Het Grote PS2 Topic - Part V

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MenaceD schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:18:Heeft iemand trouwens een lijstje met alle games die te spelen zijn met een lightgun ?
Konami Hyperblaster:
[ps1] Henry Explorers
[ps1] Leathal Enforcers Deluxe Pack
[ps1] Revolution X
[ps1] Area 51
[ps1] Horned Owl
[ps1] Die Hard Trilogy
[ps1] Elemental Gearbolt
[ps1] Mighty Hits
[ps1] Mighty Hits Special
[ps1] Snatcher
[ps1] Maximum Force
[ps1] Simple 1500 Series vol. ??: The Gun Shooting
[ps1] Simple 1500 Series vol. 63: The Gun Shooting 2
[ps2] The Keisatsukan: Shinjuku 24-jikan

Namco Guncon:
[ps1] Time Crisis
[ps1] Time Crisis: Project Titan
[ps1] Rescue Shot Bu-Bi-Bo
[ps1] Gunbarl
[ps1] Oh! Bakyuuun
[ps1] Gunbalina
[ps1] Gunbullet
[ps1] Gun Survivor - Bio Hazard

Namco Guncon 2:
[ps2] Time Crisis 2
[ps2] Time Crisis 3
[ps2] Time Crisis: Crisis Zone
[ps2] Gun Survivor 2: Bio Hazard Code: Veronica
[ps2] Gun Survivor 3: Dino Crisis
[ps2] Gun Survivor 4: Bio Hazard: Heroes Never Die
[ps2] Gunvari Collection (collectiedisc met Gunbarl, Gunbullet, Gunbalina en Time Crisis)
[ps2] Ninja Assault
[ps2] Vampire Night
[ps2] Virtua Cop Rebirth
[ps2] Death Crimson OX+

Merk op dat dit allemaal Japanse titels zijn. Europese en Amerikaanse versie kunnen anders heten.

[ Voor 7% gewijzigd door ari3 op 02-01-2005 00:50 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Over die memorycards...als ik het allemaal goed heb gelezen kan je met behulp van de netwerkadapter je PS2 via een netwerkje benaderen en ook op de memorycard komen...dan kan je de files toch op je PC zetten en later als je ze nodig hebt weer terugzetten? Zou een hoop schelen voor die dure memory cards....want er zijn zat save games van spellen die ik al uit heb maar het zonde vindt de save weg te gooien voor een ander spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ari3 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:39:
[...]

...lijstje...

Merk op dat dit allemaal Japanse titels zijn. Europese en Amerikaanse versie kunnen anders heten.
Dat wordy goed zoeken waarschijnlijk, hoop niet echt bekend klinkende titels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Je kunt inderdaad niet zomaar elke lightgun gebruiken op een 100Hz tv. Een kennis van mij heeft een 100Hz tv met een 100Hz ondersteunende gun maar zelfs dat geeft wel eens problemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:11:
mmm en hebben jullie dan allemaal meerdere memory kaarten?
of wissen jullie veel save games?
Want bij mij neem gta sa 2mb in en Killzone nam ook 2mb. Dus toen heb ik die save game er maar vanaf gegooid (ben toch nog niet goed in fps games @ps2)
Ik gebruik zelf 2 stuks 8MB memorycard en een Action Replay Max Evo. Op die manier kan je de savegames die je niet gebruikt of wilt backuppen op een USB stick/HD zetten en/of naar de PC overhevelen. Voordeel is dan gelijk dat je ELF files kan uitvoeren en kan rommelen met je memcards (bijv. om HDloader etc erop te zetten). Genoeg te knutselen dus zonder dat je PS2 omgebouwd hoeft te zijn.

Handige PS2 zut:

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:06:
[...]
Ik gebruik zelf 2 stuks 8MB memorycard en een Action Replay Max Evo. Op die manier kan je de savegames die je niet gebruikt of wilt backuppen op een USB stick/HD zetten en/of naar de PC overhevelen. Voordeel is dan gelijk dat je ELF files kan uitvoeren en kan rommelen met je memcards (bijv. om HDloader etc erop te zetten). Genoeg te knutselen dus zonder dat je PS2 omgebouwd hoeft te zijn.
Dan zat ik nog met de vraag, wat die Action Replay Max Evo inhoud.
want mijn ps2 is niet omgebouwd (ik gebruik een zo;n swap card)
Want kan ik met die Action Replay Max Evo dan mn save-games backuppen op mijn pc/HD/usbstick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want kan ik met die Action Replay Max Evo dan mn save-games backuppen op mijn pc/HD/usbstick?
Ja, en meer...
Wat je er officieel mee kan: Datel Action Replay Max Evo product pagina.

Om je een idee te geven hoeveel opslagruimte dat gemiddeld kost:
Voor de PS2 heb ik 781 saves die 63,05MB innemen, dat is 82,6 KB per save gemiddeld.
Voor de PSX heb ik 2259 saves die 173,8MB innemen, dat is 78,78 KB per save gemiddeld. De PSX saves heb ik gebackupt met zoiets, de PS2 met de PS2ARMX.

Alternatief zou je ook een PS2 memorycard > PC-USB adapter kunnen gebruiken, alleen ben ik die nog niet in Nederland tegengekomen of een schema voor gevonden.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over het gebruiken van een normale USB-stick met Action Replay Max.

Ik heb al diverse pogingen gewaagd via Google maar ik loop steeds op een dood spoor.
er wordt wel overal over gepraat maar niemand heeft duidelijke antwoorden

Ik heb via codejunkies al diverse gamesaves en cheats ge-DL en op de stick gezet maar dan kan hij ze niet lezen. moet ik anders misschien speciaal formateren ?

Ik wil dit eerst effe vragen voordat ik een 16mb max-stick ga kopen terwijl ik een 128mb heb liggen die ik op het moment nergens voor gebruik.

alvast bedankt.

het wordt trouwens tijd dat er maar snel een manier komt om het HD-loader of HD-Advance te kunnen werken en tegelijk action replay max cheats >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:20:
Is er al meer bekend over het gebruiken van een normale USB-stick met Action Replay Max.

Ik heb al diverse pogingen gewaagd via Google maar ik loop steeds op een dood
Ik heb een aantal USB-sticks zelf getest en ook wat naslag gevonden erover. Zo lang je USB stick geen drivers nodig heeft en werkt als een 'USB MASS STORAGE CONTROLLER' zit je goed. De theoretisch maximale grootte is 127GB (met de oude usbd.irx module), waarvan 20GB via USB in de praktijk al gehaald is volgens diverse bronnen).

De volgende sticks zullen dan ook werken op de PS2 met de USB stick versies van Action Replay / Gameshark / Codebreaker etc:

Action Replay Max Pen drive
Blaze - Mini Drive - USB Mass Storage Device - 128/256MB
BUFFALO  ClipDrive RUF-C64M - 64MB
Camera HP 256MB SD card (? iig LaunchElf v321)
Camera Olympus C750 - 128MB card (? iig LaunchElf v321)
Camera Olympus C220 - 64MBSmartmedia card (? iig LaunchElf v321)
Cebop Run 1GB/512MB/256MB
Cyber CY-MXDV-16
Dane-Elec Pendrive (xpe128 da-zmp2-0128) 128 MB
DELL 128MB thumb drive (? iig LaunchElf v321)
Easytech MN430
Easytech MN540-128
Easytech MN540-256
Easytech MN550-128
Easytech MN550-256
Easytech MN570-128
Easytech MN570-256
Easytech PN410-128
Easytech PN410-512
Easytech PN510-128
Easytech PN510-256
Easytech PN520-128
Easytech PN520-256
FM USB FlashDrive (16 MB)
FUJIFILM (25910364) (64 MB)
GameShark - PS2 Pen - USB Mass Storage Device - 32MB
Gembird FMP3 stick
Gembird MP3 stick
HY Technology BX1002Na
Iomega - Micro Mini - USB Mass Storage Device - 64MB
IOPlus PocketDisk USB Pen (PD16MB) (16 MB)
I・O DATA  EasyDisk Mate (EDM-32/W) - 32MB
I・O DATA EasyDisk Cute (EDC-64M) - 64MB
I・O DATA EasyDisk Cute (EDC-128M) - 128MB
iRiver iHP-140 MP3 player
Jada J-883
Jada J-885
JumpDrive Lexar Sport 128MB
Kanguru Solutions 64MB (128MB compressed) USB 2.0 KanguruMicro Drive 2.0
K-Byte 128MB USB 1.1 Portable Thumb Drive
Kingston Datatraveler (kusbdti/128) (128 MB)
Kingston Datatraveler (kusbdti/64) (64 MB)
Kortingswinkel.nl MB-171373
Lacie - USB Hard Drive - 20GB
Lenco Xemio 991 MP3 stick
Lexar - Compact Flash - 128MB
Lexar - SD - 64MB
Lexar Jump Drive (jde256-231) (256 MB)
Lexar Jumpdrive Special Edition Red (PD032-132) (32 MB)
Linksys Instant USB Disk (USBM32M) (32 MB)
Marquant NMP3-11
Memorex Thumb Drive (32507712) (128 MB)
MP-Chart DS884B
MPMan MP-FUB-26
MPMan MP-FUB-27
MPMan MP-Ki
Nikkei Styxx 10512ZR
Nokia N-Gage
Packard Bell AudioKey
Peripheral Enhancements DiskGO! (PE191542) (128 MB)
Phillar Sound PMM-890-12b
PNY Tech - Attache - USB Mass Storage Device - 128MB
Qware BeatZkey! Pro MP-003
Qware MP-005
Qware MP-006
SanDisk Cruzer Micro (sdcz4128a10) (128 MB)
SanDisk - Compact Flash - 1GB
SanDisk SDCZ4-128-J65 - 128MB
SanDisk SDCZ4-256-J65 - 256MB
SanDisk SDCZ4-512-J65 - 512MB
SanDisk SDCZ2-128-801 - 128MB
SanDisk SDCZ2-512-801 - 512MB (twijfelaar, wel LaunchElf v321)
Sandisk Imagemate 8 in 1
Sealand Technology MS823S
Shenzhen Haili Technology MP3 stick
Simple Tech USB 2.0 Flash Drive (STI-USB2FD/128) (128 MB)
SimpleTech Bonzai USB 2.0 Flash Drive (32 MB)
Sony - Microcult - USB Mass Storage Device - 256MB
Sony Micro Vault USB Storage Media (USM-128B) (128 MB)
Sony Micro Vault USB Storage Media (usm-256u2//m) (256 MB)
Soyo Cigar Pro 64MB Portable Flash Memory Drive Retail (cgsc64ma) (64 MB)
SupportPlus MP3 Stick
Time DPA-20AL
Time DPA-20B
Time DPA-20LC
Toshiba TransMemory (U2A-128MT) - 128MB
Torpedo MP3 stick
US Modular 128MB USB 2.0 Quik Drive
Verbatim Store 'n' Go (47122) (128 MB)
Victory 301F1
Victory 501B2
Victory 501D
Victory B2-256
Victory F1-128
Victory F1-256
Viking Components (U128062204) (128 MB
We!! Wa - Mini Drive 2 - USB Mass Storage Device - 256MB
Xiron 128MB MP3 stick
Xiron 256MB MP3 stick
XLogic XL833A 256mb MP3 Player
Zynet - Mini Drive - USB Mass Storage Device - 32/128/512MB
Ik heb via codejunkies al diverse gamesaves en cheats ge-DL en op de stick gezet maar dan kan hij ze niet lezen. moet ik anders misschien speciaal formateren ?
Nee, gewoon normaal FAT(121/16/32) is prima.
De Action Replay Max Evo werkt alleen met .MAX bestanden in de root (dat zijn iig de files van Codejunkies Europe). Voor .XPS (Xport 2) .XMEM (Xport) bestanden kun je de XPSToMaxMemConvertor gebruiken. Voor .PWS (AR Max Power Saves), .CBS (CodeBreaker Saves), .NPO (Nport), .SPS (Shark-Port 2), .MD (Shark-Port), .p2m (Xploder 4 Pro), .XPS (Xport 2) bestanden kun je Ps2 Save Builder gebruiken. ELF bestanden die je wilt starten van de USB stick mogen wel in subdirectories staan.
het wordt trouwens tijd dat er maar snel een manier komt om het HD-loader of HD-Advance te kunnen werken en tegelijk action replay max cheats >:)
Dat kan al... als je tenminste de image zodanig aanpast dat hij eerst boot met je AR/GS/BP ELF file en daarna met de oorspronkelijke game ELF. Kortom, dan moet je jouw harddisk image veranderen en evt. bootselector toevoegen. Ik heb ze wel eens gezien, maar nog niet belangrijk genoeg gevonden om er eens mee te spelen. Zoek eens op [google=hdloader armax chevyuk] oid.

Als alternatief voor de AR MAX Evo etc zou je ook eens kunnen kijken naar de o2loader, echter die werkt (voorlopig) alleen met gemodde PS2's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn usb stick staat niet in het lijstje,

het is een medion 128mb 2.0 die ik vorig jaar heb gekocht bij Aldi.
ik heb nu ook de 256mb versie dus vandaar dat ik de 128mb niet zoveel meer gebruik.

ik had dus via het bijgeleverde programma op de pc een update van cheats ge-dl
dat is een .bin file

ook heb ik om te proberen wat powersaves ge-DL die inderdaad .max bestanden zijn.

maar als ik de usb stick in de ps2 stop met AR max dan ziet hij wel dat er een USB pen in zit maar er staan geen bestanden op volgens AR max.

ik zal eens gaan googlen over het AR max gebruiken met HD-loader. bedankt voor de tip
Mocht het me allemaal gaan lukken dan meld ik dat wel weer hier in het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is er een "officiele" site waar ik meer info over O2LOADER kan vinden? Ik heb al gezocht maar vind alleen wat vage forum meldingen hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:53:
Is er een "officiele" site waar ik meer info over O2LOADER kan vinden? Ik heb al gezocht maar vind alleen wat vage forum meldingen hier en daar.
02loader staat op eurasia.nu

maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het werkt, ik ga eens snuffelen en ik meld me als ik wat meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn usb stick staat niet in het lijstje
Geen drivers + Mass Storage Device = werken in de meeste gevallen. Je kan het ook zien als je die AR Max boot naar de Memory Manager dat hij dan een Pen Drive ziet.
maar als ik de usb stick in de ps2 stop met AR max dan ziet hij wel dat er een USB pen in zit maar er staan geen bestanden op volgens AR max.
Zie boven, hij werkt dus wel. Zet er anders eens wat saves van je PS2 memorycard op en check het op de PC of er dan .MAX bestanden staan. Ook kun je in de diverse programma onderdelen eens je voorkeuren opslaan zodat hij op de Pen Drive een \MaxSettings\ folder aanmaakt (met daarin bestanden als arsettings.dat mmsettings.dat en playsettings.dat etc).
ik had dus via het bijgeleverde programma op de pc een update van cheats ge-dl
dat is een .bin file
De updates voor de cheats download je als codelist.bin bestand en zet je in de root van je USB stick (evt. kun je die met de Max Memory Manager ook op je PS2 memorycard zetten). De MaxDrive PC software die je bijgeleverd krijgt zet die updates daar nl. ook. Zie ook: http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp?c=GB&cr=GBP&cs=£&r=1&l=1&p=1&i=8325&s=23

Alternatief zou je de codelist op je PS2 memorycard kunnen zetten via de Max Memory Manager middels deze .MAX file: http://www.geocities.com/free_noname123/armaxcodelistuk.zip (codelist versie 517). Dat is een savefile in MAX indeling met de codelist.bin in MCx:\BESLES-00000 DATEL\

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ euss

dank voor de hulp, ik ga vanavond gewoon eens wat dingen uitproberen,

in het ergste geval ben ik mijn saves kwijt en moet ik de spellen allemaal opnieuw uitspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter te vaak een backup als te weinig ;)

Sommige mensen ondervinden veel problemen met de Memory Manager (via Google kom je ook best wat ervaringen tegen), maar ik kloot flink wat aan (ook qua dingen waar ze het niet voor ontworpen hebben :+) en heb weinig problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dam dit klinkt allemaal erg moeilijk.
Maar ik ga het nogmaals proberen.

Ik wil denk ik zowieso een netwerkadapterhalen voor €26,-
Daar wil ik dan een 15gb maxtor aanhangen (ide kabel heb ik ook nog liggen)
De HDloader (werkt die ook met een swap card?)

Daarnaast wil ik dan graag mijn save games backuppen
Ik heb een usb stick de Time DPA20AL (staat in je lijst), maar hoe herkent mijn ps2 die stick?
Want als ik die erin stop, gebeurt er nix :(

En dan die Action Replay Max Evo is die in mijn verhaal ook nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb inderdaad behoorlijk wat problemen gehad met de Action Replay memory manager. Tot 3 keer toe alle saves kwijtgeraakt :( Met een opslagmogelijkheid op USB veranderd er natuurlijk wel het een en ander, je kan immers een backup op harddisk maken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die krengen zelfs op CDR gezet zodat ik ook de HD niet meer de schuld kan geven :D
Daar wil ik dan een 15gb maxtor aanhangen (ide kabel heb ik ook nog liggen)
Normaal gesproken sluit je de harddisk direct aan op de netwerkadapter, dus zonder kabel. Een kabel gebruik je alleen als je de harddisk extern gaat monteren (bijv. in een slede zoals hier: http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=24633 / http://img.photobucket.com/albums/v355/psxpc4/DSCF0411.jpg en in het vorige topic te zien was).
hoe herkent mijn ps2 die stick? [...] Want als ik die erin stop, gebeurt er nix
Zodra er software gebruikt wordt die USB activeert (USBD.IRX) en op zoek gaat naar opslagapparaten dan ziet hij hem als een Pen Drive. Voorbeelden van dergelijke software zijn de Action Replay Max Evo met zijn Memory Manager en het Amerikaanse Gameshark variantje (en enkele die ik om 10:19 al opsomde). Het is dus niet zo dat je PS2 zonder software die pendrive kan gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
ik heb nog evenrond gekeken en ik wilde vragen heeft iemand ervaring met
Mega Memory Manager For PlayStation2 of MAX Memory CD For PlayStation2
http://uk.codejunkies.com...P&cs=£&r=1&l=1&ProdID=184
http://uk.codejunkies.com...P&cs=£&r=1&l=1&ProdID=237

Of is dit 3x niets?

Verder heb ik nog 1laatste vraag ;)
Op die site van uk codejunkies kwam ik dit ook nog tegen
http://uk.codejunkies.com...P&cs=£&r=1&l=1&ProdID=302 --> is ook in 32mb te koop
Maar waar kan ik dit het beste mee vergelijken? of is dit in principe gewoon een usbstick (alla mn mp3speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog evenrond gekeken en ik wilde vragen heeft iemand ervaring met
Mega Memory Manager For PlayStation2 of MAX Memory CD For PlayStation2
http://uk.codejunkies.com...P&cs=£&r=1&l=1&ProdID=184
http://uk.codejunkies.com...P&cs=£&r=1&l=1&ProdID=237

Of is dit 3x niets?
Die 2 tesamen zitten ook op de AR Max (de Max is in feite de Cheats, Media Player, DVD Region X, MAXim, Memorymanager inéen, de Evo is de MAX met stick). Die eerste is puur een memorycard manager terwijl die laatste ook online kan. Beiden (huidige) versies kunnen omgaan met USB opslag.
Dan houdt je nog 1 vreemde Datel eend in de bijt over en dat is de (verouderde) X-port V2, wat je eigenlijk moet zien als een USB kabel tussen PS2 en PC om saves over te zetten (behoorlijk onhandig, aangezien beiden aan moeten staan en binnen kabelbereik).
Verder heb ik nog 1laatste vraag ;)
Op die site van uk codejunkies kwam ik dit ook nog tegen
http://uk.codejunkies.com...P&cs=£&r=1&l=1&ProdID=302 --> is ook in 32mb te koop
Maar waar kan ik dit het beste mee vergelijken? of is dit in principe gewoon een usbstick (alla mn mp3speler)
Dat is gewoon een USB stick die gegarandeerd met de AR Max werkt. Je bent goedkoper uit als je een losse USB stick zoekt of eerst eens je MP3 speler test. ;)

Als je daar een grote PS2 memorycard zocht dan moet je denken aan zoiets: http://uk.codejunkies.com/shop/product.asp?c=GB&cr=GBP&cs=£&r=1&l=1&ProdID=306

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:44:
Normaal gesproken sluit je de harddisk direct aan op de netwerkadapter, dus zonder kabel. Een kabel gebruik je alleen als je de harddisk extern gaat monteren (bijv. in een slede).
Okej dat wis ik niet, weer wat geleerd ;)
Zodra er software gebruikt wordt die USB activeert en op zoek gaat naar opslagapparaten dan ziet hij hem als een Pen Drive. Voorbeelden van dergelijke software zijn de Action Replay Max Evo met zijn Memory Manager en het Amerikaanse Gameshark variantje (en enkele die ik om 10:19 al opsomde). Het is dus niet zo dat je PS2 zonder software die pendrive kan gebruiken.
Als ik het goed begrijp is de Action Replay Max, dus absoluut noodzakelijk
Dan ga ik die binnekort denk ik eens bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:51:
[...]

Dat is gewoon een USB stick die gegarandeerd met de AR Max Evo werkt. Je bent goedkoper uit als je een losse USB stick zoekt of eerst eens je MP3 speler test. ;)

Als je daar een grote PS2 memorycard zocht dan moet je denken aan zoiets: http://uk.codejunkies.com/shop/product.asp?c=GB&cr=GBP&cs=£&r=1&l=1&ProdID=306
Die stick kan ik natuurlijk nog niet proberen zonder die AR Max Evo he?
Maar ik kan daarnaast m'n stick wel nog gewoon gebruiken voor mp3 liedjes he?

Iig heel erg bedankt voor al je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stick kan ik natuurlijk nog niet proberen zonder die AR Max Evo he?
Geen vriendjes met een AR Max? Zo heb ik iig al behoorlijk wat kunnen testen ;)
Maar ik kan daarnaast m'n stick wel nog gewoon gebruiken voor mp3 liedjes he?
Natuurlijk kan dat, al zet je er je school/werk documenten erop :)
Maar verkijk je niet op de opslagcapaciteit. Als je jouw MP3's in een aardige kwaliteit erop wilt hebben dan zit een 256MB al snel vol (met mijn huidige werkwijze/eisen) :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:10

SkyStreaker

Move on up!

Euss, ik heb meerdere Action Replays geprobeerd en allemaal verprutsen ze mijn MC. Hoevaak ik al niet AQBOOT heb moeten gebruiken om een corrupte save of om een unformat/format uit te voeren DANKZIJ Action Replay... Pffff :/

HOE zit dat met jou?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is AQBoot? Ik gebruik altijd memory card killer maar die kan alleen formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag Jak 3 opgepikt bij de mediamarkt. Ben bij Jak 2 op 98% (ofwel de eindbaas), dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:48:
Wat is AQBoot? Ik gebruik altijd memory card killer maar die kan alleen formatteren.
Iets wat blijkbaar echt nergens meer te vinden is... damn. Zal ik anders een image ervan maken en op mijn webspace zetten, het is zelfgemaakt spul, dus lijkt mij legaal genoeg. Alleen gebruiken op eigen verantwoording he? ;) O-) Het heeft mij vaak gered _/-\o_

AQBoot is een totale MC-manager, hardware info tool en ik meende dat er een FTP-Cliënt op zat.

Download hem hier. Gebruik op eigen risico!

[ Voor 23% gewijzigd door SkyStreaker op 03-01-2005 13:57 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:10:
[...]
Geen vriendjes met een AR Max? Zo heb ik iig al behoorlijk wat kunnen testen ;)
Nope voor zover ik weet heeft niemand zo'n ding in mijn omgeving
[...]
Natuurlijk kan dat, al zet je er je school/werk documenten erop :)
Maar verkijk je niet op de opslagcapaciteit. Als je jouw MP3's in een aardige kwaliteit erop wilt hebben dan zit een 256MB al snel vol (met mijn huidige werkwijze/eisen) :D
Mn stick is 512mb groot ;)

maar ik denk dat ik dan binnekort zo'n ding ga bestellen...
Btw is voor de zekerheid, is dit dezelfde?
http://www.lik-sang.com/i...gory=41&products_id=4894&
en een officiele memory card kost er maar €15,00
http://www.lik-sang.com/i...egory=25&products_id=272&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Na een xbox gekocht te hebben, heb ik besloten om ook een PSTwo te kopen. Ik heb bij een maat Kingdom Hearts gespeeld en dat vond ik een vet spel. Er komt ook een vervolg, dus ik kan niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zijn er op dit moment nog games die co-op gespeeld kunnen worden? Het lijkt wel of de laatste tijd het aantal multi player games weer aan het uitdunnen is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat mijn technische vraag hier eigelijk niet thuis hoort maar ik doe het lekker toch O-)

ik wil HDL dump gaan gebruiken ipv winhiip

nu kan ik 2 versie DL.

windows GUI & windows CLI

wat is GUI & CLI ?? sorry :? maar ik weet het echt niet 8)7

Graphic interface & Command line interface

laat maar ik denk dat ik het weet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik hier praten over de truck met de pstwo met het rietje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Volgens mij mag je alles posten behalve als het over ombouwen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vraag ik me af waarom mijn PS-Two niet met open klep wilt draaien. Ik heb problemen met het plaatsen van het rietje. Het lukt me echt totaal niet.

Ik maak een riet van 4cm. Knip hem open, en knip hem daarna weer 2 cm door.
Afbeeldingslocatie: http://www.swapmagic3.com/03.jpg

Daarna in het scharnier geplaatst, tussen de 2 plaatjes zeg maar. Maar als ik hem aanzet, wilt de cd niet draaien. Doe ik hier iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOE zit dat met jou?
Net wat ik eerder al zei: ik doe behoorlijk wat rare dingen (ik gebruik oa AR Max om exploits en eigen ELF's op de MC te zetten en experimenteer er lustig op los) maar heb eigenlijk nog nooit een savegame verloren of m'n card opnieuw hoeven formateren. Nu gebruik ik niet de crunch optie (waarmee je de saves op je PS2 card comprimeert), wellicht dat dát een hoop scheelt :?
Zijn er op dit moment nog games die co-op gespeeld kunnen worden?
Damn, had dat vorige week gevraagd voordat ik een digitale opruimbui kreeg. Ik had een mooi lijstje daarvan maar ik kan hem nu niet meer vinden :X

Nou ja, dan maar even snel wat bij elkaar sprokkelen:

CO-OP MULTIPLAYER GAMES:
- Amplitude
- Army Men: Green Rogue
- Adventures of Cookie and Cream
- Armored Core 2: Another Age
- Armored Core 3
- Army Men: Air Attack 2
- ATV Offroad Fury 2
- Baldur's Gate: Dark Alliance
- Baldur's Gate: Dark Alliance II
- Batman: Rise of Sin Tzu
- Battle Engine Aquila
- Champions of Norrath
- Conflict: Desert Storm
- Conflict: Desert Storm II
- Conflict: Vietnam
- Contra: Shattered Soldier
- Cookie & Cream
- Crimson Sea 2
- Dark Alliance
- Dead or Alive 2: Hardcore
- Deer Hunter
- Defender
- Def Jam Vendetta
- Dynasty Warriors 3
- Endgame
- Everquest Online Adventures
- Everquest Online Adventures: Frontiers
- EyeToy: Groove
- Fallout: Brotherhood of Steel
- Gauntlet: Dark Legacy
- Ghost Recon
- Ghost Recon Junglestorm
- Ghost Recon 2
- Gladius
- Guitaroo-Man
- Half-Life
- Hidden Invasion
- Hunter: The Reckoning Wayward
- Hunter: Wayward
- James Bond 007: Everything or Nothing
- James Bond 007: Nightfire
- Killzone
- Legend of Alon D'ar
- Lord of the Rings: The Return of the King
- Madden NFL 2003
- McFarlane's Evil Prophecy
- Medal of Honor - Rising Sun
- Midnight Club II
- Mobile Suit Gundam: Federation vs. Zeon
- Mystic Heroes
- NBA Live 2003
- NBA Street Vol. 2
- NFL 2K3
- NFL Street
- Ninja Assault
- Project Eden
- Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy
- Quake III: Revolution
- Rainbow Six 3
- Ratchet And Clank 3 - Up Your Arsenal
- Resident Evil: Outbreak
- Rumble Racing
- Samurai Warriors
- Sega Soccer Slam
- Sega Sports Tennis
- Serious Sam
- Shrek 2
- Silent Scope 2
- Silent Scope: Dark Silhouette
- Sims
- SOCOM: US Navy Seals
- SOCOM II: U.S. Navy SEALs
- Soldier of Fortune Gold
- Star Wars: Jedi Starfighter
- Star Wars: The Clone Wars
- Summer Heat Beach Volleyball
- SWAT: Global Strike Team
- Syphon Filter: The Omega Strain
- Teenage Mutant Ninja Turtles
- Tekken Tag Tournament
- Tenchu 3: Wrath of Heaven
- TimeSplitters: Future Perfect
- TimeSplitters 2
- Time Crisis 2
- Time Crisis 3
- Tony Hawk's Pro Skater 4
- Tribes: Aerial Assault
- Twisted Metal: Black
- Unreal Tournament
- Vampire Night
- Wakeboarding Unleashed
- Winning Eleven serie
- Winback
- World Destruction League: Thunder Tanks
Het lijkt wel of de laatste tijd het aantal multi player games weer aan het uitdunnen is helaas.
Tegenwoordig ligt de nadruk meer op het online gebeuren (gelukkig ook maar, er zijn al genoeg ondergeschoven Sony kindjes).
Pittie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:52:
[...]
maar ik denk dat ik dan binnekort zo'n ding ga bestellen...
Btw is voor de zekerheid, is dit dezelfde?
http://www.lik-sang.com/i...gory=41&products_id=4894&
en een officiele memory card kost er maar €15,00
http://www.lik-sang.com/i...egory=25&products_id=272&
Dat is inderdaad de AR Max maar dan in de Evo uitvoering (dus mét USB stick [meestal 16MB, dus snel vol ;)]).
Die Sony PS2 card is inderdaad niet duur in vergelijking met NL shops :)
tranztaz schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:35:
[...]
Zelfs alleen maar een savegame gewoon verplaatsen of er op zetten is al (te) vaak gevaarlijk, zoals het updaten van de codes, dat komt ook in een savegame. Ik vind het nogal erg onstabiele code.
Ik kan mijn vinger er niet opleggen waarom de ervaringen dan zo uiteenlopen. Ik zou zeggen dat juist iemand die veel klooit en veel savegames heeft eerder tegen een dergelijk probleem aanloopt. Nu zal die code wel vaker debugged zijn, wellicht dat die oude versies er meer last van hebben :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:26:
[...]
Net wat ik eerder al zei: ik doe behoorlijk wat rare dingen (ik gebruik oa AR Max om exploits en eigen ELF's op de MC te zetten en experimenteer er lustig op los) maar heb eigenlijk nog nooit een savegame verloren of m'n card opnieuw hoeven formateren. Nu gebruik ik niet de crunch optie (waarmee je de saves op je PS2 card comprimeert), wellicht dat dát een hoop scheelt :?
Zelfs alleen maar een savegame gewoon verplaatsen of er op zetten is al (te) vaak gevaarlijk, zoals het updaten van de codes, dat komt ook in een savegame. Ik vind het nogal erg onstabiele code.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 03-01-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou, straks Jak 2 uitgespeeld (mooie lange uittro trouwens) en ben met Jak 3 begonnen. En ja hoor, wéér die geweldige gameplay. Wel ben ik na iets van twee uurtjes spelen al rond de 20%, gaat wel wat sneller dan ik gehoopt had, maar misschien dat de percentages straks minder snel oplopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:58:
Dan vraag ik me af waarom mijn PS-Two niet met open klep wilt draaien. Ik heb problemen met het plaatsen van het rietje. Het lukt me echt totaal niet.

Ik maak een riet van 4cm. Knip hem open, en knip hem daarna weer 2 cm door.
[afbeelding]

Daarna in het scharnier geplaatst, tussen de 2 plaatjes zeg maar. Maar als ik hem aanzet, wilt de cd niet draaien. Doe ik hier iets fout?
Rietje werkte bij mij ook niet. Wat ik heb gedaan is een stukje redelijk hard plastic (heb zelf een stuk plastic van een Melkan-kwark bakje genomen) uitgeknipt. Ongeveer 0,4 cm breed en een paar cm lang. Vervolgens dit over de lengte dubbelgevouwen. Vervolgens kan je met een beetje pielen, de lens activeren (hij maakt dan geluid) en je kan je backup spelen. Met een beetje pielen blijft het stukkie plastic ook vastzitten. Wees gewoon een beetje creatief in het gebruik van het materiaal. Het idee is dat je de schakelaar moet zien te activeren. Als je het een paar keer hebt geoefend is het peanuts om het aan het werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik heb het nu al teruggebracht. Ik wacht anders nog heel even op de Magic Switch, dit is een iets professionelere vorm zonder wcpapier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor magic switch heb je toch ook gewoon Swap Magic nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeker, maar hoef je niet met papier te klooien, maar zitten er een soort plasticjes bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
ff een vraag over de Replay MAX EVO, kun je hiermee ook gelijk de hd benaderen?
of bijv hdloader op de mc instaleren?.
Lijkt me wel handig met de laptop via usb spellen op de hd te zetten. Of is usb 1.1 hiervoor toch te langzaam? (I'm very bad in english you see and the infosite is english offcorse)

bedankt voor je antwoord

[ Voor 14% gewijzigd door BpeterB op 03-01-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees overal dat je die externe HD dus op je netwerk dingkie aansluit, maar dat netwerk ding zit toch buiten je ps2? dus dan zou hij toch juist wel extern moeten zijn??
(hoe zit het met je garantie als je er een HD op aansluit enzo?)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee, die netwerkadapter zit achter op / IN de PS2. Het is geen externe doos zoals in andere delen van de wereld het geval schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BpeterB schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:09:
Lijkt me wel handig met de laptop via usb spellen op de hd te zetten. Of is usb 1.1 hiervoor toch te langzaam? (I'm very bad in english you see and the infosite is english offcorse)

bedankt voor je antwoord
nee, dat lukt helaas niet, maar er staan wel diverse mogelijkheden beschreven in deze topic
welke gelukkig in het Nederlands is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoe gaat de PS2 eigelijk om met zelf gebrande dual layer dvds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:58:
Hoe gaat de PS2 eigelijk om met zelf gebrande dual layer dvds?
Die vraag heb ik zojuist gepost op een ps2-nieuwsgroep voor je :) Er schijnen nogal verschillende meningen te zijn. Ik wacht af.

Hebbie AQBOOT al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met de AR Max software niet direct de harddisk benaderen. Je kunt wel met de Mediaplayer ELF files starten. HDloader (of wat voor exploit/ELF dan ook) op de PS2 memorycard zetten is ook geen enkel probleem, hiervoor kun je bijv. ps2save-builder gebruiken om een MAX save te maken en deze MAX file met de USB stick + ARMax memory manager overzetten (alternatief kun je de Exploit Sender van DiGiTaLeX gebruiken als je geen USB stick hebt). Let er wel op dat alle nodige bestanden op de juiste plek staan (sommige verwachten hun .IRX en andere files op specifieke plekken. In dat geval die files daar zetten of de ELF patchen).
Als je snel wilt installeren via USB dan kun je beter een USB > ATA kabel gebruiken op de PC en deze met bijv. WinHiip installeren.
Capoeirist schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:24:
euss :
Dank, ja ik snapte dat je bepaalde modus soms moet gebruiken, maar ben inderdaad benieuwd naar de technische achtergrond ervan :)
Het duurde even :D maar ik kwam het toevallig tegen:
MODE1:
De leessnelheid van de HD wordt verlaagd zodat deze even traag is als een normale CD/DVD.

MODE2:
DVD9 wordt ondersteund.

MODE3:
De lader wordt uit het geheugen released na booten. Dit om te voorkomen dat er crashes optreden als een spel het geheugen cleared.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op maandag 01 november 2004 @ 13:44:
http://www.hdadvance.com/hd_advance_where_to_buy.htm
www.gbashop.nl
www.psxshop.nl

HD loader is idd ook gewoon relaxt voor legale doeleinden, was echt blij toen ik de mijne binnenkreeg en Burnout3 zonder DVD kon spelen (laadtijden zijn echt 50-40% vermindered gok ik :) )
hahaha 60 Euro vragen ze er voor bij psxsjop. Ik heb hem net bij www.bugfix.nl besteld voor 35 Euro, en dan niet nog eens achteraf verzendkosten die er bij kwamen, gewoon 35 Euro all-in! En ook geen 14 dagen levertijd! Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 05:07:
[...]
Als je snel wilt installeren via USB dan kun je beter een USB > ATA kabel gebruiken op de PC en deze met bijv. WinHiip installeren.
[...]
Wat voor snelheden haal je hiermee, dit is de enige reden dat ik nog geen HD geinstalleerd heb, aangezien ik geen HD in m'n PC kan hangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:50:
[...]
Wat voor snelheden haal je hiermee, dit is de enige reden dat ik nog geen HD geinstalleerd heb, aangezien ik geen HD in m'n PC kan hangen.....
De snelheid wordt gelimiteerd door de snelheid van je harddisk, je USB chipset, je USB kabel en USB>ATA converter.

USB 1.1: 1.5MByte/sec bandbreedte totaal
PS2 DVD: 5,4 MB/sec max. transferrate
USB 2.0: 60 MB/sec bandbreedte totaal (ong. 20 MB/s voor een enkele device)
ATA133: 133 MB/s brandbreedte maximaal (ong. 45MB/s in praktijk)
SATA: 150 MB/s brandbreedte maximaal
IEEE1394B/firewire: 100 MB/s brandbreedte maximaal
Sony's iLink [firewire]: 50MB/s brandbreedte maximaal

Dus als je PC voorzien is van USB 1.1 dan gaat het zelfs langer duren als op de PS2 terwijl USB 2.0 sneller is als de PS2 DVD drive. Het snelste is ATA en dat kun je al simpel oplossen met een harddiskslede. ATA heeft weer als nadeel dat het niet hotswappable is, dus bij aankoppelen moet je PC wel uit, USB/FireWire/Sata hebben die nadelen niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
'Probleem' is dat ik een kant en klare PC heb (HP t280.nl), die je dus waarschijnlijk niet zo makkelijk openschroeft.

Ik heb ook al gekeken hoe snel het via netwerk is (heb een hubje in de buurt van m'n PS2), maar volgens mij zijn de snelheden daarvan nog lager(?). De reden hiervoor is dat ik ook een aantal imports heb die ik dus niet via de PS2 er op kan zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HP t280.nl heeft USB 2.0 en FireWire wat prima werkt met WinHiip ;)

Tip voor het snel kunnen aankoppelen: http://www.datapro.net/products/UI-200.html

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Dat is mooi :) Wat heb ik dan nog nodig om die harddisk eraan te hangen, die USB/Firewire naar ATA kabel die eerder genoemd werd? Ben van plan een 120Gb Maxtor te halen....

[ Voor 11% gewijzigd door Walkman op 04-01-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk de beste optie om de harddisk via het netwerk van images te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Okej
@euss nogmaals bedankt voor al je hulp ;)
ik ben van plan om de Action Replay MAX EVO Edition te gaan kopen zodra hij op voorraad is bij lik-sang (want daar kost hij ~30dollar terwijl hij bij junkies, 30pond kost, en dat vind ik toch wel een groot verschil.
Daarnaast bestel ik me er een memorycard bij, (kan ik mn savegames zowieso backuppen, mocht het mis gaan)

En miss bestel ik daarna in nederland nog netwerkadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Weet je wat ik nog het leukste vind aan de MAX EVO? De PGEN-emu :) Kan iemand mij trouwesn vertellen hoeveel ruimte de gemiddelde update van Action Replay kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pgen emu kun je ook los downloaden (alleen is die versie die bij de AR Max Evo bijzit voorzien van PenDrive drivers en ook copyrighted).

Andere emulators, ports en homebrew:
  • Emulators:
  • Non emulation ports:
  • HomeBrew spellen:
    • [url="http://ps2dev.org/kb.x?T=735"]The Turnip Game[/url] [url="http://ps2dev.org/kb.x?T=803"]PS2Invaders[/url] [url="http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=24361"]Pintor[/url] [url="http://www.pdroms.de/file_details.php?fn=1302"]Bunny Tetris[/url] [url="http://www.pdroms.de/file_details.php?fn=2134"]Patience[/url] [url="http://www.pdroms.de/file_details.php?fn=2366"]Kahtzee KAPI Demo[/url]
ROM's om mee te testen (non-commercial public domain)

NB: bovenstaande nagelopen en zijn afaik allemaal legaal - het vragen naar commerciele ROM's of andere © copyrighted content is niet toegestaan. Zie ook: Het algemeen beleid #copyright
Kan iemand mij trouwesn vertellen hoeveel ruimte de gemiddelde update van Action Replay kost?
Een volledige update van de AR Max codelists.bin die ik nu binnenhaal met de Max Drive PC software is 2,22 MB (2276 KB) en is versie 518.

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heeft iemand die C64 emulator al eens aan de praat gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:56:
Okej
@euss nogmaals bedankt voor al je hulp ;)
ik ben van plan om de Action Replay MAX EVO Edition te gaan kopen zodra hij op voorraad is bij lik-sang (want daar kost hij ~30dollar terwijl hij bij junkies, 30pond kost, en dat vind ik toch wel een groot verschil.
Daarnaast bestel ik me er een memorycard bij, (kan ik mn savegames zowieso backuppen, mocht het mis gaan)

En miss bestel ik daarna in nederland nog netwerkadapter.
bij Bol.com kost de evo max met 16mb maxdrive 36 pleuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:43:
Heeft iemand die C64 emulator al eens aan de praat gekregen dan?
jammer dat er geen Amiga 500 emulator is

daar heb ik nog een bult spellen van liggen 8) alleen denk ik wel dat de kwaliteit een beetje tegenvalt nu ik de ps2 gewend ben.

good old days >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik denk dat een Ps2 ook niet echt de kracht heeft om een amiga goed te emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Probleem lijkt me daarvoor ook het toetsenbord....stunt car racer is nog wel te doen, maar F18 Interceptor of zo wordt moeilijker om met een ps2 controller te spelen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:44:
Die HP t280.nl heeft USB 2.0 en FireWire wat prima werkt met WinHiip ;)

Tip voor het snel kunnen aankoppelen: http://www.datapro.net/products/UI-200.html
Ziet er zeer zeker interessant uit, maar zag dat dit 110Volt was en kon niet zoiets vergelijkbaars in de pricewatch vinden, haal zoiets toch liever in een winkel dan het te bestellen. Maar dan zal ik iets anders moeten verzinnen....externe behuizing ofzo (het wordt dan waarschijnlijk wel weer een stuk duurder naast hloader, netwerkkaart en harddisk)....
In de specs van de PC staat wel: 5 inbouwplaatsen (vrij: 1 x 3,5-inch intern), dus ik ga 'm vanavond maar eens openmaken om te kijken of er nog een extra harddisk in zou passen :)

[ Voor 77% gewijzigd door Walkman op 04-01-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:39:
De Pgen emu kun je ook los downloaden (alleen is die versie die bij de AR Max Evo bijzit voorzien van PenDrive drivers en ook copyrighted).
Andere emulators voor op de PS2:
- http://www.geocities.com/...31/emulators/emu5200.html (Atari 5200 emulator)
- http://classicgaming.dcemulation.com/ (C=64 en Spectrum emulators)
- http://ps2vic.sourceforge.net/ (VIC-20 emulator)
- http://ps2vice.ruoho.org/ (Commodore 16/64/128, Plus/4 en VIC-20 emulator)
- http://neocd.ps2-scene.org/ (Neo Geo CD emulator)
- http://imbnes.gamebase.ca/ (NES emulators)
- http://www.jboom.com/beebem_ps2/ (BBC Micro emulator)
- http://psms.gamebase.ca/ (Sega Master System emulator)
- http://pgen.gamebase.ca/ (Sega Genesis emulator)
- http://snes-station.gamebase.ca/ (SNES emulator)
- http://ps3-psp-ps2-news.netfirms.com/ps2pce.shtml (TG16/PC Engine emulator)
- http://caesar.logiqx.com/html/emus/ps2/xmame_ps2.shtml (XMame PS2 port)

Een volledige update van de AR Max codelists.bin die ik nu binnenhaal met de Max Drive PC software is 2,22 MB (2276 KB) en is versie 518.
WOEI! Trouwens, ik gebruik PGEN al een tijdje hoor, ik wist al van het bestaan af voordat ik een ps2 had ;) en is 1 van de redenen waarom ik een ps2 heb gekocht. Mijn trouwe megadrive is namelijk defect geraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@euss,

Ik heb gisteravond nog even met mijn usb-stick lopen rommelen

maar ik krijg em niet aan de praat.

Ik heb een aantal .max files in de root staan en die herkend hij niet. ook als ik de bestaande saves van de MC op de usb-stick wil zetten krijg ik een foutmelding.

de usb stick is overigens fat32 geformateerd.
Heb jij nog tips die ik kan proberen of zal ik maar gewoon een maxdrive pen bestellen ?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nog even wat speurwerk gedaan omtrent het gebruiken van AR max icm HD loader.
en ben nog niet veel verder gekomen als dit

dit is een manier zodat de cheatfile in de .iso gebakken wordt en dan op de HDD gezet zodat via hdloader gespeelt kan worden.

http://chevyuk.pwp.blueyonder.co.uk

This will let you use your action replay max with games on the HDD. If you want to use AR Max with every game you will have to mod each game iso. I made this when I wanted to cheat with GTA San Andreas. It took a lot of trial and error but i've sussed it now. what i have done is add the action replay files to my GTA SA image, so action replay loads the GTA files after you select the codes rather than what is in the PS2 DVD Drive. I've tested this with a PAL 39003 V8 Machine, a US Action Replay max and GTA San Andreas US.

You need:

- Action Replay MAX (Legit)
- a hex editor
- CDGenPS2 (download from my website)
- Daemon Tools (if you are using a game iso)(www.daemon-tools.cc)
- ISOBuster (download from my website)
- 6GB HD Space max (PC)

How to do it:
First off you need to use isobuster to rip your action replay files to your pc. insert your ar max cd, open isobuster and select the drive its in. now highlight everything apart from BIG.DAT, BIG2.DAT and DUMMY.zip. right click one of the highlighed files and click extract. extract it to somewhere like C:\ARMAX.

run your hex editor (if you dont have one go to www.download.com and search for hex editor (click the in windows words next to it and change to in downloads)). open your SLUS_xxx.xx / SLES_xxx.xx file that is in C:\ARMAX with the hex editor. Do a search for system.cnf. when it shows you system.cnf (it will usually highlight the word), change it to SYSTE1.CNF. do this 2 more times and your file will be ready. click save in the hex editor file and exit).

next you will have to either insert the game in your PC drive, or if its a saved image use Daemon Tools and load the image. Open CDGenPS2 and drag the files from your game image (load the image to Daemon tools, go to my computer then double click the drive deamon has associated with it). if you are using a CD/DVD simply insert, go to My Computer then double click the drive. now highlight everything in the root APART FROM SYSTEM.CNF and drag it into CDGenPS2. it will take a few seconds then show the files added.

next go back to your drive with your game in and copy SYSTEM.CNF to the desktop. rename it to SYSTE1.CNF then add it to CDGenPS2.
info: remember changing your SLUS / SLES file with the hex editor? now your games SYSTE1.CNF will be read after you select the codes.

now open isobuster, select the drive your game is in or the image you are using and look down where it says LBA and you will see all the files have different numbers next to them. go to CDGenPS2 and change the LBA's for the files in the root folder so they match the original ones. do this by right clicking a file, click the Fix LBA box and change the number accordingly. now do this to every file in the root.

next drag the files from C:\ARMAX into CDGenPS2. now just click IMG on the left of CDGenPS2, choose a file name and location and save it. it took about 10-15 mins for me with a dvd game, but my pc isn't exactly top of the range so speeds will vary. it looks a bit like its chashed because the status bar will go all one colour but it is working.

now put the image on your HD with whatever way you prefere (i used winhiip), make sure you press the DVD tab when installing, and change the boot file to your AR MAX's SLUS_xxx.xx / SLES_xxx.xx file.

If there is no codes for the game you want to use, either enter them manually or update it with the network adapter via the original ar max disc. The codes will be saved on your memory card.

that should be it. if it doesnt work than im sorry. ive only had time to test on GTA SA and it worked ok for me, just make sure you change the LBA's in CDGenPS2 or the game will hang before loading. Also make sure you change the games original SYSTEM.CNF file to SYSTE1.CNF as described.

one more thing, you need a US AR MAX for US games and a PAL AR MAX for PAL games. since the codes are saved on your memory card i found out if you make codes in the US AR MAX, they will be wiped if you run the PAL version and vice versa. I found this out the hard way when all my US San Andreas codes i spent about an hour entering were deleted after running a PAL AR MAX. The only way round this i can think of is using 2 memory cards and write PAL and US on them, copy hdloader so its on both and use one for each type of ar max. i dunno why this happens but it does.

dat betekent dus alle spellen apart behandelen en op de HDD zetten.
Ik zal van het weekend de truc eens proberen met mijn GTA SA en meld me dan weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:40:
Probleem lijkt me daarvoor ook het toetsenbord....stunt car racer is nog wel te doen, maar F18 Interceptor of zo wordt moeilijker om met een ps2 controller te spelen :)
:) LOL :)

offtopic
ik heb al een Amiga emulator op de pc en daar speel ik nog regelmatig mijn favoriet "Ricky Dangerous 1+2"
offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]@euss,

Ik heb gisteravond nog even met mijn usb-stick lopen rommelen

maar ik krijg em niet aan de praat.

Ik heb een aantal .max files in de root staan en die herkend hij niet. ook als ik de bestaande saves van de MC op de usb-stick wil zetten krijg ik een foutmelding.

de usb stick is overigens fat32 geformateerd.
Heb jij nog tips die ik kan proberen of zal ik maar gewoon een maxdrive pen bestellen ?
Bold inserted...
Sommige sticks zijn notoir: dat wil zeggen, soms doen ze het, dan weer niet - en er zijn ook sticks die wel gezien worden door de USBD driver maar niet bruikbaar zijn met de AR Max/GameShark. Sommige van dergelijke Pendrives kun je wel gebruiken met PS2OS, Codebreaker en verwanten (of juist weer niet). De 100% USB Mass Storage Device compatibiliteit is dus nog ver te zoeken. Om deze reden had ik zelf gekozen voor een Evo zodat ik 100% garantie heb dat het daarmee werkt, daarna ben ik op zoek gegaan naar alternatieven omdat ik die 16MB wel érg weinig vond. Ik werk nu met een budget MP3 speler (welke af en toe buggy doet qua herkenning, maar dat is ook dat ding eigen: zie het GT aanbiedingen topic) en als ik nu een andere stick zou moeten kopen zou dat denk ik een Sandisk Cruzer worden aangezien ik daar de meeste positieve resultaten en eigenlijk geen negatieve ervaringen over gelezen heb.
Er is overigens een USBtester voor de PS2: http://ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=25559 / http://www.exploitstation.com/downloads.php?cat=2 - wellicht dat je daarmee ook nog wat wijzer kunt worden. :)
Ik heb nog even wat speurwerk gedaan omtrent het gebruiken van AR max icm HD loader.
en ben nog niet veel verder gekomen als dit [knip] [...] [/knip]
dat betekent dus alle spellen apart behandelen en op de HDD zetten.
Ik zal van het weekend de truc eens proberen met mijn GTA SA en meld me dan weer
Die bedoelde ik inderdaad. Nog nooit mee geexperimenteerd eigenlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ziet er zeer zeker interessant uit, maar zag dat dit 110Volt was en kon niet zoiets vergelijkbaars in de pricewatch vinden, haal zoiets toch liever in een winkel dan het te bestellen. Maar dan zal ik iets anders moeten verzinnen....externe behuizing ofzo (het wordt dan waarschijnlijk wel weer een stuk duurder naast hloader, netwerkkaart en harddisk)....
In de specs van de PC staat wel: 5 inbouwplaatsen (vrij: 1 x 3,5-inch intern), dus ik ga 'm vanavond maar eens openmaken om te kijken of er nog een extra harddisk in zou passen :)
Vroeger kon ik ze in de Pricewatch nog wel vinden, maar nu verdwaalde ik een beetje... :D

Wat dichter bij huis:
- http://www.passiontec.de/_fenster.php?art_id=TN-DL-S167 (36 euro)
- http://www.conrad.nl/ > art.nr.: 973086 (34,95 euro)
- http://www.inkoopacties.net/ia/pkb31z4m (31 euro)
en natuurlijk de USB 2.0 behuizingen - kwestie van het deksel eraf laten of dat ding strippen. Qua prijs is dat nog het meest interessant:
- pricewatch: Externe Behuizing HDD (2.5", USB2.0) (vanaf 13 euro)
- pricewatch: Externe Behuizing IDE (3.5", USB 2.0) (vanaf 26 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
lees hier ergens dat iemand zijn usb flashkaart op fat32 formatteerd, die dingen moet je voor zover ik weet altijd op fat16 formatteren. (mp3spelers, en andere apparatuur)

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 04-01-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een toetsenbord kun je natuurlijk zo inprikken op de usb poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk ook ps2 spellen via netwerk tegen elkaar spelen tegen pc? dus 1 speler op ps2 andere speler op PC met het zelfde spel (bv Need for speed underground)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:58:
lees hier ergens dat iemand zijn usb flashkaart op fat32 formatteerd, die dingen moet je voor zover ik weet altijd op fat16 formatteren. (mp3spelers, en andere apparatuur)
Dat ligt er ook aan hoe groot hij is ;) Maar de PS2 kan iig FAT(12/16/32) aan met de huidige USB mass storage device driver. Geen NTFS of andere nonFAT indelingen op USB stick.

Qua andere programma's:
- Code Breaker V7.0 & V7.1: FAT16
- Code Breaker V8.0/V8.1/Day1: FAT12, FAT16 & FAT32
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:37:
Kan je eigenlijk ook ps2 spellen via netwerk tegen elkaar spelen tegen pc? dus 1 speler op ps2 andere speler op PC met het zelfde spel (bv Need for speed underground)
Weet jij een spel dan wat je online op de PS2 kan spelen en waarvan ook een PC port is met exact dezelfde engine? Ik niet... De meeste console-ports worden sterk aangepast aan de eisen en mogelijkheden waardoor een match tegen elkaar niet echt eerlijk zou zijn ;) (of je moet schaken/dammen etc bedoelen online, al ben ik die nog niet tegengekomen voor de PS2 :+)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel dus spellen als need for speed underground, die kan toch online? tenminste de PC versie wel, ik weet ook dat er andere multiplayer spellen zijn, die zowel op pc als playstation uit zijn. Is maakt het dan zo veel uit op welk platform het draait? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De engines zijn totaal verschillend. Een game die tegen elkaar te spelen is op een pc en een ps2 heb ik nog nooit gezien. Het maakt inderdaad echt veel uit op wat voor platform de games draaien. Feitelijk is nfs op pc een totaal ander spel dan de ps2 versie wat betreft code etc. Het lijkt alleen op elkaar doordat dezelfde textures / banen etc worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:59:
[...]

Een toetsenbord kun je natuurlijk zo inprikken op de usb poort :)
Dan neem ik aan een usb muis ook? En zoja kan je dan met beide spelen?
Dan is het FPS probleem opgelost! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je elk willekeurig USB tobo/muis kan gebruiken, wat is dan het nut van: http://www.psxshop.nl/pro...ath/21_51/products_id/173 :?

USB Hub's kunnen er trouwens gewoon op, ook wel handig trouwens, want dan kun je aan de lampjes zien wanneer USB geinitialiseerd wordt. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muis kan er niet op, niet mijn MX510. De led brandt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:52:
De engines zijn totaal verschillend. Een game die tegen elkaar te spelen is op een pc en een ps2 heb ik nog nooit gezien. Het maakt inderdaad echt veel uit op wat voor platform de games draaien. Feitelijk is nfs op pc een totaal ander spel dan de ps2 versie wat betreft code etc. Het lijkt alleen op elkaar doordat dezelfde textures / banen etc worden gebruikt.
Voor zover ik weet kon je met NSFU 1 gewoon op de ps2 en pc tegen elkaar spelen :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:52:
Ik wil zelfs nog verder gaan, de ps2 heeft laad-onderbrekingen tijdens de race, dat speelt niet tegen een PC. Bij dit spel op de ps2, wanneer diegene op pole-position is en laad, laad de rest ook heb ik mij laten vertellen.

Ja NFSUG, dat kan wel - maar hier staat de gameplay het ook toe.

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 04-01-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
even verder over die emulators. is er ook een sega mega cd emulator
cobra command rules......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nee. Zit ik namelijk ook op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:22:
[...]

Voor zover ik weet kon je met NSFU 1 gewoon op de ps2 en pc tegen elkaar spelen :P
beter! kan iemand anders dat bevestigen, voordat ik de PS2 versie van NFSU 1 ga kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32
Er zijn trouwens ook 32MB memorycards die hetzelfde werken als de originele Sony Memorycard. Heb er zelf 1 van 16MB en die werkt gewoon perfect.
Merk is MAX Memory en is als het goed is van BigBen.
Hoef je niet steeds je memorycard op USB stick te zetten en te klooien met memorycard managers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:22:
Als je elk willekeurig USB tobo/muis kan gebruiken, wat is dan het nut van: http://www.psxshop.nl/pro...ath/21_51/products_id/173 :?

USB Hub's kunnen er trouwens gewoon op, ook wel handig trouwens, want dan kun je aan de lampjes zien wanneer USB geinitialiseerd wordt. ;)
*nvm*

[ Voor 11% gewijzigd door spenky op 05-01-2005 00:36 ]

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:15:
[...]

beter! kan iemand anders dat bevestigen, voordat ik de PS2 versie van NFSU 1 ga kopen...
Net nog ff voor je gecheckt voor je.

Op gamespot.com staat het volgende:
"The PC and PlayStation 2 versions of the game have online play, which includes head-to-head challenges as well as four-player races. Additionally, you can actually pit PC players against PS2 players, which is a neat

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:22:
Ik heb ook niet gezegd dat je elk willekeurige muis en keyboard kan aansluiten. Je zult wel door de PS2 ondersteunde randapparatuur moeten kopen. Daarnaast moet het programma / de game natuurlijk het randapparaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor: het was ook niet specifiek naar jou toe ;)
Ik zat er alleen nog steeds mee in mijn kop dat alleen bepaalde apparaten werken met een specifieke Device-ID in hun chipje. Dus een apparaat kan het prima doen en het spel/programma (zie ergens in deze thread een opsomming van mij van diverse games/programma's) er drivers voor hebben maar puur omdat de Device-ID niet overeenkomt blokkeerd de PS2 de mogelijkheid om het apparaat te gebruiken (leuk, hé, hardware lock-in 8)7).

Maar ik zou het niet erg vinden als er een paar mensen konden vertellen welke PC devices wel werken op de PS2 en die ook nog een stuk goedkoper of beter zijn als hun PS2 specifieke broertjes. Ik heb nl. een heel huis met Ps/2 werken en voor bepaalde dingen is een USB apparaat toch wel zo handig om ook op de PS2 te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk de beste optie om de harddisk via het netwerk van images te voorzien?
Is er iemand die dit uberhaubt al op een makkelijke manier voor elkaar heeft gekregen?

Wat moet je trouwens doen om .ELF bestanden te kunnen draaien? Kan dit alleen via de bekende PSX disc exploit of zijn er makkelijkere, minder omslachtige manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.ELF bestanden starten op verschillende manieren:

- gebrande CD + gemodde PS2
- PSX disk + memexploit
- Op USB stick zetten en starten via AR Max' mediaspeler
- Via AR Max' memmanager een eerder genoemde memexploit installeren

Afhankelijk van wat jij start met die PSX disk+memexploit kun je ook ELF's starten vanaf MC/USB/HDD/Netwerk/CD/DVD.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:08:
[...]

Is er iemand die dit uberhaubt al op een makkelijke manier voor elkaar heeft gekregen?
Even een search in google met de termen "images" "hdloader" "ip" "address" levert de resultaten op die je waarschijnlijk zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
zo ik heb een extra memory card bij lik-sang bestelt, en die Action Replay Max heb ik bij bol.com bestelt
Dus binnekort kan ik het eens gaan testen :)

ik zal nog een keer posten of het gelukt is hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:57:
Bor: het was ook niet specifiek naar jou toe ;)
Ik zat er alleen nog steeds mee in mijn kop dat alleen bepaalde apparaten werken met een specifieke Device-ID in hun chipje. Dus een apparaat kan het prima doen en het spel/programma (zie ergens in deze thread een opsomming van mij van diverse games/programma's) er drivers voor hebben maar puur omdat de Device-ID niet overeenkomt blokkeerd de PS2 de mogelijkheid om het apparaat te gebruiken (leuk, hé, hardware lock-in 8)7).

Maar ik zou het niet erg vinden als er een paar mensen konden vertellen welke PC devices wel werken op de PS2 en die ook nog een stuk goedkoper of beter zijn als hun PS2 specifieke broertjes. Ik heb nl. een heel huis met Ps/2 werken en voor bepaalde dingen is een USB apparaat toch wel zo handig om ook op de PS2 te kunnen gebruiken :)
Met zeer veel succes, een SWEEX USB KEYBOARD (OFFICE LINE) ;) 19 €. Het lijkt mij
trouwens dat je elke Sweex USB keyboard wel kan aansluiten, aangezien dit bedrijf ook compatibiliteit nastreeft in haar producten.

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 05-01-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, het lijkt mij niet te liggen aan de USB compatibiliteit, maar wel handig om te horen dat ook non-PS2 apparatuur wel werkt die duidelijk niet op een Sony lijstje zal voorkomen. Blijft voor mij de vraag over waaraan het dan ligt dat specifieke devices niet werken :?

Voor de mensen die de aanbieding van Blokker hebben gezien van 12 PSone spellen voor 12,99 en wellicht de hoop hadden om dan 12 schijfjes als PSX trigger exploit te hebben (altijd handig ;)): Jullie hoop is ijdel: het is een compilatiepack met een dubbelCD erin met op elk 6 spellen (Battle Trucks, Power Riders, Ride de Waves, Revs, Speed Demon, Stock Car Race, Superbike GP, Surfing Paradise, Top Speed Rally, Turbo Race 2, Water Power Jet, Extreme Boarders). Voor de spellen hoef je het niet te doen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:39:
Wow, die had ik altijd al willen hebben! :P
:D :+
Anyway zijn er nog interessante releases in aantocht de komende periode?
http://www.nedgame.com/html/release/release.php?kopy=2 :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
14 januari 2005 Outlaw Golf 2
14 januari 2005 Robotech Invasion
15 januari 2005 King of Fighters Maximum Impact
15 januari 2005 SNK vs Capcom Chaos
17 januari 2005 King Arthur
21 januari 2005 Airborne Troops
27 januari 2005 Gungrave Overdose
27 januari 2005 International Championship Bowling
27 januari 2005 MX World Tour
27 januari 2005 Pinball Hall of Fame
27 januari 2005 Triggerman
28 januari 2005 Red Ninja End of Honor
30 januari 2005 Stock Car Speedway
3 februari 2005 Championship Poker
4 februari 2005 Atari 80 Athology
4 februari 2005 Sonic Mega Collection
4 februari 2005 Spongebob de Film
11 februari 2005    Astro Boy
11 februari 2005    Colin McRae Rally 4 (platinum)
11 februari 2005    Downhill Domination (platinum)
11 februari 2005    Capcom Fighting Jam
11 februari 2005    Megaman X8
11 februari 2005    Playboy the Mansion
18 februari 2005    Blood Will Tell
18 februari 2005    Driv3r (platinum)
18 februari 2005    Mercenaries
24 februari 2005    Brothers in Arms
25 februari 2005    Altered Beast
25 februari 2005    Ace Combat Squadron Leader
3 maart 2005    Cold Fear
3 maart 2005    Disney's Winnie de Pooh en Knaagje in zijn Maagje
10 maart 2005   Rainbow Six Lockdown
11 maart 2005   Shadow Hearts Covenant
11 maart 2005   Gran Turismo 4
11 maart 2005   Robots
15 maart 2005   Battlefield Modern Combat
17 maart 2005   Champions of Norrath: Return to Arms
18 maart 2005   Yu Yu Hakusho Dark Tournament
18 maart 2005   Death by Degrees
24 maart 2005   Splinter Cell Chaos Theory
25 maart 2005   Monkey Mania
25 maart 2005   Monkey Mania + Camera
25 maart 2005   Karaoke Stage Revolution
25 maart 2005   Metal Gear Solid 3 Snake Eater
28 maart 2005   Killer 7
31 maart 2005   Aquanox 2
31 maart 2005   Deep Sea Party
31 maart 2005   Michael Shumacher Kart 05
31 maart 2005   Neighbours from Hell
31 maart 2005   Nicktoons Basketbal
31 maart 2005   Power Rangers Dino Thunder
31 maart 2005   Samurai Combat
31 maart 2005   TT Superbikes
31 maart 2005   Area 51
31 maart 2005   Classified the Sentinel Crisis
31 maart 2005   Ghost Master
31 maart 2005   Midnight Club 3 Dub Edition
31 maart 2005   NARC
31 maart 2005   The Warriors
31 maart 2005   Animaniacs Great Edgar Hunt
30 april 2005   Motocross Mania 3
30 april 2005   Outlaw Volleyball Remixed
30 april 2005   Spy vs Spy
28 mei 2005 Predator Concrete Jungle
27 juni 2005    Starsky & Hutch 2
:Y)
Hier nog een handig lijstje: http://www.gameaccessoire...show_file_list.php?list=1

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, die had ik altijd al willen hebben! :P Anyway zijn er nog interessante releases in aantocht de komende periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:39:
Wow, die had ik altijd al willen hebben! :P Anyway zijn er nog interessante releases in aantocht de komende periode?
[rml][ PS2]Gran Turismo 4[/rml]

maar dat wist je vast al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vraag mij af wanneer Kingdom Hearts 2 gereleasd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af wanneer Kingdom Hearts 2 gereleasd wordt.
Release Date September 2005
Release Date: 09/14/2005
PS2 release date: 25th Mar 2005
Release date: 14 Sep 2005
:?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:18:
Mja, het lijkt mij niet te liggen aan de USB compatibiliteit, maar wel handig om te horen dat ook non-PS2 apparatuur wel werkt die duidelijk niet op een Sony lijstje zal voorkomen. Blijft voor mij de vraag over waaraan het dan ligt dat specifieke devices niet werken :?
Wellicht omdat specifieke USB-toetsenborden gerichte stuurprogramma's nodig hebben en toetsenborden meer richting compatibiliteit met de standaard driver niet? Ik zou het ook niet anders kunnen bedenken. Miscchien heeft het iets met usb legacy te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dan zouden die USB apparaten het ook niet doen onder DOS... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hm, legacy heeft alleen met de BIOS te maken :). Onder DOS zeg je? Dan staat legacy waarschijnlijk aan. Zie USB legacy als een soort driver heb ik mij eens laten vertellen, maar meer wil ik er niet over zeggen, ik moet je bekennen er niet superveel verstand van te hebben.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.