liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:30:
[...]

België 2 (Canvas) is bij mij 13 na het scannen van de Liteon
Moet toch echt 12 zijn (was ook 13 bij mij, was al zo met fw 1.91)

Voer maar een willekeurige showviewcode in van Canvas en hij weet niet op
welk kanaal code 12 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
is het technisch gezien mogelijk een programma op te nemen op HDD terwijl je een eerder opgenomen programma (op HDD) afspeelt? Denk dat het wel mogelijk zou moeten zijn om dan bijv. een dvd te spelen... als dat erbij zit en dat groene/blauwe waas probleem is opgelost zou het geweldig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder vroeg zich nog 2 dingen af over de firmware, nummer 193.
Welke versie moet je kiezen, de EU of de EUK-versie?
En de tweede vraag: Als deze update, 193, erop staat, zit dan de inhoud van de vorige daarbij in? Update 191 is namelijk niet geinstalleerd, en die staat nu niet meer op de Lite-on site. M.a.w. is b.v. de splitbug, die er nu nog in zit, dan ook opgelost?

En nog een andere vraag: bij het opnemen via DV-link blijven de bedieningsfunkties van de camera midden in beeld staan, en dat is niet uit te zetten (voor zover wij hebben kunnen ontdekken). Hebben we het goede trucje nog niet gevonden, of is dit normaal?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 18:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakradje, wil je mij de gepatchte versie mailen? Ik ben geen HexHeld. jaxx@xs4all.nl

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:03:
Welke versie moet je kiezen, de EU of de EK-versie?
En de tweede vraag: Als deze update, 193, erop staat, zit dan de inhoud van de vorige daarbij in? Update 191 is namelijk niet geinstalleerd, en die staat nu niet meer op de Lite-on site. M.a.w. is b.v. de splitbug, die er nu nog in zit, dan ook opgelost?

En nog een andere vraag: bij het opnemen via DV-link blijven de bedieningsfunkties van de camera midden in beeld staan, en dat is niet uit te zetten (voor zover wij hebben kunnen ontdekken). Hebben we het goede trucje nog niet gevonden, of is dit normaal?
De firmwares zijn cumulatief; houd in dat alle updates steeds in de laatste versie zitten. Dus als je alleen de laatste versie eropzet ben je klaar.

Van de camera weet ik niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:03:
Welke versie moet je kiezen, de EU of de EK-versie?

Dit kun je niet weghalen, en waarom zou je.. het is tenslotte bedoelt om video via DV op te nemen. Wanneer je de beelden van de camera alleen wil bekijken dan is de front-AV een prima keuze.

Je moet trouwens de EU versie kiezen en niet de EK versie tenzij je een oranje LiteOn hebt gekocht B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:09:
Tweakradje, wil je mij de gepatchte versie mailen? Ik ben geen HexHeld. jaxx at xs4all.nl

thx!
Met een hex editor is het zo gebeurd. (bijv frhed)

anders kan je ´m hier http://cgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/index.php wel vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakradje op 17-01-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:50:
[...]

Met een hex editor is het zo gebeurd. (bijv frhed)

anders kan je ´m hier http://cgi.mgillespie.plus.com/liteon/smf/index.php wel vinden.
Hmm... eerste poging mislukt... als ik de hele string verander geeft ie een "space" error, zoek ik alleen op het woordje rgncode dan vind ie die niet. Wacht nog wel even voordat ik m'n apparaatje sloop met een hexfoutje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:54:
[...]
Hmm... eerste poging mislukt... als ik de hele string verander geeft ie een "space" error, zoek ik alleen op het woordje rgncode dan vind ie die niet. Wacht nog wel even voordat ik m'n apparaatje sloop met een hexfoutje
Nee, je interpreteert de instructies van de hack verkeerd. RGNCODE is een 1,2,3,4,5 of 6
en in ons geval 2, dus als je hex zoekt moet je (weet niet meer precies)
58 53 00 00 00 02 00 00 00 00 vervangen in 58 53 00 00 00 01 00 00 00 01

:)

[ Voor 4% gewijzigd door tweakradje op 17-01-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Hmmm leuk zo'n nieuwe firmware, maar de volgende dingen zijn helaas nog niet opgelost:

1. Blauwe waas via SCART (ok, dat staat gedocumenteerd in de release notes).

2. Groene waas en rode vlekken op huidskleur bij afspelen van donkere scenes.

3. Niet doorgeven van widescreen signaal via SCART (bij bijv. BBC1&2 en de publieke zenders) op een breedbeeld-tv.

4. DVD-drive gaat nog steeds in "turbo" stand bij het afspelen van DVD-Video disks die op een DVD+R of -R staan (geperste/zilveren DVD's zijn veel stiller).

Daarnaast is de kwaliteit van het beeld via de ingebouwde tuner toch wel erg slecht (zie nog steeds op veel zenders de z.g. horizontale strepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:43:
[...]

Nee, je interpreteert de instructies van de hack verkeerd. RGNCODE is een 1,2,3,4,5 of 6
en in ons geval 2, dus als je hex zoekt moet je (weet niet meer precies)
58 53 00 00 00 02 00 00 00 00 vervangen in 58 53 00 00 00 01 00 00 00 01

:)
Sorry, ik loop echt te slapen. Maar het is inmiddels gelukt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over opnemen vanaf video,

als ik een video aansluit en opneem op schijf heb ik geen geluid erbij hoe kan dat of wat doe ik er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:11:
vraagje over opnemen vanaf video,

als ik een video aansluit en opneem op schijf heb ik geen geluid erbij hoe kan dat of wat doe ik er aan.
Ik heb vidoe middels scart aangesloten op dvd recorder. Neem eerst video op HD en brandt daarna op DVD. Geluid gaat 1 op 1 mee van Video naar HD naar DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het daar door komen ik heb Liteon ook gemaild die wisten het ook niet dus eerst op hd en dan op dvd/cd, pfff wel veel werk dan zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ook niet ik heb het gelijk geprobeerd ook op de HD is geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een andere viderecorder gedaan en nu lukt het wel gelijk op schijf maar toch vreemd dat op die ene het niet gaat en de andere wel maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen probleem hier daarmee.... vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een satelietschotel en vraag me af wat de ervarigen zijn met deze dvd recorder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Zijn er hier mensen die veel gebruik maken van de pdc? Heb laatst eens een testje hiermee uitgevoerd maar het opnemen startte niet, niet op de ingestelde tijd en niet aan het begin van de uitzending. Werkt het bij anderen wel gewoon betrouwbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door 2_05 op 18-01-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:44:
ik heb een satelietschotel en vraag me af wat de ervarigen zijn met deze dvd recorder. :)
Ik heb deze recorder sinds 4 weken en neem regelmatig op via sat. op hdd. Daar ik alleen gebruik maak van de timer (gewoon begintijd en eindtijd ingeven) heb ik nog geen problemen gehad. Ook de opnames zijn goed van kwaliteit. Alleen de opnames via tv (antenne) waarbij de beeldkwaliteit niet zo goed is, hebben de donkere scenes een groenige schijn, maar dat zou bij de volgende sw. update 193 niet meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Mr Magic schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:28:
Hmmm leuk zo'n nieuwe firmware, maar de volgende dingen zijn helaas nog niet opgelost:

1. Blauwe waas via SCART (ok, dat staat gedocumenteerd in de release notes).
Dat komt alleen voor bij RGB input heb ik gemerkt. Met CVBS (Composite) is dit niet zo.
2. Groene waas en rode vlekken op huidskleur bij afspelen van donkere scenes.

3. Niet doorgeven van widescreen signaal via SCART (bij bijv. BBC1&2 en de publieke zenders) op een breedbeeld-tv.

4. DVD-drive gaat nog steeds in "turbo" stand bij het afspelen van DVD-Video disks die op een DVD+R of -R staan (geperste/zilveren DVD's zijn veel stiller).
Hier ook, en de DVD blijft ook lang "narommelen" als je naar HD schakelt.
Daarnaast is de kwaliteit van het beeld via de ingebouwde tuner toch wel erg slecht (zie nog steeds op veel zenders de z.g. horizontale strepen).
Viel mij ook al op. Al kom je dat niet in de opnames tegen.

LITEON: fix nou eens de echte problemen. We wachten in spanning af.
En maak de Browser nou ook eens gebruikersvriendelijk (zie eerdere post)

De hardware is OK maar de software kan veel beter. Of dat nu aan LSi ligt of aan LiteOn
wil ik in het midden laten. En maak dat apparaat nu eens multitasking (zoals LSi beweerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgenomen dvd niet af te spelen in bv computer dvd,

ik heb een dvd opgenomen op de recorder van video dan, maar nu kan ik het niet afspelen op de computer, wel op de dvd brander maar niet op de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
tweakradje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:15:
[...]

Dat komt alleen voor bij RGB input heb ik gemerkt. Met CVBS (Composite) is dit niet zo.

[...]

Hier ook, en de DVD blijft ook lang "narommelen" als je naar HD schakelt.

[...]
Het zou handig zijn als je je wensen naar LiteOn stuurt. Ik weet niet of de mensen van LiteOn dit forum lezen.

Viel mij ook al op. Al kom je dat niet in de opnames tegen.

LITEON: fix nou eens de echte problemen. We wachten in spanning af.
En maak de Browser nou ook eens gebruikersvriendelijk (zie eerdere post)

De hardware is OK maar de software kan veel beter. Of dat nu aan LSi ligt of aan LiteOn
wil ik in het midden laten. En maak dat apparaat nu eens multitasking (zoals LSi beweerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:37:
opgenomen dvd niet af te spelen in bv computer dvd,

ik heb een dvd opgenomen op de recorder van video dan, maar nu kan ik het niet afspelen op de computer, wel op de dvd brander maar niet op de speler.
Waarschijnlijk moet je de dvd nog voltooien, onder tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:03
2_05 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:52:
Zijn er hier mensen die veel gebruik maken van de pdc? Heb laatst eens een testje hiermee uitgevoerd maar het opnemen startte niet, niet op de ingestelde tijd en niet aan het begin van de uitzending. Werkt het bij anderen wel gewoon betrouwbaar?
Ik heb sinds firmware 193 één opname met PDC gemaakt.
Starten en stoppen gingen dit keer goed. Bij de vorige firmware wilde de opname wel starten, maar niet stoppen en bleef dus doorlopen.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:41:
[...]

Waarschijnlijk moet je de dvd nog voltooien, onder tools.
heb ik gedaan maar de speler leest niks zegt dat er geen dvd in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Koen van LiteOn leest het forum. En hij doet zijn best, dat weet ik zeker. Maarja,
hij kan de fw niet zelf aanpassen, dat doet LiteOn Taiwan.

Het is gewoon tijd dat ze daar dit apparaat eens meegeven aan een handvol werknemers.
Zijn ze vergeten in het ontwikkeltraject...

Waarschijnlijk zijn ze al bezig met de volgende generatie recorders en hebben ze weinig
tijd om dit beestje te vervolmaken. Lijkt me niet de juiste strategie...

Als er niet snel wat verbeterd laat ik 'm thuis ophalen (en mijn geld terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:41:
[...]

heb ik gedaan maar de speler leest niks zegt dat er geen dvd in zit
Het lijkt er toch echt op dat ie niet gefinalized is... Ga nog eens een keer naar Tools voor de zekerheid.... het kan bijna niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:36:
[...]

Het lijkt er toch echt op dat ie niet gefinalized is... Ga nog eens een keer naar Tools voor de zekerheid.... het kan bijna niet anders...
Jawel heb ik gedaan maar wat ik zei in mijn computer kan ik de dvd wel in de brander afspelen maar niet in de dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem met de groene/blauwe waas in fw 193 opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:12:
[...]

Jawel heb ik gedaan maar wat ik zei in mijn computer kan ik de dvd wel in de brander afspelen maar niet in de dvd speler
Ik heb even op google rond gekeken en nu schijnt het dat sommige dvd plus schijven niet in alle recorders draaien, wel dvd rw en dvd min blijkbaar, dus ligt het ineens aan mijn samsung dvd ram speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:30:
Is het probleem met de groene/blauwe waas in fw 193 opgelost?
Ik heb dus de sw 193 er op gezet en een opname gemaakt op hdd, en wat blijkt nu de groene waas in donkere opnames is nauwelijks nog te zien maar toch ook nog niet helemaal verdwenen.Over het algemeen valt de beeldkwaliteit wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:27:
[...]

Koen van LiteOn leest het forum. En hij doet zijn best, dat weet ik zeker. Maarja,
hij kan de fw niet zelf aanpassen, dat doet LiteOn Taiwan.

Het is gewoon tijd dat ze daar dit apparaat eens meegeven aan een handvol werknemers.
Zijn ze vergeten in het ontwikkeltraject...

Waarschijnlijk zijn ze al bezig met de volgende generatie recorders en hebben ze weinig
tijd om dit beestje te vervolmaken. Lijkt me niet de juiste strategie...

Als er niet snel wat verbeterd laat ik 'm thuis ophalen (en mijn geld terug)
We zijn continu bezig met het verbeteren van de toekomstige modellen, dat klopt. Maar elke verbetering die dmv een firmware update gemaakt kan worden zal uiteraard ook voor de 5045 beschikbaar komen.

We proberen te leren van de forums en dmv eigen gebruik en geven zoveel mogelijk feedback aan Taiwan mbt verbeteringen/aanpassingen.

Dit zal niet betekenen dat het apparaat 100% volgens iedereens persoonlijke wens kan zijn, omdat het product wereldwijd verkocht wordt.

Voordat je de 5045 terug brengt, probeer deze dan eerst eens te vergelijken met eenzelfde product van andere merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:01:
[...]

We zijn continu bezig met het verbeteren van de toekomstige modellen, dat klopt. Maar elke verbetering die dmv een firmware update gemaakt kan worden zal uiteraard ook voor de 5045 beschikbaar komen.

We proberen te leren van de forums en dmv eigen gebruik en geven zoveel mogelijk feedback aan Taiwan mbt verbeteringen/aanpassingen.

Dit zal niet betekenen dat het apparaat 100% volgens iedereens persoonlijke wens kan zijn, omdat het product wereldwijd verkocht wordt.

Voordat je de 5045 terug brengt, probeer deze dan eerst eens te vergelijken met eenzelfde product van andere merken...
Dag Koen,
erg goed dat je dit forum volgt! Ik ben tevreden over mijn speler. Het is een mooie vooruitgang vergeleken met een videorecorder. En ik denk dat dit pas het begin is van een hele nieuwe manier van televisie kijken. Natuurlijk valt er altijd wat te wensen, zoals:
- een mooie EPG,
- tegelijkertijd kunnen kijken en een nieuw programma opnemen,
- divx met ondertiteling
- een (ingebouwde) settopbox voor dvb-c (is een heel nieuw apparaat),

Dat komt allemaal vast nog wel een keer...

Succes met je contacten in Taiwan. Ik hoop dat je onze wensen goed over kunt brengen.

Vriendelijke groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
EPG lijkt me idd wel prettig, dat is het enige wat me weerhoud er een aan te schaffen. Ok dat en die verhalen over een blauwe cq groene waas in het beeld.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel erg jammer van zo'n over het algemeen goed apparaat dat het probleem van de blauwe/groene waas niet geheel is verholpen. misschien toch wachten op de volgende sw, want dat inlezen van de zenders en sorteren gaat wel vervelen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Ik heb dus de sw 193 er op gezet en een opname gemaakt op hdd, en wat blijkt nu de groene waas in donkere opnames is nauwelijks nog te zien maar toch ook nog niet helemaal verdwenen.Over het algemeen valt de beeldkwaliteit wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:01:
[...]
het apparaat moet technisch/softwarematig wel 99,9% in orde zijn. Als dit niet het geval
is krijg je een naam. Dat zal mensen er ook van weerhouden in de toekomst een
produkt van dat merk te kopen.
Ik heb al een Philips HDRW 725 gehad. Die is na een week al terug gegaan. Technisch
100% in orde, maar de bediening was niet om over naar huis te schrijven.

Ik weet dat jij je best doet Koen. (en dat het allemaal in orde gaat komen)
Hopelijk zit er voor ons ook nog een voordeel(tje) aan. Zoals DIVX?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:36:
[...]

het apparaat moet technisch/softwarematig wel 99,9% in orde zijn. Als dit niet het geval
is krijg je een naam. Dat zal mensen er ook van weerhouden in de toekomst een
produkt van dat merk te kopen.

[...]

Ik heb al een Philips HDRW 725 gehad. Die is na een week al terug gegaan. Technisch
100% in orde, maar de bediening was niet om over naar huis te schrijven.

Ik weet dat jij je best doet Koen. (en dat het allemaal in orde gaat komen)
Hopelijk zit er voor ons ook nog een voordeel(tje) aan. Zoals DIVX?

Groeten.
Mpeg 4 staat inderdaad in de planning voor toekomstige modellen (met dank aan oa dit forum), tevens wordt gesproken over USB en EPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:55:
[...]

Mpeg 4 staat inderdaad in de planning voor toekomstige modellen (met dank aan oa dit forum), tevens wordt gesproken over USB en EPG...
Alleen jammer dat wij, gebruikers van de 5045, die jullie nu zoveel feedback geven, voor deze opties weer opnieuw €500 moeten uitgeven. De 5045 bezit toch de hardware voor Mpeg 4? En zover ik vernomen heb zit er zelfs hardware in die A opnemen en B kijken ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:44:
[...]

Dag Koen,
erg goed dat je dit forum volgt! Ik ben tevreden over mijn speler. Het is een mooie vooruitgang vergeleken met een videorecorder. En ik denk dat dit pas het begin is van een hele nieuwe manier van televisie kijken. Natuurlijk valt er altijd wat te wensen, zoals:
- een mooie EPG,
- tegelijkertijd kunnen kijken en een nieuw programma opnemen,
- divx met ondertiteling
- een (ingebouwde) settopbox voor dvb-c (is een heel nieuw apparaat),

Dat komt allemaal vast nog wel een keer...

Succes met je contacten in Taiwan. Ik hoop dat je onze wensen goed over kunt brengen.

Vriendelijke groet,
Erik
Hoi Erik,

EPG is aanstaande... Wanneer weet ik echt nog niet... doel is eerste helft van dit jaar
Tegelijkertijd opnemen en afspelen, hebben we wel aangevraagd... maar durf hier geen antwoord op te geven. Dit omdat dit een serieuze verandering is... andere chipset.. andere CPU
Divx, nee... maar wel MPEG4 is aanstaande
DVB-c.... Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Mpg4 of divx afspelen, vind ik eerlijk niet interessant. tenzij hij realtime kan opnemen in hoogwaardige mpg4 kwaliteit.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:09:
[...]

Alleen jammer dat wij, gebruikers van de 5045, die jullie nu zoveel feedback geven, voor deze opties weer opnieuw €500 moeten uitgeven. De 5045 bezit toch de hardware voor Mpeg 4? En zover ik vernomen heb zit er zelfs hardware in die A opnemen en B kijken ondersteunt.
Specificaties blijven veranderen... dat is bij alles... je gaat toch ook niet terug als je Golf plots airco standaard heeft en dat niet had toen je hem kocht 6mnd ervoor...

Ik wil alleen helpen dat de extra specs ook die specs zijn die gevraagd zijn door de gebruikers ipv een specificatie waar niet iedereen op zit te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:42:
[...]

Specificaties blijven veranderen... dat is bij alles... je gaat toch ook niet terug als je Golf plots airco standaard heeft en dat niet had toen je hem kocht 6mnd ervoor...

Ik wil alleen helpen dat de extra specs ook die specs zijn die gevraagd zijn door de gebruikers ipv een specificatie waar niet iedereen op zit te wachten...
Ja daar moet ik je gelijk in geven. Dat is nu eenmaal het frustrerende aan alle elektronica (niet specifiek deze Liteon), je koopt iets, een maand later kom je erachter dat het product inmiddels 20% goedkoper is. 6 maande later kom je erachter dat voor hetzelfde geld op dat moment een apparaat met veel meer functies kunt kopen. Frustreerd me altijd weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:42:
[...]

Niet helemaal eerlijk... Je koopt nl. geen Golf waarbij de airco er al in zit, maar die de boordcomputer niet kan aansturen... Of een Golf met een 2-liter motor, die maar op drie cilinders loopt :)

Punt is dat de chip(set) die in de Liteon 5045 zit reeds ondersteuning biedt voor zowel het afspelen van MPEG4 als het tegelijkertijd opnemen en afspelen van twee verschillende programma's. Toegegeven het zal flink wat (her)programmeerwerk van de firmware zijn, maar technisch zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Mr Magic schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:56:
[...]
Toegegeven het zal flink wat (her)programmeerwerk van de firmware zijn, maar technisch zou het moeten kunnen.
Daar ben ik het niet mee eens. LSi maakt de hardware en levert aan LiteOn de SDK (software
development kit) voor die hardware. Anders heb je niets aan die hardware.
Ik denk dat LSi zelfs een blauwdruk (=firmware) heeft voor de hardware. Zo'n SDK werkt
modulair: Je kan er drivers inhangen voor een tuner, AB, VFD etc..

In die SDK zit heus wel ondersteuning voor MPEG4. Dat maak je mij niet wijs. Anders
zou LSi de moeite niet doen om die functionaliteit op het board te stoppen.

Of LiteOn heeft niet de juiste SDK van LSi of het vinkje bij MPEG4 support, "tegelijk
opnemen en afspelen", etc.. staat uit.

Of de SDK van LSi is zo buggy op dat gebied dat LiteOn besloten heeft het niet aan
de eindgebruikers aan te bieden.

Groeten.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakradje op 21-01-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
tweakradje schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:51:
Dus een LSI DMN 8652 chipset.

Hieruit blijkt:
- kan wel opnemen en afspelen tegelijk
- MPEG4 ondersteuning (hardware)
- DVD audio en DVD-RAM

http://www.lsilogic.com/f...onsumer/DMN8652_Final.pdf

CAPABILITIES

For HDD and DVD video recording applications, the DMN-8602 supports video compression in compliance with the MPEG-1, MPEG-2, and DV-25 specifications, and video decompression in compliance with the MPEG-1, MPEG-2, DV-25, and MPEG-4 specifications. It also transcodes between DV-25 and MPEG-2. The product supports corresponding audio compression and decompression in compliance with the Dolby Digital CE and MPEG-1 layer 2 specifications. For audio recording applications, the DMN-8652 supports transcoding
between CD-DA or WMA audio formats.

For playback applications, the product supports the playback of DVD-Video disks with Dolby Digital 5.1, MPEG-1 layer 2 and DTS audio encoding, and VCD and SVCD disks. For audio playback applications, the product supports the decoding of DVD-Audio disks (MLP), Windows Media Audio (WMA) and CD-DA formats. The DMN-8602 also performs all audio post-processing tasks such as 3D audio effects (Phantom™ Surround) and bass management functions.

The DMN-8652 is capable of a high degree of concurrency. Examples of this are DVD playback with background record to hard disk; time-shift (simultaneous record and delayed play back of the same program) on hard disk; DV camcorder to DVD archive with simultaneous display; copy a program from hard disk to DVD with background record of another program to hard disk; and archive from hard disk to DVD at high compression.
@Koen: zeg nou niet dat de hardware het niet kan want dan wordt je neus
straks nog langer.. ;)

Vraag nou eens bij je collega's wat de echte reden is waarom hij bovenstaande zaken
(nog) niet kan? Please.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, laatst was ik bij expert, en vertelde daar van de software problemen, maar daar waren ze helemaal niet op de hoogte van wat betreft het downloaden van nieuwe software via de site van liteOn. Na mijn vraag om een betere beeldkwaliteit te verkrijgen ( groene waas enz.) kwam men met het voorstel om scartkabels te kopen die speciaal voor digitale ontvangst geschikt zijn, en dit met een prijskaartje van 29 euro per kabel. De oudere kabels waren alleen voor annaloge ontvangst. Heeft misschien iemand enig idee of dit ook zo wel is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:45:
Hoi, laatst was ik bij expert, en vertelde daar van de software problemen, maar daar waren ze helemaal niet op de hoogte van wat betreft het downloaden van nieuwe software via de site van liteOn. Na mijn vraag om een betere beeldkwaliteit te verkrijgen ( groene waas enz.) kwam men met het voorstel om scartkabels te kopen die speciaal voor digitale ontvangst geschikt zijn, en dit met een prijskaartje van 29 euro per kabel. De oudere kabels waren alleen voor annaloge ontvangst. Heeft misschien iemand enig idee of dit ook zo wel is ??
Ik heb het idee dat dat analoog/digitaal verhaal een verkooppraatje is, maar dat goede (lees dure) kabels een beter beeld opleveren dan van die weggooi kabeltjes dat is een feit. Dus als je de centen kan missen zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op een ander forum dat de afstandsbediening geen knop heeft voor subtitles. Lijkt me waanzinnig. Is dit ook van toepassing voor het EU model ? Hoe wordt de kwaliteit van de remote door jullie gewaardeerd ? Is het IR signaal sterk genoeg of moet je zo ongeveer op 1m afstand recht ervoor richten ?
Wat is nou de laatste stand van zaken ivm de kleuren waas en het afzonderlijk kunnen instellen van zenders ?
Lijkt mij verder wel een prima toestel. Misschien dat ik nog even de divx mogelikheden in een volgend model afwacht. Wanneer zouden we dit dan kunnen verwachten ?
Wordt er tegen dan ook nog wat gedaan ivm het manueel ingeven van zenders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
@Koen:

Nog een 'bugje' me e timeshift (het programma bekijken dat je tegelijkertijd opneemt):
Je kunt niet naar een volgend hoofdstuk springen tijdens het opnemen en het vooruitspoelen werkt niet vlekkeloos. Als je meerdere keren een stukje vooruit wilt, dan springt de speler soms weer terug naar het begin van de opname. Heel vervelend, want dan moet je dus helemaal opnieuw versneld vooruit naar het punt waar je wat gebleven. Iets voor een volgende FW-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2004 @ 11:30:
Iemand al ergens gevonden hoe het beestje regiovrij en macrovisionvrij gemaakt kan worden?
Foutje sorry.

[ Voor 33% gewijzigd door bing69 op 23-01-2005 08:10 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem

Ik weet niet of het me gewoon niet opgevalleen was of dat ik dit met de laatste firmware gekregen heb maar:

Als ik met de timer een opname instel en het apparaat begint met opnemen kan ik op de TV geen andere zenders meer bekijken, het beeld stoort en loopt constant. Welk net dan ook. Zodra de timeropname stopt zijn alle andere zenders op de TV weer ok.

Grappig is dat ik wel manueel kan opnemen zonder dat dit effect heeft op de andere kanalen op de TV..... dus het probleem is echt timer gerelateerd.....

Iemand enig idee???????]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Ik volg deze topic nog steeds met spanning en overweeg hem ook nog steeds aan te schaffen (ondanks wat vermelde problemen als een goene waas en geluid wat niet synchroon loopt)

Toch vraag ik me nog wel wat af :?
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:56:
Hallo mensen,

Is er al iemand die de 5045 al op de PC heeft geprobeerd an te sluiten om films/muziek over te zetten? Of kan dit alleen met DV videocamera's (i-link) of analoge camera's via de AV front?

Graag jullie reacties.

groet, Remco
Heeft iemand bovenstaande al een uitgeprobeerd ?
is dit überhaupt mogelijk, zoja dan lijkt het me gemakkelijk om zo m`n muziek collectie op te zetten (80gb)

Verder vraag ik me af, er wordt vaak gespoken over verbeteringen aan de 5045 en dat die dan bij het volgende model toegevoegd dienen te worden, is er al iets bekent over de opvolger van de 5045 en zoja wat zijn zijn verbeteringen dan en wanneer zal hij dan uitkomen ... :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:03:
Als ik met de timer een opname instel en het apparaat begint met opnemen kan ik op de TV geen andere zenders meer bekijken, het beeld stoort en loopt constant. Welk net dan ook. Zodra de timeropname stopt zijn alle andere zenders op de TV weer ok.
]
Ze hebben in fw 193 iets veranderd in de aansturing van pin 8 van de SCART-poort, zodat bij het aanzetten van het apparaat bij een timer-opname, de tv niet automatisch naar het kanaal springt waar de Liteon op is aangesloten.

Misschien dat daar nog iets fout mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:03:
Probleem

Ik weet niet of het me gewoon niet opgevalleen was of dat ik dit met de laatste firmware gekregen heb maar:

Grappig is dat ik wel manueel kan opnemen zonder dat dit effect heeft op de andere kanalen op de TV..... dus het probleem is echt timer gerelateerd.....

Iemand enig idee???????]
Had ik met de oude firmware, bleek niets met de firmware te maken te hebben. Probleem was verdwenen toen ik de 5045 op een andere scart ingang van de TV aansloot

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de scart naar de andere aansluiting op de TV gezet en geen verschil. Toen heb ik de kabel weer teruggezet naar waar die in de eerste plaats stond en...... geen probleem meer!!!!!! Geen storing meer op andere netten... aaarrrgghhhhh. :-)

OK. Omdat ik zo lekker aan het programmeren ben zie ik opeens dat de speler niet stopt op de eindtijd! Huh? Ik heb toch echt een eindtijd ingesteld. Dubbelcheck en... er staat een hele andere tijd... uren verschil!! Weer geprobeert en weer hetzelfde!! Wat doet deze machine met de eindtijd???? PDC staat trouwens uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:36:
OK. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de scart naar de andere aansluiting op de TV gezet en geen verschil. Toen heb ik de kabel weer teruggezet naar waar die in de eerste plaats stond en...... geen probleem meer!!!!!! Geen storing meer op andere netten... aaarrrgghhhhh. :-)

OK. Omdat ik zo lekker aan het programmeren ben zie ik opeens dat de speler niet stopt op de eindtijd! Huh? Ik heb toch echt een eindtijd ingesteld. Dubbelcheck en... er staat een hele andere tijd... uren verschil!! Weer geprobeert en weer hetzelfde!! Wat doet deze machine met de eindtijd???? PDC staat trouwens uit....
Mischien heb je de speelduur ingevoerd ipv de eindtijd. In het ene menu moet je volgens mij de speelduur invoeren, in het andere de eindtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:24:
[...]

Mischien heb je de speelduur ingevoerd ipv de eindtijd. In het ene menu moet je volgens mij de speelduur invoeren, in het andere de eindtijd.
Duuhhh..... 8)7 Maar er zijn dagen dat ik wel slim overkom!!! :-) Thank you!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe een tijdens het scannen niet gevonden zender is toe te voegen in de zenderlijst. De handleiding is hierover onduidelijk. Men spreekt hier over het aan of uitzetten van zenders maar als de zender niet in de lijst staat kan hij niet aangezet worden.

Vriendelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:51:
Weet iemand hoe een tijdens het scannen niet gevonden zender is toe te voegen in de zenderlijst. De handleiding is hierover onduidelijk. Men spreekt hier over het aan of uitzetten van zenders maar als de zender niet in de lijst staat kan hij niet aangezet worden.

Vriendelijk dank
Het enige wat je kunt doen is opnieuw scannen, met als gevolg dat je ze weer opnieuw moet benamen en in volgorde moet zetten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
stokkom schreef op zondag 23 januari 2005 @ 07:34:
@Koen:

Nog een 'bugje' me e timeshift (het programma bekijken dat je tegelijkertijd opneemt):
Je kunt niet naar een volgend hoofdstuk springen tijdens het opnemen en het vooruitspoelen werkt niet vlekkeloos. Als je meerdere keren een stukje vooruit wilt, dan springt de speler soms weer terug naar het begin van de opname. Heel vervelend, want dan moet je dus helemaal opnieuw versneld vooruit naar het punt waar je wat gebleven. Iets voor een volgende FW-update?
Idd, ik heb dit ook gemerkt. Hoofdstukspringen werkt niet en met spoelen stopte die al snel met spoelen als je te hard spoelde of hij sprong naar het begin of naar de plek waar die is gebleven met opnemen. Dit is zeer vervelend en ook zeker iets waar ze aan mogen werken voor de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
2_05 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:09:
[...]

Idd, ik heb dit ook gemerkt. Hoofdstukspringen werkt niet en met spoelen stopte die al snel met spoelen als je te hard spoelde of hij sprong naar het begin of naar de plek waar die is gebleven met opnemen. Dit is zeer vervelend en ook zeker iets waar ze aan mogen werken voor de volgende update.
Even tegen Koen zeggen... Dat moet toch te verhelpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week deze dvd recorder gekocht. Over het algemeen ben ik tevreden. Je leert hem snel te bedienen met de handleiding en de duidelijke menu's.

Heb wel de groene waas, das minder. Heb alles geprobeerd wat hier staat, maar nog altijd groen?
En regiovrij maken lukt bij mij niet met 2960. Is er nog een andere mogelijkheid?

Verder krijg ik niet al mijn apparatuur werkend met de recorder, maar dat ligt natuurlijk niet aan de Liteon. Misschien kan iemand mij naar aansluitschema's wijzen?

CJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
@ Bolderkar ..... groeten is hier niet gewenst op GoT

Volg dit topic nu al een tijdje, en heel wat tips en handigheden etc gelezen. Maar nog niks is gebundeld, misschien handig om een soort mooie TS te maken ? Ik weet niet of TS'er hier nog actief is, maar zou wel mooi zijn om alle links en afbeeldingen / firmware / tips / aansluitschema's etc te verwerken daar. Bespaart veel gezoek, en veel dezelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]frankvanhoesel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:03:

Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
[quote]Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:12:
frankvanhoesel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:03:

Huh?
Mogen we wel de groeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
[quote]stokkom schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:00:
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:12:

[...]

Mogen we wel de groeten doen?
Geen idee waar dit nou weer over gaat :? :?

Laten we het gewoon weer over de 5045 hebben. Iemand al gehad dat ie opeens iets begint op te nemen terwijl die dat de dag ervoor op t zelfde tijdstip had moeten doen (wat ie ook gedaan had). Timer-instellingen nagekeken, klopten gewoon. Of dat ie aan het begin van de timer-opname ineens om een dvd vraagt terwijl die toch zekers op hdd-opnemen ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
2_05 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:39[Geen idee waar dit nou weer over gaat :? :?

Laten we het gewoon weer over de 5045 hebben. Iemand al gehad dat ie opeens iets begint op te nemen terwijl die dat de dag ervoor op t zelfde tijdstip had moeten doen (wat ie ook gedaan had). Timer-instellingen nagekeken, klopten gewoon. Of dat ie aan het begin van de timer-opname ineens om een dvd vraagt terwijl die toch zekers op hdd-opnemen ingesteld staat.
Goed idee. Let's talk about about 5045.

Nee dat niet. Maar afgelopen zondag is bij mij een timeropname niet gestart. De opname was Showview ingesteld en met PDC áán. Maar er is niets opgenomen. Ook geen vinkje in het timerscherm. Het was op Nederland 3, die geeft toch pdc door?
Dat terwijl ik na de nieuwe firmware een pdc-opname heb getest. En die ging wél goed.
Voor de zekerheid maar wéér geen PDC gebruiken dus. :'(

Verder heb ik eigenlijk geen problemen met de 5045. Hij bevalt heel goed. Bediening vind ik makkelijk en goed beeld. _/-\o_
Ik herken wél het punt van de lang steeds opspinnende drive terwijl ik iets van hdd bekijk. Erg storend. Ik weet niet of daar met FW 193 iets in is veranderd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
PDC vertrouw ik zoiezo niet helemaal, het schijnt dat je daarvoor ook de exacte begin en eindtijd moet invoeren zoals die in de programmering staat. Ik zou je trouwens wel aanraden 193 gewoon te installeren. Bevat toch weer minder bugs dan de voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
vriesman schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:22:
[...]
Ik herken wél het punt van de lang steeds opspinnende drive terwijl ik iets van hdd bekijk. Erg storend. Ik weet niet of daar met FW 193 iets in is veranderd??
Nou dat zit nog steeds in 193. Ook al doe je niets met de DVD hij blijft 5 minuten
opspinnen. En dan maar zeggen dat de 5045 niet multitasking is...
(of ben ik nu sarcastisch 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst had ik twee gehuurde dvd's, normaal lukt het niet deze op de harde schijf te branden(beveiligd tegen kopieren), maar met een van deze dvd's is het toch gelukt. Beeld en geluid waren uitstekend. Maar toen ik deze wilde kopieren naar een dvd-rw begonnen de problemen, op het 0.S.D.kreeg ik de volgende tekst: De door u aangegeven functie wordt niet ondersteund door bepaalde beperkingen. Deel de titel en probeer het nogmaals. Zelfs met de andere opnames op de HDD die ik op een dvd wou kopieren (opnames van tv) kreeg ik dezelfde tekst op het OSD, het leek er zelfs op of de HDD beveiligd was tegen kopieren. Dus heb ik alles maar gewist en FW 193 er terug opgezet.Nadien functioneerde alles weer normaal. Is dit ook al bij iemand voorgekomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:00:
Laatst had ik twee gehuurde dvd's, normaal lukt het niet deze op de harde schijf te branden(beveiligd tegen kopieren), maar met een van deze dvd's is het toch gelukt. Beeld en geluid waren uitstekend. Maar toen ik deze wilde kopieren naar een dvd-rw begonnen de problemen, op het 0.S.D.kreeg ik de volgende tekst: De door u aangegeven functie wordt niet ondersteund door bepaalde beperkingen. Deel de titel en probeer het nogmaals. Zelfs met de andere opnames op de HDD die ik op een dvd wou kopieren (opnames van tv) kreeg ik dezelfde tekst op het OSD, het leek er zelfs op of de HDD beveiligd was tegen kopieren. Dus heb ik alles maar gewist en FW 193 er terug opgezet.Nadien functioneerde alles weer normaal. Is dit ook al bij iemand voorgekomen??
Het lijkt erop dat je opnames te groot zijn voor een DVD(-rw). Neem je programma's op in de hoogste kwaliteit? Dan kun je maar een uur op DVD opnemen. Probeer eens op te nemen op de een-na-hoogste kwaliteit: de bestanden blijven dan een stuk kleiner (ongeveer 3 uur voor een dvd).
Overigens: je kunt gewoon DVD's naar de harde schijf kopieren, zolang ze niet beveiligd zijn.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel heb ik op de video een 2e tv aangesloten via de coaxantenne. deze staat ingesteld op kanaal 37.
is dit bij de LVW 5045 ook mogelijk?
of is hier een andere oplosing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:55:
momenteel heb ik op de video een 2e tv aangesloten via de coaxantenne. deze staat ingesteld op kanaal 37.
is dit bij de LVW 5045 ook mogelijk?
of is hier een andere oplosing voor
Nee, de 5045 geeft z´n video signaal niet door via de antenne. Wees creatief met de andere uitgangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik ooit de DV-aansluiting vice versa kunnen gebruiken? Misschien soort ontgrendeling via software zoals dat ook bij camera's bestaat?
F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:14:
Ik volg deze topic nog steeds met spanning en overweeg hem ook nog steeds aan te schaffen (ondanks wat vermelde problemen als een goene waas en geluid wat niet synchroon loopt)

Toch vraag ik me nog wel wat af :?

[...]

Heeft iemand bovenstaande al een uitgeprobeerd ?
is dit überhaupt mogelijk, zoja dan lijkt het me gemakkelijk om zo m`n muziek collectie op te zetten (80gb)

Verder vraag ik me af, er wordt vaak gespoken over verbeteringen aan de 5045 en dat die dan bij het volgende model toegevoegd dienen te worden, is er al iets bekent over de opvolger van de 5045 en zoja wat zijn zijn verbeteringen dan en wanneer zal hij dan uitkomen ... :?
LiteOn is continu bezig de 5045 te verbeteren dmv firmware updates. De 5045 zal niet binnenkort worden opgevolgd, wel zal hij meerdere broertjes en zusters krijgen. Wanneer is niet 100% zeker, doel is om in mei/juni met nieuwe modellen uit te komen. Wat zullen de verschillen zijn?.. Misschien grotere HD, USB, MPEG4 en Double layer staan op het programma... Nog niet zeker is wat eerst zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment vind ik het meest vervelende aan het apparaat:

Geen apparte knop voor Subtitles. Vreemd, dat hebben toch alle DVD spelers?

Geen extra Delete File button in de browser enz. Nu moet je een beetje knoeien om 1 file weg te gooien.

Verder ben ik er inmiddels aardig uit. Geen groene waas tot nu toe. Timer werkt prima (PDC niet geprobeerd) en na een beetje vogelen met verschillende Scarts op de TV is alles OK nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd over de random mode (shuffle play). Gisteren weer een verzameling MP3'tjes afgedraaid, maar hij doet ze bijna gewoon op volgorde. Ze worden per 10 geshuffeld ofzo, zodat je in de praktijk dus toch steeds dezelfde artiest achter elkaar hoort. Het lijkt me dat dat in de firmware aangepast moet kunnen worden.

Verder ben ik overigens heel tevreden over dit apparaat. Er zitten wel wat nadelen aan, maar ik heb er vooral al veel plezier van.

***Update: En binnen een paar uur bericht terug dat dit opgelost gaat worden met een firmware release.***

Marcel

[ Voor 11% gewijzigd door Marselaar op 28-01-2005 13:42 ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook net gekocht,

direkt ge-upgrade met de flash van deze site
http://www.ss3f.com/ilo/5045/index.htm
macrovision off en versie 193

Ook daarna regio vrij gemaakt

tot hiertoe , hij doet alles,
geen enkele negatieve comentaar
geen blauw beeld , alles OK
opnemen OK
showview OK
PDC werkt alleen bij TV1 en canvas en NL 1 ,2 denk ik , of niet ?

Zeer mooi degelijk toestel

kan iemand mij wel de instellingen geven voor Belgie
voor volgende
VCD / PBC , wat is dit , heb het aan gezet
PCM of bit stream ? wat is het verschil en zo ?
Tv signaal - Kabel genomen, als ik auto nam, vond hij wel alle zenders , maar registreerde ze niet , ofwel heb ik niet lang genoeg gewacht en te vroeg gestopt met scannen.

Zeer tevreden gebruiker

stuur mij maar iets om te proberen dat niet mt jouw toestel gaat , en ik probeer het effie.

Als je video's op dvd zet denk ik dat je op LP of EP kan zetten , daar de video kwaliteit toch al minder is dan DVD , juist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Voorzetje alvast voor de TS, lijkt me wel handig om op 1 centrale plek in dit topic alle informatie te samenvatten, zodat niet iedereen moet zoeken en filteren etc...dus dacht ik doe alvast maar een voorzetje

Afbeeldingslocatie: http://www.frankvanhoesel.sohosted.com/xboxmediacenter/liteon5045got.jpg

Liteon LVW-5045

Wat is het voor apparaat ?

Een videorecorder die kan opnemen op zijn eigen harde schijf van 160
GB, en op DVD. Maar ook kan kopieren van van harde schijf naar DVD, en
vice versa. Ook kun je er live tv mee op pauze zetten, mp3's afspelen,
je JPG foto's bekijken, opnemen van je DV camera, en dan branden op
DVD. Opname's editten, dus splitsen of reclame's eruit knippen etc

Voor actuele prijs klik hier : pricewatch: Lite-On LVW-5045

Specificatie's

Afbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/hdd-record.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/hdd-copy-dvd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/time_shifting.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/rec_play.jpg

Ondersteunde media formaten

Afbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/media.jpg

Opneem tijden

Afbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/recording.jpg

Makkelijk te programmeren
Afbeeldingslocatie: http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/images/easyguide2.jpg

Meer technische informatie : http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/lvw_5045_2.htm

FAQ

Kan die Macrovision er ook af ?

Kan ik hem regio vrij maken ?
Ja, ga naar setup screen, navigeer naar "Exit" , druk 2960, en klik je regio aan, of regio vrij.
is er een speciale mode om van VCR (bijvoorbeeld ruisfilters) op te nemen?
Er is geen special mode om van VCR op te nemen. U kunt wel uw VCR
aansluiten op uw recorder met een Scart aansluiting en van VCR naar HDD of
DVD opnemen.
kan ik als gebruiker mappen aanmaken en in mappen opnemen?
Bijvoorbeeld een map journaal en dan elke dag het 8 uur journaal daarin laten
opnemen.
U kunt geen mappen aanmaken. Iedere opgenomen file komt automatisch
achter de vorige opname. U kunt wel de opgenomen files herstructureren.

kan ik mp3/jpg cd's (of directories hierop) naar harde schijf kopieren?
Je kan mp3/jpg cd's met directories volledig naar de HDD kopieren.
kan ik mp3's selecteren van harde schijf en dan een Audio CD branden?
Nee. U kunt geen mp3's converten naar naar Audio CD om deze te branden.
Het file formaat kan niet veranderd worden als deze eenmaal op de HDD
is weggeschreven. Ook niet door het branden van HDD naar DVD.
Firmware versie's

Firmware 1.93 --> http://www.liteonit.com/D...93.DA1.ZIP&country=193-EU

Changelog van 1.93
This document contains the release notes for LITE-ON LVW-5045 firmware Build 193 Patch 1. In this document, recently added, changed, and removed features of LVW-5045 are described.

2 New Feature and Enhancements
- Support recording to 8-cm blank DVD discs.
- Save current channel before entering any application and restore the channel after leave.
- The level of sound between NICAM and MONO channel is far too different from simple to double.
- Set default system date to 2005.1.1 0:0:0.
- Modify the source selecting mechanism.
- Limit recording title in HDD to 999.
- Adopt B208.bin for DDW-813S.
- Change the default scan mode from CABLE to ANTENNA for UK, HK model,
- Unbind external signal while system is upgrading.
- Add pre-format for copy path in EasyGuider.
- Press "left" key will go back to 6th thumbnail in the previous page in browser.
- In disc menu, allow select title 3 from title 4 by pressing "left" key.
- Change default device to "HDD".
- Disable split function when it is cut nearby the point two titles merged.
- System sometimes can not power on successfully (only show “HELLO” on LED).

3 Known Bugs and Issues with Release
This section will list all bugs that development team are working on, and target to fix in the next release.
- When switching inputs, if I switch inputs from SCART to anything else, and then return to SCART the colors are very badly distorted, the only solution is to turn the player off and then on again.
- Lip synchronization fault.
- Making HDD recording, sometimes the sound becomes deficient like repetitive echo, cuts and shifted at the beginning.
- Timer record sometimes can not start correctly.
- While playing recorded titles, press Edit after open Navigator, system will have no responding.

4 Bug Fixes since Last Release
This section will list all bugs that are in the resolved or closed state and that have changed status since the last release. Bugs may appear here over several releases for many reasons. They could have been moved from the resolved to closed state since the last release. They could have been reopened and moved back to either the closed or resolved state since the last release.
- After scan channel, some channels will be lost.
- SCART Pin 8 issue. After system starts for timer record, it will set TV source to SCART input.
- If use EasyGuider to play DVD-Video, it can not play.
- Press "Pause" twice continuously, sometimes system will continue to play the disc for a while and then pause.
- VPS/PDC detection error.
- Allow the filename of DVD-Video image over 25 characters.
- Unplug power while system is shutting down, system cannot mount HDD after power up.
- For some specific Audio CDs, system needs to handle emphasis/de-emphasis.
- If use EasyGuider to play -VR image in HDD, it can not play.
- OSD will show “Wrong Signal Type” after press “edit” while playing DVD-Video that is made on recordable DVD discs.
- If try to open other applications like Guider or Timer while editing audio CD play list, system will block all remote keys.
- Scandisk causes folders become files, and then record will fail.
- If record CD fails, system will hang.
- Synchronize the date/time format in Browser with the setting in system setup.
- Fix the problem that when play a DVD-VR disc, AB-repeat function problem while the repeat is set to across cell.
- While playing DVD-Video, select EasyGuider to Playback function and then play the DVD-Video again, screen will become whole black.
- Cannot prepare DVD-RW problem.
- Screen saver does not work.
- If filename contains “/”, system will not be able to parse the file correctly.
- Copy some specific DVD-Video images from HDD to DVD, system will hang.
- Set timer to 0:0:0, it will start after the next day.
Uitleg hoe je de firmware kunt branden en updaten : http://www.liteonit.com/DC/english/download/udcp.htm

Links

Homepage van het artikel :
http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/lvw_5045.htm

Nederlandse handleiding : http://www.liteonit.com/D...ges/zip/5045/Dutch-EU.rar

Schema van de scartkabel : http://www.circuitsonline...len/view.php?id=17&page=3

Met dank aan TweakRadje voor het schaamteloos kopieren van vragen.

Dus als dit een mooie TS is, dan kan de Pvdlaan deze in zijn post verwerken. Of een modje als pvdlaan niet meer actief is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
ja pvdlaan is nog steeds actief,
wil het ook graag verzorgen, maar ben er niet zo in thuis.
Maar als ik dit kopieer en edit in m`n begin post is dat wat ... :?

of is dit precies wat er bedoeld word ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ziet er goed uit Frank. Enuh..van mij mag je.

Nog twee opmerkingen:
- kan hij gelijktijdig opnemen op HD en DVD afspelen? Nee (nog niet)
- kan hij MPEG4 afspelen? Nee (nog niet)
(*** EDIT ***) - kan hij opnames van HD passend maken voor DVD? Nee

De hardware kan het wel. LiteOn is bezig met MPEG4 voor nieuwere modellen.
Echter Koen (ex-LiteOn EU) kon vertellen dat de 5045 daar van zou kunnen
profiteren. De nieuwere modellen zijn (voorlopig) gebaseerd op hetzelfde
hardware board van LSi.

Als LiteOn de firmware in orde heeft (en uitbreidt met MPEG4 playback)
is dit "the machine".

[ Voor 8% gewijzigd door tweakradje op 30-01-2005 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Wat ook wel handig is om bij het startpost de "Known Bugs" te vertellen.

Voorbeeld:

Bug: Automatische scan herkent niet alle zenders (zoals veronica)
Oplossing: Instaleer FirmWare 1.93

Lijkt me wat overzichterlijker voor de beginners. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Oke ik heb de TS gewijzigd en gebundel.

Met dan aan frankvanhoesel voor de gehele opzet :)
Verder heb ik de tip van whiteclear ook er aan toegevoegd,
mochten er verder op/aanmerkingen zijn, dan hoor ik het wel.

Nogmaals ben hier niet zo in thuis, maar wil het wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Bekijk myReact van joeridbon

Reg. datum: 29 januari 2005
Heb hem ook net gekocht,

opnemen OK
showview OK

voor volgende
Tv signaal - Kabel genomen, als ik auto nam, vond hij wel alle zenders , maar registreerde ze niet , ofwel heb ik niet lang genoeg gewacht en te vroeg gestopt met scannen.

Zeer tevreden gebruiker

stuur mij maar iets om te proberen dat niet mt jouw toestel gaat , en ik probeer het effie.

Als je video's op dvd zet denk ik dat je op LP of EP kan zetten , daar de video kwaliteit toch al minder is dan DVD , juist ?

Heeft niemand een antwoord op mijn vragen

Heb net een video via scart opgenomen op de HDD
heel de film blauwe schijn ..
Hoe dit op te lossen ?
wachten op volgende firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:02:

Hoe dit op te lossen ?
Was al bekend. De nieuwste FW (1.93) lost dit een beetje op. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar als je een paar blz's terug kijkt staat er dat een mede GOT'er minder last krijg van de blauwe/groene waas met 1.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:21:
[...]

Was al bekend. De nieuwste FW (1.93) lost dit een beetje op. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar als je een paar blz's terug kijkt staat er dat een mede GOT'er minder last krijg van de blauwe/groene waas met 1.93
heb versie 193 met macrovision off, maar nog steeds blauwe schijn , dus wachten op194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Ik heb het "Known Bugs" even uitgebreid.

@ pvdlaan: (Het is hadig om de titel die er nu staat (Known Bugs) te wijzigen in de titel die hieronder wordt genoemd)

Meest voorkomende Bugs: (Voorgekomen in dit forum)

Bug: Auto Scan herkent niet alle zenders (Bijv: Net 5. kan verschillen)
Oplossing: Instaleer de nieuwste FW.

Bug: Groene / Blauwe waas bij het opnemen.
Oplossing: Wordt verwacht in de nieuwste FW update's.

Bug: Pauze bug (meerdere maal op pauze drukken laat de speler een tijdje doorspelen)

Bug: PDC detectie error.

Bug: Pin 8 probleem (Bron (Source) wordt van TV naar SCART gezet)

Bug: Split bug (bij een film splitten wordt het 2e deel onleesbaar)

[ Voor 94% gewijzigd door whiteclear op 30-01-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het instaleren van fw 193 is de groene waas minder maar nog niet helemaal weg. Wel is het beeld beter via de ingebouwde tuner, maar bij opnames op de hdd zie je bij bewegende beelden, vooral bij gezichten een soort meeslepen van kleine pixsels, zoals bij kwalitatief slechte uitzendingen op sat, of heeft dit te maken met opnames via een tv met een 100 -HZ beeld. Iemand enig idee, of is dit ook op te lossen met een nieuwe fw.

. succes met jullie TS ,ziet er goed uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:49:
Heb hem ook net gekocht,

opnemen OK
showview OK

voor volgende

Zeer tevreden gebruiker

Heeft niemand een antwoord op mijn vragen, over de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Je moet even geduld hebben. Als je de scan stopt wordt er niks opgeslagen.
Als je video's op dvd zet denk ik dat je op LP of EP kan zetten , daar de video kwaliteit toch al minder is dan DVD , juist ?.
HQ is volgens mij even aan DVD. daar onder wordt het steeds minder. De laagste stand (LQ) is beter dan video casette's
Hoe dit op te lossen ?
Is nog niet op te lossen. Wel wordt het minder met FW 1.93 (raadpleeg de startpost. Daar staat een soort FAQ voor bekende bugs. (Meest voorkomende Bugs)

Succes :)

---------------------------------------

Edit:

@ pvdlaan

Bij de "meest voorkomende bugs" zit een typfoutje. bij oplossing staat: Instaleer de nieuwste FW. instaleer moet zijn installeer :X . Dit is bij elke oplossing fout.

Dat krijg je als je vaak met ctr+v werkt 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door whiteclear op 31-01-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
whiteclear schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:23:
Edit:

@ pvdlaan

Bij de "meest voorkomende bugs" zit een typfoutje. bij oplossing staat: Instaleer de nieuwste FW. instaleer moet zijn installeer :X . Dit is bij elke oplossing fout.

Dat krijg je als je vaak met ctr+v werkt 8)7
Thanks, gewijzigd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Bekijk myReact van joeridbon

Reg. datum: 29 januari 2005
Heb hem ook net gekocht,

opnemen OK
showview OK

voor volgende

Zeer tevreden gebruiker

Heeft niemand een antwoord op mijn vragen

Hoe dit op te lossen ?
Ben zelf helemaal geen techneut maar voor de uitleg over PCM/BITSTREAM kan ik je doorverwijzen naar
http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=19&page=4
en scroll daar naar het scherm ''audio-instellingen'' met de uitleg eronder.

Wat VCD/PBC betreft vind je dan weer nuttige uitleg op
http://66.102.9.104/searc...+VCD/PBC&hl=nl&lr=lang_nl
en scroll naar de uitleg op page 24.

Een vriend van mij beweert op basis van persoonlijke ervaringen dat het toch de moeite loont om een VHS tape in beste kwaliteit op dvd op te nemen, omdat de uiteindelijke beeldkwaliteit dan toch beter zou zijn dan de oorspronkelijke VHS-opname (bv. opmerkelijk minder waas bij diepblauwe en dieprode kleuren).

O ja, en die PDC wordt inderdaad (nog) niet ondersteund door de commerciële zenders in Vlaanderen en Nederland. Vind ik heel vreemd, maar het is niet anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm... sorry, de url hierboven over VCD/PBC blijkt niet te werken.
|:(
Dan maar
http://www.grundig.nl/pdf/manuals/gdp_1100.pdf
en kies pagina 20 van het pdf-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist DVD gekeken vanaf Disc.
Doorgespoeld, gezoomd , e.d.
OK
Nadien stopgezet,
Dan zat recorder vast ,
kon hem uitzetten aan het toestel met power button.
Nadien terug opgestart
melding dat hij HDD scant , omdat recorder foutief was afgesloten
weer OK

nog iemand dit gehad ?
Ook firmware foutje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij vertellen hoe je de shuffle insteld , bij afspelen MP3's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:14:
Juist DVD gekeken vanaf Disc.
Doorgespoeld, gezoomd , e.d.
OK
Nadien stopgezet,
Dan zat recorder vast ,
kon hem uitzetten aan het toestel met power button.
Nadien terug opgestart
melding dat hij HDD scant , omdat recorder foutief was afgesloten
weer OK

nog iemand dit gehad ?
Ook firmware foutje ?
Ik heb dat éénmaal gehad, maar dat was met de vorige firmware...
Daarna nooit meer. Heb je fw 193 erop staan?

Grt
Dirk
http://home.planet.nl/~vrie8427/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je zien hoeveel geheugen je harde schijf al heeft gebruikt ?
Is het ook mogelijk om dit apart te bekijken voor video , foto, muziek, enzo ?

Moet je na een firmware update je harde schijf wissen , zoals eerder hier in het forum werd vermeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over macrovision. Het kan eraf. Maar wat voor een voordelen biedt dat/

Kan ik dan elke DVD ;) naar HDD kopieren. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:27:
Een vraag over macrovision. Het kan eraf. Maar wat voor een voordelen biedt dat/

Kan ik dan elke DVD ;) naar HDD kopieren. Of niet?
Nee, dacht dat dit was om video's/ VHS naar HDD/DVD te kopieren
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste