD of KVCD. Geen probleem om 1,5 uur op een CD-tje te krijgen in MPEG1 met aangepaste IPB en Matrix. Google daar maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155738

Ik ben nu een halfjaar in bezit van het apparaat.
Nog geen problemen gehad. Onlangs nieuwe FW 201 geflasht.
Zoals bekend moet je dan opnieuw de zenders instellen.
Via Setup zenders scannen geactiveerd. Echter hij vindt geen enkele zender meer!!!!
Diverse pogingen gedaan maar geen resultaat.
Terug gezet naar FW 197. Ook nu niets gevonden.

Wat is het probleem ? Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153439

Anoniem: 155738 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:09:
Via Setup zenders scannen geactiveerd. Echter hij vindt geen enkele zender meer!!!!

je kent het gezegde:
"if it ain't broke, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 16:07
Anoniem: 155738 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:09:

Juiste versie (eu) geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook het land goed gezet? Deze staat standaard op Germany (Duitsland dus) en zal dan op andere kanalen zoeken naar de zenders.

Wat ik heb gemerkt met deze versie is dat een aantal (kan ook van allemaal zijn) opnames die ik had voor de upgrade corrupted raken. Ze spelen een stuk en dan stopt hij met spelen of loopt helemaal vast. Ik weet dat het beste is om de schijf te formateren na een upgrade maar omdat ik nog en hoop Mythbusters erop had staan wilde ik deze niet weggooien en bij de vorige upgrades bleven ze goed.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Hero Of Time schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:41:
Heb je ook het land goed gezet? Deze staat standaard op Germany (Duitsland dus) en zal dan op andere kanalen zoeken naar de zenders.

Wat ik heb gemerkt met deze versie is dat een aantal (kan ook van allemaal zijn) opnames die ik had voor de upgrade corrupted raken. Ze spelen een stuk en dan stopt hij met spelen of loopt helemaal vast. Ik weet dat het beste is om de schijf te formateren na een upgrade maar omdat ik nog en hoop Mythbusters erop had staan wilde ik deze niet weggooien en bij de vorige upgrades bleven ze goed.
Ja ,ik heb eerst alles op Nederlands gezet en toen gescand.
Dus dat is het ook niet.

Anoniem: 82429

Probeer nog eens die 201 te flashen. Het lijkt op een communicatiefoutje intern...

Anoniem: 143259

Hoi,
Sinds enkele weken ook in het bezit van een LVW-5045. Tot nu toe foutloos.
Wat ik wel graag zou weten: ik heb namelijk een mooie collectie MP3 op mijn PC staan, hoe kan ik die nu best overzetten op de Lite on, telkens op cd-rw of dvd (gaat dit laatste uberhaupt wel, of bestaat er nog een andere manier (ik heb nog een ecterne hd van 250giga met usb én firewire, maar die zal hij wel niet herkennen zeker).
Ik zou dit graag doen omdat de hd-recorder geintegreerd is in mijn hifi-keten beneden, zodat ik kan profiteren van de (veel) betere geluidskwaliteit.
Alvast bedankt voor komende reactie(s)
Groeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 143259 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:52:
Hoi,
Sinds enkele weken ook in het bezit van een LVW-5045. Tot nu toe foutloos.
Wat ik wel graag zou weten: ik heb namelijk een mooie collectie MP3 op mijn PC staan, hoe kan ik die nu best overzetten op de Lite on, telkens op cd-rw of dvd (gaat dit laatste uberhaupt wel, of bestaat er nog een andere manier (ik heb nog een ecterne hd van 250giga met usb én firewire, maar die zal hij wel niet herkennen zeker).
Ik zou dit graag doen omdat de hd-recorder geintegreerd is in mijn hifi-keten beneden, zodat ik kan profiteren van de (veel) betere geluidskwaliteit.
Alvast bedankt voor komende reactie(s)
Groeten...
De 5045 kent geen usb aansluiting. De beste manier is inderdaad overzetten via dvd e/o cd, dit moet in principe foutloos gaan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Akkoord, geen USB maar wel firewire aan de voorkant, echt alleen maar voor digican? Had stilletjes gehoopt met mijn externe HD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2_05 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:01:
[...]

Juiste versie (eu) geinstalleerd?
Probleem opgelost !!!

Stekker van de antenne was losgeraak http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif

Alles werkt weer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 00:20
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
Anoniem: 143259 schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:57:
Akkoord, geen USB maar wel firewire aan de voorkant, echt alleen maar voor digican? Had stilletjes gehoopt met mijn externe HD.....
Vorige bericht per ongeluk gewist....balen. Opnieuw.

Nee idd lukt het niet om hem aan te sluiten vanuit de voorkant op je pc. Maar je kunt ook doen zoals ik heb gedaan: je ontkoppelt hem, brengt hem naar je pc, bovenkant eraf, Hd stekkers eruit incl. voeding. Dan koppel je hem aan je pc (gewoon als slave) en voila, je kunt hem via je verkenner gewoon benaderen en alles eruit halen wat je wilt. Ik zelf ben er wel heel voorzichtig mee omgesprongen, d.w.z. heb geen films, foto's of mp3's erop durven zetten hoewel dat in theorie wel mogelijk zou moeten zijn. Nou succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nez_O_Poz schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:12:
[...]

Vorige bericht per ongeluk gewist....balen. Opnieuw.

Nee idd lukt het niet om hem aan te sluiten vanuit de voorkant op je pc. Maar je kunt ook doen zoals ik heb gedaan: je ontkoppelt hem, brengt hem naar je pc, bovenkant eraf, Hd stekkers eruit incl. voeding. Dan koppel je hem aan je pc (gewoon als slave) en voila, je kunt hem via je verkenner gewoon benaderen en alles eruit halen wat je wilt. Ik zelf ben er wel heel voorzichtig mee omgesprongen, d.w.z. heb geen films, foto's of mp3's erop durven zetten hoewel dat in theorie wel mogelijk zou moeten zijn. Nou succes! ;)
Lijkt de moeite waard om te proberen, schrikt me wel een beetje af (nieuw toestel, garantie, je weet wel....)
Alleszins bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132204

Een twee weken geleden heb ik FW 201 erop gezet, en verschillende cd's naar de HDD gecopieerd zonder een probleem maar toen ik deze opnames van ieder 60 minuten van de HDD naar verschillende cd's wilde copieren liep de recorder vast , dan heb ik de stekker er maar uit getrokken , maar bij het terug opstarten leest hij geen enkele cd's meer :( , zelfs de cd's met de fw 201- FW 197 leest hij niet meer.DVD's speelt hij wel af, ook kopieren lukt :) .Heeft dit met de fw 201 te maken (met de FW 197 waren er geen dergelijke problemen) of heeft dit een andere oorzaak. Graag enige reactie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Ik heb 'm ook gehaald gisteren, bij de lokale electronicaboer. Heeft met 388 euro gekost.

Apparaat bevalt goed tot nu toe :) Meteen goede firmware opgezet enzo.

Vind het wel jammer dat wanneer je iets wilt opnemen, en je het apparaat opstart, hij meteen overschakeld naar de tuner van de recorder, waardoor je een ander kanaal te zien krijgt. Maar dit is natuurlijk onvermijdelijk, of zijn hier nog work-arounds voor?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Solomon schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:17:
Ik heb 'm ook gehaald gisteren, bij de lokale electronicaboer. Heeft met 388 euro gekost.
:X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
In de pricewatch staat ie als laagste op 375, op kieskeurig 350. Dus dan is 388 helemaal niet zo gek vind ik ;) Zeker niet aangezien ik hem liever om de hoek koop dan via internet, ivm defecten en dergelijke.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solomon schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:17:

Apparaat bevalt goed tot nu toe :) Meteen goede firmware opgezet enzo.

Vind het wel jammer dat wanneer je iets wilt opnemen, en je het apparaat opstart, hij meteen overschakeld naar de tuner van de recorder, waardoor je een ander kanaal te zien krijgt. Maar dit is natuurlijk onvermijdelijk, of zijn hier nog work-arounds voor?
Even je scartkabel openmaken en het pinnetje 8 loshalen. Heb ik ook gedaan. Wil je hier meer over weten dan kan je dat in wat oudere topics wel terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eind augustus gekocht voor 375€ bij Makro (Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

ik voor 299,- bij alternate dankzij een typfoutje op de website ;)

Maar ik heb m gister ook geupdate naar versie 201 omdat de dvd "XXX - The Next Level" niet af wilde spelen. Na het menu, de gebruikelijke colombia tristar intro en dolby demo hing hij de player op. Niets werkte meer, alleen een stekker uit/in t stopcontact bracht weer leven int bakje. Dit was met FW 197 overigens.

[ Voor 74% gewijzigd door GreeTz op 10-10-2005 18:57 ]

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreeTz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:48:
ik voor 299,- bij alternate dankzij een typfoutje op de website ;)

Maar ik heb m gister ook geupdate naar versie 201 omdat de dvd "XXX - The Next Level" niet af wilde spelen. Na het menu, de gebruikelijke colombia tristar intro en dolby demo hing hij de player op. Niets werkte meer, alleen een stekker uit/in t stopcontact bracht weer leven int bakje. Dit was met FW 197 overigens.
Yep, bekend probleem. Niet van Lite-on maar van die lijperds die de meest sukkelige beveiligingen bedenken. Je hebt kennis gemaakt met de Sony ARrcos beveiliging. Gelukkig heb je daar met die nieuwe update geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Mijn buren willen een dvd-recorder kopen en ik heb ze mijn LiteOn aangeraden. Maar toen bedacht ik dat ze over een paar jaar misschien niks meer aan dit apparaat hebben omdat we dan allemaal digitale televisie kijken via de kabel. En dan wordt het verrekte vervelend om nog eens wat op te nemen met onze LiteOn.
Een alternatief zou zijn: een settopbox met harde schijf en dvd-brander. Maar volgens mij bestaat zoiets nog niet. Wel zijn er settopboxen voor satelliet en dvb-t met een harde schijf, maar zonder brander. Kent iemand van jullie zo'n mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
stokkom schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:53:
Mijn buren willen een dvd-recorder kopen en ik heb ze mijn LiteOn aangeraden. Maar toen bedacht ik dat ze over een paar jaar misschien niks meer aan dit apparaat hebben omdat we dan allemaal digitale televisie kijken via de kabel. En dan wordt het verrekte vervelend om nog eens wat op te nemen met onze LiteOn.
Wellicht een discussie die hier niet thuis hoort, maar wat gaan we over een paar jaar missen eigenlijk? De politieke discussie die nu gevoerd wordt zorgt er voor dat de publieke omroep in huidige vorm verdwijnt en de rest in een grote commerciele potpouri zal veranderen (als dat al niet zo is nu) waar ik niet op zit te wachten. Wie ooit in Amerika tv heeft gekeken weet wat ik bedoel. Films (waar ik nu nog kabeltv voor heb) kan je nu al legio via usenet krijgen, ik brand ze op dvd en zet ze over op de harde schijf van de Lite-On.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 11-10-2005 10:27 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Wat ik bedoel is dat het lastig is om programma's op te nemen die via een settopbox lopen. Je moet dan je LiteOn op het kanaal van de settopbox zetten (videokanaal) en vervolgens beide apparaten op tijd laten starten....
giant2000 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:23:
[...]

Wellicht een discussie die hier niet thuis hoort, maar wat gaan we over een paar jaar missen eigenlijk? De politieke discussie die nu gevoerd wordt zorgt er voor dat de publieke omroep in huidige vorm verdwijnt en de rest in een grote commerciele potpouri zal veranderen (als dat al niet zo is nu) waar ik niet op zit te wachten. Wie ooit in Amerika tv heeft gekeken weet wat ik bedoel. Films (waar ik nu nog kabeltv voor heb) kan je nu al legio via usenet krijgen, ik brand ze op dvd en zet ze over op de harde schijf van de Lite-On.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop dat apparaat gewoon voor nu. Zo duur is ie ook weer niet en je zal er veel plezier van hebben. Ik denk dat in de toekomst van digitale settop boxen de HD een geintegreerd deel word, dat zien we later wel. Zodra er een paar over de dam zijn gaat elke fabrikant er straks terabytes inzetten.

Heb je de laatste Sony gezien? 2 terabyte aan geheugen die constant 8 kanalen opneemt. En dat non stop 3 weken lang. Dan gaat ie wissen wat je niet veilig stelt. Dan hoef je niets meer in te stellen, je kan altijd alles bekijken in die 3 weken tijd. :-) Wacht tot over 2 jaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 82429 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:09:
Heb je de laatste Sony gezien? 2 terabyte aan geheugen die constant 8 kanalen opneemt. En dat non stop 3 weken lang. Dan gaat ie wissen wat je niet veilig stelt. Dan hoef je niets meer in te stellen, je kan altijd alles bekijken in die 3 weken tijd. :-) Wacht tot over 2 jaar! :)
heb je een link naar een site?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145280

stokkom schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:11:
Wat ik bedoel is dat het lastig is om programma's op te nemen die via een settopbox lopen. Je moet dan je LiteOn op het kanaal van de settopbox zetten (videokanaal) en vervolgens beide apparaten op tijd laten starten....

[...]
Tja, zo lastig is dat toch niet. Laat je settopbox dan gewoon aan staan op de zender die je wil opnemen. Liteon simpel (via scart) programmeren en...prachtige opname van bv. TV home. Ga je het hele weekend weg: de Samsung STB is wel heel gemakkelijk te programmeren, tot 8 programma's toe. Liteon erna instellen. Geen probleem. Een VHS recorder vind ik nog altijd lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,
Waar ik al een tijdje wakker van lig, is wanneer het fout zou lopen met de afstandsbediening (defect, beschadigd ...), aangezien deze de belangrijkste functies combineert ben je bij eventuele uitval behoorlijk gehandicapt. De bediening op het apparaat zelf bevat slechts de elementaire basisfuncties (kiezen bron, play-stop en ffw en rw functies maar verder geen programmeermogelijkheden).
Is deze remote afzonderlijk verkrijgbaar en aan welke prijs, of bestaan er mogelijkheden via universele remotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277

Ik heb me verdiept in dit apparaat en overweeg aanschaf.
een vriend van me heeft hem zo;n jaar staan en is erg tevreden kwa prijs/kwaliteit.
Wel zijn er een paar negatieve punten :

1. Belangrijkste: De naamgeving van bestanden: Deze is alleen een nummering i.c.m. Datum /zender/tijd en een thumbnails. De waarde hiervan is mij geheel onduidelijk, aangezien dit frame het eerste is van de file en dus vaak reclame oid is en dus geen herkenbaar punt..)
Hierdoor is het erg lastig om bij vele opnamen de juiste terug te vinden.
Echter realiseer ik me dat pas veel duurdere apparaten de programmanaam als titel meegeven. Maar dit is wel super ideaal natuurlijk he..
Nu betekent het dat je eigenlijk nog op papier oid je opnamen bij moet gaan houden, waardoor het voordeel teniet gedaan wordt.

2. Een timer ( voor één dag) wordt na opname niet automatisch gewist.

3. Na Opname handmatig te starten kun je meteen een eindtijd instellen ( stappen van een half uur ofzo). Na het stoppen wordt echter apparaat niet uitgeschakeld.

4. In bepaalde menu stappen is er geen 'stap terug'en moet je helemaal weer terug naar de root.

Graag hoor ik ervaringen van gebruikers mbt genoemde punten.
Kan niet goed inschatten hoe storend ze zijn( vooral punt 1 )

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 117277 op 15-10-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punt 1: je kan renamen natuurlijk, maar je kan ook een andere thumbnail zoeken, wat verder bij de aantitel ofzo. Kan je achteraf doen.

Inderdaad, de timer word niet gewist. Gelukkig heb je aardig wat ruimte, meer dan bijv sommige duurdere modellen maar je zal op een zeker moment moeten gaan wissen.

Helaas, het apparaat gaat inderdaad niet uit. Nu kan het geen kwaad om hem een tijdje aan te laten staan hoor. Als je niet heel erge haast hebt programmeer je gewoon toch die timer... is een kwestie van seconden.

Punt 4 heb ik nog geen last van gehad, is me zelfs nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de reactie
Het nadeel van punt 3 is natuurlijk dat het stroom kost als je de hele nacht dat ding aan laat staan.

Maar ik ontdek nog iets heel onhandigs op dit ding.
Als je een file vanaf HDD kijkt en deze na afloop meteen wilt wissen , kan dat niet meteen vanuit de huidige weergave,
Ok,dat is nog te overzien, je moet naar een andere optie.
maar... Je weet niet welke filenaam de uitzending heeft waar je naar kijkt( is niet even oproepbaar bv !???) , dus moet je weer de hele lijst bij langs om te ontdekken welke het ook alweer was..

Dit lijkt me zeer onhandig, om alleen adhv zender/datum/tijd te zoeken. Het is een beetje een puzzel.
Tevens snap ik niet waarom ze de thumbnails niet weg gelaten hebben , of als optie hebben toegevoegd.. Je hebt er niks aan; maar het heeft wel 2 nadelen:
- Het laden van het scherm duurt langer
- Er kunnen maar 6 files per scherm getoond worden.

Met een 'detail' weergave kan je veel effectiever werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:40:
Dank voor de reactie
Het nadeel van punt 3 is natuurlijk dat het stroom kost als je de hele nacht dat ding aan laat staan.

Maar ik ontdek nog iets heel onhandigs op dit ding.
Als je een file vanaf HDD kijkt en deze na afloop meteen wilt wissen , kan dat niet meteen vanuit de huidige weergave,
Ok,dat is nog te overzien, je moet naar een andere optie.
maar... Je weet niet welke filenaam de uitzending heeft waar je naar kijkt( is niet even oproepbaar bv !???) , dus moet je weer de hele lijst bij langs om te ontdekken welke het ook alweer was..

Dit lijkt me zeer onhandig, om alleen adhv zender/datum/tijd te zoeken. Het is een beetje een puzzel.
Tevens snap ik niet waarom ze de thumbnails niet weg gelaten hebben , of als optie hebben toegevoegd.. Je hebt er niks aan; maar het heeft wel 2 nadelen:

Met een 'detail' weergave kan je veel effectiever werken lijkt me.
Eh, je kunt tijdens het kijken wel degelijk een file wissen. Kijk naar de opname. Druk op edit. Druk in het editmenu op wissen. weg opname! Ook kun je alle opnamen een titel geven. ook in het edit menu. Heel simpel. ook kun je de thumbnail verwisselen voor wat je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 117277 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:40:
Dank voor de reactie
Stel je niet aan! Heb je al eens uitgerekend hoeveel je dit extra kost? In principe doet het apparaat niks extra, de processor wordt immers niet belast.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 117277 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:40:Dit lijkt me zeer onhandig, om alleen adhv zender/datum/tijd te zoeken. Het is een beetje een puzzel.
Ik zie het probleem niet: je kunt na de opname simpel een andere thumbnail aanmaken of de naam wijzigen. Maar je kan ook kiezen voor een layout zonder thumbnails...

Heb je ooit met een VHS recorder gewerkt? DAT had pas nadelen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 143259 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:18:
Hallo,
Waar ik al een tijdje wakker van lig, is wanneer het fout zou lopen met de afstandsbediening (defect, beschadigd ...), aangezien deze de belangrijkste functies combineert ben je bij eventuele uitval behoorlijk gehandicapt. De bediening op het apparaat zelf bevat slechts de elementaire basisfuncties (kiezen bron, play-stop en ffw en rw functies maar verder geen programmeermogelijkheden).
Is deze remote afzonderlijk verkrijgbaar en aan welke prijs, of bestaan er mogelijkheden via universele remotes?
Ik had er nog nooit eerder aan gedacht, maar je hebt gelijk. Stuur eens een mail naar Lite-On hoe dit zit en laat het ons graag weten!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
2. Een timer ( voor één dag) wordt na opname niet automatisch gewist.
...
Kan niet goed inschatten hoe storend ze zijn( vooral punt 1 )
Soms is dit een nadeel maar er is ook een groot voordeel: je kan altijd terugzien wat je hebt geprogrammeerd. Het wissen is trouwens zo gedaan.

Of de nadelen die je noemt storend zijn kan ik kort zijn: je bent de eerste in dit forum die er over valt. In de praktijk kom je er toch wel uit denk ik. Ik heb het apparaat al bijna een jaar en ik zie ze niet als storend.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
giant2000 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:28:
[...]

Stel je niet aan! Heb je al eens uitgerekend hoeveel je dit extra kost? In principe doet het apparaat niks extra, de processor wordt immers niet belast.
Jongens, weet niet waar jullie het over hebben, maar volgens mij heeft het apparaat een auto-slaap mogelijk in het menu die je kunt aanpassen naar gelieve: 30 min. 1 uur etc. Ik heb het zelf echter nog niet uitgeprobeerd.
Ook wilde ik jullie deze niet onthouden: digitalo punt de. Hebben een afhaalbalie in keulen en verzenden evt. ook naar nederland. Heb in het weekend de mijne opgehaald voor 288 euro!!! Erg blij mee en doet het perfect. En ze hadden ze nog in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
Pagina 43 vd manual:

Auto-Slaapstand
Uit/30/60/90/120minuten(Standaard: 120minuten)
Let op:
“Auto slaapstand” stelt in na hoeveel tijd de DVD recorder
naar “STANDBY” mode schakelt wanneer geen gebruik van
het systeem (bijv. opname, afspelen, timeropname of
bewerken) wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
Okee, heb nu beter gelezen. Maar volgens mij is dit probleem in fw197 al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Nez_O_Poz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:39:
Pagina 43 vd manual:

Auto-Slaapstand
Uit/30/60/90/120minuten(Standaard: 120minuten)
Let op:
“Auto slaapstand” stelt in na hoeveel tijd de DVD recorder
naar “STANDBY” mode schakelt wanneer geen gebruik van
het systeem (bijv. opname, afspelen, timeropname of
bewerken) wordt gedetecteerd.
Kijk eens aan! Bedankt Nez_O_Poz

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132204

Hallo
Het schijnt hier een beetje te zijn stilgevallen, alle problemen opgelost ? Ik heb mijn recorder terug binnengebracht( productie datum November 2004)na dat hij geen cd's meer afspeelde of copieerde,en regelmatig midden in een timer opname bleef hangen :( . Na twee weken kreeg ik een telefoontje dat ik een nieuwe recorder kon afhalen(waarschijnlijk te duur om te herstellen) .Deze is van productie datum Augustus 2005 met de fw 201.Zo op het eerste zicht schijnt alles te functioneren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of dat zo´n recorder met een nieuwere productiedatum van de stop-bug verlost is, laat nog ff weten over een maandje wat je ervaringen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 2_05 op 23-10-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil toch nog even melden dat ik al maaaanden geen last meer heb van de "STOP" bug. Firmware staat nog op 197 omdat ik geen problemen meer heb maar zal die wel eens een keer gaan upgraden.

Ik heb één keer last gehad van de bug en was toen niets van de HD kwijt, alleen had het apparaat niets opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 14:37
Ik zit nog steeds op firmware 197. Heel af en toe (gemiddeld 1x per maand) moet ik 'm resetten omdat ie vast zit. Meestal komt dit als ik te snel achter elkaar iets wil en te snel op de afstandsbediening druk. En 1x spontane vastloper tijdens een timeropname (de opname was weg!)
Dat trage reageren irriteert mij wel, soms moet je 2 tot 3x drukken voor het werkt (menu ofzo..)
Lijkt allemaal dramatisch, maar dat valt wel mee. Ik ben verder prima tevreden met de Liteon! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje..Is er een 'resume' functie vanaf HDD ? Stel dat je een film halverwege stopt laat op de avond en gaat pitten . Gaat ie de volgende dag verder waar je was?

Andere vraag is wat er gebeurt als je lang in de STOP stand staat.( Uur?) Ben je dan het punt kwijt waar je was of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is geen resume functie aanwezig als je bedoeld dat je tijdens het spelen de recorder uitzet en op een later tijdstip weer aan dat hij verder gaat.

Je tweede vraag: er gebeurt niets, de recorder staat namelijk nog in afspeel modus - marked stop. Ik weet dit niet zeker of het nog zo is in de huidige firmware 2.01 maar in een wat oudere (1.96 geloof ik, kan ook 1.97 zijn) had ik hem zeker een 2 uur aan laten staan op marked stop en hij stond nog gewoon aan, kon zo verder waar hij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Vulcan750 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:57:
Ik zit nog steeds op firmware 197. Heel af en toe (gemiddeld 1x per maand) moet ik 'm resetten omdat ie vast zit. Meestal komt dit als ik te snel achter elkaar iets wil en te snel op de afstandsbediening druk. En 1x spontane vastloper tijdens een timeropname (de opname was weg!)
Dat trage reageren irriteert mij wel, soms moet je 2 tot 3x drukken voor het werkt (menu ofzo..)
Lijkt allemaal dramatisch, maar dat valt wel mee. Ik ben verder prima tevreden met de Liteon! :)
Herkenbaar, ik zit zelfs nog op 1.96. "Never change a winning team".

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, het moest een keer gebeuren. Alle data van de HDD weg. Was wat bezig met monteren van opnamen. Plotseling de Stopbug. Stekker eruit. Opnieuw starten. Alle thumbnails van data op HDD grijs. Aanklikken: niks. Alles weg. Tja, niet goed natuurlijk. Voor mij nog geen reden op de Liteon weg te doen (6 maanden) maar uitkijken dat zeker. Ik denk dat je toch regelmatig die HDD moet opschonen. Als je materiaal er te lang op vast houdt raakt die harde schijf van slag en gooit dan alles er maar af. Niet goed, hoort niet. maar het gebeurt toch. Jammer. Heb de nieuwe firmware 201 er nog niet opgezet. Heb nog niet genoeg positieve info erover gelezen die de stap de moeite waard maken voor mij. Iemand anders wel voordeel gezien aan de 201 update? Stopbug blijft he? HDD plotseling gewist? Iemand ook gebeurd? Het is jammer dat de Liteon toch wel wat problemen heeft, anders was het zeker een van de beste dvd/hdd recorders die er is. De regio- en macrovisionhack geven voor mij toch nog de doorslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 117277 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:43:
Nog een vraagje..Is er een 'resume' functie vanaf HDD ? Stel dat je een film halverwege stopt laat op de avond en gaat pitten . Gaat ie de volgende dag verder waar je was?
Het is net een ordinaire dvd speler, als je de dvd eruit haalt ben je ook het punt kwijt (hoewel de nieuwe generatie dat opslaat in het geheugen). Hé, had een VHS recorder dan toch nog een voordeel?
Misschien kun je een punt markeren? Anders gewoon een kwestie van het hoofdstuk onhouden (tip: opschrijven), zit je er altijd minder dan 5 minuten vanaf.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159155

groetjes aan iedereen,

Ik heb het probleem als ik een dvd brand ik deze nadat ik hem er heb uitgehaald, de recorder hem niet meer erkend. Heeft er soms iemand daar ook al problemen mee gehad ?
graag had ik daar een oplossing voor gehad .Voor het overige werkt hij perfect

groetjes

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan giant 2000

als je de avond afsluit kijk je hoever je film of programma staat dan kun je als je terug wil kijken het programma terug opstarten en in de funktie top menu daarin op zoeken en krijg je de funkties datum en tijd . Is een soort jump

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens een beter schijfje? Veel DVD problemen worden veroorzaakt door slechte media. Probeer hem ook eens af te sluiten in het Tools menu. Blijft het probleem, omruilen dan maar..
Anoniem: 159155 schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:46:
groetjes aan iedereen,

Ik heb het probleem als ik een dvd brand ik deze nadat ik hem er heb uitgehaald, de recorder hem niet meer erkend. Heeft er soms iemand daar ook al problemen mee gehad ?
graag had ik daar een oplossing voor gehad .Voor het overige werkt hij perfect

groetjes

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb verschillende schijfjes geprobeert zoals maxell- fudji- verbatim en ik denk dat deze toch niet van de minste zijn!

groetjes

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 159155 schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:46:
graag had ik daar een oplossing voor gehad .(
Ik heb nog een ander probleem bij DVD kopieren: Een DVD naar HDD gaat goed maar terug naar DVD gaat niet: ik krijg een melding dat de opslagcapaciteit overschreden wordt. How come?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000
ja als je programma groter is dan 2 uur zal dat niet gaan,

wel als je hebt opgenomen met drie of vier uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 159155 schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:46:
giant2000
ja als je programma groter is dan 2 uur zal dat niet gaan,

wel als je hebt opgenomen met drie of vier uur
Ik heb het hier over een gewone dvd, niet opgenomen met de LiteOn. Ik kan deze WEL naar de harde schijf kopieren maar NIET terug omdat de schijfcapaciteit van de dvd ontoereikend is. Dus blijkbaar is de dvd op de harde schijf groter dan de max. 4,7 Gb geworden. Het betreft overigens dvd's gemaakt met dvdshrink, dus de dvd's zijn tot aan de rand toe gevuld. Dvd's die kleiner zijn kunnen wel worden gekopieerd. Maar toch blijft het raar...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145479

Anoniem: 145280 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:22:
Tja, het moest een keer gebeuren. Alle data van de HDD weg. Was wat bezig met monteren van opnamen. Plotseling de Stopbug. Stekker eruit. Opnieuw starten. Alle thumbnails van data op HDD grijs. Aanklikken: niks. Alles weg. Tja, niet goed natuurlijk. Voor mij nog geen reden op de Liteon weg te doen (6 maanden) maar uitkijken dat zeker. Ik denk dat je toch regelmatig die HDD moet opschonen. Als je materiaal er te lang op vast houdt raakt die harde schijf van slag en gooit dan alles er maar af. Niet goed, hoort niet. maar het gebeurt toch. Jammer. Heb de nieuwe firmware 201 er nog niet opgezet. Heb nog niet genoeg positieve info erover gelezen die de stap de moeite waard maken voor mij. Iemand anders wel voordeel gezien aan de 201 update? Stopbug blijft he? HDD plotseling gewist? Iemand ook gebeurd? Het is jammer dat de Liteon toch wel wat problemen heeft, anders was het zeker een van de beste dvd/hdd recorders die er is. De regio- en macrovisionhack geven voor mij toch nog de doorslag!
Heb toevallig deze week ook het probleem gehad dat alles op m'n HD was verpest na een stopbug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 145479 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:35:
[...]

Heb toevallig deze week ook het probleem gehad dat alles op m'n HD was verpest na een stopbug.
:(
Bedankt voor de voorspellingen... ik ga niet monteren, dat weet ik zeker.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104312

Even ter info,

Er is weer een "verse" firmware te downloaden voor de 5045 versie 2.03
wat er gewijzigd of verbetert is is (nog) niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160140

Hallo,

...heb een 4 'tal weken geleden ook een Lite-on gekocht (LVW 5026 80gig HD) bij Makro Belgie.
Heb in het begin wel wat zitten sukkelen met slechte beeldkwaliteit...dit is uiteindelijk opgeslost door aankoop van een goede antennekabel met filter in.
Toch vind ik dat vooral bij donkere fragmentjes je steeds die horizontale lijntjes over je beeld ziet gaan....???

Een probleempje waar ik eigenlijk niet direct uitgeraak is hetvolgende...: Ik heb onlangs een DVD gekocht (een officiele) in Oostenrijk over een documentaire van Mozart.Deze DVD speelt overal en in elk denkbaar toestel ... behalve in de Lite-on.
Ik heb mijn toestel al regiovrij gemaakt maar ook dit bied geen oplossing.Waarschijnlijk zal er wel ergens een beveiliging de boosdoener zijn ???Wel raar want alles gebeurde (voor nu dan) officiel...

Herkent iemand dit probleem?

Thanks,
scooby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerst: de TV tuner is geen supertuner. Als je goede kabels hebt en een redelijke kabel provider dan ziet het er best uit, maar elke beetje goede TV heeft een betere tuner. Ik vind het acceptable maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet vinden.

Ik heb nog geen enkele DVD gehad die ik niet kon afspelen met de laatste firmware. Met de oudere firmwares was er een probleem met de ARCcos beveiliging. Dan werkte het menu van de DVD wel maar bij de film ging ie niet verder. Zorg dat je de laatste firmware hebt en alles komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de reactie,

...inderdaad de TV-tuner is niet echt super maar voor zo'n veelzijdig toestel en lage prijs neem ik dat er gerust bij.

Ik heb er al heel wat dvd's in alle formaten, fotobestanden, divx etc. mee afgespeeld en niet één keer heeft hij iets weigeren af te spelen.Ik vind het best een leuk toestel en ben er prima tevreden over.

Wel zit ik nu dus met die ene dvd die hij niet kan afspelen wat ik dus erg raar vind... :(
Het toestel dat ik heb is vrij recent...(aantal weken oud)...hoe kan ik zien dat ik met oudere soft zit?
In de set-up menu zie ik volgende gegevens: SN : 013A-0242-0014-B2OG (0020-010D)

Iets hoger in de topic lees ik iets over hacked firmware...is dit mogelijk interessant om bijvoorbeeld 'moeilijke' dvd's te lezen.

thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, de hacked firmware voegt niets toe aan de mediadata. Het maakt in jouw geval niets uit. Wel maakt ie hem regiovrij, schakeld de macrovision (op de front connectors) uit en voegt een extra opnamekeuze tijd in.

Als je in het menu komt kan je de firmware afleiden uit het serienummer (behalve als je op exit staat, dan zie je het nummer van de HD).

Bij bijv: SN: 0139-0241-0197- B20C (011-011D) Is het firmware 1.97. Inmiddels is er al 2.03 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...ik ben ondertussen overtuigd van het belang van de update van firmware...(zag er eigenlijk wat tegenop, omdat ik dan al m'n televisiekanalen terug moet instellen ?) :(

Op de site van Lite-on zie ik dat de 1.97 de laatste versie is...Is het mogelijk interessant om die hacked versie erop te zetten.(Ik bedoel is dat dezelfde 1.97 met dat extra'tje van die macrovision ?)

Zit ik dan in mijn geval ergens met een firmware van 0.14 ?? (0014) ...raar hee...het is een zeer recent toestel...(de aankoop althans)

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Anoniem: 160140 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:06:
...ik ben ondertussen overtuigd van het belang van de update van firmware...(zag er eigenlijk wat tegenop, omdat ik dan al m'n televisiekanalen terug moet instellen ?) :(

Op de site van Lite-on zie ik dat de 1.97 de laatste versie is...Is het mogelijk interessant om die hacked versie erop te zetten.(Ik bedoel is dat dezelfde 1.97 met dat extra'tje van die macrovision ?)

Zit ik dan in mijn geval ergens met een firmware van 0.14 ?? (0014) ...raar hee...het is een zeer recent toestel...(de aankoop althans)

groeten,
Op deze site zie je dat 203 de laatste versie is. Als je naar het setup menu gaat kun je rechtsonderin in de code zien welke versie je hebt. (3e blokje van 4 cijfers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160461

Een Tip: knip geen draden door. Men een kleine schoevendraaier kan je voorzichtig het weerhaakje van pen 8 van de scartplug naar binnen drukken. Daarna met beleid de hele pin in de behuizing drukken. Op deze wijze is de pin altijd weer terug te zetten.

Ik gebruik de 5045 via de RGB kabel op een panasonic TV. Zelf had ik het probleem dat bij inschakelen van een timeropname de TV op hol sloeg. Op alle TV kanalen storing van het RGB signaal van de 5045. In dit geval heb ik pin 16 en pin 8 losgehaald, dit is de "trigger" pin voor resp. RGB en CVB, waarmee het probleem is opgelost. Enige nadeel is dat handmatig op het RGB signaal moet worden overgeschakeld, maar daar is mee te leven! :*)
Hero Of Time schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:05:
McSure, waar haal je die info vandaan dat er voor de andere continenten een andere versie is? Ze staan allemaal op 197. Op de volgende pagina kan je ze namelijk vinden: http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm en deze link staat ook in de start post.

Jan, ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, de mijne gaat niet naar extern kanaal als er een timer begint. Misschien dat het aan je tv ligt. Als je zelf altijd handmatig naar je ext. kanaal gaat of verder niet wil dat hij automatisch schakelt naar extern als je de recorder aanzet moet je pin 8 van je scart kabel die van je dvd afkomt uitschakelen (plakbandje eroverheen of draadje doorknippen) zal dat oplossen. Let dan wel dat als je vervolgens weer wilt dat hij automatisch schakelt nadat je het draadje hebt geknipt zul je een nieuwe kabel moeten aanschaffen of op een of andere manier de draadjes weer samenvoegen. Je kan ook liteon opbellen en een nieuwe vragen, misschien zit het gewoon in het apparaat.

Over het probleem dat er geen tv beeld meer is nadat de recorder uit is (op standby dus neem ik aan) dat zou dan aan de tuner moeten liggen van de liteon. De doorlus functie is dan kapot, bel liteon op voor een nieuwe of ga naar de winkel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160461 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:04:
Een Tip: knip geen draden door. Men een kleine schoevendraaier kan je voorzichtig het weerhaakje van pen 8 van de scartplug naar binnen drukken. Daarna met beleid de hele pin in de behuizing drukken. Op deze wijze is de pin altijd weer terug te zetten.

Ik gebruik de 5045 via de RGB kabel op een panasonic TV. Zelf had ik het probleem dat bij inschakelen van een timeropname de TV op hol sloeg. Op alle TV kanalen storing van het RGB signaal van de 5045. In dit geval heb ik pin 16 en pin 8 losgehaald, dit is de "trigger" pin voor resp. RGB en CVB, waarmee het probleem is opgelost. Enige nadeel is dat handmatig op het RGB signaal moet worden overgeschakeld, maar daar is mee te leven! :*)

[...]
Grappig, draadje 16? Dat wist ik niet. Ik heb 3 scart aansluitingen op mijn TV en er is er één bij waar ik geen last heb van een op hol geslagen TV dus hebben we het maar zo opgelost. Ik denk trouwens dat 90% van de mensen hier een cheap ass scartkabel gebruikt. Wel eens gezien wat een GOEDE kabel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft al iemand ervaring met upgraden naar 203?
Ik kan nergens release notes vinden..........
2_05 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:23:
[...]

Op deze site zie je dat 203 de laatste versie is. Als je naar het setup menu gaat kun je rechtsonderin in de code zien welke versie je hebt. (3e blokje van 4 cijfers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is ook een "cheap ass scartkabel" maar wel volledig bedraad. Geen idee wat ze nu kosten, deze is nog met guldens betaald..... Misschien is dit wel een specifiek probleem van de Panasonic TX28 TV? Deze oplossing werkt bij mij in ieder geval nu :)
Anoniem: 82429 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:33:
[...]

Grappig, draadje 16? Dat wist ik niet. Ik heb 3 scart aansluitingen op mijn TV en er is er één bij waar ik geen last heb van een op hol geslagen TV dus hebben we het maar zo opgelost. Ik denk trouwens dat 90% van de mensen hier een cheap ass scartkabel gebruikt. Wel eens gezien wat een GOEDE kabel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 160461 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:19:
dit is ook een "cheap ass scartkabel" maar wel volledig bedraad. Geen idee wat ze nu kosten, deze is nog met guldens betaald..... Misschien is dit wel een specifiek probleem van de Panasonic TX28 TV? Deze oplossing werkt bij mij in ieder geval nu :)

[...]
Grappig, ik had dus hetzelfde probleem en als ik dus ging opnemen trok ik de scart er uit. Nu dus die 2 pennetjes los gemaakt en geen probleem meer. Ow, ja, heb dus ook een Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:20:
[...]

Grappig, ik had dus hetzelfde probleem en als ik dus ging opnemen trok ik de scart er uit. Nu dus die 2 pennetjes los gemaakt en geen probleem meer. Ow, ja, heb dus ook een Panasonic.
Ik niet, ik heb een Philips 100Hz Matchline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Weet iemand de code waarmee ik mijn programmeerbare afstandsbediening kan instellen zodat ik mijn Liteon erme kan bedienen? Het gaat om een 4-cijferige code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 09:54:
Weet iemand de code waarmee ik mijn programmeerbare afstandsbediening kan instellen zodat ik mijn Liteon erme kan bedienen? Het gaat om een 4-cijferige code...
Probeer eens op het forum www.remotecentral.com, daar werden 2 codes vermeld: 1158 en 1416, maar blijkbaar waren ze er nog niet uit..t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnstaal
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08-2024
Begrijp ik het nu goed dat er geen EPG in de recorder zit?

M.a.w.: ik kan dus geen overzicht krijgen van alle programma´s die op de zenders worden uitgezonden en het is dan ook niet mogelijk om gemakkelijk de programma´s aan te klikken die je opgenomen wilt zien?

Moet het opnemen dus via een showview of timer functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160879

Een EPG is alleen mogelijk wanneer de daarvoor benodigde signalen worden doorgegeven door de zenders. Bij digitale tv zit een EPG, omdat alle bekende zenders (publiek, commercieel, binnen- buitenland) dat extra digitale signaal beschikbaar stellen aan de kabelaars (niet voor niets overigens, maar dat zit in de prijs van het dig.tv abonnement verwerkt, of in de prijs van de settopbox).
De LiteOn heeft een analoge tuner: hij kan dus het gewone analoge kabelsignaal ontvangen en weergeven (via de COAX-ingang achterop). Op de andere poorten, bijv. FrontIn kun je de uitgang van een dig. ontvanger plaatsen, maar dat signaal is dan door de dig.ontvanger eerst weer analoog gemaakt, dus zonder de extra info voor de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 09:54:
btw, welk (universele?) remote gebruik je, of welke raad je aan, ik ben nl ook op zoek naar een geschikte, zonder al te veel toeters en bellen, moet wel de belangrijkste prog.functies kunnen uitoefenen dus liefst zo goedkoop mogelijk, thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:15:
[...]

Ik heb het hier over een gewone dvd, niet opgenomen met de LiteOn. Ik kan deze WEL naar de harde schijf kopieren maar NIET terug omdat de schijfcapaciteit van de dvd ontoereikend is. Dus blijkbaar is de dvd op de harde schijf groter dan de max. 4,7 Gb geworden. Het betreft overigens dvd's gemaakt met dvdshrink, dus de dvd's zijn tot aan de rand toe gevuld. Dvd's die kleiner zijn kunnen wel worden gekopieerd. Maar toch blijft het raar...
Dit is vreemd: ik heb hetzelfde bestand geprobeerd naar een DVD-RW en dan gaat het wel!!!
Weet iemand hoe dit kan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een DVD+R erin stopt gaat de recorder deze al voorbereiden op opname. Op de tv komt dan ook te staan "Bezig met formateren". Hierdoor gaat er al wat ruimte verloren. Ik heb het ook gehad met The Village. Die had ik op de hdd gezet en wilde die op een +R zetten maar kreeg de melding dat de huidige indeling niet geschikt was voor de gekozen optie.

Over de scart, het ligt voornamelijk aan de tv want ik heb ook zo'n cheapass scartkabel en de mijne schakelt alleen om als ik de recorder handmatig aanzet. De tv doet niets als er een timer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hero Of Time schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:27:
Als je een DVD+R erin stopt gaat de recorder deze al voorbereiden op opname. Op de tv komt dan ook te staan "Bezig met formateren". Hierdoor gaat er al wat ruimte verloren. Ik heb het ook gehad met The Village. Die had ik op de hdd gezet en wilde die op een +R zetten maar kreeg de melding dat de huidige indeling niet geschikt was voor de gekozen optie.
Klopt, en daarmee is die dvd+R meteen ongeschikt gemaakt voor iedere andere dvd brander :Z

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 143259 schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:46:
[...]

btw, welk (universele?) remote gebruik je, of welke raad je aan, ik ben nl ook op zoek naar een geschikte, zonder al te veel toeters en bellen, moet wel de belangrijkste prog.functies kunnen uitoefenen dus liefst zo goedkoop mogelijk, thanks..
Ik gebruik de afstandbediening van mijn Marantz versterker SR5300... Is een programmeerbare afstandbediening. Helaas is het mij nog niet gelukt om de LiteOn ermee te bedienen. Ik blijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een aantal dagen geleden deze DVD recorder aangeschaft. Vandaag alles aangesloten, de nieuwste firmware er opgezet en nu blijkt dat ik één zender niet kan ontvangen: National Geographic Channel. Ik vind het vreemd dat er geen mogelijkheid is om zenders handmatig toe te voegen. Of is er toch een manier? Ik heb ze in ieder geval nog niet gevonden en de handleiding is er uitermate vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wel National Geographic Channel, maar mis België 1. In plaats daarvan heb ik nog een engelstalige zender (geen idee of dat ook daadwerkelijk belgië was). Heb je de zoek reeks op Nederland staan en kabel of automatisch?

• giant2000
Hero Of Time schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:21:
Ik heb wel National Geographic Channel, maar mis België 1. In plaats daarvan heb ik nog een engelstalige zender (geen idee of dat ook daadwerkelijk belgië was). Heb je de zoek reeks op Nederland staan en kabel of automatisch?
Want dat is inderdaad de grap: je moet ze op de juiste stand inscannen. Ik heb alle zenders er gewoon in staan.

2,00 m. + begane grond

• martijnstaal
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08-2024
Weet iemand of de Phocus vergeleken kan worden met de liteon 5045? (Zie http://kelkoo.2.rax.nl/-/nav/1160/product/1032492)

En heeft deze Phocus wel een digitale ingang zodat hij EPG kan weergeven?

Ten eerste: ik ken het merk niet maar ik heb ondertussen wel door dat firmware updates ERG belangrijk zijn. Check dus eerst op fokus wel eens een update released!!!!!

Second, er zijn bar weinig DVD recorders die EPG ondersteunen, dus je zal waarschijnlijk toch weg moeten van het budget nivo...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:21:
Ik heb de opties op Kabel en België staan aangezien ik in België woon ;) één kan ik gewoon ontvangen, alleen NGC ontbreekt. Niet zo'n supergroot gemis aangezien ik nooit van NGC opneem (uitzendingen worden toch genoeg herhaalt ;)) maar dan had ik liever dat TRT (één of andere Turkse zender en daarmee waardeloos voor het merendeel van de kabelabbonees) niet gevonden werd natuurlijk... :)

Admiral Freebee schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:49:
[...]

Ik heb de opties op Kabel en België staan aangezien ik in België woon ;) één kan ik gewoon ontvangen, alleen NGC ontbreekt. Niet zo'n supergroot gemis aangezien ik nooit van NGC opneem (uitzendingen worden toch genoeg herhaalt ;)) maar dan had ik liever dat TRT (één of andere Turkse zender en daarmee waardeloos voor het merendeel van de kabelabbonees) niet gevonden werd natuurlijk... :)
Das het probleem. Met auto vind ie wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 82429 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:32:
[...]

:)

[ Voor 9% gewijzigd door giant2000 op 25-11-2005 09:14 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Anoniem: 82429 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:32:
[...]

Dat ga ik dan eens proberen. Ik baal er wel een beetje van want dan moet ik alles opnieuw sorteren en benoemen :(

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-11-2005 18:00 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste