liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
RAX heeft deze speler niet op voorraad , heeft iemand een idee waar deze wel voor € 450 in nederland te koop is ?

edit : RAX is ineens veel duurder ( 470 euro) , maar ik heb de pricewatch aangepast, naar elektronicastore met 449 euro.

pricewatch: Lite-On LVW-5045

[ Voor 45% gewijzigd door frankvanhoesel op 01-02-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriesman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:24:
[...]

Ik heb dat éénmaal gehad, maar dat was met de vorige firmware...
Daarna nooit meer. Heb je fw 193 erop staan?

Grt
Dirk
http://home.planet.nl/~vrie8427/
yep 1.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij setup
video uitvoer
wat moet ge nu nemen ?
Component
scart S-video
scart RGB
progressief

??

Ik heb op het ogenblik scart RGB staan
is het daarom dat ik op opgenomen films / series een blauw / groene schijn heb ??
of heeft dat er niets mee te maken
Is het foutje in de firmware 1.93 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:49:
Bij setup
video uitvoer
wat moet ge nu nemen ?
Component
scart S-video
scart RGB
progressief

??

Ik heb op het ogenblik scart RGB staan
Voor een gewone TV is scart RGB de best mogelijke kwaliteit. Van de kwalitatieve goede signalen is het verreweg de best ondersteunde. Als je TV geen RGB ondersteund is component een goede tweede. Vooral nieuwere LCD's en plasma's willen dit nog wel eens hebben. Het is iets slechter als RGB, maar in de praktijk zie je dat niet eigenlijk. S-video of composite moet je nooit doen. Dan kun je net zo goed een goede VHS recorder gebruiken ipv dit apparaat.

Ik wist overigens niet dat de 5045 ook progressive aankon. Via welke aansluiting gebeurt dit dan? Alleen progressive is eigenlijk een beetje misleidend, want dat is basically een signaal dat niet interlaced is. M.a.w het -zou- gewoon een 15Khz signaal kunnen zijn en bijvoorbeeld via RGB scart lopen. Je hebt dan effectief de helft van de normale verticala resolutie en duidelijk zichtbare scanlijnen. (alle spel-consoles hebben ook zo'n mode).

In de praktijk is progressive meestal een signaal met een hogere frequentie, en kan het ook weer via verschillende wegen lopen: RGB (dan is het overigens 'gewoon' vga) of component (YCbCr) en tegenwoordig ook DVI of HDMI (DVI + demonische beveiliging).
is het daarom dat ik op opgenomen films / series een blauw / groene schijn heb ??
of heeft dat er niets mee te maken
Is het foutje in de firmware 1.93 ?
Ik heb de 5045 zelf niet (wil mischien binnenkort gaan kopen). Wat ik begrepen had is dat dat alleen gebeurt bij een RGB input. De meeste spel consoles, alle DVD spelers en DVB-t/s/c tuners geven een RGB signaal uit. Als je daarvan opneemt zou je dus die waas moeten krijgen, iniedergeval de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:23:
Kan er iemand mij vertellen hoe je de shuffle insteld , bij afspelen MP3's ?
Zit volgens mij in het Navi-menu. In ieder geval links op de AB. Dan bij herhalen. Shuffle mode heeft (nog) een bug. Hij shuffelt per 10. Dus da's niet echt heel random. E.e.a. aangemeld en wordt gefixed, is mij verteld.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:39:
S-video of composite moet je nooit doen. Dan kun je net zo goed een goede VHS recorder gebruiken ipv dit apparaat.
Dat is echt zwaar overdreven, of eigenlijk gewoon onwaar. Zowel Composite als S-Video kan er heel acceptabel uitzien en bij S-Video is dat nog een understatement. Natuurlijk zijn er ook slechte Composite en S-video uitgangen en kabels maar op een DVD-speler (en waarschijnlijk ook recorder) ziet het beeld er met deze systemen in het algemeen nog altijd tien keer beter uit dan op een videorecorder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Dat is echt zwaar overdreven, of eigenlijk gewoon onwaar. Zowel Composite als S-Video kan er heel acceptabel uitzien en bij S-Video is dat nog een understatement.
Zonder met modder te willen gooien vraag ik me af of jij mischien wat aan je ogen mankeert? Ik heb veel, heel veel verschillende apparaten met heel veel verschillende aansluitingen gezien (amiga's, consoles, dvd spelers, dvb tuners, arcade boards, zelf SGI computers) op veel verschillende TVs en monitors gezien met bijna elke denkbare aansluiting en connector.

Met al die ervaring is 1 ding duidelijk: Composite is gewoon bereslecht. Er zit zichtbare grove ruis in, het is vager en je hebt overdreven last van color-bleed, met name bij scherpe contrasten in primaire kleuren (bv rode letters op een zwarte achtergrond). Het verschil met RGB is echt enorm waarbij iha, zelf op oudere TVs het beeld net zo strak staat als op een VGA monitor (al is het natuurlijk een veel lagere resolutie en hogere dotpitch). Composite blijft er echter 'TV' uitzending achtig uitzien, zelf bij een digitale bron als een computer of dvd speler en met gebruik van korte kabels, vergulde connectoren enz.

Daarbij is composite gewoon niet nodig. Vroeger niet (RGB was lange tijd een 'geheime' feature op consoles), en nu al helemaal niet. ELKE DVD speler ondersteund RGB, nagenoeg elke TV ondersteund het. Zelfs bij europese TVs van +-15 jaar oud zit nog een heel groot percentage wat RGB ondersteund.

Waarom zou je dan genoegen nemen met het bar slechte composite? Alleen omdat de buurman die niet beter weet dat ook doet? Dat is namelijk een reden dat veel composite gebruikt wordt; men weet gewoon niet beter. Veel geld uitgeven aan nieuwe apparatuur, maar wel via composite blijven aansluiten. Snap jij het?
Natuurlijk zijn er ook slechte Composite en S-video uitgangen en kabels
Er zijn niet -ook- slechte Composite uitgangen en kabel, er zijn -alleen maar- slechte daarvan. Dit is gewoon inherrent aan het formaat.

S-video blijft ook slecht, maar is wel beter dan composite. Echter beter dan slecht houdt niet automatisch goed in. Daarbij is s-video een redelijk onnodige standaard, die eigenlijk alleen maar voortkwam uit het nooit al te goed aangeslagen svhs systeem en later de hi-8 camcorders. Er is vandaag de dag echter bijna geen apparaat meer dat native in YC opslaat, en ook geen enkel display apparaat dat native YC displayed. Waarom zou je dan in hemelsnaam twee apparaten die niks met YC te doen hebben, via een dergelijke kabel verbinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 23:53 . Reden: iets duidelijker,hopelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een gewone scart kabel en een scart-RGB kabel ?
Heb van iemand gehoord dat als je een scart RGB kabel gebruikt dat je geen last hebt van blauwe/groene schijn. Dit bij playstation en zo , heeft volgens hem ook te maken met macrovision.
Maar met een scart RGB kabel , omzeil je die macrovision .

Iemand dit al geprobeerd ?
En is het mogelijk dat er een verschil is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook dit gevonden

Two Types of SCART Socket

Before starting, it's worth understanding that there are two different wirings used in SCART sockets found on the backs of TVs. The original SCART socket allowed input of either composite or RGB video. Later, as S-video emerged, an 'evolved' SCART socket began to appear that allowed input of either S or composite video. I bring this discrepancy up as this project requires the use of an RGB-capable SCART socket.
My Sony set has 3 SCART sockets; the first is a black coloured socket that is wired for composite and RGB video and the others are orange coloured sockets that are wired for S and composite video.
In my experience, older or lower-end sets with one SCART socket are usually wired for composite and RGB video.

op deze site http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier tips om aan te sluiten
http://users.skynet.be/cinemahome/dvd_aansluit.htm

Spreekt ook over RGB scart , en gewone scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een
http://www.dooyoo.co.uk/e...ries/scart-lead-2/264745/

deze spreekt over scart-composite en scart-RGB
sommige verkoperes verkopen een gewone scart-composite scart
voor de prijs van een scart RGB

wat is er bijgeleverd bij de liteon5045 ?
voor mij zien al die kabels er hetzelfde uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo'n kabel heb ik een tijdje geleden ook gemaakt om m'n HTPC op m'n TV aan te sluiten (heeft een onboard Radeon chipset). Maar heeft die lite-on recorder dan ook een VGA uitgang? Anders is het niet relevant.

Anyway, via SCART kunnen zowel composite, s-video als RGB lopen. Niet elke TV ondersteunt ze allemaal. Zo ook voor de SCART kabels. Niet elke SCART kabel heeft alle signalen verbonden. Daar zitten dus de verschillen in.

Meestal staat het erbij als je een SCART kabel koopt waar alles verbonden is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:57:
Wat is het verschil tussen een gewone scart kabel en een scart-RGB kabel ?
Eigenlijk is er geen 'gewone' scart kabel. Je hebt 21 pinnetjes, en niet altijd zijn ze allemaal aangesloten. Sommige worden dubbel gebruikt; composite wordt c-sync in de RGB stand. Een kabel die RGB ondersteund heet ook wel 'fully wired' -> alle pinnen zijn aangesloten, dus ook RGB.

Voorderest is svideo als inderdaad overbodige standaard pas later toegevoegd en gebruikt een paar van de RGB pinnen. Daarom heb je ook zelden een socket die svideo en rgb tegelijk ondersteund. Andere merkwaardigheid van scart is dat alleen composite input en output is, terwijl s-video en RGB maar 1 kant op gaan.
Heb van iemand gehoord dat als je een scart RGB kabel gebruikt dat je geen last hebt van blauwe/groene schijn. Dit bij playstation en zo , heeft volgens hem ook te maken met macrovision.
Het verschijnsel van de PS2 staat hier compleet los van. Dit is NOG een andere standaard: YCbCr, waarbij Y de helderheid is (net zoals in s-video) en CbCr het blauwe en rode kleurverschil signaal. Wat is nou de grap bij de playstation 2: voor DVD weergaven komt er YCbCr op de pinnen te staan die eigenlijk voor RGB bedoelt zijn. In RGB is elke kanaal op zich een volledig beeld, maar dan alleen in de primaire kleur. Resp Rood, Groen en Blauw. Bij de PS2 zet ie in dvd mode Y (zwart/wit beeld) op G -> je hebt dus een volledig zwart/wit beeld in het groen.

Bij de liteon is het als ik goed begrijp een oversturing van blauw bij RGB input. Zoals boven wordt uitgelegd staat dat los van de output. Je krijgt, als ik het dus goed begrijp, geen blauwe waas bij het afspelen van een gekochte DVD film.

De groene waas zou kunnen komen doordat in donkere scenes de kleuren zo dicht bij elkaar leggen dat je bij de codering met afrondings fouten te maken krijg. Dat zie je ook in games als je bijvoorbeeld in donkere scenes je brightness heel hoog zet. Je krijgt een soort banding effect. Ik denk dat de liteon daarmee te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
Maar met een scart RGB kabel , omzeil je die macrovision .
Inderdaad, en je omzeilt ook de natuurlijke NTSC/PAL color encoding 'beveiliging'. Dit is geen echte beveiliging maar gewoon een verschil in standaarden. Europese TVs kunnen het composite NTSC signaal niet color decoden (decomprimeren zeg maar). Dit fungeert dus als een extra beveiliging zodat wij hier geen Amerikaanse of Japanse content kunnen zien. Daarom waren de fabrikanten ook altijd tegen RGB. Dit was dus niet alleen vanwege macrovision. Bij games is dat namelijk helemaal geen issue.
En is het mogelijk dat er een verschil is ?
De bijgeleverde kabel (als er een kabel wordt meegeleverd) is in Europa altijd RGB bij DVD recorders/players. Dat is de beste kwaliteit die je kunt krijgen. Bij spel computers is dat overigens niet zo. Daar zit altijd een composite (A/V) kabel bij en moet je de RGB scart kabel apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Is er bij iemand al iets bekend over release datum nieuwe fw
versie 194 of hoger (200 wellicht)?

En zoja, wat de change log gaat worden?

LiteOn reageert niet meer. (Toch jammer dat Koen weg is...)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Ik denk niet dat blauw overstuurd wordt, maar dat het groene en rode signaal in verhouding te zwak zijn... :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:11:
[...]

Eigenlijk is er geen 'gewone' scart kabel. Je hebt 21 pinnetjes, en niet altijd zijn ze allemaal aangesloten. Sommige worden dubbel gebruikt; composite wordt c-sync in de RGB stand. Een kabel die RGB ondersteund heet ook wel 'fully wired' -> alle pinnen zijn aangesloten, dus ook RGB.

Voorderest is svideo als inderdaad overbodige standaard pas later toegevoegd en gebruikt een paar van de RGB pinnen. Daarom heb je ook zelden een socket die svideo en rgb tegelijk ondersteund. Andere merkwaardigheid van scart is dat alleen composite input en output is, terwijl s-video en RGB maar 1 kant op gaan.

[...]

Het verschijnsel van de PS2 staat hier compleet los van. Dit is NOG een andere standaard: YCbCr, waarbij Y de helderheid is (net zoals in s-video) en CbCr het blauwe en rode kleurverschil signaal. Wat is nou de grap bij de playstation 2: voor DVD weergaven komt er YCbCr op de pinnen te staan die eigenlijk voor RGB bedoelt zijn. In RGB is elke kanaal op zich een volledig beeld, maar dan alleen in de primaire kleur. Resp Rood, Groen en Blauw. Bij de PS2 zet ie in dvd mode Y (zwart/wit beeld) op G -> je hebt dus een volledig zwart/wit beeld in het groen.

Bij de liteon is het als ik goed begrijp een oversturing van blauw bij RGB input. Zoals boven wordt uitgelegd staat dat los van de output. Je krijgt, als ik het dus goed begrijp, geen blauwe waas bij het afspelen van een gekochte DVD film.

De groene waas zou kunnen komen doordat in donkere scenes de kleuren zo dicht bij elkaar leggen dat je bij de codering met afrondings fouten te maken krijg. Dat zie je ook in games als je bijvoorbeeld in donkere scenes je brightness heel hoog zet. Je krijgt een soort banding effect. Ik denk dat de liteon daarmee te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.

[...]

Inderdaad, en je omzeilt ook de natuurlijke NTSC/PAL color encoding 'beveiliging'. Dit is geen echte beveiliging maar gewoon een verschil in standaarden. Europese TVs kunnen het composite NTSC signaal niet color decoden (decomprimeren zeg maar). Dit fungeert dus als een extra beveiliging zodat wij hier geen Amerikaanse of Japanse content kunnen zien. Daarom waren de fabrikanten ook altijd tegen RGB. Dit was dus niet alleen vanwege macrovision. Bij games is dat namelijk helemaal geen issue.

[...]

De bijgeleverde kabel (als er een kabel wordt meegeleverd) is in Europa altijd RGB bij DVD recorders/players. Dat is de beste kwaliteit die je kunt krijgen. Bij spel computers is dat overigens niet zo. Daar zit altijd een composite (A/V) kabel bij en moet je de RGB scart kabel apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ongeveer 16 uur aan opgenomen items op de harde schijf staan. Apparaat slaat aan om op te nemen. Pats. Uit. Mediafout. Doe het apparaat weer aan. Gelukkig alle titels staan er nog op.
Nee toch niet, als ik er een wil starten doet hij niets meer. Alles weg?
Is mijn harde schijf nu gecrashed? En is het net als bij een computer nog te herstellen?

CJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:32:
Had ongeveer 16 uur aan opgenomen items op de harde schijf staan. Apparaat slaat aan om op te nemen. Pats. Uit. Mediafout. Doe het apparaat weer aan. Gelukkig alle titels staan er nog op.
Is mijn harde schijf nu gecrashed? En is het net als bij een computer nog te herstellen?

CJ
Als het echt belangrijk was kan je altijd proberen om de disc in je PC te hangen. Anders weet ik het niet... Lijkt me sterk dat je schijf echt stuk is, misschien een bad cluster ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een probleem: als het beeld van de tv/video/dv via de recorder naar de tv gaat, verschuift het beeld een stukje naar links. Dingen die in het midden stonden staan dat dus niet meer, en logo's aan de linkerkant vallen zelfs voor een deel weg. Is dit een fabrieksfout, ligt het aan dit exemplaar? Of is er misschien iets aan te doen?
Ik hoor het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:05:
Hallo Mannen,
het zal wel een sullige vraag zijn maar:
ik heb mij vandaag na lezen van deze topic een LiteOn aangeschaft. Nee gezegd tegen de verkoper toen ie achtereenvolgens over extra garantie en een SuperExtraMegaGoede scartkabel van 114 euries begon.
Eenmaal thuis ben ik van alles uit gaan proberen (het splitten van een film om de commercials eruit te slopen komt nog, en een evt firmwareupgrade dus ook).
De vraag: is het mogelijk om tegelijkertijd een DVD te bekijken EN een film van teevee op te nemen?
Ik heb een spaanse, Franse en Duitsche handleiding meegeleverd gekregen en nog geen zin om terug te gaan voor een Nerderlandse. En in de Duitsche, de enige die ik durfde te lezen, stond nix over dit verzoek.
Maarrr nogmaals, misschien is het ook wel de Goden verzoeken met zo'n vraag.
Mocht het mogelijk zijn heb ik een leuk pioneer-DVDsurroundsetje te koop ;-)
Ik heb hem vorige week ook bij BCC gehaald , die verkoper wilde me ook heel graag en supergoeie scart van boven de 100 euro aansmeren! en extra garantie , niet gedaan dus.
Er zat deze keer keurig een nederlandse handleiding in de doos en een formulier met daarop het telefoonnummer van lite-on. (2 jr garantie)
Ben verder erg tevreden met het apparaat, editten ging meteen goed.
Wel een vraag voor jullie. als je opneemt op de een na laatste slechtse kwaliteit en dan geluid toch hoog - op stereo... gaat ie dan ook haperen bij jullie? als ik het geluid dan ook op lage kw. zet gaat het weer goed. Moet dat zo..? Ik was zuinig /bang dat ik um snel vol zou hebben :) , maar nu neem ik toch weer op op LP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zondag de lite-on gekocht bij Mediamarkt. Heb nog niet zo veel tijd gehad om met het apparaat te spelen. Het splitsen van een opname is gelukt. Het weghalen van stukjes is nog niet gelukt. Is het zo dat je alleen delen kan verbergen? Of kan iemand me in simplele woorden uitleggen hoe je wel delen kan deleten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mmm ik moet ook een nieuwe dvd recorder hebben en zit nu te twijfelen na het lezen over dit apparaat. :)

Dus nu heb ik een paar vragen:

Die groene/blauwe waas waarvan ik lees komt dat vaak voor?
Is de kwaliteit van het beeld een beetje goed vergeleken met bijv een Sony dvd recorder?

En de firmware updaten gaat makkelijk neem ik aan? Via een bijgeleverde kabel via de pc? :) En komt er regelmatig een nieuwe firmware voor uit? :)

[ Voor 7% gewijzigd door schnumi op 08-02-2005 15:11 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten via download op PC; branden op CD en via CD update naar DVD recorder.
Inmiddels heb ik deze recorder een maand en 2 x firmware update uitgevoerd.
Blauw groene waas.
Heb hier zelf alleen last van bij donkere scenes in opgenomen films op harddisk.
Beeldkwaliteiot naar mijn ervaring goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja had dat van die update inmiddels al ergens anders vernomen maar dat is geen probleem. :)

En die kans op waas is dus niet zo groot als je rechtstreeks opneemt op een DVD?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben van plan om deze ook aan te schaffen. Mijn vorige DVD-Recorder (die van de blokker vorig jaar) heeft het afgelopen zaterdag begeven. En dat net NA de garantie :'(. Ik vraag me enkel wel iets af met dat instellen van zenders: is dat monniken werk of gaat dat redelijk snel? Ik heb de afgelopen paar dagen de tijd genomen om alles hier te lezen dus ben aardig op de hoogte van dit prachtige apparaat. Bij mij staat-ie bij de Expert voor 495 euri, kan ik er denken jullie nog iets vanaf krijgen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:10:
Ik ben van plan om deze ook aan te schaffen. Mijn vorige DVD-Recorder (die van de blokker vorig jaar) heeft het afgelopen zaterdag begeven. En dat net NA de garantie :'(. Ik vraag me enkel wel iets af met dat instellen van zenders: is dat monniken werk of gaat dat redelijk snel? Ik heb de afgelopen paar dagen de tijd genomen om alles hier te lezen dus ben aardig op de hoogte van dit prachtige apparaat. Bij mij staat-ie bij de Expert voor 495 euri, kan ik er denken jullie nog iets vanaf krijgen?
Heb hem ook van Expert voor 475 (Had hem nl op internet in Duitsland voor 450 gezien excl.verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
niet alleen in duitsland
€ 449,- bij Rax en Elektronicastore ( pricewatch: Lite-On LVW-5045 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ben er nu ook 99,9% zeker van dat deze de opvolger van mijn oude DVD recorder gaat worden. :) Klinkt gewoon als een heel leuk apparaat met veel mogelijkheden.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm nu lees ik verder terug in het topic dat je die waas alleen krijgt bij RGB input. Maar als je dus een programma brand naar een DVD en die DVD speel je af op een andere dvd speler (dat ga ik wel doen) krijg je dan ook die waas of heb je er dan geen last van?

Verwijderd

Zoal ik het begreep is er sprake van 2 wazen: de blauwe en de groene:

De blauwe treed altijd op bij RGB input (bv DVB van sateliet, kabel of antenne).

De groene treed op in donkere scenes bij opname, iniedergeval bij opname naar HD.

Ik denk dat de originele posters (die nu opeens erg stil zijn) de opname naar HD gewoon als voorbeeld gebruikte. Ik kom nergens in de posts van de vorige generatie posters tegen dat het bij HD opname wel en bij DVD opname niet zou optreden.

Ik zelf denk dat ik de liteon maar oversla. Betaal liever iets meer voor een apparaat waarbij niet op voorhand al van bekend is dat er problemen mee zijn. Denk er ook aan dat je nog de 'strepen door beeld' problematiek hebt als je via de ingebouwde tuner kijkt.

+-450 lijkt goedkoop, maar als hem daarna weer met verlies aan het volgende slachtoffer 2de hands moet verkopen om alsnog een goede recorder te kopen ben je uiteindelijk duurder uit.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Das waar. Zaterdag zal ik eens even rond gaan kijken. Ik ben nog steeds geinteresseerd in deze recorder dat wel maar ik moet het eerst zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik zou nog maar even wachten op de volgende fw. Als die niets oplost
zou ik zeker geen 5045 aanschaffen. Mijn keus zou de pio 520 zijn.

Natuurlijk heb ik wel de 5045. Ik neem dagelijks op en ik moet zeggen
dat ik tot nu toe vrij van echte problemen ben. (behalve kleur issues)

Ik vertouw erop dat LiteOn en Lsi het samen oplossen. Enfin, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nee sorry pioneer niet meer.

Heb laatst een Pioneer 575a dvd speler gekocht. Geeft heel mooi beeld maar zodra je de RGB stand aanzet..... Flikkers overal.

Ligt aan de combinatie met mijn BB tv (Sony 32fx68). Dus ik houd het voorlopig even op Sony, Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:32:

CJ
Misschien dat een scan van de disk wat zou helpen. Dit kun je forceren door het apparaat, terwijl het aanstaat, van de stroom te halen. Niet erg netjes, maar dat is het zoekmaken van de inhoud ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:11:
[...]

Misschien dat een scan van de disk wat zou helpen. Dit kun je forceren door het apparaat, terwijl het aanstaat, van de stroom te halen. Niet erg netjes, maar dat is het zoekmaken van de inhoud ook niet...
Zo te horen zou een journalling file system geen kwaad kunnen bij de huidige generatie apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
schnumi schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:39:
Nee sorry pioneer niet meer.

Heb laatst een Pioneer 575a dvd speler gekocht. Geeft heel mooi beeld maar zodra je de RGB stand aanzet..... Flikkers overal.

Ligt aan de combinatie met mijn BB tv (Sony 32fx68). Dus ik houd het voorlopig even op Sony, Panasonic.
Er is niets mis met de 575 dvd. (ps kijk eens in de mt13x9 yahoo group - even googlen)

Kan heel goed aan de kabel of de TV SCART connector liggen. Heb je de 575 output op
RGB of Composite of Svideo staan = setup menu 575) Zou maar eens aan de
scart stekker rommelen.

Panasonic kan alleen maar DVD-RAM schrijven (=waardeloos)
Sony kan wel + en - DVD schrijven. Is ook wel stukje duurder.

Zou toch maar even de nieuwe 5045 fw afwachten. Is wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Klopt de 575 is ook een hele goede dvd player maar gewoon niet in combinatie met mijn TV. :)

Staat op meerdere sites al vermeld en ook gewoon door personen gemeld. Ligt ook niet aan mijn TV want mijn Sony dvp ns730 met een QED scart doet het perfect zonder flikkers. :)

Gewoon een foute combinatie vandaar.

Weet je trouwens al wanneer we ongeveer een nieuwe FW kunnen verwachten dan? :)

[ Voor 12% gewijzigd door schnumi op 12-02-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg. datum: 12 februari 2005
--------------------------------------------------------------------------------
hoe kan ik zien hoeveel schijf ruimte ik nog overheb op mijn harde schijf
van de liteon lvw 5045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:19:
Klopt de 575 is ook een hele goede dvd player maar gewoon niet in combinatie met mijn TV. :)

Staat op meerdere sites al vermeld en ook gewoon door personen gemeld. Ligt ook niet aan mijn TV want mijn Sony dvp ns730 met een QED scart doet het perfect zonder flikkers. :)

Gewoon een foute combinatie vandaar.

Weet je trouwens al wanneer we ongeveer een nieuwe FW kunnen verwachten dan? :)
Volgens een Engelstalige site zou de nieuwe FW eind Maart ter beschikking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:55:
Heb zondag de lite-on gekocht bij Mediamarkt. Heb nog niet zo veel tijd gehad om met het apparaat te spelen. Het splitsen van een opname is gelukt. Het weghalen van stukjes is nog niet gelukt. Is het zo dat je alleen delen kan verbergen? Of kan iemand me in simplele woorden uitleggen hoe je wel delen kan deleten. :?
Elke opname is onder verdeeld in hoofdstukken. Die kun je verbergen, dan worden ze niet meer getoond bij afspelen, ze blijven echter wel ruimte innemen op je schijf. Je kunt zelf hoofdstukmarkeringen toevoegen en verwijderen.

Een deel deleten doe je door de opname aan het begin van het betreffende deel te splitsen en een keer aan het eind. Dan heb je dus 3 delen. Deel 1 voeg je dan weer samen met deel 3. Deel 2 kun je verwijderen (Bewerken -> wissen).
Oefen eerst even met een proefopname!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maureen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-07-2020
:)
Hero Of Time schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:10:
Hoi

Had wat info van je nodig
Zou je me kunnen mailen aub
Groeten Maureen
m.decunha@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Maureen houd je van SPAM?
Nooit zo je adres achterlaten. Verander de @ maar
in spatie at spatie. Wij begrijpen het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tweakradje schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:16:
Maureen houd je van SPAM?
Nooit zo je adres achterlaten. Verander de @ maar
in spatie at spatie. Wij begrijpen het wel. ;)
Nog beter: bespreek het hier op het forum want daar is een forum voor. Als we allemaal om info via email gaan vragen dan is er geen forum meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:55:
[...]

Volgens een Engelstalige site zou de nieuwe FW eind Maart ter beschikking zijn.
WELKE SITE ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/index.php/board . Onder topic : can firmware fix it staat geschreven, by the end of March there may be new firmware that fixes some isseus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:09:
[...]

http://cgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/index.php/board . Onder topic : can firmware fix it staat geschreven, by the end of March there may be new firmware that fixes some isseus.
Eind maart????? En dan some issues? Als de speler tegen die tijd het nog niet goed doet kun je waarschijnlijk aanklagen voor het leveren van een ondeugdelijk produkt en een gratis upgrade naar het nieuwe model eisen (wat er tegen die tijd wel zal zijn).

Anderhalve maand en dan slechts "some issues".... tis toch diep triest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de instellijst in een keer kan wissen.
Je doet dit elke keer als je een nieuw programma opneemt.
De instellijst is de lijst die aangeeft: welke zender, de tijd enz. van het programma die je opgenomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

maureen schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:21:
:)
[...]

Hoi

Had wat info van je nodig
Zou je me kunnen mailen aub
Groeten Maureen
m.decunha [at] zonnet.nl
Wat voor info zou je dan willen? Staat er niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou tegen sommige adviezen in hier heb ik hem toch aangeschaft gisteren. :)

En het valt me reuze mee. Gelijk even FW 1.93 erop gezet (stond 1.91 op) en toen een zenderscan gedaan. Wel jammer dat er geen smartlink optie op zit dat is toch net even iets handiger.

En inderdaad heb ook last van het "strepen" effect maar ik kijk toch niet via de tuner dus dat maakt me niks uit.

Gisteren even de rally van zweden op eurosport opgenomen met HQ kwaliteit op de HD en dat ziet er gewoon zeer strak uit. Geen last van Blauw/groen waas effect ook niet op donkere plekken en je ziet ook geen strepen dus. :)

Gelijk even de reclame's eruit geknipt en ook dat gaat best goed.

Al met al ben ik zeer tevreden. Ik gebruik hem toch alleen maar voor opnemen want ik speel alle dvd's af op mijn normale dvd speler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Gisteravond weer eens geprobeerd met time-shift naar een tv-programma te kijken: het vooruitspoelen loopt voortdurend vast en je kunt ook geen hoofdstukken verder springen. Echt heel hinderlijk als je dit apparaat wilt kopen vanwege het time-shiften. Het werkt gewoon niet goed. Snif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand het grote verschil tussen "easy guide 2" van lite-on en "guide plus+" van philips (deze laatste zou zeer gebruiksvriendelijk zijn voor opnames) aub?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 22:19 ]

• tweakradje
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:18:
Weet er iemand het grote verschil tussen "easy guide 2" van lite-on en "guide plus+" van philips (deze laatste zou zeer gebruiksvriendelijk zijn voor opnames) aub?
Easy Guide is geen timer programmeer hulp maar een menu structuur.
Guide+ wel. De 5045 gebruikt ShowView.

Over Guide+ kan je kort zijn: het werkt geweldig, maar je kan je TV gids abo niet opzeggen.
Guide+ dekt niet alle zenders. Op de Philips 720 was het erg traag (maar dat was de hele 720).

Verwijderd

Het is een prima apparaat die 5045, maar zodra ik hem aan zet, begint de motor behoorlijk te brommen en die bromtoon (draaien van de motor / harddisc?) krijg ik er niet uit. Meer mensen die daar last van hebben (of liever) een oplossing voor hebben?

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:11:
Het is een prima apparaat die 5045, maar zodra ik hem aan zet, begint de motor behoorlijk te brommen en die bromtoon (draaien van de motor / harddisc?) krijg ik er niet uit. Meer mensen die daar last van hebben (of liever) een oplossing voor hebben?
Heb ik ook.

Afhankelijk van de plaatsing bromt de recorder nogal.
Onder de recorder zitten alleen vóór rubber pootjes en achter gewoon metaal. Vind ik wel raar.
In een houten kast bromt de boel behoorlijk.
Ik heb er zelf rubber dopjes (uit de dhz-markt) onder geplakt. Nu is de herrie bijna weg.

Ook als er nog een DVD in de recorder zit kan die behoorlijk lang spinnen terwijl je al naar HDD bent overgeschakeld.

Grt,
Dirk

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens heb ik nog een klein vraagje. Heb nu problemen met het finaliseren van een dvd.

Heb gewoon opgenomen en nu wil ik de disc finaliseren alleen springt hij dan direct op 11% voltooid en daar blijft hij ook opstaan terwijl de disc gewoon blijft spinnen etc. Is er dan iets mis met de dvd zelf ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door schnumi op 17-02-2005 16:17 ]

Verwijderd

vriesman schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:08:
[...]

Heb ik ook.

Afhankelijk van de plaatsing bromt de recorder nogal.
Onder de recorder zitten alleen vóór rubber pootjes en achter gewoon metaal. Vind ik wel raar.
In een houten kast bromt de boel behoorlijk.
Ik heb er zelf rubber dopjes (uit de dhz-markt) onder geplakt. Nu is de herrie bijna weg.

Ook als er nog een DVD in de recorder zit kan die behoorlijk lang spinnen terwijl je al naar HDD bent overgeschakeld.

Grt,
Dirk
Simpel zeg; maar dopjes eronder helpt uitstekend..... bedankt.

groet Ed

• stokkom
Scart doorlussen?
ik heb net een decoder voor digitale televisie in huis gehaald. Deze wil ik zowel op mijn LiteOn als op mijn tv aansluiten. Doorlussen zou erg handig zijn. Maar volgens mij gaat niet. Ik heb de decoder direct via scart aangesloten op de LiteOn en de LiteOn via scart verbonden met mijn tv. Nou kan ik alleen via de decoder tv kijken als de LiteOn aanstaat. Klopt dat? Is het niet mogelijk om de scart gewoon door te lussen, zonder dat je de LiteOn de hele tijd moet laten aanstaan?
Dit is een vervelend probleem, want mijn tv heeft maar 2 scart-ingangen en ik heb de LiteON, een dvd-speler, een videorecorder en sinds kort dus ook die decoder. Ik vrees dat ik de decoder maar weer terug ga brengen, want op deze manier heb ik er niets aan.

Iemand raad?

Verwijderd

Eigenlijk zouden HD/DVD recorders van tegenwoordig uitgebreid moeten kunnen worden met een digitale tuner, dat zou die omweg verhinderen. Het is nu ook een beetje moeilijk met getimede opnames, omdat je zelf de digitale tuner om een speciaal kanaal moet zetten en de HD/DVD recorder dan alleen van dat ene kanaal kan opnemen.

RGB scart doorlussen zou ik niet aan beginnen, dat doet de lite-on feitelijk al. Als je het toch wilt kun je mischien een VGA multiplexer gebruiken. Je moet dan 'alleen even' een converter plug (laten) maken voor scart naar sub-d en van sub-d naar scart. De signalen zijn namelijk hetzelfde op de frequentie na. Kijk natuurlijk wel van te vooren goed na of de multiplexer wel 15Khz signalen aan kan!

Wat moet je eigenlijk nog met een losse DVD speler als de lite-on al DVDs kan afspelen? De meeste TVs hebben maar 1 echte scart input. Bij de meeste TVs is de 2de een nepperd en wordt je beeld alleen maar slechter als je deze gebruikt. Je VCR kan hier overigens wel op. Je kunt ook een rgb scart switcher kopen om zowel de lite-on als je losse DVD aan te sluiten op je TV. Ik dacht dat Dixons deze had.

Verwijderd

schnumi schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:16:
Overigens heb ik nog een klein vraagje. Heb nu problemen met het finaliseren van een dvd.

Heb gewoon opgenomen en nu wil ik de disc finaliseren alleen springt hij dan direct op 11% voltooid en daar blijft hij ook opstaan terwijl de disc gewoon blijft spinnen etc. Is er dan iets mis met de dvd zelf ofzo?
Bij mij springt 'ie inderdaad ook meteen naar 11%, maar hij gaat uiteindelijk wel een keer verder. Geen idee hoe lang dat duurt, want ik laat 'm meestal met rust en kom dan een kwartier later eens kijken of hij al klaar is. Ik dacht dat het kwam doordat mijn DVD-tje niet helemaal vol was (hoewel de DVD's die ik tot nu toe gefinaliseerd heb niet allemaal even vol waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gisteren bij de BCC gekeken in Schalkwijk, wat een onzin maken die zeg voor reclame. Goedkoper zijn ze iig niet, 499 excl verwijderingsbijdrage van 3 euri. Heb m toen maar bij de Expert gehaald bij mij in Hillegom. Thuis aangekomen wil ik m aansluiten, helemaal uitgepakt kom ik er achter dat er geen voedingskabel bij zit. In de winkel zag ik al dattie gebruikt was. Ik ga vanmiddag maar even terug en vraag om een gloednieuwe. Slechte actie van Expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
stokkom schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:35:
Ik heb de decoder direct via scart aangesloten op de LiteOn en de LiteOn via scart verbonden met mijn tv. Nou kan ik alleen via de decoder tv kijken als de LiteOn aanstaat. Klopt dat?
Nee dat klopt niet. Ik heb hier ook een digitale tv-decoder (Samsung) en als de Liteon op standby staat lust hij de RGB-SCART output van de decoder gewoon door.

Lijkt er dus op dat er iets mis is met je Liteon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hero Of Time schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:55:
In de winkel zag ik al dattie gebruikt was.
Dan had ik 'm uberhaupt al echt niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze zeiden dat hij als display stond. Vind ik het nog vreemd waarom er geen stroomkabel bij zat maar verklaarde wel waarom er een display velletje bij zat (wat het apparaat allemaal kan). Ik nam hem zo mee omdat er ook nog heel leuk een optische kabel bij zat die dus niet meegeleverd hoort te zijn. Toch leuk, want ze zeiden ook nog dat die kabel €50,00 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Mr Magic schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:11:
[...]

Nee dat klopt niet. Ik heb hier ook een digitale tv-decoder (Samsung) en als de Liteon op standby staat lust hij de RGB-SCART output van de decoder gewoon door.

Lijkt er dus op dat er iets mis is met je Liteon...
Dag Mr Magic,
meestal ben ik het zelf als er iets fout gaat ;) . Ik zal eens een andere scartkabel proberen, misschien helpt dat.
Bedankt voor je reactie. Geeft me weer wat hoop.

(EDIT)
Inderdaad, het werkt met een andere kabel wel goed. Blijkbaar moest ik een volledig bedrade scartkabel gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door stokkom op 18-02-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:15:
[...]

Simpel zeg; maar dopjes eronder helpt uitstekend..... bedankt.

groet Ed
Bij mij staat ie op een vloerkleed van 2cm dik >:) , het geluid valt me helemaal nooit op. Alleen als je goed luisterd met de tv gemute kun je m horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over de LVW 5045:

Kun je mp3 files ook in random volgorde afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hero Of Time schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:25:
Ze zeiden dat hij als display stond. Vind ik het nog vreemd waarom er geen stroomkabel bij zat maar verklaarde wel waarom er een display velletje bij zat (wat het apparaat allemaal kan). Ik nam hem zo mee omdat er ook nog heel leuk een optische kabel bij zat die dus niet meegeleverd hoort te zijn. Toch leuk, want ze zeiden ook nog dat die kabel €50,00 kost.
Verkopers zeggen zoveel ;) Die optische kabels zijn er al vanaf 5 euro en de meest zo rond de 15. Voor 50 euro zou je een kabel hebben die dikke overkill voor zo'n lite-on recorder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:30:
Ik heb nog een vraagje over de LVW 5045:

Kun je mp3 files ook in random volgorde afspelen?
Ja, maar hij gooit ze in blokken van 10 door elkaar. Dus als je veel van de zelfde artiest hebt krijg je veel van die nummers achter elkaar. Volgens Lite On word daar een oplossing voor gegeven in de volgende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ja, wanneer krijgen we weer een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:08:
Ja, wanneer krijgen we weer een nieuwe firmware?
Ik las een paar messages terug dat ie al aangekondigd is. Zal geen weken meer duren denk ik. Word tijd dat er wat meer gebruikers komen zodat de amateur proggers er eens in gaan duiken. :-))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:44:
[...]

Ik las een paar messages terug dat ie al aangekondigd is. Zal geen weken meer duren denk ik. Word tijd dat er wat meer gebruikers komen zodat de amateur proggers er eens in gaan duiken. :-))))
Die aankondiging van een paar messages terug komt van een gebruikersforum. Zoiets als dit, maar dan in het Engels. En behoorlijk technisch. Zo te zien zijn ze daar al aardig bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Ik hoop dat de nieuwe FW eindelijk de blauwe/groene waas probleem oplost.
wordt er een beetje stront ziek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:29:
Ik hoop dat de nieuwe FW eindelijk de blauwe/groene waas probleem oplost.
wordt er een beetje stront ziek van :(
Geen last van, gelukkig. Zou het een combinatie kunnen zijn van TV en Recorder? Heb je hem al eens op een andere TV geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:32:

Geen last van, gelukkig. Zou het een combinatie kunnen zijn van TV en Recorder? Heb je hem al eens op een andere TV geprobeert?
Het valt alleen op als ik opneem en kijk via een decoder. Dus als ik dvd kijk, heb ik er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
whiteclear schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:42:
[...]

Het valt alleen op als ik opneem en kijk via een decoder. Dus als ik dvd kijk, heb ik er geen last van
Was het niet zo dat die waas alleen met RGB aansluiting te zien is?

Grt,
Dirk
http://home.planet.nl/~vrie8427/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
vriesman schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:15:

Was het niet zo dat die waas alleen met RGB aansluiting te zien is?
Ik heb alles aangesloten via scart en tulpen (rood wit geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:24:
[...]

Ik heb alles aangesloten via scart en tulpen (rood wit geel)
Dat moet je eigenlijk niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:07:
[...]
[s]

Helaas, dat bleek maar bij enkele files te werken. Zojuist weer 2 freezes gehad; waarvan de laatste uitliep op het verlies van alle bestanden op de HDD :( . Ik word het nu écht zat.

Dat het ding files van 24 uur niet kan splitsen is tot daar aan toe, maar dat daardoor de hele file, of zelfs de hele HDD corrupt raakt is idioot.

Morgen liteon maar eens bellen...
Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Alles weg !(een paar bestanden al voor de 2e keer). Als ik Tools opende en dan ' opruimen oude bestanden', liet hij nog wel de namen van de verdwenen bestanden zien, maar er stond bij ' 0 bytes'. Nu heb ik geprobeerd om weer iets op de harde schijf op te nemen, maar ik kan het opgenomen bestand niet zien in de browser en dus ook niet op DVD-schijf zetten. Wel speelt hij het af als ik bij Easy guider kies voor ' afspelen laatste opname '. Het wordt dus blijkbaar niet goed opgeslagen.
Ik ben het nu echt zat en ga proberen om hem om te ruilen voor een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:19:

Dat moet je eigenlijk niet doen...
Hoe moet ik het dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een (volledig bedrade) scart plug in je scart connector pluggen. Gedoe met tulpjes is alleen voor tijdelijke nood oplossingen (laten we het compatibiliteits mode noemen), niet iets wat je stabiel wilt gaan gebruiken. Die blauwe waas staat hier overigens los van waarschijnlijk, daar kan alleen een firmware update hopelijk(!) helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:49:
[...]

Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Alles weg !(een paar bestanden al voor de 2e keer). Als ik Tools opende en dan ' opruimen oude bestanden', liet hij nog wel de namen van de verdwenen bestanden zien, maar er stond bij ' 0 bytes'. Nu heb ik geprobeerd om weer iets op de harde schijf op te nemen, maar ik kan het opgenomen bestand niet zien in de browser en dus ook niet op DVD-schijf zetten. Wel speelt hij het af als ik bij Easy guider kies voor ' afspelen laatste opname '. Het wordt dus blijkbaar niet goed opgeslagen.
Ik ben het nu echt zat en ga proberen om hem om te ruilen voor een ander merk.
Probeer eens een hard-disk zoek actie te forceren door de stekker eruit te trekken wanneer het apparaat aan staat. Het schijnt dat je dan je opnamen weer terug krijgt in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:40:
[...]

Probeer eens een hard-disk zoek actie te forceren door de stekker eruit te trekken wanneer het apparaat aan staat. Het schijnt dat je dan je opnamen weer terug krijgt in sommige gevallen.
Wat het apparaat dan doet is de harde schijf op fouten controleren en die eventueel herstellen. Een beetje vergelijkbaar met wat een computer doet als je die niet goed afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:53:

Gewoon een (volledig bedrade) scart plug in je scart connector pluggen. Gedoe met tulpjes is alleen voor tijdelijke nood oplossingen (laten we het compatibiliteits mode noemen), niet iets wat je stabiel wilt gaan gebruiken. Die blauwe waas staat hier overigens los van waarschijnlijk, daar kan alleen een firmware update hopelijk(!) helpen.
Ik heb altijd last van de blauwe waas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:26:
[...]

Ik heb altijd last van de blauwe waas ;(
Andere TV geprobeerd? Sommige combi's zijn slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:50:

Andere TV geprobeerd? Sommige combi's zijn slecht te noemen.
Nog niet geprobeerd. Omdat ik dan ook de Decorder moet verplaatsen. Ik zie het namelijk meestal via de decorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 18:24
Ik denk van niet, maar toch maar even natrekken: kan je met dit apparaat ook enkel audio opnemen? Mijn ouders gebruiken immers vaak video om lange radiouitzendingen (opera's enzo) op te nemen, en een nieuwe harde schijfrecorder zou dat dan ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Firmware 1.93 is uit.
Heeft iemand deze al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:40:
Firmware 1.93 is uit.
Heeft iemand deze al geinstalleerd?
Natuurlijk deze firmware is al enkele weken uit en de meeste bezitters hebben deze geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:31
Ik heb de Lite-on nu hier staan, maar ik kan alleen opnemen op de HD. Als ik wil opnemen op de DVD (of erna toe wil kopieren) dan krijg ik de melding dat er geen correcte DVD in de speler zit, terwijl ik twee merken/types heb geprobeerd. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Via Liteon heb ik gehoord dat ze druk bezig zijn met het testen van de nieuwe firmware met wat engineers uit taiwan. Ik kreeg ook mee dat de blauwe waas al was opgelost met de nieuwe FW (1.95?) De groene waas moet echter nog getest worden.

De nieuwe FW wordt binnen 2 weken verwacht

Hopende jullie genoeg info te hebben gegeven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door whiteclear op 05-03-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detulp050 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:31:
Ik heb de Lite-on nu hier staan, maar ik kan alleen opnemen op de HD. Als ik wil opnemen op de DVD (of erna toe wil kopieren) dan krijg ik de melding dat er geen correcte DVD in de speler zit, terwijl ik twee merken/types heb geprobeerd. Iemand dezelfde ervaring?
Heb je lang genoeg gewacht nadat je de DVD in de speler hebt gedaan? Ik heb vorig weekend gemerkt dat het wel vijf minuten kan duren voordat het apparaat doorheeft dat er een schijfje in zit. Als je dan te vroeg begint met opnemen of kopieren, krijg je inderdaad deze melding.

Een ander punt is de zogenaamde 'recommended disk list' waarop de merken staan die door LiteOn goedgekeurd zijn. Weliswaar gebruik ik zelf heel eigenwijs een merk wat daar niet op staat en dat gaat meestal goed, maar ik zou in jouw geval toch even naar die lijst kijken. Die is als het goed is meegeleverd met de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand al eens geprobeerd 8cm DVD(-R)'s af te spelen en/of naar de harddisk te kopieren? Ik overweeg namelijk de aanschaf van een 2e hands videocamera, die op dit formaat opneemt en zou die dan graag gebruiken in combinatie met de LiteOn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
whiteclear schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:14:
Via Liteon heb ik gehoord dat ze druk bezig zijn met het testen van de nieuwe firmware met wat engineers uit taiwan. Ik kreeg ook mee dat de blauwe waas al was opgelost met de nieuwe FW (1.95?) De groene waas moet echter nog getest worden.

De nieuwe FW wordt binnen 2 weken verwacht

Hopende jullie genoeg info te hebben gegeven ;)
Bedankt voor de info. Geen Release notes? Ik kan ze ook maar niet
loskrijgen bij LiteOn. Misschien zijn ze er gewoon niet (slechte zaak)

Ik weet nou niet of het zo verstanding is om engineers te laten testen 8)7

Een doorgewinterde 5045 gebruiker kent het beestje veel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:27:
Ik heb vorig weekend gemerkt dat het wel vijf minuten kan duren voordat het apparaat doorheeft dat er een schijfje in zit.
Handig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
tweakradje schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:30:

Bedankt voor de info. Geen Release notes? Ik kan ze ook maar niet
loskrijgen bij LiteOn. Misschien zijn ze er gewoon niet (slechte zaak)

Dat is waar. Het zal ook wel verstandig zijn als liteon een enquete opricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:30:
[...]

Ze zouden in ieder geval wat forums moeten lezen, dan weten ze waar ze op moeten letten tijdens het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
He Leentje, jij hier? :*) Grapje

En toch blijft het moeilijk om het goed te testen. De firmware is complex en niet iedereen bedient het apparaat op dezelfde manier. En niet iedereen heeft dezelfde problemen. Ik denk dat ze de forums wel lezen. Alleen hoe scheid je het kaf van het koren?
Ik heb dat met het ZOOM probleem gehad. Ik kan het apparaat zo vast laten lopen door ZOOM te gebruiken. LiteOn in Eindhoven kon dat niet. Toch hebben ze het als probleem doorgegeven. En zo hoort het ook. Er blijken veel gebruikers te zijn die het ZOOM trucje kennen.
Nou maar hopen dat er nog wat extraatjes in de nieuwe fw zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrassing! (nouja... ik zit hier bijna net zo lang als bij liteon users).

Tja, ik weet zelf wel het een en ander van testen af. Ik test regelmatig software voor in winkels. Denk je alles goed getest te hebben, maar de eerste de beste dag dat je spul in een winkel hebt staan, blijken er soms best nog wel grote fouten in te zitten. Wij hebben in onze testruimte nu eenmaal geen rijen klanten, gestresste kassieres etc.

Beta testen zou ook een goede oplossing kunnen zijn, wat wij in feite doen door het eerst een poosje in een klein aantal winkels te draaien. Maar misschien doen ze dat bij LiteOn ook wel, weten wij dat alleen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:06:
Verrassing! (nouja... ik zit hier bijna net zo lang als bij liteon users).

Tja, ik weet zelf wel het een en ander van testen af. Ik test regelmatig software voor in winkels. Denk je alles goed getest te hebben, maar de eerste de beste dag dat je spul in een winkel hebt staan, blijken er soms best nog wel grote fouten in te zitten. Wij hebben in onze testruimte nu eenmaal geen rijen klanten, gestresste kassieres etc.

Beta testen zou ook een goede oplossing kunnen zijn, wat wij in feite doen door het eerst een poosje in een klein aantal winkels te draaien. Maar misschien doen ze dat bij LiteOn ook wel, weten wij dat alleen niet...
Als een nieuwe FW van Liteon klaar is, dan wordt het altijd nog ruim 2 weken getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort de Liteon HD recorder 5045 en heb gemerkt dat de weergave van lage tonen (bass) bij een directe TV-kanaal duidelijk sterker is dan bij de scartverbinding weergave van de TV-tuner. Ook bij het afspelen van muziek DVD's mis ik de lage tonen. Bij de audio setup heb ik allerlei opties geprobeerd (Dolby aan/uit, DTS aan/uit) maar dit had geen effect. Hiervoor had ik een simpele DVD speler van 40 euro die met dezelfde scartaansluiting een prima geluidkwaliteit leverde. Is dit een bekend probleem van Liteon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Zojuist gezien: LiteOn 5045 bij BCC voor Eur. 399,-
Dat staat in een mail als je op de BCC-mailinglist staat.
De korting krijg je als je de mail uitprint en meeneemt.
Actie t.m. 17 april.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste