liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 5045 opgehaald bij Expert in Boskoop. Door raadpleging van dit forum was ik op de hoogte van eventuele tuner problemen. Bij de verkoper was hiervan niets bekend, hij had er nog geen een terug gekregen.
Ik heb eerst de software geupgrade en daarna een zender scan gedaan in auto. En helaas ik mis een zender namelijk Fox/Veronica. Mijn kabelboer is Casema. Alle tv's en videorecorder in huis, hebben geen probleem met het vinden van deze zender.
Om een zo zuiver mogelijk antennesignaal te krijgen heb ik de recorder direct op de antennedoos aangesloten en verder geen splitters of iets dergelijks. Geen oplossing. Daarna ook nog geprobeerd met een anrtenne-versterker, alhoewel het beeld van de gevonden zenders wel goed is. Ook geen oplossing, tot slot nog eens geprobeerd op een andere woonhuisaansluiting in een andere wijk, resultaat blijft hetzelfde alle zenders behalve fox/veronica.
Lite On gebeld, en probleem is bekend. Schijnt alleen in Nederland voor te komen. Er is speciaal iemand vanuit taiwan naar nederland gekomen om het probleem te doorgronden. Volgens LiteOn is er een oplossing gevonden, maar deze is nog niet beschikbaar voor het publiek. Komt zo spoedig mogelijk.
Ik denk dat ik de recorder toch maar terug breng en pas een nieuwe koop als dit probleem echt is opgelost. Ik volg de voortgang wel in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
tammerat schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:18:
Ik heb trouwens wel dat het beeld op de tv als ik kijk via de scart-kabel (dus opnames of tv via de recorder) het beeld kwalitatief toch wel een stuk minder is. Ik vraag me alleen af of dit aan mijn tv, mijn scartkabel of aan de recorder ligt. Iemand een idee? Loont het de moeite een andere scartkabel te gaan halen? Zoals reeds gezegd, kan mijn oude trouwe tv niet tegen de meegeleverde 21-pins scartkabel.

Groeten Marcel
Daar heb ik ook last van, op sommige zenders zie ik, wanneer ik kijk via de recorder (en via de scartkabel dus), naar opnames of live tv, horizontale getinte strepen over het beeld heen lopen. Bij de ene zender erger dan bij de andere. Aan de antenne ligt het niet want bij gewoon tv kijken zie ik dit niet (met de antenne draad wel via de recorder). Maar aan de scartkabel ligt het ook niet want bij het kijken naar dvd´s heb ik er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
2_05 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:43:
[...]

Daar heb ik ook last van, op sommige zenders zie ik, wanneer ik kijk via de recorder (en via de scartkabel dus), naar opnames of live tv, horizontale getinte strepen over het beeld heen lopen. Bij de ene zender erger dan bij de andere. Aan de antenne ligt het niet want bij gewoon tv kijken zie ik dit niet (met de antenne draad wel via de recorder). Maar aan de scartkabel ligt het ook niet want bij het kijken naar dvd´s heb ik er ook geen last van.
Yep, een soort horizontale strepen. De ene keer erger dan de andere keer (ook op dezelfde zender). Wat voor tv heb je? Oud? Nieuw? Heb je toevallig hierover al contact gehad met Lite-On? Heeft iemand anders dit ook?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:24:
Ik heb vandaag de 5045 opgehaald bij Expert in Boskoop. Door raadpleging van dit forum was ik op de hoogte van eventuele tuner problemen. Bij de verkoper was hiervan niets bekend, hij had er nog geen een terug gekregen.
Ik heb eerst de software geupgrade en daarna een zender scan gedaan in auto. En helaas ik mis een zender namelijk Fox/Veronica. Mijn kabelboer is Casema. Alle tv's en videorecorder in huis, hebben geen probleem met het vinden van deze zender.
Om een zo zuiver mogelijk antennesignaal te krijgen heb ik de recorder direct op de antennedoos aangesloten en verder geen splitters of iets dergelijks. Geen oplossing. Daarna ook nog geprobeerd met een anrtenne-versterker, alhoewel het beeld van de gevonden zenders wel goed is. Ook geen oplossing, tot slot nog eens geprobeerd op een andere woonhuisaansluiting in een andere wijk, resultaat blijft hetzelfde alle zenders behalve fox/veronica.
Lite On gebeld, en probleem is bekend. Schijnt alleen in Nederland voor te komen. Er is speciaal iemand vanuit taiwan naar nederland gekomen om het probleem te doorgronden. Volgens LiteOn is er een oplossing gevonden, maar deze is nog niet beschikbaar voor het publiek. Komt zo spoedig mogelijk.
Ik denk dat ik de recorder toch maar terug breng en pas een nieuwe koop als dit probleem echt is opgelost. Ik volg de voortgang wel in dit forum.
Ik heb ook Casema als kabel-agrariër (Amersfoort) echter kan wel alle zenders ontvangen. Wanneer alle zenders zijn gescand dan staat hij in het lijstje zonder titel, dus ff scrollen en 'm hernoemen.

Ben trouwens geen enkel probleem tegen gekomen met dit prachtige apparaat. Het is uiteindelijk geen PC dus ben je nu eenmaal gebonden aan de restricties die de FW biedt.
Uiteindelijk zullen er, zoals met veel apparaten, FW's worden gemaakt door derden die extra mogelijkheden gaan bieden maar dat heeft even tijd nodig.

Het is overigens erg on-Nederlands om de handleiding goed door te lezen maar is echt een aanrader en voorkomt onnodige problemen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:09:
[...]

Yep, een soort horizontale strepen. De ene keer erger dan de andere keer (ook op dezelfde zender). Wat voor tv heb je? Oud? Nieuw? Heb je toevallig hierover al contact gehad met Lite-On? Heeft iemand anders dit ook?
Heb je plastic antennestekkers of metale (afgeschermde)? Digitenne veroorzaakt in sommige gedeeltes in nederland nog wel eens storingen die met metale stekkers op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:34:
[...]

Dus gisteren tijden GTST sprong de 5045 aan mat als gevolg dat we naar het video kanaal moesten kijken. Zal toch eens naar pinnetje 8 kijken
iritant is dat he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:18:
[...]

Ik heb ook Casema als kabel-agrariër (Amersfoort) echter kan wel alle zenders ontvangen. Wanneer alle zenders zijn gescand dan staat hij in het lijstje zonder titel, dus ff scrollen en 'm hernoemen.

.
Nou in Alphen a/d Rijn slaat hij echt fox/veronica over. De twee kanalen met een frequentie er direct boven en een direct eronder staan er wel, met niets ertussen, ook niet zonder titel.
Zal wel te maken hebben met de gebruikte frequentie. is namelijk niet altijd gelijk, in de verschillende verzorgingsgebieden van Casema. Overigens komt het missen van zenders niet alleen bij Casema voor, als je dit forum volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:32:
[...]

Met bv Nero het bestand op een cd'tje zetten en de sessie afsluiten, daarna de 5045 aan zetten, lade openen, cd er in en de instructies op het scherm volgen. Na afloop de HD opnieuw formateren en klaar ben je
hallo, heb dus sw 191 gedownload maar het is me niet gelukt deze op een cd te branden, helaas ken ik niet de juiste volgorde, is het dus mogenlijk daarvan een beschrijving van te geven.

beste groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:56:
Hoi Snell,

op de webpage waar je de nieuwe firmware kan downloaden (http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm) zal je een link zien staan "Click here for help". Die leidt je naar een pagina die je stap voor stap dmv screendumps laat zien hoe je de cd moet branden.

Gr
Ron
hallo, ik heb dus deze fw proberen te downloaden maar helaas is me dit niet gelukt daar de screendumps onleesbaar zijn, heb deze fw via kaza lite op een cd proberen te branden maar helaas dit is ook niet gelukt :'( , indien mogenlijk graag een volgorde van deze voortgangswijze :)
groetjes sn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij lukt het ook niet met die fw ik heb toen litone gemailt en ik kreeg een aangepast bestand mee gestuurd wat wel werkte gewoon branden via windows deed ik op een dvd rw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:28:
[...]

Nou in Alphen a/d Rijn slaat hij echt fox/veronica over. De twee kanalen met een frequentie er direct boven en een direct eronder staan er wel, met niets ertussen, ook niet zonder titel.
Zal wel te maken hebben met de gebruikte frequentie. is namelijk niet altijd gelijk, in de verschillende verzorgingsgebieden van Casema. Overigens komt het missen van zenders niet alleen bij Casema voor, als je dit forum volgt.
Heb je alledrie de instellingen kabel, antenne en automatisch geprobeerd? Ik heb eerst auto geprobeerd en meeste toen zenders, maar met antenne heb ik alles wat mijn hartje begeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:21:
[...]

Heb je plastic antennestekkers of metale (afgeschermde)? Digitenne veroorzaakt in sommige gedeeltes in nederland nog wel eens storingen die met metale stekkers op te lossen zijn.
Ehmmm, ik denk plastic. Hele oude kabels. De antenneverbinding tussen recorder en tv is de bijgeleverde kabel. Ik heb geen digitenne. En ik snap het ook niet helemaal, want de antennekabel uit de muur gaat de recorder in en die is doorgelust naar de tv. Opnames en tv kijken via de recorder gaat mis (scart), maar rechtstreeks op de tv (dus in feite ook via de recorder) gaat wel goed. Dat laatste gaat dan toch niet via de scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:45:
[...]

Ehmmm, ik denk plastic. Hele oude kabels. De antenneverbinding tussen recorder en tv is de bijgeleverde kabel. Ik heb geen digitenne. En ik snap het ook niet helemaal, want de antennekabel uit de muur gaat de recorder in en die is doorgelust naar de tv. Opnames en tv kijken via de recorder gaat mis (scart), maar rechtstreeks op de tv (dus in feite ook via de recorder) gaat wel goed. Dat laatste gaat dan toch niet via de scart?
Het probleem met digitenne is dat de gewone antennekabel dit signaal ook ontvangt. Met afgeschermde stekkers (metale) voorkom je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:18:
Vandaag overigens netjes teruggebeld door de Lite-On helpdesk. Mijn probleem met regelmatig asynchroon geluid in de LP en EP modus is voor onderzoek naar Taiwan gestuurd. Ik word er over een paar weken over teruggebeld. Heeft iemand dit probleem ook opgemerkt?
Groeten Marcel
YO! MArcel,

Heb de 5045 net een weekie. Firmware ge-updated naar 191.
Opnames doe ik naar de HDD in LP modus

Na +/- 15 á 16 minuten is het geluid niet meer synchroon met het beeld. Sterker nog, het geluid is al een soort echo. Alles klinkt dubbel en niet synchroon met het beeld. Uitermate irritant !
Dit begon zomaar.... Ik heb na de update eerst nog twee goede opnames kunnen maken, daarna was het zeuren.

Nog iemand bekend met dit probleem, of oplossingen?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
Nee nog geen ervaring in die modus, neem alles in SP mode op. Wel heb ik een aantal DvD's naar de HD gekopieeerd. Al het geluid klinkt goed alleen de stemmen blijven achter....

[ Voor 12% gewijzigd door bing69 op 23-12-2004 08:16 ]

Bing

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:22:
[...]

Ik heb beide aparaten inmiddels onder handen gehad. In beide apparaten zitten precies dezelfde componenten (geen van alle van Philips!!). De HD is inderdaad groter (maar ook van Seagate) en de kast is anders.
Dus de brander is ook hetzelfde? Tuner hetzelfde?

Wat is de Harddisc interface? IDE/ATAPI? SCSI?

Vraag me trouwens af of het de moeite is om een PHI te kopen en tzt te updaten
met een 200 Gb (seagate) Harddisc.

Iemand daar ervaring mee?

Iemand al de PHI fw in de liteon gehad? Beetje tricky!!
http://www.p4c.philips.co...0/dvdr520h_00_fus_eng.zip

Iemand al de LITEON fw in de PHI 520 gehad?

PHI 520 fw: PHJB2180.DS4 - 3 Mb
LITEON fw: LNJCG191.D32 - 4 Mb

Dus als je je PHI 520 will updaten met liteon fw
kan je proberen LNJCG191.D32 te hernoemen
naar PHJCG191.DS4 of PHJB2191.DS4 ;O)

Zou het wel willen weten ivm aanschaf PHI 520.

Hier zitten toch tweakers?

Hendrik
*** edit: fw info erbij gezet

[ Voor 28% gewijzigd door tweakradje op 23-12-2004 18:00 ]

• 2_05
tammerat schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:09:
[...]

De tv is al vrij oud, maar het lijkt me niet dat het daaraan ligt aangezien dvd´s wel goed beeld opleveren. Ik heb hierover nog geen contact opgenomen met Lite-On? Jij al wel?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Vandaag ook een exemplaar gekocht bij BCC Zoetermeer. Firmware versie 1.91 zat er al in dus dat scheelde.

We hebben hier in Bergschenhoek kabel van Casema en alle zenders werden gelukkig gewoon gevonden via de Auto-scan.

Wat me tot nu toe is opgevallen:

- Hier ook af en toe horizontale strepen bij het kijken naar tv-zenders via de tuner van de Liteon (tv is een 2 jaar oude Philips breedbeeld Matchline, aangesloten via RGB-SCART). Via de tv zelf geen horizontale strepen.

- Het origineel van de DVD Shrek (deel 1) doet het niet! Krijg na een tijdje een "invalid disc" melding en ik hoor dat de speler telkens hetzelfde stukje disc probeert te lezen. De disc doet het in andere DVD-spelers wel. Kan iemand die in het bezit is van de Shrek DVD dit eens proberen?

- Bij het afspelen van films die op een recordable medium staan (zowel DVD +R als -R) gaat de speler op volle snelheid draaien i.p.v. "normale" afspeelsnelheid. Het verschil in toeren tussen een geperste en een gebrande film is duidelijk hoorbaar. Ik hoop dat hier in een volgende firmware-versie wat aan gedaan wordt.

• Marselaar
2_05 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:50:
[...]

De tv is al vrij oud, maar het lijkt me niet dat het daaraan ligt aangezien dvd´s wel goed beeld opleveren. Ik heb hierover nog geen contact opgenomen met Lite-On? Jij al wel?
Nee, ik heb nog een andere klacht in de wacht. ;-)

En ik zou nog afgeschermde kabels moeten proberen, al weet ik niet precies wat dat is, maar dat kan ik in een winkel vast wel te horen krijgen.

• Mr Magic
Nog een irritant dingetje ontdekt:

De liteon geeft het PAL-plus (16:9) signaal niet door aan de tv via SCART. Bij breedbeeld-uitzendingen op de publieke zenders of bijv. Belgie of BBC springt mijn tv dus niet automatisch op 16:9 (wel als ik via de antenne kijk). De liteon staat ingesteld op 16:9 Wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:40:
bij mij lukt het ook niet met die fw ik heb toen litone gemailt en ik kreeg een aangepast bestand mee gestuurd wat wel werkte gewoon branden via windows deed ik op een dvd rw.
hallo, heb dus de fw 191 op cd gezet en in de recorder gedaan en laten afspelen, nadien bleken alle instellingen weg te zijn (behalve de tijdsinstelling) heb deze weer terug gezet en de recorder een programma laten opnemen op de hdd , ongeveer een half uur zonder geluidsonderbrekingen.Dus probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Als ik mijn computer via de s-video uitgang naar de scartingang van de hd-recorder aansluit krijg ik zwart-wit beeld. Als ik mijn video-recorder op diezelfde scartingang aansluit krijg ik wel gewoon kleurenbeeld en als ik mijn computer op de scartingang van de tv aansluit krijg ik ook gewoon kleurenbeeld. Weet iemand met welke instellingen ik dit kan veranderen. Ik heb op de computer al verschillende pal instellingen geprobeerd maar dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
2_05 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:24:
Als ik mijn computer via de s-video uitgang naar de scartingang van de hd-recorder aansluit krijg ik zwart-wit beeld. Als ik mijn video-recorder op diezelfde scartingang aansluit krijg ik wel gewoon kleurenbeeld en als ik mijn computer op de scartingang van de tv aansluit krijg ik ook gewoon kleurenbeeld. Weet iemand met welke instellingen ik dit kan veranderen. Ik heb op de computer al verschillende pal instellingen geprobeerd maar dit heeft niet geholpen.
Het lijkt erop dat je computer een NTSC-signaal uitstuurt, in plaats van PAL. Kijk in je videodriver van je computer of je hem op PAL kunt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:25:
Nog een irritant dingetje ontdekt:

De liteon geeft het PAL-plus (16:9) signaal niet door aan de tv via SCART. Bij breedbeeld-uitzendingen op de publieke zenders of bijv. Belgie of BBC springt mijn tv dus niet automatisch op 16:9 (wel als ik via de antenne kijk). De liteon staat ingesteld op 16:9 Wide.
Hoi,
bij mij werkt dat prima. Wanneer ik via de liteon op TV1 of Canvas kijk, springt mijn JVC breedbeeld-tv automatische op breedbeeld PALplus.
Kan het zijn dat je TV de "display"-statusbalk bovenaan ziet, en daardoor "denkt" dat het een 4:3-uitzending is. Heb je al geprobeerd om de "display"-balk uit te zetten? Springt hij dan wel breedbeeld?
Gr
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:09:
[...]

Kan het zijn dat je TV de "display"-statusbalk bovenaan ziet, en daardoor "denkt" dat het een 4:3-uitzending is.
Nee ook zonder statusbalk werkt het niet. Als ik m'n tv op "automatisch" zet werkt het wel (dan ziet hij zelf de zwarte balken en werkt hij ze weg), maar bij een "echte" PALplus uitzending geeft m'n tv normaal gesproken "Beeldformaat 16:9" aan en via de liteon dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik niet alle posts kunnen lezen, dus misschien staat mijn vraagje wel al ergens.

Ik ben van plan om een Lite-On aan te schaffen. Tevens ben ik in het bezit van heel veel eigen opgenomen VHS video banden. Deze wil ik kopiëren naar de HDD om daarna de gewenste scenens te branden op DVD.

Mijn vragen aan de gebruikers:

1. Is dit mogelijk met dit apparaat?
2. Kun je ongewenste scenes verwijderen zodat je de gewenste scenes eenvoudig naar een DVD kunt schrijven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:44:
Helaas heb ik niet alle posts kunnen lezen, dus misschien staat mijn vraagje wel al ergens.

Ik ben van plan om een Lite-On aan te schaffen. Tevens ben ik in het bezit van heel veel eigen opgenomen VHS video banden. Deze wil ik kopiëren naar de HDD om daarna de gewenste scenens te branden op DVD.

Mijn vragen aan de gebruikers:

1. Is dit mogelijk met dit apparaat?
2. Kun je ongewenste scenes verwijderen zodat je de gewenste scenes eenvoudig naar een DVD kunt schrijven.

Alvast bedankt.
Beide mogelijk, je kunt de recorder via de scart verbinden met de Lite-on en zo overnemen. Ongewenste scenes kun je r later uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik alle zenders van de digitale TV (@Home) ingesteld op de recorder. Als ik scan op Auto, krijg ik alleen alle kabelkanalen, maar geen decoder kanalen. Kan iemand mij daarme helpen.

Verder kun je Showview instellingen aanpassen. Wat is hier eigenlijk de bedoeling van en moet ik dat doen, of worden instellingen automatisch overgenomen.

Ik heb op een aantal kanalen hevige ruis en storing sinds ik de recorder heb aangesloten. Is dit eenvoudig te verhelpen. Ik heb met handmatige finetuning de zender geprobeerd beter te krijgen, maar dat heeft geen effect. Zou het iets met de scart kabel te maken kunnen hebben, want de kabel in de Lite-On doos is niet echt van superkwaliteit. Ik heb destijds voor mijn Surround set een vergulde kabel gehaald en dat had wel degelijk effect op de beeldkwaliteit (positief !!!).

Bij voorbaat dank voor jullie reactie !!!

C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met de dvd-recorder opname van mij analoge video camera overzetten op DVD. Ik zou ze dan ook nog willen bewerken (bij voorkeur op de computer).

Moet er eerst een DVD gemaakt worden die op de computer weer kan worden ingelezen of kan de DVD-recorder direct aan de PC worden gekoppeld. Bij voorkeur met minimaal verlies aan beeldkwaliteit. Biedt deze dvd-recorder voldoende mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Vraagje:

Heeft de 5045 na de 1.91 update wel een GUIDE+?

De Philips 520 heeft dat wel volgens de site (zelfde HW).
(staat alleen niet in de handleiding, fout Philips site?)

edit: zal wel.

Bedankt,

Hendrik

[ Voor 45% gewijzigd door tweakradje op 27-12-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Vandaag de Samsung digitale decoder voor Casema's TVD aangesloten op de Liteon. Het goede nieuws is dat de Liteon het SCART-signaal "doorlust" als 'ie op standby staat, dat scheelt een hoop gedoe met extra SCART-kabels of splitters :)

Helaas geeft de Liteon het PALplus of "wide screen" signaal ook niet door van SCART naar SCART (zoals ik al eerder schreef ook niet vanaf de interne tuner naar SCART). De Samsung zelf doet het wel goed (als de Liteon op standby staat dus).

Ook zit er af en toe opeens een blauwe gloed over het beeld als de Liteon aanstaat. Een paar keer van source switchen lost dit dan weer op :?

Ga er maar eens een mailtje aan wagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb dus de nieuwe sw 191 erop gezet. Naar het schijnt kan men deze sw 191 terug vinden via het menu setup. Kan men mij misschien enige uitleg geven hoe men dit doet.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Laatst online: 15-08 17:26
Gisteravond dit hele topic doorgespit hopend op een antwoord op mijn vraag maar vinden ho maar. Ook verkopers in winkels weten het niet, volgens een senior verkoper die al 23 jaar bij MediaMarkt werkt kan dit absoluut nog niet en komt waarschijnlijk wel in de toekomst. Ik ben zo vrij om daar aan te twijfelen. Ik heb nu 2 videorecorders. 1 voor opnemen en 1 voor afspelen. Kan ik nu met deze Liteon vanavond een film op de HDD opnemen terwijl ik zit te kijken naar een film die ik vorige week heb opgenomen ? Wie o wie die in het bezit is van de recorder kan mij uitsluitsel geven en ik heb het hier dus niet over de Time Slip functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Romac schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:02:
Kan ik nu met deze Liteon vanavond een film op de HDD opnemen terwijl ik zit te kijken naar een film die ik vorige week heb opgenomen ?
Ik heb het net even geprobeerd en helaas dit gaat niet.

Zodra je aan het opnemen bent wordt de toegang tot de HDD middels de browser-functie geblokkeerd. En je kunt ook niet switchen naar de DVD-speler om daar iets van af te spelen...

Technisch zou het moeten kunnen lijkt me, want met de time shift-functie speelt 'ie ook af terwijl hij aan het opnemen is, maar misschien vergt dat minder van de recorder omdat hij maar met 1 bestand hoeft te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Deze recorder valt voor mij af. Ik ga verder kijken naar Sony,Panasonic en Pioneer. Daar kan het wel volgens mij In elk geval hardstikke bedankt voor het proberen en de snelle reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Ik heb gemerkt dat er zo nu en dan gesproken wordt over blauwe of groene waas, ikzelf ben ook niet tevreden over de beeld en opnamekwaliteit vanwege horizontale strepen door het beeld maar zijn er wel gewoon mensen die perfect beeld hebben? Heeft het zin om het apparaat om te wisselen of is dit bij alle apparaten hetzelfde? De update heb ik overigens al wel geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel ruim een maand in gebruik en geen enkel probleem dat hier reeds aan bod kwam heb ik (gelukkig!) niet aan de hand.

Perfecte opnamen - perfect beeld -> en dat zelfs op een retro-projectie van 120cm.

Voor DAT geld en Al die mogelijkheden....pracht exemplaar....

Over het tegelijkertijd opnemen en kijken vanaf hd: is dat nu echt nodig???

Is dat geen luxe-probleem....waarom zou je iets opnemen en tegelijkertijd iets anders van de HD willen zien....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Persoonlijk heb ik het idee dat de tuner die in de Liteon zit niet van topkwaliteit is... het is denk ik ook erg afhankelijk van de kwaliteit van het antenne-signaal. Ben zelf nog wel van plan om alle kabels en de contactdoos door Hirschmann-spul te vervangen en afgeschermde (metalen) stekers op de kabels te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Mr Magic schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:22:
Persoonlijk heb ik het idee dat de tuner die in de Liteon zit niet van topkwaliteit is... het is denk ik ook erg afhankelijk van de kwaliteit van het antenne-signaal. Ben zelf nog wel van plan om alle kabels en de contactdoos door Hirschmann-spul te vervangen en afgeschermde (metalen) stekers op de kabels te zetten.
Ik heb onlangs "dubbel afgeschermde" antennekabel gekocht. Er zit nog steeds een plastic kapje op, maar ja, zou de verpakking liegen? In ieder geval verbetert het helemaal niet. Ik blijf horizontale strepen houden (geen groene/blauwe waas overigens). Kijk ik via de tuner van de tv, dan heb ik er over het algemeen geen last van (maar ook dan af en toe die strepen). Ik heb hierdoor de indruk dat het toch aan de scartkabel ligt. Want het beeld van de tuner van de recorder wordt toch via de scartkabel doorgegeven? Mijn tv slikt echter geen 21pins scartkabel. Ik vind het verlies aan kwaliteit (had ik overigens met de videorecorder ook) niet ernstig genoeg om het ding weer in te leveren. Verder doet ie het vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
tammerat schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:21:
[...]

Ik heb onlangs "dubbel afgeschermde" antennekabel gekocht. Er zit nog steeds een plastic kapje op, maar ja, zou de verpakking liegen? In ieder geval verbetert het helemaal niet. Ik blijf horizontale strepen houden (geen groene/blauwe waas overigens). Kijk ik via de tuner van de tv, dan heb ik er over het algemeen geen last van (maar ook dan af en toe die strepen). Ik heb hierdoor de indruk dat het toch aan de scartkabel ligt. Want het beeld van de tuner van de recorder wordt toch via de scartkabel doorgegeven? Mijn tv slikt echter geen 21pins scartkabel. Ik vind het verlies aan kwaliteit (had ik overigens met de videorecorder ook) niet ernstig genoeg om het ding weer in te leveren. Verder doet ie het vooralsnog prima.
Maar heb je bij het kijken naar dvd´s ook last van strepen. Ik niet, ook niet wanneer ik kijk naar iets wat over de scart-in binnenkomt. Ik zie ze wanneer ik naar tv-zenders kijk via de recorder, maar ook als ik mijn computer via de av-in aansluit en ik vind ze op sommige zenders toch te storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
* Bekijk myReact van MegaSlurp

Reg. datum: 24 december 2004
Hoe krijg ik alle zenders van de digitale TV (@Home) ingesteld op de recorder. Als ik scan op Auto, krijg ik alleen alle kabelkanalen, maar geen decoder kanalen. Kan iemand mij daarme helpen.
volgens mij maak je een fout...een decoder geeft maar 1 kanaal door... het kanaal waarop je decoder staat ingesteld! je kunt daarom ook niet bijvoorbeeld decoder op tv aansluiten... en de TV laten zoeken naar alle kanalen inclusief alle decoderkanalen hij vind dan de kabelkanalen en 1 kanaal met decoderbeeld (tenzij je een scart gebruikt, wat wel nodig is voor de betere kwaliteit, dan staat het ene decoderkanaal op 0 of iets dergelijks)! zappen over de decoderkanalen doe je daarom altijd met je decoderafstandsbediening...
Kan ik nu met deze Liteon vanavond een film op de HDD opnemen terwijl ik zit te kijken naar een film die ik vorige week heb opgenomen? ... Ik ga verder kijken naar Sony,Panasonic en Pioneer.
Dat kunnen die anderen ook niet, plus ze hebben nadelen die de liteon niet heeft... zoals alleen kunnen opnemen op DVD-R/RAM (Panasonic en Pioneer) het topmodel van Sony is peperduur maar kan als extraatje in hogere kwaliteit opnemen dan DVD, maar dan alleen op de HDD en dit kan niet op DVD gebrand worden dus om zoveel geld voor dit extraatje te betalen.... de Liteon heeft meer praktische extraatjes...
in het blad "HET" zijn er 10 getest... Philips/LG/Panasonic/Pioneer/Sony/Liteon en nog een paar... de Liteon kwam er het beste uit.... qua kwaliteit waren ze allemaal erg goed... qua bedieningsgemak en features won de Liteon.

maar die functie, opnemen en afspelen van de HDD tegelijk... is inderdaad jammer dat dat niet kan... ergens begrijpelijk.... op mijn pc (niet de snelste) kan ik niet een film naar mpeg2 coderen en vervolgens ook een mpeg2 afspelen van de schijf... oke het lukt wel... maar dan gaat het haperen... en de opname zal dan frames missen... heb je wel sterke pc voor nodig denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:22:
Ik had dus ook een mindere kwaliteit van beeld via de scartkabel, maar toevallig heb ik op een Duitstalig forum gelezen dat in plaats van dat men de recorder op scart rgb instelt deze op component instelt. En wat blijkt nu, het te ontvangen beeld is stukken beter

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:48:
[...]

Ik had dus ook een mindere kwaliteit van beeld via de scartkabel, maar toevallig heb ik op een Duitstalig forum gelezen dat in plaats van dat men de recorder op scart rgb instelt deze op component instelt. En wat blijkt nu, het te ontvangen beeld is stukken beter

groetjes,
Wat je zegt vind ik erg interessant: beweer je nou dat je de scart moet instellen op component in plaats van RGB? Dat werkt niet op een gewone tv. Alleen op een plasma of een beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
tammerat schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:21:
[...]

Een goed afgeschermde kabel is niet voldoende. Je moet er ook voor zorgen dat de aansluitingen (pluggen) helemaal afgeschermd zijn, anders kan er nog makkelijk signaal van buitenaf doordringen in je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
stokkom schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:04:
[...]

Wat je zegt vind ik erg interessant: beweer je nou dat je de scart moet instellen op component in plaats van RGB? Dat werkt niet op een gewone tv. Alleen op een plasma of een beamer.
Hij bedoelt denk ik "composite". Dat geeft normaal gesproken echter een slechter beeld omdat alle info dan over 1 draadje gaat...

Component zit ook op de Liteon, maar dat gaat niet via de SCART-plug, maar via aparte tulp-jacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
stokkom schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:06:
[...]

Een goed afgeschermde kabel is niet voldoende. Je moet er ook voor zorgen dat de aansluitingen (pluggen) helemaal afgeschermd zijn, anders kan er nog makkelijk signaal van buitenaf doordringen in je beeld.
En is zoiets kant en klaar verkrijgbaar? Of moet ik dan zelf aan het rommelen (waar ik natuurlijk niet op zit te wachten)? Misschien toch naar een speciaalzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
TIP: meet de diameter van je coax op. Tel het aantal pluggen (allemaal, geen één vergeten).
Ga naar de gamma en koop metalen connectors. Evnt. kan je je T-stekkers
vervangen door schroef exemplaren (ook gamma)

Je coax kabel vervangen is niet nodig.

Alle problemen zijn dan weg. Het is zelfs zo dat mijn problemen pas weg waren
nadat ik de laaste coax plug had vervangen.

(Alphen aand den rijn: instraling van DVBT=digitenne)

Het werkte perfect voor mijn situatie.

Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Mr Magic schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:25:
[...]

Hij bedoelt denk ik "composite". Dat geeft normaal gesproken echter een slechter beeld omdat alle info dan over 1 draadje gaat...

Component zit ook op de Liteon, maar dat gaat niet via de SCART-plug, maar via aparte tulp-jacks.
Hoi Mr Magic!
Je zult wel gelijk hebben.
Maar ik denk dat ik nu weet waar het misverstand vandaan komt, want ik lees in de handleiding dat je de videouitvoer kunt instellen als:
SCART S-Video
SCART RGB
COMPONENT (!)
of PROGRESSIEF (?).

De leestekens zijn van mijzelf... Merkwaardig. Composiet is inderdaad heel wat anders dan component (sommige spelers kunnen dit wel uitsturen via scart, maar dit terzijde). En het gele stekkertje van composite levert normaal gesproken de allerslechtste beeldkwaliteit.

Verwijderd

Ik ben nu een week in het bezit van de Liteon _/-\o_ en ben tot nu toe zeer tevreden ;) .
De laatste FW zat er al in. :*) Geen problemen gehad met het instellen van de zenders, alles werd herkend.
Opnamen zijn goed. Ik heb ook al een DV opname gemaakt m.b.v. iLink. Ook dat ging vlekkeloos.

Ook al een DVD gebakken. Het is alleen jammer dat als je iets in de HQ op de HDD hebt opgenomen je de kwaliteit niet meer kan verlagen zodat het passend op de DVD komt. Of zie ik iets over het hoofd. :/

Vraag:
Is het ook mogelijk om een timeropname te wissen. Ik heb na meer dan 16 opnames alleen een timeropname kunnen overschrijven. Als iets is opgenomen blijven de timeropnamegegevens gewoon staan en kan je ze alleen overschrijven met een nieuwe timeropname. Beetje vreemd.

Voor het geld een prima recorder met een gebruiksvriendelijke menustructuur.
Gewoon goed de handleiding lezen en een kind kan de was doen.

• bing69
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2004 @ 11:30:
Iemand al ergens gevonden hoe het beestje regiovrij en macrovisionvrij gemaakt kan worden?
Als je het verhaal wat verder terug leest, lees je dat je vanuit de setup als exit geselecteerd is je 2960 moet intypen. Je komt dan in een regio menu. Bij mij werkt het. Na elke firmmware update moet je dit weer herhalen.

Bing

Verwijderd

de tv (breedbeeld tv : loewe) en de sat. ontvanger is aangesloten via de scartingangen, en in het menu heb ik de video uitvoer daadwerkelijk op component ingesteld met als gevolg een betere beeldkwaliteit.Probeer het ook eens, en laat eventueel iets weten.

groetjes,

Verwijderd

bing69 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:58:
[...]

Als je het verhaal wat verder terug leest, lees je dat je vanuit de setup als exit geselecteerd is je 2960 moet intypen. Je komt dan in een regio menu. Bij mij werkt het. Na elke firmmware update moet je dit weer herhalen.
Hallo, die vraag stelde ik op de eerste pagina van dit topic, bijna 2 maanden geleden! :-) Toch bedankt. :P

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:52:
Ook al een DVD gebakken. Het is alleen jammer dat als je iets in de HQ op de HDD hebt opgenomen je de kwaliteit niet meer kan verlagen zodat het passend op de DVD komt. Of zie ik iets over het hoofd. :/

Vraag:
Is het ook mogelijk om een timeropname te wissen. Ik heb na meer dan 16 opnames alleen een timeropname kunnen overschrijven. Als iets is opgenomen blijven de timeropnamegegevens gewoon staan en kan je ze alleen overschrijven met een nieuwe timeropname. Beetje vreemd.
Als je een timeropname selecteert en entert, kan je kiezen voor "reset". De timeropname is dan gewist.

Ik had inderdaad ook iets op HQ opgenomen op de HD, maar langer dan een uur, dus niet meer op een dvd te branden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:52:
Vraag:

Voor het geld een prima recorder met een gebruiksvriendelijke menustructuur.
Gewoon goed de handleiding lezen en een kind kan de was doen.
Ja, dat is mogelijk maar wel omslachtig vind ik. Is niet echt over nagedacht bij Lite-On.
Om te wissen, klik je een timeropname-regel open. Je ziet dan onderaan het venster een "reset"-knop. Als je dit aanklikt, is de timeropname-regel gewist. Je moet het dus één voor één doen wat vrij omslachtig is. Je moet er ook op letten dat je niet op "showview" de timeropname-regel bekijkt want dat is er geen "reset"-knop te zien onderaan het scherm.

Gr
Ron

• bing69
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:57:
[...]

Hallo, die vraag stelde ik op de eerste pagina van dit topic, bijna 2 maanden geleden! :-) Toch bedankt. :P
Foutje dan denk ik!!!! Maar het antwoord is nog steeds goed :9

Bing

• tweakradje
***EDIT: even aangegeven dat er nog niks officieel is

Mijn e-mail vandaag aan Liteon europe (en antwoord in 5 minuten):

Beste Liteon,

Ik heb een vraagje over de fw van de 5045 (voordat ik er één aanschaf)

- Komt er nog een update (na 1.91)? Wanneer?

- Welke zaken zijn daarin verbeterd?

Opmerkingen huidige versie (uit handleiding):

- Timeshift functie uitzetten met 2e keer Timeshift indrukken ipv
2 keer STOP.

- Bij opnemen Easy Guider: laat de namen van de kanalen zien ipv
de nummers (net even gebruikersvriendelijker)

- Kan de HDD niet als default worden ingesteld voor opnemen?

- Op blz 15 (engelse) handleiding komt VIDEO Plus+ voor. Nou zit dat
er niet op. Maar komt dat nog in nieuwe fw? Of kost dat geld (licentie GemSTAR)

- Laat zien hoeveel tijd er nog vrij is op de HDD/DVD bij het instellen van een opname
(ingestelde TIMER programma's erbij tellen?)

- Komt er nog een "FIT on DVD" functie? (reëncoden nodig)

Kan de liteon 5045 fw ook op de Philips 520 draaien?
Of is de DVD brander en Afstandsbediening anders?

Tip: bouw een GUI met HTML op de volgende speler.
Geef 'm tevens een netwerk aansluiting en zorg dat
de Recorder via een Internet Browser te benaderen is ;O)

----------------------ANTWOORD------------------

IS NOG GEEN OFFICIELE VERSIE ! ! !

-----------------------------------------------------------

. Support 8cm DVD disc.
. Fix: scandisk causes folders becomes files, then record fail.
. Fix: Record Ap hang when start record CD fail.
. Fix: In Browser, sync date and time format with system setup.
. Fix: AB-repeat bug while across cell.(Minus VR)
. Fix: Scanning channel, lose some channels in EURO.
. Fix: will not update "mini-update" if it is the same when upgrading.
. Modify: for UK, HK model, change the default scan mode from CABLE to ANTENNA.
. Fix bug: 5179, modify DVD image's file name > 25 chars.
. Fix: unplug power when system is shuting down, then system cannot mount HDD.
. Fix: add new command "CFPT" for test procedure.
. Fix: CD playback proble, some specific CDDA need to emphasis/deemphasis Audio DAC.
. Fix: When use EasyGuider play -VR image in HDD cann't play problem.
. Fix Bug: 5181, when editor dvd video on +-R,RW, will show wrong signal type.
. Fix Bug: 5189, when editor audio play list then press UI app's start key, system block.
. Modify: unbind external signal when system is upgarding.
. Modify: add command "FMHD" for test procedure, Format HardDisk.
. Modify: add preformat for copy path in EasyGuider.
. Fix: press "Pause" twice continuously, sometimes it plays for a while and pause.
. Fix: VPS/PDC detection error in EURO field test.
. Fix: will not enter mini-update mode in next boot if current update is fail but nothing is
written into flash.
. Modify: press "left" key will go back to 6th thumbnail in the previous page in browser.
. Fix: EasyGuider can not play DVD-video.
. Modify: in disc menu, it will go to icon#3 if it is now in icon#4 and press "left" key.
. Fix: Scanning channel, lose some channels in Australia.
. Fix: Scart Pin8 issue. system starts to do timer, it will set TV source to SCART input.
. Modify: change all default device to "HDD" for all 5045 projects.
. Modify : disable split title in some cases to prevent sometimes split title will fail.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakradje op 30-12-2004 16:50 ]

• eversp
  • Laatst online: 13-01-2022
Heb een hdd/dvd recorder van Aldi/Magnum en denk eraan om die terug te doen en toch te wachten naar de lvw 5045. Grootste gebrek bij de Aldi is dat het niet mogelijk is om opnames te editeren (splitsen, samenvoegen, ...) op de HDD.

Toch enkele bedenkingen bij een paar functionaliteiten die bij de liteon blijkbaar niet beschikbaar zijn (en bij de Aldi wel, waardoor ik ze ondertussen wel basic vind):
  • tijdens de opname op HDD kijken naar een andere of naar de huidge opname kan niet
  • timeropnames moeten manueel gewist (reset) worden
Zit het erin dat dit in komende FW versies nog aangepast wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door eversp op 30-12-2004 17:19 ]

• eversp
Iemand enig idee wanneer en waar de lvw 5045 in België beschikbaar komt?

• Mr Magic
tweakradje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:36:
***EDIT: even aangegeven dat er nog niks officieel is

Mijn e-mail vandaag aan Liteon europe (en antwoord in 5 minuten):
Hmmm, aan welk e-mail adres heb jij gestuurd? Ik had een mail gestuurd aan eu_service@liteonit.com, maar nog geen antwoord mogen ontvangen.

Ook zie ik in de lijst met fixes helaas nog niets staan over het doorgeven van het breedbeeld-signaal via SCART of het met een te hoog toerental draaien van de dvd-speler als hij een film afspeelt die op een recordable medium staat.

• Romac
Jazco2nd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:57:

Dat kunnen die anderen ook niet, plus ze hebben nadelen die de liteon niet heeft... zoals alleen kunnen opnemen op DVD-R/RAM (Panasonic en Pioneer) het topmodel van Sony is peperduur maar kan als extraatje in hogere kwaliteit opnemen dan DVD, maar dan alleen op de HDD en dit kan niet op DVD gebrand worden dus om zoveel geld voor dit extraatje te betalen.... de Liteon heeft meer praktische extraatjes...
in het blad "HET" zijn er 10 getest... Philips/LG/Panasonic/Pioneer/Sony/Liteon en nog een paar... de Liteon kwam er het beste uit.... qua kwaliteit waren ze allemaal erg goed... qua bedieningsgemak en features won de Liteon.

maar die functie, opnemen en afspelen van de HDD tegelijk... is inderdaad jammer dat dat niet kan... ergens begrijpelijk.... op mijn pc (niet de snelste) kan ik niet een film naar mpeg2 coderen en vervolgens ook een mpeg2 afspelen van de schijf... oke het lukt wel... maar dan gaat het haperen... en de opname zal dan frames missen... heb je wel sterke pc voor nodig denk ik...
Hoi Jazco,
Dit is volgens mij het grootste misverstand bij de DVD HDD recorders die er bestaat. Je moest eens weten hoeveel verkopers in de winkels mij verzekerden dat dit niet mogelijk is. Vandaag was ik nog in Utrecht bij de Media Markt en sprak daar weer met dezelfde verkoper , die mij een aantal weken gelden verzekerde dat je niet tegelijk kon opnemen en een eerdere opname afspelen, hij was dezelfde avond nog op het internet gaan zoeken en moest mij gelijk geven. Kijk zelf maar eens b.v. bij de reviews van Kieskeurig en het staat gewoon zwart op wit in de manuals die je bij Sony,Pioneer en Panasonic kan downloaden. Het wordt ook vermeld in de test van blad 'HET' , kijk maar eens op pagina 26 2e alinea , daar staat 'De recorder heeft de mogelijkheid voor timeshift en (zoals vrijwel elke dvd-recorder met harddisk) de mogelijkheid om bij het maken van een opname tegelijkertijd een eerder gemaakte opname te bekijken'
Trouwens zo peperduur is de Sony niet, hij is goedkoper dan de Pioneer DVR-720, check maar op Kieskeurig. Ongetwijfeld is de Lite-on een prima apparaat, zeker voor zo'n prijs, maar ik wil gewoon een DVD-HDD recorder die zowel kan opnemen als afspelen en helaas kan de Lite-On dit niet. Groetjes Rob

Verwijderd

Romac schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:35:
[...]

Hoi Jazco,
Dit is volgens mij het grootste misverstand bij de DVD HDD recorders die er bestaat. Je moest eens weten hoeveel verkopers in de winkels mij verzekerden dat dit niet mogelijk is. Vandaag was ik nog in Utrecht bij de Media Markt en sprak daar weer met dezelfde verkoper , die mij een aantal weken gelden verzekerde dat je niet tegelijk kon opnemen en een eerdere opname afspelen, hij was dezelfde avond nog op het internet gaan zoeken en moest mij gelijk geven. Kijk zelf maar eens b.v. bij de reviews van Kieskeurig en het staat gewoon zwart op wit in de manuals die je bij Sony,Pioneer en Panasonic kan downloaden. Het wordt ook vermeld in de test van blad 'HET' , kijk maar eens op pagina 26 2e alinea , daar staat 'De recorder heeft de mogelijkheid voor timeshift en (zoals vrijwel elke dvd-recorder met harddisk) de mogelijkheid om bij het maken van een opname tegelijkertijd een eerder gemaakte opname te bekijken'
Trouwens zo peperduur is de Sony niet, hij is goedkoper dan de Pioneer DVR-720, check maar op Kieskeurig. Ongetwijfeld is de Lite-on een prima apparaat, zeker voor zo'n prijs, maar ik wil gewoon een DVD-HDD recorder die zowel kan opnemen als afspelen en helaas kan de Lite-On dit niet. Groetjes Rob
Ben ik nu aan het slapen? De Lite-on kan toch gewoon timeshiften?

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:53:
[...]

Ben ik nu aan het slapen? De Lite-on kan toch gewoon timeshiften?
Hee, wordt eens wakker! :Z Romac bedoelt A kijken terwijl je B aan het opnemen bent. Dat is net ff iets anders. Kan inderdaad niet. Geen dvd-tje, geen hd-opname. Opnemen van beeld A betekent of kijken naar (evt. vertraagd) beeld A of helemaal nix. Niet aan gedacht, toen ik hem kocht. Maar mijn video kon het ook niet, dus ben ik niet echt heel bedroefd dat ie het niet kan.

Verwijderd

tammerat schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:59:
[...]

Hee, wordt eens wakker! :Z Romac bedoelt A kijken terwijl je B aan het opnemen bent. Dat is net ff iets anders. Kan inderdaad niet. Geen dvd-tje, geen hd-opname. Opnemen van beeld A betekent of kijken naar (evt. vertraagd) beeld A of helemaal nix. Niet aan gedacht, toen ik hem kocht. Maar mijn video kon het ook niet, dus ben ik niet echt heel bedroefd dat ie het niet kan.
Timeshift bewijst dat het hardwarematig best wel kan... alleen is het (nog) niet geimplementeerd. Misschien komt er nog eens een FW update die dit wel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
hmm okee dus het moet wel gewoon kunnen (beeld opnemen en eerder opgenomen beeld of DVD afspelen) ... iedereen ff mailtje aan liteon zodat het gauw geimplementeerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eversp
Jazco2nd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 03:53:
hmm okee dus het moet wel gewoon kunnen (beeld opnemen en eerder opgenomen beeld of DVD afspelen) ... iedereen ff mailtje aan liteon zodat het gauw geimplementeerd wordt!
Mijn spotgoedkope Aldi/Magnum kan het, dus het moet wel echt makkelijk zijn om het te implementeren. Gewoon vergeten bij Lite-on :P

Was verwonderd dat dit punt pas nu in dit forum onder de aandacht komt en was er dus tot nu toe altijd van overtuigd dat dit kon. Het argument dat mijn video dit niet kan gaat niet op. Dit is gewoon basic en maakt het heel moeilijk om te beslissen voor de Lite-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben hier nieuw en heb heel dit forum gelezen over de liteon, ik was trouwens van plan om hem ook te kopen maar mijn zin is een beetje over nu , teveel foutjes nog blijkbaar aan het apparaat !

Vorige week heb ik trouwens ook de recorder van Aldi gehad ( Medion ) maar heb hem al terug gebracht >> ook softwarefouten met het opnemen , het opnemen stopte steeds en dan gaf hij opname fout aan op het tv scherm , soms al na 5 min. , maximaal heb ik 50 min. kunnen opnemen zonder vanzelf te stoppen , ook niet interessant he dat hij steeds stopt met opnemen , ook kon je geen stukken verwijderen welk je opgenomen had ( reclame ) , ik heb hem dan maar terug gebracht !!

Ik was van plan de liteon te kopen , aardige prijs voor alles wat hij kan maar van alles wat ik hier gelezen heb schrikt hij mij nu wel af .
Deze kan je nu ook bij Media Markt kopen in Antwerpen voor 599 euro (duur he in Belgie )
In Nederland bij expert voor 499 euro , veel verschil he voor 20 min. rijden met de auto !!

De Sony RDR-HX 900 160 gb disk interesseert mij nu wel , te koop in Belgie voor 999 euro en in Nederland te vinden voor 651 euro ( weeral groot verschil he )

Iemand een idee waar ik hem voordelig kan vinden juist over de grens in Nederland , ik kom uit de streek van Antwerpen , of voordelig in Belgie maar dat denk ik niet, en hoe zit het dan met de garantievoorwaarden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen dagen ben ik een beetje aan het rondneuzen op het internet om tot een beslissing te komen welke hdd dvd recorder ik ga kopen.
Het is best wel moeilijk tot een keuze te komen. Er zijn zoveel mogelijkheden, zoveel problemen en dan is er nog de prijs.

Een vraagje over deze hdd dvd recorder. Bij een aantal andere hdd dvd recorders heb ik begrepen dat bij ma-vrij opnames de opnames na een week gewoon overschreven worden. Ja dat heb ik liever niet. Gebeurt dat bij deze recorder ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:35:
De Sony RDR-HX 900 160 gb disk interesseert mij nu wel , te koop in Belgie voor 999 euro en in Nederland te vinden voor 651 euro ( weeral groot verschil he )

Iemand een idee waar ik hem voordelig kan vinden juist over de grens in Nederland , ik kom uit de streek van Antwerpen , of voordelig in Belgie maar dat denk ik niet, en hoe zit het dan met de garantievoorwaarden ??
651 Euro in Nederland ? Bij http://www.deprijzenkoning.nl/ kan je hem al voor 634 euro bestellen, hoe dat naar Belgie moet weet ik niet maar de Sony RDR-HX 900 kost hier in Nederland in de winkel zo tussen de 775 en 799 euro. Je zou bij Sony in Belgie kunnen informeren of je daar ook terecht kan, meestal is zo'n garantie internationaal en dan laat je hem toch gewoon opsturen. Ik ga zelf hoogst waarschijnlijk ook voor de Sony, buiten het wat weinig aantal timer plaatsen (acht), lees ik alleen maar positieve dingen over dit apparaat. Ik wens je veel succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Hmmm zojuist viel mij het volgende op: als je een timeshift-opname stopt laat de recorder linksbovenin de statusbalk even de opname-modus zien. Hier staat dan "LP" terwijl in het setup-menu mijn default opname-modus op "SP" staat. Als ik "handmatig" een opname start en stop staat er wel "SP". Hebben anderen dit ook? Ik heb firmware-versie 191.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
eversp schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 08:48:
[...]
Mijn spotgoedkope Aldi/Magnum kan het, dus het moet wel echt makkelijk zijn om het te implementeren. Gewoon vergeten bij Lite-on :P

Was verwonderd dat dit punt pas nu in dit forum onder de aandacht komt en was er dus tot nu toe altijd van overtuigd dat dit kon. Het argument dat mijn video dit niet kan gaat niet op. Dit is gewoon basic en maakt het heel moeilijk om te beslissen voor de Lite-on.
Zo basic is dat echt niet, De Philips DVD-HDD recorders kunnen het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romac schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:05:
[...]

Zo basic is dat echt niet, De Philips DVD-HDD recorders kunnen het ook niet.
inderdaad, ik heb het juist even geprobeert met de Magnum en het werkt, eerder opgenomen programma bekijken terwijl hij aan het opnemen is. Ik was van plan om hem in te ruilen en te gaan voor de 5045, er zitten namelijk nog enkele softwarefouten in de magnum maar ze beloven een nieuwe fw en ik heb ook al gezien dat iemand de huidige hd (80 gb) heeft vervangen door eentje van 160gb en dat werkte ook feilloos, dit zou ook niet lukken met andere recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:26:
de tv (breedbeeld tv : loewe) en de sat. ontvanger is aangesloten via de scartingangen, en in het menu heb ik de video uitvoer daadwerkelijk op component ingesteld met als gevolg een betere beeldkwaliteit.Probeer het ook eens, en laat eventueel iets weten.

groetjes,
Geprobeerd, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:54:
Een vraagje over deze hdd dvd recorder. Bij een aantal andere hdd dvd recorders heb ik begrepen dat bij ma-vrij opnames de opnames na een week gewoon overschreven worden. Ja dat heb ik liever niet. Gebeurt dat bij deze recorder ook?
Nee, hij maakt iedere keer een nieuwe file aan met als naam "TITLE XX", waarbij XX het volgnummer is dat automatisch wordt opgehoogd.
Voor wie aanschaf van deze recorder overweegt is het misschien interessant om de manual eens te downloaden van : http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Nou ik heb ´m ook. 480,- euro na afdingen bij BCC.

1.81 fw, nederlandse handleiding, scart kabel.

Dus gelijk geupdate naar 1.91 (als eerste aktie want de zenderindeling
wil ik maar 1 keer doen) Alle zenders gevonden in 1 keer (Alphen aan den rijn)
(behalve gecodeerde zenders)

Na de eerste opname (LP mode) begon na 5 a 6 minuten de problemen.
Beeld en geluid niet synchroon.

Daarna alle modes uitgeprobeerd. Bij elke MPEG2 codering hetzelfde probleem.
Toen de laagste (MPEG1) geprobeerd. Die had het niet.
Toen auto chapter mark uitgezet. Toen was het probleem bij
MPEG2 ook weg. Daarna chapter mark weer op 5 minuten gezet.
Het probleem is daarna niet meer opgetreden. Vreemd.

Nog twee vraagjes:

- Weet iemand wat RESTORE doet in het system menu?

- als je van een reclameblok een chapter maakt en dat HIDE,
wordt dat chapter dan ook naar DVD weggeschreven?

Bedankt,

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
tweakradje schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:05:
Nou ik heb ´m ook. 480,- euro na afdingen bij BCC.

1.81 fw, nederlandse handleiding, scart kabel.

Dus gelijk geupdate naar 1.91 (als eerste aktie want de zenderindeling
wil ik maar 1 keer doen) Alle zenders gevonden in 1 keer (Alphen aan den rijn)
(behalve gecodeerde zenders)

Na de eerste opname (LP mode) begon na 5 a 6 minuten de problemen.
Beeld en geluid niet synchroon.

Daarna alle modes uitgeprobeerd. Bij elke MPEG2 codering hetzelfde probleem.
Toen de laagste (MPEG1) geprobeerd. Die had het niet.
Toen auto chapter mark uitgezet. Toen was het probleem bij
MPEG2 ook weg. Daarna chapter mark weer op 5 minuten gezet.
Het probleem is daarna niet meer opgetreden. Vreemd.

Nog twee vraagjes:

- Weet iemand wat RESTORE doet in het system menu?

- als je van een reclameblok een chapter maakt en dat HIDE,
wordt dat chapter dan ook naar DVD weggeschreven?

Bedankt,

Hendrik
Als je "herstellen" bedoelt dan zet hij alles in de default waarde terug. Ook de zenders moeten weer opnieuw ingesteld worden.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
bing69 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 08:16:
[...]

Als je "herstellen" bedoelt dan zet hij alles in de default waarde terug. Ook de zenders moeten weer opnieuw ingesteld worden.
Zou wel erg handig zijn als je een BACKUP van al je instellingen kan maken
dan (op CD of HD).

Toch maar even liteon mailen met dit feature request.

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, wij hebben enkele dagen geleden ook deze recorder aangeschaft, na enkele problemen met het naijlende of volledig afwezige geluid eens opzoek gegaan op internet via via kwam ik hier terecht.

Nu wilde ik graag mijn ervaring met jullie delen.

Het regio vrij maken zoals eerder benoemt werkt vlekkeloos!

Het (automatisch) opzoeken van de zenders werkt een stuk minder vlekkeloos, ik heb diverse malen gescand, zowel op kabel als op auto (essent kabel), en steeds andere resultaten!
Bij de zesde scan had ik eindelijk alle zenders (scan op kabel), dit verbaasd mij niet, ook bij het instellen van de tv kanalen (op een jvc breedbeeld) zag ik dit probleem ook al, zo ook met de namen van de kanalen, de ene keer staan ze er wel bij de andere keer niet.

Van kleur verschillen in donkere of zwarte vlakken heb ik gelukkig geen last, ook het geluid valt me mee, dit ondanks dat ik de speler op een soort klankkast het staan die bijgeluiden erg versterkt (misschien moet ik eens schuim voetjes plaatsen onder de recorder).

Ook de beelden opgenomen van de kabel zien er goed uit en storen niet meer dan op de tv.

De geluids opnamen zijn na de update van 188 naar 191 nagenoeg perfect.

Al met al ben ik echter zeer tevreden met dit apperaat, ook het opnemen van 8mm film en ook via de aux scart een vhs band werkt probleemloos! :)

Het editten en van opnamen ben ik nog niet aan toe gekomen, misschien dat moeders het toelaat dat ik vanmiddag even verder stoei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
whiteclear schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:08:
Ik heb een raar probleem met me 5045. Als je een decoder of iets dergelijks zoals kanaal+ of UPC Digital aansluit op de scart van de recorder en je bekijkt het , dan word het beeld slechter, een beetje groenig zeg maar. Heel raar. Als er een donkere scene is dan zie je dingen die groenig zijn zoals de grond of iemands z'n gezicht.
Het is al even geleden, maar ik wil hier toch nog even op terugkomen. Ik heb zojuist ontdekt dat ik ook last heb van deze groene waas, met name zichtbaar bij donkere beelden.

Ik heb een Samsung-decoder voor Casema's TVD aangesloten op de Liteon via SCART-RGB.

Het lijkt me dus geen exemplarisch probleem.

Als de Liteon uit staat en alleen als doorlus-apparaat functioneert is de groene waas er niet.

[update]
Zojuist een via de SCART opgenomen aflevering van "24" overgezet naar een DVD. Als ik deze op de PC afspeel met PowerDVD is de groene waas niet te zien. Het lijkt dus te liggen aan de manier waarop de Liteon het beeld naar z'n SCART-uitgang stuurt.
[/update]

[ Voor 15% gewijzigd door Mr Magic op 03-01-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Gisteren een nieuwe recorder gekregen, de oude staat nog hier maar die zullen ze we ophalen denk ik. Overigens wel een duitse uitvoering (handleiding etc.)

Alle problemen zijn wel verdwenen.
Alleen het probleem dat als de 5045 aanstond en ik de tv op het tv kanaal schakelde en een rollend beeld kreeg bleef bestaan.
Nadat ik de scart aansluiting gewisseld had met de philips home cin. set was dat probleem ook verholpen

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
bing69 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:33:
Gisteren een nieuwe recorder gekregen, de oude staat nog hier maar die zullen ze we ophalen denk ik. Overigens wel een duitse uitvoering (handleiding etc.)

Alleen het probleem dat als de 5045 aanstond en ik de tv op het tv kanaal schakelde en een rollend bleed kreeg bleef bestaan.
Nadat ik de scart aansluiting gewisseld had met de philips home cin. set was dat probleem ook verholpen
Welke problemen had je nog last van dan met de oude? Ik dacht dat die bij jou al opgelost waren met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
2_05 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:15:
[...]

Welke problemen had je nog last van dan met de oude? Ik dacht dat die bij jou al opgelost waren met de update.
Problemen met de scart die blijkbaar aan mijn tv lagen en het geluid.
Het geluid nog niet kunnen testen, ben volop aan het verbouwen, maar dat doe ik binnenkort nog wel een keer.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Kap je nu alsjeblieft met het overal neergooien van deze vraag?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Nieuwe fw wordt over ongeveer 2 weken verwacht.

Zelf heb ik de volgende zaken nog gemeld aan Liteon:

- navigeren met de browser verbeteren
- Guide+ (wordt naar gekeken)
- overal waar je met TV kanalen werkt de naam ipv het
nummer gebruiken, ook op de VFD (=display)
- Harddisk uitzetten als PDC aanstaat in de timer (waarom kan
hij niet gewoon in "standby" met PDC?)

Als jullie nog wat vinden graag gelijk mailen aan Liteon europe.
(kan in het nederlands)

Hendrik

[ Voor 14% gewijzigd door tweakradje op 05-01-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eversp schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:20:
Iemand enig idee wanneer en waar de lvw 5045 in België beschikbaar komt?
De LVW-5045 is reeds beschikbaar in Belgie. Bij MediaMarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:23:
Ik heb hem ook sinds kort. Nu lees ik over een 2 jarige on-site garantie door lite-on, maar daar vind ik verder niets van terug? Niet op de website, niet in de doos (ook geen NL handleiding). Weet iemand daar meer over? Ik heb nog anderhalve week om te beslissen of ik garantie bij zal kopen of niet. Apparaat gekocht bij BCC.

Heb het apparaat nog te kort om verder een oordeel te kunnen vellen, maar op het eerste gezicht doet ie het prima. Behoudens één hangup tijdens een opname (nadat ik hem standbye had gezet tijdens een timerslot en wat haperend en later asynchroon geluid in de EP modus. Ben nog aan het kijken of dat eenmalig was of niet.

Groeten, Marcel
Beste Marcel,

reden dat je geen 2 jaar on site sticker op je recorder hebt is dat de distributeur van LiteOn per ongeluk een zending heeft verwisseld... 100 stuks voor Zwitserland in NL en andersom. Hierdoor zal er bij jou een D en een F talige handleiding in hebben gezeten en zal het start up menu in het D zijn. Verder is het product identiek... op de sticker met de vermelding van 2 jaar on site garantie na dan.

Alle LVW-5045 gekocht in NL, hebben 2 jaar on site garantie! ;)

Groeten
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Goed initiatief!
Zelf zou ik graag zien dat ik een eerder opgenomen programma kan bekijken terwijl ik iets met de timer/showview opneem.Ik zal mijn vraag mailen aan LiteOn Europe.

Ik heb overigens zelf nog een paar vraagjes
Over Showview:
1. ik kan instellen dat ik een programma wekelijks opneem. Maar elk programma krijgt toch een nieuwe code? Is het dan wel mogelijk om een programma elke week op te laten nemen met Showview?
2. Werkt Showview samen met PDC? En zo ja, welke kanalen gebruiken PDC?
3. Waarom staan de Showview codes niet in mijn krant? (die vraag zal ik zal wel even aan de NRC stellen...).

Groet,
Erik
tweakradje schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:11:
Nieuwe fw wordt over ongeveer 2 weken verwacht.

Zelf heb ik de volgende zaken nog gemeld aan Liteon:

- navigeren met de browser verbeteren
- Guide+ (wordt naar gekeken)
- overal waar je met TV kanalen werkt de naam ipv het
nummer gebruiken, ook op de VFD (=display)
- Harddisk uitzetten als PDC aanstaat in de timer (waarom kan
hij niet gewoon in "standby" met PDC?)

Als jullie nog wat vinden graag gelijk mailen aan Liteon europe.
(kan in het nederlands)

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Over Showview:
1. ik kan instellen dat ik een programma wekelijks opneem. Maar elk programma krijgt toch een nieuwe code? Is het dan wel mogelijk om een programma elke week op te laten nemen met Showview?
2. Werkt Showview samen met PDC? En zo ja, welke kanalen gebruiken PDC?
3. Waarom staan de Showview codes niet in mijn krant? (die vraag zal ik zal wel even aan de NRC stellen...).
1. volgens mij gebruikt hij de showview code alleen voor de 1ste keer
(om zender en tijd uit te halen)

2. Ja. Showview is alleen maar een korte invoer methode voor de timer.
(alternatief is handmatig). PDC heb je alleen maar op de publieke nederlandse
zenders en de 2 belgische zenders.

3. Zal wel een licentie kwestie zijn.

http://www.showview.com/?...nameofcountry=Netherlands

EDIT: Alleen vraag ik me af of Canvas (Belgie 2) nu 12 of 13 is. Weet iemand dit?

Even zijspoor:

Maar als straks GUIDE+ komt (ook van Gemstar) wordt het weer anders (makkelijker)
Overigens heb ik daar al mee gespeeld (op een Philips hdrw720). GUIDE+ laat
niet alle zenders zien, maar wel heel veel.

Het GUIDE+ signaal wordt in NL met Eurosport en TMF meegezonden. Dus er zijn
2 "host channels" voor GUIDE+. Je moet wel in de recorder het land en evt. de
postcode invoeren. Dan weet de recorder welke GUIDE+ info uit het host channel
opgeslagen moet worden in de GUIDE.

Hendrik

[ Voor 14% gewijzigd door tweakradje op 06-01-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Dankjewel Hendrik voor je uitleg.

Ik heb net met LiteOnIt in Eindhoven gebeld (040-2508080) en daar vertelden ze me dat de volgende firmware nummer 193 krijgt en dat deze firmware alleen verbeteringen heeft voor de tuning. Het moet dus handiger worden om je tv-kanalen in te stellen. That's all. :|
Wellicht zit er nog iets in versie 192 (waar ik om een of andere reden niets over gelezen heb) nog wat andere verbeteringen zitten.
In elk geval kunnen we niet een eerder opgenomen programma bekijken terwijl we iets nieuws aan het opnemen zijn. ;(
En Guide+ is volgens mij ook niet snel te verwachten, tenzij we massaal gaan mailen naar LiteOn:
eu_service@liteonit.com.

Erik

[ Voor 11% gewijzigd door stokkom op 06-01-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Goed plan dat mailen: iedereen een REQUEST naar liteon europe
mailen voor GUIDE+. Gewoon doen! :)

Een paar posts terug staat de (redelijk) volledige change list van de
nieuwe fw. Die tekst komt van LiteOn europe.

De meest storende "bug" (is al gemeld) is dat als je afspeelt
via de browser, en je drukt dan op STOP, dat je in TV mode terecht
komt. En dat terwijl je toch echt in de Browser bezig was.

Een andere is dat je tijdens het Browsen niet met de pijltjes toetsen
terug kunt gaan naar de hoofdmap. (daarvoor moet je RETURN selecteren
onderaan het scherm)

Hendrik

[ Voor 12% gewijzigd door tweakradje op 06-01-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn de programmeurs onder ons, die die firmware eens uit elkaar trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:49:
Waar zijn de programmeurs onder ons, die die firmware eens uit elkaar trekken?
Wil ik best doen, als ik jouw apparaat mag gebruiken om 'm uit te proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
bing69 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:33:

Alleen het probleem dat als de 5045 aanstond en ik de tv op het tv kanaal schakelde en een rollend beeld kreeg bleef bestaan.
Wat heb je precies gewisseld? Ik had dat probleem ook en ben van Scart-kabel gewisseld. Van 21 pins naar 8 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:23:
Goed plan dat mailen: iedereen een REQUEST naar liteon europe
mailen voor GUIDE+. Gewoon doen! :)

Een paar posts terug staat de (redelijk) volledige change list van de
nieuwe fw. Die tekst komt van LiteOn europe.

De meest storende "bug" (is al gemeld) is dat als je afspeelt
via de browser, en je drukt dan op STOP, dat je in TV mode terecht
komt. En dat terwijl je toch echt in de Browser bezig was.

Een andere is dat je tijdens het Browsen niet met de pijltjes toetsen
terug kunt gaan naar de hoofdmap. (daarvoor moet je RETURN selecteren
onderaan het scherm)

Hendrik
Mailen heeft geen zin...

En Guide + of EPG zit eraan te komen in latere modellen dit jaar...
Wanneer precies... waarschijnlijk 2de helft van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
@Koen:

Komt er dan ook een netwerk aansluiting op? En een html interface?
En een html client? En DIVX?

Info over toekomst Gemstar (Guide+)/LSI:

http://phx.corporate-ir.n...icle&ID=658528&highlight=

HD/DVD recorder met DIVX?

Nieuwste LSI chip doet DIVX (in de lijn van DominoFX = zit in 5045)

http://phx.corporate-ir.n...icle&ID=658104&highlight=

Wordt LSI een nieuwe concurrent voor Sigma (KISS) en Mediatek based players?

[ Voor 36% gewijzigd door tweakradje op 07-01-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Heeft iemand 'm al open gehad?

Is dit de CHIP die er in zit?
Afbeeldingslocatie: http://www.lsilogic.com/images/lsi2004/products/standard_product_ics/codecs/dmn8650.jpg

Meer info is te vinden op: http://www.lsilogic.com/p...dvd_dvr_dtr/dmn_8650.html

en meer detail in:
http://www.lsilogic.com/f...nsumer/domino_arch_pb.pdf

- 32 bits PCI 2.2 bus
- ATAPI controler
- VxWorks RTOS (WindRiver)
- Daarop zit C-Ware (LSI / Motorola?)
etc..

Het kan handig zijn te weten wat er in zit als je de fw wil bekijken.

UPDATE: volgens LiteOn zit er een DMN 8652 chipset in
Dus de hardware ondersteunt DIVX/MPEG4 :*) :*)

[ Voor 38% gewijzigd door tweakradje op 07-01-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Dus een LSI DMN 8652 chipset.

Hieruit blijkt:
- kan wel opnemen en afspelen tegelijk
- MPEG4 ondersteuning (hardware)
- DVD audio en DVD-RAM

Ga vanavond mijn DIVX film maar eens hernoemen van FILMPJE.AVI
naar FILMPJE.MPG 8)7
Laat het weten zodra ik het getest heb.

http://www.lsilogic.com/f...onsumer/DMN8652_Final.pdf

CAPABILITIES

For HDD and DVD video recording applications, the DMN-8602 supports video compression in compliance with the MPEG-1, MPEG-2, and DV-25 specifications, and video decompression in compliance with the MPEG-1, MPEG-2, DV-25, and MPEG-4 specifications. It also transcodes between DV-25 and MPEG-2. The product supports corresponding audio compression and decompression in compliance with the Dolby Digital CE and MPEG-1 layer 2 specifications. For audio recording applications, the DMN-8652 supports transcoding
between CD-DA or WMA audio formats.

For playback applications, the product supports the playback of DVD-Video disks with Dolby Digital 5.1, MPEG-1 layer 2 and DTS audio encoding, and VCD and SVCD disks. For audio playback applications, the product supports the decoding of DVD-Audio disks (MLP), Windows Media Audio (WMA) and CD-DA formats. The DMN-8602 also performs all audio post-processing tasks such as 3D audio effects (Phantom™ Surround) and bass management functions.

The DMN-8652 is capable of a high degree of concurrency. Examples of this are DVD playback with background record to hard disk; time-shift (simultaneous record and delayed play back of the same program) on hard disk; DV camcorder to DVD archive with simultaneous display; copy a program from hard disk to DVD with background record of another program to hard disk; and archive from hard disk to DVD at high compression.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Die DMN-8652 heeft ook nog USB functionaliteit. Jammer dat ze er bij Liteon geen USB-poortje ingebouwd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Twee keer slecht nieuws vandaag van LiteOn. Hier de antwoorden op mijn vragen over Guide+ en de mogelijkheid om een eerdere opname te bekijken terwijl je iets nieuws opneemt. Beide mogelijkheden worden niet toegevoegd aan de 5045. Helaas.

(QUOTE)

Dear Madam/Sir,

Thanks for contacting LiteOn Customer Service.

1. There will not be a Guide+ programming added to the 5045.
I know it will be in future models

2. The recorder is not multi tasking at this moment. That means that it is not possible to record a program and simultaneously watch a recorded program or watch DVD. As far as I know there are no plannings to add this future in a later firmware version.

Best regards,

Customer Service
Digital Consumer
LiteOn IT (Europe) B.V.

(/QUOTE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
stokkom schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:59:
2. The recorder is not multi tasking at this moment. That means that it is not possible to record a program and simultaneously watch a recorded program or watch DVD. As far as I know there are no plannings to add this future in a later firmware version.
Hmm da's niet helemaal waar, tenminste als er echt die DMN-8652 chip inzit. Die is nl. wel multi-tasking volgens de specificaties. Hij zou zelfs een DVD kunnen afspelen en tegelijkertijd wat opnemen...

Zou erg zonde zijn als Liteon deze recorder "kreupel" houdt. Zal wel een marketing-issue zijn. Nu kunnen ze nieuwe modellen uitbrengen gebaseerd op dezelfde hardware die dan opeens allerlei "nieuwe" mogelijkheden hebben...

@tweakradje: net even geprobeerd een AVI van de tv-serie Angel te renamen en af te spelen (was een XVID). Bestand wordt wel herkend als video-file als je de extensie veranderd in .MPG, maar er wordt helaas niets afgespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr Magic op 07-01-2005 20:03 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste