[HDD Recorder] LITEON LVW-5027HC+

Pagina: 1
Acties:
  • 2.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135523

Topicstarter
Zag vandaag deze staan in de Makro folder :

Afbeeldingslocatie: http://www.makro.be/folder/2006015/2006015/makro2006015N0/html/images/High/2263807_060214_134626.jpg

DVD-recorder met harde schijf LVW-5027HC+ 80 GB

DVD-recorder + harde schijf 80 GB - AllWrite-technologie: opname/weergave op HDD, DVD-R/-RW, DVD+R/+RW, CD-R/RW - weergave van HDD, DVD, VCD/SVCD, DivX/MPEG4, VOB/MPG/DAT, CD, MP3/WMA/WAV, JPEG/BMP - Time Shift (Pause Live TV) - Easy Guider on screen menu - 2-wegskopie - frontale AV- en DV-ingang - 2 x scart - 2 jaar garantie

169,- (komende van 299)

(6,- incl.)

Ik heb hem onmiddellijk gehaald omdat het mij een zeer schappelijke prijs leek voor wat er in zat (vergeleken met de A-merken).

Opmerkingen :
Achteraan zit er een scart-in en scart-out op. Natuurlijk ook RF aansluitingen. Een component uitgang en een composiet uitgang. Vooraan zit er een composiet ingang op en een DV ingang.
Op internet (www.liteonit.com) is er niets over dit toestel te vinden, dus ik neem aan dat het een beperkte uitgave is. Qua uiterlijk lijkt hij op de oudere liteon toestellen (5045), maar qua functies lijkt hij exact op deze

Grote nadeel is dat er geen EPG/Guide+ op zit, maar dit is waarschijnlijk te duur wegens licenties.
Voor de rest lijkt hij mij een goed uitgerust toestel voor een scherpe prijs.

Een gebruikersreview zit er niet onmiddellijk in, ik zit midden in een verhuis (heb nog veel 'finishing touches' af te werken in m'n nieuwe woonst en moet nog kabeltv laten aansluiten).

N.B. Goed opletten als je hem gekocht hebt ! Bij thuiskomst bleek er geen afstandsbediening in de doos te zitten, dus ik kon onmiddellijk terugrijden om hem om te ruilen.

Ik heb er maar een appart topic van gemaakt (post staat ook in de aldi/... aanbiedingen post) zodat eigenaars/gebruikers van dit ding tips kunnen uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Problemen met LITEON LVW-5027HC+
Ik heb enige tijd geleden (22 september 2006 bij BCC voor 199 Euri) dit toestel aangeschaft en eigenlijk vanaf het begin zijn er bij mij vragen gebleven over het correct functioneren. Ik heb nu besloten dat er toch echt iets met het apparaat aan de hand is en ik vroeg me af of dit met een Firmware update is op te lossen. SN 0413-0240-0018-B20N (2SB0-010D)

Ik heb zojuist (per email) contact opgenomen met LiteON Europe (in Eindhoven).
Hoe is er de ervaring met hun support?

Symptomen.
-----aanzetten lukt niet----
- Met grote regelmaat (meerdere malen per week) reageert het apparaat niet op de
afstandbediening bij het "inschakelen" (aanzetten) van het apparaat met de afstandbediening. Het
opstarten blijft hangen met 'HELLO' op het display. Andere batterijen in de afstandbediening
heeft geen resultaat. Ik gebruik verse Duracell batterijen (niet oplaadbaar). Als het apparaat
eenmaal aan is werkt de afstandbediening wel goed dus het ligt niet aan de batterijen.
- De aan-uit knop op het apparaat werkt in die gevallen ook niet.
- Soms lukt het wel om het apparaat terwijl hij bij 'HELLO' blijft hangen met de
afstandbediening weer uit te schakelen. Soms (maar niet altijd) start het apparaat daarna wel
normaal.
- Vaak is de enige manier om het apparaat weer aan de praat te krijgen door de stekker uit het
stopcontact te halen, tien tellen te wachten en de stekker er weer in te doen.

-----opname start niet----
- Ik heb een aantal vaste timer instellingen (dagelijks) voor het acht uur journaal (Nederland
1) en het tien uur journaal (Nederland 2). De instellingen maken gebruik van PDC. Regelmatig
wordt de opname niet gestart (ook al is er voorafgaand aan de opname geen foutmelding in de
timer tabel). Dit zou in principe kunnen komen door het ontbreken (en dus missen) van het PDC
signaal maar eerdere ervaring met PDC (op een Grundig apparaat) waren zeer positief.
- Ik heb de timer tabel al verschillende keren helemaal gewist en opnieuw ingesteld maar het
probleem blijft regelmatig terugkeren. Soms zijn er een paar dagen achter elkaar alle
uitzendingen wel opgenomen maar langer dan 3 dagen alles goed is het maximum. Verder heb ik geen
vaste (dagelijkse) timerinstellingen. Ook zijn er geen timerconflicten met andere opnamen.
Bovendien zet ik het apparaat uit nadat ik het heb aangehad en de schijf is niet vol (meer dan
80% vrij), en goed gedefragmenteerd.

-----opnemen van verkeerde kanaal----
- Met de vaste PDC timer instellingen (dagelijks) zoals hierboven beschreven, gebeurt het
regelmatig dat de opname wel start (op het juiste tijdstip) maar dat er een ander kanaal wordt
opgenomen dan geprogrammeerd.
- Gisteravond had ik een losse (eenmalige) opname geprogrammeerd en op het juiste tijdstip
startte de opname, maar het verkeerde kanaal werd opgenomen (Nederland 2). Het juiste kanaal
stond geprogrammeerd (Nederland 3).

-----geluid ontbreekt in opname----
- Met enige regelmaat is er iets opgenomen waarbij het geluid ontbreekt.
- Het is ook al eens voorgekomen dat ik het apparaat aanzet en dat er via de tuner op het
apparaat wel beeld is op een kanaal maar geen geluid.

-----beeld is erg oranje----
- Het is me opgevallen dat er extreem veel oranje in de beeldkleur wordt afgegeven. Dit geldt
zowel voor TV beelden weergegeven met de tuner van het apparaat als ook bij het afspelen van
gehuurde DVDs. Voor zover ik kan nagaan is dit niet in te stellen op het apparaat.
- Ik kan natuurlijk de kleuren op mijn TV aanpassen maar als ik dan weer kijk met de tuner van
de TV dan moet ik opnieuw de kleuren instellen. Dit is er onhandig. Ik vroeg me af of er een
"ongedocumenteerde" procedure is om de kleuren in te stellen. Of is er op dit punt ook iet mis
met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Problemen met LITEON LVW-5027HC+

Door mij verwijderde dubbel post :)

[ Voor 77% gewijzigd door RobbieDee op 19-11-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196822

Ik heb zelf een LVW-5045. De problemen herken ik niet maar de support is goed.
Een klacht over het regelmatig vastlopen kon niet verholpen worden met een firmware-upgrade.
Heel spontaan werd er aangeboden een nieuw apparaat (met een ander moederbord) toe te sturen. :)
Het is wel aan te bevelen om telefonisch contact op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 196822 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:35:
Ik heb zelf een LVW-5045. De problemen herken ik niet maar de support is goed.
Een klacht over het regelmatig vastlopen kon niet verholpen worden met een firmware-upgrade.
Heel spontaan werd er aangeboden een nieuw apparaat (met een ander moederbord) toe te sturen. :)
Het is wel aan te bevelen om telefonisch contact op te nemen
Na enige tijd antwoord gekregen van LiteON dat er geen firmware update bestaat voor dit model. Dat ze verwachten dat die er ook niet zo snel zal komen omdat er niet zoveel van zijn weggezet. Ik moest maar contact opnemen met de leverancier om het ding om te ruilen. Eigenlijk waren de woorden om de RMA procedure in gang te zetten maar ik heb BCC ervan overtuigd dat daarmee bedoeld wordt omruilen. Ik heb gister een ander apparaat meegekregen. Heb gisteravond twee timers gezet. Moet nog even kijken wat er is opgenomen. Als het weer foutgaat mag ik een ander apparaat uitzoeken bij BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Met die tweede ging het al net zo hard mis. Ben er nooit aan toe gekomen om een tweede PDC timer te zetten. Een enkele timer gaf al dezelfde problemen tijdens het opnemen. Met name m.b.t. het geluid en het spontaan niet meer reageren op de aan/uit signalen (zowel via afstand als via toetsen op het toestel) em ook met timers zonder PDC. Toen ik er van de week een schakelklok tussen had gezet om hem 's nachts een paar uur spanningsloos te maken en dat toch nog tot een vastloper leidde, wist ik dat dit model Lite-On zuigt.

Bij BCC mocht ik vanmiddag iets uitzoeken ter waarde van 200 Euri. Maar ik wilde een HD recorder en was vast besloten dat ik niets meer wilde betalen dan 200,= (of geld terug). Dat laatste heb ik nooit hoeven roepen. In de opruiming stond een LG RH-7900 (misschien showroom model??) voor 250,= en na enig aandringen kreeg ik die met gesloten beurs mee! Leg je doorgaans 300,= voor neer dus dat is op papier geen slechte deal!

Duimen omhoog voor BCC Maarssenbroek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207092

Contact opgenomen met LiteON, omdat ik ook een paar typische firmware problemen had met de LVW-5027HC+ (spontaan openen van de tray terwijl de speler in standby staat, soms geen geluid opnemen, soms vroegtijdig stoppen met opnemen, ...) Blijkt dat de LVW-5027HC+ firmware identiek is aan die voor de LVW-5026HC+, waar wel updates voor beschikbaar zijn.

Hieronder het antwoord van LiteON
Dear,
Thank you for contacting LiteON IT support.
Kindly be informed, LVW-5027HC+ firmware is the same as the LVW-5026HC+.
Please update the latest firmware for this unit from our website:
http://www.liteonit.com/g...ion=com_wrapper&Itemid=75.
The update process is as follows:
a. Download the firmware(select your region) of your unit model.
b. Unzip the file with WINRAR and burn it to cd as ISO format(if provided) with
NERO software.
c. Finalize the CDs automatically and put it in the unit. Make sure there is
Liteon logo on the tv screen.
d. Then the screen will jump out a menu.Select Yes option and it will
auto-refresh itself.
e. Then tray will come out when it finishes and you can go on with your
favorable DVDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 207092 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:51:
Contact opgenomen met LiteON, omdat ik ook een paar typische firmware problemen had met de LVW-5027HC+ (spontaan openen van de tray terwijl de speler in standby staat, soms geen geluid opnemen, soms vroegtijdig stoppen met opnemen, ...) Blijkt dat de LVW-5027HC+ firmware identiek is aan die voor de LVW-5026HC+, waar wel updates voor beschikbaar zijn.

Hieronder het antwoord van LiteON

[...]
Zo'n antwoord had ik dan in November moeten krijgen van Lite-On maar ze schreven mij dat er geen firmware voor was... Overigens is die Firmware voor de 5026 van December en was het antwoord van Lite-ON op dat moment misschien correct.

Enne, TSJOERT, zit het er al in en wat zijn de resultaten? Overigens is het "sambal-durbij-gehalte" van de doehetzelf instructie redelijk hoog. Ik zou even op de lite-on site kijken wat je nou precies moet doen want dat is daar m.i. vollediger en concreter beschreven.

Met mijn LG gaat alles goed. PDC timers gaan perfect. Altijd geluid bij de opnamen. Ding gaat aan en uit als ik dat wil... En de afstandsbediening vervangt (op teletekst na) de afstandbediening van mijn Sony TV.

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieDee op 03-02-2007 10:56 ]

Pagina: 1