liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
@Mr Magic:

Denk ik ook.

Maar dan vinden we wel een manier om die fw weer op de 5045
te krijgen...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eversp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:18:
[...] De LVW-5045 is reeds beschikbaar in Belgie. Bij MediaMarkt
Heb ergens anders opgevangen dat hij daar aan 599 euro verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eversp schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:38:
[...]
Gewoon in Nederland kopen aan 449 euro bij expert of bij mediamarkt in Duitsland aan 440 euro :*). Zelf heb ik deze gekocht bij expert in Weert, ben tot nu toe redelijk tevreden na de laatste software upgrade 191.(storing in het geluid is nu verdwenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik inderdaad bevestigen dat hij 599 euro kost bij Media Markt in Antwerpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Mr Magic schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:23:
[...]

Hmm da's niet helemaal waar, tenminste als er echt die DMN-8652 chip inzit. Die is nl. wel multi-tasking volgens de specificaties. Hij zou zelfs een DVD kunnen afspelen en tegelijkertijd wat opnemen...

Zou erg zonde zijn als Liteon deze recorder "kreupel" houdt. Zal wel een marketing-issue zijn. Nu kunnen ze nieuwe modellen uitbrengen gebaseerd op dezelfde hardware die dan opeens allerlei "nieuwe" mogelijkheden hebben...

@tweakradje: net even geprobeerd een AVI van de tv-serie Angel te renamen en af te spelen (was een XVID). Bestand wordt wel herkend als video-file als je de extensie veranderd in .MPG, maar er wordt helaas niets afgespeeld.
Lijkt me logisch: als hij divx kan afspelen, hoef je de extentie niet te veranderen, dan doet hij dat gewoon. En in de specificaties staat dat hij dat niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
stokkom schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:16:
[...]

Lijkt me logisch: als hij divx kan afspelen, hoef je de extentie niet te veranderen, dan doet hij dat gewoon. En in de specificaties staat dat hij dat niet kan...
Je hebt wel de hele thread gelezen? Ook dat stukje van tweakrad waarin staat dat de Liteon LVW-5045 een LSI Logic chip heeft die geschikt is om MPEG-4 af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is trouwens al een LiteOn DVD recorder met guide+ ( de liteon 5007)
zie http://www.liteonamericas.com/us/ce5007.htm
er is dus nog hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Mr Magic schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:09:
[...]

Het is al even geleden, maar ik wil hier toch nog even op terugkomen. Ik heb zojuist ontdekt dat ik ook last heb van deze groene waas, met name zichtbaar bij donkere beelden.

Ik heb een Samsung-decoder voor Casema's TVD aangesloten op de Liteon via SCART-RGB.

Het lijkt me dus geen exemplarisch probleem.

Als de Liteon uit staat en alleen als doorlus-apparaat functioneert is de groene waas er niet.

[update]
Zojuist een via de SCART opgenomen aflevering van "24" overgezet naar een DVD. Als ik deze op de PC afspeel met PowerDVD is de groene waas niet te zien. Het lijkt dus te liggen aan de manier waarop de Liteon het beeld naar z'n SCART-uitgang stuurt.
[/update]
Bedankt voor je bericht :)

Ik heb nog steeds het probleem. Ik heb nu in plaats van een groene waas, een blauwe waas :?
zal denk ik aan dat composite, s-video instellingen liggen. Toch wil ik dat het weg gaat. Het is vreselijk irritant. Ik baal ontzettend want de kwaliteit is vreselijk als ik opneem via UPC Digital (ook kanalen bekijken via UPC Digital VIA de liteon) Ik heb het groene/blauwe waas niet gezien als ik het op TV zet, via Source (Analoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt inderdaad dat zich in de liteon 5045 een DMN8652 chipset herbergt
zie foto : http://www.pbase.com/dvdrhd04/image/35716581
Deze foto is gemaakt van een iLO DVDRHD04 maar het schijnt exact dezelfde machine te zijn als de 5045 alleen in een ander jasje.

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Bedankt voor de foto's. Leerzaam. Blijkbaar krijgt de dvd brander het heet.
Vandaar al die "koeltape" eroverheen.

De ilo dvdrhd04 is een "kreupele" Liteon 5020. De 5020 is nooit uitgebracht
door Liteon. Blijkbaar wel door ilo. De 5020 is eigenlijk hetzelfde als
een 5045, alleen dan een 80 Gb HD, NTSC tuner en DVD+RW.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakradje op 08-01-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
whiteclear schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:23:
[...]

Bedankt voor je bericht :)

Ik heb nog steeds het probleem. Ik heb nu in plaats van een groene waas, een blauwe waas :?
Die blauwe waas heb ik ook een paar keer gehad. Hij gaat echter weg als ik een paar keer van video-source wissel of de recorder uit- en aanzet. Heb het wel via mail gemeld bij Liteon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Mr Magic schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:42:

Die blauwe waas heb ik ook een paar keer gehad. Hij gaat echter weg als ik een paar keer van video-source wissel of de recorder uit- en aanzet. Heb het wel via mail gemeld bij Liteon.
Heb ik ook gemeld. Ze wisten niet wat het probleem was. Ik wordt er dood ziek van, want ik heb gewoon geen zin om zo op te nemen....en dat voor 500 euro :r

* EDIT *

kreeg je trouwens nog antwoord terug?

[ Voor 9% gewijzigd door whiteclear op 08-01-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken bezit ik ook een 5045, heerlijk apparaat!

De eerste fout die ik tegen kwam was het bekende splitsprobleem; na een FW upgrade was ik daar vanaf. Echter ben ik gisteren tegen een ander probleem opgelopen wat ook betrekking tot het spiltsen heeft: ik heb een flink stuk van cinenova opgenomen ( +- 24 uur) en wilde dit spiltsen in meerdere files; elke film zijn eigen file.

Echter blijkt de recorder het moeilijk te krijgen bij grotere files, want de progressbar op het OSD bleef op 50% hangen, het display bleef steken op 60%. Daarna heb ik het nog eens 12 uur zo laten staan; om te zien of het alsnog goed kwam. Helaas.

De volgende dag heb ik de recorder hard gereset, na het aanzetten kwam hij met een soort schijfcontrole op en bladieblabla. Ging allemaal goed.

Daarna nogmaals geprobeerd de file te splitten, en waarempel! Het werkte!

Helaas was dat voor korte duur; de eerste film had ik nog kunnen spiltsen en saven, de rest was daarna onleesbaar. Dit is overigens om en nabij scene 11. Zodra je de file wil afspelen dmv het zoeken naar scenes slaat de film vast op eerdergenoemde scene, bij het afspelen vanaf het begin idem.

Heeft iemand dit probleem toevallig ook gehad? Het is natuurlijk mogelijk dat het een eenmalige leesfout was, maar je weet nooit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:11:

De eerste fout die ik tegen kwam was het bekende splitsprobleem; na een FW upgrade was ik daar vanaf. Echter ben ik gisteren tegen een ander probleem opgelopen wat ook betrekking tot het spiltsen heeft: ik heb een flink stuk van cinenova opgenomen ( +- 24 uur) en wilde dit spiltsen in meerdere files; elke film zijn eigen file.
Zo te zien heb je ook UPC (waarschijnlijk). Heb jij niet het groene/blauwe waas probleem?
Zo nee: Hoe heb je het allemaal aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar een degelijk toestel (prijs/kwaliteit/mogelijkheden).
Wie heeft er al een , en kan op volgende vragen antwoorden ?
- Kan er DiVX mee afgespeeld worden ? en worden ook de ondertitels getoond ?
- Kan er in DiVX opgenomen worden ?
- Hoe kunnen VHS-Video banden (met reclame blokken) op DVD gebrand worden met weglating van de reclame blokken ? (moet dit via HDD , edit en branden naar DVD ? - Of kan dit rechtstreeks ?)
- In hoeveel sec. begint het toestel op te nemen als men op "Rec." duwt ? (Is dit direct of gaan er enkele sec. verloren)
- Waar in België verkopen ze dit toestel aan een redelijke prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:39:
- Hoe kunnen VHS-Video banden (met reclame blokken) op DVD gebrand worden met weglating van de reclame blokken ? (moet dit via HDD , edit en branden naar DVD ? - Of kan dit rechtstreeks ?)
- In hoeveel sec. begint het toestel op te nemen als men op "Rec." duwt ? (Is dit direct of gaan er enkele sec. verloren)
Zo'n beetje al je vragen zijn te beantwoorden met nee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Voor DIVX/MPEG4 opnemen:

Dan moet je nog een jaartje wachten denk ik. LSI heeft net
DoMiNo 3 informatie vrijgegeven. Dus voordat dat in de schappen ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:39:
DiVX afspelen met ondertiteling - Ja

DiVX opnemen - nee

VHS naar HDD en dan editen daarna branden.
opnemen begint na een aantal seconden. Wanneer je via DV-in opneemt begint eea automatisch waardoor er geen tijd verloren gaat.

In België tekoop via Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
DiX met ondertiteling: NEE, helaas niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:09:
[...]

DiVX afspelen met ondertiteling - Ja

DiVX opnemen - nee

VHS naar HDD en dan editen daarna branden.
opnemen begint na een aantal seconden. Wanneer je via DV-in opneemt begint eea automatisch waardoor er geen tijd verloren gaat.

In België tekoop via Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Mr Magic schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:51:
[...]

Je hebt wel de hele thread gelezen? Ook dat stukje van tweakrad waarin staat dat de Liteon LVW-5045 een LSI Logic chip heeft die geschikt is om MPEG-4 af te spelen?
Hoi MrMagic,
natuurlijk heb ik dat gelezen en ik vind dat veelbelovend. Teveel belovend. Want hardware is een, de juiste software is twee. Op dit moment kan de 5045 geen DIVX afspelen. Ik denk dat die chip veel meer kan dan wat we nu hebben. Maar van LiteOn krijg ik niet de indruk dat ze daar verandering in willen/kunnen brengen. Dat vind ik jammer, want het apparaat is nu al hartstikke leuk en kan nog veel leuker worden.

Over het wijzigen van de extentie van een AVI: dat is zinloos. Ik denk dat zelfs je computer het bestand dan niet meer kan lezen als je de extentie verandert...

Maar we wachten vol spanning af tot er weer eens iemand opduikt die de firmware kan hacken...

Groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
stokkom schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:56:
[...]

Over het wijzigen van de extentie van een AVI: dat is zinloos. Ik denk dat zelfs je computer het bestand dan niet meer kan lezen als je de extentie verandert...
Dat is niet zinloos en had kunnen werken. Voor hetzelfde geld herkent de "schil" van Liteon alleen .MPG files, maar gebruiken ze een stukje "core" software van LSI die wel vrolijk MPEG-4 accepteert. Helaas is het niet zo, maar proberen kan altijd :)

En een PC heeft daar zeker geen moeite mee, want die gebruikt de extensie alleen om te bepalen welk programma een bestand moet openen. Het programma zelf kijkt naar de inhoud van het bestand en een beetje mediaspeler kan een hernoemde AVI echt wel afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
OK, in elk geval goed dat je hebt geprobeerd...(en jammer dat het niet is gelukt).
Mr Magic schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:05:
[...]

Dat is niet zinloos en had kunnen werken. Voor hetzelfde geld herkent de "schil" van Liteon alleen .MPG files, maar gebruiken ze een stukje "core" software van LSI die wel vrolijk MPEG-4 accepteert. Helaas is het niet zo, maar proberen kan altijd :)

En een PC heeft daar zeker geen moeite mee, want die gebruikt de extensie alleen om te bepalen welk programma een bestand moet openen. Het programma zelf kijkt naar de inhoud van het bestand en een beetje mediaspeler kan een hernoemde AVI echt wel afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:26:
[...]

Zo te zien heb je ook UPC (waarschijnlijk). Heb jij niet het groene/blauwe waas probleem?
Zo nee: Hoe heb je het allemaal aangesloten?
Beiden vragen kan ik beantwoorden met nee. Ik heb zelf Casema TVD met een Samsung decoder.

Ook heb ik nog geen blauwe of groene waas gezien, gelukkig maar ;) . De recorder heb ik d.m.v. een scart kabel aan mijn TV hangen, en d.m.v. een andere scartkabel in de 2e scart poort aan mijn decoder. Een van de twee kabels was meegeleverd met de recorder; de andere heb ik tegelijk met mijn DVD speler gekocht. Beiden zijn soepel en geschikken over alle draden, zijn degelijk afgeschermd, en hebben vergulde connectoren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, nu beginnen de problemen toch erger te worden. Bij elke ietwat grote file die ik wil splitten zegt hij nu bij voorbaat al dat er een schijffout opgetreden is, en het splitten dus niet door kan gaan.

Het enigste wat je er met dit apparaat aan kan doen is defragmenteren, en ruimte vrij maken. Helaas is beide een probleem: defragmenteren blijft hangen op 0%. Of door de schijffout, of doordat hij te weinig ruimte vrij heeft. Wat ik mij kan herrineren van defrag is dat er 10% ruimte beschikbaar moet zijn. Dit is er niet, er is zo'n 10GB vrij schat ik.

Is er ergens te zien hoeveel GB er nog vrij is?

Films verwijderen wil ik liever ook niet, enkel als er geen andere optie is. (elke ' film' is nl. 20-24 uur).

Hebben jullie nog een idee om dit op te lossen?

En aan de andere kant: de oorzaak. Komt dit omdat de HDD slecht is? Komt dit omdat hij in het begin niet goed geformatteerd is? Ik heb hem voordat ik ook maar iets opgenomen had eerst gedefragmenteerd, dit ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een aantal video aan het archieveren via de scart ingang.

Regelmatig loopt het systeem vast, in het display staat dan STOP te knipperen, maar verder is er geen beweging meer in het apparaat te krijgen. Het enige wat ik nog kan doen is de stekker er uit trekken en opnieuw opstarten (HD wordt dan gescanned ed)

Let wel dit heb ik nooit bij "normale" opnames gehad (dus bij normale TV opnames)

Is er iemand die dit kan verklaren (FW 192 geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteravond ook aan het archiveren geslagen. Video's van 2 uur. Geen probleem, maar ik heb veel vrije ruimte op de schijf omdat ik het wegschrijf naar DVD en dan gelijk de HDD leeggooi.

Ik heb 191 erop, wacht nog ff tot 193 omdat ik anders alles opnieuw in moet stellen en het werkt nu prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:36:
Hmm, nu beginnen de problemen toch erger te worden. Bij elke ietwat grote file die ik wil splitten zegt hij nu bij voorbaat al dat er een schijffout opgetreden is, en het splitten dus niet door kan gaan.

Het enigste wat je er met dit apparaat aan kan doen is defragmenteren, en ruimte vrij maken. Helaas is beide een probleem: defragmenteren blijft hangen op 0%. Of door de schijffout, of doordat hij te weinig ruimte vrij heeft. Wat ik mij kan herrineren van defrag is dat er 10% ruimte beschikbaar moet zijn. Dit is er niet, er is zo'n 10GB vrij schat ik.

Is er ergens te zien hoeveel GB er nog vrij is?

Films verwijderen wil ik liever ook niet, enkel als er geen andere optie is. (elke ' film' is nl. 20-24 uur).

Hebben jullie nog een idee om dit op te lossen?

En aan de andere kant: de oorzaak. Komt dit omdat de HDD slecht is? Komt dit omdat hij in het begin niet goed geformatteerd is? Ik heb hem voordat ik ook maar iets opgenomen had eerst gedefragmenteerd, dit ging vlekkeloos.

Opgelost :) !

De oplossing was vrij simpel; een gesplitte file kun je niet nogmaals splitten mits je hem renamed. Met andere woorden: als de file op _01 eindigt, moet je hem eerst renamen voordat je verder kunt met splitten omdat het apparaat waarschijnlijk alle gesplitte files renamed als OUDENAAM_01, en niet als OUDENAAM_autoincrement :( .

Helaas, dat bleek maar bij enkele files te werken. Zojuist weer 2 freezes gehad; waarvan de laatste uitliep op het verlies van alle bestanden op de HDD :( . Ik word het nu écht zat.

Dat het ding files van 24 uur niet kan splitsen is tot daar aan toe, maar dat daardoor de hele file, of zelfs de hele HDD corrupt raakt is idioot.

Morgen liteon maar eens bellen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, net een film van 1,5 uur opgenomen in HQ, wil ik hem op DVD branden past het niet. Ik vraag me af of je ergens kan zien hoe groot je file is in MBs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:08:
Ik ben een aantal video aan het archieveren via de scart ingang.

Regelmatig loopt het systeem vast, in het display staat dan STOP te knipperen, maar verder is er geen beweging meer in het apparaat te krijgen. Het enige wat ik nog kan doen is de stekker er uit trekken en opnieuw opstarten (HD wordt dan gescanned ed)

Let wel dit heb ik nooit bij "normale" opnames gehad (dus bij normale TV opnames)

Is er iemand die dit kan verklaren (FW 192 geinstalleerd)
Waar hebben jullie 192 vandaan dan??? Op de site staat nog 191

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:03:
[...]

Waar hebben jullie 192 vandaan dan??? Op de site staat nog 191
Op de doos en in de handleiding staat zelfs 198...

Ah, FW versie :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:17:
Bah, net een film van 1,5 uur opgenomen in HQ, wil ik hem op DVD branden past het niet. Ik vraag me af of je ergens kan zien hoe groot je file is in MBs.....
In de handleiding staat vermeld hoeveel video van een bepaalde kwaliteit je kwijt kan op een dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:59:
[...]

In de handleiding staat vermeld hoeveel video van een bepaalde kwaliteit je kwijt kan op een dvd.
Hmm... de handleiding... das dat boekje wat ook in de doos zat? Wil toch nog even kwijt dat ik het een erg makkelijk apparaat vind om mee om te gaan. Het werk vrij intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over gebruiksgemak in het algemeen:

De delete functie is wat omslachtig waarom is dit niet bij de browser functie opgenomen

En bij opname zie je niet in het display wat voor kanaal je opneemt, beetje stom.

Het wissen van de timer bestanden is ook niet echt handig.

Voor de rest een fijn apparaat dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
EDIT: mailtje aan LiteOn:

Beste LiteOn,

De volgende storingen ben ik nog tegen gekomen in fw 1.91:

1) Dacht dat ik er vanaf was maar vandaag had ik weer een opname
in LP mode met hakkerig, echo-achtig geluid. Valt niet naar te kijken.
Beeld is overigens dan wel goed. In EP mode komt het niet voor.

2) Soms bij het afspelen (of snel vooruit) kapt ie er gewoon mee en
springt hij terug naar TV mode.

3) blauwe waas bij source "scart", was in vorige fw groen.

Dit zijn toch wel basic zaken die gewoon moeten werken.
Ik denk erover om 'm weer in te leveren als er niet snel goede
(degelijke) fw komt. Zou jammer zijn...

Het lijkt er op dat wij (kopers van een LiteOn HD recorder)
"gebruikt" worden als proeftuin om de problemen te vinden
in het apparaat. Dit gevoel leeft wel een beetje. Ik hoop
dat LiteOn ons (5045 gebruikers) op één of andere manier
tegemoet kan komen in de toekomst.

Met vriendelijke groet

EDIT: Antwoord binnen een halve dag (netjes)
(Ik weet niet of ze "meelezen", we zullen zien hoelang het duurt)

Dear Madam/Sir,

Thanks for contacting LiteOn Customer Service.

U als Liteon 5045 gebruiker worden zeker niet als "proefkonijnen" gebruikt.
Ik kan u verzekeren dat alle firmware uitvoerig is getest voordat het ook daadwerkelijk op de markt
komt.
Ik zal contact opnemen met onze engineers in taiwan en deze problemen aan hun voorleggen en voor n
oplossing zorgen.

Best regards,

Customer Service
Digital Consumer
LiteOn IT (Europe) B.V.

[ Voor 54% gewijzigd door tweakradje op 10-01-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:53:
Nog even over gebruiksgemak in het algemeen:

De delete functie is wat omslachtig waarom is dit niet bij de browser functie opgenomen

En bij opname zie je niet in het display wat voor kanaal je opneemt, beetje stom.

Het wissen van de timer bestanden is ook niet echt handig.

Voor de rest een fijn apparaat dat dan weer wel.
Ook jammer dat je een wekelijkse timeropname niet een naam kunt geven bij het instellen van de timer en dat ie het dan de naam XXXX_1 enz geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, over dit apparaat lees ik niks beters dan over de Kiss apparaten. Ik zoek voor m'n ouders een leuke DVD recorder en dan moet 't toch maar Philips/Pioneer/JVC/Sony worden, want dit soort apparaten zijn bagger :X En goedkoop kan ik ze ook niet noemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Exirion schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:26:
Nou, over dit apparaat lees ik niks beters dan over de Kiss apparaten. Ik zoek voor m'n ouders een leuke DVD recorder en dan moet 't toch maar Philips/Pioneer/JVC/Sony worden, want dit soort apparaten zijn bagger :X En goedkoop kan ik ze ook niet noemen.
Valt wel mee hoor. Iedereen heeft altijd iets te klagen.

Nou ik heb hiervoor een Philips HDRW 720 gehad, en die is snel weer terug gegaan.
Zou ik toch voor een Pioneer 520 of Sony gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

tweakradje schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:48:
Nou ik heb hiervoor een Philips HDRW 720 gehad, en die is snel weer terug gegaan.
Zou ik toch voor een Pioneer 520 of Sony gaan als ik jou was.
Dat van die Philips had ik al begrepen ja :X

(ik durf amper te zeggen dat ik zelf bij Philips werk... ;))

Ik lees vooral klachten over de onlogische bediening en wat bugs. Wat waren jouw klachten?

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 10-01-2005 11:50 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
2_05 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:20:
[...]

Ook jammer dat je een wekelijkse timeropname niet een naam kunt geven bij het instellen van de timer en dat ie het dan de naam XXXX_1 enz geeft
Heb je dit al gemailed aan LiteOn? Wel even doen! Anders gebeurt het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Exirion schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:49:
[...]

Dat van die Philips had ik al begrepen ja :X

(ik durf amper te zeggen dat ik zelf bij Philips werk... ;))

Ik lees vooral klachten over de onlogische bediening en wat bugs. Wat waren jouw klachten?
Hmm....

- erg onlogische bediening
- menu's zijn steeds weer anders (hoort ook bij eerste punt)
- trage opstarttijd
- veel te lange reactietijd afstandsbediening (onwerkbaar)
- kan geen JPG/PhotoCD aan
- kan geen MP3/VideoCD disc naar HD kopieren
- .....

Het zag er wel gelikt uit maar het moet wel werkbaar zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
tweakradje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:43:
EDIT: mailtje aan LiteOn:

Beste LiteOn,

De volgende storingen ben ik nog tegen gekomen in fw 1.91:

1) Dacht dat ik er vanaf was maar vandaag had ik weer een opname
in LP mode met hakkerig, echo-achtig geluid. Valt niet naar te kijken.
Beeld is overigens dan wel goed. In EP mode komt het niet voor.

2) Soms bij het afspelen (of snel vooruit) kapt ie er gewoon mee en
springt hij terug naar TV mode.

3) blauwe waas bij source "scart", was in vorige fw groen.

Dit zijn toch wel basic zaken die gewoon moeten werken.
Ik denk erover om 'm weer in te leveren als er niet snel goede
(degelijke) fw komt. Zou jammer zijn...

Het lijkt er op dat wij (kopers van een LiteOn HD recorder)
"gebruikt" worden als proeftuin om de problemen te vinden
in het apparaat. Dit gevoel leeft wel een beetje. Ik hoop
dat LiteOn ons (5045 gebruikers) op één of andere manier
tegemoet kan komen in de toekomst.

Met vriendelijke groet
Ben benieuwd wanneer je antwoord krijg. Punt 3 is bij mij ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar welk adres sturen jullie deze mails? Ik heb namelijk nog geen adres ontdekt waar je ook echt antwoord krijgt op een mail.

Mijn ouders hebben sinds kort dit 'geweldige' apparaat ook, en ondervonden het volgende probleem: als je tegelijk kijkt naar BBC en opneemt, en bij het kijken de teletekstondertitels gebruikt via 888, zie je door die letters heen stukken van het beeld van de film (op de tv, niet in het opgenomen beeld). Hebben meer gebruikers dit probleem, is er misschien iets aan te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Naar dceu_support at liteonit.com

Dit is meer een TV/Scart probleem. Ik heb daar ook last van
bij mijn oude sony TV. Maar niet alleen met dit apparaat.

Heb je nog een tweede SCART op de TV? Moet je die eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakradje op 10-01-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, die Philips 720 is toch vrijwel gelijk aan de 5045? Van binnen dan?

Ook nog een vraagje, kan zijn dat ik er overheen gelezen heb in de handleiding (boekje dat bij de speler zat): Als ik iets op TV zie en denk, opnemen, dan druk ik op REC. Kan ik de speler zo instellen dat ie altijd na een bepaalde tijd uitgaat, zonder 160 gieg vol te zetten? 2 uur en dan klaar ofzo?

Verder heb ik geen groene waas, geen storing, geen verspringende functies...kortom.. het gaat prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:24:

Ook nog een vraagje, kan zijn dat ik er overheen gelezen heb in de handleiding (boekje dat bij de speler zat): Als ik iets op TV zie en denk, opnemen, dan druk ik op REC. Kan ik de speler zo instellen dat ie altijd na een bepaalde tijd uitgaat, zonder 160 gieg vol te zetten? 2 uur en dan klaar ofzo?
Volgens pagina 21 heb je gelijk maar op pagina 24 staat weer iets anders over "one touch-recording"

Net toch maar even getest, druk maar eens meerdere keren op de record knop en dan ......

[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 10-01-2005 18:44 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:24:
Nee, de Philips 520. Nou ja, het board en de VFD zijn hetzelfde. De brander,
afstandsbediening, de DVD brander en de HD zijn niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
@ Tweakradje.

Al een reply gehad van liteon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
whiteclear schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:36:
@ Tweakradje.

Al een reply gehad van liteon?
Ik heb 'm achter de originele post geplakt.
Het wordt doorgegeven naar Taiwan. Afwachten maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:02:
Die DMN-8652 heeft ook nog USB functionaliteit. Jammer dat ze er bij Liteon geen USB-poortje ingebouwd hebben :)
USB is helaas niet zo makkelijk, mede omdat er continu nieuwe USB apparatuur op de markt verschijnt....

In de toekomst zal de USB functie wel geintegreerd worden in nieuwe modellen. +/- 2e helft van 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:29:
@Koen:

Komt er dan ook een netwerk aansluiting op? En een html interface?
En een html client? En DIVX?

Info over toekomst Gemstar (Guide+)/LSI:

http://phx.corporate-ir.n...icle&ID=658528&highlight=

HD/DVD recorder met DIVX?

Nieuwste LSI chip doet DIVX (in de lijn van DominoFX = zit in 5045)

http://phx.corporate-ir.n...icle&ID=658104&highlight=

Wordt LSI een nieuwe concurrent voor Sigma (KISS) en Mediatek based players?
Hoi Tweakradje!

Netwerk, geen plannen
Html interface/client, nog geen plannen
Divx, doel is om deze functie dit jaar in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eversp schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:38:
[...]
Lite-On geeft een richtprijs. Mede afhankelijk van de BTW, verwachte marge en prijzen van concurrende merken... kan de prijs anders uitpakken.

sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:25:
Bedankt voor de foto's. Leerzaam. Blijkbaar krijgt de dvd brander het heet.
Vandaar al die "koeltape" eroverheen.

De ilo dvdrhd04 is een "kreupele" Liteon 5020. De 5020 is nooit uitgebracht
door Liteon. Blijkbaar wel door ilo. De 5020 is eigenlijk hetzelfde als
een 5045, alleen dan een 80 Gb HD, NTSC tuner en DVD+RW.
U weet (te)veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Kwestie van goed zoeken :7

Welkom Koen. Goede zet om de eigenaars/geinsteresseerden
direct te woord te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:30:
[...]
Divx, doel is om deze functie dit jaar in te voeren...
Ook in de firmware van de 5045? Of moeten we daarvoor een nieuw model aanschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Uit de specs van Lsi:

For audio recording applications, the DMN-8652 supports transcoding
between CD-DA or WMA audio formats.
(rippen Audio CD's)

The DMN-8652 is capable of a high degree of concurrency. Examples of this are DVD playback with background record to hard disk; time-shift (simultaneous record and delayed play back of the same program) on hard disk; DV camcorder to DVD archive with simultaneous display; copy a program from hard disk to DVD with background record of another program to hard disk; and archive from hard disk to DVD at high compression.

Wanneer komt dit in de 5045? Is wel een standaard zaak in HD recorders.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakradje op 11-01-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Exirion schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:26:
Begrijp echt niet dat je dit kan zeggen...ik vind het nog steeds de beste dvdhddrecorder die op dit moment verkrijgbaar is... qua gebruiksvriendelijkheid zijn ze bijna allemaal goed (heb Philips Sony en JVC even gebruikt) maar ikvind de Liteon toch het fijnst werken, lijkt me juist voor mensen die geen zin hebben in gedoe een prima recorder..

als er een topic zou worden geopend over de Philips of de Sony ofzo, zou die er net zo uitzien als deze denk ik...nou nee, nog veel drukker bezocht (en dus nog meer klachten) omdatmensen eerder een Sony dan een Liteon kopen (jammer voor hun), maar geen enkele dvdrecorder is perfect.

Bij mij doet de Liteon het gewoon... natuurlijk zijn er nog features die ik graag zou willen... maardie hebben andere merken ook niet, en zullenze nooit krijgen ook want Liteon is toch wel uniek met zn firmware upgrades :)

Denk dat mpeg4 en ogg zeker ondersteund zullen worden, mijn oude Liteondvdspeler kreeg na een jaar ineens oggsupport en ondersteuning van meer verschillende mpeg4 containers :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 11-01-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:15:
[...]

Kwestie van goed zoeken :7

Welkom Koen. Goede zet om de eigenaars/geinsteresseerden
direct te woord te staan.
Dank je Tweakradje!

probeer te helpen waar ik kan, en info te verzamelen om door te sturen naar de ontwikkelaars voor toekomstige modellen.

Technische vragen dienen echter wel aan LiteOn service afdeling gestuurd te worden.. daar wil ik mijn vingers niet aan branden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:13:
[...]

Ook in de firmware van de 5045? Of moeten we daarvoor een nieuw model aanschaffen? :)
Mr Magic,

nog niet zeker is in welk model en wanneer Divx ingevoerd zal worden. Wel hebben wij (Europese afdeling van LiteOn) aangegeven dat dit een feature is dat nodig is in Europa.

Dit zal zeer waarschijnlijk alleen mogelijk zijn via een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb deze liteon sinds 4 weken en gebruik de liteon hoofdzakelijk om tv programma's op hdd te zetten en dvd's af te spelen,maar zit nu met een probleem,bij het afspelen van dvd's loopt het beeld na 3 minuten vast, en dit herhaalt zich voordurend, heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn, een defect of gewoon iets te maken met de software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:02:
hallo allemaal ik heb deze liteon sinds 4 weken en gebruik de liteon hoofdzakelijk om tv programma's op hdd te zetten en dvd's af te spelen,maar zit nu met een probleem,bij het afspelen van dvd's loopt het beeld na 3 minuten vast, en dit herhaalt zich voordurend, heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn, een defect of gewoon iets te maken met de software ?
Hoi,
dit lijkt me niet goed.
Gebruik je de laatste firmware (1.91?). Heb je de stekker er al eens uitgetrokken zodat de software zich reset?
Als dat het geval is, moet je denk ik toch terug naar de winkel.

Groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Beste mensen,
heeft er al iemand van jullie de speler aangesloten op een settopbox van bijv. TVHome om digitale televisie mee op te nemen?
- Wat zijn jullie ervaringen? Is het beeld veel beter dan dat van de normale kabel?
- Hoe stel je de LiteOn in? Krijg je gewoon kanalen te zien die je kunt opnemen, of komt alles binnen via 1 kanaal? En hoe neem je dat dan op?
- Hoe kun je het beeld van de digitale uitzending opnemen en tegelijkertijd een ander programma zien (dat zal dan analoog zijn)?

Groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Hoi,
dit lijkt me niet goed.
Gebruik je de laatste firmware (1.91?). Heb je de stekker er al eens uitgetrokken zodat de software zich reset?
Als dat het geval is, moet je denk ik toch terug naar de winkel.

Groet,
Erik
De laatste firmware(fw 191 deze is terug te vinden in het menu setup) heb ik er 2 weken geleden opgezet(problemen met het geluid) maar dat is toen opgelost.De recorder blijft s'avonds niet op standbij staan maar wordt volledig uitgezet zonder dat de software zich reset.

P.s. CD's afspelen geeft geen problemen.

Groet
jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is blijkbaar iemand gelukt om de macrovision protectie van de liteon 5045 te verwijderen !
bij deze de link om de gehackte firmware te downloaden. http://cgi.mgillespie.plu.../smf/index.php?topic=11.0
Gebruik op eigen risico.
Wie Durft !!

The Brony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Heb er nog geen behoefte aan, maar wel een aardig forum daar.

In de firmware bugs thread staan zo'n beetje alle bugs die hier ook al genoemd zijn, waarvan de blauwe waas (RGB blue saturation) en groene vlekken bij donkere beelden de belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de test in de Hifi Choice heeft deze recorder een slechte ingebouwde tuner: wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:14:
Volgens de test in de Hifi Choice heeft deze recorder een slechte ingebouwde tuner: wat zijn jullie ervaringen?
Heb er totaal geen problemen mee, heb de indruk dat zelfs iets beter is dan mijn TV.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Even nog wat info van LiteOn Europe:

Dear Madam/Sir,

Ik heb begrepen van onze engineers dat zij hard aan het werk zijn om de problemen met de
synchronisatie en de blauwe waas in de nieuwe firmware release te verwerken. Hopelijk hebben zij het euvel snel gevonden zodat dit ook daadwerkelijk in de fw193 verwerkt kan worden.

Best regards,

Customer Service
Digital Consumer
LiteOn IT (Europe) B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Even de twee 1.91 firmwares (org en MV disabled) vergeleken.

C:\> fc /b LNJCG191.D32 LNJCG191.D33

Bezig met het vergelijken van bestanden LNJCG191.D32 en LNJCG191.D33
002374EC: 02 01
002374F0: 00 01

Maar twee bytes verschillend. Lijkt me veilig.
Nu nog de CPPM code disablen (copy DVD to HDD) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een beetje met m'n hex editor aan het spelen en toen opende ik per ongeluk de 191 firmware. Best grappig. De drive word geidentificeerd als Lite-on 813 en de firmware word besloten met "Sony Corporation". Word ook 64 Mb Hynix geheugen genoemd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:14:
Als je gebruik maakt van de (analoge) kabel hoef je daar geen zorgen over te maken:
garbage in = garbage out.

De tuner is denk ik niet geweldig, maar wel redelijk. Ik zie wel verschil tussen een live-uitzending en een opname op SP. Dat verschil is er niet op de hoogste kwaliteitsstand. Maar ik zit helaas vast aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Geen flauw idee hoe hij er aan komt maar
hier staat de uitleg voor de MacroVision Hack:
http://www.kennynet.co.uk/?loc=latest&nid=23

Het vierde byte achter je RGNCODE is blijkbaar "disable MacroVision".
Om de checksum check te omzeilen moet je je regioncode met 1-tje
verlagen. Deze moet je na de upgrade dus zelf weer goed zetten.
As some people may or may not know we recently purchased one of these machines and one of the things we wanted to do was backup our old VHS to DVD with the aim to get rid of our VHS player.

However macrovision prevents you from doing this by protecting the content of the VHS.

After alot of forum searching without success, I figured out a way to disable the macrovision check:

1. Download the 191 firmware for your region.

2. Find the hex values: "55 53 00 00 00 00 00 RGNCODE 00 00 00 00"

3. Replace it with: "55 53 00 00 00 00 00 RGNCODE-1 00 00 00 01"

Replace RGNCODE in the above steps with your current region number (e.g. UK: "02", US: "01" etc..).
Likewise replace RGNCODE-1 with your current region number minus 1 (e.g. UK: "01", US: "00", etc...)

Note: The region code is decremented so that when the last byte is changed from "00" to "01" the checksum remains the same (+1-1 = 0 - no change). This nicely avoids the hassle of having to find the checksum byte(s).

4. Now upgrade the firmware as normal and you will have removed the macrovision check.

Since this fix changes the default region, correct this by following these steps:

1. Goto the Setup menu.
2. Highlight the exit icon.
3. Type 2960.
4. Select your region!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Laatst online: 13-08 18:38
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:15:
[...]
Mijn ouders hebben sinds kort dit 'geweldige' apparaat ook, en ondervonden het volgende probleem: als je tegelijk kijkt naar BBC en opneemt, en bij het kijken de teletekstondertitels gebruikt via 888, zie je door die letters heen stukken van het beeld van de film (op de tv, niet in het opgenomen beeld). Hebben meer gebruikers dit probleem, is er misschien iets aan te doen?
Ik ondervond soortgelijke problemen. Mijn conclusie is dat te maken heeft met je scartaansluiting en mogelijk de ouderdom van de tv. Ik kon zelfs geen TV meer kijken want het beeld scrollede constant (gemeld door nog een andere gebruiker). Na het verwisselen van de 21-pins scartkabel voor een ouderwetse 8-pins was het probleem verholpen.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:02:
[...]

Ik ondervond soortgelijke problemen. Mijn conclusie is dat te maken heeft met je scartaansluiting en mogelijk de ouderdom van de tv. Ik kon zelfs geen TV meer kijken want het beeld scrollede constant (gemeld door nog een andere gebruiker). Na het verwisselen van de 21-pins scartkabel voor een ouderwetse 8-pins was het probleem verholpen.
Dat is interessant ! welke pennen zijn er in zo'n ouderwetse 8-pens kabel dan wel verbonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
tweakradje schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:50:
Even nog wat info van LiteOn Europe:

Dear Madam/Sir,

Ik heb begrepen van onze engineers dat zij hard aan het werk zijn om de problemen met de
synchronisatie en de blauwe waas in de nieuwe firmware release te verwerken. Hopelijk hebben zij het euvel snel gevonden zodat dit ook daadwerkelijk in de fw193 verwerkt kan worden.

Best regards,

Customer Service
Digital Consumer
LiteOn IT (Europe) B.V.
Zo mag ik het horen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 13-01-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tammerat schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:02:
[...]

Klopt die andere gebruiker was ik, achteraf blijkt dat als ik op mijn samsong TV van ong. 8 jaar oud, voorzien van 2 scartaansluitingen, de stekkers wisselde van mijn homecinemaset en de liteon de problemen over waren.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:02:
[...]

Klopt die andere gebruiker was ik, achteraf blijkt dat als ik op mijn samsong TV van ong. 8 jaar oud, voorzien van 2 scartaansluitingen, de stekkers wisselde van mijn homecinemaset en de liteon de problemen over waren.
Nieuwe firmware upgrade komt er echt snel aan... engineers zijn met de laatste tests bezig...
nog een paar weekjes geduld..

groeten uit eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:39:
[...]

Dat is interessant ! welke pennen zijn er in zo'n ouderwetse 8-pens kabel dan wel verbonden ?
Even de kabel losgetrokken. Wat blijkt, ik heb eigenlijk een scartkabel nooit goed bestudeerd. Er zijn maar 20 pennen. En natuurlijk die in de vorm van de plug zelf. De pennen zijn gelukkig genummerd van 1 t/m 20. Bij de kabel die ik nu gebruik zijn er zijn er juist 8 niet verbonden.
Wel verbonden zijn: 1,2,3,4,6,8,10,12,17,18,19,20
Niet verbonden zijn: 5,7,9,11,13,14,15,16
Conclusie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tammerat schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:04:
[...]

Even de kabel losgetrokken. Wat blijkt, ik heb eigenlijk een scartkabel nooit goed bestudeerd. Er zijn maar 20 pennen. En natuurlijk die in de vorm van de plug zelf. De pennen zijn gelukkig genummerd van 1 t/m 20. Bij de kabel die ik nu gebruik zijn er zijn er juist 8 niet verbonden.
Wel verbonden zijn: 1,2,3,4,6,8,10,12,17,18,19,20
Niet verbonden zijn: 5,7,9,11,13,14,15,16
Conclusie???
Dat ie via de composite ingangen werkt!!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:33:
[...]

Dat ie via de composite ingangen werkt!!!
Hallo, Ik heb de recorder via de scartingangen aangesloten maar het beeld via de recorder was niet om aan te zien, dus heb ik deze via het menu ingesteld op componenten en wat blijkt nu het beeld is nu stukken beter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:13:
[...]

Hallo, Ik heb de recorder via de scartingangen aangesloten maar het beeld via de recorder was niet om aan te zien, dus heb ik deze via het menu ingesteld op componenten en wat blijkt nu het beeld is nu stukken beter .
Bij mij werkt dat in ieder geval niet. Heb ik al geprobeerd. Beeld is ook niet erbarmelijk, maar gewoon niet heel erg mooi.

Bing, wat zijn die andere pinnen dan van de scartaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net gekocht, zit alleen met een probleem.

Ik kan hem niet via mijn Home Cinema Set aansluiten, waardoor dolby afspelen onmogelijk is.

PLS HELP

Achterop de H.C.S. Merk panasonic zit 1 scart aansluiting, op de liteon 1 ingaande en 1 uitgaande en op de tv 2 scarts. Ik wil graag dat de liteon via het aux kanaal van de panasonic afspeelt richting tv.

Alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tammerat schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:28:
[...]

Bij mij werkt dat in ieder geval niet. Heb ik al geprobeerd. Beeld is ook niet erbarmelijk, maar gewoon niet heel erg mooi.

Bing, wat zijn die andere pinnen dan van de scartaansluiting?
Voor de pinaansluitingen zie hier

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien of waar ik kan zien wat voor firmware er op staat, heb vandaag na veel wikken en wegen de lite on lvw 5045 gekocht, maar wil eigenlijk weten of toevallig de nieuwe firmware er al op staat voor ik hem gaat downloaden en hem er op ga zetten, zag dat je beter voor de je de kanalen gaat installeren dat moet doen maar dat moet ik wel weten of het nodig is.
wie kan mij daar antwoord opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:49:
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien of waar ik kan zien wat voor firmware er op staat, heb vandaag na veel wikken en wegen de lite on lvw 5045 gekocht, maar wil eigenlijk weten of toevallig de nieuwe firmware er al op staat voor ik hem gaat downloaden en hem er op ga zetten, zag dat je beter voor de je de kanalen gaat installeren dat moet doen maar dat moet ik wel weten of het nodig is.
Ik meen uit mijn hoofd dat je in de setup onderaan de firmwareversie ziet staan als je met de cursor op afsluiten staat. Na installeren van nieuwe firmware moet je inderdaad de kanalen opnieuw instellen. Bij mij was ik toen ook van een paar zenders de showviewnummers kwijt. Daarvan heb ik nu een apart lijstje gemaakt.

Grt
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:49:
De firmware versie is te zien in het systeem menu, setup onderaan in het beeld. Indien de tv op 16:9 staat zet deze dan op 4:3 anders bevind zich de beschrijving van de firmware buiten het beeldveld.(alleen als je een breedbeeld tv bezit). In de derde cijfergroep bevind zich de fw versie .0191.(SN 0132-0241-0191-B205 (002-010D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verkijk je niet op de firmware versie. De oudere hebben er een "1" voor staan: -1182-

Volgens welingelichte bronnen komt volgende week 1.93 uit. Hopelijk verwijdert
die niet alle zenderinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net op het Lite on forum dat iemand Divx af kan spelen zonder ook maar iets gehackt te hebben. Niet alle Divx speelden af maar een aantal wel..... dat gaan we ook proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Hoi ThaJAXx,
waar vind ik dat forum?
Erik
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:58:
Ik zag net op het Lite on forum dat iemand Divx af kan spelen zonder ook maar iets gehackt te hebben. Niet alle Divx speelden af maar een aantal wel..... dat gaan we ook proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
stokkom schreef op zondag 16 januari 2005 @ 08:34:
Hoi ThaJAXx,
waar vind ik dat forum?
Erik
[...]
Ik denk dat hij dit forum bedoelt: www.liteonusers.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
ver.191 --> ver.193 (preliminary)

. Support 8cm DVD disc.
. Fix: scandisk causes folders becomes files, then record fail.
. Fix: Record Ap hang when start record CD fail.
. Fix: In Browser, sync date and time format with system setup.
. Fix: AB-repeat bug while across cell.(Minus VR)
. Fix: Scanning channel, lose some channels in EURO.
. Fix: will not update "mini-update" if it is the same when upgrading.
. Modify: for UK, HK model, change the default scan mode from CABLE to ANTENNA.
. Fix bug: 5179, modify DVD image's file name > 25 chars.
. Fix: unplug power when system is shuting down, then system cannot mount HDD.
. Fix: add new command "CFPT" for test procedure.
. Fix: CD playback proble, some specific CDDA need to emphasis/deemphasis Audio DAC.
. Fix: When use EasyGuider play -VR image in HDD cann't play problem.
. Fix Bug: 5181, when editor dvd video on +-R,RW, will show wrong signal type.
. Fix Bug: 5189, when editor audio play list then press UI app's start key, system block.
. Modify: unbind external signal when system is upgarding.
. Modify: add command "FMHD" for test procedure, Format HardDisk.
. Modify: add preformat for copy path in EasyGuider.
. Fix: press "Pause" twice continuously, sometimes it plays for a while and pause.
. Fix: VPS/PDC detection error in EURO field test.
. Fix: will not enter mini-update mode in next boot if current update is fail but nothing is
written into flash.
. Modify: press "left" key will go back to 6th thumbnail in the previous page in browser.
. Fix: EasyGuider can not play DVD-video.
. Modify: in disc menu, it will go to icon#3 if it is now in icon#4 and press "left" key.
. Fix: Scanning channel, lose some channels in Australia.
. Fix: Scart Pin8 issue. system starts to do timer, it will set TV source to SCART input.
. Modify: change all default device to "HDD" for all 5045 projects.
. Modify : disable split title in some cases to prevent sometimes split title will fail.
De Pin8 issue...Is dat die blauw/groene waas?

[ Voor 4% gewijzigd door whiteclear op 16-01-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

whiteclear schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:52:
De Pin8 issue...Is dat die blauw/groene waas?
Nee. SCART pin 8 dient ervoor om de TV om te laten schakelen naar een video ingang. Afhankelijk van de spanning op pin 8 wordt ie op 4:3 of 16:9 verhouding ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Exirion schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:55:
[...]

Nee. SCART pin 8 dient ervoor om de TV om te laten schakelen naar een video ingang. Afhankelijk van de spanning op pin 8 wordt ie op 4:3 of 16:9 verhouding ingesteld.
Dat is dan jammer. Geen groene/blauwe waas fix. Ik hoop dat liteon binnenkort wel met de fix komt. Dit is zo echt niet leuk

[ Voor 13% gewijzigd door whiteclear op 16-01-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:58:
Met mijn speler lukt het in elk geval niet om DIVX af te spelen. En ik moet nog iemand tegenkomen bij wie het wel gelukt zou zijn. Het zit gewoon niet in de firmware...

Overigens vind ik het belangrijker dat ze ervoor zorgen dat je gelijktijdig een film kunt kijken en iets anders kunt opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door stokkom op 16-01-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:31:
[...]

Met mijn speler lukt het in elk geval niet om DIVX af te spelen. En ik moet nog iemand tegenkomen bij wie het wel gelukt zou zijn. Het zit gewoon niet in de firmware...

Overigens vind ik het belangrijker dat ze ervoor zorgen dat je gelijktijdig een film kunt kijken en iets anders kunt opnemen.
Ik heb ook een stapeltje Divx fragmentjes op CD gebrand, de speler herkend er geen een van.... Ik vraag me af wat er waar is van die indianenverhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
De 1.93 fw staat klaar om opgehaald te worden (je weet wel waar) _/-\o_

Patch1? Komt zeker ook nog een 2e?

Nu staat de tijd/datum alleen nog fout in de Tools > cleanup
schermpjes. Het idee is dat als je een datum en tijd formaat
in het setup scherm instelt dat dat dan overal zo eruit
moet zien.
8)7

Deze fw zapt wel lekker snel :)

Jammer dat ze de media browser niet gelijk aangepakt hebben.
Dat kan veel handiger:
- terug naar hoofdmap moet nu met RETURN (moet ook met < kunnen)
- geen selectie mogelijkheden (voor afspelen en copy)
- altijd gaat hij na afspelen terug naar TV mode. Bijf nou in de Browser!

Helaas ben je weer alle zenders/timers kwijt. Gelijk maar even de MV patch toegepast.

Blijkbaar wordt de DVD drive ook geupgrade (B208.BIN)
This document contains the release notes for LITE-ON LVW-5045 firmware Build 193 Patch 1. In this document, recently added, changed, and removed features of LVW-5045 are described.

2 New Feature and Enhancements
- Support recording to 8-cm blank DVD discs.
- Save current channel before entering any application and restore the channel after leave.
- The level of sound between NICAM and MONO channel is far too different from simple to double.
- Set default system date to 2005.1.1 0:0:0.
- Modify the source selecting mechanism.
- Limit recording title in HDD to 999.
- Adopt B208.bin for DDW-813S.
- Change the default scan mode from CABLE to ANTENNA for UK, HK model,
- Unbind external signal while system is upgrading.
- Add pre-format for copy path in EasyGuider.
- Press "left" key will go back to 6th thumbnail in the previous page in browser.
- In disc menu, allow select title 3 from title 4 by pressing "left" key.
- Change default device to "HDD".
- Disable split function when it is cut nearby the point two titles merged.
- System sometimes can not power on successfully (only show “HELLO” on LED).

3 Known Bugs and Issues with Release
This section will list all bugs that development team are working on, and target to fix in the next release.
- When switching inputs, if I switch inputs from SCART to anything else, and then return to SCART the colors are very badly distorted, the only solution is to turn the player off and then on again.
- Lip synchronization fault.
- Making HDD recording, sometimes the sound becomes deficient like repetitive echo, cuts and shifted at the beginning.
- Timer record sometimes can not start correctly.
- While playing recorded titles, press Edit after open Navigator, system will have no responding.

4 Bug Fixes since Last Release
This section will list all bugs that are in the resolved or closed state and that have changed status since the last release. Bugs may appear here over several releases for many reasons. They could have been moved from the resolved to closed state since the last release. They could have been reopened and moved back to either the closed or resolved state since the last release.
- After scan channel, some channels will be lost.
- SCART Pin 8 issue. After system starts for timer record, it will set TV source to SCART input.
- If use EasyGuider to play DVD-Video, it can not play.
- Press "Pause" twice continuously, sometimes system will continue to play the disc for a while and then pause.
- VPS/PDC detection error.
- Allow the filename of DVD-Video image over 25 characters.
- Unplug power while system is shutting down, system cannot mount HDD after power up.
- For some specific Audio CDs, system needs to handle emphasis/de-emphasis.
- If use EasyGuider to play -VR image in HDD, it can not play.
- OSD will show “Wrong Signal Type” after press “edit” while playing DVD-Video that is made on recordable DVD discs.
- If try to open other applications like Guider or Timer while editing audio CD play list, system will block all remote keys.
- Scandisk causes folders become files, and then record will fail.
- If record CD fails, system will hang.
- Synchronize the date/time format in Browser with the setting in system setup.
- Fix the problem that when play a DVD-VR disc, AB-repeat function problem while the repeat is set to across cell.
- While playing DVD-Video, select EasyGuider to Playback function and then play the DVD-Video again, screen will become whole black.
- Cannot prepare DVD-RW problem.
- Screen saver does not work.
- If filename contains “/”, system will not be able to parse the file correctly.
- Copy some specific DVD-Video images from HDD to DVD, system will hang.
- Set timer to 0:0:0, it will start after the next day.

[ Voor 108% gewijzigd door tweakradje op 17-01-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste firmware update (193) nu te downloaden op:

http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm

have fun

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Linkje naar de Harddisk info: http://www.seagate-ap.com...ad/DATA_eng/DS_CE_eng.pdf

Wordt zichtbaar in het setup menu bij Exit icoon. (waar ook sn staat)

Laaste getal van sn is denk ik de bios versie van de DVD drive.

Key Advantages

•Capacities from 40 Gbytes to 160 Gbytes provide options for a broad range of CE products from entry-level to high-end.
• Optimized streaming performance delivers smooth audio and video to the customer.
• The world’s quietest hard drives deliver pure audio enjoyment with virtually no discernible operating sound.
• Specialized motor controller technology reduces power requirements.
• The rugged design of Seagate® drives has high nonoperating shock tolerence and low failure rates.

• Whisper-quiet acoustic performance reduces system noise and delivers pure digital audio enjoyment.
• Highly reliable drives with low AFR help to reduce system failures.
• Optimized for A/V applications to deliver smooth, reliable
audio and video streams
• Easy-to-use stream management commands are compatible with new ATA streaming command set.
• SeaShell™ packaging protects the drive against 1,000 Gs of nonoperating shock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:18:
Goed initiatief!
Zelf zou ik graag zien dat ik een eerder opgenomen programma kan bekijken terwijl ik iets met de timer/showview opneem.Ik zal mijn vraag mailen aan LiteOn Europe.

Ik heb overigens zelf nog een paar vraagjes
Over Showview:
1. ik kan instellen dat ik een programma wekelijks opneem. Maar elk programma krijgt toch een nieuwe code? Is het dan wel mogelijk om een programma elke week op te laten nemen met Showview?
2. Werkt Showview samen met PDC? En zo ja, welke kanalen gebruiken PDC?
3. Waarom staan de Showview codes niet in mijn krant? (die vraag zal ik zal wel even aan de NRC stellen...).

Groet,
Erik

[...]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:55:
[...]

1. volgens mij gebruikt hij de showview code alleen voor de 1ste keer
(om zender en tijd uit te halen)

2. Ja. Showview is alleen maar een korte invoer methode voor de timer.
(alternatief is handmatig). PDC heb je alleen maar op de publieke nederlandse
zenders en de 2 belgische zenders.

3. Zal wel een licentie kwestie zijn.

http://www.showview.com/?...nameofcountry=Netherlands

EDIT: Alleen vraag ik me af of Canvas (Belgie 2) nu 12 of 13 is. Weet iemand dit?

Even zijspoor:

Maar als straks GUIDE+ komt (ook van Gemstar) wordt het weer anders (makkelijker)
Overigens heb ik daar al mee gespeeld (op een Philips hdrw720). GUIDE+ laat
niet alle zenders zien, maar wel heel veel.

Het GUIDE+ signaal wordt in NL met Eurosport en TMF meegezonden. Dus er zijn
2 "host channels" voor GUIDE+. Je moet wel in de recorder het land en evt. de
postcode invoeren. Dan weet de recorder welke GUIDE+ info uit het host channel
opgeslagen moet worden in de GUIDE.

Hendrik
België 2 (Canvas) is bij mij 13 na het scannen van de Liteon
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste