liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen geleden heb ik de 5045 gekocht en tot op heden best wel tevreden.
Natuurlijk heb ik ook last van de groenige zweem. Ik gebruik fw 1.93.

Gisteren ben ik begonnen met het branden op DVD. En wel een opgenomen film die op de HDD staat. De DVD werd netjes gebrand, maar was daarna slecht tot niet bruikbaar in een andere DVD-speler.

Dus meteen maar wat experimenten met andere merken DVD's gestart en ook de lijst "Recommended Disc List" erbij gehouden. Van de diverse merken DVD die ik heb liggen had maar één de juiste "Manufacturer ID". (via Nero CD-DVD speed, extra, schijfinfo)
Dat is dus de DVD+RW 1-4x van Philips (Man.ID RITEK 004).
En nadat deze gebrand was, deed hij het prima in alle DVD-spelers.

DVD+R 1-8x van Philips had niet de Man ID zoals op de lijst en die deed het dus niet in de andere spelers.

Inmiddels ook DVD+R 1-8x van TDK geprobeerd. Staat niet op de lijst, maar doet het wel.

Graag wil ik weten welke DVD's de andere gebruikers van de 5045 met succes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een gebrande DVD staat standaard een menu. Ook als er maar één film op de DVD staat.
Hoe kan ik een DVD zonder menu maken? Eventueel via een omweg via de PC.
Wie heeft een goede procedure hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:10:
[...]

Heb je naar je beeldformaat gekeken? Het lijkt erop dat er een deel van het scherm wegvalt. Zie je de regel met het serienummer helemaal onderaan nog wel? Ik heb fw195 weliswaar niet zo lang gedraaid, maar lang genoeg om te constateren dat exit nog aanwezig was en dat ook de regiovrij code nog gewoon werkte.
Ik zie het er niet staan wel een knop afsluiten maar verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:29:

Graag wil ik weten welke DVD's de andere gebruikers van de 5045 met succes gebruiken.
Ik gebruik:DVD+R van Platinum; DVD+R 1-8x van TDK; en DVD+RW van de Aldi; bij geen enkel van deze een probleem tot op heden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:29:
Gisteren ben ik begonnen met het branden op DVD. En wel een opgenomen film die op de HDD staat. De DVD werd netjes gebrand, maar was daarna slecht tot niet bruikbaar in een andere DVD-speler.

Dus meteen maar wat experimenten met andere merken DVD's gestart en ook de lijst "Recommended Disc List" erbij gehouden. Van de diverse merken DVD die ik heb liggen had maar één de juiste "Manufacturer ID". (via Nero CD-DVD speed, extra, schijfinfo)
Dat is dus de DVD+RW 1-4x van Philips (Man.ID RITEK 004).
En nadat deze gebrand was, deed hij het prima in alle DVD-spelers.

DVD+R 1-8x van Philips had niet de Man ID zoals op de lijst en die deed het dus niet in de andere spelers.

Inmiddels ook DVD+R 1-8x van TDK geprobeerd. Staat niet op de lijst, maar doet het wel.

:( Leg eens uit wat er aan de hand is met die gebrande DVD's want ik snap er zo langzamerhand niks meer van: is een gebrande DVD nou zo gevoelig of is de brander in de 5045 nou zo slecht? In feite zou toch elk k*tmerk het moeten doen in elke DVD speler? Wat heb je er anders aan? Ik zie me al een DVD aan mijn schoonmoeder geven en er dan bij moeten zeggen: het kan zijn dat-ie het doet, maar waarschijnlijk niet. Dan mag ik gelijk haar dochter weer inleveren! O+

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 20-04-2005 14:43 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:12:
[...]

Ik zie het er niet staan wel een knop afsluiten maar verder niks
Juist en daar type je 2960 in en dan verschijnt er iets let maar eens op!!!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:41:
[...]

:( Leg eens uit wat er aan de hand is met die gebrande DVD's want ik snap er zo langzamerhand niks meer van: is een gebrande DVD nou zo gevoelig of is de brander in de 5045 nou zo slecht? In feite zou toch elk k*tmerk het moeten doen in elke DVD speler? Wat heb je er anders aan? Ik zie me al een DVD aan mijn schoonmoeder geven en er dan bij moeten zeggen: het kan zijn dat-ie het doet, maar waarschijnlijk niet. Dan mag ik gelijk haar dochter weer inleveren! O+
Elke DVD-brander heeft een voorkeur voor merk/type DVD. Als je je aan die voorkeur houd, zal de gebrande DVD het ook altijd doen (zelfs bij je schoonmoeder). GEGARANDEERD. Dit is aangegeven op de lijst "Recommended Disc List", zoals geleverd bij de 5045. Echter heel veel van de op die lijst aangegeven merken kan ik niet in de winkel vinden. Dus vandaar mijn vraag aan andere forumlezers om door te geven welke DVD's ze gebruiken met goede resultaten. De stand tot nu toe:

Philips DVD+R 1-8x doen het niet.
Philips DVD+RW 1-4x doen het prima (staat ook op de Recommended Disc List)
TDK+R 1-8x doen het goed.
Platinum DVD+R doen het.
DVD+RW van de Aldi doen het.

Feitelijk wil ik zelf een lijst maken met werkende DVD merken/typen die goed verkrijgbaar zijn in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos73
  • Laatst online: 28-08 19:27
sander_kok schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:59:
[...]

Ik heb ook dat ik slecht beeld heb als mijn Lite-On uitstaat, zodra hij aan staat is het weer beter. Dit ligt dus wel aan de recorder? Als ik contact opneem met Lite-On en ik krijg een nieuwe opgestuurd, moet ik dan de oude opsturen of halen ze die op?
Ik heb nu een nieuwe dvd-recorder van Lite-On ontvangen!
Die sturen ze je op....de oude dvd-recorder kun je teugsturen in de doos die ze je
verstuurd hebben.(Binnen 14 dagen) Wordt allemaal prima uitgelegd met een formulier
die ze je meesturen in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos73
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:32:
Op een gebrande DVD staat standaard een menu. Ook als er maar één film op de DVD staat.
Hoe kan ik een DVD zonder menu maken? Eventueel via een omweg via de PC.
Wie heeft een goede procedure hiervoor?
Je kunt dit omzeilen door je gebrande dvd met Clone DVD opnieuw te kopieren.
(Het is dus handig om een herschrijfbare dvd te gebruiken).
Je kopieert met Clone DVD alleen de dvd titels zonder menu, en klaar is kees.
Makkie toch?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcos73 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:22:
[...]

Je kunt dit omzeilen door je gebrande dvd met Clone DVD opnieuw te kopieren.
(Het is dus handig om een herschrijfbare dvd te gebruiken).
Je kopieert met Clone DVD alleen de dvd titels zonder menu, en klaar is kees.
Makkie toch?!!
...... en klaar is FdW. Dank voor deze goede tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:50:
[...]

Juist en daar type je 2960 in en dan verschijnt er iets let maar eens op!!!!
Nee er gebuert niks als ik dat cijger intoets.
En lager kan ik niet want dan begint de selectie weer boven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:04:
[...]

Nee er gebuert niks als ik dat cijger intoets.
En lager kan ik niet want dan begint de selectie weer boven aan.
Dus als je de aanwijzer op afsluiten/exit zet en toetst dan 2960 gebeurt er niks? Das wel vreemd dan. Mschien firmware opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ja hoor, ik ben aan de beurt!
Eergisteren vond ik het al raar dat de dubbele punt die de scheiding tussen uren en minuten scheiden in het display bleef knipperen, gisteren stond bij thuiskomst de display op 0:00. Na drukken op stop bleef het woord STOP knipperen en was er geen beweging meer in de 5045 te krijgen. Na de stekker uit en in het stopcontact te doen start het orgel weer op. Ik krijg een melding dat het apparaat niet goed is afgesloten maar daarna gaat alles weer goed, ik heb alle bestanden nog gewoon op de HDD staan. Wat is er mis gegaan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
giant2000 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:04:
Na drukken op stop bleef het woord STOP knipperen en was er geen beweging meer in de 5045 te krijgen.
Bekende bug in fw 193. Ik hoop iig dat je idd 193 gebruikt en niet 195, anders zou die nog niet verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had exact het zelfde probleem... overdag een opname geprogrammeerd, had hij niet opgenomen. 5045 stond nog aan , teller op 0:00 en na stop zo vast als een huis met knipperende stop.
Twee dagen later had hij drie kwartier zwart beeld (van tuner) opgenomen... het geluid stond er gelukkig wel goed op :O
FW=1.95 ! Met 1.91 (heb 1.93 overgeslagen) had ik alleen lipsync problemen... enfin wachten maar weer op nieuwe FW... misschien dat het ze ooit nog eens lukt om een betrouwbare versie te maken.
giant2000 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:04:
Ja hoor, ik ben aan de beurt!
Eergisteren vond ik het al raar dat de dubbele punt die de scheiding tussen uren en minuten scheiden in het display bleef knipperen, gisteren stond bij thuiskomst de display op 0:00. Na drukken op stop bleef het woord STOP knipperen en was er geen beweging meer in de 5045 te krijgen. Na de stekker uit en in het stopcontact te doen start het orgel weer op. Ik krijg een melding dat het apparaat niet goed is afgesloten maar daarna gaat alles weer goed, ik heb alle bestanden nog gewoon op de HDD staan. Wat is er mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:50:
FW=1.95 ! Met 1.91 (heb 1.93 overgeslagen) had ik alleen lipsync problemen... enfin wachten maar weer op nieuwe FW... misschien dat het ze ooit nog eens lukt om een betrouwbare versie te maken.
[...]
Niet te snel concluderen dat het in 195 nog niet is opgelost. Het lijkt namelijk te maken te hebben met in de loop der tijd onstane corruptie in het bestandssysteem. En als je nieuwe firmware installeert, verdwijnt die corruptie niet. De nieuwe firmware kan er hooguit voor zorgen dat niet weer opnieuw corruptie ontstaat. Om zeker te zijn zou je eigenlijk je harde schijf moeten wissen, na installatie van fw195. Als het dan nog een keer gebeurt, weet je dus dat het probleem er nog in zit.

Maar... intussen wordt verteld dat een dezer dagen firmware 196 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Ik heb nu helemaal geen problemen meer met 1.95. Ik had vaak last van rood/roze beeld.
Maar nu echter niet meer. Ik ben tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Hier nog een forum met allerlei tips en trucks over die LiteOn recorders, link. Ik kwam deze url nog niet tegen. Ik heb hier ook heel veel aan gehad toen ik met mij 5001 recorder zat te knoeien. Ben uiteindelijk tot de conclusie was een LiteOn recorder voor mij niets is. Misschien dat de tegenwoordige recorders van ze beter zijn maar dat probeer ik niet eens meer.
Wil verder geen discussie gaan houden over LiteOn recorders. Maar ik ben van mening dat een fabrikant zijn zaken eerst op orde moet brengen voordat hij een firmware op z'n klanten los laat. Een hele changelist wordt opgerakeld en vervolgens staan de forums weer vol met 'hidden features'.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:17:
Hier nog een forum met allerlei tips en trucks over die LiteOn recorders, link. Ik kwam deze url nog niet tegen. Ik heb hier ook heel veel aan gehad toen ik met mij 5001 recorder zat te knoeien. Ben uiteindelijk tot de conclusie was een LiteOn recorder voor mij niets is. Misschien dat de tegenwoordige recorders van ze beter zijn maar dat probeer ik niet eens meer.
Wil verder geen discussie gaan houden over LiteOn recorders. Maar ik ben van mening dat een fabrikant zijn zaken eerst op orde moet brengen voordat hij een firmware op z'n klanten los laat. Een hele changelist wordt opgerakeld en vervolgens staan de forums weer vol met 'hidden features'.
Dat forum word in dit topic al verschillende malen genoemd. Mooi forum, dat wel, maar een groot aantal user hier is ook daar ingeschreven. De 5001 was niet echt de beste keus, zeker de eerste revisie niet. Ik ook heb lang getwijfeld maar heb hem gelukkig niet gekocht. Zelfs geen alternatief zonder HD want dat is toch een beetje het meest gebruikte deel, zie mezelf niet steeds schijfjes formatteren en wisselen.

Wat hidden features betreft, vaak zijn dat features die beschermd zijn door een of ander patent en waarover Lite-on nog in onderhandeling is. Het is makkelijker om vast een apparaat met enkele firmware beperkingen te bouwen dan elke keer als er een nieuwe deal gemaakt is een nieuwe player te bouwen. Denk maar aan de eerste Lite on's die alleen +DVD speelden. Of misschien divX in de toekomst. Ik heb nu de 5045 en ik ben ervan overtuigd dat het ondanks alles een van de betere recorders is van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:11:
[...]

Dat forum word in dit topic al verschillende malen genoemd. Mooi forum, dat wel, maar een groot aantal user hier is ook daar ingeschreven. De 5001 was niet echt de beste keus, zeker de eerste revisie niet. Ik ook heb lang getwijfeld maar heb hem gelukkig niet gekocht. Zelfs geen alternatief zonder HD want dat is toch een beetje het meest gebruikte deel, zie mezelf niet steeds schijfjes formatteren en wisselen.

Wat hidden features betreft, vaak zijn dat features die beschermd zijn door een of ander patent en waarover Lite-on nog in onderhandeling is. Het is makkelijker om vast een apparaat met enkele firmware beperkingen te bouwen dan elke keer als er een nieuwe deal gemaakt is een nieuwe player te bouwen. Denk maar aan de eerste Lite on's die alleen +DVD speelden. Of misschien divX in de toekomst. Ik heb nu de 5045 en ik ben ervan overtuigd dat het ondanks alles een van de betere recorders is van het moment.
Ik kwam dit forum niet echt tegen... zal toch een beter zoeken.
Over die hidden features kan ik me niet voorstellen dat ze over een 3 uurs opname functie moeten babbelelen voor een patent. (En eigenlijk bedoelde ik met hidden features gewone ordinaire bugs)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:46:
[...]

Ik kwam dit forum niet echt tegen... zal toch een beter zoeken.
Over die hidden features kan ik me niet voorstellen dat ze over een 3 uurs opname functie moeten babbelelen voor een patent. (En eigenlijk bedoelde ik met hidden features gewone ordinaire bugs)
Yep... de bugs... er zijn er nogal wat als je zo door het forum heen kijkt. Ik denk dat Liteon wat snel een HD speler op de markt wilde gooien tegen een erg aantrekkelijke prijs. Dat is gelukt, ze waren de meeste merken te snel af met een prijs die soms 50% goedkoper was dan andere "budget" modellen maar dat ging wel ten koste van de kwaliteit. Ik hoop dat ze nog even doorgaan met het ontwikkelen van firmwares en niet snel overstappen op een nieuw model om de slechte naam van een oud model te clearen.

Mijn persoonlijke ervaringen met de 5045 zijn best goed. Ik heb in 4 maanden maar een keer een lock -up gehad (met 195) en sinds de laatste firmware is de kleur erg ok geworden. Wat me wel dwars zit is dat het apparaat moeite heeft met de nieuwe DVD beveiliging ARCcos, die speelt gewoon niet af. Geloof je me niet? Huur dan maar eens de DVD van The Forgotten. Ik hoop dat ook dat verholpen gaat worden met een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Zo af en toe kan ik een timer-programma er niet in krijgen, ik krijg dan iets van 'overlapped' melding terwijl ik 100% zeker weet dat ik niks dubbel programmeer. Kennen jullie dit probleem?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een (fors) aantal topics geleden vertelde iemand dat hij tijdens een timer opname niet fatsoenlijk TV kon kijken. Dat heb ik ook, alleen ik heb de oplossing nergens gelezen. Het lijkt net of het beeld uit sync is op alle TV zenders. Vreemd is dat het geluid wel van de juiste zender komt maar het vervormde beeld is van de zender die wordt opgenomen.

In de forums lees ik dat je de firmware versie kan bekijken door op Setup te drukken en dan rechts in de benedenhoek de firmware ziet, maar ik zie niks??? Alleen alle keuze opties van het setup scherm. (Inmiddels wel. Het beeld stond te ruim het is versie 1.93)

Ik heb inmiddels versie 1.93 gedownload (maar die zit dus al in het apparaat) maar begrijp dat er snel een nieuwere versie komt. Weet iemand of mijn probleem in een bepaalde firmware voorkomt. Ik heb 'm pas afgelopen zaterdag gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had gelijk de 1.95 gedownload (heb m nog op mijn schijf staan voor wie m wil) en geïnstalleerd. Ik merkte van het weekend dat het probleem met de shuffle is opgelost. Hij pakt willekeurig de nummers en wat ook is verandert is dat wanneer je een zooi nummers had en je ging bijvoorbeeld beginnen bij nummer 20 dat hij dan zei dat het nummer 1 was, en de nummers daarvoor dus niet afspeelde. Dat is nu ook opgelost. Verder zijn de enige "lock-ups" door een cd die bleef 'hangen' bij het lezen van de thumbnails. Verders ben ik zeer tevreden over het apparaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:30:
Een (fors) aantal topics geleden vertelde iemand dat hij tijdens een timer opname niet fatsoenlijk TV kon kijken. Dat heb ik ook, alleen ik heb de oplossing nergens gelezen. Het lijkt net of het beeld uit sync is op alle TV zenders. Vreemd is dat het geluid wel van de juiste zender komt maar het vervormde beeld is van de zender die wordt opgenomen.

<stukje weggeknipt>

Ik heb inmiddels versie 1.93 gedownload (maar die zit dus al in het apparaat) maar begrijp dat er snel een nieuwere versie komt. Weet iemand of mijn probleem in een bepaalde firmware voorkomt. Ik heb 'm pas afgelopen zaterdag gekocht.
Ik heb je net antwoord gegeven op het Engelse forum ;)

Voor eventuele andere geinteresseerden: het heeft te maken met een signaal op pin 8 van de scart kabel. Hier wordt normaal gesproken het signaal op gezet waardoor de tv automatisch naar het AV kanaal switcht als de LiteOn aan gaat. Dit hoort tijdens opname niet te gebeuren, maar dat gaat dus niet goed. Simpele oplossing: scart kabel uit de tv trekken als je aan het opnemen bent. Wat ingewikkelder (en niet helemaal zonder risico's): pin 8 'onschadelijk' maken.
Ikzelf heb overigens de video output van RGB naar component omgezet, omdat mijn tv dit blijkbaar iets beter begrijpt (of mijn kabel), en toen bleek het ook over te zijn.

Het zou in fw193 opgelost moeten zijn geweest, maar dit is niet helemaal gelukt. Volgende keer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nop,das niet helemaal waar. Ik heb het nog steeds. 195 en ook nog pin 8 doorgeknipt. Ik heb geen idee hoe het komt maar ik weet wel dat een wissel naar scart 2 het probleem bij mij oplost. Ik heb een Philips TV en de scarts hebben verschillende kleuren, blauw oranje en zwart. Ik heb wel eens gelezen dat alleen scart 1 "Scart RGB" ondersteund. Dus door "Scart 2" te gebruiken heb je waarschijnlijk wel een slechter beeld. In de praktijk heb ik het niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Volgens mij heeft het te maken met het oversturen van het RGB signaal
of op een andere pin op de scart. Mijn Sony kan absoluut niet tegen de RGB IN.
Maar ook niet van een andere Divx DVD player. Dus de 5045 op component (=composite op scart)
en mijn andere DVD player gewoon om composite. Ik zie het verschil niet op mijn TV.

ps: ik heb maar 1 scart op mijn TV en die heeft RGB. Omzetten naar een andere scart kan dus
bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ook ik had het probleem met een samsung tv, philips dvd set en de 5045.

Met update 193 was het probleem van pin 8 wel opgelost maar kreeg toch nog een raar beeld. Wisselen van de philips en 5045 met de scartaansluiting op de tv ga bij mij de oplossing.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 196 EU is te downloaden bij LiteOn.
Wie gaat deze proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:15:
Wie gaat deze proberen?
Ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Wat zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:15:
Wie gaat deze proberen?
Ik ook!

Al doe ik niet zo veel als dat jullie het doen (meerdere systemen erop, verschillende kabels, editen) maar ik kan wel een gooi wagen. Ik had iig met 1.93 praktisch geen problemen, op het afspelen van muziek na dattie per 5 shuffled en welk nummer ik start als nummer 1 ziet.

Ik post gelijk de releas notes erbij die in de zip zitten.

1 Introduction

This document contains the release notes for LITE-ON LVW-5045B firmware Build 196. In this document,
recently added, changed, and removed features of LVW-5045B are described.

2 Application Engineering Special Notes

2.1 AE Spot Check

Release was tested on LITE-ON LVW-5045B platforms.

2.2 New Feature and Enhancements

- Adapt DDW-813S B20B.

3 Known Bugs and Issues with Release

This section will list critical known bugs that development team are working on, and target to fix in the next
release. For all other known bugs and issues please refer to the appendix.
- Playback of timeshift will restart from the beginning and then auto stop at 32:08.
- System hangs and screen is black if change TV type then plays VR.
- OSD show "Write Fail" if keep inserting track during recording on audio CD.
- Press EDIT key during CD-R Recording, add till Track99 then press EDIT key once more, system will hang.
- SCART-CVBS input will be a little darker than AV1.
- In Timer or EasyGuider UI, switch source to DV and play DV, DV audio will discontinue.

4 Closed and Resolved Bugs / Issues with this Release

This section will list all bugs that are in the resolved or closed state and that have changed status since the last
release. Bugs may appear here over several releases for many reasons. They could have been moved from the
resolved to closed state since the last release. They could have been reopened and moved back to either the closed or resolved state since the last release.

4.1 Closed and Resolved Bugs since Last Release

- With SCART-CVBS input, color display abnormal.
- Video c olor display abnormal if reboot system when in AV1 source.

4.2 History of Closed and Resolved Bugs in Previous Releases

4.2.1 For 195 Patch 3

(New Features and Enhancements)
- Improve the channel scan method in France.
- Improve SCART I/O function.
- Improve file system performance and management method.
- Adapt DDW-813S B20A.
- Use 1K = 1000 to show HDD capacity.
(Bug Fixes)
- When switching inputs, if I switch inputs from SCART to anything else, and then return to SCART the colors are very badly distorted, the only solution is to turn the player off and then on again.
- Lip synchronization fault.
- Making HDD recording, sometimes the sound becomes deficient like repetitive echo, cuts and shifted at the beginning.
- Timer record sometimes can not start correctly.
- Can not playback new Sony/Columbia DVD-Video titles, for example, "little black book".
- Green tint on screen dark area while playing DVD-Video or in source view.
- Search time when A-B repeat, can't playback the search time.
- Copied DVD-Video image can not be played.
- Time elapsed indicator is not properly shown during fast reverse.
- Press [Step] or [FastForward] when playback to the end of timeshift content, OSD still shows "-->" and "2X" but it doesn't have any effect.
- Force system to remember the original device no matter which UI is activated.
- Over write tag will be set on the 1st title if erase the 1st on a disc with 49 titles recorded.
- Recording source will disappear after timer setting is finished.
- Playback DVD-VR Disc, the menu is overlap with input source.
- Press [Next] key continuously cannot jump to next chapter when play VR from HDD.
- System did not remove the in-completed image after copy stop with error.
- Channel Edit turn off then turn on, this channel lost both audio and video.
- Can't copy title from HDD to ODD in a disc with more than 48 titles.
- Thumb-nail did not restore if title content that you set thumb-nail has been split.
- Information cannot display more than 100 titles when play VR of HDD.
- Cannot search timer more than 59hr59min59sec if play VR of HDD more than 60hr.
- No repeat info from OSD or front panel if set repeat all or shuffle or repeat off when playback.
- 2X FF while playing special file, playback till one point will playback from beginning automatically.
- Disable channel A, swap channel A & B, channel B is disabled.
- System did not set 16:9 aspect ratio for progressive output when play 16:9 DVD-Video.
- When PDC is turned on in timer record, can see "CH251" on LED during system boots up.
- When Playback the last track from browser, OSD show wrong information and can't back to the first track when press "Previous".
- If rename music/picture folder name to "\" from edit UI , cannot see any file in folder after rename folder to "\".
- Timer record can be set finished without selecting recording source.
- After add track while recording audio CD, LED did not show the track number.
- Press "Pause" during FF/REV, cannot pause on time.
- Press "Play" during slow motion, cannot resume playback on time.
- Unplug tuner signal and then power on, plug-in signal, cannot hear voice.
- Copy a media disc may wait very long time before progress bar appears.
- If search title over title256 (include title256) when play VR of HDD, search UI displays error when enter search UI again.
- The chapter time when enable "Information" display has one more "0", it will cause different time
displayed.
- File size of picture shows a question mark in browser.
- Timeshift show record 003:21:03 but can only play 003:20:58 then freeze.
- Open editor from setup, press "edit" key, now it will go back to setup.
- Screen blinks twice when playback is marked-stop and return back to external signal.
- Press "Timer" while playing a title, it will not keep source and channel information.
- OSD shows track"00" timer "00:00:00" if enter browser then exit when play Jpeg/Bmp disc.
- It is failed when read some protect DVD-Video disc with UDF format.
- System's response is slow when parsing disc.
- Playing, enter UI, leave UI, resume playback if device is not changed.
- Show "record cancelled" if user press stop or power key to cancel timer recording.
- Screen saver display abnormal if Press [Stop] to Stop recording when timer record turn on then wait for screen turn on.
- PIP display abnormal when show/hide chapter in Edit UI.
- Play a special DVD-Video with FastForward then Pause, screen is frozen after press [Play] when playback is pause.
- Front panel shows "STOP" first then playback if press PLAY key when disc already in DVD deck before power on.
- Play DVD+VR that has 49 titles, recorder cannot merge the title48 and title49.
- System will not auto format blank CD disc while timer recording is starting and disc is blank.
- F.F/F.R then Pause when playback a special DVD-Video, screen become step play when select up, down, right, left in zoom control mode.
- Timer and title/chapter of OSD disappeared after enter Setup mode then exit when playback DVD+VR.
- Playback DVD+VR and press "previous" when time is nearby chapter starting point.
- Press [up],[down],[left],[right] cannot zoom pan after zoom in from zoom control then exit zoom control, and this behavior is different from playback VR from DVD.
- Files with long file name exceeds 108 can't be copied to the ODD disc.
- If length of file name is larger than 249, it won't be shown in Browser UI.
- Pressing [Pause] when playback JPEG/BMP disc then enter [Picture control] from [Navigator] , OSD show "Play" but still pause playback after exit [Picture control]
- System will not show "invalid region code" for at least 3 sec.
- After the HDD 999 title is recorded, action speed of the screen saver is very slow.
- Play at the last second of a video clip, press "browser" system will hang.
- After leaving Browser UI, do not resume play if target was changed.
- No signal then press timeshift, can't switch source.
- Press "SOURCE" then "COPY" quickly, it will enter EasyGuider, not Copy page.
- When NAVIGATOR is opened, press "EDIT" button, system may hang.
- System hangs when record CDDA after HQ recording.
- Shuffle playback is randomly playing files among every 10 files. Now, change to 101 files.

4.2.2 For 193 Patch 1

(New Features and Enhancements)
- Support recording to 8-cm blank DVD discs.
- Save current channel before entering any application and restore the channel after leave.
- The level of sound between NICAM and MONO channel is far too different from simple to double.
- Set default system date to 2005.1.1 0:0:0.
- Modify the source selecting mechanism.
- Limit recording title in HDD to 999.
- Adopt B208.bin for DDW-813S.
- Change the default scan mode from CABLE to ANTENNA for UK, HK model,
- Unbind external signal while system is upgrading.
- Add pre-format for copy path in EasyGuider.
- Press "left" key will go back to 6th thumbnail in the previous page in browser.
- In disc menu, allow select title 3 from title 4 by pressing "left" key.
- Change default device to "HDD".
- Disable split function when it is cut nearby the point two titles merged.
- System sometimes can not power on successfully (only show “HELLO” on LED).

(Bug Fixes)
- After scan channel, some channels will be lost.
- SCART Pin 8 issue. After system starts for timer record, it will set TV source to SCART input.
- If use EasyGuider to play DVD-Video, it can not play.
- Press "Pause" twice continuously, sometimes system will continue to play the disc for a while and then pause.
- VPS/PDC detection error.
- Allow the filename of DVD-Video image over 25 characters.
- Unplug power while system is shutting down, system cannot mount HDD after power up.
- For some specific Audio CDs, system needs to handle emphasis/de-emphasis.
- If use EasyGuider to play -VR image in HDD, it can not play.
- OSD will show “Wrong Signal Type” after press “edit” while playing DVD-Video that is made on
recordable DVD discs.
- If try to open other applications like Guider or Timer while editing audio CD play list, system will block all remote keys.
- Scandisk causes folders become files, and then record will fail.
- If record CD fails, system will hang.
- Synchronize the date/time format in Browser with the setting in system setup.
- Fix the problem that when play a DVD-VR disc, AB-repeat function problem while the repeat is set to across cell.
- While playing DVD-Video, select EasyGuider to Playback function and then play the DVD-Video again, screen will become whole black.
- Cannot prepare DVD-RW problem.
- Screen saver does not work.
- If filename contains “/”, system will not be able to parse the file correctly.
- Copy some specific DVD-Video images from HDD to DVD, system will hang.
- Set timer to 0:0:0, it will start after the next day.

5 Important Notice for Updating Firmware

- It is very important to wait for tray out while upgrading. In the current update progress, system will tray out no matter update fails or succeeds.
- PLEASE DO NOT CUT OFF POWER BEFORE TRAY OUT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:03
Installatie verliep goed. Al moest ik enkele keren de tray open en dicht doen voordat de update wilde starten.
Het TV-beeld is goed. Alle zenders werden keurig gevonden.
Het beeld via en van de recorder is echter, vergeleken met het tv-beeld, erg licht met vale kleuren.
De bekende zwarte balken zijn bij mij grijs.
Verder nog niet getest.
Ik gebruik scart.

Grt,
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Ik ga 1.96 vandaag testen.

HIj word getest i.c.m. UPC Digital. (Scart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met firmware 193 gaat de DVD-drive op een hoorbaar hoog toerental draaien zodra je een eigen gemaakte DVD bekijkt. Bij een gekochte DVD draait de DVD-drive langzaam en bijna onhoorbaar.

Hoe zit dat met firmware 196? Draait de drive dan nog steeds zo snel bij een eigen gemaakte DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
wat is "AE Spot Check" ???

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Automatic Exposure Check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:07:
Met firmware 193 gaat de DVD-drive op een hoorbaar hoog toerental draaien zodra je een eigen gemaakte DVD bekijkt. Bij een gekochte DVD draait de DVD-drive langzaam en bijna onhoorbaar.

Hoe zit dat met firmware 196? Draait de drive dan nog steeds zo snel bij een eigen gemaakte DVD?
Met een DVD heb ik het nog niet gecontroleerd maar met een cd ging hij wel wat harder draaien, maar uiteindelijk hoorde ik m bijna niet. Ik zou het nog eens goed moeten luisteren want ik had vooral muziek erop staan en dat zet ik meestal wat harder. Ik heb iig geen klachten over het geluid dat hij produceert, de Home Electronics die bij de Blokker vandaan kwam maakte meer herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand checken of de Lite ON ,et deze firmware nu wel ARCcos beveiligde DVDs kan spelen. Misschien heeft een van jullie "The Forgotten" thuis liggen? De menu's werken prima maar de film zelf loopt zo vast dat alleen de stekker eruit nog maar helpt.

Verder ziet de firm ware er goed uit. Zo geflashed en geen enkel probleem tot nu toe... Kleuren lijken iets fletser dan met de vorige firmware, waar de contrast misschien ietsje te hoog stond.

word vervolgd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.96 werkt bij mij als een trein!!!
Nu zeer tevreden, maar nog niet alles uit getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vanochtend had ik wel een bug direct. Ik had een map met allemaal MP3 bestanden en zette daar vervolgens nog een paar bij dmv de merge optie. Ik hernoemde de map toen vervolgens "." en wilde de map openen. Toen zag ik dus dat de map leeg was terwijl er werd aangegeven dat er meer dan 300 nummers in stonden. De bladzijden waren ook zichtbaar maar het bleef akelig leeg. Toen ik een schijfcontrole forceerde bleek alles weg te zijn.

Om nog even terug te komen op het geluid dat de DVD maakt, dat moet aan je apparaat liggen, ik heb met een opgenomen DVD geen herrie. Heb je ook al geprobeerd om de pootjes die achter zitten te dempen met een zacht voetje? Daar kan het ook nog aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:06:
Vanochtend had ik wel een bug direct. Ik had een map met allemaal MP3 bestanden en zette daar vervolgens nog een paar bij dmv de merge optie. Ik hernoemde de map toen vervolgens "." en wilde de map openen. Toen zag ik dus dat de map leeg was terwijl er werd aangegeven dat er meer dan 300 nummers in stonden. De bladzijden waren ook zichtbaar maar het bleef akelig leeg. Toen ik een schijfcontrole forceerde bleek alles weg te zijn.

Om nog even terug te komen op het geluid dat de DVD maakt, dat moet aan je apparaat liggen, ik heb met een opgenomen DVD geen herrie. Heb je ook al geprobeerd om de pootjes die achter zitten te dempen met een zacht voetje? Daar kan het ook nog aan liggen.
Ik bedoel ook niet "herrie", maar heb het over de hoorbare draaisnelheid van de DVD. Bij het afspelen van een zelf opgenomen DVD draait de DVD-brander veel harder dan bij een voorbespeelde DVD (met fw 193). Is dat nog zo bij 196?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb nu een paar dagen 1.96 draaien en met succes!
(8> Vraagje: is er een mogelijkheid om beveiligde dvd's naar de HDD te kopieren? Volgens het Engelse forum is dat met 1.95 wel mogelijk, deze versie heb ik nooit geinstalleerd en met de 1.93 was ik nog niet eerder gestuit op deze beveiliging. Een andere mogelijkheid wordt in dat forum geoppert om dvd's via een andere dvd speler naar de 5045 te kopieren. Omslachtig, maar werkt wel natuurlijk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag FW 196 geïnstalleerd. Werkt prima. De problemen die ik had zijn nu opgelost.

1. groene waas is nu weg.
2. het soms erg blauwe beeld via Scart In RGB is weg.
3. de DVD-speler draait ook voor eigengemaakte DVD's langzaam is bijna onhoorbaar.

Dus met 196 zijn bij mij de problemen voorbij. Nu nog de verbeteringen, zoals:
1. terwijl je opneemt op de HDD, kun je de DVD bekijken.
2. terwijl je opneemt op de HDD, kun je een andere titel op de HDD bekijken.
3. makkelijker een (reclame-)blok uit een opgenomen titel verwijderen.
4. VPS/PDC opname, met het apparaat echt standby: HD en ventilator minstens uit.

Ik wacht het af. Wellicht is dit iets voor een versie 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
VPS/PDC opname, met het apparaat echt standby: HD en ventilator minstens uit.
Schijnbaar toch willekeur, ik heb dit niet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, die is goedkoper (80 gieg he) maar als je klaagt over de firmware updates van Lite-on, hoeveel updates denk je te krijgen op de Aldi bak? Ik zou het niet aandurven, ondanks de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De makers (Medion) geeft wel support op hun apparaten. Zie http://www.medion.com/nl/...as_en_updates/updates.htm voor de info. Ik weet enkel niet in hoeverre dat gaat. Het kan heel goed wezen dat de firmware support voor hun dvd-recorders minder is dan die van Lite-On.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik keek net even op de liteon site voor download en ik zal dat ze voor de US al aan versie 1.97 zitten. Zou het kunnen dat wij dat ook straks hebben, of tellen ze voor de VS anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Tsja voor wie wat anders wil. In de Aldi aanbiedingen topic is te lezen dat het apparaat 29, 30 en 31 december niet kent. Voor een ander oem merk is daar al wel een firmware update voor maar Medion zwijgt. Iemand daar heeft al gebeld met de Medion support die er al wel eentje heeft staan en ook in het model daar werken die datums niet. Terwijl dit op Engelse forums al een paar maanden bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De nieuwe hacked versies staan op: http://www.ss3f.com/ilo/5045/index.htm

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos73
En wat houd de gehackte versie nu precies in?
Dat het apparaat naar z'n grootje gaat?
Eerst effe uitleg geven graag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
marcos73 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:52:
[...]

En wat houd de gehackte versie nu precies in?
Dat het apparaat naar z'n grootje gaat?
Eerst effe uitleg geven graag......
8)7
1. Kijk even bij de FAQ aan het begin van dit forum.
2. De link proberen.

Hint: het heeft te maken met een copieerbeveiliging. B)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:47:
[...]

8)7
1. Kijk even bij de FAQ aan het begin van dit forum.
2. De link proberen.

Hint: het heeft te maken met een copieerbeveiliging. B)
En het werkt prima. Apparaat gaat toch wel naar z'n grootje, nu misschien iets sneller! >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb geen bladermenu meer (brouwserknop) in HDD stand en kan niets meer afspelen .
op dvd stand werkt alles wel.
opnemen op HDD gaat wel(teller gaat lopen) maar terug vinden niet, herkent iemand dit?
heb FW 193eu en heeft 3 wkn goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:05:
hallo, ik heb geen bladermenu meer (brouwserknop) in HDD stand en kan niets meer afspelen .
opnemen op HDD gaat wel(teller gaat lopen) maar terug vinden niet, herkent iemand dit?
Kun je de 5045 in elk geval als dvd recorder gebruiken... :?
Nieuwe bug? Nog niet eerder gehoord in dit forum. Tip: vervang die 1.93 gauw door 1.96, de slaapstand :O :Z van dit forum momenteel getuigt van een goede firmware update.
Ik vermoed dat je HDD bestanden er waarschijnlijk nog wel opstaan. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 03-05-2005 17:04 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:05:
Je zou ook kunnen proberen om een schijfcontrole te forceren en daardoor proberen alles terug te krijgen. Dus alsie aanstaat de stekker eruit en er weer in en dan aanzetten. Kans dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb deze Firmware geinstalleerd maar zie geen verandering! Hints??

Gr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:12:
[...]

Hoi, heb deze Firmware geinstalleerd maar zie geen verandering! Hints??

Gr....
Bugs bugs en nog eens bugs. Verder kan je nu je videobandjes kopieren naar de HD. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan1976
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 12:59
Ik had vorige week een vreemd verschijnsel, waarschijnlijk veroorzaakt door FW 195eu.

Normaal gesproken staan onderaan het browsemenu netjes naast elkaar de nummers van de verschillende pagina's (1, 2, 3, 4, 5, enz).

Een tijdje na de FW upgrade zag ik tot mijn grote schrik dat alle 'even' pagina's verdwenen waren (op het scherm dus alleen: 1, 3, 5, 7, 9, enz). Ze stonden echter nog wel op de harde schijf, want als je op het laatste beeldje met de cursor naar rechts gaat, kom je toch nog op de even pagina's.

Na het wissen van een paar opnames kwam er toch weer 1, 2, 3, 4, 5 onderaan het browsemenu te staan. 8)7

Daarnaast werden sommige programma's geheel of gedeeltelijk zonder geluid opgenomen (SP). :(

Ik heb afgelopen weekend FW 196eu geïnstalleerd en gisteren had ik alweer de eerste bug te pakken. Ik had de timer ingesteld om een programma op te nemen, maar op de ingestelde tijd blijft het beeld zwart en blijft de teller op nul staan. De enige mogelijkheid om hem uit te zetten is door de stroomtoevoer te onderbreken.

Gaat het nog ooit goedkomen met de 5045? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Iwan1976 op 04-05-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:04:
Vandaag FW 196 geïnstalleerd (..)

Dus met 196 zijn bij mij de problemen voorbij. Nu nog de verbeteringen, zoals:
1. terwijl je opneemt op de HDD, kun je de DVD bekijken.
2. terwijl je opneemt op de HDD, kun je een andere titel op de HDD bekijken.
3. makkelijker een (reclame-)blok uit een opgenomen titel verwijderen.
4. VPS/PDC opname, met het apparaat echt standby: HD en ventilator minstens uit.

Ik wacht het af. Wellicht is dit iets voor een versie 200?
Ik wacht totdat de prijs daalt...onder de 400 euro..
Maar ik dacht dat het inmiddels wel mogelijk was een dvd of hdd opname te bekijken tijdens opname!
Dat is toch wel erg jammer... de Medion recorder van vandaag kan het wel... maar kan weer hoop leuke dingetjes die de Liteon kan niet.
Het is echter toch een standaardfunctie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo, over de upgrade, bij mij ging het dus mis.
Sinds een maand de 5045, en echt heel tevreden, op een paar vastlopers na dan.

Gisteravond de update gebrand en hij gaf aan het process niet te kunnen voltooien, en ik moest contact openemen met customer support. Nu doet hij niets meer.

Weet iemand please of ik nog iets kan redden met bv weer de oude frimware (193)??
En zo ja, waar ik die da kan laden...?

Alvast bedankt,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Dancehengst schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:40:
Hallo, over de upgrade, bij mij ging het dus mis.
Sinds een maand de 5045, en echt heel tevreden, op een paar vastlopers na dan.

Gisteravond de update gebrand en hij gaf aan het process niet te kunnen voltooien, en ik moest contact openemen met customer support. Nu doet hij niets meer.

Weet iemand please of ik nog iets kan redden met bv weer de oude frimware (193)??
En zo ja, waar ik die da kan laden...?

Alvast bedankt,

Jan
Ik zou het gewoon opnieuw proberen met 196 en als dat niet lukt met 193.
Stroom er afhalen en even wachten zou ook kunnen helpen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Okee bedankt maar hoe kom ik aan versie 193???
Speler zegt nu na opstarten, 'put in cd', tv beeld verschijnt ook niet.
Doe ik de firmware upgrade 196 erin dan zegt hij na scannen van de cd 'fw-up0196' en dan hangt hij...
Zie ook niets op tv hoe ik hem moet avtiveren, dus dat helpt ook niet mee..

Sjees wat een spijt dat ik dat heb geprobeerd...
Iemand nog suggesties, want de stekker eruit helpt helaas niet meer...

thx,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Dancehengst schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:52:
Doe ik de firmware upgrade 196 erin dan zegt hij na scannen van de cd 'fw-up0196' en dan hangt hij...

thx,
Jan
Mschien is de cd nie helemaal goed gebrand? Je zou een kunnen proberen om een nieuwe cd te branden, en anders staan oude updates hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancehengst schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:52:

thx,
Jan
Moet geen probleem zijn. Gewoon even een andere downloaden (eventueel zelfs dezelfde) en de CD erin gooien. Ik gebruik altijd CDr, nooit CDrw, en probeer ook altijd redelijke CDs te gebruiken. Voor dit soort operaties gebruik je geen Emtec ofzo... Ik zou wel weer voor 196 gaan, alleen even opnieuw downloaden, branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik ben van plan om binnenkort ook een hd recorder te kopen.

Ik zoek alleen ook een die mp3 op de harddisk kan opslaan. Ik heb zitten zoeken welke dit aan kunnen maar kan alleen deze liteon 5045 vinden. Ik hoor alleen veel problemen ermee. zijn de meeste problemen zoals vastlopen opgelost met de laaste firmware updates.

Ik weet dat dit de liteon topic is maar weten jullie of er ook andere recorders(panasonic, philips,sony)
dit ook aankunnen. Ik heb handleidingen gedownload, maar daar hebben ze het over mp3 cd.

Alleen de sony hd recorders kon ik geen handleiding van vinden.
Adviseren jullie de 5045 of kan ik beter een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Beste Roedlok, scroll naar boven en je vind deze post: Verwijderd in "liteon dvd hdd recorder 5045"

Daar zie je dus dat nagenoeg alle problemen zijn opgelost.

@Dance ik upgrade mijn Liteon 2001 gewoon met CDRW, maar brand op max 2x speed met een normal speed CDRW, je hebt ook die High Speed RW's die 10x tot 24x beschreven kunnen worden, die raad ik af voor dit werk.
Sowieso dus branden op 2x, hooguit 4x speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Dancehengst, ik heb nog 1.95 voor je, 1.93 heb ik niet meer. En mijn upgrade heb ik met een mmore cdrw gedaan en op 4x geschreven, lager wilde nero niet (en dus mijn brander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancehengst
Jullie worden erg bedankt voor de tips en truc's!!! Inmiddels heb ik de oude versie (vond ik ergens middenin deze thred) teruggezet, en inderdaad daarna opnieuw 196 geladen en toen ging het wel. Nero had de eerste keer een folder 'nieuw' aangemaakt. Maar goed zal ik wel niet hebben gezien. Alles doet het weer nu, en mijn opgenomen programma's zijn behouden gebeleven.

Twee vragen heb ik wel, de handleiding geeft mij hierop geen duidelijk antwoord.
1) met het opnemen met showview ging het laatst mis, en na controle achteraf klopte alle gegevens. Hij heeft het gewoon niet opgenomen. Iemand ervaring mee?

2) Hoe kun je de opgenomen programma's in het overzicht wissen waar bv een vinkje achterstaat en welke dus succesvol zijn opgenomen?? Of blijven die staan?

Ik lees jullie reactie wel weer...succes met jullie 5045 recorders.
Ik ben een tevreden mens.

grt,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

1) Het kan idd eens gebeuren dat hij niets opneemt.
2) Je opent het programma en gaat vervolgens naar clear. Eenmaal op OK gedrukt te hebben is de regel verwijdert. Het is idd een vreemde handeling, maar het is niet anders. Ik geloof dat er in 1.96 (bij mij iig) de regel automatisch wordt verwijderd. Ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_kok
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 20:43
Gister geprobeerd Schindlers List op te nemen (Met nieuwste firmware) Vanaf ondertiteling naar beneden hele blauwe gloed over het beeld... Tevens was de ondertiteling geel gekleurd.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
De ondertiteling was in de originele uitzending ook geel :)

De film is zwart-wit, wellicht dat de Liteon daar niet lekker mee om kan gaan. Wat gebeurt er als je de film naar een DVD brandt en op een andere speler (of je PC) afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de speler nu ongeveer 1 maand vind het een prima ding, versie 1.96
er opgezet.
Hoe kan ik de opgenomen videobestanden opnieuw rangschikken op mijn HDD??
ik wil de bestanden die ik het meeste wil afspelen op pagina 1 bv.

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:58:
er opgezet.

Guus
Door de bestanden die je heet meest kijkt het eerste over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij snap ik het nu nog niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan1976
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:58:
er opgezet.

Guus
Kopiëer eerst alle bestanden naar verschillende schijven. Wis vervolgens de harde schijf. Kopiëer ten slotte alle bestanden in de gewenste volgorde naar de harde schijf.

In theorie kan het dus, maar in de praktijk is het een hels karwei... zeker als je meer dan 3 videobestanden hebt.

Kortom: een feature waarmee je de volgorde van de bestanden kunt veranderen is gewenst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiep hoi! Ik mag een andere gaan uitzoeken. Ik heb zaterdag met mijn leverancier gebeld en het probleem voorgelegd. Zij zouden contact opnemen met LiteOn en werd vandaag keurig teruggebeld dat ik een ander apparaat (lees: merk) mag uitzoeken. Hulde voor de winkel die zijn verantwoordelijkheid neemt! (Expert in Groningen!)
Maar nu... welk merk zal ik gaan aanschaffen. Ik geloof dat er met de Sony's ook nogal wat aan de hand is... de 510 van Philips zou hetzelfde apparaat zijn als de LiteOn en de Panasonic werkt alleen met DVD-R.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jazco2nd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:14:
Daar zie je dus dat nagenoeg alle problemen zijn opgelost.
En daar ik me als veelgebruikers inmiddels met de 1.96 bij aansluiten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dancehengst schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:36:
met het opnemen met showview ging het laatst mis, en na controle achteraf klopte alle gegevens. Hij heeft het gewoon niet opgenomen. Iemand ervaring mee?
Helaas heb ik daar ook wel eens last van.
PDC is helemaal een ramp, de vraag is of dit aan de omroep ligt of aan de LiteOn... maar bij een kans van 50% gebruik ik geen PDC meer, zeker nu je niet meer gebonden bent aan die simpele 4 uur VHS.
Ik gebruik showview slechts omdat het makkelijk programmeren is. Ik edit het prgramma daarna altijd met 20 minuten extra. Pas op: er staan regelmatig typefouten in de omroepgidsen!! O-)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jazco2nd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:30:
[...]

Ik wacht totdat de prijs daalt...onder de 400 euro..
Maar ik dacht dat het inmiddels wel mogelijk was een dvd of hdd opname te bekijken tijdens opname!
Dat is toch wel erg jammer... de Medion recorder van vandaag kan het wel... maar kan weer hoop leuke dingetjes die de Liteon kan niet.
Het is echter toch een standaardfunctie...
www.videopartner.nl heeft hem inmiddels voor 409 euro.

Vergis je je niet? Timeshift, oftewel opnemen en afspelen tegelijk is standaard bij dit soort apparaten. Het lijkt me sterk dat de Medion èn DVD èn HDD doorelkaar kan opnemen en afspelen op dezelfde tijd. Dan vind ik het nuttiger dat je 2 kanalen tegelijk kunt opnemen (die eeuwige frustratie van 2 goede films op dezelfde tijd) B)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27
Ik ben van plan deze recorder aan te schaffen, maar ik vind het dus wel een vereiste dat je tegelijkertijd moet kunnen recorden en een evt. andere opname moet kunnen bekijken.

Ik las in een van de bovenstaande posts dat dit niet mogelijk was.

Kan iemand dit voor mij bevestigen? Dit vind ik toch wel een showstopper :(

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TSS_Droopy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:12:
Ik ben van plan deze recorder aan te schaffen, maar ik vind het dus wel een vereiste dat je tegelijkertijd moet kunnen recorden en een evt. andere opname moet kunnen bekijken.

Ik las in een van de bovenstaande posts dat dit niet mogelijk was.

Kan iemand dit voor mij bevestigen? Dit vind ik toch wel een showstopper :(
HDD recorders als deze 5045 hebben Record and Playback en Timeshift functies. Deze functies houden in dat je tegelijkertijd kan opnemen en dezelfde opname kan bekijken met alle afspeel functies die je gewend bent. Opnemen en tegelijkertijd een andere opname bekijken is bij geen enkele HDD recorder mogelijk.
Over jouw vereiste hierover: het zijn voor mij functies van "leuk-dat-het-er-op-zit". Ik moet eerlijk zeggen dat het meer spielerei is, ik gebruik deze functies niet of nauwelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door giant2000 op 10-05-2005 09:49 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
giant2000 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:39:
[...]

HDD recorders als deze 5045 hebben Record and Playback en Timeshift functies. Deze functies houden in dat je tegelijkertijd kan opnemen en dezelfde opname kan bekijken met alle afspeel functies die je gewend bent. Opnemen en tegelijkertijd een andere opname bekijken is bij geen enkele HDD recorder mogelijk.
Over jouw vereiste hierover: het zijn voor mij functies van "leuk-dat-het-er-op-zit". Ik moet eerlijk zeggen dat het meer spielerei is, ik gebruik deze functies niet of nauwelijks.
Bedankt voor je reactie _/-\o_

Het is voor mij wel jammer dat dit geen standaard functionaliteit is.
De recorder heeft het altijd druk bij ons en we lopen nog wel eens achter met series.
Dat betekend dus dat we toch moeten blijven plannen, jammer :'(

[ Voor 19% gewijzigd door TSS_Droopy op 10-05-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TSS_Droopy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:56:
Het is voor mij wel jammer dat dit geen standaard functionaliteit is.
De recorder heeft het altijd druk bij ons en we lopen nog wel eens achter met series.
Dat betekend dus dat we toch moeten blijven plannen, jammer :'(
Tip: koop er voor een grijpstuiver een 'Kruitvat' dvd speler (45 euro?) bij en een paar DVD-RW's bij de Aldi (5 voor 10 euro) en je kan opnames bekijken en andere opnemen. Ook handig voor het kopieren van dvd's die copyright hebben, ben je meteen verlost van die akelige menutie en Gigabyte vretende extra's.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
giant2000 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:11:
[...]

Tip: koop er voor een grijpstuiver een 'Kruitvat' dvd speler (45 euro?) bij en een paar DVD-RW's bij de Aldi (5 voor 10 euro) en je kan opnames bekijken en andere opnemen. Ook handig voor het kopieren van dvd's die copyright hebben, ben je meteen verlost van die akelige menutie en Gigabyte vretende extra's.
Ja, daar heb je gelijk in.
Mijn ideaalbeeld was dat ik nooit dvd's hoefde te recorden. Alles gewoon van HDD doen en weer wissen als het gezien is. Maar ik denk dat ik het hiermee moet doen.

Aan dit topic te lezen is deze recorder met de nieuwste firmware wel een goede keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TSS_Droopy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:53:
Ja, daar heb je gelijk in.
Mijn ideaalbeeld was dat ik nooit dvd's hoefde te recorden. Alles gewoon van HDD doen en weer wissen als het gezien is. Maar ik denk dat ik het hiermee moet doen.

Aan dit topic te lezen is deze recorder met de nieuwste firmware wel een goede keuze...
Dat is ook precies wat ik doe! Sterker: laat lekker staan, want voordat je 160Gb vol hebt... EP geeft (vind ik voor kabeltv) de beste kwaliteit-opslagruimte verhouding en dat is 132 uur oftewel 44 videobanden. Ik heb een dvd met EP laten testen door iemand met een pc-tv kaart en hij vond de kwaliteit van de Lite On stukken beter. Ik heb sinds 1.96 tot nu toe ook geen enkele storing meer gehad. Ik ben erg enthousiast over het apparaat. Welkom als toekomstig gebruiker? :*)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
giant2000 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:03:
[...]

Dat is ook precies wat ik doe! Sterker: laat lekker staan, want voordat je 160Gb vol hebt... EP geeft (vind ik voor kabeltv) de beste kwaliteit-opslagruimte verhouding en dat is 132 uur oftewel 44 videobanden. Ik heb een dvd met EP laten testen door iemand met een pc-tv kaart en hij vond de kwaliteit van de Lite On stukken beter. Ik heb sinds 1.96 tot nu toe ook geen enkele storing meer gehad. Ik ben erg enthousiast over het apparaat. Welkom als toekomstig gebruiker? :*)
Ik heb net ff nagevraagd bij mijn ouders, deze hebben de Pioneer DVR-720-HS serie. Met deze kunnen ze dus wel opnemen op HD en tegelijk een andere HD opname bekijken. :X Dat is toch ook wel handig volgens hun, zijn ze niet meer afhankelijk van live TV
Ik wordt gek, ik kan niet kiezen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door TSS_Droopy op 10-05-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Daar kan ik aan toevoegen dat nagenoeg alle andere recorders (Philips, JVC, Sony, Pioneer) een DVD kunnen afspelen terwijl je opneemt op de HDD!
Of ze ook van de HDD kunnen afspelen en opnemen tegelijkertijd (GEEN Timeshifting: 1 programma opnemen en een eerdere opname bekijken) zou eigenlijk heel goed mogelijk moeten zijn, bij timeshifting wordt immers hetzelfde gedaan.
giant2000 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:20:
[...]

www.videopartner.nl heeft hem inmiddels voor 409 euro.

Vergis je je niet? Timeshift, oftewel opnemen en afspelen tegelijk is standaard bij dit soort apparaten. Het lijkt me sterk dat de Medion èn DVD èn HDD doorelkaar kan opnemen en afspelen op dezelfde tijd. Dan vind ik het nuttiger dat je 2 kanalen tegelijk kunt opnemen (die eeuwige frustratie van 2 goede films op dezelfde tijd) B)
Heel mooi dat hij al voor 409 is!
Maar ik bedoel dus niet Timeshift.

En timeshift IS opnemen en afspelen tegelijkertijd...zo'n sterk verhaal is dat dus niet. Volgens de specs van de Medion kan hij in ieder geval een DVD afspelen en opnemen op de hdd tegelijk.

2 kanalen tegelijk opnemen: zoals TV's en videorecorders heeft dit ding 1 tuner. Met de tuner stem je het signaal af op een kanaal.
Als jij 2 kanalen teglijk wil ontvangen (en evt. opnemen) heb je 2 tuners nodig.
Net zoiets als 2 radiozenders tegelijk willen ontvangen...

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 10-05-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:54:

Maar nu... welk merk zal ik gaan aanschaffen. Ik geloof dat er met de Sony's ook nogal wat aan de hand is... de 510 van Philips zou hetzelfde apparaat zijn als de LiteOn en de Panasonic werkt alleen met DVD-R.

Iemand een idee?
De nieuwe Panasonic DMR eh50 kan wel meer dan DVD-R: als ik het goed onthouden heb ook DVD+R en DVD-RW (en DVD-RAM natuurlijk). Heeft alleen 'slechts' een 80GB harddisk. Maar liever 80 betrouwbare giegjes dan 160 onbetrouwbare... Kijk eens op www.kieskeurig.nl. Dan zie je wat ze kunnen en wat gebruikers van het apparaat vinden.

Ik ga de mijne zometeen ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_kok
Merk dat de liteon bij meerdere dingen wele een blauwe waas geeft. Zat laatst een videoclip te kijken (op de Box) komt er een of andere tekst bericht voorbij -> blauwe waas aan beide kanten. Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat ze dit bij liteon ook weten, zwaar irri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_kok schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:51:
Merk dat de liteon bij meerdere dingen wele een blauwe waas geeft. Zat laatst een videoclip te kijken (op de Box) komt er een of andere tekst bericht voorbij -> blauwe waas aan beide kanten. Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat ze dit bij liteon ook weten, zwaar irri...
Je hebt toch wel de laatste firmware erop gezet? Dan ben je van die waas af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb sins kort ook een lite-on met firm 1.96 errug tevreden tot nu toe.

Daarvoor had ik 5 dagen die medion recorder.
Ja die kan hdd opnemen en een ander opgenomen programma afspelen.
Of hdd opnemen en dvd kijken.

das ook een van de weinige positieve dingen die er te melden zijn over dat apparaat .Behalve de prijs dan 299 euro.

Nee ben veel gelukkiger met me lite-on.
Daar werkt alles te minste gelijk ,heb goed beeld en fatsoenlijk geluid ,zonder irritante piepjes en dergelijke .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:56:
[...]

De nieuwe Panasonic DMR eh50 kan wel meer dan DVD-R: als ik het goed onthouden heb ook DVD+R en DVD-RW (en DVD-RAM natuurlijk). Heeft alleen 'slechts' een 80GB harddisk. Maar liever 80 betrouwbare giegjes dan 160 onbetrouwbare... Kijk eens op www.kieskeurig.nl. Dan zie je wat ze kunnen en wat gebruikers van het apparaat vinden.

Ik ga de mijne zometeen ophalen.
Laten we het in dit forum verder maar houden op de Lite-On 5045.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Lite-On heeft mij een reactie op mijn email gegeven dat ze op dit moment niet van plan zijn om in een toekomstige firmwarerelease, de mogelijkheid te bieden om tegelijkertijd opnemen en afspelen van een andere track op de harddisk te gaan ondersteunen.

Ik vind dit toch wel errug jammer ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwan1976
TSS_Droopy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:11:
Lite-On heeft mij een reactie op mijn email gegeven dat ze op dit moment niet van plan zijn om in een toekomstige firmwarerelease, de mogelijkheid te bieden om tegelijkertijd opnemen en afspelen van een andere track op de harddisk te gaan ondersteunen.

Ik vind dit toch wel errug jammer ;( :'(
Ik ben al lang blij als het ze lukt om het apparaat naar behoren te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:10:
[...]

Na invoeren 1.96 vind ik de kleuren van de 5045 een stuk bleker. Ook heb ik bij afspelen van opgenomen TV beelden bij donkere scenes last van een groene waas. Met name de gezichten van mensen zijn erg groen. Het lijkt wel Mars attacks!

Anyway,
Antenne/kabel gaat in 5045. Ik gebruik scart als verbinding tussen 5045 en tv. Staat de 5045 uit, dan gebruik ik de TV tuner kanalen om te kijken. Tuner 5045 staat dat uit, heeft dan geen invloed op signaal.

Zet ik vervolgens de 5045 aan (zonder op te nemen), dan komt het singaal van de 5045 binnen op de AV-1 in-uit poort. Ik merk dat van de AV-1 beelden de kleuren een stuk bleker zijn dan de "normale" beelden. Is dit de invloed van de 5045 (tuner??)

Er zijn twee mogelijke oorzaken: de tuner is niet goed, of de codering/kleursamenstelling deugt niet.

Een manier om te onderzoeken of het ligt aan de tuner van de 5045, of dat het ligt aan de codering (de op de HDD vastgelegde info) zou zijn om een DVD kopie te maken van een HDD opname, en dan in een andere speler testen of de info weergave bleker is. Zo niet, dat ligt het blijkbaar in aan de de tuner.

Idem voor de groene waas.

Maar voor ik hieraan begin: hebben andere dit probleem ook. Is bekend wat de oorzaak is. En het belangrijkst: is het op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:59:
Maar voor ik hieraan begin: hebben andere dit probleem ook. Is bekend wat de oorzaak is. En het belangrijkst: is het op te lossen??
Ik heb nog nooit last gehad van een groene waas. Ook niet met 1.93 FW. Goede tv misschien? Ik heb een oude Sony 16:9.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:59:
[...]
Na invoeren 1.96 vind ik de kleuren van de 5045 een stuk bleker.
<knip>
Zet ik vervolgens de 5045 aan (zonder op te nemen), dan komt het singaal van de 5045 binnen op de AV-1 in-uit poort. Ik merk dat van de AV-1 beelden de kleuren een stuk bleker zijn dan de "normale" beelden. Is dit de invloed van de 5045 (tuner??)
<knip>
Idem dito bij mij. De bleke kleuren zijn er sinds fw 1.96. Met 1.93 had ik er geen last van.
Als je in de setup 'component' instelt dan zijn de kleuren beter, maar dan veel te verzadigd.
Oplossing: wachten of dit met nieuwe fw is opgelost, of terug naar 1.93.
Iemand andere suggesties?

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_kok
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:10:
[...]

Staat er al lang op, daarom zeg ik het ook, bij sommige beelden (of films dus, schindlers list) kan hij het nog niet aan, komt er blauwe waas...
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste