liteon dvd hdd recorder 5045

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 20.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:19:
ik heb de firmware op een cd gezet in de recorder maar die blijft lopen met de cd er in is dat normaal of kan ik hem zelf stoppen de software is maar een klein aantal mb;s geloof ik ik krijg geen info verder of de firmware is geinstaleerd
Ik heb vandaag de firmware update gedaan.
Procedure : LNJCG191.D32 op CD gebrand.. in LiteOn gestopt.
Deze herkent de update en vraagt in een venstertje op de TV of de update geladen moet worden (OK of Cansel). Na bevestiging staat er in het venster dat de update geladen wordt, en dat je de speler niet mag uitzetten. Het tellertje op het apparaat loopt 2 * van 0 tot 100 (waarschijnlijk %) en laat dan nog iets zien, maar dat ging me te snel. vervolgens is de update gereed.
De Firmware versie is te zien in het system menu : in de derde cijfergroep van het serienummer; b.v. SN: 0132-0241-0191-B205 (fw versie 0191)

Ik ben geen inhoud van de HD kwijtgeraakt... wel alle zenders |:(
Audio dropouts zijn verdwenen... splitten heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVtuner
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 23:33
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:09:
[...]

Deze herkent de update en vraagt in een venstertje op de TV of de update geladen moet worden (OK of Cansel). Na bevestiging staat er in het venster dat de update geladen wordt, en dat je de speler niet mag uitzetten. Het tellertje op het apparaat loopt 2 * van 0 tot 100 (waarschijnlijk %) en laat dan nog iets zien, maar dat ging me te snel. vervolgens is de update gereed.
De Firmware versie is te zien in het system menu : in de derde cijfergroep van het serienummer; b.v. SN: 0132-0241-0191-B205 (fw versie 0191)

Hallo Arend, zelfde aan deze kant.

Heb 5045 van Expert ( gemaakt okt 2004). had problemen met zoeken van kanalen en de splits bug. :'(

Updaten Firmware met enige moeite. Je moet een CD branden met het bestand er op, niet een CD maken uit een image.
Als de CD er inzit gebeurd er niets, je moet de 5045 opnieuw starten om de FW te flashen.
Op scherm krijg je de melding,m aar op display zie je eerst "A-up 1...100" en dan
"d-up 1...100"
Na dat flash gereed was krijg je de melding dat je opnieuw moet starten maar ik kreeg de cd er niet uit en 5045 niet uit. Na 10 minuten maar de stekker eruit gehaald !

Flash is gelukt, zie nu in Setup: 0132-241-0191-B205 (202-010D)
De oude FW was 0132-241-1188-B204 (204-010D)
Alles op HD is nog aanwezig maar alle instellingen zijn weg ! (setup/kanalen e.d.)

Splits bug is nu opgelost ! :)
Maar tuner vind nog twee kanalen niet (ja hij staat op Auto, niet op kabel)
Heb UPC hier en mis Veronica/FoxKids op 44+ en Nickelodeon op 57+ |:(
Zie nog geen optie om kanalen handmatig toe te voegen. :?

Ga nog proberen of de motor nu nog blijft "klikken" als er een CD of DVD in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook met de nieuwe firmware versie het probleem dat met PDC aan de recorder niet echt uitschakelt. Het maakt volgens mij niet uit hoe je de timer programmeert, via guider, showview of timer. Wel heb ik ontdekt dat hij alleen blijft lopen bij programma's die vandaag (nog binnen 1 dag) moeten worden opgenomen, en niet bij programma's voor morgen of een paar dagen verder.
Misschien is het zo ook bedoeld. Voor programma's die binnen een paar uur opgenomen worden is het niet de moeite om de recorder echt uit te schakelen, en blijft hij in een soort "stand by" stand staan (is ook onmiddelijk weer aan en laat niet het introductiescherm zien) Misschien dat iemand dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
TVtuner schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:36:
[...]

Hallo Arend, zelfde aan deze kant.

Heb 5045 van Expert ( gemaakt okt 2004). had problemen met zoeken van kanalen en de splits bug. :'(

Updaten Firmware met enige moeite. Je moet een CD branden met het bestand er op, niet een CD maken uit een image.
Als de CD er inzit gebeurd er niets, je moet de 5045 opnieuw starten om de FW te flashen.
Op scherm krijg je de melding,m aar op display zie je eerst "A-up 1...100" en dan
"d-up 1...100"
Na dat flash gereed was krijg je de melding dat je opnieuw moet starten maar ik kreeg de cd er niet uit en 5045 niet uit. Na 10 minuten maar de stekker eruit gehaald !

Flash is gelukt, zie nu in Setup: 0132-241-0191-B205 (202-010D)
De oude FW was 0132-241-1188-B204 (204-010D)
Alles op HD is nog aanwezig maar alle instellingen zijn weg ! (setup/kanalen e.d.)

Splits bug is nu opgelost ! :)
Maar tuner vind nog twee kanalen niet (ja hij staat op Auto, niet op kabel)
Heb UPC hier en mis Veronica/FoxKids op 44+ en Nickelodeon op 57+ |:(
Zie nog geen optie om kanalen handmatig toe te voegen. :?

Ga nog proberen of de motor nu nog blijft "klikken" als er een CD of DVD in zit.
Ik had ook het probleem dat de 5045 niet uit wou da de update. Maar je hoeft dan niet de stekker eruit te trekken. Door de aan/uit knop ingedrukt te houden gaat ie ook uit, maar was daarmee ook mijn instellingen kwijt.

Ik heb wel problemen met het kopieeren van video bestanden vanaf de hd naar een vcd of svcd. Krijg dan een foutmelding. Heeft iemand anders dit al geprobeerd. De videobestanden zijn iig niet te groot.

[ Voor 3% gewijzigd door 2_05 op 28-11-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:41:
[...]

Ik heb wel problemen met het kopieeren van video bestanden vanaf de hd naar een vcd of svcd. Krijg dan een foutmelding. Heeft iemand anders dit al geprobeerd. De videobestanden zijn iig niet te groot.
Ik denk ook dat dit niet kan. Het standaard format op HD is DVD. Je kunt opnames van HD alleen copieren naar DVD. Direct opnemen naar CD (VCD of SVCD) gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:38:
Ik heb ook met de nieuwe firmware versie het probleem dat met PDC aan de recorder niet echt uitschakelt. Het maakt volgens mij niet uit hoe je de timer programmeert, via guider, showview of timer. Wel heb ik ontdekt dat hij alleen blijft lopen bij programma's die vandaag (nog binnen 1 dag) moeten worden opgenomen, en niet bij programma's voor morgen of een paar dagen verder.
Misschien is het zo ook bedoeld. Voor programma's die binnen een paar uur opgenomen worden is het niet de moeite om de recorder echt uit te schakelen, en blijft hij in een soort "stand by" stand staan (is ook onmiddelijk weer aan en laat niet het introductiescherm zien) Misschien dat iemand dit kan bevestigen.
Blijft dan de blauwe led branden? bij mij wel maar ik vind het wel raar dat als ik pdc instel dat zo gebeurt en zonder pdc gaat wel alles netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:09:
[...]

Ik had de verkeerde software blijkbaar ik kreeg via LO een mail met software die wel update bij mij die van internet lukt me vreemd genoeg niet. Nu dus wel alles er goed op gezet en ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:20:
[...]

Blijft dan de blauwe led branden? bij mij wel maar ik vind het wel raar dat als ik pdc instel dat zo gebeurt en zonder pdc gaat wel alles netjes uit.
Ja, die blijft branden. Het is volgens mij ook geen BUG, maar een FEATURE.
PDC is bedoeld om wanneer een programma later begint dan de ingeprogrammeerde tijd, de opname pas start als het programma ook echt begint. En dus ook later dan de eindtijd eindigt.

Maar het is ook denkbaar dat het programma eerder begint. De recorder kan dat alleen weten als de ontvanger al aan staat (en in staat is om het PDC signaal te ontvangen) Daarom denk ik dat de recorder "stand by" blijft als er die dag een programma met PDC is geprogrammeerd. Probeer maar eens een programma met PDC voor morgen te programmeren. De recorder gaat dan gewoon uit..... en vermoedelijk om middernacht weer aan en in "stand by" (nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Nog een paar minpuntjes: als je een opname bekijkt terwijl je nog aan het opnemen bent, kun je niet makkelijk vooruit "spoelen" door hoofdstukken te skippen.

Als je 16x versneld doorspoelt, gaat hij na een stuk van ongeveer een uur weer terug naar het begin.

Vreemd en jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik ook heb ik weet niet of jullie dat ook hebben, als ik een programma wil opnemen en ik kijk naar een andere zender en het is dan de tijd dat de timer begint gaat dat programma verder en zie ik dus wat ik opneem en niet meer waar ik naaar keek, dus als ik de timer op half 8 heb gezet en ik wil b&w opnemen ik kijk naar het nieuws van rtl4 dan als het half 8 is zit ik ineens naar b&w te kijken en moet ik de tv weer terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:42:
wat ik ook heb ik weet niet of jullie dat ook hebben, als ik een programma wil opnemen en ik kijk naar een andere zender en het is dan de tijd dat de timer begint gaat dat programma verder en zie ik dus wat ik opneem en niet meer waar ik naaar keek, dus als ik de timer op half 8 heb gezet en ik wil b&w opnemen ik kijk naar het nieuws van rtl4 dan als het half 8 is zit ik ineens naar b&w te kijken en moet ik de tv weer terughalen.
Ja, dat is niet zo vreemd.... het ding heeft maar een tuner, en die kan maar (tegelijkertijd) op een zender zijn afgestemd. Dus, inderdaad, live kijken doe je op TV en afspelen of live met timeshift op de SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bedoel ik dus niet dat begrijp ik ook wel maar als de timer aan gaat kan dat toch gewoon zonder dat ik het merk, ook als de tv uit is op standbij gaat dan de tv aan als de opname begint.
En life kijk ik op tv ineens het video kanaal aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt jullie Liteon recorder ook zo'n herrie?? Vooral de dvd loeit af en toe flink. Heb al een nieuwe recorder gekregen, maar hierbij maakt de ventilator weer meer herrie en de DVD loeit nog steeds. Volgens Liteon zou dit niet moeten mogen. Hoe zit dit met jullie recorder??

Verder is het qua mogelijkheden wel een fijn apparaat!:P Alleen de beeldkwaliteit van de tuner laat wat te wensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee daar heb ik geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
ook geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:46:
dat bedoel ik dus niet dat begrijp ik ook wel maar als de timer aan gaat kan dat toch gewoon zonder dat ik het merk, ook als de tv uit is op standbij gaat dan de tv aan als de opname begint.
En life kijk ik op tv ineens het video kanaal aan.
Ah, ok Willem, ik begrijp nu wat je bedoelt. Als de recorder aan gaat schakelt je TV automatisch over naar SCART. ( of in jouw geval zelfs van standby naar aan ) Dat komt omdat de TV reageert op een schakelsignaal dat de recorder geeft. Dat signaal loopt via pennetje 8 van de SCART kabel. Knip je die door dan heb je daar geel last meer van. (heb ik ook moeten doen)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
whiteclear schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:08:
Ik heb een raar probleem met me 5045. Als je een decoder of iets dergelijks zoals kanaal+ of UPC Digital aansluit op de scart van de recorder en je bekijkt het , dan word het beeld slechter, een beetje groenig zeg maar. Heel raar. Als er een donkere scene is dan zie je dingen die groenig zijn zoals de grond of iemands z'n gezicht.

Ik snap niet hoe dit kom. Verschillende scarts ook al geprobeerd.

Weet iemand hier meer van?
Heeft iemand antwoord op mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat signaal loopt via pennetje 8 van de SCART kabel. Knip je die door dan heb je daar geen last meer van. (heb ik ook moeten doen)
Hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:43:
Dat signaal loopt via pennetje 8 van de SCART kabel. Knip je die door dan heb je daar geen last meer van. (heb ik ook moeten doen)
Hoe doe ik dat dan?
dus je had er ook last van, van dat groene beeld?..Hoe haal ik dat weg??

[ Voor 12% gewijzigd door whiteclear op 05-12-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:33:
[...]

Neen, dat is niet dat Groene kabeltje, die schakelt alleen de TV naar het DVD kanaal. Die groene waas kan maar 3 dingen betekenen.

A: TV kaput.
B: Scart kaput
C: Liteon kaput.

En ik heb het idee dat je de enige bent tot nu toe, dus probeer eens een andere TV, vervolgens een andere Scart (een goeie, geen 3 euro kabel) en vervolgens kan je mischien iemand hier overtuigen om eens langs te komen met zijn 5045.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je neemt de scart kabel (geeft niet welke kant). Om de kabel aan de steker zit een wartel. Als je die los draait kun je de behuizing van de scart steker open klappen... en kun je bij de draadjes. Bij de meeste scart stekers zijn de pennen genummerd. Gebruik voor het doorknippen van het draadje aan pennetje 8 een kniptang. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
kzie plaatje van de RC, zit daar nou een display op? waar is dat grijze vlak in het midden voor?

hier zijn DVD-HDD recorders getest:
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/5509
van bekende merken, Sony wint (kost ook 700 euro), kzou graag een vergelijking willen zien met de Liteon, voor de kwaliteit dan... want qua functies ga ik zeker voor de Liteon, heb een 2001 dvdspeler van liteon die na firmware upgrade ook Ogg kon afspelen.... was ik heeel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:33:
[...]
Nou nee, ik wilde net als Willem niet dat m'n TV automatisch naar scart omschakelt.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor.... ik zie dat groene door teletext heen als de recorder aan staat. Ik zal nog eens verder zoeken op internet... er is vast wel een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2004 @ 23:24:
De reden waarom ik het vraag is dat de gebruikte compressie in de beste kwaliteit ongeveer een uur per DVD toestaat. Dat is een beetje kort, en als je een mindere kwaliteit word het al snel slechter voor het oog. Met dual layer heb je dan tenminste nog 2 uur per DVD en dat is gewoon een film in de beste kwaliteit van het apparaat.

We wachten dus nog een maandje of 2, dan is de dual layer versie wel klaar.

Verder is het niet gek als meerdere merken de zelfde parts gebruiken. Het zal me niets verbazen als die Liteon een uitgeklede (of niet eens) Philips is....
Beste JAXx,

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Philips een uitgeklede LiteOn is...
LiteOn + en -
LiteOn 160GB HDD
LiteOn kan kopieren van DVD naar HDD en van HDD naar DVD
allen opties die veel andere merken niet kunnen bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hak schreef op donderdag 04 november 2004 @ 09:45:
Waar ik ook vooral benieuwd naar ben is of deze 5045 wel een stereo tuner heeft, en niet mono zoals de 5001.

Er staan trouwens wat (duitstalige) gebruikerservaringen op het forum van www.dvdboard.de. Men is best wel positief over het apparaat, maar hij is daar ook wel wat goedkoper.
De 5045 heeft een stereo tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:08:
[...]

Beste JAXx,

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Philips een uitgeklede LiteOn is...
LiteOn + en -
LiteOn 160GB HDD
LiteOn kan kopieren van DVD naar HDD en van HDD naar DVD
allen opties die veel andere merken niet kunnen bieden..
Yep, das natuurlijk ook mogelijk. Kortom, het is bijna niet meer uit te zoeken waar zo'n apparaat vandaankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:23:
[...]

De 5045 heeft een stereo tuner
Zoals al eerder gezegd, de 5001 is geen vergelijking. De eerste versie had een mono tuner, de tweede versie van de 5001 had al een stereo tuner. Daarna kwam de 5005 en die was natuurlijk gelijk stereo. En nu de 5045, ze gaan echt niet weer terug naar mono....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:23:
[...]

Je neemt de scart kabel (geeft niet welke kant). Om de kabel aan de steker zit een wartel. Als je die los draait kun je de behuizing van de scart steker open klappen... en kun je bij de draadjes. Bij de meeste scart stekers zijn de pennen genummerd. Gebruik voor het doorknippen van het draadje aan pennetje 8 een kniptang. (8>
en dat is dan echt waar ? dan is het opgelost? raar trouwens dan dat het standaard zo er op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:23:

Heeft dat iedereen dan? Bij films kijken een groenige kleur? (dondere plaatsen worden dan groen) Dus iedereen moet draadje 8 doorknippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:26:
[...]

Heeft dat iedereen dan? Bij films kijken een groenige kleur? (dondere plaatsen worden dan groen) Dus iedereen moet draadje 8 doorknippen?
NEEN!!!!!! Draadje 8 is alleen de schakeldraad naar de TV! Dan blijft je TV gewoon op zijn eigen zender staan als je de DVD aanzet. Die groene kleur heeft daar toch niets mee te maken....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:52:

NEEN!!!!!! Draadje 8 is alleen de schakeldraad naar de TV! Dan blijft je TV gewoon op zijn eigen zender staan als je de DVD aanzet. Die groene kleur heeft daar toch niets mee te maken....!
Dan weet ik echt niet wat ik moet doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:26:
[...]

Zoals ThaJaXx zegt... dat heeft er niets mee te maken... pen 8 op de uitgangs-scart naar de TV zorgt voor het automatisch van TV naar AV schakelen van de TV.
Even een ander punt; die decoder, kun je daarop kiezen tussen RGB, S-Video en composiet ?
Heb je dat al eens geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap niet waarom mensen deze DVD recorder blijven kopen... ik had interesse, maar nu ik alle problematiek lees, koop ik liever een duurder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:02:
Ik snap niet waarom mensen deze DVD recorder blijven kopen... ik had interesse, maar nu ik alle problematiek lees, koop ik liever een duurder model.
Een veelgeziene misstand is: "duurder is beter". De Lite-on heeft vele mogelijkheden die veel duurdere apparaten niet hebben. Verder is Lite-on geliefd bij de Tweakers zodat minder officiele firmwares hier en daar wel op gaan duiken, die nog meer mogelijkheden blootleggen.

Het probleem met die hele DVD/HD recorders is dat ze gewoon nog in de kinderschoenen staan. Elke versie is gewoon beter, dus als je echt zekerheid wil dan wacht je nog een maand of 6. Aan de andere kant kun je je afvragen wat er nu problemen zijn en wat gebruikersfouten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze recorder al ongeveer een maand in huis. de oude Fw. liet het splitsen van opnames niet toe 2e deel werd onleesbaar, maar als je het achter een leesbaar stukje van bijvoorbeeld 7 seconden zwart, opgenomen vanaf front AV of zo plakte, dan was het weer te bekijken.

de regiohack 2960 werkt bij mijn recorder ook (heb ik ook gepost op het liteon DC forum)

een macrovision hack zou welkom zijn, maar heb ik nog niet gevonden.

als je de Fw update op een CD brand moet je zorgen dat de cd afgesloten wordt (single sessie) dan werkt het wel in 1 keer goed.
na de Fw update moet je je recorder opnieuw installeren, incl de regiovrij instelling.
de harddisk moet je volledig wissen omdat anders timergestuurde opnames vast kunnen lopen, waarschijnlijk omdat het harddisk indeling systeem (soort FAT lijkt mij) veranderd is om de problemen op te lossen.
Nu, na het volledig wissen van de harddisk, werkt alles probleemloos.

opnemen van audio CD's werkt ook vanaf b.v. de front AV aansluiting. als je opname op HDD staat moet je die wel eerst op een RW branden, en vervolgens een andere recorder aansluiten op front AV/scart en dan kan je afspelen en opnemen. beetje omslachtig, maar zo heb ik wel een leuke kinderen voor kinderen CD gemaakt van de TV uitzending.
Dit kan met geen enkele andere HDD recorder.

Problemen met het scannen van kanalen had ik ook. opgelost door een antenne versterker te plaatsen die het signaal eigenlijk een beetje overstuurde. na het scannen de versterker er weer tussenuit gehaald en dan is het beeld toch mooier. voor het auto scannen van de kanalen hielp het echter wel. ik hoop dat in toekomstige Fw updates dit wel verbeterd wordt.

DV-in nog niet geprobeerd.

opnemen op no-name budget dvd's gaat niet altijd goed. de dvd wordt geinitialiseerd. er wordt een kleine index of zo geschreven op de dvd en vervolgens is hij onbruikbaar. met b.v. platinum +R of Arita +R en Princo -R (niet mij favoriet :-) ) gaat het wel goed.

leeskwaliteit van de DVD-drive is beter als van mijn Pioneer home cinema set.
geluidsproduktie is iets hoger als van mijn Philips DVDR70 DVD recorder, maar niet storend.

ben dus, zeker voor het geld wat hij kost, zeer tevreden na de Fw update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:43:

Even een ander punt; die decoder, kun je daarop kiezen tussen RGB, S-Video en composiet ?
Heb je dat al eens geprobeerd ?
Ja heb ik geprobeerd. Het beeld blijft aan de slechte kant.. Misschien toch maar een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ben er ook wel blij mee ik kan doen wil ik wil en dat is opnemen. Vooral die harde schijf gebruik ik dat er erg handig en bij andere merken al veel duurder en ook kleiner.

trouwens in de nieuwe COMPUTER_IDEE stond een erg goed wel klein artikel over deze recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:55:
ja ik ben er ook wel blij mee ik kan doen wil ik wil en dat is opnemen. Vooral die harde schijf gebruik ik dat er erg handig en bij andere merken al veel duurder en ook kleiner.

trouwens in de nieuwe COMPUTER_IDEE stond een erg goed wel klein artikel over deze recorder.
Misschien een idee om die te scannen en hier neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:05
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:15:
[...]

Misschien een idee om die te scannen en hier neer te zetten?
misschien niet zo een goed idee in verband met copyright rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
In het tijdschrift "HET" (Home Entertainment blabla) worden 10 dvd recorders getest..
product van het jaar is een Sony en die is ook meegetest... reden dat die sony deze award heeft gekregen is datie de mogelijkheid heeft in een kwaliteit hoger dan DVD kwaliteit op te nemen, namelijk met een bitrate van 15 mbit/s Sony noemt het HQ+. Nut hiervan: geen kwaliteitsverlies waarneembaar alsje je DVopnames opneemt (via de iLink/Firewire). (digitale)TV of DVDfilm opnames hebben sowieso niet deze kwaliteit dus opnemen in HQ+ heeft daarvoor geen nut.
Maar eigenlijk is deze superkwaliteit helemaal niet zo een nuttige feature, want je kan het niet op DVD branden (tis geen dvdspecificatie) dus alleen op de HDD.

De Liteon was dan ook de beste van de 10, want de beeldkwaliteit was erg goed plus de zeer praktische functies die de andere recorders missen en het grote bedieningsgemak.

Kortom: Deze Liteon lvw - 5045 is de beste DVD (hdd) recorder van het moment!

nu is mijn vraag: waar kanik hem kopen? is Expert de enige winkel? Op de site van RAX heb ik hem nooit gevonden! (ondanks een recente pricewatch update).

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 10-12-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn LVW-5045 3 weken geleden via rax gekocht (voor 425 euries)
Staat er volgens mij bij rax nog gewoon tussen (alleen een stukkie duurder geworden)
Bevalt me tot op heden prima, Ook de DV-ingang werkt goed.
enige nadeeltje is dat jezelf geen mappen kan maken om je video's in te plaatsen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de LVW-5045 net 3 dagen binnen via RAX voor € 449,00 incl. rembours.

Vandaag de FW geupload en de splitfunctie werkt!
Vwb het handmatig toevoegen van zenders, dit is mogelijk en staat zelfs beschreven in (duidelijke) handleiding. Een aparte menufunctie hiervoor zou overigens wel handiger zijn.

Ben zeer tevreden over dit stukje techniek.

Nu nog de macrovision-hack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik snap die roep om een macrovision hack niet zo goed, want je kunt geen dvd's opnemen op je harde schijf. Volgens mij heb je een macrovision hack nodig voor de dvd-speler die je op de LiteOn wilt aansluiten. Toch?
Overigens wel heel erg jammer dat je geen dvd's kunt kopieren naar de harde schijf....

EDIT: Je kunt blijkbaar wel dvd's kopieren naar je harde schijf. Dus mijn vorige opmerking was een beetje voorbarig.... Ik zat een beetje te slapen toen ik de handleiding doorlas. :Z
Er staat dat je alleen foto's, audiobestanden en opgenomen videotitels kunt kopieren... :o

[ Voor 37% gewijzigd door stokkom op 11-12-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:44:
Ik snap die roep om een macrovision hack niet zo goed, want je kunt geen dvd's opnemen op je harde schijf. Volgens mij heb je een macrovision hack nodig voor de dvd-speler die je op de LiteOn wilt aansluiten. Toch?
Overigens wel heel erg jammer dat je geen dvd's kunt kopieren naar de harde schijf....
Ben ik de enige die dit wel kan of ben jij die ene die het niet kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het nog niet geporbeerd wel een cd op harde schijf gezet met muziek dat lukte wel.
En leuk dat deze recorder toch een goed koop is blijkbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:38:
[...]

JayH: Kun jij dan wel een dvd opnemen op je harde schijf (dus vanaf de dvd-speler van de LiteOn)?
Oh ja, nu zie ik het staan in de handleiding (pag. 20). In dat geval is een macrovision hack voor de LiteOn wel heel erg handig... :)

[ Voor 24% gewijzigd door stokkom op 11-12-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:06:
[...]

JayH: Kun jij dan wel een dvd opnemen op je harde schijf (dus vanaf de dvd-speler van de LiteOn)?
Oh ja, nu zie ik het staan in de handleiding (pag. 20). In dat geval is een macrovision hack voor de LiteOn wel heel erg handig... :)
RTFM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heb begrepen dat je ook audio-CDs kan maken, maar slechts tot 66min... maakt niet uit of je 74 of 80min cds gebruikt.... weet iemand hier meer over?

En als je een aparte DVDspeler op dit ding aansluit... kun je toch in principe (als er ook een Macrovisionhack zou zijn) dvds gewoon kopieren?Of moet de dvdspeler dan ook zo'n hack hebben?
heb de Liteon LVW-2001, divx/xvid/mp3/ogg/jpg dvdspeler...

Rax heeft em inderdaad nog wel duurder (459 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:38:
[...]

Dus jij kan wel dvd's kopieren? Geen last van macrovision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op maandag 13 december 2004 @ 07:23:
[...]

Dus jij kan wel dvd's kopieren? Geen last van macrovision?
Ja, behalve DVD's die beveiligd zijn met macrovision o.a. Disney-video's.
Vandaar de roep om een macrovision-hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:18:
Heb begrepen dat je ook audio-CDs kan maken, maar slechts tot 66min... maakt niet uit of je 74 of 80min cds gebruikt.... weet iemand hier meer over?

En als je een aparte DVDspeler op dit ding aansluit... kun je toch in principe (als er ook een Macrovisionhack zou zijn) dvds gewoon kopieren?Of moet de dvdspeler dan ook zo'n hack hebben?
heb de Liteon LVW-2001, divx/xvid/mp3/ogg/jpg dvdspeler...

Rax heeft em inderdaad nog wel duurder (459 euro)
Het klopt inderdaad dat je minder minuten audio kwijt kan op een CD-R wanneer je muziek opneemt op de LVW-5045. Dit komt omdat de CD-R eerst wordt voorbereid op het opnemen van audio, een soort formateren. In mijn geval kon ik op een 700MB CD-R van Philips 70 minuten opnemen.

Vwb het aansluiten van een externe DVD-speler is het voldoende wanneer die is voorzien van een macrovision-hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik heb hem ook sinds kort. Nu lees ik over een 2 jarige on-site garantie door lite-on, maar daar vind ik verder niets van terug? Niet op de website, niet in de doos (ook geen NL handleiding). Weet iemand daar meer over? Ik heb nog anderhalve week om te beslissen of ik garantie bij zal kopen of niet. Apparaat gekocht bij BCC.

Heb het apparaat nog te kort om verder een oordeel te kunnen vellen, maar op het eerste gezicht doet ie het prima. Behoudens één hangup tijdens een opname (nadat ik hem standbye had gezet tijdens een timerslot en wat haperend en later asynchroon geluid in de EP modus. Ben nog aan het kijken of dat eenmalig was of niet.

Groeten, Marcel

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat je een "grijze inport"versie heb
Bij mij zat er keurig een nederlandse handleiding bij en tevens zit er op de bovenzijde van de recorder een nederlandse garantiesticker geplakt met een nederlands telefoonnummer die je kan bellen bij eventuele problemen.

Mischien handig om te weten dat het ook mogelijk is om shuffleplay te activeren bij het afspelen vam MP3 file's, bij een hele hoop dvd spelers is dat nl niet mogelijk.

greetings
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Grijze import? Dat klinkt niet best. Ik ga verhaal halen. Ik wil gewoon die garantie.
Er zit bovenop wel zo'n blauwe sticker met alle mogelijkheden en de hd-grootte enzo, dus het heeft ook wel iets van een showmodel.

Shuffle play heb ik ook ontdekt, maar hij lijkt wel per 10 te randomizen. Dus eerst willekeurig de eerste tien, dan de volgende etc...

Marcel

[ Voor 22% gewijzigd door Marselaar op 14-12-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:23:
Ik heb hem ook sinds kort. Nu lees ik over een 2 jarige on-site garantie door lite-on, maar daar vind ik verder niets van terug? Niet op de website, niet in de doos (ook geen NL handleiding). Weet iemand daar meer over? Ik heb nog anderhalve week om te beslissen of ik garantie bij zal kopen of niet. Apparaat gekocht bij BCC.

Heb het apparaat nog te kort om verder een oordeel te kunnen vellen, maar op het eerste gezicht doet ie het prima. Behoudens één hangup tijdens een opname (nadat ik hem standbye had gezet tijdens een timerslot en wat haperend en later asynchroon geluid in de EP modus. Ben nog aan het kijken of dat eenmalig was of niet.

Groeten, Marcel
Hoi welkom van de andere draad (je snapt wel wat ik bedoel)

Bel anders liteon is op en vraag het is na achterop je recorder staat een nummer dat alleen bij JOU recorder hoort dan kunnen ze kijken of het wel allemaal okay is dat nummer staat ook op je doos op een sticker en raar dat je geen nederlandse papieren hebt hoor wij allemaal wel, de gebruiksaanwijzing kun je ook downloaden via hun site dat wel, heb je ook al de nieuwe rirmware eropgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:06:
[...]

Hoi welkom van de andere draad (je snapt wel wat ik bedoel)

Bel anders liteon is op en vraag het is na achterop je recorder staat een nummer dat alleen bij JOU recorder hoort dan kunnen ze kijken of het wel allemaal okay is dat nummer staat ook op je doos op een sticker en raar dat je geen nederlandse papieren hebt hoor wij allemaal wel, de gebruiksaanwijzing kun je ook downloaden via hun site dat wel, heb je ook al de nieuwe rirmware eropgezet?
Ik snap je aan beide kanten hoor. ;-)

Ik ga het morgen even uitzoeken. De handleiding heb ik al gevonden, en de firmware natuurlijk meteen vernieuwd, wat allemaal prima is gelukt. Ik vroeg me alleen af of ik de HD zelf moest formatteren daarna of dat de firmware-update dat regelt (zie aantal berichten terug). Ik zie niet echt een optie om te formatteren. Wel defragmenteren. En alles wissen, maar dat vind ik toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gad de recorder dat aan maar je kan wel degelijk formateren dacht ik hoor, nou weet ik het ook niet meer maar ik kan me herrinneren dat de fw toen die klaar was een optie gaf en je ja moet klikken maar het kan zijn dat ik het moiis heb is al weer een maand geleden dat ik het deed hahahaha :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tammerat schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:16:
[...]

Ik snap je aan beide kanten hoor. ;-)

Ik ga het morgen even uitzoeken. De handleiding heb ik al gevonden, en de firmware natuurlijk meteen vernieuwd, wat allemaal prima is gelukt. Ik vroeg me alleen af of ik de HD zelf moest formatteren daarna of dat de firmware-update dat regelt (zie aantal berichten terug). Ik zie niet echt een optie om te formatteren. Wel defragmenteren. En alles wissen, maar dat vind ik toch wat anders.
Formateren hoeft niet, kan ook niet, wissen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:07:
[...]

Formateren hoeft niet, kan ook niet, wissen is voldoende.
wat ik net zei ik weet niet meer of dat kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:05:
[...]

wat ik net zei ik weet niet meer of dat kon
Nu wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Vandaag even naar de BCC geweest. Die hadden de Nederlandse handleidingen los en vergeten mee te geven. Nu dus in bezit. Van de garantie waren ze niet op de hoogte. Ze hebben nog wel geprobeerd Lite-On te bellen, maar dat was niet gelukt. Maar ik mocht hem altijd brengen natuurlijk en ik zou zelf even contact op kunnen nemen met Lite-On. Gedaan, en deze geven aan dat het aankoopbewijs voldoende is. En ik heb het nummer van de hotline gekregen. Nix aan het handje dus.

Ik heb vandaag wat tests afgerond, en in welgeteld één keer opnemen in EP modus was het geluid goed. Alle andere keren was het asynchroon. Klopte dus niet met het beeld. Hebben jullie daar geen last van? In LP en SP gaat het goed, hoewel ik nu twee keer tijdens LP opnames behoorlijk krakerig geluid heb gehad. Een opname in SLP ging overigens wel weer goed. Die modus is trouwens nog steeds wel redelijk. Valt me mee.
Ik heb nu de schijf gewist en ga het nogmaals proberen. Mogelijk dat het nog iets te maken heeft met de firmware update, maar dat lijkt me toch stug.

Heeft iemand de shuffle mode al geprobeerd? Ik krijg steevast een shuffle van de eerste 10, dan de volgende 10 etc. te horen. Niet echt heel erg random dus.

Verder, de dvd blijft herrie schoppen, ook al speel ik af of neem ik op op de HD. Iemand dit al gehad? Echt heel stil vind ik het apparaat niet.

Graag hoor ik jullie bevindingen met bovenstaande "issues".

Groeten Marcel

[ Voor 7% gewijzigd door Marselaar op 15-12-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5045 is gelijk aan de Philips DVDR-520H met 80GB HDD. Zowel de handleiding als de menu's komen overeen. In de kast van de Philips bevindt zich een LITEON DVD-brander.
De Philips vermeldt echter geen opnamemogelijkheid op DVD-R -RW CD-R -RW,
en heeft ook een iets andere kwaliteitsindeling dan de 5045.
Ik heb de Philips 1 week geleden gekocht voor 447 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar philips kan toch geen plus en min schijven afdraaien?

En Rat, ik heb een geluidloze recorder, ik hoor echt zacht zoemen verders niks, zo hebben we allemaal wat merk ik hier maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:24:
maar philips kan toch geen plus en min schijven afdraaien?

En Rat, ik heb een geluidloze recorder, ik hoor echt zacht zoemen verders niks, zo hebben we allemaal wat merk ik hier maar ja...
De Philips speelt DVD-R en DVD-RW prima af.
Opnemen moet ik nog proberen (kan niet volgens de handleiding).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 23:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:29:
[...]

De Philips speelt DVD-R en DVD-RW prima af.
Opnemen moet ik nog proberen (kan niet volgens de handleiding).
Ik bedoel opnemen want ik heb even gekeken bij die Philips maar die is erg anders op onze kun je plus en min r en rw opnemen bij Philips alleen plus onze HD is ook groter en ga zo maar door, er zitten onderdelen in van Philips dat zou kunnen maar het is niet dezelfde.
En bij ons kun je opnemen ook op een cd (r-rw) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:41:
[...]

Ik bedoel opnemen want ik heb even gekeken bij die Philips maar die is erg anders op onze kun je plus en min r en rw opnemen bij Philips alleen plus onze HD is ook groter en ga zo maar door, er zitten onderdelen in van Philips dat zou kunnen maar het is niet dezelfde.
En bij ons kun je opnemen ook op een cd (r-rw) etc.
Ik heb beide aparaten inmiddels onder handen gehad. In beide apparaten zitten precies dezelfde componenten (geen van alle van Philips!!). De HD is inderdaad groter (maar ook van Seagate) en de kast is anders.
Het grote verschil zit in de software.
Ik beweer ook niet dat de Philips beter is of meer kan. Het lijkt er eerder op dat de Philips een gestripte Liteon is. De handleidingen zijn tot op de letter hetzelfde (afgezien van de extra mogelijkheden van de Liteon). Ook de OSD-menu's zijn 100% hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt het komt uit de koker van Philps dat is zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:32:
ja klopt het komt uit de koker van Philps dat is zo
Hoera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mannen,
het zal wel een sullige vraag zijn maar:
ik heb mij vandaag na lezen van deze topic een LiteOn aangeschaft. Nee gezegd tegen de verkoper toen ie achtereenvolgens over extra garantie en een SuperExtraMegaGoede scartkabel van 114 euries begon.
Eenmaal thuis ben ik van alles uit gaan proberen (het splitten van een film om de commercials eruit te slopen komt nog, en een evt firmwareupgrade dus ook).
De vraag: is het mogelijk om tegelijkertijd een DVD te bekijken EN een film van teevee op te nemen?
Ik heb een spaanse, Franse en Duitsche handleiding meegeleverd gekregen en nog geen zin om terug te gaan voor een Nerderlandse. En in de Duitsche, de enige die ik durfde te lezen, stond nix over dit verzoek.
Maarrr nogmaals, misschien is het ook wel de Goden verzoeken met zo'n vraag.
Mocht het mogelijk zijn heb ik een leuk pioneer-DVDsurroundsetje te koop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelandh
  • Laatst online: 15-06 20:40
Is er iemand die al ervaring heeft met de Lite-On 5045 achter een digitale ontvanger zoals van KPN?
De tuner bepaald wat voor zender er naar de dvd gestuurd wordt; dan is het instellen van alle zenders op de dvd-recorder dus niet nodig?
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

"De vraag: is het mogelijk om tegelijkertijd een DVD te bekijken EN een film van teevee op te nemen?
Ik heb een spaanse, Franse en Duitsche handleiding meegeleverd gekregen en nog geen zin om terug te gaan voor een Nerderlandse. En in de Duitsche, de enige die ik durfde te lezen, stond nix over dit verzoek.
Maarrr nogmaals, misschien is het ook wel de Goden verzoeken met zo'n vraag
"

Heeft iemand toevallig al geprobeerd of dit werkt, ik sta op het punt zo een te kopen en zou graag willen weten of dit mogelijk is.

Verder had ik nog als vraag, of het mogelijk is om op double layer te branden. Dit stond wel in een hifi blad, maar niet in de handleiding.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tammerat:
"Vandaag even naar de BCC geweest. Die hadden de Nederlandse handleidingen los en vergeten mee te geven. Nu dus in bezit. Van de garantie waren ze niet op de hoogte. Ze hebben nog wel geprobeerd Lite-On te bellen, maar dat was niet gelukt. Maar ik mocht hem altijd brengen natuurlijk en ik zou zelf even contact op kunnen nemen met Lite-On. Gedaan, en deze geven aan dat het aankoopbewijs voldoende is. En ik heb het nummer van de hotline gekregen. Nix aan het handje dus."

zelfde verhaal hier, ook BCC, ook zo'n rare kaart erop en geen nederlandse handleiding of garantie. Maar afgaand op jouw verhaal is dat geen probleem: kun je misschien even dat telefoonnummer posten dat je belde? Ik wil ff zekerheid, en BCC is een bende debielen heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
coolhand schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:02:
"De vraag: is het mogelijk om tegelijkertijd een DVD te bekijken EN een film van teevee op te nemen?

Volgens mij is dat niet mogelijk, maar ik kan hier ook niets over vinden in NL handleiding.

Maarrr nogmaals, misschien is het ook wel de Goden verzoeken met zo'n vraag
"

Heeft iemand toevallig al geprobeerd of dit werkt, ik sta op het punt zo een te kopen en zou graag willen weten of dit mogelijk is.

Verder had ik nog als vraag, of het mogelijk is om op double layer te branden. Dit stond wel in een hifi blad, maar niet in de handleiding.
Nee, dit kan helaas niet. De naam van het apparaat is wat dat aangaat verwarrend: er staat namelijk 'dual'. Dat is flauw, want ze bedoelen daarmee dat je zowel DVD-r als DVD+r kunt branden/spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
roelandh schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:44:
Is er iemand die al ervaring heeft met de Lite-On 5045 achter een digitale ontvanger zoals van KPN?
De tuner bepaald wat voor zender er naar de dvd gestuurd wordt; dan is het instellen van alle zenders op de dvd-recorder dus niet nodig?
gr
Zelf heb ik UPC Digital. (Als je dat bedoeld) Het instellen van alle zenders is inderdaad niet nodig. Gewoon de scart van de decoder naar de scart van de liteon, en dan op AV drukken en je heb het kanaal. Het enige nadeel is dat als je opneemt, niet kan zappen via UPC. Wel via de analoge tv uiteraard. Ik weet niet of je mijn probleem dan ook krijgt, maar ik krijg een slecht beeld. erg groenig allemaal. Ik weet niet of dit door UPC is, of door mijn liteon. De klanteservice rade mij aan een firmware update te doen, wat ik erg weinig kans geeft.

Maar alles puntje bij paaltje moet het lukken, en analoge tv opslaan is dus overbodig.

[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 19-12-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:05:
Hallo Mannen,
ik heb mij vandaag na lezen van deze topic een LiteOn aangeschaft. Nee gezegd tegen de verkoper toen ie achtereenvolgens over extra garantie en een SuperExtraMegaGoede scartkabel van 114 euries begon.
Eenmaal thuis ben ik van alles uit gaan proberen (het splitten van een film om de commercials eruit te slopen komt nog, en een evt firmwareupgrade dus ook).
De vraag: is het mogelijk om tegelijkertijd een DVD te bekijken EN een film van teevee op te nemen?
hoezo garantie kopen je hebt al 2 jaar van Liteon en ze komen gewoon je recorder omwisselen thuis en een scart is een scart toch?
ik en wij hebben gewoon een derlandse gebruiksaanwijzing en zo maar op internet kun je die ook neerhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een dvd kijken en opnemen op de harddisc bedoel je dan zeker moet je gweoon eens proberen dan weet je het ik weeet het ook niet en ik zou maar snel die firmware erop zetten want als je nu te veel op je schijf zet ben je toch alles weer kwijt want alles wordt gewist en je moet dan ook de tv zenders opnieuw instellen dus beter gelijk doen!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:18:
[...]

Zelf heb ik UPC Digital. (Als je dat bedoeld) Het instellen van alle zenders is inderdaad niet nodig. Gewoon de scart van de decoder naar de scart van de liteon, en dan op AV drukken en je heb het kanaal. Het enige nadeel is dat als je opneemt, niet kan zappen via UPC. Wel via de analoge tv uiteraard. Ik weet niet of je mijn probleem dan ook krijgt, maar ik krijg een slecht beeld. erg groenig allemaal. Ik weet niet of dit door UPC is, of door mijn liteon. De klanteservice rade mij aan een firmware update te doen, wat ik erg weinig kans geeft.

Maar alles puntje bij paaltje moet het lukken, en analoge tv opslaan is dus overbodig.
Eerder in dit forum staat de oplossing voor dit groene beeld, pin 8 van je scartstekker afknippen...
Succes B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Later werd gezegd dat dat alleen met de tv schakelaar ofzo had te maken. Ik zie gewoon het kanaal, maar wat zwart hoort te zijn is een beetje met groenige vlekken. over een dondere straat ook groenig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb vrijdag een 5045 aangeschaft. Heb er gelijk de laatste firmware opgezet.

Heb ondertussen 2 problemen gehad:

1) groenige waas op donkere beelden. (Is eerder door een andere gebruiker gemeld, maar geen reactie van de andere forumgebruikers). Het is me pas opgevallen wanneer ik een film bekeek die nog aan het opnemen was. Ik heb nog niet gecheckt of op de opgenomen film het zelfde probleem zich voordoet). Bericht aan Whiteclear: ik gebruik geen decoder, dus dat is het probleem niet.

2) Ik had zaterdag keurig een opname geprogrammeerd met viewcode en PDC. Toen de recorder in stand-by stond, is er even een stroomonderbreking geweest, maar die heeft maar 1 minuutje geduurd. Heb nadien gecheckt of alles nog keurig geprogrammeerd stond en dat was inderdaad zo. Toestel terug in stand-by gezet voor opname. Maar zondagochtend zag ik dat de recoder nog stond op te nemen. Hij was dus keurig gestart, maar niet gestopt op het ingestelde uur (PDC-uit signaal gemist???) MAAR DE GROOTSTE verrassing was wanneer ik de opname ging bekijken. De opname liet zien dat er 5seconde van de ene zender was opgenomen, dan 5 seconde van een tweede zender, dan weer terug 5 seconde van de eerste, enz. De recorder heeft dus een hele nacht staan opnemen en dan nog eens elke vijf seconde liggen schakelen tussen 2 zenders.

Herkent iemand deze problemen? Ik ben echt tevreden over het toestel. Hopelijk is mijn 2-zender-opname probleem slechts éénmalig en heeft het iets te maken met die eerdere stroomuitval (had per ongeluk de stekker uitgetrokken, is dus geen probleem dat zich kan herhaald hebben tijdens de rest van de nacht). De groene waas baart me echter meer zorgen.

Alvast bedankt voor een reactie

Groeten

Ron (uit Belgie)

ps: heb de recorder bij BCC, Eindhoven gehaald. Niet echt tevreden over de verkoper daar. Wou me een ander (duurder?) model aansmeren omdat de 5045 veel lawaai maakt (niks van te merken hier), dan wou hij een extra garantie (volgens hem maar 1 jaar garantie. Maar er is een duidelijk garantiebewijs van Lite-on van 2 jaar in de doos) en tenslotte een scart-kabel want die zat volgens hem niet in de doos (zit er dus wel in). Gelukkig ben ik enkel met de 5045 uit de winkel gestapt.......na de opmerking dat ik het vreemd vond dat het BCC-callcenter niet vanuit Belgie kan gebeld worden en er nergens op hun website een alternatief gegeven wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
Gisteren op koopzondag bij Expert een 5045 gekocht. Thuis bleek het een gebruikte te zijn. Deze geruild voor een nieuwe. Heb er twee problemen mee.

Als hij uit de doos op de scart aangesloten wordt en de 5045 uitgezet wordt schakeld hij netjes naar de tv an kan ik via de tv verder kijken.
Echter als ik na het scannen van de kanalen nadat dit op de normale manier is beeindigd de 5045 uitzet gaat de tv op zwart. Hij is dan alleen op beeld te krijgen als de scart verbinding weggehaald wordt.
Sluit ik de av verbinding aan op een speciale scartplug (met drie tulip aansluitingen) dan werkt het wel maar moet ik wel de tv handmatig op video zetten als ik de 5045 aan zetten.

gisteren een programma via pdc geprogrammeerd, vanmorgen stond ie nog steeds op te nemen.

komt dit bekend voor bij iemand??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Bing69,

ja, zoals je kan lezen op de mijn "posting", heb ik ook het probleem gehad dat hij 's morgens nog stond op te nemen. Heb de indruk dat pdc niet echt goed werkt.

Heb ook het probleem dat de TV naar zwart terugschakeld wanneer de 5045 uitgeschakeld wordt. Zoals je eerder kan lezen op dit forum wordt dit schijnbaar aangestuurd door pin8 van de scartconnector....maar heb de indruk dat deze aansturing niet correct gebeurd door de recorder.
Ik heb de bijgeleverde scartkabel gebruikt en de recorder schakelt NIET automatische over bij het AAN of UIT zetten. Ik moet handmatig de TV omzetten naar de dvd-recorder.

Gr
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:05:
Hoi Bing69,

ja, zoals je kan lezen op de mijn "posting", heb ik ook het probleem gehad dat hij 's morgens nog stond op te nemen. Heb de indruk dat pdc niet echt goed werkt.

Heb ook het probleem dat de TV naar zwart terugschakeld wanneer de 5045 uitgeschakeld wordt. Zoals je eerder kan lezen op dit forum wordt dit schijnbaar aangestuurd door pin8 van de scartconnector....maar heb de indruk dat deze aansturing niet correct gebeurd door de recorder.
Ik heb de bijgeleverde scartkabel gebruikt en de recorder schakelt NIET automatische over bij het AAN of UIT zetten. Ik moet handmatig de TV omzetten naar de dvd-recorder.

Gr
Ron
Had het inderdaad gelezen ja, dat van die pen 8 zou wel kunnen. In principe doe ik hetzelfde met de tulip aansluiting / verloop naar scart...
Alleen dan werkt het automatisch schakelen niet meer.

Heb van liteon een mailtje terug gehad dat ik moet upgraden naar 1.99. Dus gaan we vanavond maar eens doen.

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 20-12-2004 16:11 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:11:
[...]

Had het inderdaad gelezen ja, dat van die pen 8 zou wel kunnen. In principe doe ik hetzelfde met de tulip aansluiting / verloop naar scart...
Alleen dan werkt het automatisch schakelen niet meer.

Heb van liteon een mailtje terug gehad dat ik moet upgraden naar 1.99. Dus gaan we vanavond maar eens doen.
Je bedoelt waarschijnlijk FW 1.91 anders mag je ze naar mij mailen want op de LiteOn-site is alleen de 1.91 te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Inderdaad versie 1.91 en het WERKT!!!

Probleem met de scart is weg, het programmeren moet ik nog testen en ik ben nog een kanaal (rtl5) kwijt. Wellicht moet ik zoals eerder geschreven is er een versterkertje aanhangen.

Verder nog veel testen want ik heb hem pas sinds gisteren......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Kortom, waarom een DVD recorder gekocht, in dit geval de Lite On?
Geldt dit soort verhalen voor ook andere DVD recorders, nu, dan houd ik het nog maar even bij mijn video-recorder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jank schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:07:
Kortom, waarom een DVD recorder gekocht, in dit geval de Lite On?
Geldt dit soort verhalen voor ook andere DVD recorders, nu, dan houd ik het nog maar even bij mijn video-recorder. :)
Inderdaad een conclusie om van te janken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:12:
@tammerat:
"Vandaag even naar de BCC geweest. Die hadden de Nederlandse handleidingen los en vergeten mee te geven. Nu dus in bezit. Van de garantie waren ze niet op de hoogte. Ze hebben nog wel geprobeerd Lite-On te bellen, maar dat was niet gelukt. Maar ik mocht hem altijd brengen natuurlijk en ik zou zelf even contact op kunnen nemen met Lite-On. Gedaan, en deze geven aan dat het aankoopbewijs voldoende is. En ik heb het nummer van de hotline gekregen. Nix aan het handje dus."

zelfde verhaal hier, ook BCC, ook zo'n rare kaart erop en geen nederlandse handleiding of garantie. Maar afgaand op jouw verhaal is dat geen probleem: kun je misschien even dat telefoonnummer posten dat je belde? Ik wil ff zekerheid, en BCC is een bende debielen heb ik de indruk.
Die rare kaart schijnt er ook bij anderen op te zitten. Mij is verteld dat de garantie geen probleem is, maar bij mijn eerste call naar de helpdesk (040-2508088) werd er direct weer naar gevraagd en vreemd gereageerd dat het er niet bij zat en geen sticker op het apparaat. Ik heb vandaag weer gebeld, want ik zou worden teruggebeld, maar dat is wederom niet gebeurd. Zal wel weer een goede reden voor zijn, maar vind dat altijd tamelijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
stokkom schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:32:
[...]

Nee, dit kan helaas niet. De naam van het apparaat is wat dat aangaat verwarrend: er staat namelijk 'dual'. Dat is flauw, want ze bedoelen daarmee dat je zowel DVD-r als DVD+r kunt branden/spelen.
Dat is niet zo heel flauw, want zo noemden ze het +/- verhaal al bij de pc branders. Weet nog dat ik een keer naar het type van een lite-on brander vroeg bij de mediamarkt (stond niet op de doos) en de verkoper mij vertelde dat het type "dual drive" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:38:
[...]

hoezo garantie kopen je hebt al 2 jaar van Liteon en ze komen gewoon je recorder omwisselen thuis en een scart is een scart toch?
ik en wij hebben gewoon een derlandse gebruiksaanwijzing en zo maar op internet kun je die ook neerhalen
Wil jij niet langer dan 2 jaar zorgeloos van je aankoop genieten? Zou ik best willen, ware het niet dat ik daar niet bijna 20% van de aanschafprijs voor wil neertellen. Zo wordt een goedkoop apparaat alsnog duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:05:
Hallo Mannen,
Het is mij niet gelukt. Zodra ik iets aan het opnemen ben en ik druk op Play, dan gaat hij de huidige opname vanaf het begin alvast tonen en dat staat wel in de handleiding. Hoe je een DVD zou moeten bekijken is mij niet duidelijk, want de meeste functies op de AB zijn dan geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Is er al iemand die de 5045 al op de PC heeft geprobeerd an te sluiten om films/muziek over te zetten? Of kan dit alleen met DV videocamera's (i-link) of analoge camera's via de AV front?

Graag jullie reacties.

groet, Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb 4 dagen deze recorder,heb nog niet alles uitgeprobeert, maar zit met een probleem, bij opname op hdd zijn er om de 3 à 4 minuten korte geluidsonderbrekingen. Naar het schijnt is dit te verhelpen door FW 191 te downloden via de site van liteon. (is dit probleem dan opgelost?) Kan iemand een korte beschrijving geven hoe men te werk moet gaan: volgorde op pc, hoe op dvd branden, en welk menu te gebruiken op de dvd recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 09:22:
hallo, ik heb 4 dagen deze recorder,heb nog niet alles uitgeprobeert, maar zit met een probleem, bij opname op hdd zijn er om de 3 à 4 minuten korte geluidsonderbrekingen. Naar het schijnt is dit te verhelpen door FW 191 te downloden via de site van liteon. (is dit probleem dan opgelost?) Kan iemand een korte beschrijving geven hoe men te werk moet gaan: volgorde op pc, hoe op dvd branden, en welk menu te gebruiken op de dvd recorder.
Met bv Nero het bestand op een cd'tje zetten en de sessie afsluiten, daarna de 5045 aan zetten, lade openen, cd er in en de instructies op het scherm volgen. Na afloop de HD opnieuw formateren en klaar ben je

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:52:
Inderdaad versie 1.91 en het WERKT!!!

Probleem met de scart is weg, het programmeren moet ik nog testen en ik ben nog een kanaal (rtl5) kwijt. Wellicht moet ik zoals eerder geschreven is er een versterkertje aanhangen.

Verder nog veel testen want ik heb hem pas sinds gisteren......
Dus gisteren tijden GTST sprong de 5045 aan mat als gevolg dat we naar het video kanaal moesten kijken. Zal toch eens naar pinnetje 8 kijken

[ Voor 16% gewijzigd door bing69 op 21-12-2004 12:35 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Bing,

als de recoder aanspringt en de TV schakelt over, kan je zonder probleem de TV handmatig terug op de zender zetten waarnaar je aan het kijken was hoor.

Gr
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Snell,

op de webpage waar je de nieuwe firmware kan downloaden (http://www.liteonit.com/DC/english/download.htm) zal je een link zien staan "Click here for help". Die leidt je naar een pagina die je stap voor stap dmv screendumps laat zien hoe je de cd moet branden.

Gr
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:51:
Hoi Bing,

als de recoder aanspringt en de TV schakelt over, kan je zonder probleem de TV handmatig terug op de zender zetten waarnaar je aan het kijken was hoor.

Gr
Ron
Bij mij dus niet, dan krijg een soort overstuurd signaal van de liteon te zien. Heb het voolopig maar opgelost door de tulips aansluitingingen op de scart aan te sluiten.

Van Liteon kreeg ik de volgende reaktie:
----------------------------
Dear Sir,

Het klopt dat wanneer de timer wordt gestart, automatisch wordt overgeschakeld op de tv tuner van de
recorder.
Dit zal in de volgende firmware worden opgelost.
Dus we wachten maar even af en knippen maar geen kabeltjes door ;-)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
bing69 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:05:
[...]

Bij mij dus niet, dan krijg een soort overstuurd signaal van de liteon te zien. Heb het voolopig maar opgelost door de tulips aansluitingingen op de scart aan te sluiten.

Van Liteon kreeg ik de volgende reaktie:
Dear Sir,

Het klopt dat wanneer de timer wordt gestart, automatisch wordt overgeschakeld op de tv tuner van de
recorder.
Dit zal in de volgende firmware worden opgelost.
Dus we wachten maar even af en knippen maar geen kabeltjes door ;-)
Niet om het één of ander, maar ik heb dat probleem helemaal niet. Dat is toch juist opgelost met de firmware 191 (heb ik direkt geinstalleerd overigens). Dus, staat die er al op?
Ik gebruik overigens een 8-pins scartkabel omdat mijn tv niet tegen de 21-pins kan. Sluit ik die aan, dan is mijn tv helemaal van slag als ik de recorder aan heb (ook geen gewone tv meer te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Vandaag overigens netjes teruggebeld door de Lite-On helpdesk. Mijn probleem met regelmatig asynchroon geluid in de LP en EP modus is voor onderzoek naar Taiwan gestuurd. Ik word er over een paar weken over teruggebeld. Heeft iemand dit probleem ook opgemerkt? Gelukkig is er een work-around. ;-)

Ik heb trouwens wel dat het beeld op de tv als ik kijk via de scart-kabel (dus opnames of tv via de recorder) het beeld kwalitatief toch wel een stuk minder is. Ik vraag me alleen af of dit aan mijn tv, mijn scartkabel of aan de recorder ligt. Iemand een idee? Loont het de moeite een andere scartkabel te gaan halen? Zoals reeds gezegd, kan mijn oude trouwe tv niet tegen de meegeleverde 21-pins scartkabel.

Groeten Marcel

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste