Idd, en dat is ook de enige bug waar ik (te vaak) last van heb, en die zit er dus nog steeds inVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:55:
[...]
De ergste kinderziekte die er nu nog in zit is dat er een kans is dat het apparaat hangt als je meer dan 1 opname programmeerd op één avond. Reset je hem dan ben je die opnames meestal kwijt. Het is mij één keer overkomen, maar sommige gebruikers hebben het een paar keer meegemaakt. Er komt deze maand waarschijnlijk nog een nieuwe firmware dus hopelijk is ook deze bug verleden tijd.
Laat ik dat nou net niet hebben. 299 gaat er dan met heeel veel pijn en moeite in.Exirion schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:07:
[...]
Voor onder de 400 euro heb je een gloednieuwe 80GB Pioneer die net op de markt is. Face it: na alle ellende die bezitters van de Lite-On hebben gehad mag je het gerust een crap produkt noemen. De Pioneers zijn erg goed.
Gaat het ook mis als je meerdere opnames instelt voor meerdere dagen? dus voor maandagavond, woensdagavond en vrijdagavond 1 programma per avond.2_05 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:09:
[...]
Idd, en dat is ook de enige bug waar ik (te vaak) last van heb, en die zit er dus nog steeds inMaar weer in spanning wachten op een nieuwe firmware dus.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Nee, dat is geen probleem. Pfff, soms gaat het weken goed, ik heb zelfs een hele vakantie zonder problemen volgeprogrammeerd. vervolgens gaat het wel fout als ik een keer 2 shows op een avond op wil nemen. Kortom, er is geen pijl op te trekken. Gelukkig heb ik het in 6 maanden maar 1 x meegemaakt.golfdiesel schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:53:
[...]
Gaat het ook mis als je meerdere opnames instelt voor meerdere dagen? dus voor maandagavond, woensdagavond en vrijdagavond 1 programma per avond.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 17:06 ]
zo de 5045 is besteld. ze hadden er bij divxplayer.nl nog 2 staan voor de prijs van 369 euro, vanaf morgen weer 389 euro.
Als ik volgende week de medion terug krijg kan die meteen retour naar Aldi en wil ik m'n geld terug. Ik ga geen moeite meer doen voor dat ding, het vertrouwen is weg in het apparaat en het vertrouwen in Medion heeft een enorme deuk opgelopen.
Als ik volgende week de medion terug krijg kan die meteen retour naar Aldi en wil ik m'n geld terug. Ik ga geen moeite meer doen voor dat ding, het vertrouwen is weg in het apparaat en het vertrouwen in Medion heeft een enorme deuk opgelopen.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Ik kan er ook geen pijl aan trekken. Ik had ook gehoopt iig een deel van de vakantie vol te kunnen programmeren. Kom ik terug, blijkt dat ik aan het begin van zn allereerste opname al is vastgelopenVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:06:
[...]
Nee, dat is geen probleem. Pfff, soms gaat het weken goed, ik heb zelfs een hele vakantie zonder problemen volgeprogrammeerd. vervolgens gaat het wel fout als ik een keer 2 shows op een avond op wil nemen. Kortom, er is geen pijl op te trekken. Gelukkig heb ik het in 6 maanden maar 1 x meegemaakt.

Heb de dagen voor ik op vakantie ging expres geen opnamens of timerinstellingen verwijderd, om geen foute sectoren te creëren, maar heeft dus niet geholpen.
Ik begrijp niet dat sommigen de Liteon 5045 zo afkraken. Ik heb 'm nu een maand of 3, en ik ben behoorlijk tevreden! Het enige euvel waar ik heel soms last van heb, is het vastlopen als ik te snel op de knoppen druk als de recorder net aan is. Daar heeft ie een hekel aan, moet blijkbaar even rustig wakker kunnen worden. Ach, ik heb dat zelf eigenlijk ook!
Maar verder is het een heel goede recorder.
Ik neem meestal op de SP stand op (2-uurs stand), en dan krijg je een supergoeie opname.
Afgespeeld op een 100% perfecte, zeer scherp weergevende 82 cm 100Hz Philips matchline tv is er geen beeldverlies zichtbaar.
Ook een plus is dat ie muziekdvd's goed kan weergeven en deze zelfs naar de hdd kan kopieren! (ook onbeveiligde filmsdvd's of al je digitale foto's...) Ik heb al heel wat muziek op de hdd staan!
Heel veel z.g. A-merken kunnen dit niet nadoen!
Ik neem meestal op de SP stand op (2-uurs stand), en dan krijg je een supergoeie opname.
Afgespeeld op een 100% perfecte, zeer scherp weergevende 82 cm 100Hz Philips matchline tv is er geen beeldverlies zichtbaar.
Ook een plus is dat ie muziekdvd's goed kan weergeven en deze zelfs naar de hdd kan kopieren! (ook onbeveiligde filmsdvd's of al je digitale foto's...) Ik heb al heel wat muziek op de hdd staan!
Heel veel z.g. A-merken kunnen dit niet nadoen!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
puur uit interesse, zijn er ergens foto's te vinden van de binnenkant van de 5045?
Twee timers op een avond is bij mij geen probleem. Ik heb een dagelijkse timer staan (ma-vr) voor Mythbusters en op vrijdag direct daarna komt op een andere zender iets dat ik ook wil opnemen en dat heeftie al de hele tijd goed gedaan. Ik weet niet meer wanneer ik dat erin heb gezet maar iig had ik dat al zo toen 1.93 er was geloof ik. Nog nooit daar een vastloper op gehad. Ik had wel soms dat het beeld zwart bleef maar dat is nu ook niet meer zo, of iig heel zelden want gister geloof ik had ik dat nog wel, was toen half "wakker" zeg maar.
Vastlopers heb ik sinds een maand niet meer gehad. Geen vastloper dat je de stekker eruit moet halen. Top apparaat, helaas wel zo dat ik er nog 500 voor heb moeten dokken, terwijl deze een paar weken later op 450 stond, beetje balen maar dat heb je als je hem direct wilt hebben.
Vastlopers heb ik sinds een maand niet meer gehad. Geen vastloper dat je de stekker eruit moet halen. Top apparaat, helaas wel zo dat ik er nog 500 voor heb moeten dokken, terwijl deze een paar weken later op 450 stond, beetje balen maar dat heb je als je hem direct wilt hebben.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zou het niet zo kunnen zijn dat 2 timers op 1 avond niet goed gaan als de eindtijd van de eerste (te) dicht op de begintijd van de tweede timer zit? De recorder heeft misschien even tijd nodig om te reageren op bepaalde zaken en als dan de 2e timer moet beginnen kan het wel lastig worden, zeker vanwege het feit dat de firmware niet multitasking is terwijl de chipset van LSI dat wel ondersteund.Hero Of Time schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:33:
Twee timers op een avond is bij mij geen probleem. Ik heb een dagelijkse timer staan (ma-vr) voor Mythbusters en op vrijdag direct daarna komt op een andere zender iets dat ik ook wil opnemen en dat heeftie al de hele tijd goed gedaan. Ik weet niet meer wanneer ik dat erin heb gezet maar iig had ik dat al zo toen 1.93 er was geloof ik. Nog nooit daar een vastloper op gehad. Ik had wel soms dat het beeld zwart bleef maar dat is nu ook niet meer zo, of iig heel zelden want gister geloof ik had ik dat nog wel, was toen half "wakker" zeg maar.
Toch knap, mijn timer stopt om 21:00 voor Mythbusters en start om 21:00 voor de volgende en dat is geen probleem voor hem. Hijs op dat punt nog nooit vastgelopen.
http://ccgi.mgillespie.pl...topic=189.msg1216#msg1216golfdiesel schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:30:
puur uit interesse, zijn er ergens foto's te vinden van de binnenkant van de 5045?
zo, ik heb mijn 5045 binnen, wat een zegen vergeleken met de Medion 42183. Ok de multitasking mis ik wel. Maar goed, het beeld is goed, het geluid is ook goed. Dus dat is al beter dan bij de Medion.... En dan voor 60 euro meer een 2x zo grote HD..
Gefeliciteerd met de aankoop!golfdiesel schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:50:
zo, ik heb mijn 5045 binnen, wat een zegen vergeleken met de Medion 42183. Ok de multitasking mis ik wel. Maar goed, het beeld is goed, het geluid is ook goed. Dus dat is al beter dan bij de Medion.... En dan voor 60 euro meer een 2x zo grote HD..
De mensen van divxplayer.nl hebben een briefje bij de speler gedaan met het advies om als eerste handeling de nieuwste firmare te installeren. Dit heb ik ook meteen gedaan.Vulcan750 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:30:
[...]
Ik adviseer je wel om direct de nieuwste firmware (197eu) erop te zetten, mocht deze er nog niet opstaan! (als je dit later doet, moet je de zenders weer overnieuw erop zetten..)
Het beeld en geluid zijn echt lichtjaren beter dan dat van de Medion.
Verwijderd
Hallo medeeigenaren van een superapparaat.
Ik ben zelf ook in het bezit van zo'n hdd-dvd recorder.
Mijn bedoeling was hiermee van mijn vhs-banden een dvd te kunnen maken, zodat mijn videorecorder een vriendelijke schop de deur uit krijgt en mijn kast weer een beetje ruimte krijgt doordat de videobanden naar zolder kunnen verdwijnen.
Nu lees ik hier op het foren heel veel acabadabra over even wat instellingen veranderen om om de beveiliging heen te komen. Ik begrijp er niks van, maar mischien is iemand van jullie bereid me wegwijs te maken, zodat ik inderdaad mijn filmcollectie kan gaan overzetten.
Alvast heel erg bedankt.
ik zit regelmatig op msn, dus ook daar kun je met me communuseren.
Groeten Ramon
een newbee
Ik ben zelf ook in het bezit van zo'n hdd-dvd recorder.
Mijn bedoeling was hiermee van mijn vhs-banden een dvd te kunnen maken, zodat mijn videorecorder een vriendelijke schop de deur uit krijgt en mijn kast weer een beetje ruimte krijgt doordat de videobanden naar zolder kunnen verdwijnen.
Nu lees ik hier op het foren heel veel acabadabra over even wat instellingen veranderen om om de beveiliging heen te komen. Ik begrijp er niks van, maar mischien is iemand van jullie bereid me wegwijs te maken, zodat ik inderdaad mijn filmcollectie kan gaan overzetten.
Alvast heel erg bedankt.
ik zit regelmatig op msn, dus ook daar kun je met me communuseren.
Groeten Ramon
een newbee
tweakradje schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:50:
Geen flauw idee hoe hij er aan komt maar
hier staat de uitleg voor de MacroVision Hack:
http://www.kennynet.co.uk/?loc=latest&nid=23
Het vierde byte achter je RGNCODE is blijkbaar "disable MacroVision".
Om de checksum check te omzeilen moet je je regioncode met 1-tje
verlagen. Deze moet je na de upgrade dus zelf weer goed zetten.
[...]
Verwijderd
Of gewoon de hacked firmware installeren. je kan altijd weer terug naar welke firmware dan ook. Lees dit eens ;
http://ccgi.mgillespie.pl.../smf/index.php?topic=11.0
http://ccgi.mgillespie.pl.../smf/index.php?topic=11.0
Verwijderd
Ook ik heb problemen met mijn Medion en wilde hem vanmorgen nadat ik dit forum eens goed had doorgelezen terugbrengen. Maar zonder succesgolfdiesel schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:39:
zo de 5045 is besteld. ze hadden er bij divxplayer.nl nog 2 staan voor de prijs van 369 euro, vanaf morgen weer 389 euro.
Ik heb Aldi gebeld (Ommen) en ik heb het verhaal uitgelegd met de mededeling dat het apparaat 2x is terug geweest naar Medion en dat ze het probleem niet op kunnen lossen. Toen werd mij verteld dat ik het apparaat terug kon brengen. Ik ga het apparaat als het goed is a.s. vrijdag terug brengen.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:14:
[...]
Ook ik heb problemen met mijn Medion en wilde hem vanmorgen nadat ik dit forum eens goed had doorgelezen terugbrengen. Maar zonder succesIk kreeg te horen dat ik apparaat maar ter reparatie aan moest bieden bij Medion. Dat ga ik nu maar doen, maar heb er gezien ervaringen van anderen absoluut geen vertrouwen in. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen je geld terug te krijgen? Ik begrijp dat je hem nog niet hebt teruggebracht en ben dus wel benieuwd of dat echt lukt. Wil je het me laten weten?
edit:
gisteren, zaterdag, het apparaat terug gebracht naar Aldi nadat het 3e apparaat ook niet goed was (niet vreemd natuurlijk als het om een ontwerpfout gaat.) Ik heb m'n geld terug en ik ben ontzettend blij met mijn LiteON 5045, al is geen enkele recorder momenteel perfect, deze doet tenminste wat ie moet doen en doet ook wat er op de doos staat...
gisteren, zaterdag, het apparaat terug gebracht naar Aldi nadat het 3e apparaat ook niet goed was (niet vreemd natuurlijk als het om een ontwerpfout gaat.) Ik heb m'n geld terug en ik ben ontzettend blij met mijn LiteON 5045, al is geen enkele recorder momenteel perfect, deze doet tenminste wat ie moet doen en doet ook wat er op de doos staat...
[ Voor 17% gewijzigd door golfdiesel op 28-08-2005 10:47 ]
Verwijderd
Sinds eergisteren heb ik de Lite-On 5026, qua prijs (€ 280) en design een zeer aantrekkelijk appraat. Het werkt perfect, op de (na het lezen van dit forum) bekende minpunten na:
1. tijdens het opstarten, brein, kijkwijzer etc, zie ik horizontale artefacts of balken van links naar rechts door de zwarte delen van het beeld lopen (dit stopt zodra de film begint).
2. het niet gelijktijdig kunnen opnemen en een eerdere opname terugkijken (dit probleem is al uitgebreid aan de orde gekomen, maar ik meld het ten overvloede - voor de statistieken van Lite-On)
3. als ik een DVD opneem op de HDD, dan zou ik toch bijvoorbeeld alleen het hoofdmenu en de film als losse bestanden moeten kunnen splitsen, toch? Zo kan ik alles in de recorder op 1 DVDtje kwijt. Nou, niet dus. Als ik de handleiding volg, via browser het betreffende videobestand aanklik en vervolgens de EDIT-knop, dan kom ik niet in het in de handleiding afgebeelde edit-window, maar slechts een edit-window waarin ik het bestand kan hernoemen of wissen. Ik kan dus helemaal niets editen. Doe ik iets fout? Ik volg braaf heel letterlijk de manual, maar aangezien daar zoveel spelfouten in staan ben ik er niet zeker van of alles wel goed vertaald is.
4. de manual zegt niets over het op een schijfje kunnen zetten van alle settings en zenderinstellingen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik na een FW-update weer 2 uur bezig ben ben zenders zoeken, hernoemen en herschikken.
Mijn firmware is FLNJCG 197, productiedatum juni 2005.
Wie heeft tips of oplossingen voor me?
Mark
1. tijdens het opstarten, brein, kijkwijzer etc, zie ik horizontale artefacts of balken van links naar rechts door de zwarte delen van het beeld lopen (dit stopt zodra de film begint).
2. het niet gelijktijdig kunnen opnemen en een eerdere opname terugkijken (dit probleem is al uitgebreid aan de orde gekomen, maar ik meld het ten overvloede - voor de statistieken van Lite-On)
3. als ik een DVD opneem op de HDD, dan zou ik toch bijvoorbeeld alleen het hoofdmenu en de film als losse bestanden moeten kunnen splitsen, toch? Zo kan ik alles in de recorder op 1 DVDtje kwijt. Nou, niet dus. Als ik de handleiding volg, via browser het betreffende videobestand aanklik en vervolgens de EDIT-knop, dan kom ik niet in het in de handleiding afgebeelde edit-window, maar slechts een edit-window waarin ik het bestand kan hernoemen of wissen. Ik kan dus helemaal niets editen. Doe ik iets fout? Ik volg braaf heel letterlijk de manual, maar aangezien daar zoveel spelfouten in staan ben ik er niet zeker van of alles wel goed vertaald is.
4. de manual zegt niets over het op een schijfje kunnen zetten van alle settings en zenderinstellingen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik na een FW-update weer 2 uur bezig ben ben zenders zoeken, hernoemen en herschikken.
Mijn firmware is FLNJCG 197, productiedatum juni 2005.
Wie heeft tips of oplossingen voor me?
Mark
2) dit is inderdaad jammer dat het niet kan, echter dit zal een complete re-write van de firmware nodig hebben en je kan wel nagaan dat liteon dit nooit zal doen.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 06:40:
3) waarom moet je het hoofdmenu hebben? Alleen de film zelf is toch voldoende? Het splitsen is pas mogelijk als de opname een fractie van een seconde aan het spelen is. Tevens weet ik ook niet of je een opname die van een commerciele DVD af komt kunt bewerken, daarbij heb je eerst al de kopieer beveiliging moeten weghalen enzo.
4) de manual zegt hier niets over, het kan namelijk ook niet. Jammer, maar helaas. Heb je LiteON al gebeld?
Verwijderd
Problemen met timer indien opname over de 24 uurs grens gaat.
Heb timer ingestld van 23.30 tot 01.45 en programma wordt niet opgenomen.
Sterker nog recorder staat volgende morgen wel aan op betreffende kanaal maar bij timermenu staat achter het tijdstip 01.45 een rode driehoek met vermelding dat tijdstip al voorbij is.
Hoe kan ik dan een programma opnemen (programmeren)dat 's avonds start voor 24.00 uur en de eindtijd na 24.00 (00.00) LIGT ????????????
Sterker nog recorder staat volgende morgen wel aan op betreffende kanaal maar bij timermenu staat achter het tijdstip 01.45 een rode driehoek met vermelding dat tijdstip al voorbij is.
Hoe kan ik dan een programma opnemen (programmeren)dat 's avonds start voor 24.00 uur en de eindtijd na 24.00 (00.00) LIGT ????????????
Verwijderd
ad 3:golfdiesel schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:12:
[...]
3) waarom moet je het hoofdmenu hebben? Alleen de film zelf is toch voldoende? Het splitsen is pas mogelijk als de opname een fractie van een seconde aan het spelen is. Tevens weet ik ook niet of je een opname die van een commerciele DVD af komt kunt bewerken, daarbij heb je eerst al de kopieer beveiliging moeten weghalen enzo.
4) de manual zegt hier niets over, het kan namelijk ook niet. Jammer, maar helaas. Heb je LiteON al gebeld?
Als ik het hoofdmenu niet heb, kan ik ook geen ondertitels instellen, althans, dat denk ik (klopt dat?). Inmiddels heb ik ontdekt wat het splits-probleem is: het betrof een naar de HDD gekopieerde commerciele DVD. Een zelf opgenomen stuk van TV liet zich wel editen. Hoe de kopieerbeveiliging weg te halen is, hoor ik graag. Op het forum van Gillespie lees ik dat dat alleen maar kan met een (via een op dat forum geposte link) gehackte firmware-update....moet dat echt? Doe ik liever niet. Had gehoopt op een simpeler procedure zoals bij het regiovrij maken.
ad 1:
Mijn eerdere opmerking over verticale balken is ook opgelost. Ik had aanvankelijk niet de meegeleverde scartkabel gebruikt, maar een langere en dunnere videokabel. Na verwisseling bleek het probleem verholpen.
ad 2 en 4:
Er zal geen firmware aanpassing komen om twee handelingen (kijken en recorden) gelijktijdig uit te voeren, en er bestaat/komt ook geen mogelijkheid om settings te saven, aldus een vriendelijke LiteOn helpdesk.
Vraagje: als ik opneem van mijn digitale videocamera, neemt die LiteOn dan in 16:9 op ? Een Philips DVD recorder verandert het 16:9 signaal naar 4:3 bijvoorbeeld
Yo.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik heb het apparaat gisteren (tegen beter weten in) op de bus gedaan naar Medion. Als het apparaat weer niet goed (wat ik verwacht) bel ik ook direct naar Ommen.golfdiesel schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:48:
[...]
Ik heb Aldi gebeld (Ommen) en ik heb het verhaal uitgelegd met de mededeling dat het apparaat 2x is terug geweest naar Medion en dat ze het probleem niet op kunnen lossen. Toen werd mij verteld dat ik het apparaat terug kon brengen. Ik ga het apparaat als het goed is a.s. vrijdag terug brengen.
edit:
Hi golfdiesel, ik heb hem daar dus ook besteld en hoop hem morgen of donderdag in huis te hebben. CD met de hacked firmware ligt al klaargolfdiesel schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:53:
[...]
De mensen van divxplayer.nl hebben een briefje bij de speler gedaan met het advies om als eerste handeling de nieuwste firmare te installeren. Dit heb ik ook meteen gedaan.
Het beeld en geluid zijn echt lichtjaren beter dan dat van de Medion.
Die gehackte firmware die genoemd wordt verwijderd de Macrovision kopieerbeveiliging die op VHS banden en DVD's word gezet, of liever werd. Deze stoort het uitgangssignaal dusdanig dat een videorecorder op hol slaat en dus een storend beeld opneemt. Een tv heeft hier geen last van. Hoewel... bij oude tv's zie je soms wel degelijk elke 2-3 seconden het beeld lichter en donkerder worden. Dat deze beveiliging niet meer veel wordt gebruikt laat zich raden: wie gaat er nog een DVD op VHS zetten of VHS naar VHS kopieren?Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:48:
In elk geval moet je probleemloos VHS banden en DVD's kunnen opnemen op de 5045.
[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 30-08-2005 14:18 ]
2,00 m. + begane grond
De gehackte firmware haalt alleen het macrovision signaal weg, niet de CSS kopieerbeveiliging.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:32:
[...]
ad 3:
Als ik het hoofdmenu niet heb, kan ik ook geen ondertitels instellen, althans, dat denk ik (klopt dat?). Inmiddels heb ik ontdekt wat het splits-probleem is: het betrof een naar de HDD gekopieerde commerciele DVD. Een zelf opgenomen stuk van TV liet zich wel editen. Hoe de kopieerbeveiliging weg te halen is, hoor ik graag. Op het forum van Gillespie lees ik dat dat alleen maar kan met een (via een op dat forum geposte link) gehackte firmware-update....moet dat echt? Doe ik liever niet. Had gehoopt op een simpeler procedure zoals bij het regiovrij maken.
Ondertitels stel je toch gewoon in via het "navi.." knopje op je afstandsbediening en dan subtitles. De ondertitels en audiotracks zijn geintegreerd in de VOB bestanden.
Over het gelijktijdig afspelen en opnemen, tsja jammer dat ze daar niets aan doen terwijl het platform het makkelijk aankan ook MPEG4 afspelen kan het chipset aan. Maar goed het zat vanaf het begin niet in het apparaat. De dealer hoeft toch ook niet de facelift op jouw auto achteraf door te voeren.
Laat ze eerst de bestaande bugs er uit halen, de rest is niet zo boeiend. Het zou anders zijn als het apparaat zaken die geadverteerd worden niet kan uitvoeren zoals bij dat achterlijke Medion ding het geval was.
Verwijderd
ad 1.golfdiesel schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:40:
[...]
1.
De gehackte firmware haalt alleen het macrovision signaal weg, niet de CSS kopieerbeveiliging.
Ondertitels stel je toch gewoon in via het "navi.." knopje op je afstandsbediening en dan subtitles. De ondertitels en audiotracks zijn geintegreerd in de VOB bestanden.
2.
Over het gelijktijdig afspelen en opnemen, tsja jammer dat ze daar niets aan doen terwijl het platform het makkelijk aankan ook MPEG4 afspelen kan het chipset aan. Maar goed het zat vanaf het begin niet in het apparaat. De dealer hoeft toch ook niet de facelift op jouw auto achteraf door te voeren.
3.
Laat ze eerst de bestaande bugs er uit halen, de rest is niet zo boeiend. Het zou anders zijn als het apparaat zaken die geadverteerd worden niet kan uitvoeren zoals bij dat achterlijke Medion ding het geval was.
goeie tip; ga ik meteen proberen.
ad 2.
het HOEFT niet, het MOET niet, maar het zou wel mogen en het zou bijzonder sympatiek zijn, vooral omdat het zo vreselijk onlogisch is dat het niet kan. It's not NICE to have, but NEED to have. Ik had het apparaat net helemaal goed geprogrammeerd, was direct een film aan het opnemen (om die later te kunnen kijken) toen mijn zoon met een DVD aankwam die hij op dat moment wilde zien (enthousiast dat we eindelijk een DVD speler hebben). Tja, daar sta je dan als vader, dan moet je bekennen dat je zo stom bent geweest dat je daar in de winkel niet op gelet hebt.
ad 3.
Los van ad 2 en de trage afstandbediening, wat zijn in de apparaten vanaf juni 2005 (fw 197) dan nog de echte bugs?
Dit zijn m.i. geen bugs.ad 3.
Los van ad 2 en de trage afstandbediening, wat zijn in de apparaten vanaf juni 2005 (fw 197) dan nog de echte bugs?
Wel onopgeloste bugs zijn o.a.:
*Onduidelijke programmeerproblemen: soms wordt een programma om duistere reden niet opgenomen (uitgebreid behandeld in dit forum)
*Af en toe heeft de recorder een reset nodig. Bijvoorbeeld nadat het slechts een zwart beeld geeft of een overgemoduleerd geluid heeft.
Maar daar valt mee te leven.
[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 31-08-2005 11:26 ]
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Sorry voor deze newbie-vraag, maar wat heeft een reset voor side effetcs?Af en toe heeft de recorder een reset nodig. Bijvoorbeeld nadat het slechts een zwart beeld geeft of een overgemoduleerd geluid heeft. Maar daar valt mee te leven.
Moet ik dan de zenders en settings opnieuw programmeren?
Is hetzelfde als de reset niet te bereiken met de stekker eruit trekken?
De reset bereik je inderdaad met de stekker eruit en erin de doen.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:34:
[...]
Sorry voor deze newbie-vraag, maar wat heeft een reset voor side effetcs?
Moet ik dan de zenders en settings opnieuw programmeren?
Is hetzelfde als de reset niet te bereiken met de stekker eruit trekken?
De gevolgen vallen mee: wanneer het apparaat uit staat (stand-by) is er niks aan de hand. Wanneer het apparaat nog aan stond, bijvoorbeeld bij een volledige vastloper, krijg je net als een computer, een harddisk check. Normaal gesproken gaat dit goed zonder verlies van bestanden en instellingen.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Verwijderd
Ben je niet vergeten de datum een dag verder te zetten???Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:02:
Verwijderd
Nog zo'n newbie-vraag:
als ik een dvd van pakweg 8 Gb naar de HDD kopieer met de eenknops-kopieerfunctie, dan kopieert hij de schijf in circa 20 minuten naar de HDD.
Maar kan ik dan ook de modus HQ /SP/ LP instellen, zodanig dat ik die ene schijf van 8 Gb vervolgens gecomprimeerd op 1 DVD-RW kan kopieren?
Ik kan dit natuurlijk doen op mijn PC (met DVD Shrink; dat werkt perfect), maar de de Lite-On zou dat toch ook moeten kunnen.
Ik kan in het woud van GUI echter de juiste knop of window niet vinden.
Graag advies.
als ik een dvd van pakweg 8 Gb naar de HDD kopieer met de eenknops-kopieerfunctie, dan kopieert hij de schijf in circa 20 minuten naar de HDD.
Maar kan ik dan ook de modus HQ /SP/ LP instellen, zodanig dat ik die ene schijf van 8 Gb vervolgens gecomprimeerd op 1 DVD-RW kan kopieren?
Ik kan dit natuurlijk doen op mijn PC (met DVD Shrink; dat werkt perfect), maar de de Lite-On zou dat toch ook moeten kunnen.
Graag advies.
Verwijderd
Ik kan maar één datum ingeven en dat is de datum dat de opname start neem ik toch aan.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:50:
[...]
Ben je niet vergeten de datum een dag verder te zetten???
Neen, de Lite-On kan alleen kopieren en niet achteraf edit-en. Wat je wel kan doen is de dvd afspelen in een externe dvd-player en de Lite-On op dvd op laten nemen. Op deze manier kun je ook beveiligde dvd's kopieren.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:56:
Nog zo'n newbie-vraag:
Graag advies.
Opnames van tv of op bovengenoemde wijze zijn wel te edit-en in de vorm van knippen en plakken, bij dvd rechtstreeks kopieren naar de harde schijf niet.
2,00 m. + begane grond
Let altijd op bij opnames die starten ná 0.00: de datum verschuift op dat moment. Ik ken het genoemde probleem tot nog toe niet. Kijk uit bij showview codes uit de gids: deze zijn niet altijd goed. Controleer na het programmeren in het timer menu of de tijden inderdaad kloppen. Ik neem altijd 20 minuten extra op voor evt. uitloop van de programma's (niet nodig bij PDC (Ned. 1-3 en Begie))Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:09:
[...]
Ik kan maar één datum ingeven en dat is de datum dat de opname start neem ik toch aan.
2,00 m. + begane grond
Ik heb de mijne gisteren binnen gekregen en meteen maar aangesloten. Het inregelen ging van een leien dakje en het geluid en beeld zijn top. Ook opnemen, zowel programmeren als via Showview ging prima.(wat een verschil met mijn vorige Medion/Aldi)
Bleek ook dat ik de laatste firmware al had, dus alleen op regio-vrij gezet.
Had alleen vanmorgen toen ik hem aanzette een brak geluid, als ik een opname afspeelde niet. Nadat ik de kabels controleerde bleef het geluid, even off/on en het was weer goed, iemand een idee?
Bleek ook dat ik de laatste firmware al had, dus alleen op regio-vrij gezet.
Had alleen vanmorgen toen ik hem aanzette een brak geluid, als ik een opname afspeelde niet. Nadat ik de kabels controleerde bleef het geluid, even off/on en het was weer goed, iemand een idee?
Verwijderd
Ik heb gisterenavond de timer geprogrammerd (via het uitgebreide menu daarvoor) om vannacht 2 films te laten opnemen.giant2000 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:38:Let altijd op bij opnames die starten ná 0.00: de datum verschuift op dat moment. Ik ken het genoemde probleem tot nog toe niet. Kijk uit bij showview codes uit de gids: deze zijn niet altijd goed. Controleer na het programmeren in het timer menu of de tijden inderdaad kloppen. Ik neem altijd 20 minuten extra op voor evt. uitloop van de programma's (niet nodig bij PDC (Ned. 1-3 en Begie))
Dat is perfect verlopen, dus ook ik ondervind geen probleem met 'over de datum heen opnemen'.
De ratio achter het blijven staan van inmiddels opgenomen programma's in het timer menu zie ik ook wel in: er staat keurig een groen vinkje bij, zodat je achteraf ook in dat menu nog rustig kunt teruglezen wat hij allemaal heeft opgenomen. Het vervolgens wissen van die gegevens is ook niet zo moeilijk.
Al met al tot nu toe dus geen enkel probleem en uitsluitend lof voor dit apparaat (m.u.v. het niet gelijktijdig kunnen opnemen en afspelen - maar daar is mee te leven).
Heeft iemand nog een handigere manier gevonden dan door het programma te openen, naar reset te gaan en te bevestigen? Ik vind het een ietsiepietsie omslachtig maar swoah, er zijn ergere dingen.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:19:
[...]
Het vervolgens wissen van die gegevens is ook niet zo moeilijk.
2,00 m. + begane grond
Hallo kan iemand mij s.v.p. advies geven? Toen ik een rescan deed om Talpa en RTL7 te kunnen ontvangen, deed zich het volgende voor:
Ik heb netjes de zenders ingedeeld, en wilde een programma opnemen. Enfin, showview nummer erin en toen vroeg hij om een drie letter code, volgens mij op welk kanaal hij zou staan. Ik vulde per ongeluk 6 in, maar realiseerde mij later dat Talpa op 7 staat.
Als ik nu iets van Talpa wil opnemen middels showview, krijg ik dus een opname op het verkeerde kanaal...En ik kan nergens vinden waar ik dat kan wijzigen/opgedaan kan maken.
Suggesties iemand?
Alvast erg bedankt.
firmware = 197
grt,
Jan
Ik heb netjes de zenders ingedeeld, en wilde een programma opnemen. Enfin, showview nummer erin en toen vroeg hij om een drie letter code, volgens mij op welk kanaal hij zou staan. Ik vulde per ongeluk 6 in, maar realiseerde mij later dat Talpa op 7 staat.
Als ik nu iets van Talpa wil opnemen middels showview, krijg ik dus een opname op het verkeerde kanaal...En ik kan nergens vinden waar ik dat kan wijzigen/opgedaan kan maken.
Suggesties iemand?
Alvast erg bedankt.
firmware = 197
grt,
Jan
Oei, ken ik, ik heb dat ook een keer met Canvas gehad. Volgens mij heb ik toen de zender gewist en daarna weer geinstalleerd.Dancehengst schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:15:
Hallo kan iemand mij s.v.p. advies geven? Toen ik een rescan deed om Talpa en RTL7 te kunnen ontvangen, deed zich het volgende voor:
Suggesties iemand?
Alvast erg bedankt.
firmware = 197
grt,
Jan
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
giant2000 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:14:
[...]
Die gehackte firmware die genoemd wordt verwijderd de Macrovision kopieerbeveiliging die op VHS banden en DVD's word gezet, of liever werd. Deze stoort het uitgangssignaal dusdanig dat een videorecorder op hol slaat en dus een storend beeld opneemt. Een tv heeft hier geen last van. Hoewel... bij oude tv's zie je soms wel degelijk elke 2-3 seconden het beeld lichter en donkerder worden. Dat deze beveiliging niet meer veel wordt gebruikt laat zich raden: wie gaat er nog een DVD op VHS zetten of VHS naar VHS kopieren?
In elk geval moet je probleemloos VHS banden en DVD's kunnen opnemen op de 5045.
giant2000 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:14:
[...]
Hieruit begrijp ik dus dat dit voor mij intressant is, aangezien het de bedoeling is van vhs naar dvd te gaan werken.
De gehackte firmware heb ik wel gevonden, maar hoe krijg ik deze in mijn recorder, dat heb ik nog niet begrepen.
met mijn schotelontvanger moest dit via een serieel en parrellel kabel, maar dit gaat via de cd begreep ik, maar hoe precies zou ik graag willen weten
Dus wie kan mij hierbij helpen via het forem of via mail
mijn mail en msn adres is ramon286@hotmail.com
Die gehackte firmware die genoemd wordt verwijderd de Macrovision kopieerbeveiliging die op VHS banden en DVD's word gezet, of liever werd. Deze stoort het uitgangssignaal dusdanig dat een videorecorder op hol slaat en dus een storend beeld opneemt. Een tv heeft hier geen last van. Hoewel... bij oude tv's zie je soms wel degelijk elke 2-3 seconden het beeld lichter en donkerder worden. Dat deze beveiliging niet meer veel wordt gebruikt laat zich raden: wie gaat er nog een DVD op VHS zetten of VHS naar VHS kopieren?
Deze gehachte firmware kun je downloaden via:Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:30:
oeps dat ziet er vreemd uit, sorrie.
Wie o wie kan mij helpen
[...]
http://www.ss3f.com/ilo/5045/index.htm
Deze brand je op een cd (zipfile wel eerst uitpakken) en laad deze in in de Lite-on. De rest wijst zichzelf.
[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 01-09-2005 19:35 ]
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Ik moet dat nuanceren! DVD Shrink werkt aardig, maar niet altijd. Als ik een DVD met 220 minuten beeld wil kopieren, dan krijgt Shrink het niet voldoende gecomprimeerd. Ben op dit moment bezig met een poging om met Pinnacle Instant Copy (versie 1.0 D jan. '03) de DVD te kopieren. Heeft iemand ervaring met het kopieren van 7+GB DVD's met behulp van DVD Shrink, InstantCopy of ratDVD?Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:56:Maar kan ik dan ook de modus HQ /SP/ LP instellen, zodanig dat ik die ene schijf van 8 Gb vervolgens gecomprimeerd op 1 DVD-RW kan kopieren?
Denk dat het wel off-topic had maar ik zag geen optie voor een PM. DVDShrink kijkt of de kwaliteit nog goed is, hoe goed durf ik niet te zeggen. Ik liep er ook tegenaan dat ie bv. bij de Appendixen van LOTR3 niet de complete disk in 1x kan doen, omdat het te groot wordt. Dan maar re-author. Nog steeds te groot. Wel gebackupt en daarna de door dvdshrink aangemaakte kopie wederom door dvdshrink gehaald, waarbij ie het nu nog tot zo'n 89% doet. Hoe goed de kwaliteit wordt kan ik op dit moment niet zeggen. Voor die appendixes hoeft het voor mij ook niet super te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 06:40:
[...]
Ik moet dat nuanceren! DVD Shrink werkt aardig, maar niet altijd. Als ik een DVD met 220 minuten beeld wil kopieren, dan krijgt Shrink het niet voldoende gecomprimeerd. Ben op dit moment bezig met een poging om met Pinnacle Instant Copy (versie 1.0 D jan. '03) de DVD te kopieren. Heeft iemand ervaring met het kopieren van 7+GB DVD's met behulp van DVD Shrink, InstantCopy of ratDVD?
aka pluim003
Verwijderd
Dank je wel voor de hulp.
Als de nieuwe firmware in de liteon geladen is, moet ik dan nog wel de regiocode opnieuw invoeren??
Nou dan gaan we dit maar eens even uitproberen en kijken of ik het deze winter voor elkaar krijg mijn complete videocollectie op dvd te branden.
verder wens ik iedereen op dit forem heel veel plezier met dit alles kunnende apparaat.
groeten Ramon
Als de nieuwe firmware in de liteon geladen is, moet ik dan nog wel de regiocode opnieuw invoeren??
Nou dan gaan we dit maar eens even uitproberen en kijken of ik het deze winter voor elkaar krijg mijn complete videocollectie op dvd te branden.
verder wens ik iedereen op dit forem heel veel plezier met dit alles kunnende apparaat.
groeten Ramon
giant2000 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:30:
[...]
Deze gehachte firmware kun je downloaden via:
http://www.ss3f.com/ilo/5045/index.htm
Deze brand je op een cd (zipfile wel eerst uitpakken) en laad deze in in de Lite-on. De rest wijst zichzelf.
De nieuwe modellen staan alweer klaar: artikel op CDRINFO
Helaas gaan alle instellingen verloren bij installatie van firmware, dus ook de regiocode moet je opnieuw instellen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:26:
[...]
2,00 m. + begane grond
En hiermee zijn firmware-updates voor de 5045 gestaakt?tweakradje schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:09:
De nieuwe modellen staan alweer klaar: artikel op CDRINFO
2,00 m. + begane grond
Als ik een CD of DvD speel dan hoor ik de speler (DvD/CD-drive) "tikken".
Zelfs zo dat het hinderlijk is als de muziek op een normaal niveau staat.
Ik zit zo'n 2,5m bij mijn speler vandaan maar het geluid is erg hoog en dus storend.
Heeft iemand dit ook en is er wat aan te doen of moet hij retour?
Ik zit zo'n 2,5m bij mijn speler vandaan maar het geluid is erg hoog en dus storend.

[ Voor 45% gewijzigd door i2Paq op 02-09-2005 10:28 ]
Dit is niet normaal. Bel even met Lite-On zou ik zeggen.i2Paq schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:27:
Als ik een CD of DvD speel dan hoor ik de speler (DvD/CD-drive) "tikken".
2,00 m. + begane grond
Dat denk ik niet. Alle aandacht ligt nu denk ik bij de nieuwe modellen en bijhorende firmware. Er zat al een nieuwe firmware (198) in de pijplijn. Die is echter herhaaldelijk afgekeurd (Timer bug zat er nog in). Wellicht dat er nog 1 of 2 nieuwe handigheidjes bijkomen. MPEG4 in de 5045 is uitgesloten. Dan zou deze teveel in het vaarwater van de nieuwe modellen komen. Maar je weet natuurlijk nooit...giant2000 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:24:
[...]
En hiermee zijn firmware-updates voor de 5045 gestaakt?
Hopelijk hebben ze veel geleerd van de 5045. Wat een bagger was dat toen ik ´m in dec 2004 kocht. Met 197 deed hij eindelijk (bijna) wat hij moets doen. Ik heb ´m niet meer. Ik zit nu in het LG circuit.
Dat zag ik op kieskeurig. Hoe bevalt de LG?
Beste Giant2000,Dancehengst schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:15:
Suggesties iemand?
Alvast erg bedankt.
firmware = 197
grt,
Jan
Hoe delete je een zender en voeg je hem weer toe, zonder ze allemaal opnieuw te moeten scannen?
Heel erg goed.i2Paq schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:36:
[...]
Dat zag ik op kieskeurig. Hoe bevalt de LG?
Niet, dit is niet mogelijk.Hoe delete je een zender en voeg je hem weer toe, zonder ze allemaal opnieuw te moeten scannen?
Die nieuwe verschilt qua specificaties niet zo gek veel volgens mij (hij is alleen verkrijgbaar in verschillende maten harde schijf en evt een dual layer brander), en dan zal de software die daarop draait op de software van de 5045 gebaseerd zijn en dus zullen ze toch echt wel eerst de bugs eruit moeten halen. (Denk ik dan)tweakradje schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:43:
[...]
Dat denk ik niet. Alle aandacht ligt nu denk ik bij de nieuwe modellen en bijhorende firmware. Er zat al een nieuwe firmware (198) in de pijplijn. Die is echter herhaaldelijk afgekeurd (Timer bug zat er nog in). Wellicht dat er nog 1 of 2 nieuwe handigheidjes bijkomen. MPEG4 in de 5045 is uitgesloten. Dan zou deze teveel in het vaarwater van de nieuwe modellen komen. Maar je weet natuurlijk nooit...
Hopelijk hebben ze veel geleerd van de 5045. Wat een bagger was dat toen ik ´m in dec 2004 kocht. Met 197 deed hij eindelijk (bijna) wat hij moets doen. Ik heb ´m niet meer. Ik zit nu in het LG circuit.
Verwijderd
Instant Copy werkt veel beter! Het duurt wel lang, want hij maakt een image in real time, maar dan krijg je wel probleemloos een haarscherpe kopie van 8GB teruggebracht tot 4,7GB. Heel gebruiksvriendelijk, gewoon met de defaultinstellingen. Het duurt wel even, maar dan heb je ook wat.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 06:40:
Ik moet dat nuanceren! DVD Shrink werkt aardig, maar niet altijd. Als ik een DVD met 220 minuten beeld wil kopieren, dan krijgt Shrink het niet voldoende gecomprimeerd. Ben op dit moment bezig met een poging om met Pinnacle Instant Copy (versie 1.0 D jan. '03) de DVD te kopieren. Heeft iemand ervaring met het kopieren van 7+GB DVD's met behulp van DVD Shrink, InstantCopy of ratDVD?
Verwijderd
Ik loop tegen een probleem aan waarvan ik niet weet of het door de Lite-On wordt veroorzaakt, of door andere bewerkingsprogramma's. Ik Heb 5 episodes van een serie opgenomen op video. Die vijf heb ik keurig bewerkt, gesplit, hoofdstukken ingedeeld etc op de HD recorder en vervolgens op DVD gebrand. De vijfde episode paste net niet meer op de eerste DVD, dus die heb ik op een tweede gebrand. Met de twee gebrande DVD ben ik vervolgens op de PC gaan proberen om die te shrinken tot 1 DVD. Dat wil echter niet lukken. Ik kan de inhoud van de DVD's zoals die door de HD recorder gebrand zijn wel overzetten naar een folder inde PC, maar dan kan ik ze niet zo afspelen op de PC. Met het prog InstantCopy kan ik in dit geval niets aanvangen, omdat dat alleen van DVD naar DVD kan kopieren. Iemand enig idee hoe ik 2 afzonderlijke schijven in 2 afzonderlijke sessies kan inkrimpen tot 1 DVD?
Heb je de dvd´s wel voltooid op de Liteon? (tools->voltooien)Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 08:59:
Ik loop tegen een probleem aan waarvan ik niet weet of het door de Lite-On wordt veroorzaakt, of door andere bewerkingsprogramma's. Ik Heb 5 episodes van een serie opgenomen op video. Die vijf heb ik keurig bewerkt, gesplit, hoofdstukken ingedeeld etc op de HD recorder en vervolgens op DVD gebrand. De vijfde episode paste net niet meer op de eerste DVD, dus die heb ik op een tweede gebrand. Met de twee gebrande DVD ben ik vervolgens op de PC gaan proberen om die te shrinken tot 1 DVD. Dat wil echter niet lukken. Ik kan de inhoud van de DVD's zoals die door de HD recorder gebrand zijn wel overzetten naar een folder inde PC, maar dan kan ik ze niet zo afspelen op de PC. Met het prog InstantCopy kan ik in dit geval niets aanvangen, omdat dat alleen van DVD naar DVD kan kopieren. Iemand enig idee hoe ik 2 afzonderlijke schijven in 2 afzonderlijke sessies kan inkrimpen tot 1 DVD?
offtopic:
Het vervolg had je ook mogen toevoegen dmv een edit
Het vervolg had je ook mogen toevoegen dmv een edit
Verwijderd
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet.Heb je de dvd´s wel voltooid op de Liteon? (tools->voltooien)
Al sik een 'enter' ingeef om te voltooien in 'tools', dan krijg ik alleen maar de melding 'disk verwisselen'.
Enig idee wat dat betekent, en hoe ik op de juiste manier wel een schijf kan voltooien?
Verwijderd
Ik lees nu in de manual dat DVD +RW (die ik nu gebruik) niet voltooid behoeven te worden.Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet.
Al sik een 'enter' ingeef om te voltooien in 'tools', dan krijg ik alleen maar de melding 'disk verwisselen'.
Enig idee wat dat betekent, en hoe ik op de juiste manier wel een schijf kan voltooien?
Dat verklaart de melding 'disk verwisselen'. Maar dat verklaart nog niet mijn vorige vraag, tw weten waarom ik de schijven niet met DVD Shrink kan inlezen en bewerken. Graag input.
Ik ga even nader onderzoeken hoe ik dit heb gedaan.Dancehengst schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:39:
[...]
Beste Giant2000,
Hoe delete je een zender en voeg je hem weer toe, zonder ze allemaal opnieuw te moeten scannen?
2,00 m. + begane grond
Hier ben ik ook benieuwd naar, want volgens mij is het niet mogelijk om een zender handmatig toe te voegen. Er is immers nergens een optie om een frequentie in te voeren.Ik ga even nader onderzoeken hoe ik dit heb gedaan.
Verwijderd
Ik heb het vermoeden dat dat komt door het knippen en plakken. Ben zelf ook bezig geweest en lukte ook niet zoals het moest toen heb ik de dvd gekopieerd vanaf een andere dvdspeler naar de lite on en daarna kon ik hem wel bewerken.Verwijderd schreef op Sunday 04 September 2005 @ 20:49:
[...]
Ik lees nu in de manual dat DVD +RW (die ik nu gebruik) niet voltooid behoeven te worden.
Dat verklaart de melding 'disk verwisselen'. Maar dat verklaart nog niet mijn vorige vraag, tw weten waarom ik de schijven niet met DVD Shrink kan inlezen en bewerken. Graag input.
Verwijderd
bewerken met DVD Shrink, bedoel je?Ik heb het vermoeden dat dat komt door het knippen en plakken. Ben zelf ook bezig geweest en lukte ook niet zoals het moest toen heb ik de dvd gekopieerd vanaf een andere dvdspeler naar de lite on en daarna kon ik hem wel bewerken.
De bewerkingen die ik uitgevoerd heb zijn knippen (begin en einde eraf) en hoofdstukindelingen gemaakt, en zo heb ik 4 afleveringen van Ali G op 1 DVD gezet. De vijfde ging er net niet op, dus nu wil ik beide DVD's comprimeren tot 1. Maar goed, dat gaat dus niet. Ik heb geen tweede player. Hetgeen mij brengt op mijn volgende vraag: kan ik een firewire tussen PC en de LiteOn aanlsuiten? Ik kan in de source niet kiezen voor PC, maar de DV ingang zou hetzelfde moeten kunnen, lijt me
Ik heb een vermoeden dat dit niet gaat, maar laat je ervaringen weten.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:47:
[...]
bewerken met DVD Shrink, bedoel je?
De bewerkingen die ik uitgevoerd heb zijn knippen (begin en einde eraf) en hoofdstukindelingen gemaakt, en zo heb ik 4 afleveringen van Ali G op 1 DVD gezet. De vijfde ging er net niet op, dus nu wil ik beide DVD's comprimeren tot 1. Maar goed, dat gaat dus niet. Ik heb geen tweede player. Hetgeen mij brengt op mijn volgende vraag: kan ik een firewire tussen PC en de LiteOn aanlsuiten? Ik kan in de source niet kiezen voor PC, maar de DV ingang zou hetzelfde moeten kunnen, lijt me
Kun je trouwens de dvd van je computer niet gebruiken?
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Aha, je bedoelt van de DVD lezer naar de DVD brander in de PC, en die kopie van kopie vervolgens bewerken met DVD Shrink. Goed idee. Ga ik vanavond proberen en laat het resultaat weten.Ik heb een vermoeden dat dit niet gaat, maar laat je ervaringen weten.
Kun je trouwens de dvd van je computer niet gebruiken?
Kan iemand mij uitleggen hoe de shuffle functie voor mp3's werkt? Werkt dit op zowel de HD als op DVD?
Ik kan de shuffle optie niet vinden op mijn 5045 met 1.97 firmware.
Ik kan de shuffle optie niet vinden op mijn 5045 met 1.97 firmware.
edit:
laat maar zitten heb het al gevonden, beter zoeken ;-)
laat maar zitten heb het al gevonden, beter zoeken ;-)
[ Voor 60% gewijzigd door golfdiesel op 05-09-2005 19:58 ]
De shuffle functie kan je op beide gebruiken. Je vindt 'm via de knop Navi op de AB en dan de bovenste optie te kiezen (is geloof ik repeat dat er staat) totdat er "Shuffle" staat (schakeling van one > all > shuffle > play).
Verwijderd
Ook dat lukt niet. Ik krijg de melding 'invalid DVD structure'. Ik vermoed dat er iets mis gaat bij het compileren of voltooien. Heeft iemand dezelfde ervaring?Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:26:
[...]
Aha, je bedoelt van de DVD lezer naar de DVD brander in de PC, en die kopie van kopie vervolgens bewerken met DVD Shrink. Goed idee. Ga ik vanavond proberen en laat het resultaat weten.
Op het Engelse forum staat een uitgebreide discussie over een JUST FIT manier van opnemen. Misschien dat je hier nog wat aan hebt in de toekomst...Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 07:00:
[...]
Ook dat lukt niet. Ik krijg de melding 'invalid DVD structure'. Ik vermoed dat er iets mis gaat bij het compileren of voltooien. Heeft iemand dezelfde ervaring?
http://ccgi.mgillespie.pl...smf/index.php?topic=983.0
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Volgens mij lukt dat niet omdat de DVD recorder het DVD+VR format (soms DVD-VR) gebruikt (zie hier info: http://www.burnworld.com/dvd/primer/dvdvr.htm.) Mogelijk kan het volgende programma dat wel. Ulead DVD MovieFactory 4.0. Je kunt een 30 dagen proefversie downloaden op volgende link: http://www.ulead.com/dmf/trial.htm.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 07:00:
[...]
Ook dat lukt niet. Ik krijg de melding 'invalid DVD structure'. Ik vermoed dat er iets mis gaat bij het compileren of voltooien. Heeft iemand dezelfde ervaring?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 20:16 ]
Verwijderd
Ik heb dat artikel gelezen, maar...is dat hier van toepassing? De LiteOn is immers een 'all write' type. Het probleem wordt inmiddels uitgebreid met de volgende uitdaging: ik heb de bewuste schijven (1 met 4 episodes gecomplieerd en 1 met maar 1 episode) meegegeven aan iemand met een Provision player (zo'n ding van Blokker van € 39,95). Dat apparaat herkent de schijven niet en speelt ze dus niet af, terwijl die goedkope dingen er om bekend staan dat ze alles sllikken. Ik blijf vermoeden dat er iets niet goed gaat met het afsluiten van de opnamesessies. Voorlopige conclusie: alleen op mijn eigen recorder en mijn eigen PC kan ik schijfjes afspelen, terwijl bewerkingsprogramma's ze niet herkennen. Dat kan niet de bedoeling zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:17:Volgens mij lukt dat niet omdat de DVD recorder het DVD+VR format (soms DVD-VR) gebruikt (zie hier info: http://www.burnworld.com/dvd/primer/dvdvr.htm.) Mogelijk kan het volgende programma dat wel. Ulead DVD MovieFactory 4.0. Je kunt een 30 dagen proefversie downloaden op volgende link: http://www.ulead.com/dmf/trial.htm.
Verwijderd
Ik heb deze recorder sinds 9 maanden. Na FW 197 erop gezet te hebben valt hij tot nog toe redelijk goed mee, maar bij 2 timer opnames op HDD van ongeveer 2 uur stopt de opname na 1 tot een half uur en is vanaf dat moment niet meer afspeelbaar, en als je hem doorspoeld dan verschijnen er blokjes in het beeld zoals een satteliet ontvanger met een slechte afstelling. En als je blijft drukken op doorspoelen dan blijft hij op 2>> doorspoelen. Wanneer je dan op stop drukt dan gaat niets meer. Dus stekker uittrekken en terug opstarten. Alleen het eerste deel blijft afspeelbaar, en is het onmogenlijk de ganse opname te bekijken. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.
201? Das veel. Ik hoop voor de gebruikers dat de bugjes er nu uit zijn. Aan de versie te zien misschien zelfs nog wat nieuwigheidjes erbij!? Helaas weer alle zenders instellen...
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je het beste alleen losse afleveringen kan branden op een dvdrw en die via je computer bewerken/knippen en daarna met b.v. tmpgenc dvd author weer branden op dvdVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 06:47:
[...]
Ik heb dat artikel gelezen, maar...is dat hier van toepassing? De LiteOn is immers een 'all write' type. Het probleem wordt inmiddels uitgebreid met de volgende uitdaging: ik heb de bewuste schijven (1 met 4 episodes gecomplieerd en 1 met maar 1 episode) meegegeven aan iemand met een Provision player (zo'n ding van Blokker van € 39,95). Dat apparaat herkent de schijven niet en speelt ze dus niet af, terwijl die goedkope dingen er om bekend staan dat ze alles sllikken. Ik blijf vermoeden dat er iets niet goed gaat met het afsluiten van de opnamesessies. Voorlopige conclusie: alleen op mijn eigen recorder en mijn eigen PC kan ik schijfjes afspelen, terwijl bewerkingsprogramma's ze niet herkennen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik heb al 1 verandering gezien in 201. Bij automatisch hoofdstuk aanmaken heb je nu niet meer de optie voor uit en 5 minuten maar tussen uit, 5 minuten, 10 minuten, 15 minuten, 20 minuten, 30 minuten. Andere wijzigingen heb ik nog niet gevonden.
Is overigens die bug met dat blauwe groene waas er al uitgehaald of zit die er nog altijd in?
Had hiervoor ook een 5045 maar die heb ik toen weggedaan vanwege die bug.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik heb dat nooit gehad dus ik heb geen idee. Bij vorige versies was het al een heel stuk minder en bij sommige zelfs opgelost dus is het wachten op iemand die het nog steeds heeft en het antwoord post.
't is een tijd geleden maar het apparaat staat bij m'n ouders en was er nog niet eerder aan toe gekomen. Dit hielp dus nietVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:02:
Toch maar even updaten naar de laatste versie. Vervolgens formatje doen, dan opnieuw opstarten. Helaas ben je wel je schijfinhoud kwijt. Dat zou moeten werken.
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb
Inderdaad dat zou ik wel fijn vinden. Mijn ouders hebben eigenlijk ook zo'n apparaat nodig maar dan natuurlijk wel goede kwaliteit beeld.Hero Of Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:36:
Ik heb dat nooit gehad dus ik heb geen idee. Bij vorige versies was het al een heel stuk minder en bij sommige zelfs opgelost dus is het wachten op iemand die het nog steeds heeft en het antwoord post.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
wat bedoel je met "...niet meer de optie voor uit en 5 minuten maar tussen uit..."?Hero Of Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:47:
Ik heb al 1 verandering gezien in 201. Bij automatisch hoofdstuk aanmaken heb je nu niet meer de optie voor uit en 5 minuten maar tussen uit, 5 minuten, 10 minuten, 15 minuten, 20 minuten, 30 minuten. Andere wijzigingen heb ik nog niet gevonden.
Deze bug is al een hele tijd gefixt! (i.i.g. vanaf fw 197)schnumi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:02:
Is overigens die bug met dat blauwe groene waas er al uitgehaald of zit die er nog altijd in?Had hiervoor ook een 5045 maar die heb ik toen weggedaan vanwege die bug.
Dat is toch vreemd: een nieuwe firmware zonder een beschrijving van de verbeteringen die deze zou moeten brengen?
Of kijk ik niet goed en staat er toch ergens een omschrijving?
Ik ben overigens best tevreden met firmware 197, vandaar...
Jij hebt voor de rest ook geen last meer van die blauw/groene waas bug?stokkom schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:49:
Dat is toch vreemd: een nieuwe firmware zonder een beschrijving van de verbeteringen die deze zou moeten brengen?Of kijk ik niet goed en staat er toch ergens een omschrijving?
![]()
Verwijderd
Ik heb een klein probleem, maar dat betekent wel dat ik al mijn 1000 cd's niet meer kan afspelen. Mijn liteon herkent opeens cd's niet meer. dvd is geen probleem maar zodra er een cd of cd-rom inkomt geeft hij aan -no disk-. Wie kan mij hier mee helpen en wie heeft dat zelfde probleem gehad.
voorheen heb ik hier totaal geen probleem mee gehad. Lijkt net of dit ineens is ontstaan.
groeten Guido
voorheen heb ik hier totaal geen probleem mee gehad. Lijkt net of dit ineens is ontstaan.
groeten Guido
guidoto, welke firmare heeft je 5045? Als je lager dan 197 zit, upgrade dan meteen naar 201.
Firmware versie staat in het setup menu.
zie liteonusers.org.uk voor details
Firmware versie staat in het setup menu.
zie liteonusers.org.uk voor details
Verwijderd
ik kan geen versie vinden, dus ik neem aan dat het de moeite loont hem te upgraden. ik kan zelf alleen geen dvd branden, maar dat probleem is op te lossen.
Kan ook op een gewoone cd.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:45:
ik kan geen versie vinden, dus ik neem aan dat het de moeite loont hem te upgraden. ik kan zelf alleen geen dvd branden, maar dat probleem is op te lossen.
Ga naar het setup menu en kijk rechts onderin het beeld. daar staat een string waar de firmware versie in verwerkt zit.
Hier nog even een stukje uit de faq van liteonusers.org.ukA: Press set up button on remote and at the bottom right hand side of screen is your serial number. Check the third set of four digits this will show you your firmware verion.
For example:
SN: is xxxx-xxxx-0193-xxxx (xxx-xxxx)
then you are running Firmware 193.
A: Before even considering updating firmware, read the following:
Important notes before updating your firmware
* As with any software update, things can go wrong. Only update if you think you need to. If it ain't broke, don't try to fix it...
* Always use good quality BRANDED CDR media, preferably on the LiteOn compatability list (look in the downloads section for the list)
* VERY IMPORTANT. DO NOT SWITCH OF THE UNIT UNTIL THE DISK IS EJECTED.. Regardless of what may be displayed on screen.
* After updating, you will have to reset the Date/Time and Channel tuning in the setup menu. You will have also lost any pending timer recordings in the timer menu.
Creating the firmware update CDR:
* Download firmware file
* Decompress the file downloaded file using a unzip program.
* Burn the unzipped firmware file (LNJCxxxx.zzz) to a CD-R or CD-RW disc as a single session and finalised disc at slow speed (4x) using quality branded CDR media.
* NOTE: Don't use packet writing options, or include any subfolders, the firmware file (LNJCxxxx.zzz) should be the ONLY file, and living in the top level of the folder layout (CD "root")
* You may optionally ensure the firmware file on the newly created disk is error free by using a MD5 checksum
Updating the LVW-5045 Recorder:
* Turn on the unit and wait until the system booting process is complete.
* Press the "SOURCE" key to switch source to "TV".
* Press "EJECT" to eject the CD tray.
* Put in the CDR burnt above and press "EJECT" again for tray-in.
* A query dialog is shown on-screen. Select "Yes" for upgrade. Select "No" for cancellation of the upgrade action and the disc will be trayed out. DO NOT POWER OFF DURING UPGRADING.
* Wait until the process is complete and the CD tray had been ejected. DO NOT POWER OFF BEFORE THIS HAS OCCURRED
* Remove the disc from the tray and press the "POWER" button to shut down the unit.
* Turn on the unit. The firmware upgrade is completed.
* Consult this FAQ, to confirm the new software version has been loaded successfully
Omdat een survey van de Liteon 5045 niet mogelijk is, doe ik zelf een kleine survey.
De resultaten zal ik in het 5045 forum posten.
Wie de survey niet in de mail heeft ontvangen, kan hem alsnog even copy/pasten en mailen naar junkmail4@home.nl
vragen:
1. Ben je tevreden? ja / neutraal / nee
2. Zou je hem weer kopen? ja / twijfel / nee
3. Pluspunten
4. Minpunten
Bedankt voor je medewerking!
UPDATE:
Tot nu toe hebben er ongeveer 10 mensen een survey opgestuurd. Allemaal zijn ze positief over het apparaat. Heel representatief is de survey dus nog niet. Ik houd jullie op de hoogte.
De resultaten zal ik in het 5045 forum posten.
Wie de survey niet in de mail heeft ontvangen, kan hem alsnog even copy/pasten en mailen naar junkmail4@home.nl
vragen:
1. Ben je tevreden? ja / neutraal / nee
2. Zou je hem weer kopen? ja / twijfel / nee
3. Pluspunten
4. Minpunten
Bedankt voor je medewerking!
UPDATE:
Tot nu toe hebben er ongeveer 10 mensen een survey opgestuurd. Allemaal zijn ze positief over het apparaat. Heel representatief is de survey dus nog niet. Ik houd jullie op de hoogte.
[ Voor 20% gewijzigd door Figuurzaagje op 13-09-2005 20:05 ]
Verwijderd
Vraagje
:
Als ik een eigen (- dus niet beveiligde -) DVD naar HDD kopieer, ziet de HDD deze even later als 'een vast blok' en kan ik de inhoud van de dvd daarna niet meer editen ! Weet iemand of er (behalve de dvd via een andere player op real time inladen) hier een andere manier voor zodat je toch kan editen ?
Ik werk nu met de hacked versie 97, maar toch kan ik enkele beveiligde DVD's niet back up-en (Zelfs niet als ik ze via een andere dvd speler (scart) afspeel en wil opnemen. Suggesties ??
En werkt er al iemand met de 201 update ? Wat zijn de fix-en ?
Groeten !
Als ik een eigen (- dus niet beveiligde -) DVD naar HDD kopieer, ziet de HDD deze even later als 'een vast blok' en kan ik de inhoud van de dvd daarna niet meer editen ! Weet iemand of er (behalve de dvd via een andere player op real time inladen) hier een andere manier voor zodat je toch kan editen ?
Ik werk nu met de hacked versie 97, maar toch kan ik enkele beveiligde DVD's niet back up-en (Zelfs niet als ik ze via een andere dvd speler (scart) afspeel en wil opnemen. Suggesties ??
En werkt er al iemand met de 201 update ? Wat zijn de fix-en ?
Groeten !
Ik bedoel dat je meer opties hebt dan 2. Er was eerst geen keuze tussen na hoeveel minuten je een hoofdstuk wilde laten aanmaken, er was alleen 5 minuten en geen hoofdstuk laten aanmaken. Misschien dat ik het fout heb, kheb er niet zoveel aandacht aan geschonken maar ik zag het toevallig staan toen ik de zenders er weer in ging zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:52:
[...]
wat bedoel je met "...niet meer de optie voor uit en 5 minuten maar tussen uit..."?
Nee, daar heb ik geen last van. Ik weet niet of dat komt omdat ik een goede scartkabel heb of omdat ik een bril heb met -8.schnumi schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:51:
[...]
Jij hebt voor de rest ook geen last meer van die blauw/groene waas bug?