[Trillian] Pro 3; wissel hier ervaringen uit *

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Blijkbaar zijn ze weer begonnen met developpen, aldus de Cerulean Studios blog. Hun huidige project is als ik het goed zie een rewrite van Trillian 3.1 om het sneller te maken. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pasta schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:44:
Blijkbaar zijn ze weer begonnen met developpen, aldus de Cerulean Studios blog. Hun huidige project is als ik het goed zie een rewrite van Trillian 3.1 om het sneller te maken. :)
Dat riepen ze in december ook al:
Monday, December 05, 2005

Hello to the 3 remaining readers of our blog! I wanted to surface briefly to pay my respects and confirm that we are all working like dogs on the latest version of Trillian. Of course I can't say anything about it just yet, but rest assured we are still working hard and very excited about all the new goodies we're working on.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 09:58

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Eerlijk gezegd vind ik ze nogal traag ontwikkelen voor een betaalde i-messenger.
Ik heb nogsteeds last van updaten van de MSN(display) namen die niet gelijk updaten bij mijn Basic versie.
Die bug is al bijna een jaar bekend en nog niet opgelost.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 23:15

ZaZ

Tweakers abonnee

Ze zijn al een tijdje aan het werk aan Trillian Astra (oftewel Trillian 4)
Het eerste doel is om 'm veel lichter te maken en zeggen dat het aardig lukt.
Hier de eerste screenie van de login pagina voor je profiles
Afbeeldingslocatie: http://blog.ceruleanstudios.com/login.png

Nog niet heel interessant natuurlijk, maar leuk om te zien dat er een nieuwe versie in de pipeline zit :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:04
Het lukt ze niet om versie 3 bugfree te maken, dus beginnen ze maar aan een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
suspect schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:48:
Het lukt ze niet om versie 3 bugfree te maken, dus beginnen ze maar aan een nieuwe versie?
Om de zoveel tijd komen er toch updates van. Daarnaast kan je toch ook een bugreport doen, dat is teminsten zo als je een pro versie hebt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hi everyone,

We have rolled out the first alpha of Trillian 4 and have been knee-deep in bug reports! The alpha is currently in the hands of roughly 40 people, and we will be expanding the tester count in the coming weeks. The next phase of testing will involve sending the build to those of you who signed up via e-mail a while back. We've had quite a few bugs/suggestions reported (59 bugs fixed so far!) since we started, and are continuing to add new features as feedback warrants.

Please remember - as we bring more of you into the testing team, the product will still be considered 'alpha'. This means it's not done yet, and it also means we're listening to your feature suggestions as opposed to just fixing bugs in existing features.

Thanks!

Statistics as of this post...

Current Build: 4.0.0.17
Number of Alpha Testers: 36
Bugs fixed so far: 59
Bugs still open: 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01

defiant

Moderator General Chat
Hmm, ze leven dus nog. Ik vraag me alleen af of ze voldoende kunnen brengen voor een markt die steeds meer een op een monopolie (europa was voornamelijk icq/msn, maar het is toch voornamelijk msn nu) begint te lijken, dus de noodzaak voor een all-in-one messenger is niet zo groot meer. En dat is toch voor veel mensen de voornaamste reden zo'n messenger te gebruiken. Dan blijft over de markt voor het MSN messenger alternatief, maar daar zullen niet zoveel mensen voor willen betalen.

Maargoed, blijft desalniettemin interessant om te zien waar ze mee komen, een OSX/linux variant zou een mooie aanvulling zijn, maar hun prioriteiten zullen daar wel niet liggen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 10:21
Defiant schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:53:
Hmm, ze leven dus nog. Ik vraag me alleen af of ze voldoende kunnen brengen voor een markt die steeds meer een op een monopolie (europa was voornamelijk icq/msn, maar het is toch voornamelijk msn nu) begint te lijken, dus de noodzaak voor een all-in-one messenger is niet zo groot meer. En dat is toch voor veel mensen de voornaamste reden zo'n messenger te gebruiken. Dan blijft over de markt voor het MSN messenger alternatief, maar daar zullen niet zoveel mensen voor willen betalen.

Maargoed, blijft desalniettemin interessant om te zien waar ze mee komen, een OSX/linux variant zou een mooie aanvulling zijn, maar hun prioriteiten zullen daar wel niet liggen.
ze moeten in ieder geval zorgen dat ze zaken als audio- en webcam support erin stoppen, als ze dan de client wat uitbreiden met leuke features (whiteboard, simpele p2p, etc) kan het best goed scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben serieus aan het overwegen om Trillian te gaan vervangen door Messenger Live.

Is er iemand die me een reden kan geven waarom Trillian beter zou moeten zijn? (Ik verwacht op termijn een ICQ-plugin in de nieuwe Messenger, als die al niet bestaat; overige chat-media gebruik ik niet, uiteraard met uitzondering van MSN.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
pven schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:03:
Ik ben serieus aan het overwegen om Trillian te gaan vervangen door Messenger Live.

Is er iemand die me een reden kan geven waarom Trillian beter zou moeten zijn? (Ik verwacht op termijn een ICQ-plugin in de nieuwe Messenger, als die al niet bestaat; overige chat-media gebruik ik niet, uiteraard met uitzondering van MSN.)
Zou lekker wachten totdat Trillian 4 uitkomt. Daar zijn ze nu mee bezig namelijk en dat gaat denk ik niet meer al te lang duren.

grahamofthewheels.com

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Na weer een hele lange tijd stilte lijkt er weer wat schot in de zaak te komen

Sneak preview

De changelog ziet er op zich best goed uit moet ik zeggen :)

Lekker op de bank

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 14:34

Alternativ

4 8 15 16 23 42

ZaZ schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:12:
Na weer een hele lange tijd stilte lijkt er weer wat schot in de zaak te komen

Sneak preview

De changelog ziet er op zich best goed uit moet ik zeggen :)
Ik heb de changelog doorgelezen maar ben er nog niet achter gekomen of webcams via msn supported zijn?
As of version 3.0, Trillian Pro supports the following:

* AIM Video Chat
* MSN Video Conference (NOT "MSN Webcam")
* Yahoo Video Chat
* iChat Video Chat

More video chat info here: http://www.trillian.cc/faqs/

[ Voor 28% gewijzigd door Alternativ op 23-11-2006 19:20 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jammer dat mensen over gaan stappen van Trillian naar de veel te logge Windows Live Messenger.
Ik ben juist sinds een aantal dagen over van WLM 8.1 Beta (experienced user) naar Trillian.

Msn is leuk met al die shit erop (Plus! Live) en alle Mess.be patches en apatches, maar nog steeds blijft het een log msn programma.

Daarnaast zat ik ook met mijn msn lijst die uitpuild. Tja als je iedere keer minstens een venster of 10 open hebt staan, dan begin je zelfs met toentertijd nog 512 mb te huilen van de slechte performance. 100 mb was geen uitzondering met msn 7.5 al. Nu met WLM zou dat vast nog wel meer zijn.

Ik heb ook een tijdje Mercury gebruikt maar ik werd moe van de Java.

Heeft er trouwens iemand het VOLLEDIGE Multiclient pack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ben toch wel erg benieuwd naar Trillian Astra. Ik gebruik op dit moment voornamelijk meebo of Gaim omdat Trillian 3 gewoon niet goed werkt met gtalk. Maar Astra beloofd toch wel veel verbeteringen dus ik ga daar zeker naar kijken (ben/was ook Pro user).

Heb mezelf trouwens maar ingeschreven voor de Alpha test.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Weer effe een schop. Ik ben op het moment Trillian Astra aan het testen en ik moet zeggen dat ik denk ik wel blij kan worden :) Het zit nog wel vol met bugs, maar daar wordt hard aan gewerkt.
Grafisch is het qua mogelijkheden een geweldige update. De skinning engine (die al best uitgebreid was) is nog een stuk flexibeler geworden.
Wat ik zelf geweldig vind is dat je je contacts in je lijst kan 'tilen'. Zonder ermee te hebben gewerkt leek het me redelijk nutteloos, maar het bespaart echt veel ruimte! Ook het wisselen van themes en schemes en custom windows (nieuwe features) zonder opnieuw te hoeven opstarten is heel prettig!

Filetransfers werken eindelijk ook lekker snel ipv met 3kb/s te verzenden en status messages zoals MSN enzo die heeft werken ook perfect.
Voor de liefhebbers is er nu ook onzin zoals buzzen (scherm laten schudden) en handwriting (beiden compatible met originele MSN clients)
Wat niet werkt is de webcam. Alleen via conference, dus ik denk dat daar wat mensen over gaan vallen als ze het niet alsnog implementeren. Maar dat heeft als ik het goed heb begrepen te maken met licenties van Creative enzo.

Al met al lijkt het een hele fijne update te worden. Behalve 'normale' webcam support zie ik niets wat er in deze client mist.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 16:27
Is die zooi als buzzer en dergelijke uit te schakelen? Was namelijk een van de redenen waarom ik naar trillian ben gegaan.

Hopelijk komt 4 snel uit, want ik begin zwaar moe te worden van die groep-problemen in de 3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

ZaZ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:29:
Weer effe een schop. Ik ben op het moment Trillian Astra aan het testen en ik moet zeggen dat ik denk ik wel blij kan worden :) Het zit nog wel vol met bugs, maar daar wordt hard aan gewerkt.
Grafisch is het qua mogelijkheden een geweldige update. De skinning engine (die al best uitgebreid was) is nog een stuk flexibeler geworden.
Wat ik zelf geweldig vind is dat je je contacts in je lijst kan 'tilen'. Zonder ermee te hebben gewerkt leek het me redelijk nutteloos, maar het bespaart echt veel ruimte! Ook het wisselen van themes en schemes en custom windows (nieuwe features) zonder opnieuw te hoeven opstarten is heel prettig!

Filetransfers werken eindelijk ook lekker snel ipv met 3kb/s te verzenden en status messages zoals MSN enzo die heeft werken ook perfect.
Voor de liefhebbers is er nu ook onzin zoals buzzen (scherm laten schudden) en handwriting (beiden compatible met originele MSN clients)
Wat niet werkt is de webcam. Alleen via conference, dus ik denk dat daar wat mensen over gaan vallen als ze het niet alsnog implementeren. Maar dat heeft als ik het goed heb begrepen te maken met licenties van Creative enzo.

Al met al lijkt het een hele fijne update te worden. Behalve 'normale' webcam support zie ik niets wat er in deze client mist.
Klinkt hoopvol allemaal! Is die msn schermnamen bug ook eindelijk gefixt?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Jormungandr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:33:
Is die zooi als buzzer en dergelijke uit te schakelen? Was namelijk een van de redenen waarom ik naar trillian ben gegaan.

Hopelijk komt 4 snel uit, want ik begin zwaar moe te worden van die groep-problemen in de 3 :(
Ik heb geen optie kunnen vinden om het uit te schakelen, maar heb er ook geen last van. Als mijn contacts irritant gaan lopen doen ermee vraag ik ze om te stoppen of block ik ze gewoon.
Ik moet namelijk geen eikels in mijn lijst hebben :P
dano_nl schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:08:
[...]
Klinkt hoopvol allemaal! Is die msn schermnamen bug ook eindelijk gefixt?
Ja schermnamen lijken goed te werken (eindelijk), alleen zijn er nog wel wat avatar problemen. Zo worden ze nu nog niet altijd goed geupdate. En het lijkt erop dat animated avatars wel werken in je message window maar niet in je contactlist. Geen idee hoe dat bij de 'echte' MSN of Live Messenger is eigenlijk.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Jormungandr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:33:
wat zijn precies die groep problemen?
Draai hier al jaren de laatste pro versie en die erkt zover ik kan zien perfect.
Ben heel benieuwd voor die versie 4.
Al mag die vibro functie zeker uitgezet kunnen worden, wat extra funties oke, maar moet ik kunnen bepalen wat ik aan en uit zet.
Is de reden dat ik trillian gebruik, veel in te stellen..

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik kan geen groepen aanmaken. Ik heb intussen ook gemerkt dat sommige mensen in live messenger online zijn terwijl ze in trillian offline zijn :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Jormungandr schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:51:
Ik kan geen groepen aanmaken. Ik heb intussen ook gemerkt dat sommige mensen in live messenger online zijn terwijl ze in trillian offline zijn :(.
Wat voor melding krijg je dan?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik krijg geen melding, dat is het rare eraan. Ik zie ze gewoon offline in trillian en on in live messenger. Ik heb soms ook vor dat ik bij sommige mensen op offline sta terwijl het bij anderen niet zo is.
Achja, ik heb er niet zoveel last van dus ik blijf lekker bij trillian :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:55
Hoe het begon:

Ik heb hier om de een of andere mannier een vreemde situatie. Als ik namelijk Live Messenger wil opstarten dan hangt deze vrijwel direct en kan ik dus niks doen. Soms hab ik 2 min. typetijd maar dat is dan eigenlijk al veel... Dit is natuurlijk erg vervelend maar wat nu de oorzaak is is onbekend. Ik heb de computer al eens geheel leeg gehaald. Dit was het niet de oplossing. Ik heb bij iemand anders eens aangemeld (zelfde versie toen met MSN live) en daar liep hij ook vast. Het lijkt echt door diverse testen dat het aan het account iets vreemds is. Maar er was wel de hele tijd een overeenkomst bij alle testen. Als ik bij mezelf ging proberen aan te melden dan gaf hij problemen met Key-poorten aan en bij een ander iemand ook. Terwijl als een ander op diezelfde pc ging aanmelden had deze een goede verbinding. Door deze problemen en doordat Microsoft niet echt reageerde op mijn mailtjes zocht ik een alternatief kijken of dat wel werkte. Zo ben ik gekomen op Trillian.

Mijn ervaring met Trillian (gebruikte versie 3.1pro) en ongeveer inmiddels 2 maanden in gebruik:

Trillian is bij mij nog niet vastgelopen. Ik zie een aantal voordelen van Trillian tegenover MSN messenger a la Live messenger. Waar die laatste bij mij rond de 70MB a 110MB (standaard installatie (was erachte rgekomen dat een groot deel uitmaakte door de logbestanden (zo'n 20MB a 30MB wat ik erg fors vind aangezien mijn gesprekgeschiedenis maar een schamele 14MB was destijds aan tekstbestanden...) probeerde weg te snoepen van me RAM geheugen doet Trillian dit rond de 5MB!
Een groot voordeel vind ik het bestandoverdracht je hebt meer overzicht en je ziet ook hoe lang het nog duren gaat. Wat een gemis is maar meen verbeterd word is de Webcam funcyionaliteit. Deze werkt heb ik gehoord (nog niet uitgetest ga ik vandaag doen) alleen in conference mode. Beetje jammer zeker als je dit zo wilt gebruiken omdat je dat gewend bent. De lay-out is iets anders als MSN a la Live Messenger maar daar kun je vrij snel aan wennen vind ik. Ik had daar persoonlijk weinig moeite mee. Groepsgesprekken had ik wel even moeite mee. Als je in een gesprek bent en je doet iemand uitnoudigen dan wilt hij dit soms niet doen omdat de ander op bijvoorbeeld afwezig staat. Ik vermoed dat de personen die je uitnodigen wil dus alleen de status online mogen hebben. Dit vermoden kan ik zelf weer wegslaan doordat ik een uurtje terug een groepsgesprek had met daarin 2 die op afwezig stonden. Althans bij het uitnodigen stonden ze online maar later op afwezig. Dus misschien is het enkel van belang voor de uitnodiging...
Ben blij dat Trillian geen Winks/ Nudge enzo heeft. Gebruikte ik toch niet. (Had ik altijd al standaard uitstaan). Een smiley is voldoende vind ik persoonlijk...

Problemen van offline mensen in Trillian heb ik niet althans nog niet gemerkt. Wel andersom. Iemand met Live messenger had zijn status op Offline en ik zie hem als Online maar wel afwezig..

(Als er vragen zijn over mijn ervaringen voor meer duidelijkheid vraag gerust zou ik typen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

dat astra begint wel erg vet te worden, getuige dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=BOKQF864DS4 webinterfacedinges!

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:17

Appie

F1RST Racing

Een enorme kick, maar een tip voor mensen die nog steeds trillian fan zijn (zoals ikzelf - gebruik het dagelijks). Trillian laat mensen registreren als beta tester voor hun Trillian Astra Win32 client.

Zie ook: http://lifehacker.com/520...g-out-invites-willy-nilly

Volg deze link om te registreren als beta tester: http://www.trillian.im/signup.html

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ikzelf gebruik Astra al bijna een jaar nu, en heb al een stuk of 20 beta builds gezien (iemand een invite mail maar).
Vind de online storage voor alle accountgegevens werkelijk ideaal, je kan zelfs per locatie opgeven welke accounts moeten verbinden. Verder veel features van Live Messenger overgenomen, hoe kon het ook anders.
In al die jaren nog nooit een betere client tegengekomen _O_

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15
ff het Astra topic spammen dan maar :Y)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling hier je vragen neer te plempen! Dit is een ervaringen topic en draait primair om ervaringen met de software.